Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 122 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:29
Tc99m schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:09:
[...]

De toevoeging Centraal aan je station impliceert overigens wel dat er nog (minstens) twee andere stations in je stad zijn. ;)

(en bij Brutopia moet ik ook aan iets anders denken, haha, maar dat zal wel niet gerelateerd zijn gezien je username)
Het is een station / stad in aanbouw. Ik heb ook een straat met inmiddels 3 modulars gemaakt (5x2 baseplate totaal) met straat verlichting en werkend stoplicht. Daar komt binnenkort nog een post over als ik klaar ben met het station. Alleen iets met plaats enz. |:( Staat ook nog een police station klaar om gebouwd te worden zodat de straat weer uitgebreid gaat worden. Iets met teveel lego en te weinig tijd.

Dus het kan alle kanten nog op qua stations. Ik heb ook tiles bedrukt zonder "Centraal" erachter maar dan vond ik het wat leeg uitzien gezien de lengte van de tile die ik nodig heb en de korte plaatsnaam. De naam Brutopia is inderdaad afgeleid van mijn nickname :+

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

daffie82 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:17:
Zijn er al details bekend over de Enterprise D van Lego die uitkomt op Black Friday?

Vooral de exacte grootte ben ik benieuwd naar.
https://www.bricktastic.n...se-d-the-next-generation/

Schijnt dat Lego de rechten voor Star Trek heeft.

Dat is voor mij wel een "ohoh". Star Wars is niet zo mijn ding, wat mij veel geld bespaard heeft.

Maar Star Trek daarentegen....

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

roeleboel schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:29:
[...]

Ik heb een paar dagen terug op facebook iets zien passeren dat er een recent gerucht is dat ie +-30cm lang zou worden... (wat mij persoonlijk tegenvalt, ie zou echt wel -een pak- groter mogen)
Begrijp ik. Voor mij zou het echter ideaal zijn. Ik heb niet zo veel plaats namelijk ;)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025
Lucky-Shirt schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:37:
[...]

https://www.bricktastic.n...se-d-the-next-generation/

Schijnt dat Lego de rechten voor Star Trek heeft.

Dat is voor mij wel een "ohoh". Star Wars is niet zo mijn ding, wat mij veel geld bespaard heeft.

Maar Star Trek daarentegen....
nou dit inderdaad, ik hoop echt dat het niet eruit ziet.

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:00
Brutuss schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:30:
[...]

Het is een station / stad in aanbouw. Ik heb ook een straat met inmiddels 3 modulars gemaakt (5x2 baseplate totaal) met straat verlichting en werkend stoplicht. Daar komt binnenkort nog een post over als ik klaar ben met het station. Alleen iets met plaats enz. |:( Staat ook nog een police station klaar om gebouwd te worden zodat de straat weer uitgebreid gaat worden. Iets met teveel lego en te weinig tijd.

Dus het kan alle kanten nog op qua stations. Ik heb ook tiles bedrukt zonder "Centraal" erachter maar dan vond ik het wat leeg uitzien gezien de lengte van de tile die ik nodig heb en de korte plaatsnaam. De naam Brutopia is inderdaad afgeleid van mijn nickname :+
Haha, ja, het was maar een grapje hoor (aangezien een stad volgens de richtlijnen van de NS minimaal 3 stations moet hebben, plus een minimaal aantal reizigers per dag, voordat het hoofdstation in aanmerking komt voor het toevoegsel "centraal" - al hebben ze bijv. in Eindhoven ook het evenementenstation bij het PSV-stadion meegeteld dat maar zelden wordt gebruikt). Ik wil je in ieder geval niet opjagen qua bouwen, en snap je overwegingen. ;)

scintillating

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-01 18:21
Mad-Matt schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:52:
[...]

Erg tof en je plannen zijn een goed idee, het park ziet er nu wat "plat" uit, met die overs creëer je wat meer diepte in het geheel. Ben benieuwd als het af is.
Minder plat nu, heb ook de stoepranden 1 plate hoger gedaan zodat de schuinen stukken ongeveer matchen met de rest van het park. De ronde studs in het water zijn printed tiles met bubbels. Weet nog niet zeker of ik tevreden ben met het riet, dus als iemand suggesties heeft om dat te verbeteren let me know :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUD6V_fFFmOmpXuud4NICbwXl_I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gWWNkRs7mWXYbdVdeoGv6128.png?f=fotoalbum_large

Xbox Live: MarkH

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52
Tc99m schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:09:
[...]

De toevoeging Centraal aan je station impliceert overigens wel dat er nog (minstens) twee andere stations in je stad zijn. ;)

(en bij Brutopia moet ik ook aan iets anders denken, haha, maar dat zal wel niet gerelateerd zijn gezien je username)
En het zal er druk zijn! 😄
Om voor een Centraal Station in aanmerking te komen, moet een stad volgens ProRail minimaal 100.000 inwoners hebben en moeten minimaal 40.000 reizigers van het station gebruikmaken. Ook moeten er nog minimaal twee andere stations zijn.
- https://nos.nl/artikel/23...h-centraal-station-noemen

• Brutuss
Ah kijk hier rijd ProBrick dus die hebben niet zo'n hoge eisen :D

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01 20:48

Mad-Matt

TheDoctor#2181

MarkH NL schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:59:
[...]

Minder plat nu, heb ook de stoepranden 1 plate hoger gedaan zodat de schuinen stukken ongeveer matchen met de rest van het park. De ronde studs in het water zijn printed tiles met bubbels. Weet nog niet zeker of ik tevreden ben met het riet, dus als iemand suggesties heeft om dat te verbeteren let me know :-)

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, voor het riet ga ik even nadenken. Riet is lastig, alles is rechtop en Lego heeft daar niet veel van.

Edit:
https://www.toypro.com/nl...WZTVDD0lSUAxoC69IQAvD_BwE

Deze inkorten als rechte sprietjes.

En ik weet niet hoe ze heten, maar die kleine sprietjes op die rode plant. Die rondom je kattenstaarten zetten voor wat meer "body" bij de planten
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt1a9f250bdba1b5ed/10329_alt3.png?format=webply&fit=bounds&quality=70&width=800&height=800&dpr=1.5

[ Voor 31% gewijzigd door Mad-Matt op 25-06-2025 11:25 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Karp
[...]

[Afbeelding]
"ninjago-water" 😄

Ziet er tof uit zo met hoogteverschil! Lijkt me wel een uitdaging om te balanceren tussen beetje spannend en afwisselend landschap vs vrij statische formele tuin tot nu toe!

• MarkH NL
Karp schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:20:
[...]

"ninjago-water" 😄

Ziet er tof uit zo met hoogteverschil! Lijkt me wel een uitdaging om te balanceren tussen beetje spannend en afwisselend landschap vs vrij statische formele tuin tot nu toe!
Ja ben toen echt super lang bezig geweest met andere soorten water maar uiteindelijk is dit het meest haalbare / mooiste. Rest van t park kan langzaamaan gevuld gaan worden met bomen/struiken/bloemen.

• Karp
Brutuss schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:16:
[...]

Ah kijk hier rijd ProBrick dus die hebben niet zo'n hoge eisen :D
Die hebben een hele slechte online presence. Kon ik niks van vinden 😄

Maar het concept "centraal" is wel een grappige. Ik weet bar weinig van treinen, maar die vind ik leuk om te onthouden. Almere voldoet bijvoorbeeld ook niet hieraan. Heel veel stations maar te weinig gebruikers voor Almere Centrum.
En als ik even verder zoek nu: Wikipedia: Lijst van spoorwegstations in Nederland
Zwolle heeft wel genoeg gebruikers, maar te weinig stations

• Karp
[...]

[Afbeelding]
Lisdodde is het lijkt me? Of wil je ook nog riet?
Wikipedia: Grote lisdodde

Ik vind online deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VhcyoMNZ97TdtrWI-ZjwuO8q7E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zMezT3JBx0kkezBXHrvHGoHy.png?f=user_large
Blad vind ik niet echt wat, maar stengel en "sigaar" wel.

• MarkH NL
Karp schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:36:
[...]

Lisdodde is het lijkt me? Of wil je ook nog riet?
Wikipedia: Grote lisdodde

Ik vind online deze:
[Afbeelding]
Blad vind ik niet echt wat, maar stengel en "sigaar" wel.
Oeh ja, dat ziet er beter uit! Blad is denk ik om het random te maken, even kijken of ik ook zoiets kan bedenken

• Karp
MarkH NL schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:40:
[...]

Oeh ja, dat ziet er beter uit! Blad is denk ik om het random te maken, even kijken of ik ook zoiets kan bedenken
In het Engels heet het "cattail". Er zijn nog wel meer variaties te vinden op hoe je die kan bouwen (met wisselende kwaliteit).

• MarkH NL
Karp schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:45:
[...]

In het Engels heet het "cattail". Er zijn nog wel meer variaties te vinden op hoe je die kan bouwen (met wisselende kwaliteit).
Heb nu zoiets, misschien doe ik er nog een aantal losse stems bij als normale begroeiing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcIyzNem_yQyy0cNZIDy9kJibuw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LXS4b3UVJjN6HpgoW0o4NDIZ.png?f=fotoalbum_large

• Brutuss
MarkH NL schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:54:
[...]

Heb nu zoiets, misschien doe ik er nog een aantal losse stems bij als normale begroeiing

[Afbeelding]
Ziet er veel beter uit zo (y)

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:54
edit: actie is alweer verlopen ;w

Toevallig iemand die interesse heeft in de Mclaren P1? Zijn nu met de aanbieding bij CDiscount "maar" 250,- per stuk (incl. de HELLO10 kortingscode). Heb zelf genoeg aan 1 en zou dan 2 kopen :)

[ Voor 21% gewijzigd door RubjeMazter op 26-06-2025 08:30 ]

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Wailing_Banshee schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 08:42:
[...]

BTDT...

Het heeft even geduurd voordat ik alle stukjes weer teruggevonden had (en een les geleerd: GEEN GLAZEN VAAS GEBRUIKEN!) Ze staan nu in een geprinte vaas :D

Mijn TRex schedel is ook al eens zijn tanden verloren omdat de kat vond dat hij beter op de grond kon liggen...
Wel goede tip op zich. Maar laat het voorlopig wel even zo (de vaas heeft het overleefd).
Ik zorg iig. wel dat dat wat nog wel in een (glazen) vaas zit zodanig in een kast staat dat ze er niet zomaar bij kan.

Bij mij heeft ze eerder eens de Hubble telescoop in een baan naar de grond gebracht. Ook dat was flink zoeken naar de parts, maar dat is goedgekomen.
En mevrouwtje zelf heeft onderhand wel door dat ze niet in de lego-kasten moet komen. Dat heeft ze wel geweten. :+

Ze heeft zelf een paar lego onderdeeltjes waarmee ze mag spelen en dat doet ze regelmatig. O+

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Wailing_Banshee

You're Next

SuBBaSS schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:30:
[...]

Wel goede tip op zich. Maar laat het voorlopig wel even zo (de vaas heeft het overleefd).
Ik zorg iig. wel dat dat wat nog wel in een (glazen) vaas zit zodanig in een kast staat dat ze er niet zomaar bij kan.
Bij ons viel het rechtstreeks op het laminaat :D Het was het eerste lego wat hij op de grond heeft gegooid. Charlie zit regelmatig bij m'n tijger om hem langzaam naar de rand te duwen :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SuBBaSS schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:28:
Het heeft nog even geduurd maar het was onvermijdelijk:

[Afbeelding]

Mijn allerliefste kitten heeft de vaas omgekegeld terwijl ze zelf van de kast pleurde.
Scheelt wel een hoop dweilen tov. 'the real thing'. :+
Primeurtje voor mij.

Terwijl ze viel hoorde ik een kettingreactie; aan de andere kant van de kast had ik een aantal bakken met nog uit te zoeken parts staan. Vooral veel klein grut. Op de een of andere manier zijn die ook gevallen.
Ik denk dat ik daar over vele jaren nog onderdeeltjes van terug ga vinden.

Wat
een
zooi
:|
(Her)sorteren is een k*t werk. Vind niemand leuk. Zoals hier heb gedaan;

Eoa 2persoons hoeslaken gepakt, alle Lego daarop geflikkerd.

En dan in hele grove secties verdelen:
- Bricks
- plates
- technics
- figures
- voertuigen
- dieren en tuin

En zo beetje bij beetje in de avond.

Is die berg leeg? Dan herhalen per selectie; en zo steeds verder specificeren

Bricks?
- singles
- basic
- speciaal

Dan bricks singles:
1x2
1x3
1x4 etc

Echt een pokke werk, maar als je het zo in losse stukken/secties verdeeld is het te doen.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:49

rammes

koekebakker 1e klas

Ik zie dat Bricklink serie 4 heeft afgeschreven van mijn creditcard gisteren, dan konden ze wel es geleverd worden binnekort. Wel zwaar irritant dat die levering altijd in de vakantie is.

Ik zou het doen!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Wailing_Banshee schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:41:
[...]

Bij ons viel het rechtstreeks op het laminaat :D Het was het eerste lego wat hij op de grond heeft gegooid. Charlie zit regelmatig bij m'n tijger om hem langzaam naar de rand te duwen :p
Dat van die tijger snap ik wel, moet ie zijn territorium ineens ook met die kattenkop delen!? :(

Heb jij toevallig die tuxedo kat ook?
Of heeft iemand anders hier die en die wel eens tegenover hun huiskat(ten) gezet?

Kan me voorstellen dat dat best hilarisch (maar niet zonder brokken) kan verlopen. :D

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Lego account en Bricklink account gaan voor het eind van het jaar samen.

https://brickset.com/arti...t-integration-coming-soon

"All your data belongs to us" })
(hebben ze op zich al, maar dan dus zonder extra hoepels)

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

AppieNL schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:44:
Lego account en Bricklink account gaan voor het eind van het jaar samen.

https://brickset.com/arti...t-integration-coming-soon

"All your data belongs to us" })
(hebben ze op zich al, maar dan dus zonder extra hoepels)
Dat gaat nog wat worden...
Zal veel aan moeten passen, want onze BL heeft Lego in de naam en dat mag niet.

Trouwens wist ik niet eens dat je bij Lego ook een nickname had.
Heb hem opgezocht en het is iets in de trend van:

GeneraalRondzwiependeHapjespan 8)

Wie dat ooit bedacht heeft? Kan me niet voorstellen dat ooit zelf ingevuld te hebben.
Lijken gewoon 3 random woorden achter elkaar.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

JBplap schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 23:03:
[...]

i dont get it

Wie dat ooit bedacht heeft? Kan me niet voorstellen dat ooit zelf ingevuld te hebben.
klopt - wordt 'at random' per user gegenereerd

• Wally2002
  • Laatst online: 09:44
[...]

Wie dat ooit bedacht h
eeft? Kan me niet voorstellen dat ooit zelf ingevuld te hebben.
Die nicknames bij Lego zijn automatisch gegenereerd. Hier ook iets vergelijkbaars.

De username bij BL gaat dus verdwijnen. Men raad aan om de nickname op de lego site nu aan te passen naar de gewenste naam die je dan ook op BL wilt terugzien.
Overigens gaan ze dit najaar dus al wel samenvoegen maar gaat men nog niet gelijk over op 1 nickname, je blijft nog even de username van BL houden.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
[...]

Als ik de tekst begrijp uit het artikel op brickset, wordt je Lego account nickname je naam op Bricklink. Dus enjoy GeneraalRondzwiependeHapjespan op Bricklink :)

(Ik heb mijn Lego account nickname trouwens wel zelf ingesteld, maar dat is inmiddels dik 10 jaar geleden, dus vraag me niet hoe)

Edit: wat Wally2002 zegt.

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Ik heb nooit zoveel vertrouwen in migraties.

Daarnaast staat Lego account op naam v partner, BL op naam van mij. En hebben we op BL Lego in de naam, en dat mag niet meer straks. Als je dus een shop hebt die mensen kennen moet je opeens over naar een nieuwe naam.

• Wally2002
JBplap schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 23:29:
[...]

Ik heb nooit zoveel vertrouwen in migraties.

Daarnaast staat Lego account op naam v partner, BL op naam van mij. En hebben we op BL Lego in de naam, en dat mag niet meer straks. Als je dus een shop hebt die mensen kennen moet je opeens over naar een nieuwe naam.
BL heeft al langer de regel dat er geen LEGO in de winkelnaam mag voorkomen. Ook toen ze nog niet door Lego waren gekocht.
Wel verklaarbaar: het geeft onduidelijkheid of je nu met de echte LEGO te maken heeft, en lego is ook wel bekend dat ze actief hun merkenrecht beschermen.

Edit: opvallend dat het dan bij jou wel in de naam staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Wally2002 op 26-06-2025 06:28 ]

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 17-12-2025

Wailing_Banshee

You're Next

SuBBaSS schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:45:
[...]

Dat van die tijger snap ik wel, moet ie zijn territorium ineens ook met die kattenkop delen!? :(

Heb jij toevallig die tuxedo kat ook?
Of heeft iemand anders hier die en die wel eens tegenover hun huiskat(ten) gezet?

Kan me voorstellen dat dat best hilarisch (maar niet zonder brokken) kan verlopen. :D
Ja, die hebben we ook, zijn we op dit moment aan het bouwen (maar wij bouwen een half uurtje op de dagen dat we thuiswerken, dus dat gaat niet supersnel :D)
himlims_ schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:13:
[...]

(Her)sorteren is een k*t werk. Vind niemand leuk. Zoals hier heb gedaan;
Waarom zou je het hersorteren? Het ging in mijn geval om 2 verschillende bossen bloemen, gewoon alle stukjes die ik kon vinden in een bak gedaan en de twee bouwinstructies er weer bijgezocht. Ben er weer een paar avonden mee zoet geweest :D
[...]

Ik ben Inspecteur Rennende Neushorn :p Ik had dat al gezien toen ik probeerde in te loggen in de app, snapte het toen totaal niet waar die naam vandaan kwam (na een paar keer proberen kwam ik eracht dat dat mijn nickname was).

En ik wist niet dat je die kon aanpassen!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:46
Ik hoop dat ze de bricklink site wat toegankelijker maken voor mobiele devices, nu is dat echt een drama op je mobiel.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• mawashigeri
  • Laatst online: 10:30
[...]

Als ik naar mijn eigen nick kijk heb ik die 100% zeker zelf ingevuld! Wel vergeten daarna.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05:54
[...]

Welke store is van jou? :)

• gielie
Met het zien van @zonoskar zijn UCS Venator toch maar weer een uurtje ingepland om de Millennium Falcon verder te bouwen. Ik merk dat het mij wel wat moeite kost om er mee verder te gaan, dit heb ik tot nu toe niet gehad met Lego bouwen, veel herhaling en weinig leuke stukken. Soort van saaie modulaire onderdelen. Dan vind ik de collectors editions van Harry Potter vele malen leuker om te bouwen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHj-boZIoGi-3skaKUB_nX7lWgs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ocJpdJis6klqa03QHc41BLV0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/heFiOPwoMyA4e0i9_C_ssdgJ5fM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJdRUsmSivMgzCS07O5xWFFH.jpg?f=fotoalbum_tile

Maar goed zak 5 is klaar op naar zak 6.
Waar is toch die 2de Porg gebleven hij blijft maar weglopen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gielie schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:47:
Met het zien van @zonoskar zijn UCS Venator toch maar weer een uurtje ingepland om de Millennium Falcon verder te bouwen. Ik merk dat het mij wel wat moeite kost om er mee verder te gaan, dit heb ik tot nu toe niet gehad met Lego bouwen, veel herhaling en weinig leuke stukken. Soort van saaie modulaire onderdelen. Dan vind ik de collectors editions van Harry Potter vele malen leuker om te bouwen.
Had eenzelfde ervaring met technics/sian (vond als kind geweldig - als AFOL minder.

Maar zo is er voor iedereen wel iets; collega van me vind de mozaïeken geweldig, ik vind ze eentonig en monniken werk. Halve familie is inmiddels druk met bloemen en tafelstellen van Lego. Thuis ziet de entreehal eruit als een halve sectie harrypotter bij de intertoys :+

Dat is wel echt de kracht van Lego; voor iedereen is wel iets te vinden, en dan gaat het veelal niet direct om Lego; motorrijdende oom heb ik de Ducati gegeven, oude klasgenoot de big-bang set. Etc etc

• RubjeMazter
Valt mij nu pas op: Komt het boekje van de Millenium Falcon in een map met ringen?

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:49

rammes

koekebakker 1e klas

RubjeMazter schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:25:
[...]

Valt mij nu pas op: Komt het boekje van de Millenium Falcon in een map met ringen?
Ik zou het geen boekje noemen. 8)

Ik zou het doen!

• RubjeMazter
rammes schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:27:
[...]

Ik zou het geen boekje noemen. 8)
Sorry, bijbel :+

• gielie
RubjeMazter schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:25:
[...]

Het is een behoorlijk boekwerk met een ringband. Dit is de enige set waarmee ik twijfel om hem digitaal te gebruiken, maar zo eigenwijs als ik ben gebruik ik de hardcopy.

• RubjeMazter
gielie schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 18:11:
[...]

Het is een behoorlijk boekwerk met een ringband. Dit is de enige set waarmee ik twijfel om hem digitaal te gebruiken, maar zo eigenwijs als ik ben gebruik ik de hardcopy.
Wist ik niet :D
Is die van de Titanic dan ook zo, of die van de Eiffeltoren?
Alle 1:8 auto's hebben gewoon 2 dikke boeken en geen ringen.

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-01 20:07
Titanic en Eiffeltoren hebben allebei 3 boeken.

• R3W
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online

R3W

Afgelopen weekend met de dubbele insiders punten toch overstag gegaan en een nieuwe set aangeschaft. Alle punten ingeleverd voor korting en vrijwel hetzelfde aantal punten terug gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJXf4-5NXKiDKEt9k9Ji18yPvWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/brZ5hvmSFCerqICYR68qyOkW.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste zakjes van het leeuwenridder kasteel zijn gebouwd en vind het nu al een geweldige set. Zitten leuke bouwtechnieken en verhaaltjes in.

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-01 20:43
R3W schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 21:40:
Afgelopen weekend met de dubbele insiders punten toch overstag gegaan en een nieuwe set aangeschaft. Alle punten ingeleverd voor korting en vrijwel hetzelfde aantal punten terug gekregen.

[Afbeelding]

De eerste zakjes van het leeuwenridder kasteel zijn gebouwd en vind het nu al een geweldige set. Zitten leuke bouwtechnieken en verhaaltjes in.
Een hele goede keus, die is zo gaaf! Heel veel bouwplezier!

Deze aanpassing aan de entree is wel erg aan te raden:
https://rebrickable.com/m...astle-ramp-10305/#details
Die maakt het kasteel nog een stukje mooier.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:54
delpetero schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:29:
Beste Lego liefhebbers en vermoedelijk zitten hier ook een aantal met een aardige verzameling. Ik vroeg mij af hoe jullie deze hebben verzekerd en hoe jullie hebben aangetoond bij de verzekering dat er een zekere waarde aanwezig is.
Ruim over de 1100 sets inmiddels, Onverzekerd (maar voor een klein deel wel gedekt in de inboedel verzekering.)

Kon wel verzekerd worden als 'verzameling met waarde' maar de kosten daarvan op jaarbasis kwamen op ongeveer een derde tot de helft van mijn jaarlijkse budget voor Lego, en dat heb/had ik niet over voor schijnzekerheid. (mocht dat laatste iemand triggeren, lees dan eerst de rest)

Er kunnen immers maar twee dingen gebeuren die verzekerbaar zijn: diefstal en brand.

Diefstal zal enkel gericht zijn, men weet wat er is en komt het even ophalen wanneer ik er niet ben. (en ik ben vrijwel altijd thuis)
ik verkoop niks en er komen niet veel mensen hier over de vloer, zodoende weten maar weinig mensen wat er in huis aanwezig is.
de hele collectie is dermate groot dat je bij een gerichte inbraak wel even bezig bent, mijn buren weten niet meer dan ze hoeven te weten en dat ik het ze van te voren laat weten als ik zou verhuizen, die zijn gevraagd de politie te bellen wanneer mensen met dozen mijn huis uit lopen zonder mijn aanwezigheid. Ik vertrouw er dus op dat dit wel voldoende ingedekt is.
Dan heb je nog de gelegenheidsdief die er met een paar gesloten/gesealde dozen vandoor gaat, Dat valt gelukkig binnen de inboedelverzekering en zit dus wel goed.
bovenstaande samenvattend: voor mijn geen reden om het te verzekeren.

Brand:
Tja, dat kun je deels zelf voorkomen en deels is het gewoon pech hebben.
- brand bij de buren betekend hopelijk enkel rook en waterschade, maar 90% of meer van de sets zit in opslag (ziplock zakjes in kartonnen of plastic dozen) dus dat krijg je wel weer schoon. slaat die brand over en brand ook mijn woning uit... tja vette pech. Misschien is de oorzaak nalatigheid en kan ik een schade claim indienen.
- brand in eigen woning:
Overdag - thuis? gelijk actie ondernemen (blussen, bellen, ect.). niet thuis? tja jammer dan maar ik leef nog. (waar ga ik vannacht slapen en wat trek ik morgen aan?)
S'nachts - Het was leuk jullie gekend te hebben! :+ de kans dat ik overleef is niet heel groot. Mocht ik het wel overleven dan zal ik daar zeer content mee zijn. misschien een go fund me om de sets waar ik alternate builds voor ontworpen heb weer terug te krijgen, voor de rest zijn de Lego sets maar spullen en herinneringen en begin ik gewoon weer opnieuw met verzamelen. (zonder de fomo om alles wat ik had weer perse terug te moeten hebben.)

TL;DR, informeer bij je verzekeraar wat de mogelijkheden zijn. (heb ik destijds ook gedaan, toen ik hier net woonde kwam er toch al iemand langs voor de invoedel en andere verzekeringen)
Maar vraag jezelf ook af waarom wil ik het verzekeren? en is dat wel zinvol? voor mij persoonlijk was het de kosten en moeite niet waard.

Kan mij nog herinneren dat ik als ik het wilde laten verzekeren ik dan een inventarisatie moest maken, dat zou dan eventueel gecontrolleerd worden.
Daarna werdt er half jaarlijks een update verwacht van wat eraan toegevoegd was en dat ging op basis van vertrouwen, met eventueel een controle bij twijfel van hun kant.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• Wally2002
Sato schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 00:45:

- brand in eigen woning:
[...]
S'nachts - Het was leuk jullie gekend te hebben! :+ de kans dat ik overleef is niet heel groot.
Tijdige alarmering is hier key: rookmelders en CO-melders ophangen zodat je op tijd wakker wordt en nog kan vluchten. Verder tussendeuren gesloten houden zodat rook van een beginnende brand zo langzaam mogelijk verspreid en vluchtroutes zo lang mogelijk beschikbaar blijven. Rook wordt veelal onderschat maar is juist dodelijk.
En ook 's nachts kun je de kans van uitbreken van brand in je woning natuurlijk ook verminderen, denk aan bewust omgaan met opladen van elektrische apparaten.
TL;DR, informeer bij je verzekeraar wat de mogelijkheden zijn. (heb ik destijds ook gedaan, toen ik hier net woonde kwam er toch al iemand langs voor de invoedel en andere verzekeringen)
Maar vraag jezelf ook af waarom wil ik het verzekeren? en is dat wel zinvol? voor mij persoonlijk was het de kosten en moeite niet waard.
Zeer goede tip. Je moet vooral zaken/gebeurtenissen verzekeren waarvan je zelf het risico/gevolg niet kan dragen.

• R3W
  • Niet online

R3W

Jakkus schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:27:
[...]

Een hele goede keus, die is zo gaaf! Heel veel bouwplezier!

Deze aanpassing aan de entree is wel erg aan te raden:
https://rebrickable.com/m...astle-ramp-10305/#details
Die maakt het kasteel nog een stukje mooier.
Dank je voor de tip. Ik ga hem denk ik eerst de set origineel bouwen. Ik lees op Rebrickable dat het alternatief geschikter is om minifigs op te plaatsen. Dat vind ik wel leuk dus ga het daarna denk ik wel proberen aan te passen.

• R3W
  • Niet online

R3W

[...]

Bij mijn weten heb ik voor mijn eerste bestelling op de LEGO site een account gemaakt met mijn mailadres zonder gebruikersnaam. Toen ik voor de eerste keer de LEGO app ging gebruiken kreeg ik een username toegewezen. Jaren lang heb ik tegen “DesignerRennendeCactus” :? aangekeken. Inclusief bijbehorende maf hoofdje van een minifig als avatar.
Een paar weken geleden was ik op LEGO Ideas aan het rondkijken en zag daar dat ik m’n naam en profielfoto aan kon passen. Daarna zag ik in de app ook mijn gewijzigde naam en afbeelding.

Heeft misschien iets te maken met de primaire doelgroep van een ‘afdeling’? Dat kinderen die de app gebruiken worden “geholpen” aan een nickname en volwassenen gebruiken van Ideas dit zelf mogen bedenken?

• Karp
Jakkus schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:24:
[Afbeelding]

Ik heb een paar extra modules van de Medieval Seaside Market gebouwd. Was leuk om te doen! Een paar foutjes in de handleiding, en de lijst met onderdelen klopte niet helemaal. Ik ben nu wel heel benieuwd hoe het straks staat samen met het origineel :) Wat me er vooral origineel aan lijkt is dat je alle modules op verschillende manieren aan elkaar vast kunt maken.
Ik had deze bijna gemist. Tof!

Wat voor foutjes kwam je zoal tegen? Volgens mij ga je sneller het geheel klaar hebben dan ik 😄

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:11

key

Even een foto van mijn space en beren minifig collectie.
Bij mijn vorige bestelling helaas vergeten de micro control center mee te bestellen.
Nog op zoek naar de nieuwe betaalbare space figs en de grijze. Net als de paarse air tanks.

Binnenkort toch weer eens naar Brams bouwstenen dan ook op zoek naar zwarte blokjes om de figuren aan de achterkant hoger te plaatsen.

Heb je nog figs die ik mis, ik hoor het graag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FjPaXXNKXNqqfyvqpTKnb2Smtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dziyx7P9Oq4uzCxK4ixGroIL.jpg?f=fotoalbum_large

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:04
R3W schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:16:
[...]

Dank je voor de tip. Ik ga hem denk ik eerst de set origineel bouwen. Ik lees op Rebrickable dat het alternatief geschikter is om minifigs op te plaatsen. Dat vind ik wel leuk dus ga het daarna denk ik wel proberen aan te passen.
Veel plezier, ik heb de set inmiddels al 3x gebouwd en het blijft een fantastische build.

naast de aanpassingen aan de toegangs'ramp', zou ik je ook deze aan raden:
een deur voor je kasteel
Een beperkt aantal parts die je waarschijnlijk deels wel hebt liggen (al dan niet in de juiste kleuren).

"I would like to cancel my subscription to your problems"

• Jakkus
Stappieterug schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:08:
[...]
naast de aanpassingen aan de toegangs'ramp', zou ik je ook deze aan raden:
een deur voor je kasteel
Een beperkt aantal parts die je waarschijnlijk deels wel hebt liggen (al dan niet in de juiste kleuren).
Dat ziet er ook uit als een interessante aanpassing. Heb je er ook foto's van?

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Jakkus
Karp schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:15:
[...]

Ik had deze bijna gemist. Tof!

Wat voor foutjes kwam je zoal tegen? Volgens mij ga je sneller het geheel klaar hebben dan ik 😄
Ik had vooral behoorlijk wat onderdelen over, en ik miste er een paar: een roeispaan, 4x een 1x3 lichtgrijze brick, 2x een 1x3 bruine plaat.

Foutjes:
Bij de 'Commander's Quarters': 141 - het schild past niet als je de module van de toren er op wil zetten.
172/173: dit past niet, de 1x1 snot-brick past niet tegen een gewone 1x1 brick aan.

[ Voor 31% gewijzigd door Jakkus op 27-06-2025 11:53 ]

• Jakkus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XuF-k38F_8TzJ99y9E_WKVKozwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SmWoWieJV23GAhcGZF5f2jbm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben nu deze aan het bouwen :)

• Karp
Bricklink Designer Program Series 4 bestelling staat op "in magazijn", dus die zal snel bezorgd worden!

Ik heb eerder deze week gemaild dat ik de 910045 uit deze bestelling wilde annuleren. Ben benieuwd of ze dit nu nog kunnen 👀

• Karp
Ik dacht even dat het een foto was van wat je overhad 😅

Ziet er tof uit. Wat gaat het worden?

• Jakkus
Karp schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:40:
[...]

Ik dacht even dat het een foto was van wat je overhad 😅

Ziet er tof uit. Wat gaat het worden?
Het wordt het Vikingdorp, 21343. Ik dacht: die past mooi bij de Medieval Seaside Market. Ik heb ook onderdelen besteld om dit schip erbij te bouwen:
https://rebrickable.com/m...go-viking-longship/#parts

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Pick-a-Brick Brussel 2025-06-27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VetI2bnAayaVgqZD9VwzxICiQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3kV11cvfhOGvEam3LbxJewOM.jpg?f=fotoalbum_large

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Het zonet deze gekocht :
https://www.lego.com/nl-nl/product/orchid-10311

Mijn vrouw vond die mooi en wilt hem samen maken 8)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-12-2025
SuBBaSS schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:45:

Was niets hilarisch aan, ook geen brokken.

Mijn hangbuikzwijntje beestje snuffelde een keer en was er daarna al klaar mee. Ik heb 'm nog een tijdje op de grond laten staan, maar uit mijn ooghoek leek het net alsof er echt elke keer een kat zat. Dus toch maar verhuisd naar m'n werkkamer.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4EcJasECQOqm_S_NmTJp1YtOYQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uNsUIYTrTWjV9rnKXRj1mCls.jpg?f=fotoalbum_large

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Pat911 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:58:
[...]

Mijn hangbuikzwijntje beestje snuffelde een keer en was er daarna al klaar mee. Ik heb 'm nog een tijdje op de grond laten staan, maar uit mijn ooghoek leek het net alsof er echt elke keer een kat zat. Dus toch maar verhuisd naar m'n werkkamer.[Afbeelding]
Die lijkt niet echt onder de indruk nee. :P
Het is natuurlijk ook vooral de geur en verse lego-blokjes houden ze niet voor de gek.

Dat 'telkens een kat' zien zou ik ook hebben ja. Mede daarom (nog) niet aangeschaft, maar vind het wel een geslaagd model.

Edit: je hebt zo te zien ook een goed afgerichte tuxy, te zien aan het soort kerstballen op de onderste rij(en) in je kerstboom. :+

[ Voor 7% gewijzigd door SuBBaSS op 27-06-2025 14:06 ]

• Pat911
SuBBaSS schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:05:
[...]
Dat 'telkens een kat' zien zou ik ook hebben ja. Mede daarom (nog) niet aangeschaft, maar vind het wel een geslaagd model.
Vooral omdat ie op de grond stond, ook een tijdje boven op de kast gezet. Daar had ik het totaal niet. Ook niet het idee dat m'n eigen kat daar op zat, want zo hoog komt die niet.
Edit: je hebt zo te zien ook een goed afgerichte tuxy, te zien aan het soort kerstballen op de onderste rij(en) in je kerstboom. :+
Redelijk opgevoed beestje. Zit weinig/niet aan spullen. Maar wil dus ook nooit spelen met balletjes, veertjes, muisjes. Lijkt op z'n baasje en is dus ook net een ambtenaar, slaapt zeker 18 uur per dag.

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Pat911 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:11:
[...]
Redelijk opgevoed beestje. Zit weinig/niet aan spullen. Maar wil dus ook nooit spelen met balletjes, veertjes, muisjes. Lijkt op z'n baasje en is dus ook net een ambtenaar, slaapt zeker 18 uur per dag.
:D
Wil niet gaan zitten cat-shamen maar hem is het wel een beetje aan te zien. :X O+
daffie82 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:54:
Het zonet deze gekocht :
https://www.lego.com/nl-nl/product/orchid-10311

Mijn vrouw vond die mooi en wilt hem samen maken 8)
Ik liet deze eerst staan vanwege dat potje dat eraan vastzit, maar heb hem later alsnog gekocht en sinds hij stond heb ik maar daar geen keer aan gestoord.
Sterker nog, kleine broertje kwam er ook al snel bij. Iets minder geslaag model, maar alsnog wel leuk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0DxBslVPXyLxcSdICD_WLtEnp8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u2UAbeP5Vprl3s0iOm8erMtv.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 51% gewijzigd door SuBBaSS op 27-06-2025 14:15 ]

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:09
Ik ben momenteel bezig met het bouwen van de orient express 21344
Nu lees ik de volgende opmerking ±

Wat meteen opvalt tijdens het bouwen van de locomotief is dat er een stuk meer SNOT-bouwen aan te pas zal komen dan in eerste instantie lijkt. Het grootste deel van de ketel is voorzien van zorgvuldig geplaatste SNOT-onderdelen.

Wat betekent SNOT

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-01 22:59
SNOT = Studs Not On Top
Een bouwtechniek waarbij alle richting opgebouwd wordt zodat het eindresultaat glad is, zonder nopjes.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Volgens Google staat dat hier uitgelegd: https://www.2ttoys.nl/pag...er-bouwen-met-lego-deel-1

Ey!! Macarena \o/

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:09
Ik begin nu met het bouwen van de locomotief en ben benieuwd hoe de SNOT in de praktijk is

• Pat911
SuBBaSS schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:15:
[...]

:D
Wil niet gaan zitten cat-shamen maar hem is het wel een beetje aan te zien. :X O+
Heee, het is een 'zij' ;)
En ook daarin lijkt ze op haar baasje :+

Ondanks de echte naam, noemen we haar eigenlijk altijd Dikkie Dik - vinden de kleinkinderen ook leuk.

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-01 19:18
Pat911 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:58:
[...]

Mijn hangbuikzwijntje beestje snuffelde een keer en was er daarna al klaar mee. Ik heb 'm nog een tijdje op de grond laten staan, maar uit mijn ooghoek leek het net alsof er echt elke keer een kat zat. Dus toch maar verhuisd naar m'n werkkamer.[Afbeelding]
Zelfde ervaring hier. Wij hebben de tuxedo kat al een tijd staan. onze katten kijken er niet naar om. de bloemen setjes daarentegen kan ik om de paar weken opnieuw bouwen. Die boeketjes zijn ook topzwaar en erg gevoelig voor omvallen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xK9KhPf7rvp2G8Xy4yCVThAKhso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RiljMLf04s4sZmesnEgYldw2.jpg?f=fotoalbum_large

De doos van tuxedo cat set was een stuk interessanter..

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hansw1 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:52:
Ik ben momenteel bezig met het bouwen van de orient express 21344
Nu lees ik de volgende opmerking ±

Wat meteen opvalt tijdens het bouwen van de locomotief is dat er een stuk meer SNOT-bouwen aan te pas zal komen dan in eerste instantie lijkt. Het grootste deel van de ketel is voorzien van zorgvuldig geplaatste SNOT-onderdelen.

Wat betekent SNOT
@Zeehond @Hansw1 meen te herinneren dat er ooit een “afkortingen lijst “ in de TS stonden. Maar misschien was het een link naar:

https://bouwsteentjes.inf...of%20aan%20de%20onderkant.

Ik zag m in topic zo snel niet terug

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Heb de helft van de globe af, dus ben al een heel eind!
Echt wel een relatief groot ding dat je bouwt, gaat mooi staan hier in het raamkozijn.

Vind de bouw ook wel leuk, maar het is inderdaad veel herhaling. No problem voor mij, het eindresultaat wordt heel tof.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:04
Jakkus schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:48:
[...]

Ik heb even gezocht in mijn foto albums (set ligt weer afgebroken in de kast), maar ik lijk geen foto van de deur te hebben gemaakt. Helaas.

Ik heb de viking village ook nog liggen. Ik had dit jaar grootse plannen om wat meer lego te bouwen, maar het is er nog niet van gekomen.

"I would like to cancel my subscription to your problems"

• PlasticFan
  • Registratie: Oktober 2024
  • Niet online
Jakkus schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:48:
[...]

Zie hier voor de foto's van mensen die de MOC al gebouwd hebben. Als een MOC een tijdje op Rebrickable staat verschijnen er meestal wel wat meer foto's van bouwers als bedankje richting de MOC-ontwerper. Soms geeft dat ook net een wat beter beeld van die MOC uit verschillende hoeken. Of zoek je iets anders?

• Jakkus
PlasticFan schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:30:
[...]

Zie hier voor de foto's van mensen die de MOC al gebouwd hebben. Als een MOC een tijdje op Rebrickable staat verschijnen er meestal wel wat meer foto's van bouwers als bedankje richting de MOC-ontwerper. Soms geeft dat ook net een wat beter beeld van die MOC uit verschillende hoeken. Of zoek je iets anders?
Ik had die ook gevonden, ik was zelf nog benieuwd hoe het staat met het hele kasteel op de foto, dat staat niet op die foto's. Maar het geeft wel een beeld van hoe het eruit ziet in het echt :)

• MiaBella
  • Laatst online: 01-01 22:48
LEGO 40789 Flying Moon Car verschijnt in juli 2025 als Insiders Reward.

LEGO heeft een nieuwe Insiders Rewards gepresenteerd: LEGO Ideas 40789 Flying Moon Car.
Vanaf 1 juli 2025 kun je de set bemachtigen in het Insiders Rewards Center in ruil voor 2500 punten,
wat neerkomt op een waarde van €16,68.
Na het inwisselen van 2500 punten ontvang je een unieke code, die je bij je eerstvolgende aankoop in de LEGO Shop kunt gebruiken. De code is 60 dagen geldig en per bestelling kan slechts één code worden gebruikt.

https://www.lego.com/nl-n...lOwbHM-3631777-1513442-10

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4E15S1AJPEpeOCEbGYF2cyRZVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UQkv2oxVf2a05PMjM08uBsjB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door MiaBella op 28-06-2025 13:32 ]

• MiaBella
  • Laatst online: 01-01 22:48
LEGO 40788 Friendly Snails binnenkort beschikbaar als cadeau bij aankoop (GWP)

Vanaf 1 juli 2025 is er een nieuw cadeau bij aankoop beschikbaar: LEGO 40788 Friendly Snails. Je ontvangt de set bij alle aankopen in de LEGO Shop vanaf €160. De GWP komt voort uit de Build the Gift of Purchase Set of Your Dreams-bouwwedstrijd van LEGO Ideas en is ontworpen door Maxime (Jagamax). Het originele idee werd destijds ingezonden onder de naam ‘The Autumn Snails’.

https://www.lego.com/nl-n...lOwbHM-3631777-1513442-10

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5No-E3CRKOuzWzu0z3unJOWZd8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zENUvIj9igxzJ4OvCKIIqyH7.jpg?f=user_large

• Karp
Ik vul vaak mn bestelling aan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJzxI-rOCBKM8O7PmguijWiSDcY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yuuG7Vzx0QvyYoXtdPvYBgW5.jpg?f=fotoalbum_large

• CLB
  • Niet online

CLB

Hahaha bijna klaar met de wereldbol, mis ik essentieel steentje 6167939 van 13 cent O-)
Kan nu dus de draaiende globe niet 'vastzetten', Lego eens contacten dan maar...
Meegeleverd was wel de ongebruikte 6282140, maar daar lukt het niet mee, zuur.

EDIT: En bij stap 13 en 14 lukt er hier iets niet, althans dat denk ik. Je plaatst dan eerst 8 enkele studs en daar doe je in stap 14 een bandje omheen, zodat de wereldbol stabieler en steviger staat. Dat is leuk en aardig, maar als ik het geheel optil dan valt de helft van die bandjes op de grond. Is dat 'by design' en hoort dat?

Lego The Globe

[ Voor 78% gewijzigd door CLB op 28-06-2025 19:25 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Karp
Jakkus schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:54:
[...]

Het wordt het Vikingdorp, 21343. Ik dacht: die past mooi bij de Medieval Seaside Market. Ik heb ook onderdelen besteld om dit schip erbij te bouwen:
https://rebrickable.com/m...go-viking-longship/#parts
😬😬😬

Dat had ik kunnen weten. Die staat hier vlak bij me, maar 90% af en samen met de kinderen gebouwd. Ik zag het niet!

En die ziet er tof uit! Ik heb deze nog in doos om er bij te zetten.. in theorie: https://brickset.com/sets...p-and-the-Midgard-Serpent

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:16
CLB schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 15:47:
Hahaha bijna klaar met de wereldbol, mis ik essentieel steentje 6167939 van 13 cent O-)
Kan nu dus de draaiende globe niet 'vastzetten', Lego eens contacten dan maar...
Meegeleverd was wel de ongebruikte 6282140, maar daar lukt het niet mee, zuur.

EDIT: En bij stap 13 en 14 lukt er hier iets niet, althans dat denk ik. Je plaatst dan eerst 8 enkele studs en daar doe je in stap 14 een bandje omheen, zodat de wereldbol stabieler en steviger staat. Dat is leuk en aardig, maar als ik het geheel optil dan valt de helft van die bandjes op de grond. Is dat 'by design' en hoort dat?

[Afbeelding: Lego The Globe]
De bandjes horen niet los te laten, heb je ze wel goed op de studs geduwd?

Ik kan als het niet lukt wel even foto's maken van hoe het bij mij zit.

• CLB
  • Niet online

CLB

Transportman schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 22:55:
De bandjes horen niet los te laten, heb je ze wel goed op de studs geduwd?

Ik kan als het niet lukt wel even foto's maken van hoe het bij mij zit.
Blijkbaar niet, maar heb beide zijdes geprobeerd, blijft gewoon niet zitten...
Zal morgen nog even checken en anders weer als het bestelde onderdeeltje binnen is.

Als je een foto zou willen maken, graag natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 29-06-2025 08:35 ]

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Iemand ervaring met het missen van de dubbele punten via de Lego insider weekenden.
Kwam er toevallig vandaag achter dat ik 2 bestellingen heb waar ik bij de bevestiging dubbele punten zou horen te krijgen, maar bij de bijschrijving missen ze dan alsnog :(.

Totaal wel iets van 5k punten die ik misloop.

• RubjeMazter
Squishie schreef op zondag 29 juni 2025 @ 00:49:
Iemand ervaring met het missen van de dubbele punten via de Lego insider weekenden.
Kwam er toevallig vandaag achter dat ik 2 bestellingen heb waar ik bij de bevestiging dubbele punten zou horen te krijgen, maar bij de bijschrijving missen ze dan alsnog :(.

Contact opnemen met de klantenservice.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Gigantische Halloween moc in aanbouw? :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• gielie
Squishie schreef op zondag 29 juni 2025 @ 00:49:

Punten worden pas toegekend als de sets verzonden zijn, is dat al gebeurd? Zo nee, even geduld. Zo ja, Lego bellen. Lossen ze meteen op is mijn ervaring.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:16
CLB schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 23:36:
[...]

Blijkbaar niet, maar heb beide zijdes geprobeerd, blijft gewoon niet zitten...
Zal morgen nog even checken en anders weer als het bestelde onderdeeltje binnen is.

Als je een foto zou willen maken, graag natuurlijk.
Bij mij zitten ze allemaal op deze manier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7SSugZNB5T6mRdWWlSrbFHXN6U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aBAggnFEawVIZTQjmau4s7Em.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nuL_0FgGrA_VxQ3A24FfN_bzqTI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MCvOoWpHKmD2UZnuXBiqnsGj.jpg?f=fotoalbum_tile

Blijven gewoon zitten als ik de boel optil, maar was volgens mij inderdaad wat gepriegel om ze er goed op te krijgen.

• CLB
  • Niet online

CLB

Transportman schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:21:
[...]

Bij mij zitten ze allemaal op deze manier:
[Afbeelding][Afbeelding]

Blijven gewoon zitten als ik de boel optil, maar was volgens mij inderdaad wat gepriegel om ze er goed op te krijgen.
Dank, ik ga straks nog even dubbelchecken!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

gielie schreef op zondag 29 juni 2025 @ 09:20:
[...]

Punten worden pas toegekend als de sets verzonden zijn, is dat al gebeurd? Zo nee, even geduld. Zo ja, Lego bellen. Lossen ze meteen op is mijn ervaring.
Beide zijn inderdaad al verzonden... ik heb op basis van jullie reactie een support ticket aangemaakt. Hopelijk snel opgelost :).

Thx

• Pin0
  • Niet online
In twee weken heb ik de 100 supporters milestone voor mijn LEGO idea gehaald, super blij mee...
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54622337922_fa11908c12_c.jpg

Dus als je nog niet gesupport hebt, voel je vrij ;)

Meer foto's via de link op het plaatje.

Nb. kom net nog een grappige/handige site tegen waar men statistieken over Ideas projecten bijhouden: https://ideas-tracker.com/project?id=2560099

[ Voor 16% gewijzigd door Pin0 op 30-06-2025 10:23 ]

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Past toch altijd veel in zo'n doosje ❤️. Elke keer als ik bij een Lego winkel ben, neem ik een groot doosje mee. Gezien ik veel zelf bouw, of met de kids, zijn onderdelen altijd nuttig. En gezien ik ongeveer 4x of minder per jaar bij een Lego winkel ben, is dit de souvenir! Ditmaal uit Düsseldorf. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/queqvoq9F4E2t3viMnL1zfvY6Sw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9STbm8ggqEOihBYVQAyDbm9j.jpg?f=fotoalbum_large

• MarkH NL
Tussen t park door ook deze (eindelijk) gemaakt.

https://www.bricklink.com...design.page?idModel=84398 was de inspiratie. Onderste verdieping staat nog leeg dus genoeg plek voor nieuwe kleuren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KgwShLK_IXvdj4AjphIkNQZqfRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HIlmAAHttlTan8eX4QH5DZJf.jpg?f=fotoalbum_large

(van links naar rechts, boven naar beneden)

White - Yellow - Pearl Gold - Orange - Red - Dark Pink - Reddish Brown - Green - Dark Turquoise - Bright Light Blue (mist tank+helm) - Light Blueish Gray (mist tank+helm) - Blue - Dark Blue (mist tank+helm) - Dark Purple - Dark Blueish Gray (mist tank+torso) - Black (en Benny natuurlijk)

[ Voor 22% gewijzigd door MarkH NL op 30-06-2025 11:50 ]

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-12-2025

Ottooo

Vuurvlieg

Ik kwam dit Youtube kanaal tegen, tot nu toe nog maar 1 video, maar wel een veelbelovend project :)

Weer eens wat anders dan de zoveelste Youtuber die een stad maakt met alleen maar standaard modulars ;)

• CLB
  • Niet online

CLB

Neuschwanstein-kasteel is officieel gepresenteerd:
3455 steentjes voor 269,99 euro...
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/122731_Ludwig%202.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/122731_Ludwig%205.jpg

• delpetero
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Wally2002 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:36:
[...]

Waarom niet gewoon aan je verzekeraar vragen?
Ze kunnen aangeven welke informatie ze vooraf nodig hebben om de verzekeringspremie te bepalen. En eventueel wat er nog nodig is als je aanspraak wilt maken op de verzekering.

Daarna kun je altijd nog een taxateur inschakelen als de verzekeraar daar om vraagt.
Maar wellicht is dat helemaal niet nodig, wellicht ik het voldoende als je zelf een inventarislijst opgeeft met daarbij een indicatie van te verzekeren waarde.
Dank je wel voor je reactie. Ja heb ik ook gedaan. was gewoon ook nieuwsgierig naar hoe anderen het hebben gedaan en wat de ervaringen zijn.

• delpetero
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
ThaRoof schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:39:
[...]

Ik heb een (online) Excel die ik eens in de zoveel tijd bijwerk en ik maak foto’s van de dozen die ik heb liggen. Ik noteer meestal ook de aankoopprijs, en anders houd ik de retailprijs gewoon aan.
Ik doe datzelfde met mijn wijncollectie en onze sieraden.

2-3x per jaar zorg ik even voor een update, meestal valt het dan mee qua werk. Moet je alleen niet volledig losgaan op een veiling en 140 flessen kopen |:(
Gelukkig heb ik me qua lego ingehouden dit jaar :9
En dan stuur je 1 a 2 keer per jaar de update aan de verzekering?

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01 20:48

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Beetje duur voor het formaat vind ik, leuk, maar ik sla hem over.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Was weer even naar de lokale speelgoedboer om te kijken wat er 'nieuw' was.
Hadden ze daar alweer de 10235 Winter dorpsmarkt nieuw staan. Nog steeds voor een niet-misselijke 300 euro.

N.a.v. de tip hier in het topic even op brickwatch gekeken en die 300 euro is dan nog goedkoper dan de goedkoopste. 8)7
https://www.brickwatch.ne...inter-Village-Market.html

Wat een bijzonder prijsverloop! En helemaal bijzonder om zo'n set binnen een maand twee keer op te zien duiken in een speelgoedwinkel in een nietszeggend plaatsje.

Ben zelf helemaal niet van de kerstdorpen ofzo, vind deze set bovendien verre van de moeite waard.
Maar goed, ik weet hoe het hier rond de feestdagen gaat en dat velen hier dan hun 'winter-lego' weer uit de kast halen om de boel sfeervol op te tuigen.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02:06
Hoop niet dat het stikkers zijn die raampjes, lijkt wel een beetje zo
Pagina: 1 ... 122 ... 159 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .