Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 09:42:
Levert Dreamland inmiddels vanaf de webshop aan NL ??
Zover ik kan zien wel, is ook een keten met meerdere winkels in Nederland.
Ik denk dat je een andere website bedoeld?

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:42
dutchgio schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 09:53:
[...]

Zover ik kan zien wel, is ook een keten met meerdere winkels in Nederland.
Ik denk dat je een andere website bedoeld?
Vroeger bestelde ik veel LEGO bij FUN(.be) en deed Dreamland niet leveren aan NL !
Wanneer is dit veranderd dan ( sinds de ToyChamp hebben overgenomen ) ??

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:07

QuattroNL

It is I.

WiLLoW_TieN schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 09:58:
[...]
Vroeger bestelde ik veel LEGO bij FUN(.be) en deed Dreamland niet leveren aan NL !
Voor al je Dreamland vragen, zie hun speciale pagina daarover, incl een FAQ.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:16
WiLLoW_TieN schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 09:58:
[...]
Er is een Dreamland.be, die niet levert, en een Dreamland.nl, die WEL levert in NL. Sinds 13 september is Toychamp ge-rebrand in dreamland NL, en sindsdien dus wel.

Kan verwarrend werken soms, omdat prijzen en voorraden niet altijd gelijk zijn over beide landen.

PS: Intertoys is ook Dreamland, maar vooralsnog houden ze dat merk levend en met eigen prijsbeleid.

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:05
Ik wil iets bestellen bij DREAMLAND ivm de huidige actie
Nu maak ik gebruik van click and collect .
Stel dat ik het wil terugbrengen om een of andere reden lees ik in de leveringsvoorwaarden staat dat als je het product wil terug brengen in de winkel je een tegoedbon krijgt Kun je dan niet je aankoopbedrag terugkrijgen .
Ik dacht dat je bij een internet aankoop een wetteljke termjn geldt dat je de aankoop kan herroepen en je geld terug kan vorderen Of heb ik het mis .

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:14
Hansw1 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:29:
Ik wil iets bestellen bij DREAMLAND ivm de huidige actie
Nu maak ik gebruik van click and collect .
Stel dat ik het wil terugbrengen om een of andere reden lees ik in de leveringsvoorwaarden staat dat als je het product wil terug brengen in de winkel je een tegoedbon krijgt Kun je dan niet je aankoopbedrag terugkrijgen .
Ik dacht dat je bij een internet aankoop een wetteljke termjn geldt dat je de aankoop kan herroepen en je geld terug kan vorderen Of heb ik het mis .
Wet kopen op afstand geeft aan dat je, zonder opgaaf van reden, je koop kan herroepen. Termijn is 2 weken nadat je het product in ontvangst heb genomen. Je hebt betaald in euro's dus moet je ook euro's terugkrijgen.

• Hansw1
k heb voor de optie HOUDT ME OP DE HOOGTE op de website van DREAMLAND gekozen .
Ik krijg nu regelmatig een mailtje dat er online weer voorraad is , maar op de website weer de melding dat er geen voorraad is.

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Vandaag een Bricklink set ontvangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4uUnhKxjTPLUu3I1sMcDIkK4js=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3D6go0uxDNYsN95JksqfQFWW.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is al een 4e Bricklinkset die beschadigd aankomt. ;(
Ben helemaal klaar met DPD, maar een andere optie kun je niet kiezen bij Lego.
Heb contact gehad met LEGO, en ik heb foto's teruggestuurd. Afwachten maar.

• zunrob
  • Laatst online: 12:38
Afgelopen week voor de eerste keer bij cdiscount besteld. Verzonden met Mondial. Volgens hun track en trace is het afgeleverd bij het pakketpunt, maar het pakketpunt zegt dat er niks is en de tracking niet klopt. Iemand hier ervaring mee?

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:45
zunrob schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:04:
Afgelopen week voor de eerste bij cdiscount besteld. Verzonden met Mondial. Volgens hun track en trace is het afgeleverd bij het pakketpunt, maar het pakketpunt zegt dat er niks is en de tracking niet klopt. Iemand hier ervaring mee?
Jazeker. De ervaring is dat het bekend klinkt 😬

• zunrob
Karp schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:25:
[...]

Jazeker. De ervaring is dat het bekend klinkt 😬
Het vreemde is dat de tracking helemaal te volgen is van Frankrijk tot NL, inclusief data en tijdstippen. Volgens de tracking is het hier. Volgens het pakketpunt niet. Straks maar eens mailen naar Cdiscount, maar die zullen wel zeggen dat het afgeleverd is conform tracking.

• Wally2002
zunrob schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:50:
[...]

Het vreemde is dat de tracking helemaal te volgen is van Frankrijk tot NL, inclusief data en tijdstippen. Volgens de tracking is het hier. Volgens het pakketpunt niet. Straks maar eens mailen naar Cdiscount, maar die zullen wel zeggen dat het afgeleverd is conform tracking.
Aflevering bij een pakketpunt wil nog niet zeggen dat het pakket daadwerkelijk bij de klant geleverd is, is dus een probleem van de verkoper.

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hansw1 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:08:
k heb voor de optie HOUDT ME OP DE HOOGTE op de website van DREAMLAND gekozen .
Ik krijg nu regelmatig een mailtje dat er online weer voorraad is , maar op de website weer de melding dat er geen voorraad is.
Gaat idd veel te snel. Ik heb ook al een paar gehad dat ik een product in mijn karretje gooi en dat het product voor het afrekenen alweer uit je winkelwagentje gehaald word, omdat het niet op voorraad is.
Heel irritant.

• zunrob
Wally2002 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:58:
[...]

Aflevering bij een pakketpunt wil nog niet zeggen dat het pakket daadwerkelijk bij de klant geleverd is, is dus een probleem van de verkoper.
Goed nieuws! Het is vandaag pas door de bezorger afgegeven bij het pakketpunt, ondanks dat er stond dat dit gister al gebeurd was. Lego was verzonden in de originele omdoos (ondanks dat ik gevraagd had een extra Cdiscount doos eromheen te doen).

• Hansw1
Ik heb vorige week een bestelling gedaan bij DREAMLAND maar tot nu toe niets ontvangen.
Telefonisch zijn ze niet bereikbaar
Heeft iemand ook deze ervaring

• Tikay
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 00:51
Hansw1 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 17:00:
Ik heb vorige week een bestelling gedaan bij DREAMLAND maar tot nu toe niets ontvangen.
Telefonisch zijn ze niet bereikbaar
Heeft iemand ook deze ervaring
Geef het misschien wat meer tijd, het is een drukke periode en de pakketten komen voornamelijk uit België. Geen Track & Trace mail of nummer gekregen van GLS in je spambox? Anders even mailen.

Hier vorige week twee afzonderlijke pakketten van hun gekregen, netjes met opvulmateriaal via GLS en opgehaald bij een lokale PostNL automaat. Merk wel dat het langer duurt maar dat komt vast omdat het voorheen andere winkels waren (Toychamp) in Nederland.

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-12 11:52
Edit:wrong topic

[ Voor 96% gewijzigd door KrusT op 15-11-2025 15:41 ]

• Wally2002
Dit is het bestellingen en ervaringen met webshops topic. Deze kan denk ik beter in het reguliere topic.

• Hansw1
Het valt mij op dat Amazon bij diverse lego sets de prijs met 10 euro heeft verhoogd in vergelijking met een aantal dagen geleden en nu 10 euro korting geeft met de code Black10

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:48
Hansw1 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:49:
Het valt mij op dat Amazon bij diverse lego sets de prijs met 10 euro heeft verhoogd in vergelijking met een aantal dagen geleden en nu 10 euro korting geeft met de code Black10
Daar staat Amazon bekend om.. en dan adverteren ze ook nog eens op de frontpage bij Tweakers, een website die dit soort praktijken juist aan het licht wil brengen |:( 8)7

.plan: Amazon’s Black Friday: veel korting op elektronica en gadgets

• Hansw1
Bol had gisteren 2 dag deals en die hadden werkelijk de laagste prijs tot nu toe
De 21063 voor 169 en de 75640 voor 175
De 75640 gekocht voor 166 euro ( met wissel cadeaubonnen van Bol )

• Hansw1
Ik wil 2 lego dozen van 180euro bestellen bij LEGO weekend actie
Nu wil ik 2x de Hot Chocolate Stand en niet de Mini Knight’s Castle
Moet ik dan twee aparte bestellingen doen of kan ik het aantal wijzigen

• MiaBella
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-12 17:30
Hansw1 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 20:05:
Je krijgt de Hot Chocolate Stand bij een aankoop vanaf 170,00 euro.
Je moet dus 2 APARTE bestellingen doen, dan ontvang je bij elke bestelling een hot chocolate stand.
Je kunt zelf niets wijzigen mbt GWP's.

[ Voor 3% gewijzigd door MiaBella op 21-11-2025 20:30 ]

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Check, Ninjago Stadsmarkten in the pocket! Blij mee, mooie set voor een mooie prijs (259,-, laagste prijs ooit was 332,- en binnenkort EOL), incl 3 GWP's.
De Ninjago Stadstuinen heb ik ook nog liggen. De City Docks is enigszins buiten bereik, prima.

[ Voor 7% gewijzigd door QuattroNL op 22-11-2025 00:12 ]

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:51
QuattroNL schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 00:11:
Check, Ninjago Stadsmarkten in the pocket! Blij mee, mooie set voor een mooie prijs (259,-, laagste prijs ooit was 332,- en binnenkort EOL), incl 3 GWP's.
De Ninjago Stadstuinen heb ik ook nog liggen. De City Docks is enigszins buiten bereik, prima.
Hetzelfde besteld.
En ook Lions castle.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:57
Hansw1 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 20:05:
Naast wat MiaBella zegt, is er wel een kansje dat ze de GWP op je tweede bestelling dan annuleren vanwege de "1 per huishouden" regel. Soms(/vaak?) gaat het gewoon goed en heb je 2 GWP's, maar misschien iets om rekening mee te houden.

• Hansw1
AppieNL schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 18:02:
[...]

Naast wat MiaBella zegt, is er wel een kansje dat ze de GWP op je tweede bestelling dan annuleren vanwege de "1 per huishouden" regel. Soms(/vaak?) gaat het gewoon goed en heb je 2 GWP's, maar misschien iets om rekening mee te houden.
Zowel bij de 1e en 2e bestelling wordt de GWP toegekend en ontving ik een mail dat de opdracht wordt uitgevoerd . ( Gisteren gedaan )
Maar vandaag kreeg ik een mail dat een deel van mijn bestelling niet in voorraad is Na controle in mijn account betreft dat de GWP en bij de bestel opdracht staat bij GWP niet in voorraad
Nu is deze melding verandert in : In magazijn
Betekent dit dat hij nu weer in voorraad is en verzonden kan worden

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Hansw1 schreef op zondag 23 november 2025 @ 19:38:
[...]

Zowel bij de 1e en 2e bestelling wordt de GWP toegekend en ontving ik een mail dat de opdracht wordt uitgevoerd . ( Gisteren gedaan )
Maar vandaag kreeg ik een mail dat een deel van mijn bestelling niet in voorraad is Na controle in mijn account betreft dat de GWP en bij de bestel opdracht staat bij GWP niet in voorraad
Nu is deze melding verandert in : In magazijn
Betekent dit dat hij nu weer in voorraad is en verzonden kan worden
Uit eigen ervaring zou ik er voorlopig even vanuit gaan dat je maar 1 GWP krijgt. Maar wellicht heb je mazzel.

• MiaBella
AppieNL schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 18:02:
[...]

Ik ben bekend met deze "1 GWP per huishouden" regel maar tijdens acties als insiders-weekend, black-friday,
etcetera heb ik altijd bewust meerdere bestellingen geplaatst (in plaats van één) om het maximale aan GWP's' te scoren waarmee ik dan mijn neefjes en nichtjes blij kon maken.
En ik heb nog nooit meegemaakt dat Lego mijn meerdere GWP's terugbracht tot één GWP.
Dit insiders-weekend 3x bestellingen gedaan met 3x de GWP's.
Deze bestellingen zijn inmiddels onderweg en worden morgen door DPD geleverd.
Zo snel heb ik nog nooit een bestelling geleverd gekregen door Lego.

Ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen m.b.t. ontvangen van meerdere dezelfde GWP's.

[ Voor 23% gewijzigd door MiaBella op 23-11-2025 21:08 ]

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ben benieuwd, hier 3 bestellingen met elk GWP, staan alle 3 op verzonden.
Verder geen trucjes, alles gewoon in 1 account en naar 1 adres.
Lijkt mij wel aardig willekeurig als de een wel dubbele GWP krijgt, en de ander niet?

[ Voor 16% gewijzigd door defusion op 23-11-2025 21:02 ]

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Wellicht is hun beleid veranderd of is hun controle minder geworden?
Zolang het lukt lukt het en doe er je voordeel mee.

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:55
Ik heb in het verleden ook wel eens meerdere, dezelfde GWPs gekregen, maar liet dan meerdere dagen tussen de bestellingen. Als in bestelling 2 pas doen als bestelling 1 geleverd was, of fysiek ophalen in een winkel. Nu bestel ik wel veel vaker exclusieve sets via lego zelf dus die paar gwp kunnen er dan ook wel vanaf

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:31

key

Vandaag een pakketje vanuit Lego aangekomen. Netjes de Landrover besteld met insiders weekend.
DPD heeft er weer een mooi zooitje van gemaakt. Buitendoos is helemaal ingedeukt. De onderkant lijkt wel open te zijn gemaakt aan de zijkant. Kreeg net een foto door van mijn ouders waar ik altijd fijn mijn pakketjes aan kan laten komen.
Vanavond eens kijken hoe de doos van de Landrover en de GWP eruit ziet.
Iemand ervaringen hoe Lego omgaat met beschadigde dozen?

• RubjeMazter
  • Laatst online: 13:06
Volgens mij proberen ze het altijd eerst op te lossen met wat Insiders punten.

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:00
Ik heb afgelopen zaterdagmorgen (ca 10u00) tijdens het insidersweekend het Lion's Knight Castle 3x besteld in 3 losse bestellingen.
Ik heb daarna in de gaten gehouden wanneer de set echt uitverkocht was, dat was rond 11u00.

Nu zijn ineens gisteravond alle 3 deze bestellingen door Lego geannuleerd. Nu heb ik contact opgenomen met de klantenservice en melden ze mij dat de set al uitverkocht was maar toch nog te bestellen was.

Hierdoor loop ik nu 6 GWP's mis, 3 insidersbeloningen die ik had ingewisseld, en heel veel insiderspunten!
Bovendien had ik Lego cadeaukaarten besteld speciaal voor deze bestelling, waarop ze het geld nu willen terugstorten.

Iemand dit weleens meegemaakt? Als de set echt uitverkocht zou zijn om 10u00, maar op de site pas om 11u00, dan moeten er echt veeeel meer mensen zijn dit in hetzelfde schuitje als ik zitten..ergens heb ik het idee dat er iets niet klopt.

[ Voor 12% gewijzigd door Burning_Tyre op 25-11-2025 15:06 ]

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:33
Toevallig net met de klantenservice gebeld. Het kasteel wel binnengekregen (order direct om 12:00 in de nacht), maar de GWP's niet geleverd. De GWP's schijnen nog in twee aparte verzendopdrachten worden afgeleverd, lekker milieubelastend.

A fijn, de medewerker die ik sprak vertelde mij dat een order pas definitief is als deze verzonden wordt. Tot die tijd kan het zo zijn dat er meer verkocht wordt dan dat er op voorraad is en dat er dus wel bestelling worden aangenomen maar worden geannuleerd. In de voorwaarde schijnt er iets over te staan. Dus ik denk dat je inderdaad achter het net vist.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Burning_Tyre schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:05:
Ik heb afgelopen zaterdagmorgen (ca 10u00) tijdens het insidersweekend het Lion's Knight Castle 3x besteld in 3 losse bestellingen.
Ik heb daarna in de gaten gehouden wanneer de set echt uitverkocht was, dat was rond 11u00.

Nu zijn ineens gisteravond alle 3 deze bestellingen door Lego geannuleerd. Nu heb ik contact opgenomen met de klantenservice en melden ze mij dat de set al uitverkocht was maar toch nog te bestellen was.

Hierdoor loop ik nu 6 GWP's mis, 3 insidersbeloningen die ik had ingewisseld, en heel veel insiderspunten!
Bovendien had ik Lego cadeaukaarten besteld speciaal voor deze bestelling, waarop ze het geld nu willen terugstorten.

Iemand dit weleens meegemaakt? Als de set echt uitverkocht zou zijn om 10u00, maar op de site pas om 11u00, dan moeten er echt veeeel meer mensen zijn dit in hetzelfde schuitje als ik zitten..ergens heb ik het idee dat er iets niet klopt.
Waarschijnlijk zijn ze niet zo'n fan van scalpers bij Lego denk ik, wat terecht is naar mijn mening.

hoi

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:00
Dus als je iets voor jezelf een een familielid besteld ben je direct een scalper? (1 om gesealed te bewaren, 1 om te bouwen en 1 voor een familielid zonder insidersaccount)
Ik heb gewoon gewacht op dit moment, omdat het extra aantrekkelijk was (dubbele punten, 2x gwp).

[ Voor 20% gewijzigd door Burning_Tyre op 25-11-2025 15:18 ]

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:58

Flabergasted

Prepare to die !

ReVision. schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:13:
[...]

Waarschijnlijk zijn ze niet zo'n fan van scalpers bij Lego denk ik, wat terecht is naar mijn mening.
Helemaal eens.
Gezien de verwachte belangstelling terecht dat ze deze orders eruit pikken.
Er zat mensen die er "slechts" 1 hebben besteld en waarvan ook de order geannuleerd is.
Is het dan dat voor jou nu extra erg omdat je nu 6 GWP's mist ? ...

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
Burning_Tyre schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:18:
Dus als je iets voor jezelf een een familielid besteld ben je direct een scalper? (1 om gesealed te bewaren, 1 om te bouwen en 1 voor een familielid zonder insidersaccount)
Ik heb gewoon gewacht op dit moment, omdat het extra aantrekkelijk was (dubbele punten, 2x gwp).
Waarom bestel je dan 1 exemplaar om gesealed te bewaren, als het niet met het doel is om deze door te verkopen? ;)
Overigens heb je (dacht ik) tegenwoordig automatisch een insidersaccount als je een account aanmaakt en iets bestelt bij LEGO toch? Het is niet echt een exclusieve club. :p

Om op je eerdere vraag terug te komen: het is niet ongebruikelijk bij webshops in algemene zin dat het voorraadsysteem en de webshop niet perfect gesynchroniseerd zijn en dat er soms nog bestellingen in de pijplijn zitten terwijl de voorraad al op is. En Lion Knights Castle is al een tijd van bekend dat die EOL is, dus op zal wel écht op zijn.

Daarnaast is LEGO alert op bestellingen met meerdere exclusives, GWP's en/of sets die EOL zijn, in een poging scalping tegen te gaan. Ik heb wel vaker gelezen dat het voorkomt dat bijv. meerdere bestellingen op hetzelfde adres maar onder verschillende accounts (ik zeg niet dat dit bij jou het geval was overigens) in eerste instantie wel doorkomen, maar vervolgens toch geannuleerd worden. Het zal ook netjes zijn afgedekt in de algemene voorwaarden dat LEGO dit mag doen, al denk ik in dit geval dat er wel echt sprake is van dat de voorraad op is, anders zouden ze wel 1 exemplaar door laten gaan.

Dat jij met cadeaubonnen hebt betaald die je speciaal voor deze koop hebt aangeschaft is iets waar LEGO weinig aan kan doen - dat is een risico dat je zelf neemt als je die cadeaubonnen aanschaft. Je kunt die natuurlijk weer voor andere LEGO-aankopen inzetten, ze verliezen hun waarde niet.
Ik verwacht niet dat LEGO je 'verloren' GWP's en dubbele Insiderspunten gaat compenseren, want je hebt uiteindelijk immers niks gekocht. Als je via de klantenservice duidelijk maar op een nette toon aangeeft dat je teleurgesteld bent, krijg je misschien wel wat Insiders-punten ter compensatie van het ongemak.

[ Voor 5% gewijzigd door Tc99m op 25-11-2025 22:33 ]

scintillating

• Tc99m
key schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:26:
Vandaag een pakketje vanuit Lego aangekomen. Netjes de Landrover besteld met insiders weekend.
DPD heeft er weer een mooi zooitje van gemaakt. Buitendoos is helemaal ingedeukt. De onderkant lijkt wel open te zijn gemaakt aan de zijkant. Kreeg net een foto door van mijn ouders waar ik altijd fijn mijn pakketjes aan kan laten komen.
Vanavond eens kijken hoe de doos van de Landrover en de GWP eruit ziet.
Iemand ervaringen hoe Lego omgaat met beschadigde dozen?
Je kunt de bestelling dan retourneren en een nieuw exemplaar krijgen (mits leverbaar), of je kunt voor Insiders-punten kiezen. Een deel van het aankoopbedrag terugkrijgen gebeurt vrijwel nooit.

scintillating

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Mijn Ninjago Stadsmarkt (71799) is gelukkig heelhuids aangekomen. In de originele Legodoos, dus niet nog een aparte omdoos.
Alle goodies zaten in een 2e doos.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5X0DdAqFW16CEuFzz-RAr6GH3pM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8G1CKyeFC1ilgeca9AZ42Rf2.jpg?f=fotoalbum_large

• Wally2002
Tc99m schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:51:
[...]

Om op je eerdere vraag terug te komen: het is niet ongebruikelijk bij webshops in algemene zin dat het voorraadsysteem en de webshop niet perfect gesynchroniseerd zijn en dat er soms nog bestellingen in de pijplijn zitten terwijl de voorraad al op is. En Lion Knights Castle is al een tijd van bekend dat die EOL is, dus op zal wel écht op zijn.
In algemene zin mag je als klant toch wel verwachten dat als een webshop een aanbod doet door een product tegen een bepaalde prijs aan te bieden, en jij als koper dit aanbod accepteert en er dus een koopovereenkomst is, dat de webwinkel zich houdt aan de overeenkomst en het product levert. Dat is in ieder geval wel het rechtsbeginsel. Vervolgens zijn er omstandigheden waardoor op=op is (IANAL en ken de jurisprudentie hierover niet), maar het niet goed op orde hebben van voorraadbeheer door een webshop is m.i. geen heel sterk argument, dat is tenslotte de core business van een webwinkel.

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-12 09:32
Burning_Tyre schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:05:
Alleen winkels die willen crashen, hebben de inventaris en de verkoop op de website synchroon. Dat had ik bij Pathé waar de website 100% down ging toen ze gratis kaarten weggaven voor iets. Lego en andere websites moeten de daadwerkelijke voorraad en hun website gescheiden houden van elkaar om te kunnen blijven draaien.

Het is dus heel goed mogelijk dat er een proces draait op de achtergrond die na verloop van tijd bepaald dat het genoeg is geweest en dat er al 10.000 exemplaren te veel besteld zijn, en dan de verkoop op slot gooit. Dan moeten die 10.000 bestellingen helaas teruggedraaid worden.

Steam deed ooit een uitverkoop van hun Steam Controllers voor €5 per stuk. Kreeg ik ook mooie email dat door technische issues er meer controllers waren verkocht dan in voorraad was. Maak er maar een mooi verhaal van, maar anders crasht je website en kun je helemaal niets meer verkopen en zijn veel meer mensen boos.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-12 09:32
Wally2002 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 16:31:
maar het niet goed op orde hebben van voorraadbeheer door een webshop is m.i. geen heel sterk argument, dat is tenslotte de core business van een webwinkel.
Klopt dat voorraadbeheer belangrijk is, maar het is geen core business. De core business van een webshop is simpel: spullen verkopen en daar geld mee verdienen. Tevreden klanten zijn daarbij superhandig, want die komen terug en leveren meer omzet op, maar het is niet het primaire doel op zichzelf. Voorraadbeheer is een middel, geen uiteindelijke missie.

En juist bij hype-producten zie je dat perfecte voorraadcontrole op millisecondenniveau technisch bijna onmogelijk is zonder de hele shop om te leggen. Dan moet een webshop kiezen: of extreem strak blokkeren en riskeren dat niets meer werkt, of iets ruimer accepteren en achteraf corrigeren. Voelt misschien niet netjes, maar is wel de realiteit van schaal.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Volgens mij was er max 1 per klant, dit geldt volgens mij ook voor de GWP's (niet zeker) dus je hebt zelf de boel willens en wetens proberen te flessen door het 3x te bestellen, ze niet niet achterlijk bij LEGO.

Je hebt gegokt en verloren, verlies nemen en weer door.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Tikay
gielie schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 16:43:
[...]

Volgens mij was er max 1 per klant, dit geldt volgens mij ook voor de GWP's (niet zeker) dus je hebt zelf de boel willens en wetens proberen te flessen door het 3x te bestellen, ze niet niet achterlijk bij LEGO.

Je hebt gegokt en verloren, verlies nemen en weer door.
Pin me er niet op vast maar ik kan me herinneren dat er een max van twee stuks op LKC zat. Kan ook regio gebonden zijn hoor.

In de UK was het heel gauw uitverkocht ten opzichte van hier (NL/BE aangezien de voorraad uit Geel BE komt).

• Hansw1
Ik lees op de Lego site :
Haal loyaliteitspunten binnen
Gebruik 200 loyaliteitspunten om 1000 loyaliteitspunten te krijgen.

Maar ik kan nergens vinden hoe dit werkt

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Hansw1 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:47:

De tekst is ook niet clickable oid.
Is zo te lezen geldig vanaf de 28e.

• MiaBella
Hansw1 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:47:

Dat kan pas op Black Friday: Onderstaande tekst gekopieerd van bricktastic:

LEGO brengt dit jaar een bekende Black Friday-actie terug, maar in een iets andere vorm. Op 28 november 2025 verschijnt in het Insiders Rewards Center een aanbieding waarmee je 1000 Insiders-punten kunt ophalen voor 200 punten. In de LEGO Shop leveren 1000 punten €6,67 korting op. Normaal vertegenwoordigen 200 punten slechts €1,33. Je haalt dus effectief €5,34 extra korting uit deze deal.

Promotie: 1000 Insiders-punten (€6,67) voor 200 (€1,33)
Beperkingen: waarschijnlijk 1x per account
Periode: 28 november 2025 (zolang de voorraad strekt)
Waar: LEGO Insiders Rewards NL | LEGO Shop BE
Het is nog niet duidelijk of de actie dit jaar meerdere keren gebruikt kan worden, maar die kans lijkt klein aangezien je dan de gratis punten weer kan inzetten. In 2024 konden leden maximaal drie keer meedoen, al was de promotie toen snel uitverkocht. Het is daarom verstandig om er vroeg bij te zijn zodra de aanbieding om middernacht live staat in het Insiders Rewards Center. Insiders-punten blijven 18 maanden geldig na je laatste activiteit en kunnen worden ingewisseld voor korting tijdens het afrekenen of voor het verzilveren van een Insiders Reward.

Tip → Kom je punten tekort? Scan de QR-codes in de bouwinstructies van je LEGO-sets. Elke unieke code levert 20 Insiders-punten op. Open de camera-app op je telefoon of tablet, richt op de QR-code, tik op de melding en volg de stappen in je LEGO-account.

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

sorry, verkeerde topic :o

[ Voor 89% gewijzigd door QuattroNL op 26-11-2025 17:18 ]

• Hansw1
MiaBella schreef op woensdag 26 november 2025 @ 17:12:
[...]

LEGO brengt dit jaar een bekende Black Friday-actie terug, maar in een iets andere vorm. Op 28 november 2025 verschijnt in het Insiders Rewards Center een aanbieding waarmee je 1000 Insiders-punten kunt ophalen voor 200 punten. In de LEGO Shop leveren 1000 punten €6,67 korting op. Normaal vertegenwoordigen 200 punten slechts €1,33. Je haalt dus effectief €5,34 extra korting uit deze deal.

Het is nog niet duidelijk of de actie dit jaar meerdere keren gebruikt kan worden, maar die kans lijkt klein aangezien je dan de gratis punten weer kan inzetten. In 2024 konden leden maximaal drie keer meedoen, al was de promotie toen snel uitverkocht. Het is daarom verstandig om er vroeg bij te zijn zodra de aanbieding om middernacht live staat in het Insiders Rewards Center. Insiders-punten blijven 18 maanden geldig na je laatste activiteit en kunnen worden ingewisseld voor korting tijdens het afrekenen of voor het verzilveren van een Insiders Reward.

Tip → Kom je punten tekort? Scan de QR-codes in de bouwinstructies van je LEGO-sets. Elke unieke code levert 20 Insiders-punten op. Open de camera-app op je telefoon of tablet, richt op de QR-code, tik op de melding en volg de stappen in je LEGO-account.
Als ik het goed begrijp kan ik morgenavond om 24.00 uur hier gebruik van maken .

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
MiaBella schreef op woensdag 26 november 2025 @ 17:12:
[...]

Was de voorgaande jaren een stuk beter met drie keer €5 korting voor 75% minder punten.

• MiaBella
Hansw1 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 17:28:
[...]

Als ik het goed begrijp kan ik morgenavond om 24.00 uur hier gebruik van maken .
Ja morgenavond vanaf 24.00 / 00.00 uur via Insiders Rewards.
Maar je komt denk ik eerst in de wachtrij terecht.

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:55
NotSoSteady schreef op woensdag 26 november 2025 @ 17:32:
[...]

Was de voorgaande jaren een stuk beter met drie keer €5 korting voor 75% minder punten.
beter is een groot woord. ik kan er nog steeds niet bij dat zoiets uitverkocht kan zijn na de eerste x klanten. oftewel ik was vorig jaar te laat en zal dat ws dit jaar ook wel zijn

• Hansw1
Als ik een bestelling doe op BLACK FRIDAY op de Lego site die ik grotendeels met punten betaal kom ik dan nog wel in aanmerking voor de GWP actie maw tellen de punten ook mee in het totale geldbedrag .

Als het lukt om de 200 punten om te ruilen voor 1000 worden die dan wel meteen bijgeschreven in het saldo

[ Voor 21% gewijzigd door Hansw1 op 27-11-2025 17:03 ]

• MiaBella
Hansw1 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 16:33:
Als ik een bestelling doe op BLACK FRIDAY op de Lego site die ik grotendeels met punten betaal kom ik dan nog wel in aanmerking voor de GWP actie maw tellen de punten ook mee in het totale geldbedrag .

Als het lukt om de 200 punten om te ruilen voor 1000 worden die dan wel meteen bijgeschreven in het saldo
Zodra je de de 1000 punten heb opgehaald kun je deze direct besteden.

GWP: het gaat om het aankoopbedrag. Voldoet dat aan de minimale bestedingseis kom je in aanmerking voor de GWP. Dat je je aankoop vervolgens geheel of gedeeltelijk met insiderspunten betaald doet dan niet ter zake. Let wel: als je insiderspunten inwisselt ontvang je over de waarde in euro's géén insiderspunten.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Hansw1 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 16:33:

Je krijgt een code die moet je inwisselen. Dit heeft voor de rest geen effect op GWP's of Insiders Rewards. De code moet je overigens niet invoeren tijdens het afrekenen, maar in het Insiders Reward Center.
  1. Wissel in het Insiders Rewards Center 200 Insiders-punten in om jouw persoonlijke code te ontvangen.
  2. Kopieer de code die je krijgt en vul hem vervolgens op deze pagina in.
  3. Daarna worden de punten automatisch toegevoegd en kun je zelf bepalen waar je de extra punten aan besteedt.
https://www.bricktastic.n...insiders-punten-voor-200/

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 27-11-2025 20:09 ]

• Tc99m
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je al vanaf middernacht de code kunt aanvragen waarmee je 1000 Insiders punten kunt krijgen door 200 punten in te ruilen, maar als ik op die knop klik, kom ik gewoon op het startscherm van Insiders terecht. In het overzicht van beloningen staat het er ook niet bij.

scintillating

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Waar wissel ik die 200 punten in voor een code?
Iemand al gelukt?

Of moet ik random 200 punten aan iets uitgeven en ontvang ik dan een code die ik in kan wisselen voor 1000 nieuwe punten?

[ Voor 48% gewijzigd door QuattroNL op 28-11-2025 00:39 ]

• Tikay
Waarschijnlijk gaat dat pas om 01:00 in. Ben ook benieuwd.

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Idd vanaf 01:00. Alleen werkt mijn verkregen code niet en kan je het maar 1x proberen :-(

Edit: je moet de code hier invoeren, dan lukt het:
https://www.lego.com/nl-n...al_LP-EG-INSDR-5XKJQYJFB2

[ Voor 52% gewijzigd door QuattroNL op 28-11-2025 01:06 ]

• Tc99m
QuattroNL schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 01:05:
Idd vanaf 01:00. Alleen werkt mijn verkregen code niet en kan je het maar 1x proberen :-(

Yup, lukt bij mij ook niet, ondanks dat ik de instructies letterlijk heb gevolgd.

scintillating

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
"Meer info" op de black friday pagina voor deze punten looped mij nog steeds terug naar algemene pagina van Insiders Punten...

Mis ik hier iets?

edit: maar even de hele pagina weggeklikt toen kreeg ik wel het nieuwe scherm zodra ik de queue door was.

[ Voor 28% gewijzigd door AppieNL op 28-11-2025 01:22 ]

• Tc99m
Tc99m schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 01:08:
[...]

Yup, lukt bij mij ook niet, ondanks dat ik de instructies letterlijk heb gevolgd.
Het is me inmiddels gelukt door de code in te voeren op https://www.lego.com/nl-n...al_LP-EG-INSDR-5XKJQYJFB2

edit: spuit 11

scintillating

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-12 23:24

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

QuattroNL schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 01:05:

Held *O*

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:25

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Vanochtend ook een code aangevraagd en ontvangen (per mail), maar als ik deze invoer op de Lego site (aparte site voor beschikbaar) wordt de code niet herkend. Straks nog maar eens proberen, anders maar weer eens met support aan de lijn gaan hangen. De laatste tijd gaat er nog weleens wat fout bij de kunststofblokjes uit Denemarken, heb ik het idee. :N

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

_Dune_ schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 08:56:
Vanochtend ook een code aangevraagd en ontvangen (per mail), maar als ik deze invoer op de Lego site (aparte site voor beschikbaar) wordt de code niet herkend. Straks nog maar eens proberen, anders maar weer eens met support aan de lijn gaan hangen. De laatste tijd gaat er nog weleens wat fout bij de kunststofblokjes uit Denemarken, heb ik het idee. :N
Heb je bovenstaande link ook geprobeerd?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Hansw1
Bij het invoeren van de code in het veld promotiekorting krijg ik een foutmelding ongeldige code

• iketot
Hansw1 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:04:
Bij het invoeren van de code in het veld promotiekorting krijg ik een foutmelding ongeldige code
Hier boven staat tig keer uitgelegd hoe het moet..

En hier ook : https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/84053124

Succes

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

iketot schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:39:
[...]

Hier boven staat tig keer uitgelegd hoe het moet..

En hier ook : https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/84053124

Succes
En toch bleef de code vanochtend geweigerd worden, vanmiddag nog maar eens proberen en ander support maar weer eens bellen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• iketot
_Dune_ schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:41:
[...]

En toch bleef de code vanochtend geweigerd worden, vanmiddag nog maar eens proberen en ander support maar weer eens bellen.
Heb de puntjes een uurtje of anderhalf geleden gekocht, en kon ze meteen inwisselen, wel via de link hier boven, en niet via de link die in de mail werd meegestuurd.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

iketot schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:39:
[...]

Heb de puntjes een uurtje of anderhalf geleden gekocht, en kon ze meteen inwisselen, wel via de link hier boven, en niet via de link die in de mail werd meegestuurd.
Ik heb niet de link in de mail gebruikt, maar uit de instructie op de Lego site zelf (die hier boven).

edit: Net dezelfde code weer geprobeerd en werkte nu wel.

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 28-11-2025 13:27 ]

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-12 22:39
Iedereen is zo druk bezig met lego.nl dat deze goede aanbieding bij bol bijna vergeten wordt. Het is een dagdeal, dus alleen vandaag. Vooral ook wat duurdere sets die nu erg gunstig geprijsd zijn.

https://www.bol.com/nl/nl...-voor-volwassenen/443711/

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• STLT
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 12:53
In het algemene legotopic las ik dat van iemand de bestelling van vannacht bij lego.com al op verzonden staat inmiddels. Bij mij staat alles nog op in het magazijn. Zou dat komen omdat ik meerdere bestellingen heb gedaan en ze die pas verzenden als ze beoordeeld hebben hoeveel GWP's ze meesturen? Zou wel zuur zijn als ik daardoor toch nog de shuttlepod mis zou lopen.

Ik had even na 00 uur een bestelling gedaan, een half uur later nog een bestelling (niet voor extra GWP's, ik bleef ook onder de 170 euro) en dan om 00.58 de Enterprise. Toch wel spannend of alles geleverd gaat worden.

Mijn geld zit in stenen... :')

• Tc99m
STLT schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:23:
In het algemene legotopic las ik dat van iemand de bestelling van vannacht bij lego.com al op verzonden staat inmiddels. Bij mij staat alles nog op in het magazijn. Zou dat komen omdat ik meerdere bestellingen heb gedaan en ze die pas verzenden als ze beoordeeld hebben hoeveel GWP's ze meesturen? Zou wel zuur zijn als ik daardoor toch nog de shuttlepod mis zou lopen.

Ik had even na 00 uur een bestelling gedaan, een half uur later nog een bestelling (niet voor extra GWP's, ik bleef ook onder de 170 euro) en dan om 00.58 de Enterprise. Toch wel spannend of alles geleverd gaat worden.
Als ik de Enterprise nu in mijn winkelmandje doe, krijg ik er alle GWP's, inclusief de shuttlepod, er gewoon bij. LEGO heeft tegenwoordig de voorraad GWP's veel beter op orde, de eerste dagen grijp je zelden mis.

Als de GWP's bij je bestelling stonden, kun je ervan uitgaan dat je ze krijgt. Leveren kan bij LEGO S@H altijd even duren. Ze moeten nu grote hoeveelheden orders verwerken, dat zal wel in batches gaan, vandaar dat de bestelling bij anderen wel al is verzonden. Geduld, het loopt soms traag bij LEGO zelf, maar alles komt uiteindelijk goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 28-11-2025 14:49 ]

scintillating

• STLT
Tc99m schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:48:
[...]

Als ik de Enterprise nu in mijn winkelmandje doe, krijg ik er alle GWP's, inclusief de shuttlepod, er gewoon bij. LEGO heeft tegenwoordig de voorraad GWP's veel beter op orde, de eerste dagen grijp je zelden mis.

Als de GWP's bij je bestelling stonden, kun je ervan uitgaan dat je ze krijgt. Leveren kan bij LEGO S@H altijd even duren. Ze moeten nu grote hoeveelheden orders verwerken, dat zal wel in batches gaan, vandaar dat de bestelling bij anderen wel al is verzonden. Geduld, het loopt soms traag bij LEGO zelf, maar alles komt uiteindelijk goed.
Er staat wel in de voorwaarden van de GWP's dat het maximaal 1 per huishouden is, dus ze kunnen ze annuleren. Zou jammer zijn maar vind ik niet een ramp. Er stond ook dat als je van bijvoorbeeld de opbergdoos meer dan het maximum bestelt (eventueel in meerdere bestellingen) ze dan je bestelling kunnen annuleren. Om dat te kunnen doen moeten ze wel een fail safe ingebouwd hebben, wellicht dat ze dan bestellingen die in korte tijd gedaan zijn op 1 account 'achter houden' om apart te kunnen beoordelen? Dat kost dan natuurlijk extra tijd dus misschien is tegen de tijd van de beoordeling de shuttlepod op. Ach ja, ik heb er nu toch geen invloed meer op, dus we gaan het zien.

• Tc99m
STLT schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:29:
[...]

Er staat wel in de voorwaarden van de GWP's dat het maximaal 1 per huishouden is, dus ze kunnen ze annuleren. Zou jammer zijn maar vind ik niet een ramp. Er stond ook dat als je van bijvoorbeeld de opbergdoos meer dan het maximum bestelt (eventueel in meerdere bestellingen) ze dan je bestelling kunnen annuleren. Om dat te kunnen doen moeten ze wel een fail safe ingebouwd hebben, wellicht dat ze dan bestellingen die in korte tijd gedaan zijn op 1 account 'achter houden' om apart te kunnen beoordelen? Dat kost dan natuurlijk extra tijd dus misschien is tegen de tijd van de beoordeling de shuttlepod op. Ach ja, ik heb er nu toch geen invloed meer op, dus we gaan het zien.
Ja, maar dan heb je dus nog steeds de GWP. Mijn punt is: als hij in je mandje zit, is er meestal nog voorraad. ;)

Verder ga ik me niet in discussies over de voorraadstatus van de LEGO webshop meer mengen, daar is een paar dagen geleden al genoeg over gezegd in de reguliere LEGO thread. :p

scintillating

• STLT
Tc99m schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:21:
[...]
Ja, maar dan heb je dus nog steeds de GWP. Mijn punt is: als hij in je mandje zit, is er meestal nog voorraad. ;)

Verder ga ik me niet in discussies over de voorraadstatus van de LEGO webshop meer mengen, daar is een paar dagen geleden al genoeg over gezegd in deze thread. :p
Die discussie had ik inderdaad (live) gevolgd, kon alleen nog niet meelullen toen, mijn doel was in elk geval niet om die op te rakelen :+ .

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:52

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gadsie, zojuist de T&T gekregen van de Enterprise en het huisnummer stond verkeerd blijkbaar, nummer - straatnaam ipv andersom en bij DPD staat helemaal geen huisnummer. Dus maar even Lego gemaild via de website, hopelijk kunnen ze hier wat mee.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Sfynx
  • Niet online
Vandaag de Enterprise binnengekregen op mijn werk, en het pakket met de shuttle is ook afgeleverd aldus DPD, alleen is deze niet afgeleverd bij de balie. Viel me wel op dat deze pas een dag later gescand werd in Nederland, misschien komt deze morgen nog. Als je op tijd bent met bestellen is het altijd nog een spannende loterij bij de pakketboer of je je limited edition spullen ooit nog krijgt. :/

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:30
Sfynx schreef op maandag 1 december 2025 @ 23:43:
Vandaag de Enterprise binnengekregen op mijn werk, en het pakket met de shuttle is ook afgeleverd aldus DPD, alleen is deze niet afgeleverd bij de balie. Viel me wel op dat deze pas een dag later gescand werd in Nederland, misschien komt deze morgen nog. Als je op tijd bent met bestellen is het altijd nog een spannende loterij bij de pakketboer of je je limited edition spullen ooit nog krijgt. :/
Is bij mij ook in 2 aparte leveringen waarbij het lijkt alsof de een vandaag komt en de ander morgen. Beetje apart want lijkt van hetzelfde depot te komen. Aan het gewicht te zien krijg ik juist de extra's eerst trouwens.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:11
Helaas nog geen verzending :( Had hem zelfs nog voor 01:00 besteld.
Wel raar dat het bij jullie verschillende zendingen zijn. Heb ik niet eerder meegemaakt bij Lego.

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-12 10:46
Hier ontvangen beide pakketten in een keer.

• STLT
Pendora schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:43:
Helaas nog geen verzending :( Had hem zelfs nog voor 01:00 besteld.
Wel raar dat het bij jullie verschillende zendingen zijn. Heb ik niet eerder meegemaakt bij Lego.
Ik had hem ook voor 01u en vreesde zelfs een beetje dat het mogelijk daardoor nog mis zou gaan. Mijn bestelling die ik vóór de 10356 had geplaatst was op zaterdag al verzonden en de bestelling die ik ná de 10356 geplaatst had op zondag. Ondertussen stond de 10356 (inclusief shuttlepod) nog steeds op "in magazijn", daar werd ik toch wel wat nerveus van aangezien ik op MP al heel wat eigen foto's voorbij zag komen van bezorgde sets. Geukkig kwam hij gisteren dan toch ook op verzonden te staan. Als het goed is wordt ie zo bezorgd, met shuttlepod.

• STLT
En hij is er 💪. Met in een ander doosje de shuttlepod en GWP's.

• Pendora
STLT schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:28:
title

• STLT
Haha. Ik wilde alleen maar zeggen dat het vast goed komt 😂

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een anticlimax vandaag, wel de GWP's maar geen Enterprise bezorgd -O-

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:39
Hebben meer mensen de laatste tijd slechte ervaringen met bestellingen via LEGO?

Begin vorige maand een bestelling geplaatst die pas na 5 dagen verzonden werd. Pakket overgedragen aan DPD waar het vervolgens op een depot bleef liggen. Na contact met de klantenservice van LEGO het bedrag gelukkig snel teruggestort gekregen.

Nu vorige week opnieuw een bestelling geplaatst die tot nu toe niet verzonden is (alles is gewoon op voorraad). Ik krijg inmiddels de neiging om het voortaan maar elders te gaan bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchy88 op 02-12-2025 18:48 ]

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12:48
Ik heb de Lighthouse vrijdag besteld en vandaag gekregen via de DPD, aan de snelheid lag het dus niet.
De buitendoos was wel flink beschadigd en aan elkaar geplakt, de Lighthouse zat gelukkig in een ready2ship doos die was niet kapot.

• iketot
Dutchy88 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 18:47:
Hebben meer mensen de laatste tijd slechte ervaringen met bestellingen via LEGO?

Begin vorige maand een bestelling geplaatst die pas na 5 dagen verzonden werd. Pakket overgedragen aan DPD waar het vervolgens op een depot bleef liggen. Na contact met de klantenservice van LEGO het bedrag gelukkig snel teruggestort gekregen.

Nu vorige week opnieuw een bestelling geplaatst die tot nu toe niet verzonden is (alles is gewoon op voorraad). Ik krijg inmiddels de neiging om het voortaan maar elders te gaan bestellen.
Vorige week wat ..? Vrijdag ? Dan zijn er "pas" 2 werkdagen verstreken. Het is een bizar drukke tijd nu voor dit soort bedrijven (en pakketvervoerders).

We zijn echt veel te verwend met ons next day delivery. Tranquilo, het komt vast. Als je het echt meteen wil hebben, dan moet je het inderdaad beter bij een winkel halen (fysiek).

• Tc99m
LEGO S@H is geen Bol of Amazon, dus verwacht geen next day delivery. Zoals @iketot al zegt is het de drukste periode van het jaar, en ook in rustigere periodes kan er gerust een dag of vier, vijf overheen gaan voordat je pakket wordt bezorgd.

scintillating

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:39
iketot schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 21:42:
[...]

Vorige week wat ..? Vrijdag ? Dan zijn er "pas" 2 werkdagen verstreken. Het is een bizar drukke tijd nu voor dit soort bedrijven (en pakketvervoerders).

We zijn echt veel te verwend met ons next day delivery. Tranquilo, het komt vast. Als je het echt meteen wil hebben, dan moet je het inderdaad beter bij een winkel halen (fysiek).
Dat snap ik uiteraard. Ik wacht rustig af maar was alleen benieuwd naar de ervaringen. (Daar is dit topic voor toch?) Vorige week woensdagochtend besteld overigens dus dat is langer dan de werkdagen waar LEGO zelf mee adverteert, en dat is nou niet echt een kleine speler. ;)

• Sfynx
  • Niet online
Henkie_NtA schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:46:
[...]

Is bij mij ook in 2 aparte leveringen waarbij het lijkt alsof de een vandaag komt en de ander morgen. Beetje apart want lijkt van hetzelfde depot te komen. Aan het gewicht te zien krijg ik juist de extra's eerst trouwens.
Ik heb vandaag alsnog de extra's ontvangen. De DPD tracking is denk ik gewoon van slag, het zijn twee zendingen met dezelfde referentie, ik vermoed dat deze maandag gewoon helemaal niet is meegegaan, maar wel per ongeluk als bezorgd was gemarkeerd.

Nu bouwen 8)

• iketot
Dutchy88 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 22:04:
[...]

Dat snap ik uiteraard. Ik wacht rustig af maar was alleen benieuwd naar de ervaringen. (Daar is dit topic voor toch?) Vorige week woensdagochtend besteld overigens dus dat is langer dan de werkdagen waar LEGO zelf mee adverteert, en dat is nou niet echt een kleine speler. ;)
Klopt, dan zou je wel verwachten dat hij al onderweg is. Het was ook niet een aanval hoor, meer dat we in NL (ik inclusief) zo verwend zijn met zulke snelle levering overal.

Ik zou het nog een paar dagen afwachten en dan eens mailen, wel balen dat het twee keer "mis" gaat.

• Pendora
Ja zeg, krijg ik een update, is het:
We begrijpen dat je wacht op je bestelling en we werken er hard aan om deze zo snel mogelijk bij je te bezorgen. We willen je laten weten dat we momenteel een grote hoeveelheid bestellingen verwerken. Het duurt dus iets langer dan normaal om deze te verpakken en te verzenden.

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:36

jOzh

Sweet dude!

Naar aanleiding van een post in het Grote Lego Topic de Red Bull Technic besteld bij Dreamland omdat er bij hen een wall display bij zou zitten. Na bestelling zag ik in de bevestiging echter nergens melding van die wall display dus maar even in de mail gekropen.

"Die staat niet op de bevestiging omdat ie niet meer op voorraad is. Excuses voor het ongemak!"

Euh ja en nu? Ik bestel 'm juist bij hen vanwege die actie. Anders had ik 'm wel ergens anders besteld. Uiteraard blijft nu een reactie van Dreamland uit...
De actie staat overigens nog steeds op hun site.

Grab shell dude!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:29

De Star Trek Enterprise afgelopen vrijdag 28-11 besteld om 01:00 en afgelopen maandag 1-12 al geleverd, totaal geen slechte ervaring. Kan mij voorstellen dat wie later was op de backorder stond en dagen moest wachten, was wellicht ook met jouw pakket aan de hand :9
STLT schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:28:
Nice, had hier ook dat om 00:59 de knop "in de tas" al tevoorschijn kwam en dat ik direct de bestelling kon inschieten. Gecontroleerd en had de 3 extra's erbij inclusief de shuttle en de Enterprise die zelf in een aparte doos kwam. Ik moet helaas wachten tot 1e kerstdag aangezien het een cadeau is onder de kerstboom :-(

[ Voor 29% gewijzigd door lubbertkramer op 03-12-2025 16:41 ]

• Pendora
Ondertussen stond DPD gisteren plotseling voor de deur met 1 doos. Dat zijn de GWP's en vandaag (als het goed is) komt de Enterprise.
Verder vind ik het natuurlijk jammer maar ik zal in deze tijd LEGO er niet op aankijken.

Zucht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oB3OaclnCIi1_gKwX7h_WKL-pNU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2APJOW8tiXKk41dMadRjqhZ5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Pendora op 04-12-2025 17:51 ]

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste