Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:55
Dutchy88 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 18:47:
Hebben meer mensen de laatste tijd slechte ervaringen met bestellingen via LEGO?

Begin vorige maand een bestelling geplaatst die pas na 5 dagen verzonden werd. Pakket overgedragen aan DPD waar het vervolgens op een depot bleef liggen. Na contact met de klantenservice van LEGO het bedrag gelukkig snel teruggestort gekregen.

Nu vorige week opnieuw een bestelling geplaatst die tot nu toe niet verzonden is (alles is gewoon op voorraad). Ik krijg inmiddels de neiging om het voortaan maar elders te gaan bestellen.
De Star Trek Enterprise afgelopen vrijdag 28-11 besteld om 01:00 en afgelopen maandag 1-12 al geleverd, totaal geen slechte ervaring. Kan mij voorstellen dat wie later was op de backorder stond en dagen moest wachten, was wellicht ook met jouw pakket aan de hand :9
STLT schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:28:
En hij is er 💪. Met in een ander doosje de shuttlepod en GWP's.
Nice, had hier ook dat om 00:59 de knop "in de tas" al tevoorschijn kwam en dat ik direct de bestelling kon inschieten. Gecontroleerd en had de 3 extra's erbij inclusief de shuttle en de Enterprise die zelf in een aparte doos kwam. Ik moet helaas wachten tot 1e kerstdag aangezien het een cadeau is onder de kerstboom :-(

[ Voor 29% gewijzigd door lubbertkramer op 03-12-2025 16:41 ]

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:33
Ondertussen stond DPD gisteren plotseling voor de deur met 1 doos. Dat zijn de GWP's en vandaag (als het goed is) komt de Enterprise.
Verder vind ik het natuurlijk jammer maar ik zal in deze tijd LEGO er niet op aankijken.

Zucht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oB3OaclnCIi1_gKwX7h_WKL-pNU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2APJOW8tiXKk41dMadRjqhZ5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Pendora op 04-12-2025 17:51 ]

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-12-2025

DaveFlash

Here's to the crazy ones

lubbertkramer schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:38:
(...)
De Star Trek Enterprise afgelopen vrijdag 28-11 besteld om 01:00 en afgelopen maandag 1-12 al geleverd, totaal geen slechte ervaring. Kan mij voorstellen dat wie later was op de backorder stond en dagen moest wachten, was wellicht ook met jouw pakket aan de hand :9
(...)
Bijna dezelfde ervaring in de nacht van black friday als jij, ik had besteld iets over 1u toen ik door de blokjes-wachtrij was, maar had de set + gwp's zelfs al die zaterdag binnen (29-11) twee dagen eerder dus, terwijl zowel LEGO als DPD een schatting van idd maandag toonde voor mij. (ik had niet bijbetaald voor leveringen in 1 werkdag)

Helaas nu deze week wél een slechte ervaring met ze, ik heb afgelopen zondag een nieuwe bestelling geplaatst voor de extra punten en de peperkoek kertsttrein gwp en die order is nu woensdag, nog steeds niet verzonden door lego....

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-12-2025

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Update: zo juist emails van LEGO en DPD binnen, bestelling is verzonden, verwachte levering: morgen.

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
In de zoektocht naar een mooie nieuwe Lego set kwam ik deze site tegen.

Biedt 40% korting op alles, maar is totaal niet bereikbaar voor vragen.

Scam, iemand ervaring met deze club? 40% lijkt te mooi om waar te zijn.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:52

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Skyrunner schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:53:

Al die Lego-sets zijn vertaald ("Ster-Wars") en het bedrijf lijkt in september 2025 te zijn opgericht/geregistreerd.

Er zit een in engeland gevestigde vennoot boven.

edit: Veel links op de homepage zijn geen links en ze zijn niet telefonisch bereikbaar zeg je al.

Ik zou de gok niet nemen, mij te vaag.

[ Voor 8% gewijzigd door Fraggert op 30-12-2025 11:13 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19:26

Je kan alleen betalen via bankoverschrijving, dat lijkt me al dubieus.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ja dat lijkt mij vrij duidelijk een scam.

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:58

Zit op moment op vakantie in Duitsland.
Hele website is in het Duits maar wel adverteren met een kvk nummer... (zo heet dat hier uiteraard niet)
Zie ook veel sets die al uit productie zijn voor onder de adviesprijs.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Sato schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 12:58:
[...]

Zit op moment op vakantie in Duitsland.
Hele website is in het Duits maar wel adverteren met een kvk nummer... (zo heet dat hier uiteraard niet)
Zie ook veel sets die al uit productie zijn voor onder de adviesprijs.
de website kan in meerdere talen (ook Frans, zie dropdownmenu), waarschijnlijk doordat jij in DLD zit gaat íe automagisch op duits.

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-01 11:00

Ik heb ooit eens deze checklist gepost. Je kunt er meerdere punten van afvinken als je naar deze webshop kijkt. Onrealistische kortingen, sets die al lang uit productie zijn, niet mogelijk om met creditcard te betalen, de links bij de algemene voorwaarden, privacybeleid en retourvoorwaarden zijn niet eens aanklikbaar, etc. etc.

Ik heb een melding gedaan bij de ACM. Als meer mensen hier dat doen, is hij sneller offline.

[ Voor 5% gewijzigd door Tc99m op 30-12-2025 15:18 ]

scintillating

• Skyrunner
Tc99m schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 14:20:
[...]

Ik heb ooit eens deze checklist gepost. Je kunt er meerdere punten van afvinken als je naar deze webshop kijkt. Onrealistische kortingen, sets die al lang uit productie zijn, niet mogelijk om met creditcard te betalen, de links bij de algemene voorwaarden, privacybeleid en retourvoorwaarden zijn niet eens aanklikbaar, etc. etc.

Ik heb een melding gedaan bij de ACM. Als meer mensen hier dat doen, is hij sneller offline.
Dank voor de link.

Gelukkig toch goed geluisterd naar onderbuikgevoel, en de tips hier natuurlijk.

Melding gedaan.

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:34

€ 180,00 voor Assembly Square. Dan weet je het wel, die set is niet eens meer voor de oorspronkelijke € 300,00 te krijgen. :D

• Skyrunner
Kerngezond schreef op woensdag 31 december 2025 @ 06:08:
[...]

€ 180,00 voor Assembly Square. Dan weet je het wel, die set is niet eens meer voor de oorspronkelijke € 300,00 te krijgen. :D
En wat te denken van 407 voor Titanic??

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19:00
Gokje wel genomen (las dat er wel iets word verstuurd, mijn nieuwsgierigheid neemt het dan over :p), en ik ben gewoonweg benieuwd WAT er aankomt. Ik gok als beste scenario: origineel Lego met kapotte doos en/of een paar missende onderdelen. Afgekeurde sets. Ergste geval: namaak Lego of B-tier merk.

Nu is er ook daadwerkelijk iets onderweg via Express Global, trackingno. werkt. Zelfs de klantenservice reageerde (vraag: wanneer word het pakketje verstuurd?) Netjes antwoord gekregen. Verstuurd vanuit Spanje.

Ik houd jullie uiteraard op de hoogte

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:23
jellybrah schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 20:11:
Gokje wel genomen (las dat er wel iets word verstuurd, mijn nieuwsgierigheid neemt het dan over :p), en ik ben gewoonweg benieuwd WAT er aankomt. Ik gok als beste scenario: origineel Lego met kapotte doos en/of een paar missende onderdelen. Afgekeurde sets. Ergste geval: namaak Lego of B-tier merk.

Nu is er ook daadwerkelijk iets onderweg via Express Global, trackingno. werkt. Zelfs de klantenservice reageerde (vraag: wanneer word het pakketje verstuurd?) Netjes antwoord gekregen. Verstuurd vanuit Spanje.

🤦‍♂️

Wil je m'n rekeningnummer voor de volgende keer als je deze behoefte hebt?

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19:00
Karp schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 20:19:
[...]

🤦‍♂️

Wil je m'n rekeningnummer voor de volgende keer als je deze behoefte hebt?
Dit is niks nieuws, aangebroken sets versturen. Kijk ik ben niet helemaal achterlijk, het kan ook vast een neppe trackingsite zijn. We shall see

[ Voor 15% gewijzigd door jellybrah op 01-01-2026 23:19 ]

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

WTF :P nou ik ben benieuwd _O-

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:34

Living on the edge, het zal me benieuwen. :D

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@jellybrah wat heb je eigenlijk besteld? :) #ramptoerist :+

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

* aReaRe kon het niet laten , de winkelstraat komt deze kant op oOo

Inclusief 2 GWP, namelijk het jaar van het paard en de parade auto.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:12
aReaRe schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:29:
* aReaRe kon het niet laten , de winkelstraat komt deze kant op oOo

Inclusief 2 GWP, namelijk het jaar van het paard en de parade auto.
Troost je de FOMO was hier ook nogal aanwezig, dus de winkelstraat en creel house komen mijn kant op. Mijn CC heeft daarna tot minstens 1 april verplicht vakantie :S

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

avdieren schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:47:
[...]

Troost je de FOMO was hier ook nogal aanwezig, dus de winkelstraat en creel house komen mijn kant op. Mijn CC heeft daarna tot minstens 1 april verplicht vakantie :S
Ik zag net tijdens het bestellen dat het ook inmiddels mogelijk is om Ideal te betalen.

* aReaRe heeft nu een backlog van museum, Tudor huisje en de winkelstraat die eraan komt O-). Blijven volledig in doos denk ik, moet eerst ruimte maken voor die sets (heb de dierenwinkel en bioscoop afgebroken), maar komende jaar ga ik waarschijnlijk verhuizen dus ik vind het wel prima.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste