Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 121 ... 129 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hansw1 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:11:
[...]

Is de uitgave met 100 erop meer waard dit omdat hij dit zo specifiek vraagt
Bij mij staat er 100 op
Misschien moet je als je wat verkoopt er eens een foto bij de advertentie plaatsen ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Hansw1 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:11:
[...]

Is de uitgave met 100 erop meer waard dit omdat hij dit zo specifiek vraagt
Bij mij staat er 100 op
Die met 100 is niet meer verkrijgbaar, die zonder dus nog wel. Voor een echte verzamelaar die op een of andere manier het ding niet in het jubileumjaar heeft gekocht, vast. De meesten zullen zich er weinig van aantrekken.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:19

rammes

koekebakker 1e klas

hij is nog leverbaar bij LEGO dus zo speciaal is het niet, over 10 jaar misschien maar nu nope.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

rammes schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:06:
hij is nog leverbaar bij LEGO dus zo speciaal is het niet, over 10 jaar misschien maar nu nope.
De jubileum editie niet meer, alleen de gewone, daar zit het verschil in.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:19
_Dune_ schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:10:
[...]

De jubileum editie niet meer, alleen de gewone, daar zit het verschil in.
Inderdaad, was me nog niet eens opgevallen dat ze het logo nu naar 'Walt Disney Tribute Camera' hebben veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:27
Reinier schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:24:
Ik: ah, Mario Kart is binnen. Eens kijken of ik daar dit weekend een beginnetje mee kan maken.
Ook ik: AHHH COOL SNEL OPENMAKEN NU BOUWEN!!!!!111

[Afbeelding]
Ik heb die ook dit weekend gebouwd, bouwt lekker weg al is het aan het einde even gepriegel met de oren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Op zich wel mooie 'gekte' dan als het om nota bene een cijfertje dat op de doos staat gaat.
De set is dus verder precies hetzelfde?

Ben je dan niet een beetje (veel te) erg op zoek naar redenen om sets duur(der) te kunnen doorverkopen?

[ Voor 3% gewijzigd door SuBBaSS op 21-06-2025 18:42 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:34
Heel soms biedt iemand op marktplaats precies een combo die je onmogelijk kan overslaan.
Zelfs mijn vrouw, die wel bedenkingen had toen ze de omvang van de dozen zag, was onder de indruk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JH7rQlwXEx36WI4a1nWUolOq-X0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1m0GL2FkZGOTQvMPqvTrsibU.jpg?f=fotoalbum_large

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:32

Reinier

\o/

Zeer mee oneens want de toren is geen LEGO (grotendeels).
Helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 22:21

Martinspire

Awesomeness

Reinier schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:37:
Het kan best lego zijn, maar geen officiële lego set. MOC is nog steeds met legostenen te bouwen...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mawashigeri
Reinier schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:37:
De kern van de aankoop was uiteraard de Saturn V (21309) met de maanlander (10266).

Mea culpa voor de launch tower, maar ik kan je verzekeren dat er ook Lego in zit :) Gelukkig ben ik geen purist, maar dit is prima te bouwen met uitsluitend Lego stenen - al zijn sommige (witte) assen erg duur.
We zijn toch niet zo flauw dat 'ie niet eens mee op de foto mag?

Wel ga ik (uit Lego stenen) er nog een crawler bij bouwen, nog maar eens 2300 stenen er tegenaan kwakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Martinspire schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:43:
[...]

Het kan best lego zijn, maar geen officiële lego set. MOC is nog steeds met legostenen te bouwen...
De MP advertentie is vrij duidelijk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWwNlBxVEC3V2i1Z8xGIX7oC1PM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/U0RXFdDbO0HLekSFpQz2nhPX.png?f=fotoalbum_large

Ja, gaaf ontwerp en ja, wil ik best van LEGO hebben maar dit is Chinees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Dan jij driedubbel zoveel betalen. :+

Ik mag hopen dat dingen als dat leidingwerk wel van betere kwalititeit zijn dan bij die hokkietokkie garage van me.
Anders kan ie zich op gaan maken om dagelijks weer zooi opnieuw te moeten bevestigen omdat het losgeschoten is. :P

Wel heel gaaf ding verder. _/-\o_
mawashigeri schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:03:
[...]

De kern van de aankoop was uiteraard de Saturn V (21309) met de maanlander (10266).

Mea culpa voor de launch tower, maar ik kan je verzekeren dat er ook Lego in zit :) Gelukkig ben ik geen purist, maar dit is prima te bouwen met uitsluitend Lego stenen - al zijn sommige (witte) assen erg duur.

Wel ga ik (uit Lego stenen) er nog een crawler bij bouwen, nog maar eens 2300 stenen er tegenaan kwakken!
We hebben dan eigenlijk een bouwstenen twilight zone-topic nodig oid.
En anders zullen we moeten blurren (ik heb me er ook schuldig aan gemaakt met "foute" foto's hier). :X

[ Voor 55% gewijzigd door SuBBaSS op 21-06-2025 19:42 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bpL0Ik7zKdbtiiHueZGmDtBHZzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eOQzkuB1btejNjKKVvN9Gh2p.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een pareltje dit. Zeer ontspannende build!

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Laatst online: 09:44
Cute <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GId3BDX_Zn60p_NQvJTlV76jyd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VSordyz5hmuqnEdkoQXgGEBP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
mawashigeri schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:03:
[...]
Er zijn zoveel dingen op de achtergrond te zien, van katten tot planten tot actionfigures. Ik zou het bijzonder vinden als we opeens over andere blokjes die mee komen op de foto moeilijk gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Was dat geen set van 3? Of heb ik dat verkeerd onthouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:33
42erik schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 21:46:
[...]

Was dat geen set van 3? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
Dat laatste :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mtgh-IvMcS-PgWmPcwyk921q3SY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FXVMjzsXqTxZS4sykPHZOmdV.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

CLB schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:21:
Iemand hier The Globe - 21332 ooit gebouwd? Leuk, mooi, onzinnig?
CLB schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 22:21:
Klinkt leuk, beetje Technic-basis ook zag ik... Ik ga eens op zoek nog naar die wereldbol!
En al even in huis en vandaag begonnen... Nagenoeg de hele 'houten' basis is af...
Tijd voor zakje 5, bezig met de globe zelf, dat wordt lekker prutsen aankomende tijd!

Wel heel andere build dan The World Map en T-Rex skelet, heel leuk wel.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:00
Hoe lang heb je er over gedaan? Ziet er zeker leuk uit maar volgens mij ben je binnen 20 minuten klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:54
Geen idee of ik het hier mag vragen. Maar ik denk er aan om mijn lego van vroeger te koop te zetten op Marktplaats/V&A aanbod.

Wat is hierbij een beetje normaal? Vraagprijs per kilo? Of alles uitzoeken en los verkopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Rotinomm schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 22:35:
Geen idee of ik het hier mag vragen. Maar ik denk er aan om mijn lego van vroeger te koop te zetten op Marktplaats/V&A aanbod.

Wat is hierbij een beetje normaal? Vraagprijs per kilo? Of alles uitzoeken en los verkopen?
Wil je er vooral vanaf? Dan vraagprijs per kilo.
Wil je er zoveel mogelijk aan verdienen en maanden bezig zijn? per stuk verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
Rotinomm schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 22:35:

Ik heb vorig jaar van iemand anders een grote collectie overgenomen, dat was een beestenwerk om uit te zoeken. Als je er lol in hebt met Lego te spelen (zoals ik) dan is dat acceptabel, anders wordt het al gauw slecht betaald werk.

Hoe vroeg is vroeger maakt ook uit: sets uit de jaren 80 en 90 hebben betrekkelijk weinig steentjes en kleuren t.o.v. modern en kan je daardoor veel sneller bij elkaar zoeken. Mijn collectie was 2016+ en had dus veel ongelukkige kleurcombinaties en ongelofelijk veel klein grut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
DCNY schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 22:34:
[...]

Hoe lang heb je er over gedaan? Ziet er zeker leuk uit maar volgens mij ben je binnen 20 minuten klaar :)
Ja. Denk het wel. Tijdens het kijken van een tv programma zitten bouwen. Het is echt een 4+ set, om te bouwen niet veel aan. Uiteindelijk resultaat, 10 punten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:05

SomerenV

It's something!

Deze moet ik ook echt nog halen. Bij de aankondiging echt instant verliefd geworden op deze set O+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:20
mawashigeri schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 22:59:
[...]

Ik heb vorig jaar van iemand anders een grote collectie overgenomen, dat was een beestenwerk om uit te zoeken. Als je er lol in hebt met Lego te spelen (zoals ik) dan is dat acceptabel, anders wordt het al gauw slecht betaald werk.

Hoe vroeg is vroeger maakt ook uit: sets uit de jaren 80 en 90 hebben betrekkelijk weinig steentjes en kleuren t.o.v. modern en kan je daardoor veel sneller bij elkaar zoeken. Mijn collectie was 2016+ en had dus veel ongelukkige kleurcombinaties en ongelofelijk veel klein grut.
Ik vind dat echt heerlijk om te doen. Liefst zelfs 2016+ sets. Ook heerlijk als er niks bij zit van boekjes en je zelf moet achterhalen welke sets het zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik heb die cute dingen ook (2x), met name om op het minimumbedrag voor de twee GWP's te komen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgFHH3AtP5LWBlw2alV4iZRciQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ixMDCMt1tWIqIF5KTfcj3jCC.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind ze echt geestig. Niks cadeautjes voor o.a. dochter, ik houd ze zelf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlasticFan
  • Registratie: Oktober 2024
  • Niet online
Ik begrijp Bricklink soms echt niet, misschien kunnen bouwers met meer ervaring me dit uitleggen. Het valt me regelmatig op dat als je grote aantallen zoekt van een onderdeel (en dan niet de basic blokjes) de prijs per stuk ook significant omhoog gaat. In een normale economie werkt dat natuurlijk niet op die manier. Bijvoorbeeld de standaard groene grondplaat. Gaat in Nederland los voor 6 euro, bij de shop die er 150 op voorrraad heeft: 14 euro. :?

(edit: 8)7 D'oh! Ik had nieuw en tweedehands door elkaar, de dure zijn nieuw. Los daarvan weet ik zeker dat ik dit vaker gezien heb... of regelmatig fout doe _O- )

[ Voor 15% gewijzigd door PlasticFan op 22-06-2025 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
Ik ben opzoek naar de ansichtkaart van Parijs (40568), nu wordt deze set op MP aangeboden voor een bizar bedrag van 50,-. Ik heb al gekeken met Bricklink voor een andere prijzen, echter zit ik met verzendkosten in de 60 euro. Beetje teveel van het goede. Nu wou ik de set met losse blokjes bestellen, doos en boekje doen mij niet zoveel, maar ik begrijp daar niks van. Of de optie wordt niet geboden om dit niet is te bestellen. Kan iemand daar in mee kijken hoe dit werkt of het kan? Het is mijn eerste keer dat ik een dergelijke site wil gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Metal Mark schreef op zondag 22 juni 2025 @ 11:06:
Ik ben opzoek naar de ansichtkaart van Parijs (40568), nu wordt deze set op MP aangeboden voor een bizar bedrag van 50,-. Ik heb al gekeken met Bricklink voor een andere prijzen, echter zit ik met verzendkosten in de 60 euro. Beetje teveel van het goede. Nu wou ik de set met losse blokjes bestellen, doos en boekje doen mij niet zoveel, maar ik begrijp daar niks van. Of de optie wordt niet geboden om dit niet is te bestellen. Kan iemand daar in mee kijken hoe dit werkt of het kan? Het is mijn eerste keer dat ik een dergelijke site wil gaan gebruiken.
De losse stenen zullen wel te koop zijn. Die moet je in een wanted list plaatsen op bricklink en dan kun je daar wel orders voor laten samen stellen. Maar bv de stickersheet is niet te koop op bricklink, dus beter toch gewoon het hele setje kopen als je hem compleet wil.

Vaak is losse onderdelen ook duurder als je alles wilt bestellen. Dit is alleen goedkoper als je bv zelf al een groot deel van de steentjes uit je eigen voorraad hebt en er maar een klein gedeelte hoeft bij te bestellen.

Heb even gekeken en zonder de stickersheet valt het nog mee, 16 euro bij 2 shops, dus reken er nog 14 euro verzendskosten bij en je zit op 30 euro. Maar dan dus wel zonder de stickers die imo bij deze set toch wel wat toevoegen.

[ Voor 9% gewijzigd door JBplap op 22-06-2025 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 19:24

key

Bij lego PaB je set nummer invullen dan krijg je de bij lego verkrijgbare steentjes in de lijst.
Dan even kijken als alle steentjes beschikbaar zijn en de juiste aantallen invullen.
Lijkt mij de makkelijkere versie

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:55
Was vanmiddag even in Utrecht, en dan kan een bezoekje aan de LEGO Store in HC natuurlijk niet ontbreken. Het viel me de laatste keer dat ik er was al op dat er een aantal displays waren weggehaald, en inmiddels heeft er ook een kleine renovatie plaatsgevonden.

De winkel voelt een stuk lichter en speelser aan met deze opzet, met wat leuke nieuwe details (zoals de lego-vlaggen bij de kassa). Ook is de BaM display helemaal vervangen door een versie die ik nog niet eerder heb gezien, en is er nu ook een vaste bouwtafel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A84oRcgPa5JNq793wOd9d6KADFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vBV7kN8dZWNYn0Ps9zS8kjP1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dSS2KRSHHhAVkYNYVbvX0UXlgU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eC6rkN5TqI45qxhKhgQGYIHj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ec_3BHjxeMWnmS_5NnYu42-VaFA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cfo2ZNYHUzTxFKenhWGRbEJW.jpg?f=fotoalbum_large

Bij een van de tafels kon je raden hoeveel steentjes er in een PaB doosje zaten (en als je het niet goed had, mocht je net zo lang raden tot je het wél goed had :+), en daarna mocht je een keertje draaien aan de 21358 Minifigurenautomaat, en de minifig mocht je houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9F9-R0v0XjFhoHzYTVJsLbzyKRo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9xgHXWcbqLecYL7OGoyE5JFJ.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al weer een leuk bezoekje, ondanks dat ze de set die ik eigenlijk wilde kopen (Happy Plants) niet op voorraad hadden, haha.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-08 17:26
PlasticFan schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:20:
Ik begrijp Bricklink soms echt niet, misschien kunnen bouwers met meer ervaring me dit uitleggen. Het valt me regelmatig op dat als je grote aantallen zoekt van een onderdeel (en dan niet de basic blokjes) de prijs per stuk ook significant omhoog gaat. In een normale economie werkt dat natuurlijk niet op die manier. Bijvoorbeeld de standaard groene grondplaat. Gaat in Nederland los voor 6 euro, bij de shop die er 150 op voorrraad heeft: 14 euro. :?
In het geval van de baseplates, de standaard groene baseplate is bij LEGO alleen via PaB te koop voor € 11,57. "standaard" groen wat op Bricklink "Green" is heet bij LEGO "Dark Green". De standaard baseplate bij LEGO van € 8,99 is in de kleur Bright Green. Zo zijn er wel meer kleuren waar de LEGO en Bricklink namen verschillen, zie: https://ryliehowerter.net/colors.php

Ik zie wat je beschrijft echter ook weleens. Wellicht een strategie van verkopers met veel voorraad omdat het Auto-Select algoritme een voorkeur heeft voor zo min mogelijk winkels ivm verzendkosten. Om dit te voorkomen kan je in je Wanted List een "max price" opgeven en bij Auto-Select bij Exlude "Lots over max price " aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Brickowl geprobeerd?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:19

rammes

koekebakker 1e klas

https://www.2ttoys.nl/pro...os=2&_sid=3c43e0c7a&_ss=r

11 euro

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05:59
Niet leverbaar, zijn meer sites die te mooie prijzen hanteren op sets die niet leverbaar zijn om zo toch in de prijsvergelijkingssites te komen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kennen we deze: https://isle.pizza/ ?

webbased her-uitgaven van 'antieke' lego game; island

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:20
gielie schreef op maandag 23 juni 2025 @ 07:56:
[...]

Niet leverbaar, zijn meer sites die te mooie prijzen hanteren op sets die niet leverbaar zijn om zo toch in de prijsvergelijkingssites te komen.
Wat een argwaan.

Of hij was destijds gewoon die prijs en ze zijn uitverkocht geraakt?

De set was destijds 15 euro bij LEGO dus zo gek is die prijs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://www.bd.nl/den-bos...geliefde-winkel~aa94dfcf/

zaakje orthen gaat over naar nieuwe eigenaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 15:54

Arno

PF5A

Knip

[ Voor 100% gewijzigd door Outerspace op 23-06-2025 22:53 . Reden: Omzeilen paywall is niet toegestaan ]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:27

Shrien

frequent snoozer

himlims_ schreef op maandag 23 juni 2025 @ 08:59:

Vet zeg! Ik weet nog goed dat onze PC dit vroeger maar net aan trok qua graphics, haha. Takes me back O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
Lennnn schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:32:
[...]

Wat een argwaan.

Of hij was destijds gewoon die prijs en ze zijn uitverkocht geraakt?

De set was destijds 15 euro bij LEGO dus zo gek is die prijs niet.
Valt wel mee denk ik, hij is al meer dan een maand uitverkocht, waarom dit laten staan?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:18

TheDudez

Usenet stofzuiger!

gielie schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:56:
[...]

Valt wel mee denk ik, hij is al meer dan een maand uitverkocht, waarom dit laten staan?
Zoekmachine verkeer

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-08 19:17

FeaR

In GoT we trust

DCNY schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:32:
Ik heb interesse in die Mario Kart Blue shell, maar wat gaan die voor woekerprijzen weg zeg. Allemaal tegen de €50,- voor 234 stukjes, dat is me wat te gortig.
Normaal doen dit soort setjes/extraatjes me niets maar de FOMO slaat ook hier aanzienlijk toe.

Voor mij wordt het Marktplaats in de gaten houden. 50 euro gaat mij (alsnog) te ver, maar hoeveel ik wel uit wil geven? Op AliExpress ben je 26 euro voor een clone kwijt. Niet dat ik dat als oplossing zie maar zet de prijs van het origineel wel iets meer in verhouding. Onderdelen los BrickLinken voelt ook niet als een correcte manier om aan een dergelijke set te komen, origineel Lego moet toch in een doosje komen :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
FeaR schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:59:
[...]
Voor mij wordt het Marktplaats in de gaten houden. 50 euro gaat mij (alsnog) te ver, maar hoeveel ik wel uit wil geven? Op AliExpress ben je 26 euro voor een clone kwijt. Niet dat ik dat als oplossing zie maar zet de prijs van het origineel wel iets meer in verhouding.
Als je de insiders punten omrekent naar euros kwam je meende ik op 16,66 uit...
Het is gewoon pure winst via MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
RubjeMazter schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:41:
[...]

je kan hem toch nog steeds kopen? Het is dat ik net een bestelling heb afgerond maar ik had hem best tegen kostprijs voor je willen bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-08 19:17

FeaR

In GoT we trust

RubjeMazter schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:41:
[...]
Dat ik meer (te veel...) ga betalen wist ik. Ik bestel nooit Lego bij Lego zelf, ik wacht altijd sets in algemene verkoop en in de sale zijn. Oftewel geen punten om in te ruilen.
Dat valt niet te ontkennen. De Up-Scaled Baby Astronaut (40767) gaat ook voor de hoofdprijs.

Prijzen liggen sowieso wat apart. Ik wil de wielen van de McLaren MP4/4 (10330) vervangen door de versie die bij Williams Racing FW14B (10353) zitten. Deze vier wielen op BrickLink zijn minimaal 44 euro maar het gaat al snel over de 50 euro, exclusief verzendkosten. De gehele Williams Racing FW14B set is 56 euro...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-08 08:38

Mad-Matt

TheDoctor#2181

FeaR schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:56:
[...]

Dat ik meer (te veel...) ga betalen wist ik. Ik bestel nooit Lego bij Lego zelf, ik wacht altijd sets in algemene verkoop en in de sale zijn. Oftewel geen punten om in te ruilen.

[...]

Dat valt niet te ontkennen. De Up-Scaled Baby Astronaut (40767) gaat ook voor de hoofdprijs.

Prijzen liggen sowieso wat apart. Ik wil de wielen van de McLaren MP4/4 (10330) vervangen door de versie die bij Williams Racing FW14B (10353) zitten. Deze vier wielen op BrickLink zijn minimaal 44 euro maar het gaat al snel over de 50 euro, exclusief verzendkosten. De gehele Williams Racing FW14B set is 56 euro...
Altijd lastig met specifieke onderdelen die maar in 1 set zitten.
Ik probeer voor de kleine nog een paar Duplo F1 auto-frames te vinden, maar omdat die maar in 1 set zitten zijn ze niet te vinden. (Beetje gierig ook om stenen te geven voor 10 autootjes, maar er maar 3 frames bij te doen, je kan niet eens 2 racesetjes bouwen)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markkie95
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-07 13:32
Even een vraagje, wie heeft er ervaring met het herbouwen van een stad op MILS-plates?

Ik heb nu een Lego stad van ongeveer 30 baseplates groot (wordt uiteindelijk ongeveer 40 baseplates groot). 1 ding vind ik heel irritant en dat is dat ik in het allerbegin niet goed was in landscaping en daar nu anders op kijk.
Om meer hoogte/diepte te kunnen maken (stoepjes die hoger liggen dan de weg, meer details op het strand en in parkjes, wegwerkzaamheden of bouwputten), is MILS daarvoor natuurlijk ideaal. Cablemanagement van de LED's is ook veel makkelijker met MILS. En met het oog op vervoeren als ik een keer ga verhuizen...

Nou wil ik de opbouw van de MILS plate gelijk in 1x goed doen. Ik heb al van alles besteld (8x8 plates (was goedkoper dan 16x16), 2x2 bricks, 2x2 plates, 32x32 baseplates etc), maar wie heeft er nog tips voor als ik het ga opbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
gielie schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:43:
[...]

je kan hem toch nog steeds kopen? Het is dat ik net een bestelling heb afgerond maar ik had hem best tegen kostprijs voor je willen bestellen.
Klopt hoor, ik heb hem al maar meer voor het beeld wat 'ie nou "echt" waard is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• antonvdijk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:24
markkie95 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:18:
Even een vraagje, wie heeft er ervaring met het herbouwen van een stad op MILS-plates?

Ik heb nu een Lego stad van ongeveer 30 baseplates groot (wordt uiteindelijk ongeveer 40 baseplates groot). 1 ding vind ik heel irritant en dat is dat ik in het allerbegin niet goed was in landscaping en daar nu anders op kijk.
Om meer hoogte/diepte te kunnen maken (stoepjes die hoger liggen dan de weg, meer details op het strand en in parkjes, wegwerkzaamheden of bouwputten), is MILS daarvoor natuurlijk ideaal. Cablemanagement van de LED's is ook veel makkelijker met MILS. En met het oog op vervoeren als ik een keer ga verhuizen...

Nou wil ik de opbouw van de MILS plate gelijk in 1x goed doen. Ik heb al van alles besteld (8x8 plates (was goedkoper dan 16x16), 2x2 bricks, 2x2 plates, 32x32 baseplates etc), maar wie heeft er nog tips voor als ik het ga opbouwen?
Niet vastzetten met pinnen, op die manier kan je ook heel makkelijk schuiven en wisselen. Of simpelweg 1tje in het midden aanpassen zonder de hele layout te moeten loskoppelen.

Verder gewoon basics. Het is geen 1 oplossing, dus speel er ook vooral mee. Mils is juist bedoeld om flexibel te zijn.

Andere tip is om de buitenste randen mooi af te werken / te dichten, zodat je niet tegen een lelijke mils opening aan kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markkie95
antonvdijk schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:28:
[...]

Niet vastzetten met pinnen, op die manier kan je ook heel makkelijk schuiven en wisselen. Of simpelweg 1tje in het midden aanpassen zonder de hele layout te moeten loskoppelen.

Verder gewoon basics. Het is geen 1 oplossing, dus speel er ook vooral mee. Mils is juist bedoeld om flexibel te zijn.

Andere tip is om de buitenste randen mooi af te werken / te dichten, zodat je niet tegen een lelijke mils opening aan kijkt.
Volledig vastzetten was ik ook inderdaad niet van plan, juist omdat je dan lekker kan schuiven als het nodig is. En het afwerken van de randen uiteraard ook. Thanks voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-08 17:34
himlims_ schreef op maandag 23 juni 2025 @ 08:59:

Nee, ik kende dit nog niet! Wat gaaf! Oh, wat heb ik een heerlijke herinneringen aan dit spel. Echt zo'n spel waar je sterk de indruk kreeg dat de makers dolle pret hadden met het maken van de voice-overs. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kerngezond

Ik weet het niet, volgens mij heb je het al prima voor elkaar qua planning. Misschien nog eens verdiepen in deze dingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t8oxLIVXeCopY7Jb6GgcY3tOUmU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/03rDvffdZbx2zAZK7qwSItTS.png?f=user_large
Ik vind ze erg prettig voor mils plates. Je vervangt er feitelijk zowel de 2x2 blokjes als de plates mee en kan daarmee prettig werken zijn als je toch nog van plan bent er tiles bovenop te plaatsen. Qua prijs is het ook om het even. Het geeft extra stevigheid ten koste van wat flexibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
Even een toelichting voor de duidelijkheid: Deze platen zijn 16x16 qua oppervlak en qua dikte zijn ze 4/3 hoog, oftewel één blokje en één plaatje, en daarmee dus precies even dik als de combinatie die je normaal voor een mils plate zou gebruiken.

[ Voor 59% gewijzigd door Kerngezond op 23-06-2025 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:00
gielie schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:43:
[...]

Is dat zo? Hmm als iemand m dan voor me wil bestellen stuur maar n PM O-)

Ik heb helaas net wat Insiderspunten tekort

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

Paar tips in willekeurige volgorde:
1) Zet je niet vast in 1 specifieke MILS techniek. Heb je even geen 2x2 bricks? Of plates van het juiste formaat? Lekker doorbouwen met wat je hebt. Goed voorbeeld zijn de tal van 2x2 bricks met een uitstekende pin (van vliegtuigen en auto's e.d.) die je ook kan inzetten.
2) Denk goed na over je maximale dieptepunt. Het kan best zo zijn dat je i.p.v. 1 brick en plate hoog, je veel meer hoogteverschil wil hebben. Denk dan bijvoorbeeld aan het verder ophogen van de rest van je plates.
3) Voor echte hoge dingen, kan je bijvoorbeeld ook Duplo gebruiken, of andersoortige parts die veel hoogte geven.
4) Denk ook goed na welke kleuren je verwacht wél te gebruiken. Ik ben al eens zwarte 2x2 blokjes kwijt geweest.... :X
5) Maak de connectors wel op dezelfde plekken, maar zet ze niet per se vast aan elkaar. Modulariteit is juist de kracht van MILS, maar dat betekent ook dat je bij stukken in aanbouw eigenlijk niet je platen met veel pijn en moeite uit elkaar wil moeten trekken.
6) Check even de dimensies van je tafel/stad. Heb je ergens nog halve platen of andere afwijkende maten nodig?
7) Weet dat rivieren, stranden en andere 'natuurlijk' water spektakels echt veel afwijkende blokjes vreten, maar belangrijker nog is dat je de 'randen' van een rivier o.i.d. voor zover wel zichtbaar in specifieke kleuren blokjes wil maken. Bewaar bijvoorbeeld donkere groentinten, zandtinten, of grijstinten voor waar water bepaalde objecten raakt. Mijn voorraad donkergroene blokken was bijvoorbeeld sterk beperkt, dus had ook de 2x2 groene blokjes nodig voor een goed verloop van een rivier. Niet alles kan je afdekken met waterlelies en kikkers.
8) Check je gebouw hoogte. Ik ben na mijn dierentuin avontuur nu een stad begonnen en gebruik de eerste plate waarop ik bouw gewoon als plate op de bricks van de MILS. Dus geen plate op plate. Niet altijd is dit een optie i.v.m. detail werk van stoep vs. weg. Maar mocht het wel zo zijn scheelt dit weer wat plates :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kerngezond
sheane schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:49:
[...]

1) Zet je niet vast in 1 specifieke MILS techniek. Heb je even geen 2x2 bricks? Of plates van het juiste formaat? Lekker doorbouwen met wat je hebt. Goed voorbeeld zijn de tal van 2x2 bricks met een uitstekende pin (van vliegtuigen en auto's e.d.) die je ook kan inzetten.
2) Denk goed na over je maximale dieptepunt. Het kan best zo zijn dat je i.p.v. 1 brick en plate hoog, je veel meer hoogteverschil wil hebben. Denk dan bijvoorbeeld aan het verder ophogen van de rest van je plates.
3) Voor echte hoge dingen, kan je bijvoorbeeld ook Duplo gebruiken, of andersoortige parts die veel hoogte geven.
4) Denk ook goed na welke kleuren je verwacht wél te gebruiken. Ik ben al eens zwarte 2x2 blokjes kwijt geweest.... :X
5) Maak de connectors wel op dezelfde plekken, maar zet ze niet per se vast aan elkaar. Modulariteit is juist de kracht van MILS, maar dat betekent ook dat je bij stukken in aanbouw eigenlijk niet je platen met veel pijn en moeite uit elkaar wil moeten trekken.
6) Check even de dimensies van je tafel/stad. Heb je ergens nog halve platen of andere afwijkende maten nodig?
7) Weet dat rivieren, stranden en andere 'natuurlijk' water spektakels echt veel afwijkende blokjes vreten, maar belangrijker nog is dat je de 'randen' van een rivier o.i.d. voor zover wel zichtbaar in specifieke kleuren blokjes wil maken. Bewaar bijvoorbeeld donkere groentinten, zandtinten, of grijstinten voor waar water bepaalde objecten raakt. Mijn voorraad donkergroene blokken was bijvoorbeeld sterk beperkt, dus had ook de 2x2 groene blokjes nodig voor een goed verloop van een rivier. Niet alles kan je afdekken met waterlelies en kikkers.
8) Check je gebouw hoogte. Ik ben na mijn dierentuin avontuur nu een stad begonnen en gebruik de eerste plate waarop ik bouw gewoon als plate op de bricks van de MILS. Dus geen plate op plate. Niet altijd is dit een optie i.v.m. detail werk van stoep vs. weg. Maar mocht het wel zo zijn scheelt dit weer wat plates :D
Jouw verhaal schreeuwt werkelijk waar om beeldmateriaal! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markkie95
sheane schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:49:
[...]

Hele fijne tips, thanks! Wat betreft die 2x2 Bricks, ik heb nog een vrij grote voorraad “oud” Lego dat ik op niet zichtbare plekken gebruik. Verkleurde bricks etc, die gaan er als eerste doorheen voor ik aan nieuwere 2x2 Bricks begin ;)

Het blenden van bijvoorbeeld een strand met afwijkende kleuren is idd ook wel iets waar ik meer mee wil doen. Het is nu vrijwel allemaal dezelfde tint beige. Pak ik gelijk mee als ik er toch mee aan de slag moet bij het ombouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markkie95
Kerngezond schreef op maandag 23 juni 2025 @ 18:13:
Even een toelichting voor de duidelijkheid: Deze platen zijn 16x16 qua oppervlak en qua dikte zijn ze 4/3 hoog, oftewel één blokje en één plaatje, en daarmee dus precies even dik als de combinatie die je normaal voor een mils plate zou gebruiken.
Had ook gekund, echter wil ik mijn wegen 1/3 lager leggen dan de stoep en gebouwen dus kom je dan al weer een stukje in de knoop ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 19:24

key

Update:

De beschadigde delen van PaB zijn door lego netjes vervangen.
Ik heb ze foto's aangeboden welke ze (na verzending van vervanging) opvroegen.

Zakje 10 van de Porsche 911 voor de Targa heb ik gisteren te horen gekregen dat ze deze aan mij toesturen bij uitzondering.
Duidelijk aangegeven dat de fout niet bij Lego ligt, wat ook in de response van Lego bleek. Alsnog aangeboden om te betalen. Zo blijkt dat de service van Lego heel netjes is. Een van de redenen waarom je een wat stevigere prijs betaald (buiten de kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpetero
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 19:37
Beste Lego liefhebbers en vermoedelijk zitten hier ook een aantal met een aardige verzameling. Ik vroeg mij af hoe jullie deze hebben verzekerd en hoe jullie hebben aangetoond bij de verzekering dat er een zekere waarde aanwezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

delpetero schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:29:
Beste Lego liefhebbers en vermoedelijk zitten hier ook een aantal met een aardige verzameling. Ik vroeg mij af hoe jullie deze hebben verzekerd en hoe jullie hebben aangetoond bij de verzekering dat er een zekere waarde aanwezig is.
zolang die onder de 10k blijft zal het zoń vaart niet lopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpetero
himlims_ schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:40:
[...]

Nou toon maar eens aan ook al blijf je binnen de 10K, dat dat hetgeen is je in huis hebt liggen en vergoed wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

delpetero schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:45:
[...]

Nou toon maar eens aan ook al blijf je binnen de 10K, dat dat hetgeen is je in huis hebt liggen en vergoed wilt hebben.
zolang je bij retailers koop (en niet via marktplaats) heb je toch overal een (digitale) factuur van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpetero
himlims_ schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:47:
[...]

zolang je bij retailers koop (en niet via marktplaats) heb je toch overal een (digitale) factuur van
Een bon heb ik zeker van een deel van de collectie. Van een ander deel niet. Denk daar bijvoorbeeld aan cadeaus en sets vanuit de jeugd. Pre digitale tijd en guldens. Daarnaast zijn bepaalde sets tov. de aanschafwaarde in prijs gestegen en anderen weer gedaald.

Acties:
  • +64 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-07 09:32
In een vervolg op mijn vorig bericht hierbij een update aan het station. Qua lego is er weinig veranderd maar qua electronica een hoop.
Voedingen:
In de zijkant van het station een adapter aansluiting gemaakt voor een 12Volt voeding. Van hier uit 3 kleine voedingen gesoldeerd op custom printjes welke zorgen voor 3, 3.9 en 5Volt. Alle 3 de informatieschermen zijn voorzien van een vaste 3,9Volt voeding.

Verlichting:
Alle 8 de perronlampjes zijn aangesloten op een van de informatieschermpjes (doormiddel van een bypass via een transistor op 3 Volt voeding) en worden ingeschakeld doormiddel van tijd en zonsondergang op mijn thuis locatie.

Stoplicht:
Stoplicht op perron 1 voorzien van gekleurde ledjes. Deze gaat naar rood als een trein vertrekt en word langzaam weer veilig (oranje / groen) naarmate de tijd dichter bij de vertrek tijd van een nieuwe trein komt.

Geluid
Tja een station zonder geluid dat kan toch eigenlijk niet... Dus mijn vriendin zei laatst toen ik naar "Amsterdam Centraal 24/7" aan het kijken was is dat niks voor jou station een oproepgeluid? Dus een dag later de benodigde spullen besteld om een speaker met een mp3 speler in te bouwen en aan te sluiten op wederom een van de schermpjes. 8) De mp3 speler heeft enkele (door AI) ingesproken teksten op een SD kaart staan. Het scherm roept op bepaalde momenten de verschillende MP3's op. De speaker heb ik in de tunnel gestopt zodat vandaaruit het geluid naar buiten kan komen. Uiteraard heb ik het kenmerkende Ding dong geluid wel nog voor iedere tekst geplakt :+

Locomotief zelf rijdend:
Inmiddels ook de NS1601 locomotief weten te koppelen via Bluetooth aan een van de informatie schermpjes. Deze stuurt dus een start signaal (snelheid in %) naar de locomotief op het moment dat de vertrektijd is. Nu vertrekt te trein dus op tijd maar weet nog niet te stoppen. Hier wil ik nog een magneet contactje in de rails voor gebruiken die dan een signaal geeft als de trein weer komt binnen rijden.

Dit alles heb ik ook in Homeassistant gekoppeld dus kan vanuit hier ook de trein handmatig bedienen en de verlichting in of uitschakelen.

In een test run met de trein merkte ik dat de wagons veeeels te zwaar liepen en de trein met twee wagons (zelfs 1) niet de bocht om kwam. Inmiddels ben ik dan ook bezig om de wielen welke eerst aan elkaar zaten met technic staafjes te vervangen voor metalen staafjes en deze te voorzien van mini kogellagers. Deze kunnen in een technic brick van 1x2 geplaatst worden en ineens loopt de trein letterlijk op wielen. _/-\o_

De kabels welke nog zichtbaar zijn aan de rechterkant wil ik nog weg gaan werken met pogopin connectors maar daar moet ik nog even over nadenken hoe en wat.

Om dit alles wat kracht bij te zetten hierbij de foto's en een filmpje ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Asb4q7YjG67PxaqEpevrkQ6cwuQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wo8MrPJObkrp5e2ZmHbZPU8m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCrXxeo3-218rEj96yud_oV5ICc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/obqbmQuprgtrq4DytDSJg6ct.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hctxx8kjZ3YoNWkYtDYJfVtoCSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PxoISI43nHmGBiNXPH8Hd8NN.jpg?f=fotoalbum_large
Technic bricks zijn ook handig voor cable management _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5CvwRTmFEgk3JGkoYDkf8GiWT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lH5FzSUTVYO5wD217ERMJtVr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWuSdlR3-S0KuJfetY6jEH9uub4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2NhqoVqSOV6oYpJE4UacXNYl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RbuL9tdBa3bJgm-bBCD9-8f9VyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dKbW5Tmpkv1YMsxtOSZlU0Mm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
delpetero schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:45:
[...]

Alle sets registreren bij Lego, krijg je nog 20 punten voor ook. Er zijn ook andere sites waar je de sets kan registreren en ook de betaalde prijs erbij kan zetten. Als je daarbij een foto van de sets hebt kom je wel een heel eind bij de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpetero
gielie schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:55:
[...]

Alle sets registreren bij Lego, krijg je nog 20 punten voor ook. Er zijn ook andere sites waar je de sets kan registreren en ook de betaalde prijs erbij kan zetten. Als je daarbij een foto van de sets hebt kom je wel een heel eind bij de verzekering.
dank je wel. Ik ben zelf bezig met een lijst en waarde bepaling en ik zal inderdaad nog foto's maken. Ook zal ik eens kijken naar de registratie bij Lego.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
delpetero schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:29:
Ik ben er zelf niet mee bezig moet ik eerlijk zeggen. Ik heb een goede inboedelverzekering die ruim de (dag)waarde dekt van mijn bezittingen. Ik heb al mijn sets geregistreerd in Brickset, waar ik af en toe een overzicht van download en opsla op mijn computer (al weet ik niet hoeveel waarde de verzekering hieraan hecht), van een groot deel (digitale) aankoopbewijzen, en foto's van mijn interieur waaruit blijkt dat de sets ook in huis staan.

Maar persoonlijk vind ik het opnieuw opbouwen van mijn LEGO-collectie ook niet de hoogste prioriteit hebben mocht er onverhoopt brand ontstaan (en heb ik ook weer niet zulke bijzondere sets dat ik een heel interessant doelwit voor dieven ben). Ik vraag me ook af of apart verzekeren de tijd en het geld waard is (tenzij je hele exclusieve sets in je bezit hebt).

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
himlims_ schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:40:
[...]

Als je een straatje modulars (zoals ik) hebt, tikt dat al snel aan hoor. Die alleen al zijn bijna 2k in mijn collectie.

Als ik naar de aanschafwaarde van mijn totale collectie kijk, kom ik zelf niet aan de 10k, maar ik heb in vergelijking met sommigen hier ook een best bescheiden collectie. Bijv @Jakkus zal daar ruim overheen komen.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
JBplap schreef op zondag 22 juni 2025 @ 11:13:
[...]

De losse stenen zullen wel te koop zijn. Die moet je in een wanted list plaatsen op bricklink en dan kun je daar wel orders voor laten samen stellen. Maar bv de stickersheet is niet te koop op bricklink, dus beter toch gewoon het hele setje kopen als je hem compleet wil.

Vaak is losse onderdelen ook duurder als je alles wilt bestellen. Dit is alleen goedkoper als je bv zelf al een groot deel van de steentjes uit je eigen voorraad hebt en er maar een klein gedeelte hoeft bij te bestellen.

Heb even gekeken en zonder de stickersheet valt het nog mee, 16 euro bij 2 shops, dus reken er nog 14 euro verzendskosten bij en je zit op 30 euro. Maar dan dus wel zonder de stickers die imo bij deze set toch wel wat toevoegen.
Bedankt voor je uitgebreide reactie en het meekijken. Dan zit er niks anders op, af en toe kijken of de set te koop aangeboden wordt voor een normale prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
gielie schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:55:
[...]

Alleen kun je niet alle sets op deze manier registreren bij LEGO (en de vraag is ook hoeveel waarde de verzekering hieraan hecht).

Als je het echt goed wil regelen, is denk ik bewijsmateriaal in de vorm van aankoopbewijzen en/of foto's het beste, of je vraagt het aan je verzekering. En check ook goed of de verzekering de dagwaarde/nieuwwaarde of de gangbare prijs in het verzamelaarscircuit vergoedt (in de meeste gevallen zal dat namelijk dagwaarde zijn - voor meer zul je mogelijk een aanvullende verzekering moeten afsluiten).

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpetero
Tc99m schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:24:
[...]

Alleen kun je niet alle sets registreren bij LEGO (en de vraag is ook hoeveel waarde de verzekering hieraan hecht).

Als je het echt goed wil regelen, is denk ik bewijsmateriaal in de vorm van aankoopbewijzen en/of foto's het beste, of je vraagt het aan je verzekering. En check ook goed of de verzekering de dagwaarde/nieuwwaarde of de gangbare prijs in het verzamelaarscircuit vergoedt (in de meeste gevallen zal dat namelijk dagwaarde zijn - voor meer zul je mogelijk een aanvullende verzekering moeten afsluiten).
Ja vandaar de vraag inderdaad. Ik kan me zo voorstellen dat ik de weg ga bewandelen richting een taxateur en dit aan de verzekeraar ga voorleggen. Deze vraag had ik ook kunnen stellen in bv. een financieel topic, maar het leek mij hier ook wel toepasselijk.

Inboedel verzekering hier moet je op letten

[ Voor 3% gewijzigd door delpetero op 24-06-2025 10:34 ]

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De UCS Venator-Class Republic Attack Cruiser is af. Het is een imposant schip. Qua bouw vond ik hem een beetje tegenvallen. Ik wist al van de UCS Falcon en de UCS Star Destroyer dat het een Technic geraamte met wat plates erop zou zijn, maar toch had ik wat meer verwacht. De linker- en rechterkant zijn identiek, tot op de kleinste greebling toe. Alleen de hangar is aan 1 kant anders met een gunship er in. Het is een set van 650 euro en stond in 12 uur in elkaar, vrij slechte euro/bouwtijd verhouding.

Het schip is 110cm lang. Niet de langste UCS, maar wel groot. De vorm is ook erg goeg getroffen. Vooral cool is hoe de voorste beplating onder een hoek gebouwd is en het toch allemaal vrijwel naadloos aansluit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yod1xJQvQlEHjz-fxKPs7LQYagA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zTezoYVwmj8Oa3jCgQga2cFD.jpg?f=user_large

De motoren hangen lichtjes omlaag, maar ik vind het meevallen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7OCDRnLf1DUNZXIJP-3lTANtxOs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VZnRBOZrX288ucr6il5xsFTh.jpg?f=user_large

Over motoren gesproken, mooi detail zit er wel in en alles in pearl dark gray.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqxhPnZ3RjM_FiI-c0HzfvrTg68=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eJ4L0DOcRVSD09fVPWqEpVdk.jpg?f=user_large

Greebling next-level. Ook cool dat er veel trans blue plates zijn met een grille tile er op. Soort van vensters.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MejIc9ZdjZuXmRERq1ABxCdIGA4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CLe6DRN1xGIrs79WugAk0qzV.jpg?f=user_large

De voorkant wordt netjes bij elkaar gehouden door wat technic beams en zakt niet zoals bij de Star Destroyer omlaag. Je kan wel merken dat dit een vrij nieuwe set is met een hoop verbeteringen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SlPZsqMsCD2VDAwwxJVc4zpMbcU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/k4iov9X0cwJwjkXY2xoY2t8k.jpg?f=user_large

En toch na al die lovende woorden viel hij tegen. Onderdeel daarvan is dat vrijwel alles hetzelfde is, alleen gespiegeld. En je bouwt het ook na elkaar. Je bouwt bijv de achterste beplating aan de linkse kant, de volgende stap is dezelfde beplating aan de rechtse kant. Daarna het linkse frame van de voorkant en dan het rechtse. Dus toen ik dat zag heb ik eerst alles aan de rechtse kant gebouwd en dan pas links, zo had ik wat meer variatie. Ook is het rode gedeelte aan de voorkant vrij fragiel en het kan niet open. Als ik deze niet gehuurd had, dan had ik de MOC gebouwd die dit fixt. Maar dan moet je een hoop onderdelen bestellen en de set moet ook weer terug op tijd (en je blijft met de onderdelen zitten).

Oja, en de stand voor de UCS tile is de meest flimsy stand die ik ooit gezien heb met het absoluut minimum aan onderdelen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
zonoskar schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:55:
De UCS Venator-Class Republic Attack Cruiser is af. Het is een imposant schip. Qua bouw vond ik hem een beetje tegenvallen. Ik wist al van de UCS Falcon en de UCS Star Destroyer dat het een Technic geraamte met wat plates erop zou zijn, maar toch had ik wat meer verwacht. De linker- en rechterkant zijn identiek, tot op de kleinste greebling toe. Alleen de hangar is aan 1 kant anders met een gunship er in. Het is een set van 650 euro en stond in 12 uur in elkaar, vrij slechte euro/bouwtijd verhouding.

Het schip is 110cm lang. Niet de langste UCS, maar wel groot. De vorm is ook erg goeg getroffen. Vooral cool is hoe de voorste beplating onder een hoek gebouwd is en het toch allemaal vrijwel naadloos aansluit.
[Afbeelding]

[...]

En toch na al die lovende woorden viel hij tegen. Onderdeel daarvan is dat vrijwel alles hetzelfde is, alleen gespiegeld. En je bouwt het ook na elkaar. Je bouwt bijv de achterste beplating aan de linkse kant, de volgende stap is dezelfde beplating aan de rechtse kant. Daarna het linkse frame van de voorkant en dan het rechtse. Dus toen ik dat zag heb ik eerst alles aan de rechtse kant gebouwd en dan pas links, zo had ik wat meer variatie. Ook is het rode gedeelte aan de voorkant vrij fragiel en het kan niet open. Als ik deze niet gehuurd had, dan had ik de MOC gebouwd die dit fixt. Maar dan moet je een hoop onderdelen bestellen en de set moet ook weer terug op tijd (en je blijft met de onderdelen zitten).

Oja, en de stand voor de UCS tile is de meest flimsy stand die ik ooit gezien heb met het absoluut minimum aan onderdelen.
Ofwel: prima om een keer te huren en te bouwen, maar vooral niet kopen tenzij je het eindresultaat oneindig op de schoorsteenmantel wil? Ik zie dat deze voor zo'n 20 euro per week te huur is dus die verhouding aankoopprijs/huur is zeker niet slecht.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-08 11:38
Afgelopen week weer wat aan het park gewerkt, tegels zijn af + afgewerkt, trappen zijn gemaakt en entree naar de Botanical Garden is af.

Nog niet tevreden over de fontein, die gaat sowieso nog aangepast worden. Wil ook het water 1 block verlagen en de "oevers" maken met wedges.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPkvJWDzsJw3pWA67z03wJJoMGQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ER567P6VdzAMlgpznxk89mkw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftr7fDgsR-HjeSVcv9L2geB011w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/epkFuNi6xL3jZ1Th8r2aOdxH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmSWzSSxuiNiheVPOvG81X2NdYM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/17q1FpagtPqfumxnXMg6Kax2.png?f=fotoalbum_large

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@zonoskar heb helemaal niets met starwars, maar als jouw foto's zo zie vind het wel een hele gave build/model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

MarkH NL schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:20:
Afgelopen week weer wat aan het park gewerkt, tegels zijn af + afgewerkt, trappen zijn gemaakt en entree naar de Botanical Garden is af.

Nog niet tevreden over de fontein, die gaat sowieso nog aangepast worden. Wil ook het water 1 block verlagen en de "oevers" maken met wedges.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg tof en je plannen zijn een goed idee, het park ziet er nu wat "plat" uit, met die overs creëer je wat meer diepte in het geheel. Ben benieuwd als het af is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-08 11:38
Mad-Matt schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:52:
[...]

Erg tof en je plannen zijn een goed idee, het park ziet er nu wat "plat" uit, met die overs creëer je wat meer diepte in het geheel. Ben benieuwd als het af is.
Ja met die oevers moet de eerste diepte er zijn. Daarna eens kijken of ik meer verspringingen kan maken met wedges/rounded plates. Hangt ook beetje van de beschikbaarheid in bright green af

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

MarkH NL schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 12:08:
[...]

Ja met die oevers moet de eerste diepte er zijn. Daarna eens kijken of ik meer verspringingen kan maken met wedges/rounded plates. Hangt ook beetje van de beschikbaarheid in bright green af
Wel knap hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

mawashigeri schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:04:
[...]

Ofwel: prima om een keer te huren en te bouwen, maar vooral niet kopen tenzij je het eindresultaat oneindig op de schoorsteenmantel wil? Ik zie dat deze voor zo'n 20 euro per week te huur is dus die verhouding aankoopprijs/huur is zeker niet slecht.
Ja idd. Ik heb hem van https://bouwsteenwinkel.nl Je neemt daar een abo van 25 euro/jaar en dan kost deze set 14 euro per week om te huren. Ik heb hem in een week gebouwd met zo'n 2 uur per dag.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Kerngezond schreef op maandag 23 juni 2025 @ 23:03:
[...]

Jouw verhaal schreeuwt werkelijk waar om beeldmateriaal! :D
Ben bang dat ik geen foto's meer heb van de dierentuin. En de huidige setup is alles behalve beeldtechnisch interessant ;) De leukste MOC die ik nu heb is het appartementen complex van Lego Friends voor m'n dochter, maar die is niet geMILS'd :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Het heeft nog even geduurd maar het was onvermijdelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eupst9eD52QT34svmSpGe0VvFWQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/j5SR5jG93zlpxOoxNIQFogkK.jpg?f=user_large

Mijn allerliefste kitten heeft de vaas omgekegeld terwijl ze zelf van de kast pleurde.
Scheelt wel een hoop dweilen tov. 'the real thing'. :+
Primeurtje voor mij.

Terwijl ze viel hoorde ik een kettingreactie; aan de andere kant van de kast had ik een aantal bakken met nog uit te zoeken parts staan. Vooral veel klein grut. Op de een of andere manier zijn die ook gevallen.
Ik denk dat ik daar over vele jaren nog onderdeeltjes van terug ga vinden.

Wat
een
zooi
:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 12:25
delpetero schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:31:
[...]

Ja vandaar de vraag inderdaad. Ik kan me zo voorstellen dat ik de weg ga bewandelen richting een taxateur en dit aan de verzekeraar ga voorleggen. Deze vraag had ik ook kunnen stellen in bv. een financieel topic, maar het leek mij hier ook wel toepasselijk.

Inboedel verzekering hier moet je op letten
Waarom niet gewoon aan je verzekeraar vragen?
Ze kunnen aangeven welke informatie ze vooraf nodig hebben om de verzekeringspremie te bepalen. En eventueel wat er nog nodig is als je aanspraak wilt maken op de verzekering.

Daarna kun je altijd nog een taxateur inschakelen als de verzekeraar daar om vraagt.
Maar wellicht is dat helemaal niet nodig, wellicht ik het voldoende als je zelf een inventarislijst opgeeft met daarbij een indicatie van te verzekeren waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 08:24
delpetero schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:10:
[...]

dank je wel. Ik ben zelf bezig met een lijst en waarde bepaling en ik zal inderdaad nog foto's maken. Ook zal ik eens kijken naar de registratie bij Lego.
Ik heb een (online) Excel die ik eens in de zoveel tijd bijwerk en ik maak foto’s van de dozen die ik heb liggen. Ik noteer meestal ook de aankoopprijs, en anders houd ik de retailprijs gewoon aan.
Ik doe datzelfde met mijn wijncollectie en onze sieraden.

2-3x per jaar zorg ik even voor een update, meestal valt het dan mee qua werk. Moet je alleen niet volledig losgaan op een veiling en 140 flessen kopen |:(
Gelukkig heb ik me qua lego ingehouden dit jaar :9

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Signs
  • Laatst online: 30-07 11:50
Mijn T-Rex is af ❤️❤️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnaYwzu3fbHEb9OfO_D--DvR47E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WqBS8YD2ybkRWFBBdwC4aeK0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VhckfG7suZinmDDM-U9RdK9RxA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IOThtmCdwYjItDbIItHsDoA9.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:16
SuBBaSS schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:28:
Mijn allerliefste kitten heeft de vaas omgekegeld terwijl ze zelf van de kast pleurde.
Ik mis de foto van de schuldbewuste kat…. 🐈‍⬛

Of is dat het verkeerde topic? 😉

Als je toch nog zaken uit moest zoeken, dan is nu je kans zou ik zeggen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mawashigeri
Archer_VC10 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:43:

Hoe groot is de kans dat je nu net de enige schuldbewuste kat in de wereld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:40
Hoe was het bouwen? Het eindresultaat is gaaf, maar het ziet er ietwat eentonig uit om te bouwen. Ik laat me graag overhalen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Signs
  • Laatst online: 30-07 11:50
Orangelights23 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:20:
[...]

Hoe was het bouwen? Het eindresultaat is gaaf, maar het ziet er ietwat eentonig uit om te bouwen. Ik laat me graag overhalen :P
Het bouwen was wel leuk. Eerste instantie dacht ik dat het inderdaad eentonig zou zijn maar dat valt erg mee.
Het gedeelte van de “statief” en bodem bevatten wel leuke details.

Hij is een meter breed en 30cm hoog 😊 dus een aardig ding.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Archer_VC10 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:43:
[...]

Kan het on topic houden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nz0hZLLko0ChBltkg-oxVNrNaGI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yuuo2quwq2UA1EUTE0y1NTVN.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BShVPPfRHMmhtY1Ft1vFN08HZgc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tAjNQDTMI6tfp5IsY1JKImH0.jpg?f=fotoalbum_medium

Zij daar, met die snor! :+

Wat ik nou vooral nog uit moet zoeken is waar twee van de bloemen van bepaalde stengels gebleven zijn.
En de automatische leging van mijn robotstofzuiger even uitschakelen voor ik in de grote zak moet gaan zitten peuren....

[ Voor 9% gewijzigd door SuBBaSS op 24-06-2025 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-08 11:52

GeeBee

Oddball

Leuke set wel. Gewoon in de supermarkt gekocht, samen met de melk en de hagelslag? Of moest meneer Dijkstra nog opgeroepen worden?

[ Voor 9% gewijzigd door GeeBee op 25-06-2025 06:58 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:41

Amphiebietje

In de blubber

GeeBee schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 06:56:
[...]

Leuke set wel. Gewoon in de supermarkt gekocht, samen met de melk en de hagelslag? Of moest meneer Dijkstra nog opgeroepen worden?
Ik ben vooral onder de indruk van hoe de vacht is gereproduceerd met steentjes. Zijn die nieuw? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 24-07 15:34

Wailing_Banshee

You're Next

SuBBaSS schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:28:
Het heeft nog even geduurd maar het was onvermijdelijk:

[Afbeelding]

Scheelt wel een hoop dweilen tov. 'the real thing'. :+
Primeurtje voor mij.

Terwijl ze viel hoorde ik een kettingreactie; aan de andere kant van de kast had ik een aantal bakken met nog uit te zoeken parts staan. Vooral veel klein grut. Op de een of andere manier zijn die ook gevallen.
Ik denk dat ik daar over vele jaren nog onderdeeltjes van terug ga vinden.

Wat
een
zooi
:|
BTDT...

Het heeft even geduurd voordat ik alle stukjes weer teruggevonden had (en een les geleerd: GEEN GLAZEN VAAS GEBRUIKEN!) Ze staan nu in een geprinte vaas :D

Mijn TRex schedel is ook al eens zijn tanden verloren omdat de kat vond dat hij beter op de grond kon liggen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:59
Brutuss schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:54:
In een vervolg op mijn vorig bericht hierbij een update aan het station. Qua lego is er weinig veranderd maar qua electronica een hoop.

[...]

Voedingen:
In de zijkant van het station een adapter aansluiting gemaakt voor een 12Volt voeding. Van hier uit 3 kleine voedingen gesoldeerd op custom printjes welke zorgen voor 3, 3.9 en 5Volt. Alle 3 de informatieschermen zijn voorzien van een vaste 3,9Volt voeding.

Verlichting:
Alle 8 de perronlampjes zijn aangesloten op een van de informatieschermpjes (doormiddel van een bypass via een transistor op 3 Volt voeding) en worden ingeschakeld doormiddel van tijd en zonsondergang op mijn thuis locatie.

Stoplicht:
Stoplicht op perron 1 voorzien van gekleurde ledjes. Deze gaat naar rood als een trein vertrekt en word langzaam weer veilig (oranje / groen) naarmate de tijd dichter bij de vertrek tijd van een nieuwe trein komt.

Geluid
Tja een station zonder geluid dat kan toch eigenlijk niet... Dus mijn vriendin zei laatst toen ik naar "Amsterdam Centraal 24/7" aan het kijken was is dat niks voor jou station een oproepgeluid? Dus een dag later de benodigde spullen besteld om een speaker met een mp3 speler in te bouwen en aan te sluiten op wederom een van de schermpjes. 8) De mp3 speler heeft enkele (door AI) ingesproken teksten op een SD kaart staan. Het scherm roept op bepaalde momenten de verschillende MP3's op. De speaker heb ik in de tunnel gestopt zodat vandaaruit het geluid naar buiten kan komen. Uiteraard heb ik het kenmerkende Ding dong geluid wel nog voor iedere tekst geplakt :+

Locomotief zelf rijdend:
Inmiddels ook de NS1601 locomotief weten te koppelen via Bluetooth aan een van de informatie schermpjes. Deze stuurt dus een start signaal (snelheid in %) naar de locomotief op het moment dat de vertrektijd is. Nu vertrekt te trein dus op tijd maar weet nog niet te stoppen. Hier wil ik nog een magneet contactje in de rails voor gebruiken die dan een signaal geeft als de trein weer komt binnen rijden.

Dit alles heb ik ook in Homeassistant gekoppeld dus kan vanuit hier ook de trein handmatig bedienen en de verlichting in of uitschakelen.

In een test run met de trein merkte ik dat de wagons veeeels te zwaar liepen en de trein met twee wagons (zelfs 1) niet de bocht om kwam. Inmiddels ben ik dan ook bezig om de wielen welke eerst aan elkaar zaten met technic staafjes te vervangen voor metalen staafjes en deze te voorzien van mini kogellagers. Deze kunnen in een technic brick van 1x2 geplaatst worden en ineens loopt de trein letterlijk op wielen. _/-\o_

De kabels welke nog zichtbaar zijn aan de rechterkant wil ik nog weg gaan werken met pogopin connectors maar daar moet ik nog even over nadenken hoe en wat.

Om dit alles wat kracht bij te zetten hierbij de foto's en een filmpje ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Technic bricks zijn ook handig voor cable management _/-\o_

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[YouTube: NS1601 vertrekt vanaf Brutopia]
Veel duimpjes weinig reacties. Want je gaat gewoon als een (🥁) trein! Ziet er echt super uit joh. Met de electronica erbij kan dit zo in een professionele omgeving getoond worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-07 09:32
Karp schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:04:
[...]

Veel duimpjes weinig reacties. Want je gaat gewoon als een (🥁) trein! Ziet er echt super uit joh. Met de electronica erbij kan dit zo in een professionele omgeving getoond worden.
Dat viel mij ook al op. Thnx! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tc99m
Brutuss schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:04:
[...]

Dat viel mij ook al op. Thnx! _/-\o_
De toevoeging Centraal aan je station impliceert overigens wel dat er nog (minstens) twee andere stations in je stad zijn. ;)

(en bij Brutopia moet ik ook aan iets anders denken, haha, maar dat zal wel niet gerelateerd zijn gezien je username)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:01

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zijn er al details bekend over de Enterprise D van Lego die uitkomt op Black Friday?

Vooral de exacte grootte ben ik benieuwd naar.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

daffie82 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:17:
Zijn er al details bekend over de Enterprise D van Lego die uitkomt op Black Friday?

Vooral de exacte grootte ben ik benieuwd naar.
Ik heb een paar dagen terug op facebook iets zien passeren dat er een recent gerucht is dat ie +-30cm lang zou worden... (wat mij persoonlijk tegenvalt, ie zou echt wel -een pak- groter mogen)
Pagina: 1 ... 121 ... 129 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .