Dat klinkt wel heel erg triest allemaal. Ik heb net de set binnen.AppieNL schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:55:
[...]
Ach dat is peanuts. Hebben we de nieuwe flagship set van Technic al gezien? De 42215 Volvo Excavator met een adviesprijs van €400 ($430 plus eventuele tax voor de USA).
[YouTube: LEGO Technic 42215 Volvo EC500 building review – overpriced or just misunderstood?]
Voor dit bedrag krijg je:En dan denk je misschien, zo'n bakbeest, absoluut technisch hoogstandje om allerlei functies te doen met 1 motor? (er is iemand die ooit een tracked voertuig heeft gemaakt met 1 motor en volgens mij 6 functies remote control, het kan) Nee. Geen aandrijving (zelfs geen recht vooruit zoals de, tov deze set superieure, 42042 kraan), geen draaien, mag lekker allemaal manual. 4 functies voor het motortje: de 3 delen van de arm en het loskoppelen van de attachment (waarom geen draaibare bak?). De tweede attachment is een drill, die je ook handmatig moet doen (waarom was dit niet aangedreven?)
- 2359 onderdelen (waarvan 90 tracks, nul reserve tracks btw)
- 1 "domme" Technic hub (2 ingangen en met voor elke ingang 1 schakelaar)
- 1 L-motor
En aangezien de kraan wat weegt, zit er zo'n grote vertraging op dat de hele beweging van de arm 4 minuten duurt (bron Brothers-Brick review). Er is zelfs een review waarbij je het motortje kan horen worstelen.
Deze ongekende bagger voor een adviesprijs van €400. Zelfs als die in de aanbieding is voor €200 zou ik het nog niet kopen. Zelfs als ik oude sets als de 42082 (1 motor, batterij box, gearbox, sturen en V8, behoorlijk vergelijkbaar) of de absolute koning excavator 8043 van 15 jaar geleden (!!!!!!!!!) die wel full remote control was met PF door ga berekenen voor inflatie, kom je in de buurt van een bedrag van €300, geen €400. Of nog recenter de 42100 Liebherr 9800, dezelfde adviesprijs, maar meer motors, geen domme hub maar 2 echte Technic hubs, meer LA's en een combinatie met de Control+ app die daarna nooit meer is gebruikt maar zo mooi werkte (en echt de toegevoegde waarde van Control+ liet zien tov PF). Doordat de app de arm (LA's) kalibreerde, kon je in de app de arm verschuiven naar een positie en dat deed het model dan in het echt. Die app integratie ontbreekt ook bij deze nieuwe excavator. Je kan dit soort dingen wel zelf programmeren via de Lego app of Pybricks, maar is ook leuk als sets het laten zien.
Op Eurobricks zijn ze inmiddels zo verbijsterd over deze dat de wildste theorieën al rond gaan:Ik ga de set niet kopen, maar ik ben serieus aan het overwegen om Lego een mail te sturen dat ze zich kapot moeten schamen voor deze Volvo Excavator set. Dit is imo echt de allerslechtste Technic set van het moderne Technic denk ik. Deze set makes the 42070 look good (vond ik voorheen de ergste, maar dat kwam ook deels doordat het een jubileum jaar flagship set was).
- Zouden ze de set expres bagger maken zodat ze hun focus nog meer kunnen richten op Technic auto sets?
- Zouden ze Control+ aan het uitfaseren zijn?
- Was de set origineel bedoeld als full RC maar heeft een manager geknipt in de kosten van de set (maar niet de adviesprijs) door nog maar 1 motor in het model te eisen.
Voor mij is het niet zo erg dat hij vanalles niet kan, gaat mij toch om het bouwen. Maar voor de prijs dat LEGO ervoor durft te vragen had hij veel meer moeten kunnen.
[ Voor 4% gewijzigd door Vissa66 op 01-08-2025 14:19 ]
M3P 24'
Het jeukt wel een beetje. Door deze sets ben ik de serie op Netflix gaan kijken want ik had er nog nooit van gehoord. De serie bevalt goed en het lijkt mij leuk om de boot te halen. Maar ik kan hem niet lekker kwijt naast Barracuda Bay en ik heb net Rivendell gehaald dus ben wel even klaar met uitgeven haha. Wel voor een mooie deal. Zwaar beschadigde doos maar nog wel gesealed voor €375.buurman3 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:48:
Nog One Piece fans die voor de Lego sets gaan? Overmorgen komen ze uit. Ik ben recent begonnen met de manga, erg leuk en het schip is wel verleidelijk.
Weet iemand trouwens of bol deze ook gaat verkopen?
https://www.lego.com/nl-n...g-merry-pirate-ship-75639
Denk dat ik hierna voor de Amalia stoomboot ga en misschien daarna voor het schip van One piece als ik nog enthousiast ben. Black Pearl zit er immers ook aan te komen.
Misschien is die vraag al gesteld, maar heb je jouw problemen met de Loop Coaster ook gemeld bij LEGO? Hebben ze daar nog op gereageerd?Yonix schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:34:
Ik merk dat mijn vertrouwen in Lego langzaam afbrokkelt. Prijzen blijven stijgen, terwijl de kwaliteit niet altijd meegroeit — mijn ervaring met de Loop Coaster (€400+) was ronduit teleurstellend: instabiel, haperend mechanisme, en gewoon weinig speelplezier. Daarbovenop worden GWP’s (Gift With Purchase) steeds exclusiever: hogere aankoopdrempels, alleen voor Insiders, of enkel verkrijgbaar via een spaarprogramma dat pas wat oplevert na honderden euro’s aan aankopen.
Wat ooit voelde als een merk dat fanbeleving centraal stelde, lijkt nu vooral te draaien om FOMO, schaarste en omzet. Ik ben dan ook kritischer naar het bedrijf gaan kijken en laat me niet meer meeslepen door de hype.
Bij Lego staat de klant allang niet meer op de eerste plek, and it shows!
scintillating
Waarom is dat het melden waard? Ik heb daar altijd een hard hoofd in.Tc99m schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:03:
[...]
Misschien is die vraag al gesteld, maar heb je jouw problemen met de Loop Coaster ook gemeld bij LEGO? Hebben ze daar nog op gereageerd?
[ Voor 17% gewijzigd door Yonix op 01-08-2025 16:18 ]
De problemen die @Yonix heeft beschreven heb ik voorbij zien komen bij de review van Held der Steine.Tc99m schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:03:
[...]
Misschien is die vraag al gesteld, maar heb je jouw problemen met de Loop Coaster ook gemeld bij LEGO? Hebben ze daar nog op gereageerd?
Ik weet dat de Held terugkerende issues heeft met Lego die deels ook door Yonix worden aangestipt waardoor de insteek snel negatief uitvalt maar bij constructieve issues in het ontwerp mag daar wel wat van gezegd worden. Er zit een speelelement in maar uiteindelijk houdt die dat dan niet lang genoeg vol zonder reparatie.
Is deze CMF-serie in plaats van een "gewone" CMF-serie? Wel jammer want ik heb verder niks met Spiderman en ga deze ook overslaan. Maar leuk voor de fans inderdaad.key schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:09:
De nieuwe cmf serie Spiderman is ook officieel gepresenteerd.
Ik ga deze serie volledig overslaan.
https://www.bricktastic.n...inifigures-gepresenteerd/
Wetende dat ik hiermee als een fanboy overkom (ben ik ookYonix schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:17:
[...]
Waarom is dat het melden waard? Ik heb daar altijd een hard hoofd in.Het internet staat vol met soortgelijke problemen, dit is duidelijk een voorbeeld van gebrekkige quality control en dat neem ik Lego kwalijk.
Hier in huis is het écht een van de favoriete speelsets (hij staat in mijn home office, en iedereen die binnenkomt zet hem in gang, mijn kinderen laten hem ook aan al hun vriendjes en vriendinnetje zien, en die lijken allemaal onder de indruk).
Ja, het had beter gekund en dat tegengewicht is een minpunt, maar (sorry dat ik het zo zeg) je zit hier op Tweakers tussen een groep AFOL, dit is écht zo makkelijk zelf op te lossen, daar hoef je niet eens een Tweaker voor te zijn.
En nee, hiermee wil ik niet zeggen dat je geen kritiek mag hebben, maar het is een bekend probleem (geen idee wanneer je de set hebt gekocht, maar het is al heel lang bekend dus je had het kunnen weten, ik wist het ook toen ik de set kocht, maar ik wist ook dat het oplosbaar was). 3-4 keer hetzelfde punt maken hier, verandert echt niets (geen idee wat je ermee wil bereiken overigens).
Als je echt iets wil proberen te veranderen, dan moet je toch echt wel bij Lego zijn volgens mij...
Uiteindelijk is het een principieel punt dat ik wil maken: je koopt voor >400 euro een set, dan mag je verwachten dat deze gewoon goed is. Leuk dat je het simpel kunt oplossen, maar het had niet gehoeven.nokie schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:36:
[...]
Wetende dat ik hiermee als een fanboy overkom (ben ik ook), het is al meermaals gezegd maar er is echt een heel simpele oplossing voor het probleem van de lift en het gewicht, gewoon een paar 2x4 blokken toevoegen en het is opgelost (de mijne staat hier nu al 7 maanden en heeft al uren gedraaid (met motor) zonder problemen. De enige keer dat ik iets heb moeten doen, was na het slaapfeestje van mijn dochter, maar dat had andere redenen...
Hier in huis is het écht een van de favoriete speelsets (hij staat in mijn home office, en iedereen die binnenkomt zet hem in gang, mijn kinderen laten hem ook aan al hun vriendjes en vriendinnetje zien, en die lijken allemaal onder de indruk).
Ja, het had beter gekund en dat tegengewicht is een minpunt, maar (sorry dat ik het zo zeg) je zit hier op Tweakers tussen een groep AFOL, dit is écht zo makkelijk zelf op te lossen, daar hoef je niet eens een Tweaker voor te zijn.
En nee, hiermee wil ik niet zeggen dat je geen kritiek mag hebben, maar het is een bekend probleem (geen idee wanneer je de set hebt gekocht, maar het is al heel lang bekend dus je had het kunnen weten, ik wist het ook toen ik de set kocht, maar ik wist ook dat het oplosbaar was). 3-4 keer hetzelfde punt maken hier, verandert echt niets (geen idee wat je ermee wil bereiken overigens).
Als je echt iets wil proberen te veranderen, dan moet je toch echt wel bij Lego zijn volgens mij...
Hmm, ik heb 150 euro betaald voor mijn 42082 met 4000+ onderdelen (waarvan zo'n 1500 pinnetjes).Vissa66 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:18:
[...]
Dat klinkt wel heel erg triest allemaal. Ik heb net de set binnen.Gelukkig wel voor onder de 300.
Voor mij is het niet zo erg dat hij vanalles niet kan, gaat mij toch om het bouwen. Maar voor de prijs dat LEGO ervoor durft te vragen had hij veel meer moeten kunnen.
[Afbeelding]
Dat vond ik een zeer goede deal zo'n 5 jaar geleden.
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Ik heb dit specifieke probleem nooit gehad, dus geen idee, maar ik heb wel eens vaker problemen (meestal rond levering) gemeld en dat is áltijd netjes opgelost. En als ze het niet kunnen oplossen, kunnen ze het meenemen als aandachtspunt bij het ontwerpen voor toekomstige sets. Ik heb persoonlijk altijd wel het beeld dat ze daar veel mee doen.Yonix schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:17:
[...]
Waarom is dat het melden waard? Ik heb daar altijd een hard hoofd in.Het internet staat vol met soortgelijke problemen, dit is duidelijk een voorbeeld van gebrekkige quality control en dat neem ik Lego kwalijk.
Het kan ook dat er bij sommige batches een issue was met onderdelen (ik ken twee mensen die positief zijn over deze set - maar ervaringen kunnen van persoon tot persoon verschillen).
En je hebt verder gelijk dat LEGO uiteindelijk een bedrijf is dat als doel heeft om omzet te genereren. Ze doen hun best voor een sympathiek imago, maar we moeten ons geen illusies maken over de reden van hun bestaan.
scintillating
Ik heb me verder niet ingelezen in de discussie, maar een prijs van 5 jaar geleden vergelijken met nu is onmogelijk, tenzij je corrigeert voor inflatie. Met inflatiecorrectie zou je nu uitkomen op 180 à 190 euro.mawashigeri schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:45:
[...]
Hmm, ik heb 150 euro betaald voor mijn 42082 met 4000+ onderdelen (waarvan zo'n 1500 pinnetjes).
Dat vond ik een zeer goede deal zo'n 5 jaar geleden.
Zo, dat is al weer even geleden dat ik dat als motivatie heb gehoord. De laatste keer was in 2016 met de 42056 Porsche. Kon in theorie van alles maar niks werkte (en de oplossingen daarvoor kosten wel wat meer moeite en geld dan de paar 2x4 blokjes van de coasterVissa66 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:18:
[...]
Dat klinkt wel heel erg triest allemaal. Ik heb net de set binnen.Gelukkig wel voor onder de 300.
[Afbeelding]
"Maakt me niet uit dat die niet werkt, mooi model en leuke bouw".
De (Eurobricks) community heeft alles recht getrokken aan dat model en instructies ervoor zijn te vinden op rebrickable. Lego deed niks.
Als het er niet op zit zoals bij de Excavator of voor geen meter werkt zoals bij de Porsche, zijn het dan wel Technic sets?
Maar goed, het belangrijkste is natuurlijk dat jij er blij mee bent en je niet genaaid voelt door Lego voor "onder de €300". Ik hoop echt dat je er mee vermaakt (of dat je hem helemaal gaat modden tot super excavator, het blijft immers Lego, aanpassen kan altijd
Je hebt wel gelijk: de officiële Lego prijs was 250 euro maar deze was soms voor veel minder te krijgen.Kerngezond schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:26:
[...]
Ik heb me verder niet ingelezen in de discussie, maar een prijs van 5 jaar geleden vergelijken met nu is onmogelijk, tenzij je corrigeert voor inflatie. Met inflatiecorrectie zou je nu uitkomen op 180 à 190 euro.
Niettemin ook met inflatie aanzienlijk goedkoper en wel heel veel meer onderdelen!
Voor zover ik heb gelezen is dat het geval. Net als de eerdere superhelden serie. Januari komt de nieuwe 'gewone' serie uit, thema dieren (waaronder een koala!)Kerngezond schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:21:
[...]
Is deze CMF-serie in plaats van een "gewone" CMF-serie? Wel jammer want ik heb verder niks met Spiderman en ga deze ook overslaan. Maar leuk voor de fans inderdaad.
Pfoe, dan pas. Dat thema klinkt overigens wel leuk!key schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:22:
[...]
Voor zover ik heb gelezen is dat het geval. Net als de eerdere superhelden serie. Januari komt de nieuwe 'gewone' serie uit, thema dieren (waaronder een koala!)
Ik hoor de 911 en het lambo duo mijn naam ook roepen, ook als is de winkel 15 km verderopYonix schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 19:32:
Tussen alle kritiek door, blijft het vlees zwak en vliegt het geld net zo makkelijk de portemonnee uit:
[Afbeelding]
Soundwave is ook onderweg.
God, I’m weak.![]()
Speed champions is voor mij toch een lekker consistent thema, ik ben niet altijd even weg van bepaalde modelkeuzes, maar echte missers zitten er nooit bij. Zelfs als een bepaald model me niet heel veel doet is de bouw ervaring alsnog de aankoop waard
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Heel even vroeg mijn hoofd zich af van welk figuur uit SW die helm/buste was uit het bovenste plaatje.
Toen las ik AT-AS.
Jabba's Sailbarge.
:strip_exif()/f/image/nfx3G5BWbvw4sImWuVaYcAFb.jpg?f=fotoalbum_large)
]En tevens de aankomende set van Soundwave (Transformers) besteld.
[ Voor 4% gewijzigd door Shaggy op 02-08-2025 12:32 ]
Making an ass of myself since the 70's
Ik ben ook voor de bijl gegaan.Yonix schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 19:32:
Tussen alle kritiek door, blijft het vlees zwak en vliegt het geld net zo makkelijk de portemonnee uit:
[Afbeelding]
Soundwave is ook onderweg.
God, I’m weak.![]()
:strip_exif()/f/image/ObtfGteJ5ufrU8aeqfpN8NSS.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ja, we gaan vandaag weer even met de plumeau door de kast.
Mijn eerste speed champion.... Kon het gewoon niet weerstaan.
+ Een nieuw plantje
:strip_exif()/f/image/iIXL1btHpSVbZ62kyZroVMN9.jpg?f=fotoalbum_medium)
Heb even wat 'kunstmatige scheefgroei' toe moeten passen, anders pastte hij niet in de hoogte.
Ze hadden gisteren de nieuwe Hibiscus botanical nog niet uitgestald in de speelgoedwinkel, die heb ik vooralsnog laten staan (ze hadden ze wel op de balie klaar staan, blijkbaar om nog in de schappen te zetten).
Maar die gaat er ook wel komen. Vind dat ook een erg geinig model.
[ Voor 5% gewijzigd door SuBBaSS op 02-08-2025 17:16 ]
Haha netjes, hier staat de teller op 24 8-wides, verspreid over 3 plekken, maar ik heb ook nog een goed aantal 6-wides, vanaf het eerste jaarMetal Mark schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:08:
Nee, ik wou stoppen met SC……
[Afbeelding]
En ja, andere plank staan nog meer, hoe sneu is dat :’)
Sterkte, ik hoop dat je plankruimte over hebtSuBBaSS schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 14:27:
Mijn eerste speed champion.... Kon het gewoon niet weerstaan.
@Yonix Wat is je favoriete van de drie nieuwe SCs? puur uit nieuwsgierigheid
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ik kan nog wel even vooruit ja.vectormatic schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 18:11:
[...]
Haha netjes, hier staat de teller op 24 8-wides, verspreid over 3 plekken, maar ik heb ook nog een goed aantal 6-wides, vanaf het eerste jaar
[...]
Sterkte, ik hoop dat je plankruimte over hebt(vooral de enkele autos zijn lekker impuls-aankoop vriendelijk, en wat ik al zei, ook als het model zelf me niet super aanspreekt zijn ze erg leuk om te bouwen)
Maar had bij 'de buren' al eens een speed champions parking garage gezien die me erg tof leek.
Mits er wat meer sc's bijkomen natuurlijk. Anders staat die 911 daar maar zo alleen...
De Lamborghini Revuelto! Die was echt leuk om te bouwen, met inventieve oplossingen. De Porsche en Huracán STO waren in vergelijking wat ‘basic’ waarbij een deel van de lijnen / vormen met stickers worden opgelost.vectormatic schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 18:11:
[...]
Je zult de oude versie nog op zolder hebben staan als "investering"...[b]rammes in "Het Grote Lego Topic - Deel 8"rammes schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 21:13
The Black Pearl !!!
:strip_exif()/f/image/yC3uP3vG8GdQUeqOAIdc0Eto.jpg?f=fotoalbum_large)
De minifigs van de Black Pearl. Ik vind ze echt supergaaf. Die set gaat er echt wel komen.
[ Voor 6% gewijzigd door rammes op 03-08-2025 08:18 ]
Ik zou het doen!
Nou, als er dan ook zaken als de Borg cube, Bird of prey etc komen...dat is wel interessant.AppieNL schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 09:37:
Enterprise leak (plaatje lijkt nep imo, maar volgens r/Legoleak is het echt)
[Afbeelding]
- Includes 3600 pieces
- Minifigures: Picard, Riker, Worf, Geordi, Data, Dr. Crusher, Wesley Crusher, Troi, Guinan
- US $399.99 - DE/FR €TBA - UK £TBA
- Release: NOVEMBER 28TH 2025
Making an ass of myself since the 70's
Leuk bouwsel, wel heel veel stickers. Maar goed, die ook aardig gelukt met plakken.
Maar vind stickers wel echt het minst interessante van het hele Lego gebeuren om te doen. Kleinere wat minder erg dan grotere. Maar eenmaal per ongeluk losgelaten, zitten ze ook vast.
Veel te weinig doorlopende symmetrie in de schotelsectie - noppenclusters naast hele lege secties... leuke minifigs, maar dit wordt 'em niet. [plaatjes van deze website]AppieNL schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 09:37:
[Afbeelding]
- Includes 3600 pieces
- Minifigures: Picard, Riker, Worf, Geordi, Data, Dr. Crusher, Wesley Crusher, Troi, Guinan

[ Voor 7% gewijzigd door mawashigeri op 03-08-2025 10:55 ]
Ziet er heel gaaf uit. Op doos noemen ze het niet Black Pearl maar Captain Jack Sparrow Pirate Ship. Why?!
Snap dat Jack Sparrow bekender is dan de Black Pearl maar iedereen die dit gaat halen weet echt wel van wie dit schip is.
Ik geloof dat die versie wel nog steeds vrij dure minifigs bevat:Flabergasted schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 00:02:
[...]
Je zult de oude versie nog op zolder hebben staan als "investering"...
/f/image/NPkn2PeGV4hLiGUhQDlYG3Al.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Zth0qdwWT0UcvrsmCkjf2zF9.png?f=fotoalbum_large)
Captain Barbossa!D. Ninjai schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:05:
[...]
Snap dat Jack Sparrow bekender is dan de Black Pearl maar iedereen die dit gaat halen weet echt wel van wie dit schip is.
*edit* naar aanleiding van die leak ivm de pearl heb ik eens zitten snuffelen in de oude PotC sets en het valt mij op dat de Flying Dutchman nooit werd uitgebracht als set? Terwijl de andere 'villains' in de franchise wel een grote set kregen (Queen Ann's Revenge en de Silent Mary)?
Nuja, er is wel ooit een Flying Dutchman set geweest...
[ Voor 27% gewijzigd door Kapoen op 03-08-2025 11:32 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Zag deze twee ook nog voorbij komen:AppieNL schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 09:37:
[Afbeelding]
- Includes 3600 pieces
:strip_exif()/f/image/WlCWPrtNPl8zxnqa1Pb8dX4t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9XlOhGcefqgG7DJxchnKY6s5.jpg?f=fotoalbum_large)
Het zijn allemaal vage plaatjes, dus lastig oordelen. De vorm/uitvoering vind ik oké, het blijft LEGO dus perfecte curves krijg je nooit en van exposed studs lig ik niet wakker.
Ik snap alleen die gele/zandkleurige accenten op de met name schotelsectie niet. Die zijn op het originele model zo niet aanwezig. De deflector ziet er ook een beetje gek uit, net als de onderkant van de schotel (daar zitten een soort inhammen in?). Maar goed, de officiële plaatjes en het model in de winkel maar even afwachten. Ik hoop wel dat dit niet tegenvalt; als deze set flopt dan zal dat ook wel het einde van Star Trek LEGO betekenen.
Qua minifigs: jammer dat ze voor Troi niet het uniform hebben gekozen, en voor Wesley Crusher het uniform uit het eerste seizoen.
scintillating
Ik zou het doen!
This is the Way.
Klantenservice mailen/bericht sturen via de website.NoTimeRemains schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 15:34:
Vraagje: Het stickervelletje bij 75433 is niet compleet uit de doos. Probeerde via Lego een nieuwe te bestellen maar krijg de melding: "Hmm… no pieces with that number were found in this set". De set is vrij nieuw maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Iemand een idee wat ik kan doen?
[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 03-08-2025 15:44 ]
scintillating
[ Voor 96% gewijzigd door rammes op 03-08-2025 15:45 ]
Ik zou het doen!
Op vakantie in China nu en heb net deze in de winkel gezien en een grote doos van DS9, niet opgelet wat het merk was maar was iig geen LegoAppieNL schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 09:37:
[Afbeelding]
- Includes 3600 pieces
Dat is dan waarschijnlijk BlueBrixx geweest. Die hadden eerst de Star Trek licentie en daar zaten inderdaad ook diverse Enterprises en DS9 tussen, die zullen her en der nog wel op voorraad zijn.Helox-in-a-box schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 16:21:
[...]
Op vakantie in China nu en heb net deze in de winkel gezien en een grote doos van DS9, niet opgelet wat het merk was maar was iig geen Legoomgerekend 50 euro voor de DS9 viel me op, zal over 2 weken weer eens goed kijken als we weer in China zijn (morgen naar Thailand)
scintillating
Blijven leuke modellen zolang je 't beperkt tot één merk
PhD i.o.
Dat is een aardig gemiddelde per set.jip_86 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 20:18:
Bizar hoe snel je stenen aantal groeit, nu in een paar jaar staan er 17 sets en bijna 26.000 stenen in mijn verzameling volgens de Lego site
Je bedoelt Lego?Maximus schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 20:20:
Vandaag toch maar even twee keer de 991 GT3 RS besteld, voor Maximus en Maximus Junior.
Blijven leuke modellen zolang je 't beperkt tot één merk
Mja, valt een beetje tegen maar als je bedenkt hoe ingewikkeld het is om een ovaal te maken van LEGO dan vind ik hem best oké. Ik ga nog heel wat nachtjes slapen over of dit hem gaat worden.AppieNL schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 09:37:
[Afbeelding]
- Includes 3600 pieces
Oef, ik durf geen schatting meer te maken hoeveel ik heb. Volgens de app heb ik 81.650 steentjes verdeeld over 138 sets (592 steentjes per set dus), maar dat is een zeer conservatieve schatting. Ik heb een paar sets dubbel, maar belangrijker nog, ik heb een flinke hoeveelheid losse LEGO dankzij de PAB-muur en PAB-online. Ik weet zeker dat ik over de 100.000 steentjes heb op dit moment.jip_86 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 20:18:
Bizar hoe snel je stenen aantal groeit, nu in een paar jaar staan er 17 sets en bijna 26.000 stenen in mijn verzameling volgens de Lego site
Zijn er sites waar ik deze lijst kan uploaden en dat ik hem dan ingevuld retour krijg? Ik heb hem zelf niet zo snel gevonden.
Of andere tips voor een aanpak hoor ik graag!
Grappig, ik zit er juist naar te kijken (ook na de plaatjes van jou) en denk: "die schotel is nog best netjes gelukt met Lego". Maar niet dus? Los van de nopjes, dat boeit me persoonlijk niet zo.mawashigeri schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 10:33:
[...]
Veel te weinig doorlopende symmetrie in de schotelsectie - noppenclusters naast hele lege secties... leuke minifigs, maar dit wordt 'em niet. [plaatjes van deze website]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik probeer me in te houden
Helaas niet gelukt
Geen idee wat ik met de GwP moet....
[ Voor 7% gewijzigd door djmuggs op 03-08-2025 22:08 ]
ICE ICE Baby
Ik heb al 2 Enterprises gemaakt van klembouwblokjesTc99m schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:55:
[...]
Zag deze twee ook nog voorbij komen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het zijn allemaal vage plaatjes, dus lastig oordelen. De vorm/uitvoering vind ik oké, het blijft LEGO dus perfecte curves krijg je nooit en van exposed studs lig ik niet wakker.
Ik snap alleen die gele/zandkleurige accenten op de met name schotelsectie niet. Die zijn op het originele model zo niet aanwezig. De deflector ziet er ook een beetje gek uit, net als de onderkant van de schotel (daar zitten een soort inhammen in?). Maar goed, de officiële plaatjes en het model in de winkel maar even afwachten. Ik hoop wel dat dit niet tegenvalt; als deze set flopt dan zal dat ook wel het einde van Star Trek LEGO betekenen.
Qua minifigs: jammer dat ze voor Troi niet het uniform hebben gekozen, en voor Wesley Crusher het uniform uit het eerste seizoen.
ICE ICE Baby
Hoe dan, komt in Oktober rtoch pas uit?
Bla Bla Bla
Microfighters verzamelen helpt je gemiddelde flink omlaag.
Hier zitten wel een handvol sets van andere steentjes tussen die niet meer te krijgen waren (of voor het 10voudige van de vraagprijs in de 2e hands markt).
En mijn grootste sets zijn sets van de buren, die niet in rebrickable te vinden zijn, dus hoeveel stenen ik totaal heb... Geen flauw idee
Wel een interessante dit, zo die getallen
Lego InsidersMarchelHoek schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 22:04:
[...]
ICE ICE Baby
Wishlist(s) maken op bricklink?El-Loco schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 21:52:
Wij hebben een bak met 30 sets Friends voor weinig gescoord op marktplaats, en hebben inmiddels alles uitgezocht. Ik ga mijn aantekeningen met de missende stukjes (enkele tientallen) even in een Excel zetten. Dan vul ik hem aan met onderdeelprijzen en kan ik zien of het waarde toevoegt om ze compleet te maken.
Zijn er sites waar ik deze lijst kan uploaden en dat ik hem dan ingevuld retour krijg? Ik heb hem zelf niet zo snel gevonden.
Ik heb toen ik de Lego-set kocht rond zitten kijken naar de verschillende aanbieders en vind die van lmb er het meest elegant uit zien qua zichtbaarheid van de aanpassingen, maar vond het best duur en wilde in eerste instantie kijken of ik zelf wat van die dunne kabeltjes kon scoren en op maat kon knippen, maar zo is hij net betaalbaar genoeg (ook omdat ik de Lego-set al heb staan en het verspreid niet zoveel pijn aan de portemonnee doet, nu waren ze samen €220 dankzij een goeie aanbieding van beide items).
Nu nog tijd vinden om hem te bouwen, ik weet al waar hij komt te hangen.
[ Voor 4% gewijzigd door Tarin op 04-08-2025 10:14 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Bij Lego zelf was de release 1 augustus, bij andere retailers (zoals bol.com) komt ie pas 1 oktober.MarchelHoek schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 22:04:
[...]
144K in 184 sets42erik schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 22:06:
30.000 in 69 sets, rond de 400 per set...
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Je kan beter direct een wanted list (of een lijst per set) maken op Bricklink, ipv eerst op papier en dan in Excel.El-Loco schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 21:52:
Wij hebben een bak met 30 sets Friends voor weinig gescoord op marktplaats, en hebben inmiddels alles uitgezocht. Ik ga mijn aantekeningen met de missende stukjes (enkele tientallen) even in een Excel zetten. Dan vul ik hem aan met onderdeelprijzen en kan ik zien of het waarde toevoegt om ze compleet te maken.
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
De spuitgietpunten zijn ook niet erg subtiel...Yonix schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:40:
Wij, mijn zoontje en ik, zijn nu bezig met het bouwen van Soundwave en mij valt het op dat een aantal bricks ‘vies’ zijn.![]()
[Afbeelding]
Deze komen rechtstreeks uit het zakje. Is dit herkenbaar? Misschien stukken die Lego hergebruikt ofzo?
Maar goed, een kwastje eroverheen en het is weg. Wel vreemd.
Dat puntje is niets. Ik was bezig met de Lamborghini set die net uit is gekomen en er zat een klodder van iets wat ik als lijm zie op 1 van de onderdelen. Gelukkig wel weg te halen zonder problemen of moeite. Gezien het onderdeel zelf geen schade had en de doorzichtige substantie vermoed ik dat het een vorm van lijm is die gebruikt wordt voor het sluiten van dozen of de zakjes.Yonix schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:40:
Wij, mijn zoontje en ik, zijn nu bezig met het bouwen van Soundwave en mij valt het op dat een aantal bricks ‘vies’ zijn.![]()
[Afbeelding]
Deze komen rechtstreeks uit het zakje. Is dit herkenbaar? Misschien stukken die Lego hergebruikt ofzo?
Maar goed, een kwastje eroverheen en het is weg. Wel vreemd.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Mijn shopervaring daar:
Lego Fabrik heeft qua onderdelen véél meer dan welke Lego-store dan ook. Veel bijzondere kleuren die je niet zovaak tegenkomt. Wat alleen jammer is, is dat je per gram betaalt. Ik las online dat ze per 100 gram afronden naar boven, maar dat is niet zo. Je betaalt letterlijk per gram LEGO die je koopt. 11 Euro per 100 gram. Minifigures en bepaalde figuren waren uitgezonderd en moest je per stuk afrekenen.
Om een indruk te geven van de winkel:
:strip_exif()/f/image/sjcnxWesWNDLhzEMBMqhVNF4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aqVHLiIiMMERT4cincApFc9f.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eXdVbLgCzBHzXfmEbP8YYpIh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZCDU3Ub4v36IymHrMQ9cbMHi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3yt1PoXnYnYbF6ZRGkG05yel.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/g5DqAp5xFWs1iQC1MtUV32sd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0EMGOGw3DVKe1DcrM98IgN31.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn buit:
:strip_exif()/f/image/Me69I5AS6iapRJ5NLiPXSpTB.jpg?f=fotoalbum_large)
En daar heb ik € 17,82 voor betaald. Vreemdgenoeg kon je geen Insider-punten krijgen. Iets wat je in Billund bijvoorbeeld wel krijgt.
Bij het betalen zag ik deze nog staan:
:strip_exif()/f/image/cvpj3nLyFeXhGF4dcSbbJQvV.jpg?f=fotoalbum_large)
Toch maar een zakje meegenomen. Achteraf gezien had ik het misschien beter niet kunnen doen.
:strip_exif()/f/image/JbqrQaQxEqNEXGgpQHAwg5Eq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zV8wmgzo0wa3ywUKFBnuA0JG.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zijn vast een hoop onderdelen goedkoper dan op Bricklink, maar het is ook weer niet écht de moeite. In Billund Legohouse kun je bij de PaB-wall een betere slag slaan.
Goed, mijn voorraad is weer wat aangevuld voor MOC's.
Mijn shopervaring daar was dat ik compleet onvoorbereid was; oftewel een zee aan keuze en een complete blackout voor welke onderdelen ik moest shoppen, dus het was één en al error in m'n hoofd. De rest van het park verliep wel zonder keuze/moeten kopen stressLennnn schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 13:25:
Vorige week naar Legoland Duitsland geweest.
Mijn shopervaring daar:
Lego Fabrik heeft qua onderdelen véél meer dan welke Lego-store dan ook.
Leuke reviewLennnn schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 13:25:
Vorige week naar Legoland Duitsland geweest.
[...]
M.b.t. de Insiders punten: is het dan ook een officiële store van LEGO? Misschien dat je geen punten kunt sparen omdat het officieel onder Merlin (de eigenaar van de Legoland parken) valt?En daar heb ik € 17,82 voor betaald. Vreemdgenoeg kon je geen Insider-punten krijgen. Iets wat je in Billund bijvoorbeeld wel krijgt.
Ik zie hier toch wel wat leuke prints tussen zitten, o.a. meerdere panelen uit de cockpit van de Blacktron Cruiser.Lennnn schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 13:25:
Bij het betalen zag ik deze nog staan:
Toch maar een zakje meegenomen. Achteraf gezien had ik het misschien beter niet kunnen doen.
Maar of die nu €15 waard zijn betwijfel ik ook wel ja
[ Voor 53% gewijzigd door Tc99m op 04-08-2025 14:09 ]
scintillating
Klinkt aannemelijk.Arno schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:19:
Papierstof van het zakje?
Anyhow, we zijn inmiddels 6 zakjes verder en hij is tof hoor!
:strip_exif()/f/image/gaXd2dEfxVY9iGtZIaDTIzB7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mlj1L856JVr4Bx6gj2ZeWJCf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EuHZlQ6OfYSrhGsXsC3pzmlD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kbkyqXZlXt9E3YQ6lSe8tBI1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/clQU5MPEweehb6dXzjXDWmnX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mAVGpBJHf9JxpEmhA7wc8iw7.jpg?f=fotoalbum_large)
Sowieso een heel gezellige Lego-ochtend achter de rug met ook nog twee eigen creaties:
:strip_exif()/f/image/HEcleuBseq6UoJ8CNx7WEEox.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4MyVziaWnDnMxTisqegKQDTT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UMMpveeRFpdDEHVlABocPCoq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TKlxe1IVFBekO1ubwkxytq1P.jpg?f=fotoalbum_large)
En nu ‘Transformers One’ weer eens kijken!
Heb je hem al gebouwd?wht_nl schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:37:
[...]
Mooi hoor! De wild west trein is ook binnen! Ik zag in de app al de instructies staan maar is het ook mogelijk om deze in pdf formaat te krijgen? Vind dat toch prettiger.
Ik vind de bouw erg tegenvallen, vooral van de scene naast de spoorbaan.
De watertoren en de windmolen vindt ik vrij fragiel en vallen met bouwen regelmatig uit elkaar.
Over de Insider punten: dat zou kunnen. Maar dan is het wel vreemd dat je in Billund wel de punten krijgt. Of is dat anders omdat ik daar in Legohouse heb gekocht en niet in Legoland?Tc99m schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:03:
[...]
Leuke reviewziet er indrukwekkend uit. Allleen het consequent ontbreken van het ®-icoon bij de Engelse vertaling kan ik met mijn OCD-hoofd niet zo goed verwerken.
![]()
[...]
M.b.t. de Insiders punten: is het dan ook een officiële store van LEGO? Misschien dat je geen punten kunt sparen omdat het officieel onder Merlin (de eigenaar van de Legoland parken) valt?
[...]
Ik zie hier toch wel wat leuke prints tussen zitten, o.a. meerdere panelen uit de cockpit van de Blacktron Cruiser.
Maar of die nu €15 waard zijn betwijfel ik ook wel jaBen benieuwd hoe ze die zakken vullen, zouden dat gewoon restaantallen zijn na een productierun ofzo? Te veel gemaakt voor het aantal sets dat je wil produceren, dus ze gaan standaard in zo'n zak?
Best wat tiles met prints inderdaad. Met een hoop zou ik niet weten wat ik moet (waaronder die van Blacktron Cruiser). Al komt dat vast vanzelf wel een keer.
Ik denk eigenlijk dat ze die zakken maken met vervuiling door klanten. Het is enorm druk in zo'n park en er komen echt heel veel gasten door de Fabrik heen. Veel kinderen die lekker een zakje gaan vullen en het vervolgens ergens droppen. Of mensen die een zakje vullen en onaangenaam verrast worden bij de kassa (terwijl je in de winkel ook kunt wegen hoeveel je hebt). En nog de restjes die op de grond zijn gevallen. Ik denk dat ze die zooi bij elkaar vegen en in zakjes stoppen om te verkopen. Beter zo dan dat iemand alles zou moeten uitzoeken.
In Legostores hebben ze ook wel ooit zo'n verzamelbak van restjes uit de PaB-wall. Dat is in een Legostore interessanter omdat je daar beperktere keuze hebt. In zo'n verzamelbak zit dan ook nog een hoop spul dat je allang niet meer in de wall vindt.
LEGO House is inderdaad van LEGO zelf, alle Legoland parken en Discovery Centres zijn van Merlin Entertainment.Lennnn schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:28:
[...]
Over de Insider punten: dat zou kunnen. Maar dan is het wel vreemd dat je in Billund wel de punten krijgt. Of is dat anders omdat ik daar in Legohouse heb gekocht en niet in Legoland?
Als ze in de weg liggen kan ik je m'n adres wel even dm'en hoor.Best wat tiles met prints inderdaad. Met een hoop zou ik niet weten wat ik moet (waaronder die van Blacktron Cruiser). Al komt dat vast vanzelf wel een keer.
Hmm, ja interessante theorie. Wie weet!Ik denk eigenlijk dat ze die zakken maken met vervuiling door klanten. Het is enorm druk in zo'n park en er komen echt heel veel gasten door de Fabrik heen. Veel kinderen die lekker een zakje gaan vullen en het vervolgens ergens droppen. Of mensen die een zakje vullen en onaangenaam verrast worden bij de kassa (terwijl je in de winkel ook kunt wegen hoeveel je hebt). En nog de restjes die op de grond zijn gevallen. Ik denk dat ze die zooi bij elkaar vegen en in zakjes stoppen om te verkopen. Beter zo dan dat iemand alles zou moeten uitzoeken.
In Legostores hebben ze ook wel ooit zo'n verzamelbak van restjes uit de PaB-wall. Dat is in een Legostore interessanter omdat je daar beperktere keuze hebt. In zo'n verzamelbak zit dan ook nog een hoop spul dat je allang niet meer in de wall vindt.
scintillating
:strip_exif()/f/image/vfcFEgziKxUdZ015GpMLA2OW.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor als iemand zich verveelt; het is hier.
Sinds kort krijg je in Legoland (Billund in elk geval) ook punten; zie https://www.legoland.dk/e.../pre-visit/lego-insiders/Lennnn schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:28:
[...]
Over de Insider punten: dat zou kunnen. Maar dan is het wel vreemd dat je in Billund wel de punten krijgt. Of is dat anders omdat ik daar in Legohouse heb gekocht en niet in Legoland?
[ Voor 52% gewijzigd door ThaRoof op 04-08-2025 16:57 ]
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Op de hoek van een drukke straat in de Legostad staat een hoog kantoorgebouw, tussen een juwelier en een dierenwinkel in. Van buiten lijkt het geen bijzonder gebouw. Maar behalve Harold, de eigenaar, neemt niemand ooit de lift helemaal naar de bovenste verdieping. Daar heeft Harold een geheime kamer, waar hij een overval plant op het Natuurhistorisch Museum. Hij is een grote fan van dino's, en op een dag wil hij het grote dinoskelet stelen. Hij heeft het al helemaal uitgedacht!
De glazenwasser moet hard werken om alle ramen van het grote kantoorgebouw schoon te maken. Hij werkt zo hard dat hij niet doorheeft dat een emmer water wel erg dicht bij de rand van zijn lift staat...
Edit: naast een vorige alternative build die ik heb gemaakt, van de Jazz Club
[ Voor 44% gewijzigd door Jakkus op 05-08-2025 11:01 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Optimus Prime ziet er in robot-mode wel oké uit, maar hij is log en fragiel. En Bumblebee ziet er gewoon echt niet uit. Gelukkig is er een MOC, waarmee je de Bumblebee uit de gelijknamige film kan maken. Die ziet er fantastisch uit, maar transformeert dan weer niet.
Nee, dan ben ik meer te spreken over de diverse MOCs die op het internet staan, zoals deze 2 van StudentScissors:
'It's over Prime!' ![]() | RotF Optimus Prime: ![]() |
Een stuk kleiner formaat, vol met details. Ow en ze kunnen ook transformeren, maar dit heb ik nog niet aangedrufd (een Masterpiece is er niets bij) 😎
Goedkoop zijn ze niet, er zitten aardig wat nieuwe parts in, maar de bouw en het eind resultaat zijn fantastisch.
[ Voor 24% gewijzigd door Psyx88 op 05-08-2025 01:25 ]
In het plaatje dat hier boven staat is het vergelijk in mijn ogen minder goed.
Bumblebee gekocht gezien hij het boven de 50 euro was, als Robot is hij op zich wel aardig, als auto.....een ander verhaal.
De Megatron zou mooi zijn in groter formaat, maar ben bang dat lego hier niet aan gaat beginnen gezien het getransformeerd een geweer is.
Soundwave komt er zeker, ziet er erg goed uit. Even afwachten tot er een aanbieding komt, dan heb ik een excuus om niet direct weer wat nieuws te kopen. Heb al een backlog voor komende winter.
Hij is af en, wat mij betreft, is het de gaafste Transformer uit de Lego-serie.Psyx88 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 00:01:
@Yonix Ik hoop toch zoooo dat die Soundwave wat is, want ik vond Optimus Prime en Bumblebee flink tegenvallen als Transformers-fan van het eerste uur.
Optimus Prime ziet er in robot-mode wel oké uit, maar hij is log en fragiel. En Bumblebee ziet er gewoon echt niet uit. Gelukkig is er een MOC, waarmee je de Bumblebee uit de gelijknamige film kan maken. Die ziet er fantastisch uit, maar transformeert dan weer niet.
Nee, dan ben ik meer te spreken over de diverse MOCs die op het internet staan, zoals deze 2 van StudentScissors:
'It's over Prime!'
[Afbeelding]
RotF Optimus Prime:
[Afbeelding]
Een stuk kleiner formaat, vol met details. Ow en ze kunnen ook transformeren, maar dit heb ik nog niet aangedrufd (een Masterpiece is er niets bij) 😎
Goedkoop zijn ze niet, er zitten aardig wat nieuwe parts in, maar de bouw en het eind resultaat zijn fantastisch.
:strip_exif()/f/image/622QYn5teDxjaTFaCvfY5oHL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xvoYA7KmsMQqnSHKFiYeZk5K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0TudN783P2NI7ujFiHWM83vm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Acz89lOjgezwUodbfgk6a2tX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QvykpaByWLF8wlATv75IBXlj.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast is de toevoeging van de SoundBrick echt onwijs tof!
Misschien tijd voor een nieuwe ‘Lego Fan Flick’?
Toch wel fijn dat het zo'n matig zomerweer is, hoef je je niet te verontschuldigen dat je binnen lekker samen LEGO kunt bouwen!Yonix schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:46:
[...]
Hij is af en, wat mij betreft, is het de gaafste Transformer uit de Lego-serie.Hij voelt solide, is makkelijk te poseren en transformeert (véél) makkelijker dan Optimus en Bee.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daarnaast is de toevoeging van de SoundBrick echt onwijs tof!
Misschien tijd voor een nieuwe ‘Lego Fan Flick’?
[YouTube: Lego Transformers Movie (Fan made!)]
scintillating
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8efJT170MK4jiC8qOs9Cfo54.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TXVBiwjx4eIil4Q8sOyl5L5d.jpg?f=user_large)
Ik vind het nog steeds jammer dat Lego de oranje kwart ronde bricks niet in trans oranje maakt, dat zou mooi mathchen met de voorkant waar wel trans oranje onderdelen gebruikt zijn. Ook bij alt-Lego merken ben ik die brick niet tegen gekomen in trans oranje.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Mwah, valt mee, ik zit met 35+ graden op een camping in de Ardèche nuTc99m schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:12:
[...]
Toch wel fijn dat het zo'n matig zomerweer is, hoef je je niet te verontschuldigen dat je binnen lekker samen LEGO kunt bouwen!Super leuk altijd, deze foto's!
Maar hadden jullie dat vroeger ook, dat je op vakantie allerlei dingen ter inspiratie zag en dan thuis kwam en die dingen meteen na wilde bouwen?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
persoonlijk zou ik m omkatten (moc) naar; https://bricksworld.eu/nl...-targa-8718868265463.htmlzonoskar schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:11:
Ik was ook aan het prutsen met een bestaande set. Van 10295 had ik de AC Cobra MOC gebouwd. Maar 1 van mijn katten duwde deze van zijn plankje en ik had niet zoveel zin om hem weer in elkaar te zetten, dus heb ik de originele Porsche Turbo maar weer opgebouwd. Ik had al veel kleuren vervangen, maar ik had nog een paar dikke wielen liggen die ik gebruikt heb voor de Icons McLaren set, maar passen echt perfect bij deze Turbo uitvoering vind ik.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vind het nog steeds jammer dat Lego de oranje kwart ronde bricks niet in trans oranje maakt, dat zou mooi mathchen met de voorkant waar wel trans oranje onderdelen gebruikt zijn. Ook bij alt-Lego merken ben ik die brick niet tegen gekomen in trans oranje.
Ik maak regelmatig nog een foto van iets waarvan ik denk: dat is leuk om na te bouwen! Tot nu toe is het er alleen nog niet van gekomen om het daadwerkelijk te doenThe Eagle schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:20:
[...]
Maar hadden jullie dat vroeger ook, dat je op vakantie allerlei dingen ter inspiratie zag en dan thuis kwam en die dingen meteen na wilde bouwen?
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Verschrikkelijk, ik zit liever binnen LEGO te bouwen.The Eagle schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:20:
[...]
Mwah, valt mee, ik zit met 35+ graden op een camping in de Ardèche nu
scintillating
Eerst naar Legoland geweest. In feite gewoon een pretpark met een Lego thema. We waren er om 09:45 en konden gelijk naar binnen. Ik heb dus 3 dochters van 3, 6 en 9 en we konden verschillende attracties doen met minimale wachttijd (langste was 15min). Een achterbaan achterin het park kon ik met de oudste 3x achter elkaar doen waarbij we steeds maar 1 ritje hoefde te wachten. Helaas was het wel een regenachtige dag, en tegen de middag begon het veel te regenen met kans op onweer waardoor ze vrijwel alle buiten attracties sloten. Nu kan onze kleinste van 3 het toch nog niet een hele dag volhouden, dus we hebben nog wat rondgekeken in o.a. Miniland en zijn denk ik tegen 14.00 weer richting huis gegaan. Toch hebben de kinderen zich prima vermaakt en was het een geslaagde dag.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MFIRmu3n5F09QhDdEYwOqNOf.jpg?f=user_large)
En gisteren zijn we dan naar het Lego House gegaan. We waren alleen wat laat met kaartjes kopen, wisten eigenlijk niet dat je van te voren een tijdslot moest aangeven en we lieten het ook een beetje van weer afhangen (zou veel regen komen, dus ideaal om binnen te zijn). Dus toen we zondagavond kaartjes wilden kopen was alles al vol t/m 16.00... stom...
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aMVSTtl8NoNmSBT0VDVS642u.jpg?f=user_large)
Foto maken zonder andere mensen is toch best bijzonder.
We zijn eerst om 15:30 de Store in geweest om wat dingetjes te scoren:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/c35Jj8ixXTSjzbjVnsdgqyXY.jpg?f=user_large)
En natuurlijk hebben we ook onze eigen minifigs samengesteld:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/x4PflZpAWJMXZ8unOnlfyyuD.jpg?f=user_large)
De kinderen vonden Lego House echt helemaal geweldig. Bij elke afdeling wilde bouwen en waren niet weg te krijgen om naar de volgende afdeling te gaan. En voor mij / vrouwlief was er ook genoeg moois te zien. Die 4 uur vlogen voorbij, ook de jongste was helemaal blij.
Uiteraard bij de uitgang allemaal nog een pasje + 6 rode steentjes gescoord.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FbaLGuGCnDZJbdvxjVHRtfI3.jpg?f=user_large)
Kortom, dat waren 2 prima dagen. Ik denk dat de kinderen het Lego House uiteindelijk toch het leukste vonden, al was het pretpark ook goed te doen voor ze.
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Heb ik niet bij, raakt alleen maar kwijt. Zit daarentegen wel lekker in 22 graden airco binnen.Tc99m schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:53:
[...]
Verschrikkelijk, ik zit liever binnen LEGO te bouwen.
Je bent tweaker of niet
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Goed om te horen! En leuke set lijkt me (die van Harry Potter). Ik heb er al 2 uit deze serie maar de prijs van deze staat me toch een beetje tegen.Pazo schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:00:
Zo, klein verslagje mbt Legoland en Lego House te Billund DK.
Eerst naar Legoland geweest. In feite gewoon een pretpark met een Lego thema. We waren er om 09:45 en konden gelijk naar binnen. Ik heb dus 3 dochters van 3, 6 en 9 en we konden verschillende attracties doen met minimale wachttijd (langste was 15min). Een achterbaan achterin het park kon ik met de oudste 3x achter elkaar doen waarbij we steeds maar 1 ritje hoefde te wachten. Helaas was het wel een regenachtige dag, en tegen de middag begon het veel te regenen met kans op onweer waardoor ze vrijwel alle buiten attracties sloten. Nu kan onze kleinste van 3 het toch nog niet een hele dag volhouden, dus we hebben nog wat rondgekeken in o.a. Miniland en zijn denk ik tegen 14.00 weer richting huis gegaan. Toch hebben de kinderen zich prima vermaakt en was het een geslaagde dag.
[Afbeelding]
En gisteren zijn we dan naar het Lego House gegaan. We waren alleen wat laat met kaartjes kopen, wisten eigenlijk niet dat je van te voren een tijdslot moest aangeven en we lieten het ook een beetje van weer afhangen (zou veel regen komen, dus ideaal om binnen te zijn). Dus toen we zondagavond kaartjes wilden kopen was alles al vol t/m 16.00... stom...Maar goed, het is tot 20.00 open dus toch maar gedaan. En toch was er wel een voordeel: het was volgens mij best wel rustig
[Afbeelding]
Foto maken zonder mensen is toch best bijzonder.
We zijn eerst om 15:30 de Store in geweest om wat dingetjes te scoren:
[Afbeelding]
En natuurlijk hebben we ook onze eigen minifigs samengesteld:
[Afbeelding]
De kinderen vonden Lego House echt helemaal geweldig. Bij elke afdeling wilde bouwen en waren niet weg te krijgen om naar de volgende afdeling te gaan. En voor mij / vrouwlief was er ook genoeg moois te zien. Die 4 uur vlogen voorbij, ook de jongste was helemaal blij.
Uiteraard bij de uitgang allemaal nog een pasje + 6 rode steentjes gescoord.
[Afbeelding]
Kortom, dat waren 2 prima dagen. Ik denk dat de kinderen het Lego House uiteindelijk toch het leukste vonden, al was het pretpark ook goed te doen voor ze.
Ja je betaald er meer voor dan in NL, maar goed, ik zie het als een souverniertje van de vakantieLennnn schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:31:
[...]
Goed om te horen! En leuke set lijkt me (die van Harry Potter). Ik heb er al 2 uit deze serie maar de prijs van deze staat me toch een beetje tegen.
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Precies, spontaan iets kopen vol enthousiasme kan meer waard zijn dan elke euro afmetenPazo schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 16:11:
[...]
Ja je betaald er meer voor dan in NL, maar goed, ik zie het als een souverniertje van de vakantie
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
:strip_exif()/f/image/rZEszKcxUgNlikNeY86RmIHT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PBCsL98xul9U6YoNWObJVuXp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i0TnDcTT00j1jZXiMuajAJ3v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RTrCSGK2VwXNjE5EifibOpIf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Vuy9vdPnIdJgILFq6U0Ho6Pt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iR4Jdzexv64fzCfQk8w0ROoo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S0zmA0Yyggy9zN75aHH9JAMy.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/eCrbuO9qheEAWPpqvKjHNY5Z.png?f=fotoalbum_large)

/f/image/qI9naCCirAvXvs2ihxvxyb7x.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X7TJKYgEv8SfThmV2R98zFOO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/icqqXpkKmF1soTjnxR8TYqSC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PAGLqjNPzbKydCpvFzGxsbxv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d0nFnF1c8vJJzZzjkTRnYs9U.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/wwp6RSoZIIerA8qnVCqGRnZH.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/yPdb968sAqZbpdsfQWcSgl1U.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/rkFuxqegQ2cZzkbxT8It39sy.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/BWYiF68UjlFW7bMDmyn5lnqq.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/pW2k4m8zueD7Jd3nZQ7hwJsd.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/iVz6n23kBMNznf8O351qeFSr.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/RUfr2LWteWBfCT1J2ERN9CHt.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/AtVfHfb4uyT5YJ5zcpGOBXxb.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/6ypn6m5nxfyCZ7Ei7pvbuVDc.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/j0yfayYWU1Zm4YmmyNqoBlJt.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/KVp5hXvjjcNCFvMt0rZQBxPk.jpg?f=fotoalbum_large)