Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 130 ... 144 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Vandaag toch maar die duo-pack Lambo's gehaald. Waren leuke builds :Y

Voor de mensen die ze nog niet hebben gebouwd, begin met die blauwe, zakjes 5 t/m 8. Doe die oranje als laatste.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:27
El-Loco schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 21:52:
Wij hebben een bak met 30 sets Friends voor weinig gescoord op marktplaats, en hebben inmiddels alles uitgezocht. Ik ga mijn aantekeningen met de missende stukjes (enkele tientallen) even in een Excel zetten. Dan vul ik hem aan met onderdeelprijzen en kan ik zien of het waarde toevoegt om ze compleet te maken.
Zijn er sites waar ik deze lijst kan uploaden en dat ik hem dan ingevuld retour krijg? Ik heb hem zelf niet zo snel gevonden.

Of andere tips voor een aanpak hoor ik graag!
Wat leuk! LEGO Friends is leuke LEGO. Zijn het oudere sets? Zijn jullie ook echt van plan al die sets te bouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-10 21:36
Kerngezond schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 03:41:
[...]

Wat leuk! LEGO Friends is leuke LEGO. Zijn het oudere sets? Zijn jullie ook echt van plan al die sets te bouwen?
Ik heb niet gekeken naar leeftijd, ben wel nav de tips van hier aan de slag met Bricklink om te inventariseren wat er allemaal mist. Een aantal sets gaan wij verkopen, meeste zal een tijdje blijven voor onze dochter. En ooit weer de verkoop in, op naar de volgende sets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-9NvXCN4iGGxNJHNHmZVHlsUAPc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VR7j9hryNsd6fQq0aV9O1nC1.jpg?f=fotoalbum_large

(Niet alleen Star Wars overigens :+ )

scintillating

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
RaZ schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:18:
Vandaag toch maar die duo-pack Lambo's gehaald. Waren leuke builds :Y

Voor de mensen die ze nog niet hebben gebouwd, begin met die blauwe, zakjes 5 t/m 8. Doe die oranje als laatste.
Oranje niet leuk om te doen?

Inmiddels heb ik de Dodge Challanger SRT Hellcat gebouwd en dat was echt een feestje _/-\o_. Leuke technieken en een tof resultaat. Zitten ook meer dan 100 steentje meer in dan de nieuwe witte Bugatti variant, bizar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwpuqlsCmt2Kc8xeZYldtme7sJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AinW6mz0hBTGONyvlehqSttC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Metal Mark schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:02:
[...]

[..]
Die is juist vele malen leuker om te bouwe, dus begin met de blauwe :+

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

Inmiddels heb ik de Dodge Challanger SRT Hellcat gebouwd en dat was echt een feestje _/-\o_. Leuke technieken en een tof resultaat. Zitten ook meer dan 100 steentje meer in dan de nieuwe witte Bugatti variant, bizar.

[Afbeelding]
die speedchampions zijn voor mij 'het pinacle' van lego en bouwen; zo creatief om bepaalde constructies of vormen gerealiseerd te krijgen. dat achteraf altijd zo iets heb van wow _/-\o_ of de auto nu leuk vind of niet, de bouw is -echt- een feestje met die speedchampions

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10 16:13
De EC500 begint al vorm te krijgen. Tot nu toe geen spijt van de aankoop, echt helemaal mijn ding. Toffe build! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k38OLA6j8Az9FljPWwr1hCl_9ZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fuqIb6Bio4kPv61WzIioLBq6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qVvav3AYWu-Evr26VcBttplQis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6rVykzE0F0uhxOmZArx7PZk1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xPyzp4q6srKksh_llYpvRZNEk0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JSjNqyrvczkFHJGSG5sGd2do.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Vissa66 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:24:
De EC500 begint al vorm te krijgen. Tot nu toe geen spijt van de aankoop, echt helemaal mijn ding. Toffe build! :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die kat wacht op het moment om het te slopen :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10 16:13
aReaRe schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:28:
[...]

Die kat wacht op het moment om het te slopen :+
Haha, die deugnieten vinden het altijd leuk om LEGO steentjes van de tafel af te gooien als ik ze net uit de zakjes haal. :+

M3P 24'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:04

Wailing_Banshee

You're Next

Vissa66 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:32:
[...]

Haha, die deugnieten vinden het altijd leuk om LEGO steentjes van de tafel af te gooien als ik ze net uit de zakjes haal. :+
Dan al? die van mij vindt het leuker om het afgemaakte object van de kast af te gooien... Ik was laatst een paar tanden van m'n Rex-hoofd kwijt.... (ik zie nu ook dat hij niet meer helemaal stond waar ik hem had neergezet...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-10 10:01
Het is gelukt om het gebouw na te bouwen in Studio. Nu nog aan de slag met de handleiding. En ik heb weer iets nieuws uitgevonden: hoe je in Studio minifigs een houding aan kan laten nemen :) Ik wist nooit hoe dat moest, maar ik kwam er per ongeluk achter, en het bleek veel simpeler dan ik dacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eLfansOlomx3ug7U_BrEWcIEjeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OrqcCwFUMn9Oy1FdxpoSaB5l.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik nog lastig vind is hoe je onderdelen los neer kunt leggen, zoals hier ballen in een bak. Weet een van jullie hoe je dat doet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMYpBe3sTK8z8waMEWEiDYvPsRw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KWsEaEyP4nv55EZsGLDUkqWz.png?f=user_large

En bijvoorbeeld een 1x2 tile tussen twee haakjes doen. Dat krijg ik ook nog niet voor elkaar (in dit geval voor een typemachine).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iv31LoBK_01dBIatffH4i7RstFI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kNXevlCVlYUObe9wVGrSVSB7.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door Jakkus op 06-08-2025 16:44 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iDutch
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-10 20:44
[...]

[Afbeelding]
En zonder stickers toch!? Wat een verademing zal dat zijn. Ik kijk elke keer op tegen het bouwen van Speed Champions wegens al die stickers

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• iDutch
  • Laatst online: 23-10 20:44
Vakantie is tijd voor LEGO :D Zowel MOCS (van anderen) als officiële sets. De Fell Beast van LOTR via Bricklink bij elkaar gesprokkeld (stuk goedkoper sinds de Balrog set uit is).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RuvgyJncSKPGTlTX-rlPD1sECEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OzVrtjUH14YZIpUVaFLARxWI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yb7WzO73pd7-qmVXkGKtt36g_rM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P09wiVNq4GIYfK0Xp70hFkd3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAV2geFDkfSnNFKjKOJl-0H9dsQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fsdfHVoy3WxvuAG1DeefuDnC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:37
Arunia schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:18:
Op dit moment in de rij voor de Lego store voor het One Piece Berry setje. Leuk en gelukkig niet super druk ala Disney kasteeltje. Haha
One piece berry? Welke is dat?

Bedoel je niet de going Merry?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:43

Reinier

\o/

@Jakkus ccol gemaakt. Ik kan niet aan die ondersteboven typemachine wennen ;)

Ik heb altijd ruzie met Studio. Soms plaats ik een blokje en dan springt hij 300 studs in de Y richting. Of ik kan iets 179,9 of 180,1 graden roteren, maar niet 180 :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:25

SuBBaSS

-has Ryzen

Jakkus schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:40:
Het is gelukt om het gebouw na te bouwen in Studio. Nu nog aan de slag met de handleiding. En ik heb weer iets nieuws uitgevonden: hoe je in Studio minifigs een houding aan kan laten nemen :) Ik wist nooit hoe dat moest, maar ik kwam er per ongeluk achter, en het bleek veel simpeler dan ik dacht.

[Afbeelding]

Wat ik nog lastig vind is hoe je onderdelen los neer kunt leggen, zoals hier ballen in een bak. Weet een van jullie hoe je dat doet?

[Afbeelding]

En bijvoorbeeld een 1x2 tile tussen twee haakjes doen. Dat krijg ik ook nog niet voor elkaar (in dit geval voor een typemachine).

[Afbeelding]
Kan je niet helpen maar de virtuele sticker op je typemachine zit op z'n kop. ;) :P

...

Mijn 911 heeft er een vriendje bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lHZ_yDONA9mLEBfVCuiT5IwDPw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jyTyQJLaT7YD9j0dS5k8jUpK.jpg?f=fotoalbum_medium

Hoewel ik veel van de SC's niet echt te pruimen vind qua model, vond ik deze c63 altijd al best geslaagd qua verhoudingen.

De G wagon ga ik nog bouwen, maar die zie ik als "bonus".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
President schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:05:
[...]

One piece berry? Welke is dat?

Bedoel je niet de going Merry?
Die paarse. Gom Gom Berry of iets.
https://www.lego.com/nl-n...ne-piece-gum-gum-fruit-nl

Qua onderdelen weinig speciaal. Dus met de handleiding prima te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkus
SuBBaSS schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:13:
[...]
Kan je niet helpen maar de virtuele sticker op je typemachine zit op z'n kop. ;) :P
Dat is bewust, ik vond het wel mooi zo :p In de Legostad kan alles!

[ Voor 4% gewijzigd door Jakkus op 06-08-2025 19:01 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

SuBBaSS schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:13:
De G wagon ga ik nog bouwen, maar die zie ik als "bonus".
Die vond ik juist leuker.
Het is echt wel een unit, zit stevig in elkaar.
Ook heel weinig stickers en meer steentjes dus meer bouw plezier :)

Maar ieder zijn smaak natuurlijk.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:56

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe doe je dat met de minifigures?

En lukt bij jou die plaatjes maken wel soepel? Hier gaat dat zo ontzettend traag en ik weet eigenlijk niet goed waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vissa66 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:24:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben er nog steeds niet over uit óf ik dat model al dan niet aan ga schaffen. Die 'build' gaat me alleen al een klein kapitaal aan extra onderdelen kosten om daarmee de zichtbare 'kleuren-kots' te kunnen verhullen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Humma Kavula schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 19:53:
[...]

Die vond ik juist leuker.
Het is echt wel een unit, zit stevig in elkaar.
Ook heel weinig stickers en meer steentjes dus meer bouw plezier :)

Maar ieder zijn smaak natuurlijk.
Ben er as we speak mee bezig.
Vind ook dit een tof model hoor. Het viel me bij foto's van anderen wel op dat deze nogal opvalt tussen de andere sc's.
En op zich valt het stickeren mee inderdaad. Zat mezelf net wel te verzuchten dat ik blij was dat het bij 1x2 plates blijft die gestickerd moeten worden. Kleiner wordt het gelukkig niet. 8)

Edit: Qua vorm zijn ze in orde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utWc5Hd6mrI48sylAQLpsBvgWzs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KTm5FS1gWuPG2BGKFepX4d4O.jpg?f=fotoalbum_medium
(Klikklik)

Maar kom op Lego, dit kan beter! :X

[ Voor 25% gewijzigd door SuBBaSS op 06-08-2025 20:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:16

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn tip zou zijn je grid aanpassen. Grid optie 1 zorgt ervoor dat per toetsaanslag (w-a-s-d), 1 volledige stud opschuift. Grid optie 2 zorgt ervoor dat je per toetsaanslag een halve stud opschuift. Grid optie 3 is per toetsaanslag, 0.1 stud opschuift. Hiermee kan je meer en beter (at random) spullen neerleggen.

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
Lennnn schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 19:58:
[...]

En lukt bij jou die plaatjes maken wel soepel? Hier gaat dat zo ontzettend traag en ik weet eigenlijk niet goed waarom.
Als je op het onderdeel van de minifig klikt is er een icoontje waar je op kunt klikken. Dan kun je de losse delen aanpassen.

Bij mij gaat dat ook erg traag. Ik zet het aan op de achtergrond en ga dan tussendoor andere dingen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Tijll schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 20:44:
[...]

Mijn tip zou zijn je grid aanpassen. Grid optie 1 zorgt ervoor dat per toetsaanslag (w-a-s-d), 1 volledige stud opschuift. Grid optie 2 zorgt ervoor dat je per toetsaanslag een halve stud opschuift. Grid optie 3 is per toetsaanslag, 0.1 stud opschuift. Hiermee kan je meer en beter (at random) spullen neerleggen.
Dank je wel, ik ga het eens proberen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Soundwave is binnen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VNLqlSPRFXc0Cgm1AraW2U46hfs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HAbIZP3eWsQpotuml5gupuDM.jpg?f=fotoalbum_large

Al begonnen met bouwen, tot nu toe gave build.
De soundbrick is een gave toevoeging imho.

ICE ICE Baby

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:16
Lennnn schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 19:58:
[...]

Jakkus schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 21:28:
[...]

Als je op het onderdeel van de minifig klikt is er een icoontje waar je op kunt klikken. Dan kun je de losse delen aanpassen.

Bij mij gaat dat ook erg traag. Ik zet het aan op de achtergrond en ga dan tussendoor andere dingen doen :)
Ik gok hier even dat jullie het over het renderen hebben van Studio modellen. Gebruiken jullie toevallig AMD GPU's? Die worden helaas niet ondersteund door het render programma en dan gaat die automatisch over op de CPU, wat gewoon extreem traag is.

Mochten jullie een Nvidia GPU hebben, kun je in je render settings aangeven dat je het via de GPU wil laten renderen (CUDA cores). Dit zou een heel stuk vlotter moeten gaan.

Edit: heb sinds vandaag een 50-serie GPU. Ik zou gebruik moeten maken van de Cuda cores, maar krijg een error dat mijn GPU nog niet supported is..

[ Voor 6% gewijzigd door Tijll op 06-08-2025 22:46 ]

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
https://www.facebook.com/share/v/1AxtHYcp6n/

Wooooowwwww

Life size-is iron man suit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Tijll schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 22:39:
[...]

[...]

Ik gok hier even dat jullie het over het renderen hebben van Studio modellen. Gebruiken jullie toevallig AMD GPU's? Die worden helaas niet ondersteund door het render programma en dan gaat die automatisch over op de CPU, wat gewoon extreem traag is.

Mochten jullie een Nvidia GPU hebben, kun je in je render settings aangeven dat je het via de GPU wil laten renderen (CUDA cores). Dit zou een heel stuk vlotter moeten gaan.

Edit: heb sinds vandaag een 50-serie GPU. Ik zou gebruik moeten maken van de Cuda cores, maar krijg een error dat mijn GPU nog niet supported is..
Ik heb een Nvidia GPU, daar heb ik het ook op ingesteld. Maar dat gaat nog steeds erg traag (al heb ik ook geen snelle videokaart ;) ).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jakkus
Tijll schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 20:44:
[...]

Bedankt, het is gelukt! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PNIr6DHI4cLddiWDyLpPUXU4nLc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/50Q3ojDhm1LbbbV7y34xIVSZ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfIczZ4YYrY3OhoThrNGSf2-8do=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/LZaJxhbXbN4JDwyfC7SIq366.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 16% gewijzigd door Jakkus op 07-08-2025 09:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Damn, ik ben ook al weer gezwicht voor een nieuwe SC. De lambo set was 36e bij Amazon en had nog 10euro bon. Dus ja, überhaupt voor 18e per SC is dat best okay. Nu nog kijken wanneer de rest van de nieuwe SC's in de aanbieding komen voor minder dan 18e. Dat is voor mij eigenlijk toch vaak ook de sport - aanbiedingen zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
Die magische typemachine blijft me wel fascineren. ;) Ergens lijkt het op een modern laptoptoetsenbord met een trackpad.

[ Voor 4% gewijzigd door Tc99m op 07-08-2025 10:01 ]

scintillating

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sentitel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-10 22:03
Tc99m schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:00:
[...]

Die magische typemachine blijft me wel fascineren. ;) Ergens lijkt het op een modern laptoptoetsenbord met een trackpad.
Zal vast wel even wennen zijn op een Mnbvc toetsenbord en daarnaast zal er meer inkt op de gebruiker zitten, dan op het papier. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
Sentitel schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:03:
[...]

Zal vast wel even wennen zijn op een Mnbvc toetsenbord en daarnaast zal er meer inkt op de gebruiker zitten, dan op het papier. ;)
Het papier wordt gewoon op een heel innovatieve manier langs de onderzijde van de machine geleid, met een spatscherm ervoor. En dat de spatiebalk onderaan je toetsenbord moet zitten... Dat is ook maar omdat iemand dat ooit zo heeft bedacht! Waarom niet gewoon bovenin? Dan kun je er ook met meer vingers makkelijker bij!

Maar alle gekheid op een stokje: door dit element om te draaien wordt de typemachine wel hoger, ik vind die steilere hoek wel beter passen bij hoe een klassieke typemachine er vaak uitzag, dat waren echt van die hoge bakbeesten. Dus in die zin wel goed gelukt, misschien moet LEGO dit element voortaan gewoon andersom printen.

scintillating

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2025/08/LEGO-Harry-Potter-76457-Hogsmeade-Village-Collectors-Edition-4.jpg

Hogsmeade Village (76457) is zojuist aangekondigd (€379,99 - 3228 stenen)

https://www.bricktastic.n...rs-edition-gepresenteerd/

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Tc99m schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:50:
[Afbeelding]

Heel tof, maar wat een geld weer zeg.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik zie mogelijkheden voor een uitbreiding op de diverse winterdorpjes die hier af en toe gepromote worden, maar buiten de mini-figs vind ik het niet echt een HP-set. Qua prijs dan weer wel... :X

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

LAD93 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:58:
[...]

Heel tof, maar wat een geld weer zeg.
Aantal “serieuze” Lego sets dit jaar aangekocht; 0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
Al die rode raampjes... zou de nieuwe modular dan toch een keer een postkantoor worden? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:21
Ik ben blij dat ik mezelf heb kunnen overtuigen om niets van HP te kopen want mijn god, dat gaat over kapitalen met al die leuke sets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
Jakkus schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:22:
Al die rode raampjes... zou de nieuwe modular dan toch een keer een postkantoor worden? :)
Hergebruikte onderdelen van onverkochte exemplaren van 21347 Red Telephone Box. :+

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:56
Tc99m schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:50:
[Afbeelding]

Dit is echt een teleurstelling. Belachelijke prijs ook.

Ik houd vast aan de oude hogsmeade set (76388).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Bra-Jo schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:07:
Ik zie mogelijkheden voor een uitbreiding op de diverse winterdorpjes die hier af en toe gepromote worden, maar buiten de mini-figs vind ik het niet echt een HP-set. Qua prijs dan weer wel... :X
Het is inderdaad een manier om je winter village uit te breiden, maar ik sla deze toch heel makkelijk over. Leuk als je én van HP houdt, én van winter village én nog heel veel huizen nodig hebt en verder niks hebt liggen wat je winters kunt ombouwen én genoeg geld hebt (al zal ie qua retail nog wel zakken in prijs).

Een paar jaar geleden wel HP setje 76388 gekocht voor zo'n €50 en die omgetoverd naar een inn (Rebrickable moc). Ik zie dat er ondertussen nog MOCs bij zijn gekomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Gim op 07-08-2025 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:19:
[...]

Aantal “serieuze” Lego sets dit jaar aangekocht; 0
Wat is de definitie van serieuze sets? Van een bepaald thema en met een minimum aantal stenen?

Ik heb dit jaar alleen de Delorean gekocht. A-Frame aankoop dateert volgens mij alweer van vorig jaar. Er zijn ook niet zoveel sets die ik écht wil.

Even los van de prijs die LEGO er voor vraagt en wat het doet in de retail winkels, koop ik tegenwoordig gewoon ook minder snel. Voorheen kocht ik het al snel als ik het al leuk vond; nu ben ik toch wel wat selectiever. Maar de prijs telt zeker mee.

[ Voor 43% gewijzigd door Gim op 07-08-2025 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:54
Leuk voor een winterdorp inderdaad, maar vraag is wat er van overblijft als je alle toverspul en ander magische rommel er uit sloopt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
jip_86 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:26:
Leuk voor een winterdorp inderdaad, maar vraag is wat er van overblijft als je alle toverspul en ander magische rommel er uit sloopt :|
Ben zelf wel Winter Village verzamelaar, maar geen HP-fan, dus zal deze set niet kopen, maar de facades lijken me redelijk makkelijk aan te passen: schoorstenen recht i.p.v. scheef maken en misschien een beetje inkorten, stickers weglaten, her en der wat groene plantelementen aanbrengen en je hebt een leuk straatje in winter/kerstsfeer. Zit je natuurlijk wel nog met de minifigs en de binnenkant van de huisjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Tc99m op 07-08-2025 14:00 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gim schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:15:
[...]

Wat is de definitie van serieuze sets? Van een bepaald thema en met een minimum aantal stenen?

Ik heb dit jaar alleen de Delorean gekocht. A-Frame aankoop dateert volgens mij alweer van vorig jaar. Er zijn ook niet zoveel sets die ik écht wil.

Even los van de prijs die LEGO er voor vraagt en wat het doet in de retail winkels, koop ik tegenwoordig gewoon ook minder snel. Voorheen kocht ik het al snel als ik het al leuk vond; nu ben ik toch wel wat selectiever. Maar de prijs telt zeker mee.
Gemiddelde Lego is <100 (city, kerst, plantjes etc.)

“Serieuze” sets zie ik als >100 (dure thema, modulars, ideas etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ah, er komen dus steeds meer serieuze sets. Cool.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Voor de mensen met jaloersmakende Lego steden, die wat 6 stud Speed Champions hebben zodat het beter past dan die 8 studs, kwam ik deze tegen: https://rebrickable.com/m...champions-pack-2/#details

Een paar 8 studs Speed Champions omgebouwd naar 6 studs.

Wellicht is een 8 studs aanpassen naar 6 studs wel goedkoper dan 2de hands 6 studs kopen.

Ik vind er een aantal best wel goed geslaagd.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
himlims_ schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:02:
[...]

Gemiddelde Lego is <100

“Serieuze” sets zie ik als >100 (dure thema, modulars, ideas etc)
Als in het aantal euro? Want dat vind ik wel een hele ruime definitie. Ik vind LEGO Friends een leuke reeks, maar om dit in het rijtje serieuze sets te gooien?:
https://www.lego.com/nl-n...-city-shopping-mall-42604
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt80d773e320b1b6ce/42604.png?format=webply&fit=bounds&quality=75&width=1200&height=1200&dpr=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
jip_86 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:26:
Een dure set 😄

Ik heb diagon alley en ik vind die zoveel toffer en substantiëler dan deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Kerngezond schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:42:
[...]

Als in het aantal euro? Want dat vind ik wel een hele ruime definitie. Ik vind LEGO Friends een leuke reeks, maar om dit in het rijtje serieuze sets te gooien?:
[Afbeelding]
Nja ik volg de classificatie van @himlims_ wel. Zelfs voor Friends. Eigenlijk zie je daar een algemene prijsverhoging heb ik het idee. Meer relatief dure sets (onder de 100e dat wel). En ze komen eigenlijk altijd met 2 waves: een stad/gebouw achtig iets, en een ander thema (kermis, strand, avontuur, etc.). Met in die waves altijd 1 grote set van 100+ euro. Ik zou serieus ook meer zien als serieus geld.

Ik ben trouwe koper van de grote sets van de stad. Moet nog het nieuwe appartementencomplex. Wacht daarmee wel tot het meestal net 100e is of goedkoper. Nu net hier thuis Andrea's Mansion bijna af. Zal binnenkort wat fotos posten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
RaZ schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:42:
Voor de mensen met jaloersmakende Lego steden, die wat 6 stud Speed Champions hebben zodat het beter past dan die 8 studs, kwam ik deze tegen: https://rebrickable.com/m...champions-pack-2/#details

Een paar 8 studs Speed Champions omgebouwd naar 6 studs.

Wellicht is een 8 studs aanpassen naar 6 studs wel goedkoper dan 2de hands 6 studs kopen.

Ik vind er een aantal best wel goed geslaagd.
Leuk gedaan! Zou het zelf liever andersom hebben. Ben vanaf de 8stud ingestapt en vind de details net iets beter uitkomen vaak. Maar dit zijn wel goede versies zo te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
Kerngezond schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:42:
[...]

[Afbeelding]
Aan de andere kant verdient LEGO er wel serieus aan! ;)

(en persoonlijk vind ik de Friends sets altijd leuk in elkaar zitten; heb laatst met een vriend 42652 Friends Tree House gebouwd en dat was eigenlijk best een leuke ervaring - alhoewel misschien niet echt serieus ;)).

scintillating

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nu ik de Porsche 10295 weer in elkaar gezet had, viel me ook weer op dat de 1x8 tile bovenop de spatborden aan de voorkant inzakte. Je ziet dat op vrijwel alle foto's van deze set.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxkstGwsuVNSYdoVjwNqYfZi4ok=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gsONs7PV12IrmW6C3DfvAZZF.jpg?f=user_large

Het is een klein detail, ik weet het. Maar een fix is zo makkelijk (kleurtjes kunnen afwijken bij jullie Porsche :)):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6M0q7v4e4-46RX0tHDUCtPMv7eM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3c9Q91F36YQehLeqEF2tgghH.jpg?f=user_large

Normaal zit er een 1x1 round plate onder, maar dit speciaal onderdeel werkt een stuk beter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSAcPGSAJZO6WcXga50LaqWqRpk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/k3Hqxr0CfS71lZV8EDBlV6Rx.jpg?f=user_large

Wellicht heb je het nooit opgemerkt :) maar nu heb je een oplossing dus, hehe.

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 07-08-2025 16:43 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:30:
Nu ik de Prosche 10295 weer in elkaar gezet had, viel me ook weer op dat de 1x8 tile op spatborden aan de bovenkant aan de voorkant inzakte. Je ziet dat op vrijwel alle foto's van deze set.

Het is een klein detail, ik weet het. Maar een fix is zo makkelijk (kleurtjes kunnen afwijken bij jullie Porsche :))

Dank je wel. Nu kan ik het niet meer ont-zien al moet ik wel wat moeite doen om het te zien. Toch maar even fixen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 07-08-2025 16:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:43

Flabergasted

Prepare to die !

[b]

Gave set, bijna een musthave als je van winter diorama's houdt. Alleen die prijs weer.. had hem gemaakt zonder Harry Potter franchise.

(Maar goed ik heb hier meer mee dan de (F1) autootjes die in dit forum de boventoon voeren) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Laatst online: 08:38
Flabergasted schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:47:
[...]

Gave set, bijna een musthave als je van winter diorama's houdt. Alleen die prijs weer.. had hem gemaakt zonder Harry Potter franchise.

(Maar goed ik heb hier meer mee dan de (F1) autootjes die in dit forum de boventoon voeren) :+
100 euro bovenop de normale prijs voor hetzelfde aantal steentjes (vergeleken met de Rivièra set die 23 steentjes meer heeft) alleen voor de licentie tikt inderdaad behoorlijk aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:30:
Nu ik de Porsche 10295 weer in elkaar gezet had, viel me ook weer op dat de 1x8 tile bovenop de spatborden aan de voorkant inzakte. Je ziet dat op vrijwel alle foto's van deze set.

[Afbeelding]

Het is een klein detail, ik weet het. Maar een fix is zo makkelijk (kleurtjes kunnen afwijken bij jullie Porsche :)):
[Afbeelding]

Normaal zit er een 1x1 round plate onder, maar dit speciaal onderdeel werkt een stuk beter.
[Afbeelding]

Die schrijf ik even op, moet binnenkort toch de achterlichten aanpassen met transparante varianten van Gobricks :)

Heb Trans Oranje en Rood genomen, zal wel zien wat het beste staat aangezien beide opties een ding zijn in het echt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
Komen blijkbaar nog twee nieuwe Nike sets aan (nog niet officieel aangekondigd voor zover ik kon vinden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eAYU1-XNiqH-twkE8XZv83f0Ecs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ThaQZClOlSXpGaynul5AvN67.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFg7smlwLzfWyZzfXCHbt-GB16o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/05NYz0f3x1ZmwqdN56i6c53W.jpg?f=fotoalbum_large

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tc99m schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 19:24:
Komen blijkbaar nog twee nieuwe Nike sets aan (nog niet officieel aangekondigd voor zover ik kon vinden)

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat ziet er behoorlijk AI gegenereerd uit imho. Zou er niet te hard op rekenen, zeker die slam dunk is iets te gemaakt en zal slechts weinigen aanspreken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:19

rammes

koekebakker 1e klas

Heeft niets met AI te maken, dit is gewoon een nieuwe set.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
The Eagle schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 19:44:
[...]

Dat ziet er behoorlijk AI gegenereerd uit imho. Zou er niet te hard op rekenen, zeker die slam dunk is iets te gemaakt en zal slechts weinigen aanspreken.
Het is van een vrij betrouwbaar kanaal met leaks dat ik volg (tot nu toe zaten ze er nog nooit naast). Ik heb even gezocht en als ik op het setnummer zoek vind ik meerdere pagina’s die bevestigen dat het om nieuwe Nike-sets gaat, en op deze pagina zelfs nog meer foto’s: https://sneakerbardetroit.com/lego-nike-sets-fall-2025/

Sowieso lijkt het me geen AI, misschien fan renders maar dan heeft diegene wel heel erg z’n best gedaan.

(waarom gebruiken zo veel mensen tegenwoordig AI als synoniem voor photoshop of een render? :P )

[ Voor 6% gewijzigd door Tc99m op 07-08-2025 19:58 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:43

Flabergasted

Prepare to die !

Tc99m schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 19:57:
[...]

Het is van een vrij betrouwbaar kanaal met leaks dat ik volg (tot nu toe zaten ze er nog nooit naast).
Mag ik vragen welke site het is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
Flabergasted schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 20:21:
[...]

Mag ik vragen welke site het is ?
Dit was via het Telegram-kanaal van Unibricks, er is geen link die ik kan delen, maar ze zijn ook actief op Instagram.

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Laatst online: 08:38
Tc99m schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 19:57:
[...]

(waarom gebruiken zo veel mensen tegenwoordig AI als synoniem voor photoshop of een render? :P )
Mensen vinden AI stom, en als ze iets stom vinden, is het dus automatisch AI.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Karp
  • Nu online
Beetje Lego. Ik had recent een foto van m'n werkplek gemaakt. Waar zitten jullie de hele dag?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHbwJ7d5KQzc_-ISjVX2-3g7Mvo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PdTiydLgVyEisk9WpCUSPEDW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-10 19:38
Karp schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 22:26:
Beetje Lego. Ik had recent een foto van m'n werkplek gemaakt. Waar zitten jullie de hele dag?

[Afbeelding]
Ik zit meestal in de tuin onkruid weg te halen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-10 15:00
Popcorna schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 01:46:
[...]

Ik zit meestal in de tuin onkruid weg te halen.
Dan mag je langs komen bij @Karp zo te zien ;)

Water-Escape

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:04

Wailing_Banshee

You're Next

water_escape schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 08:50:
[...]

Onkruid is ook maar een definitie :p

Maar ik durf nu geen foto te laten zien van mijn werkplek, die van @Karp ziet er veel te netjes uit!

Ik kijk hier wel op uit:
Poserende Victor
Victor was even aan het kijken of de Tuxedo kat er wel past...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Qv7WIAmNCjRRJ8dB09_xQ4TK84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9rILuEr04Ai7h2x3ZWE3ty9f.jpg?f=fotoalbum_large

lego werkplek :+ (vereist stiekem best wat spierkracht)

//edit; dit is een van de eerste orginele handmatige Lego-blokjes-press bij de toelichting zie je een foto met hal vol van deze machines. Welke allemaal door vrouwen bediend worden. (Ga je wedstrijdje armdrukken niet van winnen)

[ Voor 21% gewijzigd door himlims_ op 08-08-2025 16:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MiaBella
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-10 20:55
Ik kwam dit tegen op het Duitse forum: Stonewars.de

LEGO Castle Battle Packs bij Pick a Brick: Bundels van Wolfpack, Lionknights, Magenta Knights & meer.

Voor meer info en prijzen: https://www.stonewars.de/...attle-packs-pick-a-brick/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ApIkhhopAMfz6PnEKiwPAfIs_b0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8zwevfovcXkOL1ktII7A2MOn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@MiaBella zie bijv; deze link (ridders) of hier (piraten)

lijkt (gedeeltelijk) ook in nld te bestellen

[ Voor 20% gewijzigd door himlims_ op 08-08-2025 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Karp
  • Nu online
water_escape schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 08:50:
[...]

Zullen we het over andere delen van de foto hebben? 😇

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
MiaBella schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:26:

LEGO Castle Battle Packs bij Pick a Brick: Bundels van Wolfpack, Lionknights, Magenta Knights & meer.

Voor meer info en prijzen: https://www.stonewars.de/...attle-packs-pick-a-brick/

[Afbeelding]
Voor mensen met weinig Duitse taalbeheersing ook een NL artikel van bricktastic :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Pazo schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:00:

[Afbeelding]

Foto maken zonder andere mensen is toch best bijzonder.
Wij waren er afgelopen weekend ook even langsgereden op weg van de ene naar de andere camping.
Foto maken was, ondanks de regen idd een uitdaging zonder mensen er op :)

Kids konden alvast sfeer proeven van het LEGO House, en ik een gesigneerde set scoren.

Zondag gaan we naar Legoland, en maandag naar het LEGO House.
Helaas was de planning wat onzeker, en daardoor geen Minichef meer kunnen reserveren.
Hopelijk is er zondag of maandag een plekje vrij, zodat we alsnog kunnen.

Tip voor mensen die nog willen gaan en (genoeg) VIP punten hebben:
Kaartjes via VIP punten zijn in verhouding goedkoper dan met kortingscodes/acties.
Gisteren ook de kaartjes voor LEGO House kunnen scoren via VIP punten! _/-\o_ (4000) per kaartje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@PurpleBlue die minichef mis je echt niets - ga lekker hapje eten bij de bakker op de hoek (kost minder, smaakt beter)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:54:
@PurpleBlue die minichef mis je echt niets - ga lekker hapje eten bij de bakker op de hoek (kost minder, smaakt beter)
Dank voor de tip :)
Ik hoorde juist goede verhalen vanaf de campings over de kwaliteit, en fun voor de kids.
We zullen zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-10 15:35
RubjeMazter schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:18:
[...]

Voor mensen met weinig Duitse taalbeheersing ook een NL artikel van bricktastic :P
Interessant, zou er wel 5 willen. Alleen zit je toch al snel met die verzendkosten. Kan je dit ook in de Lego Store halen?

En anders iemand interesse om een gezamelijke order te doen?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
MiaBella schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:26:

[Afbeelding]
Ik vind het wel jammer dat ze allemaal identiek zijn.. Zo'n bundel van Lion Knights was anders wel leuk geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdieren
  • Laatst online: 23-10 16:46
Jakkus schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:46:
[...]

Ik vind het wel jammer dat ze allemaal identiek zijn.. Zo'n bundel van Lion Knights was anders wel leuk geweest.
En dat er zo te rekenen geen bundle korting is. lion knights paarden zien er heel leuk uit, maar een beetje prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Karp schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:45:
[...]

Maar waar wil je het precies over hebben? Ik zie 3 Lego sets en die zijn vrij klein in beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

PurpleBlue schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:06:
[...]

Ik hoorde juist goede verhalen vanaf de campings over de kwaliteit, en fun voor de kids.
We zullen zien ;)
Vooral doen wat de kids leuk lijkt, toch? Dat gezegd hebben, we hebben zelf geen kids, maar als de reacties hierboven (en van vrienden hoor) en zelf gezien heb in Lego house - komen de kids daar niets te kort. Veeel meer te doen/beleven dan in het park. (De basement / museum is meer voor de ouders. Alles daarboven volledig op de jeugd gericht. Have fun!

//edit: en voor AFOL pappa , mag je prima wat figures uitzoeken van personeel (even vragen).Er over doorgaan terwijl er een ingreep heeft plaatsgevonden is niet van toepassing

[ Voor 29% gewijzigd door Outerspace op 13-08-2025 10:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ook twee nieuwe Wednesday-setjes aangekondigd:
- Appartement van Thing voor 79,99 euro met 828 stenen
Afbeeldingslocatie: https://jaysbrickblog.com/wp-content/uploads/2025/08/76785-Things-Apartment-Set-and-Box.jpg

Afbeeldingslocatie: https://jaysbrickblog.com/wp-content/uploads/2025/08/76785-Things-Apartment-Suitcase.jpg

- Morticia's Huis voor 99,99 euro met 1002 stenen
Afbeeldingslocatie: https://jaysbrickblog.com/wp-content/uploads/2025/08/76786-Morticias-Cottage-Set-and-Box.jpg

Afbeeldingslocatie: https://jaysbrickblog.com/wp-content/uploads/2025/08/76786-Morticias-Cottage-Open-Cottage.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Karp schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:45:
[...]

Strak en netjes. Ik zag in eerste instantie alleen de lego op de planken.
Keek ik beter, viel de orchidee me pas op (terwijl ik dat ding hier zelf ook zo ongeveer bij mijn hoofd heb staan :X).
Bewijs van zowel mijn appeligheid als het feit dat die botanicals zo tof op de levende varianten lijken.

Mijn werkplek is mijn woonkamer en als ik me een kwartslag draai dan zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1mrkcaLV1IZ_XvIWxKDOwMpxL9c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QCyQUqLSouRwgwnVi52VGUgc.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:02
[...]

We zullen zien ;)
Wij vonden MiniChef juist één van de hoogtepunten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Nu online
[...]

We zullen zien ;)
Ja, dat snap ik wel
Het is veel beter dan wat je in een tentje of caravan kunt maken ;)

De ervaring is heel leuk, de kwaliteit is niks mis mee, de prijs die je er voor betaalt vind ik te hoog. Maar goed, da’s in Legoland net zo, en de Efteling ook. Hier heb je nog zelf met blokjes je groenten gekozen en heb je een leuk souveniertje.

Ik mag zelf zondag (weer) met de blokjes klooien.
Trouwens, als je nog tijd over hebt in Billund; check ook Wow Park of Givskud Zoo nog eens. Zeker met de goede weersverwachting zijn dat best leuke plekken voor kinderen.

[ Voor 9% gewijzigd door ThaRoof op 08-08-2025 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:25:
Ook twee nieuwe Wednesday-setjes aangekondigd:
- Appartement van Thing voor 79,99 euro met 828 stenen
[Afbeelding]

[Afbeelding]

- Morticia's Huis voor 99,99 euro met 1002 stenen
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou bijna die Wednesday sets willen vanwege de "dark side Friends vibe" die ze afgeven. Het is dat we niet random teveel geld hebben hiervoor :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sheane schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:03:
[...]

Zou bijna die Wednesday sets willen vanwege de "dark side Friends vibe" die ze afgeven. Het is dat we niet random teveel geld hebben hiervoor :$
Vind de woning/“kasteel” wel wat hebben - dit zal geen hardloper worden. Heb geduld, stel een notoficatienin bij Amazon/bricklink. Gegarandeerd dat je deze met leuke korting kunt kopen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:50

Amphiebietje

In de blubber

sheane schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:03:
[...]

Die Wednesday sets zijn bijna continu in de aanbieding bij o.a. de Intertoys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

* RaZ zou graag zien dat Lego die Speed Champions categorie/thema gaat omdopen naar Model Cars.

Snelle bolide? Lego - Model Cars - Speed Champions
Een slomo uit 1930? Ford Model A - Lego - Model Cars - Antique Cars

De GhostBusters Ecto 1 is een 8 stud wide auto'tje die prima bij de Speed Champions past. In verhouding is die iets wat aan de hoge kant omdat er geen langere chasis-plate is.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:36
RaZ schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 08:48:
* RaZ zou graag zien dat Lego die Speed Champions categorie/thema gaat omdopen naar Model Cars.
De GhostBusters Ecto 1 is een 8 stud wide auto'tje die prima bij de Speed Champions past. In verhouding is die iets wat aan de hoge kant omdat er geen langere chasis-plate is.
Volgens geruchten komt er een Speed Champions Delorean en ik dacht ook Ghostbusters auto in 2026 (of eind 2025?) Als het komt en of dat een eigen naam krijgt als subthema binnen Speed Champions: misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:08

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:21:
[...]

Volgens geruchten komt er een Speed Champions Delorean en ik dacht ook Ghostbusters auto in 2026 (of eind 2025?) Als het komt en of dat een eigen naam krijgt als subthema binnen Speed Champions: misschien?
Er zijn natuurlijk ook al de james bond aston en fast/furious sets binnen speed champions, en zeker die eerste heeft niet persee heeeeeel veel met speeeed te maken

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
AppieNL schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:21:
[...]

Als er een DeLorean komt zou dat voor mij wel de eerste SC zijn die ik aanschaf. <3

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Tc99m schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:58:
[...]

Als er een DeLorean komt zou dat voor mij wel de eerste SC zijn die ik aanschaf. <3
2 januari volgend jaar ;)

https://www.bricktastic.n...schijnen-in-januari-2026/

Mag hopen dat Lightning McQueen een miscommunicatie is, en dat het een auto wordt van een film met Steve McQueen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-10 19:33
Er staat voor 2027 een nieuwe pixar Cars project in de planning.

Dus ga er voorlopig maar vanuit dat dit klopt.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Edgenumber schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 14:12:
Er staat voor 2027 een nieuwe pixar Cars project in de planning.

Dus ga er voorlopig maar vanuit dat dit klopt.
Prima voor 8+ natuurlijk ;) Ik gun kotertjes ook hun gave auto'tjes.

Ik verbaas me toch elke keer weer als ik zo'n auto'tje in elkaar zet. Er is er geen 1 het zelfde :P Staat een paar dagen op de salontafel, en weg met die meuk. Terug de doos in, en veel plezier in de schuur.

In huis gewoon geen ruimte om ze netjes te displayen. Past al helemaal niet in m'n interrieur :P

±2 tientjes voor een tof karretje? Kom m'n geld maar halen 8) Misschien moet ik m'n verlanglijstje niet naar Spanje sturen maar naar Denemarken :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
SuBBaSS schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:38:
[...]

Strak en netjes. Ik zag in eerste instantie alleen de lego op de planken.
Keek ik beter, viel de orchidee me pas op (terwijl ik dat ding hier zelf ook zo ongeveer bij mijn hoofd heb staan :X).
Bewijs van zowel mijn appeligheid als het feit dat die botanicals zo tof op de levende varianten lijken.

Mijn werkplek is mijn woonkamer en als ik me een kwartslag draai dan zie ik dit:

[Afbeelding]
Wat voor meubel heb je hier? Van Ikea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Kerngezond schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 16:16:
[...]

Wat voor meubel heb je hier? Van Ikea?
https://shop.action.com/n...od-product_variants_nl-nl

Staat na al die maanden nog steeds op de webshop, maar heeft nu status 'bijna uitverkocht'.

Het is wel waar naar z'n geld hoor, dit ligt nog wel onder het niveau van vergelijkbare ikea meubels.
Maar het doet ook wat het moet doen en ziet er (wmb.) niet gek uit.
vectormatic schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:53:
[...]

Er zijn natuurlijk ook al de james bond aston en fast/furious sets binnen speed champions, en zeker die eerste heeft niet persee heeeeeel veel met speeeed te maken
Dat is ook mijn voornaamste "klacht" bij die G-klasse AMG. Die er ook nog eens ruim bovenuit steekt qua grootte.
Vind het, afgezien van die puntjes echt wel een tof model verder hoor.

[ Voor 29% gewijzigd door SuBBaSS op 09-08-2025 16:34 ]

Pagina: 1 ... 130 ... 144 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .