Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Tweakers Lego MOC Challenge
We gaan weer van start met een nieuwe MOC challenge!:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ihO6PmHUnIWd8pun50x862Jk.jpg?f=user_large)
Tweakers Lego MOC Challenge 36 - Juli 2025
Allemaal meedoen, hoe meer creaties hoe meer vreugd
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Ok. Het is ze niet gelukt te annuleren 😅Karp schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:39:
Bricklink Designer Program Series 4 bestelling staat op "in magazijn", dus die zal snel bezorgd worden!
Ik heb eerder deze week gemaild dat ik de 910045 uit deze bestelling wilde annuleren. Ben benieuwd of ze dit nu nog kunnen 👀
Vandaag heb ik deze in de post!
/f/image/9to7PP2YGJ4YRRscj7seZTgl.png?f=fotoalbum_large)
Volgens mij kun je je puntjes niet meenemen naar volgend jaar. Dus als je dit jaar niets verzilvert, gaan je puntjes nergens heen.SuBBaSS schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:59:
Leuke aanbieding bij de Intertoys. Kon meteen met die spaaractie meedoen. Besloten maar even door te sparen. Word niet heel warm van wat er te verzilveren is daar.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Zo hee, als ze dat voor Siege Encampment hadden gedaan dan had ik het nog enigszins begrepen xD Ik heb de levering van beide sets naar morgen verplaatst, ben erg benieuwd! Veel bouwplezier allemaal!jip_86 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:52:
Hier de seaside market binnen. Er is niet bespaard op de zakjes, welgeteld 49
Ben ik me van bewust, maar toch bedankt voor de tip.Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:53:
[...]
Volgens mij kun je je puntjes niet meenemen naar volgend jaar. Dus als je dit jaar niets verzilvert, gaan je puntjes nergens heen.
Ik ga die punten sowieso wel voor het eind van de actie (eind aug.) verzilveren. Anders is het ook maar zonde.
Kom sowieso wekelijks daar in het dorp en loop er dan altijd even langs dus dat komt wel goed.
Edit: ik heb die Nike dunk set in de bestelling via lego. Nou heb ik al eerder ervaren dat dat nogal klote kan zijn als je op de release-dag een winkel inloopt en je daar dan precies dezelfde set ziet staan als waarop je zit te wachten.
Want lego die ervoor zorgt dat je als koper-via-hun-site ook op release-dag kunt bouwen?
Vergeet het maar.
Status: "in magazijn"....
Was dan ook blij dat ik de set niet in de Intertoys zag want ik had hem nagenoeg zeker alsnog gekocht.
Edit 2: Had het bericht bwvs. nog niet gepost of ik ontving bericht dat de set onderweg is. Dagje meer of minder kunnen we ook wel lijden.
Sorry, kleine rant.

[ Voor 38% gewijzigd door SuBBaSS op 01-07-2025 20:51 ]
Komt hij ook eerder beschikbaar voor insiders leden net zoals de 10357 Shelby Cobra 427 S/CCLB schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:47:
Neuschwanstein-kasteel is officieel gepresenteerd:
3455 steentjes voor 269,99 euro...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die heb ik vandaag besteld
49! Ben je al begonnen met bouwen?jip_86 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:52:
Hier de seaside market binnen. Er is niet bespaard op de zakjes, welgeteld 49
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
![]() | ![]() |
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Jammer, ik vond het bouwen van het interieur juist het leukste deel. Misschien zijn UCS-sets niet helemaal je ding? Dit is ook wel één van de grootste natuurlijk.gielie schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:37:
Afgelopen weekend zakje 6 afgemaakt. De Millennium Falcon begint aardig vorm te krijgen. Het is dat ik weet hoe is hij is als hij af is maar het bouwen staat mij steeds meer tegen, ik denk dat ik nu even wacht met zakje 7 en eerst iets anders tussendoor ga bouwen voordat ik mijn interesse in Lego ga verliezen.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik ben nu zelf los op de starshipcollectie, lekker compact, paar uurtjes bouwen en ook mooi om naar te kijken. (en de prijs is ook nog eens te doen
https://www.brickfanatics...026-geruchten-Pixar-BTTF/
Hah. Ik ben benieuwd of de geruchten kloppen. Bliksem McQueen is wel het andere eind van 'filmauto's'. Idem met de DeLorean. Misschien kan die laatste nog wel. Maar Bliksem...had nog wel een ander lijstje van kandidaten voor LegoPopcorna schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:00:
Spoilers voor de Speed Champions reeks in 2026
https://www.brickfanatics...026-geruchten-Pixar-BTTF/
Een Mini van the Italian Job, een Audi A8 W12 uit de Transporter, Eleanor/Ford Mustang uit Gone in 60 Seconds (of die uit Bullit), Pontiac Trans Am uit Smokey and the Bandit, een 8 stud wide Porsche 917 Le Mans, Ferrari 312t van Lauda (film Rush).
Kak, ik dacht dat je allemaal auto's uit die spoiler aan het opnoemen was, ik was m'n portemonnee al aan het uitspitten. Bleek het gewoon wishful thinking.sheane schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:19:
[...]
Hah. Ik ben benieuwd of de geruchten kloppen. Bliksem McQueen is wel het andere eind van 'filmauto's'. Idem met de DeLorean. Misschien kan die laatste nog wel. Maar Bliksem...had nog wel een ander lijstje van kandidaten voor Lego![]()
Een Mini van the Italian Job, een Audi A8 W12 uit de Transporter, Eleanor/Ford Mustang uit Gone in 60 Seconds (of die uit Bullit), Pontiac Trans Am uit Smokey and the Bandit, een 8 stud wide Porsche 917 Le Mans, Ferrari 312t van Lauda (film Rush).

Nomen nescio
Mijn pa zit thuis vanwege een chemo traject en heeft Helms Deep uit kilo's Lego gefilterd. Komende tijd weer genoeg te bouwen.
MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD | iPhone 6s | Synology DS213+
Leuk! Ik vond dat een mooie build.SuBBaSS schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:59:
Da's toch ook vervelend!
Vloog zo mijn tas in!
[Afbeelding]
Ik heb hem na een paar dagen weer verkocht, want hij neemt wel bizar veel plek in. Het bouwplezier (met zoon) heeft me maar €17,50 gekost en dat was het absoluut waard.
En ik dacht dat ie de 407 uit Taxi was vergeten...Bra-Jo schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:23:
[...]
Kak, ik dacht dat je allemaal auto's uit die spoiler aan het opnoemen was, ik was m'n portemonnee al aan het uitspitten. Bleek het gewoon wishful thinking.
Geen echte SC natuurlijk..maar bijv. Eleanor is als MOC wel te vinden natuurlijk op RBsheane schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:19:
[...]
Hah. Ik ben benieuwd of de geruchten kloppen. Bliksem McQueen is wel het andere eind van 'filmauto's'. Idem met de DeLorean. Misschien kan die laatste nog wel. Maar Bliksem...had nog wel een ander lijstje van kandidaten voor Lego![]()
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ja, heerlijk bouwen!Reinier schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:46:
[...]
Leuk! Ik vond dat een mooie build.
Ik heb hem na een paar dagen weer verkocht, want hij neemt wel bizar veel plek in. Het bouwplezier (met zoon) heeft me maar €17,50 gekost en dat was het absoluut waard.
Zit er echt bij te genieten.
Vind bijv. die oranje onderdelen die je tijdelijk moet plaatsen om die vleugel verticaal te plaatsen geniaal.
Deze zal mijn space shuttle gaan vergezellen, daar heb ik mooi plek voor.
Een degelijke ophang-constructie is ook het overwegen waard.
Dat past bij mij dus niet meer. LuxeprobleemSuBBaSS schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:17:
[...]
Deze zal mijn space shuttle gaan vergezellen, daar heb ik mooi plek voor.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/M6fdqlmEnp5Pw7urQXvvGMqS.jpg?f=user_large)
Een vriendin van me heeft de Concorde nu ook en ze had van die wandophangdingen gevonden. Da's wel een optieEen degelijke ophang-constructie is ook het overwegen waard.
[ Voor 19% gewijzigd door Reinier op 02-07-2025 11:21 ]
Geen ruimte voor meer ruimte 😄Reinier schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:20:
[...]
Dat past bij mij dus niet meer. Luxeprobleem
[Afbeelding]
[...]
Een vriendin van me heeft de Concorde nu ook en ze had van die wandophangdingen gevonden. Da's wel een optie
Die Webb, is dat een MOC? Ken 'm niet vanuit Lego.Reinier schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:20:
[...]
[Afbeelding]
Nomen nescio
Mooi hoor! De wild west trein is ook binnen! Ik zag in de app al de instructies staan maar is het ook mogelijk om deze in pdf formaat te krijgen? Vind dat toch prettiger.iDutch schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:33:
[Afbeelding]
Dit voelt toch wel alsof Kerst heel vroeg valt dit jaarEven geleden dat ik zo enthousiast was over een nieuwe LEGO set
Klopt, dat is een creatie die ik op Rebrickable heb gekocht (PDF plus de gouden spiegel): Het Grote Lego Topic - Deel 8Bra-Jo schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:27:
[...]
Die Webb, is dat een MOC? Ken 'm niet vanuit Lego.
PDF instructies zijn te downloaden vanaf de Bricklink site van de betreffende set: https://www.bricklink.com...es-4/1184/Wild-West-Trainwht_nl schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:37:
[...]
Mooi hoor! De wild west trein is ook binnen! Ik zag in de app al de instructies staan maar is het ook mogelijk om deze in pdf formaat te krijgen? Vind dat toch prettiger.
Veel plezier met bouwen!
Ah fijn. Bedankt!iDutch schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:39:
[...]
PDF instructies zijn te downloaden vanaf de Bricklink site van de betreffende set: https://www.bricklink.com...es-4/1184/Wild-West-Train
Veel plezier met bouwen!
Het laatste deel, met de toren en de hangbrug, vond ik zelf het leukst om te bouwen. Die maakt het geheel ook echt af! En de achterkant vind ik persoonlijk ook juist erg mooi.
Het enige wat mist is een vikingschip, maar daar is iets aan te doen
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Mooie collectie heb je daar! Wow.Reinier schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:20:
[...]
[Afbeelding]
[...]
Een vriendin van me heeft de Concorde nu ook en ze had van die wandophangdingen gevonden. Da's wel een optie
Hier ook gisteren maar eens afgemaakt NAV ons gesprek 😄Jakkus schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:46:
Ik heb het Vikingdorp afgebouwd. Een hele leuke build! Van mij mag Lego meer van dit soort sets uitbrengen: niet te duur, wel echt leuk om te bouwen. Goed doordacht, compleet en interessante bouwtechnieken.
Het laatste deel, met de toren en de hangbrug, vond ik zelf het leukst om te bouwen. Die maakt het geheel ook echt af! En de achterkant vind ik persoonlijk ook juist erg mooi.
Het enige wat mist is een vikingschip, maar daar is iets aan te doen
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Maar ook NAV een dochter die hem had laten vallen, en nou miste ik 2 stukjes 👀
Verder inderdaad tof! Beeeetje spijt dat ik hem samen gebouwd heb en niet lekker zelf 😬
Ik zou het doen!

scintillating
Gaaf!Tc99m schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:50:
Net officieel aangekondigd: de Arcade Machine (40805), heel geinig setje met retro-referenties, verkrijgbaar vanaf 1 augustus voor €39,99.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alleen qua schaal veel kleiner dan de pacman machine?
Ja, hééél veel kleiner haha, ik denk ook niet dat het de bedoeling was van deze set. Het komt een beetje uit het niets, maar ik vind het wel leuk. En sowieso altijd fijn als er weer eens wat origineels in het €10-50 segment uitkomt.JBplap schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:53:
[...]
Gaaf!
Alleen qua schaal veel kleiner dan de pacman machine?
scintillating
Belangrijkste vraag: is het Lego schip getoond op de zijkant na te bouwen?Tc99m schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:50:
Net officieel aangekondigd: de Arcade Machine (40805), heel geinig setje met retro-referenties, verkrijgbaar vanaf 1 augustus voor €39,99.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zie dat hij nu al voor 219 euro wordt aangeboden als voorbestellingCLB schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:47:
Neuschwanstein-kasteel is officieel gepresenteerd:
3455 steentjes voor 269,99 euro...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik zo snel kijk lijkt het me van wel!Amphiebietje schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:20:
[...]
Belangrijkste vraag: is het Lego schip getoond op de zijkant na te bouwen?
scintillating
:strip_exif()/f/image/ot1yK9IVIAJ5GhuB8WX5WYLr.jpg?f=fotoalbum_medium)
En die heeft ook zijn (voorlopige) plekje gevonden.
Vond het echt een toffe build en hoewel ik wist wat voor een unit het zou worden is het toch indrukwekkend (-groot).
Vind het ook een heel geslaagd model. Enige minpunt is wat mij betreft dat voorste landingsgestel dat nogal gammel is. Kan aan mij liggen, maar er zit bij mij veel beweging in die verticale as waardoor het in sommige gevallen gewoon ongezond scheef gaat staan als hij op zijn wielen staat.
Herkennen mede-bezitters dit?
Op deze foto is het iets beter te zien:
:strip_exif()/f/image/qZjNLg7J82gWasiSNPLEoRbx.jpg?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 19% gewijzigd door SuBBaSS op 02-07-2025 22:25 ]
Helaas wel alles met stickers, qua details. Dat doet de concurrentie inmiddels toch beter...Tc99m schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:50:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Denk eens hier aan:Mad-Matt schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:14:
Zo na morgen ook alle F1 speed champions in bezit (net de laatste 5 bij Amazon besteld, meer dan 40 euro korting), nu eens verzinnen hoe ik ze ga neerzetten.
:strip_exif()/f/image/iF6kv8vHk857P1Zlf8mCarr9.jpg?f=fotoalbum_large)
Voordeel vind ik dat het makkelijker wegzetten is. Je kan ze ophangen en ze blijven stofvrij.
Alternatief heb je waarschijnlijk ook wel van die stands met kunststof overkapping die wat je ook kunt gebruiken voor reguliere miniatuurauto's. Geen idee hoe duur die echter zijn.El-Pinjo schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:46:
[...]
Denk eens hier aan:
[Afbeelding]
Voordeel vind ik dat het makkelijker wegzetten is. Je kan ze ophangen en ze blijven stofvrij.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Voor dit soort setjes kan ik daar persoonlijk wel mee leven, maar snap je opmerking.Makaja schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:35:
[...]
Helaas wel alles met stickers, qua details. Dat doet de concurrentie inmiddels toch beter...
[ Voor 4% gewijzigd door Tc99m op 03-07-2025 11:02 ]
scintillating
Creator 3-in-1
Majestic Rhino

Botanicals
Mini Bonsai bomen & Hibiscus

Seasonal
Jack-o-Lantern Truck, Halloween Wreath, Día de Los Muertos altaar

Super Mario
Toadette, Koopa Troopa & Shy Guy karts

Star Wars
UCS AT-ST, Republic Juggernaut, Jango Fett's Starship, Separatist MTT

Force Burner Snowspeader

Clone Trooper Battlepack & V19 Torrent Starfighter

scintillating
Voorbeeld van mij:Mad-Matt schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:14:
Zo na morgen ook alle F1 speed champions in bezit (net de laatste 5 bij Amazon besteld, meer dan 40 euro korting), nu eens verzinnen hoe ik ze ga neerzetten.
Pazo in "Het Grote Lego Topic - Deel 8"
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AAxDHtGhoMceqXEksVQEGmcA.jpg?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Pazo op 03-07-2025 12:00 ]
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
De Hibiscus komt hier zeker, wat n leuke set!Tc99m schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:39:
Er zijn trouwens deze week nog veel meer nieuwe sets aangekondigd (verkrijgbaar vanaf 1 augustus) die volgens mij nog niet in deze thread zijn gedeeld (wie gaat er met het weer van de afgelopen dagen ook LEGO-nieuwssites afstruinen om dat bij te houden...)
Creator 3-in-1
Majestic Rhino
[Afbeelding]
Botanicals
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Seasonal
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Super Mario
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Star Wars
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Force Burner Snowspeader
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Thx voor de tip.
Ps goed kijken of het bij jezelf goed staat!
Dank voor het delen! Zelf vooral benieuwd naar de mini bonsai trees en of deze op minifigure scale als bomen gebruikt kunnen worden in mocsTc99m schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:39:
Er zijn trouwens deze week nog veel meer nieuwe sets aangekondigd (verkrijgbaar vanaf 1 augustus) die volgens mij nog niet in deze thread zijn gedeeld (wie gaat er met het weer van de afgelopen dagen ook LEGO-nieuwssites afstruinen om dat bij te houden...)
Creator 3-in-1
Majestic Rhino
[Afbeelding]
Botanicals
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Seasonal
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Super Mario
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Star Wars
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Force Burner Snowspeader
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze bedoel je?rammes schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:25:
Het verbaasd me gezien de populariteit van de winter villlage sets dat niemand een mooie aanvulling heeft ingediend via Bricklink.
:strip_exif()/f/image/KTM90oANlSHSkmxTb6ClVuyd.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb deze overwogen, maar ik vond hem te groot voor in een wintervillage. De andere gebouwen zijn wat kleiner
Hier zeker ook! Vind hem ook heel geinig.iketot schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:00:
[...]
De Hibiscus komt hier zeker, wat n leuke set!
....
Ondertussen is mijn volgende bouwsessie gearriveerd:
:strip_exif()/f/image/978ohmFYQ1FQkh08Jx17EfAZ.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/BiuGkR7sYd31qVezRYsYPOnO.jpg?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 36% gewijzigd door SuBBaSS op 03-07-2025 18:21 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Hoe kun je dit zien? Wat is normaal qua (dubbele) punten?Squishie schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:47:
Korte update. Reactie van lego gehad en inderdaad was iets fout gegaan bij meerdere members en het missen van de dubbele Lego insiders punten.
Thx voor de tip.
Ps goed kijken of het bij jezelf goed staat!
De build is redelijk rechttoe en rechtaan, paar verrassende stappen maar niets buitengewoons.
Het resultaat vind ik persoonlijk echt super, erg blij met dit model en de looks
Mogelijk dat ik hem ook nog een keer omtover naar het default model zonder alle poespas erop.

En dan na twee jaar lang twijfelen en tegenstribbelen heb ik dan toch toegegeven en mijn volgende build gekocht. Veruit de grootste set met de meeste bricks die ik ooit gekocht heb, ik kijk er enorm naar uit om er mee te beginnen

hoi
In je lego insiders account kan de puntengeschiedenis zien.Kerngezond schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 23:09:
[...]
Hoe kun je dit zien? Wat is normaal qua (dubbele) punten?
Je moet het aankoop bedrag vermenigvuldigen met 7.5 (7.5 punt per Euro) en dat maal 2 (dubbele punten).
Voorbeeld bij aankoop van 100 Euro.
Normaal: 100x7.5 = 750 punten
Dubbele punten: 100x7.5x2=1500 punten
wauw fantastisch die nieuwe aankoop! heel veel plezier gewenstReVision. schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 08:33:
Deze week dan eindelijk de Icons Defender gebouwd (die stond wat maandjes te wachten in de kast)
De build is redelijk rechttoe en rechtaan, paar verrassende stappen maar niets buitengewoons.
Het resultaat vind ik persoonlijk echt super, erg blij met dit model en de looks
Mogelijk dat ik hem ook nog een keer omtover naar het default model zonder alle poespas erop.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En dan na twee jaar lang twijfelen en tegenstribbelen heb ik dan toch toegegeven en mijn volgende build gekocht. Veruit de grootste set met de meeste bricks die ik ooit gekocht heb, ik kijk er enorm naar uit om er mee te beginnen
[Afbeelding]
Idd te groot, ik bedoel eigenlijk zo’n set met allemaal kleine attracties en kraampjes ofzo.
Ik zou het doen!
Die ziet er een stuk beter uit dan verwacht! Ik had gehoopt dat ik 'm niet zou willen, maar ik wil 'm...

Nomen nescio
The global professional services giant has long provided full-time employees up to $1,000 a year to pursue hobbies and wellness. But recently it tweaked the policy so that the money could cover something previously excluded.
“The Big Four professional services firm has updated its long-running well-being subsidy program to include ‘Legos and puzzles’ on a list of items that Deloitte will reimburse,”
Giving some employees a bit of cash to nudge them to unwind with a multi-hour Lego build is a lot cheaper than dealing with the consequences of a burnt-out workforce.
But new research suggests paying for your employees’ Lego sets won’t just save the company by helping your team blow off steam. It also might make workers just a little smarter.
Hahaha, ik weet precies hoe je je voelt. Chewbacca heb ik niet gekocht, maar C-3PO en R2D2 wel en deze moet ik ook hebben. Samen met UCS AT-ST en X-Files set. En dan nog UCS Deathstar later dit jaar. Aaargh!Bra-Jo schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 12:41:
[...]
Die ziet er een stuk beter uit dan verwacht! Ik had gehoopt dat ik 'm niet zou willen, maar ik wil 'm...
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Mijn Lego pagina is leeg, en andere bookmark heeft inhoud niet beschikbaar. Wtf. Iemand die zo vrij is jij juiste richting op te wijzen?
Bedoel je deze? https://www.bricklink.com...rogram/series-7/main.pagehimlims_ schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:46:
Ik zal wel iets verkeerd doen, of Google komt met verkeerde personaliseerde linkjes; ik krijg niet de laatste bricklink Lego serie gevonden. Waarvan de preorder recentelijk geweest is.
Mijn Lego pagina is leeg, en andere bookmark heeft inhoud niet beschikbaar. Wtf. Iemand die zo vrij is jij juiste richting op te wijzen?
Vroeger steelden ze ten minste nog van de rijken en gaven het aan de armen:
:strip_exif()/f/image/KSDIMWfFTyfY18DbWev6xpjw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gOhlGxbeRJDkLqXXIzLl9bhn.jpg?f=fotoalbum_large)
Zomers is het weer tijd voor Gay Pride:
:strip_exif()/f/image/5RKzLb8PPhpaCuFG47oLhvFx.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand nog op zoek naar een vakantiehuis aan zee?
Jammer joh, ik heb hem al geboekt
:strip_exif()/f/image/jlnhNZyJe63rtUiowgvu2bXF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pRWZIvHrXbbTXaO1JehikISy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R3yKRkGscwudoyNMPrCDkDy6.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar ik heb natuurlijk wel last van de werkzaamheden onderweg naar Italië:
:strip_exif()/f/image/P8TLPPOVZIu9L8SUaM3WTk1X.jpg?f=fotoalbum_large)
En zit er airco in dat ding? Zo nee laat maar zitten
Maar ff zonder gekheid: leuk huis, zo bouwde ik ze vroeger ook nog wel eens
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Lijkt wel juiste plek - echter krijg ik het piraten eiland/haven stad niet meer gevonden.
Heb wel de order bevestiging van Lego.com, maar klik ik door zie alleen een bedrag, niet het item.
Klantenservice gesproken zegt dat bestelling wel in pre-order is.
Echter krijg ik niet gevonden wat ik ookal weer besteld had
https://www.bricklink.com...97/The-Thieves-of-Tortuga
Ik zie die met thumbnail nog wel in het besteloverzicht staan, maar details van de bestelling geeft alleen prijs, betaalwijze en afleveradres. Geen details over de set zelf.
[ Voor 49% gewijzigd door luukske op 04-07-2025 19:22 ]
En het is wmb. niet eens een 'dunk' maar een 'slam dunk'.
:strip_exif()/f/image/3i5UlXj5bCWl8batYRAWmpu9.jpg?f=fotoalbum_medium)
(klikklik)
Ik was erg enthousiast over deze samenwerking. Ben al m'n leven een nike guy, maar word van de Nike schoenen met lego-studs dan weer niet koud of warm.
Leuke, niet al te moeilijke bouw. Grappige details, zoals de opbergruimtes in de schoen en de bal die kan draaien. En natuurlijk die minifig met z'n gedetailleerde outfit en ballenhoofd.
Hier staat ie achter z'n raam.
:strip_exif()/f/image/JoDTt9VlyeRo4maJvcc1djp9.jpg?f=fotoalbum_medium)
(klikklik)
Nou ga ik me geestelijk voorbereiden op het (af-)bouwen van een Sian die namens een mede-tweaker naar me onderweg is.
Ik volg je voor geen meter.SuBBaSS schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 20:07:
Done.
En het is wmb. niet eens een 'dunk' maar een 'slam dunk'.
[Afbeelding]
(klikklik)
Ik was erg enthousiast over deze samenwerking. Ben al m'n leven een nike guy, maar word van de Nike schoenen met lego-studs dan weer niet koud of warm.
Leuke, niet al te moeilijke bouw. Grappige details, zoals de opbergruimtes in de schoen en de bal die kan draaien. En natuurlijk die minifig met z'n gedetailleerde outfit en ballenhoofd.+
Hier staat ie achter z'n raam.![]()
![]()
[Afbeelding]
(klikklik)
Nou ga ik me geestelijk voorbereiden op het (af-)bouwen van een Sian die namens een mede-tweaker naar me onderweg is.
Klinkt als een 11 op een schaal van 10'slam dunk'
Was? Het viel tegen? Vast geen 11 dan.Ik was erg enthousiast over deze samenwerking.
Een 5'je?niet koud of warm
Toch een 7 dan?Leuke, niet al te moeilijke bouw. Grappige details, zoals de opbergruimtes in de schoen en de bal die kan draaien. En natuurlijk die minifig met z'n gedetailleerde outfit en ballenhoofd.+
Wat vind je er nou van? 😬
De lego kant zeer geslaagd.Karp schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 20:41:
[...]
Ik volg je voor geen meter.
[...]
Klinkt als een 11 op een schaal van 10
[...]
Was? Het viel tegen? Vast geen 11 dan.
[...]
Een 5'je?
[...]
Toch een 7 dan?
Wat vind je er nou van? 😬
Die (Nike Tn-) schoenen mogen ze houden.
Duidelijk?
Iemand een idee hoe lang die in het assortiment blijven?
Zit een airco op het dak! Maar maakt voor mij niet, ik zit toch alleen maar met een cocktail in het zwembad.The Eagle schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 18:11:
Leuk vakantiehuis, maar om in te tukken heb ik toch liever iets met muren rondom. Zeker in Italië
En zit er airco in dat ding? Zo nee laat maar zitten
Maar ff zonder gekheid: leuk huis, zo bouwde ik ze vroeger ook nog wel eens

Deze set (31153) heeft een paar toffe MOC's. Ik heb hem dubbel dus hij gaat zeker nog terugkomen in de lego stad!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wat hebben de auto's gedaan dat ze in de gevangenis moeten?
Eigenlijk nog steeds niet... Geslaagd, maar ze mogen de schoenen houden... Maar de Lego maakt de schoenen...SuBBaSS schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 20:52:
[...]
De lego kant zeer geslaagd.
Die (Nike Tn-) schoenen mogen ze houden.
Duidelijk?![]()

Hij heeft het over deze schoen:42erik schreef op zondag 6 juli 2025 @ 09:13:
[...]
Eigenlijk nog steeds niet... Geslaagd, maar ze mogen de schoenen houden... Maar de Lego maakt de schoenen...
https://about.nike.com/en...zMzQ4Mjk1MC4xNzUxNzg4MTc0
Dat was had ik er echt nooit uit gehaald... Dank je wel!Yonix schreef op zondag 6 juli 2025 @ 09:50:
[...]
Hij heeft het over deze schoen:
https://about.nike.com/en...zMzQ4Mjk1MC4xNzUxNzg4MTc0

https://www.lego.com/nl-n...ryOpen=true&galleryView=1
De Porsche, Lambo en Bugatti gaan hier wel komen. Alleen de Hellcat ben ik niet heel erg van overtuigd. Oogt iets te...steriel?
Hellcat zonder stickers, geweldig toch?XFlame schreef op zondag 6 juli 2025 @ 10:44:
Het poppetje bij de Bugatti heeft wel een Karen kapseltje hoor...Allemachtig. Geef je miljoenen uit aan Bugatti, heb je alleen geld voor een bloempotkapsel![]()
De Porsche, Lambo en Bugatti gaan hier wel komen. Alleen de Hellcat ben ik niet heel erg van overtuigd. Oogt iets te...steriel?
Ik zou het doen!
Dank
Heel blij mee, eindelijk weer wat niet F1 auto's.
10 dezelfde was me toch echt te gek.
Heb hier meer mee dan die film auto's die straks weer komen. (op F2F na dan).
Er ontbrak wat info begrijp ik.42erik schreef op zondag 6 juli 2025 @ 09:13:
[...]
Eigenlijk nog steeds niet... Geslaagd, maar ze mogen de schoenen houden... Maar de Lego maakt de schoenen...
Over die samenwerking met Nike was al eerder gepost, ik ging ervan uit dat wel duidelijk was hoe die uit ging pakken (speciale lego set + speciaal Nike model schoen).
Over die schoen ging het dan ook, zoals @Yonix aangaf.
Niet over het model van een schoen.
-Over het set nummer inVersaevel schreef op zondag 6 juli 2025 @ 13:22:
Hoe zet je ook alweer een complete inventaris van een set in lijst op bricklink. Ik ben het even kwijt.
Dank
-Selecteer de set
Naast de set info zie je dan: Item Consists Of en tadaa
Bedankt voor deze tip!Squishie schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 08:40:
[...]
In je lego insiders account kan de puntengeschiedenis zien.
Je moet het aankoop bedrag vermenigvuldigen met 7.5 (7.5 punt per Euro) en dat maal 2 (dubbele punten).
Voorbeeld bij aankoop van 100 Euro.
Normaal: 100x7.5 = 750 punten
Dubbele punten: 100x7.5x2=1500 punten
Dat moderne huisje is zo leuk! Ik heb hem toevallig eerder deze week met de kortingsactie gekocht.PlasticFan schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 17:35:
Voor de Lego-komkommertijd hier wat bouwsels van de afgelopen maanden.
Vroeger steelden ze ten minste nog van de rijken en gaven het aan de armen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zomers is het weer tijd voor Gay Pride:
[Afbeelding]
Iemand nog op zoek naar een vakantiehuis aan zee?
Jammer joh, ik heb hem al geboekt:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar ik heb natuurlijk wel last van de werkzaamheden onderweg naar Italië:
[Afbeelding]
Bedankt voor deze tip, ik wist niet dat je een plaatje in een plaatje kon verbergen.
Wat betreft dat kapsel, ik vind dit juist wel wat hebben. Maar ik ben bevooroordeeld, want de twee associaties die ik er bij heb zijn Vulcaanse vrouwen en Claire Dearing uit Jurassic World, en laten dat nou net mijn types zijn.XFlame schreef op zondag 6 juli 2025 @ 10:44:
Het poppetje bij de Bugatti heeft wel een Karen kapseltje hoor...Allemachtig. Geef je miljoenen uit aan Bugatti, heb je alleen geld voor een bloempotkapsel![]()

Kwam per toeval in mijn joetjuub feed, en ik vind het wel een knappe productie van een kanaal dat ik nog niet kende.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
zo heb ik https://www.bricklink.com...97/The-Thieves-of-Tortuga besteldKapoen schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:13:
Mooie retrospectieve van het classic pirates thema:
[YouTube: The Pirates of 1989 ~ LEGO Conquers the Caribbean | RETROspectacle]
Kwam per toeval in mijn joetjuub feed, en ik vind het wel een knappe productie van een kanaal dat ik nog niet kende.
denk dat de huidige modular straat maar eens ga vervangen voor piraten thema
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"