• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Beakzz schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:29:
[...]

IRL zou ik die 2450 bezorgingen wel doen hoor voor dat geld. Maar geld is uiteindelijk nooit een probleem toch in FH? In FH4 kocht ik altijd een auto van marketplace waar dan weer een auto in de car mastery zat die goed verkocht. Geen idee of dat soort dingen ook in 6 zitten.

Maar heb nu een aparte skill auto gebouwd met 9x multiplier en met die skillpoints unlock ik weer wheelspins in andere auto's Het geld verdienen gaat voorlopig hard zat. Ook heb ik al zoveel mogelijk kleding en emoticons (tot 5000 euro ong.) gekocht zo dat die niet meer in de wheelspin zitten.
Veel geld is niet echt belangrijk voor een goede auto om eerlijk te zijn. Een cheap ass middenklasser van VW kan je nog tune'en tot een race monster.

d:)b :henk d:)b

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 10:04

rekeewt

Petrolhead

JJ Le Funk schreef op zondag 17 mei 2026 @ 10:47:
[...]

dit lijkt mij om het aanschaffen van car vouchers te stimuleren. want hoeveel food deliveries moet je daar wel niet voor doen anders (voor de duurste auto, Ferrari uit '67, gemiddeld dus 2450 deliveries wat zo'n 245 uur werken is, doe dit elke dag 1,5 uur en je heb 'm over 6 maanden bij elkaar gespaard) :X

ook 'leuk', bij het redeemen van een auto crashte te game, na reboot was voucher wel verbruikt maar auto niet toegevoegd 8)7 gelukkig geen crashes tijdens het rijden, alleen bij het bekijken van te kopen auto's af en toe.
krijg je daar nog refund voor of hoe werkt dat? zuur man!

Winter: S60v6 AWD (410pk/620nm), Zomer: DB11v12 RWD (850 pk/1350nm).

• rekeewt

rekeewt

Petrolhead

Leuke mod voor PC spelers met Discord.

https://www.nexusmods.com/forzahorizon6/mods/43

Deelt waar je in rijdt, waar je rijdt, etc. met vrienden op discord in je status.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
PerlinNoise schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:15:
[...]

Kun je mij toevoegen? PC via Steam. Gamertag via Microsoft is Perlin#2083

Zou leuk zijn om met iemand co-op te racen. Jammer dat er inderdaad geen mogelijkheid is tot groepen oid. Want het is nu wel lastig elkaar te vinden... :?
Als ik je bericht zo lees mag ik bij Early Acces een ja zetten? :) Ja klopt, het niet kunnen maken van een clan is wel echt een grote missende feature.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
G_Dragon schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:44:
[...]

Als ik je bericht zo lees mag ik bij Early Acces een ja zetten? :) Ja klopt, het niet kunnen maken van een clan is wel echt een grote missende feature.
Ja klopt, ik heb Early Access.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
PerlinNoise schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:51:
[...]

Ja klopt, ik heb Early Access.
Top dan heb ik het goed gegokt, je staat in de TS!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:33
Ricmaniac schreef op zondag 17 mei 2026 @ 00:15:
Weten we eigenlijk al wat die expansions gaan zijn dan en wat die in de toekomst gaat kosten.
Blijf jij maar gewoon Scapen 😜

Maar nee weten we nog niet, waarschijnlijk 2 tientjes per stuk.

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

rekeewt schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:38:
[...]

krijg je daar nog refund voor of hoe werkt dat? zuur man!
Weet niet of ze dat kunnen beoordelen en lijkt mij veel moeite voor iets wat, ikzelf althans, niet erg belangrijk vind.

• Arvado
ThaFishy schreef op zondag 17 mei 2026 @ 09:45:
[...]

Ik heb nu v-sync en fps uncapped ingame en in amd adrenalin de chill op 75 fps gecapped en de radeon enhanced sync aangezet. Het is nu nog heel zelden dat er een kleine stutter zich voordoet.
Ga ik ook proberen, laat het weten.

• Arvado
sdk1985 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 01:45:
Ik zie ondertussen de treasure map niet meer overigens. Nu toch weer wel. Zal wel een bug zijn.
Jep, heb ik ook regelmatig. Volgens is dit als je net een nieuwe regio hebt ontdekt voor mn gevoel. Maar werkt niet lekker inderdaad.

• Arvado
De moeilijkheidsgraad is wel hoger dan bij FH5 volgens mij. Ik speelde altijd FH5 op pro maar bij FH6 heb ik dan grootste moeite om op het podium te komen. Dus maar teruggezet naar expert.

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:49
Arvado schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:00:
De moeilijkheidsgraad is wel hoger dan bij FH5 volgens mij. Ik speelde altijd FH5 op pro maar bij FH6 heb ik dan grootste moeite om op het podium te komen. Dus maar teruggezet naar expert.
Het scheelt echt heel erg per race, soms pro, maar soms ook above average. Ik had de grootste moeite net met Shimanoyama Charge, een straat race.

Ben erg benieuwd of andere dat ook zo ervaren, of dat het gewoon een skill issue van mijn kant is.

XBL gamertag StayingPow3r

• Siedo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:15
Mr. Freeze schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:24:
[...]

een straat race.

Ben erg benieuwd of andere dat ook zo ervaren, of dat het gewoon een skill issue van mijn kant is.
Straat Races vind ik sowieso een stuk lastiger in het donker en in regen. Vaak ook snelle wagens waardoor dit oude brein het niet meer kan bijhouden. Het niveau waar ik tegen race, heb ik dan ook niet zo hoog staan.

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:05
[...]

Het scheelt echt heel erg per race, soms pro, maar soms ook above average. Ik had de grootste moeite net met Shimanoyama Charge, een straat race.

Ik heb dat dus ook. Ik speel nu above average. Sommige races zijn heel makkelijk te winnen, bij andere races moet je echt heel erg je best doen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

[...]

IRL zou ik die 2450 bezorgingen wel doen hoor voor dat geld. Maar geld is uiteindelijk nooit een probleem toch in FH? In FH4 kocht ik altijd een auto van marketplace waar dan weer een auto in de car mastery zat die goed verkocht. Geen idee of dat soort dingen ook in 6 zitten.

Maar heb nu een aparte skill auto gebouwd met 9x multiplier en met die skillpoints unlock ik weer wheelspins in andere auto's Het geld verdienen gaat voorlopig hard zat. Ook heb ik al zoveel mogelijk kleding en emoticons (tot 5000 euro ong.) gekocht zo dat die niet meer in de wheelspin zitten.
Welke (autoshow) auto gebruik jij om de wheelspins te claimen?

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
[...]

Uiteindelijk is het wel fijn dat je gewoon zelf je events mag uitkiezen op de map waar je progressie maakt, xp verdient en uiteindelijk je bandjes haalt :) anders was ik inderdaad ook allang klaar met de game als ik bepaalde races maar niet kan winnen en dat verplicht is.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:32
@Finraziel ik zit nu op 669 van 671, alleen waar die laatste 2 zijn heb ik werkelijk waar geen idee van 8)7

Gamertag: timmie271

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:06
[...]

Het is lastiger. Ik heb hem op highly skilled gezet en moet echt doorrijden. Op FH5 had ik volgens mij pro staan en speelde ik dan meestal met stock auto's om het lastiger te maken. Nu is het vaak winnen op basis van de team score, niet op basis van nummer 1 :X .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:04
timmie271 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:24:
@Finraziel ik zit nu op 669 van 671, alleen waar die laatste 2 zijn heb ik werkelijk waar geen idee van 8)7
Heb je wel geslapen? Je hebt het spel straks al uitgespeeld voordat de officiële release is :+

• Arvado
[...]

(tot 5000 euro ong.) gekocht zo dat die niet meer in de wheelspin zitten.
5000 credits hoop ik? 😃

Wel slim idd, ik ga dat ook eens doen.

En dat van die auto met skill points is wel een goeie ja. Ga ik ook even testen. Doe je gewoon driften of andere dingen?

• timmie271
Jordy8 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:40:
[...]

Heb je wel geslapen? Je hebt het spel straks al uitgespeeld voordat de officiële release is :+
Slapen, wa is da? :+ maar het schiet aardig op ja :9 het is dat de seasons pas starten op de 21e mei maar anders had het nog gekund ook

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:56

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Nou toch maar gekocht :)
Premium editie via een keyshop voor 71 gekocht.

Installing as we speak

Ga sowieso in het begin die Celica kiezen :P heb die auto zelf gereden voor langer dan een jaar (niet de GT versie uiteraard)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Ricmaniac schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:12:
Nou toch maar gekocht :)
Premium editie via een keyshop voor 71 gekocht.

Installing as we speak

Ga sowieso in het begin die Celica kiezen :P heb die auto zelf gereden voor langer dan een jaar (niet de GT versie uiteraard)
Ja auto's fiksen waar je echt iets mee hebt is haast niet te weerstaan. zo moest ik de 2011 Volkswagen Scirocco R hebben in het zwart. Nostalgie is een dingetje als je ouder wordt :p

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:52
Arvado schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:58:
[...]

5000 credits hoop ik? 😃

Wel slim idd, ik ga dat ook eens doen.

En dat van die auto met skill points is wel een goeie ja. Ga ik ook even testen. Doe je gewoon driften of andere dingen?
Ja 5000 credits. Ondertussen alles gekocht behalve de tuuters 😅 Kost best wat maar dat zou zich terug moeten gaan betalen

En ik heb gewoon die Lancer mr welcomes pack ofzo genomen (9x multiplier unlock) en naar S1 rally geupgrade en dan ga ik rechts naast dat ronde cirkel circuit over de heuvels scheuren. Driften, bomen en kleine jumps. Max 4 minuten want boven de 500K punten halen heeft toch geen nut

• sdk1985
[...]

Tja heel eerlijk tot 3000 was al 200-300k credits (ik heb het ook gedaan vandaag). Dus voordat je dat terug haalt via normale wielspins die dan eventueel 5000 credits geven is wel echt een lange termijn strategie.

Verder inderdaad max 500.000 punten voor 10 skillpoints. Vaak heeft een auto een super wheel spin of bijvoorbeeld 250.000 credits maar dan ben je wel 40-50 skillpoints verder. Wil je 'farmen' dan kost dat je dus 5 a 6 pogingen van elk 3-5 minuten. Mijn superwheel spin gaf me slechts 15.000 credits en een auto. Dus dat is erg karig voor 30 minuten content doen die niet echt leuk is.

Mijn conclusie; eerst maar gewoon de game uitspelen. De laatste race zal ongetwijfeld meer opleveren. Zojuist kreeg ik binnen 10 minuten 110.000 credits van zo'n forza chaos event samen met een berg car mastery points die je gedurende het event verdiend.

[ Voor 27% gewijzigd door sdk1985 op 17-05-2026 14:49 ]

• Beakzz
sdk1985 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:45:
[...]

Tja heel eerlijk tot 3000 was al 200-300k credits. Dus voordat je dat terug haalt via normale wielspins die dan eventueel 5000 credits geven is wel echt een lange termijn strategie.
Ja heb er 2 mil in gestopt vanmorgen en sta nu alweer op 2,5 door de wheelspins. En dan nog alle auto’s. Je moet natuurlijk wel zorgen dat je aardig wat wheelspins vrijspeelt. In de meeste Forza edities zit er hoe dan ook al 1 normale en een super en voor de rest krijg je ze ook overal van

Niks kan bewijzen dat mijn strategie werkt maar ik heb iig niet meer de teleurstelling van een kledingstuk op de epic versies na 😉

• sdk1985
Ik weet overigens eigenlijk niet waar ik de gewone wheelspins van krijg. Had er vandaag weer een stuk of 6. Gaat dat samen met skill points?

• Beakzz
JJ Le Funk schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:38:
[...]

Veel geld is niet echt belangrijk voor een goede auto om eerlijk te zijn. Een cheap ass middenklasser van VW kan je nog tune'en tot een race monster.
Het is maar net hoe je het spel speelt. Ik wil elke auto of iig zoveel mogelijk auto’s verzamelen. Ook als ik er nooit mee zal rijden

• Beakzz
sdk1985 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:50:
Ik weet overigens eigenlijk niet waar ik de gewone wheelspins van krijg. Had er vandaag weer een stuk of 6. Gaat dat samen met skill points?
Echt bij van alles. Een bepaald aantal xp borden, mascottes, story progress, gewoon xp verdienen. Gewoon spelen dus. Normale wheelspins kan je best veel vinden in de mastery van epic cars en super wheelspins in Forza editions

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-05 21:21
sdk1985 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:50:
Volgens mij krijg je er 1 per 3 levels dat je omhoog gaat versus per level in FH5

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:46

Pimmuz

Roar

G_Dragon schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:51:
[...]

Top dan heb ik het goed gegokt, je staat in de TS!
Zou je mij ook toe willen voegen aan de TS lijst? Tweakersnaam: Pimmuz, Xbox: p1mmuz speel op de pc.

Kort vraagje voor iemand die het misschien weet, waarom kan ik events alleen nog maar solo doen? Andere opties zijn nog gelockt dus bv PVP. Heeft dit te maken dat we nog in early access zijn?

• timmie271
Pimmuz schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:58:
[...]

Zou je mij ook toe willen voegen aan de TS lijst? Tweakersnaam: Pimmuz, Xbox: p1mmuz speel op de pc.

Kort vraagje voor iemand die het misschien weet, waarom kan ik events alleen nog maar solo doen? Andere opties zijn nog gelockt dus bv PVP. Heeft dit te maken dat we nog in early access zijn?
Ik meen een deel te maken heeft met je moet eerst een keer doen of je moet in een convoy zitten met anderen.

• Beakzz
[...]

In convoy kan ik gewoon alles coop doen met vrienden behalve het eerste wristband event. Zelfs story missies geven geen probleem. PVP heb ik nog helemaal niet geprobeerd.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:53
Ja, ik nu ook... Net gouden bandje gehaald, straten op dat eiland verkend, en een paar op de grotere kaart gevonden die ik gemist had... Maar die laatste twee zie ik echt nergens.

Ik zit nu overigens net onder de 20 uur speeltijd volgens Steam, wat ik voor mezelf wel erg veel vind in net iets meer dan 48 uur (Steam, dus kon pas vanaf vrijdagochtend maar moest nog werken)... maar het is ook weer niet zo absurd veel. Als je een beetje efficiënt doet hoeft het niet heel veel tijd te kosten.

Overigens echt nog lang niet klaar met de game hoor... ik wou graag die straten allemaal om een of andere reden (dat tellertje en de standen van friends kietelde mijn brein net op de juiste manier), en daarvoor moest ik dus ook het gouden bandje. Ik zal later nog wel eens opnieuw die kaart bekijken of ik die laatste twee kan vinden, maar het zou me ook niks verbazen als dat misschien een foutje is wat nog gefixt moet worden. Gelukkig zit er nu niks aan vast verder in de game.

Voor nu wel heel even klaar met de game zo hard no-lifen (voor mijn doen), even in de relax stand voor ik morgen gewoon weer moet werken :+

Gamertag: FinrazielNL

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:10

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zie jouw naam al elke keer als ik een extra weg heb unlocked.... zit nu zelf op 575 ofzo, maar heb het eiland nog niet vrijgespeeld. Enig idee hoeveel wegen er op het "vasteland" zijn? Het duurt nog wel ff voor ik het eiland op kan (heb net paarse bandje gekregen), maar ben nou zo lekker aan het verkennen dat ik het zo veel mogelijk af wil maken.....
Een paar van die moeilijke zijn op de kaart ook niet te zien volgens mij; dan heb je net een klein stukje gemist, en lijkt het op de kaart helemaal gereden, maar als je er dan bent is er een stukje net niet aansluitend. Bij FH5 waren er een paar notoire "deze heb je vast nog over als laatste" stukjes, maar ik weet niet of die al bekend zijn van FH6. Voorlopig cruise ik lekker rond in mijn Bently cabrio en pik onderweg borden en monumenten mee (en af en toe een auto).

edit: het zou me ook niet verbazen als het één van die dubbele wegen in Tokio is. Daar heb ik me ook al een paar keer flink op verkeken: is de weg wit, maar zit er onder of net naast nog een stukje waar ik niet geweest ben :F

[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 17-05-2026 18:24 ]

• Corporate_Greed
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 07:25
Probleem met stotteren opgelost met nieuwe Nvidia drivers + FPS limit en Vsync aan in Nv driver. Met DLSS quality rond 70-95 FPS in 6K en alles op max, prima te doen, kost alleen de snelste 5090 + OC.

Spel zelf vind ik echt minder vergeleken met FH4 en 5. Moeilijkheidsgraad is ongebalanceerd als wat, de ene keer stelt het spel voor dat je makkelijk wint en biedt moeilijkere drivatars aan, kies je dat, word je helemaal ingemaakt. Zet je ze een tandje terug - idem dito. Ik rij liever rond, verzamel auto's en doe PR stunts / story mode. Racen vind ik echt tegenvallen in 6.

Besturing vind ik nog steeds slecht, net een klont boter op de weg en wederom hebben ze bij PG een fetisj voor regen = haast onspeelbaar met RWD zonder assists.

[ Voor 11% gewijzigd door Corporate_Greed op 17-05-2026 18:16 ]

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Die drift club was echt heel tof, allemaal in een keer drie sterren gehaald. Hopelijk krijgen we hier nog veel meer van, zou wel passend zijn bij de setting :)

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
Is die fps van jou met of zonder frame gen? Want als je zo weinig fps hebt met bijvoorbeeld 4x frame gen, dan speel je eigenlijk tussen de 20 en 25 fps waardoor je input erg traag reageerd.

Wat de races betreft, ik heb zelf alle assists uitgezet en kom er best goed doorheen ondanks dat ik nog de "Forza feeling" aan het leren ben. Ik heb voorheen eigenlijk alleen maar GTA Online races gedaan en daar kom je met alles makkelijk weg. Bij Forza moet je wat meer realistisch rijden en dat is even wennen.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Corporate_Greed
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 07:25
Zonder MFG, uiteraard. Zou wat zijn als het op een 5090 op 20FPS runde :+

[ Voor 54% gewijzigd door Corporate_Greed op 17-05-2026 18:25 ]

• Finraziel
gwystyl schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:03:
[...]

Ik zie jouw naam al elke keer als ik een extra weg heb unlocked.... zit nu zelf op 575 ofzo, maar heb het eiland nog niet vrijgespeeld. Enig idee hoeveel wegen er op het "vasteland" zijn? Het duurt nog wel ff voor ik het eiland op kan (heb net paarse bandje gekregen), maar ben nou zo lekker aan het verkennen dat ik het zo veel mogelijk af wil maken.....
Een paar van die moeilijke zijn op de kaart ook niet te zien volgens mij; dan heb je net een klein stukje gemist, en lijkt het op de kaart helemaal gereden, maar als je er dan bent is er een stukje net niet aansluitend. Bij FH5 waren er een paar notoire "deze heb je vast nog over als laatste" stukjes, maar ik weet niet of die al bekend zijn van FH6. Voorlopig cruise ik lekker rond in mijn Bently cabrio en pik onderweg borden en monumenten mee (en af en toe een auto).

edit: het zou me ook niet verbazen als het één van die dubbele wegen in Tokio is. Daar heb ik me ook al een paar keer flink op verkeken: is de weg wit, maar zit er onder of net naast nog een stukje waar ik niet geweest ben :F
Als ik me niet vergis waren het maar 11 straten op het eiland, dus dan zouden er 660 op de rest moeten zijn.

