Heel toevallig dat ik Reddit even naar Hitman ging kijken, daar kwam ik erachter dat deze worden uitgeleverd. Ze vinden daar dat het enorm op het level sapienz lijkt: https://www.reddit.com/r/HiTMAN/s/QnDsIFL6WOKapoen schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:19:
De volgende ideas sets werden aangekondigd:
The Italian Rivièra
[Afbeelding]
Memories of yesterday, will grow, but never die
Lego rails met kliksysteem is allemaal aan elkaar te gebruiken. De losse rails met losse 2*8 plates niet. Wat betreft prijzen kun je even op bricklink kijken. Daar is nieuw en gebruikt te vindenzunrob schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:39:
Ik ben voor de kindjes (ok, ook voor mezelf) op zoek naar extra rails. Klopt het dat de plastic rails, ook van zo een 12 jaar geleden, gelijk zijn aan de huidige rails? Wat is een nette prijs per rail?
De donker grijze rails uit 1 stuk zijn volledig passend op nieuwe rails. Wel zat er precies rond 2002/3 de kleurverandering van donkergrijs naar 'dark bluish gray', dat oogt niet altijd mooi samen.zunrob schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:39:
Ik ben voor de kindjes (ok, ook voor mezelf) op zoek naar extra rails. Klopt het dat de plastic rails, ook van zo een 12 jaar geleden, gelijk zijn aan de huidige rails? Wat is een nette prijs per rail?
Mocht je toevallig 9V rails hebben met metalen bovenkant: die kan je niet meer nieuw kopen bij Lego en is vrij duur geworden op de 2e hands markt. Voor verdere prijsindicatie kan je op bricklink kijken.
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
[ Voor 3% gewijzigd door zunrob op 07-08-2024 22:31 ]
https://www.lego.com/nl-n...hevrolet-camaro-zl1-76935
Dat is voor mij de reden om deze sets toch niet te kopen.
Die lades onderin ken ik nog niet (heb wel 2 vitrine kasten en een dichte kast)... Ik heb al ongeveer 40 jaar ivar stellingen in huis staangreenlizzard schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:28:
Voor wie nog een goede open display kast zoekt voor z'n LEGO kan ik de Ikea IVAR serie aanraden. Stevige kast, neutrale houtkleur, zelf samen te stellen en makkelijk verstelbaar.
Zelf gekozen voor 259cm breedte, 226cm hoogte en 50cm diepte, 15 planken en lades onderin.
Recentelijk m'n Star Wars (Dagobah) setje opgeruimd om meer ruimte te maken voor nieuwe sets.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Afgelopen dagen heb ik de laatste aanpassingen gemaakt, en nu is 'ie echt klaar. Ik heb de volgende aanpassingen gedaan om het model naar mijn smaak om te bouwen:Phontana schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:50:
Ik ben toevallig zelf een lijstje aan het maken met steentjes die nodig zijn om de Countach van Firas te verbeteren, omdat ik dat model in de basis mooier vind dat het officiële model van Lego. Met wat aanpassingen aan de MOC is dat naar mijn mening een mooier model om op display te zetten.
- Nieuwe vooruit en aanpassingen van de A-stijlen
- Aangepaste spiegels
- Aangepaste koplampen
- Voorbumper verbeterd en verlichting toegevoegd
- Witte velgen geplaatst
- Rond de vooruit en op het dak tiles geplaatst om het geheel wat vlakker te maken
- Verbeterde luchtinlaten (gaten gedicht, vlakke tiles er op)
- Engine cover is niet langer transparant, maar wit met zwarte accenten
- Witte achterspoiler geplaatst
- Achterlichten aangepast, en daarbij geprobeerd om zo dicht mogelijk bij de originele verlichting van de Countach te blijven
- Uitlaten verplaatst en vernieuwd
- Stickers op motorkap en achterkant toegevoegd voor de Lamborghini branding
![]() | ![]() | ![]() |
Na
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Een aantal mods zijn afkomstig van/gebaseerd op deze video. De rest ben ik lekker zelf mee aan de slag gegaan, en ik heb er ontzettend veel plezier aan gehad om hier mee bezig te zijn. De officiële Countach van Lego hoeft er hier in ieder geval niet meer te komen
Het volgende project ligt ook al een tijdje te wachten: ik heb de Ferrari F40 in onderdelen bij elkaar verzameld via o.a. Bricklink en Brickstickershop. Binnenkort staan de Countach en F40 gebroederlijk naast elkaar
[ Voor 16% gewijzigd door Phontana op 08-08-2024 08:22 ]
Mooi project. Het oranje in de koplampen mag van mij wat minder. Heb je ook de V12 aanpassing uit de video gemaakt, of heb je dat achterwege gelaten omdat de motorkap toch ondoorzichtig is nu?Phontana schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:17:
[...]
Afgelopen dagen heb ik de laatste aanpassingen gemaakt, en nu is 'ie echt klaar. Ik heb de volgende aanpassingen gedaan om het model naar mijn smaak om te bouwen:Een aantal mods zijn afkomstig van/gebaseerd op deze video. De rest ben ik lekker zelf mee aan de slag gegaan, en ik heb er ontzettend veel plezier aan gehad om hier mee bezig te zijn. De officiële Countach van Lego hoeft er hier in ieder geval niet meer te komen
- Aangepaste spiegels
- Aangepaste koplampen
- Witte velgen geplaatst
- Rond de vooruit en op het dak tiles geplaatst om het geheel wat vlakker te maken
- Achterlichten aangepast, en daarbij geprobeerd om zo dicht mogelijk bij de originele verlichting van de Countach te blijven
.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3Zz8O7Lqfmd2iHzJWYGPdJjk.jpg?f=user_large)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
De koplampen zijn inderdaad wat oranje geworden, het mocht voor mij ook wat minder maar ik heb nog geen goede manier gevonden om de rijverlichting zo accuraat mogelijk te krijgen. Helemaal transparant kan natuurlijk wel, maar ik kon erachter geen ruimte vrijmaken om het oranje op een andere manier verwerkt te krijgen.zonoskar schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:24:
[...]
Mooi project. Het oranje in de koplampen mag van mij wat minder. Heb je ook de V12 aanpassing uit de video gemaakt, of heb je dat achterwege gelaten omdat de motorkap toch ondoorzichtig is nu?
[Afbeelding]
De V12 aanpassing heb ik overwogen, maar voor nu achterwege gelaten omdat de motorkap inderdaad toch dicht is nu. Om het helemaal af te maken zou het wel kunnen, net zoals het aanpassen van het interieur bijvoorbeeld, maar zo blijf je bezig
Kan je niet twee rijen transparant (2x1) en 1 rij oranje (1x1) doen i.p.v. andersom zoals het nu zitPhontana schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:58:
[...]
De koplampen zijn inderdaad wat oranje geworden, het mocht voor mij ook wat minder maar ik heb nog geen goede manier gevonden om de rijverlichting zo accuraat mogelijk te krijgen. Helemaal transparant kan natuurlijk wel, maar ik kon erachter geen ruimte vrijmaken om het oranje op een andere manier verwerkt te krijgen.
hoi
Vind persoonlijk dat dit er niet beter op geworden is. De lichten zien er nu iets te geforceerd/ grof uit. Het origineel was wat verfijnder vind ik. Vooral in de achterlichten is dat goed te zien. De originele auto heeft inderdaad de achterlichten meer zoals je het nu gemaakt hebt, maar toch ziet het er minder mooi en verfijnd uit dan wat het was.Phontana schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:17:
[...]
Afgelopen dagen heb ik de laatste aanpassingen gemaakt, en nu is 'ie echt klaar. Ik heb de volgende aanpassingen gedaan om het model naar mijn smaak om te bouwen:Voor
- Aangepaste spiegels
- Aangepaste koplampen
- Witte velgen geplaatst
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Na
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Een aantal mods zijn afkomstig van/gebaseerd op deze video. De rest ben ik lekker zelf mee aan de slag gegaan, en ik heb er ontzettend veel plezier aan gehad om hier mee bezig te zijn. De officiële Countach van Lego hoeft er hier in ieder geval niet meer te komen.
Het volgende project ligt ook al een tijdje te wachten: ik heb de Ferrari F40 in onderdelen bij elkaar verzameld via o.a. Bricklink en Brickstickershop. Binnenkort staan de Countach en F40 gebroederlijk naast elkaar.
Signature van nature
Ik heb toevallig gisteren de stickers van een nogal verlopen 8362 'Ferrari F1 Racer 1:24' zitten bikkenXFlame schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 05:56:
Om nog even te reageren op de stickers, sommige van de nieuwe sets hebben echt enorm veel stickers. Zoals de nieuwe Nascar wagen 76935:
https://www.lego.com/nl-n...hevrolet-camaro-zl1-76935
Dat is voor mij de reden om deze sets toch niet te kopen.
De stenen zijn onberispelijk en waarschijnlijk nog dronken van de alcohol.

Ik hoop dat het geen vloeken in de kerk is, maar rechte rails kan je in bulk kopen via AliExpress. Ik heb er 100 besteld en ze waren allemaal mooi recht. Bij de grote radius bochten (R72 en R104) wel enkele twijfelgevallen, maar 95% was recht. Helaas blijft het een gok, zelfs bestellen bij dezelfde verkoper is geen garantie op dezelfde producent. Ook heb ik daar enkele rechte en schuine kruisingen gekocht, deze waren gelukkig allemaal recht.zunrob schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:30:
Dank @ymnia en @mawashigeri. Zojuist nieuwe bochten en flex rails kunnen kopen voor iets meer dan 31 cent per stuk, in nieuwe toestand. Lijkt me een goede deal. Nu maar eens uitkijken naar rechte stukken, al zijn die gezien de prijs op Bricklink een stuk populairder. Binnenkort samen met de kinderen maar eens een grote track maken, hopelijk vinden ze het net zo leuk als ik. 😉 Er staat me bij uit mijn kindertijd dat je toen de (9V) rails in doosjes kon kopen met alleen rechte of alleen bochten. Jammer dat dat nu niet meer is. En jammer dat er geen 4519 opvolger is!
In principe koop ik Lego spullen als het een beetje normaal betaalbaar is, maar bij dit soort bulk aantallen maakt het toch wel wat uit of je 30ct of meer dan een euro betaald!
Op bricklink is er een Duitser die rechte rails voor precies een euro aanbied en bochten voor 25ct, nieuw! Wel flink verzendkosten
Stom Marktplaats.
Stranger Things set gekocht, zo kan ik toch helemaal niet sparen..!
This is the Way.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gM0vawWFD8YP3P4Jk926JUXs.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PfoANBDPFlpKmqgxkxmq0sWc.jpg?f=user_large)
Naast de McLaren Dolus valt het helemaal op dat die Lambo klein is
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kYuFrjjFJed5JlqThwJXIrso.jpg?f=user_large)
Oja, hier nog een foto van beide Audi rally beesten.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iAHGaMkPRgAhHlSLi11N5HE1.jpg?f=user_large)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Persoonlijk vind ik het park wat tegenvallen, erg schreeuwerig, druk, overal herrie uit de speakers en veel van hetzelfde qua shops en aanbod. Voor de unieke dingen moet je hier niet zijn. Vandaag kijk ik nog even in de PaB-shop wat ze daar hebben liggen, in de outlet waren het vooral Duplo blokken...
https://www.lego.com/nl-n...5184+4120158+9336+6295181
Helaas is het torso geen bestseller part, dus om de servicekosten te vermijden moet je nog wel iets meer dan €10,- aan bestseller en €10,- aan standaard parts bij bestellen.
De space babies trof ik ook, maar echt voor bizarre prijzen (€3,98 voor torso, €3,71 voor hoofd); https://www.lego.com/nl-n...2+6478949+6480302+6416856
Oeps… klopt. Aangepast.Thalaron schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:32:
@meesje ik vermoed dat ke @ThaRoof wilde taggen
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik pepper niet kende. Nog meer aanbiedingen …
Mag ik mijn vrouw naar jou sturen voor de klachten over toekomstige uitgaven?
Ik zoek zelf de rode en witte tanks en helm want de jongste heeft met mijn Galaxy Explorer “gespeeld”

![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Freds Fries and Gina's Grocery
De families van Fred en Gina liggen al jaren met elkaar in de clinch. De familie van Fred heeft een snackbar, de familie van Gina een kruidenierswinkel. Ze hadden geen goed woord voor elkaar over. Vette snacks versus een gezonde hap.
Maar op een dag is alles anders geworden! Fred nam de winkel over van zijn vader, en nog dezelfde dag is hij de groentewinkel binnengestapt met een van zijn heerlijke hamburgers. Want stiekem had hij al een tijdje een oogje op Gina. Sindsdien is het aan tussen die twee. Samen wonen ze al vele jaren boven de winkel. De grote vraag blijft... wat staat er bij hen 's avonds op het menu?
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Zo ken ik Pepper wel, maar krijg het nog voor elkaar om die aanbiedingen pas te laat in het snotje te hebben, zoals met die Corvette. Nu moet ik zeggen dat ik toch eerder neig naar de Camaro, maar nog steeds... ik heb m'n gril aankoopdrang tekort gedaanThaRoof schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:59:
[...]
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik pepper niet kende. Nog meer aanbiedingen …
Mag ik mijn vrouw naar jou sturen voor de klachten over toekomstige uitgaven?
Ik zoek zelf de rode en witte tanks en helm want de jongste heeft met mijn Galaxy Explorer “gespeeld”
Maar met dank aan @Jakkus en z'n Jazz Club post ben ik nu wel weer aan het kijken of er leuke prijsjes zijn voor die set
Nog een beetje vakantiegeld over, vandaar....
Haha. Ik check af en toe gedurende de dag hun website. Maar dan kun je nog te laat zijn. Ik maak er geen gebruik van, maar ze hebben een app en je kunt zoekopdrachten instellen (bv ‘Lego’ of nog concreter met set nummer, maar dan wel afhankelijk van de plaatser) en daarvan notificaties ontvangen.Gim schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:33:
[...]
Zo ken ik Pepper wel, maar krijg het nog voor elkaar om die aanbiedingen pas te laat in het snotje te hebben, zoals met die Corvette. Nu moet ik zeggen dat ik toch eerder neig naar de Camaro, maar nog steeds... ik heb m'n gril aankoopdrang tekort gedaan![]()
Maar met dank aan @Jakkus en z'n Jazz Club post ben ik nu wel weer aan het kijken of er leuke prijsjes zijn voor die setToch maar wat beter worden in Pepper.
Nog een beetje vakantiegeld over, vandaar....
Ik was er buiten de zomervakantie en was lekker rustig en heb er prima genoten, inderdaad the factory en outlet voornamelijk bezochtvhal schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 06:15:
Ik zit nu 2dgn in Legoland Duitsland, typisch zo'n Merlin Entertainment park waarbij de attracties een uur eerder sluiten dan de reguliere openingstijd.
Persoonlijk vind ik het park wat tegenvallen, erg schreeuwerig, druk, overal herrie uit de speakers en veel van hetzelfde qua shops en aanbod. Voor de unieke dingen moet je hier niet zijn. Vandaag kijk ik nog even in de PaB-shop wat ze daar hebben liggen, in de outlet waren het vooral Duplo blokken...
Park zelf is inderdaad meh. Leuk voor de kids maybe...
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ik moest vooral even wennen aan de kleuren van het gebouw. Zojuist nog een Youtube review gezien van de welbekende Tiago Catarino. Wel belangrijk om te weten hoe deze set combineert met de verdere modulars. Toevallig heb ik Bookstore en Boutique Hotel, dus dat helpt gelijk meeJakkus schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:17:
@Gim Om te bouwen vond ik de Jazz Club leuk, al was hij niet heel bijzonder. Maar dat maakt hem om te MOCcen juist des te leuker, merk ik! MOCcen met de Boutique Hotel was erg moeilijk doordat er veel kleine 1x1-steentjes in zaten. In deze set zitten meer stenen die goed bruikbaar zijn bij het maken van een MOC. Het valt ook op dat er op Rebrickable een aantal erg mooie alternative builds van te vinden zijn. Mijn favoriet tot nu toe zijn die van Versteinert en van Steinekonig, die hoop ik beide een keertje te gaan bouwen. Ook iets om mee te nemen in de overweging of je deze set aanschaft
Iemand die de Jazz Club én Palace Cinema heeft? Beide sets hebben zo'n "uithang" bord. Benieuwd of die sets bij elkaar een beetje staan of dat het toch wel zaak is om die twee sets ver uit elkaar neer te zetten.
Overigens MOCs zijn leuk en zeker fijn om te weten dat er meer mee gebouwd kan worden. Zeker de laatste paar jaar waardeer ik dat enorm; soort van meer waar voor je geld al ben ik met de ene set minder geneigd om MOCs te bouwen dan met een ander
Nog even over nadenken. Modular of auto.
[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 09-08-2024 16:32 ]

(had m al als pre-order in huis)
Ferrari Daytona SP3
(zonder blue pins en nog wat zaken)
:strip_exif()/f/image/Bf5G1iUVfgXBaa8ncqWVlEbN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TI2ZsVLfLWFr1lGSDalp4mdK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/80PssDLGWBb3kMKr6Coj8IAz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Pjc3j7mpdi0HahReKkZjJMOw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NpPvgYtipg9OzUwySvS1tEwB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7D87GAvYhy625hqun1enNuYg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/khVQGr8ZzYKdWvYYwCEC1ZYj.jpg?f=fotoalbum_large)
En dan heb je een blauw interieur, steken ze er grijze assen doorheen

:strip_exif()/f/image/g0RoTfkQuGFlcY7fj6yUXzOr.jpg?f=fotoalbum_large)
Even kijken of ik die in het blauw krijgen kan..
De uitlaat zat best wel los met maar 3 noppen maar ik kon er mooi zo'n oerlelijke groene pin voor kapot knippen om hem "te borgen"
:strip_exif()/f/image/SyhJV7e5uqa8bg3mtWUyQdJ2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E32OrlQ9lkjpZjjrtVHjSvIa.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooie velgen en prints
:strip_exif()/f/image/sl1egJjWTlxIpKFYYs2ZMphG.jpg?f=fotoalbum_large)
En dan hou je dit ongeveer over..
:strip_exif()/f/image/hU8L8zFrO3GaqDIIyrnriN6k.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand nog blue pins nodig?
En nee dan is de versnellingsbak nog gewoon intact want "functie". @zonoskar gaat gerust nog een stukje verder in deze obsessie
Ik zou dat klap dakje even maken maar begreep dat ik daarvoor ook nog wat extra onderdelen nodig ben dus nu de auto "klaar" is nog even een finale bestelling plaatsen voor hetgeen ik nog vergeten ben, en dan nog een plekje vinden... hij is best wel groot
Maar wat een ding joh! Echt vet. En die bouwconstructies.. insane! Echt hulde
Destijds het limited edition boek (uiteraard door scalpers) aan mijn neus voorbij zien gaan, maar hetzelfde boek is nu weer opnieuw verkrijgbaar, iets anders maar goed genoeg dus ook die is nu onderweg!
Linkje
/f/image/h4RfIPFYrIzqDvOTQje0JzQl.webp?f=fotoalbum_large)
Eind goed, al goed
[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-08-2024 21:27 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Mocht je er aan denken mag je mij een ping sturen, want die blauwdrukken wil ik wel aanschaffen! Erg gaaf! Als ik in mijn stad het hotel en de huidige jazzclub omdraai en dan vervang door jouw versie heb ik meer ruimte over voor iets anders aan de zijkant. Dat zou perfect zijn.Jakkus schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:11:
De alt-build van de Jazz Club is klaar. Nu mag ik aan de slag met de handleiding
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Freds Fries and Gina's Grocery
De families van Fred en Gina liggen al jaren met elkaar in de clinch. De familie van Fred heeft een snackbar, de familie van Gina een kruidenierswinkel. Ze hadden geen goed woord voor elkaar over. Vette snacks versus een gezonde hap.
Maar op een dag is alles anders geworden! Fred nam de winkel over van zijn vader, en nog dezelfde dag is hij de groentewinkel binnengestapt met een van zijn heerlijke hamburgers. Want stiekem had hij al een tijdje een oogje op Gina. Sindsdien is het aan tussen die twee. Samen wonen ze al vele jaren boven de winkel. De grote vraag blijft... wat staat er bij hen 's avonds op het menu?
ik heb 'm gezien inderdaad. Heel vet! Maar ik heb wel liever het originele blauwe interieur, maar die motor is wel héél erg vet!zonoskar schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:23:
@Alfa Novanta Heb je de pimped versie niet gebouwd?
wel blue pins overigens

https://rebrickable.com/mocs/MOC-160985/astyanax/extra-pimped-ferrari-daytona-sp3/#details
[ Voor 36% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-08-2024 23:22 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H6pKyaD3iZNqhqkCMbYOHewh.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kXviL87oGIXgVpK6gQ7Ewjbx.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UEWyBzuX26LDGOtA92980XPr.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k0MTZ4DQkC4YtzlQsJeSN1sr.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MtvCpL4KssTwSIIFU8QxuEtT.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/laNihTADbmgtNCDXrkbcTPH9.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UZ3evo4KoUlkHEiuEuH2dKz8.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iDAJQ7Zx5wdLSHaZHdp08k5c.jpg?f=user_large)
De minifigs is waar het om gaat denk ik. Jedi Bob is een beetje saai. Mooie cape, maar alleen een print op de voorkant van de torso. Zijn sabre is ook al niet compleet doorzichtig, zo Lego dat expres doen? De andere trans green bricks zijn wel doorzichtig, dus ze kunnen het wel. De Ackbar Trooper is wel erg cool. De SR-V0 is IMHO geen figure.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1bx4TtfX2E7YscGxm0msjgW7.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/4UIudHvuJFQCiM7NmEZAJhyf.jpg?f=fotoalbum_large)
In vergelijking met de Concorde (die hier ook staat), is de Notre Dame beter/minder/de moeite waard?Flying schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:53:
Even wat Franse geschiedenis in een foto:
[Afbeelding]
Die vond ik een stuk leuker om te bouwen en oogt een stuk mooier. De manier van bouwen is volgens hoe het vroeger gebouwd werd en dat is ook een leuke toets.HerZon schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:58:
[...]
In vergelijking met de Concorde (die hier ook staat), is de Notre Dame beter/minder/de moeite waard?
Het is dat ik gefascineerd ben door metalen kisten van tientallen tonnen die ook nog eens kunnen vliegen
ik ken de serie niet maar dat is echt een mooie set !! mooi gemaaktNoTimeRemains schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:15:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En af! Wat een set. Beetje repetitief natuurlijk maar zo gaaf gedaan hoe alles aan elkaar bevestigd wordt. Tweede hands gekocht dus ik mis een paar blokjes en een sticker maar daar was de prijs ook naar.
Hele gave set. Hopelijk komt er nog meer van ST.
Als ik het goed begrijp is "Jedi Bob" de naam die de SW lego community een keer gegeven heeft aan een anonieme jedi in een clone wars set, en is dat zijn eigen leven gaan leiden, niet officieel SW canon dus, maar een lego community dingetje, wat Disney kennelijk prima vindt.zonoskar schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:51:
Mijn eerste Star Wars set van dit jaar. De Fighter van Jedi Bob. Ik heb geen idee wat dit karakter betekent, maar er zit wel een melk verpakking bij. Helaas zonder print of sticker. De onderkant is een beetje meh, maar overall wel een coole fighter.
Ik vind de fighter best lachen, en lego-sw zou lego-sw niet zijn als je niet minstens een paar aardige fighters in de line-up hebt om uit te kiezen. Vermoed dat ik em ook nog wel ga kopen, zij het pas tegen een aardige discount.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Palace Cinema en Jazz Club staan bij naast elkaar. Wat mij betreft een combinatie die elkaar niet bijt.Gim schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:48:
[...]
Iemand die de Jazz Club én Palace Cinema heeft? Beide sets hebben zo'n "uithang" bord. Benieuwd of die sets bij elkaar een beetje staan of dat het toch wel zaak is om die twee sets ver uit elkaar neer te zetten.
:strip_exif()/f/image/k9CzG1EFAxLV3epB4dRseE0l.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb dezelfde ervaring met een flinke zak rechte stukken uit China. Ik wist mezelf te weerhouden dit te antwoorden, maar jij had het al gedaanmawashigeri schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:45:
[...]
Ik hoop dat het geen vloeken in de kerk is, maar rechte rails kan je in bulk kopen via AliExpress. Ik heb er 100 besteld en ze waren allemaal mooi recht. Bij de grote radius bochten (R72 en R104) wel enkele twijfelgevallen, maar 95% was recht. Helaas blijft het een gok, zelfs bestellen bij dezelfde verkoper is geen garantie op dezelfde producent. Ook heb ik daar enkele rechte en schuine kruisingen gekocht, deze waren gelukkig allemaal recht.
In principe koop ik Lego spullen als het een beetje normaal betaalbaar is, maar bij dit soort bulk aantallen maakt het toch wel wat uit of je 30ct of meer dan een euro betaald!
Op bricklink is er een Duitser die rechte rails voor precies een euro aanbied en bochten voor 25ct, nieuw! Wel flink verzendkosten
Onderhand heb ik al zo'n 100 orders geplaatst sinds 2020. Denk aan orders voor custom speed champions tot onderdelen voor mijn custom kerst dorp.
Nu is het voor het eerst dat ik een flinke order moet bestellen, zo rond de 2800 steentjes. De prijs schrok ik best van, aangezien van de andere orders hun price-per-piece ratio redelijk 'normaal' leken. Gisteren betaalde ik bij 5 shops 280 euro voor deze onderdeeltjes, en vandaag ook. Toevallig zojuist gecheckt (tijdens typen), kan ik ze krijgen bij 5 andere shops voor 250 euro.
Heb gecheckt op evt. extreem dure onderdeeltjes, maar dat is het ook niet.
Voor mijn gevoel, kijkend naar de onderdeeltjes en ervaring met andere (deels-gelijke) orders, zou ik zo rond de 210-220 moeten uitkomen.
Heeft iemand enig idee hoe het komt?
Edit: per toeval zojuist eens geprobeerd om het bedrag te verminderen door onderdeel 2682 te halveren op mijn wishlist. Van 16 groene naar 6 groene en 16 witte naar 8 witte (deze heb ik al vanwege Alpine Lodge set).
Dan zoekt hij mij opeens 3 shops uit en word de prijs 360 euro. Heel apart. Ik herinner me dat het af en toe omslachtig was om verschillende wishlists aan te klikken om zo de goedkoopste opties te krijgen, maar dit is absurd. Doe ik iets fout?
[ Voor 21% gewijzigd door Tijll op 11-08-2024 00:25 ]
Het is al weer wat jaren geleden dat ik een flinke bricklink order heb gedaan (doe ik vaker via Lego's PaB), maar de "buy all" functie is nooit helemaal goed geweest, het is wel wat beter geworden de afgelopen jaren.
Dat gezegd hebbende, 2800 onderdelen voor €280 op bricklink? Ik teken er voor. Inclusief verzendkosten kwam ik makkelijk uit op het dubbele per onderdeel gemiddeld, ook bij mijn grote orders van jaren geleden. En €210-220 voor de order is het verschil tussen 10 cent of 8 cent per onderdeel. Is al het extra werk (dat je er nu ook al insteekt) je dat waard?
Bricklink is vrij onvoorspelbaar, er wordt simpelweg niet bij alle shops geïnventariseerd, volgens mij beginnen ze met een shop met 'best wel veel onderdelen' en dan completeren, zonder perse de beste prijzen te zoeken.Tijll schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 00:00:
Vraagje betreft Bricklink; [...]
Nu is het voor het eerst dat ik een flinke order moet bestellen, zo rond de 2800 steentjes. De prijs schrok ik best van, aangezien van de andere orders hun price-per-piece ratio redelijk 'normaal' leken. Gisteren betaalde ik bij 5 shops 280 euro voor deze onderdeeltjes, en vandaag ook. Toevallig zojuist gecheckt (tijdens typen), kan ik ze krijgen bij 5 andere shops voor 250 euro.
[...] Doe ik iets fout?
Wat ik vaak doe is eerst een 'buy all' proberen vanuit de wanted list (en eerst zo'n average price bepalen dat je een idee hebt van dure onderdelen uiteraard), dan kan je een paar shops bekijken en een idee krijgen wat de werkelijke totaal prijs zou moeten zijn.
Let ook op dat het prijsverschil tussen nieuw en gebruikt soms enorm is, goedkoop nieuw zie je niet zo vaak als het om bruikbare kleuren gaat. Andersom kan je dus soms wel massa's goedkope pasteltinten krijgen als je bv. een berg wil opvullen.
Dus deze comment speelde door mijn hoofd toen ik mijn kast aan het opruimen was, want ik zou zweren dat ik de giraffe zo had neergezet na het bouwen. Denk toch dat je even je build moet checken, want hij staat letterlijk in deze pose op de lego site en achterop de doos ;-)himlims_ schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:36:
[...]
nek kan wel naar beneden, de benen zijn niet te spreiden (met de blokjes zoals deze standaard gebouwd wordt)

Voor mijn doen is dat dus extreem veel, ik herinner me misschien een handjevol aan bestellingen die de 10cent per brick aantikte. Het laagst dat ik het nu heb gekregen is 250euro exclusief verzendkosten.AppieNL schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 09:08:
Dat gezegd hebbende, 2800 onderdelen voor €280 op bricklink? Ik teken er voor. Inclusief verzendkosten kwam ik makkelijk uit op het dubbele per onderdeel gemiddeld, ook bij mijn grote orders van jaren geleden.
https://www.ad.nl/buitenl...eentje-opgevist~abc4d180/
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Voor de goede orde, ik probeer het altijd zo laag mogelijk te krijgen, maar gemiddeld genomen van 1x1 meuk tot spul van 16 studs lang (of meer), kwam ik gemiddeld uit op 20 cent per onderdeel bij bestellingen (inclusief verzending). Groter spul dan 6 studs of zeldzaam spul gaat makkelijk voor 20 tot 40 cent (of meer) per stuk, gemiddeld genomen. En dan heb ik eigenlijk nog vooral over system spul, dingen als Technic flip-flop beams, frames en panels gaan rustig meer dan een euro kosten per stuk. Dan moet ik wel gigantisch veel spul nodig hebben van het kleine 1-2 cent grut om dat gemiddelde onder de 10 cent te krijgen.Tijll schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:57:
[...]
Voor mijn doen is dat dus extreem veel, ik herinner me misschien een handjevol aan bestellingen die de 10cent per brick aantikte. Het laagst dat ik het nu heb gekregen is 250euro exclusief verzendkosten.
Misschien even kijken naar je onderdelen die veel geld opslokken (dus ook met lage aantallen) uit je aankoop en kijken wat de gemiddelde prijs is op Bricklink per onderdeel (dit doe ik ook altijd als ik even mijn winkelwagentje doorkijk voor ik de bestelling definitief doorzet), dan weet je waar het in zit en of het echt zo buitensporig is of niet.
Wat ik besteld heb zijn de onderdelen voor 3 totale mils-plates (compleet ge-tiled met 1x1 round en 2x2 round tiles), een hele verhoging van een milsplate met rotsen waar de Alpine Lodge op terecht kan (gesculpt, dus niet de rots-pieces zelf) en een extra gebouwtje die past bij de Holiday Main Street.AppieNL schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 18:40:
[...]
Voor de goede orde, ik probeer het altijd zo laag mogelijk te krijgen, maar gemiddeld genomen van 1x1 meuk tot spul van 16 studs lang (of meer), kwam ik gemiddeld uit op 20 cent per onderdeel bij bestellingen (inclusief verzending). Groter spul dan 6 studs of zeldzaam spul gaat makkelijk voor 20 tot 40 cent (of meer) per stuk, gemiddeld genomen. En dan heb ik eigenlijk nog vooral over system spul, dingen als Technic flip-flop beams, frames en panels gaan rustig meer dan een euro kosten per stuk. Dan moet ik wel gigantisch veel spul nodig hebben van het kleine 1-2 cent grut om dat gemiddelde onder de 10 cent te krijgen.
Misschien even kijken naar je onderdelen die veel geld opslokken (dus ook met lage aantallen) uit je aankoop en kijken wat de gemiddelde prijs is op Bricklink per onderdeel (dit doe ik ook altijd als ik even mijn winkelwagentje doorkijk voor ik de bestelling definitief doorzet), dan weet je waar het in zit en of het echt zo buitensporig is of niet.
Heb het vanmiddag voor elkaar kunnen krijgen voor 230euro exclusief verzendkosten, zonder mijn wishlists te veranderen. Sommige wishlists weggelaten, laten berekenen, en daarna de volgende toevoegen. Het zijn uiteindelijk 5 shops geworden, ga er nu nog van uit dat het ong. 30+/- aan verzendkosten gaat zijn.
Al met al, mijn vorige bestellingen waren al omslachtig om een 'leuke' prijs te krijgen, maar dit is toch wel de kers op de taart. Volgens mij zoekt het systeem gewoon de eerste combinatie aan shops die jou bestelling kunnen voltooien in zo min-mogelijk aantal shops. Dus als het script er 3 kan vinden voor 330euro zal die die voortrekken ipv 5 shops voor 220euro. Maar dat is mijn gevoel na al deze orders, kan er compleet naast zitten, who knows.
Bedankt, dat geeft me een goede indrukAlexel schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:25:
[...]
Palace Cinema en Jazz Club staan bij naast elkaar. Wat mij betreft een combinatie die elkaar niet bijt.
[Afbeelding]
[ Voor 22% gewijzigd door Gim op 12-08-2024 08:32 ]
Alexel schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:25:
[...]
Palace Cinema en Jazz Club staan bij naast elkaar. Wat mij betreft een combinatie die elkaar niet bijt.
[Afbeelding]
https://www.reddit.com/r/..._nice_things_around_kids/Gim schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:19:
[...]
Bedankt, dat geeft me een goede indrukIndrukwekkende verzameling sowieso
Er hangt zo wel aardig wat gewicht aan je muur
Wat zouden jullie doen?
This is the Way.
Blijven ademhalen, de komende weken niet meer stofzuigen vanwege missende onderdelen en opnieuw bouwen, daar is LEGO voor
En misschien ook kiezen voor een beter ophangsysteem met betere schroeven. Kind wegdoen zal vragen oproepen bij mensen, dus misschien die bal of dat bankje weg doen
[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 12-08-2024 10:03 ]
afgelopen mei ben ik in Universal studios Florida geweest en heb ik dit gezien;
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
En aangezien ik mijn eigen diagon allay nog niet op de foto had staan dacht ik die post ik meteen hier maar.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Er staan 2 gebouwen op die er eigenlijk niet thuis horen, dit zijn mocs van 12 Grimmauld Place en Ministry of Magic.
Ik kan niet wachten op de volgende Harry Potter set, The Burrow.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Iets langer nadenken over het ophangmechanisme...
Volgens mij zit het vast met lijm o.i.d. er zijn geen schroefgaten. Daarnaast hangt ze er ook niet eens mee haar volle gewicht aan...
Ik zou zeggen: ga maar lekker bouwen meiden, papa moet even wat keilbouten halen.NoTimeRemains schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:56:
[...]
https://www.reddit.com/r/..._nice_things_around_kids/
Wat zouden jullie doen?
Overigens, de kleine van 5 zit beneden nu M:Tron te bouwen, blijkbaar is dat tijdloos!

[ Voor 19% gewijzigd door mawashigeri op 12-08-2024 10:31 ]
Kids will be kids, en natuurlijk is er maar een iemand die je echt de schuld kan geven maar ik denk dat ik een doos zou pakken er alles in zou gooien en even een maandje of zo mezelf bij elkaar moest rapen om dit opnieuw op te bouwen.Gim schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:34:
@NoTimeRemains Maar serieus... ik zou er niet aan moeten denken dat zo'n lange rij aan modulars in stukjes valt op de grond... door elkaar. Wat een werk... het sorteren, überhaupt het terugvinden van alle onderdelen. Ofschoon ik graag LEGO bouw zou ik niet vrolijk worden van zo'n karwei en mezelf echt moeten aanmoedigen.
This is the Way.
Cursusje planken ophangen, je ziet niet eens waar het aan de muur gezeten heeft.NoTimeRemains schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:56:
[...]
[...]
https://www.reddit.com/r/..._nice_things_around_kids/
Wat zouden jullie doen?
Tweede comment beschrijft het perfect
I guess lego building skills don't transfer to real world building skills then..
Gielie check even of mijn planken goed vast zitten, de rest van de harry potter sets staat bij dochterlief op de kamer op een 6 meter lange plank.Gim schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:34:
@NoTimeRemains Maar serieus... ik zou er niet aan moeten denken dat zo'n lange rij aan modulars in stukjes valt op de grond... door elkaar. Wat een werk... het sorteren, überhaupt het terugvinden van alle onderdelen. Ofschoon ik graag LEGO bouw zou ik niet vrolijk worden van zo'n karwei en mezelf echt moeten aanmoedigen.
Mocht mij dit gebeuren, verkoop ik ze.
De lego zou ik voorzichtig bij elkaar rapen en in doosjes doen om later weer uit te zoeken.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Wat denk je dat dochterlief nog opbrengt? Misschien meer als je niet vertelt waarom ze weg moet?gielie schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:43:
[...]
Gielie check even of mijn planken goed vast zitten, de rest van de harry potter sets staat bij dochterlief op de kamer op een 6 meter lange plank.
Mocht mij dit gebeuren, verkoop ik ze.
De lego zou ik voorzichtig bij elkaar rapen en in doosjes doen om later weer uit te zoeken.
PS: ik heb de (toen nog) 4-jarige ook met mijn BrickVault Razor Crest (Jerac, ~5000 stukjes) laten spelen, daar moest ook e.e.a. gerepareerd worden achteraf
[ Voor 24% gewijzigd door mawashigeri op 12-08-2024 11:03 ]
Of juist vertellenmawashigeri schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:58:
[...]
Wat denk je dat dochterlief nog opbrengt? Misschien meer als je niet vertelt waarom ze weg moet?

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 12-08-2024 11:40 ]
Komt dat omdat de bedenker de set alleen digitaal heeft gebouwd?Reinier schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:06:
Ik ben bezig met een JWST waarvan ik de PDF op Rebrickable heb gekocht. De onderdelen heb ik gebricklinkt. Een issue: het ding is vrijwel onbouwbaar. Kijk iets te hard naar het hitteschild en alles dondert in elkaar
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ga later wel opnieuw beginnen.
"Toevallig" zijn wij (vrouw en ik) ook bezig om al ons LEGO te sorteren/afbreken/etc. Dan heb je het over +/- 10 modulars, een aantal speciale sets zoals de Tower Bridge en ~30 Technic sets (varierend van kleine setjes tot ongeveer 10 grote jaarsets). Mijn vrouw heeft alle Modular Houses gedaan en wij samen de Technic sets, en daar zijn we nu (met tussenpozen) 2 jaar mee bezig geweest. Ik denk ongeveer 300 man/vrouwuren. We zijn nu bijna klaar, nog een paar Technic sets uitzoeken (dus alles a.d.h.v. de handleiding controleren op compleetheid, sorteren op kleur, etc.).Gim schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:34:
Ik kan je vertellen dat ik dit dus never ever ooit weer ga doen
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Daarom ben ik van de grote sets afgestapt. De eerste keer bouwen en displayen is leuk, maar zodra het uit elkaar moet... Als het dan nog als set in een zakje zit kun je er nog iets mee, maar als kind had ik vroeger alles bij elkaar zitten. Doe dat met de huidige grote sets dan zakt de moed je direct in de schoenen. Maar goed, als kind was het Politiebureau uit 93 mijn grootste set met 600 (voornamelijke wat grotere en witte) steentjes.Arfman schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:43:
[...]
"Toevallig" zijn wij (vrouw en ik) ook bezig om al ons LEGO te sorteren/afbreken/etc. Dan heb je het over +/- 10 modulars, een aantal speciale sets zoals de Tower Bridge en ~30 Technic sets (varierend van kleine setjes tot ongeveer 10 grote jaarsets). Mijn vrouw heeft alle Modular Houses gedaan en wij samen de Technic sets, en daar zijn we nu (met tussenpozen) 2 jaar mee bezig geweest. Ik denk ongeveer 300 man/vrouwuren. We zijn nu bijna klaar, nog een paar Technic sets uitzoeken (dus alles a.d.h.v. de handleiding controleren op compleetheid, sorteren op kleur, etc.).
Ik kan je vertellen dat ik dit dus never ever ooit weer ga doenWat een monnikenwerk. Als zo'n plank bij mij om zou vallen zou ik het in een grote doos stoppen en er nooit meer naar kijken
Sorteren is tegenwoordig ook vele malen lastiger met de tig kleuren en soorten steentjes. Vroeger had ik zwart, wit, rood, geel, blauw, grijs en groen. En dan nog wat bakjes voor doorzichtige steentjes en accessoires enzo. Daar red je het tegenwoordig niet meer mee
Dat idee had ik inderdaad ook. Maar er zijn IRL foto's van anderen die het wél voor elkaar kregenL23 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:43:
[...]
Komt dat omdat de bedenker de set alleen digitaal heeft gebouwd?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AxpuGGh5pRZy247mg2CAxpjT.jpg?f=user_large)
Jouw C3PO heeft wat ernstige shit gezienXqlus1ve schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:52:
Er is ook al een MOC voor een rode arm zoals uit The Force Awakens.
Z'n linkeronderam kan ie nu niet meer bewegen omdat er een onderdeel (pomp/drukcilinder) bij het scharnierpunt los hangt
Samen met R2-D2 zijn dit toch wel iconische figuren. Als SW fan zit ik er toch wel sterk aan te denken ze ook te halen. Maar wederom: waar laat ik ze?!?
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Misschien de nieuwe trailer van dat alternatief SW/Lego universum?SomerenV schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:58:
[...]
Jouw C3PO heeft wat ernstige shit gezien
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Solid brix Studio begon erover tijdens zijn review, toen dacht ah ja geinig, die heb ik vast wel liggenKapoen schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:15:
[...]
Misschien de nieuwe trailer van dat alternatief SW/Lego universum?
[YouTube: LEGO Star Wars: Rebuild the Galaxy | Official Trailer]
Ik had tot nu toe enkel voertuigen, helmen en minifiguren en dacht nooit zoiets te willen hebben, totdat ik de iconische foto zag van 'adults welcome' met deze 2 bij elkaarQuattroNL schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:03:
[...]
Z'n linkeronderam kan ie nu niet meer bewegen omdat er een onderdeel (pomp/drukcilinder) bij het scharnierpunt los hangt![]()
Samen met R2-D2 zijn dit toch wel iconische figuren. Als SW fan zit ik er toch wel sterk aan te denken ze ook te halen. Maar wederom: waar laat ik ze?!?
Had mijzelf belooft enkel ze aan te schaffen als ze voor goedkoop kon krijgen, R2-D2 voor een stevige korting kunnen aanschaffen en C-3PO werkelijk een dag later cadeau gekregen van mijn meissie, en zo het geschiedde
[ Voor 4% gewijzigd door Xqlus1ve op 12-08-2024 16:08 ]
https://rebrickable.com/m...es-ginas-grocery/#details
/f/image/Iv0n9MG3PBgrpuOkY7Bfbq8r.png?f=fotoalbum_large)
Hé een Grievous, zou tijd worden, die krengen zijn 2e hands niet te betalen.Kapoen schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:15:
[...]
Misschien de nieuwe trailer van dat alternatief SW/Lego universum?
[YouTube: LEGO Star Wars: Rebuild the Galaxy | Official Trailer]
In de 3 bijhorende sets zie ik wel nog geen Grievous minifig: Brickset lijst met Rebuild sets.mawashigeri schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:52:
[...]
Hé een Grievous, zou tijd worden, die krengen zijn 2e hands niet te betalen.
Dat wil uiteraard niet zeggen dat er geen andere sets meer kunnen bijkomen uiteraard.
*edit* en lichtjes offtopic:
Ik weet niet of de Nederlandse buren ook toegang hebben tot VRT Max, maar als het zo is kan je nog tot 30 september deze interessante documentaire bekijken ivm de Concorde:Flying schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:38:
[...]
Het is dat ik gefascineerd ben door metalen kisten van tientallen tonnen die ook nog eens kunnen vliegen
Concorde - the untold story
*edit2* aha, mede Belg
[ Voor 37% gewijzigd door Kapoen op 12-08-2024 16:26 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Waar wordt je het meest blij van?Flying schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:53:
Even wat Franse geschiedenis in een foto:
[Afbeelding]
Mijn vrouw heeft m gebouwd, die had 6 grote LEGO blokken over :x (dus niet van die 1x1 extra’s)ThaRoof schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 11:11:
[...]
Dus deze comment speelde door mijn hoofd toen ik mijn kast aan het opruimen was, want ik zou zweren dat ik de giraffe zo had neergezet na het bouwen. Denk toch dat je even je build moet checken, want hij staat letterlijk in deze pose op de lego site en achterop de doos ;-)
[Afbeelding]
Ziet er goed uit. Ik doe zelf niet aan modulars maar dit kan ik zeker waarderen. Enige gebouwen die ik heb zijn de Initial-D Tofu Shop en 2 japanse gebouwen (van Cada) waarvan ik nog steeds de straat moet afmaken om de Billy plank op te vullen.Jakkus schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:40:
Ik ben klaar met het maken van de handleiding van de alt-build van de Jazz Club
https://rebrickable.com/m...es-ginas-grocery/#details
[Afbeelding]
En na "aandringen" van gebruikers van Reddit, eindelijk de instructies van M.C. Escher's Relativity gemaakt. Ik heb wel de hele bouw van de grond af aan veranderd (eigenlijk is alleen de zwarte sokkel gelijk gebleven) omdat de eerste versie veel te ingewikkeld in elkaar zat. Ik was toen nog aan het puzzelen hoe de vormen goed te krijgen en alles aan elkaar te verbinden, dus ik had uiteindelijk iets van 25 verschillende modules aan elkaar hangen (spreekwoordelijk met tape en goede hoop). Maar, als je de dimensies en vorm beschikbaar hebt, wordt een verherbouwing een stuk makkelijker, en is het nu eigenlijk gewoon in lagen opgebouwd, en zijn er veel minder elementen gedraaid en/of gekanteld opgeboud. Ook zijn er nu veel minder openingen. Enige wat ik weg zou willen krijgen zijn de 2 minieme drempels bij de 2 bogen, maar dan zou ik het geheel weer een stuk groter moeten maken.
/f/image/n1CgR9DD6ZB0BNaiY7qpDTxT.png?f=fotoalbum_large)
https://rebrickable.com/m...ity-by-mc-escher/#details
Ik heb hem zelf nog niet gebouwd, ik ben wel van plan om op redelijk korte termijn de bricks te gaan bestellen.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Dan gaan gelijk alle alarmbellen afhimlims_ schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:03:
Mijn vrouw heeft m gebouwd, die had 6 grote LEGO blokken over :x (dus niet van die 1x1 extra’s)
Als ik een plate van 1x2 of iets groters over heb dan ga ik al gelijk alle stappen af om te checken
Helaas geen foto's paraat, maar Google staat er toch vol mee voor wie de set niet kent
Mocht ik de Jazz Club aanschaffen, dan laat ik hem denk ik wel even rusten in doos op zolder, omdat ik het (on)gegronde vermoeden heb dat het een stapje terug zal zijn. Dan liever wat tijd tussen laten qua bouw.
Signature van nature
:strip_exif()/f/image/AoS0itLI9mBRq9cqZiIkOBzV.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vond die soeplepel als zijspiegel wel leuk gevonden, maar erg lelijk. Volgens mij is dit beter
Gek is dat hè? Je weet dat het zeker leuk is, maar het is toch een meerdaagse klus dus zie je er tegenopAfas schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:34:
Ik heb de Baracuda piraten ook op zolder liggen maar twijfel nog steeds of ik er aan ga beginnen.
Ik 'moet' nog steeds de twee fantastische Deizer MOCs van 42082 bouwen en nog zo een paar varianten.
Maar ja, telkens 3000+ onderdelen die ook weer uit elkaar moeten!
Heftruck MOC-125253

Wheel loader MOC-124307

Offroad truck MOC-40482

Allemaal uit de grote bak onderdelen (+ een paar voor de Deizer MOCs) van 42082

ReVision. schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:18:
Kan je niet twee rijen transparant (2x1) en 1 rij oranje (1x1) doen i.p.v. andersom zoals het nu zit
Sircuri schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:39:
Vind persoonlijk dat dit er niet beter op geworden is. De lichten zien er nu iets te geforceerd/ grof uit. Het origineel was wat verfijnder vind ik. Vooral in de achterlichten is dat goed te zien. De originele auto heeft inderdaad de achterlichten meer zoals je het nu gemaakt hebt, maar toch ziet het er minder mooi en verfijnd uit dan wat het was.
Bedankt voor alle feedback, ik ga er nog eens naar gaan kijken of ik misschien nog wat verbeteringen kan toepassen. Heb ik er nog een keer plezier vanAppieNL schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:49:
De achterlichten vind ik echt geen verbetering. Het hele driehoek concept is weg en niet alleen in de lampen zelf maar ook door de curved slope erboven.
Grappig dat je er zo tegenaan kijkt, voor mij is het precies andersom: ik vind het juist leuk als er een grote set klaar ligt om aan te beginnen. Hoe groter, hoe langer ik er plezier van heb. Het gaat mij ook echt om het bouwen uiteindelijk, en het hoeft niet binnen een paar dagen klaar te zijn. Liever niet zelfsmawashigeri schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:29:
Gek is dat hè? Je weet dat het zeker leuk is, maar het is toch een meerdaagse klus dus zie je er tegenop
Natuurlijk kan hij andere redenen hebben waarom hij er nog niet aan begint. Misschien geen ruimte of misschien toch bedenkingen of de set echt wel zo leuk is. Wie weet doet de set hem niet genoeg, terwijl de set ondertussen wel in prijs is gestegen; dan is verkopen voor een andere set soms ook een keuzemawashigeri schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:29:
Gek is dat hè? Je weet dat het zeker leuk is, maar het is toch een meerdaagse klus dus zie je er tegenop
Ik ben juist blij als ik wat langer over de bouw van een set kan doen
Gingerbread House ligt nog steeds op zolder

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 13-08-2024 15:02 ]
Ben je dan ook zo'n psychopaat die alle zakjes op 1 hoop gooit i.p.v. nummer voor nummer te bouwen?Phontana schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:54:
[...]
Grappig dat je er zo tegenaan kijkt, voor mij is het precies andersom: ik vind het juist leuk als er een grote set klaar ligt om aan te beginnen. Hoe groter, hoe langer ik er plezier van heb. Het gaat mij ook echt om het bouwen uiteindelijk, en het hoeft niet binnen een paar dagen klaar te zijn. Liever niet zelfs.
Dan ben je ook extra lang bezig
Misschien stel ik het iets te scherp, maar meestal bouw ik op de eettafel in de woonkamer en dat geeft een logistieke beperking voor meerdaagse builds. Als ik alles ongestoord kan laten liggen is het simpeler (zoals soms in het weekeinde) en als de Lego nieuw is ook omdat je dan per zakje(s) kan werken naar een tussenresultaat.Phontana schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:54:
Grappig dat je er zo tegenaan kijkt, voor mij is het precies andersom: ik vind het juist leuk als er een grote set klaar ligt om aan te beginnen. Hoe groter, hoe langer ik er plezier van heb. Het gaat mij ook echt om het bouwen uiteindelijk, en het hoeft niet binnen een paar dagen klaar te zijn. Liever niet zelfs.
Dat effect heb je wel een beetje als je MOCs of rebuilds doetRubjeMazter schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:19:Ben je dan ook zo'n psychopaat die alle zakjes op 1 hoop gooit i.p.v. nummer voor nummer te bouwen?
[ Voor 19% gewijzigd door mawashigeri op 13-08-2024 16:24 ]
Ik ben in ieder geval wel z'n psychopaat.RubjeMazter schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:19:
[...]
Ben je dan ook zo'n psychopaat die alle zakjes op 1 hoop gooit i.p.v. nummer voor nummer te bouwen?
Heb hier de MF UCS in losse onderdelen door elkaar liggen
Weet zeker dat ik wel een paar maanden zoet ben......
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"