Gister ontvangen inclusief de kiosk
[ Voor 5% gewijzigd door derKaiser29 op 08-01-2025 16:22 ]
[ Voor 5% gewijzigd door derKaiser29 op 08-01-2025 16:22 ]
MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"
Gisteren bij de intertoys had iemand al 3 dozen doorzocht en leeggehaald... nu heb ik er 11 van de 12 en ik sta op de lijst om volgende week bij een nieuwe doos als eerste te doorzoeken, voor een (1) Wolfpack BeastmasterKerngezond schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:25:
Ziezo, de buit is binnen:
[Afbeelding]
Ook nog de Pirate Quartermaster erbij gevonden en daarmee is de serie compleet. Ik ga nog wel wat dubbel kopen voor integratie in mijn stadje maar dat wordt een makkie omdat mijn smaak blijkbaar niet populair is.
This is the Way.
Een persoonlijke afspraak met een winkelmedewerker een week vooruit om een LEGO-poppetje van 4 euro te kunnen kopen. Hoe zijn we hier aanbeland?NoTimeRemains schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:21:
[...]
Gisteren bij de intertoys had iemand al 3 dozen doorzocht en leeggehaald... nu heb ik er 11 van de 12 en ik sta op de lijst om volgende week bij een nieuwe doos als eerste te doorzoeken, voor een (1) Wolfpack Beastmaster
Die memo had onze buurvrouw gemistBritske schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 00:11:
Och ja, ooit kochten mensen complete schappen chips leeg om de ronde stukjes plastic eruit te halen en de chips weg te gooien.
Als ik even een vergelijking mag maken, een tijdje terug werd een speciale actie aangekondigd voor een goed doel in Belgische Aldi filialen. Een Belgische kunstenaar verkocht voor €25 een reproductie/lithografie van één van zijn bekendste werken/symbolen.Kerngezond schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 23:40:
[...]
Een persoonlijke afspraak met een winkelmedewerker een week vooruit om een LEGO-poppetje van 4 euro te kunnen kopen. Hoe zijn we hier aanbeland?
Clowns to the left of me, Jokers to the right
ja ik vind t ook wat overdreven hoor, maar schijnbaar is een paar euro de *magische* grens waarvoor scalpers naar de winkels rennen en het gras voor andermans voeten wegmaaien genoeg. Ik wil gewoon de set compleet hebben.Kerngezond schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 23:40:
[...]
Een persoonlijke afspraak met een winkelmedewerker een week vooruit om een LEGO-poppetje van 4 euro te kunnen kopen. Hoe zijn we hier aanbeland?
This is the Way.
Wat een streek zeg. Als ik die kunstenaar was zou ik de markt nu overspoelen met die afdrukken voor de prijs van 25 euro per stuk. Leuke inkomsten voor hem, desnoods voor het goede doel, en je laat die scalpers lekker het schip ingaan.Kapoen schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:44:
[...]
Als ik even een vergelijking mag maken, een tijdje terug werd een speciale actie aangekondigd voor een goed doel in Belgische Aldi filialen. Een Belgische kunstenaar verkocht voor €25 een reproductie/lithografie van één van zijn bekendste werken/symbolen.
Mijn vader wou er mij eentje cadeau doen voor Kerstmis. Dus de eerste dag van de uitgave ging hij bij openingstijd naar de Aldi en... kwamen er mensen buiten met stapels van die dingenHij kon helaas geen exemplaar bemachtigen.
Op 2dehands.be variëren de prijzen nog steeds van €175, €250, €300... tot iemand die schaamteloos €2500 vraagt voor de 10 exemplaren die hij heeft gescalped en dat toegeeft
[ Voor 17% gewijzigd door Jakkus op 17-01-2025 12:30 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ik heb geluk gehad, had er 3 te pakken. Dat is wel genoeg voor mijKerngezond schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 23:40:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Jakkus op 04-02-2025 14:38 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
shit happensXqlus1ve schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:17:
Hoe ga ik om met een bricklink pakket zonder track&trace?
Of laat ik de vraag anders stellen, wat is jullie ervaring en ervaring met een pakket wat niet aangekomen is?
Bedoel meer in de trend van, je order status en communicatie? Hij staat nu op shipped en nog geen feedback achtergelaten.himlims_ schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:19:
[...]
shit happensblijft post, heeel soms komt pakketje na een week ofzo alsnog
meestal is het 'pech' in zoń situatie
Ik ben het met Himlims eens. Post raakt helaas soms kwijt.Xqlus1ve schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:44:
[...]
Bedoel meer in de trend van, je order status en communicatie? Hij staat nu op shipped en nog geen feedback achtergelaten.
hangt van de uitkomst af..Xqlus1ve schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:00:
Geven jullie in zo'n geval dan wel feedback of negeren jullie die?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
DPD is afvoerputje van parcel services - snap oprecht niet waarom lego daarmee zaken doet. Wanneer webshop-x levert via DPD, ga ik naar andere verkopende partij (desnoods betaal meer). Zolang maar niet via DPD gaatDonstil schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:32:
DPD doet helemaal niets met Feedback, maar dat geheel terzijde
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Als koper geef ik altijd feedback. Je kan wel eerlijk zijn, bijv dat je pakket is kwijtgeraakt en dat de verkoper het goed heeft opgelost. Ik zou wel in het midden laten wat dat "goed opgelost" inhoud, want ik wil geen verwachtingen scheppen voor anderen.Xqlus1ve schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:00:
Geven jullie in zo'n geval dan wel feedback of negeren jullie die?
Wat he je hiermee gedaan, ik neem aan in order geval heels bij Lego. Normaal gesproken zou ik een dergelijk zending niet accepteren. Echter zijn dit zo te zien allemaal Bricklink modellen, dus redelijk uniek en maar eenmaal geproduceerd.rammes schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:52:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
over DPD gesproken, dit is ook DPD 😭
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Melding gemaakt bij LEGO :_Dune_ schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:33:
[...]
Wat he je hiermee gedaan, ik neem aan in order geval heels bij Lego. Normaal gesproken zou ik een dergelijk zending niet accepteren. Echter zijn dit zo te zien allemaal Bricklink modellen, dus redelijk uniek en maar eenmaal geproduceerd.
Persoonlijk houd ik mijn hart weer vast… Ik verwacht binnenkort ook weer bricklink modellen te ontvangen.
Ik zou het doen!
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De vervoerder is een verlengstuk van de leverancier en die heeft dan ook de volle verantwoording… zij kiezen voor de specifieke vervoerder.Frantic schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:01:
[...]
hangt van de uitkomst af..
Feedback gaat uiteindelijk over de verkopende partij, niet over de vervoerder.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Klopt. Dus daarom geef je feedback op de uitkomst : Hoe gaat de verkoper ermee om._Dune_ schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:44:
[...]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De vervoerder is een verlengstuk van de leverancier en die heeft dan ook de volle verantwoording… zij kiezen voor de specifieke vervoerder.
lego zit nog 2jr vast aan DPD_Dune_ schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:44:
[...]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De vervoerder is een verlengstuk van de leverancier en die heeft dan ook de volle verantwoording… zij kiezen voor de specifieke vervoerder.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
scintillating
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Zou heel goed kunnen van wel, lijkt me goed mogelijk dat ze losse sets al kant en klaar verpakt hebben liggen gereed voor verzending, alleen nog verzendetiket erop.RubjeMazter schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 18:00:
Maakt het nog uit of je de sets los hebt besteld of samen in 1? Ik heb de art of chocolate en de camping set besteld in 1 bestelling en die staat nog op 'in magazijn'.
DPD bezorgt niet in het weekendPoekie schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:16:
Hier staat Art of Chocolate de hele dag al op 'in bezorgdepot'. Ben bang dat t m niet meer wordt vandaag, thanks DPD. Voor niks thuisgebleven...
Die van mij zijn overigens gisteren bezorgd door DPD. Wel bij een pakketpunt, mogelijk dat dat uitmaakt.RubjeMazter schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 18:00:
Maakt het nog uit of je de sets los hebt besteld of samen in 1? Ik heb de art of chocolate en de camping set besteld in 1 bestelling en die staat nog op 'in magazijn'.
[ Voor 24% gewijzigd door Sjurm op 23-02-2025 20:00 ]
Vanochtend optimus prime besteld voor 115, mooie deal ook gelijk een bevestigings mail. Krijg ik net een mailtje dat de order is geannuleerd zonder enige reden.MiaBella schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:55:
Proshop SUPER DAYS
https://www.proshop.nl/LEGO-nieuws
https://www.proshop.nl/le...a7-409b-82e1-296118f72457
Enkele voorbeelden: (exclusief bijkomende verzendkosten)
Volgens Brickwatch laagste prijs ooit:
Lego 42202 Technic Ducati Panigale V4 S motor voor 125,00 euro
Lego 76444 Harry Potter De Wegisweg tovenaarswinkels voor 138,99 euro
Lego 77072 Fortnite Peely Bone voor 69,95 euro
Lego 71048 Minifigures Serie 27 Box van 36 stuks (3 series) voor 89,00 euro
De promotieprijs geldt voor een beperkt aantal producten.
Wanneer deze zijn verkocht, wordt het product tegen de normale prijs aangeboden.
Campagne eindigt op: 09-03-2025 23:59
[ Voor 7% gewijzigd door gielie op 25-02-2025 07:51 ]
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
115 eur? Op je muil, gauw!gielie schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:27:
[...]
Vanochtend optimus prime besteld voor 115, mooie deal ook gelijk een bevestigings mail. Krijg ik net een mailtje dat de order is geannuleerd zonder enige reden.
Wat zijn dit voor praktijken, was voor mij de eerste keer dat ik hier besteld had en zeker ook de laatste.
Heb je dit toevallig ook gelezen op de site?gielie schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:27:
[...]
Vanochtend optimus prime besteld voor 115, mooie deal ook gelijk een bevestigings mail. Krijg ik net een mailtje dat de order is geannuleerd zonder enige reden.
Wat zijn dit voor praktijken, was voor mij de eerste keer dat ik hier besteld had en zeker ook de laatste.
Update:
Ik heb toevallig vanochtend vroeg een nieuwe bestelling kunnen doen voor de aanbiedings prijs, alsnog gelukt dus, snap niet waarom die prijs ineens weer beschikbaar kwam.
ja dat had ik gelezen, maar als ik bestel en ik krijg een bevestiging dan kan je ervan uit gaan dat het goed gaat, op het moment van bestellen was hij voor de aanbiedings prijs te krijgen, dit was eind van de middag weer voorbij, s' avonds krijg ik pas een mail dat de order is geannuleerd en is hij niet meer te krijgen voor de lage prijs, vanochtend vroeg stond hij ineens weer voor 115, meteen weer besteld, nu staat hij weer voor de normale prijs.procaliber schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:56:
[...]
Heb je dit toevallig ook gelezen op de site?
Campagne eindigt op: 09-03-2025 23:59 – De promotieprijs geldt voor een beperkt aantal producten. Wanneer deze zijn verkocht, wordt het product tegen de normale prijs aangeboden.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Op het moment dat jij het aanbod van de verkoper aanvaard hebt, is er sprake van een rechtsgeldige overeenkomst. De verkoper is dus in beginsel gehouden om te leveren voor de prijs die is afgesproken.gielie schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:02:
[...]
ja dat had ik gelezen, maar als ik bestel en ik krijg een bevestiging dan kan je ervan uit gaan dat het goed gaat, op het moment van bestellen was hij voor de aanbiedings prijs te krijgen, dit was eind van de middag weer voorbij, s' avonds krijg ik pas een mail dat de order is geannuleerd en is hij niet meer te krijgen voor de lage prijs, vanochtend vroeg stond hij ineens weer voor 115, meteen weer besteld, nu staat hij weer voor de normale prijs.
dat is toch gek of is dat een rare gedachte van mijn kant
Je hebt hier in beginsel wel gelijk, maar, door de jaren heen hebben heel veel partijen in hun voorwaarden opgenomen dat een bestelling pas een bestelling is als deze door de tegenpartij (de verkoper) aanvaard wordt, en dat het tot dan een soort van offerte is.Wally2002 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:20:
[...]
Op het moment dat jij het aanbod van de verkoper aanvaard hebt, is er sprake van een rechtsgeldige overeenkomst. De verkoper is dus in beginsel gehouden om te leveren voor de prijs die is afgesproken.
Dat laatste is sowieso het geval. En vaak genoeg ga je als consument de moeite van een geschil ook niet aan.JPDeckers schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:34:
[...]
Je hebt hier in beginsel wel gelijk, maar, door de jaren heen hebben heel veel partijen in hun voorwaarden opgenomen dat een bestelling pas een bestelling is als deze door de tegenpartij (de verkoper) aanvaard wordt, en dat het tot dan een soort van offerte is.
Dit om al die bedden voor 2 tientjes etc te voorkomen. Soms vermelden ze het expliciet ergens in kleine lettertjes bij de bestelling, en soms alleen verstopt in de voorwaarden PDF. Geen idee wat Proshop hier doet trouwens, maar ook Bol, Intertoys etc. leveren sets niet uit indien de gereserveerde actie voorraad op is, of als er een prijsvaut is (vaak trouwens BTW fout, denk zeker 2/3e van de gevallen)
Soms zijn er rechtszaken over dit soort praktijken, maar gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen in deze.
scintillating
Waarom niet gewoon lekker naar een lokaal PickupPoint? Daar zijn er veel van, kun je op weg naar huis langsvliegen, ophalen en doorkarren.Tc99m schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:07:
Mijn Bricklink Designer Program bestelling is onderweg en zou vandaag bezorgd worden (denk ik?), maar natuurlijk werk ik vandaag net niet thuis... Nu kan ik op de website niet en in de MyDPD app wél de bezorgdatum veranderen.
Wat is wijsheid? In het verleden heb ik wel eens gehad dat door het wijzigen van de bezorgdatum het pakket 2 dagen langer onderweg was (i.p.v. 1 dag).
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Dat kan ik dus ook niet aanpassen via de site.Fraggert schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:36:
[...]
Waarom niet gewoon lekker naar een lokaal PickupPoint? Daar zijn er veel van, kun je op weg naar huis langsvliegen, ophalen en doorkarren.
Ik laat nagenoeg alle pakjes van alle verzenders naar een pickupoint sturen, zo probeer ik de kans op gezeik te minimaliseren.
scintillating
met "site"...de site van de verkoper of de homepage van de DPD?Tc99m schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:07:
[...]
Dat kan ik dus ook niet aanpassen via de site.![]()
Ik vind standaard naar pakketpunten doorsturen een prima oplossing. Helaas is dat bij DPD dus niet (goed) mogelijk.
Via de website kun je dat niet als standaard afleveroptie instellen, dan krijg ik een foutmelding.
Als het pakket al onderweg is, en je wijzigt de afleverlocatie naar een pakketpunt, dan heb ik regelmatig gehad dat het éérst weer terug gaat naar het depot (terwijl het afleverpunt een paar straten verderop is), en pas de volgende werkdag weer uitgeleverd wordt om naar het pakketpunt te gaan.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
De site van DPD.Fraggert schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:28:
[...]
met "site"...de site van de verkoper of de homepage van de DPD?
Dit gaat om LEGO S@H i.c.m. DPD natuurlijk... waar we in deze thread altijd over klagen.soms is het ook een beetje afhankelijk van het contract met verzender heb ik het idee.
Ja, wil ik dus wel, maar kan dus niet bij DPD (of werkt in ieder geval niet goed).mijn oplossing is dat ik (of dat bij DPD ook kan weet ik niet uit mijn hoofd) altijd standaard naar een pickuppoint gaan.
scintillating
Ik heb helaas hetzelfderammes schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:42:
[...]
Melding gemaakt bij LEGO :
Als laatste optie en als u van plan bent om de dozen niet te houden en als het vooral om bouwen gaat, kan ik u een vergoeding voor de schade aanbieden in de vorm van extra Insiders punten in plaats van uw sets te vervangen of terug te betalen na te retourneren.
ik heb gevraagd twee nieuwe sets te sturen en die heb ik ook gekregen.
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
ik heb destijds niet doorgevraagd, dus ik weet ook niet hoeveel punten het zouden zijn.JBplap schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:39:
[...]
Ik heb helaas hetzelfde
Om hoeveel insider punten zou het gegaan zijn? (In % van de totale prijs van de set?)
Het liefst heb ik ook gewoon een nieuwe set, maar als de korting in % fors is kan ik dat ook nog overwegen. Maar dan moeten ze niet aankomen met 5% ofzo.
Ik zou het doen!
Het kan behoorlijk variëren. Het heeft bij mij rond de feestdagen weleens meer dan een maand geduurd. Je zit nu op krap twee weken, dat is niet ongewoon. Minder dan een week zal nooit gebeuren.Brutuss schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 01:15:
Vraagje aan de mensen welke wel eens via PaB online hebben besteld. Hoelang duurt het gemiddeld eerste de bestelling verwerkt / verstuurd / bezorgd word.
Ik heb de 21ste februari een bestelling gedaan en staat tot op heden nog op 'in magazijn'.
Als dit altijd zo gaat kan ik beter via bricklink aan de slag.
Nou dat beloofd niet veel goeds.. Dan moeten we maar afwachten wanneer de bestelling binnen gaat komen. Ondertussen maar wat dingen gaan bestellen via Bricklink om verder te kunnen gaan.key schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:34:
toevallig afgelopen week contact gehad met de klantenserice. Ze hebben momenteel (vanaf januari) een stevige achterstand.
Mijn standaard verzending van begin november was nog niet behandeld.
De andere had ik op een 2 weken tijd in huis.
Mij is ook opgevallen dat er weinig tot niks nieuws bij is gekomen vanaf die tijd.
Direct contact met lego opnemen. Verder een typische dpd street. Overigens lego nogsteeds verantwoordelijk het pakket af te leveren.dr86 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:09:
Vandaag zou mn bricklink series order binnen komen, hele dag thuis gewacht blijkt het pakket terug gestuurd te worden. nooit een bezorger gezien...
Iemand enig idee wat er nu met mn order gebeurt? Een nieuwe order plaatsten gaat uiteraard niet....
Kreeg gisteren dan na dik 2 weken een mail dat de bestelling verstuurd is. De PaB lego moet komen vanuit Polen.Brutuss schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:58:
[...]
Nou dat beloofd niet veel goeds.. Dan moeten we maar afwachten wanneer de bestelling binnen gaat komen. Ondertussen maar wat dingen gaan bestellen via Bricklink om verder te kunnen gaan.
Ha goed om te weten. Ik zit nog steeds te wachten en hij staat op ‘gegevens ontvangen’.Brutuss schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:43:
[...]
Kreeg gisteren dan na dik 2 weken een mail dat de bestelling verstuurd is. De PaB lego moet komen vanuit Polen.
Contact gehad, had 2 sets besteld 1 wordt zsm nageleverd omdat daar nog voldoende voorraad voor is._Dune_ schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:57:
[...]
Direct contact met lego opnemen. Verder een typische dpd street. Overigens lego nogsteeds verantwoordelijk het pakket af te leveren.
Dat is echt balen... Ik hoop dat je je set toch nog krijgt, maar ben anders wel benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. Met alleen maar het aankoopbedrag terugstorten zouden ze zich er wel heel karig vanaf maken.dr86 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 07:30:
[...]
Contact gehad, had 2 sets besteld 1 wordt zsm nageleverd omdat daar nog voldoende voorraad voor is.
De andere (populairste set uit de serie) is niet duidelijk.
Maar acht de kans groot dat ik die niet meer ga ontvangen helaas.
Moet nog even contact houden met Lego komende week om te zien of er iets gedaan kan worden.
scintillating
Brutuss heeft het over de PaB van Lego, jij hebt het over de Bricklink set. Zijn twee verschillende dingen.Frantic schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:29:
[...]
Ha goed om te weten. Ik zit nog steeds te wachten en hij staat op ‘gegevens ontvangen’.
Betreft de harbormaster officr
Brainfart, je hebt gelijkiketot schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:27:
[...]
Brutuss heeft het over de PaB van Lego, jij hebt het over de Bricklink set. Zijn twee verschillende dingen.
Er is een term voor (welke niet zo bij mij naar voren komt), maar als een product elders wel te koop is, dna kan je het daar aankopen en de rekening bij de originele leverancier neerleggen, zodat alsnog voldaan wordt aan de koopovereenkomst. Betreffende sets zijn op Marktplaats te verkrijgen...dr86 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 07:30:
[...]
Contact gehad, had 2 sets besteld 1 wordt zsm nageleverd omdat daar nog voldoende voorraad voor is.
De andere (populairste set uit de serie) is niet duidelijk.
Maar acht de kans groot dat ik die niet meer ga ontvangen helaas.
Moet nog even contact houden met Lego komende week om te zien of er iets gedaan kan worden.
[ Voor 27% gewijzigd door _Dune_ op 10-03-2025 10:37 ]
Dat is dekkingskoop (https://www.arag.nl/consu...p/product-niet-leverbaar/). Maar ik ben benieuwd of je LEGO meekrijgt in dit verhaal, gelijk hebben is helaas niet ook gelijk krijgen, en het zou zomaar kunnen dat er ook nog iets in de voorwaarden van Bricklink Designer Program sets staat dat LEGO hier weer tegen indekt. Het gaat ook niet om een vrij verkrijgbaar product, maar iets in een heel beperkte oplage. En ik weet ook niet of je dekkingskoop kunt inzetten als je het product tweedehands koopt._Dune_ schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:33:
[...]
Er is een term voor (welke niet zo bij mij naar voren komt), maar als een product elders wel te koop is, dna kan je het daar aankopen en de rekening bij de originele leverancier neerleggen, zodat alsnog voldaan wordt aan de koopovereenkomst. Betreffende sets zijn op Marktplaats te verkrijgen...
Zoals iemand al aangaf wat mij betreft zou Lego er niet zo makkelijk er vanaf moeten kunnen komen, dit zijn heel unieke producten met beperkte oplagen. Ruim een jaar geleden heb ik ook contact met ze gehad en echt een klacht met betrekking tot DPD ingedient, mij werd toen (al) gezegd dat zij opzoek naar een andere koeriersdienst waren... echter alles wordt nogaltijd met DPD geleverd.
scintillating
Ik wacht het even af. Volgens de mexewerker waren er van de minder populaire sets wel voorraden aanwezig. Van de populairste set een maar een heel klein aantal wereldwijd.Tc99m schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:50:
[...]
Dat is dekkingskoop (https://www.arag.nl/consu...p/product-niet-leverbaar/). Maar ik ben benieuwd of je LEGO meekrijgt in dit verhaal, gelijk hebben is helaas niet ook gelijk krijgen, en het zou zomaar kunnen dat er ook nog iets in de voorwaarden van Bricklink Designer Program sets staat dat LEGO hier weer tegen indekt. Het gaat ook niet om een vrij verkrijgbaar product, maar iets in een heel beperkte oplage. En ik weet ook niet of je dekkingskoop kunt inzetten als je het product tweedehands koopt.
Maar wel een interessante casus, als je een rechstbijstandsverzekering hebt met consumentendekking zou je die eens kunnen vragen of ze een brief voor je kunnen opstellen.
Desondanks kan ik me gewoon niet voorstellen dat LEGO zelf niet een paar extra exemplaren van deze sets achter de hand heeft voor dit soort situaties.
Gisteren de PaB bestelling mogen ontvangen via DPD. Alle lego (700 stuks) zaten in een grote gesealde zak van lego. Vervelend als je bricklink gewend bent waarbij alles netjes gesorteerd in zakjes zit. Nu kon ik dus nog alles sorteren in mijn eigen bakjes.Brutuss schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:43:
[...]
Kreeg gisteren dan na dik 2 weken een mail dat de bestelling verstuurd is. De PaB lego moet komen vanuit Polen.
Contact gehad. Ze gaan m opnieuw versturen. Ook nog zooitje insider punten gekregen voor t ongemak.Frantic schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:29:
[...]
Ha goed om te weten. Ik zit nog steeds te wachten en hij staat op ‘gegevens ontvangen’.
Betreft de harbormaster officr
Fijn dat het toch nog gelukt is!dr86 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:25:
Uiteindelijk heb ikbeide sets weer ontvangen, afzonderlijk van elkaar na gestuurd. En voor het ongemak die 1000 punten gekregen.
scintillating
bij mij zijn ze ook in 2 aparte dozen verzonden. het paas setje en smeagol en deagol in 1 doosje en the shire in een aparte doos. Maar wel allebei tegelijk bezorgd (toevallig ook vandaag)Scale schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:54:
Vraagje, mijn eerste bestelling via Lego zelf. Heb de 'Lotr de gouw' set bestelt de bestelling staat nog op 'In magazijn'. Maar net ging de deurbel pakje.. waarin de extra set's ('Smeagol and Deagol' en het paas extra zaten).
Is het normaal dat de extra sets apart verzonden worden?
Nice dat je alles al binnen heb, wanneer had jij hem besteld?avdieren schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:48:
[...]
bij mij zijn ze ook in 2 aparte dozen verzonden. het paas setje en smeagol en deagol in 1 doosje en the shire in een aparte doos. Maar wel allebei tegelijk bezorgd (toevallig ook vandaag)
Het is inderdaad niet ongebruikelijk dat bestellingen direct bij LEGO in delen worden verzonden.Scale schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:54:
Vraagje, mijn eerste bestelling via Lego zelf. Heb de 'Lotr de gouw' set bestelt de bestelling staat nog op 'In magazijn'. Maar net ging de deurbel pakje.. waarin de extra set's ('Smeagol and Deagol' en het paas extra zaten).
scintillating
meteen woensdagochtend al..Scale schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:57:
[...]
Nice dat je alles al binnen heb, wanneer had jij hem besteld?
Okay, dat zou beteken dat ze niet op volgorde van bestelling versturen.
[ Voor 6% gewijzigd door Scale op 08-04-2025 12:10 ]
[ Voor 32% gewijzigd door Scale op 09-04-2025 23:55 ]
Volgens mij heeft Lego dit aangepast, in het verleden kreeg ik grote sets tezamen met de kleine setjes/GWP's in 1 verzenddoos maar werden de kleine setjes geplet/beschadigd door de grote doos doordat er geen opvulmateriaal werd gebruikt en/of de verzenddoos te groot was.Scale schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:54:
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Ik heb dus ook een keer van Lego een Ready to ship doos samen met GWP in een losse doos ontvangen, met beschadigde GWP als gevolg.Poekie schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:56:
Bij hele grote sets (qua doosformaat) hebben ze de set klaar liggen in een ready to ship doos. Daar hoeven ze dan alleen een label op te plakken en klaar. De GWP setjes komen dan in een losse, kleine doos.
Wanneer kan ik de code voor 25 euro korting invoeren. Ik heb het vinkje voor de 16 euro korting aangevinkt en krijg nu de optie bestelling plaatsen maar geen veld voor invoeren van de code ( MON25 )voor 25 euro kortingMiaBella schreef op zondag 4 mei 2025 @ 11:31:
Nu bij Amazon Frankrijk:
LEGO Star Wars - Grogu met zweefkinderwagen(75403) voor 45,87 Euro = is inclusief levering 54% onder adviesprijs.
Door aanvinken kortingscoupon van 16,00 euro en code DIM25 voor 25,00 euro korting.
https://www.amazon.fr/dp/B0DHSDMSWQ?smid=A1X6FK5RDHNB96
[Afbeelding]
Bij het aanpassen van je betaalmethode kan je ook een code opgeven. Vandaag is de code trouwens LUN25Hansw1 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 11:19:
[...]
Wanneer kan ik de code voor 25 euro korting invoeren. Ik heb het vinkje voor de 16 euro korting aangevinkt en krijg nu de optie bestelling plaatsen maar geen veld voor invoeren van de code ( MON25 )voor 25 euro korting
Heb ik geprobeerd maar geeft geen resultaat Als ik op bestelling plaatsen druk heb ik dan nog een mogelijkheid om iets op te geven of vind de bestelling plaatstK0wnZ schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:23:
[...]
Bij het aanpassen van je betaalmethode kan je ook een code opgeven. Vandaag is de code trouwens LUN25
Herstel: vandaag wel gelukt: 45euro 👍 wel met de code van vandaag Lun25sheane schreef op zondag 4 mei 2025 @ 11:53:
[...]
Lukt nu iig mij niet meer om hem voor die prijs te krijgen ☹️
[ Voor 16% gewijzigd door Ardana op 21-05-2025 22:10 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq