Tweakers Lego MOC Challenge 35 - april & mei 2025 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:01
Mede-auteur:
  • Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:52

Jakkus

Tweakers Lego MOC Challenge 35 - april & mei 2025

Welkom bij de Tweakers Lego MOC Challenge! MOC betekent ‘My own creation’. Elke maand dagen we elkaar uit om van een kleine Legoset zelf een mooie creatie te maken en die met elkaar te delen.

Omdat het deze keer een wat duurdere set is, gaan we de aankomende twee maanden aan de slag met een set uit de Technic serie, en wel de Mercedes-AMG F1 W14 E Performance Pull-Back (42165).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/GVHOmifHpNuuKemyrRl7RQ9i.jpg

Challenge april & mei 2025
Set: Mercedes-AMG F1 W14 E Performance Pull-Back | Onderdelen: 240
Bricklink onderdelenlijst | Brickwatch
Verkooppunten, o.a.: Intertoys | Kruidvat | Bol | Lego | Amazon
Gebruik extra minifigs toegestaan: nee
Gebruik baseplate toegestaan: nee
Gebruik reserveonderdelen toegestaan: ja

Opzet
Elke maand wordt een Legoset aangewezen (normaal rond de €10-20) waar jij al dan niet aan de hand van een thema zelf iets van kunt maken. Daar maak je één of meerdere foto’s van. Die deel je met ons in dit topic. Vervolgens kunnen je medetweakers aan het einde van de maand door een like hun stem op jouw creatie uitbrengen. Tot slot worden de stemmen geteld, en wordt de winnaar bekend gemaakt!

Regels
  • Iedereen mag meedoen! Ook als je weinig ervaring hebt met Lego. Gewoon proberen! Slechts één deelname per persoon (Tweakers account).
  • Het is de bedoeling dat je je houdt aan de voorwaarden die in de maandelijkse challenge genoemd worden.
  • Je kunt je creaties delen tot een paar dagen voor het eind van de maand. Vervolgens kunnen andere tweakers erop stemmen door je inzending te liken.
  • Je kunt op elkaars creaties stemmen door ze te liken. Hier zijn geen restricties aan verbonden (bijv. hoeveel likes je mag geven). De inzending met de meeste likes wint de challenge.
  • Je mag zoveel WIP's (=Work In Progress) posten als je wil. Zet bij je uiteindelijke inzending het woord ‘Final’ in je post, dan weten we dat we dat bericht kunnen pinnen.
  • Je bent vrij om op elkaars creaties te reageren. Hou het wel opbouwend en positief.
  • Het is de bedoeling dat je alleen creaties deelt die je speciaal voor deze challenge gemaakt hebt.
  • Een render gemaakt in Studio of LDD is ook toegestaan, mits het in het echt ook zo na te bouwen is, en alleen de stenen van de genoemde set gebruikt worden.
  • Met ‘reserveonderdelen’ worden de extra onderdelen bedoeld die bij de set geleverd worden. Vaak is dit 1 extra van de allerkleinste onderdelen.
  • Als je meerdere foto’s plaatst in één post, probeer de thumbnails dan klein te maken, dat houdt het overzichtelijker.
  • Dit topic is bedoeld voor het plaatsen van foto’s van jouw creaties. Ook mag je in dit topic op elkaars creaties reageren. Voor overige Legopraat is Het Grote Lego Topic - Deel 8.
  • Heb je een vraag of opmerking over de regels, of wil je de TS ergens op wijzen? Graag in het discussietopic.

Sluitingsdatum
Je kunt je creaties delen tot woensdag 28 mei 21:00 (Daarna kan ook nog, maar dan loop je mogelijk stemmen mis).

Stemmen
Stemmen op de gepinde FINAL inzendingen via de likeknop is geopend vanaf woensdag 28 mei 21:00 en sluit op zaterdag 31 mei om 21:00. Kort hierna wordt de uitslag in dit topic en in het Legotopic bekend gemaakt.

Winnaars
Als jij de maandelijkse challenge wint kom je in de lijst van eeuwige roem en glorie te staan in het Het Tweakers Lego MOC Challenge discussietopic!

Veel succes en vooral plezier bij het bouwen! We kijken uit naar jullie creaties :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/ovB7GjPtcvAkTzmcEy2KOitP.jpg

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luther
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 09:33
Leuk! Ik heb em besteld. Ik ben benieuwd of er wat mee te maken valt...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
Ik heb het via Amazon besteld, is daar €21,95 incl verzenden. Komt vanavond binnen. Dan eerst maar eens de wagen zelf bouwen, om wat feeling met de steentjes te krijgen. Technic is toch wel weer heel anders als 'gewone' Lego. We hebben het een keer eerder gedaan, toen kwamen er best veel leuke bouwsels uit.

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
Eerst de set maar eens gebouwd zoals het moet zijn (maar dan zonder stickers)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6O5qe7ArrP-Sg2j7_DxJxtFVVCs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hOhgQUIoVx8Es3MueKMZIVgR.jpg?f=user_large

Best weer even wennen dat Technic, toch een totaal andere manier van bouwen. Nu maar eens bedenken wat er anders van te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3W
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online

R3W

Leuk weer een nieuwe challenge. Na de vorige smaakt dat toch wel naar meer.
Persoonlijk heb ik niets met raceauto’s, en merk toch wel dat dat me iets tegenhoudt om de set aan te schaffen. Daarom vanmiddag de set ingeladen in Stud.io om het via die weg te proberen. Maar ik moet toegeven dat me dat wel tegenviel.
Om digitaal op een zelfde manier te spelen met de blokjes en proberen iets te maken is een stuk lastiger dan fysiek in je handen. Vooral het ‘prutsen’ en proberen om te kijken of iets werkt is heel lastig.
Als je al een concreet idee in je hoofd hebt en doordacht hebt hoe je dat kunt maken lukt dat prima. Maar vooral het creatieve proces met try and error wordt in mijn hoofd op de digitale manier bij geblokkeerd.
Gelukkig hebben we nu twee maanden. Nog tijd genoeg om te overwegen de set toch aan te schaffen of misschien lukt het later digitaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoeteC
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-08 14:31
Leuk! Ik doe mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
En daar zit je dan met een bak vol steentjes.
Wel een hoop 'vleugels'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qiTDPt8eOEVVKCCt5gCkrufZ-UE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/P2xobARw5CV34rxsJxaCyLld.jpg?f=user_large

Nu nog inspiratie krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3W
  • Niet online

R3W

Even een vraag over de spelregels. Is het ook toegestaan om de onderdelen van deze set uit mijn eigen voorraad te verzamelen (mogelijk in een andere kleur) en daarmee iets te bouwen. Of gaat dan de voorkeur uit naar om de creatie in Stud.io na te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
Ik vind het prima als je zelf onderdelen van je eigen inventaris erbij pakt, zolang je maar geen andere onderdelen dan dat in de set zit gebruikt. Andere kleur is prima.
Mag in stud.io, maar de meeste bouwen fysiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3W
  • Niet online

R3W

Voor mijn gevoel een beetje aan het stuntelen met wat nu handig is om te doen. Nu toch maar een opzetje in stud.io gemaakt. Er staat 'iets op poten'. Kijken waar we op uit gaan komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EvDEF4-exUUAfy4h9dVcx_REd3s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o1a3aUe1TSgAdmBHBKYsQPmQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Ben benieuwd of iemand die pullback motor leuk kan verwerken in de build, voor een bewegend deel.
Zat zelf aan een draaimolen/zweefmolen te denken.

Voor mij helaas het verkeerde team, dus ga deze niet kopen.
Stud.io ben ik helaas niet zo bedreven in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoeteC
Het is best lastig om er iets leuks van te maken; ik kom toch al snel uit op een soort wagentje. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdEZAgK0W2erRJb5a_AcSdxLZ4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/knuUBf72UDloXIc6Hez8D6QA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fjeoq-hXhPZzSQCcI2YqyfuUwBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vfhMbKhd5lW9r71eYK7nXqBJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
Leuk gedaan!
Het is zeker een best lastige set. Ik ben ook wat aan het freubelen, maar komt nog niet echt tot een resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gaat deze Challenge nu gedurende de maand Mei een verlenging qua doorlooptijd krijgen? Ik vond het met al die specifieke 'Technik' onderdelen al een érg lastige challenge toen ik 'm op de dag van posten (1-April) binnen zag komen op GoT :+

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 03-05-2025 16:58 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
De meeste challenges duren 1 maand. Ik heb voor deze vanaf het begin al gelijk voor 2 maanden gekozen, juist omdat het wat lastiger is en ook nog vakanties / feeatdagen in zitten.

Ik merk het bij mij zelf ook, moet nog steeds mijn bouwsel afmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoeteC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-ALjVMZpAiAVyU7tDznI4pKvd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oWyKcgbXGIpgrxC282dIeSTF.jpg?f=fotoalbum_large

Ter inspiratie nog even de batmobile gemaakt van Rebrickable.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3W
  • Niet online

R3W

BoeteC schreef op zondag 11 mei 2025 @ 10:22:
[Afbeelding]

Ter inspiratie nog even de batmobile gemaakt van Rebrickable.com
Die is goed gelukt. Ik zou bijna alsnog deze set aanschaffen om deze MOC te bouwen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• R3W
  • Niet online

R3W

Het was een hele uitdaging, een moeilijke set om iets anders van te maken. Maar hierdoor na veel pogingen met echt vs digitaal bouwen nu wel leren werken in Stud.io. Hier is het een poging tot een olifant geworden. De pullback motor niet gebruikt (helaas).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yl1wJLIyodtdqCrJ5TQXMtdA8g=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/Sai3HHGZy0EJR4rp0LM6jlGE.gif?f=fotoalbum_large

Deze inzending is gelijk mijn final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
Wat super origineel bedacht! Erg creatief :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BoeteC
Een kleine quad gemaakt. Mocht ik geen tijd meer vinden wordt dit mijn final inzending.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Al3GYLALJLCDE_mB3iu1WnVdcFk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RnnCDRaBznzck43NAnxvFZQi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoeteC
R3W schreef op zondag 18 mei 2025 @ 11:44:
Het was een hele uitdaging, een moeilijke set om iets anders van te maken. Maar hierdoor na veel pogingen met echt vs digitaal bouwen nu wel leren werken in Stud.io. Hier is het een poging tot een olifant geworden. De pullback motor niet gebruikt (helaas).

[Afbeelding]

Deze inzending is gelijk mijn final.
Heel origineel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3W
  • Niet online

R3W

BoeteC schreef op zondag 18 mei 2025 @ 15:51:
Een kleine quad gemaakt. Mocht ik geen tijd meer vinden wordt dit mijn final inzending.

[Afbeelding]
Die is ook schattig. Leuke creatie.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Pazo
Hierbij mijn inzending, een dragracer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDJ2c_PXYP0fWbcD55EQqARxgR0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/23NahuLe7zzYxy7I2fEs5pLv.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TrilaCiHKeXiF7EkTQhTmwznzNU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9jytD5pyX2kweCr2zpd6gaV4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YaWV4JCsQ5Pu5AoP7Aof-vDIxrU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VnnHxAu7yTbNXsPaE4UoZNoU.jpg?f=user_large

Het was moeilijker dan ik dacht om iets te bouwen, maar ik ben best tevreden met het resultaat. Alleen is de achteras wat te lang. Heb ook nog even met dubbele achterbanden geprobeerd, maar dat zag er niet zo mooi uit. Dan is zo beter.
De pullback functie zit er trouwens ook in :)

FINAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3W
  • Niet online

R3W

Pazo schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:06:
Hierbij mijn inzending, een dragracer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het was moeilijker dan ik dacht om iets te bouwen, maar ik ben best tevreden met het resultaat. Alleen is de achteras wat te lang. Heb ook nog even met dubbele achterbanden geprobeerd, maar dat zag er niet zo mooi uit. Dan is zo beter.
De pullback functie zit er trouwens ook in :)

FINAL
Leuk en strak ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Duimpjes staan aan.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
De Duimpjes staan aan, er kan gestemd worden op de gepinde posts, maar helaas maar 3 inzendingen. Wellicht toch een te lastig setje.
Even kijken waar het strand, en anders de eer naar alle 3 :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:52
Pazo schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 20:30:
De Duimpjes staan aan, er kan gestemd worden op de gepinde posts, maar helaas maar 3 inzendingen. Wellicht toch een te lastig setje.
Even kijken waar het strand, en anders de eer naar alle 3 :)
Ondanks dat het maar 3 inzendingen zijn, vind ik het heel erg tof wat jullie met dit setje gedaan hebben! :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pazo
Sorry dat het even duurde / wat later is dan gebruikelijk, maar had de afgelopen dagen wat andere dingen aan mijn hoofd. Hierbij dan de uitslag:

🥇@Pazo 🥈@R3W 🥉@BoeteC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/5MvuViiagOWPfBvzutDGmRyS.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/LWNbj7HzRawmNVJsUEymcYva.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/8QumI49br8mKtlfVfAk2u5fh.jpg

Ideeën voor een volgende challenge mogen in Tweakers Lego MOC Challenge discussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luther
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 09:33
Leuke builds geworden! Gefeliciteerd!

Ik kon er helaas niks mee :/
Volgende keer beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
Deze set was zeker lastig, getuigende het beperkt aantal inzendingen.
Volgend setje maar weer richting 'gewone' lego :)

Pagina: 1