Maikel64 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 16:06:
[...]
Vooral dit. En meer mogelijkheden tot aanpassing van je auto. FH6 voelt nu als een grote kopie van FH5 zonder echte noemenswaardige vernieuwingen. Zo zonde dat dit deel zich in Japan afspeelt als de developers verder niets doen met de auto cultuur die daar groot is.
En helaas lijken de developers ook niks te doen met feedback vanuit de community. Nog steeds kan je het eindstuk van de uitlaat niet aanpassen terwijl dit al meerdere delen een request is, neon onder de auto of een aanpasbaar interieur is een veel gevraagde toevoeging maar die wordt volledig genegeerd en steeds dezelfde bodykits en velgen ken ik nu ook wel.
Wat meer toevoegingen of een paar echte vernieuwingen moeten er wel komen in FH7, anders gaat het hard naar beneden denk ik.
Idd, en als je in CarX street kijkt, hebben ze ook leuke tweaks voor bvb kleine map aanpassingen maken van je motor. Want als je zover bent dat je blok uitboort, de nokkenas hebt vervangen, en grote turbo er op.. dan kan je ook wel even de moeite doen om er een custom map op te zetten. Natuurlijk in CarX heb je nog steeds wel het "meer PK = meer beter" doel. Maar stel je bent een drifter, wil je dan echt max PK's? Een berg koppel die overal wheelspin kan geven lijkt me stukje makkelijker imo.
En bovendien is het ook gewoon leuk dat je hier zelf beetje mee kan rommelen. Het zal vast ook niet de diepgang halen zoals Automation - The Car Game (waarbij je motor kan pingelen als je die te hard pushed).. maar het kan wel een leuke toevoeging als je zo verschillende karakters aan de koppelkromme kan geven.
Bvb ik heb twee Corvette C7s in m'n garage gezet. Eentje getuned op puur grip met PP800. Daarna de motor iets geupgradetet en (puur omdat het kan) er een supercharger opgezet. Maakt een veel stoerder geluid dan zo'n fluitend turbootje

En kwam ook mooi uit met de PP punten.
Maar goed.. men kan alleen maar dromen ...
De open world van FH6 - de map is top.
De physics van Assetto Corsa o.i.d. - rijdt gewoon goed, misschien iets te afstraffend voor arcade.
De "build an engine from scratch" van Automation - lekker veel diepgang.. maar misschien ook een "simple" modus nodig.
De beam crash physics van BeamNG
De engine simulator / sound engine van AngeTheGreat:
YouTube: Simulating an Entire Car Engine (yes, it makes noise)
Iets meer casual content zoals men in Euro Truck Simulator lekker voor elkaar heeft..
Als dat in 1 spel zou zitten, ben ik bang dat ik niet meer eet of slaap

Uiteindelijk moet men een keuze maken wat het spel wel of niet gaat worden. Maar iets meer nieuwe features/content zoals niet in FH5 had kunnen zitten zou leuk zijn.