En ja die verschillende niveaus was een bitch om overal te komen... Misschien daar nog eens meer rond rijden om te kijken of er niks mist.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
[...]

Ik heb je erin gezet :)

• timmie271
gwystyl schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:03:
[...]

Hehe, heb inmiddels ook alle bordjes al dus daar zal je mijn naam dan ook vast wel tegenkomen :P

Naar mijn weten heb ik dus alle wegen al ook bij Tokyo, mistte er daar wel een paar inderdaad waarbij het dan soms maar een stukje rijden was omdat ik niet kon zien of het onder of boven was :+

• Beakzz
G_Dragon schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:24:
Die drift club was echt heel tof, allemaal in een keer drie sterren gehaald. Hopelijk krijgen we hier nog veel meer van, zou wel passend zijn bij de setting :)
Niet om jouw behaalde succes af te zeiken, maar ik vind het persoonlijk jammer dat de story events veel te makkelijk zijn. Daar kan ik echt mijn uitdaging niet in vinden. Zou graag een moeilijkheidsgraad zien voor dat soort events ipv enkel de AI in races.

Ik doe alles wat kan coop en daarom ging de wristband race op de piste helemaal fout. Een vriend knalde mij buiten het poortje dus ik moest rewinden. Bleek niet ver genoeg te zijn dus ik klap weer voorbij dat poortje en moet 2 x zo ver rewinden. Haal ik nog 3 sterren met 10 seconde over.

Het zelfde verhaal met de 3 sterren op jumps, driftzones en speed traps.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Beakzz schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:10:
[...]

Niet om jouw behaalde succes af te zeiken, maar ik vind het persoonlijk jammer dat de story events veel te makkelijk zijn. Daar kan ik echt mijn uitdaging niet in vinden. Zou graag een moeilijkheidsgraad zien voor dat soort events ipv enkel de AI in races.

Ik doe alles wat kan coop en daarom ging de wristband race op de piste helemaal fout. Een vriend knalde mij buiten het poortje dus ik moest rewinden. Bleek niet ver genoeg te zijn dus ik klap weer voorbij dat poortje en moet 2 x zo ver rewinden. Haal ik nog 3 sterren met 10 seconde over.

Het zelfde verhaal met de 3 sterren op jumps, driftzones en speed traps.
Tss hoe durf je, heb je gelijk gerapporteerd :+
Nee geintje want het is ook allemaal veel te makkelijk, dit heb ik ook al een paar keer gezegd gisteren. Ik heb de moeilijkheid van de Drivatars nu op Expert staan en ik win nog steeds met flinke voorsprong omdat ze zovaak onnodig remmen, daar lijkt de hogere moeilijkheidsgraad niks mee op te lossen.

Volgens mij was het bij Forza Horizon 5 allemaal een stuk moeilijker om 3 sterren te behalen :)

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Ik heb inmiddels de eerste metertjes er ook op zitten. Ik ben blij verrast, want wat me stoorde in FH4 en FH5 is aangepakt in FH6, de natuur ziet er eindelijk redelijk realistisch uit, en door de lichte ‘mist’ oogt het geheel ook een stuk mooier. De game draait ook heerlijk soepel op 3440x1440 met alle settings op maximaal incl. DLAA en raytracing. Ik ben er blij mee, nu nog een paar mooie auto’s verzamelen!

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• rekeewt

rekeewt

Petrolhead

1968 Ford Mustang GT 2+2 Fastback Forza Edition

Uit wheelspin, fan-tas-tische driftwagen zeg!

• sdk1985
Corporate_Greed schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:14:
Probleem met stotteren opgelost met nieuwe Nvidia drivers + FPS limit en Vsync aan in Nv driver. Met DLSS quality rond 70-95 FPS in 6K en alles op max, prima te doen, kost alleen de snelste 5090 + OC.

Spel zelf vind ik echt minder vergeleken met FH4 en 5. Moeilijkheidsgraad is ongebalanceerd als wat, de ene keer stelt het spel voor dat je makkelijk wint en biedt moeilijkere drivatars aan, kies je dat, word je helemaal ingemaakt. Zet je ze een tandje terug - idem dito. Ik rij liever rond, verzamel auto's en doe PR stunts / story mode. Racen vind ik echt tegenvallen in 6.

Besturing vind ik nog steeds slecht, net een klont boter op de weg en wederom hebben ze bij PG een fetisj voor regen = haast onspeelbaar met RWD zonder assists.
Heel eerlijk, FH4 en 5 waren veel te makkelijk qua ai. Het leuke aan de Forza handling is dat het echt easy to learn hard to master is. Pak maar eens een BMW M2 als je daarmee binair remt (dus vol je rem) dan duikt hij meteen een kant op en/of wordt het instabiel in de bocht. Je moet dus gas los laten en heel voorzichtig remmen om zo te voorkomen dat je de slip animatie krijgt. Dit mechanisme is eigenlijk van toepassing op elke auto alleen bij sommige valt het meer op.

Regen op (sem) slicks kan inderdaad pittig zijn. Ik heb ondertussen een AWD auto als favoriet gezet voor de regen straat races (de Lambo revolut oid).

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
Jumpman schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:37:
[...]

Dit is wel absurd, toch wel een minpunt dit soort bizarre bedragen voor sommige auto’s.
Voor de 250 GTO is dat de werkelijke prijs, die zijn de afgelopen jaren door het dak gegaan. Dus heel gek is het niet dat deze bedragen in FH net zo hoog zijn.

5900x SFF / Neo / A7m2 / D3

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dit is wel dik hoor :D die japanse stijl is geweldig. Ook die japanse tuning style op sommige wagens haha dit was echt wat ik voor me zag in de tijd van Tokio drift.

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:46

Pimmuz

Roar

Thanks!

Alleen is mijn gamertag met kleine p :o i know waarschijnlijk vind men mij gewoon ook met grote P maar ik zie hem graag klein in het overzicht ;)

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Pimmuz schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:53:
[...]

Thanks!

Alleen is mijn gamertag met kleine p :o i know waarschijnlijk vind men mij gewoon ook met grote P maar ik zie hem graag klein in het overzicht ;)
Gelijk aangepast, was denk ik de automatische hoofdletter functie van mijn mobiel :)

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Fijn dat hospital records er weer als radio kanaal is :) Beetje hele dag rondrijden met DnB op je oren

Wel het audio profiel aangepast naar "Car focussed"
Vind de engine sounds van de auto's best nice.

• Finraziel
G_Dragon schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:15:
[...]

Tss hoe durf je, heb je gelijk gerapporteerd :+
Nee geintje want het is ook allemaal veel te makkelijk, dit heb ik ook al een paar keer gezegd gisteren. Ik heb de moeilijkheid van de Drivatars nu op Expert staan en ik win nog steeds met flinke voorsprong omdat ze zovaak onnodig remmen, daar lijkt de hogere moeilijkheidsgraad niks mee op te lossen.

Volgens mij was het bij Forza Horizon 5 allemaal een stuk moeilijker om 3 sterren te behalen :)
Ik vind het vooral inconsistent... Ik sta geloof ik op highly skilled. Meestal win ik vrij makkelijk, soms zo hard dat de ai nergens meer te bekennen is, maar soms moet ik er ook ineens hard voor vechten... En ik kan niet echt goed bepalen waar dat aan ligt dan. Regelmatig remmen ze inderdaad onnodig, maar soms ook gaan ze juist harder door sommige bochten en rammen mij aan de kant alsof dezelfde natuurwetten voor hun niet bestaan daar. De drivatars zijn in ieder geval nog steeds geen sterk punt nee.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Finraziel schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:28:
[...]

Als ik me niet vergis waren het maar 11 straten op het eiland, dus dan zouden er 660 op de rest moeten zijn.

En ja die verschillende niveaus was een bitch om overal te komen... Misschien daar nog eens meer rond rijden om te kijken of er niks mist.
Ik zit inmiddels op 659, dus ik vind het even goed zo. Ik moet ook nog één mascotte (zo'n garnaal), maar die is niet zichtbaar op de kaart dus misschien moet ik er nog langsrijden. Nu eerst maar eens wat races rijden zodat ik het eiland kan bereiken en dan "rustig" de rest van de races en stunts afwerken.
Een paar van die Horizon-borden worden ook nog wel een uitdaging merkte ik al. In FH5 heb ik er een paar laten zitten, maar het plan is om ze hier (uiteindelijk) wel allemaal te halen.

Trouwens iets leuks dat ik al graag had gezien in FH5, maar er nu eindelijk is: een leaderboard! Bij Settings - HUD & Gameplay staat "Time Splits". Als je dat aan zet, kan je tijdens race de tijd die je achter de koploper rijdt (of de rest achter jou uiteraard) zien.

[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 17-05-2026 20:38 ]

• sdk1985
Puntje van irritatie; je kunt split times aanzetten, maar in de co-op verdwijnen ze!

• sdk1985
gwystyl schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:35:
[...]

Trouwens iets leuks dat ik al graag had gezien in FH5, maar er nu eindelijk is: een leaderboard! Bij Settings - HUD & Gameplay staat "Time Splits". Als je dat aan zet, kan je tijdens race de tijd die je achter de koploper rijdt (of de rest achter jou uiteraard) zien.
Maar dus niet in de co-op :X .

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 17-05-2026 20:48 ]

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10:06
Welke difficulty spelen jullie?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

sdk1985 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:48:
[...]

Maar dus niet in de co-op :X .
Dat kan ja. Ik had het gisteren al aan staan, maar toen we 's avonds in convoy met wat GoT-ers bezig waren zag ik ze inderdaad niet. Ik ging er een beetje van uit dat de convoy leader het aan moet hebben staan, maar als het überhaupt niet kan in co-op zou dat wel jammer zijn.....

@Vlaanderen1 Ik speelde in FH5 alles op Highly Skilled, maar nu heb ik een paar races gehad waarbij ik dan niet eens in de buurt van de winst kwam, dus dan schroef ik hem een tandje terug naar Expert. Als ik wat langer speel is wel de intentie om de moeilijkheid wat op te schroeven.

[ Voor 25% gewijzigd door gwystyl op 17-05-2026 20:57 ]

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Vlaanderen1 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:49:
Expert, handmatig schakelen en bijna alle hulpmiddelen uit.

En dit is momenteel ongeveer mijn voorsprong;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-NXTwtd_s5o9pqR5pSGjTJRWgE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NegQOlcPi20GRcU9yyGISrFx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door G_Dragon op 17-05-2026 22:19 ]

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Vlaanderen1 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:49:
Default, maar ik speel dan ook gewoon met M/K

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Lol die car meet in de wereld is ook een leuke toevoeging :P

In mijn lobby net een meeting met 4 random mensen hahah

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-05 21:22
Nou die schuur vondsten zijn ook niet al te lastig. Gewoon kijken waar mensen stilstaan naast de weg.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wahah speel ik Forza Horizon 6 of Ubereats simulator? :P
Wist niet eens dat deze dingen er in zaten dat je daadwerkelijk eten kan bezorgen haha
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3zM_f4YPMOL6KDs5aBgiWzyNuw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7uAOv8YN6uiR9q4iFvZK1556.png?f=fotoalbum_tile

• rekeewt

rekeewt

Petrolhead

rekeewt schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:26:
1968 Ford Mustang GT 2+2 Fastback Forza Edition

Uit wheelspin, fan-tas-tische driftwagen zeg!
Serieus net nog een keer gekregen.

Ipv de auctionen, naar een random gegift. Die heeft mazzel :+

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Mag ik vinden dat dit een belachelijke microtransaction is :+
Zie je alle treasures en collectiblers op de kaart. betaal je 120€ voor een premium editie.. mag je alsnog bij betalen voor zoiets als dit. Snap niet wie dit zou doen though dan ben je helemaal snel klaar toch :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWr8a3PfnUORrrzx2N5qKE8lSSI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NGw6OijmarkRgjsbAX8HezuT.png?f=user_large

• Beakzz
Ricmaniac schreef op zondag 17 mei 2026 @ 22:23:
Zie je alle treasures en collectiblers op de kaart. betaal je 120€ voor een premium editie.. mag je alsnog bij betalen voor zoiets als dit. Snap niet wie dit zou doen though dan ben je helemaal snel klaar toch :p

[Afbeelding]
Ja daarom ben ik ook blij dat die er niet bij zit. Straks krijg je nog een microtransaction die alles voor je afvinkt :o

• sdk1985

[Afbeelding]
Ik heb daar in FH4 (of 5?) wel profijt van gehad. Zorgt ervoor dat alle xp bordjes op je map staan. Dan kan je die daarna op je gemakje gaan verzamelen. Zonder die treasure map ga je of heel de map langs moeten rijden of veel uurtjes op youtube besteden.

• timmie271

[Afbeelding]
Die zat er bij mij dus al in met de premium versie? Maar ach vond het wel prima, wel jammer dat ik de barn finds onbedoeld ook ermee allemaal op de kaart had gezet :P

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-05 22:41
Zie je alle treasures en collectiblers op de kaart. betaal je 120€ voor een premium editie.. mag je alsnog bij betalen voor zoiets als dit.
Is dat bij de Steam-versie? Want ik heb Game Pass + de Premium Addon bundle en daar zit de treasure map wel bij in.

• sdk1985
Mr Magic schreef op zondag 17 mei 2026 @ 22:37:
[...]

Is dat bij de Steam-versie? Want ik heb Game Pass + de Premium Addon bundle en daar zit de treasure map wel bij in.
Dat is volgens mij een bug.

edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4cIQB8pLKtGfgakbRLCEe_SqyI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GD2uApfGZV6wMPEfbyUMO8N4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door sdk1985 op 17-05-2026 22:57 ]

• Finraziel
sdk1985 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 22:30:
[...]

Ik heb daar in FH4 (of 5?) wel profijt van gehad. Zorgt ervoor dat alle xp bordjes op je map staan. Dan kan je die daarna op je gemakje gaan verzamelen. Zonder die treasure map ga je of heel de map langs moeten rijden of veel uurtjes op youtube besteden.
Ik ook, maar bij 6 is ie echt niet nodig... Ik heb alle borden en mascots gevonden puur door over alle wegen te rijden. Ik heb ze vanavond nog even allemaal gehaald door te filteren alleen op die dingen.

Meeste van die borden zijn best goed te doen... Er was maar eentje die een sprong vereist die ik wat irritant vond...
spoiler:
eentje op een toren van de stoeltjeslift in de sneeuw...
Die moest ik echt vaak rewinden en opnieuw proberen voordat ik er precies goed op sprong. De rest lukte eigenlijk allemaal wel in een paar pogingen.

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:18
Ricmaniac schreef op zondag 17 mei 2026 @ 21:12:
[...]

Default, maar ik speel dan ook gewoon met M/K
Op dit moment speel ik ook met M/K. Mijn Logitech G25, wordt niet meer ondersteund door Windows. Ik moet "Memory Integrity" uitzetten om mijn stuur aan de praat te krijgen, maar dan werkt die nog altijd maar voor de helft. Bijv. alleen sturen, de rest werkt dan niet.

Nu heb ik het eens geprobeerd op een laptop met Windows 10, en dan werkt het perfect. Het enige wat ik nu kan doen, of nieuwe stuur kopen of terug gaan naar Windows 10. Ik kan wel eventueel met een controller spelen, maar ben al een week een nieuwe micro USB kabel aan het halen. :9

Heb nu alleen nog maar USB C liggen en de enige Micro USB die ik heb, is half kapot. Verlies ik steeds de verbinding mee. Kijken of ik deze week ergens tijd heb, anders via internet bestellen. Want alle fysieke zaken hebben bijna alleen maar USB C. Dan kan ik eventueel met een Xbox of PS controller spelen.

Heb vorig jaar ook nog mijn race stoel (zonder stuur) verkocht, wegens verhuizing.

[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 17-05-2026 23:12 ]

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter

[Afbeelding]
Al ben ik tegen MXT houd je toch mensen die dit kopen wantja makkelijk.. en als bedrijf ben je gek als je het niet aanbied. Maar lame is het wel :)

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Denk een bug dan want ik heb ook premium versie maar moet hem kopen. Maar ik ben blij toe.. vind veel leuker om het zelf te pakken als ik in de buurt ben.

Maargoed, iedereen zijn eigen manier van spelen.. Vind het gewoon onzin dat dat weer 3 euro moet kosten ipv gewoon een toggle in het menu bijv..

Ben de hele snelweg rond de map over gereden om eens te kijken hoe groot dat voelt.. Moet bekennen dat dat wat langer rijden was dan ik dacht haha.

• sdk1985
Ricmaniac schreef op zondag 17 mei 2026 @ 23:21:
Denk een bug dan want ik heb ook premium versie maar moet hem kopen. Maar ik ben blij toe.. vind veel leuker om het zelf te pakken als ik in de buurt ben.

Maargoed, iedereen zijn eigen manier van spelen.. Vind het gewoon onzin dat dat weer 3 euro moet kosten ipv gewoon een toggle in het menu bijv..

Ben de hele snelweg rond de map over gereden om eens te kijken hoe groot dat voelt.. Moet bekennen dat dat wat langer rijden was dan ik dacht haha.
Je moet ze nog steeds pakken. Is puur dat het direct op je map staat.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Voor de liefhebbers onder ons die de incar view gebruiken. Zet deze optie aan :o echt suuuuper chill voor als je een beetje slipt en drift terwijl je de in car view gebruikt.

Snap niet waarom deze niet default aan staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTTH1W9WEgYwf2W32kL30s20xEk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/52niIiqvQZoY9wqAN8h6RtAE.png?f=fotoalbum_large
Echt mega chill dan kijkt de camera automatisch een beetje mee opzij alsof je een VR bril op zou hebben zeg maar en je de kant op kijkt waar de weg heen gaat ipv de neus van je auto.

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 09:48

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Die achievement voor level 100 is wel een beetje overdreven qua tijdsbesteding :) als ik TA lees dan is dat voor mij een no go als dat niet wordt aangepast. Hetzelfde geldt voor de thuisbezorgd achievement :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• timmie271
uchiha tijntje schreef op maandag 18 mei 2026 @ 07:56:
Die achievement voor level 100 is wel een beetje overdreven qua tijdsbesteding :) als ik TA lees dan is dat voor mij een no go als dat niet wordt aangepast. Hetzelfde geldt voor de thuisbezorgd achievement :P
Lees het inderdaad... ze hebben het daar over 750-1000 uur voor die level 100 achievement 8)7

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

timmie271 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 08:27:
[...]

Lees het inderdaad... ze hebben het daar over 750-1000 uur voor die level 100 achievement 8)7
@uchiha tijntje Ach, als je er van uit gaat dat het spel zo'n 5 jaar mee moet.... je hoeft niet alle achievements in de eerste week te kunnen vrijspelen O-). Ik zit inmiddels al op zo'n 40 uur zie ik. Dat is al meer dan ik in sommige andere spellen in totaal heb doorgebracht :+

• Finraziel
gwystyl schreef op maandag 18 mei 2026 @ 08:29:
[...]

@uchiha tijntje Ach, als je er van uit gaat dat het spel zo'n 5 jaar mee moet.... je hoeft niet alle achievements in de eerste week te kunnen vrijspelen O-). Ik zit inmiddels al op zo'n 40 uur zie ik. Dat is al meer dan ik in sommige andere spellen in totaal heb doorgebracht :+
Maar het gaat als ik het goed begrijp over level 100 in multiplayer activiteiten? Als je daar echt 1000 uur in moet besteden... Zelfs over 5 jaar ga ik dat echt niet halen, ik wil gewoon ook absoluut niet de komende 5 jaar 200 uur per jaar aan online horizon besteden.

Nou moet ik zeggen dat ik geen enkele Forza Horizon alle achievements in gehaald heb geloof ik (hooguit misschien de eerste). Microsoft in het algemeen lijkt een filosofie te hebben van beter te veel dan te weinig. Dat kan een voordeel zijn, er blijft altijd wat om voor te spelen... Maar op mij heeft het vaak juist het effect dat ik er al helemaal niet meer aan begin als ik al zie dat er achievements tussen zitten die ik niet ga halen. Zo heb ik bv Borderlands 1, 2 en 3 alle achievements van, sommige zelfs in meerdere versies of over meerdere platformen gedaan... Maar the pre sequel nooit voor gegaan want daar zit een achievement bij die je alleen met een vol team van 4 spelers kunt halen en ik heb gewoon echt geen zin om te gaan proberen dat te regelen. Ik vind het leuk om games die ik erg leuk vind ook te proberen te perfecten (perfect game op Steam), maar als dat doel niet bereikbaar is dan is de lol er direct vanaf.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter

[Afbeelding]
Ik heb hem gratis bij de premium editie gekregen :o

• timmie271
gwystyl schreef op maandag 18 mei 2026 @ 08:29:
[...]

Maar maar maar dat is mij al bijna gelukt :'( maar zonder gekkigheid heb nu de level 10 binnen (5 uurtje online oid). Als ik inderdaad zo'n 750+ uur moet halen voor level 100 dan is de lol er snel vanaf met al die debielen 8)7

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Heb alle base game achievements van de Forza Horizons wel volgens mij vanaf 3. Die waren altijd goed te doen zonder hele grindy achievements. Of ze hebben dit niet goed ingecalculeerd of ze zijn daarvan af gestapt en gaan een Gears of Warsje doen :). Daar weet @timmie271 alles van :P

Maar heb ook wat @Finraziel heeft, als ik weet dat ik de 1.000 niet ga halen vanwege een onnodige grindy achievement van 20 Gamerscore, dan hoef ik ook niet 980 te halen bijvoorbeeld :P

Vind het altijd een beetje zonde als er grindy online achievements in zitten, waarbij ik denk dat ze die er alleen instoppen om mensen online te laten blijven spelen. Dat heeft een game als deze niet nodig.

[ Voor 41% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-05-2026 09:14 ]

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
G_Dragon schreef op maandag 18 mei 2026 @ 08:53:
[...]

Toch bijzonder, bij mij doet niks het wat je hoort te krijgen bij de premium editie.. :|

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
jorank schreef op maandag 18 mei 2026 @ 09:27:
[...]

Toch bijzonder, bij mij doet niks het wat je hoort te krijgen bij de premium editie.. :|
Zou het misschien op Xbox beter werken dan op Pc? Dat dit misschien een Pc gerelateerd probleem is?

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Denk niet dat dat echt zo lang duurt hoor. ik zag gisteren iemand rijden die was level 156. Waarschijnlijk had hij al wat langer toegang misschien maar denk niet dat die al 1000 uur gespeeld heeft :P

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:31
Al die grind beloningen, doe dan een beloning voor bepaalde auto’s die later gereleased worden ofzo, zodat je de playerbase nog een beetje vasthoudt. Dat vind ik minder erg als verplicht 1000 uur spelen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ricmaniac schreef op maandag 18 mei 2026 @ 09:31:
Denk niet dat dat echt zo lang duurt hoor. ik zag gisteren iemand rijden die was level 156. Waarschijnlijk had hij al wat langer toegang misschien maar denk niet dat die al 1000 uur gespeeld heeft :P
Dat is niet het level waar het over gaat. :)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
jorank schreef op maandag 18 mei 2026 @ 09:27:
[...]

Op PC unlocked DLC op basis van de regio waar je de key geredeemed hebt. Ik had namelijk de key in de Xbox app geredemeed toen deze ingesteld stond op Nederland.

Vorige week donderdag, toen ik de PC op regio Kiribati had staan om eerder te kunnen spelen, werkte de DLC uit de Premium Editie ook niet.. terwijl deze op de Xbox Series X wél werkte (met regio op Nieuw-Zeeland).
Toen ik vrijdagochtend de regio van de PC op Nederland instelde (omdat de game toen officieel gereleased was hier) werkte de DLC ook op de PC.

Daarin zit dus een klein verschil tussen Xbox en PC.

Check dat dus even.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 18-05-2026 09:47 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• jorank
  • Nu online
Rivanov schreef op maandag 18 mei 2026 @ 09:46:
[...]

Op PC unlocked DLC op basis van de regio waar je de key geredeemed hebt. Ik had namelijk de key in de Xbox app geredemeed toen deze ingesteld stond op Nederland.

Vorige week donderdag, toen ik de PC op regio Kiribati had staan om eerder te kunnen spelen, werkte de DLC uit de Premium Editie ook niet.. terwijl deze op de Xbox Series X wél werkte (met regio op Nieuw-Zeeland).
Toen ik vrijdagochtend de regio van de PC op Nederland instelde (omdat de game toen officieel gereleased was hier) werkte de DLC ook op de PC.

Daarin zit dus een klein verschil tussen Xbox en PC.

Check dat dus even.
Hmm ik heb nooit mn regio aangepast om eerder te kunnen spelen, dus dat is het niet lijkt me.

Bedenk me nu, ik heb de welcome auto's wel in mijn garage, maar als ik ze wil rijden moet ik volgens de game eerst betalen, waarna ik een melding van de ms store krijg dat ik dit reeds in bezit heb.

• rekeewt

rekeewt

Petrolhead

[Afbeelding]
Ik koop ze toch echt altijd, irritant op 2 schermen anders :)

Die 3 euro... Zaterdag 115 afgetikt voor een avondje pilsen incl. wat bittergarnituur met een maat.

• timmie271
Ricmaniac schreef op maandag 18 mei 2026 @ 09:31:
Dat level wat je ziet boven de auto's gaat vrij rap, daar ben ik nu ook level 196 mee :P het gaat om de levels die je niet ziet en specifiek voor horizon play zijn. Dat kost mij nu al 26k xp van level 10 naar 11 zag ik en ze hebben het dus over 300k xp vanaf level 40 :o

• AlwaysNick
  • Nu online

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
jorank schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:02:
[...]

Hmm ik heb nooit mn regio aangepast om eerder te kunnen spelen, dus dat is het niet lijkt me.

Bedenk me nu, ik heb de welcome auto's wel in mijn garage, maar als ik ze wil rijden moet ik volgens de game eerst betalen, waarna ik een melding van de ms store krijg dat ik dit reeds in bezit heb.
Zou dit ook met gamepass zijn? Zoja waar zou ik mijn regio kunnen aanpassen?

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

G_Dragon schreef op maandag 18 mei 2026 @ 08:53:
[...]

ditto

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• timmie271
AlwaysNick schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:17:
[...]

Zou dit ook met gamepass zijn? Zoja waar zou ik mijn regio kunnen aanpassen?
In theorie verwacht ik wel eigenlijk, dan vanaf 14u in Nieuw Zeeland op de xbox. Kan je aanpassen onder instellingen op de xbox en dan regio, direct eerste kopje dacht ik. Op PC kan dat onder tijd en dan regio aanpassen :)

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Ik ben waarschijnlijk de enige die echt niks heeft met het hele archievement/platinum systeem. Werkt alleen maar op de zenuwen in plaats van lekker te gamen.

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
jorank schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:02:
[...]

Speel je op een Xbox? Is die ingesteld als Home console? Dat kan zulke problemen veroorzaken.

• jorank
  • Nu online
ggj87 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:36:
[...]

Speel je op een Xbox? Is die ingesteld als Home console? Dat kan zulke problemen veroorzaken.
Nee speel op de pc..

• AlwaysNick
  • Nu online

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
timmie271 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:23:
[...]

In theorie verwacht ik wel eigenlijk, dan vanaf 14u in Nieuw Zeeland op de xbox. Kan je aanpassen onder instellingen op de xbox en dan regio, direct eerste kopje dacht ik. Op PC kan dat onder tijd en dan regio aanpassen :)
Ja je volledige regio aan passen op je PC instellingen toch?

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online

Pykow

Angelo OTR

Finraziel schreef op maandag 18 mei 2026 @ 08:47:
[...]

Maar het gaat als ik het goed begrijp over level 100 in multiplayer activiteiten? Als je daar echt 1000 uur in moet besteden... Zelfs over 5 jaar ga ik dat echt niet halen, ik wil gewoon ook absoluut niet de komende 5 jaar 200 uur per jaar aan online horizon besteden.

Nou moet ik zeggen dat ik geen enkele Forza Horizon alle achievements in gehaald heb geloof ik (hooguit misschien de eerste). Microsoft in het algemeen lijkt een filosofie te hebben van beter te veel dan te weinig. Dat kan een voordeel zijn, er blijft altijd wat om voor te spelen... Maar op mij heeft het vaak juist het effect dat ik er al helemaal niet meer aan begin als ik al zie dat er achievements tussen zitten die ik niet ga halen. Zo heb ik bv Borderlands 1, 2 en 3 alle achievements van, sommige zelfs in meerdere versies of over meerdere platformen gedaan... Maar the pre sequel nooit voor gegaan want daar zit een achievement bij die je alleen met een vol team van 4 spelers kunt halen en ik heb gewoon echt geen zin om te gaan proberen dat te regelen. Ik vind het leuk om games die ik erg leuk vind ook te proberen te perfecten (perfect game op Steam), maar als dat doel niet bereikbaar is dan is de lol er direct vanaf.
Achievements waarbij je afhankelijk bent van andere vindt ik nog veel erger dan grinden.
Bijvoorbeeld WIN x aantal races online. Als je dan debielen om je heen hebt, dan kan je geen progressie boeken. of je hebt zelfs achievements in games waarbij je bepaalde Rank moet halen, terwijl je solo speelt en je weet dat je op hogere ranks alleen met een goed team dit kan behalen. Als ik dat zie, kap ik gelijk met alle achievements.

1000 uur online is wel erg veel en ik weet zeker dat ik het niet ga halen.
Want ik heb nu 23.8 uur in de game zitten.
Ik ben Legend (Goud bandje), Ik heb alle races gedaan voor Horizon Festival.
Ik heb alleen de Street races en Touge races nog open staan.
Vrijwel alle Speedtraps op 3 sterren en ik moet nog 1x een Drift course op 3 sterren krijgen (Links onder kom ik net 1000 ptn te kort)
Het is al een Grind om overal 3 sterren op te krijgen, want soms haal je het gewoon niet omdat je auto te sloom is. Ik
Blijven nog wat Story missies, wegen verkennen, mascottes en XP boarden staan, dan denk ik misschien op misschien 50 uur uit te komen (met ook af en toe een online stunt event etc.)

In mijn brein denk ik dat ik alleen FH2 alles vrijgespeeld heb op de map op 3 sterren, maar ook zeker niet alle achievements gehaald. FH3,4,5 alleen "uitgespeeld" dat ik geen races meer had.

Tot dus ver mijn grootste frustraties in FH6 zijn:
1 .Cross Country events (of ik glij weg of ik land zo hard dat ik momentum kwijt ben of de AI zit gewoon op rails, speel ik wegraces dan kan ik het niveau zelfs bijna 2x hoger zetten met mijn noob skills)
2. Drag races (Zijn gewoon nooit leuk en welke auto ik ook kies, ik verlies (geen verstand van tuning), dus dan maar het niveau op Tourist (laagste) gezet en dan nog win je maar met paar tiende van de AI....)
3. Snelweg / laatste wegrace (Ik weet niet wat de AI hier doet, maar ik win vrijwel alle wegraces op mijn "gemak", maar zodra we alleen rechtdoor moeten weet de AI opeens meer snelheid te hebben dan de auto zou kunnen. Ik had een Lambo met een tune naar 423KPH er op gezet om een beetje kans te maken. Echt frustrerend.
4. oja, als laatst races waarbij de AI vastgeplakt aan je zit..... Bij sommige wegraces rij ik zeer makkelijk weg (mag het niveau hoger) en bij andere races is het opeens heel toevallig dat P2 en P3 achter mij geplakt zitten. Het was zelfs zo erg dat ik 8 seconde weg was van P4....
nee als ik overpowerd ben of niveau te laag heb staan, dan geef mij ook dat gevoel dat ik hem hoger moet zetten en niet dat ze kunstmatig aan mijn vast geplakt zitten voor het "spannend " te maken en dat ze opeens in de laatste sector opeens veel langzamer gaan op het rechte stuk.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste