Hahahaha. Geloof je het zelf?
Het gebouw is helemaal dicht! Altijd een opluchting als dat helemaal lukt. Nu alleen de binnenkant nog 
:strip_exif()/f/image/obyaChbPZPQ2yBKya4NRBSnL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ciFHdCz9f6rAuIL9LOFoXxRf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wByN08w8MgVSb7ZBA6uQIsAX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AZRsBIpslzmo6GfZOykrwRQE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/obyaChbPZPQ2yBKya4NRBSnL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ciFHdCz9f6rAuIL9LOFoXxRf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wByN08w8MgVSb7ZBA6uQIsAX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AZRsBIpslzmo6GfZOykrwRQE.jpg?f=fotoalbum_large)
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Doe even een linkje waar je die info vandaan hebt, ik wacht rustig op de officiële aankondiging.Mad-Matt schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:45:
Oei, net wat filmpjes gezien op YT over de nieuwe Deathstar.
Flink gemopper.
- geen dual mold legs (op 1 beach trooper na)
- Platte diorama stijl set.
- Dus geen echte Deathstar.
Hoop geld, ik sla hem toch over, erg jammer, maar scheelt weer geld wat naar mn andere hobby kan gaan
Stiekem hoop ik dat het een slecht model wordt zodat ik hem kan overslaan, ben bang van niet. (Ik hoor mijn 💳 al huilen)
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Het lekken is al wel wat verder dan vage geruchten. En van eerdere lekken die toen ook betrouwbare info hadden gegeven.SpeedyNick schreef op maandag 28 juli 2025 @ 15:13:
[...]
Er is nog helemaal niets bekend gemaakt vanuit lego, er is zelfs nog niet eens een product pagina voor.
Maar laat je vooral beïnvloeden door clickbait shit op YouTubeVooralsnog is het alleen maar geruchten, niets meer
:strip_exif()/f/image/8jBEqfekFhiUwWW9Vm92Btrg.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/USJEIV5GpbJaKxQKrkmKpMXF.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/nUPER4fGzCmpPfRbRWNNxy4m.jpg?f=fotoalbum_large)
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Dank voor het delen, die had ik nog niet gezien! 👍Edgenumber schreef op maandag 28 juli 2025 @ 18:11:
[...]
Het lekken is al wel wat verder dan vage geruchten. En van eerdere lekken die toen ook betrouwbare info hadden gegeven.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu boeien de mini figures mij zelf wat minder (in tegenstelling tot genoeg anderen in dit topic 😉), ben zelf vooral benieuwd naar het eindresultaat van de death star zelf.
Verwacht zelf wel dat deze binnenkort bekend wordt gemaakt, geduld is een schone zaak zoals ze zeggen
Vorige week geweest. Inderdaad afrekenen per 100 gram en het is geen doosje maar een plastic Lego zakje. Ze hebben wel veel keus, maar er zijn items (o.a. dieren figs) die apart moeten worden afgerekend en dus niet tellen voor de 100 gramLennnn schreef op maandag 28 juli 2025 @ 07:07:
Iemand in Legoland Duitsland geweest?
Is Lego Fabrik de moeite?
Ik las dat je moet afrekenen per 100 gram, dus dat is veel minder leuk dan een PaB doosje zo vol mogelijk te krijgen.
Hebben ze unieke/interessante bricks om toch wat mee te nemen? Of is het eigenlijk niet de moeite waard en kan ik net zo goed via Bricklink alles kopen wat ik nodig heb?
Iemand verder nog tips?
"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.
Youtube Lego leak kanalen is de op 1 na grootste clickbait troep (95% van de F1 "artikelen" staan op 1, maar dat is een ander onderwerp).SpeedyNick schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:03:
[...]
Er zal ongetwijfeld wel een kern van waarheid in zitten, maar ben zelf allergisch voor dit soort kanaleneven op YouTube op lego death star 2025 gezocht, en ik zie alleen maar clickbait titels waarin ze elkaar allemaal aan het napraten zijn.. zal er wel een generatie te oud voor zijn, was niet persoonlijk bedoeld! 😉
Ik wacht zelf wel totdat de set officieel aangekondigd wordt voordat ik een mening vorm 🙂 kijk er zelf namelijk ook naar uit, heb zo ongeveer alle grote star wars USC sets hier staan 😎 Nu nog de vraag waar ik deze dan weer in hemelsnaam kwijt ga raken
https://www.reddit.com/r/Legoleak/
Deze heeft zeer vaak de correcte informatie wat betreft leaks en filtert de bagger filmpjes tot plaatjes (van oude sets soms als die er is en nog geen lek van de nieuwe zoals nu met de Death Star) met tekst informatie over de nieuwe set (uit het filmpje, dat wel
@gielie hier komt het dus onder andere vandaan.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
@Edgenumber is zo vriendelijk geweest om de plaatjes te delen. Ik ben gisteren niet meer online geweest. Deze heb ik gekeken:gielie schreef op maandag 28 juli 2025 @ 18:05:
[...]
Doe even een linkje waar je die info vandaan hebt, ik wacht rustig op de officiële aankondiging.
Stiekem hoop ik dat het een slecht model wordt zodat ik hem kan overslaan, ben bang van niet. (Ik hoor mijn 💳 al huilen)
YouTube: $1000 LEGO DEATH STAR! HUGE LEAKS: ALL MINIFIGURES & BAD BUILD?
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Heeft iemand een vermoeden hoelang de Grand Piano nog in de verkoop blijft? Want deze is inmiddels al 5 jaar te koop. Zit er wat tegen aan te hikken om deze te halen. Kan ik nog een jaartje twijfelen of moet ik hem gewoon halen
PhD i.o.
of hij er nou uitgaat of niet, KOPEN!!Maximus schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:08:
Heeft iemand een vermoeden hoelang de Grand Piano nog in de verkoop blijft? Want deze is inmiddels al 5 jaar te koop. Zit er wat tegen aan te hikken om deze te halen. Kan ik nog een jaartje twijfelen of moet ik hem gewoon halen
Misschien wordt die Death Star wel zoiets als de Batcave? Set 76252.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Blijkbaar is vorig jaar besloten om deze set pas eind 2026 met retirement te laten gaan. Maar deze informatie is ook al 9 maanden oud, en het kan goed zijn dat ze binnenkort toch van mening veranderen als verkoopcijfers inzakken of voorraad sneller op is dan verwacht.Maximus schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:08:
Als je zeker wil zijn dat je hem niet mist, zou ik hem gewoon halen. Je kunt Brickwatch in de gaten houden wachten op een betere deal (of in de gaten houden of hij bij sommige winkels verdwijnt - een teken dat de voorraad begint op te raken en er geen nieuwe sets meer worden gemaakt), maar dan loop je ook kans dat je de boot mist.
[ Voor 6% gewijzigd door Tc99m op 29-07-2025 11:19 ]
scintillating
Ik vatte het niet persoonlijk op hoor.SpeedyNick schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:03:
[...]
Er zal ongetwijfeld wel een kern van waarheid in zitten, maar ben zelf allergisch voor dit soort kanaleneven op YouTube op lego death star 2025 gezocht, en ik zie alleen maar clickbait titels waarin ze elkaar allemaal aan het napraten zijn.. zal er wel een generatie te oud voor zijn, was niet persoonlijk bedoeld! 😉
Ik wacht zelf wel totdat de set officieel aangekondigd wordt voordat ik een mening vorm 🙂 kijk er zelf namelijk ook naar uit, heb zo ongeveer alle grote star wars USC sets hier staan 😎 Nu nog de vraag waar ik deze dan weer in hemelsnaam kwijt ga raken
De clickbait filmpjes op YouTube negeer ik zelf, ik volg alleen wat kanalen op Instagram/Telegram die gewoon tekst of foto's plaatsen en die hebben die clickbait titels ook niet gelukkig. En alles met een flinke korrel zout nemen natuurlijk.
scintillating
vond het een van de meest creatieve, technische en complexe lego builds die gebouwd heb. is stevig aan de prijs, maar je bent er dan ook wel tijdje mee zoet; kan je hier prima terecht voor supportMaximus schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:08:
[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 29-07-2025 14:42 ]
Dat vond ik ook echt niets. Nou ja, scheelt weer geldzonoskar schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:26:
Misschien wordt die Death Star wel zoiets als de Batcave? Set 76252.
Hehe je kunt hem evt ook nog schuin hangen alsof de kabel gebroken isJakkus schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 08:18:
[Afbeelding]
Pas altijd op als je onder een glazenwasser langs loopt
https://www.reddit.com/r/...t_one_world_trade_center/
[ Voor 10% gewijzigd door jip_86 op 29-07-2025 15:20 ]
Kopen. Je gaat spijt krijgen als hij er nu toch uit gaat en je ‘m niet gehaald hebt.Maximus schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:08:
Zelf destijds te lang getwijfeld met Pirates of Barracuda Bay. Spijt van gehad
dat had ik met wall-e (inmiddels komt er een heruitgaven)TinusXIII schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:25:
[...]
Kopen. Je gaat spijt krijgen als hij er nu toch uit gaat en je ‘m niet gehaald hebt.
Zelf destijds te lang getwijfeld met Pirates of Barracuda Bay. Spijt van gehad
sindsdien heb ik; bij twijfel ... doen! blijkt achteraf toch niet lekker te zitten, of euros elders nodig; dan kan je m altijd nog verkopen.
De barracuda island is (via bricklink) nog wel semi-betaalbaar:
https://store.bricklink.c...itemID=472672863#/shop?o={%22invID%22:%22472672863%22}
De store heeft er 4 voorradig - je zou kunnen proberen de verkoper aanschrijven. En vragen of lagere prijs mogelijk is (of misschien iets aanbieden van jouw collectie + €)
Binnen de Lego gemeenschap ervaar ik dat men best meegaand kan zijn, en geregeld prima een “dealtje” gemaakt kan worden welke voor beide werkt.
Persoonlijk vind ik het barracuda island een van de beste LEGO set. En achteraf had ik er een 2e bij moeten kopen (zodat beide varianten langs elkaar kan zetten)
(Makkelijk gezegd - ligt natuurlijk wel aan de financiering)
[ Voor 42% gewijzigd door himlims_ op 29-07-2025 18:55 ]
Wij gaan a.s. vrijdag met de kids (9, 6 en 3) naar Legoland in Billund DK. En op een andere dag ook naar het Lego House. Ik las ergens als tip dat je beste in de shop van Lego House wat kan kopen, en dat je dat ook als eerste kunt doen, dan houden ze het achter / apart en dan kan je het na het bezoek het ophalen. Dit omdat het juist aan het einde van de dag erg druk schijnt te zijn in de shop met iedereen die uit het Lego House komt.
Nog andere tips? En wat te kopen? Las dat je ook je eigen minifigs kunt samenstellen. Leuk voor de kids. Maar natuurlijk willen we ook nog een grotere set als aandenken aanschaffen.
Nog andere tips? En wat te kopen? Las dat je ook je eigen minifigs kunt samenstellen. Leuk voor de kids. Maar natuurlijk willen we ook nog een grotere set als aandenken aanschaffen.
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Wow, mooie set is dat!himlims_ schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:50:
[...]
dat had ik met wall-e (inmiddels komt er een heruitgaven)
sindsdien heb ik; bij twijfel ... doen! blijkt achteraf toch niet lekker te zitten, of euros elders nodig; dan kan je m altijd nog verkopen.
De barracuda island is (via bricklink) nog wel semi-betaalbaar:
https://store.bricklink.c...itemID=472672863#/shop?o={%22invID%22:%22472672863%22}
De store heeft er 4 voorradig - je zou kunnen proberen de verkoper aanschrijven. En vragen of lagere prijs mogelijk is (of misschien iets aanbieden van jouw collectie + €)
Binnen de Lego gemeenschap ervaar ik dat men best meegaand kan zijn, en geregeld prima een “dealtje” gemaakt kan worden welke voor beide werkt.
Persoonlijk vind ik het barracuda island een van de beste LEGO set. En achteraf had ik er een 2e bij moeten kopen (zodat beide varianten langs elkaar kan zetten)
(Makkelijk gezegd - ligt natuurlijk wel aan de financiering)
Koop het in NL bij een random webshop, je betaalt daar Deense adviesprijs.Pazo schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:21:
Ja ik snap dat je daar meer betaald dan in NL. Maar het hoort ook een beetje bij vakantie.jadjong schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:40:
[...]
Koop het in NL bij een random webshop, je betaalt daar Deense adviesprijs.
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Ja, de lego house exclusieve sets.Pazo schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:21:
Ik weet niet welke ze momenteel hebben maar deze kan je alleen fysiek daar kopen (of elders voor een meerprijs).
Nav de reacties op deze vraag heb ik m net besteld (zit net als Maximus al veel te lang te twijfelen 😆)Maximus schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:08:
Steam profiel UPlay JirnsumNL
Is het al kerst? 
Ben afgelopen week weer begonnen met het maken van extra Holiday Main Street gebouwen.
/f/image/Epn10Lcgb3TIThqZ8i2jJMqi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/S3emxJ2RBdfsHOLuLVBdaFjo.png?f=fotoalbum_large)
De volgende op de planning is een Holiday Main Street Diner gebasseerd op set 10260. Vorig jaar kon ik met laatst genoemde nog niet beginnen, bepaalde curved ramen waren nog niet in trans-clear.
Ben afgelopen week weer begonnen met het maken van extra Holiday Main Street gebouwen.
/f/image/Epn10Lcgb3TIThqZ8i2jJMqi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/S3emxJ2RBdfsHOLuLVBdaFjo.png?f=fotoalbum_large)
De volgende op de planning is een Holiday Main Street Diner gebasseerd op set 10260. Vorig jaar kon ik met laatst genoemde nog niet beginnen, bepaalde curved ramen waren nog niet in trans-clear.
[ Voor 20% gewijzigd door Tijll op 30-07-2025 05:13 ]
Is dit een eigen ontwerp! Erg mooi in ieder geval!Tijll schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 05:12:
Is het al kerst?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Memories of yesterday, will grow, but never die
Lego MOC Challenge
De inzendingen zijn binnen en klaar om door jullie beoordeeld te wordenEr kan gestemd worden op de gepinde posts
Lego Exclusive sets scoren zoals hierboven gezegd. Dan is het betalen van de hoofdprijs het in elk geval nog waard ;-). Volgens mij hebben ze alle sets op de gelinkte site nog te koop.Pazo schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:21:
Wij gaan a.s. vrijdag met de kids (9, 6 en 3) naar Legoland in Billund DK. En op een andere dag ook naar het Lego House. Ik las ergens als tip dat je beste in de shop van Lego House wat kan kopen, en dat je dat ook als eerste kunt doen, dan houden ze het achter / apart en dan kan je het na het bezoek het ophalen. Dit omdat het juist aan het einde van de dag erg druk schijnt te zijn in de shop met iedereen die uit het Lego House komt.
Apart houden hoeft niet, ze hebben grote (gratis) lockers achterin de lobby waar je je rommel mooi in kunt opslaan.
Andere tips; Ga lekker op tijd, zeker in de vakantie. Als je om 10:00 binnen bent heb je de meeste ruimte om te spelen bij de dingen die beperkte capaciteit hebben (stop motion maken, plantjes planten, of dansende poppetjes maken). Volg je eigen pad een beetje en laat je niet te veel leiden door de pijlen qua volgorde. Er zit geen verhaal in ofzo.
Mini Chef zit voor normale lunchtijden allang volgeboekt, dus als je die niet hebt gereserveerd scoor een broodje bij de Billund Bageri om de hoek naast de ingang van de parkeergarage.
Als je Mini Chef wel hebt geboekt; prijs-kwaliteit verhouding van het eten is niet in orde (zelfs niet voor Deense begrippen), maar de ervaring is leuk, zeker voor kinderen.
Verder gewoon heel veel plezier maken. Ik vind Lego House echt veel leuker dan Legoland. Ons bezoek dit jaar wordt volgens mij de 4e keer en ik moet elke keer m'n kinderen weer meesleuren om ze naar buiten te krijgen. Als fan van Lego vind ik het echt een super plek.
Wij zijn in juli bij allebei geweest. Ik zou bij beide gewoon zo vroeg mogelijk aanwezig, dus bij opening. In Lego land zou ik mini land pas aan het einde doen, en beginnen bij de attracties. Ook goed om te kijken naar de tijden van de shows (in de bioscoop bijv) en zal vooral lekker lopen en niet teveel plannen. Aan het begin zijn vooral veel attracties voor kleine kinderen en verder in het park voor grotere kinderen. Mijn zoontje van 4 vond het goudmijnen helemaal geweldig en is er nog steeds heel trots op. Dus dat zou ik zeker doen (kost wel extra geld).
Lego house was verrassend leuk, maar wij vonden lego land leuker. Dat is leuk om lekker zelf bezig te zijn met de kids.
Lego house was verrassend leuk, maar wij vonden lego land leuker. Dat is leuk om lekker zelf bezig te zijn met de kids.
jordy89 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 08:59:
Wij zijn in juni bij allebei geweest. Ik zou bij beide gewoon zo vroeg mogelijk aanwezig, dus bij opening. In Lego land zou ik mini land pas aan het einde doen, en beginnen bij de attracties. Ook goed om te kijken naar de tijden van de shows (in de bioscoop bijv) en zal vooral lekker lopen en niet teveel plannen. Aan het begin zijn vooral veel attracties voor kleine kinderen en verder in het park voor grotere kinderen. Mijn zoontje van 4 vond het goudmijnen helemaal geweldig en is er nog steeds heel trots op. Dus dat zou ik zeker doen (kost wel extra geld).
Ik zou niet zeggen dat de prijs-kwaliteit verhouding bij Mini Chef niet in verhouding is. Ja, het is (wat) duurder dan in Nederland, maar dat is naar een restaurant gaan in Denemarken zowiezo. Reken op ong. 35 euro per volwassene en 20 euro per kind. Qua kwaliteit vind ik Mini Chef OK. Het is geen culinaire ervaring, maar het eten is gewoon goed bereid. Stukje zalm, kip of vegetarisch, wat frietjes, rijst of pasta erbij en ook groente.ThaRoof schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 08:28:
Mini Chef zit voor normale lunchtijden allang volgeboekt, dus als je die niet hebt gereserveerd scoor een broodje bij de Billund Bageri om de hoek naast de ingang van de parkeergarage.
Als je Mini Chef wel hebt geboekt; prijs-kwaliteit verhouding van het eten is niet in orde (zelfs niet voor Deense begrippen), maar de ervaring is leuk, zeker voor kinderen.
Maar de ervaring van Mini Chef blijft leuk. Elke keer dat wij naar Lego House gaan reserveren we ook bij Mini Chef. Het hoort wel bij de ervaring.
Mini Chef vond ik echt de grootste afknapper van het hele Lego House. Eten is ver onder de maat en de ervaring is mijn ogen echt zo-zo. Heb veel dingen gezien van de wereld maar deze ervaring staat echt wel onder aan het lijstje.Popmartijn schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:15:
[...]
Ik zou niet zeggen dat de prijs-kwaliteit verhouding bij Mini Chef niet in verhouding is. Ja, het is (wat) duurder dan in Nederland, maar dat is naar een restaurant gaan in Denemarken zowiezo. Reken op ong. 35 euro per volwassene en 20 euro per kind. Qua kwaliteit vind ik Mini Chef OK. Het is geen culinaire ervaring, maar het eten is gewoon goed bereid. Stukje zalm, kip of vegetarisch, wat frietjes, rijst of pasta erbij en ook groente.
Maar de ervaring van Mini Chef blijft leuk. Elke keer dat wij naar Lego House gaan reserveren we ook bij Mini Chef. Het hoort wel bij de ervaring.
Nog One Piece fans die voor de Lego sets gaan? Overmorgen komen ze uit. Ik ben recent begonnen met de manga, erg leuk en het schip is wel verleidelijk.
Weet iemand trouwens of bol deze ook gaat verkopen?
https://www.lego.com/nl-n...g-merry-pirate-ship-75639
Brickwatch is je vriend: https://www.brickwatch.ne...ng-Merry-Pirate-Ship.htmlbuurman3 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:48:
Nog One Piece fans die voor de Lego sets gaan? Overmorgen komen ze uit. Ik ben recent begonnen met de manga, erg leuk en het schip is wel verleidelijk.
Bol heeft hem blijkbaar (nog) niet in het assortiment, maar Proshop wel (leverbaar per september), dus het is geen LEGO exclusive.
Best kans dat andere shops deze lijn ook in het assortiment opnemen, je kunt via Brickwatch een alert instellen zodat je een melding krijgt bij een prijsverlaging.
scintillating
Dit is poging tot diefstal
[ Voor 84% gewijzigd door Outerspace op 01-08-2025 10:05 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Outerspace op 01-08-2025 10:05 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Outerspace op 01-08-2025 10:05 ]
Daar lijkt het wel op, het was vrij duidelijk dat de minifigs niet om te nemen zijn, net als meer dan 1 zakje rode blokjes meenemen.Karp schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 21:10:
Gaan we nou weer diefstal aanmoedigen?
Nothing to see here
Tsjah, nu snap ik waarom die entree prijzen zo hoog zijn!! En bedankt he!
Eigen ontwerp inderdaad, doe het nu al paar jaar dat ik extra gebouwen maak voor bij de Holiday Main Street set.Bint schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 08:01:
[...]
Is dit een eigen ontwerp! Erg mooi in ieder geval!
Grotere sets als aandenken? Koop het lekker online in Nederland. Goedkoper en makkelijker.Pazo schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:21:
Legohouse heeft wel exclusieve sets. Als je die leuk vindt moet je die natuurlijk wel daar kopen.
Wat ze zeggen klopt. De winkels zijn einde dag het drukste.
Ik vind om te kopen Legohouse veel leuker dan Legoland. Zit je daar in de buurt? Je kunt ook om te shoppen gewoon een ochtend naar de winkel in Legohouse gaan. Je hebt er geen kaartje voor nodig. Mijn dochter heeft toen ook haar eigen minifigure gemaakt. Wel een leuke ervaring waar ze een tijd mee bezig zijn. Het is dus niet alleen samenstellen (dat kan ook) maar je kunt ook je eigen minifigure maken. Je maakt een tekening en die wordt vervolgens geprint op de minifigure.
Dan houd je in Legoland ook alle tijd voor het park zelf.
Als je van de MOC's bent en losse bricks wil, ga dan ook naar Legohouse en niet naar Legoland. In Legoland betaal je per gram. In Legohouse per doosje. Bij de laatste ben je veel goedkoper uit.
Als je een doosje gaat vullen, je mag daar best ver boven de rand komen. Zolang ze hem met stickers enigszins dicht krijgen is het oké.
Naast alles wat ze in de PaB wall hebben zitten, hebben ze ook nog extra bakken met random zooi door elkaar. Je kunt er even naar vragen. Daar zit vaak nog wel leuk spul bij.
Vergeet bij het afrekenen niet je Lego insiders ID te geven. Je krijgt er gewoon punten voor.
Veel plezier!
Je hebt deze minifigures uit de shop gejat? Of snap ik je post niet goed?himlims_ schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 20:44:
[...]
Wij hadden dat met de mini-figures gedaan, aardige collectie mee naar huis
[Afbeelding]
Bedankt voor alle tips mbt Legoland en Lego House mensen!
Uitkomst laat ik hier wel weten :-)
Uitkomst laat ik hier wel weten :-)
Deze post heeft twee doelen:
- Ik wil dit idee graag als eerste met jullie delen.
- Ik wil graag wat feedback horen.
En omdat ik niet wil dat iedereen kan zien wat ik van plan ben doe ik het even zo:
En omdat ik niet wil dat iedereen kan zien wat ik van plan ben doe ik het even zo:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 7% gewijzigd door SomerenV op 31-07-2025 02:32 ]
Hé, nog een nachtbraker! Voordat ik naar bed ga toch even een reactie ondanks dat je niet zoveel aan mijn reactie zult hebben: Ik vind het een charmant idee, maar het is niet voor mij. Ik ben geen groot kasteelliefhebber en heb niet heel veel last van jeugdnostalgie. Maar ik wens je het allerbeste met dit idee want ik weet zeker dat mensen die wel iets met kastelen hebben en wel gevoelig zijn voor deze nostalgie het geweldig zullen vinden!SomerenV schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 02:30:
***members only***
personeel heeft rustig mee staan helpen zoekenitsme schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 21:13:
[...]
Daar lijkt het wel op, het was vrij duidelijk dat de minifigs niet om te nemen zijn, net als meer dan 1 zakje rode blokjes meenemen.
Den_S85 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:37:
Vergeet in Lego House niet om regelmatig via de uitgang naar toilet/lockers te lopen en rode blokjes mee te nemen. Zo heb je voor de kids aan het eind van de dag een mooie basisvoorraad rode 2x4 steentjes 😎
What the ...himlims_ schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 20:44:
[...]
Wij hadden dat met de mini-figures gedaan, aardige collectie mee naar huis
[Afbeelding]
Ik vind het wel zielig dat het financieel zo slecht met jullie gaat dat je dit nodig hebt.
Als je een keer €50,- nodig hebt voor de boodschappen moet je het maar zeggen hoor.
Leuk project! Net als Kerngezond is dit niet mijn niche, maar het roept zeker de sfeer op van de castle serie van toen ik klein was. Dat is in ieder geval gelukt!SomerenV schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 02:30:
***members only***
Ik vind het leuk dat je alle onderdelen als losse plaatjes hebt neergezet, maar zou daar niet bij ieder onderdeel een nummer aanhangen alsof het een losse build is. Dat haalt voor mijn idee wat weg van het idee dat het één grote set is.
Verder heb ik te weinig kennis van hoe de ideas gescoord worden, dus ik kan niks zeggen over hoe dit bij LEGO/jury overkomt. Ik vind het in ieder geval mooi, maar zou misschien wel een echte foto van ieder stuk of het geheel willen hebben. Dan kom je ook eventuele bouwproblemen tegen, en laat je aan de jury zien dat het te bouwen is. Het is dan wel een uitdaging om het netjes op de foto te krijgen, dus ik zou de renders er wel bij laten als dat kan.
Even heel nuchter: er zijn ondertussen zoveel Castle thema dingen bij Ideas, waarbij mensen helemaal los zijn gegaan op steeds mooiere kastelen (gewoon direct de concurrentie aan met Bluebrixx). Dit retro-kasteel spreekt natuurlijk veel meer aan bij de nostalgici, helemaal met zo'n grappige retro beschrijving. Ga je daar 10,000 stemmen mee halen? En gaat Lego dan zoiets maken? We zien dat de retro setjes redelijk snel weer uit het aanbod worden gehaald na een initiële rush.
Als je er plezier uit haalt om een mooie advertentie te maken op Ideas dan is dat toch ook al leuk. Kicken als je opvalt, maar zou daar niet te veel van verwachten. Vraag me wel af: zou je het niet leuker vinden om de building instructions te verkopen/delen? Vooral omdat je veel gebruik maakt van ruim beschikbare steentjes zou dat toch heel grappig zijn.
Als je er plezier uit haalt om een mooie advertentie te maken op Ideas dan is dat toch ook al leuk. Kicken als je opvalt, maar zou daar niet te veel van verwachten. Vraag me wel af: zou je het niet leuker vinden om de building instructions te verkopen/delen? Vooral omdat je veel gebruik maakt van ruim beschikbare steentjes zou dat toch heel grappig zijn.
Volgens mij heb je er al voor 75% het werk ingestoken dat er voor nodig is. Dus als je die laatste 25% ook in wil investeren, zou ik zeggen: doen. Je hebt niks te verliezen, alleen wat (extra) tijd.SomerenV schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 02:30:
***members only***
Er is natuurlijk een kans dat je het niet haalt (er zijn gewoon heel veel inzendingen), maar ik denk dat je een leuke set hebt ontworpen en het meedoen kan dan ook leuk en leerzaam zijn, en je krijgt vast veel leuke reacties. Mocht je inzending worden afgewezen, krijg je (afhankelijk van waar je eindigt) ook weer feedback die je voor een eventuele toekomstige inzending kunt gebruiken.
Ik weet overigens niet of je zowel aan IDEAS als Designer Program kunt meedoen (bijv. als je IDEAS-inzending het niet heeft gehaald). Nadeel van Designer Program vind ik wel dat je dan één van de enorm vele kastelen bent... Val je daartussen dan nog op?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
scintillating
Dat valt wel mee toch? De Blacktron Cruiser wordt nu inderdaad vrij snel retired, maar Galaxy Explorer en Lion Knights Castle hebben een vrij normale doorlooptijd. 2 à 3 jaar is normaal voor de meeste sets.HelloIamAldo schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:06:
We zien dat de retro setjes redelijk snel weer uit het aanbod worden gehaald na een initiële rush.
scintillating
Dit is wel een goede. Die ga ik in m'n achterhoofd houden!gwystyl schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:41:
[...]
Leuk project! Net als Kerngezond is dit niet mijn niche, maar het roept zeker de sfeer op van de castle serie van toen ik klein was. Dat is in ieder geval gelukt!
Ik vind het leuk dat je alle onderdelen als losse plaatjes hebt neergezet, maar zou daar niet bij ieder onderdeel een nummer aanhangen alsof het een losse build is. Dat haalt voor mijn idee wat weg van het idee dat het één grote set is.
Ik heb ook echt geen idee hoe het precies werkt bij IDEAS. Renders van alles komen er overigens ook gewoon, evenals wat verschillende layouts, dus dat komt wel goed. Alles is structureel in ieder geval gewoon in orde voor zover ik weet.Verder heb ik te weinig kennis van hoe de ideas gescoord worden, dus ik kan niks zeggen over hoe dit bij LEGO/jury overkomt. Ik vind het in ieder geval mooi, maar zou misschien wel een echte foto van ieder stuk of het geheel willen hebben. Dan kom je ook eventuele bouwproblemen tegen, en laat je aan de jury zien dat het te bouwen is. Het is dan wel een uitdaging om het netjes op de foto te krijgen, dus ik zou de renders er wel bij laten als dat kan.
Oh, ik ben het er mee eens dat er nogal wat Castle-thema ideeën zijn hoor. Bij het Designer Program stoor ik me er ook aan, maar het stoort me tegelijkertijd wel dat LEGO gewoon fuck all doet met het Castle-thema. En de kastelen die uitgebracht worden zijn vaak idioot duur en past allemaal niet bij elkaar. Daarom dat ik de nostalgie vast wilde leggen en het betaalbaar wil houden. Ik had makkelijk iets kunnen maken met 4000+ steentjes, maar heb er bewust voor gekozen het kleinschaliger te houden.HelloIamAldo schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:06:
Even heel nuchter: er zijn ondertussen zoveel Castle thema dingen bij Ideas, waarbij mensen helemaal los zijn gegaan op steeds mooiere kastelen (gewoon direct de concurrentie aan met Bluebrixx). Dit retro-kasteel spreekt natuurlijk veel meer aan bij de nostalgici, helemaal met zo'n grappige retro beschrijving. Ga je daar 10,000 stemmen mee halen? En gaat Lego dan zoiets maken? We zien dat de retro setjes redelijk snel weer uit het aanbod worden gehaald na een initiële rush.
Ik verwacht ook niet teveel. Het maken van dit alles vind ik al tof genoeg wat dat betreft, en het hele grafische design kan mooi mee in m'n persoonlijke portfolio. Mocht IDEAS niks worden dan knal ik alles op Rebrickable of Bricklink.Als je er plezier uit haalt om een mooie advertentie te maken op Ideas dan is dat toch ook al leuk. Kicken als je opvalt, maar zou daar niet te veel van verwachten. Vraag me wel af: zou je het niet leuker vinden om de building instructions te verkopen/delen? Vooral omdat je veel gebruik maakt van ruim beschikbare steentjes zou dat toch heel grappig zijn.
De kans dat dit idee het haalt is inderdaad echt enorm klein. Daarom dat ik het iets anders aan wil pakken dan de meeste projecten daar, en dus iets meer moeite wil steken in het design van het 'promo' materiaal. Het is ook wat je zegt dat het meeste werk al klaar is, al gaat er stiekem meer werk zitten in het maken van de renders en dergelijke dan ik had verwacht. Maar da's niet erg. Zoals gezegd kan ik dat dan weer gebruiken in m'n persoonlijke portfolio, wat ideaal is aangezien ik langzaamaan op zoek wil gaan naar een andere baan in de creatieve sector.Tc99m schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:27:
[...]
Volgens mij heb je er al voor 75% het werk ingestoken dat er voor nodig is. Dus als je die laatste 25% ook in wil investeren, zou ik zeggen: doen. Je hebt niks te verliezen, alleen wat (extra) tijd.
Er is natuurlijk een kans dat je het niet haalt (er zijn gewoon heel veel inzendingen), maar ik denk dat je een leuke set hebt ontworpen en het meedoen kan dan ook leuk en leerzaam zijn, en je krijgt vast veel leuke reacties. Mocht je inzending worden afgewezen, krijg je (afhankelijk van waar je eindigt) ook weer feedback die je voor een eventuele toekomstige inzending kunt gebruiken.
Het Mushroom-house van Jonas Kramm was een IDEAS-inzending voordat ie in het Designer Program terecht kwam volgens mij. Designer Program trekt mij in dit geval ook minder dan IDEAS overigens. Mijn idee vind ik meer LEGO-achtig dan Bricklink-achtig ofzo. Qua regels zit ik wel goed volgens mij. Je mag geen officiële sets kopiëren, en je hebt wat thema- en IP-regels, maar daar voldoe ik gewoon aan. Aangezien deze 'set' niet officieel is en nooit is uitgebracht verwacht ik geen issues. Mocht het wel een probleem zijn dan jammer maar helaas I guess.Ik weet overigens niet of je zowel aan IDEAS als Designer Program kunt meedoen (bijv. als je IDEAS-inzending het niet heeft gehaald). Nadeel van Designer Program vind ik wel dat je dan één van de enorm vele kastelen bent... Val je daartussen dan nog op?
***members only***
Daar heb je een punt, ik neem mijn eerdere post terug want het valt dan inderdaad allemaal wel mee. (Die Blacktron heeft mijn geheugen beïnvloed denk ik. )Tc99m schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:42:
[...]
Dat valt wel mee toch? De Blacktron Cruiser wordt nu inderdaad vrij snel retired, maar Galaxy Explorer en Lion Knights Castle hebben een vrij normale doorlooptijd. 2 à 3 jaar is normaal voor de meeste sets.
Wel even de kleine lettertjes van IDEAS e.d. lezen: mogelijk geef je alle rechten op en mag je dat eigen werk niet eens meer openbaren!SomerenV schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 14:03:
Ik verwacht ook niet teveel. Het maken van dit alles vind ik al tof genoeg wat dat betreft, en het hele grafische design kan mooi mee in m'n persoonlijke portfolio. Mocht IDEAS niks worden dan knal ik alles op Rebrickable of Bricklink.
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Mag ik me aanmelden? Kan wel wat boodschappen gebruiken want morgen moet ik wat geld stukslaan op de nieuwe Porsche Speed Champions set en de arcade machine in the mall...ThaRoof schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:36:
[...]
Ik vind het wel zielig dat het financieel zo slecht met jullie gaat dat je dit nodig hebt.
Als je een keer €50,- nodig hebt voor de boodschappen moet je het maar zeggen hoor.
Ik hoop wel dat de Blacktron Renegade nog een keer in de aanbieding komt, hij is maar 1 keer afgeprijsd geweest naar 80 euro.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Zelf heb ik morgen de Speed Champions Porsche (set 77239) en de Speed Champions Revuelto // Huracan (set 77238) binnen. Ik kijk er naar uit om ze te bouwen en aan de collectie toe te voegen.
De Dodge Challenger en Centodieci komen op een ander moment. Maar ik vind wel dat deze aanvullingen van de Speed Championset mij meer doet dan de reeks van F1 wagens die we begin van het jaar kregen. Begrijp mij niet fout - Ik heb er een paar van maar het is veel 'van het zelfde'. Leuk voor de fans maar niet echt iets wat mij deed warm lopen.
De Dodge Challenger en Centodieci komen op een ander moment. Maar ik vind wel dat deze aanvullingen van de Speed Championset mij meer doet dan de reeks van F1 wagens die we begin van het jaar kregen. Begrijp mij niet fout - Ik heb er een paar van maar het is veel 'van het zelfde'. Leuk voor de fans maar niet echt iets wat mij deed warm lopen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Ze stonden die vandaag in mijn lokale top1toys uit te pakken. Hele lego ruimte vol met (open) dozen). Raakte even aan de praat met de medewerkster. Heb dat duo pack ook even in handen gehad (net als de 911 gt3 rs). Vrouw zei dat ze officieel voor morgen waren maar dat ik ze vandaag ook wel mee mocht nemen. Zou ze hem voor de prijs aanslaan, beetje buiten de regeltjes dus.Auredium schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:53:
Zelf heb ik morgen de Speed Champions Porsche (set 77239) en de Speed Champions Revuelto // Huracan (set 77238) binnen. Ik kijk er naar uit om ze te bouwen en aan de collectie toe te voegen.
Nou ja, had ik haar toch aan de praat. Gelijk even vragen hoe dat precies zat met bijv. die Winter Village set uit 2013. Blijkt dat de eigenaar deze op eigen initiatief inkoopt en dan in de winkel zet.
Vind ik ergens wel erg tof (maar heb er net zo goed mijn bedenkingen bij). Zelfde met het aanbod om voor de release te kunnen kopen.
Net zoals het verkopen van sets die op de lego site als exclusief staan. Dat doen ze daar ook (maar goed, in de intertoys een paar dorpen verderop doen ze dat net zo goed).
Ze vertelde dat ze die dan ook gewoon via de lego site kopen....
[ Voor 5% gewijzigd door SuBBaSS op 31-07-2025 16:14 ]
Ik zie in facebook groepen regelmatig mensen die dagen voor de release de sets al binnen hebben, vaak bij Target in de VS, die heeft er blijkbaar schijt aan en dondert alles in de schappen zodra het binnen is.SuBBaSS schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:04:
[...]
Ze stonden die vandaag in mijn lokale top1toys uit te pakken. Hele lego ruimte vol met (open) dozen). Raakte even aan de praat met de medewerkster. Heb dat duo pack ook even in handen gehad (net als de 911 gt3 rs). Vrouw zei dat ze officieel voor morgen waren maar dat ik ze vandaag ook wel mee mocht nemen. Zou ze hem voor de prijs aanslaan, beetje buiten de regeltjes dus.
Nou ja, had ik haar toch aan de praat. Gelijk even vragen hoe dat precies zat met bijv. die Winter Village set uit 2013. Blijkt dat de eigenaar deze op eigen initiatief inkoopt en dan in de winkel zet.
Vind ik ergens wel erg tof (maar heb er net zo goed mijn bedenkingen bij). Zelfde met het aanbod om voor de release te kunnen kopen.
Net zoals het verkopen van sets die op de lego site als exclusief staan. Dat doen ze daar ook (maar goed, in de intertoys een paar dorpen verderop doen ze dat net zo goed).
lego in de USA gaat 'wat anders' dan bij ons in EU; prijzen, aanbiedingen, en zelfs exclusieve sets bij winkelketens.Mad-Matt schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:11:
[...]
Ik zie in facebook groepen regelmatig mensen die dagen voor de release de sets al binnen hebben, vaak bij Target in de VS, die heeft er blijkbaar schijt aan en dondert alles in de schappen zodra het binnen is.
//edit; zo heb bij de ford-dealer in nyc een actie lopen voor gratis minifigures met een ford print. Kan je nergens kopen.
Of target met exclusieve Lego-target-sets
[ Voor 15% gewijzigd door himlims_ op 31-07-2025 16:45 ]
klopt, wel apart. En jammer, ik zie soms erg leuke prijzen voorbij komen.himlims_ schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:18:
[...]
lego in de USA gaat 'wat anders' dan bij ons in EU; prijzen, aanbiedingen, en zelfs exclusieve sets bij winkelketens.
Die kans lijkt me klein aangezien nu al is aangekondigd dat de set aan het einde van het jaar uit het assortiment gaat. Tenzij hij echt heel slecht verkoopt en de verkopers van hun laatste voorraad afmoeten...zonoskar schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 14:40:
Ik hoop wel dat de Blacktron Renegade nog een keer in de aanbieding komt, hij is maar 1 keer afgeprijsd geweest naar 80 euro.
Hij is tot nu toe (volgens Brickwatch) ook alleen afgeprijsd geweest bij de Insiders dagen van LEGO zelf.
scintillating
Zoiets vermoedde ik ook al, dat verklaart ook waarom de prijs dan vaak ook hoger is dan de adviesprijs. Je zou zeggen dat niemand die set dan daar koopt en ze er verlies op lijden, maar blijkbaar is er een markt voor...SuBBaSS schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:04:
[...]
Ze vertelde dat ze die dan ook gewoon via de lego site kopen....
scintillating
Komt er bij winkelprijzen in de VS vaak niet nog apart sales tax bij?Mad-Matt schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:27:
[...]
klopt, wel apart. En jammer, ik zie soms erg leuke prijzen voorbij komen.
scintillating
Nou echt ongelooflijk!ThaRoof schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:36:
What the ...
En wat wil je je kinderen meegeven met zulk gedrag? Echt verbazingwekkend dat dit ook zonder enige vorm van schaamte, maar eerder met trots wordt gepost.
Kans-loos!
Eigenlijk is die Renegade een beetje een gemiste kans, had veel meer uitgehaald kunnen worden. Maar toch, omdat het Blacktron is wil ik hem hebbenTc99m schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:56:
[...]
Die kans lijkt me klein aangezien nu al is aangekondigd dat de set aan het einde van het jaar uit het assortiment gaat. Tenzij hij echt heel slecht verkoopt en de verkopers van hun laatste voorraad afmoeten...
Hij is tot nu toe (volgens Brickwatch) ook alleen afgeprijsd geweest bij de Insiders dagen van LEGO zelf.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Dat klopt, ik zit momenteel in de usa (Californië) en heb nog nergens aantrekkelijk Lego gezien, sterker, gewoon adviesprijzen. Mocht iemand een tip hebben waar ik wel lego voor een goede prijs kan krijgen hoor ik dat graag.Tc99m schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:59:
[...]
Komt er bij winkelprijzen in de VS vaak niet nog apart sales tax bij?
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Vandaag de selectie Lego Supercars aan de muur in de slaapkamer van mijn zoon uitgebreid met de Ferrari en de Porsche.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik mis er 1?M@cer schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:37:
Vandaag de selectie Lego Supercars aan de muur in de slaapkamer van mijn zoon uitgebreid met de Ferrari en de Porsche.
[Afbeelding]
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Eigenlijk zouden die gele/oranje bolides weg moeten en dan een witte Alpha Romeo/Pagani/Maserati ofzo ertussenM@cer schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:37:
[Afbeelding]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
De Chiron mist inderdaad, misschien in de toekomst nog eens.
We zijn al blij dat we de 911 nog konden bemachtigen.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Dan mis je daarna nog steeds de 42096 (Porsche 911 RS-R)M@cer schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:04:
[...]
De Chiron mist inderdaad, misschien in de toekomst nog eens.
We zijn al blij dat we de 911 nog konden bemachtigen.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Die Porsche hoort er niet echt bij, toch een andere serie. Alleen de Chiron nog.Will_M schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:08:
[...]
Dan mis je daarna nog steeds de 42096 (Porsche 911 RS-R)
Ach dat is peanuts. Hebben we de nieuwe flagship set van Technic al gezien? De 42215 Volvo Excavator met een adviesprijs van €400 ($430 plus eventuele tax voor de USA).Karp schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:05:
Wat betreft US-prijzen
Deze is $40 plus eventuele tax...
[Afbeelding]
Voor dit bedrag krijg je:
- 2359 onderdelen (waarvan 90 tracks, nul reserve tracks btw)
- 1 "domme" Technic hub (2 ingangen en met voor elke ingang 1 schakelaar)
- 1 L-motor
En aangezien de kraan wat weegt, zit er zo'n grote vertraging op dat de hele beweging van de arm 4 minuten duurt (bron Brothers-Brick review). Er is zelfs een review waarbij je het motortje kan horen worstelen.
Deze ongekende bagger voor een adviesprijs van €400. Zelfs als die in de aanbieding is voor €200 zou ik het nog niet kopen. Zelfs als ik oude sets als de 42082 (1 motor, batterij box, gearbox, sturen en V8, behoorlijk vergelijkbaar) of de absolute koning excavator 8043 van 15 jaar geleden (!!!!!!!!!) die wel full remote control was met PF door ga berekenen voor inflatie, kom je in de buurt van een bedrag van €300, geen €400. Of nog recenter de 42100 Liebherr 9800, dezelfde adviesprijs, maar meer motors, geen domme hub maar 2 echte Technic hubs, meer LA's en een combinatie met de Control+ app die daarna nooit meer is gebruikt maar zo mooi werkte (en echt de toegevoegde waarde van Control+ liet zien tov PF). Doordat de app de arm (LA's) kalibreerde, kon je in de app de arm verschuiven naar een positie en dat deed het model dan in het echt. Die app integratie ontbreekt ook bij deze nieuwe excavator. Je kan dit soort dingen wel zelf programmeren via de Lego app of Pybricks, maar is ook leuk als sets het laten zien.
Op Eurobricks zijn ze inmiddels zo verbijsterd over deze dat de wildste theorieën al rond gaan:
- Zouden ze de set expres bagger maken zodat ze hun focus nog meer kunnen richten op Technic auto sets?
- Zouden ze Control+ aan het uitfaseren zijn?
- Was de set origineel bedoeld als full RC maar heeft een manager geknipt in de kosten van de set (maar niet de adviesprijs) door nog maar 1 motor in het model te eisen.
Als ik heel eerlijk ben he, dan vind ik dat best wel een geinig leuk setjeKarp schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:05:
Wat betreft US-prijzen
Deze is $40 plus eventuele tax...
[Afbeelding]
Ey!! Macarena \o/
[ Voor 93% gewijzigd door Outerspace op 01-08-2025 10:06 ]
Mierenneuken maar de 42096 hoort er niet bij. De 42096 is ten eerste 1:10 schaal, de rest is 1:8. De set mist daarnaast de "standaard" functies van de andere sets zoals een flappy-panel gearbox en heeft geen "premium" box.Will_M schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:08:
[...]
Dan mis je daarna nog steeds de 42096 (Porsche 911 RS-R)
De 42096 past meer bij de andere 1:10 auto's zoals de GT40, Fast 'N' Furious auto's.
En nee, de Defender 42110 tel ik ook niet bij het rijtje van de 1:8 auto's ook al heeft die wel een gearbox, want 1:10 schaal en geen "premium" box.
De 42056 hoort in een rijtje met de 42125 (Ferrari), de 42156 (Peugeot) en eventueel de 42077 (rallycar, geen licenced car) en de 42039 (lemans, ook niet licenced). Zie ook racingBrick.AppieNL schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:17:
[...]
De 42096 past meer bij de andere 1:10 auto's zoals de GT40, Fast 'N' Furious auto's.
En nee, de Defender 42110 tel ik ook niet bij het rijtje van de 1:8 auto's ook al heeft die wel een gearbox, want 1:10 schaal en geen "premium" box.
Ongelukkige typo denk ik, want de 42056 hoort dus juist wel bij de 1:8 premium box auto's. Maar je bedoelt dus de 42096 en bedankt voor het lijstje, de lading aan andere 1:10 auto's was ik alweer vergetenpekelveld schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:45:
[...]
De 42056 hoort in een rijtje met de 42125 (Ferrari), de 42156 (Peugeot) en eventueel de 42077 (rallycar, geen licenced car) en de 42039 (lemans, ook niet licenced). Zie ook racingBrick.
Dat krijg je als je snel iets wil doen via je telefoon en backlog vanuit brickwatchAppieNL schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:49:
[...]
Ongelukkige typo denk ik, want de 42056 hoort dus juist wel bij de 1:8 premium box auto's. Maar je bedoelt dus de 42096 en bedankt voor het lijstje, de lading aan andere 1:10 auto's was ik alweer vergeten
Ziet er wel erg strak en stylish uitM@cer schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:37:
[Afbeelding]
Persoonlijk zou ik nog kijken (bij Ali/temu) om jouw bolides te pimpen met led-verlichting
//edit; in mijn beleving wordt -alle- LEGO beter van LED-verlichting
[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 31-07-2025 23:46 ]
Ben het helemaal met je eens, dit is echt niet te verantwoorden. Misschien heb je gelijk met het control+ verhaal, zelf heb ik er eentje --de Volvo 42114 kieptruck-- en dat viel me vies tegen. RC is best aardig maar met de telefoon is het slecht bestuurbaar en haptisch onverantwoord zoals de Duitsers zouden zeggen.AppieNL schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:55:
Ach dat is peanuts. Hebben we de nieuwe flagship set van Technic al gezien? De 42215 Volvo Excavator met een adviesprijs van €400 ($430 plus eventuele tax voor de USA).
[...]
Ik ga de set niet kopen, maar ik ben serieus aan het overwegen om Lego een mail te sturen dat ze zich kapot moeten schamen voor deze Volvo Excavator set. Dit is imo echt de allerslechtste Technic set van het moderne Technic denk ik.
Verder dus geen enkele control+ set gekocht maar dat zou ik gezien de prijzen waarschijnlijk toch al niet gedaan hebben. Mijn 42065 RC Tracked Racer daarentegen is wel heel leuk om mee te spelen: gewoon twee PF motoren erin met IR ontvanger en controller. Het bereik is wel vrij beroerd dus je moet er achteraan lopen.
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
@mawashigeri
Voor de goede orde, standaard RC controls bij menig Control+ set via de telefoon vind ik ook dikke bagger. Eigenlijk heb ik direct al de Brickcontroller 2 app gebruikt met PU om het te kunnen combineren met een bluetooth game controller en sinds een jaar of zo met Pybricks met een Xbox controller (zodat ik geen app hoef te draaien op de telefoon/tablet), maar wat je kon met de arm van de 42100 Liebherr op de telefoon, dat was wel een mooi kunstje.
Voor de goede orde, standaard RC controls bij menig Control+ set via de telefoon vind ik ook dikke bagger. Eigenlijk heb ik direct al de Brickcontroller 2 app gebruikt met PU om het te kunnen combineren met een bluetooth game controller en sinds een jaar of zo met Pybricks met een Xbox controller (zodat ik geen app hoef te draaien op de telefoon/tablet), maar wat je kon met de arm van de 42100 Liebherr op de telefoon, dat was wel een mooi kunstje.
LEGO heeft weer een nieuwe 'actie' gelanceerd. Nu gaan ze bepaalde sets uitsluiten voor GWP's, zodat je niet twee cadeaus kan scoren. Die nieuwe Fortnite GWP-set ontvang je bijvoorbeeld niet bij de Italiaanse Rivièra en Jango Fetts ruimteschip.
Mijn excuses, ik wil geen welles-nietes discussie starten, maar dat bepaalde GWPs specifiek verbonden zijn aan een franchise is niet nieuw. In het verleden zijn er tig GWPs exclusief verbonden aan bepaalde sets/voorwaarden/franchises/...NotSoSteady schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 01:15:
LEGO heeft weer een nieuwe 'actie' gelanceerd. Nu gaan ze bepaalde sets uitsluiten voor GWP's, zodat je niet twee cadeaus kan scoren. Die nieuwe Fortnite GWP-set ontvang je bijvoorbeeld niet bij de Italiaanse Rivièra en Jango Fetts ruimteschip.
Het jaarlijkse 'May the 4th' evenement bijvoorbeeld is altijd verbonden met Star Wars aankopen.
Ander voorbeeld: geen franchise, maar 40579 Eiffel's Apartment was alleen te krijgen (en dan nog heel beperkt in de tijd) bij de aankoop van 10307 Eiffel Tower.
Ik had nog wet verder kunnen graven in de databank van Brickset, maar ik heb nog te weinig koffie geslurpt op dit moment van de dag
*edit* ik deel wel het sentiment dat de promoties de laatste jaren wat kariger aanvoelen. Ik moet al ver terug gaan in mijn aankoophistoriek om nog een grote bonus aan GWPs terug te vinden. De paar keren dat ik echt veel goodies bij mijn aankopen kreeg waren evenementen in de Lego winkels zelf, of het einde van het jaar waarbij men overgebleven stock dumpte
[ Voor 14% gewijzigd door Kapoen op 01-08-2025 07:22 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik denk dat je niet goed begrijpt van @NotSoSteady hier wil zeggen. Er is een GWP die je voorheen altijd erbij kreeg bij een bepaald bedrag maar nu krijg je deze niet als er al een andere, set specifieke GWP bij zit. Voorheen als je dus de firespray bestelde zou je de specifieke GWP krijgen en de Fortnite GWP. Nu hebben ze dit dus uitgesloten zodat je maar 1 GWP kan krijgen.Kapoen schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 07:18:
[...]
Mijn excuses, ik wil geen welles-nietes discussie starten, maar dat bepaalde GWPs specifiek verbonden zijn aan een franchise is niet nieuw. In het verleden zijn er tig GWPs exclusief verbonden aan bepaalde sets/voorwaarden/franchises/...
Het jaarlijkse 'May the 4th' evenement bijvoorbeeld is altijd verbonden met Star Wars aankopen.
Ander voorbeeld: geen franchise, maar 40579 Eiffel's Apartment was alleen te krijgen (en dan nog heel beperkt in de tijd) bij de aankoop van 10307 Eiffel Tower.
Ik had nog wet verder kunnen graven in de databank van Brickset, maar ik heb nog te weinig koffie geslurpt op dit moment van de dag
*edit* ik deel wel het sentiment dat de promoties de laatste jaren wat kariger aanvoelen. Ik moet al ver terug gaan in mijn aankoophistoriek om nog een grote bonus aan GWPs terug te vinden. De paar keren dat ik echt veel goodies bij mijn aankopen kreeg waren evenementen in de Lego winkels zelf, of het einde van het jaar waarbij men overgebleven stock dumpte
Wat vind ik ervan, jammer, ik zal nu langer wachten tot een set bij andere winkel in de aanbieding is en de noodzaak om bij Lego zelf te bestellen wordt minder.
Ah, klopt, ik had het inderdaad niet goed begrepen (en mijn excuus van te weinig koffie blijft ookgielie schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 07:52:
[...]
Ik denk dat je niet goed begrijpt van @NotSoSteady hier wil zeggen. Er is een GWP die je voorheen altijd erbij kreeg bij een bepaald bedrag maar nu krijg je deze niet als er al een andere, set specifieke GWP bij zit. Voorheen als je dus de firespray bestelde zou je de specifieke GWP krijgen en de Fortnite GWP. Nu hebben ze dit dus uitgesloten zodat je maar 1 GWP kan krijgen.
Wat vind ik ervan, jammer, ik zal nu langer wachten tot een set bij andere winkel in de aanbieding is en de noodzaak om bij Lego zelf te bestellen wordt minder.
Het draait dus rond deze GWP?
/f/image/n7brVH37HeWXPlcpdfpRehWb.png?f=fotoalbum_large)
Dit is inderdaad ook iets nieuw voor mij moet ik toegeven. Ik vind het eigenlijk heel bizar verwoord.
Volgens mij had de marketing/sales ook te weinig koffie op toen ze deze promotie bedachtten
Logischerwijs (maar niet vriendelijker naar de klant) hadden ze gewoon 'koop bedrag X in de Fortnite franchise' kunnen doen, en alsnog stapelbaar met de andere promoties als je in het algemeen boven een bedrag uitkomt.
[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 01-08-2025 08:03 ]
De nieuwe cmf serie Spiderman is ook officieel gepresenteerd.
Ik ga deze serie volledig overslaan.
https://www.bricktastic.n...inifigures-gepresenteerd/
Die transparante oranje baseplates lijken me nochtans wel nuttig voor space of dansvloer moc?key schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:09:
Leuk voor de fans, onder kinderen is Spider-Man echt enorm populair dus ik snap wel waarom LEGO daarop inhaakt (ik was laatst in Disneyland Paris, waar ook een Avengers-gebied is, en daar werd keihard "spieder-man!!" gebruld als hij daar rondliepkey schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:09:
Ik vraag me wel af waarom het 11 Spider-varianten zijn + exact 1 villain... Maar daar zal wel over zijn nagedacht.
[ Voor 6% gewijzigd door Tc99m op 01-08-2025 10:03 ]
scintillating
Het aanzetten tot diefstal wordt hier niet getolereerd, laat dat heel helder zijn.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ik vind dat het een gaaf oldschool kasteel wordt!mawashigeri schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 14:19:
[...]
Wel even de kleine lettertjes van IDEAS e.d. lezen: mogelijk geef je alle rechten op en mag je dat eigen werk niet eens meer openbaren!
IDEAS is gericht op "vernieuwende" ideeën, dus daar geef ik het weinig kans om door de selectie te komen. Ik dacht dat je bij deelname tot een jaar na de uitslag nergens anders mag publiceren, maar check de regels goed inderdaad. Je maakt denk ik meer kans bij het Bricklink Designer Program, of, gezien de overdaad aan kastelen daar, doot het gewoon direct voor alle nostalgische afols op Rebrickable te publiceren.
Ik kreeg op Amazon een €5 kadobon opeens, heb net de 3 nieuwe losse Speed Champions (Porsche, Bugatti en Dodge) gekocht voor maar 55 samen.
Het Lamborghini tweepack koop ik later eens voor een gunstigere prijs.
Misschien voor de liefhebbers ook wel iets, check ook even voor die 5 euro bon, stond bij mij op de homepage.
Misschien voor de liefhebbers ook wel iets, check ook even voor die 5 euro bon, stond bij mij op de homepage.
Bij mij geen extra 5 euro korting, maar wel mooi de 3 nieuwe losse SC auto's opgepikt.Popcorna schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:06:
Ik kreeg op Amazon een €5 kadobon opeens, heb net de 3 nieuwe losse Speed Champions (Porsche, Bugatti en Dodge) gekocht voor maar 55 samen.
Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168
Ik merk dat mijn vertrouwen in Lego langzaam afbrokkelt. Prijzen blijven stijgen, terwijl de kwaliteit niet altijd meegroeit — mijn ervaring met de Loop Coaster (€400+) was ronduit teleurstellend: instabiel, haperend mechanisme, en gewoon weinig speelplezier. Daarbovenop worden GWP’s (Gift With Purchase) steeds exclusiever: hogere aankoopdrempels, alleen voor Insiders, of enkel verkrijgbaar via een spaarprogramma dat pas wat oplevert na honderden euro’s aan aankopen.
Wat ooit voelde als een merk dat fanbeleving centraal stelde, lijkt nu vooral te draaien om FOMO, schaarste en omzet. Ik ben dan ook kritischer naar het bedrijf gaan kijken en laat me niet meer meeslepen door de hype.
Bij Lego staat de klant allang niet meer op de eerste plek, and it shows!
Wat ooit voelde als een merk dat fanbeleving centraal stelde, lijkt nu vooral te draaien om FOMO, schaarste en omzet. Ik ben dan ook kritischer naar het bedrijf gaan kijken en laat me niet meer meeslepen door de hype.
Bij Lego staat de klant allang niet meer op de eerste plek, and it shows!
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
:strip_exif()/f/image/b6t0ZNyisxapnhm0TmpkppLd.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Po5a5AqTuFO9ye7B8JchhJIG.png?f=fotoalbum_large)