Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
:strip_exif()/f/image/Nc8DGBbonRA9bsUhTCKpnOeJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OPzzU0ZvA4lrPsN6kEG8HXoL.jpg?f=fotoalbum_large)
Apple | LEGO | Sony Playstation
Ik heb nu:
Ford Mustang
Ferrari 812
Aston Martin DB5
Pagani Utopia
Lotus Evija
McLaren dubbelpack
Ik zat te kijken naar de Mercedes dubbelpack (76924), is die leuk? Of de GR Supra, Jesko, of de Audi S1?
Kijken we puur naar resultaat dan is er wat mij betreft één autootje die tegenvalt en dat is de Supra.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Die land rover blijft zoveel beter dan de "nieuwe"MEJ schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:49:
Gisteravond de Corvette afgebouwd. De reviews zijn niet laaiend enthousiast en zie hem ook weinig voorbij komen maar ik heb er toch wel weer van genoten ondanks dat hij niet kan tippen aan een Porsche of Mustang. Prettig dat de ramen beide apart in een papieren zakje zaten waardoor ze gloednieuw gebruikt kunnen worden zonder enige krassen. Hij staat inmiddels bij de rest van de familie. Naast de Corvette is al een plaatje gereserveerd voor de Lambo. Maar die komt er ook pas bij 25-30% korting, dat wordt nog even wachten. Nu eerst de McLaren (42172) en Mercedes (42177) in de gaten gaan houden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Misschien dat ik mijn 42110 wel ga proberen te verkopen en deze er voor weer haal.
Allemaal inderdaad, ik heb alles wat momenteel normaal verkrijgbaar is in huis (nog niet alles gebouwd) maar countach staat wel mooi naast de mclaren f1.XFlame schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:36:
Voor de fans van Speed Champions, zijn er nog builds die jullie aanraden?
Ik heb nu:
Ford Mustang
Ferrari 812
Aston Martin DB5
Pagani Utopia
Lotus Evija
McLaren dubbelpack
Ik zat te kijken naar de Mercedes dubbelpack (76924), is die leuk? Of de GR Supra, Jesko, of de Audi S1?
Dit is de nieuwste Landrover set. Of bedoel je de nieuwe Mercedes G500? Dat is ook appels met peren vergelijken, een system tov een technic build.kneusteun schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:11:
[...]
Die land rover blijft zoveel beter dan de "nieuwe"
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik bedoelde het "nieuwe" model defender. Lego set nummer staat er ook bij.zonoskar schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:55:
[...]
Dit is de nieuwste Landrover set. Of bedoel je de nieuwe Mercedes G500? Dat is ook appels met peren vergelijken, een system tov een technic build.
En zoals ik al aangeef had ik die niet gekocht als deze (oude defender) EERDER was uitgekomen.
Ik snap de verwarring maar ik doelde dus op het model van land rover, niet het model van lego.
Ah, nu snap ik het. Is dit niks voor je dan: https://rebrickable.com/m...lternative-build/#details (schijnt wel een uitdaging te zijn om hem in elkaar te zetten).kneusteun schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:58:
[...]
Ik bedoelde het "nieuwe" model defender. Lego set nummer staat er ook bij.
En zoals ik al aangeef had ik die niet gekocht als deze (oude defender) EERDER was uitgekomen.
Ik snap de verwarring maar ik doelde dus op het model van land rover, niet het model van lego.
[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 01-08-2024 12:09 ]
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Voor wie gaat: we hadden bijna het gedeelte op de eerste verdieping overgeslagen, omdat was gezegd: daar staan ook nog een paar dingen. Maar boven is nog groter dan beneden! De kinderen genoten vooral van alle knopjes waar ze op konden drukken, waardoor de bouwwerken tot leven kwamen
[ Voor 5% gewijzigd door Jakkus op 01-08-2024 12:14 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Vorig jaar hier ook geweest, hier dit gehaald in de Lego House:
:strip_exif()/f/image/Zg9IT0r6VryoW0u1MUFZqAVe.jpg?f=fotoalbum_large)
Zitten nog te twijfelen of eind dit jaar nog eens ff een weekendje te doen om Excusive set 5 te halen..
En de Mini Chef is echt een aanrader! Vooral leuk voor de kids.
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Inclusief de Ferrari F40 en NASCAR speed champion, die vanaf vandaag verkrijgbaar zijn?defusion schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:45:
[...]
Allemaal inderdaad, ik heb alles wat momenteel normaal verkrijgbaar is in huis (nog niet alles gebouwd) maar countach staat wel mooi naast de mclaren f1.
Ok, die nog nieterazer33 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:19:
[...]
Inclusief de Ferrari F40 en NASCAR speed champion, die vanaf vandaag verkrijgbaar zijn?
Mooi om die oude piratenschepen zo bij elkaar te zien. Toch wel bijzonder dat er slechts één soldatenboot was om het daar tegen op te nemen. Alhoewel, als ik zie dat één van de soldaten dan ook nog ligt te slapen is het niet gek dat er maar één schip over is...Jakkus schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:11:
Ik ben maandag met een vriend en zijn kinderen naar het Museum van de 20e eeuw geweest in Hoorn. Dat was de moeite waard! Hier een kleine impressie.
*fraaie foto's*
Daarop voortbordurend: hoort het 'nieuwe' Imperial Flagship uit 2010 bij de soldaten of piraten? Ik zie op het dek soldaten staan (met rode hemden ipv blauwe), maar bovenin de mast hangt een piraat én ze voeren een rood/witte ipv een blauw/witte vlag.
[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 01-08-2024 14:37 ]
neee, natuurlijk niet, alle soldaten zijn gewoon gelijk, dus je moet 20 keer hetzelfde soldatenschip hebben om het op te nemen tegen al die ongeorganiseerde piratenSuperkiwi schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:40:
[...]
Mooi om die oude piratenschepen zo bij elkaar te zien. Toch wel bijzonder dat er slechts één soldatenboot was om het daar tegen op te nemen.
...

Hebben ze dat station van mij nog werkend gekregen met die knopjes? Ze hadden er destijds toen het was overgenomen van Mini Billund wat vragen over. Ik heb die toen beantwoord maar er verder niets meer over gehoord. Gaat om een groot wit station (YouTube: Huge Lego train station MOC of 25000 bricks with Lego monorail and b...).Jakkus schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:11:
De kinderen genoten vooral van alle knopjes waar ze op konden drukken, waardoor de bouwwerken tot leven kwamen
Ik heb hem niet gespot helaas... Wel heel erg mooi gemaakt!almightyarjen schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:37:
[...]
Hebben ze dat station van mij nog werkend gekregen met die knopjes? Ze hadden er destijds toen het was overgenomen van Mini Billund wat vragen over. Ik heb die toen beantwoord maar er verder niets meer over gehoord. Gaat om een groot wit station (YouTube: Huge Lego train station MOC of 25000 bricks with Lego monorail and b...).
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
![]() | ![]() |
Wat leuk!! Wist niet eens dat dat in Hoorn zat en ik woon er vlakbij😱😱.Jakkus schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:11:
Ik ben maandag met een vriend en zijn kinderen naar het Museum van de 20e eeuw geweest in Hoorn. Dat was de moeite waard! Hier een kleine impressie.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Voor wie gaat: we hadden bijna het gedeelte op de eerste verdieping overgeslagen, omdat was gezegd: daar staan ook nog een paar dingen. Maar boven is nog groter dan beneden! De kinderen genoten vooral van alle knopjes waar ze op konden drukken, waardoor de bouwwerken tot leven kwamen
Ga zeker eens kijken met mijn jongens.
:strip_exif()/f/image/0ydp6Yx97CJT69OKcw0aluJ3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f7g7WC6iEiGptE9swLYmvgo9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vNvzkvQzaWOGRRaKaBeXEUeE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QmiDaGz7OfCUSeymDcgDSVzJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kdgrqUZEKe4QvXRgSK1bNXKK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fOq5GYEaBiSFWEA9ZOiZYO2Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ck76nATfaXwJTNdrLktOsmxY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MQsTmngptZZ9af7WaZgxkoFm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tEraFwndxUJpllt5X9GForOL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/y8hFvx9cPeAqBvlX8o4qeGqj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oOHfrLQffgFz5tS8UKf8Zoty.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3HmsvS6zuZ0x7C8uQT5Fvoqz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nL5QKjokZXSY4RYuT1BCR6eN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8MOTbng7qhqfYaKOwdaWdLNa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GEBNmJovXBeM4DssFryaA8dt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7k2GCQDrxpgwUd62pHcxDtOq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KoM1OfOEMsoGaWVaHCDkCgfJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gIL0tApNa3UU4Dslkfd2z2Ev.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E3PtofB1B0kEaGS22ORYbyIU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had niet gedacht dat ‘Lego House’ zo’n toffe ervaring zou zijn, maar eerlijk gezegd wist ik ook niet zo goed wat ik wél kon verwachten. Echter, dit was een dag gevuld met creativiteit en verwondering - in én rondom / op het gebouw!

Eén van de vele hoogtepunten was toch wel ‘Mini Chef’; wat een gaaf concept is dat zeg! Als het aan onze zoon ligt hebben de minifigures en de ‘robot-chefs’ echt ons eten bereid.
:strip_exif()/f/image/9xc2yn5xl1Sz5e81gWkMNdt9.jpg?f=fotoalbum_large)
Ze waren ook deze maand weer uitgeroepen tot ‘Medewerker(s) van de maand’ - en dat terwijl de maand net begonnen is.
Tja, en dan zit het bezoek aan ‘Lego House’ er toch echt op. En wat rest ons dan nog te doen, naast herinneringen ophalen? Juist, de buit bekijken / uitstallen / bewonderen / aanschouwen!

:strip_exif()/f/image/SMCBRVkaD1Qhfvg4pA497FPQ.jpg?f=fotoalbum_large)
U ziet:
• The Wooden Duck - Limited Edition 1 (40501, Lego House Exclusive én met de handtekening van de ontwerper)
• A Minifigure Tribute - Limited Edition 4 (40504, Lego House Exclusive)
• Scaled-Up LEGO©️ Minifigure (40649)
• Back to The Future Time Machine (10300)
• Cooper’s Robot Dinosaur C-Rex (71484)
• Micro Rocket Launchpad (40712, Lego House Store GWP)
• LEGO©️ House 6 Bricks (4000044, Lego House Exclusive, 3 stuks)
• Build Your Meal (40296, Lego House & Mini Chef Exclusive)
• Mini Chef (40534, Lego House & Mini Chef Exclusive)
• Een doosje met 6 ‘custom Minifigures’.
Wat betreft de ‘6 Bricks’, hebben wij de volgende combinaties:
• #219.911.490
• #512.892.422
• #512.928.368
Terugkijkend op deze dag, en ons bezoek aan ‘Legoland’ gisteren, kan ik beide attracties alleen maar van harte aanbevelen. Mocht je (ooit) in de gelegenheid zijn om een bezoek te brengen aan één van de twee of beide: doe het, want het is echt de moeite waard.
En ook hier weer een ‘shout out’ naar het personeel, dat even vriendelijk, open en behulpzaam was als hun collega’s in ‘Legoland’. Top!
[sarcasme]Zo, en nu kan ik geen Lego meer zien![/sarcasme]
TofYonix schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:02:
Zo, en ons bezoek aan ‘Lego House’ zit er inmiddels op. Wat hebben we (wederom) een onwijs toffe, leuke dag gehad!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik had niet gedacht dat ‘Lego House’ zo’n toffe ervaring zou zijn, maar eerlijk gezegd wist ik ook niet zo goed wat ik wél kon verwachten. Echter, dit was een dag gevuld met creativiteit en verwondering - in én rondom / op het gebouw!Uiteindelijk was het zoveel verwondering dat ik er gewoon kapot van ben.
Eén van de vele hoogtepunten was toch wel ‘Mini Chef’; wat een gaaf concept is dat zeg! Als het aan onze zoon ligt hebben de minifigures en de ‘robot-chefs’ echt ons eten bereid.
[Afbeelding]
Ze waren ook deze maand weer uitgeroepen tot ‘Medewerker(s) van de maand’ - en dat terwijl de maand net begonnen is.
Tja, en dan zit het bezoek aan ‘Lego House’ er toch echt op. En wat rest ons dan nog te doen, naast herinneringen ophalen? Juist, de buit bekijken / uitstallen / bewonderen / aanschouwen!![]()
[Afbeelding]
U ziet:
• The Wooden Duck - Limited Edition 1 (40501, Lego House Exclusive én met de handtekening van de ontwerper)
• A Minifigure Tribute - Limited Edition 4 (40504, Lego House Exclusive)
• Scaled-Up LEGO©️ Minifigure (40649)
• Back to The Future Time Machine (10300)
• Cooper’s Robot Dinosaur C-Rex (71484)
• Micro Rocket Launchpad (40712, Lego House Store GWP)
• LEGO©️ House 6 Bricks (4000044, Lego House Exclusive, 3 stuks)
• Build Your Meal (40296, Lego House & Mini Chef Exclusive)
• Mini Chef (40534, Lego House & Mini Chef Exclusive)
• Een doosje met 6 ‘custom Minifigures’.
Wat betreft de ‘6 Bricks’, hebben wij de volgende combinaties:
• #219.911.490
• #512.892.422
• #512.928.368
Terugkijkend op deze dag, en ons bezoek aan ‘Legoland’ gisteren, kan ik beide attracties alleen maar van harte aanbevelen. Mocht je (ooit) in de gelegenheid zijn om een bezoek te brengen aan één van de twee of beide: doe het, want het is echt de moeite waard.
En ook hier weer een ‘shout out’ naar het personeel, dat even vriendelijk, open en behulpzaam was als hun collega’s in ‘Legoland’. Top!
[sarcasme]Zo, en nu kan ik geen Lego meer zien![/sarcasme]
Leg godt!
200 fish found!
De vorige met dat ik in Hoorn was, werkte het gedeeltelijk. Ik was er vorige week nog eens en toen lag alles stil. Ik vrees dat ze het niet meer aan de praat krijgen, wat ik persoonlijk heel erg jammer vind omdat het onwijs goed in elkaar zit.......almightyarjen schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:37:
[...]
Hebben ze dat station van mij nog werkend gekregen met die knopjes? Ze hadden er destijds toen het was overgenomen van Mini Billund wat vragen over. Ik heb die toen beantwoord maar er verder niets meer over gehoord. Gaat om een groot wit station (YouTube: Huge Lego train station MOC of 25000 bricks with Lego monorail and b...).
Op de display stand zonder equipment:
:strip_exif()/f/image/eacbQ5p4um9HKT5yM9FA0o8C.jpg?f=fotoalbum_medium)
Met equipment:
:strip_exif()/f/image/i7geIzltNAF5NWRiEHd9FgSA.jpg?f=fotoalbum_medium)
Andere hoek:
:strip_exif()/f/image/3w7mGBaFevcdHIe3zgVKgEHs.jpg?f=fotoalbum_medium)
Gereedschap:
:strip_exif()/f/image/FS1FImkW6cpNiFz6n25jjbpj.jpg?f=fotoalbum_medium)
Display stand voor de opbouw / equipment:
:strip_exif()/f/image/0JeAQP1Rd3l1qaXcahTxlmlp.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ingeklapt (zo werd ie vervoerd in de maanlander):
:strip_exif()/f/image/sMr5LRFtnH5lCdPUy4aPK3cJ.jpg?f=fotoalbum_medium)
Al met al voor mij een stuk interessantere bouwervaring dan het ISS. Veel leuke techniek erin. Nu sparen voor de volgende
Yonix schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:02:
Zo, en ons bezoek aan ‘Lego House’ zit er inmiddels op. Wat hebben we (wederom) een onwijs toffe, leuke dag gehad!
Had je die handmatige machine nog geprobeerd?
Krijg je spierballen van als je dat gehele dag moet doen, zo zwaar
//edit; beschrijf nu maar eens aan een ander wat het lego house is? “Tentoonstelling? Museum? Interactieve workshop? Beetje van alles samen”
Cool, heb ik ook. Hij was toen in de winkel. Weet jij hoe je zijn voornaam uitspreekt?Yonix schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:02:
met de handtekening van de ontwerper
Gaaf! Ik heb hem ook in bestelling staan maar dan wel voor idd 100 euro minder en een maandje later.leech1984 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:22:
Vandaag heb ik besloten om mijzelf een kado te doen. Het zal ongetwijfeld veel goedkoper worden dan in de Lego winkel, maar goed. Laten we het op traditie houden met deze wagens. 😉
[Afbeelding]
Ben benieuwd wat je ervan vindt!
M3P 24'
De ‘handmatige machine’ heb in in de kelder niet zien staan. Misschien ben ik daar dan voorbij gelopen? Zag ook geen rij staan o.i.d. Kan ook zijn dat deze (tijdelijk) geen onderdeel meer is van de expositie.himlims_ schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 00:20:
[...]
Had je die handmatige machine nog geprobeerd?
Krijg je spierballen van als je dat gehele dag moet doen, zo zwaar
//edit; beschrijf nu maar eens aan een ander wat het lego house is? “Tentoonstelling? Museum? Interactieve workshop? Beetje van alles samen”
Verder zou ik ‘Lego House’ willen omschrijven als een ‘experience centre’, waar je volledig ondergedompeld wordt in all things Lego.
Imme?Reinier schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 00:41:
[...]
Cool, heb ik ook. Hij was toen in de winkel. Weet jij hoe je zijn voornaam uitspreekt?
Het lijkt een beetje op een landing bay van Battlestar Galactica (meer de oude) met die kleur!Reinier schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:40:
Omdat een paar belangrijke onderdelen ontbraken (o.a. de witte batterijhouder) heb ik een tweede 8480 gekocht. Deze is niet helemaal schoon
[Afbeelding]
Hoe dan!?
Op zich heeft het wel wat. Een soort Star Wars-achtige look.
Holy crap, die heeft een jaartje buiten gestaan of zo... zandbak wellicht?Reinier schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:40:
Omdat een paar belangrijke onderdelen ontbraken (o.a. de witte batterijhouder) heb ik een tweede 8480 gekocht. Deze is niet helemaal schoon
[Afbeelding]
Hoe dan!?
Ik heb zelf goede ervaring met afweken en borstelen in een simpele bak lauw water met neutral afwasmiddel (PH neutraal). Zulke aangekoekte zooi dus borstelen met een (zachte) afwasborsten en een oude tandenborstel voor de nopjes.
Ik moet nog eens experimenteren met de ultrasoon schoonmaker, maar die bakjes zijn altijd klein dus dat gaat een eeuwigheid duren.
[ Voor 6% gewijzigd door mawashigeri op 02-08-2024 12:12 ]
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
De gewone onderdelen (zonder elektra of stickers) doe ik in een waszakje in de wasmachine, dat gaat meestal erg goed. Hoewel deze set echt wel supersmerig is
Een deel van de snoertjes is nog wel in best goede staat, ik had juist verwacht dat die verteerd zouden zijn.
is dit gefrituurd?Reinier schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:40:
...
Hoe dan!?
Een impressie:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9jAGmG4cOmrg822G0dubWvvr.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NSTX8bmgNgNzoXn4JLedaRup.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OkuPLG62V10nj1yBRf6vp34o.jpg?f=user_large)
Leuk kastje. Welke is dat?derKaiser29 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:55:
Een voordeel van verhuizen naar een nieuwbouwwoning is mijn nieuwe werk / legokamer![]()
Een impressie:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Yonix schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 07:00:
[...]
De ‘handmatige machine’ heb in in de kelder niet zien staan. Misschien ben ik daar dan voorbij gelopen? Zag ook geen rij staan o.i.d. Kan ook zijn dat deze (tijdelijk) geen onderdeel meer is van de expositie.
Verder zou ik ‘Lego House’ willen omschrijven als een ‘experience centre’, waar je volledig ondergedompeld wordt in all things Lego.
[...]
Imme?
:strip_exif()/f/image/cyL8PvcCOdslfAPKhMVfC1rG.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze staat in de kelder, en kun je zelf handmatig bedienen (kost oprecht spierkracht)
:strip_exif()/f/image/9rILuEr04Ai7h2x3ZWE3ty9f.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb er een filmpje van, maar krijg die niet geüpload in Tweakers foto album
//edit
@Yonix …. Helaas, zit niets anders op dan terug gaan
Wij hadden lego house initieel niet op de agenda staan (wat te verwachten? Kwam wat vaag en theoretisch over. En eerlijk, goedkoop is het niet) maar naar opmerkingen en reacties hier op forum toch bezocht. Oprecht blij dat we geweest zijn
[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 02-08-2024 22:11 ]
Zowel mijn vrouw als ik kunnen ons dit apparaat helemaal niet herinneren, waarschijnlijk langs gelopen.himlims_ schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:53:
[...]
[Afbeelding]
Deze staat in de kelder, en kun je zelf handmatig bedienen (kost oprecht spierkracht)
[Afbeelding]
Ik heb er een filmpje van, maar krijg die niet geüpload in Tweakers foto album

De kelder - het museumgedeelte - vroeg ook nét iets teveel van ons zoontje van 5, dus het tempo lag daar wat hoger.
Alles even in lauw water gespoeld en laten drogen op handdoeken.
Zoals ik nu zie zijn er nagenoeg geen vergeelde stenen. ( is altijd afwachten bij een tweede hands)
Van het weekend sorteren en dan kunnen we gaan bouwen!
Ps wie weet welke set het is?
( overige kleuren , beetje zwart / grijs en blauwe pins zijn al gesorteerd)
:strip_exif()/f/image/2P60R4zlmTmTfTtbnePYexuK.jpg?f=fotoalbum_large)
Algemene TipBoingo schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:48:
Update: De “white whale” is gewassen 😂
Zoals ik nu zie zijn er nagenoeg geen vergeelde stenen. ( is altijd afwachten bij een tweede hands)
[Afbeelding]
Verkleurde LEGO (vooral grijs/wit/transparant) kun je herstellen met waterstofperoxide dit vereist zonlicht (en voor mijn gevoel ook warmte).
Deze warme en zonnige dagen zijn -perfect- voor dit proces.
In verleden kocht ik dat spul bij Kruidvat (3% - 100ml) maar Amazon verkoopt het ook per liter(s)
10318 Concorde?Boingo schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:48:
Update: De “white whale” is gewassen 😂
[Afbeelding]
/edit: het kan ook een Imperial Shuttle zijn. Maar welke van de 8? 10212?
[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 02-08-2024 23:05 ]
Klopt, ik heb dit zelf ook gedaan. Alleen ik hoop dat je weet dat dit proces tijdelijk is en de verkleuring na verloop van tijd terugkomt?himlims_ schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:57:
[...]
Algemene Tip
Verkleurde LEGO (vooral grijs/wit/transparant) kun je herstellen met waterstofperoxide dit vereist zonlicht (en voor mijn gevoel ook warmte).
In verleden kocht ik dat spul bij Kruidvat (3% - 100ml) maar Amazon verkoopt het ook per liter(s)
Welke van de 8? Als je naar het aantal steentjes kan het er toch maar 1 zijn? Je hebt het wel goed dus , de 10212 🥳zonoskar schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 23:01:
[...]
10318 Concorde?
/edit: het kan ook een Imperial Shuttle zijn. Maar welke van de 8? 10212?
Er zijn in 25 jaar Lego Star Wars trouwens 4 speelsets uitgebracht: In 2001,2005, 2015 en 2021.
En dan nog de UCS in 2010.
( of reken je de polybags mee? Dan zijn het er wel meer dan 8 )
https://rebrickable.com/m...wider-rear-tires/#details
Ziet er alweer een stuk beter uit, alleen jammer van de velgen.
[ Voor 16% gewijzigd door TheDeeGee op 03-08-2024 10:22 ]
Ik heb een liter gekocht bij 'werkenmetmerken' omdat ik nog wat andere zaken ook nodig had en daardoor de limiet van gratis verzenden kon halen. Voor 7 euro heb je dan een liter met 12% peroxide, die gaat dus 4x zo lang mee. Nog niet gebruikt maar ik ga het binnenkort proberen!himlims_ schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:57:
[...]
Algemene Tip
Merk wel dat het effect van korte duur is.mawashigeri schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 12:12:
[...]
Ik heb een liter gekocht bij 'werkenmetmerken' omdat ik nog wat andere zaken ook nodig had en daardoor de limiet van gratis verzenden kon halen. Voor 7 euro heb je dan een liter met 12% peroxide, die gaat dus 4x zo lang mee. Nog niet gebruikt maar ik ga het binnenkort proberen!
Een jaar of 3 geleden heb ik de steentjes van mijn VW Camper T1 behandeld, en ondanks dat deze nooit in de zon komt was de helft alweer duidelijk geel aan het worden.
Aangezien niet alle steentjes geel worden neem ik aan dat LEGO rond die tijd (2011) aan de mix is gegaan met andere ingredienten. Zo zijn bijvoorbeeld de gebogen delen op het dak niet geel, terwijl de gebogen delen op de hoeken ernaast wel weer verkleuren.
Hmm, da's niet zo mooi. Nu wilde ik beginnen met een experimentje voor de (letterlijk) oude doos: jaren 70 vergeelde Lego en toen maakten ze nog alles met granules op kleur.TheDeeGee schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 16:36:
[...]
Merk wel dat het effect van korte duur is.
Een jaar of 3 geleden heb ik de steentjes van mijn VW Camper T1 behandeld, en ondanks dat deze nooit in de zon komt was de helft alweer duidelijk geel aan het worden.
Aangezien niet alle steentjes geel worden neem ik aan dat LEGO rond die tijd (2011) aan de mix is gegaan met andere ingredienten. Zo zijn bijvoorbeeld de gebogen delen op het dak niet geel, terwijl de gebogen delen op de hoeken ernaast wel weer verkleuren.
Als ik er aan toe kom ergens deze maand laat ik weten hoe het basisresultaat is, voor de lange duur zullen we mogelijk langer moeten wachten
Het piraten ship uit 1993 was nog eerder weer geel, binnen een jaar alweer. En die waren echt een stralend wit toen ze behandeld waren.mawashigeri schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 17:28:
[...]
Hmm, da's niet zo mooi. Nu wilde ik beginnen met een experimentje voor de (letterlijk) oude doos: jaren 70 vergeelde Lego en toen maakten ze nog alles met granules op kleur.
Als ik er aan toe kom ergens deze maand laat ik weten hoe het basisresultaat is, voor de lange duur zullen we mogelijk langer moeten wachten
Hoe ouder de steentjes hoe sneller ze weer geel worden lijkt het op.
Ohhhhhh, de 10212 is ook mijn White Whale! En stiekum blijf ik hopen op een moderne remake. Gelukkig heb ik wel de 75094 in mijn collectie. Geen UCS versie, maar zolang ik die niet heb voldoet deze dan maar.Boingo schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:02:
Welke van de 8? Als je naar het aantal steentjes kan het er toch maar 1 zijn? Je hebt het wel goed dus , de 10212 🥳
Er zijn in 25 jaar Lego Star Wars trouwens 4 speelsets uitgebracht: In 2001,2005, 2015 en 2021.
En dan nog de UCS in 2010.
( of reken je de polybags mee? Dan zijn het er wel meer dan 8 )
Ik heb 2 kaartjes gekocht voor Lego World 2024 in de jaarbeurs, alleen heb ik niet goed naar de herfstvakantie van mijn zootje gekeken waardoor ik voor de verkeerde datum heb gekocht
Weet iemand of het uitmaakt op welke dag je gaat?
Of kan ik toevallig iemand blij maken met 2 kaartjes voor 24 oktober tegen de gewone prijs? (26 euro)
Aangezien ze scannen aan de deur verwacht ik niet dat je op een andere dag naar binnen mag. Dus zou even contact opnemen. (Of zoontje 24-10 ziekmeldenMrTre schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 20:52:
Hoi,
Ik heb 2 kaartjes gekocht voor Lego World 2024 in de jaarbeurs, alleen heb ik niet goed naar de herfstvakantie van mijn zootje gekeken waardoor ik voor de verkeerde datum heb gekocht
Weet iemand of het uitmaakt op welke dag je gaat?
Of kan ik toevallig iemand blij maken met 2 kaartjes voor 24 oktober tegen de gewone prijs? (26 euro)
Bij Werken met merken hebben ze het van 1 tot 20 liter in verschillende percentages. En ja, temperatuur doet ook wat, graadje of 20+ is het beste. Voor de huidige zomerzon zou ik voor 6% of 9% gaanhimlims_ schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:57:
[...]
Algemene Tip
Pfff, eerst beter studeren dus. Ik heb een uitgebreid artikel gevonden waar in elk geval het broom/bromine verhaal onderuit gehaald en dat de vergeling dus puur door ABS degradatie komt. Eerst maar eens verder inlezen om het allemaal te begrijpen met mijn middelbare school scheikunde achtergrondTheDeeGee schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 17:37:
[...]
Het piraten ship uit 1993 was nog eerder weer geel, binnen een jaar alweer. En die waren echt een stralend wit toen ze behandeld waren.
Hoe ouder de steentjes hoe sneller ze weer geel worden lijkt het op.
Bijkomend probleem is ook dat Lego door de tijd verschillende ABS samenstellingen gehad heeft en we dus een idee hebben wat het precieze bronmateriaal is. Daarnaast kan ik met zekerheid zeggen dat al mijn lego door elkaar ligt.
Voorop gesteld: ik ben geen scheikundige maar ik heb twijfels bij het bovenstaande verhaal. Het stelt dat een behandeling met peroxide hetzelfde effect heeft als met bleek. Dit is onjuist: gooi een Lego onderdeel een paar uur in de bleek en ja het wordt wit maar je kan het zonder moeite door midden breken. Dit is niet het geval met peroxide. Dit is slechts mijn ervaring, ik heb niet genoeg kennis om te zeggen wat waar is en wat niet.mawashigeri schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 21:49:
[...]
Pfff, eerst beter studeren dus. Ik heb een uitgebreid artikel gevonden waar in elk geval het broom/bromine verhaal onderuit gehaald en dat de vergeling dus puur door ABS degradatie komt. Eerst maar eens verder inlezen om het allemaal te begrijpen met mijn middelbare school scheikunde achtergrond
Bijkomend probleem is ook dat Lego door de tijd verschillende ABS samenstellingen gehad heeft en we dus een idee hebben wat het precieze bronmateriaal is. Daarnaast kan ik met zekerheid zeggen dat al mijn lego door elkaar ligt.
Ook maar beetje aan klooien hier, aantal batches gedraaid met waterstofperoxide over de jarenalmightyarjen schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 22:36:
[...]
Voorop gesteld: ik ben geen scheikundige maar ik heb twijfels bij het bovenstaande verhaal. Het stelt dat een behandeling met peroxide hetzelfde effect heeft als met bleek. Dit is onjuist: gooi een Lego onderdeel een paar uur in de bleek en ja het wordt wit maar je kan het zonder moeite door midden breken. Dit is niet het geval met peroxide. Dit is slechts mijn ervaring, ik heb niet genoeg kennis om te zeggen wat waar is en wat niet.
Ik kreeg de indruk dat een temperatuur van 30+ en een volle zon zonder te veel bewolking erg effectief is. Verschil tussen 3-6-9% vond ik meevallen, niet noemenswaardig . Maar dat kan situatie/seizoen verschillend zijn lijkt me.
Zelfs nog geëxperimenteerd of een magnetron invloed heeft op de blokjes (of langer/meer wit blijven - 0 verschil) en UV-lamp van vrouw voor de nagels (don’t ask)
Maar dit is geen permanente oplossing. Na tijdje kleuren de blokjes weer geel-achtig. Permanent oplossing is enkel mogelijk door nieuwe blokjes te kopen.
Oh interessant, dat ga ik een keer doornemen, thanks!zonoskar schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 23:36:
Als je wilt weten hoe het zit kan ik je https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10422395/ aanbevelen. Het is wel een beetje technisch
Bij leefde ook het vermoeden dat behandelde onderdelen weer sneller geel werden. Ik vroeg me af of blootstelling aan (dag)licht nog invloed hierop had. Ik heb dik een jaar geleden een set ontgeeld en in het donker weg gelegd, ergens in 2025 ga die erbij pakken als het 2 jaar geleden is dat die set ontgeeld is om te kijken hoe de onderdelen erbij liggen.himlims_ schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 00:21:
[...]
Ook maar beetje aan klooien hier, aantal batches gedraaid met waterstofperoxide over de jaren
Ik kreeg de indruk dat een temperatuur van 30+ en een volle zon zonder te veel bewolking erg effectief is. Verschil tussen 3-6-9% vond ik meevallen, niet noemenswaardig . Maar dat kan situatie/seizoen verschillend zijn lijkt me.
Zelfs nog geëxperimenteerd of een magnetron invloed heeft op de blokjes (of langer/meer wit blijven - 0 verschil) en UV-lamp van vrouw voor de nagels (don’t ask)
Maar dit is geen permanente oplossing. Na tijdje kleuren de blokjes weer geel-achtig. Permanent oplossing is enkel mogelijk door nieuwe blokjes te kopen.
De figuren laten zien dat de plastics weer terug geel worden in het donker, maar soms wel minder dan eerst.
Ik twijfel nog of het de moeite waard is te doen voor mijn Ice Planet verzameling, als alles zo snel weer geel wordt.
Gezien het vergelen blijkbaar vooral komt door reactie met zuurstof zou je als je écht vergelen wil voorkomen je blokjes bijv. onder stikstof of in een vacuum getrokken container moeten bewaren?
Dat verklaard dan ook dat sommigen oude sets nieuw uit de doos halen waarbij de blokjes al vergeeld zijn.LvanW schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:21:
Gezien het vergelen blijkbaar vooral komt door reactie met zuurstof zou je als je écht vergelen wil voorkomen je blokjes bijv. onder stikstof of in een vacuum getrokken container moeten bewaren?
Ben benieuwd of ik hem kan bricklinken.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Sj3W6dlLAtwHDqeXe3LKt9UR.png?f=user_large)
Apple | LEGO | Sony Playstation
Iemand op Eurobricks heeft hem nagemaakt aan de hand van foto's en er een Stud.io file van gemaakt:
https://www.eurobricks.co...ndComment&comment=3712859
Ik wilde ze bellen om te checken of ik de bestelling met spoed kan doorzetten, maar ik krijg ze zowel telefonisch (nummer bestaat niet meer?), als via Instagram als Whatsapp niet te pakken.
Hebben mensen hier nog ervaring met andere webshops die lego bedrukken?
Of misschien het juiste telefoonnummer, haha?
[ Voor 11% gewijzigd door Tc99m op 05-08-2024 14:37 ]
scintillating
nope - weet dat dit tegenwoordig ook bij verschillende lego winkels mogelijk is. geloof die in amsterdam en leidschendam (laatste weet niet zeker)Tc99m schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:12:
Ik had een last minute ingeving voor een cadeau voor een huwelijk (dit weekend, lekker laat) die ik bij Bedrukjeblokje.nl wilde bestellen, en ik wilde ze bellen om te checken of ik de bestelling met spoed kan doorzetten, maar ik krijg ze zowel telefonisch (nummer bestaat niet meer?), als via Instagram als Whatsapp niet te pakken.
Hebben mensen hier nog ervaring met andere webshops die lego bedrukken?
Ja, dat is de Mosaic Maker die je bedoelt denk ik.himlims_ schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:14:
[...]
nope - weet dat dit tegenwoordig ook bij verschillende lego winkels mogelijk is. geloof die in amsterdam en leidschendam (laatste weet niet zeker)
Zat ik inderdaad ook aan te denken, maar die is vrij prijzig, en dit is gewoon als extraatje bedoeld bij het 'envelopje' dat het bruidspaar graag wil ontvangen (maar dank voor het meedenken).
[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 05-08-2024 14:15 ]
scintillating
je kunt daar ook 'gewoon' blokjes laten bedrukken, zelfs minifigures met custom print/ontwerp.Tc99m schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:15:
[...]
Ja, dat is de Mosaic Maker die je bedoelt denk ik.
Zat ik inderdaad ook aan te denken, maar die is vrij prijzig, en dit is gewoon als extraatje bedoeld bij het 'envelopje' dat het bruidspaar graag wil ontvangen (maar dank voor het meedenken).
Dat weet ikhimlims_ schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:01:
[...]
je kunt daar ook 'gewoon' blokjes laten bedrukken, zelfs minifigures met custom print/ontwerp.
Met minifigs doe ik het bruidspaar geen plezier (het zijn geen LEGO-fans, ze zullen een fotopuzzel van legoblokjes alleen waarderen omdat ze weten dat het van mij komt).
scintillating
![]() | ![]() | ![]() |
Ik heb vandaag weer lekker doorgebouwd aan mijn MOC, een alt-build van de Jazz Club. De buitenkant is nu voor een heel groot deel klaar! Het is gelukkig gelukt om hem goed dicht te krijgen. Hierna mag ik met de binnenkant aan de slag
de 8 studs Speed Champs vind ik verre weg de meest creatieve en leuke builds (..cliche, de bouw technieken)Superkiwi schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:13:
Als je tv meubel al vol staat met Speed Champions en er echt geen andere meer bij kan, wat doe je dan? Juist, nóg meer autootjes aanschaffen
Waar deze komen te staan zien we dan wel weer.
[Afbeelding]
zeker gezien de prijs.
:strip_exif()/f/image/D1OGxCzd3iJk9WWhyyCIa8pa.jpg?f=fotoalbum_large)
De giraffe is een geslaagde build, zit leuk in elkaar
[ Voor 24% gewijzigd door himlims_ op 06-08-2024 08:29 ]
Herkenbaar probleem!Superkiwi schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:13:
Als je tv meubel al vol staat met Speed Champions en er echt geen andere meer bij kan, wat doe je dan? Juist, nóg meer autootjes aanschaffen
[Afbeelding]
Mijn oog spot de ijsvogelhimlims_ schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:28:
[...]
de 8 studs Speed Champs vind ik verre weg de meest creatieve en leuke builds (..cliche, de bouw technieken)
zeker gezien de prijs.
[Afbeelding]
Waarom heb je de Aston Martin set er niet bij gekocht? Had je die al?Superkiwi schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:13:
[Afbeelding]
Ik zit zo naar die F40 te kijken. Ik heb toch een probleem met dat gat bij de lampen. Maar ik heb de MOD van MadDadBricks bekeken, maar ook daar wordt ik niet warm van, de neus wordt daarmee breder, niet smaller. Wellicht moet de hele voorkant op de schop
Lang geleden dat ik dat aapje heb gezien...himlims_ schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:28:
[...]
de 8 studs Speed Champs vind ik verre weg de meest creatieve en leuke builds (..cliche, de bouw technieken)
zeker gezien de prijs.
[Afbeelding]
At the end of each great post, there is a disappointing signature
Dan hadden ze die op het moment van bestellen óf niet in het assortiment bij Misterbricks, óf ik heb 'm over het hoofd gezien. Want die moet er uiteraard wel bijzonoskar schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:42:
[...]
Waarom heb je de Aston Martin set er niet bij gekocht? Had je die al?
Ik denk bij de mod van MadDadBricks dat als je een rood stickertje (misschien zit er op het velletje nog een leuk randje over?) op de zijkant van de transparante cheese slope doet, dat je dan die 2 studs wedge plate weg kan laten en dus een smaller neus hebt, maar wel 1 die beter lijkt zonder het gebruik van nog meer stickers (zoals die van AbFab74).zonoskar schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:42:
[...]
Waarom heb je de Aston Martin set er niet bij gekocht? Had je die al?
Ik zit zo naar die F40 te kijken. Ik heb toch een probleem met dat gat bij de lampen. Maar ik heb de MOD van MadDadBricks bekeken, maar ook daar wordt ik niet warm van, de neus wordt daarmee breder, niet smaller. Wellicht moet de hele voorkant op de schopMeer zoals die van AbFab74.
Deze stond op m'n wishlist samen met de vos, maar onlangs besloten voor de vos. Ook een aanrader! Als ik me goed herinner zijn ze door dezelfde ontwerper bedacht. De giraffe heb ik momenteel echt geen ruimte voor, tenzij ik z'n nek breekhimlims_ schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:28:
[Afbeelding]
De andere builds ook al gebouwd?
niet eens gezien dat die ook op de foto stond, onder de tafel staat nog een telefooncel, modular cuba hotel, spaceshuttle, en meer waar we ook geen plek voor hebbenXFlame schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:59:
[...]
Mijn oog spot de ijsvogelStaat ook bij mij op de lijst, lijst me een mooi ding om ergens in de huiskamer te zetten.
de ijsvogel hadden wij gekocht op onze huwelijksreis; prachtige locatie met uitzicht op lago-di-como, en bij zonsopgang vlogen die ijsvogels op standje max verstappen over het meer. ik vond prachtig om te zien hoe ze visjes vangen. dus die set moest er komen (naast de vespa)
Misschien kun je de giraffe in drink-pose displayen?Gim schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:33:
De giraffe heb ik momenteel echt geen ruimte voor, tenzij ik z'n nek breek

nek kan wel naar beneden, de benen zijn niet te spreiden (met de blokjes zoals deze standaard gebouwd wordt)zonoskar schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:31:
[...]
Misschien kun je de giraffe in drink-pose displayen?
[Afbeelding]
Dan zoek je een auto transporter zodat je ze kunt stapelenSuperkiwi schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:13:
[Afbeelding]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Of @Superkiwi bouwt een auto stad/garage zoals in WolfsburgThe Eagle schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:38:
[...]
Dan zoek je een auto transporter zodat je ze kunt stapelen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YJjFezqppXX2k4bCPo2rQOJY.jpg?f=user_large)
Charlie and the chocolate factory

The Italian Rivièra

Nog niet bevestigd , de Pixar lamp

De foto’s zijn uiteraard niet het definitieve product.
[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 06-08-2024 19:21 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Gevaarlijk terrein met de modular serie
Met dat aapje had er eigenlijk ook een pelikaan bij gekund, in plaats van de flamingo..RichardG schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:58:
[...]
Lang geleden dat ik dat aapje heb gezien...
Onze dochter zat pas met wat piratenlego te spelen, het aapje had uiteindelijk 4 sabels (van de 10 die in de set zaten).
[ Voor 28% gewijzigd door Tarin op 06-08-2024 22:31 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Doe mij maar een modulair serie met Italiaanse riviera setsjip_86 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:08:
Leuk huisje die Italiaanse voor als de winter huisjes weg zijn.
Gevaarlijk terrein met de modular serie
De Pixar lamp is wel nog niet definitief goedgekeurd, maar de kans is groot (indien ik het artikel goed interpreteer).KW25 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:39:
Die Italian Riviera lijkt wel van @Barthezz Brick, sowieso een mooie set. Ik vind dit Pixar lamp ook leuk gedaan.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JjFLW7dnuy1oXuzuayT92mIN.jpg?f=user_large)
Scheve stickers: föhn gebruiken en voorzichtig draaien! Uiteraard niet te lang en te heet.zonoskar schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:30:
Another day, another Speed Champions set. Ditmaal de Audi eTron Hoonigan. Ik vind dit de mooiste SC tot nu toe. Qua bouwen niet heel erg speciaal, maar het resultaat is echt cool. Ik heb ook een paar (niet alle) stickers geplakt, dat hoort op zo'n raceauto. En ja, sommige zitten scheef... Ik zal nog eens een foto maken met zijn '80er broertje.
[Afbeelding]
Op die manier kan je ze er overigens ook weer netjes afhalen, zonder kleeftroep op de steentjes.
EDIT: bij oude modellen (>10 jaar) mag de föhn in de kast blijven, gewoon bikken en schoonmaakalcohol.
[ Voor 6% gewijzigd door mawashigeri op 08-08-2024 13:36 ]
@Jakkus maakt er wel een modular moc vanalmightyarjen schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:29:
[...]
Doe mij maar een modulair serie met Italiaanse riviera sets
Zeg dat nou niet van die stickers, want daardoor gaan mensen er juist op lettenzonoskar schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:30:
Another day, another Speed Champions set. Ditmaal de Audi eTron Hoonigan. Ik vind dit de mooiste SC tot nu toe. Qua bouwen niet heel erg speciaal, maar het resultaat is echt cool. Ik heb ook een paar (niet alle) stickers geplakt, dat hoort op zo'n raceauto. En ja, sommige zitten scheef... Ik zal nog eens een foto maken met zijn '80er broertje.
[Afbeelding]
Ik heb de Audi niet, maar als het resultaat die van de Dark Horse Mustang overtreft, dan moet ik er nog eens over nadenken
Stickers plak ik altijd met de achterkant van een brickseperator. Dat gaat nagenoeg perfect.Gim schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:09:
[...]
Zeg dat nou niet van die stickers, want daardoor gaan mensen er juist op letten![]()
Ik heb de Audi niet, maar als het resultaat die van de Dark Horse Mustang overtreft, dan moet ik er nog eens over nadenken
Maar niet altijd, soms heb ik een sticker iets schuin geplakt. Je kunt dan de verkeerd geplakte sticker los halen; door de stickersheet voorzichtig onder de sticker heen en weer te schuiven, en zo de sticker loshalen van het blokje
Qua bouw steekt de Dark Horse er wel bovenuit, maar qua eindresultaat vind ik de Audi mooier. Net. De Dark Horse is ook heel erg mooi, maar ik vind de over the top spoilers van de Audi zo vet.Gim schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:09:
[...]
Zeg dat nou niet van die stickers, want daardoor gaan mensen er juist op letten![]()
Ik gebruik een mesje, maar bij van die lange, smalle stickers gaat het soms mis omdat de statische aantrekking de sticker naar de brick trekt. En de sticker dan aan de lange kant op het mesje op te pakken is vaak weer lastig omdat de sticker gewoon te smal is.himlims_ schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:14:
[...]
Stickers plak ik altijd met de achterkant van een brickseperator. Dat gaat nagenoeg perfect.
Maar niet altijd, soms heb ik een sticker iets schuin geplakt. Je kunt dan de verkeerd geplakte sticker los halen; door de stickersheet voorzichtig onder de sticker heen en weer te schuiven, en zo de sticker loshalen van het blokje
wat een pareltje! bij deze een tweedeYonix schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:48:
En dus missus heeft ‘The Wooden Duck’ klaar.
[Afbeelding]
Mooie set!
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"