Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 36 ... 143 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:47
Heli carrier 76042: https://www.brickwatch.ne...e-SHIELD-Helicarrier.html

Inmiddels uitverkocht en niet meer voor een normale prijs te vinden.

Overigens vind ik de Hulkbuster 76210 ook belachelijk duur. 500 euro is bizar...300 had ik begrepen, maar dit is van de gekke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:52

Maximus

There is no substitute

milo526 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:57:
[...]

De wall-e set van Lego Ideas

[Afbeelding]

Ik vind hem echt prachtig gemaakt, maar helaas uitgekomen in mijn dark ages en niet meer voor schappelijke prijzen te verkrijgen.

Maar ooit....
Erg leuke set inderdaad; heb hem destijds gelijk gekocht. Daarom ook de misprint set met de verkeerde nek (die voorover valt) en de repair set. Als je hem kunt vinden, doen. De set heeft iets.

PhD i.o.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 09:02
ThaRoof schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 20:54:
[...]

Ik heb de nieuwe eldorado fortress al een tijd in huis, maar ik merk dat ik elke keer als ik er aan wil beginnen er iets knaagt en ik een andere set pak.

Iets met “never meet your heroes” denk ik …
Ik twijfel al heel lang over de aanschaf van Eldorado Fortress.
Nostalgie zegt dat ik deze moet kopen aangezien de Sint nooit de originele versie bracht (daarentegen wel de Black Seas Barracuda). Toch weerhoudt er iets mij, en ik heb geen idee wat precies.
Zoals je zegt, never meet your heroes?

Ik vermoed dat het ook komt door het overaanbod van grote sets in mijn backlog en te weinig plaats om het allemaal te zetten.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:36

MEJ

Voor mij was dat de 1989 Batmobile, 76139.
Ik heb hem een aantal maanden geleden nieuw in doos kunnen kopen voor een (voor mij) acceptabele prijs. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1fGrRm79qN8xsXr9AzwQtokRaaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YVxaH2V1IY4BMehkuIoENHCH.jpg?f=fotoalbum_large

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:51
Mijn ‘white whale’ blijft de Ferrari F40 (10248).

Die kwam uit toen ik stilletjes aan Lego aan het herontdekken was en voornamelijk kleine sets kocht voor op mijn bureau. :p

One day …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Yonix schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 07:57:
Die zou ik ook wel willen hebben. Iconisch model, zou ook mooi staan naast de witte 911 (10295) die ik gelukkig wel heb.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:54

rammes

koekebakker 1e klas

milo526 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:57:
[...]

De wall-e set van Lego Ideas

[Afbeelding]

Ik vind hem echt prachtig gemaakt, maar helaas uitgekomen in mijn dark ages en niet meer voor schappelijke prijzen te verkrijgen.

Maar ooit....
Mooie set idd erg duur daarom voor de nep variant gegaan, hij staat mooi op de kast. 8)

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:17

L23

johnb52 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 02:22:
[...]

Voor mij ook de Wall-E (heb m al bijna compleet, mis alleen de tile met "WALL" erop.
Heb je dan de stenen los gekocht of een incomplete set gekocht? Ik zie dat die Solar Charge Level tile en WALL tile vrij duur zijn, maar die •E tile is weer relatief goedkoop.

Zelf zou ik de Old Fishing Store nog graag willen hebben, zag dat die ook mooi naast de vuurtoren staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Maximus schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 07:26:
[...]

Erg leuke set inderdaad; heb hem destijds gelijk gekocht. Daarom ook de misprint set met de verkeerde nek (die voorover valt) en de repair set. Als je hem kunt vinden, doen. De set heeft iets.
Nu je dat zegt: mijn Wall-E zijn hoofd valt steeds voorover, heb ik dan ook de set met de verkeerde nek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Yonix schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:59:
[...]

Nu je dat zegt: mijn Wall-E zijn hoofd valt steeds voorover, heb ik dan ook de set met de verkeerde nek?
Ik weet niet welke set jij hebt :P Maar lijkt me wel dan. Met deze onderdelen zou je het kunnen fixen:

https://rebrickable.com/s...-21303/?inventory=1#parts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 22:44
Mijn whale was de UCS X-Wing, zeer content dat er een nieuwe versie uit kwam.

Wat ik nu nog wel wil, maar het geld niet voor over heb:
Tower Bridge en de DB5

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-10 16:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mijn unicorn is de 75021 Republic Gunship. ik had laatst een net exemplaar gevonden, niet NISB maar wel opgebouwd. Later bleek dat de torso van Anakin en het hoofd van Amidala miste. Dat hoofdje was iets van 25 euro en de torso ca 20 euro (gebruikt) op bricklink. De prijs was meteen een heel stuk minder aantrekkelijk. De huidige Gunship set doet het voor mij niet, deze 75021 is de enige voor mij :)

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltfa6ae696254262d9/75021.jpg

Verder wil ik de 8448 (Super Street Sensation) en 8145 (Ferrari 599 GTB) en 8880 (Supercar) nog hebben. En ik zou het niet erg als ik ergens de 8457 (Technic Power Puller) of 8480 en/of 10283 (Space Shuttle) kan meenemen.

2de hands Lego is de enig goede Lego zegt men :)

Daarnaast nog op het verlang lijstje de 42171 (Mercedes W14 F1), 42172 (McLaren P1), 42182 (Lunar Rover), 42177 (Mercedes G55). Als ik nou eens de loterij won...

[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 25-07-2024 10:15 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pierovic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-10 17:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEI9Zmg2SGHorHYpDpZ9OJ0__m8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IBaWA8qsiQmbdxO9q2RdPgUg.jpg?f=fotoalbum_large

Gevonden bij de AH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Yonix schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:59:
[...]

Ja er is een fix voor: https://brickset.com/arti...all•e-swivelling-head-fix

Deze kon je (destijds) bij Lego bestellen. Weet niet of ze die nu nog hebben, zou er een belletje aan wagen.
Yonix schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 07:57:

Die kwam uit toen ik stilletjes aan Lego aan het herontdekken was en voornamelijk kleine sets kocht voor op mijn bureau. :p

One day …
Jou kennende, geef ik het twee weken :P :+

[ Voor 28% gewijzigd door Maximus op 25-07-2024 11:06 ]

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-10 10:49
L23 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:52:
[...]

Heb je dan de stenen los gekocht of een incomplete set gekocht? Ik zie dat die Solar Charge Level tile en WALL tile vrij duur zijn, maar die •E tile is weer relatief goedkoop.
Ik heb alles gebricklinkt 🙂

WALL tile had ik ook gekocht, maar die was kwijtgeraakt met de post...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:06
XFlame schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 06:25:
Heli carrier 76042: https://www.brickwatch.ne...e-SHIELD-Helicarrier.html

Inmiddels uitverkocht en niet meer voor een normale prijs te vinden.
Ben zelf niet zo van de superhelden, maar dit is een mooi ding. Als je niks om de minifigs geeft kan je hem vrijwel compleet kopen bij een zuid-Koreaan voor 150 euro (incl. verzenden!) via BrickLink!
Als je toch ongeveer de goede minifigs wil kan je nog shoppen voor de goedkoopste alternatieven voor al deze figuren, niet helemaal de juiste outfits maar verder wel compleet.
Die mini-statuettes (behalve SHIELD agents) is wel idioot duur als je die echt zou willen hebben.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toekie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-10 19:40
Super stom maaaar, is er ergens een totaal lijst met serienummers en afbeeldingen waarmee je gemakkelijk je sets kunt inventariseren? Ik heb belachelijk veel lego en heb tijdens mijn pubertijd ook redelijk wat 2ehands verzameld, voornamelijk kastelen. Helaas mis ik voor die veelal de boekjes en kan ik ze niet 1,2,3 nagaan op serienummer. Enige simpele die ik kan afstrepen is de viking set, daar heb ik alles van.
Of kan ik beter oude sets zonderboekje fotograferen en hier posten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23

L23

toekie schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:07:
Super stom maaaar, is er ergens een totaal lijst met serienummers en afbeeldingen waarmee je gemakkelijk je sets kunt inventariseren? Ik heb belachelijk veel lego en heb tijdens mijn pubertijd ook redelijk wat 2ehands verzameld, voornamelijk kastelen. Helaas mis ik voor die veelal de boekjes en kan ik ze niet 1,2,3 nagaan op serienummer. Enige simpele die ik kan afstrepen is de viking set, daar heb ik alles van.
Daarvoor vind ik www.rebrickable.com handig. Zo heb ik een paar jaar terug alle Lego uitgezocht. Kijken welke unieke stenen je hebt en dan op de website kijken in welke sets die voorkomen totdat je de juiste set tegenkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickS29
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:54
Inderdaad zoals L23 al zegt is rebrickable heel handig. Probeer de stukjes eruit te halen die een print hebben en dan de rest van de set proberen te zoeken. Ik heb zelf ook 2 jaar geleden toen ik uit mijn dark age kwam heel mijn collectie geinventariseerd. Was een flinke klus maar wel leuk! Heb nu alleen nog ongeveer 1000 onderdelen over die ik nog bij geen enkele set kan plaatsen helaas.

Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:00

gws24

Thinking is hard!

https://brickset.com/browse/sets is ook wel handig als je ongeveer weet welk thema of jaar het is. Zodra je een jaar of thema kiest krijg je een lijst met foto's die je op verschillende manieren kan filteren.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-10 13:19
@toekie
https://brickset.com/
of
https://rebrickable.com/

Het voordeel van rebrickable is dat, als je de sets hebt ingevoerd, je kan zien welke MOCs je allemaal kan bouwen met je steentjes 👍🏻

Daarnaast kan je proberen met Google lens of de brickit of brickognize app wat unieke steentjes te identificeren en zo de bijbehorende set terug te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mawashigeri
Als je speciale elementen hebt, dus iets waarvan je verwacht dat het identificerend is, dan kan je een app gebruiken (brickmonkey) of https://brickognize.com/ - brickognize is heel betrouwbaar en gebruik ik ook met de telefoon vanuit de Brave browser.
Ook minifigs kan je op die manier goed achterhalen, mits ze maar een speciaal hoofd of torso hebben.
Ik het ergste geval heb je dan een lijstje met mogelijke sets, met enig geluk weet je dan zelf nog wat je ooit gekocht hebt.

Edit: brickognize werkt goed als je 1 element, een compleet minifig of complete build gebruikt!
Meerdere losse onderdelen lukt meestal niet.

[ Voor 6% gewijzigd door mawashigeri op 25-07-2024 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:30
Hoewel ik hem zo ook leuk vind, had ik een 3D Mario en Yoshi toch leuker gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:12
AppieNL schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:33:
[...]

Hoewel ik hem zo ook leuk vind, had ik een 3D Mario en Yoshi toch leuker gevonden.
Bij bricktastic NL info en prijs (129,99 euro).
https://www.bricktastic.n...rio-yoshi-eerste-beelden/
Zelf vind ik ‘m wel leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:36

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Van mijn vrouw de Spaanse versie gekregen, en die heeft een andere tin can in de vorm van zijn masker :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LFNaSjwCK90C38Bi8Bo2xCKcmY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bVAdtaERVO7CtD5C6PZOOW5J.png?f=fotoalbum_large

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:59
Brickset.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zoek naar unieke minifigs of bijzondere stukjes. Via Bricklink kan je zien in welke sets bepaalde minifigs of stukjes zitten, zo kun je die sets even doorlopen om te matchen met de andere stukjes in die inventory.

Bijv. als je Majisto zou hebben, dan kun je a.d.h.v. die minifigs de 3 sets checken waar die in zit: https://www.bricklink.com...ragon%20Knights%5D#T=S&O={%22iconly%22:0}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toekie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-10 19:40
[quote]zonoskar schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:12:
Mijn unicorn is de 75021 Republic Gunship. ik had laatst een net exemplaar gevonden, niet NISB maar wel opgebouwd. Later bleek dat de torso van Anakin en het hoofd van Amidala miste. Dat hoofdje was iets van 25 euro en de torso ca 20 euro (gebruikt) op bricklink. De prijs was meteen een heel stuk minder aantrekkelijk. De huidige Gunship set doet het voor mij niet, deze 75021 is de enige voor mij :)

[Afbeelding]

Oh vet die heb ik ook, met doos alleen wel wat gehavend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-10 16:05
meesje schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:48:
[...]

Bij bricktastic NL info en prijs (129,99 euro).
https://www.bricktastic.n...rio-yoshi-eerste-beelden/
Zelf vind ik ‘m wel leuk.
Pff, dit wordt weer een must buy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Laatst online: 08:35
Toffe pixelart, ben erg benieuwd hoe het eruit ziet als er beweging in komt. Zo te zien kunnen Yoshi's voetjes bewegen en z'n armpje (hopelijk een eigen beweging) + de cape van Mario + Yoshi's mond kan open en dan is er een tong zichtbaar (hopelijk kan die zelf ook een beetje naar voren bewegen).

Ik ben niet van de Mario, maar stiekem vind ik dit de leukste displaypiece tot nu toe. Net ietsje meer kunst/display en wat minder "weer een model in de kast". De Bowser, piranha plant en mystery cube waren ook echt gaaf gelukt, maar dat lijken me toch meer de modellen die eenmaal in de kast belanden niet telkens opgepikt worden als er weer visite is. Terwijl je hier gemakkelijk altijd een paar keer aan kan draaien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
Maximus schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:04:
[...]

Jou kennende, geef ik het twee weken :P :+
We zijn nu in Denemarken op vakantie en gaan volgende week naar Legoland en Lego House, dus … :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:04
Kennelijk kan je nu pre-orders plaatsen voor de D&D CMF reeks, maar ik twijfel nog een beetje. Zouden deze ook bij Kruidvat komen voor drie euro per stuk?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mario en Yoshi nu ook op Lego.com incl filmpje: https://www.lego.com/nl-n...o-world-mario-yoshi-71438

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-10 20:44
Angeloonie schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:54:
[...]

Van mijn vrouw de Spaanse versie gekregen, en die heeft een andere tin can in de vorm van zijn masker :D
[Afbeelding]
Nu is mijn Spaans redelijk, maar ik kan er niets uithalen wat Spaans is :+ :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

iketot schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:04:
[...]

Nu is mijn Spaans redelijk, maar ik kan er niets uithalen wat Spaans is :+ :P
:+ Had hem even niet in de buurt dus gegoogled, maar de Engelse is hetzelfde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:58
zonoskar schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:12:

[Afbeelding]

Verder wil ik de 8448 (Super Street Sensation) en 8145 (Ferrari 599 GTB) en 8880 (Supercar) nog hebben. En ik zou het niet erg als ik ergens de 8457 (Technic Power Puller) of 8480 en/of 10283 (Space Shuttle) kan meenemen.

2de hands Lego is de enig goede Lego zegt men :)

Daarnaast nog op het verlang lijstje de 42171 (Mercedes W14 F1), 42172 (McLaren P1), 42182 (Lunar Rover), 42177 (Mercedes G55). Als ik nou eens de loterij won...
Dit is niet mijn “white whale” maar zeker een hele goede tweede 😍
Is het eigenlijk een”white whale” als je hem in je bezit hebt? Heb de mijne sinds kort gevonden, momenteel aan het schoonmaken en dan nadat we terug zijn van vakantie kan ik gaan bouwen.
Foto’s zullen volgen.

Ps grappig om te zien dat de 8880 of oude el-dorado de “white whales” van mensen zijn.
Dat zijn de sets welke ik als kind van mijn eerste eigen centjes kocht.
Was er zo zuinig op. Heb ze nu meer dan 30 jaar later uiteindelijk verkocht ( met perfecte dozen ) en daarmee o.a. mijn nieuwe Lego verzameling bekostigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
zonoskar schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:12:
Verder wil ik de 8448 (Super Street Sensation) en [...] en 8880 (Supercar) nog hebben.
Ik heb beiden, en in alle eerlijkheid valt 8880 een beetje tegen in de moderne wereld. Was geweldig voor zijn tijd maar en de volledige system opbouw is zeer knap bedacht, maar met moderne ogen ziet het er helaas gedateerd uit. Wel een heel leuk B-model, een heel behoorlijke F1 auto met wat beperkte techniek erin.

De 8448 daarentegen is nog altijd een favoriet, mooie lijnen maar geheel open om alle techniek te zien. Let wel op dat de 'damped'-schokbrekers goed zijn als je er een koopt, ik had de auto nieuw gekocht in 1999 en twee jaar later waren ze allebei stuk! Gelukkig nieuwe gekregen van Lego, maar de dingen zijn gevoelig en moet je niet in gesloten (opgespannen) toestand laten. Voor het model zijn ze wel belangrijk om de deuren mooi te openen. Stickersheet heb je niet nodig, die 45 euro (!) kan je in je zak houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:06

SomerenV

It's something!

LvanW schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:51:
[...]

6973 deep freeze defender (ice planet 2002)
10305 Lion Knight's Castle
10316 Rivendell

Maar mijn grootste white whale recent al gescoord: 6989 M-Tron Mega Core Magnetizer :*)
Jaloers! Die en de Deep Freeze Defender staan hier ook nog op de lijst. En de andere sets van Ice Planet 2002, M-Tron, Blacktron II en Space Police II die ik nog niet heb. Voornamelijk het duurdere spul. Wil ik die allemaal nog erbij verzamelen dan ben ik al vlot 1000+ kwijt :'(

De 6988 Alpha Centauri Outpost vind ik echt héél vet, maar die zit al snel boven de 200 euro. En als ik dan écht een white whale moet noemen... 6990 Monorail Transport System. En in mindere mate de Airport Shuttle. Maar dan ga je al snel richting de 400 voor de Space Monorail en 600 of meer voor de Aiport Shuttle. Da's een beetje much :+ Als ik ooit tegen een hoop geld aan loop wat ik kan missen dan wist ik 't wel _/-\o_

Ergens verbaast het me ook wel wat dat er nog geen Chinese toko in dat gat gesprongen is. Met de hedendaagse mogelijkheden moet het toch wel mogelijk zijn redelijk goedkoop een monorail-motor of monorail-tracks aan te kunnen bieden. Al zou ik dan persoonlijk kiezen voor klemmende rubberen wieltjes in plaats van een tandwieltje. Dan zijn de tracks makkelijker en goedkoper te produceren en maakt het hele systeem minder geluid.

Edit: blijkbaar is er al een modern alternatief voor de monorail motor. Wel met het tandwieltje, maar je kunt er een moderne LEGO-motor op zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door SomerenV op 26-07-2024 22:57 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:11

almightyarjen

When does the hurting stop?

SomerenV schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 22:55:

Edit: blijkbaar is er al een modern alternatief voor de monorail motor. Wel met het tandwieltje, maar je kunt er een moderne LEGO-motor op zetten.
Gaaf initiatief, maar ik zie dat het tandwiel ook van 3D geprint materiaal is. Ik vraag me af hoe lang die het volhoudt...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik geloof dat ik een aantal mensen met white whales jaloers moet maken.
Heb nog MISB liggen:
BTTF (vermoedelijk met misprint)
WALL-E (100% zeker zonder de neckfix en dus kennelijk ook misprint)
F40
En ook de Ecto-1 nog.

Mijn eigen white whale heb ik al: de airport shuttle. Compleet, en met doos en handleiding, al zijn beiden wat aftands maar wel intact.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb Wall-e hier ook liggen, uit elkaar gehaald, in zakjes achterin de kast weggemoffeld 😅. Instrucies heb ik ook nog en geloof ook nog het doosje.

Zie dat die behoorlijk is gestegen qua waarde, mss maar eens over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:02

Tarin

Just plain weird.

almightyarjen schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 23:49:
[...]

Gaaf initiatief, maar ik zie dat het tandwiel ook van 3D geprint materiaal is. Ik vraag me af hoe lang die het volhoudt...
Ik denk het beter is een paar extra tandwieltjes te printen, die zijn redelijk makkelijk te vervangen. Als je een stevig tandwiel maakt wat de mogelijk wat broze rails kapot trekt heb je meer schade.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verdorie, had me juist voorgenomen om geen Lego meer te kopen voorlopig. Moet ook niet in dit topic komen ook :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:16
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 09:40:
[...]

Verdorie, had me juist voorgenomen om geen Lego meer te kopen voorlopig. Moet ook niet in dit topic komen ook :P
Dat heb ik dus met al die white whales, ik wil geen oude lego kopen wat 3x de nieuwwaarde is maar wat ik stiekem toch wel heel erg leuk vind, hou op met plaatsen van die whales! :+
Probeer bewust de linkjes niet aan te klikken want straks zie ik weer wat leuks :$

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DdKYd77DsiGGxhdHJQK7Cxm0m7A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RT3hOQWy3sQXpcsot4KcamqT.jpg?f=user_large

Zojuist gezien bij de Frozen musical :)

Disclaimer: ik heb twee dochters van 6 en 4 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik hoop dat degene die dat gemaakt heeft, Frozen ook leuk vond. Anders heeft ie een heel naar klusje gehad :+ :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

RubjeMazter schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 09:58:
[...]

Dat heb ik dus met al die white whales, ik wil geen oude lego kopen wat 3x de nieuwwaarde is maar wat ik stiekem toch wel heel erg leuk vind, hou op met plaatsen van die whales! :+
Probeer bewust de linkjes niet aan te klikken want straks zie ik weer wat leuks :$
Er staat nog een Airport shuttle in V&A als ik me niet vergis ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

The Eagle schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:12:
Ik hoop dat degene die dat gemaakt heeft, Frozen ook leuk vond. Anders heeft ie een heel naar klusje gehad :+ :X
Ik kreeg de vraag "of papa dat ook kon bouwen". Mijn reactie was "Nee en de helft van die steentjes is medium blue, weet je wel hoe duur dat is" :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:29
Pas geleden was het weer Amazon prime en ik zag sanctum sanctorum voor 150,-, een zeer goede prijs, daarnaast vliegt die set binnenkort uit de collectie. Weer eentje voor de backlog 🙈

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 09:02
The Eagle schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:12:
Let it go, let it goooooo... >:)

Blijft wel indrukwekkend zo'n standbeelden in Lego.

*edit* youtube fragment niet voor gevoelige kijkers, bevat Kragle en Legos :P

[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 27-07-2024 16:20 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
Mijn white whale zal toch altijd de Porsche 911 GT3 RS zijn. Ook uitgekomen voor ik echt into de grote sets van Lego was en vind hem echt te duur aan de prijzen die hij nu te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:23

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

UnderAVoidSky schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:09:
Mijn white whale zal toch altijd de Porsche 911 GT3 RS zijn. Ook uitgekomen voor ik echt into de grote sets van Lego was en vind hem echt te duur aan de prijzen die hij nu te koop is.
Yup, same here.

Heb de 8808 wel paar jaar geleden gekocht, maar wat een andere tweaker hier al opmerkte, bouw ervaring en beschrijving, en de technieken vallen beetje weg tov wat nu normaal is.

Om mijn piraten & soldaten verslaving van vroeger weer beetje bij te brengen heb ik el Dorado fortress en barracuda Bay laatst maar weer gekocht :p

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:54

NoTimeRemains

I know

Vandaag in Frankrijk voor ‘de kinderen’ naar een speelgoedwinkel gegaan. Daar lagen veel nieuwe releases al in de schappen. De zwarte Falcon en de andere nieuwe SW sets waren al te koop. Helaas veel te duur, dan wacht ik nog wel even. Wel de Dreamz 71478 The Never Witch's Midnight Raven live gezien. Wat een vette set. Don’t stray of the chosen path…

De kleine man mocht het Lego City Jungle watervliegtuig en de offroad truck meenemen. Z’n zus kon ik niet overtuigen met Lego aangezien die bijna ontplofte toen ze een unicorn dinges geval zag. Ach voor deze keer dan… ;)

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

NoTimeRemains schreef op zondag 28 juli 2024 @ 00:21:
Vandaag in Frankrijk voor ‘de kinderen’ naar een speelgoedwinkel gegaan. Daar lagen veel nieuwe releases al in de schappen. De zwarte Falcon en de andere nieuwe SW sets waren al te koop. Helaas veel te duur, dan wacht ik nog wel even. Wel de Dreamz 71478 The Never Witch's Midnight Raven live gezien. Wat een vette set. Don’t stray of the chosen path…

De kleine man mocht het Lego City Jungle watervliegtuig en de offroad truck meenemen. Z’n zus kon ik niet overtuigen met Lego aangezien die bijna ontplofte toen ze een unicorn dinges geval zag. Ach voor deze keer dan… ;)
https://www.brickshop.eu/...ego-31140-magical-unicorn misschien?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

This is the Way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

NoTimeRemains schreef op zondag 28 juli 2024 @ 19:00:
[...]

die heeft ze al maar t was een pop ding.
Aaah duidelijk - ik hoor vaak zat: “lego vind niet leuk / niets voor mij”

Toch is er voor “iedereen” wel een passende set te vinden;
voor mijn pa een Ducati motor,
voor zusje friends-tvserie set,
schoonzus lego bloemen,
schoonmoeder piano
Schoonbroer sian/technics,

Ik krijg de indruk dat lego steeds breeder wil gaan qua publiek; zie de bekende sets van TV-series, succesvolle bloemen serie, de “unieke” ideas (polaroid/architecture/muziek), thema sets (Harry, StarWars, dune, space, invloedrijke figuren etc)

Ofwel; voor “iedereen” is wel een passende LEGO set te vinden - of nu lego fan bent of niet :+

Wat dat betreft toch super interessant qua marketing en positionering van sets.

(Sommige misstappen begrijp ik niet; avatar - hadden “we” vooraf al meermaals hier voorspeld dat een fiasco zou worden)

[ Voor 41% gewijzigd door himlims_ op 28-07-2024 22:34 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• fieldnote
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-02 11:45
Vandaag een Stranger Things set voor een leuke prijs gescored, de doos was al geopend maar alle zakjes nog in gesloten verpakking dat was ook de reden van de gunstige prijs, de binnen doos zat nog wel verzegeld maar goed alles even gecontroleerd en ziet er goed uit! Als seizoen 5 ergens dit jaar dan eindelijk uitkomt lekker bouwen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NvkuJdiwNzzh77q565HnTmD5d4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gAInDt43T7cb2YXgs3SksQJU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZbK8TxALq3jELij6qSL7OvolKE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ibF3wbz0z03G9wr9qdSDZv4r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

fieldnote schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:31:
Vandaag een Stranger Things set voor een leuke prijs gescored, de doos was al geopend maar alle zakjes nog in gesloten verpakking dat was ook de reden van de gunstige prijs, de binnen doos zat nog wel verzegeld maar goed alles even gecontroleerd en ziet er goed uit! Als seizoen 5 ergens dit jaar dan eindelijk uitkomt lekker bouwen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Damn ik ben zo jaloers!
himlims_ schreef op zondag 28 juli 2024 @ 19:56:
[...]

Aaah duidelijk - ik hoor vaak zat: “lego vind niet leuk / niets voor mij”

Toch is er voor “iedereen” wel een passende set te vinden;
voor mijn pa een Ducati motor,
voor zusje friends-tvserie set,
schoonzus lego bloemen,
schoonmoeder piano
Schoonbroer sian/technics,

Ik krijg de indruk dat lego steeds breeder wil gaan qua publiek; zie de bekende sets van TV-series, succesvolle bloemen serie, de “unieke” ideas (polaroid/architecture/muziek), thema sets (Harry, StarWars, dune, space, invloedrijke figuren etc)

Ofwel; voor “iedereen” is wel een passende LEGO set te vinden - of nu lego fan bent of niet :+

Wat dat betreft toch super interessant qua marketing en positionering van sets.

(Sommige misstappen begrijp ik niet; avatar - hadden “we” vooraf al meermaals hier voorspeld dat een fiasco zou worden)
oh bij mij niet hoor. De dame in kwestie heeft behoorlijk wat Friends en de kleine man kan ik eigk met alles wel blij maken, maar Ninjago, City vind ie echt fantastisch. Ook groot fan van de Jurassic sets hoor, maar ik vind t belachelijk wat je betaald voor die dino modellen. De meeste van die sets zijn overpriced af.

This is the Way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud.k
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-10 08:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5B4iABeAUIxOwedxnDfU9jiL3mE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7RXnqpdN08jL0GT76DSOYcJ9.png?f=fotoalbum_large

Moet toch iets van witwas achter zitten ofzo?
Krijg een nieuwe betere staat set nog niet voor bijna de helft versleten. :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ruud.k schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:08:
[Afbeelding]

Krijg een nieuwe betere staat set nog niet voor bijna de helft versleten. :+ 8)7
Gaat in de laatste minuten/seconden waarschijnlijk nog wel paar keer over de kop. Ten tijden van je screenshot moest de veiling nog ruim een dag, dus genoeg tijd om onder de aandacht te komen bij andere potentiële bieders.
Met veel geluk heb je bij een veilig site een goede prijs, maar vergeet niet dat er nog kosten e.d. bij komen, en dan misschien nog verzendkosten.
If it looks too good to be true, it usually is.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het gaat om de kleine midi-scale falcon, die heb ik volgens mij voor ca. €50-55 gekocht in de aanbieding.
Mogelijk maken meer mensen de fout te denken dat het de UCS versie is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruud.k
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-10 08:41
TepelStreeltje schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:18:
[...]

Gaat in de laatste minuten/seconden waarschijnlijk nog wel paar keer over de kop. Ten tijden van je screenshot moest de veiling nog ruim een dag, dus genoeg tijd om onder de aandacht te komen bij andere potentiële bieders.
Met veel geluk heb je bij een veilig site een goede prijs, maar vergeet niet dat er nog kosten e.d. bij komen, en dan misschien nog verzendkosten.
If it looks too good to be true, it usually is.
Deze set is MSRP 85EUR bij lego.com
En staat gemiddeld voor 70EUR op Bol/Amazon.
Verwar je dit met iets anders of begrijp ik je reactie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Laatst online: 08:35
Ruud.k schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:33:
[...]

Deze set is MSRP 85EUR bij lego.com
En staat gemiddeld voor 70EUR op Bol/Amazon.
Verwar je dit met iets anders of begrijp ik je reactie niet?
Ik kom nooit op veilingsites dus ik heb geen idee hoe het daar aan toe gaat.
Maar zitten er niet gewoon ook sukkels tussen die geen idee hebben hoeveel iets waard is en niet de helderheid van geest hebben om dat even op te zoeken? Je hebt maar 1 pannenkoek nodig die over de marktwaarde heen gaat terwijl hij denkt een bargain te hebben en het spel is klaar.

Ik denk dat dat is waarom ik niet zo dol ben op veilingen, je kan alleen een goede deal scoren als:
- er geen sukkels reageren
- én de prijs laag genoeg is
- én niemand dat doorheeft behalve jij

Dat maakt het misschien juist wel een betere manier van je spullen af te komen; de kans dat iemand uit stomheid veel teveel betaald lijkt me een stuk groter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
Ruud.k schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:08:
Catawiki is voor mij ondoorgrondelijk, vrijwel altijd idioot hoge prijzen. Omgekeerd ook, precies 1x iets 'goedkoop' gekocht, misschien door de beroerde foto's en het was ook geen massaproduct waarvan je de prijs kan opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
defusion schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:29:
Het gaat om de kleine midi-scale falcon, die heb ik volgens mij voor ca. €50-55 gekocht in de aanbieding.
Nou ja, er zijn dus zo te zien 2 personen die dat denken. En je gaat neem ik aan wel eerst Googlen wat je koopt. Witwas praktijken is dan weer vergezocht (dit gaat om hele kleine bedragen). Maar toch is het wel erg raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

defusion schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:29:
aah shit, had niet goed gekeken, dacht dat het de GROTE was ;)
Maar dat is dan misschien precies de reden dat hij nu al zo duur is

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:36

MEJ

Zag online dat de Corvette 10321 er waarschijnlijk uit gaat eind van het jaar. Gister nieuw in doos voor mooie prijs (112,50) op marktplaats zien staan dus vandaag direct opgehaald. Via brickwatch nog niet onder 120 euro geweest. Bestaat uit 9 stappen, eerste 3 stappen vanavond gebouwd. Tot nu toe geen aparte of interessante constructies tov bijv de camaro maar toch wel weer leuk om een auto uit de serie te bouwen. De laatste was inmiddels al weer even geleden. Hopen dat de Lamborghini snel met korting (25-30%) te krijgen is dan kan die ook komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I1ywlhhBAX3AKmlgip8owCWWMH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2AuzIlWmvUaxKcUfYZTpaPRV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2Nnm1AA8xRLBpsUaInaHeYW6ws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xc6mRwYG9ePDFnaIr19HEpPo.jpg?f=fotoalbum_large

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MEJ schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:26:
Zag online dat de Corvette 10321 er waarschijnlijk uit gaat eind van het jaar. Zag hem nieuw in doos voor mooie prijs op marktplaats staan dus vandaag direct opgehaald. Bestaat uit 9 stappen, eerste 3 stappen vanavond gebouwd. Tot nu toe geen aparte of interessante constructies tov bijv de camaro maar toch wel weer leuk om een auto uit de serie te bouwen. De laatste was inmiddels al weer even geleden. Hopen dat de Lamborghini snel met korting (25-30%) te krijgen is dan kan die ook komen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Niet bekend met de “bouw en stappen”, maar eind resultaat lijkt me toch redelijk goede visualisatie van het origineel - een prima “display” set zo lijkt me. Veel plezier er mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:12
Mario & Yoshi in beweging. Ziet er gaaf uit!
https://x.com/ign/status/...&t=IGvoEeyjI9C6-EPY8LOECg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardG
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:13
Hij is groter dan ik dacht. Alleen ziet het er weer niet zo heel stabiel uit, als je hem met 1 hand moet vasthouden (hij staat er weliswaar een beetje onhandig schuin achter om het goed te laten filmen, maar toch).

At the end of each great post, there is a disappointing signature

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 14:43
Sets als Hogwarts (Castle and Grounds) en de Architecture Taj Mahal vond ik persoonlijk leuker om te maken, maar Himeji Castle mag er ook wezen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RP1xBIFvbRsPuCAlymkydYBlci8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RXzWX9qBGfDi0GBixyzlcwPp.jpg?f=fotoalbum_large

Meer kersenbloesem had de set goed gedaan denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door greenlizzard op 30-07-2024 09:48 ]

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• Yonix
Here. We. Go. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDR649eqwd7_h90FL85-tf3Xssk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JqKn8ko6ujlQ8dqARbHz2OK6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• mawashigeri
Veel plezier maar wel gedragen hè? Ik ben daar hoogstpersoonlijk tot sheriff benoemd in 1975!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
mawashigeri schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:10:
[...]

Veel plezier maar wel gedragen hè? Ik ben daar hoogstpersoonlijk tot sheriff benoemd in 1975!
Ik ga en kan niets beloven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Mijn eerste afol setje was het international space station. Als ruimte (en dan met name stations) hobbyist kon ik die niet laten schieten. Uiteindelijk een mooie display piece, maar het bouwen vond ik persoonlijk dan weer niet zo interessant. Had vroeger toch vooral technisch lego en juist de technische dingetjes bouwen, bewegende delen e.d. was toch het mooiste.

Kwam ik nu toch deze tegen: de Apollo maan wagen. Een veel technischer ontwerp EN een mooie display piece. Met een financieel meevallertje kon ik hem dan toch niet laten liggen, als het goed is komt ie morgen binnen :)

En dan ga je natuurlijk verder zoeken. De shortlist is gemaakt voor als de volgende financiele meevallers komen.... Nog een mooie technische, die komt waarschijnlijk als eerst volgende dan:
https://www.lego.com/nl-n...-rover-perseverance-42158

En de volgende display pieces:
Maanlander: https://www.lego.com/nl-n...llo-11-lunar-lander-10266
Space shuttle: https://www.lego.com/nl-n...e-shuttle-discovery-10283
Artemis lanceerinrichting: https://www.lego.com/nl-n...space-launch-system-10341

En een technische welke me erg leuk lijkt, de aarde en de maan in beweging:
https://www.lego.com/nl-n...h-and-moon-in-orbit-42179

Maar dan blijkt er een ideas set in review te zitten die er nog een schepje bovenop doet, het clockwork solar system:
https://ideas.lego.com/pr...comments#content_nav_tabs

Is er ergens te vinden wanneer sets uit de handel gaan? Ik hou brickwatch wel in de gaten voor de prijzen maar beschikbaarheid is geloof ik niet echt officieel bekend toch?

Hoe lang zou zo'n review proces duren van een idea? Hierna komt ook nog een development fase als het allemaal doorgaat, dus het zal wel een jaartje zijn ofzo? Hij staat al sinds feb '24 in review, maar kan me voorstellen dat ze daar wel even over doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:36

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

mawashigeri schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:10:
[...]

Collega! :w Mijn benoeming was in 1992.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:31

Reinier

\o/

@smeaggie vergeet deze Curiosity niet :)

En die Apollo LRV is nu al "afgeprijsd" bij o.a. Amazon. Ik vind hem toch wel te duur voor wat het is. Maar goed, mijn NASA-collectie moet zo compleet mogelijk zijn dus ik kan het niet laten...

Edit: besteld :D

[ Voor 45% gewijzigd door Reinier op 31-07-2024 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
Oei, waarom is dat ding zo duur? Zit vrijwel geen bijzonder element in, alleen die twee rare 'steer arm with towball' 6571 ding kosten een paar euro samen. Ik heb er toevallig 4 in de 4404 Landbusters set.

Edit: ik zie in de (bijzonder slecht leesbare) instructies dat dit element meer een stijlelement dan functioneel is, 3 breed met 2 tow-ball sockets is vrij uniek, en verder zijn de moderne kleine tow-ball sockets allemaal grijs.

[ Voor 20% gewijzigd door mawashigeri op 31-07-2024 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mawashigeri schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:57:
[...]

Oei, waarom is dat ding zo duur? Zit vrijwel geen bijzonder element in, alleen die twee rare 'steer arm with towball' 6571 ding kosten een paar euro samen. Ik heb er toevallig 4 in de 4404 Landbusters set.
“Antieke” set

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Reinier schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:39:
@smeaggie vergeet deze Curiosity niet :)

En die Apollo LRV is nu al "afgeprijsd" bij o.a. Amazon. Ik vind hem toch wel te duur voor wat het is. Maar goed, mijn NASA-collectie moet zo compleet mogelijk zijn dus ik kan het niet laten...

Edit: besteld :D
Ik heb hem ook afgeprijsd, alsnog vrij prijzig maar zo te zien is alle Lego prijzig. De Friends serie die we nu kopen voor onze dochters zijn ook niet allemaal goedkoop :o anyway dat weten we en we speuren de aanbiedingen af met brickwatch. Die Curiosity die je linked is wel echt aan de prijs hoor, die laat ik nog even liggen :N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-10 18:40
Op Brickfanatics staat er een bericht , een gerucht, dat er een nieuwe set komt, in Ideas lijn maar wel compatibel met die van Modular huizen.

Een Botanic Garden. Deze hadden we al eerder voorbij zien komen bij Ideas inzendingen of ergens anders en bij Lego Friends is er een setje van uitgebracht. Maar nu zou er dus een eigen set komen.

https://www.brickfanatics...botanical-garden-rumoured

Afbeeldingslocatie: https://www.brickfanatics.com/wp-content/uploads/2023/01/LEGO-Ideas-botanical-garden-featured-800x445.jpg
Dit is niet de definitieve versie! Maar zo zag de inzending eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
smeaggie schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:17:
Mijn eerste afol setje was het international space station. Als ruimte (en dan met name stations) hobbyist kon ik die niet laten schieten. Uiteindelijk een mooie display piece, maar het bouwen vond ik persoonlijk dan weer niet zo interessant. Had vroeger toch vooral technisch lego en juist de technische dingetjes bouwen, bewegende delen e.d. was toch het mooiste.

Kwam ik nu toch deze tegen: de Apollo maan wagen. Een veel technischer ontwerp EN een mooie display piece. Met een financieel meevallertje kon ik hem dan toch niet laten liggen, als het goed is komt ie morgen binnen :)

En dan ga je natuurlijk verder zoeken. De shortlist is gemaakt voor als de volgende financiele meevallers komen.... Nog een mooie technische, die komt waarschijnlijk als eerst volgende dan:
https://www.lego.com/nl-n...-rover-perseverance-42158

En de volgende display pieces:
Maanlander: https://www.lego.com/nl-n...llo-11-lunar-lander-10266
Space shuttle: https://www.lego.com/nl-n...e-shuttle-discovery-10283
Artemis lanceerinrichting: https://www.lego.com/nl-n...space-launch-system-10341

En een technische welke me erg leuk lijkt, de aarde en de maan in beweging:
https://www.lego.com/nl-n...h-and-moon-in-orbit-42179

Maar dan blijkt er een ideas set in review te zitten die er nog een schepje bovenop doet, het clockwork solar system:
https://ideas.lego.com/pr...comments#content_nav_tabs

Is er ergens te vinden wanneer sets uit de handel gaan? Ik hou brickwatch wel in de gaten voor de prijzen maar beschikbaarheid is geloof ik niet echt officieel bekend toch?

Hoe lang zou zo'n review proces duren van een idea? Hierna komt ook nog een development fase als het allemaal doorgaat, dus het zal wel een jaartje zijn ofzo? Hij staat al sinds feb '24 in review, maar kan me voorstellen dat ze daar wel even over doen.
Bedankt, nou moet ik de Artemis set kopen :P
Het zal zoeken zijn naar een plek waar ie kan staan in huis.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
DaWizza schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:27:
Bedankt, nou moet ik de Artemis set kopen :P
Het zal zoeken zijn naar een plek waar ie kan staan in huis.
Space shuttles & aanverwanten aan het plafond?
Of aan de antieke kroonluchter, gegarandeerde waf (WAF!) breker :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
mawashigeri schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:38:
[...]

Space shuttles & aanverwanten aan het plafond?
Of aan de antieke kroonluchter, gegarandeerde waf (WAF!) breker :)
Het een en ander hangt al aan de muur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mm5LhpggOMq6oMmKPlINDkcY3ic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aHzdV2KNzExzrz9Uszl0jbNb.jpg?f=fotoalbum_large
WAF is weinig factor, ze vind het allemaal wel best.
Er is alleen al zoveel spul in huis :P

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Loader schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:10:
Op Brickfanatics staat er een bericht , een gerucht, dat er een nieuwe set komt, in Ideas lijn maar wel compatibel met die van Modular huizen.

Een Botanic Garden. Deze hadden we al eerder voorbij zien komen bij Ideas inzendingen of ergens anders en bij Lego Friends is er een setje van uitgebracht. Maar nu zou er dus een eigen set komen.

https://www.brickfanatics...botanical-garden-rumoured

[Afbeelding]
Dit is niet de definitieve versie! Maar zo zag de inzending eruit.
Dat klopt. Zie hier de inzending:
https://ideas.lego.com/pr...69-4491-91ab-e43d1327e674
en hier de definitieve selectie van de LEGO designers:
https://ideas.lego.com/bl...c5-435a-9083-272c4d5067c5

Hier zie je ook alle, op dit moment lopende, Ideas waar je op kan stemmen:
https://ideas.lego.com/se...g_support&query=&sort=top

En hier kan je door de lijst scrollen en kijken naar alle blogs:
https://ideas.lego.com/bl...4c-4307-9da8-3ee9f3d368d6
Je kan dan eventueel kijken naar vorige winnaars en dan kijken hoeveel tijd er tussen de winnaar aankondiging en de uiteindelijke productie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-10 18:40
silmaril8 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:50:
[...]

Dat klopt. Zie hier de inzending:
https://ideas.lego.com/pr...69-4491-91ab-e43d1327e674
en hier de definitieve selectie van de LEGO designers:
https://ideas.lego.com/bl...c5-435a-9083-272c4d5067c5

Hier zie je ook alle, op dit moment lopende, Ideas waar je op kan stemmen:
https://ideas.lego.com/se...g_support&query=&sort=top

En hier kan je door de lijst scrollen en kijken naar alle blogs:
https://ideas.lego.com/bl...4c-4307-9da8-3ee9f3d368d6
Je kan dan eventueel kijken naar vorige winnaars en dan kijken hoeveel tijd er tussen de winnaar aankondiging en de uiteindelijke productie zit.
Hi, ehmm.. aardig van je voor al die uitleg. maar ik kom hier al jaren , alleen ik reageer veel minder dan voorheen. En ik ben ook goed bekend met ideas concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Loader schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:20:
Hi, ehmm.. aardig van je voor al die uitleg. maar ik kom hier al jaren , alleen ik reageer veel minder dan voorheen. En ik ben ook goed bekend met ideas concept.
Ok, maar dan weet je toch ook dat het geen gerucht is? En als je dat nog niet wist, dan wist je toch ook waar je deze informatie dan had kunnen vinden?

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Yonix
Zo, het mannetje ligt inmiddels in bed en wij zitten nog even na te genieten van een heel fijne dag in ‘Legoland’. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IfD1ozhhRDDcDg6U1dnyh0n8zvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e4PM6zFWo2qZdziZLB4hkdXi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Bok6_DnbN-1bKP0nMG-miaJMdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hohsh5oncbiwUTqnj4kBIJCM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0z3OAjOohdBeeiVJmlsJ4uio3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NdFozvL4CRgEh3qdDjP66sBx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCEyN_n1D4SiD4G2yf-188ouNis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4zLipI1z5ONokWjQ7VsYajLL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJ1VSUUk0ygYapcve2xgjYCQBks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UPfk7RTTnufbEHjLqbQDa42w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mX49eEofhzLHKwdBHLEHLEEQ1Hs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3z48loMTFHiCZWTZNnsSDdoU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QWmD01eWOG4SIyYzrBX1oNIAEe8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WF3UwnbQ40at2J2YpjNwiPNF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKpiojIWagu-rZ60U4v92C1TmDo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wfV1jRTWjGZQdVrlLjPypPFA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-oxiMLvME3DO3bCdjvE5dj6Lmsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oOSqkcmfg7YWtAMhdUyIywBZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s931EvExW2PksD5KnrnHT7T1jTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5OItL663HjpAkLQ3WrSQMxcd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TE5toV0h4dnpITZvbJLDj7MY0LY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oUPfNxPLed7wW7uFeMVt0GD1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pnUOO5xSspdsaCrFd5_dJdkfwF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ljCogjb1GEOiXnUoYusdNVi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSbt1pU0z4dRfsbufZhd8XvcF7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48wSdkWQ9LOn2N3MrPtPqQhV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFxSvS8Jos2-gMGLm__xk6MYqiA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1cIQSiblw9Rzz47BIKCca5Du.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9irm9FddmHAK98g0gP6XP3Sezw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/edEKcFaRDdqJyKls7DrJSiYa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MavqH5hP8y2cQtdW58xv4mFfMCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xg8TtFdj5Cz0KcwB3GwG8eya.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kokWIBet_xoQtEdBzNSFO1JLmLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QshgqboO0HBiCrCjf7q3ADu6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dYZHP78eWzP8ze2EUyDF85bSdjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nwLR0KAIBtWlkAXS12mkOWb8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nr6936IKLLYbD2JdcoBgCWuaNuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EAi3VgeAI8sKv5nP2fGV8RXV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wH4KKmxzQsPlRVSqK93EkUDtO_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H2EMJbWpAj7rmHKCeQcPprlT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b01ee4qelOmNkx30AmWj96EknEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GoRtapzQcj2tGD6pY2djTi77.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een leuk, overzichtelijk park en voor de kleine man was het echt fan-tas-tisch. En het is een cliché, maar als hij geniet, dan genieten wij ook! :*)

“Papa, ik ben gewoon in de Eagle geweest, hè?!” Het mannetje is 5 jaar oud. :P

Oh, en wat ons ook positief opviel was hoe vriendelijk en toegankelijk de medewerkers zijn. Zo correct en open, ook naar de kinderen toe. (y)

Nu even onze rust pakken en dan morgen door naar Lego-dag twee (van twee). Dan vervolgen we onze ‘Legomania’ in Lego House. 8)

Misschien dat we dan zelfs de nieuwe DreamZzz C-Rex (71484) of Lego City Mobiele bouwkraan (60409) kunnen scoren. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Yonix op 31-07-2024 21:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

@Yonix Legoland is geweldig. Wij waren er vorig jaar met onze oudste van toen 5 en jongste van 3. Herken jouw ervaring dat het vriendelijk personeel is naar alle leeftijden toe.

Merkte je trouwens nog iets van de brand die is geweest? Deel van Miniland was volgens mij afgebrand. Want je had een foto van de Artemis, daar stond vorig jaar nog een Spaceshuttle uit mijn hoofd.

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Maximus schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:16:
Merkte je trouwens nog iets van de brand die is geweest? Deel van Miniland was volgens mij afgebrand. Want je had een foto van de Artemis, daar stond vorig jaar nog een Spaceshuttle uit mijn hoofd.
Dat wist ik niet eens. Niets van gemerkt, dus dat hebben ze dan goed weten te herstellen! Op de plek van Artemis is namelijk ook een heel gedeelte aan NASA gewijd, met diverse raketten én de Discovery space shuttle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Yonix schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:11:

Oh, en wat ons ook positief opviel was hoe vriendelijk en toegankelijk de medewerkers zijn. Zo correct en open, ook naar de kinderen toe. (y)
Is een beetje een Deens ding. Ze zijn over het algemeen wat geslotener en minder direct, maar bij vragen en gesprekjes uiterst vriendelijk en behulpzaam.

Wij waren twee weken geleden in Legoland, enige wat een beetje tegenviel was de toiletcapaciteit (erg druk en wachtrijen). Verder was het fantastisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-10 15:09
[b]Yonix in "Het Grote Lego Topic - Deel 8"

Nu even onze rust pakken en dan morgen door naar Lego-dag twee (van twee). Dan vervolgen we onze ‘Legomania’ in Lego House. 8)
Ik vond Lego house nog leuker dan Legoland, veel plezier! Hele dag van alles gebouwd, en overal prachtige MOCs op display. Mini chef was ook erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-10 15:09
Nog een GWP die terugkomt: micro rocket launch pad https://www.newelementary...ro-rocket-launch.html?m=1

Wel verleidelijk, vorige keer gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:13
@Yonix
Ik zag dat je in Legoland ook eten kan bestellen door een bepaalde combinatie te bouwen van Lego. Heb je dat ook gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
procaliber schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:57:
@Yonix
Ik zag dat je in Legoland ook eten kan bestellen door een bepaalde combinatie te bouwen van Lego. Heb je dat ook gedaan?
Nee, dat niet. Maar morgen in ‘Lego House’ gaan we naar ‘Mini Chef’ en daar is het, zoals @LvanW al zei, wel mogelijk.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Yonix schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:11:
Zo, het mannetje ligt inmiddels in bed en wij zitten nog even na te genieten van een heel fijne dag in ‘Legoland’. :)
Tip; ga ook naar lego house!!!! Voor zowel kids als ouders is dat een geslaagd uitje;

- veel interactieve activiteiten voor kids
- veel history en indrukwekkend museum voor de ouders
- veel bouwwerken die voor beide interessant zijn
- lego exclusive sets (red beard figure)
- minifigures bouwen
- restaurant met “lego robots als serveerster”

(Op de hoek zit een prima eettentje / bakker / lunchroom)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxlFh6BDLDrAJKUMiBhpfWE61G0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLApzOqxJTrbiejlhQ0C4lVG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHKm_7lIkRgMsSr-uaQsXsRdxZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xd3xkpEtY5IKCw7j9O5mkTej.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mylj_iYaYou3zl-ifOFZNydJ1SY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CsZSnyjHn21CvY7cxGsNns3z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSF7AOlm2FxTPLeChUEqlwKdaD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FxKgMsA30fXIy9iI39e3EO3y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5qOneeNwfAVFam4tik0SwVROMxM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PuHB0jXFk8vxnUBmweOZwZna.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTBVOaATYzBNZmjmTzZwyLggTcU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48itdUvONt3TfDgOPfhPAPAU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhqgFoGaSvbrd4yqsY0upZ6gn10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbk7JuYrYXusnzaEfOljRjea.jpg?f=fotoalbum_large

Bijna vergeten; in de kelder staan de “originele” LEGO fabrikant machines (kan je zelf bedienen)

Op begane grond staat de huidige super high te h LEGO fabrikant machine; daar kan je een “uniek” pakje LEGO blokjes live gemaakt zien worden

Meer vragen DM me (ps; ik heb een season pass kan je “lenen” voor discount in de winkel van het pakt - niet house)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:13

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Yonix Dank voor de fotos, ik was stiekem benieuwd naar billund, vorig jaar zijn wij in legoland duitsland geweest, en dat viel me stiekem een tikje tegen, het park kwam nogal verouderd over, en het personeel was ook niet bijzonder vriendelijk (de mensen achter de balie in een van de restaurants trokken een gezicht alsof ze halverwege hun 20 jarige celstraf zaten.

kids vonden het verder leuk hoor, maar als je de efteling kwa afwerking/personeel gewend bent is gunzburg toch een tegenvallertje

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vectormatic schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:50:
@Yonix Dank voor de fotos, ik was stiekem benieuwd naar billund, vorig jaar zijn wij in legoland duitsland geweest, en dat viel me stiekem een tikje tegen, het park kwam nogal verouderd over, en het personeel was ook niet bijzonder vriendelijk (de mensen achter de balie in een van de restaurants trokken een gezicht alsof ze halverwege hun 20 jarige celstraf zaten.

kids vonden het verder leuk hoor, maar als je de efteling kwa afwerking/personeel gewend bent is gunzburg toch een tegenvallertje
legoland duitsland niet geweest, billund vonden wij prima; personeel erg vriendelijk (zelfs een 'gratis' banana-man-plushe gekregen). omdat niet druk was, mochten wij bij diverse 'rides' blijven zitten. deels is nieuw, andere helft is 'authentiek'. wij vonden het een prima park - tuurlijk is het geen efteling, maar voor de lego fan een prima belevenis

Pagina: 1 ... 36 ... 143 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .