Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 166 167 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:18
RubjeMazter schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:27:
Dit moet de floating sea otter worden... ik pas :)
Het origineel is helemaal niet meer terug te herkennen.

[Afbeelding]
Is dit een grap? Dit kan toch niet..

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:46
RubjeMazter schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:27:
Dit moet de floating sea otter worden... ik pas :)
Het origineel is helemaal niet meer terug te herkennen.

[Afbeelding]
Ik ben benieuwd als je de baby eraf haalt hoe het er dan uit ziet. En of dat een optie is.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Nee niet voor een MOC hoor, of twee keer bouwen misschien, maar dat denk ik ook niet.
Zal vast en zeker een keer van pas komen als cadeau of gaat weer van de hand voor dezelfde prijs :)
Was zoals ik zei een beetje een FOMO-aankoop en waren goed geprijsd, dus we zien het allemaal wel.

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 05-02-2026 10:46 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:08
ErikT738 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:14:
[...]

Wat een enorme downgrade weer.

Ik las ook dat ze nu met een Kpop Demon Hunters set gaan komen, maar in plaats van een Friends-achtige lijn me meerdere goedkope sets wordt dat ook één grote display set voor volwassenen...
Volgens de geruchten komen er ook mini-doll Kpop Demon Hunters sets, maar wellicht pas in 2027.

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:13
Pendora schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:10:
[...]

Ik ben benieuwd als je de baby eraf haalt hoe het er dan uit ziet. En of dat een optie is.
Volgens mij kan je die er wel af halen, op het plaatje van de doos aan de bovenkant zie je een foto waar de otter een schelp vast heeft.

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Pick-a-Brick Brussel 2026-02-05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLFT75ABDbU0eF2p7re2IwcTfr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3X24e6AzKy3H9cGM3irtBgQv.jpg?f=fotoalbum_large

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:41
Nogal onverwacht aangekondigd n.a.v. de gelijknamige film die binnenkort uitkomt:

11389: Project Hail Mary

€ 109,99 - vanaf 1 maart te bestellen.

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/129925_Tau%201.jpg

scintillating

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Marty McFly wil eerst langs de McDrive:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/FxqOrAPKTVyY3mRWGbFOT6g8.jpg

En ik kan straks door naar de AA, Anonymous Afol's, want het begint een beetje uit de hand te lopen :P

Ey!! Macarena \o/

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:24

rammes

koekebakker 1e klas

Tc99m schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:27:
Nogal onverwacht aangekondigd n.a.v. de gelijknamige film die binnenkort uitkomt:

11389: Project Hail Mary

€ 109,99 - vanaf 1 maart te bestellen.

[Afbeelding]
You sleep! i build!

Deze is gaaf!

Ik zou het doen!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:41
En nog een paar interessante kleinere aankondigingen (die ik volgens mij nog niet heb langs zien komen in dit topic):

40878 Teenage Mutant Ninja Turtles BrickHeadz

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/40878-1/blt0ed7f6db378fc08b-40878_WEB_SEC01_NOBG.jpg

40861 Sully, Mike and Boo (Monsters Inc.) BrickHeadz

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/40861-1.jpg

40881 Supply Llama & Fishstick (Fortnite) BrickHeadz

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/40881-1.jpg

Zie voor de uitgebreide berichten en meer afbeeldingen:
https://brickset.com/article/129796/tmnt-brickheadz-revealed &
https://brickset.com/arti...or-march-release-revealed
In het laatste nieuwsbericht staan ook nog wat kleinere setjes + nieuwe DUPLO releases aangekondigd, maar dat leek me voor hier wat minder relevant :p

[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 05-02-2026 16:51 ]

scintillating

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:54
RaZ schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:36:
Marty McFly wil eerst langs de McDrive:

[Afbeelding]

En ik kan straks door naar de AA, Anonymous Afol's, want het begint een beetje uit de hand te lopen :P
Mwoah, je hebt twee ontzettend leuke sets gekocht, maar twee autootjes kopen kwalificeert niet bepaald als een probleem. ;)

• Kerngezond
Tc99m schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:49:
En nog een paar interessante kleinere aankondigingen (die ik volgens mij nog niet heb langs zien komen in dit topic):

40878 Teenage Mutant Ninja Turtles BrickHeadz

[Afbeelding]

40861 Sully, Mike and Boo (Monsters Inc.) BrickHeadz

[Afbeelding]

40881 Supply Llama & Fishstick (Fortnite) BrickHeadz

[Afbeelding]

Zie voor de uitgebreide berichten en meer afbeeldingen:
https://brickset.com/article/129796/tmnt-brickheadz-revealed &
https://brickset.com/arti...or-march-release-revealed
In het laatste nieuwsbericht staan ook nog wat kleinere setjes + nieuwe DUPLO releases aangekondigd, maar dat leek me voor hier wat minder relevant :p
Ik vind die BrickHeadz van de Turtles niks, maar ik ben vooral benieuwd of het een aankondiging is voor een wat meer serieuze set. Toen de laatste set met TMNT-minifigs uitkwam zat ik nog in m’n dark ages. :|

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kerngezond schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 17:42:
[...]

Mwoah, je hebt twee ontzettend leuke sets gekocht, maar twee autootjes kopen kwalificeert niet bepaald als een probleem. ;)
Dat zei de psycholoog ook :P

Het probleem is op deze foto te zien, ik heb nog wat "extra's" gekocht :X
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/I7Beuk5p5xRR7flXLqXYRkNp.jpg

Ey!! Macarena \o/

• Kerngezond
RaZ schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:10:
[...]

Dat zei de psycholoog ook :P

Het probleem is op deze foto te zien, ik heb nog wat "extra's" gekocht :X
spoiler:
Oké, dat kan twee dingen betekenen: een handeltje, of een probleem. :P

• Kerngezond
Nu we het erover hebben. Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd wat jullie uitgeven aan LEGO. En dan ben ik eigenlijk nog niet eens benieuwd naar het specifieke bedrag, maar meer hoe jullie op dat bedrag komen. Stellen jullie voor jezelf een limiet, een budget of geven jullie gewoon geld uit totdat je aan je portemonnee of het gezicht van je partner ziet dat er een probleem ontstaat?

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
Kerngezond schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:23:
Nu we het erover hebben. Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd wat jullie uitgeven aan LEGO. En dan ben ik eigenlijk nog niet eens benieuwd naar het specifieke bedrag, maar meer hoe jullie op dat bedrag komen. Stellen jullie voor jezelf een limiet, een budget of geven jullie gewoon geld uit totdat je aan je portemonnee of het gezicht van je partner ziet dat er een probleem ontstaat?
Meestal optie twee, en dan ook pas eind van het jaar een gezicht dat zegt "hoe veel?!?"

Probleem is een beetje dat ik allemaal city plannen heb, maar de tijd niet neem om een city te gaan bouwen.

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:30
Meestal domweg: hè leuk, en wat ik krijg voor mijn geld is de moeite waard. Nieuw koop ik dus niet zoveel, de laatste was de Renegade voor 69 euro. Tweedehands zoek ik soms naar een specifieke set die me is opgevallen en dan sla ik toe als de prijs bevalt, zoals bijvoorbeeld onlangs de Fort GT 42154 voor 35 euro en een extra treinset 60197 voor 75 euro zodat ik een volledige trein heb en een extra hub voor andere treinen.
De prijzen noem ik er expres bij, ik koop zelden nog Lego boven de 100 euro.

Edit: ik vergeet nog de belangrijkste aanwinst: Apollo 11 raket (21309) + LUT (Vonado) en ook de Creator expert Lunar Lander 10266 erbij, samen voor 110 euro - onbegrijpelijk goedkoop dus. Mijn vrouw was niet heel blij ('t is nogal groot) maar kon goed begrijpen dat ik zo'n koopje van mijn favoriete onderwerp niet kon laten lopen.

[ Voor 13% gewijzigd door mawashigeri op 05-02-2026 22:30 ]

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Leuke sets onder 9,99 in de aanbieding haal ik, en sinds kort dan een paar meer. Bouwen en dan een paar dagen op de salontafel, en dan berg ik het weer op. Die 9,99 adviesprijs is eerder 6,75 in de aanbieding, en dan kost het geen drol. 14,99 adviesprijs? Dat moet onder een tientje ook wel lukken, ik wacht wel ff. #NoFomo :P

Die Polybags zijn ook helemaal mijn ding. Verjaardag? Mooi, ik haal wel een fles bij de slijter, en stop er een polybag bij. Die fles drank boeit niemand, dat zakkie Lego vind iedereen gaaf. Kan geen MasterCard tegen op :P

Partner heb ik niet, koters ook niet. Vrienden wel, en die hebben wel koters ;)

Ey!! Macarena \o/

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Ik ben een grote verbouwing aan het plannen en die moet een extra ruimte opleveren voor een Lego stad.
Ik heb al veel voor de basis, ben bang dat de aankleding veel gaat kosten 🤣🤷🏼‍♂️

ICE ICE Baby

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

djmuggs schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 19:12:
Ik ben een grote verbouwing aan het plannen en die moet een extra ruimte opleveren voor een Lego stad.
Ik heb al veel voor de basis, ben bang dat de aankleding veel gaat kosten 🤣🤷🏼‍♂️
Misschien een normaal behangetje ipv je muren vol plakken met grondplaten :+

Ey!! Macarena \o/

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:29
Mijn vrouw en ik hebben allebei een 'zakgeldpotje' op onze rekening waar elke maand iets op wordt gestort. Dat mogen we helemaal zonder overleg met elkaar uitgeven. Zo is er ruimte om wat voor jezelf te kopen, maar is het wel begrensd. Voor ons werkt het erg goed :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:37
Tja.... moeilijk moeilijk!
Afgelopen week waren die dubbele insiderpunten. Ja toen heb ik de black pearl gekocht... die wilde ik echt wel.
Mijn partner heeft als reactie daarop via vinted 2 christmas sets gekocht voor 200 eu! :P

Verder doe ik het waarschijnlijk wel rustig aan dit jaar

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:28
Als ik een set wil, koop ik het. Geen gedoe met budgetten. Soms een maand niks, soms twee maanden dat er een grote set gekocht wordt.

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

Project Scania 10x4
Een update mbt de bouw van mijn Scania 10x4 zwaartransport trekker.

Vanavond een grote fout ontdekt.. met drastische gevolgen!

Het einde van de bouw nadert. Ik was bezig met bouwen van de onderbumper, die er daarna in zijn geheel aan het chassis gekoppeld zou worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXPyGZK6PiNPXB_fvBU-x5rINmE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Mtb16AHvkOPLZ23bygUQGkCu.jpg?f=user_large

Alleen... het zit te laag! :S

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kr9aQsrCERF_aVUq0C73ZGY-qaw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nMZ3JNn8Tv4IKWLvoONSMLYf.jpg?f=user_large

Wat blijkt... heb ik helemaal in het begin te lange Technic balken in het chassis gebouwd! :F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TqLUTTZZRjoPK8kQGFD_w1wgJR0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FxUCJFE8hC4mFfey5PLocdSF.jpg?f=user_large

Deze verticale balken hadden een aantal studs korter gemoeten.
Ik vond het wel gek, dat de auto tijdens het bouwen aan de voorkant omhoog stond. Maar ik dacht, daar komt de onderbumper strakt op, en er komen nog wielen onder, dus dat zou wel kloppen. Tijdens het bouwen kwam ik ergens twee balken tekort... en die heb ik toen nabesteld. En ik had twee kortere balken over... (er ging nog steeds geen belletje rinkelen :$ ).

Maar goed. Dus ik heb geprobeerd om te kijken of ik die balken kon vervangen. Maar dat was echt geen doen. Die zaten met zoveel pinnen en plaatsen in het chassis verwerkt, dan zou ik echt driekwart van de wagen moeten slopen. Dus gekozen voor een hele drastische maatregel: de zaag erin!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qc5aX00ROVuK7IyAd6GHqFikvSs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vyknOAlzjioTYJyiVLvKkR8H.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2gzSNAXemgBLG4xWnOAUEFLn_0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4FY5iqQdevs4e4Hy2fhJlTv.jpg?f=user_large

Nog nooit met Lego gedaan, maar dit was wel de snelste en makkelijkste oplossing. En de bumper erop zit, is er ook niets meer van te zien.

De trekker is nu bijna klaar. Moet nog een paar onderdelen nabestellen, en moet nog aan het slag met aansluiten van de motoren etc. Wordt vervolgd :)

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

Pagina: 1 ... 166 167 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .