Is dit een grap? Dit kan toch niet..RubjeMazter schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:27:
Dit moet de floating sea otter worden... ik pas
Het origineel is helemaal niet meer terug te herkennen.
[Afbeelding]
Ik ben benieuwd als je de baby eraf haalt hoe het er dan uit ziet. En of dat een optie is.RubjeMazter schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:27:
Dit moet de floating sea otter worden... ik pas
Het origineel is helemaal niet meer terug te herkennen.
[Afbeelding]
Nee niet voor een MOC hoor, of twee keer bouwen misschien, maar dat denk ik ook niet.Kerngezond schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 23:11:
Maar in alle eerlijkheid [...]
Zal vast en zeker een keer van pas komen als cadeau of gaat weer van de hand voor dezelfde prijs
Was zoals ik zei een beetje een FOMO-aankoop en waren goed geprijsd, dus we zien het allemaal wel.
[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 05-02-2026 10:46 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Volgens de geruchten komen er ook mini-doll Kpop Demon Hunters sets, maar wellicht pas in 2027.ErikT738 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:14:
[...]
Wat een enorme downgrade weer.
Ik las ook dat ze nu met een Kpop Demon Hunters set gaan komen, maar in plaats van een Friends-achtige lijn me meerdere goedkope sets wordt dat ook één grote display set voor volwassenen...
Volgens mij kan je die er wel af halen, op het plaatje van de doos aan de bovenkant zie je een foto waar de otter een schelp vast heeft.Pendora schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:10:
[...]
Ik ben benieuwd als je de baby eraf haalt hoe het er dan uit ziet. En of dat een optie is.
Nogal onverwacht aangekondigd n.a.v. de gelijknamige film die binnenkort uitkomt:
11389: Project Hail Mary
€ 109,99 - vanaf 1 maart te bestellen.
scintillating
Marty McFly wil eerst langs de McDrive:

En ik kan straks door naar de AA, Anonymous Afol's, want het begint een beetje uit de hand te lopen

En ik kan straks door naar de AA, Anonymous Afol's, want het begint een beetje uit de hand te lopen
Ey!! Macarena \o/
You sleep! i build!Tc99m schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:27:
Nogal onverwacht aangekondigd n.a.v. de gelijknamige film die binnenkort uitkomt:
[Afbeelding]
Deze is gaaf!
Ik zou het doen!
En nog een paar interessante kleinere aankondigingen (die ik volgens mij nog niet heb langs zien komen in dit topic):
40878 Teenage Mutant Ninja Turtles BrickHeadz

40861 Sully, Mike and Boo (Monsters Inc.) BrickHeadz

40881 Supply Llama & Fishstick (Fortnite) BrickHeadz

Zie voor de uitgebreide berichten en meer afbeeldingen:
https://brickset.com/article/129796/tmnt-brickheadz-revealed &
https://brickset.com/arti...or-march-release-revealed
In het laatste nieuwsbericht staan ook nog wat kleinere setjes + nieuwe DUPLO releases aangekondigd, maar dat leek me voor hier wat minder relevant

In het laatste nieuwsbericht staan ook nog wat kleinere setjes + nieuwe DUPLO releases aangekondigd, maar dat leek me voor hier wat minder relevant
[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 05-02-2026 16:51 ]
scintillating
Mwoah, je hebt twee ontzettend leuke sets gekocht, maar twee autootjes kopen kwalificeert niet bepaald als een probleem.RaZ schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:36:
Marty McFly wil eerst langs de McDrive:
[Afbeelding]
Ik vind die BrickHeadz van de Turtles niks, maar ik ben vooral benieuwd of het een aankondiging is voor een wat meer serieuze set. Toen de laatste set met TMNT-minifigs uitkwam zat ik nog in m’n dark ages.Tc99m schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:49:
En nog een paar interessante kleinere aankondigingen (die ik volgens mij nog niet heb langs zien komen in dit topic):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat zei de psycholoog ookKerngezond schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 17:42:
[...]
Mwoah, je hebt twee ontzettend leuke sets gekocht, maar twee autootjes kopen kwalificeert niet bepaald als een probleem.
Het probleem is op deze foto te zien, ik heb nog wat "extra's" gekocht
spoiler:

Ey!! Macarena \o/
Oké, dat kan twee dingen betekenen: een handeltje, of een probleem.RaZ schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:10:
[...]
Dat zei de psycholoog ook
Het probleem is op deze foto te zien, ik heb nog wat "extra's" gekochtspoiler:
Nu we het erover hebben. Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd wat jullie uitgeven aan LEGO. En dan ben ik eigenlijk nog niet eens benieuwd naar het specifieke bedrag, maar meer hoe jullie op dat bedrag komen. Stellen jullie voor jezelf een limiet, een budget of geven jullie gewoon geld uit totdat je aan je portemonnee of het gezicht van je partner ziet dat er een probleem ontstaat?
Meestal optie twee, en dan ook pas eind van het jaar een gezicht dat zegt "hoe veel?!?"Kerngezond schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:23:
Nu we het erover hebben. Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd wat jullie uitgeven aan LEGO. En dan ben ik eigenlijk nog niet eens benieuwd naar het specifieke bedrag, maar meer hoe jullie op dat bedrag komen. Stellen jullie voor jezelf een limiet, een budget of geven jullie gewoon geld uit totdat je aan je portemonnee of het gezicht van je partner ziet dat er een probleem ontstaat?
Probleem is een beetje dat ik allemaal city plannen heb, maar de tijd niet neem om een city te gaan bouwen.
Meestal domweg: hè leuk, en wat ik krijg voor mijn geld is de moeite waard. Nieuw koop ik dus niet zoveel, de laatste was de Renegade voor 69 euro. Tweedehands zoek ik soms naar een specifieke set die me is opgevallen en dan sla ik toe als de prijs bevalt, zoals bijvoorbeeld onlangs de Fort GT 42154 voor 35 euro en een extra treinset 60197 voor 75 euro zodat ik een volledige trein heb en een extra hub voor andere treinen.Kerngezond schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:23:
De prijzen noem ik er expres bij, ik koop zelden nog Lego boven de 100 euro.
Edit: ik vergeet nog de belangrijkste aanwinst: Apollo 11 raket (21309) + LUT (Vonado) en ook de Creator expert Lunar Lander 10266 erbij, samen voor 110 euro - onbegrijpelijk goedkoop dus. Mijn vrouw was niet heel blij ('t is nogal groot) maar kon goed begrijpen dat ik zo'n koopje van mijn favoriete onderwerp niet kon laten lopen.
[ Voor 13% gewijzigd door mawashigeri op 05-02-2026 22:30 ]
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Leuke sets onder 9,99 in de aanbieding haal ik, en sinds kort dan een paar meer. Bouwen en dan een paar dagen op de salontafel, en dan berg ik het weer op. Die 9,99 adviesprijs is eerder 6,75 in de aanbieding, en dan kost het geen drol. 14,99 adviesprijs? Dat moet onder een tientje ook wel lukken, ik wacht wel ff. #NoFomoKerngezond schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:23:
Die Polybags zijn ook helemaal mijn ding. Verjaardag? Mooi, ik haal wel een fles bij de slijter, en stop er een polybag bij. Die fles drank boeit niemand, dat zakkie Lego vind iedereen gaaf. Kan geen MasterCard tegen op
Partner heb ik niet, koters ook niet. Vrienden wel, en die hebben wel koters
Ey!! Macarena \o/
Ik ben een grote verbouwing aan het plannen en die moet een extra ruimte opleveren voor een Lego stad.
Ik heb al veel voor de basis, ben bang dat de aankleding veel gaat kosten 🤣🤷🏼♂️
ICE ICE Baby
Misschien een normaal behangetje ipv je muren vol plakken met grondplatendjmuggs schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 19:12:
Ik ben een grote verbouwing aan het plannen en die moet een extra ruimte opleveren voor een Lego stad.
Ey!! Macarena \o/
Mijn vrouw en ik hebben allebei een 'zakgeldpotje' op onze rekening waar elke maand iets op wordt gestort. Dat mogen we helemaal zonder overleg met elkaar uitgeven. Zo is er ruimte om wat voor jezelf te kopen, maar is het wel begrensd. Voor ons werkt het erg goedKerngezond schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:23:
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Tja.... moeilijk moeilijk!
Afgelopen week waren die dubbele insiderpunten. Ja toen heb ik de black pearl gekocht... die wilde ik echt wel.
Mijn partner heeft als reactie daarop via vinted 2 christmas sets gekocht voor 200 eu!
Verder doe ik het waarschijnlijk wel rustig aan dit jaar
Afgelopen week waren die dubbele insiderpunten. Ja toen heb ik de black pearl gekocht... die wilde ik echt wel.
Mijn partner heeft als reactie daarop via vinted 2 christmas sets gekocht voor 200 eu!
Verder doe ik het waarschijnlijk wel rustig aan dit jaar
Als ik een set wil, koop ik het. Geen gedoe met budgetten. Soms een maand niks, soms twee maanden dat er een grote set gekocht wordt.Kerngezond schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:23:
Project Scania 10x4
Een update mbt de bouw van mijn Scania 10x4 zwaartransport trekker.Vanavond een grote fout ontdekt.. met drastische gevolgen!
Het einde van de bouw nadert. Ik was bezig met bouwen van de onderbumper, die er daarna in zijn geheel aan het chassis gekoppeld zou worden.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Mtb16AHvkOPLZ23bygUQGkCu.jpg?f=user_large)
Alleen... het zit te laag!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nMZ3JNn8Tv4IKWLvoONSMLYf.jpg?f=user_large)
Wat blijkt... heb ik helemaal in het begin te lange Technic balken in het chassis gebouwd!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FxUCJFE8hC4mFfey5PLocdSF.jpg?f=user_large)
Deze verticale balken hadden een aantal studs korter gemoeten.
Ik vond het wel gek, dat de auto tijdens het bouwen aan de voorkant omhoog stond. Maar ik dacht, daar komt de onderbumper straks op, en er komen nog wielen onder, dus dat zou wel kloppen. Tijdens het bouwen kwam ik ergens twee balken tekort... en die heb ik toen nabesteld. En ik had twee kortere balken over... (er ging nog steeds geen belletje rinkelen
Maar goed. Dus ik heb geprobeerd om te kijken of ik die balken kon vervangen. Maar dat was echt geen doen. Die zaten met zoveel pinnen en plaatsen in het chassis verwerkt, dan zou ik echt driekwart van de wagen moeten slopen. Dus gekozen voor een hele drastische maatregel: de zaag erin!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vyknOAlzjioTYJyiVLvKkR8H.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4FY5iqQdevs4e4Hy2fhJlTv.jpg?f=user_large)
Nog nooit met Lego gedaan, maar dit was wel de snelste en makkelijkste oplossing. En de bumper erop zit, is er ook niets meer van te zien.
De trekker is nu bijna klaar. Moet nog een paar onderdelen nabestellen, en moet nog aan het slag met aansluiten van de motoren etc. Wordt vervolgd
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline
Beter een kras op je ziel en voor 20 cent balkjes verzagen dan 4 uur klooien om de boel te fixenPazo schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 23:29:
Maar goed. Dus ik heb geprobeerd om te kijken of ik die balken kon vervangen. Maar dat was echt geen doen. Die zaten met zoveel pinnen en plaatsen in het chassis verwerkt, dan zou ik echt driekwart van de wagen moeten slopen. Dus gekozen voor een hele drastische maatregel: de zaag erin!
Nog nooit met Lego gedaan, maar dit was wel de snelste en makkelijkste oplossing. En de bumper erop zit, is er ook niets meer van te zien.
Ik snap dat wel.
Pazo schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 23:29:Project Scania 10x4
Een update mbt de bouw van mijn Scania 10x4 zwaartransport trekker.
Vanavond een grote fout ontdekt.. met drastische gevolgen!
Het einde van de bouw nadert. Ik was bezig met bouwen van de onderbumper, die er daarna in zijn geheel aan het chassis gekoppeld zou worden.
[Afbeelding]
Alleen... het zit te laag!![]()
[Afbeelding]
Wat blijkt... heb ik helemaal in het begin te lange Technic balken in het chassis gebouwd!![]()
[Afbeelding]
Ik vond het wel gek, dat de auto tijdens het bouwen aan de voorkant omhoog stond. Maar ik dacht, daar komt de onderbumper straks op, en er komen nog wielen onder, dus dat zou wel kloppen. Tijdens het bouwen kwam ik ergens twee balken tekort... en die heb ik toen nabesteld. En ik had twee kortere balken over... (er ging nog steeds geen belletje rinkelen).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De trekker is nu bijna klaar. Moet nog een paar onderdelen nabestellen, en moet nog aan het slag met aansluiten van de motoren etc. Wordt vervolgd
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Ja, zo doen wij het ook, maar we kopen ook wel een sets van de gezamenlijke rekening. Denk dan vooral aan de grotere sets (zoals laatst de Enterprise) en de speciale gelegenheden sets (vooral kerst).Jakkus schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 21:41:
[...]
Mijn vrouw en ik hebben allebei een 'zakgeldpotje' op onze rekening waar elke maand iets op wordt gestort. Dat mogen we helemaal zonder overleg met elkaar uitgeven. Zo is er ruimte om wat voor jezelf te kopen, maar is het wel begrensd. Voor ons werkt het erg goed
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Wij hebben toevallig laatst een hoop geBricklinkt voor onze LEGO-stad, betaald van de gezamenlijke rekening. Verder kopen we los van elkaar whatever we maar willen. Meer dan gezond is 
We hebben nu dus ook een flinke backlog én geen plek meer om sets neer te zetten. En 100 propvolle Iris-lades.
#firstworldproblems
We hebben nu dus ook een flinke backlog én geen plek meer om sets neer te zetten. En 100 propvolle Iris-lades.
#firstworldproblems
Sowieso koop ik zelf mijn Lego nooit nieuw, de 2 die ik nieuw heb 42110 (Defender) en de 42122 (Wrangler) heb ik gevraagd voor mijn verjaardag aan Mrs.Fraggert.Kerngezond schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:23:
Overige Technic sets komen van marktplaats of tweakers en daar kijk ik gewoon wat een gangbare prijs is maar ook wat ik eigenlijk voor de set over heb.
Gemiddeld op een jaar misschien 250 euro, max.
Moet ik wel bij zeggen dat ik regelmatig een MOC koop via Rebrickable. Ik heb dan ook iets meer over voor een set waarvan ik weet dat er een paar leuke MOC's beschikbaar zijn. Die kosten me zo'n 10-15 euro gemiddeld.
Al heb ik ik dan voor zo'n set iets meer geld over én koop ik misschien MOC's, dan is dat vaak nog steeds goedkoper dan een 2de set kopen.
We hebben hier beide zo onze hobbies, en daar gaan we samen verantwoord mee om en vaak in overleg als dat over meer dan 50-100 euro gaat zo'n beetje afhankelijk van wat het is maar sommige hobbies kunnen soms wat duur uitvallen, mijn vrouw fotografeert en ik rij motor.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Interessante vraag!Kerngezond schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:23:Nu we het erover hebben. Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd wat jullie uitgeven aan LEGO. En dan ben ik eigenlijk nog niet eens benieuwd naar het specifieke bedrag, maar meer hoe jullie op dat bedrag komen. Stellen jullie voor jezelf een limiet, een budget of geven jullie gewoon geld uit totdat je aan je portemonnee of het gezicht van je partner ziet dat er een probleem ontstaat?
Hier is er niet echt een "budget" voor, maar let ik wel op wat er uit en in gaat.
Soms koop ik een partij via MP(max 100 euro), waar ik wat onderdelen en de figuren uit haal, dan gaat de rest (vaak) weer door, waardoor het alleen "tijd" kost voor het uitzoeken.
Als ik een wat duurdere set wil aanschaffen, overleg ik het vaak even, maar vaak is de reactie: "Oke, wat gaat er nu dan uit?"
Wat betreft de verzameling minifigs heeft ze er weinig/geen moeite mee als ik de BAM / collectable figuren, of onderdelen koop. Ook attendeerde ze mij op de nieuwe Upscaled-Space fig
Wat betreft Bricklink sets kocht ik deze als "investering", echter is dat gezien de toename in aantallen wellicht net meer interessant genoeg.
Afgelopen zomer in Denemarken bij Legohouse hebben alle specials meegenomen, maar dat hadden we vooraf besproken.(Zie hier)
Ofwel, bewust van de uitgave, met af en toe een impuls aankoop
Oh, de helPazo schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 23:29:Project Scania 10x4
Een update mbt de bouw van mijn Scania 10x4 zwaartransport trekker.
Vanavond een grote fout ontdekt.. met drastische gevolgen!
[Afbeelding]
Alleen... het zit te laag!![]()
[Afbeelding]
Wat blijkt... heb ik helemaal in het begin te lange Technic balken in het chassis gebouwd!![]()
[Afbeelding]
Ik vond het wel gek, dat de auto tijdens het bouwen aan de voorkant omhoog stond. Maar ik dacht, daar komt de onderbumper straks op, en er komen nog wielen onder, dus dat zou wel kloppen. Tijdens het bouwen kwam ik ergens twee balken tekort... en die heb ik toen nabesteld. En ik had twee kortere balken over... (er ging nog steeds geen belletje rinkelen).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn geld zit in stenen... :')
Oei, je hebt helemaal gelijk hoor, maar wat ik zelf gedaan had, weet ik zo 1,2,3 nog niet eerlijk gezegd.
Opnieuw uren bouwen is natuurlijk ook niet altijd fun, maar weten wat er achter de bumper zit, hmm
Opnieuw uren bouwen is natuurlijk ook niet altijd fun, maar weten wat er achter de bumper zit, hmm
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Wij hebben ook geen plek meer om sets neer te zetten én een flinke backlog. Ik kom er zelf gewoon nog niet echt uit. Ik vind het zo leuk om te bouwen en het te zien staan, én ik vind nieuwe sets ook weer leuk om te bouwen en te zien staan. Steeds hebben we weer ruimte vrijgemaakt maar de grens is wel bereikt. Dus moet ik dingen gaan afbreken om ruimte voor nieuwe opgebouwde sets te maken maar dat vind ik gewoon zó niet leuk (want ik wil daar nog die en die set bij zetten). En dus zit ik nogal in een impasse en bouw ik lang zoveel niet als ik zou willen en kunnen. Ik baal daar echt van.Reinier schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 07:32:
Wij hebben toevallig laatst een hoop geBricklinkt voor onze LEGO-stad, betaald van de gezamenlijke rekening. Verder kopen we los van elkaar whatever we maar willen. Meer dan gezond is
#firstworldproblems
Hoe doen anderen dat? Breken jullie sets gewoon weer af? En later weer bouwen als je die set weer neer wil zetten?
Ik lees ook mensen die zich echt beperken tot een bepaald thema/doel, dus alleen kopen wat in de opstelling past. Klinkt ideaal, maar niet passend bij wat wij allemaal leuk vinden en willen maken. Dus ik zoek iets daar tussen dat en hoe het nu bij ons gaat in
Sets huren? Is dat een optie?STLT schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:24:
[...]
Wij hebben ook geen plek meer om sets neer te zetten én een flinke backlog. Ik kom er zelf gewoon nog niet echt uit. Ik vind het zo leuk om te bouwen en het te zien staan, én ik vind nieuwe sets ook weer leuk om te bouwen en te zien staan. Steeds hebben we weer ruimte vrijgemaakt maar de grens is wel bereikt. Dus moet ik dingen gaan afbreken om ruimte voor nieuwe opgebouwde sets te maken maar dat vind ik gewoon zó niet leuk (want ik wil daar nog die en die set bij zetten). En dus zit ik nogal in een impasse en bouw ik lang zoveel niet als ik zou willen en kunnen. Ik baal daar echt van.
Hoe doen anderen dat? Breken jullie sets gewoon weer af? En later weer bouwen als je die set weer neer wil zetten?
Ik lees ook mensen die zich echt beperken tot een bepaald thema/doel, dus alleen kopen wat in de opstelling past. Klinkt ideaal, maar niet passend bij wat wij allemaal leuk vinden en willen maken. Dus ik zoek iets daar tussen dat en hoe het nu bij ons gaat in
Ik verkoop de grotere/duurdere sets weer door. Kost onder aan de streep wel wat (meer dan huren) maar je hebt dan wel dat fijne gevoel van een gloednieuwe doos openmaken
Ik ben nu echt op het punt dat ik ruimtegebrek heb. Ik heb met mezelf de afspraak dat ik in de woonkamer geen grote/beeldbepalende sets heb staan. In mijn werkkamer heb ik een stellingkast waar de modulars + de rest op staan (zoals Disney kasteel + treinstation, IDEAS Treehouse, etc.), plus een hoop klein grut. Ik heb een modular, de Enterprise, Blacktron Renegade in de backlog (en de Apollo maanlander, al weet ik nog niet zeker of ik die wel wil bouwen), en er is gewoon geen plek om die neer te zetten.
Ik denk dat ik binnenkort het Disney kasteel en treinstation (deels) demonteer. Daar kan dan de Enterprise voor in de plaats komen, plus een nieuwe modular. De Disney sets wegdoen kan ik vooralsnog niet over mijn hart krijgen, en het lijkt me ook wel leuk om ze weer eens opnieuw te bouwen.
Ik heb daarnaast ook een berg Creator 3-in-1 sets, vooral tijdens de pandemie heb ik daar veel van gekocht. Ik weet nog niet zo goed wat ik daarmee ga doen. In ieder geval wel een deel van afbreken (sommigen zitten al in dozen), misschien ook proberen te verkopen. Ik zie ook wel een beetje op tegen het gedoe met verkopen, en of ik er achteraf misschien spijt van krijg.
Qua budget voor LEGO heb ik geen hele strenge regels, voordeel is wel dat ik wel echt strikt ben in wat ik koop. Op mijn 'must have' lijstje op Brickwatch staan nu maar 4 sets, 'nice to have' is wel wat langer, maar dat doe ik alleen als er een goede deal is. De ene maand geef ik € 150-200 uit aan LEGO, de andere niks. Het hangt heel erg af van wat er released wordt en wat de aanbiedingen zijn. Ik heb geen partner, dus overleggen hoeft ook niet.
Ik denk dat ik binnenkort het Disney kasteel en treinstation (deels) demonteer. Daar kan dan de Enterprise voor in de plaats komen, plus een nieuwe modular. De Disney sets wegdoen kan ik vooralsnog niet over mijn hart krijgen, en het lijkt me ook wel leuk om ze weer eens opnieuw te bouwen.
Ik heb daarnaast ook een berg Creator 3-in-1 sets, vooral tijdens de pandemie heb ik daar veel van gekocht. Ik weet nog niet zo goed wat ik daarmee ga doen. In ieder geval wel een deel van afbreken (sommigen zitten al in dozen), misschien ook proberen te verkopen. Ik zie ook wel een beetje op tegen het gedoe met verkopen, en of ik er achteraf misschien spijt van krijg.
Qua budget voor LEGO heb ik geen hele strenge regels, voordeel is wel dat ik wel echt strikt ben in wat ik koop. Op mijn 'must have' lijstje op Brickwatch staan nu maar 4 sets, 'nice to have' is wel wat langer, maar dat doe ik alleen als er een goede deal is. De ene maand geef ik € 150-200 uit aan LEGO, de andere niks. Het hangt heel erg af van wat er released wordt en wat de aanbiedingen zijn. Ik heb geen partner, dus overleggen hoeft ook niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Tc99m op 06-02-2026 10:42 ]
scintillating
Dit doe je toch niet ... Dan maar afbreken.STLT schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:15:
[...]
Oh, de hel! Beste oplossing, maar doet toch even pijn haha. Dat vind ik het grootste nadeel van technic, foutjes kunnen zó genadeloos afgestraft worden.
En, ergens moeten nu 2 kortere balkjes zitten...
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Dat had ik ook gedaan...
Nee, want hij die langere bijbesteld.En, ergens moeten nu 2 kortere balkjes zitten...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
ik etaleer eigenlijk niksSTLT schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:24:
[...]
Wij hebben ook geen plek meer om sets neer te zetten én een flinke backlog. Ik kom er zelf gewoon nog niet echt uit. Ik vind het zo leuk om te bouwen en het te zien staan, én ik vind nieuwe sets ook weer leuk om te bouwen en te zien staan. Steeds hebben we weer ruimte vrijgemaakt maar de grens is wel bereikt. Dus moet ik dingen gaan afbreken om ruimte voor nieuwe opgebouwde sets te maken maar dat vind ik gewoon zó niet leuk (want ik wil daar nog die en die set bij zetten). En dus zit ik nogal in een impasse en bouw ik lang zoveel niet als ik zou willen en kunnen. Ik baal daar echt van.
Ik bewaar mijn sets gedemonteerd in bakken en pak die als ik ga bouwen, tussen het bouwen door ruim ik een set ook gewoon op meestal.
Ik heb alleen Technic dus zit ook niet in de dorpen of andere themas die ook meer bedoelt (kunnen) zijn om te etaleren.
Voor wat betreft verkoop zou ik dat eerst via Tweakers hier proberen, IMHO toch een iets grotere kans op een leuke verkoop onderling dan marktplaats. Maar wat je zegt......hopelijk geen spijt krijgen.
ach ja......het zijn maar 2 balkjes....dan snap ik wel de keuze om dat ding na al die bouwuren niet uit elkaar te willen halen.Pazo schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 23:29:Project Scania 10x4
Dus gekozen voor een hele drastische maatregel: de zaag erin!
Lekker doorbouwen nu weer toch
Haal zo nu en dan eens een Speed Champion die ik echt leuk vind en daar blijft het vaak bij. Lekker even een uurtje of wat bouwen en dan zet ik hem in mijn vitrinekast of ergens op mijn thuiswerkplek. Scheelt dat de meeste recente SC's niet echt tof zijn, dus dan blijft het lekker goedkoop. En als ik eerlijk ben vind ik alles duurder dan een euro of 50 al teveel voor wat plastic wat eenmalig gebouwd word en dan weg gezet. Dat is het me al lang niet meer waard. Dan heb ik nog wel wat andere hobbies waar ik liever wat geld in steek. Of gewoon iets leuks met het gezin doen.
Kan je nog even met een vijltje en wat schuurpapier die afgezaagde einden afronden? Dan doet het misschien net iets minder pijn voor de anderen hier....Pazo schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 23:29:
Valt niet LEGO mixen met LEGO daar ook onder?
Want dan moet ik ook uitkijken, aangezien ik LEGO mix met onderdelen van GoBricks
TheDeeGee schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:16:
[...]
Valt niet LEGO mixen met LEGO daar ook onder?
Want dan moet ik ook uitkijken, aangezien ik LEGO mix met onderdelen van GoBricks
:gifsicle():strip_exif()/f/image/ANGigY8n1GbtNtBHegG2GEpp.gif?f=user_large)
Geen idee, maar ik koop ook niet al te veel.Kerngezond schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:23:
Nu we het erover hebben. Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd wat jullie uitgeven aan LEGO.
Hou het ook voornamelijk bij auto's. Maar dan wacht ik altijd wel op een aanbieding of anders een speciaal moment.
Soms als er een actie is, dan neem ik wat mee (afgelopen week nog de SC Porsche GT3RS en de Ferrari Stradale meegenomen want 2e voor de helft.
Zou best wel veel meer willen kopen, maar ik vind het dan ook weer zonde van het geld. Want ze staan toch maar stof te verzamele op m'n thuiskantoor. Ik zorg wel altijd dat er een model in zicht is bij een Team meeting. Dus ik verplaats ze wel regelmatig.
Oh nee, Lego gaat nu ook Formule 1 helmpjes doen. Ik zag op de Brickclicker channel dat de helm van Max, Fernando en Senna er aan komen. Zouden rond de 90 euro moeten kosten.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Doekje aceton eroverheen, wel snel doen en niets anders aanraken!Archer_VC10 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:15:
[...]
Kan je nog even met een vijltje en wat schuurpapier die afgezaagde einden afronden? Dan doet het misschien net iets minder pijn voor de anderen hier....
Voor mij geen goede optie want dan kan ik er niet lang van nagenieten terwijl ik dat juist zo leuk vind. En het is voor mij duurder dan kopen en eventueel doorverkopen omdat ik de meeste sets met goede korting koop (dat is dan trouwens ook een deel van het antwoord op de vraag van @Kerngezond (dacht ik): budget hangt sterk samen met de verkoopwaarde, niet altijd, maar is wel een belangrijke factor. Daarom zit mijn geld dus ook in stenen
Hier zou het dus minder kosten dan huren. Probleem is meer dat ik de meeste helemaal niet weg wil doenReinier schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:31:
[...]
Ik verkoop de grotere/duurdere sets weer door. Kost onder aan de streep wel wat (meer dan huren) maar je hebt dan wel dat fijne gevoel van een gloednieuwe doos openmaken
Dat is hier ook wel een probleempje. Mijn smaak is heel breed en ik vind zoveel leuk om te bouwen en om naar te kijken. Mijn brickwatchlijsten zijn erg lang. Ik wissel daar wel in hoor, mijn smaak was eerst heel strikt, dus toen was het makkelijker. Maar vervolgens ontdekte ik dat er nog zoveel meer leuks was en zoveel leuk is om te bouwen dat het juist héél erg breed werd. Daar ben ik nu wel weer vanaf aan het stappen, dus ik laat al een tijd weer meer voorbij gaan maar dat is wel echt puur doordat ik inzie dat ik voor de allerleukste sets al ruimtegebrek heb (en dat met de jaren alleen maar erger zal worden).[b]Tc99m schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:40Qua budget voor LEGO heb ik geen hele strenge regels, voordeel is wel dat ik wel echt strikt ben in wat ik koop. Op mijn 'must have' lijstje op Brickwatch staan nu maar 4 sets, 'nice to have' is wel wat langer, maar dat doe ik alleen als er een goede deal is. De ene maand geef ik € 150-200 uit aan LEGO, de andere niks. Het hangt heel erg af van wat er released wordt en wat de aanbiedingen zijn. Ik heb geen partner, dus overleggen hoeft ook niet.
Komt er dan toch op neer dat ik echt veel meer zal moeten afbreken. En dan de keuze: verkopen, nog als set bewaren of uitparten. Weer keuzes, zucht.
Dat scheelt enorm veel ruimteFraggert schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:53:
[...]
ik etaleer eigenlijk niks![]()
Ik bewaar mijn sets gedemonteerd in bakken en pak die als ik ga bouwen, tussen het bouwen door ruim ik een set ook gewoon op meestal.
Ik heb alleen Technic dus zit ook niet in de dorpen of andere themas die ook meer bedoelt (kunnen) zijn om te etaleren.
Voor wat betreft verkoop zou ik dat eerst via Tweakers hier proberen, IMHO toch een iets grotere kans op een leuke verkoop onderling dan marktplaats. Maar wat je zegt......hopelijk geen spijt krijgen.
Qua verkoop werkt MP voor mij best prima tot nog toe (voor die paar die ik erop gehad heb). Ik hoef niet de hoofdprijs (die heb ik er zelf ook niet voor betaald), maar wil wel een eerlijke prijs (en die noem ik ook als vaste prijs) en anders hou ik het wel zelf.
ik heb niks met F1 maar dat lijkt mij ook een goudmijn zeg.zonoskar schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:41:
Oh nee, Lego gaat nu ook Formule 1 helmpjes doen. Ik zag op de Brickclicker channel dat de helm van Max, Fernando en Senna er aan komen. Zouden rond de 90 euro moeten kosten.
voor sommige thema's kan ik niet begrijpen dat daar interesse in is, maar goed ook denk ik.Fraggert schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:52:
[...]
ik heb niks met F1 maar dat lijkt mij ook een goudmijn zeg.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Lego merkt vanzelf wel of sets lopen ja of de nee. Zo had je vorig jaar dan die zeepkisten karretjes, en die waren echt heel leuk. 1 doosje met 2 zeepkisten van een tientje. Voor 20 euro heb je dan 4 zeepkistkarretjes. En dan kon je er nog een schans bij kopen waar dan ook 2 zeepkistkarretjes bij zaten, en die set kostte dan 50 euro.
Staan op de site van Lego alle 3 als "uit de handel". Tjah, da's niet zo raar. 2 zeepkisten voor een tientje, en dan de schans voor 50 euro, betaal je dus 40 euro voor die schans
Ik denk dat dat ook met Sonic Racing gaat gebeuren.
Een blauw raceauto'tje, 3 ringen en een Sonic minifg: een tientje
Een wit raceauto'tje, een stoplicht en een Silver minifig, en een monstertruck met een gereedschapskist en een Knuckles minifig: 40 euro
Slimme zet, of prijs je die 2de set eigenlijk al gelijk uit de markt? Ik vergelijk dat witte karretje met Silver als de blauwe met Sonic, en zou dan een tientje zijn, en dan is het rode karretje met Knuckles 30 euro?
Dat komt bij mij wel over als: We maken een goedkope set (of 2), om er vervolgens een veel duurdere set er nog eens bij te maken, om een collectie compleet te krijgen.
Ik vermoed dat Lego gestopt is met die zeepkisten omdat die overpriced schans gewoon voor geen meter verkocht. Ik had verwacht dat er dit jaar er weer 1 of 2 doosjes met 2 zeepkisten voor een tientje te koop zouden zijn, want die zeepkisten zijn gewoon hele leuke karretjes voor weinig geld
Staan op de site van Lego alle 3 als "uit de handel". Tjah, da's niet zo raar. 2 zeepkisten voor een tientje, en dan de schans voor 50 euro, betaal je dus 40 euro voor die schans
Ik denk dat dat ook met Sonic Racing gaat gebeuren.
Een blauw raceauto'tje, 3 ringen en een Sonic minifg: een tientje
Een wit raceauto'tje, een stoplicht en een Silver minifig, en een monstertruck met een gereedschapskist en een Knuckles minifig: 40 euro
Slimme zet, of prijs je die 2de set eigenlijk al gelijk uit de markt? Ik vergelijk dat witte karretje met Silver als de blauwe met Sonic, en zou dan een tientje zijn, en dan is het rode karretje met Knuckles 30 euro?
Dat komt bij mij wel over als: We maken een goedkope set (of 2), om er vervolgens een veel duurdere set er nog eens bij te maken, om een collectie compleet te krijgen.
Ik vermoed dat Lego gestopt is met die zeepkisten omdat die overpriced schans gewoon voor geen meter verkocht. Ik had verwacht dat er dit jaar er weer 1 of 2 doosjes met 2 zeepkisten voor een tientje te koop zouden zijn, want die zeepkisten zijn gewoon hele leuke karretjes voor weinig geld
Ey!! Macarena \o/
Ik weet niet hoe succesvol die zeepkisten zijn (er zijn geen nieuwe sets aangekondigd, dus het subthema lijkt geen vervolg te krijgen), maar City sets blijven normaliter 1 a 2 jaar in productie.RaZ schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 12:19:
Ik heb soms het idee dat ze binnen City steeds maar gewoon iets nieuws doen, om het "nieuwe" en om op trends in te spelen, en dat het niet altijd de bedoeling is dat het langlopende thema's worden. Nu heb je weer dit soort autootjes:

Ik heb niet het idee dat dit een jarenlange serie wordt.
scintillating
Als ik dit deed bij het MOCen, hou ik geen Lego meer overmawashigeri schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 01:01:
[...]
Beter een kras op je ziel en voor 20 cent balkjes verzagen dan 4 uur klooien om de boel te fixen
Ik snap dat wel.
Hele ding gaat rustig 3-10x per build voor 90% uit elkaar. Grappig genoeg, hoe groter, hoe minder erg het uit elkaar hoeft, want ik heb dan meer ruimte/speling om te plannen (90% daarvan doe ik al voordat er een steen gelegd wordt) en je kan dan werken in modules, waardoor alleen een gedeelte uit elkaar moet.
Ik vind die Lego City Rides 5+ eigenlijk wel heel gaafTc99m schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 12:31:
[...]
Ik weet niet hoe succesvol die zeepkisten zijn (er zijn geen nieuwe sets aangekondigd, dus het subthema lijkt geen vervolg te krijgen), maar City sets blijven normaliter 1 a 2 jaar in productie.
Ik heb soms het idee dat ze binnen City steeds maar gewoon iets nieuws doen, om het "nieuwe" en om op trends in te spelen, en dat het niet altijd de bedoeling is dat het langlopende thema's worden. Nu heb je weer dit soort autootjes:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik heb niet het idee dat dit een jarenlange serie wordt.
Ik heb die 2 zeepkisten dan ook liggen, in 2-voud (nieuw in doos), ik vond die schans veels te duur om die er ook nog bij te kopen.
Ik heb geen partner, ook geen kinderen, maar m'n broertje heeft wel 2 jochies. Als ik morgen dood neerval, gaat al het Lego naar m'n broertje, en omdat ik veel in 2-voud koop, hebben m'n neefjes dan een leuke Lego collectie.
Grote/dure sets koop ik sowieso niet, en ik denk ook niet dat de goedkoopste sets met een adviesprijs van een tientje je daar een lucratief handeltje mee kan beginnen, want het zet denk ik 0,0 zode aan de dijk.
Ey!! Macarena \o/
De zeepkistjes waren juist relatief duur, maar wel erg leuk dus toch gekocht. De schans heb ik er ook bij, die vond en vind ik zeker het geld waard (wel 30 euro voor een nieuwe set, niet 50, maar ik koop dan ook zelden voor de adviesprijs). Heel leuk om de zeepkisten er vanaf te duwen met het mechanisme en te kijken welke wint. En gewoon als set om neer te zetten.RaZ schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 12:56:
[...]
Ik vind die Lego City Rides 5+ eigenlijk wel heel gaafIk lurk dan ook op reddit.com en daar zie je regelmatig "tooned" Speed Champions voorbij komen, en deze City Rides heeft daar wel heel veel van weg. En ook vanwege dat ze maar een tientje kosten, is het gewoon een cadeau'tjes-prijs voor als je kinderen hebt die naar een kinderfeestje gaan en dan wil de jarige graag Lego, en dan haal je het goedkoopste doosje wat je kan vinden, en dan zit je toch echt op een bedrag van 10 euro
Ik heb die 2 zeepkisten dan ook liggen, in 2-voud (nieuw in doos), ik vond die schans veels te duur om die er ook nog bij te kopen.
Ik heb geen partner, ook geen kinderen, maar m'n broertje heeft wel 2 jochies. Als ik morgen dood neerval, gaat al het Lego naar m'n broertje, en omdat ik veel in 2-voud koop, hebben m'n neefjes dan een leuke Lego collectie.
Grote/dure sets koop ik sowieso niet, en ik denk ook niet dat de goedkoopste sets met een adviesprijs van een tientje je daar een lucratief handeltje mee kan beginnen, want het zet denk ik 0,0 zode aan de dijk.
Dan bouw je niet alleen Lego, dan speel je er ook meeSTLT schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:12:
[...]
De zeepkistjes waren juist relatief duur, maar wel erg leuk dus toch gekocht. De schans heb ik er ook bij, die vond en vind ik zeker het geld waard (wel 30 euro voor een nieuwe set, niet 50, maar ik koop dan ook zelden voor de adviesprijs). Heel leuk om de zeepkisten er vanaf te duwen met het mechanisme en te kijken welke wint. En gewoon als set om neer te zetten.
En relatief duur vind ik het juist niet. 2 zeepkisten voor een tientje (6,75 bij het kruidvat/trekpleister als het 25% korting is). En Polybags van 4 euro, wat ook de prijs is voor een CMF-doosje, vind ik een Polybag met 2 minifiguurtje en een gebouwtje voor 4 euro echt niet duur.
Ik koop dan die Speed Champions voor mijzelf, en goedkope sets gewoon omdat het kan
Ey!! Macarena \o/
Jammer dat die witte auto ook weer geen SC style gouden wieldoppen heeftRaZ schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 12:19:
Die heb ik eigenlijk nodig voor de Subaru Impreza MoC waar ik mee ga starten.
Dan doe je ze zonder wieldoppen, zoals deze Ferrari Speed Champions, want die 2 auto'tje hebben de zelfde velgenJBplap schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:46:
[...]
Jammer dat die witte auto ook weer geen SC style gouden wieldoppen heeft![]()
Die heb ik eigenlijk nodig voor de Subaru Impreza MoC waar ik mee ga starten.

Die Ferrari is nog steeds te koop, voor 25 euro: https://www.brickwatch.ne...6/1970-Ferrari-512-M.html wat goedkoper is dan die Sonic set
Ey!! Macarena \o/
Rivendell af, mooie set, superleuk om te bouwen want je begint met de basis van 1 torentje en ziet 't groeien en groeien, zowel de hoogte in als de breedte. Erg leuk.
Er zijn ook maar een paar dingen die ik anders zou doen bij het design (de stoeltjes van de council hebben geen studs om minifigs op vast te zetten. Daar zou ik naast de gladde 2x2 ronde plaatjes voor de zittingen ook studded versies bijleveren zodat ze er niet aflazeren als je er moeilijk naar kijkt. Daarnaast misschien nog ietsje meer aankleding 'binnen', al is dat niet een kant die je snel ziet. En als laatste het aangebrachte detail onder de council (die er makkelijk uit te tillen is) een beetje opleuken nog. Geinig dat het er zit maar het is wat minimaal.
Oh en geen stickers. Want kost genoeg, dus print me die paar extra tiles. En ik vind recht plakken moeilijk blijkbaar.
Er zijn ook maar een paar dingen die ik anders zou doen bij het design (de stoeltjes van de council hebben geen studs om minifigs op vast te zetten. Daar zou ik naast de gladde 2x2 ronde plaatjes voor de zittingen ook studded versies bijleveren zodat ze er niet aflazeren als je er moeilijk naar kijkt. Daarnaast misschien nog ietsje meer aankleding 'binnen', al is dat niet een kant die je snel ziet. En als laatste het aangebrachte detail onder de council (die er makkelijk uit te tillen is) een beetje opleuken nog. Geinig dat het er zit maar het is wat minimaal.
Oh en geen stickers. Want kost genoeg, dus print me die paar extra tiles. En ik vind recht plakken moeilijk blijkbaar.
Bricklink pakketje ex frankrijk, wr zit in minifiguur in die incorrect is. Hoop bla bla, excuses, wat hij gestuurd heeft zit niet in zijn winkel inventory, en dus iets verkeerd wat hij gewoon niet vooraf al had. Ik heb om een refund gevraagd via Paypal.
Hij biede een voucher aan voor zijn winkel, heb er nee op gezegd. Daarna vroeg die of ik het MF wilde retourneren, heb gezegd prima maar wil wel een retourlabel dan, ga niet voor de kosten op dragen, de fout zit niet aan mijn kant.
Hoe gaan jullie hier meestal mee om?
Hij biede een voucher aan voor zijn winkel, heb er nee op gezegd. Daarna vroeg die of ik het MF wilde retourneren, heb gezegd prima maar wil wel een retourlabel dan, ga niet voor de kosten op dragen, de fout zit niet aan mijn kant.
Moeilijk te zeggen zonder te weten om welk bedrag het uiteindelijk gaat en of je er vaker bestelt.
Is het een minifig die geen drol kost, dan zou ik een voucher prima vinden. Goede klantrelatie? Dan is een voucher voor meer dan een paar euro ook wel prima (als het lang genoeg geldig is), dan is het maar vast 'gespaard' voor de volgende uitgave die er toch wel komt. Bestel ik er eigenlijk nooit of is het een substantieel bedrag, dan graag geld terug.
Iedere retour wel graag op kosten van de shop want inderdaad niet mijn fout. Maar ook hier: als het een erg klein bedrag is, dan geloof ik het wel. Retourneren is me dan meer moeite dan het me oplevert.
Nee, die heb ik dus over...M14 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:46:
[...]
Dit doe je toch niet ... Dan maar afbreken.
En, ergens moeten nu 2 kortere balkjes zitten...
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline
Ik begin dan meestal eerst in t juiste topicXqlus1ve schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:27:
Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops
Tijdens en na het bouwen moet natuurlijk wel goed uitgetest worden of alles naar behoren werktRaZ schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:41:
[...]
Dan bouw je niet alleen Lego, dan speel je er ook meeMet Lego spelen doe ik al 40 jaar niet meer, maar dat weerhoud mij er niet van om het te kopen, het te bouwen, paar dagen op de salontafel te hebben staan, om het vervolgens netjes in een verhuisdoos te stapelen en richting de schuur
En relatief duur vind ik het juist niet. 2 zeepkisten voor een tientje (6,75 bij het kruidvat/trekpleister als het 25% korting is). En Polybags van 4 euro, wat ook de prijs is voor een CMF-doosje, vind ik een Polybag met 2 minifiguurtje en een gebouwtje voor 4 euro echt niet duur.
Ik koop dan die Speed Champions voor mijzelf, en goedkope sets gewoon omdat het kanBeter Lego kopen dan het kapotslaan in een (online) casino
Beter lego dan casino klopt, maar geld kapotslaan aan gokken neemt wel veel minder ruimte in
Project Scania 10x4
Een update mbt de bouw van mijn Scania 10x4 zwaartransport trekker.Kleine update, denk de laatste voor de grote onthulling.
De trekker is zo goed als klaar. Morgen nog paar onderdeeltjes halen bij Blokjesland, en nog de motoren aansluiten (hopen trouwens dat alles goed werkt, in het begin de motoren wel getest, en een enkele keer de constructie, maar nog niet alles bij elkaar).
Ik heb al wel een aanpassing gemaakt. De cabine is erg zwaar, en drukt enorm op de vooras / banden. De boel zakt naar mij idee toch een beetje door de vering, waardoor de bumper bijna de grond raakt. Het is echt maar 1 of 2mm speling. Gelukkig bestaat de bumper aan de onderkant uit meerdere lage dunne plates, dus ik kon er vrij makkelijk 1 laagje onderuit halen zonder de constructie te verzakken.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/n1mZdc3Qtouy475RkArP1Kzu.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ybgBLT1ARes0j52f8xRfOPWX.jpg?f=user_large)
Nog steeds laag, maar wel iets minder laag
Ik denk er ook over om een stellingkast te kopen voor mijn Lego. Wat voor kast heb jij?Tc99m schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:40:
Ik ben nu echt op het punt dat ik ruimtegebrek heb. Ik heb met mezelf de afspraak dat ik in de woonkamer geen grote/beeldbepalende sets heb staan. In mijn werkkamer heb ik een stellingkast waar de modulars + de rest op staan (zoals Disney kasteel + treinstation, IDEAS Treehouse, etc.), plus een hoop klein grut.
Het zou mij wel mooi kijken om er een te kopen waar in de diepte ruimte is voor 2 baseplates, zodat het toch mogelijk blijft om iets van een stad te hebben staan. Op YouTube staan daar een paar voorbeelden van, als je zoekt naar "Lego city on shelves". De enige moeilijkheid is dat baseplates 25,5cm zijn, dan past het net niet als je een plank hebt die 50cm diep is. En ook een plank van een meter breed is dan net te kort voor 4 baseplates naast elkaar. Nog even zoeken wat voor kast daar het meest geschikt voor zou zijn (en die niet al te duur is).
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ik heb twee Fjällbo kasten van IKEA naast elkaar staan. Modulars passen daar prima op, maar voor twee achter elkaar zijn ze niet diep genoeg. Ik heb overigens ook wat modulars op een Fjällbo wandplank staan, die zijn met 20 cm niet diep genoeg, dus ze steken een klein beetje uit maar dat gaat verder prima.Jakkus schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 22:16:
[...]
Ik denk er ook over om een stellingkast te kopen voor mijn Lego. Wat voor kast heb jij?
Het zou mij wel mooi kijken om er een te kopen waar in de diepte ruimte is voor 2 baseplates, zodat het toch mogelijk blijft om iets van een stad te hebben staan. Op YouTube staan daar een paar voorbeelden van, als je zoekt naar "Lego city on shelves". De enige moeilijkheid is dat baseplates 25,5cm zijn, dan past het net niet als je een plank hebt die 50cm diep is. En ook een plank van een meter breed is dan net te kort voor 4 baseplates naast elkaar. Nog even zoeken wat voor kast daar het meest geschikt voor zou zijn (en die niet al te duur is).
scintillating
Mijn modulars staan op Ikea Lack planken. Die zijn 26cm diep dus perfect voor een baseplate.
Een kast met een diepte van 2 basepates zou wel mooi zijn ja.
Een kast met een diepte van 2 basepates zou wel mooi zijn ja.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Als je zo'n plankdrager aan een rails aan de muur doet, kan je die cm op een 50cm plank aan de achterkant wel smokkelen. Zit je alleen met een rails die om de X aantal modulars bij de muur in de weg zit.Jakkus schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 22:16:
[...]
Ik denk er ook over om een stellingkast te kopen voor mijn Lego. Wat voor kast heb jij?
Waarom maak je niet zelf iets? Als je een plaat multiplex (of als het budget is OSB) neemt is die 122 breed en 244 lang. Daar kun je dus makkelijk 2 lange planken met een breedte van 55 centimeter uithalen. Wat hout voor de staanders en eventueel ondersteuning van de planken en je hebt iets op maat voor een redelijke prijsJakkus schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 22:16:
[...]
Dan kun je het inderdaad mooi op maat maken, maar dat is voor mij geen optie op dit moment. Ik heb dat ooit wel eens gedaan met een tv-kast, maar dat is veel werk. Daarnaast zakken platen multiplex een beetje door als je er veel gewicht op plaatst.Afas schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 10:42:
[...]
Waarom maak je niet zelf iets? Als je een plaat multiplex (of als het budget is OSB) neemt is die 122 breed en 244 lang. Daar kun je dus makkelijk 2 lange planken met een breedte van 55 centimeter uithalen. Wat hout voor de staanders en eventueel ondersteuning van de planken en je hebt iets op maat voor een redelijke prijs
valt toch wel mee met een open kast? In een dag moet je eind kunnen komen.Jakkus schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 12:03:
[...]
Dan kun je het inderdaad mooi op maat maken, maar dat is voor mij geen optie op dit moment. Ik heb dat ooit wel eens gedaan met een tv-kast, maar dat is veel werk. Daarnaast zakken platen multiplex een beetje door als je er veel gewicht op plaatst.
Voor het doorzakken leg je de planken het beste op houten balken voor en achter. Is ook veel makkelijker omdat je dan eerst het frame van de kast af kunt maken en vervolgens de planken op maat kunt maken.
Er zijn wel stellingkasten die zo diep zijn als jij nodig hebt, maar het probleem zit dan toch in de hoeken, de poten zitten aan de binnenkant gemonteerd en dan kun je geen doorlopend straatje maken (wat logisch is, want stellingkasten zijn natuurlijk gemaakt om zo efficiënt mogelijk in kleine ruimtes te passen).Jakkus schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 12:03:
[...]
Dan kun je het inderdaad mooi op maat maken, maar dat is voor mij geen optie op dit moment. Ik heb dat ooit wel eens gedaan met een tv-kast, maar dat is veel werk. Daarnaast zakken platen multiplex een beetje door als je er veel gewicht op plaatst.
Dus ik zie twee opties: De breedst mogelijke diepe stellingkast kopen en je straten op meerdere niveau’s bouwen, of toch naar een custom kast kijken. Als zelf maken geen optie is, dan misschien een timmerman óf een kast op maat bestellen (een Tylko-achtige oplossing bijv, wel vaak aan de dure kant)?
scintillating
Aan die eerste optie zat ik zelf te denken, bijvoorbeeld een kast van 120cm breed en 50-60cm diep, en dan misschien zelfs twee kasten naast elkaar. Qua oppervlakte heb ik dan veel meer ruimte om Lego neer te zetten dan nu op de tafels. Het idee van @AppieNL van 50cm diepe planken die aan de muur hangen vind ook wel een goed idee. Zelf een kast maken is op dit moment voor mij echt geen optie, en een timmerman huren of een custom kast laten maken vind ik persoonlijk te duur voor dit doel.Tc99m schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 14:06:
[...]
Er zijn wel stellingkasten die zo diep zijn als jij nodig hebt, maar het probleem zit dan toch in de hoeken, de poten zitten aan de binnenkant gemonteerd en dan kun je geen doorlopend straatje maken (wat logisch is, want stellingkasten zijn natuurlijk gemaakt om zo efficiënt mogelijk in kleine ruimtes te passen).
Dus ik zie twee opties: De breedst mogelijke diepe stellingkast kopen en je straten op meerdere niveau’s bouwen, of toch naar een custom kast kijken. Als zelf maken geen optie is, dan misschien een timmerman óf een kast op maat bestellen (een Tylko-achtige oplossing bijv, wel vaak aan de dure kant)?
Ik laat het nog even bezinken
Dank jullie voor het meedenken!
Ik kijk het meest naar hoeveel tijd ik heb. Als ik niet aan bouwen toekom binnen afzienbare tijd, koop ik 't niet, ondanks dat ik sommige sets graag wil.Kerngezond schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:23:
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Ik merk dat ik mezelf recentelijk een beetje "in de hoek vastgebouwd heb" qua aanschaf en plannen.
Het afgelopen jaar heb ik diverse sets aangeschaft als "parts pack" en in grote lijnen is het plan wel bekend, maar ik blijf het daadwerkelijk proberen te bouwen steeds uitstellen.
Er zit een plan in m'n hoofd om iets met 2x de ijsvogel (10331) te doen, maar ik krijg het niet verder in m'n hoofd afgerond zodat ik er bouwend aan kan beginnen. In grote lijnen is dat: 1x de ijsvogels zoals Lego 'm bedacht heeft, en 1x de ijsvogel zittend op een boomtak, waarbij de vijver/waterplas twee a vier keer zo groot moet gaan worden, en het dus een beetje een landschap wordt. De boom uit "love birds" (21365) zou een goede kandidaat-boomtak kunnen zijn, denk ik.
Maar dan de puzzel: hoe ga ik het display-waardig opbouwen, en hoe ga ik het ook stabiel krijgen. En het moet ook niet te groot worden, want ik wil het onder een omgekeerd aquarium kunnen neerzetten...
Test-bouwen in stud.io is natuurlijk een goed startpunt, maar ik vind dat niet de meest ontspannen manier van bouwen. (in mijn dagelijkse werk doe ik veel met 3d CAD (CREO) werk, en die workflow van selecteren en componenten plaatsen botst met stud.io)
Gelukkig heb ik geen einddatum, dus ik kan rustig verder nadenken en puzzelen. En sparen voor nieuwe/extra blokjes.
Het afgelopen jaar heb ik diverse sets aangeschaft als "parts pack" en in grote lijnen is het plan wel bekend, maar ik blijf het daadwerkelijk proberen te bouwen steeds uitstellen.
Er zit een plan in m'n hoofd om iets met 2x de ijsvogel (10331) te doen, maar ik krijg het niet verder in m'n hoofd afgerond zodat ik er bouwend aan kan beginnen. In grote lijnen is dat: 1x de ijsvogels zoals Lego 'm bedacht heeft, en 1x de ijsvogel zittend op een boomtak, waarbij de vijver/waterplas twee a vier keer zo groot moet gaan worden, en het dus een beetje een landschap wordt. De boom uit "love birds" (21365) zou een goede kandidaat-boomtak kunnen zijn, denk ik.
Maar dan de puzzel: hoe ga ik het display-waardig opbouwen, en hoe ga ik het ook stabiel krijgen. En het moet ook niet te groot worden, want ik wil het onder een omgekeerd aquarium kunnen neerzetten...
Test-bouwen in stud.io is natuurlijk een goed startpunt, maar ik vind dat niet de meest ontspannen manier van bouwen. (in mijn dagelijkse werk doe ik veel met 3d CAD (CREO) werk, en die workflow van selecteren en componenten plaatsen botst met stud.io)
Gelukkig heb ik geen einddatum, dus ik kan rustig verder nadenken en puzzelen. En sparen voor nieuwe/extra blokjes.
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Dat klinkt erg leuk! En herkenbaar. Ik denk dat de kunst is om gewoon een keer te beginnen met bouwen (niet met Studio maar in het echt), en ook de lat niet meteen te hoog te leggen maar er vooral plezier in te houdenAPClll schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 17:24:
Ik merk dat ik mezelf recentelijk een beetje "in de hoek vastgebouwd heb" qua aanschaf en plannen.![]()
![]()
Het afgelopen jaar heb ik diverse sets aangeschaft als "parts pack" en in grote lijnen is het plan wel bekend, maar ik blijf het daadwerkelijk proberen te bouwen steeds uitstellen.![]()
Test-bouwen in stud.io is natuurlijk een goed startpunt, maar ik vind dat niet de meest ontspannen manier van bouwen. (in mijn dagelijkse werk doe ik veel met 3d CAD (CREO) werk, en die workflow van selecteren en componenten plaatsen botst met stud.io)![]()
Oh wouw, mijn vraag aan jullie over LEGO-budgetten en aankoopgedrag heeft flink wat discussie losgemaakt afgelopen dagen. Ik kan niet op alles reageren want daarvoor is het veel te veel, maar ik heb het zoveel mogelijk geplust. Dank voor jullie leuke inzichten! Zoveel mensen zoveel stijlen.
Degene waar ik even specifiek op reageer is deze omdat die voor mij het leukste haakje is:
Wat betreft mijn budget, dat staat strak op 250 euro per maand. Had ik dit budget niet gesteld dan ging ik er zeker overheen.
Degene waar ik even specifiek op reageer is deze omdat die voor mij het leukste haakje is:
Ik ben een echte stedenbouwer dus ik breek weinig af. Maar er gaat zeker wel een moment komen waarop niet alles meer in de stad past en vanaf dat moment zal ik vooral de kleinere sets afwisselen. Mijn stadje is gebouwd op een grote tafel en de tafel wordt gedragen door meerdere IKEA ladekastjes. Die ladekastjes zijn uiteraard bedoeld om LEGO in op te bergen. Ik breek sets niet snel af maar berg ze dan in z’n geheel op. Ik beperk mezelf wel zoveel mogelijk tot een bepaald thema omdat het anders volledig uit de hand zal lopen qua aankopen. Die thema’s zijn City, Friends en Jurassic Park en daarbij de richtlijn dat alles in principe minifig-schaal moet zijn zodat het bij de stad past.STLT schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:24:
[...]
Wat betreft mijn budget, dat staat strak op 250 euro per maand. Had ik dit budget niet gesteld dan ging ik er zeker overheen.
Dit is best een geniaal idee. Ik heb grondplaten wel eens als schilderijen op willen hangen met een lijstje van IKEA, maar dit idee is eigenlijk veel beter. Gewoon rechtstreeks op de muur plakken en bouwen maar. Zou in ieder geval een leuk idee zijn voor een kinderkamer!RaZ schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 20:34:
[...]
Misschien een normaal behangetje ipv je muren vol plakken met grondplaten
Dit is echt een gouden tip voor iedereen. Ik heb het vaak gezien bij stellen dat deze oplossing veel vervelende discussies voorkomt. In sommige gevallen heb je een partner die zich bezwaard voelt om geld uit te geven aan een hobby en in sommige gevallen heb je een partner die de ander belemmert om geld uit te geven aan een hobby, maar in beide gevallen is dit op te lossen door een zakgeldpotje aan te houden. Gewoon afspreken dat daar een vast bedrag per maand naartoe gaat en dat je precies zoals je zegt nooit verantwoording daarvoor hoeft af te leggen.Jakkus schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 21:41:
[...]
Mijn vrouw en ik hebben allebei een 'zakgeldpotje' op onze rekening waar elke maand iets op wordt gestort. Dat mogen we helemaal zonder overleg met elkaar uitgeven. Zo is er ruimte om wat voor jezelf te kopen, maar is het wel begrensd. Voor ons werkt het erg goed
Deze tip geldt overigens voor iedereen die in gemeenschap van goederen getrouwd is. Voor iedereen die op huwelijkse voorwaarden getrouwd is lijkt me dat je eerder het omgekeerde principe aanhoudt, namelijk een huishoudpotje waar alle gezamenlijke kosten uit betaald worden.
Och, wat is mijn vrijgezelle leven toch simpel.
Die Iris-lades zien er goed uit. Tevreden mee?Reinier schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 07:32:
#firstworldproblems
Ik heb ze ook, de lage (A4) versie. Op zich heel handig om te ordenen, maar je moet wel binnenbakjes gaan gebruiken als je veel verschillende kleine onderdeeltjes hebt. Je kan je wel voorstellen dat het anders nogal een speurtocht kan worden een A4 bak vol Lego.Kerngezond schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 20:29:
[...]
Die Iris-lades zien er goed uit. Tevreden mee?
Toch loop ik al wel tegen de grenzen aan omdat er zo vreselijk veel verschillende onderdelen zijn. Het liefst gooi ik alle kleuren van een vorm in dezelfde bak, maar helaas noopt mijn kleurenblindheid dat ik sommige kleuren echt apart moet houden... dus ik heb ook nog een akelige hoeveelheid op kleur gegroepeerde gripzakjes met van alles en nog wat!
Zoals al eerder aangehaald: eerste wereld luxe problemen
Oh, binnenbakjes zijn voor mij niet nodig want het gaat me juist om lades voor de wat grotere hoeveelheden LEGO van dezelfde soort. Voor de vele kleine onderdeeltjes heb ik namelijk al een mooi systeem:mawashigeri schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 21:18:
[...]
Ik heb ze ook, de lage (A4) versie. Op zich heel handig om te ordenen, maar je moet wel binnenbakjes gaan gebruiken als je veel verschillende kleine onderdeeltjes hebt. Je kan je wel voorstellen dat het anders nogal een speurtocht kan worden een A4 bak vol Lego.
Toch loop ik al wel tegen de grenzen aan omdat er zo vreselijk veel verschillende onderdelen zijn. Het liefst gooi ik alle kleuren van een vorm in dezelfde bak, maar helaas noopt mijn kleurenblindheid dat ik sommige kleuren echt apart moet houden... dus ik heb ook nog een akelige hoeveelheid op kleur gegroepeerde gripzakjes met van alles en nog wat!
Zoals al eerder aangehaald: eerste wereld luxe problemen
https://www.bol.com/nl/nl...-1-stuk/9200000114745636/
Ja best wel. Ik maak er enorme torens van door meerdere setjes van bijv. 3 te combineren (je kunt de bovenkant verwijderen en meerdere sets stapelen/vastklikken). Het wiebelt wel een beetje. Handig dat je de lades eruit kunt halen.Kerngezond schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 20:29:
[...]
Die Iris-lades zien er goed uit. Tevreden mee?
Oh, dat ze gestapeld kunnen worden is een mooie bijkomstigheid!Reinier schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 23:03:
[...]
Ja best wel. Ik maak er enorme torens van door meerdere setjes van bijv. 3 te combineren (je kunt de bovenkant verwijderen en meerdere sets stapelen/vastklikken). Het wiebelt wel een beetje. Handig dat je de lades eruit kunt halen.
Beetje grieperig, dus in plaats van wilde zaterdagavondplannen, rustig op de bank gezeten. Gelukkig eerder deze week deze twee City setjes bij Kruidvat in de aanbieding gehaald. De LEGO bestelwagen was natuurlijk een no-brainer en de Friet-truck is natuurlijk de ideale companion voor de Hamburgertruck van City van vorig jaar.
Heel leuk hoeveel detail er in zit, met “motor” en leuke prints van LEGO dozen, en makkelijk te combineren met een beetje tv kijken tussendoor.
:strip_exif()/f/image/eTBHFpx6trjD3Q7NubGyxTbJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Heel leuk hoeveel detail er in zit, met “motor” en leuke prints van LEGO dozen, en makkelijk te combineren met een beetje tv kijken tussendoor.
:strip_exif()/f/image/eTBHFpx6trjD3Q7NubGyxTbJ.jpg?f=fotoalbum_large)
scintillating
Nog een vraagje erover, kun je naast de bovenkant ook een compleet niveau/lade verwijderen? Ik zie namelijk een mooie variant (https://www.bol.com/nl/nl...sparant/9200000010391045/) maar die is net een fractie te hoog voor waar ik hem wil hebben.Reinier schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 23:03:
[...]
Ja best wel. Ik maak er enorme torens van door meerdere setjes van bijv. 3 te combineren (je kunt de bovenkant verwijderen en meerdere sets stapelen/vastklikken). Het wiebelt wel een beetje. Handig dat je de lades eruit kunt halen.
Die friettruck heb ik ook, ik vind die echt heel leuk. Of eigenlijk, ik vind dat gebouwtje heel gaaf. Die pick-up vind ik dan niks, want ik heb toch geen Lego City om een stad/dorp te maken. Die truck zit nog lekker in het zakkie in de doos waar die uitkomt. Nu hebben de Speed Champion mini-fig's in iedergeval wat te eten. Ik vond het wel een beetje wat weg hebben van een McDrive vanwege het rode gebouw en de gele friet patat bovenopTc99m schreef op zondag 8 februari 2026 @ 00:47:
Beetje grieperig, dus in plaats van wilde zaterdagavondplannen, rustig op de bank gezeten. Gelukkig eerder deze week deze twee City setjes bij Kruidvat in de aanbieding gehaald. De LEGO bestelwagen was natuurlijk een no-brainer en de Friet-truck is natuurlijk de ideale companion voor de Hamburgertruck van City van vorig jaar.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En nu kan ik zeggen dat ik in m'n Bugatti Vision GT ff langs de McDrive ga, en aankomen doe ik toch niet
Ey!! Macarena \o/
Ja dat kan. Je kunt elke "etage" losklikken. Met wat geweld. En ze dan naar hartelust mixen & matchen. Voorbeeldje:Kerngezond schreef op zondag 8 februari 2026 @ 00:48:
[...]
Nog een vraagje erover, kun je naast de bovenkant ook een compleet niveau/lade verwijderen? Ik zie namelijk een mooie variant (https://www.bol.com/nl/nl...sparant/9200000010391045/) maar die is net een fractie te hoog voor waar ik hem wil hebben.
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
:strip_exif()/f/image/8xeCOKTQ7BQusBEX1RZr1z5P.jpg?f=fotoalbum_large)
De G500 is ook af! Wat een ontzettend gave build was dit. De motor, het frame, en het uiteindelijke resultaat. Tot zover mijn duurste set, maar ook de leukste. En ruim 2800 onderdelen. Ik heb er 140 voor betaald, en ik heb er mijn plezier wel uitgehaald. Elke keer een zakje, en met 20 zakjes heb ik heerlijk uren zitten bouwen.
Nu nog even kijken wat de volgende set wordt. Ik vind de wagens erg gaaf, maar het aanbod is wat beperkt. De Lambo Sian is al wat oud. Wellicht de McLaren P1 of de Ferrari SP3? Zijn een formaatje (en een prijsklasse
Keuzes, keuzes...
Niet allemaal! Even opletten welke je koopt dan, die van mij zijn aan de zijkant uit 1 stuk zodat een toren van 8 altijd een toren van 8 blijft. Wel kun je kleinere torentjes kopen (3,6 en 7 heb ik gezien - misschien nog meer).Reinier schreef op zondag 8 februari 2026 @ 07:42:
[... Iris ladenkasten ...]
Ja dat kan. Je kunt elke "etage" losklikken. Met wat geweld. En ze dan naar hartelust mixen & matchen.
Goede aanvulling! De kastjes die gelinkt werden zijn separabel (uitelkaarhaalbaar), maar goed om te weten dat er ook andere bestaan waarbij het niet kan.mawashigeri schreef op zondag 8 februari 2026 @ 11:14:
[...]
Niet allemaal! Even opletten welke je koopt dan, die van mij zijn aan de zijkant uit 1 stuk zodat een toren van 8 altijd een toren van 8 blijft. Wel kun je kleinere torentjes kopen (3,6 en 7 heb ik gezien - misschien nog meer).
Eigenlijk is die keuze niet zo héél moeilijk toch?. Bij zo'n G500 kan 'het origineel' van die gehele klasse niet ontbreken en dient er dus een Classic Land Rover Defender 90 langs te komen staan.XFlame schreef op zondag 8 februari 2026 @ 09:53:
[Afbeelding]
De G500 is ook af! Wat een ontzettend gave build was dit. De motor, het frame, en het uiteindelijke resultaat. Tot zover mijn duurste set, maar ook de leukste. En ruim 2800 onderdelen. Ik heb er 140 voor betaald, en ik heb er mijn plezier wel uitgehaald. Elke keer een zakje, en met 20 zakjes heb ik heerlijk uren zitten bouwen.
Nu nog even kijken wat de volgende set wordt. Ik vind de wagens erg gaaf, maar het aanbod is wat beperkt. De Lambo Sian is al wat oud. Wellicht de McLaren P1 of de Ferrari SP3? Zijn een formaatje (en een prijsklasse) groter, maar zien er wel strak uit.
Keuzes, keuzes...
https://www.lego.com/nl-n...classic-defender-90-10317
Eventueel daarbij dan ook nog de moderne variant van die laatstgenoemde wagen.
https://www.lego.com/nl-nl/product/land-rover-defender-42110
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Hier is mijn 171, maar dan met upgrades.
* 9V motor met dus Bluetooth besturing (wordt PyBricks).
* 9V lampjes aan de voorkant in oude 6 studs wijde lamphouders.
* Daardoor ook een verlengde stoomtank, anders zag het er niet uit.
* Alles voorzien van stootbuffers.
* Uiteraard hier en daar wat aanpassinkjes voor de bedrading.
:strip_exif()/f/image/lH3jUFkIACLwnouY4oETZEAq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZJWmDjMflv3LEbapy4U1ypRG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dD7bFV7jGogdOWNRkDAlM1xp.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas passen de rode drijfstangen niet, misschien een adapter "1/2L technic axle bush with stud on top" ontwikkelen en 3Dprinten?
* 9V motor met dus Bluetooth besturing (wordt PyBricks).
* 9V lampjes aan de voorkant in oude 6 studs wijde lamphouders.
* Daardoor ook een verlengde stoomtank, anders zag het er niet uit.
* Alles voorzien van stootbuffers.
* Uiteraard hier en daar wat aanpassinkjes voor de bedrading.
:strip_exif()/f/image/lH3jUFkIACLwnouY4oETZEAq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZJWmDjMflv3LEbapy4U1ypRG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dD7bFV7jGogdOWNRkDAlM1xp.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas passen de rode drijfstangen niet, misschien een adapter "1/2L technic axle bush with stud on top" ontwikkelen en 3Dprinten?
Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ
En hier is de 40370 aka 40 years of trains 7810 gemotoriseerd met een tender.
:strip_exif()/f/image/0tC8rzeA0hbOVH6zAo3a6iGa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qRKowKEpvpN3XmOPzsCyMHzj.jpg?f=fotoalbum_large)
De MOC is van jb70.
https://rebrickable.com/m...trains-motorized/#details
Helaas past die niet op de wagonnetjes van de 171 vanwege een te groot hoogteverschil.
:strip_exif()/f/image/D0z5z4z3z5PocbHTwY3Fy2u6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0tC8rzeA0hbOVH6zAo3a6iGa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qRKowKEpvpN3XmOPzsCyMHzj.jpg?f=fotoalbum_large)
De MOC is van jb70.
https://rebrickable.com/m...trains-motorized/#details
Helaas past die niet op de wagonnetjes van de 171 vanwege een te groot hoogteverschil.
:strip_exif()/f/image/D0z5z4z3z5PocbHTwY3Fy2u6.jpg?f=fotoalbum_large)
Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
:strip_exif()/f/image/3X24e6AzKy3H9cGM3irtBgQv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZsA1g42o1QXyN39bZO9vkZ6I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BiFTTNIBhbIR7EQVAvbO8R8a.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/16i87TelZ4hlx0wQktjEVvgi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nfBjZnk6p8bTGsHG3q7Hc4mp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wlMvA9GTGLJaZmYjt8LR61mu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N2ARKgJTDzaDwl547joB5PFm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c33jbdlsqTSG2SURrofIoYLM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hO3KpR06T44VCFr0SvkYbcGr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kxvxfo2CM6UK0KjH04FlqP13.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uXxPfKQB7GB7J4JhopFFtXXU.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/U8hb5OUDkMFCenbm7BwTosX3.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/gmCKbdnzUJFVGB6nc9dStSe2.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ZR4d8d1eN6wumN2xsqBRixW8.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/gaGQteZdvMpWccTF8wbFtWhd.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Vi8GAUxFX2xBncr76dz37FAO.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/pvNZLqyip8GPY3JQzm0CXAAG.jpg?f=fotoalbum_tile)