Gim schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:40:
[...]
De sets die je in je back log had, waren neem ik aan sets die je eigenlijk wel echt wou hebben en nog van een tijd waren dat LEGO sets minder duur waren (en ook toen pas in aanbieding gekocht)? Of maakten al die sets deel uit van het Lego stad plan?
Pas op dat wat je in bezit hebt niet laat verpesten door wat je niet hebt.
Dat LEGO niet zoveel uitbrengt op het moment wat je echt aanstaat kun je ook zien als een voordeel; je bent er geen geld aan kwijt want je wil ze niet. En je kunt altijd nog op Marktplaats o.i.d. kijken of er nog (oudere) sets zijn die je voor een leuke prijs op de kop kunt tikken. Als er dan een steentje mist is ook niet gelijk een ramp met een LEGO stad (waar je ook kunt verbouwen aan een bestaande set).
Ik merk dat m'n LEGO plezier af en toe ook inkakt als ik kijk naar wat dingen kosten en wat ze aanbieden of een sfeer die af en toe bij communities of in bepaalde posts kan hangen, maar probeer dan gewoon even op wat anders te focussen en me te richten op hetgeen ik thuis heb staan; gebouwd dan wel ongebouwd.
Het waren sets die deels bij mijn stadsplan hoorde, wat city sets, road plates, grote city treinset met extra rails, 2 oude 6 studs speed champions en amg mercedes speed champion set, en een grote stunz set.
Dat alles had ik goedkoop gekocht in de aanbieding, de Porsche 911 en Ferrari F40 6 studs speeds champions heb ik voor meer dan het dubbele verkocht, had ze zelf bij de prijs mepper voor 9 euro pers stuk gekocht, de Amg Mercedes speed champions had ik dubbel gekocht met een 2 plus 1 gratis actie, de rest van de sets eigenlijk ook met grote korting gekocht, en nu de meeste ook met een kleine winst verkocht.
Ik heb nog in mijn back log een berg kleine city sets en wat dino world sets, nog de daily bugle, boomhuis, jazz club modular, halve bookshop die ik nog moet bouwen, Dreamz haaienschip en schilpadbusje, venom groot, nog een zooi speed champions, Batman art set, wat creator 3in1 sets en nog meer waarvan ik niet eens meer weet dat ik het heb, ik moet het nog uitzoeken wat ik daar van ga houden en ga verkopen.
Ook niet alles hoeft weg een ik ga nu ook gewoon een andere route op inplaats van maar te blijven kopen ook sets uit elkaar halen en er wat anders van maken via Rebrickable.
Het toch niet maken van een lego stad heeft ook niet alleen te maken met dat het te duur word, er staat nu nog van alles en nog wat op die zolder, en het is ook mijn hobby kamer voor mijn andere hobby, het bouwen van radiografische auto's en heb daar ook ruimte voor nodig, en het dient ook nog als opslag plaats voor van alles en nog wat, als ik daar een hele stad ga bouwen heb ik daar ook niet echt ruimte meer voor.
En ik heb ook nu zoiets van hoe vaak ga ik dan op die zolder bezig met Lego en zie ik het staan en kijk ik er naar om, de sets die ik nu in de woonkamer heb in 2 vitrine kasten staan, die zie ik dan ook en word dan ook nog naar om gekeken.
[
Voor 13% gewijzigd door
gizmokat op 15-08-2024 19:35
]