Karp schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:46:
[...]
Los van dat?
Ik ben oprecht benieuwd wat je er netjes uit vindt zien. Ik zie zoveel alarmbellen dat ik niet weet wat er nog netjes is aan deze site. Het standaard shopify-thema misschie?
Vooral het taalgebruik eigenlijk. Ik prik ook meteen door zoiets heen hoor, daar niet van, maar m'n vrouw is wel 's met soortgelijke websites aan komen zetten. Zij weet wat minder goed waar ze op moet letten, ziet een net ogende website en mooie prijzen en denkt dan 'bingo!'. Vervolgens is ze dan wel zo slim om naar mij te komen omdat ze de website niet kent. Vervolgens zie je dan dat het domein hagelnieuw is, er geen kvk is (of eentje die niet klopt), geen adres, geen telefoonnummer, inconsitenties in bepaalde gegevens, etc.
Maar, op de homepage, bij de Jazzclub:
Stap binnen in de wereld van livemuziek, sfeer en stijl. Met rijke details, 8 minifiguren en een klassieke pizzeria is deze modulaire set een must-have voor elke LEGO-liefhebber.
Dat is een unieke tekst. Waarschijnlijk gegenereerd door ChatGPT, maar uniek, en gewoon een prima tekst. En dat geldt voor de meeste teksten. Ze zijn voor zover ik kan zien geen copy-paste, ze zijn luchtig, niet te serieus en bevatten geen rare fouten. En alles werkt verder gewoon, dus dat wekt ook niet direct argwaan. Wetende dat de meeste mensen zoals m'n vrouw zijn ben ik bang dat er een hoop mensen bij deze website in de fout zullen gaan. Met een beetje geluk krijgen ze de sets maar is het een Chinese kloon (wat gezien de prijs nog zou kunnen ook) maar waarschijnlijk is iedereen die hier wat uit geeft z'n geld kwijt.
Voorbeeldje van ChatGPT, op basis van set 75428 Battle Droid met STAP:
LEGO® Star Wars™ 75428 – Battle Droid™ met STAP
Voor fans vanaf 12 jaar brengt deze indrukwekkende set de B1 Battle Droid tot leven op zijn Single Trooper Aerial Platform (STAP) – een iconisch voertuig uit The Phantom Menace en Clone Wars. Deze 1.088-delige set met één minifig laat je genieten van het bouwen én displayen.
Bouwbare, beweegbare Battle Droid – Zet hem neer met blaster in de hand of aan zijn rug bevestigd
STAP-speeder met displaystandaard – Perfect voor op je bureau; je kunt de droid en speeder samen of apart neerzetten voor dynamisch tentoonstellen.
Informatiebordje – Deze set bevat een fraaie plaquette met achtergrondinformatie, ideaal voor verzamelaars.
Afmetingen – Compleet model is ca. 38 cm hoog, 30 cm lang en 14 cm breed.
Mocht je nog een winkel willen beginnen in Eindhoven:
LichtStadSpeelgoed – Speelgoedplezier sinds 2010
Al sinds 2010 is LichtStadSpeelgoed een begrip in Eindhoven en omstreken. Wat begon als een droom vol speelplezier, groeide uit tot dé bestemming voor LEGO®-fans, knutselhelden en spelletjesliefhebbers.
Bekend om ons brede assortiment, persoonlijke service en die fijne ouderwetse speelsfeer, zijn we er voor jong en oud – van bouwsets tot bordspellen, van babycadeaus tot verzamelstukken.
Ontdek ons online aanbod of kom gezellig langs in de winkel. Want bij LichtStadSpeelgoed geldt: spelen mag altijd, voor iedereen!
Het is tegenwoordig echt bizar makkelijk een vertouwelijk ogende website uit de grond te stampen waar de grote meerderheid zo intrapt. Het is dat ik in het geval van Toysy al meteen bij de foto van het oudere stel denk

en de website oogt wat leeg en steriel, maar de meeste mensen 'zien' dat niet. En dan oogt het verder gewoon netjes en zonder gekke opvallende fouten.