Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 125 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:21
Dennis van der Stelt schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:27:
Punt is, in mijn PaB bestelling missen krankzinnig veel stenen uit de lijst op Rebrickable.
Niemand ervaring met PaB op de Lego website en waarom zoveel onderdelen uit de lijst, die wel beschikbaar zijn, niet in de bestelling zijn opgenomen?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:46

Rhapsody

In Metal We Trust

Dennis van der Stelt schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:05:
[...]

Niemand ervaring met PaB op de Lego website en waarom zoveel onderdelen uit de lijst, die wel beschikbaar zijn, niet in de bestelling zijn opgenomen?
Kan het zijn dat het in 2 aparte leveringen komt?
Laatste keer dat ik daar wat bestelde waren er 'bestsellers' met een kortere levertijd. Resulteerde in 2 pakketjes die daags na elkaar kwamen.

Ene pakket moest dan uit Denemarken komen, en het andere uit Tsjechië meen ik me te herinneren.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:36
Dennis van der Stelt schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:05:
[...]

Wellicht hier vragen?
Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops

• Dennis van der Stelt
Rhapsody schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:08:
[...]

Kan het zijn dat het in 2 aparte leveringen komt?
Helaas niet. Ik heb 519 rijen met elementen in mijn lijst, maar die worden bij lange na niet allemaal geimporteerd. Ik heb nog niet gecontroleerd of hij stopt met importeren, omdat dit lastige klus is waarbij ik huidige bestelling op papier moet controleren met digitale lijst. Wilde hier controleren of het een bekend probleem is.

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:53
De Seaside Market is hier ook klaar! Inclusief de extra modules, en met de andere kantelen. @Karp bedankt voor de tip! Ik vind hem gaaf geworden. Het is ook echt een groot ding, even kijken waar ik hem kwijt kan :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3oHb2l8xMnaehJZpQWdUWFC0W70=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mkW2HZweCQNKzGFtZ3AYOPra.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9ODzbe3A1ShWZKOdvwjPq2uVds=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xRPWp5DP9f22OP3wyB1L3KGi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rayn_SMn-KBRmYaNF6CR3szCT6E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uGKsqxz8cpPBnNUDzLs1zY0W.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/syq1dx0iBO7o-4Ze4-hd89MFRKc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a4hRAX5Jk8THTcQ5T2JbCnK0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHebYLvnFAKsRw-QpbKq52axJQM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DEco6rhFj6Cywdbp6AJgRHR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgN6_ArL8bhgHProv_v8k3TVDDU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LZl998Kr6SkDlgWnDSr1TA8I.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4AW2xeuCddPNVmdJQMGxNQlUkY0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HdjWutD1hQfGOmbCatd8GucC.jpg?f=fotoalbum_tile

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• militairtje
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-01 12:14
Dennis van der Stelt schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:11:
[...]Ik heb 519 rijen met elementen in mijn lijst, maar die worden bij lange na niet allemaal geimporteerd.
Ik meen mij te herinneren dat je op Lego PaB maximaal 200 rijen kan importeren.
Probeer dat eens, worden het waarschijnlijk wel meerdere bestellingen :)

• Dennis van der Stelt
militairtje schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:27:
[...]

Ik meen mij te herinneren dat je op Lego PaB maximaal 200 rijen kan importeren.
Probeer dat eens, worden het waarschijnlijk wel meerdere bestellingen :)
Ik vond ook al dat ik voor €170 goedkoop uit was. Maar nu wordt het dus nog 2x zo'n €170 :-(
Maar goed, ben nu toch al bezig, dus moet maar.

Ik ben zelf software ontwikkelaar. Vraag me af hoe deze ontwikkelaars dat gebouwd hebben. Wel een melding dat bepaalde onderdelen niet geleverd kunnen worden. Maar dat je 300+ regels van een bestand gewoon negeert, doe je niets mee. Lekker.

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:23
Jakkus schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:56:
De Seaside Market is hier ook klaar! Inclusief de extra modules, en met de andere kantelen, @Karp bedankt voor de tip! Ik vind hem gaaf geworden. Het is ook echt een groot ding, even kijken waar ik hem kwijt kan :p

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Wow, indrukwekkend geheel zo!

• Jakkus
Karp schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:09:
[...]

Wow, indrukwekkend geheel zo!
Ja hè? Ik vind hem er ook erg goed uitzien. Het was ook leuk om hem te bouwen. Het enige minder positieve vind ik dat sommige delen wat stevigheid missen. De designer stapelt soms gewoon dezelfde bricks op elkaar. Hier en daar voelt dat een beetje 'lui', en lever je daardoor aan stevigheid in. Maar aan het uiterlijk en het 'verhaal' heeft hij veel aandacht besteed, dat maakt het ruimschoots goed en dat maakt het ook echt een leuke set :)

Er zitten ook veel 'gewone' bricks in, dat waardeer ik ook altijd wel, ik vind dat gewoon fijn bouwen. Fijner dan een hele lading kleine 1x1-siersteentjes, wat je in veel sets ziet tegenwoordig.

[ Voor 14% gewijzigd door Jakkus op 11-07-2025 12:29 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AppieNL schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:23:
@NoTimeRemains
Hij staat inmiddels ook al op de Lego site: https://www.lego.com/nl-n...nsformers-soundwave-10358

Aangename verrassing (maar op zich logisch aangezien het Soundwave is), hij heeft een soundbrick! Laatste filmpje bij de plaatjes op de Lego site kan je het horen.
[Afbeelding]
Soundwave superior! :)
Die soundbrick is wel serieus vet :D

#gaatweergeldkosten :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

The Eagle schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 16:21:
[...]

Die soundbrick is wel serieus vet :D

#gaatweergeldkosten :+
Niet aan de missus vertellen :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-01 14:10
Catawiki is ook niet meer serieus te nemen, hoe kan je bij deze Lego set nou op deze indicatie komen. En dat van een expert? De set gaat nieuw bij Lego rond de 130 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2r0Hg83r6VvQJ6Dnl6HHCG31xU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bO07qi6aH6AiR3dXIMppbfv3.jpg?f=fotoalbum_large

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:51

rammes

koekebakker 1e klas

wlchris schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:31:
Catawiki is ook niet meer serieus te nemen, hoe kan je bij deze Lego set nou op deze indicatie komen. En dat van een expert? De set gaat nieuw bij Lego rond de 130 euro.

[Afbeelding]
Omdat onder die prijs een ander verdien model geld en andere regels daarom is alles rond of boven die prijs

Ik zou het doen!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:50
wlchris schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:31:

[Afbeelding]
Sterker nog Toby Wickwire bestaat helemaal niet, dit is een verzonnen persoon. Die prijs geef je zelf op bij het indienen. Voor Lego is het een waardeloze site, zelf verkoop ik er wel eens star wars comics, die worden voor veel geld afgenomen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:37
AppieNL schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:23:
@NoTimeRemains
Hij staat inmiddels ook al op de Lego site: https://www.lego.com/nl-n...nsformers-soundwave-10358

Aangename verrassing (maar op zich logisch aangezien het Soundwave is), hij heeft een soundbrick! Laatste filmpje bij de plaatjes op de Lego site kan je het horen.
[Afbeelding]
Soundwave superior! :)
Op de Lego site is maar een beperkt deel te horen, er zit nog veel meer in, zie Brickset! _/-\o_

Flickr | Lego collectie

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:50

SomerenV

It's something!

gielie schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:01:
[...]

Sterker nog Toby Wickwire bestaat helemaal niet, dit is een verzonnen persoon. Die prijs geef je zelf op bij het indienen. Voor Lego is het een waardeloze site, zelf verkoop ik er wel eens star wars comics, die worden voor veel geld afgenomen.
Dan gaan ze wel heel ver qua achtergrond van zo'n verzonnen persoon :+ Hij heeft zelfs een eigen Instagram!

/s

Zelf nog nooit wat met Catawiki gedaan. Soms zie ik wel een aantrekkelijke lokkertjes voorbij komen via Marktplaats, maar da's alleen als de plugin die dat soort meuk van het platform weert het niet doet om wat voor reden dan ook. Als men kan bieden op sets dan weet je (zeker bij LEGO) dat je geen goede deal gaat scoren, of je moet heel veel mazzel hebben.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:50
SomerenV schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:15:
[...]

Dan gaan ze wel heel ver qua achtergrond van zo'n verzonnen persoon :+ Hij heeft zelfs een eigen Instagram!

/s

Zelf nog nooit wat met Catawiki gedaan. Soms zie ik wel een aantrekkelijke lokkertjes voorbij komen via Marktplaats, maar da's alleen als de plugin die dat soort meuk van het platform weert het niet doet om wat voor reden dan ook. Als men kan bieden op sets dan weet je (zeker bij LEGO) dat je geen goede deal gaat scoren, of je moet heel veel mazzel hebben.
Lees dit maar eens.

Kleine quote
A detailed review of Catawiki’s so-called experts revealed that 60 out of 170 had questionable backgrounds, and nine could not be identified online at all. Many experts reportedly evaluate listings far outside their area of knowledge.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Jakkus schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:56:
De Seaside Market is hier ook klaar! Inclusief de extra modules, en met de andere kantelen. @Karp bedankt voor de tip! Ik vind hem gaaf geworden. Het is ook echt een groot ding, even kijken waar ik hem kwijt kan :p

[Afbeelding]
Vet, waar heb je die extra modules vandaan?

• SomerenV

SomerenV

It's something!

gielie schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 00:04:
[...]

Lees dit maar eens.

Kleine quote

[...]
Ik ken de twijfelachtige kant van Catawiki (van verhalen her en der) maar in het geval van de expert die eerder in dit topic aangehaald werd is toch wel duidelijk dat hij in ieder geval wel bestaat. Dat ze verder shady shit uithalen geloof ik direct.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

• Jakkus
Squishie schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 00:11:
[...]

Vet, waar heb je die extra modules vandaan?
Ze staan op Rebrickable: https://rebrickable.com/m...et-extra-modules/#details

Het is eigenlijk een alternative build van de originele Seaside Market door de designer, maar ik heb de onderdelen voor deze drie modules via Bricklink besteld, dat is veel goedkoper dan een extra set :)

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
gielie schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 00:04:
[...]

Lees dit maar eens.

Kleine quote

[...]
60 van de 170 dubieus... Ok, prima, maar dan is toch niet meteen deze niet bestaand? Da's wel erg kort door de bocht weer

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik geloof niet dat mijn mening gedeeld wordt, maar als display vind ik hem eigenlijk best tegenvallen... Het transformeren is heel vet en knap gedaan, maar uiteindelijk zal hij bij de meesten in robotvorm in de kast staan, en dan is er al een aantal jaar geleden een alternatieve versie uitgebrelacht die ik in die robot vorm indrukwekkender en mooier vind.

Maar ik ga tegelijkertijd wel laserbeak en ravage bricklinken, die zijn, zeker op dat formaat, heel knap gedaan

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:08
Daarnet deze zien voorbijkomen op mijn facebook feed, hilarisch en verontrustend tegelijk :P

En ja, je kan de instructies gewoon aanschaffen :o link naar rebrickable

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 12-07-2025 14:40 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Kapoen schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 14:34:
Daarnet deze zien voorbijkomen op mijn facebook feed, hilarisch en verontrustend tegelijk :P

[YouTube: Hangover, a LEGO automaton]

De bediener weet het ook wel waarheidsgetrouw te brengen! _/-\o_ :r
Hilarisch inderdaad!

Ondertussen ben ik hier al een aantal dagen op m'n gemakkie met de Sian bezig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTjf62PxRdJuxj5bVZpTNdfrp3c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nyOyefO31gbYw0AQwWfoDPJz.jpg?f=fotoalbum_medium

Had er al (veel) verder mee kunnen zijn maar zat echt fenomenaal te k*tten met een bepaalde bouwstap (686) waarbij je een redelijk ingewikkelde constructie moet plaatsen.
Het lukte gewoon maar niet; er zat iets niet goed en ik kon maar niet zien wat. Vanochtend het deel gesloopt en weer opnieuw gebouwd. Minutieus de linker en de rechterkant vergeleken en daar zag ik het eindelijk.
1 kleine kl*te-onderdeeltje dat een kwartslag gedraaid moest worden. |:(

Zonder (lees)bril lukt me dit bouwen tegenwoordig sowieso niet, maar het is maar weer bewijs dat ik alsnog allemachtig goed moet kijken wat ik aan het doen ben voor ik weer uren aan het klooien ben... :(

Nu weer met fris gemoed verder. Lekker Goodwood Festival of Speed erbij aan (geen Sian te zien helaas) en gaan. oOo

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:45
SuBBaSS schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:47:
[...]

De bediener weet het ook wel waarheidsgetrouw te brengen! _/-\o_ :r
Hilarisch inderdaad!

Ondertussen ben ik hier al een aantal dagen op m'n gemakkie met de Sian bezig.

[Afbeelding]

Had er al (veel) verder mee kunnen zijn maar zat echt fenomenaal te k*tten met een bepaalde bouwstap (686) waarbij je een redelijk ingewikkelde constructie moet plaatsen.
Het lukte gewoon maar niet; er zat iets niet goed en ik kon maar niet zien wat. Vanochtend het deel gesloopt en weer opnieuw gebouwd. Minutieus de linker en de rechterkant vergeleken en daar zag ik het eindelijk.
1 kleine kl*te-onderdeeltje dat een kwartslag gedraaid moest worden. |:(

Zonder (lees)bril lukt me dit bouwen tegenwoordig sowieso niet, maar het is maar weer bewijs dat ik alsnog allemachtig goed moet kijken wat ik aan het doen ben voor ik weer uren aan het klooien ben... :(

Nu weer met fris gemoed verder. Lekker Goodwood Festival of Speed erbij aan (geen Sian te zien helaas) en gaan. oOo
Ik heb die een tijdje geleden gebouwd, ik was bij een eerdere stap de fout in gegaan waardoor de wielen niet goed draaiden (draaide ik een wiel vooruit, ging een ander wiel achteruit draaien) omdat ik ergens een onderdeel/subbuild omgedraaid had, om dat te corrigeren (perfectionist die ik ben) moest ik toch best wat uit elkaar halen om er weer bij te kunnen, want ik kwam er pas een aantal stappen later achter en ik al diverse pinnen had ingedrukt die je daarna moeilijk los kan krijgen. De handleiding van de Ferrari Daytona was wat dat betreft wel duidelijker (toch wat jaren verschil), die had bij de onderdelen waar je de kans hebt het verkeerd te doen extra waarschuwingen en soms zelfs bouwfilmpjes.

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Transportman schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 19:29:
[...]

Ik heb die een tijdje geleden gebouwd, ik was bij een eerdere stap de fout in gegaan waardoor de wielen niet goed draaiden (draaide ik een wiel vooruit, ging een ander wiel achteruit draaien) omdat ik ergens een onderdeel/subbuild omgedraaid had, om dat te corrigeren (perfectionist die ik ben) moest ik toch best wat uit elkaar halen om er weer bij te kunnen, want ik kwam er pas een aantal stappen later achter en ik al diverse pinnen had ingedrukt die je daarna moeilijk los kan krijgen. De handleiding van de Ferrari Daytona was wat dat betreft wel duidelijker (toch wat jaren verschil), die had bij de onderdelen waar je de kans hebt het verkeerd te doen extra waarschuwingen en soms zelfs bouwfilmpjes.
Oei, da's wel matig ja, als er ook nog veel werk aan zit. Hier viel het uiteindelijk gelukkig mee (sorry lieve lego-steentjes, ik heb jullie misschien wat extra gestresst. O-) ), maar bij mijn P1 had ik een cockup bij een van de deuren gemaakt. Moest ook zo ongeveer dat hele ding weer uit elkaar. Dat was flink demotiverend. -O-

Ik heb alleen de P1 als vergelijk maar die is naar mijn idee ook wel wat duidelijker qua instructies en bouwervaring.

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:01
Na maanden lang de set links te hebben laten liggen, heb ik eindelijk de laatste hand gelegd aan de aanpassingen die ik nog van plan was sinds mei 2024. Het binnenkrijgen van de BL seaside market was de push die ik nodig had (ik heb ruimte nodig om die te bouwen)
Anyway, ik had vandaag wat tijd en focus om lekker te puzzelen:

De gevangenis component van de Eldorado set (10320) heeft eindelijk zijn kanon op de kantelen.
Ik had maanden geleden wel wat geëxperimenteerd, maar was niet tevreden. Nu is het me redelijkerwijs gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFmosOHGoTD69uBjLZAfcW1UA6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cCz5sR3nLsCaJSVeXpOgxbQN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/llUwDwnVbS8jSKOhOHs2jtkDg_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h9JYoIkY2lxeWy4XG81rGBHY.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk is alleen 1 van de raampartijen verschoven (dat uitvogelen kostte me al 1 volledige rebuild van de gevangenis)
Het liefst had ik nog een betere oplossing voor de ronde 1x1 steentjes tussen de gele schuine delen maar ik kon niet de stenen vinden die ik voor ogen had (1x1 geel rond of vierkant).

Het geheel ziet er nu zo uit (inclusief de eerdere aanpassingen, zie eerdere post):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hsFM3ZAa1lwk0ioxp4dELAiaw0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CteCuBGlHJNqC38zEGnyfiBK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ME2_pn9B8kB4EXbaeRZ-91GMFmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxVjX7pytNaaUYCDagpUrSaI.jpg?f=fotoalbum_large

Nu deze lekker weg zetten buiten bereik van de kat, dan heb ik weer ruimte op mijn werkbureau voor de seaside market. 8)

"I would like to cancel my subscription to your problems"

• PlasticFan
  • Registratie: Oktober 2024
  • Niet online
Update van de legostad: inmiddels hangen aan beide wanden planken voor displaysets, al heb ik daar niet zoveel van. De "tafels" van de stad zijn opgebouwd uit drie grote meubelpanelen met daaronder Alex ladekasten en vier tafelpoten. Het lastigst was om de panelen waar ze aansluiten exact op dezelfde hoogte te krijgen, want een paar millimeter verschil vind ik irritant, als je daardoor van de ene naar de andere grondplaat hotsebotst. Alles staat nu muurvast en is er al wat lego verhuisd. Deze week komen de laatste grondplaten om de boel helemaal vol te kunnen leggen.

Dit wordt geen modularstadje, maar eerder een klassieke legostad waar de lego thema's lekker door elkaar heen leven. Wat er tot nu toe precies gebeurt begrijp ik niet altijd, maar sinds de tafels er staan is er wel heel veel creativiteit losgekomen. Erg grappig om te zien wat de kinderen er allemaal van maken.Zo lang ze alle losse stukjes na afloop in de lades vegen vind ik het best. Later ga ik één of twee tafels wel meer thematisch opbouwen, maar voor nu is het lekker Mad Max. oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ozXztq7tIr_KUGzuXstpUyCR1jc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5zUkXUiQUUjZ8dBqxAYfCkK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSutXcP477IKmQFt1qlsNUtHJgY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zVJg72kACR7HOz0XlPFJMGgg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhhhkl0fgiuwC7E-poCA6PeXBv8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RjWpUC6vt2qYixdNQjMPJGwP.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxghzG-xq2mGEcD_ifc-jhxSUr0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8sZSqnPb1VXOIENwMhs8yfVn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a4gYgVU9neiIN7iWEfun1Yfepgw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4M3bVUb4cBfhG59g3izVGB4k.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6rjCka4ei8Iq_WpLHHqMcdIEdg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ptiG1CJl58pMmhHeOEqaR9SU.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYLiCbM2yDRAlHSQWx8TCiu8OEU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7rPBosX5GBbwubrZfdrcq59C.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJGgYDmMbwiF1eavnCSLg1cKk80=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RrBTVmk4iBNY0RIvgV8lmYmK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xlo1jkAO07VXVpPVGaCLdx59Wa4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yZLyaLEdOzN6DBkj9s3vg8lD.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0v0DITeazL_eqpRC4Vbz5irDw5A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GdYg0LeUvmCJ9FJxVx8ersfm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TnkjoVaiTY9vawp58OBe7WFocVY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zIUsBrBqkKUCoNb4licEhCOX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b8WMC0Qg9cngOurLbiTOSiYf7rY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26ZblgAKXNiA2kRooJ606O4S.jpg?f=fotoalbum_tile

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

PlasticFan schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 22:08:
Update van de legostad: inmiddels hangen aan beide wanden planken voor displaysets, al heb ik daar niet zoveel van. De "tafels" van de stad zijn opgebouwd uit drie grote meubelpanelen met daaronder Alex ladekasten en vier tafelpoten. Het lastigst was om de panelen waar ze aansluiten exact op dezelfde hoogte te krijgen, want een paar millimeter verschil vind ik irritant, als je daardoor van de ene naar de andere grondplaat hotsebotst. Alles staat nu muurvast en is er al wat lego verhuisd. Deze week komen de laatste grondplaten om de boel helemaal vol te kunnen leggen.
erg leuk om de progressie en planning van je te volgen. ziet er super gaaf uit (ben jaloers).

tipje: persoonlijk heb ik de grondplaten/tafels niet 100% strak tegen de achterwand/muur gezet. heb gemerkt dat beetje extra ruimte tussen de muur/tafel/grondplaat wel fijn is voor de electra. Een lego stad (of iedere build) komt pas echt to leven met verlichting. een 'kabelgroot' achter de tafel vond ik wel fijn. en een 'doorvoor' gat door de tafel om de voeding en adapters onder de tafel weg te werken

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• PlasticFan
  • Niet online
himlims_ schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 22:34:
[...]

erg leuk om de progressie en planning van je te volgen. ziet er super gaaf uit (ben jaloers).

tipje: persoonlijk heb ik de grondplaten/tafels niet 100% strak tegen de achterwand/muur gezet. heb gemerkt dat beetje extra ruimte tussen de muur/tafel/grondplaat wel fijn is voor de electra. Een lego stad (of iedere build) komt pas echt to leven met verlichting. een 'kabelgroot' achter de tafel vond ik wel fijn. en een 'doorvoor' gat door de tafel om de voeding en adapters onder de tafel weg te werken
Leuk reactie! Ik zal weer een update geven als er wat voortgang is. En bedankt voor je tip! Door een klein meetfoutje zit er nu al aan beide kanten een soort van kabelgoot. Aan verlichting ga ik voorlopig echter niet beginnen omdat er vrij intensief gespeeld wordt en het ook niet helemaal past bij de buitenscènes die ik in gedachten heb. Wat het precies gaat worden zie je vanzelf, maar het lijkt niet op iets wat hier al eerder voorbij kwam ;)

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:34
PlasticFan schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 22:08:

Dit wordt geen modularstadje, maar eerder een klassieke legostad waar de lego thema's lekker door elkaar heen leven. Wat er tot nu toe precies gebeurt begrijp ik niet altijd, maar sinds de tafels er staan is er wel heel veel creativiteit losgekomen. Erg grappig om te zien wat de kinderen er allemaal van maken.Zo lang ze alle losse stukjes na afloop in de lades vegen vind ik het best. Later ga ik één of twee tafels wel meer thematisch opbouwen, maar voor nu is het lekker Mad Max. oOo

Ziet er gezellig uit! Zelf zweer ik bij MILS-plates en ik mag graag modular buildings maken, maar ik ben het wel helemaal met je eens dat thema’s lekker door elkaar mogen lopen. LEGO moet ook gewoon een beetje lachen zijn en een LEGO stad fleurt er wat mij betreft enorm van op als er dinosaurussen door de binnenstad sjokken en er een ruimteschip in een buitenwijk geparkeerd staat. :P

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Als kleine SomerenV heb ik echt uren gekeken naar deze foto uit het LEGO Ideas Book 260:

Afbeeldingslocatie: https://www.backoftheboxbuilds.com/wp-content/uploads/2021/10/Idea_Book_260_Page_28-29-scaled.jpg

Ik had alleen nooit de steentjes het ook maar een beetje na te kunnen maken, dus ben ik digitaal aan de slag gegaan met als doel de steentjes te bestellen om na meer dan 30 jaar de droom te kunnen verwezenlijken. Dit is min of meer mijn white whale, ook al is het geen officiële set. Er zijn gelukkig instructies te vinden online, maar omdat ik vooral moderne (lees: goed verkrijgbare) steentjes wil gebruiken geef ik er wel een beetje m'n eigen draai aan. Dus het is een beetje kijken naar die instructies, maar ook naar de scan, om het zo waarheidsgetrouw mogelijk te maken.

Het valt me nu echter op dat het rechter gedeelte gewoon niet klopt. Sterker nog, het kán niet kloppen. Het lijkt alsof het gedeelte met de takel daar eigenlijk niet hoort. Onder dat gebouwtje zie je namelijk de groene ondergrond, maar het deel daarnaast, met de boog en het torentje, geeft de indruk dat de grond lager is dan het daar lijkt te zijn. De minifig in dat torentje lijkt daarnaast groter dan de minifig die eronder op het platform staat, terwijl perspectief zo niet werkt. In de instructies zit dat gedeelte (met de takel dus) vast aan het stuk met de gevangenis, terwijl het logischer zou zijn als het aan de haven vast zou zitten aangezien daar vracht binnenkomt.

Het stuk met de rode schoorsteen heb ik overigens ook nooit echt begrepen :+ Maar dit is wat ik tot nu toe heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-r9uJj-HJVyQR8VQy9RncOI6Zg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6fGArzqn7yp15ve3QrX2iGBB.jpg?f=fotoalbum_large

Alles in Light Bluish Gray en Dark Bluish Gray, met de moderne Panel/Wall With Window en Corner Wall onderdelen. Die werken iets anders dan de oude onderdelen, maar daar valt goed omheen te werken.

• PlasticFan
  • Niet online
SomerenV schreef op zondag 13 juli 2025 @ 11:01:
Als kleine SomerenV heb ik echt uren gekeken naar deze foto uit het LEGO Ideas Book 260:

[Afbeelding]

Ik had alleen nooit de steentjes het ook maar een beetje na te kunnen maken, dus ben ik digitaal aan de slag gegaan met als doel de steentjes te bestellen om na meer dan 30 jaar de droom te kunnen verwezenlijken. Dit is min of meer mijn white whale, ook al is het geen officiële set. Er zijn gelukkig instructies te vinden online, maar omdat ik vooral moderne (lees: goed verkrijgbare) steentjes wil gebruiken geef ik er wel een beetje m'n eigen draai aan. Dus het is een beetje kijken naar die instructies, maar ook naar de scan, om het zo waarheidsgetrouw mogelijk te maken.

Het valt me nu echter op dat het rechter gedeelte gewoon niet klopt. Sterker nog, het kán niet kloppen. Het lijkt alsof het gedeelte met de takel daar eigenlijk niet hoort. Onder dat gebouwtje zie je namelijk de groene ondergrond, maar het deel daarnaast, met de boog en het torentje, geeft de indruk dat de grond lager is dan het daar lijkt te zijn. De minifig in dat torentje lijkt daarnaast groter dan de minifig die eronder op het platform staat, terwijl perspectief zo niet werkt. In de instructies zit dat gedeelte (met de takel dus) vast aan het stuk met de gevangenis, terwijl het logischer zou zijn als het aan de haven vast zou zitten aangezien daar vracht binnenkomt.

Het stuk met de rode schoorsteen heb ik overigens ook nooit echt begrepen :+ Maar dit is wat ik tot nu toe heb:

[Afbeelding]

Alles in Light Bluish Gray en Dark Bluish Gray, met de moderne Panel/Wall With Window en Corner Wall onderdelen. Die werken iets anders dan de oude onderdelen, maar daar valt goed omheen te werken.
80's AI! _/-\o_ Het viel me pas op omdat jij het benoemd. Ze hebben in de studio dus iets opgebouwd wat er wel indrukwekkend uit ziet, maar ook zo open en ruimtelijk mogelijk is zodat je de handgeschilderde ondergrond en achtergrond goed ziet. Hierdoor voelt de plaat zo sfeervol en kun je in alle hoeken van het kasteel kijken. Als alles correct ommuuurd was zou je de figuren achterin niet zien of ze zouden minder opvallen.

Die bosvandalen zijn ook niks goeds van plan...

• Wally2002
  • Laatst online: 21:57

het deel met de takel is over een gang direct achter de poort gebouwd. Het 'gras' wat je eronder ziet is de open ruimte onder de overbouwing.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Wally2002 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 13:27:
[...]

het deel met de takel is over een gang direct achter de poort gebouwd. Het 'gras' wat je eronder ziet is de open ruimte onder de overbouwing.
Dat komt niet echt uit. Je ziet ook niet echt iets van ondersteuning, of doorgang, onder dat gebouw met de takel onder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jYbUEZAYdPWMdykgn2aoXXgNdaM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gFxd47qda7P1smdgnsacSomm.png?f=fotoalbum_large

Ik heb echt sterk het idee dat deze foto een combinatie is van meerdere foto's. Zoals @PlasticFan zegt om alles zo goed mogeijk zichtbaar te maken. LEGO heeft dat vaker gedaan in magazines, dus het is geen rare gedachte dat ze trucage gebruiken om het iets beter te presenteren dan eigenlijk mogelijk is.

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
SomerenV schreef op zondag 13 juli 2025 @ 13:37:
[...]

Dat komt niet echt uit. Je ziet ook niet echt iets van ondersteuning, of doorgang, onder dat gebouw met de takel onder.
Het is inderdaad een intrigerend plaatje als je er wat langer naar kijkt.
Zoals ik het interpreteer staat het gebouwtje met de takel los van alle andere gebouwen en is het wat verder naar achteren op de heuvel gezet op het plaatje. Daarom zie je ook groen gras ervoor liggen. Omdat het perspectief niet helemaal klopt en het takelgebouw in naden lijkt aan te sluiten op het poortgebouw ernaast en de haven ervoor is het wel wat lastig te zien.
Al met al een geslaagde plaat waardoor ik ook weer zin krijg om die lego ridders eens van zolder te halen.

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:58

[Afbeelding]
Heerlijk dit, voor de liefhebberts zijn bijna alle ideeën boeken hier te downloaden.
Kunnen we nog even zwijmelen bij onze jeugdjaren!

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:49
Het is een los gebouwtje denk ik dat er achter staat binnen de poorten. Dan is het meteen ook wel logisch dat die aan de gevangenis vast zit :)

• SomerenV

SomerenV

It's something!

wouter3 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 14:08:
[...]

Zoals ik het interpreteer staat het gebouwtje met de takel los van alle andere gebouwen en is het wat verder naar achteren op de heuvel gezet op het plaatje. Daarom zie je ook groen gras ervoor liggen. Omdat het perspectief niet helemaal klopt en het takelgebouw in naden lijkt aan te sluiten op het poortgebouw ernaast en de haven ervoor is het wel wat lastig te zien.
Als met al een geslaagde plaat waardoor ik ook weer zin krijg om die lego ridders eens van zolder te halen.
Het lijkt inderdaad op een soort heuveltje te staan, maar verder lijkt alles qua ondergrond vlak, dus da's ook weer raar. Wel leuk om uit te pluizen en na te maken op een manier die correct voelt.
jip_86 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 14:44:
[...]

Het is een los gebouwtje denk ik dat er achter staat binnen de poorten. Dan is het meteen ook wel logisch dat die aan de gevangenis vast zit :)
Zodat ze gevangenen op kunnen takelen? :7 Nee, ik ga hem proberen aan de haven te koppelen. Dat voelt voor mij als de juiste manier.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:46
wouter3 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 14:08:
[...]

Als met al een geslaagde plaat waardoor ik ook weer zin krijg om die lego ridders eens van zolder te halen.
Ik denk ook dat dit het is.

Ik vind dat gebouwtje dat achter de muur staat ook logischer dan aan de muur vast. @SomerenV vind die schoorsteen daar ook al raar en ik denk dat het rode gedeelte bij dat gebouwtje hoort dat dan dus in de achtergrond zou staan. Misschien is het wel een smid? De minifig bovenop het dak van dat gebouwtje is wel vaker gebruikt bij een smid set iig? Dan is zo'n schoorsteentje ook niet zo raar. Het zwarte gedeelte op het plaatje voor de rode schoorsteen hoort denk ik wel bij de muur, puur vanwege de "fakkel", die hang je niet aan de zijkant van een schoorsteen zo hoog, maar wel op een muur waar soldaten staan.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

[Afbeelding]

Ik heb echt sterk het idee dat deze foto een combinatie is van meerdere foto's. Zoals @PlasticFan zegt om alles zo goed mogeijk zichtbaar te maken. LEGO heeft dat vaker gedaan in magazines, dus het is geen rare gedachte dat ze trucage gebruiken om het iets beter te presenteren dan eigenlijk mogelijk is.
Niet direct indruk dat het om foto stitching gaat, maar uitsluiten sowieso niet.

Lijkt eerder op “strategisch” plaatsen van de individuele gebouwen, zodat het op de foto de illusie heeft van een solide vestiging. Zou foto vanuit ander perspectief genomen zijn, vervalt heel die illusie

//edit; leuk om die foto’s/boek van jouw link te herbeleven

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 13-07-2025 17:42 ]

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Kapoen schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 14:34:

[YouTube: Hangover, a LEGO automaton]

Dat is mij geen 8 euro waard :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• AppieNL
Vandaag is bekend gemaakt wie er als exposant op Lego World mag staan en ik mag weer mee doen *O*

Nog meer mensen hier die ook (positief) bericht hebben gehad over hun LW deelname? Vanuitgaande dat er mensen gebruik hebben gemaakt van mijn eerdere post in dit topic een maand of zo geleden voor het inschrijven :)

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

En de Sian zit ook in elkaar, op de remmerij na.
Ik had de wielen er al op gezet, dus die moesten er weer even af. Meteen mooi moment om even wat te proberen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86NYF8J3wBrf_0Vdn_yf5TW_iEU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ImYimdSSRdgqDZfsspyWQBgJ.jpg?f=fotoalbum_medium
(klikklik)

Links originele velg en band en rechts die van de P1.
Hoewel ik de velg van Sian qua ontwerp zeker wel mooi vind is het net dat verschil in grootte die hem maakt of breekt.
Vind die van de P1 veel beter staan, vooral vanwege die paar mm. verschil qua grootte van velg en band.

Edit:
En geparkeerd. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHhGbzehjNLybM0xqfdQ64nX7j4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8m1qcdiEq5a5xOpfOHe98muQ.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 19% gewijzigd door SuBBaSS op 13-07-2025 23:53 ]

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:08
[...]

In de jaren '80/'90 deed Lego inderdaad vaak aan photoshop-avant-la-lettre.

Een typische truc was het samenvoegen van foto's, waarbij er in de voorgrond iets geplaatst werd om een soort van diepte te geven aan de foto. Maar het perspectief klopt niet helemaal.

Afbeeldingslocatie: https://www.brickfactory.info/scans/catalog/1989/001/001.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.brickfactory.info/scans/catalog/1988/002/005.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.brickfactory.info/scans/catalog/1989/003/021.jpg

Dit soort foto's mistten hun effect niet op de 7/8/9... jarige versie van mezelf, en ook de 44 jarige is nostalgisch :P

[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 14-07-2025 09:38 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-01 11:00
Om ook maar even een duit in het zakje te doen van het Ideeënboek mysterie ;) Ik denk dat het bouwwerk gewoon klopt! ;)

Het huisje met de kraan waar de ton aan omhoog wordt getakeld, hoort juist niks onder zich te hebben. Het is immers een waterweg waar een boot de vestiging in naar binnen kan varen, en die moet op laag niveau open zijn, zodat de boot de binnenvaart goed op kan, en zodat je van de bovenzijde vracht van doorvarende boten kunt op- en afladen.

Het bouwwerk met de kraan is op de een of andere manier via de zijkant vastgemaakt aan de omringende gebouwtjes, bijvoorbeeld in de buurt van de blauwe cirkels (bijv. ergens aan die rode schoorsteen aan de - voor ons - linkerzijde) in deze super professionele tekening :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dli4Ofgp66tO3uA9GAPS6zc5lAc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3vP2ovgry4oh8PJu5LoQSXXW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 14-07-2025 10:07 ]

scintillating

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:23

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi plan, en goeie start al!

Ik zit op dit moment meer te kijken hoe het deel met kraan vast zit aan het poortje/boogje rechts ernaast. Want dat poortje lijkt hoog, alsof er nog wat buiten beeld is. Maar de onderkant van de kraanconstructie is zichtbaar. Dat kan ik moeilijk rijmen.
Alleen al bedenken welke delen aan elkaar vastzitten vind ik al een puzzel nu!

Is het zoiets?
1. Hoofdgebouw met brug
2. Waterpoort met dok/platform op blauwe plaat
3. Gevangenis met toren en schavot (rechts achter poort)

En dan die kraan.. dat lijkt me vast te zitten aan de toren ernaast via een boog. Maar staat dit samen op zichzelf, of zit het ook vast aan deel 2? Dan klopt die groene "vloer" voor geen meter lijkt me. Of zit het nog weer anders dan ik denk?
Elke keer als ik kijk zie ik wat nieuws 😄

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Yonix schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:38:
En we zijn klaar! _/-\o_

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een erg toffe build! Toch zeker zo’n 11-12 uur mee zoet geweest. Mijn zoontje en ik hebben vandaag heel de dag samen gebouwd. :D O+
Op deze foto zijn meteen mijn nieuwe aanwinsten te zien: de Shelby Cobra + GWPs. :)

[Afbeelding]

En hier staat hij te shinen op zijn nieuwe plek. (y) Trouwens, het is wel officieel: ook ik heb steeds minder plek voor Lego. :X

Nog één keer de Loop Coaster in actie:
[YouTube: Lego 10303 - Loop Coaster (08-07-2025)]
Staat nu een kleine week en hoewel het een mooie set is, is het er wel eentje met een gebruiksaanwijzing. Heb al meerdere keren gehad dat de achtbaan niet werkt, zoals behoren. De karretjes blijven vastzitten in een loop, willen de laatste bocht niet doorkomen of we hebben last van een lift die niet goed werkt. Een, best wel, hoge fail rate dus. :S

Jammer, want voor die prijs verwacht je wel dat het werkt.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:52

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

SuBBaSS schreef op zondag 13 juli 2025 @ 23:04:
En de Sian zit ook in elkaar, op de remmerij na.
Ik had de wielen er al op gezet, dus die moesten er weer even af. Meteen mooi moment om even wat te proberen:

[Afbeelding]
(klikklik)

Links originele velg en band en rechts die van de P1.
Hoewel ik de velg van Sian qua ontwerp zeker wel mooi vind is het net dat verschil in grootte die hem maakt of breekt.
Vind die van de P1 veel beter staan, vooral vanwege die paar mm. verschil qua grootte van velg en band.

Edit:
En geparkeerd. 8)

[Afbeelding]
Eensch! leuk te zien zo d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Karp schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:04:
[...]

Mooi plan, en goeie start al!

Ik zit op dit moment meer te kijken hoe het deel met kraan vast zit aan het poortje/boogje rechts ernaast. Want dat poortje lijkt hoog, alsof er nog wat buiten beeld is. Maar de onderkant van de kraanconstructie is zichtbaar. Dat kan ik moeilijk rijmen.
Alleen al bedenken welke delen aan elkaar vastzitten vind ik al een puzzel nu!

Is het zoiets?
1. Hoofdgebouw met brug
2. Waterpoort met dok/platform op blauwe plaat
3. Gevangenis met toren en schavot (rechts achter poort)

En dan die kraan.. dat lijkt me vast te zitten aan de toren ernaast via een boog. Maar staat dit samen op zichzelf, of zit het ook vast aan deel 2? Dan klopt die groene "vloer" voor geen meter lijkt me. Of zit het nog weer anders dan ik denk?
Elke keer als ik kijk zie ik wat nieuws 😄
dat is wel gaaf om zo terug te zien. nu ben erg benieuwd naar de piraten :P

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:25
Yonix schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:37:
[...]

Staat nu een kleine week en hoewel het een mooie set is, is het er wel eentje met een gebruiksaanwijzing. Heb al meerdere keren gehad dat de achtbaan niet werkt, zoals behoren. De karretjes blijven vastzitten in een loop, willen de laatste bocht niet doorkomen of we hebben last van een lift die niet goed werkt. Een, best wel, hoge fail rate dus. :S

Jammer, want voor die prijs verwacht je wel dat het werkt.
Heb je het tegengewicht van de lift verzwaard? Nadat ik dat had gedaan, staat-ie hier toch al 6 maanden en draait nog steeds vlotjes - heb de motor bijgekocht dus heeft al wel wat rondjes op de teller.

Alleen na een slaapfeestje van de kinderen in die ruimte heb ik hier en daar wat blokjes terug moeten aandrukken, maar ik ben al blij dat-ie niet tegen de grond is gegaan toen. Verder geen enkel probleem.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:54

JoeZuCK

_Fonz > all.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yop09MXZuG5nV0Q-JHMzWrtUP2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fGxcJ7DdYLaSM5tvT83yp8QU.jpg?f=fotoalbum_large

Over 3200 lego steentjes voor 280 euro.

[ Voor 31% gewijzigd door JoeZuCK op 14-07-2025 22:31 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

JoeZuCK schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:29:
[Afbeelding]

@Barthezz Brick is deze van jou? Qua opzet, en bouw zou ik zeggen van wel. Zo niet; wtf :+ een rip-off

• The Eagle

The Eagle

Ik wilde net zeggen, ik ken iemand die dat veel beter kan dan dat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:49
himlims_ schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:46:
[...]

@Barthezz Brick is deze van jou? Qua opzet, en bouw zou ik zeggen van wel. Zo niet; wtf :+ een rip-off
Ene Galaxy333:
https://brickset.com/arti...s-review-results-revealed!

Wel veel steentjes! Moet ik wel hebben, ben al zo vaak in Italië geweest O+

• SomerenV

SomerenV

It's something!

jip_86 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:19:
[...]

Ah, die tweede link is hem!
[Afbeelding]
Die wijkt flink af van het origineel. De linkjes van @Karp had ik zelf ook al gevonden, maar behalve de Main Keep lijkt niemand de rest ooit te hebben gemaakt in het echt helaas. Er is één versie waarvan instructies zijn, en de versie waarvan jij de afbeelding hebt gepost, maar die klopt het minste. Zelf ben ik inmiddels ook af aan het wijken omdat sommige dingen gewoon nergens op slaan qua design :+

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SomerenV schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 00:12:
[...]

Die wijkt flink af van het origineel. De linkjes van @Karp had ik zelf ook al gevonden, maar behalve de Main Keep lijkt niemand de rest ooit te hebben gemaakt in het echt helaas. Er is één versie waarvan instructies zijn, en de versie waarvan jij de afbeelding hebt gepost, maar die klopt het minste. Zelf ben ik inmiddels ook af aan het wijken omdat sommige dingen gewoon nergens op slaan qua design :+
Wel benieuwd naar de progressie daarvan (hint)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

The Eagle schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:52:
Ik wilde net zeggen, ik ken iemand die dat veel beter kan dan dat :)
Voor mijn gevoel. Was een van de eerste WIP (voordat assassin creed duidelijk was) identify wel heel erg lijkt op de huidige ideas. Andere kant is dat ook wel logisch; wanneer men eenzelfde stijl/thema nabootst (denk een compliment voor beide - omdat het zo herkenbaar is?)

• Jakkus
Ik ben voorzichtig aan met een nieuw projectje begonnen: een alt build van het Natural History Museum. Tot nu toe is er dit flatgebouw uit gekomen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6ZTQ5U-0dLoNsrG_8oXAiGtg8U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/82ZgZPjGmwrJouOAOKRnNvft.jpg?f=fotoalbum_large

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:54
[Afbeelding]

Must have 😍😍. Ik moet alleen kijken hoe ik die in mijn dorp ga verwerken. Ik zou het water intact willen laten houden, maar moet bij de mondular straat passen. Althans: het is nu ook al een kakafonie van verschillende stijlen 🙈

[ Voor 21% gewijzigd door Bint op 15-07-2025 09:05 ]

Memories of yesterday, will grow, but never die

• zonoskar
  • Laatst online: 20:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

jip_86 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 23:04:
Wel veel steentjes! Moet ik wel hebben, ben al zo vaak in Italië geweest O+
De helft van de steentjes zit in de daken lijkt wel.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

CLB schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 15:47:
Hahaha bijna klaar met de wereldbol, mis ik essentieel steentje 6167939 van 13 cent O-)
Kan nu dus de draaiende globe niet 'vastzetten', Lego eens contacten dan maar...
Meegeleverd was wel de ongebruikte 6282140, maar daar lukt het niet mee, zuur.
Heeft even geduurd, maar is binnen. Vanavond dan ook eindelijk de wereldbol 'afmaken', zodat 'ie kan draaien.
Lego

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Voorzichtig met draaien, door het gigantische gewicht van de globe is ie niet perfect rond, en past ie amper in de standaard. Vooral langs de onderkant moet je em af en toe een beetje helpen.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01 20:48

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[Afbeelding]

Ik vind hem erg leuk, maar 280 euro voor iets wat niet enorm veel "presence" heeft, ik twijfel nog.
Mogelijk even wachten op een leuke aanbieding

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sorry VVS maar vind wel leuke crossover

• CLB
  • Niet online

CLB

HelloIamAldo schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:38:
Voorzichtig met draaien, door het gigantische gewicht van de globe is ie niet perfect rond,
en past ie amper in de standaard. Vooral langs de onderkant moet je em af en toe een beetje helpen.
Zeker eens hoor, maar nu hangt alles er scheef in, dat is helemaal niet mooi en handig natuurlijk.
Misschien vanavond even tijd om wat laatste blokjes te finetunen, dan kan die mooi het raamkozijn in >:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-01 10:09
k heb met veel kunstwerk de Shelby Cobra 427 S/C gebouwd
Het achterste gedeelte was erg lastig vooral de verbinding tussen het voorste gedeelte en achterste
Die zit maar met een plug aan elkaar
Kan natuurlijk aan mij liggen
Ik heb meerdere auto, s gebouwd en hier geen moeilijkheden mee gehad
Heeft iemand ervaring met dit model

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:47:
Heeft even geduurd, maar is binnen. Vanavond dan ook eindelijk de wereldbol 'afmaken', zodat 'ie kan draaien.
Net bezig, alles rustig aan gedaan...
Breken er gewoon 2 6102774's volledig af en Lego heeft geen voorraad ;(

EDIT: Met wat knutselwerk wel goed voor nu, ik blijf het wel in de gaten houden.

EDIT II: Hoe kom je er makkelijk achter in welke sets een bepaald onderdeeltje nog meer te vinden is?

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 16-07-2025 09:21 ]

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:47

Reinier

\o/

Hansw1 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:29:
k heb met veel kunstwerk de Shelby Cobra 427 S/C gebouwd
Het achterste gedeelte was erg lastig vooral de verbinding tussen het voorste gedeelte en achterste
Die zit maar met een plug aan elkaar
Kan natuurlijk aan mij liggen
Ik heb meerdere auto, s gebouwd en hier geen moeilijkheden mee gehad
Heeft iemand ervaring met dit model
Welke stap? Ik zie een blauwe pin, en in stap 321 komen er wat plates bij die de boel vast lijken te zetten. Toch?

• PhysicsOnRails
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online

PhysicsOnRails

Physics On the Move

Van wat ik hier allemaal lees wist ik al dat PaB leveringen soms extra onderdeeltjes bevatte, maar dat het er zoveel zijn O-)

Ik had precies het aantal onderdelen besteld voor set 40684 (fruitwinkeltje, gwp)...dit is er nog over _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXc_wT2tRxgaGtSOEKnXuaDqHFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oq0ScCSB0Jfo7JcS125vOcmx.jpg?f=fotoalbum_large

• CLB
  • Niet online

CLB

Jammer dat Amazon zoiets in een niet zo'n stevige enveloppe stopt:
Lego Happy Plants

Voor 5 euro mag je best 'klagen' vind ik... :+ Groot doosje voor het aantal steentjes ook, grappig.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

CLB schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:18:
[Afbeelding: Lego Happy Plants]

Voor 5 euro mag je best 'klagen' vind ik... :+ Groot doosje voor het aantal steentjes ook, grappig.
mocht je waarde hechten aan de verpakking; bestel niet bij amazon (althans dat is mijn beleving).
had de barracuda (ideas); doos was open miste zelfs 2 complete zakken van.
andere levering via amazon van modular was de doos niet open, maar zag er hetzelfde uit als die van jou. de verzend labels rechstreeks op de lego doos geplakt ....

tldr; bestel niet bij amazon wanneer je de verpakking heel wilt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60Dcue0INYvVeUP7uz0eDpT_8o8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0lNUDYLtgr1qsf4IGSiCESvJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-iE21lHIa_kz16WnwNAiGHHEezg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p92bDr3jgclWWRTXj79f9S5Z.jpg?f=fotoalbum_large

//edit; de doos / flappen die open zijn, heb ik niet geopend, is zo geleverd (logisch dat er 2 zakken ontbreken)

[ Voor 31% gewijzigd door himlims_ op 17-07-2025 10:43 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Oei oei verzendlabels direct op de doos van een product zie ik hier ook steeds vaker - niet specifiek bij Lego - en kan me daar echt aan ergeren ja. Grasmaaier, mobiele airco enzovoort, verschrikkelijk irritant. Heel veel waarde hecht ik er ook weer niet aan, maar ik bewaar ze vooralsnog wel en het 10'tje korting was een fijne.

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:20

key

himlims_ schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:45:
[...]

mocht je waarde hechten aan de verpakking; bestel niet bij amazon (althans dat is mijn beleving).
had de barracuda (ideas); doos was open miste zelfs 2 complete zakken van.
andere levering via amazon van modular was de doos niet open, maar zag er hetzelfde uit als die van jou. de verzend labels rechstreeks op de lego doos geplakt ....

tldr; bestel niet bij amazon wanneer je de verpakking heel wilt
Wellicht hoort dit thuis in het ervaringen met webshop topic.
Maar Bumblebee welke ik tijds prime heb besteld is zonder enige beschadiging in een kartonnen doos van Amazon aangekomen. DHL was nog de bezorger ook (waar ik dan weer mindere ervaringen mee heb)

Nu maar wachten tot Soundwave in een aanbieding kan kopen of met een goede GWP bij lego zelf

• mawashigeri
CLB schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 21:09:
[...]

Net bezig, alles rustig aan gedaan...
Breken er gewoon 2 6102774's volledig af en Lego heeft geen voorraad ;(

EDIT: Met wat knutselwerk wel goed voor nu, ik blijf het wel in de gaten houden.

EDIT II: Hoe kom je er makkelijk achter in welke sets een bepaald onderdeeltje nog meer te vinden is?
Via bricklink!
Eerst zoeken naar je onderdeel -> rechts op 'Sets' klikken -> "summary" -> juiste kleur.
Kind kan de was doen :)

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

AppieNL schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 23:03:
De nieuwe Transformers set Soundwave wordt in principe 10 juli om 18:00uur (Nederlandse tijd dacht ik) aangekondigd, maar er zijn al plaatjes gelekt :P
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind hem goed gelukt. Ook de laserbeak en ravage cassettes die er ook nog in kunnen d:)b
Ik probeerde weg te blijven van de Lego Transformers, maar door Soundwave komt de hele collectie er.
Ik gok op Megatron als volgende _/-\o_

Ohwjah, Optimus is onderweg :X

ICE ICE Baby

• CLB
  • Niet online

CLB

mawashigeri schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:04:
Via bricklink!
Eerst zoeken naar je onderdeel -> rechts op 'Sets' klikken ->
"summary" -> juiste kleur. Kind kan de was doen :)
Yes dank, was inmiddels gelukt!

• AppieNL
djmuggs schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 21:48:
[...]

Ik gok op Megatron als volgende _/-\o_
Weet je dat heel zeker? Ik zou er geen geld op zetten namelijk. Megatron G1 is een pistool, gaat Lego in principe niet doen, want Lego doet geen dingen met (hedendaags) militair spul. Andere Megatron optie is een tank? Gaat Lego ook niet doen. G1 Starscream kan je ook vrijwel zeker vergeten.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:43

almightyarjen

When does the hurting stop?

Zonder grote fan te zijn, had je vroeger niet zo'n transformer die vanuit verschillende werktuigen (graafmachines e.d.).combineerde tot een grote bad ass transformer? Wellicht iets te ver gegrepen voor Lego, maar het zou wel een leuke set zijn.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• The Eagle

The Eagle

Fortress Maximus of Metroplex zou wel leuk zijn :+

Andere mooie, meer realistische opties: Mirage, Devastator (uit losse robots)

• AppieNL
almightyarjen schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:34:
Zonder grote fan te zijn, had je vroeger niet zo'n transformer die vanuit verschillende werktuigen (graafmachines e.d.).combineerde tot een grote bad ass transformer? Wellicht iets te ver gegrepen voor Lego, maar het zou wel een leuke set zijn.
Constructicons bedoel je volgens mij en die werden samen Devastator. Op zich wel een Decepticon die kan met Lego's eigen regeltjes. Misschien iets voor een Transformers UCS set of de releases van de komende jaren aan 1x per jaar €80-150 Transformers sets? :D

• The Eagle

The Eagle

Me Grimlock >:)

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@himlims_ De hint was aangekomen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40oxrOKdfp9IcKxuCe2oe5cK4Bg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BnBcOQ8qKlLjUvcMmylRfiaf.jpg?f=fotoalbum_large

De poort met ophaalbrug is klaar (denk ik). Het design is grotendeels hetzelfde als het origineel, maar wat cleaner, ik heb landscaping toegevoegd en een kleine hint naar set 6040 - Blacksmith Shop aangezien die rode schoorsteen daar zit. Op de corner- en wall-panels na is alles period-accurate, dus geen steentjes of kleuren die toen nog niet bestonden (als het goed is).

Maar ik ben dus alle modules wat aan het wijzigen zodat de stijl wat consistenter is én zodat het allemaal modulair is. Dus in theorie is het mogelijk om meerdere configuraties te maken, afhankelijk van welke modules je hebt.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:04
AppieNL schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:16:
[...]

Weet je dat heel zeker? Ik zou er geen geld op zetten namelijk. Megatron G1 is een pistool, gaat Lego in principe niet doen, want Lego doet geen dingen met (hedendaags) militair spul. Andere Megatron optie is een tank? Gaat Lego ook niet doen. G1 Starscream kan je ook vrijwel zeker vergeten.
In dat kader verbaasde het me om bij de Millenium Falcon wel laserpistolen aan te treffen :) maar ja, die zijn niet hedendaags natuurlijk.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:12
Wat raar dat deze helemaal kaal is, ik heb hier onder andere een Ultramarine staan.

Persoonlijk ben ik meer fan van deze, die voelen tenminste nog echt aan als minifigs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9ygrQQLLG3JdOczH68zsaDgTIQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/PpJy60zZD8T7HyohsdYGNaHY.jpg?f=user_large
Al is Nexo Knights natuurlijk de echte Lego 40K. Jammer dat de Orc lijn er nooit is gekomen, en dat ze niet iets dichter tegen het bronmateriaal aan zijn gaan zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvsFO6Oq-8E-3ISm7JJZ7H_cZTE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ZFblXzeQf2koHGq2XwQ8xeMG.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0afHLZtnhFSTXWzJT2cAvv0mz0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kwnVu1mZVDewDij1epF2v1FQ.png?f=user_large
CLB schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:18:
[Afbeelding: Lego Happy Plants]

Ik ben het inmiddels wel gewend dat alles van Amazon in zo'n envelop komt. Als ik iets om de verpakking zou geven zou ik daar dan ook niet bestellen. Wat @himlims_ laat zien is wel echt idioot. Wie gaat er nou een product van meer dan tweehonderd euro zonder omdoos versturen?!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:38

vhal

ಠ_ಠ

Beetje OT maar volgens mij kan je het aangeven bij Amazon hoe je het wilt versturen (in originele doos of omdoos/zak....al is die zak wel een beetje kwetsbaar ja).

Strava

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zo, de rust is weer wedergekeerd na de verhuizing, tijd voor Lego 😊
De laatste steentjes besteld voor de MOCs Thunderhawk en Rhino van M.A.S.K. Binnenkort lekker weer bouwen.

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:54
Mad-Matt schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:39:
De laatste steentjes besteld voor de MOCs Thunderhawk en Rhino van M.A.S.K. Binnenkort lekker weer bouwen.
Leuk! Een eigen verzinsel, of heb je die instructies ergens vandaan?

Memories of yesterday, will grow, but never die

• mawashigeri
Mad-Matt schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:39:
Gunship? Auto? Linkjes, fotos!
Edit: oh wacht, gunship is 40K!
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-171332/39616.jpg/1000x800.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door mawashigeri op 17-07-2025 10:49 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Bint schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:45:
[...]

Leuk! Een eigen verzinsel, of heb je die instructies ergens vandaan?
Ik zou willen dat ik zo creatief was, maar helaas, die gave is mij langgeleden al ontglipt.

Thunderhawk is van Linse:
https://rebrickable.com/m...hunderhawk-8wide/#details

Rhino is van Nickcreate:
https://rebrickable.com/m...hino-tractor-rig/#details

Ik had de hoop dat Nick ook nog een Thunderhawk ging maken, maar hij vond dat er genoeg alternatieven waren en net als ik was hij onder de indruk van Linse.

Als deze bevallen gaan er meer komen, MASK was 1 van m'n favoriete kinderseries.
Switchblade (Nickcreate) en Jackhammer (DeeVeeDesignz) wil ik ook nog wel graag.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:12
Mad-Matt schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:49:
[...]
Ik zou willen dat ik zo creatief was, maar helaas, die gave is mij langgeleden al ontglipt.
Doe gewoon mee aan de MOC challenge, dan komt het vanzelf wel terug!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ErikT738 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:56:
[...]

Doe gewoon mee aan de MOC challenge, dan komt het vanzelf wel terug!
Heb ik al een paar keer aan zitten denken, misschien maar eens doen.
Een tijdje terug een MOC gebouwd van de Black Panther set en ik vind het onbegrijpelijk dat iemand dit heeft kunnen maken met zoveel steentjes, maar ook de beperking van wat er in de set zit, echt bizar! _/-\o_
mawashigeri schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:46:
[...]

Gunship? Auto? Linkjes, fotos!
Edit: oh wacht, gunship is 40K!
[Afbeelding]
Linkjes zitten inmiddels in de post onder de jouwe :)

[ Voor 28% gewijzigd door Mad-Matt op 17-07-2025 11:35 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

And they live happily ever after ^)
Lego Happy Plants

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Deze set is zó tof he O+ We hebben sinds kort een nieuwe kast in de woonkamer en m'n vrouw wilde daar geen LEGO in. Nou liep er meer mee te grappen, maar toch, een mooi setje kan prima staan in zo'n kast. Toen ik klaar was met de Happy Plants was de reactie 'oké, die zijn wel schattig voor in de kast' :D

Vandaag een nieuwe module af gemaakt voor m'n kasteel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCvBC0tjHpEPBL4KjOiltOBOAN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QYK5YXlHGnamcq7OOKeXwTem.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had twee dezelfde muurtjes en dat vond ik saai, dus heb ik één muurtje omgetoverd tot een hogere muur met een huisje en toren. Dit zit niet in het originele kasteel, maar dat punt ben ik inmiddels voorbij :+ Het is wel een uitdaging om met het beperkte kleurenpalet te werken, maar ook wel weer uitdagend. In principe heb je de keuze uit grijs, zwart, wit, rood, blauw, geel en groen. En donkergrijs, maar volgens mij was die in de 80s en begin 90s nog redelijk obscuur, dus die gebruik ik niet. Bruin was er overigens ook, maar vooral voor accessories. Maar als ze er toen toffe dingen mee konden maken dan moet dat nu ook lukken :7

Edit:

Hier is een versie van het kasteel met de Main Keep, twee muren, en de ophaalbrug:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBLNDbx1Zed4osK8XPnhAAvsCGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wFMUrQuEDJadHMaqCftcuXQs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door SomerenV op 18-07-2025 01:32 ]

• sh4d0wman
  • Laatst online: 21:27

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Hier 3 dagen bezig geweest nadat ik 4 bouwbeschrijvingen vond maar geen Lego.... Die was na een kleine ondervraging in de bak nep Lego terecht gekomen. Dan ben je wel even zoet. :')

Gelukkig kan de camera zoomen want mijn ogen trekken de kleine lettertjes op de blokjes niet meer. 2 van de vijf zijn compleet dus dat wordt bricklinken. :+

Nu eens kastruimte ontwerpen en een speeltafel. De speed champions stop ik in een lijstje.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Pin0
  • Niet online
Niet dat het veel support heeft opgeleverd maar mijn idea kwam ik ook tegen op:
https://thelegocarblog.com/2025/07/02/unnecessary-tinkering/

Altijd leuk dat soort aandacht

NB. ik zie dat hij de foto's op flickr tegenkwam want hij linkt niet naar ideas maar flickr.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• AppieNL
@Pin0
Stuur ze een mailtje, misschien voegen ze het toe aan het artikel?
Pagina: 1 ... 125 ... 159 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .