Nomen nescio
Waarschijnlijk omdat het een licentie overeenkomst is met Nintendo en die zullen we afgedwongen hebben dat er enkel Nintondo games bij mochten?Loader schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:41:
Die Gameboy, waarom geen plaatje bij van Tetris? Dat kreeg je erbij en iedereen heeft dat gespeeld...
Of omdat Nintendo geen licentie meer heeft op Tetris en Lego dan daar ook weer een aparte overeenkomst mee moet sluiten?
[ Voor 14% gewijzigd door ReVision. op 24-07-2025 12:11 ]
hoi
Wat vet! Die komt er zeker.wlchris schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 03:23:
Volgens mij vandaag bekend gemaakt, de Game boy!
https://www.lego.com/nl-nl/product/game-boy-72046
[Afbeelding]
Zijn dat bij de start/select knoppen nu nieuwe slopes?
Lijkt iets van 3/4e stud naar 1/4e stud te gaan over 2 studs lengte?
Ik heb ze zelf volgens mijn niet eerder gezien.
Volgens mij zitten de noppen aan de onderkant en bovenkant daar en is het een standaard slope 18 2x1, eronder en erboven zit een bracket 1x4JBplap schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 12:08:
[...]
Zijn dat bij de start/select knoppen nu nieuwe slopes?
Lijkt iets van 3/4e stud naar 1/4e stud te gaan over 2 studs lengte?
Ik heb ze zelf volgens mijn niet eerder gezien.
Kan niet wachten tot iemand een echte GB erin gaat bouwenwlchris schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 03:23:
Volgens mij vandaag bekend gemaakt, de Game boy!
https://www.lego.com/nl-nl/product/game-boy-72046
[Afbeelding]
Ik zou het doen!
:strip_exif()/f/image/aqYKODgbOSO9qLN2Ywck9fPq.jpg?f=fotoalbum_large)
Het verhaal begint ook te komen. De gebouwen aan de zijkant zijn een dierenwinkel en een juwelier. Het gebouw in het midden is het hoofdkantoor van de glazenwasser. Hij is tevens een crimineel meesterbrein en dinoliefhebber. Vanuit zijn kantoor, bovenin het gebouw, plant hij een overval op het museum...
Edit: nog een paar uurtjes verder
[ Voor 49% gewijzigd door Jakkus op 24-07-2025 18:02 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Die is ook wel heel mooi ja!Bra-Jo schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:39:
@SuBBaSS Ik heb 'm toevallig van 't weekend afgebroken, ik wil binnenkort namelijk beginnen met deze moc. Lijkt me wel mooi om zowel het binnenwerk als de buitenkant te kunnen zien.
Gaat ie wel een stuk dieper van worden.
Dan zou hij alleen niet meer in m'n kast passen.
Ik had wel ergens gelezen dat hij er aan het einde van dit jaar uitgaat. Als hij nog op nalevering staat kun je hem nog wel bestellen en zal hij ook geleverd worden normaal gesproken. Zodra hij niet meer beschikbaar is komt hij op Uitverkocht te staan.rammes schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:17:
Ik heb nog Lego Set - 10305 - Castle - Lion Knights Castle op mijn verlanglijstje staan, staat inmiddels op nalevering dat is toch niet dat hij er zo uit gaat?
Dit ja.Loader schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:41:
Die Gameboy, waarom geen plaatje bij van Tetris? Dat kreeg je erbij en iedereen heeft dat gespeeld...
En dan (wmb.) een plaatje van een van de rocket launches die je kon unlocken.
Dat zou voor mij de combi helemaal geweldig maken.
Hopen op de moc-community voor custom stickers dus.
Altijd leuk; met een verhaaltjeJakkus schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:23:
Nog wat trial & error later...
[Afbeelding]
Het verhaal begint ook te komen. De gebouwen aan de zijkant zijn een dierenwinkel en een juwelier. Het gebouw in het midden is het hoofdkantoor van de glazenwasser. Hij is tevens een crimineel meesterbrein en dinoliefhebber. Vanuit zijn kantoor, bovenin het gebouw, plant hij een overval op het museum...
Daily driver; MB R171 SLK280
Heel tof! Eve en M-O zijn een aanvulling die ik eigenlijk al miste bij de originele Wall-E. Al vind ik persoonlijk de originele Wall-E mooier. Als deze Wall-E net zo groot is als die orignele, dan is het het overwegen waard om Wall-E ingepakt te laten en alleen Eve en M-O te bouwen.RubjeMazter schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 00:48:
Plaatjes van de Wall-E en Eve set zijn bekend:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
We've got that ring of confidence
Die was solo +/- 700 stenen dacht ik, dit duo 800?Yukkie schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:16:
Als deze Wall-E net zo groot is als die orignele, dan is het het overwegen waard om Wall-E ingepakt te laten en alleen Eve en M-O te bouwen.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
En hij heeft zonet de 10.000 stemmen gehaald!roeleboel schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:16:
Over lego ideas gesproken, ik wil even de aandacht vestigen op dit prachtexemplaar:
de monty python silly walk!
Voor mij is dit een onherroepelijke insta-buy![]()
![]()
Ik duim alvast dat ie de review doorstaat, dees is echt (nog steeds) een insta-buy voor mij
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Deze is kleiner:Yukkie schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:16:
[...]
Heel tof! Eve en M-O zijn een aanvulling die ik eigenlijk al miste bij de originele Wall-E. Al vind ik persoonlijk de originele Wall-E mooier. Als deze Wall-E net zo groot is als die orignele, dan is het het overwegen waard om Wall-E ingepakt te laten en alleen Eve en M-O te bouwen.
/f/image/nAtUhv7LOu1pxGPbaAYAwCKB.webp?f=fotoalbum_large)
Meer plaatjes.
Nou, als het gaat om de cardridges mogen er van mij best stickers op zitten, al is het maar omdat dat realistischer is. De echte cardridges hadden die namelijk ook.vectormatic schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 10:17:
leuk die gameboy, maar 60 euro voor 421 voornamelijk grijze steentjes? Dan hoop ik toch zeer dat er geen stickers in de set zitten en alles netjes gedrukt is...
(en dan nog, the nostalgia tax is real)
Als hij op nalevering staat komt hij in principe nog terug op voorraad, maar aangezien deze set al 3 jaar oud is en aangemerkt als EOL (zie o.a. https://jaysbrickblog.com...soon-in-2025-june-update/), zou ik niet te lang wachten met bestellen.rammes schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:17:
Ik heb nog Lego Set - 10305 - Castle - Lion Knights Castle op mijn verlanglijstje staan, staat inmiddels op nalevering dat is toch niet dat hij er zo uit gaat?
Als de voorraad op is voor het einde van het jaar, zullen er mogelijk geen nieuwe exemplaren worden geproduceerd.
[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 24-07-2025 16:57 ]
scintillating
Hmm de Blacktron Renegade gaat er ook al uit. Had wel verwacht dat die nog een jaartje door zou gaan.Tc99m schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:50:
[...]
Als hij op nalevering staat komt hij in principe nog terug op voorraad, maar aangezien deze set al 3 jaar oud is en aangemerkt als EOL (zie o.a. https://jaysbrickblog.com...soon-in-2025-june-update/), zou ik niet te lang wachten met bestellen.
Als de voorraad op is, zullen er mogelijk geen nieuwe exemplaren worden geproduceerd.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Heb het idee dat die retrosets minder populair zijn dan verwacht. Barracuda en Eldorado verdwenen ook al vrij snel.KW25 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:19:
[...]
Hmm de Blacktron Renegade gaat er ook al uit. Had wel verwacht dat die nog een jaartje door zou gaan.
Lijkt er wel een beetje op, het zijn er ook best veel en niet bepaald goedkoop. Na de Galaxy Explorer was mijn nostalgie aankoopkriebel al redelijk weg, vooral ook omdat die set echt veel waar voor z'n geld leverde en de andere naar mijn bescheiden mening aanzienlijk minder.NotSoSteady schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:41:
[...]
Heb het idee dat die retrosets minder populair zijn dan verwacht. Barracuda en Eldorado verdwenen ook al vrij snel.
De Renegade wil ik best hebben, maar dan voor 65-75 euro. Twee weken terug kennelijk in de aanbieding bij Lego maar dat had ik niet gezien. Hij ligt niet in de winkel, dus de toevallige Intertoys bezoeker weet niet eens dat het te koop is...
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Hij was tot vorige week idd 80. Zag het ook te laat, maar denk inderdaad dat weinig mensen ervanaf weten. Is ook niet zo gaaf als de galaxy explorer en toch ook wel prijzig.mawashigeri schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:55:
[...]
Lijkt er wel een beetje op, het zijn er ook best veel en niet bepaald goedkoop. Na de Galaxy Explorer was mijn nostalgie aankoopkriebel al redelijk weg, vooral ook omdat die set echt veel waar voor z'n geld leverde en de andere naar mijn bescheiden mening aanzienlijk minder.
De Renegade wil ik best hebben, maar dan voor 65-75 euro. Twee weken terug kennelijk in de aanbieding bij Lego maar dat had ik niet gezien. Hij ligt niet in de winkel, dus de toevallige Intertoys bezoeker weet niet eens dat het te koop is...
Die Lion’s Castle vind ik wel heel gaaf, maar ook echt net te prijzig.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Daar loop ik ook mee. De set staat al zo lang op mijn wishlist, maar vind het gewoon te duur voor wat je er voor krijgt. Het is alsof je een voor een biertje 10 euro betaald, het is lekker en je kan het ook wel betalen, maar je hebt het er niet voor over.KW25 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:16:
[...]
Die Lion’s Castle vind ik wel heel gaaf, maar ook echt net te prijzig.
Thnx, ik zal niet zeggen dat ik zojuist de set besteld heb.Tc99m schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:50:
[...]
Als hij op nalevering staat komt hij in principe nog terug op voorraad, maar aangezien deze set al 3 jaar oud is en aangemerkt als EOL (zie o.a. https://jaysbrickblog.com...soon-in-2025-june-update/), zou ik niet te lang wachten met bestellen.
Als de voorraad op is voor het einde van het jaar, zullen er mogelijk geen nieuwe exemplaren worden geproduceerd.
Ik zou het doen!
Die Gameboy gaat er zeker komen, maar Tetris zat erbij? Ik kan mij niet herinneren dat die er bij zat vanuit de winkel. Wel dat ik van mijn ouders Tennis en Donkey Kong er direct bij mocht kopen.Loader schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:41:
Er was een lange tijd een bundel van de GameBoy met Tetris. Ik had echter destijds de versie zonder Tetris gekocht.donkerlicht schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:45:
[...]
Die Gameboy gaat er zeker komen, maar Tetris zat erbij? Ik kan mij niet herinneren dat die er bij zat vanuit de winkel. Wel dat ik van mijn ouders Tennis en Donkey Kong er direct bij mocht kopen.
Toen ik de Lego GameBoy vandaag in het nieuws zag heb ik die meteen besteld
GTA VI - All aboard the hype train!!
Wel een mooie Legoset voor een leukere prijs dan de NES. In oktober naar de speelgoedwinkel hier in het dorp gaan om de set aan te schaffen!
Rocket launches..... nee kan mij niet meer herinneren.... moet dat ding maar eens afstoffen, kijken of het nog werkt...SuBBaSS schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:45:
[...]
Dit ja.
En dan (wmb.) een plaatje van een van de rocket launches die je kon unlocken.![]()
Dat zou voor mij de combi helemaal geweldig maken.
Hopen op de moc-community voor custom stickers dus.
Ja, bij mij zat het erbij... en mn broer had er ook 1 en met een kabel ertussen kon je tegen elkaar spelen.donkerlicht schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:45:
[...]
Die Gameboy gaat er zeker komen, maar Tetris zat erbij? Ik kan mij niet herinneren dat die er bij zat vanuit de winkel. Wel dat ik van mijn ouders Tennis en Donkey Kong er direct bij mocht kopen.
Als je hem boven de 100.000 punten uitspeelde kreeg je een animatie te zien.Loader schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 18:07:
[...]
Rocket launches..... nee kan mij niet meer herinneren.... moet dat ding maar eens afstoffen, kijken of het nog werkt...
[...]
Ja, bij mij zat het erbij... en mn broer had er ook 1 en met een kabel ertussen kon je tegen elkaar spelen.
https://www.retronews.com...aunch-in-game-boy-tetris/
Volgens mij zat Tetris er bij ons toendertijd ook bij bij aankoop.
[ Voor 6% gewijzigd door SuBBaSS op 24-07-2025 18:19 ]
Die animaties, hoe heb ik dat in hemelsnaam niet kunnen weten!SuBBaSS schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 18:16:
[...]
Als je hem boven de 100.000 punten uitspeelde kreeg je een animatie te zien.
https://www.retronews.com...aunch-in-game-boy-tetris/
Volgens mij zat Tetris er bij ons toendertijd ook bij bij aankoop.

https://www.lego.com/nl-nl/product/arkham-asylum-76300
En arkham is na meerdere geruchten en leaks, die hier geloof ik al langs kwamen, nu echt definitief en zelfs al bestelbaar en dan wel ruim maand wachten
Lijkt wel een halve centimeter diep ten opzichte van de bovenkant.
* CLB koopt de Lego-Gameboy toch wel
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Waar haal je die info vandaan? Tot nu toe heb ik nog geen enkele foto kunnen vinden van hoe de achterkant eruit ziet met een cartridge erin geschoven...CLB schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 07:38:
Beetje mierenneuken mag altijd, maar die cartridges bij een Gameboy gingen er nooit zo diep in volgens mij...
Staan legio officiële filmpjes en hands-ons op socials en / of YouTube... Bijvoorbeeld:Xqlus1ve schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:46:
Waar haal je die info vandaan? Tot nu toe heb ik nog geen enkele foto kunnen vinden van hoe de achterkant eruit ziet met een cartridge erin geschoven...
Daar gaan domme ouders weer intrappen.CLB schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:37:
[...]
Staan legio filmpjes op socials en / of YouTube... Bijvoorbeeld:
[YouTube: LEGO Game Boy Trailer - Now you're playing with Brick Power]
Ik zou het doen!
Denk ik ook heel lastig aangezien je met 1 plate dikte al dieper zit dan de oorspronkelijke Game Boy (al lijkt hij er twee plates diep in te gaan voordat je hem vast kunt klikken, lastig te beoordelen op de video). En er zit ook al geen inkeping op de cartridge zodat je hem eruit kunt trekken. En en en.CLB schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 07:38:
Beetje mierenneuken mag altijd, maar die cartridges bij een Gameboy gingen er nooit zo diep in volgens mij...
scintillating
Jammer dat de cartridge er wat dieper in gaat maar goed ik verwacht dat daar vrij vlot een kleine mod voor beschikbaar gaat komen.
Ja zeker, ik kijk ook uit naar de eerste reviews waar ze echte Game Boy en LEGO variant gaan vergelijken.CLB schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:06:
Haha klopt klopt en wanneer zie je de achterkant nou... maar vond het opvallend.
En het is natuurlijk wachten op de eerste mods waarbij iemand er een echt werkende Game Boy van heeft gemaakt (zou het lukken om daar dan ook echte cartridges in te gebruiken?).
scintillating
Je hebt gelijkt, lijkt wel alsof er lego plaat mist qua hoogte, easy fix lijkt me maar wel slordig van LEGO. Ze zijn de laatste tijd wel wat meer rare dingen aan het doen. De Zomer release van Star Wars is men ook niet echt over te spreken.CLB schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:37:
[...]
Staan legio officiële filmpjes en hands-ons op socials en / of YouTube... Bijvoorbeeld:
[YouTube: LEGO Game Boy Trailer - Now you're playing with Brick Power]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik was benieuwd naar de lime onderdelen. De panelen waren allemaal goed, alleen 3 typen connectoren waren het bekende olijfgroen, en dan ook precies allemaal:
22961 (8x)
65487 (5x)
44874 (2x)
:strip_exif()/f/image/OjpSLwrsG0UVJxvae0kKIRqn.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus LEGO klantenservice gemaild en ik kreeg dit antwoord:
Inderdaad, de drie onderdelen die u opgelijst heeft hebben ondertussen een nieuwere versie gekregen met de juiste kleur.
Die heb ik naar u toe besteld in ordernummer [knip], ze verschijnen binnen maximaal 10 werkdagen bij u thuis op de deurmat.
Nou kun je van LEGO zeggen wat je wilt: de kleur had in één keer goed moeten zijn en zeker voor die prijs, maar dit lossen ze goed op, zonder gedoe over bv originele aankoopbonnen.
Nu hopen dat de kleuren idd goed zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door GeeBee op 25-07-2025 13:10 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Er was ook veel kritiek op een set uit de meest recente wave die te makkelijk uit elkaar zou vallen (en daarnaast een price per part van 18,4 cent heeft), ik denk dat @Xqlus1ve daar naar verwijst:zonoskar schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:41:
De Star Wars sets zijn vooral kleiner en duurder geworden. Kleiner is op zich geen probleem, dat speelt makkelijker. Maar dat het ook ridicuul duur wordt, daar is men ontevreden over. En dan heb je MandR die over elk verkeerd streepje en kleurtje valt...
https://brickset.com/arti...75413-republic-juggernaut
https://brickset.com/arti...t-fall-apart-when-handled
Het eindoordeel van het doorgaans toch wel milde Brickset is:
Al vind ik dit wel echt van een andere orde dan een Game Boy replica waar mogelijk een cartridge net iets te diep in de slot past.75413 Republic Juggernaut should not exist.
Ik wacht de reviews af voordat ik een definitief oordeel geef over of de aftakeling van LEGO nu is ingezet.
[ Voor 9% gewijzigd door Tc99m op 25-07-2025 13:33 ]
scintillating
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Brickset heeft er een heel artikel over geschreven.zonoskar schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:34:
Ik heb ook reviews gezien waar ze echt wel ruw met die Juggernaut omgingen en het ding heel bleef. Je moet schijnbaar precies op de goede plek een beetje hard knijpen om het model kapot te maken. Als je er normaal mee speelt blijkt er niet veel aan de hand. Het had natuurlijk beter gemoeten, maar zo erg als sommige reviews claimen is het echt niet. Hopelijk komt er binnenkort een aangepaste versie uit, Lego schijnt dit wel eens te doen.
Ik moest er (als iemand die niet zoveel geeft om Star Wars LEGO) wel om lachen, want zo serieus nemen we LEGO dus als AFOLs - aan de andere kant, van een product van €149,99 wat wel echt als speel (en dus niet display) set is bedoeld, mag je ook wel verwachten dat het aan alle kanten kan worden opgepakt, zonder er continu delen los komen te zitten. Die suggestie van een aangepaste versie gaf Brickset zelf inderdaad ook al.
scintillating
Zie 'anatomische correcte' tijger (die blijkbaar EOL gaat) waar veel om de achterkant te doen wasCLB schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:06:
Haha klopt klopt en wanneer zie je de achterkant nou... maar vond het opvallend.
Maar alle gekheid op een stokje, die tijgerset is wel een aanrader en het Creator 31109 pirate ship ook wat mij betreft. Het verbaast me zelfs niet dat het schip 5 jaar in productie was, ik vond het een leuke build en dichtbij qua nostalgie/herinnering aan de black seas barracuda die de Sint bracht in '89.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren voordat iemand zou aanslaan op 'achterkant' en 'hoe diep het er in kan'.Kapoen schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:46:
[...]
[...]
Zie 'anatomische correcte' tijger (die blijkbaar EOL gaat) waar veel om de achterkant te doen was![]()
Maar alle gekheid op een stokje, die tijgerset is wel een aanrader en het Creator 31109 pirate ship ook wat mij betreft. Het verbaast me zelfs niet dat het schip 5 jaar in productie was, ik vond het een leuke build en dichtbij qua nostalgie/herinnering aan de black seas barracuda die de Sint bracht in '89.
En ja, jammer van die tijger en dat piratenschip, echt topsets! Sowieso vind ik bijna alles in de 3-in-1 range goed gedaan, ook de sets waar ik qua onderwerp niks mee heb (Retro telefoon, Platenspeler met bloemen) kan ik erg waarderen.
scintillating
Ik heb een beetje een haat-liefde-verhouding met 3-in-1 sets. Zo vind ik de meeste sets echt heel goed gelukt, maar je merkt dat er soms enorm inefficiënt gebouwd wordt omdat er meer setjes mee gemaakt moeten kunnen worden. Of er zitten dan delen bij die van mij niet perse gehoeven hadden, zoals de draak bij het (oude) kasteel, of het zeemonster bij het viking-schip. Het nieuwe kasteel heeft de brick-built paarden die ik persoonlijk echt afschuwelijk vind.Tc99m schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:08:
[...]
Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren voordat iemand zou aanslaan op 'achterkant' en 'hoe diep het er in kan'.
En ja, jammer van die tijger en dat piratenschip, echt topsets, sowieso vind ik bijna alles in de 3-in-1 range goed gedaan, ook de sets waar ik qua onderwerp niks mee heb (Retro telefoon, Platenspeler met bloemen) kan ik erg waarderen.
En je moet ook maar net affiniteit hebben met de andere 2 sets, wat bij mij eigenlijk maar zelden het geval is.
Die tijger is inderdaad fantastisch. Ik heb ook nog een papegaai die kan eten en poepen.Tc99m schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:08:
[...]
Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren voordat iemand zou aanslaan op 'achterkant' en 'hoe diep het er in kan'.
En ja, jammer van die tijger en dat piratenschip, echt topsets! Sowieso vind ik bijna alles in de 3-in-1 range goed gedaan, ook de sets waar ik qua onderwerp niks mee heb (Retro telefoon, Platenspeler met bloemen) kan ik erg waarderen.
Je hebt daar wel gelijk in, het hoofdbouwsel moet erg goed zijn omdat de 2e en 3e vaak echt minder zijn.SomerenV schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:31:
Ik heb een beetje een haat-liefde-verhouding met 3-in-1 sets. Zo vind ik de meeste sets echt heel goed gelukt, maar je merkt dat er soms enorm inefficiënt gebouwd wordt omdat er meer setjes mee gemaakt moeten kunnen worden. Of er zitten dan delen bij die van mij niet perse gehoeven hadden, zoals de draak bij het (oude) kasteel, of het zeemonster bij het viking-schip. Het nieuwe kasteel heeft de brick-built paarden die ik persoonlijk echt afschuwelijk vind.
En je moet ook maar net affiniteit hebben met de andere 2 sets, wat bij mij eigenlijk maar zelden het geval is.
Er zijn gelukkig ook meerdere uitzonderingen, zoals bijvoorbeeld

Toch belangrijke basisvaardigheden voor een papegaai (de tijger was dus niet de eerste set waar LEGO al met details op het gebied van spijsvertering bezig was).mawashigeri schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:42:
[...]
Die tijger is inderdaad fantastisch. Ik heb ook nog een papegaai die kan eten en poepen.
[Afbeelding]
Mijn favoriete 3-in-1's (die ik ook daadwerkelijk heb) zijn Vacation Getaways en Underwater Robot:

Ze staan hier ook in mijn studeerkamer, krijg direct zin om ze af te breken en een ander model te bouwen haha.
scintillating
Inderdaad ook fantastisch - vaak krijg je een goed idee van de 'creator' kwaliteit als je op rebrickable een grote hoeveelheid alt-builds ziet. Blijkbaar is de steentjescombinatie dan erg geschikt voor hergebruik.Tc99m schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:27:
[...]
Toch belangrijke basisvaardigheden voor een papegaai (de tijger was dus niet de eerste set waar LEGO al met details op het gebied van spijsvertering bezig was.
Mijn favoriete 3-in-1's (die ik ook daadwerkelijk heb) zijn Vacation Getaways en Underwater Robot:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ze staan hier ook in mijn studeerkamer, krijg direct zin om ze af te breken en een ander model te bouwen haha.
Pfwoah, die zijn mooi! Echt jammer dat ze niet meer te krijgen zijn. Voordeel van 3-in-1 sets is daarbij overigens wel dat je ze met PAB vaak heel nauwkeurig na kan bouwen.Tc99m schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:27:
[...]
Toch belangrijke basisvaardigheden voor een papegaai (de tijger was dus niet de eerste set waar LEGO al met details op het gebied van spijsvertering bezig was).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben benieuwd welke kleur de vervangende onderdelen hebben als je ze hebt ontvangen. Dan kan ik ze eventueel ook aanvragen voor mijn Lamborghini Sian.GeeBee schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:06:
Onlangs kreeg ik een tweede (of zelfs 3e) hands 42161 Lamborghini Huracán Tecnica.
Ik was benieuwd naar de lime onderdelen. De panelen waren allemaal goed, alleen 3 typen connectoren waren het bekende olijfgroen, en dan ook precies allemaal:
22961 (8x)
65487 (5x)
44874 (2x)
[Afbeelding]
Dus LEGO klantenservice gemaild en ik kreeg dit antwoord:
Inderdaad, de drie onderdelen die u opgelijst heeft hebben ondertussen een nieuwere versie gekregen met de juiste kleur.
Die heb ik naar u toe besteld in ordernummer [knip], ze verschijnen binnen maximaal 10 werkdagen bij u thuis op de deurmat.
Nou kun je van LEGO zeggen wat je wilt: de kleur had in één keer goed moeten zijn en zeker voor die prijs, maar dit lossen ze goed op, zonder gedoe over bv originele aankoopbonnen.
Nu hopen dat de kleuren idd goed zijn.
Apple | LEGO | Sony Playstation
Ah ja, goede tip inderdaad!mawashigeri schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:35:
[...]
Inderdaad ook fantastisch - vaak krijg je een goed idee van de 'creator' kwaliteit als je op rebrickable een grote hoeveelheid alt-builds ziet. Blijkbaar is de steentjescombinatie dan erg geschikt voor hergebruik.
scintillating
Ja, dat is bij deze wel het geval. Geen gekke onderdelen, hooguit het zeil van die camper. Moet goed te bricklinken zijn.Kerngezond schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:02:
[...]
Pfwoah, die zijn mooi! Echt jammer dat ze niet meer te krijgen zijn. Voordeel van 3-in-1 sets is daarbij overigens wel dat je ze met PAB vaak heel nauwkeurig na kan bouwen.
scintillating
Er zijn meerdere kleine issues, de voeten van de AT-ST driver horen zwart te zijn, in de UCS zet zijn ze grijs, de prijzen beginnen haast belachelijk te worden, dat je met flinke korting net de 10 cent per steentje haalt, de gemixte figuren die niet bij een set horen, kleine foutjes die LEGO gewoon makkelijk had kunnen fact checken.Tc99m schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:28:
[...]
Er was ook veel kritiek op een set uit de meest recente wave die te makkelijk uit elkaar zou vallen (en daarnaast een price per part van 18,4 cent heeft), ik denk dat @Xqlus1ve daar naar verwijst:
En dit betreft niet enkel Star Wars, er zijn meerdere thema's of sets waarbij dit soort kleine fouten aanwezig zijn die volgens mij makkelijk door QA/QC gecorrigeerd had kunnen zijn voor release.
Waar ik denk mij het meeste aan stoor is de aanwezigheid van stickers in dure sets
YouTube: Automated container terminal WIP E53: Moving containers again!
Volgende stap is de containers netjes laten plaatsen!
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik tel hier zelfs 4-in-1!The Eagle schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 21:28:
Hoop 3 in 1 spul, maar dat was er vroeger ook al:
[Afbeelding]
Vroeger was dus toch alles beter…
scintillating
Inderdaad, die waren erg leuk! En nodigden erg uit om mee te MOCcen. Nu je het zegt valt het me pas op dat er geen nieuwe bij zijn gekomen de afgelopen jaren, de Noodle Shop was de laatste.Karp schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 21:22:
Re: 3-in-1 sets.
Ik ben groot fan van de "minimodulars"; de 3-in-1 huisjes. Die "kregen" we vrijwel jaarlijks, maar het is nu al even stil helaas.
[Afbeelding]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Lego Guitar Pedals…. WHAT??!! <-- niet voor gevoelige kijkers, bevat mishandeling van steentjes
Het concept van een dragende constructie voor mijn pedalen lijkt me wel eens een leuk experiment,
maar lijkt me toch uitdagend:
- de pedalen moeten echt stevig vast zitten
- je moet er veel gewicht op kunnen zetten
Dit zijn al goede pogingen, maar ik vermoed nog niet helemaal functioneel.

:strip_exif()/f/image/mNoiLDfhNzrPXC64bsebq2fO.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij de eerste foto denk ik dat de pedalen niet vastzitten, en nummer twee speelt vals door op een houten plank te bouwen
Misschien begin ik wel eens aan dit experiment voor de lol. Voor een besparing moet ik het niet doen, een basic bordje in een muziekwinkel kan je gemakkelijk hebben voor 40 à 50 euro. Hoeveel Lego heb je daar nog voor tegenwoordig?
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Edit: oops, blijken andere steentjes te zijn
Haal dan je post leeg, dan hoeven wij dat niet voor je te doen.
[ Voor 83% gewijzigd door Ardana op 27-07-2025 22:18 ]
[ Voor 82% gewijzigd door Ardana op 27-07-2025 22:17 ]
[ Voor 85% gewijzigd door Ardana op 27-07-2025 22:17 ]
[ Voor 80% gewijzigd door Ardana op 27-07-2025 22:19 ]
Ik zou het doen!
[ Voor 95% gewijzigd door Ardana op 27-07-2025 22:19 ]
[ Voor 78% gewijzigd door Ardana op 27-07-2025 22:19 ]
Editje gedaanJBplap schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 18:21:
[...]
Haal hem dan zelf even weg, hoeven we niet op de mods te wachten.
Onvoldoende dus.
[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 27-07-2025 22:19 ]
:strip_exif()/f/image/pSSxzb3JZh9NO65k1lV4YFRE.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat groene blob hoofddeksel is erg leuk!
Staande orders van mijn kant: classic space of kasteel met bijbehorende benen, dan dieren, instrumenten, middeleeuwse wapens/schilden of bedrukte tegels in de hand. Afronden met dameshoofdjes (ik heb voldoende heren) en space/kasteel helmen of (lang) dameshaar. Dat laatste is er kennelijk weinig.
Ik zag die features afbeelding van het artikel (wow leuke opstelling zo … maar lampjes ?)42erik schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 18:17:
He, jullie hebben gelijk... Ik zat op Bouwsteentjes te lezen en ging ervan uit dat het lego was. Blijkbaar is die breder geworden
En toen viel kwartje dat het om andere fabrikant ging.
Misschien eens bekijken wat het model gaat kosten via bricklink
Moet je toch de Italian riviera kopen voor de blauwe air tank.mawashigeri schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 20:23:
Kleinzoontjes op bezoek, ze waren gisteren in de Lego winkel in Utrecht geweest en hadden wat voor me meegebracht!
[Afbeelding]
Dat groene blob hoofddeksel is erg leuk!
Staande orders van mijn kant: classic space of kasteel met bijbehorende benen, dan dieren, instrumenten, middeleeuwse wapens/schilden of bedrukte tegels in de hand. Afronden met dameshoofdjes (ik heb voldoende heren) en space/kasteel helmen of (lang) dameshaar. Dat laatste is er kennelijk weinig.
https://www.brickfanatics...lian-riviera-intentional/
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
[ Voor 48% gewijzigd door Jakkus op 27-07-2025 08:58 ]
Heel subtiel weggewerkt! Hoe ziet de lift er van binnen uit? Of is die nog niet klaar?Jakkus schreef op zondag 27 juli 2025 @ 08:57:
Heel wat gepuzzel en gedenk verder: lift: check!
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Edit: oh hij is op mysterieuze wijze in de post verschenen.
De open liftbak doet me een beetje aan een paternoster denken.
[ Voor 6% gewijzigd door Tc99m op 27-07-2025 09:02 ]
scintillating
Dank je wel! Ik dacht eerst aan een takel van boven, maar daarvoor heeft deze set de onderdelen niet. Toen heb ik deze oplossing bedacht. Het moest aan de zijkant, want de achterkant van het gebouw is straks niet meer bereikbaar. Maar het valt zo nauwelijks op, en je kunt er goed bij. Het werkt ook verrassend goed, na wat trial & errorTc99m schreef op zondag 27 juli 2025 @ 08:58:
[...]
Heel subtiel weggewerkt! Hoe ziet de lift er van binnen uit? Of is die nog niet klaar?
Edit: oh hij is op mysterieuze wijze in de post verschenen.
De open liftbak doet me een beetje aan een paternoster denken.
Haha, zo'n paternoster was inderdaad een beetje het idee (ik wist niet dat het zo heet, maar op zondag is het een toepasselijke naam
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5MHY3F1tKN8Pju42JAMcl5Mu.jpg?f=user_large)
Eerst een fietsenwinkeltje met woonruimte erboven gebouwd:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/D9PEG1gSamBIYWgK1vDHMRoA.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/U26kkbTqTPJ8KuK1PSZjQnig.jpg?f=user_large)
En er was al een auto gebouwd, en daar heb ik caravan voor gemaakt.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/U594lYFoYIDFCqATwYVa39DG.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XXJESCS6WQ3u6cRzdQzuHhDp.jpg?f=user_large)
Blijft toch leuk tijdverdrijf.
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TwJz0Pcs9Fp75lnAdyieYxAu.jpg?f=user_large)
Functies zijn ook best wel cool. Het landingsgestel kan uitklappen en door aan de bovenste motor te draaien kun je de flaps bedienen. De Hubble telescoop past precies in de baai en is vrijwel helemaal metallic zilver.
Wat leuk! Lego Friends blijft een onderschat thema. Ik zie het regelmatig op Brickwatch met stevige kortingen langskomen en ik koop de grotere sets dikwijls voor mezelf.Pazo schreef op zondag 27 juli 2025 @ 14:35:
Momenteel op vakantie in Oslo, Noorwegen. Daar zitten we in een huis van mensen die ook dochters hebben van circa de zelfde leeftijd. En ze hebben een hele berg LEGO (voornamelijk Friends). Zelf geen LEGO meegenomen dus dan maar aan de slag met het LEGO dat hier is:
[Afbeelding]
Eerst een fietsenwinkeltje met woonruimte erboven gebouwd:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En er was al een auto gebouwd, en daar heb ik caravan voor gemaakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Blijft toch leuk tijdverdrijf.
Is Lego Fabrik de moeite?
Ik las dat je moet afrekenen per 100 gram, dus dat is veel minder leuk dan een PaB doosje zo vol mogelijk te krijgen.
Hebben ze unieke/interessante bricks om toch wat mee te nemen? Of is het eigenlijk niet de moeite waard en kan ik net zo goed via Bricklink alles kopen wat ik nodig heb?
Iemand verder nog tips?
Ook wel benieuwd naar ja, zeker omdat het 7u rijden is. Denk dat het wel heel goedkoop moet zijn om de benzinekosten te kunnen compenseren bedenk ik me netLennnn schreef op maandag 28 juli 2025 @ 07:07:
Iemand in Legoland Duitsland geweest?
Is Lego Fabrik de moeite?
Ik las dat je moet afrekenen per 100 gram, dus dat is veel minder leuk dan een PaB doosje zo vol mogelijk te krijgen.
Hebben ze unieke/interessante bricks om toch wat mee te nemen? Of is het eigenlijk niet de moeite waard en kan ik net zo goed via Bricklink alles kopen wat ik nodig heb?
Iemand verder nog tips?
Ik denk dat je het alleen moet doen als je het combineert met een leuk uitje naar Legoland.iDutch schreef op maandag 28 juli 2025 @ 09:04:
[...]
Ook wel benieuwd naar ja, zeker omdat het 7u rijden is. Denk dat het wel heel goedkoop moet zijn om de benzinekosten te kunnen compenseren bedenk ik me net
Ik ben nu in Ulm dus vrij dichtbij. Als het niet echt loont dan ga ik er verder ook geen tijd in steken en ga ik liever meer genieten van het park.
Woensdag kan ik wel een update geven hoe het was.
Even 10,000 capes meenemenzonoskar schreef op maandag 28 juli 2025 @ 09:36:
Minifigs per gram afrekenen is volgens mij best lucratief.
Aha, ik moet volgend jaar de vakantie ook wat tactischer plannen denk ik. Vandaag in een sociale werkplaats in Terneuzen geweest met een klein LEGO winkeltje (enige winkel die beetje in de buurt zit). Daar ook een bescheiden aankoop kunnen scoren.Lennnn schreef op maandag 28 juli 2025 @ 09:13:
[...]
Ik denk dat je het alleen moet doen als je het combineert met een leuk uitje naar Legoland.
Ik ben nu in Ulm dus vrij dichtbij. Als het niet echt loont dan ga ik er verder ook geen tijd in steken en ga ik liever meer genieten van het park.
Woensdag kan ik wel een update geven hoe het was.
Flink gemopper.
- geen dual mold legs (op 1 beach trooper na)
- Platte diorama stijl set.
- Dus geen echte Deathstar.
Hoop geld, ik sla hem toch over, erg jammer, maar scheelt weer geld wat naar mn andere hobby kan gaan
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Er is nog helemaal niets bekend gemaakt vanuit lego, er is zelfs nog niet eens een product pagina voor.Mad-Matt schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:45:
Oei, net wat filmpjes gezien op YT over de nieuwe Deathstar.
Flink gemopper.
Hoop geld, ik sla hem toch over, erg jammer, maar scheelt weer geld wat naar mn andere hobby kan gaan
Maar laat je vooral beïnvloeden door clickbait shit op YouTube
Ik vind deze beter gelukt dan sommige liften in officiële sets, zeker qua wegwerken van het schuifje. Zeker als zo’n schroef wordt gebruikt vind ik het echt te opzichtig.Jakkus schreef op zondag 27 juli 2025 @ 09:46:
[...]
Dank je wel! Ik dacht eerst aan een takel van boven, maar daarvoor heeft deze set de onderdelen niet. Toen heb ik deze oplossing bedacht. Het moest aan de zijkant, want de achterkant van het gebouw is straks niet meer bereikbaar. Maar het valt zo nauwelijks op, en je kunt er goed bij. Het werkt ook verrassend goed, na wat trial & error
Een rozenkransje mag je iedere dag bidden hoor (weet ik dan weer als zuiderling).Haha, zo'n paternoster was inderdaad een beetje het idee (ik wist niet dat het zo heet, maar op zondag is het een toepasselijke naam).
scintillating
Ik heb ook wat (vage) plaatjes voorbij zien komen, of de benen dual molded waren kon ik zo niet beoordelen maar ik heb wel bij meerdere figuren prints op de benen gezien.Mad-Matt schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:45:
Oei, net wat filmpjes gezien op YT over de nieuwe Deathstar.
Flink gemopper.
En eerlijk gezegd vind ik het wel positief dat ze niet wéér met hetzelfde basic design komen als bij 10188 en 75159 (als dat was gebeurd had de andere helft van de fanbase geklaagd “dat ze nooit iets nieuws bedenken”). Dit geeft wel ruimte voor andere details, zoals de buitenkant, die bij andere sets ontbreekt.
scintillating
Ik heb via betrouwbare leak-kanalen wel al het een en ander voorbij zien komen (o.a. folders waar 25 minifiguren op staan beschreven, waaronder die hot tub stormtrooper), en de afmetingen zijn ook al uitgelekt. Dat zou 70*79*25 cm zijn, en daaruit kun je wel afleiden dat het geen balvorm is.SpeedyNick schreef op maandag 28 juli 2025 @ 15:13:
[...]
Er is nog helemaal niets bekend gemaakt vanuit lego, er is zelfs nog niet eens een product pagina voor.
Maar laat je vooral beïnvloeden door clickbait shit op YouTubeVooralsnog is het alleen maar geruchten, niets meer
Je moet leaks nooit voor 100% waarheid aannemen, maar met Arkham zat het kanaal wat ik volg ook precies goed. Het is ook niet zo gek dat dingen uitlekken, de eerste lichting van die set is al lang klaar dus mensen zien die al in magazijnen etc. liggen en dan lekt er vanzelf wat uit.
scintillating
We zaten nog met hoe gaan we handig onze losse Lego sorteren/opslaan.
Uiteindelijk voor een DIY constructie gegaan met dozen tot 36 vakjes, en 2 kasten ervoor gemaakt om in totaal 32 dozen kwijt te kunnen. Als we alles met kleine vakjes doen goed voor >1000 vakjes. Daar moeten we even mee vooruit kunnen.
Ze staan op wielen dus zijn ook nog naar de stad te verrijden, alleen nog even een mat eronder maken voor de vloer, dan kunnen de foam tegels ook weg.

Er zal ongetwijfeld wel een kern van waarheid in zitten, maar ben zelf allergisch voor dit soort kanalenTc99m schreef op maandag 28 juli 2025 @ 15:37:
[...]
Ik heb via betrouwbare leak-kanalen wel al het een en ander voorbij zien komen (o.a. folders waar 25 minifiguren op staan beschreven, waaronder die hot tub stormtrooper), en de afmetingen zijn ook al uitgelekt. Dat zou 70*79*25 cm zijn, en daaruit kun je wel afleiden dat het geen balvorm is.
Je moet leaks nooit voor 100% waarheid aannemen, maar met Arkham zat het kanaal wat ik volg ook precies goed. Het is ook niet zo gek dat dingen uitlekken, de eerste lichting van die set is al lang klaar dus mensen zien die al in magazijnen etc. liggen en dan lekt er vanzelf wat uit.
Ik wacht zelf wel totdat de set officieel aangekondigd wordt voordat ik een mening vorm 🙂 kijk er zelf namelijk ook naar uit, heb zo ongeveer alle grote star wars USC sets hier staan 😎 Nu nog de vraag waar ik deze dan weer in hemelsnaam kwijt ga raken
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
:strip_exif()/f/image/9gpO5rcQ0AiIvbGsg3qzp0PZ.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ytAWx5hfI8P63DThoXzYJFFF.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TnvWOcqqJU3ZJaVm81qhcjCz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SJm25gcZ3d2B2MKyxqohiiCQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VPu3nwociRVLkEd9oevJhyy8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oC9GP1rq2X22eBmrEwHe2ZOJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LyNFqohlnBSIXWY569PM1Giy.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ou94jabC5ekXmWpeRy70EEeV.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/QZxLX3LyQrTncr6hcDxKpz6O.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Vjx9fB7L3eHIc84UQPeaMU0g.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/8xJMXnZc4QewIbOsaMcREY2Y.jpg?f=fotoalbum_tile)