Finraziel schreef op maandag 18 mei 2026 @ 08:47:
[...]
Maar het gaat als ik het goed begrijp over level 100 in multiplayer activiteiten? Als je daar echt 1000 uur in moet besteden... Zelfs over 5 jaar ga ik dat echt niet halen, ik wil gewoon ook absoluut niet de komende 5 jaar 200 uur per jaar aan online horizon besteden.
Nou moet ik zeggen dat ik geen enkele Forza Horizon alle achievements in gehaald heb geloof ik (hooguit misschien de eerste). Microsoft in het algemeen lijkt een filosofie te hebben van beter te veel dan te weinig. Dat kan een voordeel zijn, er blijft altijd wat om voor te spelen... Maar op mij heeft het vaak juist het effect dat ik er al helemaal niet meer aan begin als ik al zie dat er achievements tussen zitten die ik niet ga halen. Zo heb ik bv Borderlands 1, 2 en 3 alle achievements van, sommige zelfs in meerdere versies of over meerdere platformen gedaan... Maar the pre sequel nooit voor gegaan want daar zit een achievement bij die je alleen met een vol team van 4 spelers kunt halen en ik heb gewoon echt geen zin om te gaan proberen dat te regelen. Ik vind het leuk om games die ik erg leuk vind ook te proberen te perfecten (perfect game op Steam), maar als dat doel niet bereikbaar is dan is de lol er direct vanaf.
Achievements waarbij je afhankelijk bent van andere vindt ik nog veel erger dan grinden.
Bijvoorbeeld WIN x aantal races online. Als je dan debielen om je heen hebt, dan kan je geen progressie boeken. of je hebt zelfs achievements in games waarbij je bepaalde Rank moet halen, terwijl je solo speelt en je weet dat je op hogere ranks alleen met een goed team dit kan behalen. Als ik dat zie, kap ik gelijk met alle achievements.
1000 uur online is wel erg veel en ik weet zeker dat ik het niet ga halen.
Want ik heb nu 23.8 uur in de game zitten.
Ik ben Legend (Goud bandje), Ik heb alle races gedaan voor Horizon Festival.
Ik heb alleen de Street races en Touge races nog open staan.
Vrijwel alle Speedtraps op 3 sterren en ik moet nog 1x een Drift course op 3 sterren krijgen (Links onder kom ik net 1000 ptn te kort)
Het is al een Grind om overal 3 sterren op te krijgen, want soms haal je het gewoon niet omdat je auto te sloom is. Ik
Blijven nog wat Story missies, wegen verkennen, mascottes en XP boarden staan, dan denk ik misschien op misschien 50 uur uit te komen (met ook af en toe een online stunt event etc.)
In mijn brein denk ik dat ik alleen FH2 alles vrijgespeeld heb op de map op 3 sterren, maar ook zeker niet alle achievements gehaald. FH3,4,5 alleen "uitgespeeld" dat ik geen races meer had.
Tot dus ver mijn grootste frustraties in FH6 zijn:
1 .Cross Country events (of ik glij weg of ik land zo hard dat ik momentum kwijt ben of de AI zit gewoon op rails, speel ik wegraces dan kan ik het niveau zelfs bijna 2x hoger zetten met mijn noob skills)
2. Drag races (Zijn gewoon nooit leuk en welke auto ik ook kies, ik verlies (geen verstand van tuning), dus dan maar het niveau op Tourist (laagste) gezet en dan nog win je maar met paar tiende van de AI....)
3. Snelweg / laatste wegrace (Ik weet niet wat de AI hier doet, maar ik win vrijwel alle wegraces op mijn "gemak", maar zodra we alleen rechtdoor moeten weet de AI opeens meer snelheid te hebben dan de auto zou kunnen. Ik had een Lambo met een tune naar 423KPH er op gezet om een beetje kans te maken. Echt frustrerend.
4. oja, als laatst races waarbij de AI vastgeplakt aan je zit..... Bij sommige wegraces rij ik zeer makkelijk weg (mag het niveau hoger) en bij andere races is het opeens heel toevallig dat P2 en P3 achter mij geplakt zitten. Het was zelfs zo erg dat ik 8 seconde weg was van P4....
nee als ik overpowerd ben of niveau te laag heb staan, dan geef mij ook dat gevoel dat ik hem hoger moet zetten en niet dat ze kunstmatig aan mijn vast geplakt zitten voor het "spannend " te maken en dat ze opeens in de laatste sector opeens veel langzamer gaan op het rechte stuk.