ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Done! Goed idee!mawashigeri schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:43:
[...]
Zelf een commentaar plaatsen met de IDEAS link?
Ook doneAppieNL schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:41:
@Pin0
Stuur ze een mailtje, misschien voegen ze het toe aan het artikel?
[ Voor 34% gewijzigd door Pin0 op 18-07-2025 11:15 ]
:strip_exif()/f/image/nuxFaXpSaTY0T2U1Pp9HO5gP.jpg?f=fotoalbum_large)
Even de laatste kasteel-update. De haven moet ik nog af maken (en daar had ik het minste zin in) maar verder is het vooral puntjes op de i en het design overal nalopen. Het is wel echt heel tof om te zien hoeveel er mogelijk is met dit modulaire systeem. In principe kun je alle modules in elkaar klikken waardoor je met bijvoorbeeld 8 verschillende modules al enorm veel kastelen kunt maken (ChatGPT komt uit op 8805 kastelen, ervan uitgaande dat het minimaal 1 module met een ingang bevat), van klein tot groot. De versie op het plaatje past niet op 3 32x32 plates, om een idee te geven van het formaat. Momenteel worden er 2.500 steentjes gebruikt.
[ Voor 5% gewijzigd door SomerenV op 19-07-2025 02:09 ]
YouTube: 2026 LEGO Technic 1:8 Supercar Discussion
Hij denkt dus een Aston Martin Valhalla in donker groen.
[ Voor 13% gewijzigd door zonoskar op 19-07-2025 14:08 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Poah, dat is wel een héél tof kasteel
Ik sta juist op het punt om mijn oude 6074 op te bouwen, dat is toch wel andere koek (lees: een stuk schraler).
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik zie veel herkenbaar spul uit m'n eigen collectie (eind 80, begin 90)Superkiwi schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 17:01:
Amai amai, waar ben ik aan begonnen. Nu móet ik wel doorzetten, ben nu toch bezig![]()
[Afbeelding]
4,5V technic
9V reddingshelikopter
Vuilniswagen
[ Voor 4% gewijzigd door APClll op 19-07-2025 19:43 ]
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Die helikopter was zo tofAPClll schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 19:41:
[...]
Ik zie veel herkenbaar spul uit m'n eigen collectie (eind 80, begin 90)
4,5V technic
9V reddingshelikopter
Vuilniswagen
Als alles opgebouwd is zal ik wel eens een foto maken van de hele bende. Ben alleen benieuwd of ik alle steentjes van alle sets nog heb...
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Nog even een aanvulling op het bovenstaande, want mijn zoontje en ik zijn het er nu toch echt over eens: de Lego Loop Coaster (10303) is een slechte set, want je kunt er niet leuk mee spelen. Een dikke, vette thumbs down en al helemaal voor die prijs. Wij kunnen hem dus niet aanraden.Yonix schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:37:
[...]
Staat nu een kleine week en hoewel het een mooie set is, is het er wel eentje met een gebruiksaanwijzing. Heb al meerdere keren gehad dat de achtbaan niet werkt, zoals behoren. De karretjes blijven vastzitten in een loop, willen de laatste bocht niet doorkomen of we hebben last van een lift die niet goed werkt. Een, best wel, hoge fail rate dus.
Jammer, want voor die prijs verwacht je wel dat het werkt.
Zo jammer, want het was een onwijs leuke set om te bouwen en het is een imposant stuk Lego om te zien, maar de ‘playability’ is non-existent door de hoeveelheid aandacht en aanpassingen die de set steeds vraagt; het doet gewoon niet wat het moet doen.
Ech lekker bezig joh. Lijkt me een tof project om te doen! Mooie mix van voorbeelden volgen, maar ook beetje zelf uitvogelen en creativiteit toevoegen. Wat is de volgende stap?SomerenV schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 02:07:
[Afbeelding]
Even de laatste kasteel-update. De haven moet ik nog af maken (en daar had ik het minste zin in) maar verder is het vooral puntjes op de i en het design overal nalopen. Het is wel echt heel tof om te zien hoeveel er mogelijk is met dit modulaire systeem. In principe kun je alle modules in elkaar klikken waardoor je met bijvoorbeeld 8 verschillende modules al enorm veel kastelen kunt maken (ChatGPT komt uit op 8805 kastelen, ervan uitgaande dat het minimaal 1 module met een ingang bevat), van klein tot groot. De versie op het plaatje past niet op 3 32x32 plates, om een idee te geven van het formaat. Momenteel worden er 2.500 steentjes gebruikt.
Ik ben heel nieuwsgierig naar meer plaatjes sowieso! Ga je het ook echt bestellen allemaal?
In eerste instantie ben ik 3 jaar geleden begonnen met een moderne interpretatie van dit kasteel, maar dit klikte uiteindelijk niet echt.Loader schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 13:15:
Ik vind het leuk dat het vooral 'oud' uitziet. En dan ook de juiste oude bomen erbij.
:strip_exif()/f/image/opVWGCtPlDWZZ3f9hBTqBZ85.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben ook nooit verder gekomen dan dat stuk van het kasteel omdat ik er mee aan bleef rommelen en eigenlijk nooit écht tevreden was. Een paar weken terug dacht ik 'ik ga het nog een keer proberen', opende het project en vrijwel direct ben ik begonnen met het zo goed mogelijk namaken van het originele kasteel
Tof kasteel! En volgens mij is die (onder andere) gebruikt voor de Main Keep van het Ideas Book 260 kasteel. Ik heb zelf helaas geen enkel kasteelSuperkiwi schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 14:18:
[...]
Poah, dat is wel een héél tof kasteel![]()
Ik sta juist op het punt om mijn oude 6074 op te bouwen, dat is toch wel andere koek (lees: een stuk schraler).
Ja, is echt heel chill om mee bezig te zijn en door de beperkingen qua kleur en steentjes doet het me heel erg denken aan LEGO'en vroeger. Ik merk ook dat ik deze simpliciteit veel leuker vind dan wat LEGO tegenwoordig doet. Je fantasie moest vroeger veel meer invullen, wat ik een enorm pluspunt vind, zeker met kinderen als doelgroep. LEGO nu ziet er enorm tof uit, maar alles is al voor je ingevuld, zelfs personages en onderline relaties. Met de bizarre hoeveelheid kleuren en (kleine) steentjes is 'even' zelf wat in elkaar zetten ook lastiger geworden. Om het maar niet te hebben op de schandalig dure sets gericht op AFOLS.Karp schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 20:34:
[...]
Ech lekker bezig joh. Lijkt me een tof project om te doen! Mooie mix van voorbeelden volgen, maar ook beetje zelf uitvogelen en creativiteit toevoegen. Wat is de volgende stap?
Ik ben heel nieuwsgierig naar meer plaatjes sowieso! Ga je het ook echt bestellen allemaal?
De volgende stap is het design van de bestaande modules finetunen, hier en daar een interieur toevoegen en wellicht nog een twee- of drietal nieuwe modules toevoegen. Het echt bestellen is wel het plan, maar aangezien geld niet aan de boom groeit hier zal dat in stapjes moeten gaan. Héél misschien wil ik het in gaan dienen als IDEAS set, maar ik heb geen idee hoeveel kans een set als deze maakt. Het zal dan sowieso niet de set zijn met álle modules.
Niet kasteelgerelateerd:
M'n zoontje van 15,5 maand oud vindt mijn hobbykamer altijd heel interessant, dus als het even kan wandelt ie daar naar binnen wanneer ie naar bed gaat of uit bed komt in de middag. Vanmiddag was het ook weer raak en begon meneer vrolijk te spelen met m'n Speed Champion-wagens (inclusief brom-geluidje maken). Op een gegeven moment had ie m'n kleine Land Rover te pakken, dakje eraf en proberen minifigs erin te stoppen
:strip_exif()/f/image/2e5mFhbw3kAwFoSjNVEJECkU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had wel verwacht dat ie de grotere Technic-set wat interessanter zou vinden, maar juist de minifigs vindt ie enorm leuk. Die komt ie ook trots naar mij brengen, en wil dat ik ze aan hem geef. Leuk om te zien
[ Voor 12% gewijzigd door SomerenV op 19-07-2025 21:03 ]

Hebben jullie hier ook last van?
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Niet met geel, wel een paar Light Aqua van 6 jaar oude Minecraft set, maar ook wat blauwe en witte 1x1 van ongeveer diezelfde leeftijd. Ofwel: meerdere met scheuren en meerdere kleuren.Zakkenwasser schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 22:36:
Veel gele blokjes van onderstaande modellen van mijn zoon lijken scheurtjes te krijgen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daarnaast ook veel teveel minifigs met gescheurde zijkanten, maar Lego doet moeilijk en wil die niet vervangen.
[ Voor 11% gewijzigd door mawashigeri op 19-07-2025 23:13 ]
Hier even gekeken bij de Landrover en daar lijkt in ieder geval één steentje een (beginnend) scheurtje te hebben. Gaat om de passagierszijde van de wagen en dan het steentje waar het achterraam aan vast zit, dus de 1x1 met studs aan de zijkant. Deze wagen heb ik gekregen, in elkaar gezet en staat nu een jaartje ofzo op de vensterbank. Geen direct zonlicht, geen luchtverfrissers en geen olie-achtige substanties in de buurt.Zakkenwasser schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 22:36:
Veel gele blokjes van onderstaande modellen van mijn zoon lijken scheurtjes te krijgen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je hoort het toch wel steeds vaker dat LEGO-steentjes plots scheuren, zelfs als er nooit mee gespeeld is in een display-set zit. Dat moet eigenlijk gewoon niet kunnen en ik kan het me ook niet herinneren van vroeger dat dat een ding was. Het zou goed kunnen dat bepaalde kleuren door de gebruikte samenstelling fragieler zijn dan andere kleuren. Een beetje zoals bij Brittle Brown het geval was, maar daarbij was het wel héél extreem.
Mijn zoontje speelt nu 4 jaar met Lego. Meer neerzetten dan echt spelen. Van de 100% aan poppetjes hebben 60% minimaal een scheur in de zijkant.Zakkenwasser schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 22:36:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik naar mijn Lego poppetjes uit de jaren 90 bekijk, hebben nog geen 5% van de poppetje een scheur en speelde er zelf 400% intensiever mee dan mijn zoontje.
Kwaliteit wordt gewoon minder, want alles moet goedkoper.
Daarom is mijn interesse in Lego sterk afgenomen. Inderdaad als je de Lego alleen in een vitrine zet, dan verkleuren de steentjes waar je bij staat en ontstaan spontaan scheurtjes.
Het jammere is dat het geaccepteerd wordt, als mensen nou eens Lego boycot of negatief in het nieuws zet hiervoor op grote schaal, dan veranderen ze wel de kwaliteit.
Eindelijk is ie klaar. Omdat het zo lang duurde en zo vaak uit de kast in de kast ging, zijn we 1 1x12 plankje kwijt geraakt. 🥲 die bestel ik wel weer met een nieuwe lading onderdelen..
Voor nu blij met bricklink the art of chocolate!
Oh wat jammer! Hij heeft hier toch echt een aantal maanden gestaan en al die tijd prima gewerkt. Mijn nichtje kon er echt uren mee spelen. Enige dat ik heb moeten doen is het contra-gewicht verzwaren, zodat de klap niet zo hard is. Maar verder eigenlijk nooit echt issues mee gehad.Yonix schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 20:05:
[...]
Nog even een aanvulling op het bovenstaande, want mijn zoontje en ik zijn het er nu toch echt over eens: de Lego Loop Coaster (10303) is een slechte set, want je kunt er niet leuk mee spelen. Een dikke, vette thumbs down en al helemaal voor die prijs. Wij kunnen hem dus niet aanraden.![]()
Zo jammer, want het was een onwijs leuke set om te bouwen en het is een imposant stuk Lego om te zien, maar de ‘playability’ is non-existent door de hoeveelheid aandacht en aanpassingen die de set steeds vraagt; het doet gewoon niet wat het moet doen.
Ik meen me te herinneren dat mijn Land Rover die mijn zoontje heeft gestolen ook wat scheurtjes vertoont inderdaad. Sowieso is Lego tegenwoordig maar slap en is het eigenlijk niet geschikt om meerdere keren uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Mijn zoontje heeft ook al wagens waar de wielen continue vanaf vallen (zitten gewoon vast met vier studs).Zakkenwasser schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 22:36:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zoals hierboven ook al wordt geschreven. Ik herken mij er ook niet in, mits je bedoeld dat het veel werk is om iedere keer dat karretje naar boven te draaien, dat staat niet in verhouding met de rit van 2 secondenYonix schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 20:05:
[...]
Nog even een aanvulling op het bovenstaande, want mijn zoontje en ik zijn het er nu toch echt over eens: de Lego Loop Coaster (10303) is een slechte set, want je kunt er niet leuk mee spelen. Een dikke, vette thumbs down en al helemaal voor die prijs. Wij kunnen hem dus niet aanraden.![]()
denk gevalletje van pech; cd Land Rover (is in mijn beleving) een van de meest populaire sets op rebrickable; daar staan bouwtekeningen van een vliegtuig, tot helicopter, tot monstertruck, tot ....ErikT738 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 09:15:
[...]
Ik meen me te herinneren dat mijn Land Rover die mijn zoontje heeft gestolen ook wat scheurtjes vertoont inderdaad. Sowieso is Lego tegenwoordig maar slap en is het eigenlijk niet geschikt om meerdere keren uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Mijn zoontje heeft ook al wagens waar de wielen continue vanaf vallen (zitten gewoon vast met vier studs).
https://rebrickable.com/mocs/?q=42110
juist specifiek deze set wordt geprezen vanwege zijn breed assortiment in blokjes en toepasbaarheid
[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 21-07-2025 09:26 ]
Ik heb de set gemotoriseerd. Maar waar ik op doel zijn de grote hoeveelheid problemen met deze set:Metal Mark schreef op maandag 21 juli 2025 @ 09:19:
[...]
Zoals hierboven ook al wordt geschreven. Ik herken mij er ook niet in, mits je bedoeld dat het veel werk is om iedere keer dat karretje naar boven te draaien, dat staat niet in verhouding met de rit van 2 seconden
- De lift die steeds uit balans (of zelfs los) raakt door de klap van het contragewicht (of de lift zelf);
- Het contragewicht dat regelmatig moet worden versteld, omdat de wagentjes niet goed / hoog genoeg op de baan worden ‘getild’;
- Wagentjes die vast komen te zitten in de tweede loop;
- Wagentjes die niet genoeg snelheid hebben om door de laatste bocht te komen.
Veel van deze problemen zijn op te lossen door stukken opnieuw aan te drukken of de volgorde van de wagentjes aan te passen e.d. Echter, dat zijn oplossingen van korte duur; een aantal runs later begint het gekl**t weer. En ja, je kunt zelf aanpassingen doen, zoals het verzwaren van het contragewicht. Maar dat vertik ik. Waarom? Principe. Ik vind het ongelofelijk waardeloos dat een set, zo duur als deze, ‘af-fabriek’ met zoveel problemen wordt uitgebracht. Dat zegt iets over de QC door Lego en daar vind ik iets van.
Mijn zoon en ik betreuren de aanschaf, want de set geeft eerder frustratie dan plezier. Het is dan ook zeker een ervaring die ik meeneem in toekomstige aankopen.
Jammer.
Heb je het gevoel dat het resultaat ook meer speelbaar is dan recentere sets van Lego zelf? Ik kijk alvast uit naar de updates in ieder geval. Meer beelden van alle kanten, interieurs, nieuwe modules... ik zie het graag tegemoet!SomerenV schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 20:58:
[...]
Ja, is echt heel chill om mee bezig te zijn en door de beperkingen qua kleur en steentjes doet het me heel erg denken aan LEGO'en vroeger. Ik merk ook dat ik deze simpliciteit veel leuker vind dan wat LEGO tegenwoordig doet. Je fantasie moest vroeger veel meer invullen, wat ik een enorm pluspunt vind, zeker met kinderen als doelgroep. LEGO nu ziet er enorm tof uit, maar alles is al voor je ingevuld, zelfs personages en onderline relaties. Met de bizarre hoeveelheid kleuren en (kleine) steentjes is 'even' zelf wat in elkaar zetten ook lastiger geworden. Om het maar niet te hebben op de schandalig dure sets gericht op AFOLS.
De volgende stap is het design van de bestaande modules finetunen, hier en daar een interieur toevoegen en wellicht nog een twee- of drietal nieuwe modules toevoegen. Het echt bestellen is wel het plan, maar aangezien geld niet aan de boom groeit hier zal dat in stapjes moeten gaan. Héél misschien wil ik het in gaan dienen als IDEAS set, maar ik heb geen idee hoeveel kans een set als deze maakt. Het zal dan sowieso niet de set zijn met álle modules.
Niet kasteelgerelateerd:
M'n zoontje van 15,5 maand oud vindt mijn hobbykamer altijd heel interessant, dus als het even kan wandelt ie daar naar binnen wanneer ie naar bed gaat of uit bed komt in de middag. Vanmiddag was het ook weer raak en begon meneer vrolijk te spelen met m'n Speed Champion-wagens (inclusief brom-geluidje maken). Op een gegeven moment had ie m'n kleine Land Rover te pakken, dakje eraf en proberen minifigs erin te stoppen![]()
[Afbeelding]
Ik had wel verwacht dat ie de grotere Technic-set wat interessanter zou vinden, maar juist de minifigs vindt ie enorm leuk. Die komt ie ook trots naar mij brengen, en wil dat ik ze aan hem geef. Leuk om te zien
Met bestellen scheelt dat modulaire ook. Je hoeft niet alles (in 1 keer) te bestellen 😄
Ah, heerlijk joh. Weinig zo fijn als de interesse zo kunnen delen!
Het gaat in dit geval om de kleine gele Landrover, niet de grote Technic variant.himlims_ schreef op maandag 21 juli 2025 @ 09:26:
[...]
denk gevalletje van pech; cd Land Rover (is in mijn beleving) een van de meest populaire sets op rebrickable; daar staan bouwtekeningen van een vliegtuig, tot helicopter, tot monstertruck, tot ....
https://rebrickable.com/mocs/?q=42110
juist specifiek deze set wordt geprezen vanwege zijn breed assortiment in blokjes en toepasbaarheid
Technic panels, liftarms, asjes en pinnetjes zijn allemaal van een iets andere samenstelling dan gewone steentjes. De basis van vrijwel alles is ABS, maar juist bij technic heb je iets meer flexibiliteit nodig.SomerenV schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:20:
[...]
Het gaat in dit geval om de kleine gele Landrover, niet de grote Technic variant.
Steentjes moeten juist vrij rigide zijn en staan door de nopjesverbinding onder meer spanning dan technicverbindingen met assen en pinnen.
Dus... het gaat eerder stuk. Verder werd voor 2003 alle ABS vooraf gekleurd en de granules hadden dus al de juiste kleur voordat het gesmolten werd voor het spuitgieten - tegenwoordig wordt het later op kleur gebracht met het risico dat het minder homogeen is en kleurafwijkingen van fabriek tot fabriek.
Tegelijk: het blijft in de basis speelgoed en gelukkig is vrijwel alles makkelijk vervangbaar, maar ik ben het wel met jullie eens dat je voor de prijs wel betere kwaliteit mag verwachten.
duurde even, en toen viel er een kwartje:SomerenV schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 20:58:
[...]
In eerste instantie ben ik 3 jaar geleden begonnen met een moderne interpretatie van dit kasteel, maar dit klikte uiteindelijk niet echt.
[Afbeelding]
Ik ben ook nooit verder gekomen dan dat stuk van het kasteel omdat ik er mee aan bleef rommelen en eigenlijk nooit écht tevreden was. Een paar weken terug dacht ik 'ik ga het nog een keer proberen', opende het project en vrijwel direct ben ik begonnen met het zo goed mogelijk namaken van het originele kasteelEn gaandeweg die recreatie ging ik me storen aan de inconsistentie wat betreft het design en zo komen we bij het kasteel zoals het er nu uit ziet. Vintage design, kleurenpalet en bouwtechnieken, maar met hier en daar moderne parts om het betaalbaar te houden.
[...]
Tof kasteel! En volgens mij is die (onder andere) gebruikt voor de Main Keep van het Ideas Book 260 kasteel. Ik heb zelf helaas geen enkel kasteelQua Castle-sets is het hier ook karig, met misschien net 10 setjes in totaal, en alleen klein spul. Een neef van me (die een paar jaar ouder is) had wel echt enorm veel Castle-sets uit de 80's. Dat stond altijd uitgestald op z'n slaapkamer, dus ik zat me daar altijd te vergapen aan het Forestmen-bos en de kastelen
![]()
[...]
Ja, is echt heel chill om mee bezig te zijn en door de beperkingen qua kleur en steentjes doet het me heel erg denken aan LEGO'en vroeger. Ik merk ook dat ik deze simpliciteit veel leuker vind dan wat LEGO tegenwoordig doet. Je fantasie moest vroeger veel meer invullen, wat ik een enorm pluspunt vind, zeker met kinderen als doelgroep. LEGO nu ziet er enorm tof uit, maar alles is al voor je ingevuld, zelfs personages en onderline relaties. Met de bizarre hoeveelheid kleuren en (kleine) steentjes is 'even' zelf wat in elkaar zetten ook lastiger geworden. Om het maar niet te hebben op de schandalig dure sets gericht op AFOLS.
Niet kasteelgerelateerd:
M'n zoontje van 15,5 maand oud vindt mijn hobbykamer altijd heel interessant, dus als het even kan wandelt ie daar naar binnen wanneer ie naar bed gaat of uit bed komt in de middag. Vanmiddag was het ook weer raak en begon meneer vrolijk te spelen met m'n Speed Champion-wagens (inclusief brom-geluidje maken). Op een gegeven moment had ie m'n kleine Land Rover te pakken, dakje eraf en proberen minifigs erin te stoppen![]()
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_exif()/f/image/iuTfTIDcH8zS0KA945G25X6X.webp?f=user_large)
^- ik zie enige overeenkomsten
Hij staat hier ook in de keukenCLB schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:31:
And they live happily ever after![]()
[Afbeelding: Lego Happy Plants]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
En daar viel mij natuurlijk gelijk deze creatie op:
:strip_exif()/f/image/xWhsLhTzWJQUOAgliTOdVFlb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6DXKKKG52Rso8sIR9WPYtJQy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7X6eCuq1RDZutpwaGkMvATi7.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee het is geen echte Lego, ze hebben expres een bestaand Lego schaalmodel 'opgeblazen' naar een 1:1 schaal.
(zodoende vond ik het legitiem om 'm hier te plaatsen, zeker gezien de tekst die ze er bij geplaatst hebben).
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
zo loopt gast op YT die 'life-sized-lego' kasteel aan het maken is.QuattroNL schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:02:
Als je op vakantie bent in zuid-Duitsland dan ga je als autoliefhebber ook 'even' naar het Porsche museum in Stuttgart.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee het is geen echte Lego, ze hebben expres een bestaand Lego schaalmodel 'opgeblazen' naar een 1:1 schaal.
(zodoende vond ik het legitiem om 'm hier te plaatsen, zeker gezien de tekst die ze er bij geplaatst hebben).
YouTube: Printing a Life-Sized LEGO-Style Castle!
Of deze meneer; van die technics kart: YouTube: XXL LEGO Go-Kart! | Design & Build | #1 - Mantis Hacks
ik vind het wel iets hebben, die life-sized-lego
Wel interessant dat ze echt Lego op de studs hebben staan. Zou dit dan toch in samenwerking met Lego zelf zijn?QuattroNL schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:02:
Als je op vakantie bent in zuid-Duitsland dan ga je als autoliefhebber ook 'even' naar het Porsche museum in Stuttgart.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Porsche en Lego hebben best wel een intensieve samenwerking gezien het aantal Lego Porsche sets.JBplap schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:24:
[...]
Wel interessant dat ze echt Lego op de studs hebben staan. Zou dit dan toch in samenwerking met Lego zelf zijn?
Dus ik heb zomaar het sterke vermoeden dat dit met toestemming van Lego is gedaan.
En als je zegt een exacte kopie van een Legoset te maken dan moet ook echt alles kloppen. Tot aan het woord Lego op de studs aan toe.
En ja, elk 'steentje' in dit model klopt exact en dat weet ik omdat ik specifiek dit model tot in detail ken
[ Voor 5% gewijzigd door QuattroNL op 21-07-2025 13:31 ]
Ik vind deze zo verschikkelijk cute, ik ga ze sowieso binnenkort halen als ik weer eens in Utrecht ben.CLB schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:31:
And they live happily ever after![]()
[Afbeelding: Lego Happy Plants]
Zo lang je 1:1 blokken met een LEGO-logo voor eigen gebruik print en bijv. niet verkoopt als LEGO mag dat gewoon. Hoe het juridisch met tentoonstellen in een museum zit durf ik niet te zeggen, maar LEGO zal daar vast zijn goedkeuring aan hebben gegeven. Het is ook een 1:1 versie van het Porsche-model dat in 75895 en 75888 zit).JBplap schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:24:
[...]
Wel interessant dat ze echt Lego op de studs hebben staan. Zou dit dan toch in samenwerking met Lego zelf zijn?
scintillating
Bij bricklink kun je gewoon selecteren op bv land of EU. Dus dat moet geen probleem zijn.Orangelights23 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 14:30:
Ik wil deze LotR en Hobbit zwaarden maken en er staat dat een lijst meegestuurd wordt met de stenen die je op BrickLink kunt kopen. Wordt voor mij de eerste keer dat ik daar stenen koop en hoewel ik al veel info heb kunnen vinden hier, heb ik niet gevonden hoe eenvoudig het is om het in Europa (specifiek Zweden) te kopen. Het lijkt erop dat het vooral uit Amerika verzonden te worden? Zijn er Europese alternatieven? Vooral omdat verzenden an sich heel kostbaar is in Zweden, wil ik daar wel wat op besparen
Oh helemaal overheen gekeken. Ik zie het inderdaad, dankje!JBplap schreef op maandag 21 juli 2025 @ 14:46:
[...]
Bij bricklink kun je gewoon selecteren op bv land of EU. Dus dat moet geen probleem zijn.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Vorig jaar hadden ze deze ook in donker groen staan. Samen met de special bricks die je kon krijgen voor de Porsche 2024 summer met de Lego Technic Porsche waar de kinderen mee konden rijden. Erg leuk!QuattroNL schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:02:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PhD i.o.
Dat ligt meer in lijn met het nooit uitgebrachte Europa-thema van LEGO.himlims_ schreef op maandag 21 juli 2025 @ 12:41:
[...]
duurde even, en toen viel er een kwartje:
[Afbeelding]
^- ik zie enige overeenkomsten

Als je de blauwe daken wegdenkt bij het 'kasteel' dan zit je aardig in de juist richting qua stijl.
[ Voor 4% gewijzigd door SomerenV op 21-07-2025 23:42 ]
Ik moet het origineel nog bouwenJakkus schreef op maandag 21 juli 2025 @ 15:36:
Ik ben vandaag weer een klein stukje verder gekomen met mijn alt build van het Natural History Museum
[Afbeelding]
Maar lekker bezig
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
https://brickipedia.fandom.com/wiki/11021_90_Years_of_PlayThis image shows a LEGO carriage, specifically a mini-build recreation from the LEGO Classic 90 Years of Play (11021) set.
Met dank aan Google....
Je krijgt er een GWP bij:
Ik word altijd een beetje knorrig van die GWP's die aan de grote sets gekoppeld zijn. Ze zijn altijd erg leuk, maar het is natuurlijk een trucje om snel de hoofdset voor de volle mep kopen in plaats van op aanbiedingen te wachten.jip_86 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:01:
Meer beelden van de Italian Riviera staan online: https://www.lego.com/nl-nl/product/italian-riviera-21359
Je krijgt er een GWP bij:
[Afbeelding]
Ik moet wel zeggen dat als ik deze zo bekijk dat hij waarschijnlijk prima in elkaar te flansen is met PAB. Ik zie geen unieke blokjes.
Wat! Geen glijbaan meer?
Was ik er na máánden eindelijk uit hoeveel ik er zou willen, hele lay-out gemaakt, hebben ze ze niet meer. Paniek!
Zou Utrecht een overeen komen met Brussel?
Wil eigenlijk mijn speed champions garage een upgrade geven met die zwarte 6x6 plate en die transparante grote stukken. Via online zijn die flink aan de prijs
Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168

Check de actuele Pick A Brick voorraad van een winkel op:RickS29 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 23:00:
[...]
Wil eigenlijk mijn speed champions garage een upgrade geven met die zwarte 6x6 plate en die transparante grote stukken. Via online zijn die flink aan de prijs
1. de PABfinder website
2. de BrickAssist app
Die laatste is voor Utrecht het meest up to date en heeft voor mij persoonlijk de PABfinder al vervangen. Doordat ze werken met ambassadeurs per winkel is de informatie betrouwbaarder. Maar het verschilt mogelijk nog per locatie.
Nice! Lijkt ook gewoon modular baseplate formaat? Die kan leuk in een hoekje.Mad-Matt schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 08:36:
Laatste leak, Arkhan Asylum. Die gaat er bij mij denk ik wel komen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Minifigs ook heel erg nice. Leuke selectie en best veel.
RickS29 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 23:00:
[...]
Karp schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:14:
Ik kom net in de lego winkel in Utrecht, en ik dacht, ik ga weer netjes een foto maken van de pab/pick-a-brick wall met het actuele aanbod. In plaast daarvan kreeg ik de tip voor een app: BrickAssist.
Daar zouden alle pab-walls van Nederland op moeten staan met actuele voorraadinformatie. Nog niet getest, maar klinkt praktisch en veelbelovend!
[Afbeelding]
Ik heb nog geen foto's van achterkant of interieur gezien. Dat maakt me wel wat huiverig.Mad-Matt schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 08:36:
Laatste leak, Arkhan Asylum. Die gaat er bij mij denk ik wel komen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe houdt BrickAssist dat bij? Er is ook een website waar per winkel op staat wat er in de PaB-wall zit, maar die is afhankelijk van klanten die het moeten doorgeven (dus het verschilt heel erg per winkel hoe actueel het is). De link staat ergens in dit topic.
Edit: dat is www.pabfinder.com dus.
[ Voor 5% gewijzigd door Tc99m op 23-07-2025 10:30 ]
scintillating
Wat eigenlijk een beetje verbazingwekkend is, want bij sommige soorten ander speelgoed zijn de fabrikanten juist in de omgekeerde richting gegaan omdat later op kleur brengen resulteerde in binnen enkele jaren desintegrerende plastics i.v.m. slechte menging.mawashigeri schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:33:
[...]
Technic panels, liftarms, asjes en pinnetjes zijn allemaal van een iets andere samenstelling dan gewone steentjes. De basis van vrijwel alles is ABS, maar juist bij technic heb je iets meer flexibiliteit nodig.
Steentjes moeten juist vrij rigide zijn en staan door de nopjesverbinding onder meer spanning dan technicverbindingen met assen en pinnen.
Dus... het gaat eerder stuk. Verder werd voor 2003 alle ABS vooraf gekleurd en de granules hadden dus al de juiste kleur voordat het gesmolten werd voor het spuitgieten - tegenwoordig wordt het later op kleur gebracht met het risico dat het minder homogeen is en kleurafwijkingen van fabriek tot fabriek.
Dat heb ik ook wel een beetje hoor. Hij staat op m'n lijstje, maar hij kan er net zo goed weer vanaf vallenKarp schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:23:
[...]
Ik heb nog geen foto's van achterkant of interieur gezien. Dat maakt me wel wat huiverig.
Wat ik vreemd vind is dat er geen aanvullend promotie setje wordt bijgeleverd voor zo, n dure set
hele gave set, mijn vrouw heeft m al 2x toegestuurd hier ... ik denk dat het een hint is ofzoHansw1 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:31:
1 augustus komt het Slot Neuschwanstein 21063 uit
Wat ik vreemd vind is dat er geen aanvullend promotie setje wordt bijgeleverd voor zo, n dure set
echter vind ik het wel een prijzige set, is geen overpriced harry-potter of starwars,
//edit; wacht wel een promotie af, 200+ voor een set met voornamelijk kleine blokjes + stickers vind ik buitensporig
[ Voor 17% gewijzigd door himlims_ op 23-07-2025 11:54 ]
Hij is schijnbaar zo duur omdat de set maar liefst 170+ printed pieces heeft. Wel veel dezelfde (ramen) maar ook nog een boel andere. Hier kan je dus goed zien waarom Lego dus vaak voor stickers kiest in plaats van prints. Volgens mij heeft de set zelfs helemaal geen stickers?himlims_ schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:50:
hele gave set, mijn vrouw heeft m al 2x toegestuurd hier ... ik denk dat het een hint is ofzo
echter vind ik het wel een prijzige set, is geen overpriced harry-potter of starwars,
//edit; wacht wel een promotie af, 200+ voor een set met voornamelijk kleine blokjes + stickers vind ik buitensporig
[Afbeelding]
Maar vind het als nog veel geld ja. ik wil hem ook graag hebben maar wacht wel tot hij ergens onder rond de 180 komt en anders sla ik hem over.
[ Voor 3% gewijzigd door ReVision. op 23-07-2025 12:07 ]
hoi
ik zie toch duidelijk stikker lijntjes op de foto'sReVision. schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:00:
[...]
Hij is schijnbaar zo duur omdat de set maar liefst 170+ printed pieces heeft. Wel veel dezelfde (ramen) maar ook nog een boel andere. Hier kan je dus goed zien waarom Lego dus vaak voor stickers kiest in plaats van prints.
Maar vind het als nog veel geld ja. ik wil hem ook graag hebben maar wacht wel tot hij ergens onder rond de 180 komt en anders sla ik hem over.
Dan moet je toch even de reviews bekijken of lezenhimlims_ schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:01:
ik zie toch duidelijk stikker lijntjes op de foto's
Bijvoorbeeld: https://www.newelementary...wanstein-castle-from.html
of een video: YouTube: LEGO Neuschwanstein Castle (REVIEW)
[ Voor 35% gewijzigd door ReVision. op 23-07-2025 12:05 ]
hoi
Heb ik ff een rabbit hole voor je. Dit soort rechten zit in nationale wetgeving vastgelegd. Er is een EU directive Wikipedia: Directive on Copyright in the Digital Single Market , directives moeten worden vertaald en opgenomen in nationale wetgeving. In die vertaalslag kan de nationale wetgeving afwijken nationale wetgeving in andere EU-lidstaten. Kort gezegd is het antwoord: ja, maar het auteursrecht verloopt ook weer. https://spiegeler.com/licht-aan-camera-uit/XFlame schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:53:
Zitten er licentiekosten op het gebruik van oude gebouwen voor commerciële doeleinden, zoals LEGO nu doet met het kasteel? Wellicht dat de eigenaren van het kasteel een flink bedrag vragen voor een licentie?
Neuschwanstein is ondertussen zo oud dat er geen beeldrecht meer op zal rusten.
Specifiek voor de US heb je er een uitgebreide Wiki. Ik vind Amerikaanse rechtzaken vaak wat geiniger om te lezen dan verhandelingen van stemrondes in de Europese Commissie.
Deze set heeft geen stickers, alles is geprint. De laagste prijs ligt nu rond de €220, dat vind ik gezien de part count nog wel redelijk als je bedenkt dat er best veel geprinte onderdelen inzitten, maar het zou inderdaad zomaar kunnen dat hij nog onder de €200 zakt ergens in de komende maanden.himlims_ schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:50:
[...]
hele gave set, mijn vrouw heeft m al 2x toegestuurd hier ... ik denk dat het een hint is ofzo
[Afbeelding]
Overigens vind ik het persoonlijk wel jammer dat er alleen nog maar grote Architecture sets van één gebouw uitkomen. Door de schaal zitten er veel onderdelen in (dus altijd €100 of duurder) en je kunt ze lastig kwijt in huis. Ik zie nu dat er sinds 2021 (Singapore) ook geen nieuwe 'skyline' is uitgebracht, die vond ik eigenlijk veel leuker (en waren ook beter betaalbaar, haha).
scintillating
Ik ga hem niet linken aan m'n partner, ik ga hem gewoon zelf kopen, of hij hem nou mooi vindt of niethimlims_ schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:50:
[...]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Inmiddels heeft mijn vrouw zoveel (social) Lego nieuws; dat ze soms sneller is dan hier op Tweakers of RedditWailing_Banshee schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:52:
[...]
Ik ga hem niet linken aan m'n partner, ik ga hem gewoon zelf kopen, of hij hem nou mooi vindt of nietPast mooi bij m'n Japanse kasteel.
Die ligt meestal, langs avatar in de budget bakSuBBaSS schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:35:
Ik wist dat ik hem heel tof vond (beetje pyramide fascinatie hier) maar was hem nog niet tegengekomen in de fysieke winkels waar ik kom.
Vandaag stond ie er wel, dus meteen meegenomen.![]()
[Afbeelding]
@SuBBaSS je hebt de smaak wel te pakken. Vind die oude “Egypte” serie ook wel gaaf om te zien. Maar vergeleken met huidige sets, voelt die wat karig
De adventure en explorer sets uit de 90ies
https://blog.firestartoys...the-wild-and-the-unknown/
[ Voor 20% gewijzigd door himlims_ op 23-07-2025 20:35 ]
Dat avatar spul kost me gelukkig heel wat minder moeite om aan voorbij te lopen.himlims_ schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:54:
[...]
Die ligt meestal, langs avatar in de budget bak
ik kom eigenlijk nooit in fysieke winkels waar ze lego verkopen, gelukkighimlims_ schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:54:
[...]
Die ligt meestal, langs avatar in de budget bak
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik was vorige week bij de Mediamarkt, stond ook Lego in de schappen. Dus ik ben redelijk verbaasd dat jij nergens Lego tegenkomtWailing_Banshee schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:26:
[...]
ik kom eigenlijk nooit in fysieke winkels waar ze lego verkopen, gelukkig
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik kom ook nooit Lego tegen in fysieke winkels want ik kom bijna enkel in de supermarkten en voor de rest gebeurt vrijwel alles onlinezonoskar schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:30:
Ik was vorige week bij de Mediamarkt, stond ook Lego in de schappen. Dus ik ben redelijk verbaasd dat jij nergens Lego tegenkomt
hoi
Dit. Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst bij de Mediamarkt geweest ben. Ik denk dat dat een jaar of 2 geleden is geweest... Ik ben dit jaar wel bij een Lego store geweest (zelfs 3), in LissabonReVision. schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:33:
[...]
Ik kom ook nooit Lego tegen in fysieke winkels want ik kom bijna enkel in de supermarkten en voor de rest gebeurt vrijwel alles online
Misschien een kritische vraag is het niet een beetje saai met het bouwen van de pyramideSuBBaSS schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:35:
Ik wist dat ik hem heel tof vond (beetje pyramide fascinatie hier) maar was hem nog niet tegengekomen in de fysieke winkels waar ik kom.
Vandaag stond ie er wel, dus meteen meegenomen.![]()
[Afbeelding]
Ik wil de set namelijk ook kopen
Vind het tot nog toe redelijk meevallen (ben bij zakje(s) 5 van de 9). De pyramide zelf zal wel saai zijn gok ik.Hansw1 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 16:21:
[...]
Misschien een kritische vraag is het niet een beetje saai met het bouwen van de pyramide
Ik wil de set namelijk ook kopen
Maar ik denk dat je daar al snel tegenaan loopt bij deze (architecture) serie.
Zo vind ik die Trevi fontein ook erg tof, maar die lijkt me pas repetitief.
Nou scheelt bij mij dat m'n laatste build de (technic) Sian was, dan zijn dit soort sets toch een verademing wmb.
Trouwens, jij had de Notre Dame toch gebouwd? "Erger" dan dat wordt het niet snel.
Wat dat betreft heb je een goede keuze gemaakt. En bij deze set niet zoveel te 'vrezen'.
[ Voor 3% gewijzigd door SuBBaSS op 23-07-2025 17:32 ]
Ha! Het kan zeker erger qua repetitiviteit (is dat een woord?). Probeer het Colosseum eens, die was voor mij echt het toppunt. Het eindresultaat is dan wel weer de moeite waard, maar toch.SuBBaSS schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:30:
[...]
Vind het tot nog toe redelijk meevallen (ben bij zakje(s) 5) van de 8. Maar ik denk dat je daar al snel tegenaan loopt bij deze (architecture) serie.
Zo vind ik die Trevi fontein ook erg tof, maar die lijkt me pas repetitief.
Nou scheelt bij mij dat m'n laatste build de (technic) Sian was, dan zijn dit soort sets toch een verademing wmb.
Trouwens, jij had de Notre Dame toch gebouwd? "Erger" dan dat wordt het niet snel.![]()
Wat dat betreft heb je een goede keuze gemaakt. En bij deze set niet zoveel te 'vrezen'.
Ook de Eiffeltoren is een repetitief-monster. Beiden echt een stuk erger dan de Notre Dame wat mij betreft.
Weet niet of dat een woord is. Maar ik keur em goed.Bardu schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:33:
[...]
Ha! Het kan zeker erger qua repetitiviteit (is dat een woord?). Probeer het Colosseum eens, die was voor mij echt het toppunt. Het eindresultaat is dan wel weer de moeite waard, maar toch.
Ook de Eiffeltoren is een repetitief-monster. Beiden echt een stuk erger dan de Notre Dame wat mij betreft.
En: point taken. Het kan nog veel gekker dan de Notre Dame. Ik weet alleen niet of hansw ook de sets heeft die jij noemt.
Oh ja, die Eiffeltoren.
Het is dat vooral de prijs me nogal tegenhoudt, maar die vind ik ook wel erg tof hoor. Formaat helpt niet echt (dan zou ik meubelstukken op moeten offeren).
Ik weet iig. wel zeker dat ik die (daardoor) niet zomaar uit impuls mee zal nemen, dat scheelt.
Edit:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OIVcrv1ZpWBDwGtbCCT4DgTr.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/4N1RbxuEBBpspfHlzgibp3Pk.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/LXHovAdZM3owGyU9yZpJiw7V.jpg?f=fotoalbum_medium)
Vond het toch echt wel een gave build!
Alleen de laatste stappen (de witte 'bekleding') zijn herhalend maar dat stoorde me niet. Vind de details zoals de platte achterzijde waarin je de gangen ziet wel zo tof. Ook dat het omhulsel van de Grote Pyramide eraf kan is heel gaaf.
Was even leuk voor tussendoor.
[ Voor 49% gewijzigd door SuBBaSS op 23-07-2025 22:43 ]
Met bijna 60x60 cm oppervlakte en een hoogte 1,50 m is het echt een set die je niet makkelijk kwijt kan, je moet er echt net een plekje hebben waar die mooi past, anders staat die al snel flink in de weg. Je kan hem eigenlijk niet in of op een kast zetten, dus dan moet je net een hoek hebben waar je hem kwijt kan, en het is toch een flink eentonig ding qua kleur en dat moet je maar net willen.SuBBaSS schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:38:
Oh ja, die Eiffeltoren.![]()
Het is dat vooral de prijs me nogal tegenhoudt, maar die vind ik ook wel erg tof hoor. Formaat helpt niet echt (dan zou ik meubelstukken op moeten offeren).
Ik weet iig. wel zeker dat ik die (daardoor) niet zomaar uit impuls mee zal nemen, dat scheelt.
Maar dat is met wel meer hele grote sets het geval, je moet er net de plaats voor hebben. Zelf heb ik de Titanic, dat is ook zo een set waar je door de lengte maar net plek voor moet hebben. Ik had een mooi hoekje in de woonkamer waar die precies past en waar ik toch niets anders mee zou doen, maar anders zou ik die niet gekocht hebben, hoe mooi die ook is.
Zoek de verschillen met de oude (21303):RubjeMazter schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 00:48:
Plaatjes van de Wall-E en Eve set zijn bekend:
Ze hebben in elk geval de nek anders gemaakt, hoop dat ie nu geen fix hoeft achteraf
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Hopelijk wat meer stickertjes erbij, met Zelda heb ik niet zoveel persoonlijk.
[ Voor 70% gewijzigd door CLB op 24-07-2025 06:39 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Gaaf, direct besteld om naast de Nintendo te zettenwlchris schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 03:23:
Volgens mij vandaag bekend gemaakt, de Game boy!
https://www.lego.com/nl-nl/product/game-boy-72046
[Afbeelding]
Exact expert nodig?
Fijn ook dat ze niet mega groot zijn en dus nog een beetje betaalbaar
[ Voor 30% gewijzigd door ReVision. op 24-07-2025 07:32 ]
hoi
Ik probeer m'n partner nog steeds ervan te overtuigen dat het een fantastische staande lamp zou zijn...SuBBaSS schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:38:
[...]
Oh ja, die Eiffeltoren.![]()
De Titanic hebben we gekocht voordat we er een plekje voor hadden gevonden, hij stond ook al heel erg mooi op die bijzettafel die we hebben (onze oude eettafel was een Ikea tafel genaamd "Norden" die nog steeds heel praktisch is ook al hebben we nu een andere eettafelTransportman schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 23:26:
[...]
Maar dat is met wel meer hele grote sets het geval, je moet er net de plaats voor hebben. Zelf heb ik de Titanic, dat is ook zo een set waar je door de lengte maar net plek voor moet hebben. Ik had een mooi hoekje in de woonkamer waar die precies past en waar ik toch niets anders mee zou doen, maar anders zou ik die niet gekocht hebben, hoe mooi die ook is.
Dit is de eerste instant buy sinds tijden.wlchris schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 03:23:
[Afbeelding]
Mega tof!wlchris schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 03:23:
[Afbeelding]
De NES heb ik niet, maar deze is instant buy, zoveel jeugd sentiment.

Achterkant:

Vooral display set aan de voorkant.
( zie https://www.brickwatch.net/latest voor alle laatste sets )
[ Voor 24% gewijzigd door JPDeckers op 24-07-2025 08:21 ]
En meteen hoorde ik in gedachten de Tetris soundtrack/geluidjes (vooral als je 4 lijnen scoordewlchris schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 03:23:
[Afbeelding]
Hij werd wellicht doorverwezen naar een kinesistMappy schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 01:49:
[...]
Ze hebben in elk geval de nek anders gemaakt, hoop dat ie nu geen fix hoeft achteraf
[ Voor 25% gewijzigd door Kapoen op 24-07-2025 09:01 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
![]() | ![]() | ![]() |
@Kapoen Haha, ik had echt precies hetzelfde
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Het is mogelijk een beetje losjes gebaseerd op de wall-e meets eve scene, daar zie je ook een reflectie van eve die een aansteker vasthoudt in wall-e z'n ogen (althans, zou interpreteer ik die 2 witte vormen in z'n ogen....of het moeten toch kawaii-eyes zijnsheane schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:10:
Ben ik de enige die de ogen van Wall-E beetje gek vindt? Had wel echt uitgekeken naar deze set, want de originele wilde ik ook nog graag maar vond ik wat fanatiek om te kopen voor de huidige prijzen.
[ Voor 17% gewijzigd door vhal op 24-07-2025 09:06 ]
ach ja dat is ook zo, die fix ligt nog ergens... heb hem altijd nog staan met zijn oude nekieMappy schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 01:49:
[...]
Zoek de verschillen met de oude (21303):
[Afbeelding]
(en dan nog, the nostalgia tax is real)
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Vooral de stickers met meer wear&tear (bruine vlekken) en de nek vallen op ja. Maar ook het binnenste van de rupsbanden staat verder naar buiten.Mappy schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 01:49:
[...]
Zoek de verschillen met de oude (21303):
[Afbeelding]
De NES is ook echt heel tof, vond ik een superleuke om te bouwen.Mad-Matt schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:10:
[...]
Mega tof!
De NES heb ik niet, maar deze is instant buy, zoveel jeugd sentiment.
Exact expert nodig?
[ Voor 93% gewijzigd door leosand op 24-07-2025 11:04 ]
Dat geloof ik, misschien toch nog maar eens kijken of ik hem aanschaf.Crazy D schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 10:57:
[...]
De NES is ook echt heel tof, vond ik een superleuke om te bouwen.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
:strip_exif()/f/image/9oFDHSedf9Tu3gEqVv8iBqAa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2tc91FeNtVihNYOFTNb6RhNF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t8ReRpctkVytcx1WRgMIPWBm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JaqdLb9zElbOTGuw9Z6mZwY0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4mq2VrAdBKnUyIPcxgYwXZOs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/svtbGpRjYY7vwA7eKySv6jdW.jpg?f=fotoalbum_medium)
/f/image/qAcpTYS9zrqSOSiMSXi5Bjog.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/akRMMUjyayWXV3kKlvJQoyCy.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/LU1imkl4IxDOAQePjdbFH91m.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/uDUfoyiX5zPyimGkJ27ZdBfp.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1cJV6MRP3RinVS6m8eeu1df2.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/zlTxAZ0nkIiG2scvXd3SwUEa.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/hooJRZIQahD9znOleNuJhqzB.jpg?f=fotoalbum_tile)