Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 34 ... 137 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:35
QuattroNL schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:11:
[...]

Ja, leuk... :|
Ik vind 'm absoluut niet bijzonder genoeg om de volle mep voor de P1 bij Lego zelf te betalen.
Als in: ik wacht sowieso tot de P1 in de buurt van de 300,- komt dus heb ik geen 150,- over voor deze GWP.
Don't shoot the messenger :)

Volledig eens, zeker bij de non-exclusives moet je wel heel erg graag nu direct die set willen, en niet kunnen/willen wachten. Amazon heeft de P1 ook al in assortiment, evenals Bol, dus in september kan je al prima deals gaan scoren.

Je kan altijd de GWP op marktplaats straks kopen, voor echt wel minder dan. 150.

Maar, toch, toch zie je elke keer weer best veel mensen hun nieuwe aanwinst showen, die net die week beschikbaar is gekomen, en dus voor de hoofdprijs is aangekocht. Ja, je krijgt VIP (sorry, insider) punten, en een GWP. En misschien kan je extra personeelskorting krijgen ergens, en kickback via caskbackxl, maar je moet wel erg graag willen.

De voorgaande discussie over winstmarges, de inflatie is echt, en iedereen weet nog dat Lego opeens haar prijzen met 20%+ heeft verhoogd. Maar toch blijkbaar vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:34
neanderthaler schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:03:

[...]

Daar kan ik me dan weer niet in vinden. Kruidvat heeft vast wel eens goedkope restpartijen, maar is op gebied van cosmetica 1 van de grootste spelers op de Nederlandse markt, hun standaardaanbiedingen komen gewoon rechtstreeks uit de reguliere productie van oa Unilever en P&G. Verkoop van miljoenen actieproducten komen niet uit een paar roestige containers via een andere Oostblokroute. Ik hoor deze redenering ook vaak waar het Action betreft, die baseren inderdaad een deel van hun assortiment op tijdelijk verkregen grote partijen maar ook heel veel speciaal voor hen geproduceerd of 'rebranded' producten.
Ik bedoelde specifiek het speelgoed bij Kruidvat in de winkels; niet het standaard drogisterij-assortiment, sorry voor de onduidelijkheid.
[...]
Jij redeneert vanuit de andere hoek, interessante gedachte. Ik weet niet helemaal of ik er in mee kan gaan.
Het is niet zozeer mijn redenatie, maar de gangbare gedachte van mensen die iets van de retailmarkt weten die ik hier gewoon overtik. ;) Maar voor deze thread verder offtopic.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07:55
Tc99m schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:51:
[...]
Ik bedoelde specifiek het speelgoed bij Kruidvat in de winkels; niet het standaard drogisterij-assortiment, sorry voor de onduidelijkheid.
Volgens mij is dit iets van het verleden, want er zijn inmiddels genoeg nieuwe sets bij de Kruidvat te scoren, waaronder momenteel de grote Simba (43247), de nieuwe City kraan (60409), en de nieuwe Mercedes (76924) en Aston Martin (76925) Speed Champions.

EDIT: Momenteel is kennelijk niet meer het goede woord, want deze sets zijn nu wel uitverkocht :X

[ Voor 23% gewijzigd door ThaRoof op 12-07-2024 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:30
Wat een aanfluiting van een GWP... :(

De P1 zelf moet toch echt ergens tussen de 250 en 300 euro komen, eer ik hem overweeg. En dan nog puur omdat ik de 4 voorgangers ook heb. En eigenlijk zijn dat nog de enige (dure) sets die ik serieus overweeg: de 1:8 auto's en de modulars. Voor de rest zie ik steeds minder sets, die qua prijs nog in verhouding staan, tot wat voor mijn gevoel de moeite waard is. Let wel: dat is mijn persoonlijk gevoel en kan voor een ander natuurlijk anders zijn. Ik hou me voor nu even zoet met 2e hands Lego of Rebrickable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
meesje schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:59:
[...]

Ja, er zijn kleine goedkope setjes in bv het City thema. Maar kijk eens naar de sets die recentelijk zijn toegevoegd: twee vrachtwagens van 100 euro, een haven en een bouwkraan van 110 euro, stadstram van 90 euro. Dat vind ik persoonlijk best flink hoge prijzen voor sets in een thema primair bedoeld voor kinderen.
Dit neemt niet weg dat ik de gele vrachtwagen en bouwkraan wel zou willen kopen. :) Wel even wachten tot er bv bij Intertoys een 20% korting op City sets.
Ja, eens, ik vind die truck persoonlijk veel te gedetailleerd (waardoor de prijs automatisch hoger wordt) voor een speelset. Voor City had die simpeler gemoeten, of ze hadden hem onder een ander thema moeten hangen.

M.b.t. de haven (60422), dat is wel echt een grote speelset, ik vind het wel in het City assortiment passen en 110 euro een acceptabele prijs (waarbij er in de retail misschien nog iets vanaf gaat), "vroeger" had je ook de wat grotere sets (politiebureau, kasteel, etc.) naast de kleinere sets zoals voertuigen en kleine huisjes.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
ThaRoof schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:01:
[...]

Volgens mij is dit iets van het verleden, want er zijn inmiddels genoeg nieuwe sets bij de Kruidvat te scoren, waaronder momenteel de grote Simba (43247), de nieuwe City kraan (60409), en de nieuwe Mercedes (76924) en Aston Martin (76925) Speed Champions.

EDIT: Momenteel is kennelijk niet meer het goede woord, want deze sets zijn nu wel uitverkocht :X
Ik bedoelde het assortiment in de winkels, niet in de webshop, die grotere sets zie je nooit of nauwelijks in de winkel.

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:28

D75

Zenomyscus schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:13:
Afgelopen tijd heb ik wat posts geplaatst van mijn stadje:
Deel 1
Deel 2

Hierbij een update voor de liefhebber:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Mijn plan was om het hotel op een bergrand te zetten, maar ik merkte dat het daar eigenlijk te groot over was. Ik heb ook andere plannen met het strand, waardoor ik daar meer ruimte nodig heb. Dat gaat ten koste van de berg aan de linkerkant, dus het werd te krap voor het hotel. In plaats daarvan staat het hotel nu naast de Jazz Club. De Noodle Shop er helaas niet bij staan. De kleuren zijn een mooie match met het hotel, maar dat gaat niet passen. De Noodle Shop staat daarom verder naar links, tegenover de downtown arcade welke nu af is. Ik had ook daar andere plannen mee, maar het werd allemaal te krap op deze tafel.

Er zijn inmiddels meer roadplates beschikbaar en ook wat extra stoep. Ik heb niet genoeg stenen om de stoep af te maken, maar dat komt later. Ook het strand heeft een kleine upgrade gehad, maar is verre van af. Ik ben benieuwd of jullie de sets herkennen die ik gebruikt heb op het stand :)

Ik ben blij dat ik eindelijk weer wat tijd had om wat met lego te doen. De komende maanden hoop ik een 'modern beach house' te maken en het stand en de stoep verder af te maken.

Verder had nog een vraag aan jullie. Hoe maken jullie water in lego? Over het algemeen worden 1x2 transparent plates gebruikt, maar plaatsen jullie die verticaal of horizontaal ten opzichte van het strand?

Voorbeelden verticaal:
Voorbeeld 1
Voorbeeld 2

Voorbeelden horizontaal:
Voorbeeld 1
Voorbeeld 2

Ik neig zelf naar horizontaal, dat lijkt mij meer op golven lijken. Maar omdat ik verticaal vaker zie dan horizontaal bij anderen, twijfel ik of ik iets mis? Misschien is het gewoon een kwestie van voorkeur en maak ik me er te druk om :+
wbt het water horizontaal of vertikaal: Ik let er niet echt op en doe het door elkaar. Denk dat de kleuren eronder belangrijkere is (verschillende tinten blauw bijv.)

Zie bijv hier:
- D75 in "Het Grote Lego Topic - Deel 8"
- D75 in "Het Grote Lego Topic - Deel 8"

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:17
Tc99m schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:37:
[...]
M.b.t. de haven (60422), dat is wel echt een grote speelset, ik vind het wel in het City assortiment passen en 110 euro een acceptabele prijs (waarbij er in de retail misschien nog iets vanaf gaat), "vroeger" had je ook de wat grotere sets (politiebureau, kasteel, etc.) naast de kleinere sets zoals voertuigen en kleine huisjes.
Als vergelijkbaar voorbeeld: politiebureau 7744 heeft ruim 900 onderdelen en staat op 1 1/2 base-plate.
De RRP was volgens mij minstens EUR 90,- in 2008 dus dat is best vergelijkbaar.

Als perspectief: mijn eerste grote set uit 1975 was de wild-west scene 365 en kostte 70 gulden, na inflatie nu 128 euro.
'Slechts' 552 onderdelen maar weinig klein grut, echter een kartonnen onderplaat.
Geen mens zou dat nu kopen voor zo'n prijs, toch... :9
Edit: ik zie dat ik destijds een goede keuze gemaakt heb om de stickers niet te plakken!

[ Voor 7% gewijzigd door mawashigeri op 12-07-2024 14:02 ]

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

https://www.reddit.com/r/...topmotion_film_about_the/

Dit lego filmpje wil ik jullie niet onthouden

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 16:39

neanderthaler

Are friends electric?

JBplap schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 18:06:
[...]

Toch gewoon marktplaats, of hier V&A kun je ook nog proberen.
Ga er trouwens wel vanuit dat je gewoon een kilo prijs krijgt, als je meer wil zul je het uit moeten zoeken en per stuk verkopen en dat kost veel tijd (en dus geld).

Sowieso is oudere Lego niet meer zoveel waard, het zijn verouderde stukken/kleuren en dus vooral geschikt voor kinderen in bulk.
Daar ga je wel misschien iets kort door de bocht. Space en treinspul uit die tijd kan juist een flinke bak geld opleveren. Misschien zit de complete monorail er wel tussen of de rode 12 volt treinmotor. Dat is er zó uit te vissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Myrdhin schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:45:
Zijn er mensen in dit topic die ervaringen hebben met het verkopen van een redelijke verzameling Lego? Op welke sites zou zoiets mogelijk zijn? Marktplaats ben ik niet zo'n fan van omdat dat zo'n beetje iedereen er wel op af komt. Liever gaat het naar een Lego fanaat. Gezien ik geen zin heb om alles los op te bouwen of uit te zoeken zou ik het liefst alles in 1x kwijt willen dus sites als Bricklink zijn daar, voor zover ik weet, minder geschikt voor. Ik kan ook niet garanderen dat alles 100% compleet is maar een groot deel zal dat zeker zijn.

Het gaat overigens om een collectie van Lego die voornamelijk van 35 tot 45 jaar geleden is. City, trein, ruimte en technik Lego. Compleet met de boekjes in ordnermappen erbij.
My 2ct;
- bouw / sorteer toch bepaalde thema’s
- space en treintjes willen nog wel leuke verdiensten opleveren (unieke blokjes en thema)
- sorteer je figures
- maak een speciaal hoekje voor “groen” (boompjes, bloempjes etc)

Overige “standaard meuk” gaat veelal per kilo

Maar door toch wat tijd en moeite te besteden aan bovenstaande punten, haal je toch nog wat meer uit je verzameling

Idealiter is alles gebouwd maar of daar de tijd voor hebt …

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 10:02

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik had nog wat beeldmateriaal van een 90's set review. Laatste video die is opgenomen in de oude Lego room, enjoy :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:42
almightyarjen schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:16:
Ik had nog wat beeldmateriaal van een 90's set review. Laatste video die is opgenomen in de oude Lego room, enjoy :)

[YouTube: Vintage 90's Lego set 6398 Town Central Precinct HQ review]
Leuk om te zien! Dit was een van de grote sets die ik vroeger had, op dit moment heb ik nog niet alle onderdelen kunnen vinden XD.

Wel heb ik bijna m’n gele 9v trein compleet. Echter werkt hij niet meer.. ik denk vanwege de connectiekabel tussen het controlekastje en het spoor. Op Lego.nl zag ik het onderdeel niet staan, iemand ervaring met deze nieuw te kopen of te repareren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

einz schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:20:
[...]

Leuk om te zien! Dit was een van de grote sets die ik vroeger had, op dit moment heb ik nog niet alle onderdelen kunnen vinden XD.

Wel heb ik bijna m’n gele 9v trein compleet. Echter werkt hij niet meer.. ik denk vanwege de connectiekabel tussen het controlekastje en het spoor. Op Lego.nl zag ik het onderdeel niet staan, iemand ervaring met deze nieuw te kopen of te repareren?
onderdelen koop je op bricklink.com

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

einz schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:20:
[...]

Repareren is lastig, maar BatteryPoweredBricks heeft iig een video over normale 9V kabels, weet niet of dat ook van toepassing is voor de rail aansluitkabel. Kopen kan je hier. Die dingen beginnen prijzig te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:27
Heeft iemand hier die Parijse straat gemaakt ? Hoe is die set? Heb hem hier staan maar twijfel of ik hem terug stuur of in de kast zet voor later/ verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:56

Tarin

Just plain weird.

Ik heb wat lego van 20-25 jaar geleden gekregen van mijn tante. Vooral kleinere setjes, en een gave (daarover misschien later meer). Alles is in redelijk goede staat en er zitten (ook) leuke dingen bij (naast dit gedrocht).

Nu zijn de banden van de voertuigen wat plakkerig, het lijkt op het probleem wat grip-vlakken van een muis van een jaar of 10-15 oud krijgen (weekmaker verdampt, rubber-achtige substantie wordt kleverig). Is dit een bekend probleem van (het materiaal van) banden die in een bepaalde periode gemaakt werden?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 11:08
almightyarjen schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:16:

[YouTube: Vintage 90's Lego set 6398 Town Central Precinct HQ review]
Wat gaaf zeg!!! Deze heb ik ook gehad. In mijn herinnering was hij veel groter, maar ik herken de brug en hekken en gevangenis.

Deze heb ik gekregen op de dag dat Oranje het EK'88 won. Ik was toen 13. Tijdens de wedstrijd heb ik deze zitten bouwen omdat voetbal me geen reet interesseerde ;-)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Zijn er mensen in dit topic die ervaringen hebben met het verkopen van een redelijke verzameling Lego? Op welke sites zou zoiets mogelijk zijn? Marktplaats ben ik niet zo'n fan van omdat dat zo'n beetje iedereen er wel op af komt. Liever gaat het naar een Lego fanaat. Gezien ik geen zin heb om alles los op te bouwen of uit te zoeken zou ik het liefst alles in 1x kwijt willen dus sites als Bricklink zijn daar, voor zover ik weet, minder geschikt voor. Ik kan ook niet garanderen dat alles 100% compleet is maar een groot deel zal dat zeker zijn.

Het gaat overigens om een collectie van Lego die voornamelijk van 35 tot 45 jaar geleden is. City, trein, ruimte en technik Lego. Compleet met de boekjes in ordnermappen erbij.
Nu word ik toch wel nieuwsgierig. Heb je foto's van de steentjes en de boekjes? Het is een beetje afhankelijk van de staat van de stenen en welke sets er in zitten, al dan niet compleet. Je ziet wel eens advertenties met een bak vol vergeelde, vieze en beschadigde Lego met vooral stenen in rood, wit en geel. Daar zullen ze niet voor in de rij staan. Aan de andere kant zie je ook wel eens zo'n zelfde bak met Lego die er als nieuw uitziet met onderdelen van de 12v treinen, classic space, het gele ridderkasteel en de oorspronkelijke piratenserie inclusief keurige bouwvoorschriften. Die laatste bak is misschien wel 10x zoveel waard en gewild als de eerste. Dus simpelweg de kiloprijs accepteren hoeft zeker niet het geval te zijn.

Leuk dat je liever het spul aan een liefhebber verkoopt dan aan een of ander handelaartje. Ik was ooit nog wel eens actief op Lowlug, waar ze ook een V&A hoek hadden, maar op een gegeven moment hebben ze alles veranderd en kon ik er geen touw meer aan vastknopen.

Kreeg je geen nostalgische gevoelens toen je het spul weer van zolder haalde en ging bekijken? Je zou ook kunnen besluiten om alles voorlopig op zolder terug te leggen en een keer wat avondjes te investeren in het weer opbouwen van je oude setjes. Misschien gaat het wel weer kriebelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Dennis van der Stelt schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:55:
[...]

Wat gaaf zeg!!! Deze heb ik ook gehad. In mijn herinnering was hij veel groter, maar ik herken de brug en hekken en gevangenis.

Deze heb ik gekregen op de dag dat Oranje het EK'88 won. Ik was toen 13. Tijdens de wedstrijd heb ik deze zitten bouwen omdat voetbal me geen reet interesseerde ;-)
Deze set komt uit '93 dus je bent waarschijnlijk in de war met een andere set of een ander EK (waar NL niet won) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Laatst online: 10-09 11:08
almightyarjen schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 23:49:
[...]

Deze set komt uit '93 dus je bent waarschijnlijk in de war met een andere set of een ander EK (waar NL niet won) ;)
Ah, inderdaad. Het zal 6386 uit deze folder geweest zijn. Kan met het Shell tankstation ook nog herinneren.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:31
Dennis van der Stelt schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 23:54:
[...]

Ah, inderdaad. Het zal 6386 uit deze folder geweest zijn. Kan met het Shell tankstation ook nog herinneren.
Wat leuk om deze folder door te bladeren!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:17

Cheezus

Luiaard

meesje schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 07:19:
[...]

Wat leuk om deze folder door te bladeren!
Jeetje, ik en/of m'n broer hadden echt een shitload aan sets uit deze folder :D
- 6049
- 6381
- 6590
- 6687
- 6392
- 6693
- 6358
- 6450
- 6941
- 6876
- 6827
- 6809
- 7735
- 8855
- 8852

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53

bonzz.netninja

Niente baffi

[...]

ow wauw. Deze folder herinnerde ik mij meteen helemaal toen ik hem opende. Man wat heb ik dat eindeloos zitten doorbladeren toen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik zie nogal wat reacties van nostalgie over de 80's catalogus. Zonder te willen spammen en voor de nieuwkomers: ik heb een paar jaar geleden een 80's dorp gemaakt en daar een video van geschoten. Er zitten veel herkenbare 80's sets in: YouTube: Lego train 80's layout with ALL 12V trains and HUGE classic Lego town :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
almightyarjen schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:10:
Ik zie nogal wat reacties van nostalgie over de 80's catalogus. Zonder te willen spammen en voor de nieuwkomers: ik heb een paar jaar geleden een 80's dorp gemaakt en daar een video van geschoten. Er zitten veel herkenbare 80's sets in: YouTube: Lego train 80's layout with ALL 12V trains and HUGE classic Lego town :)
_/-\o_ Leuk om deze nog een keer te bekijken. En de video verdient nog wel wat extra views en inkomsten vanwege de hoeveelheid werk die er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb volgens mij ook nog wat catalogi uit de jaren '80 (in een grote bak vol Lego + platgemaakte doosjes en boekjes uit die tijd)

Als ik tijd heb ga ik eens graven op zolder.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

[...]

oef... 12 GULDEN (oeps) 12 pond voor 2 12-Volt wissels. Wat een prijzen toen nog.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Resistor schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:39:
Ik heb volgens mij ook nog wat catalogi uit de jaren '80 (in een grote bak vol Lego + platgemaakte doosjes en boekjes uit die tijd)

Als ik tijd heb ga ik eens graven op zolder.
Hier wil ik toch op reageren. HOE? Hoe kan je dit op zolder hebben liggen en moet je graven om het te op te zoeken. :+ :+ :+

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik heb hetzelfde. Enorm veel lego uit de periode 1978 tot 2013. Toch maar besloten om alles uit te zoeken en ook op te bouwen om compleet te maken. Ik kom op ongeveer 57.000 steentjes uit verdeeld over 224 sets. Met dank aan mijn oudere broer die ontzettend verzot is van Lego, wordt nu alles uitgezocht en opgebouwd.
Daarna ga ik kijken of ik de losse sets kan verkopen of delen als losse lego ga verkopen.

Signature van nature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

Damn, die zwaailichten. Ik vond die zo tof. Die herinnering komt echt hard binnen :D

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Mog schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:27:
[...]

Damn, die zwaailichten. Ik vond die zo tof. Die herinnering komt echt hard binnen :D
Ik had die zwaailichten op een politiebusje zitten en ook in een zwart ruimteschip.

Signature van nature

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Sircuri schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:32:
[...]

Ik had die zwaailichten op een politiebusje zitten en ook in een zwart ruimteschip.
Ja, en volgens mij ook op zo'n wit/rood/groene space police set. Dat staat me in ieder geval bij van een vriendje die die set toen had. Maar hij kan het ook bij elkaar geknutseld hebben natuurlijk.

-Edit-

Deze bedoelde ik. Doos 6780:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6rGkBJYV-yOsVNFIg7Qd06KkZ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k3z7BSoy5w6r9iggiyeB5CEg.jpg?f=user_large

Zoveel herinneringen. Ik was echt een ekster vroeger. Vond die transparant, maar gekleurde schotels en staafjes zo mooi altijd :*)

[ Voor 33% gewijzigd door Mog op 13-07-2024 11:37 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 20:18
greenlizzard schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 23:13:
Vandaag gebouwd en zeer tevreden met het resultaat! Betreft de Ninjago Stone Shrine base plate, die enkel aan een selecte groep influencers is gegeven. Kudos voor Bricktum voor de instructies en LEGO (kreeg aardig wat extra blokjes bij m'n pick-a-brick bestelling). Nu de Shrine zelf nog bouwen.

[Afbeelding]
Het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkD1F9r8BYMMreSgkXfSOQNLofc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mEpouhx6mwaCHUrRitGJ291a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePYsRbT6F405P4ewFVEZtkQ7gc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Htvv7IyVBZ9AnDsZvgPnbYaK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

greenlizzard schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 23:13:
Vandaag gebouwd en zeer tevreden met het resultaat! Betreft de Ninjago Stone Shrine base plate, die enkel aan een selecte groep influencers is gegeven. Kudos voor Bricktum voor de instructies en LEGO (kreeg aardig wat extra blokjes bij m'n pick-a-brick bestelling). Nu de Shrine zelf nog bouwen.

[Afbeelding]
Wat maakt iemand lid van "een selecte groep influencers" wat betreft Lego? Kan me daar daadwerkelijk helemaal niets bij voorstellen.

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Ik zag gisteren bij de lokale kruidvat het space 3-in-1 superpack 60441 liggen voor EUR 20,99, die kon ik niet laten liggen. Bleek dat deze eigenlijk 22,90 of 23,90 was maar het oranje stickertje was blijkbaar foutje. Kreeg ik de doos wel mee voor het stickerprijsje 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Tarin schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:26:
Ik heb wat lego van 20-25 jaar geleden gekregen van mijn tante. Vooral kleinere setjes, en een gave (daarover misschien later meer). Alles is in redelijk goede staat en er zitten (ook) leuke dingen bij (naast dit gedrocht).

Nu zijn de banden van de voertuigen wat plakkerig, het lijkt op het probleem wat grip-vlakken van een muis van een jaar of 10-15 oud krijgen (weekmaker verdampt, rubber-achtige substantie wordt kleverig). Is dit een bekend probleem van (het materiaal van) banden die in een bepaalde periode gemaakt werden?
Van Legobanden ken ik dit niet, maar handvaten (of handvatten?) van fietsen van ongeveer die leeftijd hebben dit zeer regelmatig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 20:18
Sircuri schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:06:
[...]

Wat maakt iemand lid van "een selecte groep influencers" wat betreft Lego? Kan me daar daadwerkelijk helemaal niets bij voorstellen.
Dat zijn bijvoorbeeld enkele Youtubers aangesloten bij LAN (het Lego Ambassador Network), zoals 'Bricks by Mind' en 'Bricksie'. Ik hoop dat dat het iets meer verduidelijkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:31
Review van de Mclaren P1 van Racingbrick

Wel grappig dat ze er een "elektromotor" in hebben gestopt waar je ook tussen kan schakelen van "e-mode" naar "hybrid mode".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 16:02

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Tarin schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:26:

Ik herken het plakkerige wel van enkele heel oude (voor mij dan) sets uit eind jaren ‘70, begin ‘80. Maar buiten dat merk ik er niks van.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

AppieNL schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 22:00:
Review van de Mclaren P1 van Racingbrick
[YouTube: LEGO Technic 42172 McLaren P1 detailed building review pt 1 - unboxing, 7 speed gearbox and more!]
Wel grappig dat ze er een "elektromotor" in hebben gestopt waar je ook tussen kan schakelen van "e-mode" naar "hybrid mode".
het zal vast aan mij liggen maar de monotone manier van vertellen, ik trek dit echt niet.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:45
rammes schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 23:15:
[...]
het zal vast aan mij liggen maar de monotone manier van vertellen, ik trek dit echt niet.
Dan kijk je 't toch niet? :P

Ik kijk 't niet omdat ik die details zelf wil ondervinden later ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10:32
Shit, nu wil ik m ook... >:) O-)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 12:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jj6TJy4RH_GIY61Ee53vazuBt9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f9gSJ8CDHYawA15Fdfj1ixe3.jpg?f=fotoalbum_large

een hele gave build tot nu toe.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-09 12:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vEN_Om870tBRZjYy78jSpW2rITk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3361i0mA9YpwBha5zLOdl5SS.jpg?f=fotoalbum_large

Zie hier, mijn eerste speedchamps. Nooit gedacht dat zulke kleine wagentjes zo een leuke build konden zijn.
Jullie allemaal nog bedankt hier 🤣

Maar zet m’n Star Wars nog niet aan de kant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InrmoPflCzg8y-Gn0R6oA5jfNZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3DNpKgdIyXBBHpcAxy5DtWw5.jpg?f=fotoalbum_large

Altijd leuk een nieuwe Brickhead

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Boingo schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:07:
[Afbeelding]

Zie hier, mijn eerste speedchamps. Nooit gedacht dat zulke kleine wagentjes zo een leuke build konden zijn.
Jullie allemaal nog bedankt hier 🤣
Speed champs zijn (in mijn optiek) het meest kunstige en “creatieve” manier van blokjes stapelen. Zeker nu het van 6 naar 8 studs gegaan is

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• einz
almightyarjen schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:06:
[...]

Repareren is lastig, maar BatteryPoweredBricks heeft iig een video over normale 9V kabels, weet niet of dat ook van toepassing is voor de rail aansluitkabel. Kopen kan je hier. Die dingen beginnen prijzig te worden...
Hij heeft inderdaad ook een filmpje die specifiek betrekking hebben tot de 9V kabel voor rails. Op zich ziet dat er wel uit als iets om te proberen, op marktplaats zag ik ook enkele advertenties van mensen die aanbieden het te doen.

Heb ook Lego gemaild en zij gaven enkel als optie het aanpassen naar een 'moderne' trein met een motor/afstandsbediening zoals ze nu worden gemaakt. De kabels van vroeger hebben ze dus niet meer.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 09:49

Crazy D

I think we should take a look.

Tijdje niet gepost, wel meegelezen, maar jullie zijn veel grotere lego nerds :P

Kadootje voor ons trouwen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fiyWQjKgv7PJCCfhNQevJHivxJI=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/gFfWPjikgHq9ItD4PHrLu8bG.gif?f=fotoalbum_large

En de James Bond bak die er achter staat had ik een tijdje terug al afgebouwd, wat een vet ding is dat om te bouwen. Incl schietstoel en allemaal andere leuke gadgets die erin horen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 16:56
mawashigeri schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:54:
[...]
Kan je niet ... betrouwbare buurkinderen er op loslaten om de boel een keer te bouwen? De meeste kinderen kan je daarvoor wel porren, al dan niet omgekocht met extra ijsjes ;)
Buurkinderen met ijsjes lokken om ze Lego te laten bouwen lijkt me niet een heel formidabele business case. Tenzij je wilt verhuizen... ;) :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
Bootje schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:56:
Buurkinderen met ijsjes lokken om ze Lego te laten bouwen lijkt me niet een heel formidabele business case. Tenzij je wilt verhuizen... ;) :o
Ha ha, daar had ik niet eens bij stilgestaan ;)
Nodig de ouders ook uit voor een kopje koffie dan, dat scheelt veel politieonderzoek!

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

mawashigeri schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:29:
[...]

Ha ha, daar had ik niet eens bij stilgestaan ;)
Nodig de ouders ook uit voor een kopje koffie dan, dat scheelt veel politieonderzoek!
Neefjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]
Ik heb de helft van die sets waaronder inderdaad het shell tankstation, en de politie en brandweer met zwaailicht hier nog op zolder liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Crazy D schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:16:
Tijdje niet gepost, wel meegelezen, maar jullie zijn veel grotere lego nerds :P

Kadootje voor ons trouwen:

[Afbeelding]

En de James Bond bak die er achter staat had ik een tijdje terug al afgebouwd, wat een vet ding is dat om te bouwen. Incl schietstoel en allemaal andere leuke gadgets die erin horen.
De 007 ga ik binnenkort verkopen, één van de lelijkste LEGO modelen die ze gemaakt hebben in recente jaren.

Ze hadden de gadgets weg moeten laten en focussen op het model zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:27
wat een leuke prijsjes ook zeg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 21:00
TheDeeGee schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:43:
Ik heb hem zelf ook, en ik ben het niet met je eens. Ja, het model had er wat realistischer uit kunnen zien, dat klopt. Maar het bouwen er van werd voor mij als James Bond-liefhebber zóveel leuker door de gadgets! Juist omdat je er gaandeweg achter komt hoe ze e.e.a. verwerkt hebben in het model en de typische James Bond details langzaam zichtbaar worden.

Ik heb hem vrij recent opnieuw gebouwd, en had hetzelfde plezier tijdens het bouwen als dat ik twee jaar geleden had toen ik hem voor het eerst bouwde. En dat komt juist door het vernuft waarmee de gadgets zijn verwerkt in de auto, maar onzichtbaar zijn als het model af is. Precies zoals het hoort bij een James Bond-auto :Y.

[ Voor 23% gewijzigd door Phontana op 16-07-2024 07:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:06

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[...]

De 007 ga ik binnenkort verkopen, één van de lelijkste LEGO modelen die ze gemaakt hebben in recente jaren.

Dat is ook de reden dat ik hem niet heb gekocht, de DB5 is 1 van de mooiste klassiekers en daar is in het model niets van terug te zien.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• einz
Edit: Oh, dit moest in het aanbiedingen topic komen. Zie dat hij daar al is gepost, excuus!

Als alternatief heeft Bol.Com op dit moment het formule 1 Senna model (https://www.bol.com/nl/nl...dH5w.2_18.20.ProductTitle) voor 55 euro.

Ook niks voor mij maar voldoende F1 liefhebbers volgens mij :P

[ Voor 13% gewijzigd door einz op 16-07-2024 09:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

[...]

Snap ik, maar het ging me ook vooral om de gadgets. Ik vind geen enkele auto in Lego mooi... Daar is lego wat mij betreft ook niet geschikt voor. maar de gadgets vond ik echt vet 8)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 01:13

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vandaag de 2de build van de 31152 set gemaakt. Het is een ruimtevoertuig. Ziet er best aardig uit moet ik zeggen, al zitten er wel flink wat open (positieve) studs op. En er waren nog meer dan genoeg onderdelen over om die af te dekken zou ik zeggen. Maar dit is wat Lego ervan gemaakt heeft: De standaard vind ik een beetje vreemd, net alsof je dit tentoon gaat stellen in je boekenkast ofzo. De astronaut misschien nog wel, maar dit ruimtevaartuig is toch meer om te spelen zou ik zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gu96YptfnuNQ8wZgZEvDXLPMLAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QivNTMaW9TbqLOEUj46cdFM4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0UkZv9omVg9bU0NNC5lFOQLMm7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cye6am6ffEcpggVLSSZQPtFW.jpg?f=fotoalbum_large

En weer ruimte voor een minifig, maar er zit er geen in de set. Ik vraag me echt af waarom?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVop5_31xO-kyn7k89vtbcXDTnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6P3OsJNqsmIWrTBkdcYbbriI.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat ongeveer de helft van de onderdelen nog over waren, dus ik heb zelf nog wat uitbreidingen aan het model gemaakt. Kanttekening is wel dat de cockpit niet meer open kan zonder wat te demonteren (maar er zit toch geen minifig in, dus...). Hij is langer en breder geworden en heeft nu een landingsgestel, al is dat niet meteen nodig aangezien er een standaard bij zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRaYk3nmvRlUt4Oj8RV2-B3L2Bw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XP9v1O3hEwYKPGFVptcDcrSQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YiwN_V-kkfKjRlxMfr0mlQu9zY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNuyqTDh5JJoNi95NzohQaBk.jpg?f=fotoalbum_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Crazy D schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:59:
[...]

Snap ik, maar het ging me ook vooral om de gadgets. Ik vind geen enkele auto in Lego mooi... Daar is lego wat mij betreft ook niet geschikt voor.
Niet mooi?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IaavMqlvEWGCNz68vorq7zgMZIM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P37Ea0rGiZmE36RH5CUVIj0X.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Smaken verschillen, maar dit gaat nog omdat het origineel met lego blokjes in gedachte is gebouwd :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

je moet de mod even doen, dan is hij nog mooier!

Maar ik ben over het algemeen erg gecharmeerd van de Icons auto's. Vooral de classic Mustang en de Porsche vind ik erg goed gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Mad-Matt schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:33:
[...]

Maar ik ben over het algemeen erg gecharmeerd van de Icons auto's. Vooral de classic Mustang en de Porsche vind ik erg goed gelukt.
Precies!

Ik heb hem nog verlaagd ook, maar dat was geen legale mod. Nou ja, was wel legaal, maar moest voor de stevigheid wel de blokjes van de mod lijmen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P19swFYYFpiJ3YEwBn3H5zSuN6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PmZULbPDV39PRese5BG26k68.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door TheDeeGee op 16-07-2024 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja, die heb ik gedaan, maar kon even geen foto's vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 14:24
[...]

je moet de mod even doen, dan is hij nog mooier kloppen de verhoudingen!

[...]
Even aangepast. De verhoudingen zijn beter, maar de luchtinlaat bij de deur is uitgerekt en naar mijn smaak een stuk lelijker dan het origineel van Lego.
In plaats van 4 sleuven onder de achtervleugel zitten er nu 6 (dmv 3 grill plates), dat klopt dus niet meer met het origineel model. Ik vind het origineel van Lego (ondanks dat deze 2 studs te kort is) beter dan de moc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

chrisO schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:50:
[...]

Even aangepast. De verhoudingen zijn beter, maar de luchtinlaat bij de deur is uitgerekt en naar mijn smaak een stuk lelijker dan het origineel van Lego.
In plaats van 4 sleuven onder de achtervleugel zitten er nu 6 (dmv 3 grill plates), dat klopt dus niet meer met het origineel model. Ik vind het origineel van Lego (ondanks dat deze 2 studs te kort is) beter dan de moc.
Ik snap wat je zegt, maar in deze nieuwe verhoudingen vind ik hem echt mooier. Hiervoor was het een soort speelgoed autootje en nu klopt hij meer. Dat hij niet 100% waar getrouw is neem ik dan maar voor lief.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:57

Superkiwi

Hoi doei

En bedankt he....
Kijk ik even bij 'actieve topics' waarna ik me laat verleiden om in toch even in het Lego topic te kijken en er staan gelijk weer 12 Speed Champions in bestelling 8)7
En die dagdeal van de oude 'Marlboro' F1 kan ik ook niet laten liggen.
Ik doe maar net of ik die F-40 hierboven niet gezien heb :+

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 16-07-2024 14:44 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:09
Superkiwi schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:44:

Ik doe maar net of ik die F-40 hierboven niet gezien heb :+
Dat laatste is voor je portemonnee ook echt een stuk beter. is, dacht ik, een model dat al een jaar of 5 uit verkoop is en dus flink aan de prijs. (maar wel mooi, heb em ook hier ergens in onderdelen liggen, de verzameling is te groot om alles uit te stallen)

edit: 7 jaar dus
https://brickset.com/sets/10248-1/Ferrari-F40

[ Voor 7% gewijzigd door avdieren op 16-07-2024 16:02 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

PaB Brussel 2024-07-16
De eerste update sinds heel lang zonder glijbaan :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bb9k_YXkzrpMK81FsXRaELT-5Sc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qqfn5yh9IQe8x8yx97AEC3YJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:24
Tiago's review van de Ideas Jaws set:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:40
Ik vind hem tof en ga hem halen! Helpt niet dat ik de film onlangs nog heb gezien, maar ben sowieso gecharmeerd van boten is dit is wel een van de mooiste. Alleen jammer dat je de touwen moet knopen en niet mooi strak kan krijgen zonder de mast voorover te buigen, wat hij ook laat zien in het filmpje. Beetje mopperen mag soms wel tijdens het bouwen, uiteindelijk kom je er wel en is het de moeite waard.

[ Voor 8% gewijzigd door D. Ninjai op 16-07-2024 22:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

Ik had Travel Moments nog niet voorbij zien komen hier.

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt852bb0ab65c6dc50/41838_boxprod_v39_sha.jpg

1231 steentjes, geen minifigs, een spuuglelijk vliegtuig en dat voor 149,99 euro :') Ik kan me oprecht niet voorstellen wie die set zou kopen voor dat geld. De drie mini builds die los op de grond staan voegen ook echt bar weinig toe, en zien er ook niet uit.

De set schijnt hierdoor geïnspireerd te zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hnUzNjiZDia6MQWTed3DfH8R4hI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gl5JJxxLqEEAm0r7oKetpiHe.png?f=fotoalbum_large

Een build uit een LEGO Masters finale, maar heb het zelf niet gezien. Een leuke vliegtuig-build waarin je kleine builds van toeristische attracties kunt plaatsen was een stuk vetter geweest. Dan had het nog een 3-in-1 set kunnen zijn waarbij je ook een trein of boot kunt maken in plaats van een vliegtuig.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08:50
SomerenV schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 23:41:

[Afbeelding]

1231 steentjes, geen minifigs, een spuuglelijk vliegtuig en dat voor 149,99 euro :') Ik kan me oprecht niet voorstellen wie die set zou kopen voor dat geld. De drie mini builds die los op de grond staan voegen ook echt bar weinig toe, en zien er ook niet uit.

[Afbeelding]

Een build uit een LEGO Masters finale, maar heb het zelf niet gezien. Een leuke vliegtuig-build waarin je kleine builds van toeristische attracties kunt plaatsen was een stuk vetter geweest. Dan had het nog een 3-in-1 set kunnen zijn waarbij je ook een trein of boot kunt maken in plaats van een vliegtuig.
Ook zeker niet mijn smaak, maar dit thema richt zicht op gezamenlijk bouwen als gezin. Je krijgt ook meerdere boekjes erbij.

Deze set hieronder behoort ook tot dit thema, waarbij deze de mogelijkheid biedt om zelf 30 letters toe te voegen.

https://bouwsteentjes.info/lego-41839-message-board/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

Dagarkin schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 23:58:
[...]

Ook zeker niet mijn smaak, maar dit thema richt zicht op gezamenlijk bouwen als gezin. Je krijgt ook meerdere boekjes erbij.

Deze set hieronder behoort ook tot dit thema, waarbij deze de mogelijkheid biedt om zelf 30 letters toe te voegen.

https://bouwsteentjes.info/lego-41839-message-board/
Ik snap het hele bouwen als gezin idee wel, en da's leuk, maar niet 150-euro-voor-1200-steentjes-leuk zeg maar. Daarbij zijn de builds naast de wereldkaart gewoon... heel karig. Het idee is leuk, maar de uitvoering is wat mij betreft gewoon echt beroerd. Als je dan ziet dat Message Board 500 steentjes meer heeft en 50 euro minder kost dan vraag je je al helemaal af wtf LEGO denkende is. Message Board heeft ook nog eens grotere steentjes, dus meer plastic.

Overigens zou je juist bij een thema gericht op samen bouwen als gezin wel iets van minifigs verwachten. Een beetje een 'build your own minfig' idee, dus voldoende onderdeeltjes zodat ieder gezinslid een leuke minifig kan samenstellen. Vaak zijn minifigs een reden voor een hogere prijs, of een bepaald IP is een reden voor een hogere prijs, maar recent lijkt LEGO in sommige gevallen maar wat te proberen wat de prijs betreft. Een aantal sets is heel netjes geprijsd terwijl andere sets dan weer helemaal nergens op slaan qua prijs.

[ Voor 11% gewijzigd door SomerenV op 17-07-2024 00:38 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markkie95
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-08 10:55
roeleboel schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:18:
PaB Brussel 2024-07-16
[Afbeelding]
Ik ben benieuwd hoe lang die glijbaan eruit blijft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
@SomerenV Wat een spuuglelijke set. Als je de dikke zwarte base wegdenkt dan hou je helemaal weinig set over voor dat geld. Ik begrijp echt niet waarom Lego zo nodig elke set van een dikke base moet voorzien, behalve om meer stukjes te verkopen zonder moeite te hoeven steken in het ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
SomerenV schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 00:36:
[...]

Ik snap het hele bouwen als gezin idee wel, en da's leuk, maar niet 150-euro-voor-1200-steentjes-leuk zeg maar. Daarbij zijn de builds naast de wereldkaart gewoon... heel karig. Het idee is leuk, maar de uitvoering is wat mij betreft gewoon echt beroerd. Als je dan ziet dat Message Board 500 steentjes meer heeft en 50 euro minder kost dan vraag je je al helemaal af wtf LEGO denkende is. Message Board heeft ook nog eens grotere steentjes, dus meer plastic.

Overigens zou je juist bij een thema gericht op samen bouwen als gezin wel iets van minifigs verwachten. Een beetje een 'build your own minfig' idee, dus voldoende onderdeeltjes zodat ieder gezinslid een leuke minifig kan samenstellen. Vaak zijn minifigs een reden voor een hogere prijs, of een bepaald IP is een reden voor een hogere prijs, maar recent lijkt LEGO in sommige gevallen maar wat te proberen wat de prijs betreft. Een aantal sets is heel netjes geprijsd terwijl andere sets dan weer helemaal nergens op slaan qua prijs.
Misschien is de hoge prijs hiervan een soort experiment... kijken of het wordt verkocht voor die prijs en zo niet, afprijzen tot het wel wordt verkocht? Ik vind de kaartschaal hiervan verder veel te klein (maar misschien reis ik te weinig). Zou leuker zijn als het een soort modular zou zijn met bijvoorbeeld losse continenten op grotere kaartschaal en dan echt met bergruggen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
ErikT738 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:21:
@SomerenV Wat een spuuglelijke set. Als je de dikke zwarte base wegdenkt dan hou je helemaal weinig set over voor dat geld. Ik begrijp echt niet waarom Lego zo nodig elke set van een dikke base moet voorzien, behalve om meer stukjes te verkopen zonder moeite te hoeven steken in het ontwerp.
Helemaal mee eens. De neus van dat vliegtuig...net een mislukt pootlood.
En dan 150 euro durven te vragen, man man man.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:45
roeleboel schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:18:
PaB Brussel 2024-07-16
[Afbeelding]
Verdorie, uitgerekend vandaag werk ik in Brussel en wou ik na de uren glijbanen inslaan O-)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is inderdaad echt verschrikkelijk. De kleine ronde tiles kunnen me dan wel bekoren. Die doe ik dan wel op de wereldbol en kan ik zo aangeven waar ik geweest ben.

De keuze van de neus van het vliegtuig vind ik zo raar, er zijn toch veel betere standaard steentjes hiervoor? (De kleine kegel met de 2x2 base bijvoorbeeld)

[ Voor 5% gewijzigd door Mad-Matt op 17-07-2024 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:42
Het idee dat je er je foto's of andere memento's mee kan uitstallen is leuk. Ik heb nog een Legoland 'fotograaf' staan. Een minifigure op 6x6 base met een 'staf' waar je een briefje of foto in kan klemmen. Was volgens mij een special in Billund toen. Daar doet dit me aan denken, maar ik vraag me ook af of dit gaat verkopen... het heeft verder namelijk geen link met vakantie of een bestemming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
Kapoen schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:03:
[...]

Verdorie, uitgerekend vandaag werk ik in Brussel en wou ik na de uren glijbanen inslaan O-)
Misschien hebben ze nog wat in het magazijn voor je liggen ;)

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn eerste associatie was dat ze de MH17 na hadden gebouwd...zelfde kleurstelling.
En dat post je dan op de dag dat die ramp 10 jaar geleden is :X

Ik heb geen idee of ze dat in Billund in de gaten hebben gehad, vermoed van niet :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fieldnote
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-02 11:45
Weet iemand of je met deze afstandsbediening https://www.brickwatch.ne...88010/Remote-Control.html ook de 8043 graafmachine kan besturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 10:10
fieldnote schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:36:
Weet iemand of je met deze afstandsbediening https://www.brickwatch.ne...88010/Remote-Control.html ook de 8043 graafmachine kan besturen?
Neen, enkel met PoweredUp Hubs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
ErikT738 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:21:
Ja, dit stoort mij ook enorm. Sinds de baseplates zijn afgeschaft voor de meeste sets, zit bij sommige sets 10% tot soms wel 30% van de onderdelen in een base die soms wel 5 plates dik is, terwijl je in de meeste gevallen met 2 plates dikte zou kunnen volstaan.
Of het nu is om de partcount hoger te krijgen, of om sets meer 'displaywaardig' te maken laat ik me niet uit, maar van mij mag LEGO hier vandaag nog mee stoppen.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
The Eagle schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:28:
[...]

Mijn eerste associatie was dat ze de MH17 na hadden gebouwd...zelfde kleurstelling.
Inb4 dit wordt genuked want off-topic:
Het was 10 jaar geleden en 95 van de 100 vliegtuigen hebben dezelfde kleurstelling. Hoe hadden ze dit anders moeten doen?
Ik heb geen idee of ze dat in Billund in de gaten hebben gehad, vermoed van niet :X
Daarnaast had LEGO deze al eerder aangekondigd/op de website gezet dan deze post, dus dit gaat ook niet op :P

On-topic: Ik vind het geen mooie set, te duur en we hebben de stamboom ook al voor foto's (en de wereldkaart om aan te geven waar je bent geweest, of inderdaad de wereldbol). Op den duur is 't genoeg :+

[ Voor 13% gewijzigd door RubjeMazter op 17-07-2024 10:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
The Eagle schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:28:
[...]

Offtopic, maar ik zie het echt niet hoor. De enige overeenkomst is een blauwe streep, de MH17 had een blauw en rode streep, een witte staart (m.u.v. het logo) en de motoren op de vleugel ipv op de staart.

Wikipedia: Malaysia Airlines-vlucht 17

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-09 21:00
SomerenV schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 00:36:
[...]

Ik denk dat je het berekend als lego fan en niet als gezins activiteit. want een 150 euro een weekendje bezig zijn met je gezin, is opzich geen dure prijs als je vergelijkt met wat 2 middagen biosscoop kosten, dagje pretpark etc. Je kunt het niet 1 op 1 vergelijken, maar ook denk dat je de ervaring niet 1 op 1 kunt vergelijken met een normale legoset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
korenpc schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:32:
[...]

Ik denk dat je het berekend als lego fan en niet als gezins activiteit. want een 150 euro een weekendje bezig zijn met je gezin, is opzich geen dure prijs als je vergelijkt met wat 2 middagen biosscoop kosten, dagje pretpark etc. Je kunt het niet 1 op 1 vergelijken, maar ook denk dat je de ervaring niet 1 op 1 kunt vergelijken met een normale legoset.

[...]
Ja, maar je betaalt hier niet voor een 'ervaring' maar voor een berg plastic bouwsteentjes + de kosten die LEGO maakt om de set te ontwikkelen en in de winkel te krijgen.
Volgens deze redenatie zou je een andere prijs moeten betalen als je de set in je eentje 'ervaart'. ;)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-09 21:00
Tc99m schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:41:
[...]

Ja, maar je betaalt hier niet voor een 'ervaring' maar voor een berg plastic bouwsteentjes + de kosten die LEGO maakt om de set te ontwikkelen en in de winkel te krijgen.
Volgens deze redenatie zou je een andere prijs moeten betalen als je de set in je eentje 'ervaart'. ;)
Klopt. alleen mijn is dat hier om een andere doelgroep / nieuwe doelgroep gaat.. Deze doelgroep zal anders denken bij aanschaffen: "Oh leuk voor 'savonds op de camping en als het een middag slecht weer is, kunnen we dit ook mooi met de kinderen doen". IPV: vindt ik deze set er mooi uit zien, goh zal dit een leuke build zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door korenpc op 17-07-2024 11:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 14:24
[...]

[...]
Je noemt nu allemaal uitjes als vergelijkbare activiteiten. Wij hebben als gezinsactiviteit wel eens een puzzel gemaakt en een Ministeck set. dat zijn activiteiten die wat mij betreft een soortgelijke ervaring bieden als die Lego Travel Moments set samen bouwen. Maar met een puzzel van ~1500 stukjes ben je een stuk langer bezig, dan met die Lego set en dat voor een fractie van de prijs.

Travel Moments is gewoon een slechte set (wat mij betreft de slechtste in jaren!) het grootste deel van de stenen zit in de zwarte basis waarop de kaart ligt, is dat leuk om te bouwen? :X Ik denk dat mijn kinderen het na 5-10 minuten wel gezien hebben...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
chrisO schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:57:
[...]
Maar met een puzzel van ~1500 stukjes ben je een stuk langer bezig, dan met die Lego set en dat voor een fractie van de prijs.
Ja nogal wiedes hé, die komt zonder instructieboekjes en genummerde zakjes :P succes met bouwen zonder deze hulpmiddelen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
[...]

[...]
Zelfs als we het binnen Lego houden kan je een veel betere "bang for your buck" krijgen voor een gezinsactiviteit. Voor 150 euro kan je bijna de hele Space line-up kopen, of een hele berg City.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
RubjeMazter schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:19:
[...]

Ja nogal wiedes hé, die komt zonder instructieboekjes en genummerde zakjes :P succes met bouwen zonder deze hulpmiddelen :D
Price per part zegt niet alles, maar 12 cent per part vind ik voor een set die grotendeels uit plates en andere kleine onderdelen bestaat en waar geen IP aan is verbonden te hoog. Instructieboekjes en genummerde zakjes heb je bij andere LEGO-sets ook.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07:55
Vraag; zijn de bricklink designer program sets te retourneren naar lego?
Op de website zelf krijg ik de mogelijkheid om een retour aan te vragen, maar in de FAQ van bricklink zie ik dan weer niks.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Tc99m schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:18:
[...]

Price per part zegt niet alles, maar 12 cent per part vind ik voor een set die grotendeels uit plates en andere kleine onderdelen bestaat en waar geen IP aan is verbonden te hoog. Instructieboekjes en genummerde zakjes heb je bij andere LEGO-sets ook.
Ging me in mijn reactie om de tijd ;) een puzzel komt zonder instructieboekje, dat is het hele idee van een puzzel. Een LEGO set bouwen met 1200+ stukjes is geen leuke puzzel vindtdt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

Het hele weekend? Ik denk dat je als je dit als gezin in elkaar zou zetten binnen een uurtje of drie misschien vier wel klaar bent. Ik vind het zelf ook een erg dure set (en een erg lelijke set maar dat terzijde)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ben benieuwd wat der Held over die set gaat zeggen. Kan nooit positief zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

ThaRoof schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:00:
Vraag; zijn de bricklink designer program sets te retourneren naar lego?
Op de website zelf krijg ik de mogelijkheid om een retour aan te vragen, maar in de FAQ van bricklink zie ik dan weer niks.

Iemand enig idee?
Als je het geld niet direct nodig hebt zou ik ze gewoon even vasthouden en over een jaartje verkopen op Bricklink. Die sets gaan nog wel wat stijgen denk ik :)

Pagina: 1 ... 34 ... 137 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .