• DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:15
Powder Toastman schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:23:
[...]

Delisted games kun je meestal nog gewoon spelen, alleen niet meer aanschaffen.
Als je ze fysiek of digitaal aangeschaft hebt, kun je ze in de meeste gevallen nog gewoon downloaden / spelen.

In enkele gevallen kan dat ook niet meer, meestal als het online games zijn waarvan de servers gesloten zijn.
Maar voor hoelang? Want uiteindelijk stapt Microsoft over naar PC. En dan wil ik natuurlijk dat ik al mijn games kan spelen zonder gezeik.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:25
DeadPhoenix86 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:34:
[...]

Maar voor hoelang? Want uiteindelijk stapt Microsoft over naar PC. En dan wil ik natuurlijk dat ik al mijn games kan spelen zonder gezeik.
Misschien moet je dat aan die glazen bol vragen die je ook vertelde dat Microsoft overstapt naar PC?

• DeadPhoenix86
Powder Toastman schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:01:
[...]

Misschien moet je dat aan die glazen bol vragen die je ook vertelde dat Microsoft overstapt naar PC?
Volgende Xbox wordt een Windows gebaseerde console. Dus je kan games spelen en kopen vanuit de Microsoft store, Steam, Epic Games, Ubisoft en EA etc.

Het wordt geen traditionele console zoals de Series X. Maar ik hoop dan wel dat alle games mee gaan.

• Powder Toastman
DeadPhoenix86 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:05:
[...]

Volgende Xbox wordt een Windows gebaseerde console. Dus je kan games spelen en kopen vanuit de Microsoft store, Steam, Epic Games, Ubisoft en EA etc.

Het wordt geen traditionele console zoals de Series X. Maar ik hoop dan wel dat alle games mee gaan.
Die kans is redelijk aanwezig, net zoals de kans redelijk aanwezig is dat alles wat op de Series S/X draait ook daarop draait, inclusief de BC games. Games die nu niet BC zijn (sommige XBox OG en X360 games), zullen dat in de toekomst waarschijnlijk ook niet meer worden.
Maar niemand die dat nu al met zekerheid kan zeggen. Je hoeft trouwens ook niet per se je oude console de deur uit te doen als er een nieuwe uitkomt, kun je sowieso alles wat je nu kunt spelen t.z.t. ook spelen.

• DeadPhoenix86
Powder Toastman schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:14:
[...]

Die kans is redelijk aanwezig, net zoals de kans redelijk aanwezig is dat alles wat op de Series S/X draait ook daarop draait, inclusief de BC games. Games die nu niet BC zijn (sommige XBox OG en X360 games), zullen dat in de toekomst waarschijnlijk ook niet meer worden.
Maar niemand die dat nu al met zekerheid kan zeggen. Je hoeft trouwens ook niet per se je oude console de deur uit te doen als er een nieuwe uitkomt, kun je sowieso alles wat je nu kunt spelen t.z.t. ook spelen.
Maar er komt een dag dat deze ophoud met werken. Want mijn Xbox 360 heeft het naar 12 jaar begeven. Dus een hoop games kan ik daardoor niet meer spelen. Natuurlijk kan ik een nieuwe halen. Maar uiteindelijk houd dat ook op. Ik wil gewoon in de toekomst alle games die ik heb gekocht kunnen blijven spelen.

• Powder Toastman
DeadPhoenix86 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:20:
[...]

Maar er komt een dag dat deze ophoud met werken. Want mijn Xbox 360 heeft het naar 12 jaar begeven. Dus een hoop games kan ik daardoor niet meer spelen. Natuurlijk kan ik een nieuwe halen. Maar uiteindelijk houd dat ook op. Ik wil gewoon in de toekomst alle games die ik heb gekocht kunnen blijven spelen.
Series S/X draait onderhuids ook op iets Windowsachtigs, dus verwacht niet dat ze BC ineens laten vallen, en verwacht zoals ik hierboven al zei dat alles wat nu op de X/S draait, ook op de volgende console zal draaien.
Pagina: 1 ... 121 122 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties