Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 32 ... 138 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 08:51
Haay schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:41:
[...]

Ja, de inflatie heeft na Covid en de oorlog in Oekraïne een behoorlijke vlucht genomen. Zowel de echte inflatie van de Euro, als de virtuele inflatie doordat bedrijven de kans grepen hun prijzen eens flink te verhogen.
Je betaalt bij Lego natuurlijk ook voor de licentie en de naam 'Lego'. Zij weten ook wel dat hun product waardevast is. Alleen is dan die 180,- voor de Countach gevoelsmatig dan toch wat veel. Dat heb ik er niet voor over.

En als ik zie wat de 'alternatieve' merken doen: die leveren tegenwoordig sets van hoge kwaliteit (zowel qua steentjes als ontwerp), vaak ook bedrukt en geen stickers, hebben toch minder last van kleurverschillen en zijn vaak ook stukken goedkoper. Lego is al lang niet meer de beste fabrikant.

Er is een documentaire over hoe Lego een 20 jaar geleden of zo, uit een diep dal is geklommen, nadat er een nieuwe CEO was aangenomen. Destijds hadden ze het heel moeilijk, door teveel verschillende bouwsteentjes, teveel sets en nog wat zaken (zo hebben ze de pretparken meen ik ook inmiddels afgestoten?). Ik zie Lego de laatste jaren weer terug die kant op glijden, met steeds meer speciale stukjes die voor één specifieke set worden ontwikkeld.

We zullen zien wat de toekomst brengt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Makaja schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:56:
Je betaalt bij Lego natuurlijk ook voor de licentie en de naam 'Lego'. Zij weten ook wel dat hun product waardevast is. Alleen is dan die 180,- voor de Countach gevoelsmatig dan toch wat veel. Dat heb ik er niet voor over.

En als ik zie wat de 'alternatieve' merken doen: die leveren tegenwoordig sets van hoge kwaliteit (zowel qua steentjes als ontwerp), vaak ook bedrukt en geen stickers, hebben toch minder last van kleurverschillen en zijn vaak ook stukken goedkoper. Lego is al lang niet meer de beste fabrikant.

Er is een documentaire over hoe Lego een 20 jaar geleden of zo, uit een diep dal is geklommen, nadat er een nieuwe CEO was aangenomen. Destijds hadden ze het heel moeilijk, door teveel verschillende bouwsteentjes, teveel sets en nog wat zaken (zo hebben ze de pretparken meen ik ook inmiddels afgestoten?). Ik zie Lego de laatste jaren weer terug die kant op glijden, met steeds meer speciale stukjes die voor één specifieke set worden ontwikkeld.

We zullen zien wat de toekomst brengt..
Ja, ik ben het met je eens. Zeker wanneer je de prijzen van 10 jaar geleden nog kent dan voelt het nu een stuk duurder aan. Dan kun je met cijfers wel aantonen dat dit past binnen de inflatiecijfers, maar gevoel en ratio zitten niet altijd op één lijn. >:)

Maar ik ben het niet met je eens dat alternatieve merken beter zijn dan Lego. Bijvoorbeeld bij grote auto modellen in vergelijkbare schaal als de Creator Expert / 18+ Icons modellen van Lego dan ontbreken de ramen die Lego wel heeft. Dat is voor mij een deal-breker van die alternatieve Lego merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 05:25
Vraagje. Ik ben steentjes aan het bestellen maar via Bricklink ben ik stukken duurder uit dan wanneer ik pick-a-brick op de Lego website gebruik. Hebben anderen die ervaring ook? Ik bestel aantal base plates en losse bricks om steentjes voor een straat te maken en doorzichtige blauwe steentjes voor water.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:45
Makaja schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:28:
[...]
Ja als je kijkt naar bv de modular-huizen: ik kocht de bioscoop voor 140,-. Laatst kocht ik het museum, en die heeft een adviesprijs van 299,- (heb ik er niet voor betaald...).
Wel even de kanttekening hierbij dat het museum bijna twee keer zo veel onderdelen heeft als de bioscoop en op 1,5 baseplate staat ipv. 1. ;)
Als je naar price per part kijkt, is het verschil in prijs veel minder groot, zeker als je bedenkt dat er 10 jaar tussen deze twee sets zit. Dan valt het - in mijn ogen - wel mee. Maar het is wel een trend dat LEGO sets steeds groter en gedetailleerder maakt (en vooral in het detailwerk slaan ze in mijn ogen te veel door), waardoor de gemiddelde set inderdaad ook duurder wordt. Van mij mag het af en toe wel iets kleiner, prettiger voor de portemonnee en fijner voor de ruimte in huis.

[ Voor 5% gewijzigd door Tc99m op 03-07-2024 15:57 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:09
wlchris schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:55:
Includes 1497 pieces
• US $159.99 - DE/FR €159.99 - UK £139.99
• Release: AUGUST 3RD 2024
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oeehhh, die is leuk! Komt er hier wel in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 18:12

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dennis van der Stelt schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:50:
Vraagje. Ik ben steentjes aan het bestellen maar via Bricklink ben ik stukken duurder uit dan wanneer ik pick-a-brick op de Lego website gebruik. Hebben anderen die ervaring ook? Ik bestel aantal base plates en losse bricks om steentjes voor een straat te maken en doorzichtige blauwe steentjes voor water.
Op bricklink is het wat de gek ervoor geeft. Dus als je wat minder gangbare of zeldzame bricks hebt kan het snel aantikken. Zo had ik laatst een paar 2L liftarm met axle hole nodig in het rood, schijnbaar is dat een zeldzaam onderdeel want ze waren bijna 2 euro per stuk. Een grijze variant is 9 cent ofzo. Bij de pick-a-brick winkel betaal je gewoon het plastic, Lego maakt er zoveel er nodig zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 03-07-2024 15:59 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Dat kan, maar is niet mijn ervaring. Vaak is het via Bricklink wel goedkoper te krijgen.
Heb je voorbeelden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
iketot schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:57:
[...]

Dat kan, maar is niet mijn ervaring. Vaak is het via Bricklink wel goedkoper te krijgen.
Heb je voorbeelden ?
Bijvoorbeeld

- FLAT TILE 1X1, ROUND - SKU 6284071 - € 0,04
- FLAT TILE 1X2 light blue transparant, SKU 6251295 - € 0,07
- ROUND PLATE 1X1, SKU 4210633 en 4211525 - € 0,05

Geen enkele site op Bricklink lijkt die goedkoper aan te bieden dan Lego zefl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
zonoskar schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:57:
[...]

Op bricklink is het wat de gek ervoor geeft. Dus als je wat minder gangbare of zeldzame bricks hebt kan het snel aantikken.
Kijk dit antwoord maar hierboven. Zijn veelgebruikte items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:35

QuattroNL

It is I.

Dennis van der Stelt schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:10:
[...]

Bijvoorbeeld

Valt wel mee toch? Gewoon de eerste NL-verkoper die er meer dan 100 (in dit geval ruim 4000) heeft.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Dennis van der Stelt schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:10:
[...]

Bijvoorbeeld

De round plate, de goedkoopste met 96 stuks is 1 cent per stuk.. Geen idee hoeveel je er nodig hebt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lkBdhJJqMpb1RFTJflCWXhEpMs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zDEOTEdCxQLQubpiAmxhWM0O.png?f=fotoalbum_large

Of binnen Nederland voor 1,7 cent..

https://store.bricklink.com/PDH002?itemID=343039001#/shop

[ Voor 5% gewijzigd door iketot op 03-07-2024 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
QuattroNL schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:16:
[...]

Valt wel mee toch? Gewoon de eerste NL-verkoper die er meer dan 100 (in dit geval ruim 4000) heeft.
Klopt, maar andere stenen in mijn wanted lijst heeft hij niet (voldoende) en daarom kwam hij wellicht niet naar voren. 6284071 wil ik er honderden van en daar heeft hij er 22 van.

Bestel je dan veelal bij meerdere winkels en probeer je bezorgkosten laag te houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
Dennis van der Stelt schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:19:
[...]

Klopt, maar andere stenen in mijn wanted lijst heeft hij niet (voldoende) en daarom kwam hij wellicht niet naar voren. 6284071 wil ik er honderden van en daar heeft hij er 22 van.

Bestel je dan veelal bij meerdere winkels en probeer je bezorgkosten laag te houden?
https://store.bricklink.c...YT?itemID=275457484#/shop

Deze heeft er 7500 voor 0,017 cent per stuk.

Als je niet alles bij 1 winkel kan krijgen, dan bij verschillende.
Dan kan je zelf ff berekenen of het goedkoper is dan bij Lego zelf te kopen.

Deze winkel heeft ook de Trans-Light Blue Tile 1 x 2 op voorraad.
Goedkoper dan bij Lego, maar volgens mij zijn de verzendkosten van deze best pittig.

Gewoon even een beetje zoeken en vergelijken. Hoeft niet allemaal van 1 winkel te komen.

[ Voor 15% gewijzigd door iketot op 03-07-2024 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 23:10
Dennis van der Stelt schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:19:
[...]

Verzendkosten bij Bricklink zijn bij mij altijd de grootste uitdaging, want inderdaad kleine kans dat je alles vind bij één winkel als je veel zoekt (of veel van specifieke items).

BSL Bricks heeft 1000+ (nieuw) van je 1x1 round plates en tiles a 2 cent. De 1x2 tiles zie ik in grote aantallen voor 4 cent (nieuw) in Nederland.

Ik heb eigenlijk altijd meerdere projecten waar ik steentjes voor zoek en probeer dan zoveel mogelijk mee te pakken bij een shop waar ik iets moet bestellen. Ik beperk me meestal tot Nederland ivm verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:53
Misschien is dit wel een correct topic... Ik ben op zoek naar een bday cadeau voor mn zoon.
Hij wil graag een leuke, volwassen lego stuk om te bouwen en plaats te geven op zn kamer.
De kleine yoda heeft hij gezien bij mijn neef en was er weg van, maar hij wil niet dezelfde..

Hebben jullie tips?
Budget max 140 euro

Autos is hij geen fan van meer fantasy, movie...
En het moet cool ogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 23:10
skank schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:37:
Misschien is dit wel een correct topic... Ik ben op zoek naar een bday cadeau voor mn zoon.
Hij wil graag een leuke, volwassen lego stuk om te bouwen en plaats te geven op zn kamer.
De kleine yoda heeft hij gezien bij mijn neef en was er weg van, maar hij wil niet dezelfde..

Hebben jullie tips?
Budget max 140 euro

Mocht 'ie Dune leuk vinden, dan is dit een aanradar, ook interessant qua techniek (en momenteel een scherpe prijs): https://www.brickwatch.ne...es-Royal-Ornithopter.html

Er is ook enorm veel keus in Star Wars Lego uiteraard, maar niet heel veel interessants voor die prijs imo:
https://www.brickwatch.ne...Star-Wars?order=pricedown

[ Voor 4% gewijzigd door Xtuv op 03-07-2024 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:53
Xtuv schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:46:
[...]

Mocht 'ie Dune leuk vinden, dan is dit een aanradar, ook interessant qua techniek (en momenteel een scherpe prijs): https://www.brickwatch.ne...es-Royal-Ornithopter.html

Er is ook enorm veel keus in Star Wars Lego uiteraard, maar niet heel veel interessants voor die prijs imo:
https://www.brickwatch.ne...Star-Wars?order=pricedown
Ja ik had die van dune ook al
gezien, vind ik zelf ook leuk, maar minder om zo te "plaatsen", niet?
Ik vrees ook dat hij zo zot niet is van dune als ik..

Star wars zelf ook gekeken naar de darth vader helm..

OF deze:

https://www.bol.com/be/nl...ocialshare_pdp_androidapp

https://www.bol.com/be/nl...p2lklfKgcF_kaAucsEALw_wcB

Ik weet het nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De nieuwe R2D2? 75379

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/75379-1.jpg?202309260228

Of iets van Monkie Kid aangezien hij van fantasy houdt.

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt140d28d28a561398/80045.png

[ Voor 41% gewijzigd door zonoskar op 03-07-2024 16:58 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
skank schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:53:
[...]

Ja ik had die van dune ook al
gezien, vind ik zelf ook leuk, maar minder om zo te "plaatsen", niet?
Ik vrees ook dat hij zo zot niet is van dune als ik..

Star wars zelf ook gekeken naar de darth vader helm..

OF deze:

https://www.bol.com/be/nl...ocialshare_pdp_androidapp

https://www.bol.com/be/nl...p2lklfKgcF_kaAucsEALw_wcB

Ik weet het nog niet
En what about gewoon een kadobon zodat hij er zelf 1 kan uitzoeken ?

Lego is best persoonlijk. Zelfs met mijn zoontjes van nu net 7, laat ik ze liever zelf uitkiezen dan dat ik die keuze maak voor hun. Soms lijkt een set mij heel leuk (voor hun) en vinden ze t zelf maar gewoon, en soms andersom, lijkt een set mij helemaal niks, en vinden zij het geweldig.

Ik zou dan trouwens een kadobon doen voor Intertoys, vaker betere prijzen, en ze hebben nu een lego spaaractie, voor elke 10 euro krijg je een punt, en 15 punten is een gratis setje (simpele setjes van ong 20 euro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
iketot schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:58:
[...]

Lego is best persoonlijk. Zelfs met mijn zoontjes van nu net 7, laat ik ze liever zelf uitkiezen dan dat ik die keuze maak voor hun. Soms lijkt een set mij heel leuk (voor hun) en vinden ze t zelf maar gewoon, en soms andersom, lijkt een set mij helemaal niks, en vinden zij het geweldig.

Ik zou dan trouwens een kadobon doen voor Intertoys, vaker betere prijzen, en ze hebben nu een lego spaaractie, voor elke 10 euro krijg je een punt, en 15 punten is een gratis setje (simpele setjes van ong 20 euro).
Wij hadden vroeger een intertoys boekje en dan konden we zelf wat dingen aanvinken. Mijn moeder kon dan zelf bepalen wat ze kocht en toch was het voor ons een verrassing. Die boekjes zullen er vast niet meer zijn, maar wellicht kun je iets verzinnen om hem wat sets uit te laten kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makaja
Haay schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:40:
[...]

Maar ik ben het niet met je eens dat alternatieve merken beter zijn dan Lego. Bijvoorbeeld bij grote auto modellen in vergelijkbare schaal als de Creator Expert / 18+ Icons modellen van Lego dan ontbreken de ramen die Lego wel heeft. Dat is voor mij een deal-breker van die alternatieve Lego merken.
Nou, een model als de Cada AMG One vind ik toch erg mooi gedaan.

Ik denk dat het grootste verschil erin zit, dat LEGO eigen ontwerpers in dienst heeft, en dat de andere merken veel gebruik maken van MOCs. Dat scheelt uiteraard in de kosten.

Lego heeft de laatste jaren alleen steeds meer de nadruk gelegd op mannen rond de 40/45 jaar. Ofwel:die hebben wat geld dat niet nodig is om te (over)leven. Ik bedoel: het is feitelijk speelgoed, maar ik ken geen kinderen die 4-500,- hebben voor eeen speelgoedset. 😄

Ach je weet wat ze zeggen: boys will be boys, the only thing that changes, is the price of the toys…. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:58

RBH

Zenomyscus schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:05:
[...]

Wij hadden vroeger een intertoys boekje en dan konden we zelf wat dingen aanvinken. Mijn moeder kon dan zelf bepalen wat ze kocht en toch was het voor ons een verrassing. Die boekjes zullen er vast niet meer zijn, maar wellicht kun je iets verzinnen om hem wat sets uit te laten kiezen.
Er zijn nog wel van die catalogi, maar dan met de feestdagen. Je kan ook een Lego boekje/brochure nemen voor dit idee. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Voor dit soort vragen kan ik Brickhunter addon (voor je browser) aanraden.
Die kan je wanted list ophalen en dan vergelijken of bricklink of PaB goedkoper is.

Je kunt ook zelf een offset toevoegen om bv vip points of verzendskosten te offsetten.
En kan daarna zelfs je PaB mandje vullen, zodat je niet alles handmatig hoeft toe te voegen.

Chrome:
https://chromewebstore.go...bnhekjmegkknhifedne?hl=en

[ Voor 12% gewijzigd door JBplap op 03-07-2024 17:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-09 15:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Bsmzr9SnqIWJ9bfGtbk4shMVnI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fPoy0AV89CdpfU3NmK913MJY.jpg?f=fotoalbum_large

En dat was de laatste helm die ik nog moest bouwen.
Erg jammer dat Lego met deze serie is gestopt.
😢

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:44

Cheezus

Luiaard

Includes 1497 pieces
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Das een lieve/blije haai! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 13:45
almightyarjen schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:44:
[...]

Ik heb hem ook ontvangen, echt super mooie set. Heb je de bouwinstructies gezien? 1100+ stappen 8)7 :X d:)b
Haha nee nog niet bekeken. Een beetje een drukke week, dus verwacht volgende week te beginnen. Ik heb er zin in!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

jordy89 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:00:
Zojuist het berg kasteel binnen. Erg blij mee. Ik denk volgende week starten met bouwen.[Afbeelding]
Super gave set!! Ik had m graag in de collectie gehad.

Houdt je ons op de hoogte van jouw bouw voortgang ?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

0,017 euro dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:41
iketot schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:58:
[...]
* RubjeMazter haat kadobonnen... :+

Ik zou 'gewoon' kopen wat je zelf denkt dat hij mooi zou vinden (evt. a.d.h.v. reacties hier) en het bonnetje meenemen. Mocht hij het niks vinden dan kan je 't altijd nog ruilen :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• RBH

RBH

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H04Gsu1VQOA9nVwJVoDM7Q90Idc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rqF7nroYzdA2ujzhhel6Xgv0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:44

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Boingo schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 18:55:
[Afbeelding]

😢
Deze moet ik als laatste nog bouwen, ben net begonnen met die van Captain Rex...

Zijn ze ermee gestopt? Da's inderdaad wel jammer.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:43
Net alle auto's verkocht een paar maanden terug, komt deze parel. Fuuuuu. Probeer ik net een beetje ruimte te maken....

Iemand nog afbeelding gezien van de vernieuwde Jaws naast de vuurtoren? Ik ben heel benieuwd hoe deze combinatie gaat zijn. De boot ziet er in ieder geval wel gaaf uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Boingo schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 18:55:
[Afbeelding]

😢
Je bent de sticker vergeten :)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boingo
Willybubba schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:24:
[...]

Je bent de sticker vergeten :)
Het stickervel zat dubbelgevouwen in de doos. Heb Lego gemaild en er is al vervanging onderweg.
( ik moet toegeven, ik plak niet altijd alle stickers )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 20:18
Karp schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:52:
Niet iedereen heeft altijd tijd en/of geld om zelf te bouwen. Wat zijn jullie favoriete blogs/vlogs/youtubers/influencers/podcasters/watdanook als het op Lego aan komt?
Ik mis Duckbricks nog in hetgeen genoemd. Zijn wat langere video's vaak, maar leuke en interessante content.

Verder kijk ik zo nu en dan Bricksie, Jangbricks, Tiago en Emmasaurus (feat. MrSaurus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Nog een plaatje van de Mclaren 1:8
Nvm, plaatje staat al hier in dit topic, 6 posts eerder. Sorry.

[ Voor 75% gewijzigd door AppieNL op 04-07-2024 09:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Kijk eens zes posts boven je ;)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
ReVision. schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:44:
[...]
Kijk eens zes posts boven je ;)
Woops, sorry, aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:28
Iemand ergens een review van de Lego truck of deze in bezit.
Ben benieuwd naar de ervaringen en ik twijfel zelf om hem aan te schaffen qua prijsstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
Versaevel schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:03:
Iemand ergens een review van de Lego truck of deze in bezit.
Ben benieuwd naar de ervaringen en ik twijfel zelf om hem aan te schaffen qua prijsstelling.
Ik denk dat je iets specifieker moet zijn, want Lego heeft momenteel meerdere trucks in het aanbod, oa van City en Icons...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:41
Makaja schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:06:
[...]

Ik denk dat je iets specifieker moet zijn, want Lego heeft momenteel meerdere trucks in het aanbod, oa van City en Icons...
Als ik een gok mag doen is 't deze :P maar wellicht wel handiger om OP te laten antwoorden :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ceII0WlmHz2MtP7I4O_Xre464Jo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SLayc0NI1goqbYNIMqDm17Tm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pi!
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

pi!

RubjeMazter schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:15:
[...]
Als ik een gok mag doen is 't deze :P maar wellicht wel handiger om OP te laten antwoorden :D
[Afbeelding]
In dat geval: https://jaysbrickblog.com...40-yellow-delivery-truck/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ben eens kritisch gaan kijken naar mijn LEGO-collectie. En dan met name even de nieuwe dozen. Ik koop eigenlijk niet om te speculeren met waardestijging maar meer vanwege goede aanbiedingen waar ik dan toch niks op kan verliezen. Alles ingevuld in Brickeconomy, het zijn tientallen sets:
- Paid price is 21% lager dan de Retail value
- Current value is 43% hoger dan Paid price

Ik heb het overgrote deel lager dan MSRP gekocht, dus dat boost het percentage wel, en daarnaast heb ik nu de BrickLink sets erin gezet die de waarde flink opstuwen. Maar in ieder geval komt het er een beetje op neer dat het voor de waardestijging eigenlijk beter is 'gewoon' een paar duizend euro in een ETF te zetten.

Mijn used sets zijn een keer over de kop gegaan qua waarde, ondanks dat ik die wel allemaal in elkaar heb gezet (heb de conditie gewoon op Used - Complete gezet). Heb van het merendeel ook de dozen nog. Maar ja een Emerald Night kan dan wel 500,- opbrengen maar die doe ik toch niet weg, net als alles eigenlijk. Ik heb een kapitaal aan 9V rails liggen, maar ja dat ga ik toch niet weg doen.

Dus, conclusie: koop wat je echt wil en voor de rest moet het wel een hele goede deal zijn wil ik nog een set gaan aanschaffen. Heb nu om mijn nieuwe visie vorm te geven voor het eerste een doos verkocht, de sanctum sanctorum aan een vriendin voor 150,-. Heb er 146,- voor betaald en ik doe er toch nooit wat mee omdat ik er niks aan vind. Maar ja ik ga natuurlijk niet alles voor vriendenprijsjes weg doen haha.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Kuusj schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:39:
Ben eens kritisch gaan kijken naar mijn LEGO-collectie. En dan met name even de nieuwe dozen. Ik koop eigenlijk niet om te speculeren met waardestijging maar meer vanwege goede aanbiedingen waar ik dan toch niks op kan verliezen. Alles ingevuld in Brickeconomy, het zijn tientallen sets:

Ik heb het overgrote deel lager dan MSRP gekocht, dus dat boost het percentage wel, en daarnaast heb ik nu de BrickLink sets erin gezet die de waarde flink opstuwen. Maar in ieder geval komt het er een beetje op neer dat het voor de waardestijging eigenlijk beter is 'gewoon' een paar duizend euro in een ETF te zetten.

Mijn used sets zijn een keer over de kop gegaan qua waarde, ondanks dat ik die wel allemaal in elkaar heb gezet (heb de conditie gewoon op Used - Complete gezet). Heb van het merendeel ook de dozen nog. Maar ja een Emerald Night kan dan wel 500,- opbrengen maar die doe ik toch niet weg, net als alles eigenlijk. Ik heb een kapitaal aan 9V rails liggen, maar ja dat ga ik toch niet weg doen.

Dus, conclusie: koop wat je echt wil en voor de rest moet het wel een hele goede deal zijn wil ik nog een set gaan aanschaffen. Heb nu om mijn nieuwe visie vorm te geven voor het eerste een doos verkocht, de sanctum sanctorum aan een vriendin voor 150,-. Heb er 146,- voor betaald en ik doe er toch nooit wat mee omdat ik er niks aan vind. Maar ja ik ga natuurlijk niet alles voor vriendenprijsjes weg doen haha.
Prima toch? 8)

Sowieso zou iedereen moeten kopen wat ie echt wil. Of wat leuk is om eens te bouwen goedkoop binnenhalen en vervolgens verkopen wanneer je het beu bent (huren kan ook, maar dan ben je tijdgebonden).

Af en toe heb ik nog wel enthousiaste grillen van dit hebben, dat hebben, leuk, alles leuk, maar laat het tegenwoordig allemaal even bezinken eer ik echt toesla. Zo heb ik er voor mezelf echt wel goed aan gedaan dat ik de Creator 3-in-1 Giraf set uiteindelijk niet gekocht heb. Afweging gemaakt of ik hem écht wilde of dat ik toch liever een andere wilde :)

Dat gezegd hebbende.... ik heb nog niemand voorbij zien komen die de Lambo Countach gekocht heeft? Of heb ik een boel posts gemist :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
Gim schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:01:
[...]

Dat gezegd hebbende.... ik heb nog niemand voorbij zien komen die de Lambo Countach gekocht heeft? Of heb ik een boel posts gemist :P
Ik koop hem pas met een leuke korting en ik geloof dat die Lego exclusief is tot 1 augustus of zo? Dus zal niet daarvoor zijn. Daarnaast moet ik nog een Landrover in elkaar zetten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Sowieso zou iedereen moeten kopen wat ie echt wil. Of wat leuk is om eens te bouwen goedkoop binnenhalen en vervolgens verkopen wanneer je het beu bent (huren kan ook, maar dan ben je tijdgebonden).

Af en toe heb ik nog wel enthousiaste grillen van dit hebben, dat hebben, leuk, alles leuk, maar laat het tegenwoordig allemaal even bezinken eer ik echt toesla. Zo heb ik er voor mezelf echt wel goed aan gedaan dat ik de Creator 3-in-1 Giraf set uiteindelijk niet gekocht heb. Afweging gemaakt of ik hem écht wilde of dat ik toch liever een andere wilde :)

Mee eens. Ik ben al weer bijna 9 jaar uit mijn Lego 'Dark Ages' en heb in die jaren een aardige Lego collectie opgebouwd. Maar ben nu, mede door groeiend ruimte gebrek, wel steeds kritischer wat ik nog aan Lego koop. Dan moet het echt een set zijn die ik erg mooi vind, die bij mijn bestaande collectie past, en die ook een leuke uitdagende bouwervaring biedt. Ik heb vorige maand de Creator 3-in-1 Grote Tijger gebouwd (eerst de rode panda, daarna uit elkaar gehaald en de koi karper, en vervolgens uit elkaar gehaald en de tijger zelf gebouwd). Door de drie modellen te bouwen heb ik er wel plezier van gehad.

Gisteren overigens met een andere nieuwe set begonnen, waarbij dit stap 1 is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YyAh2G15azXlEq0R-NHSsDk_Ba4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SRCbTQDpfGi3lzfrOXMNJ9O1.jpg?f=fotoalbum_large
Wie deze set al heeft gebouwd zal het zeker herkennen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14:41
Kuusj schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:39:

De ambitie om dingen te verkopen heb ik ook niet. Ik vind het wel een soort geruststelling dat mocht alles mis gaan en moest ik m'n collectie moeten verkopen om in leven te blijven, ik er niet al te veel verlies op zal maken.

Die Bricklink sets van de laatste serie vallen me overigens flink tegen qua verkoopwaarde. Dat kasteel staat voor 350-375 op marktplaats, da's 3-10% stijging voor MISB. Geeft wel weer minder groot schuldgevoel om hem toch open te snijden en te bouwen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14:41
Haay schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:42:
[...]
[Afbeelding]
Deze staat ook nog op mijn lijstje. Heb 2 realistische exemplaren rondlopen. Kijken of dat ruzie wordt :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boingo
[...]

[Afbeelding]
Heb de set niet , maar dit is volgens mij toch echt de tuxedo kat. Toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 13:04

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

[...]

Geen idee, maar ik heb hem net binnen. *O*
Echter nog geen tijd om te bouwen. -O-

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vind de Lambo echt veel te duur. Hetzelfde met de Landrover. En ik heb de MOC staan die ik overall er beter vind uitzien. Hij is minder correct dan de Lego vesie, maar op een of andere manier vind ik de Lego set lelijk. Vooral hoe de voorruit overloopt in de neus en die enorme bulten in de spatborden vind ik niet mooi. En dubbellucht. op een model als deze had ik kunnen leven met dezelfde banden voor en achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:28
RubjeMazter schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:15:
[...]

[Afbeelding]
Deze inderdaad ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
skank schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:37:

Hebben jullie tips?
Budget max 140 euro

Fantasy, movie (ok, serie, GoT) en zeker cool <knip> maar geen Lego, dus hier niet op z'n plaats.

[ Voor 35% gewijzigd door Ardana op 05-07-2024 13:49 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:34

almightyarjen

When does the hurting stop?

SLS zit in elkaar! Leuke build, maar de lanceertoren is wel wat repetitief. Op naar de Creator space shuttle en het "space hoekje" is, voor nu, gereed :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-dimHiRs13WFhC9cbCr3wY7GMU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QDypTzzUHjeYDMyIDN6v9pUh.jpg?f=fotoalbum_medium

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:45
42erik schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 19:53:
[...]

Fantasy, movie (ok, serie, GoT) en zeker cool

[Afbeelding]

https://nl.aliexpress.com...4ff128e&afSmartRedirect=y

Wel alternatieve steentjes, dus ligt eraan of ie purist is
Je bedoelt "Throne of Games"...

Ik wil geen discussie over nep-lego uit China starten ;) maar wel even een waarschuwing voor @skank : bouwsets met imitatiestenen die je via Chinese webshops koopt hebben worden meestal in een plastic zak geleverd. Ook de kwaliteit van de handleiding is wisselend. Dus misschien niet zo geschikt als een mooi cadeau (tenzij je het zelf opnieuw wil inpakken).

Je kunt op Brickwatch zoeken op de thema's Adult Welcome/Icons, Art of Ideas. Die zijn wat meer op volwassenen gericht en bijna altijd displaywaardig.
https://www.brickwatch.ne.../theme/141/Adults-Welcome
https://www.brickwatch.net/nl-NL/sets/theme/156/ICONS
https://www.brickwatch.net/nl-NL/sets/theme/133/Art
https://www.brickwatch.net/nl-NL/sets/theme/59/Ideas

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
almightyarjen schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:04:
SLS zit in elkaar! Leuke build, maar de lanceertoren is wel wat repetitief. Op naar de Creator space shuttle en het "space hoekje" is, voor nu, gereed :)

[Afbeelding]
hoe gaat het met de container terminal?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Afas schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:08:
[...]
hoe gaat het met de container terminal?
Die zit nog in de sealing van de verhuizing :D Ik ben nu eerst ff bezig met het aankleden van de Lego room, daarna ga ik weer verder met de container terminal. Tijdens de verhuizing is er een tafel op de blauwe kraan gevallen, dus er is een lichte drempel om daarmee te beginnen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

almightyarjen schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:04:

[Afbeelding]
Nice.
De raker had ik binnen no time af. De toren staat al een tijdje voor 28% gebouwd. Te repetitief :)

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• UberQuaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 13:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/exFAU6LYcfcK3lcxYvrlm81ZSoI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MBHzhAp4h5imLDUs8pwtumOY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7dBCHiOn64gnumXl9a-f2AEtTQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q9lUPcANoyB3cLRFaesNiSZB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q3CjKYq5aeEj4MO8ooO7Mk1kHzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZZFc685LOWaGPK94ErkssIXl.jpg?f=fotoalbum_large Vorige week vrijdag mijn mountain fortress binnengekregen en vanavond afgebouwd. Een gave bouw ervaring en een indrukwekkend eindresultaat. Erg blij mee. Erg veel mooi gedetaileerde raampjes en gewoon een stoer fort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Toch de oude P1 dus, vreemde keuze zo 11 jaar na de introductie van die auto.

Gelekte foto’s zien er wel goed uit. Alleen jammer van de kleur, een oranje 1:8 hadden we immers al, de gele introductie kleur had dan leuker geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 05-07-2024 08:00 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXAdB0ajTsqRMHeGZ0b_HUQJ4X8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Gjtim750ZAepCVTUBVhQGSD.jpg?f=fotoalbum_large

Er is overigens ook een gelekte voorkant.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 19:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAMzLQsc8_w0yiQ3-R9gFYZVwMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gKH4XgTUR19jH5Vx5K5bYGv4.jpg?f=fotoalbum_large

de eerste schilderij set, ben benieuwd naar de bouw ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh hihi. Ik had niet verder terug dan de gelekte achterkant gescrold.

Nou goed rest staat nog wel, kleur niet helemaal enthousiast mee voor de rest lijkt het wel een leuke aanvulling op de collectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Tc99m schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:07:
[...]

Je bedoelt "Throne of Games"...

Ik wil geen discussie over nep-lego uit China starten ;) maar wel even een waarschuwing voor @skank : bouwsets met imitatiestenen die je via Chinese webshops koopt hebben worden meestal in een plastic zak geleverd. Ook de kwaliteit van de handleiding is wisselend. Dus misschien niet zo geschikt als een mooi cadeau (tenzij je het zelf opnieuw wil inpakken).

Je kunt op Brickwatch zoeken op de thema's Adult Welcome/Icons, Art of Ideas. Die zijn wat meer op volwassenen gericht en bijna altijd displaywaardig.
https://www.brickwatch.ne.../theme/141/Adults-Welcome
https://www.brickwatch.net/nl-NL/sets/theme/156/ICONS
https://www.brickwatch.net/nl-NL/sets/theme/133/Art
https://www.brickwatch.net/nl-NL/sets/theme/59/Ideas
Goede toevoeging, de ervaring als cadeau is minder door het plastic verpakken. Deze specifieke handleiding is wel een goede, 1 moeilijke stap van de vleugels bevestigen op het lijf door het gewicht, verder geen issues gehad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
o<:) Winter Village geruchten o<:)

Op BrickFanatic kwam een gerucht voorbij dat de volgende Winter Village set "Hot Air Balloon Ride" zou gaan heten met een balloon, een winterhuis en een brievenbus.

Nu staat mij qua "grotere" ballonnen niks verder bij behalve eentje van Friends. Niet gelijk indrukwekkend groot, maar ook de vraag of we daar op zitten te wachten, dat ie heuuul groot is. Dan toch meer benieuwd naar het winterhuis... Als de geruchten al waar zijn ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRGxM0Ah0HBlJdkyavr8AuQRwQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eMkYoZZTH3qkktCr46SJ6XhR.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht het gerucht deels in de goede hoek zitten... zou LEGO misschien een 'attractie' vervolg op de carrousel gaan maken; bijvoorbeeld een ferris wheel met luchtballonnetjes, maar dan wat winters sfeervoller dan onderstaande:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c9GVjcagGZcfYgaB3Hw4tVSWidE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4R2U6BWv7mIPcxQy8qI1QXBz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou nog steeds iets van een kerkje leuk vinden. Ja, dan wordt het al gelijk religieus en daar doet LEGO niet aan, maar er zijn ook genoeg kerken al omgebouwd tot appartementen of een club :+

Tot zover de geruchtenmolen :+

[ Voor 12% gewijzigd door Gim op 05-07-2024 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
cherrycoke schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:55:
[Afbeelding]

de eerste schilderij set, ben benieuwd naar de bouw ervaring!
Uit de reviews maak ik op, dat de details met stickers zijn opgelost. Dat vind ik in dit soort gevallen toch altijd wel jammer, omdat het toch om een display-set gaat, die waarschijnlijk één keer gebouwd wordt, en dan op de plank komt te staan. Dan gaan na verloop van tijd de stickers krullen en zo. En ze kunnen prima printen, kijk maar naar https://www.lego.com/nl-n...llow-delivery-truck-60440 . Die aanhanger is gewoon met prints gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Makaja schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:59:
[...]

Uit de reviews maak ik op, dat de details met stickers zijn opgelost. Dat vind ik in dit soort gevallen toch altijd wel jammer, omdat het toch om een display-set gaat, die waarschijnlijk één keer gebouwd wordt, en dan op de plank komt te staan. Dan gaan na verloop van tijd de stickers krullen en zo. En ze kunnen prima printen, kijk maar naar https://www.lego.com/nl-n...llow-delivery-truck-60440 . Die aanhanger is gewoon met prints gedaan...
Voor zover ik weet krullen de moderne stickers echt niet meer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:05
Karp schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:52:
Niet iedereen heeft altijd tijd en/of geld om zelf te bouwen. Wat zijn jullie favoriete blogs/vlogs/youtubers/influencers/podcasters/watdanook als het op Lego aan komt?
Nog 1 vergeten: R.R. Slugger @RRSlugger
Beetje niche met een obsessieve voorkeur voor Rock Raiders, maar de video's zijn altijd erg onderhoudend.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:51
Gim schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:53:
Ik zou nog steeds iets van een kerkje leuk vinden. Ja, dan wordt het al gelijk religieus en daar doet LEGO niet aan, maar er zijn ook genoeg kerken al omgebouwd tot appartementen of een club :+
Met de release van Notre Dame lijkt er toch enigzinds verandering te komen in het standpunt rond religieuze gebouwen. Artikel op Brickfanatics: LEGO issues statement on religious nature of 21061 Notre-Dame de Paris

Relevant citaat uit het artikel:
“Our policy on architectural landmarks with religious connotations, culture and history is evolving as we will begin to consider representation of such buildings in our extensive product portfolio. Each set will be carefully selected in tribute to its significant cultural and historical relevance. The LEGO Architecture Notre-Dame de Paris set has been created as a tribute to the historical and architectural significance of the iconic building, which is why it has been included in the LEGO Architecture line.”
Dit wil uiteraard niet zeggen dat ze nu meteen City, Friends, modular, Winter Village,... kerkjes gaan ontwerpen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:40
[...]

Mee eens. Ik ben al weer bijna 9 jaar uit mijn Lego 'Dark Ages' en heb in die jaren een aardige Lego collectie opgebouwd. Maar ben nu, mede door groeiend ruimte gebrek, wel steeds kritischer wat ik nog aan Lego koop. Dan moet het echt een set zijn die ik erg mooi vind, die bij mijn bestaande collectie past, en die ook een leuke uitdagende bouwervaring biedt. Ik heb vorige maand de Creator 3-in-1 Grote Tijger gebouwd (eerst de rode panda, daarna uit elkaar gehaald en de koi karper, en vervolgens uit elkaar gehaald en de tijger zelf gebouwd). Door de drie modellen te bouwen heb ik er wel plezier van gehad.

[Afbeelding]
Precies dit!
Heb me in het begin na een tijdje echt moeten bedwingen niet alles te kopen wat ik leuk vind.
Nu koop ik echt enkel dingen die echt bij mij passen, vooral auto's en ruimtevaart en af en toe iets wat ik samen met mijn zoontjes leuk vind om te bouwen.
Dat scheelt heel veel FOMO en ruimte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:27
Makaja schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:59:
[...]

Lego kan (volgens mij) alles printen, maar het is vaak een kosten gedreven keuze. De gelicentieerde sets hebben dit (overdreven veel stickers) eigenlijk allemaal, doordat Lego groot bedrag moet afstaan voor de gebruikte licentie.

Volgens mij is alleen Mario-lego een lijn geheel zonder stickers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makaja
Modulars hebben ook geen stickers.

En vwb die kosten: je kunt me niet wijsmaken dat je zo’n vrachtwagen volledig kunt bedrukken, maar dat bij een set van 400,- je met stickers moet werken, vanwege de kosten. Voorbeeld: de nieuwe Artemis-set. Daar zitten allerlei stickers bij, terwijl het een echte displayset is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:31
Makaja schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:56:
Modulars hebben ook geen stickers.
Jawel hoor, in ieder geval 10232 Palace Cinema heeft ze, helaas.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25
Bumblebee is binnen! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ShA0k8VviypArzS_xAzgeYT8u4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BRN98SNAy5eiqEF9YsDaAmY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_c8-0g5uLsk4sNVoVVz7GtXkWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jz10YoafGpRYTk0TOYfPLfrR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pyp-nm0vlhgIclTC1qizqTNNPuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gAzyXLHTixCQFlCjYcGA5iVI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Includes 1497 pieces
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die haai ziet er niet uit!

Vind de hele set er beetje kinderlijk uit zien eigenlijk.

Niet echt geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
Bardu schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 14:22:
[...]

Jawel hoor, in ieder geval 10232 Palace Cinema heeft ze, helaas.
Oh ja, die was ik even vergeten. Is ook al een tijdje terug dat ik die gebouwd heb. Ik plak in en uit principe geen stickers. Heb hier de Unimog staan, waar ik dat wél gedaan heb (was mijn eerste set na de dark ages), en die worden nu lelijk, terwijl de set enkel op de kast staat, en er dus niets mee gedaan wordt. Machtig mooie set, trouwens. Toen Technic nog echt Technic was, en niet alleen maar buitenkant…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:23
TheDeeGee schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 16:01:
[...]

Niet echt geslaagd.
Mijn vrouw gaf als 1e reactie; Dat is toch een kinderset? Oh nee, 18+...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:40
TheDeeGee schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 16:01:
[...]

Niet echt geslaagd.
Ehm, je weet dat Lego kinderspeelgoed is in eerste plaats? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:23
Marsman83 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:31:
[...]

Ehm, je weet dat Lego kinderspeelgoed is in eerste plaats? ;)
Gezien de vele 18+ georiënteerde sets, als ook bijbehorende prijzen, zou ik stellen dat dit tegenwoordig niet meer het geval is. Meer voor alle leeftijden.

Maar wanneer je dan een set richt op je volwassen (of in ieder geval 18+) publiek, dan is het niet handig dat de set er uitziet als een 6+ set. Het ontgaat mij een beetje waarom hier 18+ op moet staan overigens maar dat even terzijde.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Thalaron schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:21:
Het ontgaat mij een beetje waarom hier 18+ op moet staan overigens maar dat even terzijde.
Ik weet dat het retorisch is, maar in dit geval door de franchise, het prijskaartje en de brick-built base die minstens 30% van de stenen voor zijn rekening neemt. Ze hadden een vergelijkbare set in City kunnen maken voor de helft van de prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Dit najaar komt er een nieuwe film die opgebouwd is met Lego... en Pharrell Williams?
Eigenaardige combinatie volgens mij, maar de trailer ziet er ok uit:

Ik vind helaas niet meteen foto's terug, maar ik meende al in de geruchtenmolen een ruimteschip set gezien te hebben die gelinkt is aan deze film.

Alvast een beschrijvend artikel: Pharrell Williams’ LEGO® Spaceship Likely to Launch in September – Appearing in Autobiographical Film ‘Piece by Piece’?[Speculation]

Ik vind dit leuk nieuws voor de fans van Pharrell, maar zelf zie ik me niet direct naar de bioscoop lopen om deze te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 07-07-2024 14:55 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25
En klaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZjmjOh5KZFTGGEJUsukLp9giII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ZnKFTwHeUQUl7ujyAUol3pb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FhSqIAJ4-ndf7wuLf1_afxEOEhw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mxFrqut3dI3iSbriJlCwseHg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQLmzVksElvND2qzSLYkdeCD1vM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZP7zJZkFhpKIXwjesLsWoxCb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5nVzQcKy6Qf7RyfyVu2yZuvmtTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gXzlG5OTNDU4eNRRLhmKxlQJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6Z37wFTVLxctBcQwsHs0OVUjcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BGd09WjdxSE7JL9AazRivIZV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KK_uiUkHbHKi1Et1MCMJbfvjLNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cnNqlLww7WYjc6CA2vHorQ4v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jbHb1ClySjSuPPtL9OIDmqibFwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wyqAKTt0hXkUsGmhOFGxgP1c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sj9alc8g4kjYtQ6TfiKBcbCCRAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SqstI0XcN8661F7AvhBKv3y2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/teQ_qS63MTxvJhz3s8y3h8zbuQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b86itrkgH97svBApm8QYbEIe.jpg?f=fotoalbum_large

Erg toffe build weer. (y) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Waar het volgens mij al heel lang gebruikelijk is dat de kleine 1 studs als spare parts meekomen heb ik vandaag de 40751 Gimli en Legolas gebouwd en daar had ik 0 spare parts.
Gewoon alle benodigde steentjes en klaar.

Is dit nieuw? Kan me voorstellen dat dit uiteindelijk best veel steentjes kan schelen maar toch.

De volgende set had wél weer gewoon de gebruikelijke spart parts!

[ Voor 9% gewijzigd door hemiparo op 07-07-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Laatst online: 13-09 19:46

neanderthaler

Are friends electric?

Kapoen schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:04:
Dit najaar komt er een nieuwe film die opgebouwd is met Lego... en Pharrell Williams?
Eigenaardige combinatie volgens mij, maar de trailer ziet er ok uit:

[YouTube: The PIECE BY PIECE Trailer is Here | Pharrell Williams ✅ LEGO® ✅]

Ik vind helaas niet meteen foto's terug, maar ik meende al in de geruchtenmolen een ruimteschip set gezien te hebben die gelinkt is aan deze film.

Alvast een beschrijvend artikel: Pharrell Williams’ LEGO® Spaceship Likely to Launch in September – Appearing in Autobiographical Film ‘Piece by Piece’?[Speculation]

Ik vind dit leuk nieuws voor de fans van Pharrell, maar zelf zie ik me niet direct naar de bioscoop lopen om deze te zien.
Zou Pharell zelf vroeger ook Lego gehad hebben? Ik kan me herinneren wel eens gelezen te hebben dat hij uit een middle class gezin komt met intelligente ouders, niet ergens uit een grootstedelijke 'hood'. Hij is creatief, intelligent, welbespraakt en op muzikaal gebied erg breed georienteerd. Zou dus zomaar kunnen dat hij in zijn jeugd zelf Lego had of er mee in aanraking gekomen via zijn eigen kinderen.

Maar het zou dus ook kunnen dat hij voordat men hem benaderde voor een samenwerkingsproject, hij nog nooit van Lego gehoord had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
42erik schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:16:
[...]

Voor zover ik weet krullen de moderne stickers echt niet meer hoor.
Helaas is mijn ervaring anders. Met de gewone lego sets gelukkig nog niet, maar met diverse moderne Technic sets is het echt wel treurig gesteld met de geplakte stickers. Ben mede daarom ook gestopt met het plakken van de meeste stickers bij Technic sets.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCYH8LdR8xtV2fIULru3pywlua0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9qFfkcZRn6z38OMgvnHKIybj.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn nieuwste modulair is af! Hij is groter dan de standaard base plate en maakt hem daarom imposant. Er zitten weer leuke dingetjes in, maar door de grote vergelijk ik hem.
met assembly square en die vind ik toch leuker om te bouwen en heeft "meer".

Denk dat ik het interieur (op de Dino na) dan toch het meest vind tegenvallen.

Al met al wel een mooie modulair die goed in het "straatbeeld" past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
neanderthaler schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:42:
[...]

Zou Pharell zelf vroeger ook Lego gehad hebben? Ik kan me herinneren wel eens gelezen te hebben dat hij uit een middle class gezin komt met intelligente ouders, niet ergens uit een grootstedelijke 'hood'. Hij is creatief, intelligent, welbespraakt en op muzikaal gebied erg breed georienteerd. Zou dus zomaar kunnen dat hij in zijn jeugd zelf Lego had of er mee in aanraking gekomen via zijn eigen kinderen.

Maar het zou dus ook kunnen dat hij voordat men hem benaderde voor een samenwerkingsproject, hij nog nooit van Lego gehoord had.
Geen idee om eerlijk te zijn. Alleen van Ed Sheeran weet ik dat hij affiniteit heeft met Lego, dat heeft hij zelf meerdere keren aangegeven en hij heeft er ook een lied over geschreven (Lego House).

Ik vermoed dat Pharrell Williams Lego gebruikt in zijn 'artistieke visie' over zijn biografie.

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 08-07-2024 08:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Pharrell is gewoon een creatief persoon.
100 tal top 40 hits
Veel tracks voor films
Designer in kleding en schoenen bij verschillende merken
Lead designer bij Louis Vuitton

En iemand die mogelijk een nieuw publiek gaat aanspreken met lego?
Gewoon een soort marketing optel som?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makaja
stijn1309 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:19:
[Afbeelding]

Mijn nieuwste modulair is af! Hij is groter dan de standaard base plate en maakt hem daarom imposant. Er zitten weer leuke dingetjes in, maar door de grote vergelijk ik hem.
met assembly square en die vind ik toch leuker om te bouwen en heeft "meer".

Denk dat ik het interieur (op de Dino na) dan toch het meest vind tegenvallen.

Al met al wel een mooie modulair die goed in het "straatbeeld" past.
Vond er erg leuke mini-builds in zitten, voor alle tentoonstellingen. De dino is grappig, omdat die door de vloer heen steekt. Alleen wel jammer dat deze maar 2 verdiepingen heeft in plaats van drie. Waarschijnlijk omdat hij op anderhalve base-plate staat. Dan heb je in feite dus 3 verdiepingen, maar dan horizontaal.

Assambly Square is veel detailrijker, en niet te vergelijken. Hooguit qua prijs.. :X

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:04

MEJ

Na een periode van niet veel kunnen bouwen, afgelopen weekend wat schade ingehaald.

Begonnen met set 40649. Begin dit jaar een keer meegenomen tijdens bezoek aan lego store. Ziet er leuk uit en prijs ook prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MW0bYafBSl1sLmbw1ZbQuQEjHR8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjGWuNoNIPPvDwVCodFQPE5W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YUE9J9qV6R6kCwPG1gGokcmfrfg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7UNFXQ5Pt6VXTD1yvYtc4dUY.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens mijn laatste grote Batman set welke nog in de doos zat gebouwd. De batwing set 76161. De stand niet gebouwd omdat ik daar geen ruimte voor heb, moet namelijk in Billy kast passen. Wel wat opties voorbij zien komen. Youtuber bricksie bijvoorbeeld maar bevestigen aan de muur leek mij wel gaaf. Dus dat ook gedaan en blij met resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4EsMwkgOHE5u0h0zhFjcIB4aww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2RJsz12XuGbjgO70cTxBD7Zr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3P-iYlY9MKrFK3mhy8hR8C_9jY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lgIL4IUGANJEPeYEAWYWg0Pe.jpg?f=fotoalbum_large

Toen zat ik nog in mijn hoofd wat te doen met de spare parts van alle gebouwde sets. Een keer wat kleine kralen bakjes bij de action gekocht maar had er meer nodig en die waren er niet meer nu. En Ikea houd vaak wel lang dezelfde inventaris dus daarheen gegaan en voor onderstaande oplossing gekozen. Een dymo printertje erbij gekocht zodat ik setnummers er mooi op kan plakken. Alvast een paar extra gemaakt voor sets die er sowieso komen. Kijk uit naar de 1:8 McLaren en countach als deze met min 20% korting te krijgen is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_garN233hbqd1ehifp-vGU0qDp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZnXwm7EHUgd3Bw6uBv8n8qA.jpg?f=fotoalbum_large

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Laatst online: 14:10
[b][message=79511028,noline Kijk uit naar de 1:8 McLaren en countach als deze met min 20% korting te krijgen is.
Ben ook wel benieuwd naar de Countach met korting, is daar nog een bepaalde tactiek voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
[b]procaliber schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:30:[/b

Ben ook wel benieuwd naar de Countach met korting, is daar nog een bepaalde tactiek voor?
Het Lego Kortingstopic in de gaten houden en wachten maar :)

Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MEJ schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:28:
Toen zat ik nog in mijn hoofd wat te doen met de spare parts van alle gebouwde sets.
Ik heb alles in een grote zak, wat is de meerwaarde om dat per set bij te gaan houden? het lijken me toch meestal nogal random stukjes.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gunner schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:40:
[...]

Ik heb alles in een grote zak, wat is de meerwaarde om dat per set bij te gaan houden? het lijken me toch meestal nogal random stukjes.
Ik heb dat ook allemaal in 1 zak gedonderd.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:04

MEJ

Gunner schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:40:
[...]

Zijn inderdaad veelal random parts en ook niet van plan om sets te verkopen. Maar toch houd ik het graag gescheiden, vind het wel netjes zo.

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

MEJ schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:53:
[...]

Zijn inderdaad veelal random parts en ook niet van plan om sets te verkopen. Maar toch houd ik het graag gescheiden, vind het wel netjes zo.
Netjes is het zeker, maar het neemt ook aardig wat ruimte in op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Het apart houden van spare parts doe ik alleen bij sets waarvan ik vermoed dat ik die ooit weer wil verkopen. Ik doe de parts dan in een zipzakje bij de bouwbeschrijving. Bij alle andere sets gaan ze gesorteerd in de losse stenen voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

https://www.instagram.com...igsh=MWl1eDliZ3A5YWF6bw==

Lego teaser van de nieuwe McLaren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
MEJ schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:53:
[...]

Van de sets voor ‘volwassenen’ (niet perse 18+ label, maar ook bv Technic) bewaar ik de reserve steentjes. Van de overige (speel) sets gaat het op de grote hoop.
Pagina: 1 ... 32 ... 138 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .