Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 104 ... 117 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:19
himlims_ schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:12:
[...]

kuddos voor doorzetten! gefeliciteerd met de piano. En als nu terug kijkt dan is die ellende snel vergeten, en ben je extra trots op het eind resultaat! :>
Dat klopt 100% ; vandaag de 10335 Endurance binnen gekregen
Begin nu met bouwen van deze set met meer vertrouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hansw1 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 15:26:
[...]

Dat klopt 100% ; vandaag de 10335 Endurance binnen gekregen
Begin nu met bouwen van deze set met meer vertrouwen
als je de piano met succes hebt afgerond, en het mechanisme werkt; is iedere andere set 'peanuts'

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:54
Zijn hier vragen toegestaan met betrekking tot Rebrickable?

Indien dit niet is toegestaan, is er iemand zo vrij om mij in DM even verder te helpen met het bestellen van ontbrekende parts van een Moc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vandaag de onderdelen voor de 'fix' van de Williams F1 auto van Mansel (10353) bestelt. Daarbij weer iets vreemds gezien in bricklink. In eerste instantie had ik voor mijn wanted list geen voorkeur voor nieuw of gebruikt. Daarbij kwam bricklink met 4 winkels met een totaal van 29 euro. Ik zag dat veel onderdelen toch al nieuw waren, dus ik wou eens proberen om alle onderdelen nieuw te kopen, dus de wanted list aangepast naar alleen nieuw. Toen kwam bricklink met 3 winkels voor 21 euro. Huh? Maar goed, dan maar alles nieuw gekocht :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:36
Rotinomm schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:36:

Indien dit niet is toegestaan, is er iemand zo vrij om mij in DM even verder te helpen met het bestellen van ontbrekende parts van een Moc
Als 't goed is, is dat gewoon toegestaan.
Wat is je vraag? :)

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:59
Rotinomm schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:36:

Waarom zou dat niet mogen?

Wat wil je weten?

In rebrickable kun je je eigen sets/parts toevoegen. Wat je mist in een lijstje laten zetten en exporteren naar een wanted list in Bricklink. In bricklink zoeken naar verkopers en bestellen.

Let trouwens op: veel makers van MOC's (inclusief ikzelf) letten te weinig op de zeldzaamheid en dus de prijs van bepaalde blokjes. Je kunt als je niet oplet blokjes van zeg 4 euro moeten bestellen, terwijl een net zo goed alternatief 8 cent is. Kijk hierbij naar vorm en kleur.

De prijs kun je het makkelijkst in je wanted list toevoegen. Gewoon alles selecteren, price, past 6 months en je krijgt overal een goede indicatie. Als dan iets boven jouw grens is, check dan even of dat blokje wel echt nodig is en of er niet een net zo goed alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
Tijll schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:38:
[...]

Als 't goed is, is dat gewoon toegestaan.
Wat is je vraag? :)
Ik wil voor het eerst onderdelen bestellen voor een MOC. Nou heb ik 98% bij dezelfde shop kunnen bestellen en nu ontbreekt dus nog de laatste 2% natuurlijk nog. Is er een mogelijkheid dat ik snel een overzicht kan krijgen waar deze onderdelen misschien gezamenlijk te bestellen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
Rotinomm schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:39:
[...]

Ik wil voor het eerst onderdelen bestellen voor een MOC. Nou heb ik 98% bij dezelfde shop kunnen bestellen en nu ontbreekt dus nog de laatste 2% natuurlijk nog. Is er een mogelijkheid dat ik snel een overzicht kan krijgen waar deze onderdelen misschien gezamenlijk te bestellen zijn?
Beter alles exporteren en in bricklink de auto-select functie gebruiken. Dan zoekt ie verschillende winkels bij elkaar die samen alles hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rotinomm
Lennnn schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:42:
[...]

Beter alles exporteren en in bricklink de auto-select functie gebruiken. Dan zoekt ie verschillende winkels bij elkaar die samen alles hebben.
Kijk, dit is precies wat ik zocht!

Zo makkelijk kan het dus zijn, dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Ik zie nu dat je de Lego sets kan registreren door de Qr code te scannen van de bouwinstructie
Als ik dat doe krijg ik een melding : we kunnen deze pagina niet vinden
heeft iemand hier ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:02

GeeBee

Oddball

Heeft iemand hier toevallig de software voor de EV3 olifant?
De pdf in het oude format (MIT) heb ik wel gevonden, maar tegenwoordig is de EV3 Education software verticaal (Scratch-like).
Dus de ouder versie is al een eerste stap, maar liefst natuurlijk in het nieuwe format.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:32

QuattroNL

It is I.

Hansw1 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 20:56:
Ik zie nu dat je de Lego sets kan registreren door de Qr code te scannen van de bouwinstructie
Als ik dat doe krijg ik een melding : we kunnen deze pagina niet vinden
heeft iemand hier ervaring mee
Uit ervaring weet ik dat je eerst ingelogd moet zijn op de Lego-site (dus je moet een account hebben) en dan pas de QR-code scannen (alles op hetzelfde device, bij voorkeur gewoon je telefoon).
Dan gaat het bij mij altijd goed.

O, je krijgt altijd maar 20 punten, ongeacht de grootte/prijs van de set :+

[ Voor 5% gewijzigd door QuattroNL op 03-04-2025 21:11 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:23
buurman3 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:34:
[...]

En daar staan ze dan, 20 jaar op die zolder 🙈
Mooie erfenis, al die oude Icons en Star Wars sets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3W
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online

R3W

GeeBee schreef op donderdag 3 april 2025 @ 21:08:
Heeft iemand hier toevallig de software voor de EV3 olifant?
De pdf in het oude format (MIT) heb ik wel gevonden, maar tegenwoordig is de EV3 Education software verticaal (Scratch-like).
Dus de ouder versie is al een eerste stap, maar liefst natuurlijk in het nieuwe format.
Dat was even graven in het archief, maar gevonden. Dit is van de originele oude LEGO Education software. Ik weet niet of die in de huidige software te openen is, maar werkt wel op de EV3 brick.

https://www.dropbox.com/s...bjec612x&st=25ozraso&dl=0

Een deel van mijn LEGO collectie staat te koop via BrickLink en hier op V&A.
Bekijk mijn 3D models en prints op mijn Printables profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
QuattroNL schreef op donderdag 3 april 2025 @ 21:10:
[...]

Uit ervaring weet ik dat je eerst ingelogd moet zijn op de Lego-site (dus je moet een account hebben) en dan pas de QR-code scannen (alles op hetzelfde device, bij voorkeur gewoon je telefoon).
Dan gaat het bij mij altijd goed.

O, je krijgt altijd maar 20 punten, ongeacht de grootte/prijs van de set :+
Als ik op mijn telefoon heb ingelogd met mijn account en daarna de Qr code moet scannen dan ga ik naar camera en lees de Qr code in . Ik krijg dan toch de melding weer dat hij de pagina niet kan vinden
Doe ik iets verkeerd

Het is inmiddels gelukt
Ik heb 2 accounts. een met emailadres en een met gebruikersnaam De laatste werkt

[ Voor 7% gewijzigd door Hansw1 op 03-04-2025 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Als je een beloning wil aanvragen moet je dan ook iets anders bestellen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:02

GeeBee

Oddball

R3W schreef op donderdag 3 april 2025 @ 22:33:
[...]Dat was even graven in het archief, maar gevonden. Dit is van de originele oude LEGO Education software. Ik weet niet of die in de huidige software te openen is, maar werkt wel op de EV3 brick.
Bedankt!
Het werkt niet in de nieuwe EV3 software, wel in de oudere LabView software,
https://education.lego.co...dstorms-ev3-lab/software/

Omzetten is me nog niet gelukt.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Rotinomm schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:39:
[...]

wat ik meestal doe; export maken van de parts list

die parts-list bij bricklink pagina importeren als unieke wishlist

vervolgens kun je auto-select proberen (dat is vaak een goed startpunt - maar 9/10x niet het meest efficente/goedkoopste)

kijk of je het aantal verschillende bestellingen/shops kunt beperken (geregeld zijn de verzendkosten hoger dan de individuele blokjes) ofwel; soms is meer betalen per blokje, en zo aantal verzendkosten beperken efficenter dan goedkope blokjes maar x-aantal keer verzendkosten.

kijk of er alternatieve zijn (ik doe dat via stud.io - maar zijn vaste betere mogelijkheden) selecteer jouw 'parts' en vervolgens kun je kijken of je "hetzelfde" blokje goedkoper kunt krijgen

imho is gebruikt/tweede hands een prima keuze; altijd alles nieuw, kan de prijs behoorlijk doen oplopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Het is me niet helemaal duidelijk
Ik zou graag de scheepschronometer als insiders beloning willen hebben door 2400 punten in te leveren
Nu staat er : Krijg deze verzamelbare LEGO® Scheepschronometer-set. Vanaf 29-11-2024 kun je 2400 punten inwisselen voor deze set die hoort bij de set LEGO® Icons De Endurance (10335) (geen aankoop vereist). Een LEGO® Insiders-lidmaatschap is vereist.

Er staat geen aankoop vereist ; bedoelen ze alleen voor de Endurance of dat je helemaal niets hoeft te kopen en alleen de 2400 punten hoeft in te leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Dat laatste @Hansw1 .

Ik zou hem ook in kunnen wisselen voor punten maar ik heb de Endurance niet. :+

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bv1vEbqLXSYbsxnrAR7LyhTc4pY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBCo90pyQlV2ktJ9AnBfRHC6.jpg?f=fotoalbum_large

A wizard is never late nor is he early. He arrives precisely when he means to.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:12
Jakkus schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:40:
Ook Bouwsteentjes.info heeft nieuws:
The LEGO Group is nu ook de grootste sticker-producent ter wereld! :p

"Want aan het einde van een pittige werkdag maakt de ziel van een volwassen LEGO-fan een sprongetje van blijdschap als er weer een sticker geplakt mag worden. Toch?"
Hoewel het 1 april is wordt ik soms wel gek van de stickers. Zeker als je al vrij veel betaald voor een set :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik maak meestal wel een sprongetje van geluk als een sticker er recht, in het midden en zonder rommel of luchtbel eronder op het steentje geplakt is. Helaas komt dat vrijwel nooit voor.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Hansw1 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:20:
Het is me niet helemaal duidelijk
Ik zou graag de scheepschronometer als insiders beloning willen hebben door 2400 punten in te leveren
Nu staat er : Krijg deze verzamelbare LEGO® Scheepschronometer-set. Vanaf 29-11-2024 kun je 2400 punten inwisselen voor deze set die hoort bij de set LEGO® Icons De Endurance (10335) (geen aankoop vereist). Een LEGO® Insiders-lidmaatschap is vereist.

Er staat geen aankoop vereist ; bedoelen ze alleen voor de Endurance of dat je helemaal niets hoeft te kopen en alleen de 2400 punten hoeft in te leveren
Alleen inleveren, dus precies wat er staat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:32
derKaiser29 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:12:
[Afbeelding]

A wizard is never late nor is he early. He arrives precisely when he means to.
Heel mooi, met het boek op de achtergrond! :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +45 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:23

Ottooo

Vuurvlieg

Het eerste deel van de Wyrm's Crossing moc is af. Wat een ontzettend toffe build, de designer hiervan heeft echt top werk afgeleverd. Het ziet er niet alleen heel tof uit, alles is gewoon goed hier aan. Goede bouwinstructies, hij heeft hier en daar hele slimme bouwtechnieken toegepast en alles zit gewoon goed stevig in elkaar. Persoonlijk vind ik dit één van de leukste bouwervaringen die ik ooit met Lego heb gehad (incl. officiële sets) _/-\o_

Ik heb nog beide brugdelen te gaan, maar mocht iemand op zoek zijn naar een toffe MOC, dan kan ik deze dus van harte aanraden! Linkje naar Rebrickable

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1PmsGc3VWnQMikH_uhH0VL_5HR0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0n0DeJiAENXOR9Pwy47itzOR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ug56HFfgNWqyLrx2v7rU-xwBTOA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cfBxoVzRj9XJl92YF6AWfiQk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aqXVh7ZL7_N553gPRaGrXYNxKcw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nxIlvFNzus2hvhQ68dFBgNvg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIu1hUzTrX3uz-8xg_wZERv7NH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tcuL3ehqSlJObK1Br4b4XYtH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bi19TnZyQQw7zNu8FoLtey8YgiU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iajMdNQZuBTY1iGEukQaCIZ5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngOdeJE1Dwekm7k_ZPAac70Q_gE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQ9XG3Zwjo5OGMe6WLIu6vpj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ottooo schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:32:
Het eerste deel van de Wyrm's Crossing moc is af. Wat een ontzettend toffe build, de designer hiervan heeft echt top werk afgeleverd. Het ziet er niet alleen heel tof uit, alles is gewoon goed hier aan. Goede bouwinstructies, hij heeft hier en daar hele slimme bouwtechnieken toegepast en alles zit gewoon goed stevig in elkaar. Persoonlijk vind ik dit één van de leukste bouwervaringen die ik ooit met Lego heb gehad (incl. officiële sets) _/-\o_

Ik heb nog beide brugdelen te gaan, maar mocht iemand op zoek zijn naar een toffe MOC, dan kan ik deze dus van harte aanraden! Linkje naar Rebrickable

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die is groot! Hoeveel was je aan de stenen kwijt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hansw1
Ik ben nu met de bouw van de Endurance bezig en tot nu toe valt het niet tegen qua moeilijkheid
Alleen wat moeite als je twee helften tegen elkaar moet zetten ;je moet dan toch behoorlijk druk uitoefenen
Wat ik wel een verbetering vind in vergelijk met de piano is dat de bogen uit een stuk zijn
Bij de piano waren deze allemaal apart en lastig om te bevestigen
Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hansw1 schreef op zondag 6 april 2025 @ 16:12:
Bij de piano waren deze allemaal apart en lastig om te bevestigen
Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen
Vind mooi hoe je toch doorgezet hebt, en naar een paar stappen/paginas/zakjes terug, de piano hebt afgerond.

En dat is een pittige vond ik; “alle andere Lego sets zijn peanuts nu

Ok, bijna allemaal dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:37
@Ottooo Ziet er gaaf uit! Hoe kom ik er precies achter wat ik moet kopen om deze set te bouwen? Ik zie vaak toffe dingen staan op Rebrickable, maar ik vind het redelijk onduidelijk welke sets benodigd zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Orangelights23 schreef op zondag 6 april 2025 @ 20:32:
@Ottooo Ziet er gaaf uit! Hoe kom ik er precies achter wat ik moet kopen om deze set te bouwen? Ik zie vaak toffe dingen staan op Rebrickable, maar ik vind het redelijk onduidelijk welke sets benodigd zijn.
Veelal zijn de MOC gebaseerd op een of meerdere bestaand LEGO sets; dat is meestal wel duidelijk vermeld.

Aanvullend zijn soms meer/andere onderdelen nodig; die staan bij de parts list.

Die partslist exporteer je/sla je op.

Vervolgens importeer je die partslist in een (nieuwe)wenslijst op bricklink.

Daarna kan je zoeken/filteren tussen verschillende BL stores.

(Althans dat is wat ik doe, misschien andere manier beter)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:14
Orangelights23 schreef op zondag 6 april 2025 @ 20:32:
Ik doe het ongeveer hetzelfde als hierboven genoemd door himlims_.

Vanuit rebrickable parts list exporteren naar nieuwe Bricklink wanted list.

(Deze stap is optioneel maar kan helpen als je veel dure onderdelen in je wanted list hebt)
In de wanted list de gewenste prijs per lot instellen, ik zet deze meestal op gemiddelde van afgelopen 6 maanden + 20 % (in de wanted list "Price" klikken en dan "As Price Guide" standaard instellingen en op Apply klikken, daarna weer op "Price" klikken en dan bij "Increase/Decrease" bijvoorbeeld 20 % intypen en op apply klikken. Dit doen voor de hele wanted list (voor zover ik weet kan je max 100 lots tegelijk selecteren). Dit is nogal omslachtig...

Daarna klik je op groene "Buy All" knop die je ziet als je niets geselecteerd hebt. Bij Store Filters kan je dan voorkeuren instellen zoals alleen NL of alleen EU. Als je bij Exclude "Lots over max price" aanvinkt krijg je geen abnormaal dure lots (maar kan je soms niet alles vinden). Dan klik je op Auto-Select en zoekt bricklink een aantal stores afhankelijk van je instellingen. Daarna moet je vaak nog handmatig checken of alles gevonden is, en let ook op rare voorwaarden in de store (handling kosten/hoge verzendkosten).

Bij een enorme MOC als deze krijg je een flinke lijst aan stores:

Alleen NL:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5je0sw2bQbs_BDRNxUclmhLqVyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jrQlQiayORuvhfBCwkOIAIRY.jpg?f=fotoalbum_large
(er mist één tan 3 x 3 tile).
EU:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2lq4LButc1bNZAPG-n6rfqRxcvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VDDkxaQqWtPyjotthR2M4BcZ.jpg?f=fotoalbum_large

EU, maar dan zonder price limit per lot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgGtvAIFcOLWpgABXE8h2fyanDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h0iGZpjdSaijSTDkerFVS5Zr.jpg?f=fotoalbum_large

De prijzen kunnen dus flink verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Dat inderdaad en je kan tegenwoordig ook een partslist uploaden naar Lego zelf.

Met een excel bestandje heb ik een beetje zitten puzzelen waar ik welk onderdeel voor de beste prijs vandaan kon halen. Sommige onderdelen zijn veel goedkoper via Lego dan via bricklink en andersom. Verzendkosten kan je je nog wel eens op verkijken, zeker als je bij bricklink bij niet Nederlandse winkels besteld.
42erik schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 19:31:
[...]

Die is groot! Hoeveel was je aan de stenen kwijt?
Het was wel een investering, gelukkig had ik nog een voorraad waar ik een hoop van heb kunnen gebruiken. Het binnenste gedeelte heb ik flink aangepast, ipv een speciaal Technic frame bedacht door de ontwerper heb ik daar een hele hoop gele 2x4 bricks voor kunnen gebruiken, daar heb ik ooit een hele bak vol van op de kop getikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

@LvanW ik denk dat dit dat ontbrekende onderdeel is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71UzF4hPCE-V4ZtIgWI-V3xRUes=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqxCtRtdMpvAwxkDgCtM6tzN.jpg?f=fotoalbum_large

Die heb ik vervangen door genoemde kleur, die was wel vindbaar en betaalbaar. Volgens komt die uit de Mona Lisa set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:14
Ottooo schreef op zondag 6 april 2025 @ 22:03:
Dat inderdaad en je kan tegenwoordig ook een partslist uploaden naar Lego zelf.

Met een excel bestandje heb ik een beetje zitten puzzelen waar ik welk onderdeel voor de beste prijs vandaan kon halen. Sommige onderdelen zijn veel goedkoper via Lego dan via bricklink en andersom. Verzendkosten kan je je nog wel eens op verkijken, zeker als je bij bricklink bij niet Nederlandse winkels besteld.

[...]

Het was wel een investering, gelukkig had ik nog een voorraad waar ik een hoop van heb kunnen gebruiken. Het binnenste gedeelte heb ik flink aangepast, ipv een speciaal Technic frame bedacht door de ontwerper heb ik daar een hele hoop gele 2x4 bricks voor kunnen gebruiken, daar heb ik ooit een hele bak vol van op de kop getikt.
Dat heb ik nog niet geprobeerd bij Lego een lijst uploaden, ook eens proberen. Is bij bricklink wel altijd een gedoe met zoveel verschillende keuzes/bestellingen.

Bij sommige MOCs (deze niet zo te zien) geven ze steentjes die niet zichtbaar zijn en dus elke kleur/kwaliteit kunnen hebben een aparte kleur (bijv. paars) zodat je daar de goedkoopste voor kan kiezen.

Een tip voor het opvullen van lege ruimtes is Duplo: deze passen op lego blokken van 2 x 2 en 2 x 4.

Ziet er trouwens echt super gaaf uit die Wyrms Crossing. Vele uren Baldur's Gate 3 gespeeld, lijkt me leuk om deze ook te hebben staan.

[ Voor 4% gewijzigd door LvanW op 06-04-2025 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:53
Velen hier hebben Bricklink als main supplier voor losse steentjes of steentjes voor verschillende MOC's. Prima natuurlijk maar, misschien ook eens kijken naar https://www.brickowl.com/?
Vind ik zelf erg prettig werken d:)b

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:55
Van de paar keer dat ik heb gekeken op Brickowl kreeg ik al snel de indruk dat een hoop (van de grotere) winkels van Bricklink ook gewoon daar zitten. Dus de toegevoegde waarde om het dan via Brickowl te bestellen ipv Bricklink waar ik al een account heb met een lading feedback zie ik dan niet. Of doet Brickowl nog dingen die Bricklink niet doet? Hebben ze misschien wel een UI die intuïtief en leuk werkt? :)

[ Voor 8% gewijzigd door AppieNL op 06-04-2025 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06 08:45
Ottooo schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:32:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er echt geweldig uit man!
Staan echt een hele hoop vette dingen op Rebrickable. Wil al sinds ie is aangekondigd zo ongeveer de Lego Barad Dur kopen, maar vond op Rebrickable een Barad Dur die er echt veel beter uitziet. Maarja, meer dan 10000 steentjes, en vond de officiële set al duur....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-06 10:18

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Van het weekend bij familie in Minden (Duitsland) geweest, daar zit vlakbij een gigantische Smyth's speelgoedwinkel, wat wordt je daar hebberig zeg, superveel leuk speelgoed voor die kleine en een flink gangpad met enorm veel Lego. Ik heb me redelijk in kunnen houden, maar thuis gekomen met de nieuwe AT-AT helm en 2 Speed Champion F1 auto's (Vcarb en de Williams). Die waren trouwens ook wel een stukje goedkoper dan hier, 19.99 p/s.

Vanavond maar eens lekker bouwen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 11:10
LvanW schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:55:
[...]

Hoe kan je zien wat er mist als hij niet op 100% staat?

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

AppieNL schreef op zondag 6 april 2025 @ 22:44:
Van de paar keer dat ik heb gekeken op Brickowl kreeg ik al snel de indruk dat een hoop (van de grotere) winkels van Bricklink ook gewoon daar zitten. Dus de toegevoegde waarde om het dan via Brickowl te bestellen ipv Bricklink waar ik al een account heb met een lading feedback zie ik dan niet. Of doet Brickowl nog dingen die Bricklink niet doet? Hebben ze misschien wel een UI die intuïtief en leuk werkt? :)
Brickowl heeft (al even geleden dat ik nog gekeken heb) een lagere commissie voor verkopers, dus de prijzen kunnen wel degelijk anders zijn ook al zijn het dezelfde winkels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Mad-Matt schreef op maandag 7 april 2025 @ 08:38:
Van het weekend bij familie in Minden (Duitsland) geweest, daar zit vlakbij een gigantische Smyth's speelgoedwinkel, wat wordt je daar hebberig zeg, superveel leuk speelgoed voor die kleine en een flink gangpad met enorm veel Lego. Ik heb me redelijk in kunnen houden, maar thuis gekomen met de nieuwe AT-AT helm en 2 Speed Champion F1 auto's (Vcarb en de Williams). Die waren trouwens ook wel een stukje goedkoper dan hier, 19.99 p/s.

Vanavond maar eens lekker bouwen.
Ja die Smyths winkel zijn heel gemeen. Ik was van het weekend bij Smyths in het Duitse Paderborn (ring sud) en heb me weer lopen vergapen én ingehouden. Wel wat sets weer op de wishlist gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik ben begonnen met mijn Nasa Space Shuttle (10283) opnieuw te bouwen. Aantal maanden geleden helemaal uit elkaar gehaald omdat hij was gevallen en nu wil ik hem toch weer opnieuw neerzetten.

Ik heb alles redelijk gesorteerd per type bricks in 10 verschillende bakjes ofzo, maar ik merkte dat het toch heel lastig onderdelen vinden is tijdens bet bouwen nu je niet per zakjes werkt en ik heb ook beperkt tafel ruimte en kan dus niet alles over de tafel verspreiden helaas.

Iemand nog een goede tip?

hoi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 23:55

almightyarjen

When does the hurting stop?

ReVision. schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:32:
Ik ben begonnen met mijn Nasa Space Shuttle (10283) opnieuw te bouwen. Aantal maanden geleden helemaal uit elkaar gehaald omdat hij was gevallen en nu wil ik hem toch weer opnieuw neerzetten.

Ik heb alles redelijk gesorteerd per type bricks in 10 verschillende bakjes ofzo, maar ik merkte dat het toch heel lastig onderdelen vinden is tijdens bet bouwen nu je niet per zakjes werkt en ik heb ook beperkt tafel ruimte en kan dus niet alles over de tafel verspreiden helaas.

Iemand nog een goede tip?
En dan te bedenken dat er hier figuren zijn die expres alle zakjes lostrekken en eerst alles op één hoop gooien want dat hoort bij de de bouwervaring 8)7 Ieder zo zijn ding :D

Anyway, ik ken je probleem. Als ik een grote MOC bouw, dan sorteer ik op type onderdeel omdat je makkelijker kleur kan herkennen dan vorm (dus niet sorteren op kleur):
- alle plates 1 breed
- alle plates 2 breed
- alle plates 3+ breed
- alle bricks 1 breed
- alle bricks 2 breed
- alle bricks modified
- alle tiles 1 breed
- alle tiles 2 breed
- alle bars en onderdelen met een bar/clip
- specials: vergaarbak met de rest

Het blijft dan nog steeds zoeken, maar je moet wat. :Y)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Laatst online: 15:39
almightyarjen schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:40:
[...]

En dan te bedenken dat er hier figuren zijn die expres alle zakjes lostrekken en eerst alles op één hoop gooien want dat hoort bij de de bouwervaring 8)7 Ieder zo zijn ding :D
Snap het wel een beetje, want zelfs de meest complexe 18+ dozen hebben extreem simpele instructies, dat ik soms enkele bladzijden vooruit blader om niet volledig gek te worden van een bladzijde met 1 enkel stukje van een onderdeel wat je voor de 4e keer in spiegelbeeld aan het bouwen ben. Bijvoorbeeld de X-Wing, 4 vleugels die nét iets van elkaar afwijken, maar je blijft toch bijna per blokje de instructies lezen.

Maar zoals je zegt, het blijft zoeken. Ik koop heel af en toe een set tweedehands die al dan niet uit elkaar gehaald is. Ik bouw alles zelf opnieuw, ook om te kijken of alle onderdelen erbij zitten. En dan probeer je een systeem te maken, maar het is vaak bijna niet te doen en je blijft je helemaal het schompes zoeken. Maar toch heeft het wel wat.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melst90
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:11
Goedemorgen,

Na een weekendje lang veel verschillende steentjes drukken op een zwarte plaat, is de Milky way klaar!
Ik vind hem erg geslaagd.

Ik heb alleen niet helemaal nagedacht waar ik deze unit gaat plaatsen. Ophangen is voor nu mogelijk en gewoon neerzetten vertrouw ik niet helemaal. Zijn hier mede Lego bouwers die de Milky way hebben gebouwd en neer hebben gezet ipv opgehangen?

Ik zat zelf te denken aan een boekenhouder, maar vrees dat die daar van afglijd.

Tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Vraagje: heb hier nog zeer oude lego sets liggen (volledige en onvolledig) maar nu was ik opzoek waar ik die het beste zou kunnen aanbieden.
Ja ik heb al v&a O, mar zijn er nog betere Lego 2dehands kanalen?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Damic schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:56:
Vraagje: heb hier nog zeer oude lego sets liggen (volledige en onvolledig) maar nu was ik opzoek waar i kdie het beste zou kunnen aanbieden.
Ja ik heb al v&a O, mar zijn er nog betere Lego 2dehands kanalen?
Marktplaats is altijd wel ok, volledige sets zou je nog via Bricklink kunnen proberen, maar is een hoop gedoe denk ik (winkeltje opzetten etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

melst90 schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:48:
Goedemorgen,

Na een weekendje lang veel verschillende steentjes drukken op een zwarte plaat, is de Milky way klaar!
Ik vind hem erg geslaagd.

Ik heb alleen niet helemaal nagedacht waar ik deze unit gaat plaatsen. Ophangen is voor nu mogelijk en gewoon neerzetten vertrouw ik niet helemaal. Zijn hier mede Lego bouwers die de Milky way hebben gebouwd en neer hebben gezet ipv opgehangen?

Ik zat zelf te denken aan een boekenhouder, maar vrees dat die daar van afglijd.

Tips zijn welkom!
alle lego wordt beter van LED'jes;

en dan met een tesa ophangen?

kan je m over tijdje vervangen/vernieuwen voor een mosaiek ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melst90
himlims_ schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:59:
[...]
alle lego wordt beter van LED'jes;

en dan met een tesa ophangen?

kan je m over tijdje vervangen/vernieuwen voor een mosaiek ofzo :)
De ledjes komen ook, maar ik ga over een half jaartje verhuizen.
Geen zin om overal weer gaatjes te boren enz :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:56
Volgens de geruchten komt er een nieuw Creator kasteel. Daar gaat mijn geld weer...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lvmm_pRdMxcwQnk5n-M21_k-fQE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/OAGoGa0PY5A01rUivaoXtZcc.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

melst90 schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:24:
[...]

De ledjes komen ook, maar ik ga over een half jaartje verhuizen.
Geen zin om overal weer gaatjes te boren enz :>
hele idee van dit is; 0 gaatjes boren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melst90
himlims_ schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:40:
[...]

hele idee van dit is; 0 gaatjes boren
ja maar, dat weet ik, maar weet niet of ik die Tessa geheel vertrouw :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
melst90 schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:52:
[...]

ja maar, dat weet ik, maar weet niet of ik die Tessa geheel vertrouw :)
Een product van Tessa, waar je een product van Tesa zou verwachten, zou ik inderdaad ook wantrouwen :)

Met Tesa hebben we hier veelal positieve ervaringen mee, maar dat 'veelal' dat geeft al gelijk wat aan :P Genoeg hing super vast aan de muur, maar één foto lijst kletterde super hard naar de grond :X Het is een mooi product, maar ik zou er niks aan hangen wat al te veel waarde voor me heeft en/of onvervangbaar is :)

En die boormachine ligt er ook niet voor niks >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 07-04-2025 17:24 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:46
Gisteren deze gebouwd samen met mijn 12-jarige zoon. Zaten best wel wat bouwtechnieken in die ik nog niet eerder had gezien. Hij was ook min of meer af vooraleer we het mechanisme om de vleugels te bewegen, begrepen (ik ging er vrij lang vanuit dat we ergens een fout hadden gemaakt in het begin, maar dat was niet). Mijn zoon begrijpt de beweging van het landingsgestel nog steeds niet helemaal.

Afwerking had achteraf gezien nog net iets netter kunnen zijn en hier en daar lijkt het niet altijd even stevig, maar staat wel mooi en vond hem uitdagend genoeg. Mijn dochter van 10 heeft er zelfs een beetje schrik van als zijn vleugels open staan…

Graag meer van dit :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6aT85tLWrvgbqXpdhpNrjb3FLD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rCxGcAMdUy6qDQRf6GIu10Qf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nokie schreef op maandag 7 april 2025 @ 19:39:
Gisteren deze gebouwd samen met mijn 12-jarige zoon. Zaten best wel wat bouwtechnieken in die ik nog niet eerder had gezien. Hij was ook min of meer af vooraleer we het mechanisme om de vleugels te bewegen, begrepen (ik ging er vrij lang vanuit dat we ergens een fout hadden gemaakt in het begin, maar dat was niet). Mijn zoon begrijpt de beweging van het landingsgestel nog steeds niet helemaal.

Afwerking had achteraf gezien nog net iets netter kunnen zijn en hier en daar lijkt het niet altijd even stevig, maar staat wel mooi en vond hem uitdagend genoeg. Mijn dochter van 10 heeft er zelfs een beetje schrik van als zijn vleugels open staan…

Graag meer van dit :)

[Afbeelding]
had zooooo gehoopt dat lego met meer dune sets zou komen [..] lijkt er op dat het vooral bij hopen blijft :+

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• DistractedBldr
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-04 15:16
Mijn Samurai Castle staat nu 5 weken op LEGO Ideas en heeft sinds gister meer dan 5000 supporters :D

De MOC is geïnspireerd op Ninja, het klassieke thema uit 1998/1999. De meest bekende set van het thema is is 6094 Flying Ninja's Fortress. Ik had als kind alleen de kleinere sets, vandaar dat ik nu zelf een groot Japans kasteel heb ontworpen.

Mocht je willen supporten of meer plaatjes willen zien, dan kan dat op LEGO Ideas. Ben benieuwd naar jullie mening :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/spvW1GFj5RcDjX8UU6qRVFuiOBs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nhs7Fs1Gy9Mv8WARsRQFzmBF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
DistractedBldr schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:54:
Mijn Samurai Castle staat nu 5 weken op LEGO Ideas en heeft sinds gister meer dan 5000 supporters :D

De MOC is geïnspireerd op Ninja, het klassieke thema uit 1998/1999. De meest bekende set van het thema is is 6094 Flying Ninja's Fortress. Ik had als kind alleen de kleinere sets, vandaar dat ik nu zelf een groot Japans kasteel heb ontworpen.

Mocht je willen supporten of meer plaatjes willen zien, dan kan dat op LEGO Ideas. Ben benieuwd naar jullie mening :)

[Afbeelding]
M'n support heb je al :+ En als ik jouw ontwerp zie naast die oude system set, dan vind ik die van jou echt 100x beter uitzien :Y Maar goed, flauw om iets uit die oude jaren te vergelijken met iets van nu.

Ik hoop in ieder geval dat je de 10.000 stemmen weet te halen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DistractedBldr
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-04 15:16
Gim schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:36:
[...]

M'n support heb je al :+ En als ik jouw ontwerp zie naast die oude system set, dan vind ik die van jou echt 100x beter uitzien :Y Maar goed, flauw om iets uit die oude jaren te vergelijken met iets van nu.

Super, dankjewel! _/-\o_ Mijn model bestaat dan ook uit 4 keer zoveel onderdelen ;) Toch blijven die sets uit die jaren echt fantastisch. Zoveel toffe onderdelen en minfiguren. De Adventurers-lijn uit die tijd vond ik ook geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gim schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:36:
[...]

zat te kijken; wat komt deze bekend voor :+ (reeds gestemd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:48
himlims_ schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:46:
[...]

zat te kijken; wat komt deze bekend voor :+ (reeds gestemd)
Haha, ja same here ;)

scintillating

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tc99m
Gisteren gespot ;) (bij Safely Endangered)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcohCAVy2NrmEhdpPZgno-mABqw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sU4a84XiQlX9teaHK8gKJKUh.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZuM6Uiw0MJlzgziqUL7Vo_AbVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AnMqBNdk6uMqrOmeRvVvRSBD.jpg?f=fotoalbum_large

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08
Heeft iemand heel toevallig de actie bij de Intertoys gezien waar je het gratis F1 Speed Champions display krijgt? EN heeft iemand dan toevallig ook deze al in zijn bezit om even de maten op te meten voor moi? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDJub5EvUk1Il1d8nar1bEYkewA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Sxhg2Mxty80DopvQEBcUbmsy.png?f=user_large

https://www.intertoys.nl/actie-lego-f1-met-korting

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:46
himlims_ schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:47:
[...]

had zooooo gehoopt dat lego met meer dune sets zou komen [..] lijkt er op dat het vooral bij hopen blijft :+
Eens. Stiekem hoop ik ergens dat er toch iemand op een minifig scale spice harvester en een carry all zit te broeden. Moet ik waarschijnlijk wel één van mijn kinderen voor op straat zetten dan om die te kunnen betalen en een plaats te geven :)

Maar algemeen: als je vergelijkt met Star Wars, zit er zoveel potentieel in Dune. Misschien dat er minder fans zijn (kan het niet zo goed inschatten) of teveel overlap, zelf heb ik meer met Dune overigens dan met Star Wars dus deze moest er wel komen…

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:15

MEJ

Wachtend op mooie kortingen op enkele grotere sets (McLaren P1, de Trex 76968 en de aanstaande Mario kart) heb ik afgelopen weken enkele kleine setjes gebouwd.

Ik heb tot nu toe alle single pack 8 studs speed champions. Kon voor een mooi bedrag de Porsche 911 6 studs ophalen hier in de buurt nieuw in doos. Leuk om een keer ook zo’n versie te bouwen maar ik laat het hier ook bij. Vind de stap naar 8 studs een behoorlijke verbetering geweest qua design. Hij staat naast z’n grote broer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Pgp8wuNa7PXLVTBBkV4-QzxGAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rwWzBZgjh8FBZxqZ0hL9UqAP.jpg?f=fotoalbum_large

Deze lag al een tijdje op de plank. Die had ik een keer meegenomen bij bezoek aan lego store. Ook niets bijzonders maar wel leuk voor naast de grote icons Defender. Hij wordt ook getoond op de doos van de grote Defender.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TV4i5SL-siWxvwByNz8j0XMjSaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QjqMb7653MDPz2QLNpTiOpoE.jpg?f=fotoalbum_large

Ten slotte de Donkey Kong kart. Ik heb de Bowser variant al staan en dat vond ik ondanks klein formaat toch een leuke build en prima voor display. De donkey kong was een tijdje €26 bij Intertoys en aangezien hij tot nu tot bijna nergens anders te koop is heb ik hem maar meegenomen. Leuke build, wel jammer van de enkele stickers (itt de Bowser bolide), en staan mooi naast elkaar als display.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZLm8VBnESrZh5rpl__4993GTc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDkWcs9G9Aq0csJUgri1Tf6C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2MRI3OsRK5FVakm5HTN408DCKeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cdEAb468E3LcVqdINMFTPgJi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYRv3eYEuLqXRk1h7IDERab5oxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9li6iOSoKVXqfRuCQOE97yRK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-UXrWE2eEwIJDcUL-MacBjUWPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PbKc8hAlIPNXk1MFlYPkJZzL.jpg?f=fotoalbum_large

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:54
Viper_4111 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:50:
Heeft iemand heel toevallig de actie bij de Intertoys gezien waar je het gratis F1 Speed Champions display krijgt? EN heeft iemand dan toevallig ook deze al in zijn bezit om even de maten op te meten voor moi? :)

[Afbeelding]

https://www.intertoys.nl/actie-lego-f1-met-korting
Volgens Bouwsteentjes.info ook bij Toychamps, daar vanaf 2 autootjes :-)

https://bouwsteentjes.inf...eed-champions-f1-display/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08
iketot schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:30:
[...]

Volgens Bouwsteentjes.info ook bij Toychamps, daar vanaf 2 autootjes :-)

https://bouwsteentjes.inf...eed-champions-f1-display/
Goeie tip, maar bij de Intertoys krijg je er nog een paashaas bij van Lego, dus overall is die aanbieding NET wat beter!

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Voor het eerst voor een MOC een serie onderdelen kopen via Bricklink, wat een gedoe.
Geen enkele winkel heeft alles, vrij logisch.

Maar dan ga je naar een shop, dan heb je 3 onderdeeltjes nodig voor een euro, komt er 7,30 verzendkosten bij. Andere shop, 2,50 aan steentjes, hop, 6,60 verzendkosten. Dit maakt het allemaal wel erg prijzig.

Er is 1 shop die ca. 95% van de items heeft, maar die heeft als minimum bedrag 99 euro, daar kom ik met geen mogelijkheid aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Mad-Matt op 09-04-2025 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnsMM
  • Laatst online: 00:28
Mad-Matt schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:56:
Voor het eerst voor een MOC een serie onderdelen kopen via Bricklink, wat een gedoe.

Maar dan ga je naar een shop, dan heb je 3 onderdeeltjes nodig voor een euro, komt er 7,30 verzendkosten bij. Andere shop, 2,50 aan steentjes, hop, 6,60 verzendkosten. Dit maakt het allemaal wel erg prijzig.

Er is 1 shop die ca. 95% van de items heeft, maar die heeft als minimum bedrag 99 euro, daar kom ik met geen mogelijkheid aan.
En wat is de reden dat je niet via PAB op de lego site besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

BurnsMM schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:16:
[...]

Niet aan gedacht. Bricklink is mijn go-to voor losse steentjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn

Zijn die 3 onderdelen écht nodig? Of mogen ze ook bijvoorbeeld in een andere kleur? Of ander soort steen?

En wat een hoge verzendkosten trouwens. Veel shops sturen ook gewoon met envelop of brievenbuspakket. Die laatste is iets van 4 euro, eerste iets van 1,20.
Het verschilt per winkel natuurlijk wat ze aanbieden. In de terms zie je het vrij snel staan.

Waar ik vooral een hekel aan heb, is als je het besteld hebt en een bericht krijgt: "deze 3 stenen waren toch niet op voorraad, hier heb je een refund van 80 cent", waardoor je vervolgens je MOC niet kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
[...]

PAB heeft ook zeker niet alles. Daarnaast een zeer trage verzending en de website werkt niet fijn. Laatste kan aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Lennnn schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:38:
[...]

PAB heeft ook zeker niet alles. Daarnaast een zeer trage verzending en de website werkt niet fijn. Laatste kan aan mij liggen.
Ik merk nu dat ze inderdaad een groot deel niet hebben.
En ja, het zijn vrij essentiele onderdelen die aan de buitenkant zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Mad-Matt schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:41:
[...]

Ik merk nu dat ze inderdaad een groot deel niet hebben.
En ja, het zijn vrij essentiele onderdelen die aan de buitenkant zitten.
Welke onderdelen zijn het? En welke kleur?

Ik wil best even meekijken. Heb een aantal favoriete shops die schappelijk zijn met verzendkosten. En waar je wellicht op andere bricks ook wat kunt besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:39
[...]

Mad-Matt schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:32:
[...]

Niet aan gedacht. Bricklink is mijn go-to voor losse steentjes
Lennnn schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:48:
[...]

Ik wil best even meekijken. Heb een aantal favoriete shops die schappelijk zijn met verzendkosten. En waar je wellicht op andere bricks ook wat kunt besparen.
Ik moet eens in Bricklink duiken, ik heb daar nul ervaring mee. Maar eerlijk gezegd koop ik vrijwel al mijn steentjes via Lego PAB. Nee, ze hebben niet alles, maar in mijn ervaring wel bijna alles. Het is me nog maar een paar keer gebeurd dat ze iets niet hadden, en vrijwel altijd hadden ze dat op een later moment weer wel. Het is inderdaad niet snel, maar hun aanbod daar heb ik weinig over te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Bricklink is als je het mij vraagt vooral een zoektocht waar je even de tijd voor moet nemen. De auto functies werken goed maar zijn heel gevoelig voor de variabelen (eigenlijk juist heel goed) die je invult. Zo worden de minimale prijzen etc en locaties van winkels een belangrijk onderdeel van je speurtocht. Dit scheelt al gauw verzendkosten of makkelijker dat je van minder winkels koopt. Reviews luisteren ook nauw.

Mijn advies, neem er de tijd voor en je kan er heel veel aan hebben, maar spiegel _altijd_ aan PaB. Sommige prijzen hebben een eigen leven op BL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:39
sheane schreef op woensdag 9 april 2025 @ 12:07:
Bricklink is als je het mij vraagt vooral een zoektocht waar je even de tijd voor moet nemen. De auto functies werken goed maar zijn heel gevoelig voor de variabelen (eigenlijk juist heel goed) die je invult. Zo worden de minimale prijzen etc en locaties van winkels een belangrijk onderdeel van je speurtocht. Dit scheelt al gauw verzendkosten of makkelijker dat je van minder winkels koopt. Reviews luisteren ook nauw.

Mijn advies, neem er de tijd voor en je kan er heel veel aan hebben, maar spiegel _altijd_ aan PaB. Sommige prijzen hebben een eigen leven op BL
Zijn in jouw ervaring de prijzen op Bricklink significant lager dan op PAB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Kerngezond schreef op woensdag 9 april 2025 @ 12:12:
[...]

Zijn in jouw ervaring de prijzen op Bricklink significant lager dan op PAB?
Hangt echt af van de stukjes. Vooral veel gebruikte, reguliere, stukken kunnen soms wel 10 cent schelen (op <1 euro). Zeker als je ze niet "new" wil maar "used".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Lennnn schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:48:
[...]

Enig idee hoe ik het makkelijkste de items hier deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:53
Mad-Matt schreef op woensdag 9 april 2025 @ 12:32:
[...]

Foto of beter, Lego nummer van het steentje?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Mad-Matt schreef op woensdag 9 april 2025 @ 12:32:
[...]

Nummers staan in je wanted list.

Of eventueel bij het maken van je mandje bij de betreffende winkel. Edit en je ziet de items. Als je op een item klikt zie je wel ergens het nummer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BurnsMM
  • Laatst online: 00:28
Kerngezond schreef op woensdag 9 april 2025 @ 12:04:
[...]

[...]

[...]

Ik moet eens in Bricklink duiken, ik heb daar nul ervaring mee. Maar eerlijk gezegd koop ik vrijwel al mijn steentjes via Lego PAB. Nee, ze hebben niet alles, maar in mijn ervaring wel bijna alles. Het is me nog maar een paar keer gebeurd dat ze iets niet hadden, en vrijwel altijd hadden ze dat op een later moment weer wel. Het is inderdaad niet snel, maar hun aanbod daar heb ik weinig over te klagen.
Sinds Lego begin dit jaar alles naar Polen heeft verhuisd is het bij mij nog niet voorgekomen dat een bestelling langer dan 8 tot 10 dagen heeft geduurd.

Maar het klopt dat het langer duurt dan bij een goede Bricklinck store.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:42
60 euro :+

If [Marvel]
then [[redelijke prijs] x2]
end if

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Karp schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:50:
[...]

Ik snap het wel als mensen die tof vinden!
Mijn eerste reactie was eerder: Ah, weer een nieuwe manier om op de IP's te cashen :P (na de Brickheadz, Helmets, Mecha's, Construction Figs, etc. etc.), maar ze zien er an sich wel leuk uit ja. Wel jammer van de prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door Tc99m op 09-04-2025 15:56 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
XFlame schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:50:
60 euro :+

If [Marvel]
then [[redelijke prijs] x2]
end if
"Maar er zit een exclusieve minifig bij!1!!" :+

Maar ja, bijna 16 ct per piece voor die Spider-Man buste :F

[ Voor 12% gewijzigd door Tc99m op 09-04-2025 15:55 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

60 euro! :o :F
Ja ze zijn leuk maar voor dat geld niet meer.
De helft was interessanter geweest.

Ik heb nu al een aardige collectie helmen en mecha's, deze mini bustes er ook nog bij zou wat teveel van het goede worden.
Maar ik vermoed dat ze wel in goede smaak zullen vallen (mits fors in de aanbieding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

mir4dor schreef op woensdag 9 april 2025 @ 12:35:
[...]

Foto of beter, Lego nummer van het steentje?
Tile 1 x 2 with Computer Keyboard Blank Keys Pattern
3069pb0856
Want:
1

Tile 1 x 2 with Computer Keyboard Standard Pattern
3069pb0030
Want:
1

Brick, Modified 1 x 1 x 2/3 with Open Stud
86996
Black
Want:
2

Brick, Round 1 x 1 x 2/3 Half Circle Extended with Stud on Side
3386
Black
Want:
4

Flag 2 x 2 Square with Flared Edge
80326
Black
Want:
4

Projectile Arrow, Liftarm Shaft with Molded Lime Flexible Rubber Hollow End Pattern
57028pb03
Black
Want:
1

Tile 1 x 2 with Avionics SW Copper, Red & Silver Pattern
3069ps2
Black
Want:
1

Tile, Modified 1 x 2 Wedge Left
5091
Black
Want:
1

Tile, Modified 1 x 2 Wedge Right
5092
Black
Want:
1

Vehicle, Spoiler with Bar Handle
98834
Dark Red
Want:
1

Brick, Round 1 x 1 x 2/3 Half Circle Extended with Stud on Side
3386
Light Bluish Gray
Want:
2

Plate, Modified 2 x 2 x 2/3 with 2 Studs on Side - Hollow Bottom Tube
4304
Light Bluish Gray

Want:
2

Plate, Round 1 x 2 Half with 1 Stud (Jumper)
1745
Light Bluish Gray
Want:
2

Tile, Round 1 x 2 Half
1748
Light Bluish Gray
Want:
2

Wheel 18mm D. x 8mm with Fake Bolts and Shallow Spokes with Black Tire 30 x 10.5 Offset Tread - Band Around Center of Tread (56902 / 56897)
56902c04
Light Bluish Gray
Want:
2

Hinge Plate 2 x 4
3149c01
Light Gray
Want:
1

Technic, Gear Rack 1 x 8 with Holes
6630
Light Gray
Want:
2

Tile, Modified 1 x 2 Wedge Left
5091
Red
Want:
1

Tile, Modified 1 x 2 Wedge Right
5092
Red
Want:
1

Vehicle, Mudguard 4 x 2 1/2 x 2 1/3 with Arch Round
18974
Red
Want:
4

Slope 45 2 x 1 with Orange Microphone on Black Pattern
3040pb001
White
Want:
1

Slope 45 2 x 2 with Computer Panel Pattern
3039p34
White
Want:
1

Slope 45 2 x 2 with Windows in Computer Screen Pattern
3039pb042
White
Want:
1

Tile 2 x 2 with Computer Monitor with Dark Bluish Gray Icon Power Switch Pattern
3068pb0062
White
Want:
1

Wheel 18mm D. x 12mm with Pin Hole and Stud, Dotted Brake Rotor Lines with Black Tire 24 x 12 Low (66727 / 18977)
66727c01
Flat Silver
Want:
4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
En welke waren de 3 waarvan Bricklink vond dat je ze in een aparte winkel moest halen met 7 euro verzendkosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:09

Dommel

Professioneel Software Sloper

Mijn neefje heeft voor zijn verjaardag set 76924 gekregen, de speedchampions Mercedes duo set. Nu heeft hij ze zelf in elkaar gezet maar loopt hij bij de G-wagon tegen het probleem aan dat de achterkant niet goed lijkt aan te sluiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Gx8Hgya1A7_0lQbCW1z3PLxI_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jjp0l4GiolJQKx8qISPrAFLU.jpg?f=fotoalbum_large
Op de studs die je ziet moet het de plate die er ligt komen, maar als die er op zit dan sluit de achterkant niet goed aan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYAhuuyGPfl9sT7WyUiwnyjsJMA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IuU5HUrGUyVaKH2dPfd32xqX.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand hetzelfde issue gehad of enig idee waar ik het zou moeten gaan zoeken om het op te lossen?
Als de plate er wel op zit sluit de onderkant niet aan of als je die aan sluit dan sluit die onder de achterruit niet goed aan, die staat dan te hoog.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dommel schreef op woensdag 9 april 2025 @ 18:31:
Mijn neefje heeft voor zijn verjaardag set 76924 gekregen, de speedchampions Mercedes duo set. Nu heeft hij ze zelf in elkaar gezet maar loopt hij bij de G-wagon tegen het probleem aan dat de achterkant niet goed lijkt aan te sluiten.
[Afbeelding]
Op de studs die je ziet moet het de plate die er ligt komen, maar als die er op zit dan sluit de achterkant niet goed aan
[Afbeelding]

Heeft iemand hetzelfde issue gehad of enig idee waar ik het zou moeten gaan zoeken om het op te lossen?
Als de plate er wel op zit sluit de onderkant niet aan of als je die aan sluit dan sluit die onder de achterruit niet goed aan, die staat dan te hoog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwDnH6YVkd3WZ2VK2Sfv4EfRfNo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o3SvOcsdhdUrSK9j78oM70cq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXSMVRV8Eev6ZPISYMwpYzbXX8w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WgmJlzJyg7WQoFduFalJLikR.jpg?f=fotoalbum_tile

Zo ziet het er bij mij uit, weet niet of je er iets aan hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-06 00:29
Stap 73, 84 & 85.
Achterkant hangt met de witte brackets aan de auto, en de 1x2 met ronde hoeken en open studs horen inderdaad nergens aan vast te zitten. Die zitten er enkel om de achterbumper tegen te houden bij een botsing (zullen waarschijnlijk tegen de rand van de 1x8 zwarte plate rusten, waarbij ze voorkomen dat je de boel kan indrukken en zo stress op de onderdelen zet)

Heb de set niet bij de hand maar het lijkt gewoon te kloppen zoals hierboven ook te zien is.

[ Voor 12% gewijzigd door Sato op 09-04-2025 19:31 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb net de MOC van Bentobrick gebouwd die de Williams van Nigel Mansel onder handen neemt. Ik zit alleen met iets geks waar de achtervleugel slechts aan 2 clips vast zit, en er 2 studs zichtbaar zijn waar die op hoor te liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GgFMHQuCXilu-0Y7wGzomUvHQiw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wFYvk7EVE18zTViP4pIhwgaO.jpg?f=user_large

Hoe is dat bij anderen die dezelfde MOC gebouwd hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:55
@zonoskar Misschien moeten die brackets aan de zijkant van de onderste vleugel op de lagere anti-stud van de plates op de zijkant en is het een klein bouwfoutje of instructie foutje?

Ik kijk op zijn Rebrickable pagina en op de render zit die goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mz2ofmS4Wdfo6ja-nUvrJScJo-k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/geqIv70mfpBFHHuEH3XSrqKi.jpg?f=fotoalbum_large
En dus niet op de anti-stud. Maar ik zie ook niet zo snel wat er dan wel fout is bij jou.

Edit 2: Bij jou lijken de brackets met curved slope naast de diffuser waaraan de achtervleugel vast zit met klipjes hoger te zitten dan op zijn render?

[ Voor 67% gewijzigd door AppieNL op 09-04-2025 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-06 00:29
@zonoskar lijkt allemaal een beetje gebogen en onder stress te staan. (vooral onder lijkt omhoog getrokken te worden)

zou misshien moeten lukken door de 1x1 2 hoge plates in het midden naar binnen te drukken.

maar makkelijker is om de achtervleugel te demonteren (terug naar stap 126)
dan bij stap 130 de clip onderdelen eraf laten en bij stap 131 eerst de vleugel plaatsen, dan de clips vastklikken en daarna pas aan de vleugel vastzetten.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nrb-TiucKAH0KLbAgJ33WwZoYJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F92GXJR6kE9KGZIUkbzjbQYd.jpg?f=fotoalbum_large

Zit hier wellicht het probleem?
Ik zie een duidelijk hoogteverschil. @Sato zat geloof ik ook al in die richting te denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Thanks, het is gelukt. De vloer was wat omhoog gekropen doordat niet alles goed aangedrukt zat. Dat was precies de speling die ik nodig had. Foto's van de render hebben erg geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Zoooo herkenbaar hoor

Mijn advies;

bestel zo veel mogelijk bij eenzelfde shop (soms ppt wat duurder, maar dat win je terug op shipping kosten)

Staat niet blind op nieuwe blokjes, de “gebruikte/2e hands” blokjes zijn vaak prima - en kan soms serieus verschil maken in aantal EN bij eenzelfde shop.

Soms kan “buy in bulk” goedkoper zijn (bijv. 500stk voor 10€ - en 230 losse blokjes voor 8,50€)

Ben geduldig; wat deze week niet beschikbaar is, of hoge prijs, kan volgende week anders zijn

Kijk ook bij Lego zelf; soms is “online pick n brick” goedkoper dan bricklink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 10:15

Martinspire

Awesomeness

Bedenk ook dat er voor jouw bestelling dus iemand door zo'n magazijn moet lopen op zoek naar jouw specifieke blokjes. Ik snap best dat ze daar wat meer voor berekenen, zeker bij shops die niet zo geautomatiseerd en uitgebreid zijn als een bol.com.

Martinspire - PC, PS4, X1

Pagina: 1 ... 104 ... 117 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .