Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 39 ... 114 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RickS29
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-05 14:23
Versaevel schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:03:
[...]

Ik ben in ieder geval wel z'n psychopaat.
Heb hier de MF UCS in losse onderdelen door elkaar liggen :)

Weet zeker dat ik wel een paar maanden zoet ben......
Precies, ik ben er net zo een, heb momenteel de Jurassic Park poort volledig in stukjes op tafel liggen en daarna zeer waarschijnlijk de Tower Bridge 8)7

Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19-05 15:06
[...]

Amai 😬

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Boingo
Wat een beauty……

en een bakbeest. Daar moeten we even wat voor gaan herindelen op de Lego zolder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2puor33V5ZGfd4eLnCIBBGz56Kk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jZkYMGCV90IKPMlrHdgjcofw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JgwnqtXCdEvmg_xa856ZN7KHWYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lnFGZZ8sqHJqFUYfPe9Dh5Cf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tx9jmdZsVkDj6F2byMa05NLXJ1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xd8SIIvt2URIzbXinduOSUUV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 15:18

Wailing_Banshee

You're Next

RubjeMazter schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:19:
[...]

Ben je dan ook zo'n psychopaat die alle zakjes op 1 hoop gooit i.p.v. nummer voor nummer te bouwen? :P
Dan ben je ook extra lang bezig >:)
Ja, heerlijk!
[...]

Mijn partner heeft de Artemis nu zijn bak liggen (ik heb een 3-1 dus mijn bak is iets minder vol en onze gezamelijke bak heeft de kleine Simba dus die is het minst vol :D)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:06
Boingo schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:31:
Wat een beauty……

en een bakbeest. Daar moeten we even wat voor gaan herindelen op de Lego zolder.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat een officiële set? Ziet er vet uit!

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:04

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Begonnen met de 8466 Technic 4x4 Offroader. Het is een combinatie van nieuwe liftarms en de oude technic bricks. En je hebt nog de oude kleur grijs, niet de blauwige grijs van tegenwoordig. De set is in 2001 geïntroduceerd, in 2004 was de kleur wijziging.

Het is nu nog niet te zien, maar deze set heeft de kleur die de Sian supercar eigenlijk had moeten hebben. Tot nu toe is de 6 versnellingsbak en de vooras gebouwd. Ook in 2001 kon Lego versnellingsbakken maken. Het schakelen gaat een beetje hakerig, maar werkt wel De vering gebruikt de oude grote shocks. Die zijn voor dit model eigenlijk een beetje te zwak heb ik gehoord. We zullen zien. Tot nu toe veert het best oke.

Oja, en tot nu toe is de kleurenkots tot een minimum beperkt gebleven. Hier en daar wat grijs ipv zwart. En geel om functies aan te duiden. * zonoskar like it.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psoQ0elwS2M_JtFB5QMc5ORsqvg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V3W713fEPBKcWiq1j8nfiDxm.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VbEBTdiUAs-dbDkbb30XPrh0omE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/25a87p4Khsy2viuNMiuvtFJv.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6PEZEFZeo2prJpN30-HEY0yYEo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8gBQYXnHq08odGpjAKG31Erw.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:19

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

zonoskar schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:14:
Begonnen met de 8466 Technic 4x4 Offroader. Het is een combinatie van nieuwe liftarms en de oude technic bricks. En je hebt nog de oude kleur grijs, niet de blauwige grijs van tegenwoordig. De set is in 2001 geïntroduceerd, in 2004 was de kleur wijziging.
Ah, ik wou net vragen waar die 4 dikke noppenbanden bij hoorden die je gepost had d:)b

Hoe bedoel je dat van die combinatie? Het is toch geen MOC ofzo? Of komt dat door het jaar waar deze set van is een mix van oude stenen en nieuwe techniek/bouwwijze?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:25
Boingo schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:31:
Wat een beauty……

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel vet deze set, bij het zien van deze beelden denk ik weer “waarom heb ik die destijds niet meegenomen, stomkop” waardoor ik nu een ernstige vorm van FOMO heb.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Fraggert schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:21:
[...]

Ah, ik wou net vragen waar die 4 dikke noppenbanden bij hoorden die je gepost had d:)b

Hoe bedoel je dat van die combinatie? Het is toch geen MOC ofzo? Of komt dat door het jaar waar deze set van is een mix van oude stenen en nieuwe techniek/bouwwijze?
Komt idd door de leeftijd van de set. Begin 2000 werd nog vrij veel met technic bricks gewerkt, maar de studless liftarmen waren wel al in opkomst.

De prijs van deze set is overigens wel grappig. De banden/velgen kosten bij elkaar iets van 80 euro, ook in gebruikte staat. Je kan de set voor ca 130 euro kopen (gebruikt). Het zijn overigens de grootste banden die Lego ooit uitgebracht heeft (106mm diameter, 46mm breed).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Laatst online: 01:45
zonoskar schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:14:
Begonnen met de 8466 Technic 4x4 Offroader.
[ ... ]
De vering gebruikt de oude grote shocks. Die zijn voor dit model eigenlijk een beetje te zwak heb ik gehoord. We zullen zien. Tot nu toe veert het best oke.
Je zou een set 'extra hard spring' 95292c01 kunnen kopen als het echt te zacht is, die zijn nog een beetje betaalbaar en extra schokdempers zijn altijd welkom :)

Recentelijk zijn er ook fraaie dempers 79717c01 gebruikt bij de technic motorfietsen en auto's, maar die zijn wat lomper en passen misschien niet (9L en niet 9.5L, geen idee of dat echt uitmaakt in dit model).
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/3/79717c01.png
zonoskar schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:30:
[...]De prijs van deze set is overigens wel grappig. De banden/velgen kosten bij elkaar iets van 80 euro, ook in gebruikte staat. Je kan de set voor ca 130 euro kopen (gebruikt). Het zijn overigens de grootste banden die Lego ooit uitgebracht heeft (106mm diameter, 46mm breed).
Totdat je een dikke tractor gaat bouwen, zie (107 x 44R) 23798 voor de volle extra mm hoogte - ze zijn wel iets slanker :)

Grote banden en velgen zijn altijd erg duur bij Lego, maar deze velgen specifiek zitten ook op alle drie de F1 bolides uit diezelfde tijd, dat zal niet helpen de prijs te drukken!

Edit: dikke tractorband voor ca. 3 euro 50 bij Lego zelf, dat valt nog mee.

[ Voor 33% gewijzigd door mawashigeri op 14-08-2024 13:44 ]

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

zonoskar schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:30:
[...]

Komt idd door de leeftijd van de set. Begin 2000 werd nog vrij veel met technic bricks gewerkt, maar de studless liftarmen waren wel al in opkomst.

De prijs van deze set is overigens wel grappig. De banden/velgen kosten bij elkaar iets van 80 euro, ook in gebruikte staat. Je kan de set voor ca 130 euro kopen (gebruikt). Het zijn overigens de grootste banden die Lego ooit uitgebracht heeft (106mm diameter, 46mm breed).
Kijk, das leuk te weten...ik ben als herintreder erg onder de indruk wat Technic tegenwoordig allemaal en wat voor fantastische oplossingen ze hebben weten te maken. Maar ik voel wel wat verschil in sentiment tussen bouwen met" oude" stenen en "nieuwe" stenen om het maar even zo te zeggen ;)

Handige tip om te weten.....mocht ik nog eens tegen zo'n set aanlopen tijdens het afstruinen van MP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:10
RubjeMazter schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:19:
Ben je dan ook zo'n psychopaat die alle zakjes op 1 hoop gooit i.p.v. nummer voor nummer te bouwen? :P
Dan ben je ook extra lang bezig >:)
Psychopaat :9 Dat doe ik regelmatig wel ja, zeker met de Creator Expert auto's bevalt me dat prima.
mawashigeri schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:22:
Misschien stel ik het iets te scherp, maar meestal bouw ik op de eettafel in de woonkamer en dat geeft een logistieke beperking voor meerdaagse builds. Als ik alles ongestoord kan laten liggen is het simpeler (zoals soms in het weekeinde) en als de Lego nieuw is ook omdat je dan per zakje(s) kan werken naar een tussenresultaat.
Ik doe meestal alles in bakjes en sorteer op type, waardoor ik met een bakje of 10-15 op tafel aan het bouwen ben. Als ik de tafel dan voor iets anders nodig heb, hoef ik alleen maar de bakjes in elkaar te stapelen en in de kast te zetten. Dat kost me zo'n 10 seconden. Op die manier is het zelfs de moeite om voor een kwartiertje even te gaan zitten, is toch minder een logistieke uitdaging zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boingo
Bint schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:16:
[...]

Is dat een officiële set? Ziet er vet uit!
Jazeker, het is set 10212 uit 2010. De UCS imperial shuttle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boingo
gielie schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:29:
[...]

Heel vet deze set, bij het zien van deze beelden denk ik weer “waarom heb ik die destijds niet meegenomen, stomkop” waardoor ik nu een ernstige vorm van FOMO heb.
Toen deze in de winkel lag was ik helemaal niet bezig met Lego. Later weer kinderen gekregen en ontdekt war voor moois er tegenwoordig aan lego is. Helaas ook uitgevondem wat er in al die jaren daarvoor is uitgebracht 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:08

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Iemand hier de 75398 C-3PO al gebouwd? Ik zit in een revalidatiecentrum met een kapot rechterbeen, vind dit model daarom nog leuker om te bouwen.

Ik ben echter ook zo'n psycho die alle zakjes tegelijk opent en alles in een bak gooit. Nu net stap 32 gedaan, en dat stukje kon ik dus niet vinden. Open de digitale bouw handleiding en daar is dat zelfde stukje veel lichter....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:22

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Op het moment heb ik geen enkele neiging om Lego te kopen, ik merk dat ik het het geld gewoon niet waar vind. Dus maar eens afwachten of de kriebels terug komen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:29

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Stormtrooper schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:03:
Iemand hier de 75398 C-3PO al gebouwd?
Ja.

[ Voor 3% gewijzigd door Xqlus1ve op 14-08-2024 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 11:05

Neelon

FOR PONY!!!

Mad-Matt schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:02:
Op het moment heb ik geen enkele neiging om Lego te kopen, ik merk dat ik het het geld gewoon niet waar vind. Dus maar eens afwachten of de kriebels terug komen.
Niks mis mee. Er is ook weinig wat ik erg interessant vidt. Enige is eigenlijk de Mercedes G500, maar die doe ik alleen als die in een stevige aanbieding is. Eigenlijk zo met de meeste Lego sets die ik nog haal. Goede aanbieding, anders heel waarschijnlijk niet.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossinkje
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 10-03 09:34
Mee eens. Als er een leuke aanbieding is dan overweeg ik het nog wel eens, maar vind de sets aardig aan de prijs vergeleken met de bouwtijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:55
Fraggert schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:03:
[...]

Kijk, das leuk te weten...ik ben als herintreder erg onder de indruk wat Technic tegenwoordig allemaal en wat voor fantastische oplossingen ze hebben weten te maken. Maar ik voel wel wat verschil in sentiment tussen bouwen met" oude" stenen en "nieuwe" stenen om het maar even zo te zeggen ;)

Handige tip om te weten.....mocht ik nog eens tegen zo'n set aanlopen tijdens het afstruinen van MP.
Studless sets zoals wij die vandaag de dag kennen begon in 2003, met de 8455 Pneumatic Backhoe (die ik liefkozend Koning Pneumatic noem). Dat was de eerste 100% studless set.

En nog over het Technic brick chassis van de 8466 (en nog wat andere modellen tussen 1998 en 2003 met een soortgelijke setup): hoewel met allerlei frames, panels en connectors om dwarsbalken te monteren, een studless chassis goed stevig te krijgen is, is een Technic bricks chassis toch altijd net iets steviger, puur door de combinatie van nopjes en pinnetjes die je kan vastzetten met elkaar ipv alleen pinnetjes bij studless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
Bij mij was de vonk de kleinkinderen, daardoor ben ik door de bricklink 'catalogus' gegaan voor leuke speel sets en daarnaast ook de technic geschiedenis van de afgelopen ~25 jaar omdat daar mijn basisinteresse ligt.
Voor 2000 zijn er ook wel leuke sets, maar dan vooral in specifieke thema's zoals space (classic, blacktron, etc.), ridders, piraten, maar de legoland/city sets zijn erg simpel en veel technic sets toch wel erg gedateerd - enkele uitzonderingen daargelaten.

Dus, als je zin hebt in de extra moeite voor 2e hands (zoeken, schoonmaken) is er een gigantische hoeveelheid leuke sets. Nog een stap wilder is rebrickable doorploegen, maar dat wordt gauw duur als je nog veel steentjes moet kopen om iets te bouwen, dan zijn complete sets vaak goedkoper.
Mocht je al een redelijke hoeveelheid Lego hebben kan je met rebrickable ook uitzoeken hoeveel (en welke) extra onderdelen je nodig hebt om een bepaalde Lego set te bouwen, vaak heb je niet eens zoveel nodig of kan je een andere kleur gebruiken om zonder veel geld uit te geven toch een andere set te kunnen bouwen.

Je kan natuurlijk ook wachten totdat het weer koud wordt en de kriebels om te gaan bouwen vanzelf komen!

[ Voor 12% gewijzigd door mawashigeri op 14-08-2024 17:28 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vandaag in Hoorn geweest met de kids :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zASI1ulkfTZJRgce3CEvuGTJoU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTRb2sSNmLb7hveYeQn43yxh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sc80S97xItZNtIYzZ8JNMRy9eEc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/077V5s8LUjielLQK04kPvW8a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iImj10pjmtZtWP2FtdAsXVkEMUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GtwQmkBN9oBVI8w5LpCZBoXh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-nlVFKxT3FKW3yT1fHzmzZXB5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vx29Ueng2X2edUE7Z5o9MyHk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFPn3H9fh8RxZ0EYsAobcv8mwOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EXRqE5R0OuUIwrkxOvx2kdsA.jpg?f=fotoalbum_large

@almightyarjen je station staat er nog. En de liften en roltrappen doen het nog steeds niet.
Maar als ik kijk hoeveel moeite het personeel al met een kassa heeft dan denk ik niet dat ze Arduino ooit gaan snappen :P
Dat het personeel de gemiddelde leeftijd heeft van mijn eigen ouders (70+) helpt niet ben ik bang :X

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 15-08-2024 11:42 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mawashigeri
AppieNL schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:56:
[...]
En nog over het Technic brick chassis van de 8466 (en nog wat andere modellen tussen 1998 en 2003 met een soortgelijke setup): hoewel met allerlei frames, panels en connectors om dwarsbalken te monteren, een studless chassis goed stevig te krijgen is, is een Technic bricks chassis toch altijd net iets steviger, puur door de combinatie van nopjes en pinnetjes die je kan vastzetten met elkaar ipv alleen pinnetjes bij studless.
De liftarms (lengte 15 = 4g) zijn significant lichter dan de technic beams (lengte 16 = 5,87g)
Daarmee hebben liftarms dus ongeveer 0,267gram/lengte, en beams 0,366gram/lengte.
Met ~1,4 maal zoveel plastic en de hoekige vorm met versterkte gaten door de zijkanten zie je zeer ruim minder flex in de beams, dat ontwerp is echt heel erg goed.

Op het gevaar af erg ver off-topic te gaan: wij hadden vroeger ook Philiform, een poging van Philips in de 60er jaren om technisch speelgoed te maken, en die hadden beams met de gaten in en tussen de studs - deze beams waren echter ook heel dun/licht, bogen erg gemakkelijk door en hadden dus niet die laterale versteviging zoals Lego technic beams die hebben, maar juist de zwakte van technic liftarms.
Afbeeldingslocatie: http://www.philiform.com/advert/advert-nl-4.jpg

Met de geweldige set 403 konden we de toenmalige DAF legervoertuigen en de F-104 bouwen, kom daar maar eens om bij Lego ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.philiform.com/front/403-front.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door mawashigeri op 14-08-2024 17:35 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:14
Er komen nog twee ideas sets bij, de winnaars van een wedstrijd rond het thema jaren '80: Winner Announcement – If we could turn back time Challenge

Dit zijn de winnaars:

The Goonies

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/ee52ac2f-55f9-4bad-be3f-dfb4ae58eab0/resize:1600:900/legacy

Gremlins (Gizmo)

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/9a7315c1-e1dc-4e97-8304-00e379dc48b5/resize:1600:900/legacy

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Leuk voor de liefhebber, ik heb al een Gizmo en Goonies set van Dimensions :P neemt nog minder ruimte in ook oOo

Edit: ik mag trouwens aannemen dat 1 van de inzendingen die het niet gehaald hebben toch wel The A-Team bus en KITT waren of niet? Ja, heb ik ook in Dimensions, maar voor die maak ik wel een uitzondering :D

[ Voor 48% gewijzigd door AppieNL op 14-08-2024 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
AppieNL schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 17:36:
Leuk voor de liefhebber, ik heb al een Gizmo en Goonies set van Dimensions :P neemt nog minder ruimte in ook oOo

Edit: ik mag trouwens aannemen dat 1 van de inzendingen die het niet gehaald hebben toch wel The A-Team bus en KITT waren of niet? Ja, heb ik ook in Dimensions, maar voor die maak ik wel een uitzondering :D
Ik geloof dat alle inzendingen hier te vinden zijn : If We Could Turn Back Time
Volgens het artikel dat ik eerder postte gaat het wel over 292 inzendingen, dus veel plezier met rondsnuffelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-05 15:12
AppieNL schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 17:36:

A-team bus, ALF kamers Blues Brothers auto, cafe, optreden, Full House kamers, E.T. huis, Ninja Turtles bus, Johnny 5 (Short Circuit), Magnum P.I. auto/helikopter, Eagle 5 van Space Balls, M.A.S.K. truck..

toch allemaal dingen waar ik meer mee had gehad dan deze keuzes. Zal ook te maken hebben dat ik het beide the Goonies alleen van naam ken en weinig heb met schepen. Gremlins vind ik meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud.k
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-05 08:10
Goonies nooit gezien, maar Gizmo ga ik zeker oppikken als die een beetje lijkt op het fan model.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gizmokat
  • Laatst online: 18:49
Ik heb het zelf ook, ik heb dit jaar voor mij doen ook vrij weinig Lego gekocht, ik heb ook het hele idee van een Lego stad te bouwen op de zolder ook maar laten varen, en zelfs een paar weken geleden een stuk of 10 sets uit mijn back log verkocht, en waarschijnlijk ga ik nog wel wat meer verkopen.

Buiten het feit dat ze op dit moment niet zo veel sets uitbrengen die ik echt wil hebben, merk ik ook dat ik niet echt het geld er meer voor over heb, ze maken het steeds duurder en zelfs in de aanbieding vind ik het nu vaak nog te duur, en bij andere bouwsteentjes fabrikanten waarvan de kwaliteit net zo goed is koop je mooie sets voor een fractie van de prijs van Lego.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Prosac schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 18:44:
[...]
A-team bus, ALF kamers Blues Brothers auto, cafe, optreden, Full House kamers, E.T. huis, Ninja Turtles bus, Johnny 5 (Short Circuit), Magnum P.I. auto/helikopter, Eagle 5 van Space Balls, M.A.S.K. truck..
Als ik mij niet vergis is elke merchandise rond Space Balls verboden, dat was een voorwaarde van George Lucas aan Mel Brooks om die parodie te mogen maken. Wel jammer, want ik wou als kind inderdaad die flamethrower hebben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-05 13:17
!null schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:43:
[...]

Bedankt voor het meedenken. Ik ga er eentje online bestellen.
Zo, ik had hier niet meer op gereageerd. Maar ik heb de Technisch Lego 4x4 crawler aan de praat gekregen door een andere V2 receiver te scoren.
Het was dus gewoon de ontvanger die stuk was, waardoor hij maar de helft deed.

Inmiddels heb ik deze 9398 4x4 crawler set ook opgevoerd })

Ik heb de powerfunctions batterij vervangen door het 12v Bosch accu-tje uit mijn schroefmachinetje.
Dit is gewoon een 3s NMC accu voor zover ik weet.
Deze moet je dan niet verder opladen dan 11.8v, in ieder geval niet verder dan 12v, want anders gaan er Power Functions dingen stuk.
En hoewel je richting kunt switchen met power functions, wisselt de constante stroom niet van richting. Dat boeit niet voor de motortjes maar ik denk dat je een ontvanger er wel meteen mee sloopt als je de polariteit verkeerd hebt.

Maar gezien het voltage hoger ligt en dit niet inkakt (zoals AA batterijen) is hij echt een heel stuk sneller, denk aan 50%?
Dat is wel fijn, gezien de 4x4 crawler, heel langzaam was om te kunnen crawlen.
Die traagheid is dan enigszins teleurstellend nadat je hem in elkaar hebt gezet, maar goed, hij kan wel goed klimmen.

Dan kun je wel de tandwielen wisselen op de assen zodat hij wat harder ging, maar dan kwam hij het eerste de beste obstakel al niet meer voorbij.

Misschien toch eens een echte 4x4 maken, liefst met de XL motoren, en dan daadwerkelijk met transfer-case / low-gearing

[ Voor 17% gewijzigd door !null op 14-08-2024 23:23 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:07

Beyond

Dussssss.......

Volgende week naar Legoland/house.

Waar kan ik vinden of er exclusieve sets zijn die alleen daar te koop zijn?

Al het goeie.......

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:24
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 19-05 15:18

Wailing_Banshee

You're Next

Ruud.k schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:28:
Goonies nooit gezien, maar Gizmo ga ik zeker oppikken als die een beetje lijkt op het fan model.
Idem hier.

Maar ik zit eens in die ideas te kijken, die Bob Rossen vind ik ook wel gaaf :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

AppieNL schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:56:
[...]

Studless sets zoals wij die vandaag de dag kennen begon in 2003, met de 8455 Pneumatic Backhoe (die ik liefkozend Koning Pneumatic noem). Dat was de eerste 100% studless set.

Dit is toch Tweakers-Gold man _/-\o_ Wat is het ook een heerlijk forum :)

Je omschrijft ook precies wat ik voel met dat verschil in stevigheid met Bricks en Studless.

Gevoelsmatig moet er ook met studless in het design veel meer rekening gehouden worden, en oplossingen gezocht worden, om de boel te locken daar.

thanks man, leuk en leerzaam d:)b

@mawashigeri gaat ook voor jou op, thanks, ook dat Philiform is leuk te lezen zeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 15-08-2024 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Informaticus89
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:37
Beyond schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 00:22:
Volgende week naar Legoland/house.

Waar kan ik vinden of er exclusieve sets zijn die alleen daar te koop zijn?
Er zijn 3 lego house limited editions die Je alleen in het lego house kan kopen. Dit zijn sets 40501, 40504 en 40505. Daarnaast kun je er een schaalmodel (architecture) van het lego house kopen (21037), maar die is tegenwoordig ook bij lego online te bestellen.

In Legoland is set 40346 (Legoland park) exclusief te krijgen.

Alle andere sets hebben in Lego House (een officiële Lego Shop waar je ook insiders punten krijgt) de standaard prijzen. In Legoland (geen officiële shop) liggen deze soms nog hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Popmartijn
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23:11
Informaticus89 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:18:
[...]

Er zijn 3 lego house limited editions die Je alleen in het lego house kan kopen. Dit zijn sets 40501, 40504 en 40505. Daarnaast kun je er een schaalmodel (architecture) van het lego house kopen (21037), maar die is tegenwoordig ook bij lego online te bestellen.
Ook 40503 (Dagny Holm, master builder) is nog te krijgen bij LEGO House. Ja, officieel is deze set afgelopen maart met pensioen gegaan, maar de overgebleven voorraad is nog te koop. In ieder geval nog 3 weken geleden, toen wij in LEGO House waren. (Maar hier geldt wel, op = op).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
gizmokat schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:31:
[...]

Ik heb het zelf ook, ik heb dit jaar voor mij doen ook vrij weinig Lego gekocht, ik heb ook het hele idee van een Lego stad te bouwen op de zolder ook maar laten varen, en zelfs een paar weken geleden een stuk of 10 sets uit mijn back log verkocht, en waarschijnlijk ga ik nog wel wat meer verkopen.

Buiten het feit dat ze op dit moment niet zo veel sets uitbrengen die ik echt wil hebben, merk ik ook dat ik niet echt het geld er meer voor over heb, ze maken het steeds duurder en zelfs in de aanbieding vind ik het nu vaak nog te duur, en bij andere bouwsteentjes fabrikanten waarvan de kwaliteit net zo goed is koop je mooie sets voor een fractie van de prijs van Lego.
De sets die je in je back log had, waren neem ik aan sets die je eigenlijk wel echt wou hebben en nog van een tijd waren dat LEGO sets minder duur waren (en ook toen pas in aanbieding gekocht)? Of maakten al die sets deel uit van het Lego stad plan?

Pas op dat wat je in bezit hebt niet laat verpesten door wat je niet hebt.

Dat LEGO niet zoveel uitbrengt op het moment wat je echt aanstaat kun je ook zien als een voordeel; je bent er geen geld aan kwijt want je wil ze niet. En je kunt altijd nog op Marktplaats o.i.d. kijken of er nog (oudere) sets zijn die je voor een leuke prijs op de kop kunt tikken. Als er dan een steentje mist is ook niet gelijk een ramp met een LEGO stad (waar je ook kunt verbouwen aan een bestaande set).

Ik merk dat m'n LEGO plezier af en toe ook inkakt als ik kijk naar wat dingen kosten en wat ze aanbieden of een sfeer die af en toe bij communities of in bepaalde posts kan hangen, maar probeer dan gewoon even op wat anders te focussen en me te richten op hetgeen ik thuis heb staan; gebouwd dan wel ongebouwd.

[ Voor 25% gewijzigd door Gim op 15-08-2024 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 14:40

vhal

ಠ_ಠ

Die Gizmo zal ws. een c/p gaan worden van Stitch-set....ik zie zoveel potentiele gelijkenissen :P
Informaticus89 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:18:
[...]

In Legoland is set 40346 (Legoland park) exclusief te krijgen.

Alle andere sets hebben in Lego House (een officiële Lego Shop waar je ook insiders punten krijgt) de standaard prijzen. In Legoland (geen officiële shop) liggen deze soms nog hoger.
Vergeet de 40556 niet, de LEGO Mythica set. Geen idee of deze in Billund ligt maar ik zag hem in LEGOLAND Duitsland liggen voor 35€ of zo, Windsor schijnt hem ook te hebben (beide parken vanwege het nieuwe themagebied).

Naast de 40346 zag ik ook kleinere Legoland park setjes liggen maar ik heb de nummers even niet paraat.

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
gizmokat schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:31:
[...]

Ik heb een gelijkaardig probleem vermoed ik. Toen ik van mijn appartement verhuisde naar een huis(je) had ik grote plannen met mijn Lego collectie. Ik heb een aparte kamer voorzien om een layout te bouwen en als display ruimte voor de grote losse sets (boomhut, destiny's bounty, space shuttle,...).

De realiteit is echter dat dat kamertje vandaag een chaotische stockruimte is geworden, met veel te veel dozen en kastjes allerhande. Geen gezellige ruimte om in te bouwen. Ik moet toegeven dat ik waarschijnlijk omwille van fomo veel te veel heb gekocht afgelopen jaren, zonder mij echt af te vragen of ik het wel wil bouwen.

Ik heb nog steeds plezier van deze hobby, maar ik merk dat het voornamelijk draait rond veel kleinere sets en fotograferen van minifigs. Daarom overweeg ik ook om het grootste deel van mijn enorme stock te verkopen, alleen kijk ik daar weer tegenop. Het versturen van (grote) dozen zie ik niet echt zitten.
En alhoewel ik oprecht niets gekocht heb als investering zitten er wel enkele heel 'waardevolle' stukken in, dus moet ik daarvan gaan uitzoeken hoe/wat/wanneer/hoeveel...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:15:
Ik heb nog steeds plezier van deze hobby, maar ik merk dat het voornamelijk draait rond veel kleinere sets en fotograferen van minifigs. Daarom overweeg ik ook om het grootste deel van mijn enorme stock te verkopen, alleen kijk ik daar weer tegenop. Het versturen van (grote) dozen zie ik niet echt zitten.
En alhoewel ik oprecht niets gekocht heb als investering zitten er wel enkele heel 'waardevolle' stukken in, dus moet ik daarvan gaan uitzoeken hoe/wat/wanneer/hoeveel...
Met grote dozen of duurdere verkopen kun je ook eisen dat het alleen goed verzekerd verstuurd wordt en dat de condities ook helder zijn afgestemd of dat het opgehaald wordt.

Als je al weet dat er 'enkele' heel waardevolle stukken tussen zitten dan ben je redelijk snel klaar met het uitzoeken wat de prijs zo'n beetje is op Bricklink o.i.d. Als het oog niet ligt op investering en de absolute hoofdprijs ontvangen, dan is het vervolgens een kwestie van aantrekkelijk onder die Bricklink prijs te blijven :)

Met m'n collectie mag blijven wat er in m'n vitrinekastje staat :) Even wat Creator, Technic en Winter Village sets niet meegeteld. Sommige dingen verdwijnen uit m'n vitrinekast om plaats te maken voor wat 'beters' en dat mag dan in principe weg. Boutique Hotel staat nu op de plek van een Harry Potter set die al weg mocht :)

[ Voor 12% gewijzigd door Gim op 15-08-2024 10:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 00:20
Mijn ervaring is dat als de Lego sets nog netjes en compleet zijn (in doos heb ik geen ervaring mee, ik bouw de sets altijd 😎), dat je deze vaak wel voor de vraagprijs verkocht krijgt op Marktplaats en/of Bricklink. Het is vaak een kwestie van geduld. Zeker als je de sets met flinke korting hebt gekocht en ze uit productie zijn kan je er makkelijk de aanschafprijs weer op terugverdienen.

En mocht je moeite hebben met verzending van grote/dure sets. Het risico hiervan ligt altijd bij de koper. Mocht hij hier problemen mee hebben, kan je het altijd verzekerd versturen. En anders expliciet vermelden in de advertentie dat de set opgehaald dient te worden.

Edit ter verduidelijking: Ik meld in de advertentie altijd dat bij verzending de kosten en het risico voor de koper zijn. Daarnaast bied ik ook de kopersbescherming aan via marktplaats. Hier is in al mijn verkopen 2x gebruik van gemaakt. Het ergste wat ik ooit heb mee gemaakt is dat ik een Cada 1:8 super car heel moest versturen en ik deze dus zorgvuldig had ingepakt (met foam en verpakkings korrels), maar door de bezorger als basketbal is gebruikt, waardoor de set dus redelijk uit elkaar lag. Ja, daar kan ik vrij weinig aan doen. En soms dat er toch na controle 1 of 2 stukjes ontbreken, maar die stuur ik dan gewoon na. 100% compleet is bij mij dus altijd 100% compleet.

Ik houd zelf regelmatig 'opschoon acties' en verkoop dan een berg sets om weer ruimte te maken voor nieuwe modellen. Op deze manier blijft de hobby ook een beetje betaalbaar 😎

[ Voor 40% gewijzigd door Psyx88 op 15-08-2024 12:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:35
Ik merk bij mezelf, en dat lees ik ook terug in de reacties van @Kapoen en @Gim, dat er na jaren flink met LEGO bezig geweest te zijn er nu ook wel Lego-verzadiging optreedt. Ik heb 4 (Ikea) vitrinekasten gevuld met Lego, plus nog meerdere planken en overige plekken waar Lego modellen opgesteld staan. Op een gegeven moment heb je gewoon geen ruimte meer en ga je oudere sets afbreken om plaats te maken voor nieuwere sets. Maar dan moet je die afgebroken sets ook weer ergens opslaan en begint die ruimte ook krapper te worden.

In de loop van 2023 was ik al drastisch gestopt met het kopen van nieuwe Lego sets, en tot nu toe heb ik in 2024 alleen de Tuxedo Cat set gekocht en gebouwd. Wel heb ik de Lamborghini Countach 5000 en de nieuwe C-3PO sets nog op mijn wishlist staan. Maar geen haast, die komen wel eens in een leuke aanbieding. :)

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-05 15:14
Prosac schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 18:44:
[...]

toch allemaal dingen waar ik meer mee had gehad dan deze keuzes. Zal ook te maken hebben dat ik het beide the Goonies alleen van naam ken en weinig heb met schepen. Gremlins vind ik meh.
Ik heb zelf de Ferrari van Magnum, de Blues Mobile, de General Lee en KITT, maar dan van een ander merk. Die hebben ook de A Team bus. Is misschien beetje vloeken in de kerk, maar die lijken erg goed op het origineel en zijn ook leuk om te bouwen.

Ik denk dat het voor Lego vooral een kwestie is van de afweging of de licentiekosten opwegen tegen de mogelijke opbrengst. En dat dit soort sets dan weer een te kleine doelgroep hebben. Immers: iemand van 20 zal weinig ophebben met een auto uit de jaren 80...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Psyx88 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:21:
En mocht je moeite hebben met verzending van grote/dure sets. Het risico hiervan ligt altijd bij de koper. Mocht hij hier problemen mee hebben, kan je het altijd verzekerd versturen. En anders expliciet vermelden in de advertentie dat de set opgehaald dient te worden.
Met de verantwoordelijkheid of het risico vraag ik me toch echt wel af hoor...

Ik doe sowieso altijd expliciet in een advertentie erbij vermelden dat ophalen voorkeur heeft en dat verzenden mogelijk is op verzoek van de koper en dan ook op risico van de koper. Dan nog steeds zal ik het verzekerd versturen als het bedrag m.i. wat hoog ligt.

Er kan sprake zijn van beschadiging of zoek geraken van een pakketje. Verzenddoos die bijvoorbeeld kapot gaat en steentjes die eruit vallen. Of wie weet wordt het "bezorgd" volgens T&T, maar heeft de koper niks ontvangen of blijft de status bij de koerier domweg op "onderweg" staan (al meerdere malen meegemaakt). De koper zal dan bij jou komen aankloppen dat hij iets niet (goed) ontvangen heeft. En dan is het aan de verkoper om contact op te gaan nemen met de koerier. Dat loopt niet via de koper.

Ik doe daarom ook vaker verzekerd versturen om mezelf als verkoper te beschermen, ookal ligt de koper nergens wakker van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16
Haay schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:25:
Ik merk bij mezelf, en dat lees ik ook terug in de reacties van @Kapoen en @Gim, dat er na jaren flink met LEGO bezig geweest te zijn er nu ook wel Lego-verzadiging optreedt. Ik heb 4 (Ikea) vitrinekasten gevuld met Lego, plus nog meerdere planken en overige plekken waar Lego modellen opgesteld staan. Op een gegeven moment heb je gewoon geen ruimte meer en ga je oudere sets afbreken om plaats te maken voor nieuwere sets. Maar dan moet je die afgebroken sets ook weer ergens opslaan en begint die ruimte ook krapper te worden.

In de loop van 2023 was ik al drastisch gestopt met het kopen van nieuwe Lego sets, en tot nu toe heb ik in 2024 alleen de Tuxedo Cat set gekocht en gebouwd. Wel heb ik de Lamborghini Countach 5000 en de nieuwe C-3PO sets nog op mijn wishlist staan. Maar geen haast, die komen wel eens in een leuke aanbieding. :)
Dat merk ik ook. En het gekke is, het zorgde bij mij voor een beetje afkeer. Teveel Lego sets die gebouwd moesten worden en sets die overal maar verspreid stonden in onze woning. Een paar maanden terug dus alle Technic Sportauto's verkocht, heel veel losse sets en nu heb ik de modular huizen (12 stuks) als pakket nog op Marktplaats staan. Ruimte creëren. Ik weet nog niet voor wat, maar het geeft wat lucht op één of andere manier. Ik hou nog een paar parels zoals de vuurtoren en de rest gaat weg.

De liefde zal ooit wel weer komen dat de kast weer volstaat met Lego :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:23
Ik zie mezelf nog niet zo snel oude sets verkopen, alleen ik doe nu wel veel rustiger aan met het kopen van Lego dan een paar jaar geleden. Dat heeft ook met ruimte te maken om het neer te zetten. Een keer een modulair gebouw per jaar is al heel erg leuk, en misschien tussendoor nog een andere set :) Af en toe gaat het nog kriebelen om een grote set als de Rivendell-set te kopen, maar tot nu toe weet ik me in te houden.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• pier-nl
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18:01
Het risico bij verzenden ligt bij de verkoper en niet de koper.

Ik verstuur best veel met PostNL en DHL. En het is me 3 keer overkomen dat een pakket is kwijt geraakt. PostnL lukt het wel om een pakket terug te vinden als je ook de info in de doos stopt en\of ook de info op de doos schrijft. Het gebeurd wel eens dat de verzendsticker verdwijnt en op deze manier zijn alle keren de pakketten terug gevonden.

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

pier-nl schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:39:
Het risico bij verzenden ligt bij de verkoper en niet de koper.
Dat is standaard zo maar bij particuliere verkoop kan hier van af geweken worden mits het expliciet in de advertentie vermeld wordt - dus effectief 'bij verzending zijn risico & kosten voor koper' en niet enkel 'kosten voor koper'

Qua verzekerd versturen: lees zeker de kleine lettertjes na voor dat je jezelf beschermd acht:
dpd-belgie bijvoorbeeld keert enkel uit op basis van gewicht, onafhankelijk van aangegeven waarde (komt neer op een paar euro per kilo, oftewel zo goed als waardeloos voor lego-sets)

[ Voor 0% gewijzigd door roeleboel op 15-08-2024 12:03 . Reden: td-vaudt ]

• Makaja
Mooie set, maar is deze niet heel erg top-zwaar? Gevoelsmatig heeft ie maar een tikje nodig, om om te vallen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:25:

Ik heb dit jaar volgens mij alleen nog maar iets van Creator 3-in-1 en Speed Champions gekocht.

Het is ook een beetje keuzes maken. In het begin na de dark ages vond ik veel sets en thema's leuk en gaf daar gehoor aan. Dat sets tot series behoren en je dan ook nog voor de serie gaat maakt het dan helemaal een ding. Een leerproces :+ En ook al heb ik het onlangs bijv. over zo'n Jazz Club gehad; met grote sets slaap ik er echt méérdere nachten over. Winter village sets schaar ik ook tot 'grote' sets.

Met LEGO is een nieuwe set kopen en bouwen ontzettend leuk, maar probeer mezelf ook vooral te houden in de hoek van plezier halen uit de sets en stenen die ik al heb. Blijven kopen is onbegonnen werk, tenzij je ook veel verkoopt. Of het nou vanwege ruimte of geld is. Dus niks ten nadele van m'n LEGO hobby; eigenlijk juist ten goede :)

Ik ben het met je eens dat sets afbreken en opbergen ook ruimte kost, die ook niet onuitputtelijk is. Ik probeer dat dan ook tot een minimum te houden. Ik heb dat vooral met de Technic sets gedaan, omdat die in gebouwde staat al snel groot zijn. Vind ik ;) En dan heb ik niet eens zoveel Technic, zeker vergeleken met anderen.

Overigens iets kleins en irritants... die steentjes met die klemmetjes, die clips.... het lijkt wel alsof die aan de lopende band stuk gaan. Vooral in gebouwde staat. Al behoorlijke wat sets gehad waarbij die clips verrot blijken. Of er valt plots wat af of het breekt af op het moment dat ik zo'n set uit elkaar haal. Of er in gebouwde staat dan toch teveel spanning op staat, waardoor het beter is om een set maar niet te lang gebouwd te laten staan? Voor een display model niet handig natuurlijk, maar hoe dan ook irritant.... je wil dat je sets na een paar jaar ook nog gewoon intact zijn.

• Gim
  • Niet online
Metal Mark schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:31:
Dat merk ik ook. En het gekke is, het zorgde bij mij voor een beetje afkeer. Teveel Lego sets die gebouwd moesten worden en sets die overal maar verspreid stonden in onze woning. Een paar maanden terug dus alle Technic Sportauto's verkocht, heel veel losse sets en nu heb ik de modular huizen (12 stuks) als pakket nog op Marktplaats staan. Ruimte creëren. Ik weet nog niet voor wat, maar het geeft wat lucht op één of andere manier. Ik hou nog een paar parels zoals de vuurtoren en de rest gaat weg.

De liefde zal ooit wel weer komen dat de kast weer volstaat met Lego :P
Haha.... dat inderdaad ook. Sets die gemakzuchtig overal maar even snel neergezet waren. Maar ook reserve onderdeeltjes en dergelijk die nog in bakjes stonden in een kastje of in een zakje ergens rondslingerden. Overal en nergens. Daar ben ik echt meteen van gaan werken, zodat het allemaal weer wat blij elkaar ligt.

Het lucht enorm op wanneer de "chaos" wat weg is. Door ordenen en door wat verkopen.

Maar hoe groots je het aanpakt met verkopen. Was het lastig om die keuze te maken? Of gewoon even ZO klaar mee dat je het nog net niet gratis aanbood? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 15-08-2024 12:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16
Gim schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:30:
[...]

Maar hoe groots je het aanpakt met verkopen. Was het lastig om die keuze te maken? Of gewoon even ZO klaar mee dat je het nog net niet gratis aanbood? :P
Eens, en met een Scandinavische stijl in huis werkt een hoop Lego ook niet mee. Het voordeel is wel dat het niet persé weg moest, bij een eerlijke prijs heb ik de sets van de hand gedaan. Had wel kunnen wachten totdat er enorme bedragen werden geboden, maar dat hoeft van mij niet. We hebben gelukkig een zolder, maar het stond daar maar een beetje in het donker en dat vond ik toch wel zonde. Iemand moet er toch meer plezier aan beleven dan dat het staat opgeslagen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:16
Metal Mark schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:01:
[...]

Eens, en met een Scandinavische stijl in huis werkt een hoop Lego ook niet mee. Het voordeel is wel dat het niet persé weg moest, bij een eerlijke prijs heb ik de sets van de hand gedaan. Had wel kunnen wachten totdat er enorme bedragen werden geboden, maar dat hoeft van mij niet. We hebben gelukkig een zolder, maar het stond daar maar een beetje in het donker en dat vond ik toch wel zonde. Iemand moet er toch meer plezier aan beleven dan dat het staat opgeslagen.
Denemarken kun je ook onder Scandinavië scharen. Bijkopen dus.

• Gim
  • Niet online
einz schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:30:
[...]

Denemarken kun je ook onder Scandinavië scharen. Bijkopen dus.
Vroeg me inderdaad af hoe de Denen dat dan combineren, die stijl met LEGO. Maar eigenlijk nog meer.... hoe populair is LEGO eigenlijk bij de Denen zelf? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:35

RBH

Grappig wat ik hierboven allemaal lees, zit er toevallig deze week ook mee. 'Verzadiging' is wel een juist woord wat ik hierboven las. Wilde alles hebben, kocht veel met korting, backlog groeide, toch maar wat bouwen, nu ruimte tekort. Kan wel een kast gaan bouwen zodat ik meer ruimte heb, maar heb toch maar de andere kant op besloten: Er moet opgeruimd worden.

Er zijn nog twee sets die er wel komen, de McLaren P1 en de Mercedes G500. Paar sets mogen nu verdwijnen, zal in de loop der tijd nog wel een en ander verkopen, beetje ruimte maken voor deze twee Technic sets en later dit jaar de UCS Millenium Falcon. Die staat toch al zeker ruim een jaar nog nieuw in doos hier, moet ik toch echt deze winter maar eens gaan bouwen. :)

• Gim
  • Niet online
(Nah, laat maar) :)

[ Voor 92% gewijzigd door Gim op 15-08-2024 15:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
Gim schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:30:
[...]
Maar ook reserve onderdeeltjes en dergelijk die nog in bakjes stonden in een kastje of in een zakje ergens rondslingerden. Overal en nergens.
Ik heb sinds 2014 of zo heel vaak/altijd zulke onderdelen in 1 en later 2 bakjes gedaan, "sorteer ik nog een keer uit, want sets gaan toch niet weg". En de sets gingen ook niet weg, maar de bakjes werden voller en voller. Tot een maand of 2-3 geleden. Alles opgeruimd :*) zo vind je nog een hoop bruikbaar spul :D

Sommige reserve onderdelen hou ik liever wel bij de set. Niet omdat ze ooit weg gaan, maar meer om een set "echt" compleet te houden of voor de extra bouwopties van de Porsche of Camero en die gaan dan in een ziplock zakje bij de instructies in de Ikea Samla bak :)

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:52:
[Afbeelding]

:')

Er is ook al een MOC voor een rode arm zoals uit The Force Awakens.
Volgens mij is het dezelfde arm...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:45

Superkiwi

Hoi doei

Mmm, de Gizmo moet nog wel een kleine facelift krijgen wil die voor mij interessant zijn. Wel tof dat die in de pijplijn zit!

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• gizmokat
Gim schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:40:
[...]

De sets die je in je back log had, waren neem ik aan sets die je eigenlijk wel echt wou hebben en nog van een tijd waren dat LEGO sets minder duur waren (en ook toen pas in aanbieding gekocht)? Of maakten al die sets deel uit van het Lego stad plan?

Pas op dat wat je in bezit hebt niet laat verpesten door wat je niet hebt.

Dat LEGO niet zoveel uitbrengt op het moment wat je echt aanstaat kun je ook zien als een voordeel; je bent er geen geld aan kwijt want je wil ze niet. En je kunt altijd nog op Marktplaats o.i.d. kijken of er nog (oudere) sets zijn die je voor een leuke prijs op de kop kunt tikken. Als er dan een steentje mist is ook niet gelijk een ramp met een LEGO stad (waar je ook kunt verbouwen aan een bestaande set).

Ik merk dat m'n LEGO plezier af en toe ook inkakt als ik kijk naar wat dingen kosten en wat ze aanbieden of een sfeer die af en toe bij communities of in bepaalde posts kan hangen, maar probeer dan gewoon even op wat anders te focussen en me te richten op hetgeen ik thuis heb staan; gebouwd dan wel ongebouwd.
Het waren sets die deels bij mijn stadsplan hoorde, wat city sets, road plates, grote city treinset met extra rails, 2 oude 6 studs speed champions en amg mercedes speed champion set, en een grote stunz set.

Dat alles had ik goedkoop gekocht in de aanbieding, de Porsche 911 en Ferrari F40 6 studs speeds champions heb ik voor meer dan het dubbele verkocht, had ze zelf bij de prijs mepper voor 9 euro pers stuk gekocht, de Amg Mercedes speed champions had ik dubbel gekocht met een 2 plus 1 gratis actie, de rest van de sets eigenlijk ook met grote korting gekocht, en nu de meeste ook met een kleine winst verkocht.

Ik heb nog in mijn back log een berg kleine city sets en wat dino world sets, nog de daily bugle, boomhuis, jazz club modular, halve bookshop die ik nog moet bouwen, Dreamz haaienschip en schilpadbusje, venom groot, nog een zooi speed champions, Batman art set, wat creator 3in1 sets en nog meer waarvan ik niet eens meer weet dat ik het heb, ik moet het nog uitzoeken wat ik daar van ga houden en ga verkopen.

Ook niet alles hoeft weg een ik ga nu ook gewoon een andere route op inplaats van maar te blijven kopen ook sets uit elkaar halen en er wat anders van maken via Rebrickable.

Het toch niet maken van een lego stad heeft ook niet alleen te maken met dat het te duur word, er staat nu nog van alles en nog wat op die zolder, en het is ook mijn hobby kamer voor mijn andere hobby, het bouwen van radiografische auto's en heb daar ook ruimte voor nodig, en het dient ook nog als opslag plaats voor van alles en nog wat, als ik daar een hele stad ga bouwen heb ik daar ook niet echt ruimte meer voor.
En ik heb ook nu zoiets van hoe vaak ga ik dan op die zolder bezig met Lego en zie ik het staan en kijk ik er naar om, de sets die ik nu in de woonkamer heb in 2 vitrine kasten staan, die zie ik dan ook en word dan ook nog naar om gekeken.

[ Voor 13% gewijzigd door gizmokat op 15-08-2024 19:35 ]

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:28:
[...]

Als ik mij niet vergis is elke merchandise rond Space Balls verboden, dat was een voorwaarde van George Lucas aan Mel Brooks om die parodie te mogen maken. Wel jammer, want ik wou als kind inderdaad die flamethrower hebben :P
Nu je het zegt, dat verhaal herken ik.

De bus-starship is al wel tijdje beschikbaar in andere stenen (weet niet of het dezelfde build is als deze)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmokat
Kapoen schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:15:
[...]

Ik heb een gelijkaardig probleem vermoed ik. Toen ik van mijn appartement verhuisde naar een huis(je) had ik grote plannen met mijn Lego collectie. Ik heb een aparte kamer voorzien om een layout te bouwen en als display ruimte voor de grote losse sets (boomhut, destiny's bounty, space shuttle,...).

De realiteit is echter dat dat kamertje vandaag een chaotische stockruimte is geworden, met veel te veel dozen en kastjes allerhande. Geen gezellige ruimte om in te bouwen. Ik moet toegeven dat ik waarschijnlijk omwille van fomo veel te veel heb gekocht afgelopen jaren, zonder mij echt af te vragen of ik het wel wil bouwen.

Ik was ook heel enthousiast met Lego en het plan om op de zolder een lego stad te maken, maar in de realiteit is het wat minder, er staat nog van alles en nog wat, er is wel al een hoop opgeruimd en weggedaan maar goed er staan nog veel spullen van mijn vrouw, en ik gebruik de ruimte ook voor mijn andere hobby het bouwen van radiografisch auto's heb daar ook ruimte voor nodig, en we gebruiken de ruimte ook als opslag, als ik dan de ruimte alleen ga gebruiken voor een Lego stad heb ik voor de rest van de spullen en andere hobby geen ruimte meer

En ik ben bang als het op zolder gaat staan ik er eigenlijk ook niet echt meer naar om kijk, ik kom daar nu ook niet echt veel, in de woonkamer staat het in 2 vitrine kasten en dat zie ik gewoon elke dag, mede daardoor en de steeds duurdere prijzen maar besloten om het plan maar te laten varen.

ik heb nog best wel veel sets nieuw in doos ga daar nog wel het een en ander van verkopen, ook sommige gebouwde sets twijfel ik om te verkopen, zoals de Ninjago stadstuinen en het home alone huis, zijn erg groot en staan nu weggemoffeld op mijn slaapkamer.

Heb nog steeds plezier in het bouwen van Lego alleen merk ik dat ik de laatste tijd steeds leuker vind om kleine sets te bouwen en speed champions.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00

NoTimeRemains

I know

Het Dreamzzz virus is in huize NoTimeRemains ook geland... ze hebben de serie rond gekeken en vinden het fantastisch. Nou na lang sparen (en de kortingsacties) mocht de spaarpot een keertje op de kop en heeft meneer gekozen voor de Krokodilauto (71458) (bij Intertoys met 20% korting), mevrouw wilde Zoey en Zian de Kattenuil (71476) en kreeg daar Izzie en Bunchu het konijn (71453) gratis bij (Bol).

Je kan natuurlijk niet alleen maar good guys hebben dus papa heeft De Middernachtraaf van de Neder Heks (71478) meegesnoept (ook via Intertoys).

M'n D&D hoofd gaat ook hol door de minifigs en de Baba Yaga-achtige hut van de raaf. Hier MOET een gave oneshot mee te maken zijn!

This is the Way.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:01
Ik begin langzamerhand door te krijgen hoe je het beste op Bricklink kan bestellen volgens mij.

Als je een wanted list wil aanschaffen via de Auto-select functie die automatisch de onderdelen in verschillende winkels bij elkaar zoekt, maakt het soms nogal uit of je zelf voor elk item op de wanted list een max prijs hebt ingesteld.

Even een experiment gedaan met twee MOCs welke ik nog eens wil maken. Hierbij laat ik Auto-select de onderdelen bij elkaar zoeken met het filter ingesteld op alleen NL of op EU, en de max prijs van alle onderdelen op ongelimiteerd, gemiddelde prijs of op gemiddelde prijs + 30 %:

Edge of Bricks Thunderjaw 311 lots 1596 parts
https://rebrickable.com/m...RICKS/thunderjaw/#details
  • Zonder max prijs - NL: EUR 120.41, n = 6 stores
  • Zonder max prijs - EU: EUR 100.32, n = 4
  • Max prijs gezet op average price - NL: EUR 98.6, n = 8
  • Max prijs gezet op average price - EU: EUR 102.55, n = 7
  • Max prijs gezet op average price + 30% - NL: EUR 114.52, n = 6
  • Max prijs gezet op average price + 30% - EU: EUR 95.98, n = 5
Mega core magnetizer Ice planet style 151 lots 468 parts
https://rebrickable.com/m...tizer-ice-planet/#details
  • Zonder max prijs - NL: EUR 143.17, n = 7 stores
  • Zonder max prijs - EU: EUR 243.83, n = 6
  • Max prijs gezet op average price - NL: EUR 110.96, n = 13
  • Max prijs gezet op average price - EU: EUR 120.51, n = 9
  • Max prijs gezet op average price + 30% - NL: EUR 119.65, n = 9
  • Max prijs gezet op average price + 30% - EU: EUR 122.1, n = 8
Welke hiervan daadwerkelijk de goedkoopste zijn hangt ook nog af van de verzendkosten uiteraard. Prijs instellen op gemiddelde prijs in NL lijkt me hier het goedkoopst, hoewel je door een iets hogere prijs in te stellen soms wel een paar stores minder krijgt, wat weer verzendkosten kan schelen.

Zonder max prijs worden er onderdelen geselecteerd met bizar hoge prijzen (e.g. 11 euro voor 3403c01 blauw terwijl die gemiddeld 50 cent kost). Volgens mij is dit omdat de Auto-select functie vooral zo min mogelijk winkels prioriseert?

Volgens mij zijn er best wel wat winkels die hier slim gebruik van maken en wat algemene onderdelen met absurd hoge prijzen ertussen stoppen hopend dat mensen zonder te checken via Auto-select een bestelling doen.

Hopelijk heeft iemand er wat aan, is helaas niet echt een intuitieve site... Heeft iemand verder nog tips?

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:24
Makaja schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:17:
[...]

Mooie set, maar is deze niet heel erg top-zwaar? Gevoelsmatig heeft ie maar een tikje nodig, om om te vallen...
Dat valt enorm mee. Het staat best stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 15:20
Mijn zoontje heeft 2 jaar geleden de Lego Technic Volvo dumptruck (42114) gekregen voor zijn verjaardag. Hij heeft er niet ontzettend veel mee gespeeld. Een paar maanden geleden wilde hij er weer mee spelen en toen reed hij niet meer. Ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw gebouwd (mijn vrouw had hem de eerste keer gebouwd), maar hij deed het nog steeds niet. Toen wat onderdelen besteld om de aansluiting van de cabine met de bak wat te verstevigen (dat is een zwak punt) en hem nog eens grotendeels opnieuw gebouwd laatst. Nog steeds geen werkende truck.

Nu heb ik de motors eens los getest en blijkt dat er 2 van de 3 motors niet meer goed draaien/reageren. Dit betreft een L en een XL motor. 88013 en 88014.

Weet iemand of zoiets onder garantie valt? Het is in november 2022 aangeschaft en de betreffende motors zijn ook niet meer te koop bij Lego zelf. Met veel speurwerk kan ik ergens nog wel een site vinden die ze heeft of via Marktplaats, maar ben bang dat het dan gebruikte zijn die wellicht ook stuk gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
@kleinelievewolff
Gewoon mailtje sturen naar Lego. Vertellen wat het probleem is en wat je hebt geprobeerd om het op te lossen. Wellicht vragen ze je om een filmpje te maken van het probleem, maar ze lossen het vast wel op. Dat de motors niet zijn te bestellen op de site, maakt niet uit. Het spul ligt sowieso in Denemarken voor dit soort problemen. Dat het 2 jaar geleden is aangeschaft, maakt ook niet uit.

Persoonlijk vind ik het wel apart dat de motors het niet doen, maar daar weten zij wel meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
kleinelievewolff schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:32:
Mijn zoontje heeft 2 jaar geleden de Lego Technic Volvo dumptruck (42114) gekregen voor zijn verjaardag. Hij heeft er niet ontzettend veel mee gespeeld. Een paar maanden geleden wilde hij er weer mee spelen en toen reed hij niet meer. Ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw gebouwd (mijn vrouw had hem de eerste keer gebouwd), maar hij deed het nog steeds niet. Toen wat onderdelen besteld om de aansluiting van de cabine met de bak wat te verstevigen (dat is een zwak punt) en hem nog eens grotendeels opnieuw gebouwd laatst. Nog steeds geen werkende truck.

Nu heb ik de motors eens los getest en blijkt dat er 2 van de 3 motors niet meer goed draaien/reageren. Dit betreft een L en een XL motor. 88013 en 88014.

Weet iemand of zoiets onder garantie valt? Het is in november 2022 aangeschaft en de betreffende motors zijn ook niet meer te koop bij Lego zelf. Met veel speurwerk kan ik ergens nog wel een site vinden die ze heeft of via Marktplaats, maar ben bang dat het dan gebruikte zijn die wellicht ook stuk gaan.
Mijn ervaring is dat als het bij Lego via 'kapotte steentjes' te selecteren is dat ze erg vlot reageren zelfs voor vervanging van 8 jaar oude Duplo stenen!. Misschien dat ze bij iets duurs zoals een motor even doorvragen, maar dat is uiteraard geen probleem - desnoods stuur je de onderdelen naar ze op.
Snel mijn motoren ook maar eens uitproberen, het ding staat al weer een tijdje stof te happen op zolder! Ik heb echt een hekel aan die Control+ dingen met app, gewoon met fysieke afstandsbediening past veel beter bij Lego wat mij betreft. Ze kunnen het wel, bij de treinen zit gewoon een bluetooth afstandsbediening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
mawashigeri schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:23:
[...]

Mijn ervaring is dat als het bij Lego via 'kapotte steentjes' te selecteren is dat ze erg vlot reageren zelfs voor vervanging van 8 jaar oude Duplo stenen!. Misschien dat ze bij iets duurs zoals een motor even doorvragen, maar dat is uiteraard geen probleem - desnoods stuur je de onderdelen naar ze op.
Snel mijn motoren ook maar eens uitproberen, het ding staat al weer een tijdje stof te happen op zolder! Ik heb echt een hekel aan die Control+ dingen met app, gewoon met fysieke afstandsbediening past veel beter bij Lego wat mij betreft. Ze kunnen het wel, bij de treinen zit gewoon een bluetooth afstandsbediening.
Dat is juist het probleem, de motoren (en hub) worden niet genoemd in de lijst bij "kapotte steentjes" voor dit model. Enkel de bouwstenen zelf.

En eens met de afkeer tegen Control+. Zie het ook al gebeuren dat de app binnenkort verdwijnt of niet meer werkt en je lego model dan gebricked is (pun intended).

Maar zal binnenkort eens contact opnemen met de klantenservice van Lego.

[ Voor 3% gewijzigd door kleinelievewolff op 16-08-2024 10:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makaja
kleinelievewolff schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:27:
[...]
En eens met de afkeer tegen Control+. Zie het ook al gebeuren dat de app binnenkort verdwijnt of niet meer werkt en je lego model dan gebricked is (pun intended).
Dat is exact de reden dat ik weiger een Control+ set te kopen. Sommige zijn best leuk, maar de reputatie van Lego en apps is niet zo geweldig en dan zit je straks weer met een gemotoriseerde set, die je niet kunt gebruiken want er is geen afstandsbediening meer voor. Bovendien mis je de haptische feedback op een telefoon, dus kun je niet meer gewoon naar de set kijken en deze bedienen, maar moet je op het scherm van je mobiel kijken. Nee, ik weiger gewoon om daar geld aan uit te geven.

En datzelfde geldt ook (een beetje) voor die nieuwe hub: daar zit een accu bij, die je enkel bij Lego kunt kopen. Geef mij maar AA batterijen. Die zijn er over een aantal jaren nog wel. Zo'n accu misschien niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
kleinelievewolff schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:27:
[...]
Dat is juist het probleem, de motoren (en hub) worden niet genoemd in de lijst bij "kapotte steentjes" voor dit model. Enkel de bouwstenen zelf.

Maar zal binnenkort eens contact opnemen met de klantenservice van Lego.
Ik zie ze er toch echt bijstaan in het zoekscherm.

MOTOR, NO. 26342598
MOTOR, NO. 36347365
MOTOR, NO. 156384835
HUB, NO. 26142536
HUB, NO. 26375901

Het is wel wat lastig te controleren dat zo'n motor het echt niet doet, 9V op een paar pinnetjes zetten denk ik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYOsC3OSfIDSZvu5QohMajfdm5c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G3XfsdyIqvm24tueXtwbpuUZ.jpg?f=user_large
Dit plaatje heb ik gepikt van een thread op EuroBricks.

[ Voor 20% gewijzigd door mawashigeri op 16-08-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
mawashigeri schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:53:
[...]

Ik zie ze er toch echt bijstaan in het zoekscherm.

MOTOR, NO. 26342598
MOTOR, NO. 36347365
MOTOR, NO. 156384835
HUB, NO. 26142536
HUB, NO. 26375901

Het is wel wat lastig te controleren dat zo'n motor het echt niet doet, 9V op een paar pinnetjes zetten denk ik:
[Afbeelding]
Dit plaatje heb ik gepikt van een thread op EuroBricks.
Ik zal nog eens beter kijken dan!

De motors "werken" nog wel een beetje. Als in dat ze af en toe wel draaien. Maar de ene kant op sneller als de andere kant op enzo.

Ik heb ze voor de zekerheid ook nog aangesloten op een andere hub, maar met hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
mawashigeri schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:23:
[...]
Misschien dat ze bij iets duurs zoals een motor even doorvragen, maar dat is uiteraard geen probleem - desnoods stuur je de onderdelen naar ze op.
Opsturen van de defecte elektronica vragen ze dusver bij mij altijd (kapotte PF servo jaren terug en laatst Spike accu die "dead on arrival" was. Krijg je gewoon retourlabel voor, bij de accu komt de DPD het bij me thuis ophalen zelfs.
De trein remote heeft geen analoge knoppen en is daardoor tov een game controller altijd inferieur. Met Pybricks kan je de trein remote wel in stapjes laten sturen voor soort van fakey analoog, maar het is het uiteindelijk net niet zeg maar.

Ik zit nu een beetje te klooien met Pybricks voor wat modellen (1 met xbox controller). Het is leuk spul en is een goed alternatief dat waarschijnlijk langer ondersteuning krijgt/blijft werken dan de app van Lego :D

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:34

QuattroNL

It is I.

Wetende dat je én nog een aardige backlog hebt én überhaupt geen ruimte hebt om het (gebouwd) neer te zetten en dan toch zo'n aankoop te doen, dat klinkt niet echt logisch....
Maar hé, het is Lego! :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Fy-_8o76Y1aVxgcSdqCmRreCv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KdfAOh9ivRcf06Awz2pN4Scp.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:14
Ik heb net de Bugatti met mijn zoontje gebouwd en die ervaring was zo goed dat we doorgaan voor de Ford GT. Nou zag ik dat er ook verlichtingssets voor te krijgen zijn. Voegen die echt wat toe en (zo ja) welke zijn goed en mooi?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:21
QuattroNL schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:14:
Wetende dat je én nog een aardige backlog hebt én überhaupt geen ruimte hebt om het (gebouwd) neer te zetten en dan toch zo'n aankoop te doen, dat klinkt niet echt logisch....
Maar hé, het is Lego! :+
[Afbeelding]
Was het geduld op om te wachten op betere aanbiedingen? :P
Heb zelf alleen nog maar de dual mercedes set gescoord, die ligt sinds vandaag te wachten thuis ;)

Ben benieuwd of ze meer van dit soort 'normale' auto sets gaan uitbrengen of dat het wel weer richting de supercars e.d. gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

RubjeMazter schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:17:
[...]

Was het geduld op om te wachten op betere aanbiedingen? :P
Dit wáren aanbiedingen :Y
(ze komen vnl van de Trekpleister met 25% korting, de actie loopt nog).
Maar idd, mogelijk komen ze ooit nog eens voor nóg een euro /st goedkoper maar daar had ik geen zin in om op te gaan wachten (fomo? >:) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Over de F40 SC gesproken, ik kwam nog een video tegen met een aantal fixes.

Ik vind de koplampen oplossing een stuk beter dan van die andere MOD. De rest boeit me niet zo heel erg, al is de oplossing voor de minifig armen en het gat in de deur wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Die Nascar en BMW set laat ik voorlopig wel dicht. Heb daar het minste mee (weinig bijzonders) en ze hebben me veul te veul stickers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:41
@QuattroNL Mag ik je vragen wat je trekt aan de Lambo? Het lijkt wel een ruimteschip...

Nascar was leuk geweest als hij minder stickers had. Helaas lijkt Lego juist meer stickers te gebruiken bij de recente builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

XFlame schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:26:
@QuattroNL Mag ik je vragen wat je trekt aan de Lambo? Het lijkt wel een ruimteschip...
Ja dat mag.
Ik ben een Lambo-fan dus deze moest er sowieso komen. Vind ik 'm mooi? Nope!
Ga ik 'm bouwen? Ben bang van wel.
Mogelijk kijken of ie in een andere (normalere) kleur te maken is.
Nascar was leuk geweest als hij minder stickers had. Helaas lijkt Lego juist meer stickers te gebruiken bij de recente builds.
Eensch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
QuattroNL schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:20:
[...]

Dit wáren aanbiedingen :Y
(ze komen vnl van de Trekpleister met 25% korting, de actie loopt nog).
Maar idd, mogelijk komen ze ooit nog eens voor nóg een euro /st goedkoper maar daar had ik geen zin in om op te gaan wachten (fomo? >:) )
Hehe mijne komt daar ook vandaan, ik probeer wat meer geduld te hebben maar zoals je zegt loopt de actie nog dus wellicht barst ik nog onder de druk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RubjeMazter schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:33:
[...]

Hehe mijne komt daar ook vandaan, ik probeer wat meer geduld te hebben maar zoals je zegt loopt de actie nog dus wellicht barst ik nog onder de druk :P
ook niet te lang wachten; zo had ik graag de mercedes amg gehad [..] maar die vind ik te duur geworden

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
himlims_ schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:38:
[...]

ook niet te lang wachten; zo had ik graag de mercedes amg gehad [..] maar die vind ik te duur geworden
Ik heb de serie pas ontdekt een paar maand voor ze naar 8 studs gingen, toen nog een x aantal 6 studs weten te scoren maar ik ga ook niet alle 6 studs meer sparen. Allereerst vind ik ze over 't algemeen minder mooi en zijn ze, wat je zelf ook aangeeft, veel te duur nu. Heel af en toe spiek ik even op marktplaats maar daar wordt ik ook niet dolgelukkig van de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
zonoskar schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:23:
Over de F40 SC gesproken, ik kwam nog een video tegen met een aantal fixes.

[YouTube: LEGO Speed Champions Ferrari F40 MOD]

Ik vind de koplampen oplossing een stuk beter dan van die andere MOD. De rest boeit me niet zo heel erg, al is de oplossing voor de minifig armen en het gat in de deur wel aardig.
Ik vind die neus niet mooi. Had 1 stud korter gemoeten. Dan was het beter in balans. Nu is de overhang aan de voorkant me nét te lang om te denken "die wil ik hebben". Rest van het model vind ik dan wel weer geslaagd, als is het wel wat raar dat je door die opening in de deur naar binnen kunt kijken. Maar ik denk dat dat niet anders kan, behalve met een sticker (dan liever deze oplossing!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

himlims_ schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:38:
[...]

Maar dat is een NIB setje. Ik heb die AMG ook staan, maar ook ik heb niet alle 6stud SCs. Of gaan ze opgebouwd ook voor >40 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
RubjeMazter schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:45:
[...]

Ik heb de serie pas ontdekt een paar maand voor ze naar 8 studs gingen, toen nog een x aantal 6 studs weten te scoren maar ik ga ook niet alle 6 studs meer sparen. Allereerst vind ik ze over 't algemeen minder mooi en zijn ze, wat je zelf ook aangeeft, veel te duur nu. Heel af en toe spiek ik even op marktplaats maar daar wordt ik ook niet dolgelukkig van de prijzen.
Kijk je dan nieuw in doos of gebouwd? Zal er ook aan liggen welke dat je precies zoekt.

Ik keek toevallig vandaag naar een paar 6-stud setjes op marktplaats, maar blijkbaar zijn degene die ik nog heb niet zoveel waard. In het verleden wel wat 6-stud setjes (in doos) verkocht; die verkochten toen wel goed :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:19
QuattroNL schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:24:
Die Nascar en BMW set laat ik voorlopig wel dicht. Heb daar het minste mee (weinig bijzonders) en ze hebben me veul te veul stickers.
De build van de Nascar kan ik anders best aanraden! Heel interessante technieken in de voorkant _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGXfr-hzM0cob_OV28jngaSVweY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iveNOnB8WkZbrOXyTlIPUbLV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Gim schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:13:
[...]
Kijk je dan nieuw in doos of gebouwd? Zal er ook aan liggen welke dat je precies zoekt.
Beide, maar voornamelijk gebouwd, ik gooi de doos toch weg :)
Ik probeer nu eigenlijk niet meer te zoeken naar oudere sets die uit productie zijn gezien de prijs en ik wellicht wat meer tegenkom wat ik zou willen :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:41
Zei er iemand Trekpleister?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TakF9p1Aqg36eF24hj7YN5U-FDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7hQvG1pgSoRDfFCTtIhnUAOo.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zag de ijsvogel laatst bij een andere Tweaker op de achtergrond, om de een of andere reden was dat de reden dat ik mijzelf kon overtuigen om hem te kopen :+
zezke schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:22:
[...]

De build van de Nascar kan ik anders best aanraden! Heel interessante technieken in de voorkant _/-\o_

[Afbeelding]
Krijg je alle extra stickers op A3 formaat aangeleverd? :P

[ Voor 31% gewijzigd door XFlame op 17-08-2024 06:31 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:29
Zoontje (8) heeft z'n spaarpot getrashed...
.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQgDctEOowEqJp8BVKYLCI2wBzc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LcaEkL7lsNa4lN8nLHm5PmoT.jpg?f=fotoalbum_large

Ondertussen is ie lekker begonnen. Best een flinke build. Mooi gedetailleerd ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1nP-c3gnyzfSlCr2F2JEze-ybA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/73YP8ChLqdtyKtBgnezp9d4T.jpg?f=fotoalbum_large

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 21:56
Gister waren de kindjes aan het spelen met de 60198 trein, toen ik opeens hoorde dat de motor wel geluid maakte maar de trein geen kant op ging. Bleek dat de zwarte assen die door de motor gaan en waar vervolgens de wielen op zitten er vanzelf uitgelopen waren. Heb ze nu weer terug geschoven maar ik verwacht dat dit binnenkort weer gebeurt. Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mawashigeri
zunrob schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:09:
Gister waren de kindjes aan het spelen met de 60198 trein, toen ik opeens hoorde dat de motor wel geluid maakte maar de trein geen kant op ging. Bleek dat de zwarte assen die door de motor gaan en waar vervolgens de wielen op zitten er vanzelf uitgelopen waren. Heb ze nu weer terug geschoven maar ik verwacht dat dit binnenkort weer gebeurt. Is hier iets aan te doen?
Allereerst: probeer nieuwe 6L assen, misschien zijn ze wat versleten?

Als de wielen erg los op de as zitten (wat ik vermoed) kan je ze voorzien van een beetje witte houtlijm. Dat droogt transparant op en is niet permanent: beetje harder trekken om het los te krijgen, daarna gewoon afspoelen onder de kraan. Verder is het chemisch veilig t.o.v. plastics voor zover ik weet.
Ik zou dan de assen in de motor steken en op alle uiteinden rondom een klein beetje lijm doen. Doe hetzelfde in de ashouders van de wielen vanaf de buitenkant. Bij houtlijm altijd even laten drogen voordat je het in elkaar zet zodat het niet meer vloeibaar is en dus extra plakkerig; het loopt dan ook niet in de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 21:56
mawashigeri schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 10:24:
[...]

Allereerst: probeer nieuwe 6L assen, misschien zijn ze wat versleten?

Als de wielen erg los op de as zitten (wat ik vermoed) kan je ze voorzien van een beetje witte houtlijm. Dat droogt transparant op en is niet permanent: beetje harder trekken om het los te krijgen, daarna gewoon afspoelen onder de kraan. Verder is het chemisch veilig t.o.v. plastics voor zover ik weet.
Ik zou dan de assen in de motor steken en op alle uiteinden rondom een klein beetje lijm doen. Doe hetzelfde in de ashouders van de wielen vanaf de buitenkant. Bij houtlijm altijd even laten drogen voordat je het in elkaar zet zodat het niet meer vloeibaar is en dus extra plakkerig; het loopt dan ook niet in de motor.
Het treintje heeft nog geen halfuur in totaal gereden denk ik, dus behoorlijk nieuw. Probleem is niet zozeer de wielen op de as, maar dat de as zelf uit de motor loopt. De assen waren allebei meer dan een cm uit de motor gelopen, waardoor dus aan een kant een cm as uitstak en aan de andere kant het wiel eruit gevallen was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
zunrob schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:29:
[...]

Het treintje heeft nog geen halfuur in totaal gereden denk ik, dus behoorlijk nieuw. Probleem is niet zozeer de wielen op de as, maar dat de as zelf uit de motor loopt. De assen waren allebei meer dan een cm uit de motor gelopen, waardoor dus aan een kant een cm as uitstak en aan de andere kant het wiel eruit gevallen was...
Maar de as loopt uit de motor omdat 1 van de wielen de as niet genoeg klemt. Dat ik mijn treintjes heb aangeraakt, is alweer een tijd geleden, maar staat me bij dat de as in de motor altijd al behoorlijk vrij kon bewegen (correct me if I am wrong). Misschien komt het ook omdat het treintje als het een bocht maakt, altijd naar links of rechts is (ovale baan bij de set immers) of waren beide assen niet aan dezelfde kant eruit gegleden? Half uurtje op een lekker tempo heeft misschien dat effect?

Het handigst zou een onderdeel zijn over de wielen die fungeert als stop (zoals bij de assen op de trein met metalen asjes), maar Lego heeft hier bewust voor gekozen blijkbaar, want het onderstel onderdeel voor de motor is specifiek anders dan die over de wielen gaat met metalen asjes. Ik kan me dit euvel ook niet heugen bij mijn treintjes en die hebben hier in 2015 heel wat meer uurtjes gemaakt dan een halve :) (was dus wel PF, maar bij het motor onderdeel is volgens mij alleen het snoer anders bij PoweredUp).

Edit: Hoewel ik de houtlijm oplossing heel creatief vind, heb ik wel een oplossing met alleen Lego. Wat je zou kunnen doen is 2 stuks 8L asjes met stop kopen/gebruiken als tijdelijke oplossing. Mits het elke keer dezelfde kant is die eruit loopt. Steekt het aan de andere kant wel 2 studs uit, maar ja, tijdelijke oplossing ;)

[ Voor 18% gewijzigd door AppieNL op 17-08-2024 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markkie95
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-05 12:55
Gekke random vraag dit, maar kent iemand een website of een tooltje waar je makkelijk een eigen kaart kan tekenen? Ik wil voor mijn Lego MOC stad (waar ik al 3 jaar aan werk, ik moet daar echt een keer wat over posten :p) een kaart maken, ook om toekomstige builds een beetje uit te plannen, maar zit er niet op te wachten om dat via programma's zoals Photoshop from scratch te moeten knutselen.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-05 19:39
En de P1 is af!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0mvRYzdoRHzUUkv9laZ9xnMPNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qFIhloNVDswO1QyxyMGXjRQM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xc47imaqFsgAdAfss060-H1_smI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ErzWn7K9ntR7FSSNksfXL3c6.jpg?f=fotoalbum_large

Erg leuke build, maar Ik had stiekem er toch wat meer van verwacht:

Deuren gaan maar raar open. Het voelt wiebelig en geforceerd hoe het in elkaar zit. Je hebt niet het gevoel alsof je controle hebt over die deur.

De achterklep (over de motor) gaat niet open omdat de spoiler die je op en neer kan doen geïntegreerd is.

Er zitten ook wat stapjes tussen door die je verwacht bij moc-ers ipv Lego om zaken op te lossen. Beetje lastig uit te leggen wat ik daar mee bedoel, maar komt neer dat er vaak tussenstappen zijn voordat je weer een geheel bouwt. Het is niet modulair.

Het volgende project is de Lamborghini weer opbouwen (helemaal uitelkaar gehaald omdat ik een diff verkeerd om had geplaatst) en daarna de Bugatti opbouwen (heb ik 2e hands overgenomen maar nog niet opgebouwd).

Dan is de hele set compleet.

PSN: Leech1984

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
AppieNL schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 14:34:
[...]
Edit: Hoewel ik de houtlijm oplossing heel creatief vind, heb ik wel een oplossing met alleen Lego. Wat je zou kunnen doen is 2 stuks 8L asjes met stop kopen/gebruiken als tijdelijke oplossing. Mits het elke keer dezelfde kant is die eruit loopt. Steekt het aan de andere kant wel 2 studs uit, maar ja, tijdelijke oplossing ;)
Of 7L met 2x halve stop, maar die zijn dan grijs.

Pagina: 1 ... 39 ... 114 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .