Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Kan even geen foto’s posten, maar wel link naar Brickclicker: https://www.instagram.com...W4/?igsh=cmR3OG45OHpjbGg0
Maar wat is die meerwaarde dan? Het zijn random steentjes en alleen maar hele kleine generieke.almightyarjen schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:06:
Het apart houden van spare parts doe ik alleen bij sets waarvan ik vermoed dat ik die ooit weer wil verkopen. Ik doe de parts dan in een zipzakje bij de bouwbeschrijving. Bij alle andere sets gaan ze gesorteerd in de losse stenen voorraad.
Heb wel eens iemand gehad die er naar vroeg bij tweedehands verkoop maar ik vroeg me de hele tijd af waarom. Heb gezegd dat ie alle stenen krijgt die in de bouwhandleiding staan vermeld.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Welkom in de wereld van de volwassen Lego liefhebbers! Dat je alles 100% compleet houdt voor eventuele verkoop van een set heeft enorm veel meerwaarde. Het zal in ieder geval beter verkopen. Er zijn zelfs websites waarbij aangegeven wordt welke reserve steentjes bij een set horen.Gunner schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:22:
[...]
Maar wat is die meerwaarde dan? Het zijn random steentjes en alleen maar hele kleine generieke.
Heb wel eens iemand gehad die er naar vroeg bij tweedehands verkoop maar ik vroeg me de hele tijd af waarom. Heb gezegd dat ie alle stenen krijgt die in de bouwhandleiding staan vermeld.
Zo hee. Dat zijn duidelijke foto’s. Deze zou ik ook al verwachten op een website als bricktastic.RBH schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:18:
En de G klasse is ook gelekt zojuist. I like.
Kan even geen foto’s posten, maar wel link naar Brickclicker: https://www.instagram.com...W4/?igsh=cmR3OG45OHpjbGg0
Ik heb er verder nog nooit problemen mee gehad bij verkoop. maar het zijn dus altijd dezelfde steentjes die er extra in zitten? Dat wist ik nietmeesje schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:42:
[...]
Welkom in de wereld van de volwassen Lego liefhebbers! Dat je alles 100% compleet houdt voor eventuele verkoop van een set heeft enorm veel meerwaarde. Het zal in ieder geval beter verkopen. Er zijn zelfs websites waarbij aangegeven wordt welke reserve steentjes bij een set horen.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Die zijn tegenwoordig wat traag merk ik.meesje schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:45:
[...]
Zo hee. Dat zijn duidelijke foto’s. Deze zou ik ook al verwachten op een website als bricktastic.
Hm, das niet heel veel anders dan een Defender in een iets andere styling en kleur. Had meer verwacht.RBH schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:18:
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat is met de supercars toch net zo? Je moet er van houden denk ikThe Eagle schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:24:
[...]
Hm, das niet heel veel anders dan een Defender in een iets andere styling en kleur. Had meer verwacht.
Oprechte vraag; wat dan?The Eagle schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:24:
[...]
Hm, das niet heel veel anders dan een Defender in een iets andere styling en kleur. Had meer verwacht.
Heel veel meer dan een andere styling en kleur is een G-klasse toch ook niet?
Ik vind hem vet!
Dit keer Ellie en Muldoon die de stroom in het park trachten te heractiveren.

[ Voor 0% gewijzigd door Virox op 08-07-2024 21:54 . Reden: tekst aanpassing ]
Mijn Lego ontwerpen/MOC's https://rebrickable.com/users/Virox%20Bricks/
Hippe kleurRBH schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:18:
Soms zitten er extra blokjes met opdruk bij (Ferrari, Lamborghini) en dan heeft het inderdaad iets meerwaarde, maar ik heb even op bricklink gekeken en zie dat zelfs die steentjes niet spannend duur zijn.Gunner schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:22:
[...]
Maar wat is die meerwaarde dan? Het zijn random steentjes en alleen maar hele kleine generieke.
Dat soort steentjes heb ik zelf altijd al apart omdat het anders niet terug te vinden is
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Heel tof!Virox schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:53:
Heb in navolging van mijn vorige MOC Dilophosaurus Ambush heb ik een 2de Jurassic Park MOC gemaakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zou voor mij een direct-buy zijn.
(Je mist bij de laatste foto alleen nog een los armpje
[ Voor 3% gewijzigd door Mad-Matt op 09-07-2024 10:16 ]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Echt supermooi gemaakt!!Virox schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:53:
Heb in navolging van mijn vorige MOC Dilophosaurus Ambush heb ik een 2de Jurassic Park MOC gemaakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.bricktastic.n...onal-line-eerste-beelden/RBH schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:57:
Ik vind het een.. bijzondere set. Denk dat als je hem wil hebben dat je beter even kan wachten, dit lijkt mij echt een set die binnen de kortste keren met flinke korting in de schappen ligt.![]()
[...]
En niet de Mercedes G 4x4 te vergeten!

Persoonlijk had ik m graag in zwart gezien (zoals hoort:+)RubjeMazter schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:09:
[...]
Hippe kleurgaat ook op m'n lijstje, binnenkort maar de plankes ophangen die ik afgelopen week heb gehaald, had ook nooit gedacht dat ik ruimtegebrek zou hebben met 3 BILLY's en wat beneden in de woonkamer
[ Voor 28% gewijzigd door zonoskar op 09-07-2024 15:41 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Helaas is het niet de G500 4x4 squared, maar goed, dat valt wel te MOC'en.
Het had IMHO meer mat oranje moeten zijn, zoals de Defender ook mat is dus.RBH schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:45:
Toch klopt 'ie wel met waarop hij gebaseerd is, de Mercedes G500 Professional line. De kleur in het echt is Copper Orange Magno.
Helaas is het niet de G500 4x4 squared, maar goed, dat valt wel te MOC'en.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Het lijkt dezelfde wijn in andere pakken te zijn als ik het snel zie al is het motorblok wel anders qua opzet dus ik vermoed de rest ook maar veel zal het niet afwijken... Al heeft de G-wagen wel 5 deuren en de Laro 3.Leut schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:53:
Is deze G500 nou een serieuze tegenhanger van de Land Rover Defender (42110) qua techniek (gearbox etc.)?
Het ergste... Ik vind het helemaal prima en heb deze hoog op het verlanglijstje staan
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Thx
Thx, mocht je willen dat kan via instructies op rebrickable en de nodige steentjes te bricklinken.Mad-Matt schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:16:
[...]
Heel tof!
Zou voor mij een direct-buy zijn.
(Je mist bij de laatste foto alleen nog een los armpje)
Maar goed idee dat armpje
Mijn Lego ontwerpen/MOC's https://rebrickable.com/users/Virox%20Bricks/
De set is van dezelfde ontwerper, Milan Reindl. Hij plaatste de foto's in een Story op zijn Instagram gisteren (inmiddels verdwenen) en hintte ook op allerlei verrassingen en easter eggs in het ontwerp. Gezien de kwaliteit van de Technic Land Rover zit het met dit model wel goed denk ik voor de fans.Leut schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:53:
Is deze G500 nou een serieuze tegenhanger van de Land Rover Defender (42110) qua techniek (gearbox etc.)?
voor mij des te meer reden om hem voorlopig links te laten liggen.Xtuv schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:10:
[...]
De set is van dezelfde ontwerper, Milan Reindl. Hij plaatste de foto's in een Story op zijn Instagram gisteren (inmiddels verdwenen) en hintte ook op allerlei verrassingen en easter eggs in het ontwerp. Gezien de kwaliteit van de Technic Land Rover zit het met dit model wel goed denk ik voor de fans.
Bij de LR hadden vrij veel mensen last van teveel frictie in de aandrijflijn, met als gevolg dat in bepaalde versnellingen de auto niet eens kon rijden. Tientallen youtube videos zijn er aan gewijd, maar er is volgens mij nooit echt een definitieve fix gevonden.
Zelf heb ik de LR destijds gekocht, tijdens het bouwen heeeeeel netjes opgelet dat ik nergens tandwielen tegen een liftarm klemde, de cardans netjes uitlijnde etc... en alsnog liep ie gewoon keihard vast...

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Zoals Vectormatic al zegt, de Land Rover scoort ook hier thuis geen punten. De gearbox is een drama. Bij mij werkt het wel op zich, maar als ik me goed herinner, alleen de eerste versnelling in de achteruit. Nou vond ik het wel "realistisch", want in het echt is je achteruit ook ongeveer de snelheid van de eerste versnelling en voor de rest zou daar de gearbox niet eens mogen werken, dus geen 4 achteruit versnellingen, maar dat die gewoon niet rolt met de andere 3 versnellingen, slaat nergens op. Niet kraken, gewoon niet draaiende wielen, tandwielen staan gewoon vast. Maar vooruit werken alle versnellingen wel. De enige set die ik een groter drama vond, was de 42056 Porsche en de Land Rover zit niet ver van dat "niveau" af imo.Xtuv schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:10:
[...]
Gezien de kwaliteit van de Technic Land Rover zit het met dit model wel goed denk ik voor de fans.
Maar, net als dat de designer van de Porsche beter werk liet zien met de Lambo Sian, wellicht kan Milan dat ook met G500. Er zijn iig veel betere gearbox onderdelen sinds de Yamaha motor, die vast wel benut worden (ze zitten iig al bij de diff lock).
[ Voor 13% gewijzigd door AppieNL op 09-07-2024 21:22 ]
Er is een pimped versie op rebrickable, daarvan werkt de versnellingsbak wel goed.vectormatic schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:06:
Tientallen youtube videos zijn er aan gewijd, maar er is volgens mij nooit echt een definitieve fix gevonden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S9WylRfEYhpA9tqSLM85e1bo.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dLFXJ2NDWvCjNkGMDUqbBE8y.jpg?f=user_large)
Ben ik nu gek? Maar deze set heeft toch geen vergeelde steentjes? Alles hoort toch wit te zijn?zonoskar schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:38:
Vandaag de astronaut in elkaar gezet. Ik geloof dat het gerucht dat deze in de aankomende Rover zal passen wel de wereld uit kan, de benen kunnen niet verder gebogen worden dan dit, dus geen 90 graden. Wel jammer. Verder wel een leuke set hoor.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is gewoon schaduw en lichtval.meesje schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:42:
[...]
Ben ik nu gek? Maar deze set heeft toch geen vergeelde steentjes? Alles hoort toch wit te zijn?
Camera van mijn phone maakt er dit van, helaas. Ik zal morgen eens wat betere foto's maken.meesje schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:42:
[...]
Ben ik nu gek? Maar deze set heeft toch geen vergeelde steentjes? Alles hoort toch wit te zijn?
Ik dacht eerst, blegh hoef ik niet. Maar ik denk dat hij erg tof staat naast de Defender. Maar ik wil eerst side-to-side foto's zien van de 2 voordat ik hem ga kopen
Eindelijk weer een fatsoenlijke set tussen de laatste troepjes van aankondigen, zoals deze set: Lego Family 41839.
Die komt er vast wel
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Welke kleur is het nou geworden? Niet het Porsche 911 oranje. Bright light orange?
[ Voor 3% gewijzigd door QuattroNL op 10-07-2024 15:28 ]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Bright Light Orange inderdaad.QuattroNL schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:26:
Yup, deze gaat er zeker komen, alleen (natuurlijk) niet voor de Lego-prijs![]()
Welke kleur is het nou geworden? Niet het Porsche 911 oranje. Bright light orange?
[ Voor 4% gewijzigd door RBH op 10-07-2024 15:34 ]
Deze kleur, die net geen geel is maar ook geen oranje, is voor mij hetzelfde als toen Lego 3x lichtblauw ging produceren in Technic (light, medium en dark azure oid). Kies gewoon 1 lichtblauw en klaar. Hetzelfde hier mee, kies gewoon 1 geel en klaar. Oergeel was er eerst, dus dikke pech voor dit "turbogeel".
Uiteraard komt deze set hier wel, maar een tweede "voor de parts" zal niet gekocht worden.
Het dark orange van de Technic Space sets/G500 vind ik ook net zo'n nutteloze kleur als dit bright light orange.
[ Voor 10% gewijzigd door AppieNL op 10-07-2024 16:12 ]
Persoonlijk vind ik die “troep” wel interessant:Metal Mark schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:02:
Fuuuuuuu, shut up and take my money! Grote blij!
Eindelijk weer een fatsoenlijke set tussen de laatste troepjes van aankondigen, zoals deze set: Lego Family 41839.
- heeft de bloemen serie gebracht
- alternatief en creatief gebruik van blokjes (mozaïek foto’s, of zoals jij linkt het letter blok)
- praktische zaken als kalender dobbelstenen en fotolijstjes
Niet dat ik al deze sets zou aanschaffen, vind ik de toepassing vaak wel innovatief en leuk om te zien. Ik krijg de indruk dat deze “troep” vooral gericht is op de none-LEGO fan. En via deze manier (opnieuw) in aanraking komen met de bouwsteentjes
Hoe zien jullie de troep/alternatieve toepassingen?
@Gim ik vind het geen troep, maar bleef in de woorden van @Metal Mark, ik snap wat hij bedoeld met deze term. De sets passen niet in het standaard assortiment (city,thema,technic,creator, etc)
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 11-07-2024 00:03 ]
Ik koop alleen wat ikzelf mooi vind, de 'troep' sla ik dan maar over.himlims_ schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:14:
[...]
Overigens vind ik Lego Technic wel mooi, maar alleen veel te groot en heb er geen ruimte voor dus koop ik het niet.
Inderdaad. Zo vond ik de Botanical Collection wel leuk om hier en daar neer te zetten. Maar zal ik zelf niet zo snel de bos rozen halen bijv.
Mogelijk had McLaren zelf ook nog wat eisen (zij moeten ook hun goedkeuring geven).AppieNL schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:07:
Bij mij bekend als: verspilling om hier een nagenoeg compleet Technic kleur van te maken terwijl er zoveel leukere kleuren zijn die dat verdienen in het beperkte Technic kleurenpallet.
Deze kleur, die net geen geel is maar ook geen oranje, is voor mij hetzelfde als toen Lego 3x lichtblauw ging produceren in Technic (light, medium en dark azure oid). Kies gewoon 1 lichtblauw en klaar. Hetzelfde hier mee, kies gewoon 1 geel en klaar. Oergeel was er eerst, dus dikke pech voor dit "turbogeel"..
Ik vermoed dat, toen de kleur ter sprake kwam, dat Lego alle beschikbare kleuren liet zien en dat McLaren bright light orange koos (ook omdat er al een oranje 1:8 supercar was). Dat vervolgens niet alle parts in die kleur beschikbaar waren, detail, dat zal voor Lego niet zo'n probleem zijn geweest om dat voor mekaar te boksen.
Maar idd....aannames.
Wanneer is iets troep?himlims_ schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:14:
TROEP = Topnotch Repurposing Of Everyday Parts
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Klopt, maar ik heb destijds het ding half gebouwd meteen op marktplaats gedumpt toen duidelijk werd dat ondanks zo nauwkeurig mogelijk bouwen (volgens de op dat moment geldende inzichten in het probleem), hij nog steeds gewoon muurvast liep.zonoskar schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:00:
[...]
Er is een pimped versie op rebrickable, daarvan werkt de versnellingsbak wel goed.
Ik had de LR ook niet gekocht omdat ik een groot fan van het model was, ik kon em voor een goede prijs krijgen, en had wel zin in een toffe build, als die build dan niet goed loopt is de lol er direct vanaf.
Het probleem dat ik daar mee heb is ook niet dat het moeilijk zou zijn voor Lego, integendeel (gezien ook de kleine Technic auto's die in 2 kleuren uit komen). Het probleem dat ik er mee heb is dat er bijvoorbeeld sinds de 42069 en de go-kart van datzelfde jaar een handjevol Technic onderdelen bestaan in dark purple (een echt andere kleur in het Technic pallet) en sinds Spike en de off-road buggy een handjevol Technic onderdelen bestaan in Magenta, maar laten we vooral die kleuren niet completer maken zodat mensen er MOCs mee kunnen maken, maar lekker de Mclaren doen in een kleur die net zo goed gewoon geel had kunnen zijn. Zelfde voor de G500, zit zo dicht tegen rood aan, had net zo goed rood kunnen zijn imo.QuattroNL schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:59:
[...]
Dat vervolgens niet alle parts in die kleur beschikbaar waren, detail, dat zal voor Lego niet zo'n probleem zijn geweest om dat voor mekaar te boksen.
Mclaren zal vast een vinger in de pap hebben gehad als het aankomt op de kleur, Mercedes ook en de uiteindelijke kleurtjes zullen vast wel het dichts in de buurt komen bij de kleur waarin het real life model is gepresenteerd, maar ondanks dat vind ik deze kleuren nog steeds een nutteloze toevoeging. Technic heeft al niet veel kleuren en dan gaan we ook nog eens kleurtjes compleet maken die nauwelijks anders zijn dan wat er al was. Makkelijk voor Lego, leuk voor Mclaren en Mercedes, nutteloos voor mij.
Persoonlijk had ik het ook veel leuker gevonden als de Mclaren 1:8 een Mclaren Speedtail was, in het paars. Inmiddels ook al een auto uit 2020, maar wel recenter dan de P1 en daar zijn nog niet zoveel MOCs van als de P1. Daarnaast is het een 3-zitter, met de bestuurder in het midden, maakt het ook al anders dan voorgaande auto's in de Lego 1:8 serie.
Ik denk dat het heel slim is van Lego om dit soort dingen te proberen om nieuwe doelgroepen aan te boren. Inderdaad net als bij de Botanical sets die volgens mij erg succesvol zijn. Persoonlijk vind ik dit origineler en leuker dan wéér één of andere autohimlims_ schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:14:
[...]
Ik moest wel net als half Reddit ook wel lachen om "Home Your, Is Bricks, Where Are" https://www.reddit.com/r/...y_a_lego_phrase_for_life/
M3P 24'
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Geduld. De Ferrari SP3 is even duur maar kwam ook geregeld onder de 300,- (260 laagste prjjs). Vooral met Black Friday is die kans groot.v8power67 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 23:52:
Jammer dat hij zo duur is. Misschien ooit een keer met mooie aanbieding.
Dreamland in België had af en toe wel hele mooie aanbiedingen maar dat gaan we niet meer terugzien helaas.
Beetje aparte kleur voor die G

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ik vind die persoonlijk leuker dan "weer een auto"himlims_ schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:14:
[...]
Hoe zien jullie de "troep"/alternatieve toepassingen?
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Oh, ik vind dit echt verschrikkelijk, in de trant van "Live, Life, Love" stickers op de muren etc.Metal Mark schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:02:
Fuuuuuuu, shut up and take my money! Grote blij!
Ik sla even over, niet helemaal mijn ding

Ik ga wel geld apart zetten voor de G500, die vind ik wel weer heel tof.
De 7+R gearbox is cool, de nieuwe parts interessant, de achterkant sexy.. De rest.. meh. Vooral de voorkant ziet er niet uit 'The front of the car looks like it had an accident'.
Een vergelijking met de fantastische MOC van Bruno Jensen is snel gemaakt. En hoewel de lijnen in het Lego model beter lopen, vind ik persoonlijk Bruno's versie meer op de P1 lijken. En dan hebben we het niet eens over alle extra features die in deze MOC zitten.
En dan de prijs... 450 euro. Absurd, maar ja 'het is wat men er voor over heeft'. Ik in ieder geval absoluut geen 450 euro. Misschien dat dit rond 250 euro een interessante set is, maar als parts pack werkt het ook niet echt door dat felle oranje/geel.
Ik wacht dus nog even af wat deze set gaat doen. En hoe de 'pimped versie' eruit gaat zien.
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat Lego, op de gearbox na, weer weinig innovatief is met dit model. De concurrenten geven Lego, in dit opzicht, toch wel het nakijken.
450 euro?? Zijn ze daar in Denemarken gek geworden?Psyx88 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:56:
De nieuwe 1:8 super car... een McLaren P1.
De 7+R gearbox is cool, de nieuwe parts interessant, de achterkant sexy.. De rest.. meh. Vooral de voorkant ziet er niet uit 'The front of the car looks like it had an accident'.
Een vergelijking met de fantastische MOC van Bruno Jensen is snel gemaakt. En hoewel de lijnen in het Lego model beter lopen, vind ik persoonlijk Bruno's versie meer op de P1 lijken. En dan hebben we het niet eens over alle extra features die in deze MOC zitten.
En dan de prijs... 450 euro. Absurd, maar ja 'het is wat men er voor over heeft'. Ik in ieder geval absoluut geen 450 euro. Misschien dat dit rond 250 euro een interessante set is, maar als parts pack werkt het ook niet echt door dat felle oranje/geel.
Ik wacht dus nog even af wat deze set gaat doen. En hoe de 'pimped versie' eruit gaat zien.
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat Lego, op de gearbox na, weer weinig innovatief is met dit model. De concurrenten geven Lego, in dit opzicht, toch wel het nakijken.
Wat een geld zeg.
Puur uit interesse.. hoeveel zou de MOC kosten qua onderdelen? Heb je daar snel een getal bij?Psyx88 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:56:
De nieuwe 1:8 super car... een McLaren P1.
De andere 1:8 Technic cars zijn ook 450,- hoor, hiervoor waren ze 400 maar die zijn eind 2022/begin 2023 verhoogd naar 450. Zowel de Ferrari als de Lambo staan nu voor 450 in de LEGO winkel.Mad-Matt schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:14:
[...]
450 euro?? Zijn ze daar in Denemarken gek geworden?
Als je er van uit gaat dat je alle onderdelen (3302 parts) nodig hebt en je een beetje creatief shopt dan kom je denk ik rond de 300,- uit. En dan dus nog 25,- voor de bouwhandleiding. Het voordeel is wel dat er niet heel veel unieke onderdelen inzitten, behalve de zilveren uitlaat dan. En je bent ook niet beperkt tot de oranje kleur van het origineel. Ik heb ze in het zwart, wit, rood, blauw en geel gezien.la_fusion schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:14:
[...]
Puur uit interesse.. hoeveel zou de MOC kosten qua onderdelen? Heb je daar snel een getal bij?
Echter had ik hier al heel veel onderdelen liggen dus waren de kosten voor mij rond de 120 euro. Maar dit is al een aantal jaar terug.
ja ok, maar het wordt allemaal wel heel duur, dit is ook weer gewoon meer dan 10% stijging.RubjeMazter schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:41:
[...]
De andere 1:8 Technic cars zijn ook 450,- hoor, hiervoor waren ze 400 maar die zijn eind 2022/begin 2023 verhoogd naar 450. Zowel de Ferrari als de Lambo staan nu voor 450 in de LEGO winkel.
Mijn loon doet dat niet
[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 11-07-2024 16:26 ]
Klopt. Lego is al een tijdje bezig om te kijken hoe ver ze de prijzen kunnen opdrijven. Dat speelt al twee jaar, en krijgt steeds absurdere vormen, maar zolang er toch mensen zijn die het kopen, zal Lego niet stoppen.Mad-Matt schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:57:
[...]
ja ok, maar het wordt allemaal wel heel duur, dit is ook weer gewoon meer dan 10% stijging.
Mijn loon doet dat niet
Gelukkig zijn er ook andere aanbieders. Zo kocht ik de Daytona voor 260,-, want 450,- was het mij ook absoluut niet waard. Het is echt een kwestie van de aanbiedingen afwachten.
Wat me wel aan het denken zet: er wordt door handelaren/verkopers altijd geklaagd dat er zo weinig marge op Lego zit. Maar blijkbaar kan zo'n set dan toch bijna 200,- ónder de adviesprijs worden aangeboden, en ik kan me niet voorstellen dat er bewust voor verlies wordt gekozen, bij zo'n product. M.a.w. is die marge dan wel zo klein? Of doen handelaren gewoon zielig..
Dat laatste.Makaja schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:24:
[...]
Klopt. Lego is al een tijdje bezig om te kijken hoe ver ze de prijzen kunnen opdrijven. Dat speelt al twee jaar, en krijgt steeds absurdere vormen, maar zolang er toch mensen zijn die het kopen, zal Lego niet stoppen.
Gelukkig zijn er ook andere aanbieders. Zo kocht ik de Daytona voor 260,-, want 450,- was het mij ook absoluut niet waard. Het is echt een kwestie van de aanbiedingen afwachten.
Wat me wel aan het denken zet: er wordt door handelaren/verkopers altijd geklaagd dat er zo weinig marge op Lego zit. Maar blijkbaar kan zo'n set dan toch bijna 200,- ónder de adviesprijs worden aangeboden, en ik kan me niet voorstellen dat er bewust voor verlies wordt gekozen, bij zo'n product. M.a.w. is die marge dan wel zo klein? Of doen handelaren gewoon zielig..
Ik werk dagelijks met projectontwikkelaars, die doen ook altijd zielig over marges.
Mijne ook niet hoorMad-Matt schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:57:
[...]
ja ok, maar het wordt allemaal wel heel duur, dit is ook weer gewoon meer dan 10% stijging.
Mijn loon doet dat niet

Ik zit in hetzelfde team hoor. Dus sla hem over.RubjeMazter schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:33:
[...]
Mijne ook niet hoormaar ben wel team 'als het je niet zint koop je het niet'
de vermeende GWP die er bij zit kan mij ook niet heel erg boeien en ik koop nauwelijks dingen voor MSRP. Ik wacht net als @Makaja gewoon op de dip onder de 300 en dan kijk ik wel weer
Op het moment 2 sets op m'n wishlist:
Black Falcon (SW)
G500
En inderdaad, handelaren gaan echt niet met flink verlies Lego-sets van de hand doen. Die weten ook dat deze sets dan vervolgens weer geflipped worden op de secundaire markt.
Dus gezien de premium prijzen die Lego durft te vragen, verwacht ik dan ook een premium product. Echter loopt de kwaliteit en innovatie al jaren achter uit. Dit terwijl de Lego Group juist de mensen en financiele middelen heeft om flink te innoveren, richten ze zich liever op het kapitalistisch model van hogere marges en korte termijn winsten. Jammer is het wel, want ze zijn niet zonder reden marktleider geworden.
Gelukkig zijn er anno 2024 voldoende alternatieven 😎
/endrant... dit gaat misschien wel erg off-topic, maar ik wilde dit toch graag even kwijt.
[ Voor 3% gewijzigd door Psyx88 op 11-07-2024 13:04 ]
Hoewel ik het zeker met je eens ben dat de kwaliteit niet altijd even goed is en er zeker beter getest en gecontroleerd moet worden. Maar zeggen dat de innovatie achteruit loopt is echt onzin, vergelijk maar eens de het enorme aanbod aan diverse soorten sets en mogelijkheden die er nu zijn vergeleken met tien of twintig jaar geleden.Psyx88 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:03:
Dus gezien de premium prijzen die Lego durft te vragen, verwacht ik dan ook een premium product. Echter loopt de kwaliteit en innovatie al jaren achter uit.
hoi
Even de vergelijking gemaakt met de Icons:Makaja schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:24:
[...]
Klopt. Lego is al een tijdje bezig om te kijken hoe ver ze de prijzen kunnen opdrijven. Dat speelt al twee jaar, en krijgt steeds absurdere vormen, maar zolang er toch mensen zijn die het kopen, zal Lego niet stoppen.
- T1: €0,075 per steentje
- 911: €0,116 per steentje
- Countach: €0,119 per steentje
Ook hier wordt elk model duurder.
De wereld is toch totaal veranderd in 12 jaar tijd? De T1 (10220) kwam in 2012 op de markt.procaliber schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:12:
[...]
Even de vergelijking gemaakt met de Icons:
- T1: €0,075 per steentje
- 911: €0,116 per steentje
- Countach: €0,119 per steentje
Ook hier wordt elk model duurder.
Natuurlijk hebben ze de beleving van bepaalde sets verbeterd omdat deze sets een andere doelgroep aanspreken (Adults Welcome), maar zijn de sets vandaag de dag kwalitatief beter dan 10-30 jaar terug?
Neem het Technic-thema als voorbeeld: 90% van de sets zijn racers met branding met hier en daar een enkele set waar daadwerkelijk 'techniek' in zit.
Dat gezegd hebbende... ik ben wel opgegroeid in, imo, 'the golden age of Lego'.. 1980-1994... dus wellicht is mijn menig iets gekleurd 😎
[ Voor 10% gewijzigd door Psyx88 op 11-07-2024 13:44 ]
Er zit 63% procent verschil in, zo hard is de inflatie niet gestegenmeesje schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:17:
[...]
De wereld is toch totaal veranderd in 12 jaar tijd? De T1 (10220) kwam in 2012 op de markt.
Maar kun je deze dingen 1 op 1 vergelijken vraag ik mij dan af, het gaat bijv. ook om een ander merk.procaliber schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:33:
[...]
Er zit 63% procent verschil in, zo hard is de inflatie niet gestegen
Aan de andere kant is price per part ook niet echt de gouden standaard om sets mee te vergelijken, zeker niet als daar 13 jaar tussen zit.procaliber schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:33:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door Tc99m op 11-07-2024 13:52 ]
scintillating
Inflatie (algemeen) is toch niet het enige wat mee speelt? Je hebt toch ook te maken met specifieke grondstoffen die flink duurder zijn geworden?procaliber schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:33:
[...]
Dat dingen duurder worden is toch juist het idee van inflatie. Dus ook grondstoffenmeesje schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:55:
[...]
Inflatie (algemeen) is toch niet het enige wat mee speelt? Je hebt toch ook te maken met specifieke grondstoffen die flink duurder zijn geworden?
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Terecht. Maar wat is dan wel een goede methode voor vergelijken? Prijs per gram? Of sets van Lego vergelijken met soortgelijke sets van andere aanbieders?Tc99m schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:52:
[...]
Aan de andere kant is price per part ook niet echt de gouden standaard om sets mee te vergelijken, zeker niet als daar 13 jaar tussen zit.
Ik kijk toch stiekem vaak nog wel naar de prijs per part en ben van mening dat tussen 0,05-0,07 het toch wel vaak een goede deal is. Technic is hierop een uitzondering.
Dat gezegd hebbende is 30-35% korting op MRP zeker haalbaar als je wat geduld hebt. Ik heb hier zelf voldoende (grote) Lego sets staan, maar maak er altijd een sport van om een set toch wel met 30+% korting te kopen. Dit ook omdat re-sell dan een stuk makkelijk wordt als je eenmaal weer van de set af wilt.
Bottomline is het volgens mij vooral de vraag 'hoeveel je voor een bepaalde set over hebt'.
[ Voor 5% gewijzigd door Psyx88 op 11-07-2024 14:17 ]
Is Lego overgenomen door een hedge fund of investeringsmaatschappij ofzo? Lego was nooit goedkoop, maar wel redelijk betaalbaar.Makaja schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:24:
[...]
Zo vraag ik mij af hoe Kruidvat het zich kan veroorloven meestal goedkoper te zijn dan andere winkels en dan ook nog een paar keer per jaar 2e doos halve prijs acties te voeren.
Bij artikelen als A-merken flacons doucheschuim, deodorant, scheermesjes, shampoo/conditioner was het me al opgevallen hoe hard de prijzen in een paar jaar gestegen waren en hoe aan de andere kant Kruidvat (en AH etc) zo vaak kunnen prijsstunten met deze artikelen; meerdere keren per jaar 1+1 of 2+2 gratis op dit soort artikelen.
Wat verf betreft was het mij al lang duidelijk; ik ga al een tijdje mee en heb gedurende mijn leven al aardig wat binnen- en buitenhuis geklust en heb de prijs van verfproducten in de loop der jaren gigantisch zien stijgen. Pak het wekelijkse folderpakket maar eens uit de brievenbus; folders van 3 of 4 verschillende bouwmarkten en in ieder staan acties met 30-50% kortingen. Er zijn slechts een handjevol grote verffabrikanten, oa AkzoNobel en PPG, die verschillende merken voeren. Maar in het buitenland is dezelfde (vaak in NL geproduceerde verf) stukken goedkoper.
Ik heb het idee dat producenten in bepaalde markten hun standaardprijzen excessief laten stijgen om vervolgens constant dezelfde producten met megakortingen te verkopen, zodat het er eigenlijk op neer komt dat je alleen tijdens zo'n kortingsactie de producten voor een acceptabele prijs kan inkopen.
[misschien niet helemaal on topic en hopelijk blijft dat zo]
Technic is de laatste jaren bijzonder matig geworden: de tijden van een Mercedes Arocs, Claes Xirion of de Unimog zijn allang voorbij. Veel vaker zijn het nu inderdaad auto's, die weliswaar gemaakt zijn met Technic-bricks, maar amper nog techniek in huis hebben. Maar echt vernuftige sets, met mooie tandwielen, pneumatiek of motoren, zijn er amper mee.Psyx88 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:25:
@ReVision.
Neem het Technic-thema als voorbeeld: 90% van de sets zijn racers met branding met hier en daar een enkele set waar daadwerkelijk 'techniek' in zit.
Komt bij dat ik het vervangen van de fysieke afstandsbediening door een app een negatieve ontwikkeling vind: je bent daarmee volledig afhankelijk van hoe lang Lego de Control+ app blijft ondersteunen. Als ze daar de stekker uittrekken, is het afgelopen met afstandsbediening. Voor mij reden om dit soort sets compleet te negeren.
Inflatie is een algemeen gemiddeld cijfer. De prijs van grondstoffen is specifiek. Dus de inflatie kan 5% zijn en de stijging van grondstofprijs voor Lego 15%.KW25 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:04:
[...]
Dat dingen duurder worden is toch juist het idee van inflatie. Dus ook grondstoffen
Heel kort geleden nog veel echt goede (technic) sets, veel van de 10-20 euro sets zitten prachtig in elkaar, bijvoorbeeld de grote kraan 42082 van 6 jaar geleden was een schoolvoorbeeld techniek (1 motor voor *alle* functies). Wel zijn er nogal veel speciale onderdelen, niet zo erg als in system maar je moet toch flink ingevoerd zijn om alle soorten paneeltjes en liftarm varianten te kennen.Psyx88 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:25:
@ReVision.
Natuurlijk hebben ze de beleving van bepaalde sets verbeterd omdat deze sets een andere doelgroep aanspreken (Adults Welcome), maar zijn de sets vandaag de dag kwalitatief beter dan 10-30 jaar terug?
Same here, nog iets eerder (1975-1984) en die oude technic sets zijn nog altijd leuk om te bouwen.Dat gezegd hebbende... ik ben wel opgegroeid in, imo, 'the golden age of Lego'.. 1980-1994... dus wellicht is mijn menig iets gekleurd 😎
Als je dan over de nostalgische voorkeur heen stapt zijn de moderne technic sets veel degelijker gebouwd en fraaier afgewerkt, en de goede sets hebben daarbij betere functies die betrouwbaar werken. Ook in system kunnen ze het wel, zoals bijvoorbeeld de 10497 galaxy explorer en vele creator sets die echt leuk zijn en daarbij een uitdaging voor de (klein)kinderen.
Waar ik meer moeite mee heb is het aantal (pastel)kleuren, ik heb een vrij sterke deuteranomalie (rood-groen verwarring) waardoor heel veel kleuren voor mij niet goed te onderscheiden zijn; dat maakt het bouwen moeilijk als ik het goed wil doen, of het resultaat lachwekkend als ik niet oplet.
Vroegâh hadden we weinig kleuren met grote contrastverschillen en dus geen sorteer of zoekprobleem. Ik snap best dat er soms extra kleuren gewenst zijn en veel 'moderne' kleuren zoals oranje, licht- en donkerblauw, lime, tan en bruin zijn nog prima te onderscheiden en mooie uitbreidingen, maar ik was een paar minecraft en Ninjago sets aan het bouwen en greep geregeld mis, tot amusement van mijn vrouw uiteraard.
Het gaat overigens om een collectie van Lego die voornamelijk van 35 tot 45 jaar geleden is. City, trein, ruimte en technik Lego. Compleet met de boekjes in ordnermappen erbij.
[ Voor 9% gewijzigd door Myrdhin op 11-07-2024 14:46 ]
LEGO is altijd A-merk speelgoed geweest en ook als zodanig geprijsd. Toen ik klein was, klaagden mijn ouders ook over de prijs, dat is niet veranderd. Desondanks er is nog steeds 'betaalbare' LEGO: ja, er zijn sets van 200+ euro voor volwassenen/verzamelaars, maar de bulk van de LEGO-sets, zeker die gericht op kinderen, zitten in het segment 5 tot 75 euro.neanderthaler schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:23:
[...]
Is Lego overgenomen door een hedge fund of investeringsmaatschappij ofzo? Lego was nooit goedkoop, maar wel redelijk betaalbaar.
Zo vraag ik mij af hoe Kruidvat het zich kan veroorloven meestal goedkoper te zijn dan andere winkels en dan ook nog een paar keer per jaar 2e doos halve prijs acties te voeren.
Bij artikelen als A-merken flacons doucheschuim, deodorant, scheermesjes, shampoo/conditioner was het me al opgevallen hoe hard de prijzen in een paar jaar gestegen waren en hoe aan de andere kant Kruidvat (en AH etc) zo vaak kunnen prijsstunten met deze artikelen; meerdere keren per jaar 1+1 of 2+2 gratis op dit soort artikelen.
Wat verf betreft was het mij al lang duidelijk; ik ga al een tijdje mee en heb gedurende mijn leven al aardig wat binnen- en buitenhuis geklust en heb de prijs van verfproducten in de loop der jaren gigantisch zien stijgen. Pak het wekelijkse folderpakket maar eens uit de brievenbus; folders van 3 of 4 verschillende bouwmarkten en in ieder staan acties met 30-50% kortingen. Er zijn slechts een handjevol grote verffabrikanten, oa AkzoNobel en PPG, die verschillende merken voeren. Maar in het buitenland is dezelfde (vaak in NL geproduceerde verf) stukken goedkoper.
Ik heb het idee dat producenten in bepaalde markten hun standaardprijzen excessief laten stijgen om vervolgens constant dezelfde producten met megakortingen te verkopen, zodat het er eigenlijk op neer komt dat je alleen tijdens zo'n kortingsactie de producten voor een acceptabele prijs kan inkopen.
[misschien niet helemaal on topic en hopelijk blijft dat zo]
Kruidvat koopt spotgoedkoop grote (rest)partijen in, die ze daarom met hoge korting kunnen aanbieden. Ze hoeven ook geen volledig assortiment LEGO te voeren (wat je bij een speelgoedzaak wel verwacht), dus sets die ze niet voordelig kunnen aanbieden, kopen ze gewoon niet in. Ze laten voor de winkels gewoon een paar containers komen, en op is op (webshop is een apart kanaal). Dat het een van de grootste retailketens van Nederland is (met bijkomende financiële middelen) maakt het stunten met prijzen nog makkelijker.
Voor wat betreft altijd doorlopende kortingen en 1+1 gratis acties: er wordt heel veel gezegd dat Nederlanders van korting houden. De prijzen van veel lang houdbare producten (zoals verzorgingsproducten) zijn daarom doorgaans in Nederland iets hoger dan in omringende landen, omdat de heersende gedachte is dat men ze toch alleen maar in de aanbieding koopt (of het werkelijk zo is dat Nederlanders zo verzot zijn op korting, of dat het een self-fulfilling prophecy is die ontstaat omdat winkeliers de hoge prijzen/regelmatige aanbiedingen cyclus in stand houden laat ik in het midden).
scintillating
Zelf koop ik vooral voor mijn kinderen en heel af en toe iets leuks voor mezelf. Voor mezelf had ik altijd het limiet van 100 euro voor een leuk setje (in mijn bezit: Mini Cooper, Vespa, Ducati Panigale, ..), alleen de keuze van setjes in onder mijn 'limiet' wordt steeds beperkter, althans passend binnen mijn smaak. Misschien moet ik mijn 'limiet' verhogen
Ik hoop dat Lego in 2025 komt met een betaalbare Lego Icons set op wielen. Vond de Vespa erg leuk om te bouwen, maar vindt merendeel van de auto's in de huidige collectie prijzig.
Ik heb toevallig onlangs via Marktplaats een flinke verzameling moderne sets gekocht: 54 sets ongesorteerd voor EUR 250,- Dat lijkt weinig geld maar gezien de hoeveelheid uitzoekwerk moet het eigenlijk niet duurder zijn.Myrdhin schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:45:
Zijn er mensen in dit topic die ervaringen hebben met het verkopen van een redelijke verzameling Lego? Op welke sites zou zoiets mogelijk zijn? Gezien ik geen zin heb om alles los op te bouwen of uit te zoeken zou ik het liefst alles in 1x kwijt willen dus sites als Bricklink zijn daar, voor zover ik weet, minder geschikt voor. Ik kan ook niet garanderen dat alles 100% compleet is maar een groot deel zal dat zeker zijn.
Het gaat overigens om een collectie van Lego die voornamelijk van 35 tot 45 jaar geleden is. City, trein, ruimte en technik Lego. Compleet met de boekjes in ordnermappen erbij.
Jouw sets zijn significant ouder wat het uitzoeken en opnieuw bouwen aanzienlijk eenvoudiger maakt... maar dan nog weet je als koper niet zeker hoe broos de gevaarlijke kleuren (blauw en grijs) zijn en of de dure onderdelen er allemaal bijzitten.
Kan je niet een keer je kinderen/neefjes/nichtjes/betrouwbare buurkinderen er op loslaten om de boel een keer te bouwen? De meeste kinderen kan je daarvoor wel porren, al dan niet omgekocht met extra ijsjes
Kijk in elk geval op bricklink of je zeer gewilde (= idioot dure) sets erbij hebt zitten en pluk die er dan uit om ze los te verkopen, wanneer je het als grabbelton verkoopt dan zou ik niet op meer dan 50% van de gemiddelde bricklink prijzen rekenen.
Ja, er zijn kleine goedkope setjes in bv het City thema. Maar kijk eens naar de sets die recentelijk zijn toegevoegd: twee vrachtwagens van 100 euro, een haven en een bouwkraan van 110 euro, stadstram van 90 euro. Dat vind ik persoonlijk best flink hoge prijzen voor sets in een thema primair bedoeld voor kinderen.Tc99m schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:52:
[...]
….zeker die gericht op kinderen, zitten in het segment 5 tot 75 euro.
Dit neemt niet weg dat ik de gele vrachtwagen en bouwkraan wel zou willen kopen.
Die gele bouwkraan, had ik voor 92,- bij de Intertoys. Die is ontzettend leuk gedaan, maar duidelijk gericht op kinderen; verwacht geen ingewikkelde bouwtechnieken. Desalniettemin: aanrader!meesje schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:59:
[...]
Ja, er zijn kleine goedkope setjes in bv het City thema. Maar kijk eens naar de sets die recentelijk zijn toegevoegd: twee vrachtwagens van 100 euro, een haven en een bouwkraan van 110 euro, stadstram van 90 euro. Dat vind ik persoonlijk best flink hoge prijzen voor sets in een thema primair bedoeld voor kinderen.
Dit neemt niet weg dat ik de gele vrachtwagen en bouwkraan wel zou willen kopen.Wel even wachten tot er bv bij Intertoys een 20% korting op City sets.
Grootste partij die ik ooit kocht, was 50 kilo ongesorteerde Lego, in 4 grote bakken. Dat was 5 jaar geleden gewoon via Marktplaats, ophalen en boter bij de vis. Heb daar 500,- voor betaald, want toen was 10,- per kilo zo'n beetje de gangbare prijs, voor losse Lego. Volgens mij is die prijs in Corona-tijd zelfs nog wat gestegen, tot 12,50 of zo.Myrdhin schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:45:
Zijn er mensen in dit topic die ervaringen hebben met het verkopen van een redelijke verzameling Lego? Op welke sites zou zoiets mogelijk zijn? Marktplaats ben ik niet zo'n fan van omdat dat zo'n beetje iedereen er wel op af komt. Liever gaat het naar een Lego fanaat. Gezien ik geen zin heb om alles los op te bouwen of uit te zoeken zou ik het liefst alles in 1x kwijt willen dus sites als Bricklink zijn daar, voor zover ik weet, minder geschikt voor. Ik kan ook niet garanderen dat alles 100% compleet is maar een groot deel zal dat zeker zijn.
Gezien de leeftijd van je Lego echter, denk ik dat er ook wel wat verkleurde steentjes tussen zullen zitten, en dat drukt de prijs dan wel weer een beetje.
Je kunt het ook hier proberen, in dre V&A, en anders zou ik gewoon toch via Marktplaats proberen.Grootste bereik, qua potentiele kopers.
Deel 1
Deel 2
Hierbij een update voor de liefhebber:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Mijn plan was om het hotel op een bergrand te zetten, maar ik merkte dat het daar eigenlijk te groot over was. Ik heb ook andere plannen met het strand, waardoor ik daar meer ruimte nodig heb. Dat gaat ten koste van de berg aan de linkerkant, dus het werd te krap voor het hotel. In plaats daarvan staat het hotel nu naast de Jazz Club. De Noodle Shop er helaas niet bij staan. De kleuren zijn een mooie match met het hotel, maar dat gaat niet passen. De Noodle Shop staat daarom verder naar links, tegenover de downtown arcade welke nu af is. Ik had ook daar andere plannen mee, maar het werd allemaal te krap op deze tafel.
Er zijn inmiddels meer roadplates beschikbaar en ook wat extra stoep. Ik heb niet genoeg stenen om de stoep af te maken, maar dat komt later. Ook het strand heeft een kleine upgrade gehad, maar is verre van af. Ik ben benieuwd of jullie de sets herkennen die ik gebruikt heb op het stand
Ik ben blij dat ik eindelijk weer wat tijd had om wat met lego te doen. De komende maanden hoop ik een 'modern beach house' te maken en het stand en de stoep verder af te maken.
Verder had nog een vraag aan jullie. Hoe maken jullie water in lego? Over het algemeen worden 1x2 transparent plates gebruikt, maar plaatsen jullie die verticaal of horizontaal ten opzichte van het strand?
Voorbeelden verticaal:
Voorbeeld 1
Voorbeeld 2
Voorbeelden horizontaal:
Voorbeeld 1
Voorbeeld 2
Ik neig zelf naar horizontaal, dat lijkt mij meer op golven lijken. Maar omdat ik verticaal vaker zie dan horizontaal bij anderen, twijfel ik of ik iets mis? Misschien is het gewoon een kwestie van voorkeur en maak ik me er te druk om
Dat ziet er goed uit zeg! Lekker bezig, en leuk om te zien!Zenomyscus schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:13:
Afgelopen tijd heb ik wat posts geplaatst van mijn stadje:
Deel 1
Deel 2
Hierbij een update voor de liefhebber:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Mijn plan was om het hotel op een bergrand te zetten, maar ik merkte dat het daar eigenlijk te groot over was. Ik heb ook andere plannen met het strand, waardoor ik daar meer ruimte nodig heb. Dat gaat ten koste van de berg aan de linkerkant, dus het werd te krap voor het hotel. In plaats daarvan staat het hotel nu naast de Jazz Club. De Noodle Shop er helaas niet bij staan. De kleuren zijn een mooie match met het hotel, maar dat gaat niet passen. De Noodle Shop staat daarom verder naar links, tegenover de downtown arcade welke nu af is. Ik had ook daar andere plannen mee, maar het werd allemaal te krap op deze tafel.
Er zijn inmiddels meer roadplates beschikbaar en ook wat extra stoep. Ik heb niet genoeg stenen om de stoep af te maken, maar dat komt later. Ook het strand heeft een kleine upgrade gehad, maar is verre van af. Ik ben benieuwd of jullie de sets herkennen die ik gebruikt heb op het stand
Ik ben blij dat ik eindelijk weer wat tijd had om wat met lego te doen. De komende maanden hoop ik een 'modern beach house' te maken en het stand en de stoep verder af te maken.
Verder had nog een vraag aan jullie. Hoe maken jullie water in lego? Over het algemeen worden 1x2 transparent plates gebruikt, maar plaatsen jullie die verticaal of horizontaal ten opzichte van het strand?
Voorbeelden verticaal:
Voorbeeld 1
Voorbeeld 2
Voorbeelden horizontaal:
Voorbeeld 1
Voorbeeld 2
Ik neig zelf naar horizontaal, dat lijkt mij meer op golven lijken. Maar omdat ik verticaal vaker zie dan horizontaal bij anderen, twijfel ik of ik iets mis? Misschien is het gewoon een kwestie van voorkeur en maak ik me er te druk om
Over de golven: als je de stenen toch hebt zou je ook in real life kunnen uitproberen wat het mooiste staat. Er is zeker geen goed of fout! Ik had gewoon blauwe grondplaten als water, dus het ziet er altijd al beter afgewerkt uit dan dat
[ Voor 4% gewijzigd door Jakkus op 11-07-2024 16:47 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Wat jij bedoelt is dat men gewoon de range heeft uitgebreid 'naar boven'. De top is niet meer zoals vroeger het grote ruimteschip, het kasteel of de brandweergarage, maar daar is nog een hele prijscategorie bovenop gezet waardoor het kan lijken of Lego over de hele linie veel duurder is geworden. Zo had ik het nog niet bekeken!Tc99m schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:52:
[...]
LEGO is altijd A-merk speelgoed geweest en ook als zodanig geprijsd. Toen ik klein was, klaagden mijn ouders ook over de prijs, dat is niet veranderd. Desondanks er is nog steeds 'betaalbare' LEGO: ja, er zijn sets van 200+ euro voor volwassenen/verzamelaars, maar de bulk van de LEGO-sets, zeker die gericht op kinderen, zitten in het segment 5 tot 75 euro.
Daar kan ik me dan weer niet in vinden. Kruidvat heeft vast wel eens goedkope restpartijen, maar is op gebied van cosmetica 1 van de grootste spelers op de Nederlandse markt, hun standaardaanbiedingen komen gewoon rechtstreeks uit de reguliere productie van oa Unilever en P&G. Verkoop van miljoenen actieproducten komen niet uit een paar roestige containers via een andere Oostblokroute. Ik hoor deze redenering ook vaak waar het Action betreft, die baseren inderdaad een deel van hun assortiment op tijdelijk verkregen grote partijen maar ook heel veel speciaal voor hen geproduceerd of 'rebranded' producten.Kruidvat koopt spotgoedkoop grote (rest)partijen in, die ze daarom met hoge korting kunnen aanbieden. Ze hoeven ook geen volledig assortiment LEGO te voeren (wat je bij een speelgoedzaak wel verwacht), dus sets die ze niet voordelig kunnen aanbieden, kopen ze gewoon niet in. Ze laten voor de winkels gewoon een paar containers komen, en op is op (webshop is een apart kanaal). Dat het een van de grootste retailketens van Nederland is (met bijkomende financiële middelen) maakt het stunten met prijzen nog makkelijker.
Jij redeneert vanuit de andere hoek, interessante gedachte. Ik weet niet helemaal of ik er in mee kan gaan.Voor wat betreft altijd doorlopende kortingen en 1+1 gratis acties: er wordt heel veel gezegd dat Nederlanders van korting houden. De prijzen van veel lang houdbare producten (zoals verzorgingsproducten) zijn daarom doorgaans in Nederland iets hoger dan in omringende landen, omdat de heersende gedachte is dat men ze toch alleen maar in de aanbieding koopt (of het werkelijk zo is dat Nederlanders zo verzot zijn op korting, of dat het een self-fulfilling prophecy is die ontstaat omdat winkeliers de hoge prijzen/regelmatige aanbiedingen cyclus in stand houden laat ik in het midden).
Grappig, ik herken dit van mijn oudste zoon wel een beetje. Vond samen met mij bouwen ook heel leuk, maar dat spelen deed hij er eigenlijk niet mee.Arosa schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:53:
Mijn kinderen vinden Lego leuk om te bouwen, maar spelen lukt ze om een of andere rede beter met Playmobil.
Toch gewoon marktplaats, of hier V&A kun je ook nog proberen.Myrdhin schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:45:
Zijn er mensen in dit topic die ervaringen hebben met het verkopen van een redelijke verzameling Lego? Op welke sites zou zoiets mogelijk zijn? Marktplaats ben ik niet zo'n fan van omdat dat zo'n beetje iedereen er wel op af komt. Liever gaat het naar een Lego fanaat. Gezien ik geen zin heb om alles los op te bouwen of uit te zoeken zou ik het liefst alles in 1x kwijt willen dus sites als Bricklink zijn daar, voor zover ik weet, minder geschikt voor. Ik kan ook niet garanderen dat alles 100% compleet is maar een groot deel zal dat zeker zijn.
Ga er trouwens wel vanuit dat je gewoon een kilo prijs krijgt, als je meer wil zul je het uit moeten zoeken en per stuk verkopen en dat kost veel tijd (en dus geld).
Sowieso is oudere Lego niet meer zoveel waard, het zijn verouderde stukken/kleuren en dus vooral geschikt voor kinderen in bulk.
:strip_exif()/f/image/MgKNjojnU5HnMNxLtkbx0MfV.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor degene die 1 maandje langer kunnen wachten gaat er al 100€ van de prijs af.Mad-Matt schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:14:
[...]
450 euro?? Zijn ze daar in Denemarken gek geworden?
Wat een geld zeg.
https://www.jans-steen.co...em_Wco6dZTIi9rIuk_Qlkvyhg
M3P 24'
Ja, leuk...JPDeckers schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 07:36:
De bij de P1 behorende GWP is nu ook officieel bekend.
Ik vind 'm absoluut niet bijzonder genoeg om de volle mep voor de P1 bij Lego zelf te betalen.
Als in: ik wacht sowieso tot de P1 in de buurt van de 300,- komt dus heb ik geen 150,- over voor deze GWP.
De bouwinstructies zullen vast wel ergens online verschijnen dus zelf maken kan altijd nog (zoveel parts zitten er nou ook weer niet in lijkt me).
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"