Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 102 ... 117 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Vandaag de Williams Upgrade van Bentobrick in elkaar gezet, zeer tevreden mee :)

https://rebrickable.com/m...ms-fw14b-upgrade/#details

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ThQYl2WLb3HeaS79aKZuuahm8Po=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ff5JYbGOhlyyNeT1AjYTiExH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YK36WDdjauLgvAkV1nYRnLfofM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tr3voVmKLChS5JEBn5Cx3itR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0OFNmuJGE8EX3nPXViER7if3RcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zBXMq9969MNLsvDnEa7wgT5t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:06

SuBBaSS

-has Ryzen

Nice!
Zit ik ook nog te overwegen.

Is het bewust zo gedaan dat ie er van de ene kant uitziet alsof het een "Milliams" is? :P

En hier bootje klaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6sPTfOhfPQgng98Vc6gRqPk0iY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhM2moalde2xE8kmKJPPxlPf.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 58% gewijzigd door SuBBaSS op 27-03-2025 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:10
SuBBaSS schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:25:
Is het bewust zo gedaan dat ie er van de ene kant uitziet alsof het een "Milliams" is? :P
Oeps, op de kop geplakt?

Edit: en het is nog een slope ook, dus omdraaien wordt lastig..

[ Voor 16% gewijzigd door Makaja op 27-03-2025 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Makaja schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:12:
[...]

Oeps, op de kop geplakt?

Blijkbaar. :P

Komische is dat ik diezelfde vergissing met deze sticker had gemaakt. :X
Kwam er gelukkig op tijd achter.

[ Voor 4% gewijzigd door SuBBaSS op 27-03-2025 16:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:17
Review van Tiago

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:37
Hij hoort eigenlijk thuis in het kleine bouwsteentjes topic maar <knip> je post het toch. Dan wordt je post dus ook weggehaald. Svp niet meer doen.

[ Voor 82% gewijzigd door Ardana op 29-03-2025 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
Oeps, op de kop geplakt?

Ik heb goede ervaring met de föhn, niet op de allerheetste stand zetten natuurlijk.
In mijn geval vooral het recht schuiven van stickers en die waren al een jaar of zes oud.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[...]

Oeps, op de kop geplakt?

Dan kun je net zo goed een setje stickers van MattsBrickMocs kopen, dan heb je ook meteen de juiste merken op de auto: https://www.mattsbrickmoc...353-williams-racing-fw14b

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
SuBBaSS schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:25:
Nice!
Zit ik ook nog te overwegen.

En hier bootje klaar!

[Afbeelding]
Oh shit, dat moet ik even fixen!

EDIT: Gelukt, alsof het nooit gebeurd was :D
[...]

Oeps, op de kop geplakt?

Heel voorzichting eraf getrokken, je ziet er niets van.

En anders is bij LEGO altijd wel een nieuw sticker vel te krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door TheDeeGee op 27-03-2025 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:22:
[...]

Dan kun je net zo goed een setje stickers van MattsBrickMocs kopen, dan heb je ook meteen de juiste merken op de auto: https://www.mattsbrickmoc...353-williams-racing-fw14b
Vind de standaard stickers druk genoeg, daarnaast is een LEGO model en nooit 100% accuraat te krijgen, dan moet je een diecast model kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:50
Ik denk dat je toch je vuurtoren moet gaan aanpassen en de base van je Jaws set moet gaan bouwen....

Je kat zit namelijk ook op een dikke baseplate 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Archer_VC10 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:19:
[...]

Ik denk dat je toch je vuurtoren moet gaan aanpassen en de base van je Jaws set moet gaan bouwen....

Je kat zit namelijk ook op een dikke baseplate 8)
:D _/-\o_
En wat voor een!

Studless én een uniek patroon zonder sticker of wat dan ook. 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:27
Heeft iemand de De Endurance, al gebouwd en zo ja wat is de moeilijkheids graad

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:14
Hansw1 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:58:
Gebouwd. Ik vind hem lastiger dan de piano.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:42
<knip> Reageer aardig, of reageer niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Ardana op 29-03-2025 18:51 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:47
“Als je niks aardigs te zeggen hebt, zeg dan maar helemaal niets”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
DCNY schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:26:
[...]

Schijnt nog veel veel veel moeilijker te zijn dan de piano. Stort vaak in heb ik gehoord. Ook regelmatig missende stukjes.
Ik heb nooit beweerd dat het Lego model vanzelf instort . Ik had teveel druk uit geoefend bij het plaatsen van de poten van de piano en daardoor schoot er een gedeelte los

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lf22RJC7ey-RpkfyfUhyTw4dqzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ktf96XEWlUz0G7PpKb7WbbqI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oe75AH6qE1oscp8IQAfXzrUFIAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0DBRgDpvEeAyIaAIW6bPWgP.jpg?f=fotoalbum_large

Doos stond al even stof te happen. Afgelopen dagen deze modular in elkaar gezet [..] opzich mooi resultaat, maar niet heel bijzonder vond ik:

- de diagonale opstelling is best solide. En sluit goed aan
- de bouw verder vond ik erg matig, voor mij zeker geen “must buy” set
- het museum is nauwelijks zichtbaar, en qua inhoud beperkt (hadden we echt niet meer moeite kunnen steken in de schilderijen?)
- de trap(pen) zijn wel creatief gemaakt, helaas niet echt de mogelijkheid om daarop een figure te zetten
- de inrichting van de verschillende verdiepingen vond ik maar “simpel en eenvoudig” heel generiek
- de façade? (Raam, kozijn, buitenkant) ziet er wel leuk uit, maar ook deze is zeer qua opbouw

TLDR: matige build, beperkte details en afwerking, opzich een “simpele” modular, ik heb leukere en creatiever sets gebouwd.

//edit; en jah, dat is bannanaman

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/386uVO8azSwq19lXg6-KGZraMaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hFDlR2GaTDjTCjWIAMgKI7o.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 28-03-2025 00:42 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:57
himlims_ schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 00:40:
TLDR: matige build, beperkte details en afwerking, opzich een “simpele” modular, ik heb leukere en creatiever sets gebouwd.
Ik vind deze alt build echt een aanrader!
https://rebrickable.com/m...97-antique-store/#details

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npNwhuXkOzbzbrIitCm6WU3B6QY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zv0Yt2glACyUQVgLAjubZXT5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Jakkus op 28-03-2025 07:39 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/YnYYNnRD5Zy2/wQVm9g/550x500.jpg

Alogoritmes gaven deze als idee, de versie van mega. Beetje een idee wat er misschien te verwachten valt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:41
Ik verwacht begin 2026 een Gym als modular, of iets met de Elite Four 8)

Edit: bedoel een Pokémon gym, geen sportschool :p

[ Voor 27% gewijzigd door D. Ninjai op 28-03-2025 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
D. Ninjai schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:49:
Een sportschool zat een paar jaar geleden al in de Downtown Diner :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:26
Ik heb deze in fijne periode :) gebouwd dat ik echt zin had en niet alleen “om even iets anders te doen”, ik vond deze absoluut niet moeilijk, gewoon wat je mag verwachten van een set als deze. Alleen, zoals altijd, met de draden wat verkeerd gedaan, maar zonder voorbeeld erbij zien gasten het niet. Knopen, veters etc. is allemaal niet mijn ding :)

De piano vond ik uitdagender. Daar kon ik een steentje niet 5 stappen verder alsnog plaatsen bij het technische gedeelte, dat had ik bij de Endurence geen enkele keer (praat mijn vrouw mij bij dan luister ik half en bouw ik half ;) en dat kan mijn brein niet aan :) en vergeet dan wel eens iets……

Gisteravond, zonder vrouw thuis, overigens ook gebeurd, nu bij Ferrari Daytona, na zakjes 1 hield ik twee blauwe pinnen over, anderen hadden dit niet….. voelt stevigaan, dus ik laat het maar hierbij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 18:54
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Doos stond al even stof te happen. Afgelopen dagen deze modular in elkaar gezet [..] opzich mooi resultaat, maar niet heel bijzonder vond ik:

- het museum is nauwelijks zichtbaar, en qua inhoud beperkt (hadden we echt niet meer moeite kunnen steken in de schilderijen?)
- de trap(pen) zijn wel creatief gemaakt, helaas niet echt de mogelijkheid om daarop een figure te zetten
- de inrichting van de verschillende verdiepingen vond ik maar “simpel en eenvoudig” heel generiek
- de façade? (Raam, kozijn, buitenkant) ziet er wel leuk uit, maar ook deze is zeer qua opbouw

[Afbeelding]
Smaken verschillen. Ze hebben duidelijk veel ruimte opgeofferd met het diagonale ontwerp. Ik ben het met je analyse eigenlijk wel redelijk eens, maar mijn conclusie is toch positiever. Ik vind hem vooral erg mooi. En dat je het binnenwerk slecht ziet is bijna onvermijdelijk bij een modulair gebouw lijkt me. Als je het interieur echt goed wil zien kom je al snel bij het poppenhuisidee uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond

Die zou ik direct kopen! Een Pokémon Gym zou mooi in een normale stad passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar koop ik deze bananaman? Ik vind alleen kleintjes op internet.. Ik vraag dit voor een vriend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:36
kaanmijo schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:56:
[...]

Waar koop ik deze bananaman? Ik vind alleen kleintjes op internet.. Ik vraag dit voor een vriend
Die kun je winnen in Legoland. Hebben dat echt een aantal keer geprobeerd, maar zijn niet goed in het spelletje. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:44
@Jakkus even een informatiefje. Jouw Legostad heet toch Steendam? Is dat "toevallig"? Of komt dit vanwege dat dorpje langs de N33? Iedere keer als ik naar onze Noordelijkste vestiging rijdt, kom ik langs de afslag naar Steendam. Vandaar de vraag.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jakkus
HMaster_II schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:49:
@Jakkus even een informatiefje. Jouw Legostad heet toch Steendam? Is dat "toevallig"? Of komt dit vanwege dat dorpje langs de N33? Iedere keer als ik naar onze Noordelijkste vestiging rijdt, kom ik langs de afslag naar Steendam. Vandaar de vraag.
Dat heeft zeker te maken met Steendam in Groningen! Ik woonde toen ik met de stad begon in Spijk (ook aan de N33), en Steendam vond ik een mooie lokale naam voor een Legostad :) Nu ik in Rotterdam woon is het nog steeds een mooie naam.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:04

MrScratch

I am rubber, you are glue

Vandaag de laatste in de rij bijgeplaatst in mijn woonkamer. Plank was al vol, maar is nu helemaal. Nog eentje erbij en ik moet toch echt wat nieuws verzinnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6-S_LlV5mwVfvVgWVROfCn0pQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ySOfNi7esyzwJeFeAO84TfZd.jpg?f=fotoalbum_large

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:03
MrScratch schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:46:
Vandaag de laatste in de rij bijgeplaatst in mijn woonkamer. Plank was al vol, maar is nu helemaal. Nog eentje erbij en ik moet toch echt wat nieuws verzinnen.

[Afbeelding]
Staan ze zo niet volledig uit het zicht? Alleen als je op de grond ligt kan je ze echt zien. Kunnen die mooie jongens niet hoger staan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[Afbeelding]
6 plankdragers en een plank extra, past namelijk nog prima een plank boven :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:04

MrScratch

I am rubber, you are glue

XFlame schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:51:
[...]

Staan ze zo niet volledig uit het zicht? Alleen als je op de grond ligt kan je ze echt zien. Kunnen die mooie jongens niet hoger staan?
Nee, vind het reuze meevallen. Geven lekker wat kleur aan die hoek. De bovenkant van de kast zijn deurtjes achter glas, daar zouden ze veel meer wegvallen.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Ik begrijp de verwarring wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRBV_B2nvwkZwOm8UoeXvDrsik4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sFNiKRmNmqYzQ9j7X5toFys9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Goosebirdy schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:07:
[...]

Ik heb deze in fijne periode :) gebouwd dat ik echt zin had en niet alleen “om even iets anders te doen”, ik vond deze absoluut niet moeilijk, gewoon wat je mag verwachten van een set als deze. Alleen, zoals altijd, met de draden wat verkeerd gedaan, maar zonder voorbeeld erbij zien gasten het niet. Knopen, veters etc. is allemaal niet mijn ding :)

De piano vond ik uitdagender. Daar kon ik een steentje niet 5 stappen verder alsnog plaatsen bij het technische gedeelte, dat had ik bij de Endurence geen enkele keer (praat mijn vrouw mij bij dan luister ik half en bouw ik half ;) en dat kan mijn brein niet aan :) en vergeet dan wel eens iets……

Gisteravond, zonder vrouw thuis, overigens ook gebeurd, nu bij Ferrari Daytona, na zakjes 1 hield ik twee blauwe pinnen over, anderen hadden dit niet….. voelt stevigaan, dus ik laat het maar hierbij :)
Dat geeft de burger weer moed. Ik wacht nog even misschien komt er nog een kortingsactie Ik las wel dat je momenteel dubbele punten krijgt op bepaalde sets . Ik weet niet of dit ook voor deze set geld .
Er staat op de lego site bij deze set 2025 insiderspunten ; betekent dit dan dat je 2x 2025 punten krijgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:53
Hansw1 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:56:
[...]

Dat geeft de burger weer moed. Ik wacht nog even misschien komt er nog een kortingsactie Ik las wel dat je momenteel dubbele punten krijgt op bepaalde sets . Ik weet niet of dit ook voor deze set geld .
Er staat op de lego site bij deze set 2025 insiderspunten ; betekent dit dan dat je 2x 2025 punten krijgt
Het gaat om deze sets: https://www.lego.com/nl-n...KUs_HP-P-INSDR-7YPZDVKGWU

(Kun je ook zelf op de LEGO webshop zien door op de actie te klikken…)

De Endurance zit er zo te zien niet tussen.
Hou er sowieso rekening mee dat Insiders punten alleen worden berekend op het bedrag dat je daadwerkelijk uitgeeft. Als je dus een kortingscode gebruikt, wordt het bedrag dat je uitgeeft lager, en krijg je dus ook minder punten.

scintillating

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:47
zonoskar schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:22:
[...]

Zeker eens. Vind die stickerset het toch wel echt waard. Maakt hem toch direct meer waarheidsgetrouw. Ik vond het zelf belangrijker dan die moc aanpassing eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hb0gCbL4uzTdKYvRS0WQDLqBSL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/397xaVPPxEqr14UotiB7pJEm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

cordonbleu schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:31:
[...]

[...]

Zeker eens. Vind die stickerset het toch wel echt waard. Maakt hem toch direct meer waarheidsgetrouw. Ik vond het zelf belangrijker dan die moc aanpassing eigenlijk.

[Afbeelding]
Veel beter inderdaad!

Heb je die stickers van die mattbricks website?

De prijs voor de stickers gaat nog wel, maar lijkt 14 pond verzendskosten bij te komen? Dat vind ik nogal veel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Karp
Dit zijn waarschijnlijk de nieuwe build-a-minifigure onderdelen voor q2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7rBFA98PatZ6dXs-WpNzuZ0BTk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lOvjaJE6UzkZO8pgnf422mJM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:10

rammes

koekebakker 1e klas

Karp schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 20:00:
Dit zijn waarschijnlijk de nieuwe build-a-minifigure onderdelen voor q2.

[Afbeelding]
Als in serie 28?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:47
JBplap schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:34:
[...]

Veel beter inderdaad!

Heb je die stickers van die mattbricks website?

De prijs voor de stickers gaat nog wel, maar lijkt 14 pond verzendskosten bij te komen? Dat vind ik nogal veel.
Die heb ik idd. Ook die op de MP4/4 zijn van hem.
Ik betaalde £4,50 shipping costs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Tc99m schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:29:
[...]

Het gaat om deze sets: https://www.lego.com/nl-n...KUs_HP-P-INSDR-7YPZDVKGWU

(Kun je ook zelf op de LEGO webshop zien door op de actie te klikken…)

De Endurance zit er zo te zien niet tussen.
Hou er sowieso rekening mee dat Insiders punten alleen worden berekend op het bedrag dat je daadwerkelijk uitgeeft. Als je dus een kortingscode gebruikt, wordt het bedrag dat je uitgeeft lager, en krijg je dus ook minder punten.
Ik heb nog 3000 punten als compensatie gekregen worden die ook afgetrokken voor de berekening van de insiderspunten . Ik zie bij de 10350 1725 punten staan dus dan zou je 3450 punten krijgen als ik het begrijp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Karp
Nee, build-a-minifig! Die poppetjes die je in de lego-winkel kan bouwen, daarvoor komen elk kwartaal nieuwe onderdelen uit!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:32

Reinier

\o/

Nu heb ik trek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkjJS6SshU2lea9a0L8SMQDzmOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c4GMKjClPdR6Lr5ynoEmUDfc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:08
Voor de kasteelliefhebbers van Lego, misschien leuk om deze te volgen op YouTube:

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Done, resultaat stemt (hurhur) me tevreden.
Was een toffe bouw-ervaring en ik vind het echt een toffe set. Zoveel details in zo'n compacte set. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knxiObV3VuRV-j2Xpw7GNh_nL_A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i0JuaFxfdxOhn1cwr41REVsm.jpg?f=fotoalbum_medium
(klikklik)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:16

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Iv_KvpdtOGQlIxNQTRROcvCdjk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DjeWljrQ9DKRMFoI3sDlV4rm.jpg?f=user_large
(nee, helaas niet mijn foto)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MiaBella
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:27
Rebrickable MOC - Fondor Haulcraft (alternatief model van de 75257 Millennium Falcon)

Meer info: https://rebrickable.com/m...-alternate-model/#details

Filmbeelden van de Fondor Haulcraft: YouTube: Fondor Haulcraft: The James Bond Car of Star Wars

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BrzuxXzDAbJD6t8DWXSru3NsSXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZFrqO0DJ1p00qwTibqYLOjGC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:57
Ik vind dit prachtige oplossingen voor ruimte gebrek. Echter zijn de prijzen van deze lijsten soms nog duurder dan de sets zelf :o Al helemaal als je met verlichting gaat werken in de lijsten. Toch zou ik ze willen hebben :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tc99m
Leuke reportage in Volkskrant magazine vandaag over de Nederlandse LEGO ontwerper Stijn Oom, die o.a. de Zonnebloemen van Van Gogh (31215) heeft ontworpen, inclusief rondleiding in de fabriek in Billund:
https://www.volkskrant.nl...t-legovrienden~b00e904c0/

offtopic:
voor wie geen abonnement heeft en als incognito niet werkt —> archive.ph

[ Voor 27% gewijzigd door Tc99m op 29-03-2025 13:12 ]

scintillating

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:10

rammes

koekebakker 1e klas

Ik zou het doen!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:34

SomerenV

It's something!

Afgelopen week van een tante van me een flinke kist met Duplo gekregen wat van haar kinderen is geweest, en daarna door de kleinkinderen is gebruikt. Dat kan wel een goede schoonmaakbeurt gebruiken dus we hadden het alvast bij de wasmachine gezet zodat het morgen in een kussensloop de machine in kan. Daarna lekker drogen in de zon.

Is meneer tijdens het koken daarheen gekropen, heeft de platen van de kist gehaald en is vervolgens aan de haal gegaan met de Duplo :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4a6-Qx0-iZmDRTia93HRUPaWyI0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ISbrjA8dWQ7cuzaaic4aWgGh.png?f=fotoalbum_large

Hij is met z'n bijna 1 jaar (volgend weekend is het zo ver) nog een tikkeltje te jong, maar lijkt het wel oprecht leuk te vinden. Laatst bij een LEGO-bestelling had ik ook wat besteld voor punten (een bloem met een bij) en daar is ie ook helemaal dol op. Het in elkaar zetten is nog te lastig, maar het uit elkaar halen gaat hem goed af. Vervolgens aandacht besturen en proberen het weer op elkaar te zetten. Met nadruk op proberen :+ Maar wel tof om de tandwieltjes in z'n hoofd te zien draaien terwijl ie er mee bezig is.
austin_77 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 11:43:
[...]

Ik vind dit prachtige oplossingen voor ruimte gebrek. Echter zijn de prijzen van deze lijsten soms nog duurder dan de sets zelf :o Al helemaal als je met verlichting gaat werken in de lijsten. Toch zou ik ze willen hebben :P
Persoonlijk heb ik het verticaal mounten van voertuigen aan de muur nooit begrepen. Ik heb in m'n hoofd dat voertuigen horizontaal moeten en niet verticaal in een frame :+ Vliegtuigen verticaal? Ja, kan. Auto's? Nee :N

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

SomerenV schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 19:18:
Afgelopen week van een tante van me een flinke kist met Duplo gekregen wat van haar kinderen is geweest, en daarna door de kleinkinderen is gebruikt. Dat kan wel een goede schoonmaakbeurt gebruiken dus we hadden het alvast bij de wasmachine gezet zodat het morgen in een kussensloop de machine in kan. Daarna lekker drogen in de zon.

Is meneer tijdens het koken daarheen gekropen, heeft de platen van de kist gehaald en is vervolgens aan de haal gegaan met de Duplo :D

[Afbeelding]

Hij is met z'n bijna 1 jaar (volgend weekend is het zo ver) nog een tikkeltje te jong, maar lijkt het wel oprecht leuk te vinden. Laatst bij een LEGO-bestelling had ik ook wat besteld voor punten (een bloem met een bij) en daar is ie ook helemaal dol op. Het in elkaar zetten is nog te lastig, maar het uit elkaar halen gaat hem goed af. Vervolgens aandacht besturen en proberen het weer op elkaar te zetten. Met nadruk op proberen :+ Maar wel tof om de tandwieltjes in z'n hoofd te zien draaien terwijl ie er mee bezig is.
_/-\o_
En alle blokjes even aan een smaaktest onderworpen? :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kerngezond
Nou, iedereen die weleens met een half oog naar LEGO kijkt ziet waarschijnlijk wel wat dit wordt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vobJ_KPiD6jtOVmhMbtgz5pDPYw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0woUucgmhRgiyHFmWbMqGqcy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UijnZOEWC3GW01vDlrvKc-OpXc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QIsxEp2fTbhuY1D5pHZxTawP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nko3s8m6fzkBvSKfYJD5RaHAcQY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TEhsxgS0wdqCypDx0kQ26xou.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iwKqynXloy1Cv63Z1C-aBgpmM80=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QTnF0sFvP8SXFqqYFByUKufp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsxAnxXNiH3I93j22Q6V_rciENE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pykvrIJWkc8rcitlifjmaXbC.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:52
Verkeerde blokjes topic

[ Voor 95% gewijzigd door RenaldoN op 29-03-2025 21:18 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:43

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kerngezond schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:17:
Nou, iedereen die weleens met een half oog naar LEGO kijkt ziet waarschijnlijk wel wat dit wordt:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Piano?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
Hij schijnt wel geluid te maken, maar nee. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Kerngezond schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:19:
[...]

Over geluid gesproken; hoe ervaar jij dit bij deze set?

Heb je het motortje al even aan gehad?

[ Voor 26% gewijzigd door SuBBaSS op 29-03-2025 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Arunia schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:07:
[...]

Die kun je winnen in Legoland. Hebben dat echt een aantal keer geprobeerd, maar zijn niet goed in het spelletje. :D
@kaanmijo ik had m via eoa kermis spelletje, maar geloof dat ie bij sommige retailers te koop is, of s@d, ik ging eigenlijk voor de sharkman

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Kerngezond schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:19:
[...]

Een brandweerauto met zwaailicht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

SuBBaSS schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:56:
Ben tussendoor ook nog even bezig geweest met de vuurtoren. Met goed en minder goed gevolg.
Het goede is dat ik het geluid van de constructie aardig heb weten te dempen.

[Afbeelding]

Heb de "beugel" (de zwart-witte zuilen met een rode plaat eronder) verwijderd en het contact-geluid is daardoor aanmerkelijk minder.
Helaas is de motor zelf niet stil te krijgen, maar hier is op zich wel mee te leven.
Had eerder het binnenwerk van de rots al volgepropt met keukenpapier, dat scheelde ook al aardig wat.
Jij bent qua geluid dempen klaar? Ga je het nog automatiseren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

L23 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:43:
[...]

Jij bent qua geluid dempen klaar? Ga je het nog automatiseren?
Ja, echt een ghetto-oplossing : basis volgepropt met keukenrol en een deel van de bevestiging van de motor verwijderd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-geFzoIX2DHHaXEm6IFIaaVq7E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bWenDnfqOUEMc3wKOTXv4WR3.jpg?f=fotoalbum_medium
De zwart-witte 'pilaren' en de rode 2x6 brick eronder.

Je quote nota bene mijn originele post en ik ga het nog even volop herhalen. |:(
Daarnaast staat de hele plaat nu op een stuk schuimrubber. De motor zelf (gezoem) neem ik voor lief.

Qua automatisering; nee, die heb ik niet voor elkaar. Heb de boel toch maar origineel gelaten.
De lichtset die ik hiervoor had aangeschaft heeft al een ander doel gekregen (en die heb ik wel geautomatiseerd).

[ Voor 4% gewijzigd door SuBBaSS op 29-03-2025 22:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kerngezond
SuBBaSS schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:34:
[...]

Over geluid gesproken; hoe ervaar jij dit bij deze set?

Heb je het motortje al even aan gehad?
Nog niet geprobeerd eerlijk gezegd. Beetje stom maar ik had tijdens het bouwen van dat gedeelte geen AA-batterijen in huis. :$

Maar ik ben er wel nieuwsgierig naar. Ik laat het weten zodra ik het geprobeerd heb en ik zal er wel een filmpje bij maken. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik ervan uitga dat het een leuke gimmick is die ik niet vaak aan zal hebben. Ik ben sowieso nogal gevoelig voor irritante geluidjes dus ik heb gezien de constructie niet de illusie dat hij zo stil te krijgen is dat ik me er niet aan zal storen. Ik zie het vooral als een leuke party trick. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
L23 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:40:
[...]

Een brandweerauto met zwaailicht :P
Altijd leuk om deze eens een keertje te kunnen gebruiken: :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Kerngezond schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:17:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Valt me nu op dat je op een standaard blauwe bouwplaat bouwt? Ik vind donker blauw mooi, maar zo past het beter in je Lego stad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Jakkus schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:53:
[...]

Klopt, ik schuif het nog voor me uit :p

Ik heb wel deze gekocht, dat werkt best aardig! Alleen ik moet me er een keer toe zetten.
Ook erg handig bij het schoonmaken van de auto :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8KaDmSQjkBZJna1O1DgVYHp8gg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/55Ui6D550O3bEhZqBY3essy4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FRyInR9dcJUuHXJ-OjJtc3ZJhTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6O6vs5MflEqh8ERrhgrbH320.jpg?f=fotoalbum_large

Another day, another LEGO. Het museum staat wel hoog in mijn classificering voor de Modulars. Erg leuke build met ook binnenin leuke details.

Kleine heeft de Corner news shop en tram afgemaakt, dus weer lekker bezig geweest op de zondag morgen.

De stad gaat ook de “goeie kant” op, nog een hele hoop werk natuurlijk, planning, wegen, details, enz maar twee maanden geleden was het nog alleen hout dus we zijn er blij mee :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zZyzWqXAMvJZQACK3WCCuzkxkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vIIm0vvvBvDH4rAluR2ii7I4.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: ik kreeg van mijn zusje een treinovergang van AliExpress, leuk ding en gaan we er ergens in verwerken maar altijd als ik dit soort dingen zie vind ik het weer jammer dat Lego het zelf niet uitgeeft:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95oCJ-xmQSiah9rQDBfrVY0Mvpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ZL6wvhOATqHlpHSxm4yRJXA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 30-03-2025 12:41 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-05 20:02

Mooi om te zien ja, heb mijn neefje voor zijn eerste verjaardag de Duplo getallentrein gegeven. Hij was toen al helemaal gek van wieltjes en alles wat draait onderzoeken dus dat was een groot succes.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Donstil schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:38:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Another day, another LEGO. Het museum staat wel hoog in mijn classificering voor de Modulars. Erg leuke build met ook binnenin leuke details.

Kleine heeft de Corner news shop en tram afgemaakt, dus weer lekker bezig geweest op de zondag morgen.

De stad gaat ook de “goeie kant” op, nog een hele hoop werk natuurlijk, planning, wegen, details, enz maar twee maanden geleden was het nog alleen hout dus we zijn er blij mee :)

[Afbeelding]

Edit: ik kreeg van mijn zusje een treinovergang van AliExpress, leuk ding en gaan we er ergens in verwerken maar altijd als ik dit soort dingen zie vind ik het weer jammer dat Lego het zelf niet uitgeeft:

[Afbeelding]
Vroeger had je veel meer sets voor bij de trein. Ik heb de Manual Level Crossing 4539 uit 1991.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50WX6vCDkI7ZNLyDhKNiaz5TQJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WdQfJu6mMaeOhbsvT9PCzhA6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:11
Misschien is het al te laat, maar ik zou daar mee oppassen. Ik deed dat met een krat duplo die ik uit de kringloop had en daar zijn alle blokken flink bekrast uit gekomen en een aantal (gek genoeg alleen) blauwe blokken volledig uit elkaar gevallen.

Ik gooi het de volgende keer wel gewoon in badkuip in de week ofzo, maar wasmachine waag ik me niet meer aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:57
Creatief geweest met steentjes en stickers.
Naar mijn idee beter als de knalgroene originele :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNKjXq7y2MRBM27IoUZ_sIJTzcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4WGNBHhzCwPujHxnPq1PJOgV.jpg?f=fotoalbum_large

Origineel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7_npaxhSNDYKBvo9yEkJo3WXQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WHgcAMFkmTGOsJiD1JPrbGbL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Andries155 op 30-03-2025 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:19
Donstil schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:38:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf hoor! Ik moest goed kijken wat er links op de foto stond: de rollercoaster. Wat een gevaarte is dat zeg!
Het is inderdaad jammer dat Lego weinig aandacht schenkt aan het treinen thema. In mijn ogen was het 12v tijdperk uit de jaren 80 het mooist wat betreft LEGO. Je kon veel zaken op afstand bedienen: wissels, seinen, maar ook een spoorwegovergang (7866).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:58:
[...]

Vroeger had je veel meer sets voor bij de trein. Ik heb de Manual Level Crossing 4539 uit 1991.

[Afbeelding]
Ja ze hebben wel iets nu, maar altijd onderdeel van een grote set helaas, maar op marktplaats al wel aanbieders gezien die de sets dan open maken en verkopen wat ze niet nodig hebben.

Dan heb je nieuw toch een wagonnetje, perron, etc.

Dus dat hou ik nu een beetje in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Andries155 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 13:00:
Creatief geweest met steentjes en stickers.
Naar mijn idee beter als de knalgroene originele :9
[Afbeelding]

Origineel
[Afbeelding]
Ben verder niet zo thuis in de Formule 1, maar ziet er goed uit. Wat heb je gedaan met de stickers? Eigen stickers geprint in donkergroen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op zondag 30 maart 2025 @ 13:19:
[...]

Gaaf hoor! Ik moest goed kijken wat er links op de foto stond: de rollercoaster. Wat een gevaarte is dat zeg!
Het is inderdaad jammer dat Lego weinig aandacht schenkt aan het treinen thema. In mijn ogen was het 12v tijdperk uit de jaren 80 het mooist wat betreft LEGO. Je kon veel zaken op afstand bedienen: wissels, seinen, maar ook een spoorwegovergang (7866).
Haha, ja, die achtbaan is wel gigantisch, inderdaad. Staat niet op de ideale plek, maar zo kan de kleine wel aan het mechaniek draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aw04sasOWay_NzMdt1CRLfaPGaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mlPloo6cnU26g4fuUwmBBEwi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcEMu4Duec9rLwZTAt-iK6mWcLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SxQNsLMctGPl0dzMNwo8XWLH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
Hoewel superstrak zo op de muur, vooral op die muur, kan in diezelfde ruimte aan de muur 3x zoveel auto's staan als ze "gewoon" op planken staan. Daarnaast vind ik persoonlijk het aanzicht van een auto van vooral bovenaf zien niet zo cool. Ik hou meer van dan dat schuin van voren zoals bij MrScratch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiaBella
  • Laatst online: 18:27
Dit is toch een veel beter alternatief voor de Lego Speed Champions 76901 Toyota Supra.

<knip> Dit voelt wel heel erg als reclame voor iets anders dan Lego. Ten eerste is reclame niet de bedoeling, ten tweede is dit niet de juiste plek om andere bouwsteentjes dan Lego te bespreken.

[ Voor 76% gewijzigd door Ardana op 30-03-2025 21:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andries155
L23 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 13:37:
[...]

Ben verder niet zo thuis in de Formule 1, maar ziet er goed uit. Wat heb je gedaan met de stickers? Eigen stickers geprint in donkergroen?
de originele stickers ingescand samen met een donkergroen steentje.
Daarna in paintshop de lichtgroene kleur vervangen door door de donkergroene en op glanzend fotosticker geprint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Andries155 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 13:50:
[...]

de originele stickers ingescand samen met een donkergroen steentje.
Daarna in paintshop de lichtgroene kleur vervangen door door de donkergroene en op glanzend fotosticker geprint.
Ziet er goed uit. En hoe snij je die stickers zo mooi uit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:10
MiaBella schreef op zondag 30 maart 2025 @ 13:46:
Dit is toch een veel beter alternatief voor de Lego Speed Champions 76901 Toyota Supra.

De opbouw van de wielen is geweldig (zie filmpje vanaf 08.50) Dat alleen al maakt dat deze set voor mij opvalt. En dan hebben we het nog niet eens over de container inclusief de bedrukte wanden in het klassieke containerprofiel: YouTube: LEGO® geht im direkten Vergleich unter - verkehrte Welt beim Toyota ...

En dat voor 26,95 euro bij BlueBrixx excl.verzendkosten.
https://www.bluebrixx.com...B8808-Toyota-Supra-Others?

[Afbeelding]
Het lijkt erop dat je een bevestiging zoekt om de BlueBrixx variant te kopen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hier nog niet voorbij zien komen. Bij de lidl..<knip> Vermoedelijk hier niet voorbij gekomen omdat dat niet in dit topic thuis hoort.

[ Voor 78% gewijzigd door Ardana op 30-03-2025 21:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Karp
Nog even de recente bouwervaringen delen.

- Lego 76311 Miles Morales vs. the Spot (spider-man cornershop deli) - Grappig setje. Niet de volle mep voor betalen. Veel stickers. Wel uitermate speelbaar met 4 figs, webben, een auto, een locatie en een mechanisme. En volgens mij is dat wat telt.
- Lego 77053 Stargazing with Celeste - Leuk voor de collectie Animal Crossing. Soort minifig deluxe met accessoires.
- Lego 42179 Planet Earth and Moon in Orbit - Nog net voor de verduistering in huis want educatief 👀 Lang niet zo serieus technic gebouwd, en ik vond dit vrij serieus. Enorm veel overbrengingen. Best wel complex. Ook flink wat onderdelen om de constructie goed stevig te maken. Kan bijna niet stevig genoeg met zo'n arm!

In progress:
- Lego 21318 Tree House - Herstel vanuit losse onderdelen. Moet vooral nog blad aanbrengen 🥱
- Lego 60422 Seaside Harbour with Cargo Ship - Schip en deel haven gebouwd. Volgens mij prachtig voor een kinderstad. Zou mooi zijn als de containers meteen over konden op een trein of vrachtwagen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andries155
L23 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 13:56:
[...]

Ziet er goed uit. En hoe snij je die stickers zo mooi uit?
in de scan zie je net de randjes van de originele stickers, daar knip ik ze langs uit.
Betere kleuterschoolwerk _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Karp schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:28:

In progress:
- Lego 21318 Tree House - Herstel vanuit losse onderdelen. Moet vooral nog blad aanbrengen 🥱
Eerder gebouwd dan? Staat hier nog steeds in de backlog... Mooie set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Karp schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:28:

- Lego 77053 Stargazing with Celeste - Leuk voor de collectie Animal Crossing. Soort minifig deluxe met accessoires.
Heb deze ook in een opwelling gekocht en vond hem leuker dan verwacht. Al is het (gelukkig) nog geen aanleiding geweest om ook andere AC sets te gaan halen.
- Lego 42179 Planet Earth and Moon in Orbit - Nog net voor de verduistering in huis want educatief 👀 Lang niet zo serieus technic gebouwd, en ik vond dit vrij serieus. Enorm veel overbrengingen. Best wel complex. Ook flink wat onderdelen om de constructie goed stevig te maken. Kan bijna niet stevig genoeg met zo'n arm!
Ik twijfel al heel erg lang over deze, ook omdat ik groot fan was van de Orrery die was ingezonden bij IDEAS. Ik vind het alleen zo jammer dat je hij wat minder displaywaardig is. Kun je hem aanraden?

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:34

SomerenV

It's something!

jip_86 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:51:
[...]

Mooi om te zien ja, heb mijn neefje voor zijn eerste verjaardag de Duplo getallentrein gegeven. Hij was toen al helemaal gek van wieltjes en alles wat draait onderzoeken dus dat was een groot succes.
De Duplo-trein hebben we hier ook al liggen (gekregen van m'n schoonouders). Ik heb zelf vroeger nooit heel veel met Duplo gedaan. Ik had wel wat, maar niet gek veel. Veel vrienden van ons, en ook de kinderopvang, zijn helemaal weg van magnetisch speelgoed. Allemaal vlakken met magneetjes aan de zijkanten waarmee ze dan kunnen bouwen. De onze vindt het ook tof spul, maar ik vraag me af hoe lang zoiets leuk blijft, en ik vind het persoonlijk wat te simpel als ze wat ouder zijn. Duplo is in die zin een stuk beter geschikt voor een grotere range aan leeftijden en kent ook nog wat gradaties, bijvoorbeeld in de vorm van Toolo, wat het net wat moeilijker maakt.

Maar hij vindt de Duplo nu al helemaal leuk. Inderdaad ook met de wieltjes spelen, maar ook het uit elkaar halen van stapeltjes, ze tegen elkaar slaan, of proberen ze op elkaar te zetten.
Charly schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:58:
[...]

Misschien is het al te laat, maar ik zou daar mee oppassen. Ik deed dat met een krat duplo die ik uit de kringloop had en daar zijn alle blokken flink bekrast uit gekomen en een aantal (gek genoeg alleen) blauwe blokken volledig uit elkaar gevallen.

Ik gooi het de volgende keer wel gewoon in badkuip in de week ofzo, maar wasmachine waag ik me niet meer aan.
Te laat :+ Gelukkig is er niks kapot gegaan of heel erg bekrast uit gekomen. Ik denk ook dat het heel erg ligt aan hoe het alle jaren is bewaard aangezien er volgens mij best wat factoren zijn die het plastic aan kunnen tasten waardoor het sneller krast of breekt. Over het algemeen wordt wassen in de wasmachine, in een kussensloop, op het 'fijne was' programma met max 40 graden als de beste manier gezien om het spul te wassen. Wel zonde dat het in jouw geval verkeerd heeft uitgepakt.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Als ik een artikel ( 10335 ) in de winkelwagen plaats op de Lego site wordt het aantal insiders punten niet vermeld ; zie je dit pas bij de afrekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
SomerenV schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:55:
[...]

Te laat :+ Gelukkig is er niks kapot gegaan of heel erg bekrast uit gekomen. Ik denk ook dat het heel erg ligt aan hoe het alle jaren is bewaard aangezien er volgens mij best wat factoren zijn die het plastic aan kunnen tasten waardoor het sneller krast of breekt. Over het algemeen wordt wassen in de wasmachine, in een kussensloop, op het 'fijne was' programma met max 40 graden als de beste manier gezien om het spul te wassen. Wel zonde dat het in jouw geval verkeerd heeft uitgepakt.
Gelukkig maar! Fijn dat het voor jullie wel gewerkt heeft. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Laatst online: 21:39
Hansw1 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 15:01:
Als ik een artikel ( 10335 ) in de winkelwagen plaats op de Lego site wordt het aantal insiders punten niet vermeld ; zie je dit pas bij de afrekening
Op mobiel zie ik het in het winkelmandje wel staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuV46_wgkFP54ioHV6TYxwGPtDE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Od2xw6bfWaF1jbn0YnEVvCdj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
L23 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:44:
[...]

Eerder gebouwd dan? Staat hier nog steeds in de backlog... Mooie set.
2e hands gekocht, en toen deels ontmanteld in "brokken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Hansw1 Is het nu nog gelukt met de piano? Heb je deze volledig kunnen afronden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
Tc99m schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:48:
[...]
Heb deze ook in een opwelling gekocht en vond hem leuker dan verwacht. Al is het (gelukkig) nog geen aanleiding geweest om ook andere AC sets te gaan halen.

[...]

Ik twijfel al heel erg lang over deze, ook omdat ik groot fan was van de Orrery die was ingezonden bij IDEAS. Ik vind het alleen zo jammer dat je hij wat minder displaywaardig is. Kun je hem aanraden?
Wij hebben veel AC gespeeld toen het net uit was. Goed tijdens de lockdowns enzo 😬
Ik vond in de andere sets wel geinige details zitten zoals hoe de bomen gemaakt zijn enzo, begraven fossielen, etc. Maar ook weer niet heel uitdagend om te bouwen, of speelbaar. Het is een combi nostalgie en verzameldrang denk ik.

Aanraden kan ik ja, afhankelijk van wat je kan waarderen in een set 😄
Hij is educatief en zit vernuftig in elkaar. Maar ik heb niet veel technic-context.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:23
Ik heb de 42110 Defender van iemand overgenomen, en net gedemonteerd. Ik lees een paar dingen over zaken die je tijdens de bouw anders moet doen dan hoe het in de handleiding staat om de techniek goed te laten werken.

Hebben jullie hier ook zelf ervaring mee? En is dit voldoende om aan te houden of heeft Lego een geupdate handleiding online?

Toevallig zit er ook nog een Light My Brick set bij voor verhoogd bouwgenot. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
El-Loco schreef op zondag 30 maart 2025 @ 16:00:
Ik heb de 42110 Defender van iemand overgenomen, en net gedemonteerd. Ik lees een paar dingen over zaken die je tijdens de bouw anders moet doen dan hoe het in de handleiding staat om de techniek goed te laten werken.

Hebben jullie hier ook zelf ervaring mee? En is dit voldoende om aan te houden of heeft Lego een geupdate handleiding online?

Toevallig zit er ook nog een Light My Brick set bij voor verhoogd bouwgenot. :P
Sowieso de online handleiding volgen. Wat ik destijds begrepen heb, is dat er fouten zitten in het gedrukte exemplaar.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hansw1
meesje schreef op zondag 30 maart 2025 @ 15:24:
@Hansw1 Is het nu nog gelukt met de piano? Heb je deze volledig kunnen afronden?
Ja die is nu klaar was niet makkelijk om de los geraakte delen opnieuw te bouwen
Persoonlijk vind ik de bevestiging van de poten het lastigste niet alle gaten komen overeen waar je de pluggen indrukt . Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen
Ik had de bouw van de piano toch een beetje onderschat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Hansw1 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 16:05:
[...]

Ja die is nu klaar was niet makkelijk om de los geraakte delen opnieuw te bouwen
Persoonlijk vind ik de bevestiging van de poten het lastigste niet alle gaten komen overeen waar je de pluggen indrukt . Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen
Fijn dat het uiteindelijk gelukt is. Dat de gaten niet overeenkomen met de pluggen komt denk ik doordat je toch ergens een fout hebt gemaakt tijdens het bouwen.
Hopelijk gaat je het bouwen van de 10335 beter af. In ieder geval lijkt me dit een erg mooie set. De reviews zijn erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
meesje schreef op zondag 30 maart 2025 @ 16:12:
[...]

Fijn dat het uiteindelijk gelukt is. Dat de gaten niet overeenkomen met de pluggen komt deze ik doordat je toch ergens een fout hebt gemaakt tijdens het bouwen.
Hopelijk gaat je het bouwen van de 10335 beter af. In ieder geval lijkt me dit een erg mooie set. De reviews zijn erg positief.
ik zag er eerst een beetje tegen op maar Goosebirdy vond hem makkelijker als de piano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Hansw1 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 16:05:
[...]

Geen foto van het eindresultaat? Mooi dat het uiteindelijk gelukt is.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Hansw1
L23 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 16:52:
[...]

Geen foto van het eindresultaat? Mooi dat het uiteindelijk gelukt is.
Hier nog even een foto en een van de drie andere die ik de afgelopen maanden heb gebouwd Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9zXusBwcHkXkXM1yVOY79i-yng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PwXDOLN7Jl5GGAuZNQKunfUd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgAJS3s5bntz8s5as8oGo1nDdBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJSopnDoe2bxtOsiABacv9YO.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgAJS3s5bntz8s5as8oGo1nDdBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJSopnDoe2bxtOsiABacv9YO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Hansw1 op 30-03-2025 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Da's toch alle "ellende" wel waard om die sets er dan uiteindelijk zo bij te zien staan!? _/-\o_
Pagina: 1 ... 102 ... 117 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .