scintillating
Gelukkig geen deuken in de doos deze keer.
klopt, ik heb het opgelost door een bekende te laten betalen met creditcard, en vervolgens naar diegene overgemaakt.Tc99m schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:30:
[...]
Dat kunnen wij helaas ook niet voor je oplossen.![]()
Heb je al contact met LEGO/Bricklink opgenomen en de situatie uitgelegd?
En anders eventueel een prepaid creditcard nemen of vragen of iemand in je omgeving met een creditcard het even voor je wil voorschieten.
Ik had al contact gehad met de klantenservice uiteraard, en die kunnen op zo'n moment geen andere betaling accepteren. (dus geen overschrijving, Ideal/Wero of Paypal)
Maar was meer benieuwd of iemand anders dit ook wel eens gehad heeft, en dus ook voor een ongemakkelijke situatie stond.
Bij een gewone LEGO set, annuleren en opnieuw bestellen. Maar in geval van de BDP is het toch anders:
EDIT:
Overigens gister de workshop binnen gehad, en vandaag de robot, en kreeg zojuist een aantal mails van DPD over de zendingen voor maandag!
[ Voor 7% gewijzigd door PurpleBlue op 26-06-2026 16:05 ]
Zucht… en weer onduidelijkheid met DPD, bezorging op maandag (thuisadres), maar dan werk ik niet thuis, en in tegenstelling tot wat DPD zelf beweert is het onmogelijk (zowel via de website als via de app) om een andere bezorgdatum of afleveradres in te stellen. Dat is toch onbegrijpelijk, het zou voor alle partijen makkelijker zijn (nu het pakket nog in het distributiecentrum is) als ik nu alvast direct kan aangeven dat ze het maandag naar een pakketpunt moeten brengen? Nu is het maar afwachten hoe het loopt, of het maandag bij een buur terecht, of toch naar een pakketpunt (en zo ja, welk pakketpunt), of dat ze toch een andere dag gaan proberen.Tc99m schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:31:
Zojuist een mailtje gehad van DPD dat er een zending bij ze is aangemeld (maar nog niet ontvangen), dus in de loop van volgende week zal W.A.L.T. wel binnenkomen, perfect voor als het weer wat is afgekoeld.
scintillating
Dynamic Parcel Distribution Dynamic Parcel DramaTc99m schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 12:33:
[...]
Zucht… en weer onduidelijkheid met DPD, bezorging op maandag (thuisadres), maar dan werk ik niet thuis, en in tegenstelling tot wat DPD zelf beweert is het onmogelijk (zowel via de website als via de app) om een andere bezorgdatum of afleveradres in te stellen. Dat is toch onbegrijpelijk, het zou voor alle partijen makkelijker zijn (nu het pakket nog in het distributiecentrum is) als ik nu alvast direct kan aangeven dat ze het maandag naar een pakketpunt moeten brengen? Nu is het maar afwachten hoe het loopt, of het maandag bij een buur terecht, of toch naar een pakketpunt (en zo ja, welk pakketpunt), of dat ze toch een andere dag gaan proberen.
Ik hoor dat in sommige plaatsen DHL of PostNL de voorkeur heeft, maar zodra DPD roept, is PostNL of DHL nog niet zo slecht
Zou je niet je gewone bankpas als Mastercard kunnen gebruiken? Of je belt LEGO om te vragen of je het kunt overmaken. Dat kan meestal ook. Of je probeert Klarna als eenmalige creditcard?PurpleBlue schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:48:
Meer mensen onderstaande ervaring?
Ik heb in februari Bricklink items besteld, en betaald met PayPal.
In PayPal zag ik sinds vorige week een aantal bestellingen van LEGO binnenkomen.
Echter van 1 order zie ik geen aankondiging in PayPal, en kreeg een mail van LEGO om contact op te nemen.
Na contact bleek het niet afgeschreven te kunnen worden, en kreeg ik een nieuwe betaal link.
De enige manier om nu deze order te betalen is via Creditcard, welke ik niet heb![]()
Lekker dan
Nope, mijn huidige bankpas ondersteunt dat nog niet,icceni schreef op zondag 28 juni 2026 @ 12:56:
[...]
Zou je niet je gewone bankpas als Mastercard kunnen gebruiken? Of je belt LEGO om te vragen of je het kunt overmaken. Dat kan meestal ook. Of je probeert Klarna als eenmalige creditcard?
PurpleBlue schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:03:
[...]
Ik had al contact gehad met de klantenservice uiteraard, en die kunnen op zo'n moment geen andere betaling accepteren. (dus geen overschrijving, Ideal/Wero of Paypal)
[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 29-06-2026 20:02 ]
Live, Laugh, Toaster bath.
![]() | ![]() |
[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 30-06-2026 12:08 ]
scintillating
Het zal DPD ook weer eens niet zijn. Ik heb erg slechte ervaringen met DPD. Dit wordt overigens bevestigd door mijn buurvrouw, die bij DPD Support werkt. Lego maar weer eens bellen dat ze toch echt eens een keer een andere koerier moeten gaan gebruiken. Waardeloos dit.
Het is jammer dat BrickLink uitsluitend via LEGO gaat en je dus aan DPD vastzit als je dergelijke modellen wilt hebben. Van LEGO zelf bestel ik al enige tijd niet meer, puur vanwege DPD.
[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 30-06-2026 14:10 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Helemaal niet meer bij LEGO bestellen vind ik wat te ver gaan (en ook lastig als je een set wil hebben die een exclusive is_Dune_ schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:09:
Zojuist beide dozen opgehaald van het pakketpunt: zowel het schip als het sushi-restaurant. Helaas zag ik gelijk al dat het sushi-restaurant een klap heeft gehad. Er zit een vouw in zowel de omdoos als de oorspronkelijke doos.
Het zal DPD ook weer eens niet zijn. Ik heb erg slechte ervaringen met DPD. Dit wordt overigens bevestigd door mijn buurvrouw, die bij DPD Support werkt. Lego maar weer eens bellen dat ze toch echt eens een keer een andere koerier moeten gaan gebruiken. Waardeloos dit.
Het is jammer dat BrickLink uitsluitend via LEGO gaat en je dus aan DPD vastzit als je dergelijke modellen wilt hebben. Van LEGO zelf bestel ik al enige tijd niet meer, puur vanwege DPD.
Het is hier een beetje hit & miss, sommige bestellingen komen prima aan (ik heb in februari gelijktijdig met de Bricklink order ook 40805 Arcade Machine besteld, die is onbeschadigd geleverd), anderen niet, zeker als er meerdere sets in 1 levering zitten. Desondanks zojuist wel even geklaagd bij LEGO natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 30-06-2026 14:19 ]
scintillating
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Het was mijn fout. Blijkbaar is er een snel bestellen optie bij LEGO en dan pakt hij gewoon je eigen adres zonder te vragen. Ik kan niet zeggen dat ik het een handige functie vind.Kerngezond schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 23:23:
Ik heb een LEGO-bestelling gedaan op de LEGO-website en nu krijg ik mijn pakketje binnenkort thuisbezorgd terwijl ik het eigenlijk op mijn werk of een pakketpunt wil laten bezorgen. Dat wijzigen op de website van DPD kan natuurlijk niet omdat niets echt goed werkt bij DPD. Maar ik kan me ook helemaal niet herinneren dat mij überhaupt ergens in het bestelproces om mijn adres is gevraagd. Ik weet het eerst aan de haast en onoplettendheid die ik had bij het bestellen, maar ik heb bij wijze van experiment even geprobeerd iets te bestellen en vlak voor betalen met Paypal de bestelling af te breken, maar ook nu wordt mij nergens om een adres gevraagd. Hoe is dit mogelijk? Ben ik nou gek en heb ik ergens niet op zitten letten?
Volgens mij is de mogelijkheid om de bezorgoptie te wijzigen echt maar in een heel korte periode beschikbaar. Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik de avond van tevoren de bezorgoptie niet kon wijzigen om vervolgens de volgende ochtend uit bed gebeld te worden door de bezorger.zonoskar schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 10:31:
Pas als het pakketje bij DPD ontvangen is kun je de bezorg optie wijzigen. Maar volgens mij alleen van een adres naar een bezorgpunt. Bij mij is W.A.L.T. overigens ongeschonden aangekomen. Ondanks DPD dus
Ik laat ook wel eens wat meer breekbare zaken bezorgen (die ook altijd met DPD gaan). Daar maak ik me nu wat zorgen over.
Bestelling geplaatst op 28/06. De verwerking op het scherm duurde lang, en uiteindelijk kreeg ik een melding dat mijn bestelling nog steeds verwerkt werd en ik later een mail zou ontvangen.
Gisteren had ik dat mailtje echter nog niet ontvangen. Dus even een ticket bij support gemaakt.
Vandaag bevestigden ze dat mijn bestelling niet terug te vinden is.
Naast de PAB bestelling zat er ook een Insiders beloning bij. Die staat gek genoeg wel in de lijst van ingewisselde beloningen.
De betaling is ook deels met een LEGO Gift card gedaan. Die had ik wel graag terug gehad.
Benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken.
Een vorige bestelling via de LEGO website, omwille van de Da Vinci GWP, is ook gedeukt afgeleverd door DPD.
On a positive note: W.A.L.T. is aangekomen, en gelukkig zonder schade.
De Ninjago Drakenbewaker onlangs gekocht via Bol, zat in de LEGO omdoos, en nog eens in een Bol doos. Dat allemaal voor een doos die toch in stukken gescheurd zal worden door mijn overenthousiaste neefje.
Nu ik dit allemaal opschrijf, merk ik dat ik misschien ook een beetje te enthousiast ben geweest met bestellingen. First world problems zeker?
Wally2002 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 06:39:
[...]
Ik blijf overigs van mening dat, grove nalatigheid uitgezonderd, beschadigde lego dozen in 99 van de 100 gevallen te wijten zijn aan een onjuiste of niet goed ingepakte verzendverpakking door de webshop.
De verpakking moet gewoon geschikt zijn voor het ruwe verzendproces. Dit geldt voor alle shops, helaas zie ik een trend dat alles zo snel en goedkoop mogelijk moet. Vooral van die gelijmde dozen van de geautomatiseerde inpak geven vaak minder bescherming en zeker als er meerdere producten los gestapeld ingaan.
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Hoe kan ik iets terugsturen
https://www.lego.com/nl-n...returns-and-cancellationsHansw1 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:26:
Ik vind de retourprocedure op de Lego site erg onduidelijk Als je kiest voor Bezorging en retournering zie ik geen optie hoe je iets kan retournerern
Hoe kan ik iets terugsturen
Je ziet in je besteloverzicht als het goed is een optie om je bestelling terug te sturen (tenzij het een Pick a Brick bestelling is). Als je die niet ziet (en de retourtermijn is nog niet overschreden), neem dan contact op met de LEGO klantenservice (https://www.lego.com/nl-nl/service/contact-us). Wij kunnen ook niet in jouw account kijken om te achterhalen wat de oorzaak van het probleem is, LEGO heeft het antwoord op je vragen.
[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 06-07-2026 16:14 ]
scintillating
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Dit is nog wel bijzonder afgelopen overigens, op verzoek van de klantenservice foto's toegestuurd, vervolgens krijg ik (zonder vraag of aankondiging) een retourlabel toegestuurd, met een aparte mail dat er een nieuwe set onderweg is. Toch wel bijzonder, want normaal krijg je de vraag welke oplossing je voorkeur heeft.Tc99m schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 12:04:W.A.L.T. is zojuist bezorgd, helaas niet in ongeschonden verpakking. Toch maar even melden bij LEGO (de deuk gaat er ook niet meer uit als ik hem terugduw). De set hoeft van mij niet geruild te worden maar vind het wel slordig.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Na mailcontact gaf de klantenservice aan dat ze voor BDP-bezorgklachten altijd direct een vervangende set sturen (ook als je dat niet vraagt), omdat ze maar beperkte reservevoorraad hebben. Helaas duurde het toen wel weer een week voordat deze bezorgd werd.
scintillating
:strip_exif()/f/image/Z8zogwuz02O9BVVGlXIwJSe8.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/qo4M6sevCytSNh2vKpptCpBE.jpg?f=fotoalbum_tile)