Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 35 ... 137 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:54

rammes

koekebakker 1e klas

tja als je ze voor de snelle handel had gekocht dan heb je denk ik nu wel je les geleerd.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07:55
almightyarjen schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:38:
[...]

Als je het geld niet direct nodig hebt zou ik ze gewoon even vasthouden en over een jaartje verkopen op Bricklink. Die sets gaan nog wel wat stijgen denk ik :)
Het issue is, wij vertrekken naar het buitenland (en dat was sneller geregeld dan ik dacht ...) en ik wil een groot aantal dingen gewoon snel weg hebben. Ik kan er mee gaan leuren op marktplaats, maar daar staat mijn hoofd niet naar en toen zag ik die return optie ...

Ik zal het zelf wel gaan ervaren ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door ThaRoof op 17-07-2024 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
rammes schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:03:
tja als je ze voor de snelle handel had gekocht dan heb je denk ik nu wel je les geleerd.
Echt he, en ik maar denken dat ik goud in handen had ... :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:08

Secsytime

Automagisch

ThaRoof schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:44:
[...]

Het issue is, wij vertrekken naar het buitenland (en dat was sneller geregeld dan ik dacht ...) en ik wil een groot aantal dingen gewoon snel weg hebben. Ik kan er mee gaan leuren op marktplaats, maar daar staat mijn hoofd niet naar en toen zag ik die return optie ...

Ik zal het zelf wel gaan ervaren ;-)
Je kan hem ook gewoon voor MSRP op V&A zetten.. Heb ik ook gedaan, was binnen 5 minuten weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:27

Crazy D

I think we should take a look.

einz schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:56:
Edit: Oh, dit moest in het aanbiedingen topic komen. Zie dat hij daar al is gepost, excuus!

Als alternatief heeft Bol.Com op dit moment het formule 1 Senna model (https://www.bol.com/nl/nl...dH5w.2_18.20.ProductTitle) voor 55 euro.

Ook niks voor mij maar voldoende F1 liefhebbers volgens mij :P
Die heb ik dan dus toch maar gekocht. En de bonsai boom, want echte planten gaan allemaal dood hier, de bonsai boom dus hopelijk niet. Top. Weer geld uitgegeven 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:15
Crazy D schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:09:
[...]

Die heb ik dan dus toch maar gekocht. En de bonsai boom, want echte planten gaan allemaal dood hier, de bonsai boom dus hopelijk niet. Top. Weer geld uitgegeven 8)7
De bonsai is echt wel een topper wat mij betreft, leuke bouwervaring (maar jammer genoeg een beetje kort), mooi resultaat en de extra suggesties achteraan in de handleiding zijn gewoon grappig.

Wel ga je met een hoop extra onderdelen zitten, je moet immers kiezen voor een winter of zomerse versie.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:01
Kapoen schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 06:55:
[...]

De bonsai is echt wel een topper wat mij betreft, leuke bouwervaring (maar jammer genoeg een beetje kort), mooi resultaat en de extra suggesties achteraan in de handleiding zijn gewoon grappig.

Wel ga je met een hoop extra onderdelen zitten, je moet immers kiezen voor een winter of zomerse versie.
Dan heb je bij elke keer wissel van zomer- en wintertijd wat te doen toch? 😉

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:11

Wailing_Banshee

You're Next

Crazy D schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:09:
[...]

Idem voor bloemen :D We hebben die beide bloemensets, mooi samen in 1 vaas, zien er nog steeds goed uit, ook al vergeet ik steeds om ze water te geven!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:27

Crazy D

I think we should take a look.

Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:11:
[...]

Idem voor bloemen :D We hebben die beide bloemensets, mooi samen in 1 vaas, zien er nog steeds goed uit, ook al vergeet ik steeds om ze water te geven!
Bloemen heb ik hier nog liggen, maar daar zit een negatieve herinnering aan dus hoef ik niet zo nodig meer te repareren om te kunnen plaatsen. Kunstbloemen van de Ikea zien er ook netjes uit :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Laatst online: 08:17
RubjeMazter schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:19:
[...]

Ja nogal wiedes hé, die komt zonder instructieboekjes en genummerde zakjes :P succes met bouwen zonder deze hulpmiddelen :D
Ik heb mijn kleinzoon van 4 (bijna 5) uitgelegd dat je de berg een beetje moet sorteren voordat je begint. Gisteren samen de 42065 RC Tracked Racer gebouwd, kennelijk kan een kind van 5 het dan ook ;)

Ook grappig als we soms een echt oude set (1977) bouwen, dan komt de vraag waarom ze niet vertellen welke steentjes je moet gebruiken. Uitgelegd dat ze vroeger alle plaatjes met de hand moesten tekenen en dat het teveel werk was - dat was een acceptabel antwoord!

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:25
Crazy D schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:31:
[...]

Bloemen heb ik hier nog liggen, maar daar zit een negatieve herinnering aan dus hoef ik niet zo nodig meer te repareren om te kunnen plaatsen. Kunstbloemen van de Ikea zien er ook netjes uit :+
Heeft iemand je bloemetje geweigerd ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popmartijn
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13:33
Kapoen schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 06:55:
[...]

Ik moet zeggen dat ik de bouwervaring best vond tegenvallen. Vooral omdat de instructies vaak niet goed zichtbaar waren met al het bruin en donkerbruin (of 'poepbruin' zoals het hier wordt genoemd).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Popmartijn schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:55:
[...]

Ik moet zeggen dat ik de bouwervaring best vond tegenvallen. Vooral omdat de instructies vaak niet goed zichtbaar waren met al het bruin en donkerbruin (of 'poepbruin' zoals het hier wordt genoemd).
Ja die kleurverschillen/zichtbaarheid zijn helaas wel een dingetje, en niet alleen bij dit model.

Bij de bouw van 42009 Mobile Crane MK II zag ik nauwelijks het verschil tussen donkergrijs en zwart (tot het te laat was |:( ).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:58
Thalaron schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 07:10:
[...]

Dan heb je bij elke keer wissel van zomer- en wintertijd wat te doen toch? 😉
Idd dat maakt hem zo leuk!
Ik heb er ook kerstversiering voor gemaakt, foto staat ergens in dit topic.
Heb ook een herfst versie :D

Wij vroegen ons af waar de zomer de laatste tijd was, tot ik mij realiseerde dat ik de bonsai nog in lente uitvoering had staan, omgebouwd en hoppa, het is nu echt zomers weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
Kapoen schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:32:
[...]

Ja die kleurverschillen/zichtbaarheid zijn helaas wel een dingetje, en niet alleen bij dit model.

Bij de bouw van 42009 Mobile Crane MK II zag ik nauwelijks het verschil tussen donkergrijs en zwart (tot het te laat was |:( ).
Net de Ninjago 70618 Destiny's Bounty gebouwd... reddish brown, dark brown, dark red door elkaar.
Ik kon het niet zonder telkens mijn vrouw erbij te halen, die het ook niet altijd kon zien vanaf de papieren instructies. Eeuwig zonde, dit is zo'n geweldig model maar ik ga 'em dus niet nog een keer bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
mawashigeri schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:13:
[...]

Net de Ninjago 70618 Destiny's Bounty gebouwd... reddish brown, dark brown, dark red door elkaar.
Ik kon het niet zonder telkens mijn vrouw erbij te halen, die het ook niet altijd kon zien vanaf de papieren instructies. Eeuwig zonde, dit is zo'n geweldig model maar ik ga 'em dus niet nog een keer bouwen.
Ik heb 70618 ook nog in mijn backlog steken, goed om te weten dan ivm de kleurenproblemen.
Sowieso heb ik als kleurenblinde (groen/bruin spectrum) al moeite met al die tinten bruin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mawashigeri
Kapoen schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:26:
[...]

Ik heb 70618 ook nog in mijn backlog steken, goed om te weten dan ivm de kleurenproblemen.
Sowieso heb ik als kleurenblinde (groen/bruin spectrum) al moeite met al die tinten bruin.
Gouden tip is dus om het samen met je vrouw/vriendin/kind te bouwen, anders slaat de kleurfrustratie snel toe.
Wat ik wel had gedaan is vooraf al deze kleuren goed (laten) scheiden, en goed door de onderdelenlijst kijken zodat je ongeveer weet welke onderdeeltjes je mag verwachten in de verschillende kleuren.

Ben overigens blij dat ik alleen kleinzoons heb, stel je voor dat je door de kleurenwaaier van Friends heen moet werken! Mijn dochter is van voor de kleurexplosie ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:13

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kapoen schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:32:
[...]

Dat is het mooie van de kleurenkots van Lego. Het maakt niet uit of je de kleur goed hebt, je zegt gewoon dat het zo hoort.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Grappig, vroeger vond ik de Lego boten altijd erg interessant. Maar als kind nooit één gekregen of gekocht. En dan zie ik dat het Poolonderzoeksschip (60368) nu in de aanbieding is. Maar ja, goeie kans dat dat toch een ongeopende doos blijft, dus toch maar niet gekocht.

Vanmorgen stuurt m'n vrouw een linkje door. Gratis Lego strandtas die ze graag wilde hebben bij bepaalde thema's bij een besteding vanaf 100 euro. Één van de thema's: City. Thema van het Poolonderzoeksschip: City. Prijs van het schip: 120 euro. Plus dubbele VIP-punten op City momenteel. Fine, ik trap wel weer in de marketing, kom maar op met die boot, en die strandtas. :+

Misschien toch nog 's gaan kijken of ik de Diepzee onderzoeksschip (60095) nog ergens vandaan kan halen. Dan begint het met 60266 erbij al op een collectie te lijken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:57
Gaius schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:54:
Grappig, vroeger vond ik de Lego boten altijd erg interessant. Maar als kind nooit één gekregen of gekocht. En dan zie ik dat het Poolonderzoeksschip (60368) nu in de aanbieding is. Maar ja, goeie kans dat dat toch een ongeopende doos blijft, dus toch maar niet gekocht.

Vanmorgen stuurt m'n vrouw een linkje door. Gratis Lego strandtas die ze graag wilde hebben bij bepaalde thema's bij een besteding vanaf 100 euro. Één van de thema's: City. Thema van het Poolonderzoeksschip: City. Prijs van het schip: 120 euro. Plus dubbele VIP-punten op City momenteel. Fine, ik trap wel weer in de marketing, kom maar op met die boot, en die strandtas. :+

Misschien toch nog 's gaan kijken of ik de Diepzee onderzoeksschip (60095) nog ergens vandaan kan halen. Dan begint het met 60266 erbij al op een collectie te lijken. :P
Ik heb deze voor mijn zoontje gekocht, is erg groot! Romp bestaat uit twee delen waarvan eentje dezelfde is als van 60095. Doordat het geen brick built romp is is de build wel niet zo spannend. Het interieur is wel leuk gedaan en er zitten veel leuke minifigs bij. Ik erger me alleen aan het feit dat de helikopter pal in het uitzicht vanaf de brug staat, net als bij 42064.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mawashigeri
zonoskar schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:58:
[...]

Dat is het mooie van de kleurenkots van Lego. Het maakt niet uit of je de kleur goed hebt, je zegt gewoon dat het zo hoort.
We're getting too old for this shit! Opgegroeid met 7 kleuren en groene grondplaten. Ik had alle bright light orange bij het geel gedaan, duurde 5 minuten om mijn vrouw te bedaren van het lachen.

Mijn sorteermethode is om vergelijkbare elementen bij elkaar te gooien, alle kleuren, en het overblijfsel aan rare/grote elementen op kleur. Grote platen gooi ik allemaal bij elkaar.
Dat gaat dus niet voor mij niet met de pasteltinten en bruintinten - die moet ik eerst op kleur (laten) sorteren en dan daarbij een labeltje zodat ik weet welke kleur het is |:(
'Gelukkig' heb ik niet al te veel malle kleuren, mits ik de sets bij elkaar houd. Het uitzoeken van die megakoop van 54 sets is dus wel een uitdaging, veel Ninjago en Minecraft, dus precies al dit soort kleuren. Wist ik veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
LvanW schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:05:
[...]

Ik heb deze voor mijn zoontje gekocht, is erg groot! Romp bestaat uit twee delen waarvan eentje dezelfde is als van 60095. Doordat het geen brick built romp is is de build wel niet zo spannend. Het interieur is wel leuk gedaan en er zitten veel leuke minifigs bij. Ik erger me alleen aan het feit dat de helikopter pal in het uitzicht vanaf de brug staat, net als bij 42064.
Past zoiets nog in bad? Ik heb een Duplo piratenschip (7880, geweldig ding & goed ontworpen voor water) dat eigenlijk al te groot is voor in bad. In het buitenbadje gaat het wel omdat die veel breder is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
mawashigeri schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 01:17:
[...]

We're getting too old for this shit! Opgegroeid met 7 kleuren en groene grondplaten. Ik had alle bright light orange bij het geel gedaan, duurde 5 minuten om mijn vrouw te bedaren van het lachen.
In de context van mijn kleurenblindheid zie ik (no pun intented) wel enige ironie. In de jaren '80/begin 90 kon ik dankzij het beperkte kleurenpalet toch mooie dingen bouwen tesamen met mijn leeftijdsgenoten (die niet kleurenblind waren).

Tegenwoordig als AFOL... wel ja, ook gezondere medebouwers hebben er blijkbaar last van (enige troost >:) )

*edit* kenners, verbeter mij indien ik het fout heb, maar ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat er een soort van psychologie zit achter het werken met primaire/beperkte kleuren en het trekken van kinderlijke aandacht.
Ik meen mij een artikel te herinneren dat hierover sprak in de context van producties als Nijntje (Musti in België), The Simpsons en... Lego. In deze context snap ik dan ook niet waarom Lego naar zo'n breed palet is overgestapt door de jaren heen.

[ Voor 26% gewijzigd door Kapoen op 20-07-2024 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
Kapoen schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 10:37:
[...]

In de context van mijn kleurenblindheid zie ik (no pun intented) wel enige ironie. In de jaren '80/begin 90 kon ik dankzij het beperkte kleurenpalet toch mooie dingen bouwen tesamen met mijn leeftijdsgenoten (die niet kleurenblind waren).

Tegenwoordig als AFOL... wel ja, ook gezondere medebouwers hebben er blijkbaar last van (enige troost >:) )
Ik heb helaas sterke deuteranomalie, mijn keuringsarts voor dienstplicht vond het zo grappig dat ik voor hem alle bollenboeken doorgenomen heb die hij kon vinden. Alles fout! Afgekeurd op lullig voorkomen uiteraard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
mawashigeri schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 10:48:
[...]

Ik heb helaas sterke deuteranomalie, mijn keuringsarts voor dienstplicht vond het zo grappig dat ik voor hem alle bollenboeken doorgenomen heb die hij kon vinden. Alles fout! Afgekeurd op lullig voorkomen uiteraard.
offtopic:
Ik zit ook in de hoek van deuteranomalie, mijn droomloopbaan in de luchtvaartsector (piloot of ATC) kon ik wel vergeten daardoor. Ik kreeg hier in België zelfs geen medische toelating om te zweefvliegen, dus... heb ik het Nederlandse luchtruim dan maar een tijdje onveilig gemaakt >:)

De dienstplicht werd in België opgeschort enkele jaren voor het mijn beurt was, dus ik weet niet of ik zou afgekeurd worden. Ik weet wel dat ik eens veel pijn heb geleden tijdens een weekendje paintballen in de Ardennen met kameraden. Die camouflagepakjes werken erg effectief kan ik zeggen |:(

On-topic:
Over luchtvaart gesproken, ik wacht al sinds 10226 Sopwith Camel op een nieuwe release van dergelijke historische vliegtuigen. Ik tel 40450 Amelia Earhart Tribute niet mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 20-07-2024 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Crazy D schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:31:
[...]

Repareren? Een speels kat in huis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt1d21181b67dcb8a5/75398_Prod.png?format=webply&fit=bounds&quality=55&width=528&height=528&dpr=3

140 euro en 1138 stenen vanaf 1 augustus. Leuk gedaan, al kan het gezicht denk ik wat beter... Afgaand op de foto, groot was op de foto ook niet echt top vond ik, in echt veel beter

[ Voor 15% gewijzigd door 42erik op 20-07-2024 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:01
Ik had graag een C-3PO gehad, maar dan een grotere zodat deze naast R2-D2 UCS 75308 kon staan. Deze versie is hem voor mij net niet + dat ik geen zin/ behoefte heb om er nog een extra R2-D2 set bij te nemen. Dat hoeft natuurlijk ook niet, maar C-3PO zonder R2-D2 hoeft voor mij niet.

Misschien dat er nog eens een C-3PO UCS komt, maar dat verwacht ik zelf niet.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Thalaron schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:00:
Ik had graag een C-3PO gehad, maar dan een grotere zodat deze naast R2-D2 UCS 75308 kon staan. Deze versie is hem voor mij net niet + dat ik geen zin/ behoefte heb om er nog een extra R2-D2 set bij te nemen. Dat hoeft natuurlijk ook niet, maar C-3PO zonder R2-D2 hoeft voor mij niet.

Misschien dat er nog eens een C-3PO UCS komt, maar dat verwacht ik zelf niet.
Ik heb nog geen R2-D2 in huis. Rond de feestdagen ga ik beide sets wel kopen. Je hebt dan een iconisch duo.
Lego zelf geeft aan:
Star Wars™ verzamelset – herenig 2 oude vrienden door C-3PO naast de LEGO® R2-D2 droidfiguur (75379, apart verkrijgbaar) te zetten en verstel de arm van C-3PO om R2-D2 over het hoofd te aaien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

42erik schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 14:13:
[Afbeelding]

140 euro en 1138 stenen vanaf 1 augustus. Leuk gedaan, al kan het gezicht denk ik wat beter... Afgaand op de foto, groot was op de foto ook niet echt top vond ik, in echt veel beter
1138 steentjes, zouden ze dat expres gedaan hebben?

Deze komt er wel, samen met R2-D2 (75379). Mooi koppel. :Y

[ Voor 5% gewijzigd door Bra-Jo op 20-07-2024 18:41 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Collega wil zijn eerste Lego set kopen, Lego Technic want tandwielen/overbrengingen. Zijn oog was gevallen op de nieuwe McLaren P1 (42172) en vroeg mijn mening. Ik twijfel om die set aan te raden.

Allereerst zou ik voor minder geld, uit dezelfde reeks, de Ferrari Daytona SP3 (42143) of Lamborghini Sián (42115) halen omdat ze voor mijn gevoel veel hetzelfde bieden. Kijkende naar het techniek-deel wat mijn collega wil, versnellingsbak, ophanging en stuurinrichting is grotendeels gelijk. Maar de versnellingsbak is ook het enige "tandwiel" onderdeel. Mogelijk dat de deuren van de McLaren P1 interessanter zijn doordat deze werken met een veer (zoals in de Ferrari ook had gemoeten...) en de vleugel met een draaiknop. Kijkende naar mijn eigen collectie zitten er meer functies/tandwieltjes in bijvoorbeeld Mobile Crane MK II (42009). Maar dat soort sets lijken er tegenwoordig niet meer te zijn? Ga je zo te zien meteen naar een Liebherr Rupsbandkraan LR 13000 (42146) die redelijk aan de prijs is door meerdere motoren.

Wat is jullie kijk hierop? Qua een 1:8 super car an sich of een andere mogelijke set.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:03
Voor het geld dat je kwijt bent aan een 1:8 supercar zou ik zoeken naar een tweedehands 42082. Veel leukere techniek en heel veel mocs te vinden op rebrickable.

Alternatief de 42110 land-rover of de 42100 Liebherr kraan. Die zijn m.i. veel interessanter. Kijk ook een naar de nieuwe technic Mercedes G klasse. Vergelijkbare techniek met de supercars maar voor een leuker budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:29
@FeaR

Qua Lego 1:8 super cars vond ik de Bugatti en de Lamborghini de leukste bouwervaring bieden. Allebei een vrij unieke bouwervaring tov van de vorige in de reeks. De Daytona, was na de Lamborghini, meer van hetzelfde maar, imo, slechter uitgewerkt.

De Landrover zou ik als beginnersset niet zo snel aanraden omdat het heel veel gepiel kost om de gearbox goed aan de praat te krijgen. Bij de super cars werken deze gearboxes, als je reken houdt dat je de tandwielen niet te strak doet, wel goed.

Wat ook nog leuke Technic sets, vol met techniek, zijn:
42043 - Mercedes Benz Arocs
42054 - Claas Xerion 5000
42082 - Rough Terrain Crane
42128 - Heavy Duty Tow-Truck

Bonus: mijn kids spelen het liefst ook met deze sets. Met name de tow-truck wordt vaak ingezet om 'kapotte' super cars weg te slepen.

42145 had heel veel potentie, maar viel helaas heel erg tegen. Veel slack in het systeem waardoor de functies niet heel zichtbaar zijn.

Control+ sets heb ik helaas geen ervaring mee. Ik vind ze te duur en niet toekomstbestending, omdat je afhankelijk bent van zo'n app.

De McLaren P1 zou ik nog even mee wachten, zodat hij hem voor een wat schappelijkere prijs (260-300 Euro) kan kopen. De Sian en SP3 zijn uiteindelijk ook voor dit bedrag te koop geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door Psyx88 op 20-07-2024 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

darth.75 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:59:
[...]
Voor het geld dat je kwijt bent aan een 1:8 supercar zou ik zoeken naar een tweedehands 42082. Veel leukere techniek en heel veel mocs te vinden op rebrickable.
Die rode kraan was ik vergeten! Ook een model wat mij inderdaad meer technisch lijkt.
Psyx88 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:52:
@FeaR
De Daytona, was na de Lamborghini, meer van hetzelfde maar, imo, slechter uitgewerkt.
Dat "meer van hetzelfde" heb ik eigenlijk bij elke 1:8 wel. Ben daarom ook wel benieuwd naar de P1 die iets meer techniek lijkt te hebben. Ik vond de Daytona leuker om te bouwen dan de Sian, grote deel gewoon Lego in de bumpers deed me wel wat..
Wat ook nog leuke Technic sets, vol met techniek, zijn:
42043 - Mercedes Benz Arocs
42054 - Claas Xerion 5000
42082 - Rough Terrain Crane
42128 - Heavy Duty Tow-Truck
Neem ik mee op de lijst.
De McLaren P1 zou ik nog even mee wachten, zodat hij hem voor een wat schappelijkere prijs (260-300 Euro) kan kopen. De Sian en SP3 zijn uiteindelijk ook voor dit bedrag te koop geweest.
Dat zal ook altijd mijn advies zijn. Volgens mij heb ik voor geen één 1:8 set meer dan 275 euro betaald. Veelal rond kerst het jaar na release van het model.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
Psyx88 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:52:
Control+ sets heb ik helaas geen ervaring mee. Ik vind ze te duur en niet toekomstbestending, omdat je afhankelijk bent van zo'n app.
Ik heb er 1, de 42114 en dat is gelijk de laatste; je kan de motoren niet ontkoppelen en de boel met de hand bedienen, dus zonder telefoon niet te gebruiken (je weet wel, dat ding dat je juist even opzij wilde leggen).

Qua onderdelen is het nog steeds een prima set, ik heb er 130 euro voor betaald, maar alle 'volvo' branding is met stickers en technisch kan je ook helemaal niets zien, alles zit verstopt en voor je er erg in hebt ben je eigenlijk een videospelletje aan het doen.

Wat wel kan is een handset aansturen via pybricks firmware, maar dan zit je ineens weer te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:09
mawashigeri schreef op zondag 21 juli 2024 @ 09:21:
[...]

Wat wel kan is een handset aansturen via pybricks firmware, maar dan zit je ineens weer te programmeren.
Voor de meeste/alle (?) Control+ sets heeft Pybricks een programma staan op hun site dat je kan kopiëren/downloaden en gebruiken. Voor gebruik met de PUp trein remote of Xbox One/Series X/S controller.

Een alternatief is er ook nog in Brickcontroller 2. Daarin hoef je alleen de hub te koppelen en vervolgens de knopjes op een willekeurige Bluetooth controller. Telefoon moet daarbij wel aanblijven met de Brickcontroller app, dat hoeft bij Pybricks niet, want daarbij draait het programma vanaf de hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 12:55

Tarin

Just plain weird.

Ik weet niet of dit een grijs gebied is ivm namaak/replica ipv echt, maar we hebben de Black Seas Barracuda (de 10040 reissue uit 2002) van mijn tante gekregen. Ivm de staat van de zeilen zit ik er aan te denken zelf nieuwe te maken, of een setje replicas te bestellen bij brickstickershop. Hebben jullie ervaring met de replicas, of andere tips?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Tarin schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:04:
Ik weet niet of dit een grijs gebied is ivm namaak/replica ipv echt, maar we hebben de Black Seas Barracuda (de 10040 reissue uit 2002) van mijn tante gekregen. Ivm de staat van de zeilen zit ik er aan te denken zelf nieuwe te maken, of een setje replicas te bestellen bij brickstickershop. Hebben jullie ervaring met de replicas, of andere tips?
Dure replicas. Zijn de originele zoveel duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
Tarin schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:04:
Ik heb zelf een keer met een 3D printer plastic zeilen gemaakt, maar dat was het niet helemaal. Als je toegang hebt tot een laser cutter zou je het zelf kunnen proberen, maar anders kan je denk beter replicas bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 12:55

Tarin

Just plain weird.

HBSVDK schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:22:
[...]

Dure replicas. Zijn de originele zoveel duurder?
Het is best een gedoe het een en ander aan de lasersnijder zo in te stellen dat alles netjes recht en symmetrisch enzo is, zeker als het een kleine serie is (veel handwerk). Origineel is het wat de gek er voor geeft, ik heb bijvoorbeeld op ebay een enkel verfrommeld met viltstift behandeld zeil gevonden waarvoor de verkoper 40 euro wilde hebben.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LvanW
mawashigeri schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 01:20:
[...]

Past zoiets nog in bad? Ik heb een Duplo piratenschip (7880, geweldig ding & goed ontworpen voor water) dat eigenlijk al te groot is voor in bad. In het buitenbadje gaat het wel omdat die veel breder is.
Het past hier niet in de breedte in het bad dus je kan er niet echt rondjes mee varen.

Dat duplo piratenschip is wel erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Ik was vandaag in de Lego store, maar heb niks gehaald afgezien van 2 minifigs, waaronder deze:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~arthiele/images/pictures/lego/minifig_space_robot.jpg

Had wat kleine setjes moeten meenemen, zoals die 2 egeltjes of die kleine land rover.. Maar ik kom er nog wel terug. Was morgen al van plan wat te halen bij de locale Intertoys.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mawashigeri
Vandaag heerlijk met kleinzoon zitten Legoën, hij is bijna vijf maar we bouwen al een tijdje kleine technic sets en dit lange weekeinde wat grotere. Vandaag de geweldige 42121 graafmachine gebouwd - hij was zwaar onder de indruk van 141 stappen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9t9Qm6X0xkBSy92MHWYo9xJAVA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2g6IuGRS67QgeH0NL0WoI9fi.jpg?f=user_large
Op de achtergrond Yngwie Malmsteen (je hebt tenslotte ook een opvoedkundige taak) en lekker bouwen maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 17:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

JoeZuCK schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:35:
[...]

Mwah zoals het vroeger ging (sommige sets 2x over de kop) gaat het allang niet meer. En al helemaal nu ze niet super exclusief meer zijn itt bijvoorbeeld Bricklink Saloon BL19004 / 19004. Die was maar in een oplage van 2500 stuks geproduceerd (met papieren bouwbeschrijving) en heeft een zeldzaam steentje in de doos.

Deze BDP Series 2 en verdere sets? Moet je echt niet kopen als je denkt er lekkere winsten op te kunnen halen. Deze sets nu moet je kopen omdat je ze mooi vindt.
Zoals ik al dacht. Mensen krijgen de set niet aan de straatstenen verkocht en verkopen het tegen de inkoopprijs.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:08

Secsytime

Automagisch

JoeZuCK schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:53:
[...]

Zoals ik al dacht. Mensen krijgen de set niet aan de straatstenen verkocht en verkopen het tegen de inkoopprijs.
Mooi toch? Kunnen mensen die hem hebben gemist, alsnog een set kopen tegen msrp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

JoeZuCK schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:53:
[...]

Kort termijn, kijk volgend jaar eens!

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fieldnote
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-02 11:45
Voor wie hem de eerste keer gemist hadden is de GWP LEGO® Dungeons & Dragons Mimic-dobbelsteendoos weer beschikbaar. Is dit opmerkelijk voor Lego of gebeurt het wel vaker dat een GWP weer beschikbaar komt?

https://www.lego.com/nl-n...0zRBOc-3001042-1585151-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
fieldnote schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:39:
Voor wie hem de eerste keer gemist hadden is de GWP LEGO® Dungeons & Dragons Mimic-dobbelsteendoos weer beschikbaar. Is dit opmerkelijk voor Lego of gebeurt het wel vaker dat een GWP weer beschikbaar komt?

https://www.lego.com/nl-n...0zRBOc-3001042-1585151-10
Dit vind ik zeer opmerkelijk (druk ik mij zacht uit) ik was te laat voor de gwp dus heb hem hier staan zonder, even een belletje met Lego eraan wagen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:43
gielie schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:11:
[...]

Dit vind ik zeer opmerkelijk (druk ik mij zacht uit) ik was te laat voor de gwp dus heb hem hier staan zonder, even een belletje met Lego eraan wagen.
Ik had er zelfs nog snel een paar extra weten te scoren voor paar vrienden die ze ook niet hadden gekregen.
Prijzen vlogen de lucht in, dus ik ben hier wel blij mee. Scalpers zullen wel balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

fieldnote schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:39:
Is dit opmerkelijk voor Lego of gebeurt het wel vaker dat een GWP weer beschikbaar komt?
Dat komt wel vaker voor.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M8WKNO_agW5JezkWASkS6CLOlWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gDNFOegve5mLMC9oX9cgAQik.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk display setje, sommige onderdelen wat fragieler dan wenselijk, maar een leuke build.

Sommige onderdelen zitten met 1/2 studs horizontaal vast, en vooral de stuurstang was een “drama” goed vast te krijgen.

Resultaat zijn we wel blij mee

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:44
Ik heb dit weekend de 40580 Blacktron Cruiser gebouwd in een avondje, en heb daar misschien wel meer plezier an beleefd dan de grotere sets die ik tot nu toe steeds heb gekocht en gebouwd.

Erg leuk setje, en ook fijn dat je na een ruim uur gewoon iets compleet hebt afgebouwd. Dat moet ik maar even in het achterhoofd houden voor een volgende keer dat ik wat ga kopen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
Malfunctions schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:58:
Ik heb dit weekend de 40580 Blacktron Cruiser gebouwd in een avondje, en heb daar misschien wel meer plezier an beleefd dan de grotere sets die ik tot nu toe steeds heb gekocht en gebouwd.

Erg leuk setje, en ook fijn dat je na een ruim uur gewoon iets compleet hebt afgebouwd. Dat moet ik maar even in het achterhoofd houden voor een volgende keer dat ik wat ga kopen.
Mocht je toch iets grotere ambities hebben: 2x Blacktron Cruiser + 1x 10497 Galaxy explorer! Samen een compleet spel tussen de verkenners en de boeven.
Gaat wel gelijk in de papieren lopen natuurlijk, maar ja, Lego.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 17:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

himlims_ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:02:
[...]

Kort termijn, kijk volgend jaar eens!
Volgend jaar krijg je de set misschien als het meezit verkocht voor 10% winst.

Wat ik ermee wil zeggen is eigenlijk wat ik al zei; Bricklink Designer sets kopen omdat je het zelf mooi vindt en niet met als doel om er winst op te halen. Dat geld dat je erin steekt kun je sneller omzetten als je investeert in ik noem maar wat.. de aankomende D&D minifigs die je voor minimaal 200% per poppetje na een jaar kan doorverkopen. Kopen voor 4 en doorverkopen voor 8.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

mawashigeri schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:32:
[...]

Mocht je toch iets grotere ambities hebben: 2x Blacktron Cruiser + 1x 10497 Galaxy explorer! Samen een compleet spel tussen de verkenners en de boeven.
Gaat wel gelijk in de papieren lopen natuurlijk, maar ja, Lego.
Wat bedoel je precies? Een MOC waar je die 3 sets voor nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

JoeZuCK schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:30:
[...]

Volgend jaar krijg je de set misschien als het meezit verkocht voor 10% winst.

Wat ik ermee wil zeggen is eigenlijk wat ik al zei; Bricklink Designer sets kopen omdat je het zelf mooi vindt en niet met als doel om er winst op te halen. Dat geld dat je erin steekt kun je sneller omzetten als je investeert in ik noem maar wat.. de aankomende D&D minifigs die je voor minimaal 200% per poppetje na een jaar kan doorverkopen. Kopen voor 4 en doorverkopen voor 8.
ik zit niet in de in/ erkoop van lego. Maatje van me wel; alles voor rendement.

Ik kreeg d eindjes van hem; harrypotter + StarWars + creator/expert + tv-series + bricklink sets.

Ik heb er gemist/niet kunnen aanschaffen bij vorige ronden van bricklink, wat ik zo zie van die (afplak/tijdlijks) sets; momenteel ruim boven introductie prijs te koop

Wat maakt deze serie anders? Of waar verifieer jij de prijs/marktaanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
himlims_ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:42:
[...]
Wat maakt deze serie anders? Of waar verifieer jij de prijs/marktaanbod
Hogere productieaantallen (30.000 ipv 10.000) en 2 sets per persoon te koop ipv 1.

[ Voor 18% gewijzigd door ThaRoof op 22-07-2024 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:36
ThaRoof schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:57:
[...]

Hogere productieaantallen (30.000 ipv 10.000) en 2 sets per persoon te koop ipv 1.
Maar niet allemaal uitverkocht, dus dan zijn er nog steeds geen 30K units..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mawashigeri
L23 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:38:
[...]

Wat bedoel je precies? Een MOC waar je die 3 sets voor nodig hebt?
Nee, letterlijk om te spelen, voor de kinderen dus! Ik ben weliswaar AFOL, maar laat de kleinkinderen met vrijwel alles spelen. Wel zag ik tot mijn schrik dat de deuren van een creator huis 4956 idioot duur zijn, maar op dit moment zit dat nog niet echt in het spel dus bouw maar raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

mawashigeri schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:24:
[...]

Nee, letterlijk om te spelen, voor de kinderen dus! Ik ben weliswaar AFOL, maar laat de kleinkinderen met vrijwel alles spelen. Wel zag ik tot mijn schrik dat de deuren van een creator huis 4956 idioot duur zijn, maar op dit moment zit dat nog niet echt in het spel dus bouw maar raak.
Dan maar een rood deurtje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaRoof
iketot schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:00:
[...]

Maar niet allemaal uitverkocht, dus dan zijn er nog steeds geen 30K units..
Dat is waar, maar als je tijdens die maand pre-order al niet uitverkocht raakt verwacht ik niet dat je ineens sky high gaat in populariteit na 2 jaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mawashigeri schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:24:
[...]

Mooi uitgangspunt - hier mijn “dorp” met builds staan, “pietje precies gebouwd”.

We hebben zelf geen kids, maar ik vind mooi om mijn nichtje of kids van vrienden los te laten in de lego kamer. (Met mijn supervisie).

En zo nu en dan vind je ineens bijzondere creaties of situaties terug in de stad; zo had een van de kids een auto gemaakt. Andere kabouter had mijn park compleet opnieuw ingericht, met boom-toren en speelplaats. Of dat auto’s ineens “modulair” zijn geworden en gestapeld als een transformers-voertuig.

Lego als display is leuk voor mij als afol - maar is toch leuk(er) om kids hun verbeelding tot leven doen komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
L23 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:30:
[...]

Dan maar een rood deurtje :P
Dat ga ik in de toekomst inderdaad doen, bij ruim 25 euro voor twee deurtjes is het wel jammer als er wat sneuvelt :*)
Die 'glazen' deuren met gekleurd randje zijn overigens wel erg mooi om te zien, toch eens kijken bij GoBricks of anderen of die nog zoiets maken - Lego niet meer namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door mawashigeri op 22-07-2024 21:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-09 12:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cYH-IpSn08hI49hMIc5uoKFfysc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6wVtH1qEhSymUdPdmwn4Z99F.jpg?f=fotoalbum_large
Mooie deal gevonden op marktplaats. Aangezien de UCS Grievous niet meer voor een “normale” prijs te krijgen is, ben ik blij met m’n buildable Grievous. Moet nu alleen nog ergens een keer de minifig met tan armor zien te vinden ipv deze met witte armor.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Eindelijk de tijd genomen om Vikingdorp (21343) af te bouwen. Het eindresultaat mag er wezen, het ziet er zeer tof uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zLY3D_uUb7Y3RwzfUsu_Fw9AVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5gyNZv4GJFgVYdTHHElDiFlu.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind ‘Vikings’ een leuk thema. Het doet met denken aan dat Vrijbuiter-thema van vroeger, maar dan met een twist. Het resultaat is lekker rommelig, waardoor het een mooie ‘display piece’ is.

Om te bouwen vond ik deze set minder leuk. Ik weet niet of jullie dat herkennen, maar ik vind het altijd een fijne gedachte als Lego mij de illusie geeft dat ik dit zelf had kunnen bedenken. Dat had ik bij deze set niet. Ze gebruiken zeer complexe en onorthodoxe bouwtechnieken. Aan de ene kant leuk om een keer te doen, maar zo zou ik zelf nooit Legoën. Net als die hele grote Lego Technic-sets heb ik geen idee hoe je dit kan verzinnen. Het zorgt ervoor dat ik me een beetje dom voel.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:02

almightyarjen

When does the hurting stop?

himlims_ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:17:
[...]

Mooi uitgangspunt - hier mijn “dorp” met builds staan, “pietje precies gebouwd”.

We hebben zelf geen kids, maar ik vind mooi om mijn nichtje of kids van vrienden los te laten in de lego kamer. (Met mijn supervisie).

En zo nu en dan vind je ineens bijzondere creaties of situaties terug in de stad; zo had een van de kids een auto gemaakt. Andere kabouter had mijn park compleet opnieuw ingericht, met boom-toren en speelplaats. Of dat auto’s ineens “modulair” zijn geworden en gestapeld als een transformers-voertuig.

Lego als display is leuk voor mij als afol - maar is toch leuk(er) om kids hun verbeelding tot leven doen komen?
Als ik zie hoe mijn dochter van 6 zich kan vermaken met een Lego Friends setje, zo leuk idd! Die verhalen die ze bedenkt, geweldig gewoon O+

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Boingo schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 10:05:
Moet nu alleen nog ergens een keer de minifig met tan armor zien te vinden ipv deze met witte armor.
Je kan proberen 'm bewust te laten vergelen :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
LEGO Fortnite-sets gepresenteerd (77070, 77071, 77072 en 77073)

https://www.bricktastic.n...rtnite-sets-oktober-2024/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJIL9CcmUwxsKJMuVdzHIMYpizI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YOyrgwu3zyNRBXmcZVTtJT6m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

Dat zijn best schappelijke prijzen! Bijna 1000 pieces en 9 minifigs voor 100 euro is netjes. De rest scoort ook goed qua prijs per steentje. Niet perse mijn thema, maar de setjes zien er geinig uit. Alleen die banaan-skelet vind ik erg on-LEGO.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Pab Brussel 2024-07-23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJEsLKknDO4t_DQAa-tXX1Afjvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FdVRikOJGsiaSwpjtWRT3CZI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Jammer dat er geen glijbaan bijzit. Daar zit ik nou net op te wachten met dit zomerweer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

HBSVDK schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:05:
[...]

Jammer dat er geen glijbaan bijzit. Daar zit ik nou net op te wachten met dit zomerweer…
Oh joh, in de Den Haag store liggen ze in ieder geval nog. Ik wil er volgende keer wel één voor je meenemen.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-09 12:51
ErikT738 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:24:
[...]

Je kan proberen 'm bewust te laten vergelen :P
😂

Zullen we dat maar niet doen……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik heb niets met het thema maar honderd euro voor die bus met zo veel minifigs is echt bizar schappelijk voor Lego's doen de laatste tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

We zijn nu in Legoland Duitsland. Erg leuk voor de kinderen (en papa). Wel jammer dat de prijzen in de winkel hier de lego adviesprijzen zijn, lees, best duur. €24,95 voor een Speed Champions, €239,95 voor de X-wing, etc...
Of is er een manier om korting te krijgen?
Ik heb geen VIP punten ed.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaRoof
DropjesLover schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:07:
We zijn nu in Legoland Duitsland. Erg leuk voor de kinderen (en papa). Wel jammer dat de prijzen in de winkel hier de lego adviesprijzen zijn, lees, best duur. €24,95 voor een Speed Champions, €239,95 voor de X-wing, etc...
In mijn ervaringe; nee. Voor de dealtjes moet je daar niet zijn.
Legoland is niet van de Lego Group zelf maar van Merlin Entertainments Group.
Die shop heeft dus verder geen link met Lego Group. In Billund betaal je zelfs vaak meer dan de lego adviesprijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
ErikT738 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:03:
[...]

Ik heb niets met het thema maar honderd euro voor die bus met zo veel minifigs is echt bizar schappelijk voor Lego's doen de laatste tijd.
Vandaar misschien deze gezichtsuitdrukking in deze andere Fortnite set? :P

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/77071-1.jpg?231400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ThaRoof schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:19:
In Billund betaal je zelfs vaak meer dan de lego adviesprijs.
Dat is meer vanwege de deense kroon denk ik. Nee, voor LEGO-deals moet je niet naar dit soort plekken gaan.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:26
Enkel de duurdere jaarabonnementen geven je recht op korting. In Billund is dat 10%, of zelfs een maal per maand 25% met de duurste pas. Misschien wel nog even de kleine letters checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@DropjesLover DM mij, ik heb misschien iets voor je (season pass) sorry ik dacht DM park

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 24-07-2024 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
Gunner schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:06:
[...]

Dat is meer vanwege de deense kroon denk ik. Nee, voor LEGO-deals moet je niet naar dit soort plekken gaan.
Haha, ja dat begrijp ik.
Maar als de Lego Store in Lego House (fysiek om de hoek) lagere DKK prijzen hanteert dan de winkel in Legoland heeft dat weinig met de kroon zelf te maken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29
[ Billund betaal je zelfs vaak meer dan de lego adviesprijs.
In Billund betaal je de gewone lego adviesprijs. Is ook niet gek.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:40

Reinier

\o/

Woei een van mijn all time favorites gekocht :)
Alleen mijn NASA-plank is al overvol.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xiY5Nr4T1EKhh-mk4Y3tAuYtagE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Frlkh2QMp1BHMy0177RjzEir.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Reinier schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 14:44:

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Beetje in goede staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]
Gefeliciteerd d:)b white-whale aankopen mogen gevierd worden *O*

Welke sets hebben jullie op je “ooit komt ie er” lijstje staan?

Voor mij fort eldorado (oud/nieuw) en wall-e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Ik had eigenlijk alleen de 8880, en die white-whale heb ik al heel wat jaren geleden gevangen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

almightyarjen schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:00:
[...]

Gefeliciteerd! Beetje in goede staat?
Iets vergeeld, uiteraard, en een een aantal onderdelen zijn in de verkeerde kleur (dat was van tevoren gemeld). O.a. de batterijbox en die is vrij duur in het wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Cheezus schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:07:
Ik had eigenlijk alleen de 8880, en die white-whale heb ik al heel wat jaren geleden gevangen :P
Voor mij ook o.a. de 8880 en die heb ik een tijd terug gekocht, gebouwd, geaaid en verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:03:
[...]

Voor mij fort eldorado (oud/nieuw)
Fort eldorado wil ik ook nog naast elkaar zetten, maar dat wordt het waarschijnlijk pas als mini(3jr) mee kan bouwen, en dan alle piraten tegelijk :P

mijn white wale is [Code Pilot] hoewel ik die heb, is daar van de flex technic weinig meer over :X

*O* *O* *O* voor alle white wale aankopen

[ Voor 12% gewijzigd door ymnia op 24-07-2024 17:42 . Reden: toevoegen link ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Mijn white whale:

Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/SN/0/10183-1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
ymnia schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 17:40:
[...]

mijn white wale is [Code Pilot] hoewel ik die heb, is daar van de flex technic weinig meer over :X
Ik heb er ook zo een, maar mijn probleem is de 9v kabels die allemaal verpoederd zijn. De 9v motoren uit die tijd waren ook niet echt goed overigens, ik heb destijds geluk gehad met een vervanger uit de nieuwe serie.
Dat flex-spul is overigens echt mooi, maar inderdaad gevoelig voor veel in/uit elkaar.

Edit: ja, die kabels kan je zelf repareren, het is echter vervelend gepruts dus ik stel het telkens uit ;)

[ Voor 7% gewijzigd door mawashigeri op 24-07-2024 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaRoof
[...]

Voor mij fort eldorado (oud/nieuw)
Ik heb de nieuwe eldorado fortress al een tijd in huis, maar ik merk dat ik elke keer als ik er aan wil beginnen er iets knaagt en ik een andere set pak.

Iets met “never meet your heroes” denk ik …

En in dat licht; Black Seas Barracuda (6285) en Pirates of Barracuda Bay (21322) zijn het toch wel voor mij.

En ik zou graag m’n 8880 weer in ere herstellen. Ik weet nog waar ik die kreeg als klein kereltje, en dat het eigenlijk m’n laatste echte Lego cadeau was voordat mijn dark ages begonnen.

[ Voor 13% gewijzigd door ThaRoof op 24-07-2024 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:23
Gisteren de Fortnite Battle Bus meteen gepre-ordered. Er zou een GWP beschikbaar komen, ik ben benieuwd of, als dat zo is, deze ook meekomt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LvanW
[...]

6973 deep freeze defender (ice planet 2002)
10305 Lion Knight's Castle
10316 Rivendell

Maar mijn grootste white whale recent al gescoord: 6989 M-Tron Mega Core Magnetizer :*)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:23
[...]
De wall-e set van Lego Ideas

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltdec8516d3c592793/21303_alt1.jpg?format=webply&fit=bounds&quality=60&width=1200&height=1200&dpr=2

Ik vind hem echt prachtig gemaakt, maar helaas uitgekomen in mijn dark ages en niet meer voor schappelijke prijzen te verkrijgen.

Maar ooit....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

milo526 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:57:
[...]

[Afbeelding]

Ik vind hem echt prachtig gemaakt, maar helaas uitgekomen in mijn dark ages en niet meer voor schappelijke prijzen te verkrijgen.

Maar ooit....
Die was ik helemaal vergeten, dat is/was mijn grootste wens qua aankoop. Huidige prijzen … nope, imitatie lego … nope

Of die er ooit nog komt , betwijfel het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvanW
Eldorado Fortress 10320 schijnt trouwens dit jaar eruit te gaan volgens de lijst op r/Legoleak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

milo526 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:57:
[...]

[Afbeelding]

Maar ooit....
Die heeft hier in de kast gestaan... helaas met mijn ex meegegaan. ;(

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52

[Afbeelding]
Ik hoorde gisteren dat de fibre optic kabels verpulveren, ookal zit die in sealed zakjes zit, nog nooit open gemaakt, hoe zit dat met jouw kabeltjes?

En de gewone 9v?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
[...]

Voor mij ook de Wall-E (heb m al bijna compleet, mis alleen de tile met "WALL" erop.

En de Ideas set van TBBT, net gemist toen ik nog in mijn dark ages zat.

Ik heb wel een The Office set, direct gekocht en nooit gebouwd 🙁
Pagina: 1 ... 35 ... 137 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .