Ik ben een laatbloeier met het zelf bouwen ik kocht hoofdzakelijk lego voor mijn zoon .SuBBaSS schreef op zondag 30 maart 2025 @ 17:30:
Da's toch alle "ellende" wel waard om die sets er dan uiteindelijk zo bij te zien staan!?
Heb de Mercedes F1 speed champion aangeschaft voor onder de 20 euro op Amazon. Nu nog de Ferrari, en dan heb ik de enige drie die ik graag wou. Heb al de red bull.
Bouwen met blokken deden wij enorm veel vroeger maar daar is bijna helemaal niet meer. Van Duplo is er nauwelijks nog een set met een leuke hoeveelheid blokken, het is allemaal een handjevol blokjes met wat poppetjes, een auto of dieren.SomerenV schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:55:
[...]
De Duplo-trein hebben we hier ook al liggen (gekregen van m'n schoonouders). Ik heb zelf vroeger nooit heel veel met Duplo gedaan. Ik had wel wat, maar niet gek veel. Veel vrienden van ons, en ook de kinderopvang, zijn helemaal weg van magnetisch speelgoed. Allemaal vlakken met magneetjes aan de zijkanten waarmee ze dan kunnen bouwen. De onze vindt het ook tof spul, maar ik vraag me af hoe lang zoiets leuk blijft, en ik vind het persoonlijk wat te simpel als ze wat ouder zijn. Duplo is in die zin een stuk beter geschikt voor een grotere range aan leeftijden en kent ook nog wat gradaties, bijvoorbeeld in de vorm van Toolo, wat het net wat moeilijker maakt.
Maar hij vindt de Duplo nu al helemaal leuk. Inderdaad ook met de wieltjes spelen, maar ook het uit elkaar halen van stapeltjes, ze tegen elkaar slaan, of proberen ze op elkaar te zetten.
Ja. De eigen fantasie wordt weinig meer gestimuleerd in speelgoedland. Nu is "wooden/Montessori toys wat je nog wel eens ziet op bol of ali ook zeker niet alles.jip_86 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 18:02:
[...]
Bouwen met blokken deden wij enorm veel vroeger maar daar is bijna helemaal niet meer. Van Duplo is er nauwelijks nog een set met een leuke hoeveelheid blokken, het is allemaal een handjevol blokjes met wat poppetjes, een auto of dieren.
Maar loop een bekende naam speelgoedwinkel in en alle plastic meuk met: Alles moet al "zijn wat het is" .. wordt je ook niet vrolijk van. Helpt wel om een bak op MP te scoren en met hen ernaast te spelen en een verhaal gaan doen. Uiteindelijk doen ze het zelf ook. Geld niet alleen voor duplo/Lego geld voor alles.
Wat zou Duplo per steen of kilo mogen kosten?
Weer een stapje verder met het compressor station. De begane grond is nu af, inclusief verlichting. Ik heb de kabels van de verlichting mooi kunnen wegwerken door gebruik te maken van plates met doorrail. Als je er twee bovenop elkaar zet zit er een mooie "kabelgoot" tussen de rails 
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tCelQsJQKgK10WHluHeEQQW8.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1Br4w0Z83ptqUR13mvOoRncD.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BkMV5qSCdivnQIxgh3n5OFS3.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Tc9GcLHQF4PBRLyVSQykLYqL.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tCelQsJQKgK10WHluHeEQQW8.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1Br4w0Z83ptqUR13mvOoRncD.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BkMV5qSCdivnQIxgh3n5OFS3.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Tc9GcLHQF4PBRLyVSQykLYqL.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/egU4WBlduIxzmoU3xdWRzlCh.jpg?f=user_large)
Je hebt ook voor Duplo ook van die opbergkisten met 'gewoon' blokken (net zoals je bij LEGO de Classic lijn hebt):jip_86 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 18:02:
[...]
Bouwen met blokken deden wij enorm veel vroeger maar daar is bijna helemaal niet meer. Van Duplo is er nauwelijks nog een set met een leuke hoeveelheid blokken, het is allemaal een handjevol blokjes met wat poppetjes, een auto of dieren.
https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/10913/Brick-Box.html
https://www.brickwatch.ne...914/Deluxe-Brick-Box.html
Valt qua prijs ook nog best mee zo te zien.
scintillating
Super hoe je functioneel combineert met een mooi ogend gebouw 👍🏿almightyarjen schreef op zondag 30 maart 2025 @ 20:25:
Weer een stapje verder met het compressor station. De begane grond is nu af, inclusief verlichting. Ik heb de kabels van de verlichting mooi kunnen wegwerken door gebruik te maken van plates met doorrail. Als je er twee bovenop elkaar zet zit er een mooie "kabelgoot" tussen de rails
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@almightyarjen wat ik zie doet me in de verte denken aan de hydro-elektrische centrale van Vemork. Bekend van Wikipedia: Operatie Freshman omdat de Nazi's er zwaar water produceerden.
Ideetje om die stijl te hanteren bij de rest van de bouw?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Mijn kleinkinderen vinden de magneetdingen ook erg leuk, maar het lijkt een beetje te stoppen rond de 5 jaar. Als ik ze dan wat 'geavanceerde' dingen laat zien vinden ze het wel weer leuk, maar blijkbaar is het toch niet zo simpel om 3D mogelijkheden te doorzien als je 4 bentSomerenV schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:55:
Veel vrienden van ons, en ook de kinderopvang, zijn helemaal weg van magnetisch speelgoed. Allemaal vlakken met magneetjes aan de zijkanten waarmee ze dan kunnen bouwen. De onze vindt het ook tof spul, maar ik vraag me af hoe lang zoiets leuk blijft, en ik vind het persoonlijk wat te simpel als ze wat ouder zijn.
Eerst: slopen! Alles uit elkaar trekken. Daarna stapelen en uiteindelijk bouwen.Duplo is in die zin een stuk beter geschikt voor een grotere range aan leeftijden en kent ook nog wat gradaties, bijvoorbeeld in de vorm van Toolo, wat het net wat moeilijker maakt.
Maar hij vindt de Duplo nu al helemaal leuk. Inderdaad ook met de wieltjes spelen, maar ook het uit elkaar halen van stapeltjes, ze tegen elkaar slaan, of proberen ze op elkaar te zetten.
'Helaas' hebben de kleintjes bij mij al van heel jong de gewone lego gezien, dus ze zijn relatief snel ook al gewone Lego aan het bouwen, maar bijvoorbeeld de toevoeging van Hubelino knikkerbaan onderdelen rekt de speelbaarheid van de Duplo nog heel netjes op. Je hebt al gauw veel blokken nodig dan, want je moet de hoogte in bouwen!
Ze (4 en 5,5) zitten nu dus al tussen Duplo en Lego in, maar toch blijft het leuk om lekker grote dingen relatief snel te kunnen bouwen - ook probeer ik ze te laten zien hoe je Lego of Duplo met andere dingen kan gebruiken zoals de speelgoedbeestjes en Brio trein.
Overigens is Toolo inmiddels best oud, dat is niet zo gemakkelijk te krijgen en wil nog wel eens duur zijn. We hebben zelf vrij weinig hiervan maar ze vonden het wel leuk om dingen in elkaar te schroeven... maar dan komt opa het weer verzieken met 10 euro technic modelletjes (de oudste bouwt die al vanaf z'n vierde)!
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Leuke info, kende ik nog niet! Ik heb alleen geen idee hoe ik die stijl kan doortrekkenThe Eagle schreef op zondag 30 maart 2025 @ 21:22:
@almightyarjen wat ik zie doet me in de verte denken aan de hydro-elektrische centrale van Vemork. Bekend van Wikipedia: Operatie Freshman omdat de Nazi's er zwaar water produceerden.
Goed gezien! Ik vind donkerblauw ook wel mooi, maar er zijn twee redenen waarom ik voor helder blauw heb gekozen.L23 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 11:41:
[...]
Valt me nu op dat je op een standaard blauwe bouwplaat bouwt? Ik vind donker blauw mooi, maar zo past het beter in je Lego stad?
Ten eerste wat jij zegt, ik heb maar één donkerblauwe plaat en ze liggen niet in de speelgoedwinkel dus je komt al snel uit bij LEGO pab voor 11,57 euro per stuk. Dus als het bij de rest van de zee moet passen kom je al snel uit bij de gewone blauwe plaat en gaat de donkerblauwe plaat de lade in.
Ten tweede wil ik ook een wat lichter blauw als zee omdat mijn setting subtropisch is. De vuurtoren mag nog wel een beetje een gematigd klimaat qua karakter hebben omdat de insinuatie is dat het verder uit de kust is, maar het moet niet een echte Noordzee-vibe krijgen, dus vandaar een helderblauwe zee.
Ik speel wel met de gedachte om hem alsnog een keer zijn donkerblauwe bodemplaat te geven en dan de zee meer detail te geven met verschillende kleuren/"dieptes" door het te betegelen met allerlei doorzichtige plates, maar dan hebben we het over een peperdure operatie waar ik voorlopig nog niet aan ga beginnen. Leuk, maar geen prioriteit, m'n LEGO-budget is al enigszins gespannen.
Als je zo'n spoorwegovergang wilt kan ik maar één tip geven, en dat is met losse LEGO zelf iets bedenken. Dat is echt heel goed te doen, heel betaalbaar en je kan de kunst afkijken bij bijvoorbeeld het treinstation: https://www.lego.com/nl-nl/product/train-station-60335Donstil schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:38:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Another day, another LEGO. Het museum staat wel hoog in mijn classificering voor de Modulars. Erg leuke build met ook binnenin leuke details.
Kleine heeft de Corner news shop en tram afgemaakt, dus weer lekker bezig geweest op de zondag morgen.
De stad gaat ook de “goeie kant” op, nog een hele hoop werk natuurlijk, planning, wegen, details, enz maar twee maanden geleden was het nog alleen hout dus we zijn er blij mee![]()
[Afbeelding]
Edit: ik kreeg van mijn zusje een treinovergang van AliExpress, leuk ding en gaan we er ergens in verwerken maar altijd als ik dit soort dingen zie vind ik het weer jammer dat Lego het zelf niet uitgeeft:
[Afbeelding]
Verder zitten er geen zeldzame blokjes in, dus de prijs zal ook bescheiden zijn.
Edit: Vergeet ik je bijna te feliciteren met de aanschaf van je Natuurhistorisch Museum. Ik heb hem zelf ook net op de kop getikt met korting bij de Intertoys en ik ga daar nog veel plezier mee beleven!
[ Voor 4% gewijzigd door Kerngezond op 31-03-2025 02:04 ]
Wat grappig, ik heb Celeste ook in een opwelling gekocht! Past mooi bij de minifig uit de nieuwe serie met de telescoop. Ik heb verder geen band met Animal Crossing dus het blijft hier ook bij.Tc99m schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:48:
[...]
Heb deze ook in een opwelling gekocht en vond hem leuker dan verwacht. Al is het (gelukkig) nog geen aanleiding geweest om ook andere AC sets te gaan halen.
Mijn persoonlijke ervaring met Duplo is dat als kinderen een beetje slim zijn dat ze wel erg snel uit de Duplo groeien en zodra ze niet meer stukjes in hun mond stoppen toe zijn aan Lego. Duplo is in mijn familie- en kennissenkring iets wat steeds doorgegeven wordt aan het volgende kersverse ouderpaar.SomerenV schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:55:
[...]
De Duplo-trein hebben we hier ook al liggen (gekregen van m'n schoonouders). Ik heb zelf vroeger nooit heel veel met Duplo gedaan. Ik had wel wat, maar niet gek veel. Veel vrienden van ons, en ook de kinderopvang, zijn helemaal weg van magnetisch speelgoed. Allemaal vlakken met magneetjes aan de zijkanten waarmee ze dan kunnen bouwen. De onze vindt het ook tof spul, maar ik vraag me af hoe lang zoiets leuk blijft, en ik vind het persoonlijk wat te simpel als ze wat ouder zijn. Duplo is in die zin een stuk beter geschikt voor een grotere range aan leeftijden en kent ook nog wat gradaties, bijvoorbeeld in de vorm van Toolo, wat het net wat moeilijker maakt.
Ik heb wat dat betreft ook nooit de dure Duplo-sets begrepen. Tegen de tijd dat je zo'n investering kan rechtvaardigen zijn ze er al uitgegroeid.
Thanks! Ja de korting die er nu opzat was er ook in november dus toen aangeschaft. Daar ga je zeker plezier aan beleven.Kerngezond schreef op maandag 31 maart 2025 @ 02:03:
[...]
Als je zo'n spoorwegovergang wilt kan ik maar één tip geven, en dat is met losse LEGO zelf iets bedenken. Dat is echt heel goed te doen, heel betaalbaar en je kan de kunst afkijken bij bijvoorbeeld het treinstation: https://www.lego.com/nl-nl/product/train-station-60335
Verder zitten er geen zeldzame blokjes in, dus de prijs zal ook bescheiden zijn.
Edit: Vergeet ik je bijna te feliciteren met de aanschaf van je Natuurhistorisch Museum. Ik heb hem zelf ook net op de kop getikt met korting bij de Intertoys en ik ga daar nog veel plezier mee beleven!
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Zo heb ik ze hangen met verlichting. De panelen zijn "prijzig", maar te doen.austin_77 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 11:43:
[...]
Ik vind dit prachtige oplossingen voor ruimte gebrek. Echter zijn de prijzen van deze lijsten soms nog duurder dan de sets zelfAl helemaal als je met verlichting gaat werken in de lijsten. Toch zou ik ze willen hebben
Oude foto, want e hanger er allemaal nu
:strip_exif()/f/image/WadFHtonxEu8z6ese86yoamK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pDP3GKJf1O8svQmQv79XwHdD.jpg?f=fotoalbum_large)
Water-Escape
Ja, het is zonde dat Toolo niet meer bestaat want dat is echt leuk spul en een leuke manier voor kinderen om een beetje met techniek bezig te zijn. Maar ook dat hebben we gekregen dus da's mooi meegenomen.mawashigeri schreef op zondag 30 maart 2025 @ 22:21:
[...]
Overigens is Toolo inmiddels best oud, dat is niet zo gemakkelijk te krijgen en wil nog wel eens duur zijn. We hebben zelf vrij weinig hiervan maar ze vonden het wel leuk om dingen in elkaar te schroeven... maar dan komt opa het weer verzieken met 10 euro technic modelletjes (de oudste bouwt die al vanaf z'n vierde)!
/f/image/gr7eowmxX8iNwywDk9jGNC0P.png?f=fotoalbum_large)
En die magneetdingen... Een tijd terug was een vriendin van ons over de vloer met haar kinderen van 4 en 2, en die hadden dat dus ook bij. Ze waren er wel leuk mee aan het spelen, maar je bent zo beperkt in wat je er mee kunt vind ik. Met Duplo leer je qua fijne motoriek volgens mij een stuk meer, maar je bent ook aanzienlijk meer mogelijkheden verhaaltjes en scenario's te bedenken en maken door de toevoeging van wielen, poppetjes, accessoires, daken, raampjes, deurtjes en noem maar op. Haar kinderen kwamen eigenlijk niet veel verder dan een toren of huisje met dat magneetspeelgoed.
Ik ben dus ook al best vroeg aan de LEGO gegaan. Ergens tussen de 3 en 4 was ik toen. Gelukkig hebben we nu al een aardige hoeveelheid Duplo dus daar hoeven we niet in te gaan investeren. We hebben wel wat setjes op z'n lijstje gezet op die lijstjes-website zodat familie/vrienden altijd wat kunnen kopen met verjaardagen of rond de feestdagen.Kerngezond schreef op maandag 31 maart 2025 @ 02:12:
[...]
Mijn persoonlijke ervaring met Duplo is dat als kinderen een beetje slim zijn dat ze wel erg snel uit de Duplo groeien en zodra ze niet meer stukjes in hun mond stoppen toe zijn aan Lego. Duplo is in mijn familie- en kennissenkring iets wat steeds doorgegeven wordt aan het volgende kersverse ouderpaar.![]()
Ik heb wat dat betreft ook nooit de dure Duplo-sets begrepen. Tegen de tijd dat je zo'n investering kan rechtvaardigen zijn ze er al uitgegroeid.
Overigens moet ik zeggen dat ik de nieuwe Duplo-kleurtjes wel wat lekkerder vind ogen. Net wat zachter en wat meer variatie. Maar goed, da's een kleinigheidje
Voor die magneetdingen hebben we ook wat knikkerbaan modules, dan kom je wel een stuk verderSomerenV schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:07:
[...]
Ja, het is zonde dat Toolo niet meer bestaat want dat is echt leuk spul en een leuke manier voor kinderen om een beetje met techniek bezig te zijn. Maar ook dat hebben we gekregen dus da's mooi meegenomen.
[Afbeelding]
En die magneetdingen... Een tijd terug was een vriendin van ons over de vloer met haar kinderen van 4 en 2, en die hadden dat dus ook bij. Ze waren er wel leuk mee aan het spelen, maar je bent zo beperkt in wat je er mee kunt vind ik. Met Duplo leer je qua fijne motoriek volgens mij een stuk meer, maar je bent ook aanzienlijk meer mogelijkheden verhaaltjes en scenario's te bedenken en maken door de toevoeging van wielen, poppetjes, accessoires, daken, raampjes, deurtjes en noem maar op. Haar kinderen kwamen eigenlijk niet veel verder dan een toren of huisje met dat magneetspeelgoed.
[...]
Ik ben dus ook al best vroeg aan de LEGO gegaan. Ergens tussen de 3 en 4 was ik toen. Gelukkig hebben we nu al een aardige hoeveelheid Duplo dus daar hoeven we niet in te gaan investeren. We hebben wel wat setjes op z'n lijstje gezet op die lijstjes-website zodat familie/vrienden altijd wat kunnen kopen met verjaardagen of rond de feestdagen.
Overigens moet ik zeggen dat ik de nieuwe Duplo-kleurtjes wel wat lekkerder vind ogen. Net wat zachter en wat meer variatie. Maar goed, da's een kleinigheidje
Brio Builder doet me een beetje aan Mecano denken, maar dan kindvriendelijker. Dat heb ik zelf nooit gehad maar m'n vader heeft er als kind wel heel veel mee gedaan. Maar goed, we houden het maar bij Duplo. Is meteen een mooi opstapje naar LEGO, en daar hebben we meeeer dan genoeg van. Kan ie daar over een paar jaar mee los (als ie LEGO dan leuk is gaan vinden that is)kizke schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:40:
[...]
Voor die magneetdingen hebben we ook wat knikkerbaan modules, dan kom je wel een stuk verder. Toolo had ik vroeger ook ja, dat was fantastisch (zelfs toen Lego al prima ging, wist eigenlijk niet dat dit Duplo was). Voor onze kinderen naar Brio Builder uitgeweken, dat is niet echt schroevend, maar je kan wel auto's / takelwagens e.d. bouwen
.
City, the new TecnicAppieNL schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:20:
Plaatjes van aankomende setjes:
Een nieuwe kleur voor de Corvette [Afbeelding]
En mooi bij de City takelwagen en excavator, een bulldozer (met werkende motor)
[Afbeelding]
Je let even niet op, ziet AC en denkt meteen dat er een assassin creed lijn is...Karp schreef op zondag 30 maart 2025 @ 15:29:
[...]
Wij hebben veel AC gespeeld toen het net uit was. Goed tijdens de lockdowns enzo 😬
Ik vond in de andere sets wel geinige details zitten zoals hoe de bomen gemaakt zijn enzo, begraven fossielen, etc. Maar ook weer niet heel uitdagend om te bouwen, of speelbaar. Het is een combi nostalgie en verzameldrang denk ik.
Aanraden kan ik ja, afhankelijk van wat je kan waarderen in een set 😄
Hij is educatief en zit vernuftig in elkaar. Maar ik heb niet veel technic-context.

Which reminds me... Ik heb deze nog ergens liggen, maar hoe ik eraan kom...?

[ Voor 4% gewijzigd door 42erik op 31-03-2025 13:37 ]
Ik had gister precies hetzelfde. De euforie was van korte duur42erik schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:23:
[...]
Je let even niet op, ziet AC en denkt meteen dat er een assassin creed lijn is...

Ik vermoed een Chinees modelletje42erik schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:35:
Which reminds me... Ik heb deze nog ergens liggen, maar hoe ik eraan kom...?
[Afbeelding]
Nu wil ik een kerk hebben met een hooiwagen ernaast.... 😉davidov schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:49:
[...]
Ik had gister precies hetzelfde. De euforie was van korte duur
Ik weet het alweer, was cadeautjeSomerenV schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:51:
[...]
Ik vermoed een Chinees modelletjeOnline kun je deze minifig (en anderen van AC) vinden voor rond de 5 euro terwijl een échte custom LEGO-minifig aanzienlijk duurder is.
Zou goed kunnen dat hij import is dan ja
Precies! En ik zie ook wel een reeks voor me; een kerk of toren in elke stijl van een game. Italië, Egypte, Oude Griekenland, Vikingen, Parijs en iets Japans voor de nieuwe. Genoeg mogelijkheden voor leuke stijlen en bouwtechnieken, en ook ruim genoeg ruimte voor Lego om uit te melken42erik schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:52:
[...]
Nu wil ik een kerk hebben met een hooiwagen ernaast.... 😉
Wat zou de kans zijn dat de Blacktron Renegade set 10355 vanaf morgen bij de Interoys ligt? Of zou deze nog langer exclusief bij Lego zijn?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
bel de lokale intertoys even op, mogelijk heb je dan wel een antwoordzonoskar schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:45:
Wat zou de kans zijn dat de Blacktron Renegade set 10355 vanaf morgen bij de Interoys ligt? Of zou deze nog langer exclusief bij Lego zijn?
[Afbeelding]
Ik zag hem ja!AppieNL schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:20:
Plaatjes van aankomende setjes:
En mooi bij de City takelwagen en excavator, een bulldozer (met werkende motor)
[Afbeelding]
Hijskraan vind ik tof. Excavator vind ik tof. Deze.... sla ik over.
Zoek op google images even op "vemork complex". Komen mooie plaatjes en inspiratie voorbijalmightyarjen schreef op zondag 30 maart 2025 @ 22:25:
[...]
Leuke info, kende ik nog niet! Ik heb alleen geen idee hoe ik die stijl kan doortrekkenik heb de stijl gebruikt die ik ook voor een warehouse voor de container terminal heb gebruikt zodat het een beetje op elkaar lijkt. Beetje vintage industrie achtig
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
ow jah, ik zie waar jij de referentie vandaan hebt; https://www.researchgate....ource-Nova_fig3_242126786The Eagle schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:15:
[...]
Zoek op google images even op "vemork complex". Komen mooie plaatjes en inspiratie voorbij
Een wall of text en dan zonder bronvermelding. Dit is eerder een rant dan dat het wat toevoegt aan dit topic
[ Voor 96% gewijzigd door Outerspace op 31-03-2025 21:14 ]
zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
Ik heb hem gisteren besteld maar vast naar de bouwinstructie gekeken op de Lego siteGoosebirdy schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:07:
[...]
Ik heb deze in fijne periodegebouwd dat ik echt zin had en niet alleen “om even iets anders te doen”, ik vond deze absoluut niet moeilijk, gewoon wat je mag verwachten van een set als deze. Alleen, zoals altijd, met de draden wat verkeerd gedaan, maar zonder voorbeeld erbij zien gasten het niet. Knopen, veters etc. is allemaal niet mijn ding
![]()
De piano vond ik uitdagender. Daar kon ik een steentje niet 5 stappen verder alsnog plaatsen bij het technische gedeelte, dat had ik bij de Endurence geen enkele keer (praat mijn vrouw mij bij dan luister ik half en bouw ik halfen dat kan mijn brein niet aan
en vergeet dan wel eens iets……
Gisteravond, zonder vrouw thuis, overigens ook gebeurd, nu bij Ferrari Daytona, na zakjes 1 hield ik twee blauwe pinnen over, anderen hadden dit niet….. voelt stevigaan, dus ik laat het maar hierbij
Het gedeelte waar je de touwen moet aanbrengen zie ik tegenop omdat knopen mij ook niet ligt ; maar ja misschien valt het mee
@CORVETTE Waarom plaats je dit zowel in Het kleine 'andere Bouwsteentjes' topic als in Het Grote Lego Topic? Is 1 topic niet voldoende?
@CORVETTE TLDR? samenvatting?
aaah zero fucks are givenRubjeMazter schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:11:
[...]
TLDR: lego klaagt een betonblokken bedrijf aan omdat die blokken op vergrote lego blokjes lijken?
Het kan me echt de kont roesten wat lego en hun PR afdeling allemaal doen
Heb je een linkje naar 't originele artikel?
[ Voor 85% gewijzigd door himlims_ op 31-03-2025 16:18 ]
TLDR: lego klaagt een betonblokken bedrijf aan omdat die blokken op vergrote lego blokjes lijken?CORVETTE schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:05:
Een aanklacht jegens een Nederlands bedrijf wordt benoemd
Corvette vindt Lego stom, andere merken bouwstenen zijn veel beter. Dat moet iedereen vinden, dus blijft hij de boodschap herhalen elke keer dat er een aanleiding is om te zeggen dat Lego stom is.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Dat was 1 april, toch?RubjeMazter schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:11:
TLDR: lego klaagt een betonblokken bedrijf aan omdat die blokken op vergrote lego blokjes lijken?
/edit: 90% van de Lego video's van HdS kijk ik al niet meer, het is toch altijd hetzelfde. Zijn filmpjes over de alt-Lego setjes kijk ik wel, die zijn nog leuk om te kijken.
[ Voor 27% gewijzigd door zonoskar op 31-03-2025 16:26 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
En het lijkt erop dat ze zichzelf voorheen Legobeton BV noemden..RubjeMazter schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:11:
[...]
https://stagemarkt.nl/sta...03-4e0a-b01a-3b80f808c73a
Sja, dat is dan vragen om problemen I guess..

Geen idee, vandaar de vraag naar het originele artikel, er is ook al een vertaalslag overheen geweest.
https://betonblock.com/nl/betonnen-legoblokkenRubjeMazter schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:31:
[...]
Geen idee, vandaar de vraag naar het originele artikel, er is ook al een vertaalslag overheen geweest.
Imho terecht dat lego hier over klaagt.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Het is hartstikke terecht dat LEGO dat doet. Je moet je merknaam beschermen. Zodra je merknaam een generieke term wordt (en dat kun je alleen tegenhouden door op te treden tegen merkmisbruik) ben je de sjaak en heeft LEGO als merknaam geen waarde meer.
Ok, maar dit kan Lego als bedrijf enorm schaden aldus CORVETTE. Wie gaat Lego nu boycotten? Of blijven we gezellig bouwen en onze creaties delen?
Zal voor mij weinig veranderenL23 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:41:
Ok, maar dit kan Lego als bedrijf enorm schaden aldus CORVETTE. Wie gaat Lego nu boycotten? Of blijven we gezellig bouwen en onze creaties delen?
Zie het probleem ook niet zo.. Ja Lego is duur maar je hoeft het niet te kopen..
En dan grote zware betonblokken versus kleine plastic lego blokken. Waar hebben we het over.
De merknaam daarin tegen is niet zo verstandig om die te gebruiken.
[ Voor 30% gewijzigd door Brutuss op 31-03-2025 16:47 ]
Ah, top. Dan klopt mijn aanname dus dat er online mogelijk een recentere handleiding te vinden is dan initieel uitgegeven.meesje schreef op zondag 30 maart 2025 @ 16:03:
[...]
Sowieso de online handleiding volgen. Wat ik destijds begrepen heb, is dat er fouten zitten in het gedrukte exemplaar.
Nee, Lego klaagt een betonblokkenedrijf aan omdat ze de term Lego gebruiken op hun website:RubjeMazter schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:11:
[...]
Dat is waar ze over vallen. Hier overigens een Nederlands artikel. Lego stelt dat er inbreuk wordt gemaakt op hun woordmerk, en juridisch gezien klopt dat gewoon.Noppensysteem vergelijkbaar aan lego stenen
De betonblokken van de Betonblock® mallen worden dankzij de noppen aan de bovenzijde van het blok vaak vergeleken met de welbekende lego stenen. Dankzij het noppensysteem zijn de blokken moeiteloos te stapelen en ontstaat er een stevige constructie. De vormvastheid van de Betonblock® mallen zorgt ervoor dat ieder blok precies dezelfde afmetingen heeft. Dit komt het stapelen ten goede en hierdoor passen de blokken perfect op elkaar en de noppen in elkaar.
Hoe het betonbedrijf het doet is natuurlijk wél beschrijvend, maar het beschrijft hun eigen product aan de hand van Lego, en volgens mij mag dit zonder dat dit valt onder merkinbreuk. Het betonbedrijf gebruikt Lego niet als generiek woord namelijk. Ze gebruiken Lego om aan te tonen wat men kan verwachten van hun producten. Verwarring veroorzaken is hier ook niet aan de orde."Het is niet verboden om een beschrijving van het merk Lego te gebruiken, maar bij deze website is het niet beschrijvend."
Dat laatste geldt niet alleen voor de betonmarkt. Als ik zeg dat ik ga Lego'en dan weet ik iedereen wat ik bedoel, ook al gebruik ik wellicht niet-Lego-steentjes. In dat opzicht is Lego wellicht generieker qua term dan Lego zelf graag zou willen.Marketingdirecteur Sander Tacx: "We hebben niet het gevoel dat Lego nu schade ondervindt. Er is nog nooit een achtjarig kind door zijn ouders verwend met een betonblok van 2500 kilo, omdat hij om legoblokken had gevraagd. Het raakt elkaar niet."
Jesse Hofhuis, raadsman van het bedrijf in Heerhugowaard, stelt dat het begrip legostenen al jaren "een gangbare term is in de betonmarkt".
Van de ene kant snap ik Lego wel, en ze moeten hun woordmerk natuurlijk ook gewoon beschermen, maar ik heb ook wel heel erg het idee dat Lego momenteel probeert alles juridisch compleet dicht te timmeren. Wellicht wordt de adem van de concurrentie te heet? Voor hobbyisten of moc-verkopers kan het ook echt vervelend uitpakken want je weet niet hoe ver Lego zal gaan om hun identiteit te beschermen. Persoonlijk krijg ik ook wel een beetje de kriebels van de juridische stappen die Lego onderneemt. In het geval van de treinen-bouwer snapte ik het nog wel, maar in dit geval snap ik de tegenpartij ook. Ben benieuwd naar de eindconclusie in dit verhaal.
Ik denk dat JerryRig dan ook wel een mailtje van Lego kan verwachten als dit al niet mag. Hij zegt vaak dat ribbon cables inelkaar passen als Lego blokjes.
[ Voor 35% gewijzigd door zonoskar op 31-03-2025 22:21 ]
De links van Iketot en Edgenumber eerder op deze vorige pagina laten toch een ander beeld zien imo met "Legobeton BV" en dit soort teksten waarin letterlijk staat (ook in de url) "betonnen Legoblokken". Dan krijg je gewoon Lego aan de deur die hun merkrecht komt beschermen. En dat is nooit omdat ze de hete adem van de concurrentie voelen of omdat Lego hier geen schade van zou hebben zoals deze "zielige" ondernemer wil beweren (die ondertussen wel wil meeliften op de goede naam van Lego), maar gewoon omdat, zoals jezelf ook al aangeeft, ze dat moeten, anders raken ze het merkrecht kwijt.SomerenV schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:09:
Van de ene kant snap ik Lego wel, en ze moeten hun woordmerk natuurlijk ook gewoon beschermen, maar ik heb ook wel heel erg het idee dat Lego momenteel probeert alles juridisch compleet dicht te timmeren. Wellicht wordt de adem van de concurrentie te heet? Voor hobbyisten of moc-verkopers kan het ook echt vervelend uitpakken want je weet niet hoe ver Lego zal gaan om hun identiteit te beschermen. Persoonlijk krijg ik ook wel een beetje de kriebels van de juridische stappen die Lego onderneemt. In het geval van de treinen-bouwer snapte ik het nog wel, maar in dit geval snap ik de tegenpartij ook. Ben benieuwd naar de eindconclusie in dit verhaal.
Held Der Steine zou inmiddels ook wel moeten weten hoe dit werkt ipv het zoveelste filmpje met dom gelul op zijn kanaal te gooien, want als ik me goed herinner, is hij zelf ook eens aangeklaagd door Lego omdat hij inbreuk maakte op hun merkrecht van een 2x2 Legoblokje als logo en hij dat moest verwijderen van zijn Youtube kanaal/real life winkel.
Ik ben sowieso van mening dat de klassieke oudheid en het oude Egypte geweldige thema's op zichzelf zouden zijn.davidov schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:40:
[...]
Precies! En ik zie ook wel een reeks voor me; een kerk of toren in elke stijl van een game. Italië, Egypte, Oude Griekenland, Vikingen, Parijs en iets Japans voor de nieuwe. Genoeg mogelijkheden voor leuke stijlen en bouwtechnieken, en ook ruim genoeg ruimte voor Lego om uit te melken
Lego beperkt in 2026 de grootte van sets tot 1425 onderdelen, aldus Rebrickable
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Dat is al jaar en dag mijn wens sinds ik de prijzen zag van collectable minifigs in de oudere series (specifiek de legionnaire en centurion)Kerngezond schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 00:02:
[...]
Ik ben sowieso van mening dat de klassieke oudheid en het oude Egypte geweldige thema's op zichzelf zouden zijn.
De Duitse concurrent heeft het begrepen:

*edit* blijkbaar hebben/hadden ze inderdaad ook een serie ivm het oude Egypte?

[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 01-04-2025 07:39 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Wat? Echt belachelijk, geen grote ucs sets meer. Ik ben helemaal klaar met Lego. 😏Jakkus schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 07:28:
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Voor jou brengt Lego speciaal deze set nog uit dit jaar : LEGO Star Wars 75419 Death Star (Ultimate Collector Series) telt meer dan 9000 stenen .gielie schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 07:35:
[...]
Wat? Echt belachelijk, geen grote ucs sets meer. Ik ben helemaal klaar met Lego. 😏
Op 1ct na ook de eerste set die €1000 zal kosten (geen grap)
Uit een bedrijfslek heb ik begrepen dat ze in de markt van betonnen Legoblokken willen stappen.
Dat lossen ze op door grote sets op te splitsen in kleinere sets. Dus in plaats van een hele auto, koop je 5-6 sets die samengevoegd kunnen worden tot een hele auto.gielie schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 07:35:
[...]
Wat? Echt belachelijk, geen grote ucs sets meer. Ik ben helemaal klaar met Lego. 😏
Hebben ze al voor Harry PotterTransportman schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:09:
[...]
Dat lossen ze op door grote sets op te splitsen in kleinere sets. Dus in plaats van een hele auto, koop je 5-6 sets die samengevoegd kunnen worden tot een hele auto.
Ja, zo las ik wel de reactie van @Transportman . Wilde eerst nog zeggen "breng ze niet op ideeën" maar toen dacht ik aan HP
Die grote sets heten niet voor niks modulars natuurlijk. Die zijn perfect om in stukjes uit te brengen! 🧠
Dit klinkt niet eens als een slecht idee. Power Rangers Megazord?Transportman schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:09:
[...]
Dat lossen ze op door grote sets op te splitsen in kleinere sets. Dus in plaats van een hele auto, koop je 5-6 sets die samengevoegd kunnen worden tot een hele auto.
Wat toevallig dat ze dat nieuws op 1-4-25 brengen!Jakkus schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 07:28:
scintillating
Dus de Amerikanen krijgen sets met 4125 stukjes?Tc99m schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:09:
[...]
Wat toevallig dat ze dat nieuws op 1-4-25 brengen!
Haha heel scherp, ik las 'm eerst als 'ja duh het is 1 april' en toen haalde ik in m'n hoofd de streepjes weg en toen viel 't kwartje pasTc99m schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:09:
[...]
Wat toevallig dat ze dat nieuws op 1-4-25 brengen!
Boffen zij weerKapoen schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:47:
[...]
Dus de Amerikanen krijgen sets met 4125 stukjes?
scintillating
Ik kreeg klachten van de vrouw (terecht, maar zeg het niet tegen haar), maar weiger van de meeste sets de dozen weg te doen. Terwijl ik stiekem ook wel weet dat ik in mijn leven nooit afscheid zal nemen van de meeste sets.Rene schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 07:52:
Ik heb zojuist een deel van mijn dozen bij het papier afval gedaan…. Heb er nu al spijt van. Het begon steeds meer plek in te nemen, zeker met een groter wordende verzameling ongeopende sets……
[Afbeelding]
Als compromis maak ik ze nu plat. Netjes met een lang dun scherp mes de lijmlaag lossnijden en dan plat in een grote doos.
Zelfde doe ik met de ongebouwde sets, was het er wel mee eens dat de backlog wel erg veel kast, bovenkant kast en trapkast ruimte begon in te nemen. Dus nu waterdichte kisten gekocht zodat ze op de zolder in de garage kunnen.
En er is weer voldoende ruimte voor een nieuwe voorraad.
Nieuwe ervaring. De 60422 Seaside Harbour with Cargo Ship heeft dikke krassen in een onderdeel. Echt wel meer dan wat oppervlakkige oneffenheid!
/f/image/lQU7sRNCaa5pe7ZyY7RDnqB8.png?f=fotoalbum_large)
Ook Bouwsteentjes.info heeft nieuws:
The LEGO Group is nu ook de grootste sticker-producent ter wereld!
"Want aan het einde van een pittige werkdag maakt de ziel van een volwassen LEGO-fan een sprongetje van blijdschap als er weer een sticker geplakt mag worden. Toch?"
"Want aan het einde van een pittige werkdag maakt de ziel van een volwassen LEGO-fan een sprongetje van blijdschap als er weer een sticker geplakt mag worden. Toch?"
[ Voor 27% gewijzigd door Jakkus op 01-04-2025 14:40 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ik dacht, dit is een niveau van sarcasme, dat heb je zelf verzonnen. Maar als ik het artikel mag geloven is dit echt een quote van het hoofd grafische vormgeving van Lego. Ik mag toch hopen dat dit een misselijke 1 aprilgrap is.Jakkus schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:40:
Ook Bouwsteentjes.info heeft nieuws:

Je bedoelt Ingen Klistermærker, oftewel Geen Stickers?Kerngezond schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:49:
[...]
Ik dacht, dit is een niveau van sarcasme, dat heb je zelf verzonnen. Maar als ik het artikel mag geloven is dit echt een quote van het hoofd grafische vormgeving van Lego. Ik mag toch hopen dat dit een misselijke 1 aprilgrap is.
scintillating
Het houdt maar niet op met de wonderbaarlijke LEGO-feitjes vandaag, blijkbaar hadden minifiguren bijna échte kapsels gehad!
/f/image/yzdECSPSsx99H86xqzjDiTHF.png?f=fotoalbum_large)
Uit officiële LEGO bron, dus het móét wel waar zijn!
https://www.lego.com/nl-nl/minifigurehistory
/f/image/yzdECSPSsx99H86xqzjDiTHF.png?f=fotoalbum_large)
Uit officiële LEGO bron, dus het móét wel waar zijn!
https://www.lego.com/nl-nl/minifigurehistory
scintillating
Ik word te oud voor het internet.Tc99m schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:51:
[...]
Je bedoelt Ingen Klistermærker, oftewel Geen Stickers?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sP8bDIM6uwnFqUUBrk4CnLHw.jpg?f=user_large)
Ik kon zweren dat dit 'glas' glashelder was toen ik de set uitpakte. Maar een paar dagen later lijkt het toch best blauw. Is dit mijn verbeelding en zijn die transparante onderdelen gewoon blauwig nu, of is het echt dat de kleur veranderd als het een tijdje (paar dagen) in de kamer staat (niet eens in de zon)? Ik had hetzelfde gevoel bij de Classic Batmobile. De ramen in die set zijn ook al zo blauw (geworden).
Ja hoor, niets mis met een beetje meedoen toch?himlims_ schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:28:
Jullie snappen dat het om een 1 april grap gaat….
Tweakers Lego MOC Challenge 35 - april & mei 2025
Vorige maand is er geen challenge geweest, maar deze maand (eigenlijk 2 maanden) weer wel.Deze keer een Technic set. Allemaal meedoen met de Mercedes-AMG F1 W14 E Performance Pull-Back (42165).

Tweakers Lego MOC Challenge 35 - april & mei 2025
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GVHOmifHpNuuKemyrRl7RQ9i.jpg?f=user_large)
Grote Enphase topic • IQ Gateway lokaal uitlezen • PVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023
Set 60454? Volgens bricklink moet 'ie trans-clear zijn.zonoskar schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:27:
[Afbeelding]
Ik kon zweren dat dit 'glas' glashelder was toen ik de set uitpakte. Maar een paar dagen later lijkt het toch best blauw. Is dit mijn verbeelding en zijn die transparante onderdelen gewoon blauwig nu, of is het echt dat de kleur veranderd als het een tijdje (paar dagen) in de kamer staat (niet eens in de zon)? Ik had hetzelfde gevoel bij de Classic Batmobile. De ramen in die set zijn ook al zo blauw (geworden).
trans-light blue is idd veel blauwer. @zonoskar kan het nog aan het type licht liggen? Helder wit LED licht heeft ook een blauwe factor?mawashigeri schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 20:38:
[...]
Set 60454? Volgens bricklink moet 'ie trans-clear zijn.
Ik heb een blacklight (kan je mooi de trans neon kleuren mee laten fluoresceren), en het viel me op dat de nieuwere trans clear onder de blacklight ook een beetje blauwig oplicht. Misschien gebruiken ze een ander soort plastic. Het kan zijn inderdaad dat het er onder verschillend licht wel/niet blauw uitziet.almightyarjen schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:15:
[...]
trans-light blue is idd veel blauwer. @zonoskar kan het nog aan het type licht liggen? Helder wit LED licht heeft ook een blauwe factor?
Dat, of je moet misschien niet zoveel binnen gourmetten
Ik wil nog steeds mijn Ice Planet collectie eens verlichten met een blacklight. Heb je een suggestie?LvanW schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:35:
[...]
Ik heb een blacklight (kan je mooi de trans neon kleuren mee laten fluoresceren), en het viel me op dat de nieuwere trans clear onder de blacklight ook een beetje blauwig oplicht. Misschien gebruiken ze een ander soort plastic. Het kan zijn inderdaad dat het er onder verschillend licht wel/niet blauw uitziet.
Dat, of je moet misschien niet zoveel binnen gourmetten
64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III
vind dit er wel heel gaaf uit zien; https://www.reddit.com/r/...on_ii_blacklight_display/Veneficus schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:12:
[...]
Ik wil nog steeds mijn Ice Planet collectie eens verlichten met een blacklight. Heb je een suggestie?

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 02-04-2025 10:19 ]
Ondanks dat de set wel erg duur is gelet op het aantal steentjes toch maar besteld als LOTR fanArcher_VC10 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:34:
Toch leuk gemaakt deze aankondiging:
[YouTube: LEGO Lord of the Rings - Official Mini Movie (feat. Sean Astin)]
Net als de Ene Ring weet LEGO je ook op slinkse en subtiele wijze te manipuleren om uiteindelijk te doen wat zij willen.derKaiser29 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:41:
[...]
Ondanks dat de set wel erg duur is gelet op het aantal steentjes toch maar besteld als LOTR fan
scintillating
Niet besteld bij LEGO zelf? Geen interesse in de GWP?derKaiser29 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:41:
[...]
Ondanks dat de set wel erg duur is gelet op het aantal steentjes toch maar besteld als LOTR fan
Toch pas vanaf zaterdag beschikbaar?
Juist alleen al voor de GWP wil ik de set bij LEGO zelf bestellen.
[ Voor 5% gewijzigd door Rotinomm op 02-04-2025 13:22 ]
Voor VIPs (kan iedereen zijn, als je maar account hebt) is de set per vandaag beschikbaar. De GWP kan zomaar zaterdag reeds op zijn is de ervaring!Rotinomm schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:19:
[...]
Niet besteld bij LEGO zelf? Geen interesse in de GWP?
Bij interesse vandaag dus bestellen / naar de Official Lego Store!
Top, thanks! Zojuist besteld.Goosebirdy schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:25:
[...]
Voor VIPs (kan iedereen zijn, als je maar account hebt) is de set per vandaag beschikbaar. De GWP kan zomaar zaterdag reeds op zijn is de ervaring!
Bij interesse vandaag dus bestellen / naar de Official Lego Store!
Waardeer de tip!
Weet iemand of het LEGO paspoort ook buiten Europa een ding is? Ik ga over 2 weken naar Canada en vraag mij af of het nut heeft om mijn LEGO paspoort mee te nemen.
Zeker wel, als VIPRotinomm schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:19:
[...]
Niet besteld bij LEGO zelf? Geen interesse in de GWP?
yup! ding neemt ook zo veel ruimte in ;-) meeste lego winkels zijn er bekend mee; maar niet iedere medewerker!markkie95 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:14:
Weet iemand of het LEGO paspoort ook buiten Europa een ding is? Ik ga over 2 weken naar Canada en vraag mij af of het nut heeft om mijn LEGO paspoort mee te nemen.
En daar staan ze dan, 20 jaar op die zolder 🙈Prosac schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:33:
[...]
Ik kreeg klachten van de vrouw (terecht, maar zeg het niet tegen haar), maar weiger van de meeste sets de dozen weg te doen. Terwijl ik stiekem ook wel weet dat ik in mijn leven nooit afscheid zal nemen van de meeste sets.![]()
Als compromis maak ik ze nu plat. Netjes met een lang dun scherp mes de lijmlaag lossnijden en dan plat in een grote doos.
Zelfde doe ik met de ongebouwde sets, was het er wel mee eens dat de backlog wel erg veel kast, bovenkant kast en trapkast ruimte begon in te nemen. Dus nu waterdichte kisten gekocht zodat ze op de zolder in de garage kunnen.
En er is weer voldoende ruimte voor een nieuwe voorraad.![]()
Good to know! En nee dat van die ruimte weet ik wel, maar zou jammer zijn om hem mee te nemen voor nikshimlims_ schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:31:
[...]
yup! ding neemt ook zo veel ruimte in ;-) meeste lego winkels zijn er bekend mee; maar niet iedere medewerker!
Ik heb een led "TL" armatuur gekocht bij ledtohave.nl. Helaas bleek die wat te groot, dus niet opgehangen, wel foto's mee gemaakt. Mooiste optie is denk ik uv led strips kopen en zelf op maat maken.Veneficus schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:12:
[...]
Ik wil nog steeds mijn Ice Planet collectie eens verlichten met een blacklight. Heb je een suggestie?
:strip_exif()/f/image/bIYc8k8PHzWW0HmRjQQicmwL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sD5wVCs34QcUzEONp6tHYhNm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LW1YjwfLN2wpRvAbPx7ilgpS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/izsNsDLI27Qd4COQ667PB01I.jpg?f=fotoalbum_large)
over dozen gesproken, iemand nog een doos van een 6394 liggen? 😇
Ik zou het doen!
Daar gaat mijn kinderhart toch sneller van kloppen, geweldig! Ik heb zelf alleen een UV zaklantaarn, ook erg handig om lastige kleuren uit elkaar te houden (en soms te ontdekken dat Lego ineens een andere mix gebruikt voor 'dezelfde' kleur).LvanW schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:39:
Ik heb een led "TL" armatuur gekocht bij ledtohave.nl. Helaas bleek die wat te groot, dus niet opgehangen, wel foto's mee gemaakt. Mooiste optie is denk ik uv led strips kopen en zelf op maat maken.
[Afbeelding]
kuddos voor doorzetten! gefeliciteerd met de piano. En als nu terug kijkt dan is die ellende snel vergeten, en ben je extra trots op het eind resultaat!Hansw1 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 17:20:
[...]
Hier nog even een foto en een van de drie andere die ik de afgelopen maanden heb gebouwd [Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Misschien dat die glijbaan gebruikt kan worden in combinatie met de modulaire knikkerbaan van
Atmoz - Tweaker ontwerpt modulaire knikkerbaan met sensoren en iot-integratie?
Dan komen ze daar ook eens van die overtollige voorraad af

(of niet natuurlijk en worden er nog meer van besteld, omdat ze ineens zo in trek zijn...)
[ Voor 10% gewijzigd door RichardG op 03-04-2025 15:14 ]
At the end of each great post, there is a disappointing signature
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"