Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 124 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Is deze aankondiging al langs gekomen: https://www.lego.com/nl-nl/product/arcade-machine-40805 ? Wat minder uitgebreid dan Pacman, maar het past wel in dat rijtje.

Edit: Dat is hij dus, excuus! Geen idee hoe ik die gemist heb aangezien ik bijna dagelijks deze thread bijlees. Mijn fout…. maar wel een leuke set.

[ Voor 51% gewijzigd door Archer_VC10 op 07-07-2025 23:21 . Reden: Terecht commentaar hieronder. ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:50
Yonix schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 15:02:
Rara, wat is het? ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Klikken is onthullen. :D
Here we go. 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzOEnR_OlgeSPuySNlhVzW8TMuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVrglWuZ5Q3vQ8AlruVnLXp0.jpg?f=fotoalbum_large

Met nog een mini-Jeff Koons:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1A87NUGdVFUPGg6y9Oa6r3TYOdQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1nTBFgoVShQCR3ffwdnAo6rH.jpg?f=fotoalbum_large

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:50
Archer_VC10 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:22:
Is deze aankondiging al langs gekomen: https://www.lego.com/nl-nl/product/arcade-machine-40805 ? Wat minder uitgebreid dan Pacman, maar het past wel in dat rijtje.
[Afbeelding]
Zeker dat die al langs gekomen is, hier door @Tc99m , maar dat had je zelf heel gemakkelijk kunnen opzoeken ipv dubbel posten. (het klopt dit ik hier geïrriteerd van raak ja)

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:45

rammes

koekebakker 1e klas

gielie schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:11:
[...]

Zeker dat die al langs gekomen is, hier door @Tc99m , maar dat had je zelf heel gemakkelijk kunnen opzoeken ipv dubbel posten. (het klopt dit ik hier geïrriteerd van raak ja)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNToLRbX0mPa2oJt3BOfY9NbZhw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OAO1JBawE9DFD3JgWCPap6q5.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou het doen!

• gielie
Deze set kende ik nog niet (hier word ik weer vrolijk van)

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wellicht a bekend, de trofeeen van de Formule 1 race in Silverstone afgelopen weekend waren van Lego

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/6c3a55f18cd7603691e7f2b418c91e3404359e0e/?url=https%3A%2F%2Fpreview.redd.it%2Ftodays-british-gp-trophies-are-made-from-lego-the-winners-v0-znfpmp4959bf1.jpg%3Fwidth%3D1080%26crop%3Dsmart%26auto%3Dwebp%26s%3Deb6023754c2eb7ff52fb26aa3dbf3c4ca2e66f53
Wel gelijmd helaas.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gielie schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:11:
[...]

@rammes beetje overdreven comment niet?

Vind opmerking van @gielie best netjes - immers staat bij de user voorwaarden wat we prima wat eigen onderzoek mogen verachten van een user.

Dat gezegd hebben; snap ook dat je geen 20+ pagina’s gaat nakijken

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-01 16:43
Archer_VC10 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:22:
[Afbeelding]
Ik vind ‘m goed geslaagd, leuke display voor naast mijn Chinese PAC Man kast!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:34
Kapoen schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:13:
Mooie retrospectieve van het classic pirates thema:

[YouTube: The Pirates of 1989 ~ LEGO Conquers the Caribbean | RETROspectacle]

Kwam per toeval in mijn joetjuub feed, en ik vind het wel een knappe productie van een kanaal dat ik nog niet kende.
Schitterend! Leuke video! Ik ben zelf geen fan van het piratenthema, maar wel van tropische sferen dus ik kan die sets daarom altijd erg waarderen.

De piratensets hadden een aantal LEGO-onderdelen die helaas niet meer gemaakt worden en die ik erg mis:
  1. De muntjes. Ik vermoed dat ze niet meer gemaakt worden omdat ze nogal afwijken van de lego-filosofie van iets kunnen bevestigen (de muntjes hebben geen nopjes of klemmetjes) maar zonde is het wel. Door hun kleur voelden ze ook altijd erg waardevol aan.
  2. De palmboomstammen. Waarom die niet meer gemaakt worden is me echt een raadsel.
  3. De haaien. Ik ben geen fan van de moderne trend om alle roofdieren sinistere ogen te geven. Een roofdier is niet gemeen, een roofdier heeft gewoon honger. De holle ogen van de ouderwetse haaien maakten ze minder antropomorf en gaven ze meer de lege blik die echte haaien ook hebben.
Ik ben verder als het om LEGO gaat niet heel nostalgisch aangelegd en ik merk dat bij mij de herinnering aan de LEGO van vroeger altijd mooier is dan de werkelijkheid, maar deze sets hadden wel echt karakter.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:12

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Kerngezond ik heb toevallig vorige week een paar sets meegenomen die bij mijn ouders lagen. Die muntjes en vlaggen vervangen valt nog niet mee. Of duur, of in NL soms niet te vinden.

Als het in elkaar staat eens even de schade bekijken, volgens mij klemmetjes stuk van een grote piratenvlag en er missen wat munten uit de schatkist. Het helpt ook niet dat er verschillende waardes op staan. :+

Oh ja, ik had nog een piraten mevrouw (Pirate Quartermaster) opgepikt uit de laatste minifig serie. Vind alleen het rokje niet geweldig, de vogel is wel tof.

Nieuwe Lego aankopen, de dubble BMW set en Nissan + Honda Fast and the Furious voor mijn dochters.

Afbeeldingslocatie: https://imgs.search.brave.com/-hw6zFVOTHzj8KGfGzBJLBJcw4nZcJaA0-hRmN6nJr4/rs:fit:860:0:0:0/g:ce/aHR0cHM6Ly9pNS53/YWxtYXJ0aW1hZ2Vz/LmNvbS9zZW8vTEVH/Ty1TcGVlZC1DaGFt/cGlvbnMtNzcyNDFf/Y2YyZjY2MzEtOTEz/My00MDcyLTk1OWQt/MGJiZDIxMDFlNjMw/LjUwMDk4NmYwNGEz/ZTg2MWRkYjFmNjk3/NDA4YjcyNzg3Lmpw/ZWc_b2RuSGVpZ2h0/PTU3MyZvZG5XaWR0/aD01NzMmb2RuQmc9/RkZGRkZG

Misschien koop ik dit jaar nog Harry Potter The Great Hall + Boat House omdat ze er uit gaan. Dan volgend jaar de Clock Tower en wachten op de rest van het kasteel. Mijn dochter wilde graag 71043 totdat ze zag dat er micro figuren in zitten ipv full-size Lego figuren. :P

[ Voor 5% gewijzigd door sh4d0wman op 08-07-2025 04:59 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:08
Kerngezond schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 01:53:
[...]

Schitterend! Leuke video! Ik ben zelf geen fan van het piratenthema, maar wel van tropische sferen dus ik kan die sets daarom altijd erg waarderen.

De piratensets hadden een aantal LEGO-onderdelen die helaas niet meer gemaakt worden en die ik erg mis:
  1. De muntjes. Ik vermoed dat ze niet meer gemaakt worden omdat ze nogal afwijken van de lego-filosofie van iets kunnen bevestigen (de muntjes hebben geen nopjes of klemmetjes) maar zonde is het wel. Door hun kleur voelden ze ook altijd erg waardevol aan.
  2. De palmboomstammen. Waarom die niet meer gemaakt worden is me echt een raadsel.
  3. De haaien. Ik ben geen fan van de moderne trend om alle roofdieren sinistere ogen te geven. Een roofdier is niet gemeen, een roofdier heeft gewoon honger. De holle ogen van de ouderwetse haaien maakten ze minder antropomorf en gaven ze meer de lege blik die echte haaien ook hebben.
Ik ben verder als het om LEGO gaat niet heel nostalgisch aangelegd en ik merk dat bij mij de herinnering aan de LEGO van vroeger altijd mooier is dan de werkelijkheid, maar deze sets hadden wel echt karakter.
Dit setje uit 2015 vat jouw post goed samen, op de muntjes na ;)

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/5003082-1/5003082-1.jpg

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lego is de afgelopen jaren echt veranderd sinds ze sets voor volwassenen verkopen.

Ik heb een aantal sets aangeschaft:

10312 Jazzclub
10297 Boetiek hotel
10391 To the moon
10300 back to the future
10302 Optimus prime
42181 Vtol LT81
10497 Galaxy Explorer
10355 Blacktron Renegade

Toch blijf ik sets zien die ik ook wil hebben. Houdt dat op een gegeven moment op? Of blijft die verzamel verslaving alleen maar erger worden? :+

Alles zit nog dicht in doos want ik heb nog steeds geen tijd gevonden om er aan te beginnen. En ik blijf maar leuke dingen zien die ik aan mijn verzamel wil toevoegen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BoFypFChVtb5obzSKe_t3TerJHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d63f7ImxlRb5TfSOcEHfbwv0.jpg?f=fotoalbum_large

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Zakkenwasser schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 07:07:
Lego is de afgelopen jaren echt veranderd sinds ze sets voor volwassenen verkopen.

10312 Jazzclub
10297 Boetiek hotel
10391 To the moon
10300 back to the future
10302 Optimus prime
42181 Vtol LT81
10497 Galaxy Explorer
10355 Blacktron Renegade

Toch blijf ik sets zien die ik ook wil hebben. Houdt dat op een gegeven moment op? Of blijft die verzamel verslaving alleen maar erger worden? :+

Alles zit nog dicht in doos want ik heb nog steeds geen tijd gevonden om er aan te beginnen. En ik blijf maar leuke dingen zien die ik aan mijn verzamel wil toevoegen

[Afbeelding]
Kleine troost: je wordt in de loop der tijd wel kritischer op welke sets je wil kopen. En kleine andere bonus: je huis is op een gegeven moment vol :') _O-

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2025

Amphiebietje

In de blubber

zonoskar schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:20:
Wellicht a bekend, de trofeeen van de Formule 1 race in Silverstone afgelopen weekend waren van Lego

[Afbeelding]
Wel gelijmd helaas.
Ze hadden ze gewoon als set moeten aanbieden. Hadden we wat anders kunnen zien dan de gebruikelijke champagnedouche.

• Yonix
En we gaan door:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gD6Nd1oeFd716CsSZgCNh_8HeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aU1M9RzLeYUcaCBxk7FOBEzW.jpg?f=fotoalbum_large

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Zakkenwasser schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 07:07:

10312 Jazzclub
10297 Boetiek hotel
10391 To the moon
10300 back to the future
10302 Optimus prime
42181 Vtol LT81
10497 Galaxy Explorer
10355 Blacktron Renegade

[Afbeelding]
dat is wel de essentie :+ krijg je een backlog, en als moment daar is komt die ene set uit een stoffig hoekje, terecht op de hobby/bouwtafel :) en voordat die set klaar is, heb je weer een andere leuke gezine

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De Blacktron Renegade is overigens in de aanbieding bij Lego zelf (voor 80 euro). Zou hij niet goed lopen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kerngezond schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 01:53:
[...]

https://brickset.com/sets/theme-Town/subtheme-Paradisa misschien een leuke serie?

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:58
zonoskar schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 09:48:
De Blacktron Renegade is overigens in de aanbieding bij Lego zelf (voor 80 euro). Zou hij niet goed lopen?
Lego exclusief = niet in de winkel.
Dat stopt mij ook en vergeleken bij de Galaxy Explorer toch een paar stapjes minder goed.

Nu helemaal dus: 'exclusief' en toch in de aanbieding? Dat kan goedkoper dus.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-12-2025
Ter vermaak, ik zit er lichtelijk aan te denken om mijn Lego van de hand te doen en zat te kijken wat het nu al zo kost tegenwoordig. Gewoon omdat ik mij even verveelde. Als ik mijn collectie vergelijk op Rebrickable met de goedkoopste prijs op Bricklink zit er een prijsverschil van ongeveer 8x in. Rebickable hanteert de prijzen per Lego onderdeel en Bricklink per set als ik mij niet vergis.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Dagg schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:04:
Ter vermaak, ik zit er lichtelijk aan te denken om mijn Lego van de hand te doen en zat te kijken wat het nu al zo kost tegenwoordig. Gewoon omdat ik mij even verveelde. Als ik mijn collectie vergelijk op Rebrickable met de goedkoopste prijs op Bricklink zit er een prijsverschil van ongeveer 8x in. Rebickable hanteert de prijzen per Lego onderdeel en Bricklink per set als ik mij niet vergis.
Lijkt me logisch natuurlijk, maar ik neem aan dat je de Lego per set zou verkopen en niet per brick. In dat laatste geval kan je anders velen jaren bezig zijn om het kwijt te raken en blijf je zeer waarschijnlijk nog met de helft van de bricks zitten. En dan zit je dus met allemaal incomplete sets.

hoi

• gielie
Dagg schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:04:
Ook rekening houden met de staat van de LEGO, doos, boekje. Sommige sets zijn gewild die raak je zo kwijt andere sets zijn onverkoopbaar.

Zo heeft mijn dochter vrijwel alles van Lego elves, alles compleet met doos en boekjes, niemand wil het hebben dus bewaren we dit maar voor de kleinkinderen (over 15 jaar)

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Klopt, ik probeer mijn 42070 te verkopen, maar zelfs voor 150 euro wil niemand hem hebben :) Ach, hij ligt goed op zolder.

/edit: Ik heb het raam van de Suki S2000 eens op de Merc gezet en met Photoshop het roze geel gemaakt. Staat eigenlijk best goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCOWkIR9cqv8Lj18kvJKstC9OsA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TiVxdziSoQo4COXya0PwdGwR.jpg?f=user_large

[ Voor 58% gewijzigd door zonoskar op 08-07-2025 11:37 ]

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:53
De Vikingen hebben hun schip! Ik ben benieuwd of de Leeuwenridders op hun komst voorbereid zullen zijn, terwijl ze net midden in een oorlog verzeild zijn geraakt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vALGQHfKjMK6toOVgVaxmP0zgkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tRmyWTxkCy90nD4UoI0F1LVF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKS6xnll4-78QSuHxVTF1hbHsyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uC8U2SNMHjMbiYX4OP7xWkzT.jpg?f=fotoalbum_large

Hij was leuk om te bouwen! De handleiding was erg goed, en het schip zit knap in elkaar.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Dagg
  • Laatst online: 30-12-2025
Staat van de Lego, boekjes en dozen weet ik allemaal, vandaar dat ik ook rekening hou met de laagste prijzen. Begin mijn collectie wel weer te waarderen door alle sets weer eens te zien. Toch in totaal 25y aan Lego met een tussenpose van 20y tussen mijn jongere Lego ik en mijn oudere Lego ik.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01 20:48

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Jakkus schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:26:
De Vikingen hebben hun schip! Ik ben benieuwd of de Leeuwenridders op hun komst voorbereid zullen zijn, terwijl ze net midden in een oorlog verzeild zijn geraakt...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hij was leuk om te bouwen! De handleiding was erg goed, en het schip zit knap in elkaar.
Welke is dit? Ik wil ook nog een schip naast mijn dorpje

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• mawashigeri
Dagg schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:04:
Staat van de Lego, boekjes en dozen weet ik allemaal, vandaar dat ik ook rekening hou met de laagste prijzen. Begin mijn collectie wel weer te waarderen door alle sets weer eens te zien. Toch in totaal 25y aan Lego met een tussenpose van 20y tussen mijn jongere Lego ik en mijn oudere Lego ik.
Dus: voordat je iets drastisch doet het even laten bezinken - wie weet neemt de nostalgie het wel over en wil je ze liever houden. Als je nog (klein)kinderen verwacht of al hebt: voor kleine kinderen zijn oudere sets een prima introductie in Lego, lekker vlot bouwen en dan snel spelen.
Overigens zijn (onderdeel)prijzen op rebrickable volkomen fantasie, geen idee waar ze die vandaan trekken. Bricklink en voor Nederland marktplaats zijn de leidraad.

[ Voor 10% gewijzigd door mawashigeri op 08-07-2025 13:25 ]

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

mawashigeri schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:21:
Overigens zijn (onderdeel)prijzen op rebrickable volkomen fantasie, geen idee waar ze die vandaan trekken.
Idd, Rebrickable denkt dat ik voor 40K aan lego thuis heb. Ik heb aardig wat, maar bij lange na geen 40K.

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-01 18:21
Kleine park update, eerste plantjes staan (uit de Small Plants set). Ook een muziektentje toegevoegd, denk alleen dat ik alle kanten vervang door hekjes en de boel wat smaller ga maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwShGzxz0pKc67wXbdeLSGs5TrY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cyCuqKWQcFskO9WV3frVHsyi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExkTJUtkjQ6nSH69UPr794ZCe0U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MJJgWPhKJ5OVhiaq8FbBQ1Ir.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/miOZ2Eth37M5BTa9ycDMr-wTVW4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yA1bZjLTpbMRCnUVfPZxG5Um.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgAKFfQ-t1YhJacdzIgRssuujwk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YwhShyoVWJEPjfdJbM0BhffH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bpSQqmJnH66ejfY-mlNZNZTkp7o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6jHyKgmJFv2VrZjFsKmMkWVS.png?f=fotoalbum_large

Xbox Live: MarkH

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Pick-a-brick Brussel 2025-07-08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aW6_kICh99MjB1nlMLJsHiULERA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/inBDlxVVICmdmIRmqAqNBv6Y.jpg?f=fotoalbum_large

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-01 08:17
Ik ben bezig met de Millenium Falcon 75192, volgens mij zijn daar meer mensen onlangs nog mee aan het bouwen geweest?

Ik ben een flink eind, en ik merk dat de panelen op de achterkant wel heel erg losjes zitten, of eigenlijk gewoon volledig los erop liggen. Ik snap dat ze het zo ontworpen hebben dat je ze makkelijk weg moet kunnen halen zodat je de ruimtes eronder kunt zien (waar de poppetjes zitten), maar het voelt zo wel heel flimsy... hebben meer mensen die ervaring?

Ik heb de bijbehorende stappen 11, 12 en 13 uit het boek een paar keer opnieuw bekeken en volgens mij heb ik alles conform instructie gebouwd en bevestigd.

• gielie
migchiell schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:37:
Ik ben bezig met de Millenium Falcon 75192, volgens mij zijn daar meer mensen onlangs nog mee aan het bouwen geweest?

Ik ben een flink eind, en ik merk dat de panelen op de achterkant wel heel erg losjes zitten, of eigenlijk gewoon volledig los erop liggen. Ik snap dat ze het zo ontworpen hebben dat je ze makkelijk weg moet kunnen halen zodat je de ruimtes eronder kunt zien (waar de poppetjes zitten), maar het voelt zo wel heel flimsy... hebben meer mensen die ervaring?

Ik heb de bijbehorende stappen 11, 12 en 13 uit het boek een paar keer opnieuw bekeken en volgens mij heb ik alles conform instructie gebouwd en bevestigd.
Ik ben er mee bezig, ben na zakje 6 gestopt omdat het mij nogal tegenviel, heb de auto van Max tussendoor gebouwd en ga denk ik komend weekend weer verder. Maar heel stevig zit het niet gezien dat er in de handleiding staat hoe je hem moet oppakken. Resultaat is heel gaaf maar de bouw ervaring vind ik nog het minste van al mijn Lego.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Van het weekend 42178 gebouwd.

Cadeautje van mijn kids nog voor Vaderdag.

Ik vond het maar een rare set. Ok, voor dat geld had ik ook geen mega interessant iets verwacht.
Maar er zitten allemaal bewegende onderdelen op, waarvan ik eigenlijk geen idee heb wat het is, en wat je er mee kan. Ineens was de set ook "af".

Nodigt in elk geval niet uit om iets anders van dat thema te proberen

• migchiell
gielie schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:42:
[...]

Ik ben er mee bezig, ben na zakje 6 gestopt omdat het mij nogal tegenviel, heb de auto van Max tussendoor gebouwd en ga denk ik komend weekend weer verder. Maar heel stevig zit het niet gezien dat er in de handleiding staat hoe je hem moet oppakken. Resultaat is heel gaaf maar de bouw ervaring vind ik nog het minste van al mijn Lego.
Ik had bij de eerste twee (?) stappen, als je eigenlijk alleen maar het frame aan het bouwen bent, nog het gevoel dat dit het meest over-engineered, meeste stevige brok Lego is dat ik ooit in handen had gehad. En dat gevoel is een tijd gebleven, maar sommige onderdelen hangen toch best wel flimsy aan dat frame vast imho.

Verder vind ik de ervaring van het bouwen heerlijk, al die kleine staafjes en texturele dingetjes die ze erop hebben geplakt zodat het niet een saaie grijze schotel wordt, prachtig hoe ze daar zoveel afwisseling in hebben weten te krijgen!

Maar qua structural integrity (om eens die andere bekende SF-franchise te quoten) valt het me wel tegen.

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:53
Mad-Matt schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:38:
[...]

Welke is dit? Ik wil ook nog een schip naast mijn dorpje
Het is deze:
https://rebrickable.com/m...-viking-longship/#details

Erg aan te raden! Ik heb wel een paar groene onderdelen (de gekronkeld horens) achterwege gelaten, die als proviand bedoeld zijn. Die waren duur en moeilijk verkrijgbaar.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Yonix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dinkpJBnNdR_S2D3bu9ts4kQSwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4ac45amCivbAoHFHodzrkhv.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een set! 8) :D

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja, vrijwel alle panelen liggen er los op, dat hoort zo. Het is toch geen set waarmee je door het huis swoosht, dus het is niet dat het er af valt. En op zijn kop displayen is hoogst ongebruikelijk :)

• rammes
  • Laatst online: 19:45

rammes

koekebakker 1e klas

Dat klopt maar als alle panelen er op liggen dan houden ze elkaar “vast” en is het een samenhangend geheel. Ik had destijds de standaard om hem schuin op te stellen en alles blijft echt wel goed zitten hoor.

Ik zou het doen!

• migchiell
zonoskar schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:53:
[...]

Ja, vrijwel alle panelen liggen er los op, dat hoort zo. Het is toch geen set waarmee je door het huis swoosht, dus het is niet dat het er af valt. En op zijn kop displayen is hoogst ongebruikelijk :)
rammes schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 17:41:
[...]

Dat klopt maar als alle panelen er op liggen dan houden ze elkaar “vast” en is het een samenhangend geheel. Ik had destijds de standaard om hem schuin op te stellen en alles blijft echt wel goed zitten hoor.
Ok, is dus een feature :)

Bedankt!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:30
Ja, want doordat die panelen 'los' liggen kan je het interieur bekijken. Dat is juist het toffe eraan.

• migchiell
Bardu schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 18:29:
[...]

Ja, want doordat die panelen 'los' liggen kan je het interieur bekijken. Dat is juist het toffe eraan.
Ja ik snap dat die panelen makkelijk te openen moeten zijn, alleen ik had niet verwacht zó makkelijk :)

• redwing
  • Laatst online: 16:17
migchiell schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 18:33:
[...]

Ja ik snap dat die panelen makkelijk te openen moeten zijn, alleen ik had niet verwacht zó makkelijk :)
Hier staat ie op zo'n standaard en dat blijft prima zitten. Grootste nadeel zijn vooral die kleine frutseldingen die er makkelijk afvallen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b2vDyL0v3jzMvv1O5e8xTGTyZeU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n8VY4VyF6Z4BJcEBBcveJRKK.jpg?f=fotoalbum_large

[removed]

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

redwing schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 19:39:
[...]

Hier staat ie op zo'n standaard en dat blijft prima zitten. Grootste nadeel zijn vooral die kleine frutseldingen die er makkelijk afvallen.

[Afbeelding]
Ik heb daar nul last van, eens per 2 maanden til ik hem via de Efferman stand op en verplaatst ik hem. Ik kan hem ook makkelijk stofvrij kwasten zonder dat er van alles af valt.

• redwing
  • Laatst online: 16:17
Xqlus1ve schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 19:41:
[...]

Ik heb daar nul last van, eens per 2 maanden til ik hem via de Efferman stand op en verplaatst ik hem. Ik kan hem ook makkelijk stofvrij kwasten zonder dat er van alles af valt.
Het zijn vooral die pinnetjes op/aan de achterkant die er af vallen zodra je ze aanraakt. Het verplaatsen gaat met deze stand wel zonder problemen, maar bij afstoffen moet ik toch regelmatig weer wat dingen terug op hun plaats zetten.

[removed]

• Yonix
En we zijn klaar! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eBlC_u8inFXO_BrDwXD9FitrVzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mcd7U5cBDjTDYgKzOzshoepY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QB_2h6uBqe0WPdDqGRZTfxfa4NA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kznH4FaRaQKLzLnDu0NFV61q.jpg?f=fotoalbum_large

Een erg toffe build! Toch zeker zo’n 11-12 uur mee zoet geweest. Mijn zoontje en ik hebben vandaag heel de dag samen gebouwd. :D O+
Op deze foto zijn meteen mijn nieuwe aanwinsten te zien: de Shelby Cobra + GWPs. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDJm8WhT4apb6g6nKNv8couCLEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TIXe5gRpboRfCgXR4tscBjPu.jpg?f=fotoalbum_large

En hier staat hij te shinen op zijn nieuwe plek. (y) Trouwens, het is wel officieel: ook ik heb steeds minder plek voor Lego. :X

Nog één keer de Loop Coaster in actie:

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:49
En hij is klaar! Beste set met flinke footprint wat het wel lastig maakt om hem ergens te plaatsen.
Wel leuk om mee te spelen denk ik omdat alle delen los kunnen en je overal bij kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1U455VqK8wYJ6T6jZ7ecPfHkC9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhUiv9heobw5MgB39gBo2h0m.jpg?f=fotoalbum_large

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
MarkH NL schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:56:
Kleine park update, eerste plantjes staan (uit de Small Plants set). Ook een muziektentje toegevoegd, denk alleen dat ik alle kanten vervang door hekjes en de boel wat smaller ga maken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er echt heel tof uit! _/-\o_

200 fish found!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Over tijdje maar eens op re-brickable kijken; staan leuke alternatieve tussen

• SuBBaSS
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Dankzij de baas boven mij kan ik mooi met de Sian aan de slag! 8)

Bedankt nog @himlims_

Zit net de boel te 'unboxen'.
Opvallend verschil met de bouw van de P1 dat je hier een hele doos en dus ook alle zakjes meteen moet openen. Bij de P1 zat allles ook in verschillende dozen maar daarin dan weer afzonderlijk genummerde zakjes.
Hier heb je dus bijv. een zak 2 met een hele hoop blauwe pins.
Je moet hier dus echt wel "committen" met de hele tafel vol parts. Is hier een beetje een uitdaging met de kitten die lego ook heel leuk vindt.
Heb daarvoor een hele zooi bakken en bakjes aangeschaft dus komt ook wel weer goed.

Ter illustratie:

Zakje 2 van de Mclaren P1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7ZZOkf7CbzoRnJ7RTLEfxt6pt8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EXopIKDNmxAL7DsXCU4qqC9V.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-uTvs5qO0hrsFtkCr_yKbpjcG8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fMJTpXdCiAYXdENs5057oEyK.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QcWcY4zoiKGAztVAzWTETAKzQ84=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4us7qiO3rc3RtXiYYoYmmcX6.jpg?f=fotoalbum_medium

Zakje 2 Lamborghini Sian:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdu5pkS6MefcON7sXTaE_PkUfvQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lO5aeyJ4azLsXVdmiXDZEGfL.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 54% gewijzigd door SuBBaSS op 08-07-2025 23:08 ]

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:52
De nieuwe Transformers set Soundwave wordt in principe 10 juli om 18:00uur (Nederlandse tijd dacht ik) aangekondigd, maar er zijn al plaatjes gelekt :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IEZRyeb-hPAwfpNfLhTBNM25WQc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UpgP52IP4ldcUhmbSEcgwR69.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TiPDp4mv3q3OLcjuHOrzGZD7lyE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YKKiYhnaGRwWirUegQjUQjkG.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FIWYVniBg8pLME-7P_k8sEOvd_I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/brx5iuw2spUCqUBv8L29b6fg.jpg?f=user_large
Ik vind hem goed gelukt. Ook de laserbeak en ravage cassettes die er ook nog in kunnen d:)b

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:00

GeeBee

Oddball

AppieNL schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 23:03:
De nieuwe Transformers set Soundwave wordt in principe 10 juli om 18:00uur (Nederlandse tijd dacht ik) aangekondigd, maar er zijn al plaatjes gelekt :P
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind hem goed gelukt. Ook de laserbeak en ravage cassettes die er ook nog in kunnen d:)b
Links <=> Rechts?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• sh4d0wman
  • Laatst online: 15:12

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@jip_86 toffe set! Welke is dat? Ik kreeg altijd Lego City maar heb een zwak voor ridders. Ik heb alleen wat kleine setjes zoals 6030 Catapult en 6016 Knights Arsenal, volgens mij had ik ook 6012 Siege Cart maar kan hem niet meer vinden. :X

Ga je de set nog op blauwe grondplaten zetten? Dan komt het bootje beter uit denk ik.

Komende vier dagen zijn de kids vrij. Dan 6270 Forbidden Island eens samen opbouwen of een paar Speed Champions. Ben er nog niet over uit of ik de autos op een plank neer zet of in een lijstje stop.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Yonix
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jaaaaaaa!!! :D _/-\o_ *O*

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:49
sh4d0wman schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 04:41:
@jip_86 toffe set! Welke is dat? Ik kreeg altijd Lego City maar heb een zwak voor ridders. Ik heb alleen wat kleine setjes zoals 6030 Catapult en 6016 Knights Arsenal, volgens mij had ik ook 6012 Siege Cart maar kan hem niet meer vinden. :X

Ga je de set nog op blauwe grondplaten zetten? Dan komt het bootje beter uit denk ik.
Het is de Medieval Seaside Market (910047) van Bricklink. Vooralsnog nog geen plannen voor grondplaten. Misschien kijken of het uit te breiden is aangezien ik al wel kasteel spul heb.

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:20

key

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Verkocht! Vroeger altijd willen hebben, nooit gekregen helaas.
Ik twijfel nog over Bumblebee die nu in de aanbieding is voor € 55,- Die is minder goed gelukt.

Optimus Prime is een hele mooie diplay

• sheane
  • Niet online
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ooohh smullen *O* Heb net Bumblebee en Optimus voorzien van hun brickheadz, deze er nog bij en het wordt een leuke collectie!

In ander nieuws moet er waarschijnlijk ook nog 400ish euro gereserveerd worden voor de Star Trek set :P Maar OCD-technisch moet dit toch echt aan de andere kant van de kamer staan, niet naast de Millenium Falcon

• Yonix
key schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 08:42:
[...]

Verkocht! Vroeger altijd willen hebben, nooit gekregen helaas.
Ik twijfel nog over Bumblebee die nu in de aanbieding is voor € 55,- Die is minder goed gelukt.

Optimus Prime is een hele mooie diplay
En toch is Bumblebee erg tof en zeker voor die prijs het bouwen waard, imho. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2E8XhlYnUpNMDiaqd_4V4tLSJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TwsCKGG4XXKlSMgw4Fr5v3p9.jpg?f=fotoalbum_large

• key

key

Yonix schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 08:49:
[...]

En toch is Bumblebee erg tof en zeker voor die prijs het bouwen waard, imho. (y)

[Afbeelding]
Dit topic kost mij te veel geld.... naast Optimus Prime ziet hij er wel gaaf uit.

• Yonix
key schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:10:
[...]

Dit topic kost mij te veel geld....
Tell me about it. O-)

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:12

RBH

Jakkus schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:26:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bedankt he, na deze foto's toch maar besloten om Viking Dorp bij LEGO zelf te bestellen met deze kortingen nu. :D

Mocht er iemand die African Diorama nog binnenkrijgen en er vanaf willen; ik hou mij aanbevolen. Kon niks leuks verder vinden om boven de €150 drempel te komen. :P

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46
RBH schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:29:
[...]

Bedankt he, na deze foto's toch maar besloten om Viking Dorp bij LEGO zelf te bestellen met deze kortingen nu. :D

Mocht er iemand die African Diorama nog binnenkrijgen en er vanaf willen; ik hou mij aanbevolen. Kon niks leuks verder vinden om boven de €150 drempel te komen. :P
Toffe set hoor. Veel plezier ermee!

En je kan altijd skeletjes bestellen via PAB 😬

• Dennis van der Stelt
  • Laatst online: 19:21
Ik heb een bestelling binnengekregen van Lego PAB voor Modular Post Office in Neoclassical style

Punt is, in mijn bestelling missen krankzinnig veel stenen uit de lijst op Rebrickable.

Ik heb net een export gedaan voor Pick a Brick via Rebrickable en een nieuwe import gedaan en opnieuw missen er heel veel onderdelen. Ik krijg een melding dat 3 onderdelen niet beschikbaar zijn, maar bijvoorbeeld de "Brick 1x10" in kleur "Tan" (link naar Bricklink) is ook niet beschikbaar bij Lego (link naar alle 1x10 op Lego), maar daar krijg ik helemaal geen melding van. Volgens mij is hij wel beschikbaar.

Iemand enig idee hoe dat kan dat Lego geen melding hiervan maakt?

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 09-07-2025 10:29 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• Karp
Normaal gooi ik dozen weg. Nu had ik er een paar waar ik toch over twijfelde. Misschien toch bewaren? Gelukkig heeft m'n jongste alle twijfels weggenomen voor me.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lvF53LGJALEFT2H7--aL3Iv3l1I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k7A71ZGRscOTHlEBPvairboj.png?f=fotoalbum_large

• iDutch
  • Laatst online: 16:49
Karp schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:08:
Normaal gooi ik dozen weg. Nu had ik er een paar waar ik toch over twijfelde. Misschien toch bewaren? Gelukkig heeft m'n jongste alle twijfels weggenomen voor me.

[Afbeelding]
Oei! Terwijl dozen plat bewaren wel een ding is, waar ik waarschijnlijk over een tijdje aan moet gaan geloven. Of ik moet heel netjes alle kleinere dozen in de grote gaan passen...

• mawashigeri

[Afbeelding]
Vroeger, toen de aarde nog gewoon plat was, stonden er op de dozen soms alternatieve builds en/of leuke samenstellingen met andere sets. Ben blij dat ik die oude doosjes wel bewaard heb, maar bij de nieuwere twijfel ik ook hard. Mooiste voorbeeld: locomotief 162 met 5 alternatieven.
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/ON/0/162-1.png

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Adviesprijs 179,99 EUR, zag hem her en der al retail aangekondigd voor 149.
Lijkt ongeveer even hoog te zijn als Optimus Prime. Mag straks mooi naast Optimus en Bumblebee komen staan idd. Niks tegen Mrs Eagle zeggen, om vergeving vragen is makkelijker dan om toestemming :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SuBBaSS schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 22:39:
Dankzij de baas boven mij kan ik mooi met de Sian aan de slag! 8)

Bedankt nog @himlims_
Mooi dat jij er wel blij mee bent , technic bleek m toch niet te worden hier.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:00

almightyarjen

When does the hurting stop?

The Eagle schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:15:
[...]

Adviesprijs 179,99 EUR, zag hem her en der al retail aangekondigd voor 149.
Lijkt ongeveer even hoog te zijn als Optimus Prime. Mag straks mooi naast Optimus en Bumblebee komen staan idd. Niks tegen Mrs Eagle zeggen, om vergeving vragen is makkelijker dan om toestemming :P
Mrs. Eagle: "Huh, stonden er altijd al drie van die Lego dingen, niet twee?"
Mr. Eagle: "Nee hoor, sinds een tijdje staan er al drie"

En dan de definitie van "een tijdje" een beetje oprekken zodat het niet voelt als liegen O-)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 17-12-2025

Wailing_Banshee

You're Next

almightyarjen schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:33:
[...]

En dan de definitie van "een tijdje" een beetje oprekken zodat het niet voelt als liegen O-)
Alles langer dan 5 minuten is toch al "een tijdje"?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

almightyarjen schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:33:
[...]

lege doos van modular vullen met kleinere (nieuwe) sets :X

• RBH

RBH

Karp schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:59:
[...]

Toffe set hoor. Veel plezier ermee!

En je kan altijd skeletjes bestellen via PAB 😬
Haha, ik geloof dat ik een stuk of 5 of 10 skeletjes al heb liggen. 😬

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RBH schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:21:
[...]

Haha, ik geloof dat ik een stuk of 5 of 10 skeletjes al heb liggen. 😬
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_--4LGW33WBkVMRKmNjOhekfwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0nsuFfTSLLXmLTEYQgcnAIl5.jpg?f=fotoalbum_large
bezoekje lego house :X

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

himlims_ schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:36:
[...]

Mooi dat jij er wel blij mee bent , technic bleek m toch niet te worden hier.
Ja man, zit er echt volop bij te genieten!

Het scheelt wel dat ik de P1 al gebouwd heb. Als dit mijn eerste 1:8 was geweest, was het wel wat 'overwhelming' wat onderdelen betreft.
+ Ik had een grotere tafel nodig gehad om al die parts op uit te stallen. :+

• Kerngezond
RBH schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:29:
[...]

Dat Viking dorp was al een dilemma voor de volle prijs, want het is gewoon een hele goede en mooie set voor een relatief lage prijs. En nu hij in de aanbieding is slaat de twijfel nog harder toe. Maar helaas, prioriteiten stellen en over het algemeen zijn City, Space en Jurassic World even de thema's waartoe ik me moet beperken. Dit gaat waarschijnlijk één van de beste sets die ik niet ga kopen ooit worden. :')

Hoe een mens trouwens niet boven de 150 euro-drempel kan komen snap ik werkelijk waar niet. Als ik wat euro’s te kort kom om uit te geven dan wordt het sowieso een PAB-bestelling. :P

• Kerngezond

[Afbeelding]
Dit is altijd een terugkerend dilemma, maar voor mij is al lang geleden de beslissing gemaakt om vrijwel alle dozen consequent weg te gooien. Ik heb ruim over de 100 sets en ben niet van plan LEGO ooit weer te verkopen, dus ze nemen alleen maar ruimte in. ;)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SuBBaSS schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:07:
[...]

Ja man, zit er echt volop bij te genieten!

Het scheelt wel dat ik de P1 al gebouwd heb. Als dit mijn eerste 1:8 was geweest, was het wel wat 'overwhelming' wat onderdelen betreft.
+ Ik had een grotere tafel nodig gehad om al die parts op uit te stallen. :+
Maar dat valt toch wel mee ?

Volgens mij zijn er verschillende Tweakers in dit topic die een huis/appartement oppervlakte probleem hebben (gehad)

En dus wel een grotere woonruimte “moeten” kopen/huren

Althans; een Lego zolder / kelder / ruimte wel als harde eis stellen (een kapoen, Arjen, jakkes, bartezz een loods :+)

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 09-07-2025 15:35 ]

• sheane
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:34:
[...]

Volgens mij zijn er verschillende Tweakers in dit topic die een huis/appartement oppervlakte probleem hebben (gehad)

Althans; een Lego zolder / kelder / ruimte wel als harde eis stellen (een kapoen, Arjen, jakkes, bartezz een loods :+)
Het was hier inderdaad ingecalculeerd dat het nieuwe thuiskantoor in het nieuwe huis van afgelopen jaar een dubbele functie moest hebben voor de Lego O-)

[ Voor 3% gewijzigd door sheane op 09-07-2025 15:39 ]

• RBH

RBH

Kerngezond schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:20:
[...]

Dat Viking dorp was al een dilemma voor de volle prijs, want het is gewoon een hele goede en mooie set voor een relatief lage prijs. En nu hij in de aanbieding is slaat de twijfel nog harder toe. Maar helaas, prioriteiten stellen en over het algemeen zijn City, Space en Jurassic World even de thema's waartoe ik me moet beperken. Dit gaat waarschijnlijk één van de beste sets die ik niet ga kopen ooit worden. :')

Hoe een mens trouwens niet boven de 150 euro-drempel kan komen snap ik werkelijk waar niet. Als ik wat euro’s te kort kom om uit te geven dan wordt het sowieso een PAB-bestelling. :P
Haha, niet zo moeilijk hoor. Ik spendeerde 50 euro aan punten, dus om nou €100 extra uit te geven aan een set die ik eigenlijk niet wil om een GWP te krijgen die ik straks op Marktplaats voor €25 kan scoren ging wat te ver. ;)

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 28-12-2025
zonoskar schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:53:
[...]

Idd, Rebrickable denkt dat ik voor 40K aan lego thuis heb. Ik heb aardig wat, maar bij lange na geen 40K.
Dit maakte me nieuwsgierig, dus heb m'n collectie ook eens geïmporteerd in Rebrickable...

Meer dan 47K 8)7

Ik heb wel wat leuke SW minifig's maar no way dat dit klopt

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

himlims_ schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:34:
[...]

Het is nog een relatief 'nieuw' probleem voor me. :+
Heb potentieel nog een hele zolder tot m'n beschikking, dat dan weer wel.

De Sian is wb. die zakjes gewoon teveel om alles semi-overzichtelijk op mijn ikea koffietafel uit te stallen (zoals deze autist het het liefst heeft). Nu het in losse bakjes zit is het iets minder 'grab 'n go' (als je begrijpt wat ik bedoel).

Doet verder weinig af aan het bouwplezier hoor. Geniet er weinig minder om.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FIWYVniBg8pLME-7P_k8sEOvd_I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/brx5iuw2spUCqUBv8L29b6fg.jpg?f=user_large

Wie heeft hier trouwens zitten slapen met bouwen, danwel stickers plakken?

Spot the anomaly ;)

Hint:
spoiler:
Die bouwt rechts even hard als links ;)

[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 09-07-2025 18:27 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mawashigeri
The Eagle schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:25:
[Afbeelding]

Spot the anomaly ;)

Hint:
spoiler:
Zal wel Hebreeuws zijn, daar schrijven ze van rechts naar links.

• gielie
The Eagle schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:25:
[Afbeelding]

Spot the anomaly ;)

Hint:
spoiler:
Dit is echt hoe hij er uit hoort te zien.
Omdat je hem voor je houd is dit de juiste positie van de speakers.

Als ik voor mijn home cinema set sta is de linker speaker ook de rechter voor de instellingen. Snap je het nog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_qye_95BoeuOi2TPHe1Wlcit_yU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yEWrQ75qV6FQDWLtlh6LyHXH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door gielie op 09-07-2025 18:59 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

gielie schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:58:
[...]

Dit is echt hoe hij er uit hoort te zien.
Omdat je hem voor je houd is dit de juiste positie van de speakers.

Als ik voor mijn home cinema set sta is de linker speaker ook de rechter voor de instellingen. Snap je het nog.
[Afbeelding]
Ik weet niet wát voor een Home-Cinema set jij thuis hebt maar als ik thuis m'n simpele AV-Reciever (Yamaha RXA-3080 11.2) de speakers middels 'Gray-Noise' laat identificeren dan is dat ding slim genoeg om de speakers vanuit de 'luisterpositie' te tonen én ook aan te gaan sturen .....

>:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Karp
zonoskar schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:53:
[...]

Eens kijken wat rebrickabld voor mi... oops! *sluit tab snel*

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2025

Amphiebietje

In de blubber

mawashigeri schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:01:
[...]

Lego exclusief = niet in de winkel.
Dat stopt mij ook en vergeleken bij de Galaxy Explorer toch een paar stapjes minder goed.

Nu helemaal dus: 'exclusief' en toch in de aanbieding? Dat kan goedkoper dus.
Nou ja, ze hebben hem wel in de Lego winkels, maar je moet er om vragen omdat hij niet in de winkel zelf ligt, maar in het magazijn van de winkel.

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sheane schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 07:50:
[...]

Kleine troost: je wordt in de loop der tijd wel kritischer op welke sets je wil kopen. En kleine andere bonus: je huis is op een gegeven moment vol :') _O-
Morgen komt deze binnen:
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt663079722b9ad39e/21319_alt1.jpg?format=webply&fit=bounds&quality=55&width=528&height=528&dpr=3

Eigenlijk wil ik die Friends appartementen ook. Maar 400.- vind ik iets teveel.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:01
Kerngezond schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:20:
[...]

Haha, ik zit ook te kijken, maar dan om een 2de aan te schaffen.
er zijn een behoorlijk aantal MOC's die mogelijk zijn met een 2de set. je hebt niet alles nodig, maar als je de onderdelen bij elkaar gaat bricklinken dan kom je ook richting de 70e voor 600 onderdelen. Dan wordt het opeens interessant om om 30e meer uit te geven en 1500 extra steentjes te krijgen in de juiste kleurstelling.

en 2de hands gaat die set ook voor 90-120e, dus daar hoeft je het ook niet te zoeken....

twijfels twijfels... gelukkig heb ik nog tot de 17de voordat de actie over is. O-)

"I would like to cancel my subscription to your problems"

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Zakkenwasser schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 22:39:
[...]

Morgen komt deze binnen:
[Afbeelding]

Hele leuke set; veel herkenning en referenties van de serie. Een van de leukere sets vond ik

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-12-2025
Zakkenwasser schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 22:39:
[...]

Morgen komt deze binnen:
[Afbeelding]

Laat maar

[ Voor 8% gewijzigd door robkrekel op 10-07-2025 07:07 ]

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A + extra baterij onderweg, wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Karp schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:47:
[...]
Eens kijken wat rebrickabld voor mi... oops! *sluit tab snel*
Ohhh, ik heb nog niet alles erin staan, maar ik zit maar op 15K.... Ik mag nog even dus!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• key

key

Mijn laatste space aanwinst. Ik wist niet dat ze bestonden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KK9wIvBQq1nM9pCjaTxgSvjV8xY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vSkY2PETwHbPQAz7Ei2wBDXb.jpg?f=fotoalbum_large

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Beetje stout geweest deze maand: viking dorp, shire, barad-dur, translyvania en tortuga.
Enige nog op mijn todo lijst is nog Gringolds en Star Trek Enterprise, maargoed die eerste heb ik nog niet scherp geprijsd voorbij zien komen.

• markkie95
  • Registratie: November 2013
key schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:32:
[Afbeelding]
Hahah om een of andere reden krijg ik hier mega "distance low poly" vibes van :P

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]
zou eerder nieuwe telefoon overwegen dan lego setje :+ (leuk figure voor de collectie)

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSPh4sbr2wNOdPPoK7In9ksEb_k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fjtgDvCk7eIrNQSzD2q0XlqF.jpg?f=fotoalbum_large

• mawashigeri
Nooit eerder gezien, zitten blijkbaar als speelpoppetjes bij dit spel [youtube link].
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/ON/0/3842-1.png

[ Voor 8% gewijzigd door mawashigeri op 10-07-2025 15:06 ]

• key

key

Ik heb weer wat te marktplaatsen voor de andere 2 kleuren. :)
Thanks

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
oh shit! Deze ziet er wel goed uit zeg. Kan ie naast mn origineel G1!

This is the Way.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:52
@NoTimeRemains
Hij staat inmiddels ook al op de Lego site: https://www.lego.com/nl-n...nsformers-soundwave-10358

Aangename verrassing (maar op zich logisch aangezien het Soundwave is), hij heeft een soundbrick! Laatste filmpje bij de plaatjes op de Lego site kan je het horen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIte-zxJmNnH878GHU-v5DMSZ6Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/t4NzQWg8j8579C2Ln195r5KM.webp?f=user_large
Soundwave superior! :)
Pagina: 1 ... 124 ... 159 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .