Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Multi] Forza Horizon 6

Pagina: 1
Acties:

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:02

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Mede-auteur:
  • MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LXAgX1JxvT2wg2GS0G67BgTVfk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HJ1wWVwychv9VoCacUKN0TFj.png?f=user_large

Ontwikkelaar: Turn 10 Studios
Uitgever: Xbox Game Studios
Platforms: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wc073hbybvIGsQ9OUAXD3vL1RoQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/dRLp18qBT5AxKAZD1hYOi3aX.webp?f=user_large Xbox Series X|S, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPOiExsxdP4Mybu9PF74m-eMG0o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/tVz4RcWPFgSCe00B4exuW5uC.webp?f=user_large PS5, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIz3QCwseBfn4ojAm6GC_KV6kp8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/ao8cHhkY16Vj7J9MLDz9sjAG.webp?f=user_large Windows
Release-datum: 2026
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWGOgoLAg8wFiHs2j8usCQn05OU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/momCkWpcgAVuwAekSWk5YDKp.png?f=user_large

In Forza Horizon 6 ontdek je de schilderachtige en adembenemende landschappen van Japan en bouw jij je racestatus op om een legende te worden op het Horizon Festival. We kunnen niet wachten tot je het zelf gaat ervaren! Forza Horizon 6 wordt gelanceerd op Xbox Series X|S-consoles en pc en na de lancering op PlayStation 5.

Onderwerp word meer ingevuld wanneer er meer informatie bekend is vanuit Turn 10 Studios

Trailers

Screenshots

Wil je Mede-auteur worden? Doe gerust een PM!
^ Naar boven ^

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik heb hier zo ontzettend veel zin in. Als fan van de serie én JDM (Japanese Domestic Manufacturing aka Japanse auto's) liefhebber is dit natuurlijk een match made in heaven. Ik vraag me af hoe ze de Japanse car culture gaan verwerken tot een spelelement. Ik gok door middel van stories maar we gaan het zien. Kan niet wachten!

Mijn Cardmarket-profiel

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11 16:41

Tijn96

In speed we trust

Eindelijk weer enthousiast over een race game. Dit moet toch wel een pareltje worden.

Hopelijk krijgen we meer mogelijkheden vwb spoilers /kits etc

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11 12:06

Zyron

BWRAAAAP

Stiekem gehoopt op een directe PS5-release omdat ik de Xbox buiten Forza om eigenlijk niet meer gebruik...

Desalniettemin kijk ik hier erg naar uit!

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:13
Vermoed veel driften, waar ik niks mee heb. Vond het in 5 al storend dat 1 van de 2 team events per sé de drift event was. Vond deel 4 eigenlijk leuker en heb ik me denk langer mee vermaakt. Zit ook echt veel te lang tussen 5 en 6.
Desondanks kijk ik al heeeeeeel lang uit naar een nieuw deel.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:33
Nu al zin in! Er zit een mooie tijd tussen en ga deze zeker kopen!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:02

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Hoop echt op een prachtige single player met 2 tot 3 keer zoveel race evenementen en hopelijk een sterk verhaal, Japan = driften en dat heb ik altijd al zo tof gevonden.

Horizon 5 was qua races een beetje kort dus daarom hoop ik een grotere single player!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Arvado
  • Laatst online: 01:51
Kijk erg uit naar een nieuwe Horizon game. Alleen eerlijk denk ik dat een Horizon game een keer moet floppen. Het racen, upgraden, tunen en de map (hoewel daar ook aardig wat commentaar op was door andere) is de reden dat je de game toch weer ga kopen en spelen en ook wel terecht. Toch is er echt heel veel slecht aan FH5. Ik hoop echt dat ze dat stevig gaan aanpakken want ik irriteer me regelmatig mateloos. Wat ik graag verbeterd / anders zou willen zien:

- fatsoenlijk menu structuur op de PC

Ook zaken als Auction house werkt gewoon echt slecht en is ook enorm traag.

- Multiplayer

In multiplayer de races rijden die je wilt gaat bijna niet. In Horizon Open krijg je willekeurige races en classes. Custom races heb je maar erg beperkt keuze en daardoor gebruik bijna niemand het waardoor je lang kan wachten voor matchmaking. Oftewel drama.

- Festivals

Opzich is het festival concept wel leuk IMO. Alleen als je paar races, danger signs en drift zones op 3 sterren hebt zit je al aan de max. Dat accolades systeem heeft erg weinig toevoeging. In SP is er dus eigenlijk geen replay waarde voor races. Terwijl dat zo makkelijk te maken is voor een game als FH. Werk met een soort punten systeem die extra punten geeft als je een race in diverse classes of met verschillende categorieën voltooid. Zorg dat je festivals tot een veel hoger lvl kan krijgen dan max5. Daarbij kan je als beloning geven dat je meer credits krijg bij een hoger festival lvl. Daarmee kan je dan ook peperdure auto’s later in de game makkelijker kopen en tunen.

- Races op de map

Het aantal races is gewoon erg beperkt. Veel straten op de map worden niet eens gebruikt in een race. Het is super simpel om gewoon een hele reeks races toe te voegen. Dat kun je ook gewoon periodiek doen. Eventueel zou je met start punten kunnen werken en dan diverse layouts vanaf 1 start punten kunnen maken om het overzichtelijk te houden.

- Wheelspins

Stop hiermee. Dit zijn gewoon irritante dingen en vaak krijg je horn, kleding of van die teksten. Wat moet je met die onzin. Als je een dergelijk beloningssysteem wilt doe dan gewoon 16 kaartjes op het scherm waar je er paar van mag omdraaien waar dan beloning achter zit. Maar dan enkel auto’s, credits of bijvoorbeeld gratis upgrades.

- Barnfinds

Vind ik leuk, en met mij veel anderen, doe hier meer mee.

- unieke untradeble beloningen

Voeg dit toe, bijvoorbeeld bodykits of andere cosmetische dingen of complete auto’s. Hiermee beloon je mensen die veel blijven spelen en maakt het ook leuk. Je kunt dan aan andere tonen dat je iets behaald hebt.

De basis van het spel is super waardoor je het veel vergeeft maar eigenlijk zijn een hoop zaken behoorlijk slecht geregeld in FH5. Hopelijk wordt FH6 daar een stuk beter in.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Eigenlijk vreemd dat ze nu pas met een nieuw deel komen.
Voorheen kwamen ze afgewisseld met Forza Motorsport om het jaar uit, waarbij het gat de laatste jaren steeds groter wordt.

2005 Forza Motorsport
2006
2007 Forza Motorsport 2
2008
2009 Forza Motorsport 3
2010
2011 Forza Motorsport 4
2012 Forza Horizon
2013 Forza Motorsport 5
2014 Forza Horizon 2
2015 Forza Motorsport 6
2016 Forza Horizon 3
2017 Forza Motorsport 7
2018 Forza Horizon 4
2019 Forza Street
2020
2021 Forza Horizon 5
2022
2023 Forza Motorsport
2024
2025
2026 Forza Horizon 6

Maar goed, beter een tijdje wachten voor een goede game dan elk jaar een gerushte game en dat iedereen uitgekeken raakt op de franchise. Daarnaast kunnen ze nu meer nieuwe auto's toevoegen, in plaat van elk jaar een paar nieuwe modellen.

[ Voor 22% gewijzigd door kevlar01 op 26-11-2025 10:45 ]

• Arvado
Ja klopt, ik hoop dat dat positief uitpakt. Het gaat in ieder geval op een nieuwe engine draaien en wordt ie dus niet meer voor Xbox One uitgebracht.

De voorgaande Horizon vindt ik ook veel te veel op consoles gericht. De PC versie is eigenlijk hetzelfde als de console versie waardoor veel dingen slecht werken of niet zijn geoptimaliseerd. Hopelijk wordt het echt een nieuwe game met veel verbeteringen.

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11 16:41

Tijn96

In speed we trust

qua snelheid van gameplay zou het van mij echt weer richting de originele FH mogen. niet na 5 min al 100 auto's hebben

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:02
Tijn96 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:57:
qua snelheid van gameplay zou het van mij echt weer richting de originele FH mogen. niet na 5 min al 100 auto's hebben
Idd dat is echt in minpunt bij de laatste FH's, zou veel leuker zijn als je geen autos krijgt voor weelspins etc en je er echt moeite voor moet doen.

Playstation 5

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
Tegelijk zit ik nu met FH3 in het begin af en toe vast omdat ik het juiste type auto niet heb voor een bepaalde race en niet genoeg credits om een competitieve auto te kopen of goed te tunen. Liever wheelspins waar je dan wat extra's mee wint dan eindeloos grinden op races die je al gedaan hebt.

Ik speel het overigens alleen single player dus ben waarschijnlijk niet echt representatief voor de doelgroep. Maar juist een beetje keten in een groot open veld, af en toe naar een race rijden of toch die danger sign op 3 sterren krijgen. Dat is voor mij de charme.

• Arvado
Sh0ckTr00per schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 07:40:
Tegelijk zit ik nu met FH3 in het begin af en toe vast omdat ik het juiste type auto niet heb voor een bepaalde race en niet genoeg credits om een competitieve auto te kopen of goed te tunen.
Dat is eigenlijk wel vreemd in SP. Want juist veel auto’s die ook goedkoop zijn, zijn prima te tunen voor veel doeleinden. In SP worden de tegenstanders op jou auto aangepast. Je hoeft dan ook niet de auto helemaal tot het einde van de class te uograden. Je kan prima dan met S1 820 rijden bijv. Juist online is dat een probleem en moet de auto echt competitief zijn.

Ben het er wel mee eens dat echt goede auto’s meer een grind moeten zijn. Het lastige is alleen dat je bij Forza nooit van te voren weet welke auto’s waar goed in zijn. Maar eigenlijk zit er geen verschil in het verkrijgen van auto’s tussen common, rare en epic en dat mag prima veranderen.

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
Heel simpel voorbeeld dan, en iets wat ik dus hoop dat niet in FH6 zit. Eerste championship bij Surfers Paradise heb je een bepaald type BMW of Merc voor nodig. Dat had ik niet. Goedkoopste op de autoshow was iets van 60k maar dan heb je een onderkant klasse B en die moet je tunen maar dat had ik dus ook niet. Achteraf gezien helpt het spel je door je zo'n auto met discount aan te bieden als je dat festival opent, maar ik zag op dat moment de meerwaarde niet en dan zit je zonder auto die uberhaupt mee mag doen.
Pagina: 1