Burning_Tyre schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:18:
Dus als je iets voor jezelf een een familielid besteld ben je direct een scalper? (1 om gesealed te bewaren, 1 om te bouwen en 1 voor een familielid zonder insidersaccount)
Ik heb gewoon gewacht op dit moment, omdat het extra aantrekkelijk was (dubbele punten, 2x gwp).
Waarom bestel je dan 1 exemplaar om gesealed te bewaren, als het niet met het doel is om deze door te verkopen?
Overigens heb je (dacht ik) tegenwoordig automatisch een insidersaccount als je een account aanmaakt en iets bestelt bij LEGO toch? Het is niet echt een exclusieve club.
Om op je eerdere vraag terug te komen: het is niet ongebruikelijk bij webshops in algemene zin dat het voorraadsysteem en de webshop niet perfect gesynchroniseerd zijn en dat er soms nog bestellingen in de pijplijn zitten terwijl de voorraad al op is. En Lion Knights Castle is al een tijd van bekend dat die EOL is, dus op zal wel écht op zijn.
Daarnaast is LEGO alert op bestellingen met meerdere exclusives, GWP's en/of sets die EOL zijn, in een poging scalping tegen te gaan. Ik heb wel vaker gelezen dat het voorkomt dat bijv. meerdere bestellingen op hetzelfde adres maar onder verschillende accounts (ik zeg niet dat dit bij jou het geval was overigens) in eerste instantie wel doorkomen, maar vervolgens toch geannuleerd worden. Het zal ook netjes zijn afgedekt in de algemene voorwaarden dat LEGO dit mag doen, al denk ik in dit geval dat er wel echt sprake is van dat de voorraad op is, anders zouden ze wel 1 exemplaar door laten gaan.
Dat jij met cadeaubonnen hebt betaald die je speciaal voor deze koop hebt aangeschaft is iets waar LEGO weinig aan kan doen - dat is een risico dat je zelf neemt als je die cadeaubonnen aanschaft. Je kunt die natuurlijk weer voor andere LEGO-aankopen inzetten, ze verliezen hun waarde niet.
Ik verwacht niet dat LEGO je 'verloren' GWP's en dubbele Insiderspunten gaat compenseren, want je hebt uiteindelijk immers niks gekocht. Als je via de klantenservice duidelijk maar op een nette toon aangeeft dat je teleurgesteld bent, krijg je misschien wel wat Insiders-punten ter compensatie van het ongemak.
[
Voor 5% gewijzigd door
Tc99m op 25-11-2025 22:33
]