• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sir_Hendro schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 06:37:
De respawn systeem van FH6 is echt zo onwijs bagger. Het komt zo vaak voor dat je ergens vast zit, bijvoorbeeld op een steen en dat je dan bij de respawn weer op dezelfde steen zit. Ik was net bezig met die season eliminator waar ik een ronde vast zat in een muur. Een ander potje kwam ik heel ver met een level 10 Porsche Spyder maar toen lande die op een steen en elke respawn zat ik weer op die steen. Kon gewoon niet meer mee doen. Zo zuur.
Er is een methode om je te laten herplaatsen op een beter stuk. Ik weet even niet of dat bij het menu is of bij de kaart. maar aan de onderkant staat dan hoe je dat moet doen. Ik dacht dat het de rechter pook indrukken was.

Overigens rewind kan best een heel stuk terug he. Ik heb wel eens 30 seconden teruggespoeld. gewoon y blijven indrukken.

/edit: owkee ik lees niet goed. ik las respawn en maakte daar rewind van in mijn hoofd :D

[ Voor 11% gewijzigd door ArthurMorgan op 04-07-2026 09:55 . Reden: rewind ipv respawn natuurlijk :) ]

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:12
Ik wist niet eens dat er een respawn functie was :+ gebruik altijd rewind... Of de ene keer dat dat niet meer ging was ik in free roam dus fast travelde ik naar de nabij gelegen weg. Maar dat gaat natuurlijk niet in eliminator (maar dat speel ik ook niet, vind het afgrijselijk).

Gamertag: FinrazielNL

• Vanderaatje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:13
Man man man, het leuke idee |:( hebben om alle Rival dirt races in alle klassen bovenin te eindigen van je vriendenlijst....maar gelukt oOo (gelukkig niet zoveel vrienden)

Bamipasteitje en xDarkPrince bedankt voor mijn leven zwaar te maken _/-\o_

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:24
Vanderaatje schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:23:
Man man man, het leuke idee |:( hebben om alle Rival dirt races in alle klassen bovenin te eindigen van je vriendenlijst....maar gelukt oOo (gelukkig niet zoveel vrienden)

Bamipasteitje en xDarkPrince bedankt voor mijn leven zwaar te maken _/-\o_
En dan binnenkort weer weekly rivals-wedstrijdje, kan je nog eens proberen je eigen tijd te verbeteren. :+

Xbox Live : Svenz0r6580 Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-07 23:51
Kwam n filmpje tegen op YouTube van Donjoewonsong:

Vooral het volgas gedeelte bij die challenge van deze week vond ik zo bizar goed! @1:35

YouTube: Forza Horizon 6 - 10 CARS YOU NEED TO OWN IN FORZA HORIZON 6!!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-07 09:37
Ik heb dit weekeinde een beetje gejaagd op hard to find auto's. Heb nu een extra Altezza, een aantal R33 AE40's en een drietal F150 Lightnings (die ik niet zelf kon winnen omdat je single player deze update te weinig punten krijgt). Ik zag toen ook nog de 2008 Civic Type R 4-deurs voor weinig en dacht oh leuk, ook een paar snel van gekocht. Blijken die gewoon in de Autoshow te koop |:( Maarja. Heb toen een Mugen RR replica gebouwd maar zag dat de banden met de Mugen bodykit ineens 315 breed zijn. Beetje jammer. Hoop dat ze dat kunnen patchen dus ga dat nog wel doorgeven. Ben met die auto (240pk/230Nm, 1251kg B594, vrij accurate specs >:) ) nog wel binnen de top 2000 kunnen komen dus dat was wel leuk.

Ik zou nog wel wat extra CRX'en en R33 GT-R's willen maar die staan bijna nooit te koop :-(

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@ggj87 hoe heb je er op gejaagd dan? Via het auction house? En waarom zoek je dubbele?

Een Altezza heb ik nog altijd nodig (de eerste). Sterker nog, dit zijn de auto's die ik nog mis:
  • Honda CR-X SiR 1991
  • Lamborghini Huracán EVO 2020
  • Mazda Cosmo 110S Series II 1972
  • Mazda Furai 2008
  • Mitsubishi Lancer Evolution IX MR 2006
  • Nissan Skyline GT-R V-Spec 1997
  • Nissan 370Z 2010
  • Toyota Corolla SR5 1974
  • Toyota Altezza RS200 Z EDITION 1999
  • Toyota Land Cruiser Arctic Trucks AT37 2016
Zijn echt niet te vinden in het auction house.. Daarbij heb ik geen snipe software of iets, gebruik jij dat wel? Want een enkele keer kwam ik wel een van deze auto's tegen in het auction house, maar die was dan echt zo weg.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• ggj87
Nee, gewoon handmatig heen en weer in de Auction House om de lijst te vernieuwen. Soms zie je er dan een en als je snel genoeg bent en mazzel hebt is 'ie van jouw.

• miicker
  • Niet online
ggj87 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 21:10:
Nee, gewoon handmatig heen en weer in de Auction House om de lijst te vernieuwen. Soms zie je er dan een en als je snel genoeg bent en mazzel hebt is 'ie van jouw.
Net letterlijk 1,5 uur aan het refreshen geweest, alleen de Mazda Furai weten te bemachtigen. Nog 9 auto's te gaan dus...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

miicker schreef op zondag 5 juli 2026 @ 19:44:
@ggj87 hoe heb je er op gejaagd dan? Via het auction house? En waarom zoek je dubbele?

Een Altezza heb ik nog altijd nodig (de eerste). Sterker nog, dit zijn de auto's die ik nog mis:
  • Honda CR-X SiR 1991
  • Lamborghini Huracán EVO 2020
  • Mazda Furai 2008
  • Nissan Skyline GT-R V-Spec 1997
  • Nissan 370Z 2010
  • Toyota Altezza RS200 Z EDITION 1999
  • Toyota Land Cruiser Arctic Trucks AT37 2016
Zijn echt niet te vinden in het auction house.. Daarbij heb ik geen snipe software of iets, gebruik jij dat wel? Want een enkele keer kwam ik wel een van deze auto's tegen in het auction house, maar die was dan echt zo weg.
Buiten de Cosmo, heb ik ze allemaal. Ik doe niets exotisch met auction house en kan me niet herinneren dat ik nu bizar veel auto's met wheelspins heb gehad, of ik heb bizar veel geluk gehad?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• miicker
  • Niet online
SinergyX schreef op zondag 5 juli 2026 @ 23:07:
[...]

Buiten de Cosmo, heb ik ze allemaal. Ik doe niets exotisch met auction house en kan me niet herinneren dat ik nu bizar veel auto's met wheelspins heb gehad, of ik heb bizar veel geluk gehad?
Dit waren allemaal reward auto's van de eerste serie. Toen had ik het spel nog niet en toen ik het spel wel had ben ik daar niet meteen mee begonnen...

• miicker
  • Niet online
Na een avond auction house refreshen ontbreken er nog drie auto's in mijn collectie:
Die Mazda Cosmo is de reward na 500 punten in seasonal playlists, volgens mij is het nog onmogelijk om dat te hebben bereikt, dus ik verwacht dat niemand die heeft?

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:28
miicker schreef op maandag 6 juli 2026 @ 23:09:
Na een avond auction house refreshen ontbreken er nog drie auto's in mijn collectie:
Die Mazda Cosmo is de reward na 500 punten in seasonal playlists, volgens mij is het nog onmogelijk om dat te hebben bereikt, dus ik verwacht dat niemand die heeft?
Nee, pas ergens in de derde playlist kan je deze unlocken, mits je alle events hebt gehaald.

Net na lang klooien eindelijk de drift zone challenge gehaald van de festival playlist. Zelfs met de juiste tunes en auto blijft het een verschrikking. Uiteindelijk in de laatste centimeters nèt het aantal benodigde punten gehaald.

• miicker
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TmODT-Z0eDAFu4j87W38x8e1k8g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/PEbkHmEkz7sZGQFMIHokfygG.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5qi4JadC3W6DWCTpmEBG51Fcho4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/MydUWwTYInwimUDq2mZXhmuc.png?f=fotoalbum_tile
Nog 2 auto's. De AMG GT R kan ik vanaf overmorgen unlocken. De Cosmo gaat nog wel langer duren. Vraag me trouwens wel af hoe deze collectors stamp werkt, als ik straks alle auto's heb en ze voegen nieuwe auto's toe, raak ik hem dan weer kwijt?

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-07 13:05
Vraagje. Ik moet nog 1000 punten voor de legend wristband. Moet je daarvoor alles op 3 sterren hebben?

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:28
AlwaysNick schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 14:02:
Vraagje. Ik moet nog 1000 punten voor de legend wristband. Moet je daarvoor alles op 3 sterren hebben?
Nee. Je moet je beschikbare events afronden (ik zou de hoogste punten kiezen zoals cross country). Of fotografeer wat auto's daar krijg je 10xp per auto voor.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:24

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCzsjzlLPLJ7XK3eOJh11-9zoPA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zAz2abYhjAMpqk5KNv6jdzft.png?f=fotoalbum_large
July 09 - July 16 (Series 02 Week 4 - Spring)

🎯 PLAYLIST POINTS & REWARDS
  • Series Reward: 1993 Porsche 911 Turbo S Leichtbau (Exclusive Legendary) 80 pts
  • Series Reward: 2018 Lotus Exige Cup 430 (Hard to Find Epic) 160 pts
  • Season Reward: 2017 Mercedes-AMG GT R (Exclusive Epic) 20 pts
  • Season Reward: 2017 Saleen S7 LM (Hard to Find Epic) 40 pts

🏆 PLAYLIST EVENT REWARDS
  • Car: 2017 Ford GT (The Trial)
  • Car: 2018 Audi RS 4 Avant (Horizon Play)
  • Car: 2018 Jeep Grand Cherokee Trackhawk (Championship)
  • Car: 2016 Ariel Nomad (Championship)
  • Car Horn: Level Up (Photo Challenge)
  • Wheelspins & Super Wheelspin
  • Credits: 100,000 (Treasure Hunt)

Weekly Challenge: Ready to Explore
(5 pts) Complete the four chapters in sequence to earn the weekly reward, 25,000 Credits.
Chapter 1: Own & DriveOwn and drive the 2016 Ariel Nomad
Chapter 2: TrailblazingEarn 6 Stars at Trailblazers in the 2016 Ariel Nomad
Chapter 3: Rough LandingEarn 2 Crash Landing Skills in the 2016 Ariel Nomad
Chapter 4: Offroad WinnerWin a Cross Country Race in the 2016 Ariel Nomad

Daily Challenges
(1 pt each) Daily at 7:30am Pacific, open for 7 days.
Just waiting for a MatePark at the Evolving World Car Meet in any car from the 2010s
Rolling in the JeepEarn a Barrel Roll Skill in any Jeep from the 2010s
The Greatest ShowcaseComplete a Showcase event
Astonishing AirEarn 2 Ultimate Air Skills in any Aston Martin from the 2010s
Flash of GeniusEarn a total of 6 Stars at Speed Traps in any car from the 2010s
Close CallEarn a Lucky Escape Skill in any car from the 2010s
Leap of FaithJump a total of 2010 ft (612.6 m) in any car from the 2010s

📅 SEASON EVENT DETAILS
PtsEventName / Requirement / Route
10The TrialCut to the Chase, 2010s Modern Muscle (A 700)
3Horizon PlayMonster High, Earn 3 Awesome Air Skills (Rally Monsters)
2Photo Challenge#OnTheRise, Any car from the 2010s while in the air
3Treasure HuntIto Region, Discover the Treasure Clue
5Championship (CC)Mud, Sweat & Gears, 2010s Total Buggies & Offroad (A 700)
5Championship (Road)Are Ya Winning, S1?, 2010s Modern Supercars (S1 800)
2Speed TrapFestival Kilometer, 2010s (S2 900), 205.0 mph
2Danger SignRollercoaster Leap, 2010s (S2 900), 967.8 ft
2Drift ZoneRiver Run, 2010s (S1 800), 140,000 pts
3Drag MeetFestival Kilometer, 2010s (S2 900), 0:18.000

⚡ MONTHLY RIVALS
PtsEventCar Provided
4 / 1Narai-Juku Circuit1993 Porsche 911 Turbo S Leichtbau

[ Voor 31% gewijzigd door G_Dragon op 10-07-2026 12:30 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

G_Dragon schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 11:28:

[Afbeelding]
July 09 - July 16 (Series 02 Week 4)

• Series Reward: 1993 Porsche 911 Turbo S Leichtbau (Seasonal Exclusive) 80 pts
  • Series Reward: 2018 Lotus Exige Cup 430 (Seasonal Exclusive) 160 pts
  • Season Reward: 2017 Mercedes-AMG GT R (Seasonal Exclusive) 20 pts
  • Season Reward: 2017 Saleen S7 LM (Seasonal Exclusive) 40 pts

🏆 PLAYLIST EVENT REWARDS
  • Car: 1994 Ferrari F355 Berlinetta
  • Car: 2004 Maserati MC12
  • Car: 2021 MINI John Cooper Works GP
  • FORZA LINK: “Beam me up!”

Weekly: Guts. Glory. Ram.
(5 pts) Complete the four chapters in sequence to earn the weekly reward, 25,000 Credits.
Chapter 1: Own & DriveOwn and drive the 2024 Ram 1500 TRX
Chapter 2: Air TimeEarn 3 Stars at any Danger Signs in the 2024 Ram 1500 TRX
Chapter 3: Heavy WeightEarn 3 Awesome Wreckage Skills in the 2024 Ram 1500 TRX
Chapter 4: Cross CountryWin a Cross Country Race in the 2024 Ram 1500 TRX

Daily Challenges
(1 pt each) Daily at 7:30am Pacific, open for 7 days.
Time to FocusWin a Road Race in the 2022 Ford Focus ST
Lay of the LandDrive 5.0 mi in any Offroad vehicle
Community MadePlay an EventLab Event
Money PitSpend 10,000 credits on upgrades on any Japanese car
Group PhotoTake a photo of your car at the Festival Car Meet
Sushi RollEarn a Barrel Roll Skill
Lucky DipRedeem a Wheelspin or Super Wheelspin

📅 SEASON EVENT DETAILS
2Photo Challenge#AstroToy, Any Track Toy at the Space Port
3Treasure HuntTokyo City Region, Discover the Treasure Clue
5Championship (Road)Hitting the Highway, Modern Muscle (A 800)
5Championship (Street)Instant Classic, Classic Sports Cars (C 600)
5Championship (CC)Spring into Action, Pickups & 4x4's (B 700)
2Speed TrapShibuya Crossing, Japan (A 800), 160.0 mph
2Drift ZoneSeaside Trail, Japan (A 800), 85,000 pts
2TrailblazerCoastal Descent, Japan (A 800), 38 seconds
3Time AttackSoni Time Attack, Japan (A 800), < 0:55.000
2Spec RacingSpec-tacular Driving!, Earn 3 Ultimate Clean Racing Skills

⚡ MONTHLY RIVALS
PtsEventCar Provided
4 / 1Narai-Juku Circuit1993 Porsche 911 Turbo S Leichtbau
P.s nogmaals ik hoop dat de informatie correct is, zo niet geef dit even aan. Mijn nieuwe bron is nu Forza Fandom.
Weekly lijkt niet correct?
Is toch met de Ariel Nomad (iig dat leek ik gisteren ingame te zien). Die TRX hadden we vorig seizoen geloof ik al als weekly.
Ook andere dingen lijken mogelijk oud? Of het herhaalt zich alweer.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Er lijken wat gegevens van de eerste lente gebruikt te worden, in plaats van de huidige serie.

• AlwaysNick
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ou6dSwBRHSFW3XUm3uplII9wopk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H45P3nky9FPccMj7XLEyQ3cv.jpg?f=fotoalbum_large

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

• AlwaysNick

• G_Dragon
JBplap schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 11:55:
[...]

Weekly lijkt niet correct?
Is toch met de Ariel Nomad (iig dat leek ik gisteren ingame te zien). Die TRX hadden we vorig seizoen geloof ik al als weekly.
Ook andere dingen lijken mogelijk oud? Of het herhaalt zich alweer.
Direct aangepast en opnieuw gemaakt, wat mis ik die forza forums.. :X

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-07 00:44
G_Dragon schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 12:29:
[...]

Direct aangepast en opnieuw gemaakt, wat mis ik die forza forums.. :X
Volgens mij klopt ie nog steeds niet hoor, die TRX is niet deze week, is Ariel Atom.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• G_Dragon
Sn3gG3l schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 15:51:
[...]

Volgens mij klopt ie nog steeds niet hoor, die TRX is niet deze week, is Ariel Atom.
Ik duik er weer in, kan maar geen duidelijke en betrouwbare bron vinden.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online

geert_s

Gamertag: Brulbak

Op het officiële instagram kanaal wordt ook het seizoen gedeeld

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:50
G_Dragon schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 16:07:
[...]

Ik duik er weer in, kan maar geen duidelijke en betrouwbare bron vinden.
De game zelf? :X

The Trial is 2010 Modern Muscle. A tune.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 10-07-2026 12:20 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:44
Ok dus dit seizoen moeten we alles doen inclusief de Trials om genoeg punten te halen voor de 2e auto. Heb net alles gedaan behalve de mp dingen en natuurlijk de komende daily's en ik moet nog 19 punten. Hadden ze nu al te weinig inspiratie om meer solo events toe te voegen?

Ik heb gewoon helemaal niets met de mp (met randoms) van dit spel en de trials en eliminator trek ik al helemaal slecht. Even aankijken of het volgende seizoen een leukere playlist brengt, want anders gaat dit spel van mijn schijf af.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:32
Ben benieuwd hoe The Trial bij jullie ging.
Voor mij was het deze week echt een héle makkelijke. De AI mistte massaal checkpoints, maar worden niet gereset dus blijven gewoon met 0 punten doorrijden. Team Rood kreeg in race 1 200 punten, in race 2 ook zoiets. Race 3 dus niet eens hoeven zien :+

• Sn3gG3l
Beakzz schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:31:
Ok dus dit seizoen moeten we alles doen inclusief de Trials om genoeg punten te halen voor de 2e auto. Heb net alles gedaan behalve de mp dingen en natuurlijk de komende daily's en ik moet nog 19 punten. Hadden ze nu al te weinig inspiratie om meer solo events toe te voegen?

Ik heb gewoon helemaal niets met de mp (met randoms) van dit spel en de trials en eliminator trek ik al helemaal slecht. Even aankijken of het volgende seizoen een leukere playlist brengt, want anders gaat dit spel van mijn schijf af.
Prima, dat heb je nu 3x gemeld dat je alleen SP speelt en verder niks. Ik zou zeg ze stuur ze een mail of uninstall het inderdaad gewoon. Deze soort forza met multiplayer bestaat al jaren.

• Sn3gG3l
Melkunie schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:17:
Voor mij was het deze week echt een héle makkelijke. De AI mistte massaal checkpoints, maar worden niet gereset dus blijven gewoon met 0 punten doorrijden. Team Rood kreeg in race 1 200 punten, in race 2 ook zoiets. Race 3 dus niet eens hoeven zien :+
AI bakt er idd niets van op circuits met die hairpins. Ze vlogen vaak gewoon de bocht uit en de berg af.

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:30
Ik heb mijn legend bracelet nog niet, dus ook nog geen Trial kunnen doen voor de seasonals. Wel alle andere online dingen om punten te doen gedaan terwijl ik eigenlijk enkel SP speel, maar 5 minuten in eliminator rondrijden voor een mooie wagen als reward vind ik niet erg. Als mijn berekening die ik vooraf maakte klopt, heb ik hierdoor alsnog genog punten aan het einde van deze week om de 2e auto te halen (als ik tijd heb om de daily's te doen op woensdag of donderdag).

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Beakzz schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:31:

De 2e auto's zijn dit seizoen allemaal repeats, dus voor nieuwe auto's hoef je die ook helemaal niet te halen.

• geert_s
  • Nu online

geert_s

Melkunie schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:17:
Deze week moet ik nog doen, maar ook die van vorige week vond ik niet heel uitdagend. Ik was op één na die met een juiste en getunede wagen aankwam, dus ik stoof bij de start iedereen al voorbij alsof ik een cheater was. Geen last van rammers omdat die daarachter nog aan het vechten waren met de AI.
Ik ben volgens mij één van de weinigen die de trial wel leuk vind. Vanavond hopelijk die van deze week even doen.

• geert_s
  • Nu online

geert_s

JBplap schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:22:
[...]

De 2e auto's zijn dit seizoen allemaal repeats, dus voor nieuwe auto's hoef je die ook helemaal niet te halen.
Dat is volgens mij bewust gedaan, zodat je vaker de kans krijgt om die auto's te halen. Zeker nu aan het begin veel spelers nog niet alle punten kunnen halen.

• Sn3gG3l
geert_s schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:31:
[...]

Dat is volgens mij bewust gedaan, zodat je vaker de kans krijgt om die auto's te halen. Zeker nu aan het begin veel spelers nog niet alle punten kunnen halen.
Correct

• Beakzz
Sn3gG3l schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:02:
[...]

Prima, dat heb je nu 3x gemeld dat je alleen SP speelt en verder niks. Ik zou zeg ze stuur ze een mail of uninstall het inderdaad gewoon. Deze soort forza met multiplayer bestaat al jaren.
Oh sorry man dat ik er niet van uit ga dat iedereen al mijn berichten leest en het nogmaals meld waarom het voor mij een probleem is. Misschien meld ik het nog wel 3x zolang het mij irriteert.

Ik heb FH5 zo goed als geskipt (wat natuurlijk ook al in je dagboek staat dus sorry) en bij FH4 ging mp vanwege de Tweakers Club veel meer vanzelf en was het ook geen probleem.

Met het verwijderen van Clubs hebben ze er (voor mij iig) een sp ervaring van gemaakt en als het mp racen nou enige kwaliteit zou hebben had ik er alsnog wel ingedoken, maar dat was ontzettend laag in de races die ik heb gereden.

Ik ben helemaal geen goede controller racer en alsnog ben ik 1 van degenen die de kar moet trekken in Trials. Voor de rest maar 1 online vriend die nog af en toe FH6 opstart dus daar moet ik het ook niet van hebben. Echt opvallend trouwens hoeveel mensen in mijn directe/online omgeving al redelijk snel gestopt zijn met deze game.

• geert_s
  • Nu online

geert_s

Beakzz schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 16:12:
[...]

Oh sorry man dat ik er niet van uit ga dat iedereen al mijn berichten leest en het nogmaals meld waarom het voor mij een probleem is. Misschien meld ik het nog wel 3x zolang het mij irriteert.

Ik heb FH5 zo goed als geskipt (wat natuurlijk ook al in je dagboek staat dus sorry) en bij FH4 ging mp vanwege de Tweakers Club veel meer vanzelf en was het ook geen probleem.

Met het verwijderen van Clubs hebben ze er (voor mij iig) een sp ervaring van gemaakt en als het mp racen nou enige kwaliteit zou hebben had ik er alsnog wel ingedoken, maar dat was ontzettend laag in de races die ik heb gereden.

Ik ben helemaal geen goede controller racer en alsnog ben ik 1 van degenen die de kar moet trekken in Trials. Voor de rest maar 1 online vriend die nog af en toe FH6 opstart dus daar moet ik het ook niet van hebben. Echt opvallend trouwens hoeveel mensen in mijn directe/online omgeving al redelijk snel gestopt zijn met deze game.
Je kunt het prima een keer melden, of twee keer. Maar in een forum topic over FH6 meerdere keren gaan klagen over dat je de game niet leuk vindt en gaat uninstallen is wel... laten we zeggen slecht voor algehele sfeer. Nogmaals prima om een keer te melden, punt is gemaakt, ga lekker iets anders doen óf houdt het constructief. Bijvoorbeeld door te vragen wie er samen in convoy wat online races wilt doen zodat er wel clean geracet kan worden. Clubs zijn er niet meer, maar je kunt nog steeds hier vrienden toevoegen en samen racen toch?

• Vanderaatje
Net even test gedaan door 3x the trial achter elkaar te doen (met vreemde) alle 3 ruim gewonnen alle 3 in 2 races en ben minder vaak geramd dan dat ik met vrienden rij, derde keer reed ik voor toen boel ophouden zodat andere blauwe er langs kunnen en andere blauwe ging spontaan helpen 💪

Bewijsmateriaal *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4pBmyJk8BETN3xYHH2H2OkUKp4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LycFCEyLv5GQGb0mLcacbCZR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HuXEmiFNaD1iR0noJZcsBJw11Ho=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nPHTTOPumlNZdyPAJAC6aJJ7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_H1RuqpS3amUeC5VU_3qt-u5UV0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7LXXzQ94HSkZ9gT1JyrFjZs8.png?f=fotoalbum_large

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16:15
Ik ken mezelf en ga meteen stoppen als ik alle achievements heb maar tegelijk baal ik ervan want het is echt een lekker spel. Dit is overigens de eerste keer dat ik de mp in Horizon heb gedaan. Rammers zie ik nauwelijks meer vanwege wall slowdown en ghosting bij hoge snelheden.

Het enige irritante gedrag is dat mensen je tegen de muur willen drukken en je een klein zetje geven in een drift bocht. Maar dat kun je prima voorkomen door defensief te rijden. Meestal zijn dat soort figuren het type dat een keer uit de bocht vliegt dus je haalt ze wel weer in.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vanderaatje schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 17:45:
Net even test gedaan door 3x the trial achter elkaar te doen (met vreemde) alle 3 ruim gewonnen alle 3 in 2 races en ben minder vaak geramd dan dat ik met vrienden rij, derde keer reed ik voor toen boel ophouden zodat andere blauwe er langs kunnen en andere blauwe ging spontaan helpen 💪

Bewijsmateriaal *O*

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zeg je nou dat wij niet kunnen rijden :+

• Beakzz

Bewijsmateriaal *O*

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had naar het casino gegaan vanavond. Of het is zoals een andere Tweaker zei deze week makkelijker omdat de AI niet gereset wordt bij gemiste checkpoints.

Ik heb er ook geen moeite mee. Hoogstens 2x moeten doen per seizoen. Ik vind er gewoon niks aan 😅

• Moechy
Ik vond The Trial in FH5 altijd leuk.

Moest je moeite doen om een goeie tune te maken op 1 van de auto's zonder dat je een meta kon gebruiken.

• sdk1985
Moechy schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 23:35:
Ik vond The Trial in FH5 altijd leuk.

Moest je moeite doen om een goeie tune te maken op 1 van de auto's zonder dat je een meta kon gebruiken.
Deze was echt heel makkelijk weer. De normale champion races ook, na 12 seconde eerste liggen, poortje missen, alsnog dik winnen. Rond launch was de ai veel sterker.

• sdk1985

Miscellaneous

20 PTS seasonal reward: 2017 Mercedes-AMG GT R
40 PTS seasonal reward: 2017 Saleen S7 LM

Weekly Challenge
  1. 2016 Ariel Nomad
  2. Earn 6 Stars at Trailblazers
  3. Earn 2 Crash Landing Skills
  4. Win a cross country race
Reward: 5 PTS + 25,000 Cr
Daily Challenge
  • Thu: Park at the Evolving World Car Meet in any car from the 2010s
  • Fri: Earn a Barrel Roll Skill in any Jeep from the 2010s
  • Sat: Complete a Showcase event
  • Sun: Earn 2 Ultimate Air Skills in any Aston Martin from the 2010s
  • Mon: Earn a total of 6 Stars at Speed Traps in any car from the 2010s
  • Tue: Earn a Lucky Escape Skill in any car from the 2010s
  • Wed: Jump a total of 2010 ft (612.6 m) in any car from the 2010s
Reward: 1 PT + 5,000 Cr per challenge
Treasure Hunt: Follow the Photo Clue to Discover the Treasure! - Ito Region
Reward: 3 PTS + 100,000 Cr

Photo Challenge: Take a photo of any car from the 2010s while in the air

Reward: 2 PTS + Level Up (car horn)

The Trial: A 700 2010s Modern Muscle - Street Racing
Reward: 10 PTS + 2017 Ford GT

Horizon Play: Earn 3 Awesome Air Skills in a Custom Racing event in any Rally Monster
Reward: 3 PTS + 2018 Audi RS 4 Avant

PR Stunts

Ito Straight Speed Trap: S2 900 2010s - 205 mph (330 km/h)
Reward: 2 PTS + Wheelspin

Rollercoaster Leap Danger Sign: S2 900 2010s - 967.8 ft (295 m)

River Run Drift Zone: S1 800 2010s - 140,000 PTS

Festival Kilometer Drag Meet: S2 900 2010s - 00:18.000 or faster
Reward: 3 PTS + Wheelspin

Championships

Mud, Sweat & Gears: A 700 2010s Total Buggies & Offroad - Cross Country Racing
Reward: 5 PTS + 2018 Jeep Grand Cherokee Trackhawk

Are Ya Winning, S1?: S1 800 2010s Modern Supercars - Road Racing
Reward: 5 PTS + 2016 Ariel Nomad

Monthly Rivals

Narai-Juku Circuit: Post a clean lap in the 1993 Porsche 911 Turbo S Leichtbau

Reward: 4 PTS + Super Wheelspin

• sdk1985

Bewijsmateriaal *O*

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik denk oprecht dat je deze week je best moet doen om NIET te winnen met the trail. Bij de start blaas je de ai al voorbij :X .

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
Wacht, dit kun je dus ook zelf maken in FH6?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epZuETV8LFluHFbp1ZLzaCek7Ws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tx9l0jJpjoUJ5fA82UhBqqaX.jpg?f=fotoalbum_large

I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:26
WeirdScience schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 10:32:

[Afbeelding]
Zeker je kan heel uitgebreid designs maken

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• ArthurMorgan
  • Niet online
snelle makkelijke manier voor de barrel roll in de jeep. Gebruik de event lab met deze code: 842 837 335

rij naar beneden met 2 wielen over het rode eindgedeelte. Dan krijg je in de lucht de barrel roll. Dat je hem niet bankt maakt niet uit.

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-07 18:49
Bij Badges in het laatste tab staan de 'Festival Playlist' badges die je kan verdienen.

De eerste badge noemt 'Festival Enjoyer' en ik heb momenteel 17/18 playlist activity's gedaan maar hoe kan ik er nu achter komen wel onderdeel ik nog ontbreekt ?

Ik heb al in mijn Collection Journal wat rondgekeken maar ik kon niet direct iets vinden hier.

Ik heb de Colossus en die andere grote rondes nog niet gedaan maar van road racing al wel de rest dus zou het zoiets kunnen zijn ?

Touge, Touge Champ enz, maar die story's heb ik er ook 1 van gedaan, dan mss een Horizon stunt party ?

• ArthurMorgan
  • Niet online
@Astratuner ik heb ook 17/18, maar de festival playlist zijn de wekelijkse opdrachten.

En ik heb vanaf het begin alle opdrachten uitgevoerd. Dus die 18de is iets wat nog moet komen. (Misschien een event lab?)

• Kevin_the_whale
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 19-07 23:36
Ik meende dat ik bij mijn Festival Playlist nog de Horizon Stunt Party mis, dat overzicht kon ik wel ergens in de Collection Journal terugvinden.

Ik ben nu zelf langzaam aan bezig om alle races etc. te completen (wel al de gouden wristband & stempel)

Weet iemand toevallig of er een handig overzicht is met auto's in je garage die wel/niet gefotogrageerd zijn? Ik kom een aardig eindje met foto's maken aan het begin van elke race maar zit pas op de helft van alle mogelijke auto's.

• Vanderaatje
Kevin_the_whale schreef op maandag 13 juli 2026 @ 13:12:
Ik meende dat ik bij mijn Festival Playlist nog de Horizon Stunt Party mis, dat overzicht kon ik wel ergens in de Collection Journal terugvinden.

Ik ben nu zelf langzaam aan bezig om alle races etc. te completen (wel al de gouden wristband & stempel)

Weet iemand toevallig of er een handig overzicht is met auto's in je garage die wel/niet gefotogrageerd zijn? Ik kom een aardig eindje met foto's maken aan het begin van elke race maar zit pas op de helft van alle mogelijke auto's.
Uit mijn hoofd je hebt 2 journals in 1 van 2 staat cars Photography ofzo en daar binnen heb je filter optie staan ze allemaal gesorteerd op wel foto en nog geen foto.... Maakte dan screenshot dat ik op telefoon plaatje had en op Xbox ze kon zoeken

• gwystyl
  • Laatst online: 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Kevin_the_whale schreef op maandag 13 juli 2026 @ 13:12:

Ik heb voor mezelf een Google Sheet gemaakt, waarin ik vinkjes kan zetten bij welke races en auto's ik al heb gedaan/verzameld. Linkje.... voel je vrij om hem te kopieren en aan te passen. Voor het registreren van het verzamelen van de auto's gebruikte ik eerder al Kudosprime.com, en die werkt voor FH6 ook nog. Het is alleen nogal een gepuzzel/controle om dat up to date te houden....

Die Horizon Stunt party kan kloppen, die heeft nog niet in de Festival Playlist gezeten. Ik dacht dat ik laatst had gezien dat hij over een paar weken wel komt.

[ Voor 19% gewijzigd door gwystyl op 13-07-2026 15:59 ]

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-07 18:49
Aha oke, dan toch de Horizon Stunt Party wrs.

Even geduld hebben dus, bedankt allen!

• Vanderaatje
Vanderaatje schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:01:
[...]

Uit mijn hoofd je hebt 2 journals in 1 van 2 staat cars Photography ofzo en daar binnen heb je filter optie staan ze allemaal gesorteerd op wel foto en nog geen foto.... Maakte dan screenshot dat ik op telefoon plaatje had en op Xbox ze kon zoeken
Zit nu in FH6 is menu --> campaign --> collection journal --> Horizon Legend --> Horizon Promo --> dan sort (uncompleted)

• Vanderaatje
https://support.forza.net/hc/en-us/articles/53336026605587-FH6-Release-Notes-July-13th-2026

Zitten paar leuke en voor hoop Subaru wheelspin farmers minder leuke dingen in _O-

• Vanderaatje
....gaan ook leaderboards gewipped worden.... Prima maar liever niet Rival dirt en CC 🏁

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 16:43

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Vandaag eindelijk voorbij level 25 in de MP. Eindelijk eens wat progressie maken richting level 100. :) Wel behoorlijk veel leuke races gereden waar er toch best wel netjes gereden werd. En beukers die je vaak toch wel aankomen en als je het eenmaal weet kun je die best goed counteren, wat, als het goed lukt, de kers op de taart is :)

Denk dat ik voor mijn vakantie wel alle achievements binnen heb. Dan kan ik na mijn vakantie me richten op alles wat in september uit gaat komen…..

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Vanderaatje
Hoppa en weg zijn alle Rival tijden, doet toch wel beetje pijn 😥

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:56
Heb er al flink wat uren inzitten, maar de gold wristband en het unlocken van het laatste eilandje duren wel erg lang zeg. Als je geen multiplayer (Live abo) hebt moet je voor het gevoel bijna alle races doen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Moechy
Vanderaatje schreef op maandag 13 juli 2026 @ 23:06:
Werd er teveel gecheat of wipen ze die gewoon om de zoveel tijd?

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:17
VincentG schreef op maandag 13 juli 2026 @ 23:34:
Heb er al flink wat uren inzitten, maar de gold wristband en het unlocken van het laatste eilandje duren wel erg lang zeg. Als je geen multiplayer (Live abo) hebt moet je voor het gevoel bijna alle races doen.
Mijn gamepass (dus online) is verlopen, en dan kan je dus ook niet meer alle rewards van de seizoenen krijgen. Daarvoor moet je namelijk ook multiplayer doen, en dat kan niet zonder gamepass. Daar kwam ik gister dus achter, geen enkele online service doet het nog, dus lijkt het nu alsof sommige rewards achter de abonnement-paywall zitten..

• geert_s
  • Nu online

geert_s

Tommy-D schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:10:
[...]

Mijn gamepass (dus online) is verlopen, en dan kan je dus ook niet meer alle rewards van de seizoenen krijgen. Daarvoor moet je namelijk ook multiplayer doen, en dat kan niet zonder gamepass. Daar kwam ik gister dus achter, geen enkele online service doet het nog, dus lijkt het nu alsof sommige rewards achter de abonnement-paywall zitten..
Wat een gedoe met dat Xbox

--lacht in PC-- >:)

• Tommy-D
geert_s schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:14:
[...]

Wat een gedoe met dat Xbox

--lacht in PC-- >:)
Is het online gedeelte op pc wel beschikbaar zonder gamepass dan? Want in dat geval switch ik (iig voor nu even) naar de pc :)

• geert_s
  • Nu online

geert_s

Tommy-D schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:26:
[...]

Is het online gedeelte op pc wel beschikbaar zonder gamepass dan? Want in dat geval switch ik (iig voor nu even) naar de pc :)
Ik heb geen gamepass/abonnement of wat dan ook, en ik kan gewoon alles doen.

• Tommy-D
geert_s schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:34:
[...]

Ik heb geen gamepass/abonnement of wat dan ook, en ik kan gewoon alles doen.
Ha, nice! Dan slinger ik zo de computer maar even aan, dank je. Ik wist namelijk niet dat dit een ding was :)

• Melkunie
WeirdScience schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 10:32:

[Afbeelding]
Ja dat kan, sommige mensen zijn echt briljant met de ingebouwde editor. Bij deze denk ik echter dat de maker niet zo briljant is en externe tools gebruikt heeft:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zPZ3e71.png

Iemand die zo goed is en veel moeite steekt in het namaken van de logo's (daar gaan wat uurtjes in zitten) zou er vervolgens echt geen genoegen mee nemen dat de borders van de V hier wegvallen. De bovenkant van die ronding valt bij deze auto onder het dak-segment, niet op de zijkant.
Het logo maak je als Vinyl Group, dus het heel eenvoudig zijn deze nog een keer op de bovenkant te plakken en goed te positioneren zodat de rand daar gewoon doorloopt. Als je weet waar je mee bezig bent ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/znQcomem.png

• Vanderaatje
Melkunie schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:48:
[...]

Ja dat kan, sommige mensen zijn echt briljant met de ingebouwde editor. Bij deze denk ik echter dat de maker niet zo briljant is en externe tools gebruikt heeft:

[Afbeelding]

Iemand die zo goed is en veel moeite steekt in het namaken van de logo's (daar gaan wat uurtjes in zitten) zou er vervolgens echt geen genoegen mee nemen dat de borders van de V hier wegvallen. De bovenkant van die ronding valt bij deze auto onder het dak-segment, niet op de zijkant.
Het logo maak je als Vinyl Group, dus het heel eenvoudig zijn deze nog een keer op de bovenkant te plakken en goed te positioneren zodat de rand daar gewoon doorloopt. Als je weet waar je mee bezig bent ;)

[Afbeelding]
Je had in FH5 zelfs tool waar je foto realistische liveries mee kon maken, dat vond Xbox geloof ik niet zo leuk 😁 was tool die maakte gewoon honderden layers ofzo, dacht zelfs dat mensen een ban gaven als je het gebruikte

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Moechy schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:09:
[...]

Werd er teveel gecheat of wipen ze die gewoon om de zoveel tijd?
Eigenlijk staan de record borden altijd vol met cheaters. Jumps van 100km lang, of speed cameras met 1000km/h. Enzovoort.

Ik heb ook al wat uurtjes in rivals, maar ik reed persoonlijk altijd op friendlist en hardcore list borden. Met die laatste moet je zonder hulpjes rijden. Beide lijsten waren geheel vrij van cheaters. Hardcore werd helaas niet veel gespeeld, maar cheaters kunnen ook niet overweg zonder TC/ABS, dus sja. Tevens ik kon een top 5% tijd pakken en die was dan ook echt een hele pittige om binnen te komen. (In tegenstelling tot de top 1% worldwide, want veel tijden zijn invalid en bovendien rijdt de ingebouwde autosteer/brake modus in FH5 al top 1-2%)

[ Voor 5% gewijzigd door Hans1990 op 14-07-2026 11:56 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Nevermind :) Las te snel.

[ Voor 92% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-07-2026 11:15 ]

• Melkunie
Vanderaatje schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 10:50:
[...]

Je had in FH5 zelfs tool waar je foto realistische liveries mee kon maken, dat vond Xbox geloof ik niet zo leuk 😁 was tool die maakte gewoon honderden layers ofzo, dacht zelfs dat mensen een ban gaven als je het gebruikte
Bestaat ook weer voor 6, ik geloof dat die GTA IV livery daar ook mee gemaakt is :9Ik ben zelf meer van het simpele stickers plakken, zoals mijn promo drifter voor mijn favoriete radio station 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QhuPgS4.jpeg
(snelweg driften is slecht voor de lak met mijn skills...)

[ Voor 17% gewijzigd door Melkunie op 14-07-2026 19:32 ]

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-07 21:03
Als ik dit zo door scroll kan ik niet wachten tot hij op de ps5 uit komt!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:17

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Vanderaatje schreef op maandag 13 juli 2026 @ 23:06:
Potver ja!
M'n tijd is wat beperkter, wilde die Honda Civic '74 in B-Class wel eens gaan proberen tegen m'n eerder gemaakte tijden zijn ze weg.
Opnieuw dan maar...........

XBL: theArthurrrr

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-07 21:03
Nu nog een datum O-)

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:58
Yonix schreef op zondag 24 mei 2026 @ 07:40:
[...]

Herkenbaar, ik heb het spel sinds vrijdag niet meer gespeeld en heb ook geen zin om het spel te spelen.

Ik denk dat dit, voor mij, de laatste was uit de serie. :)
Sinds een paar dagen speel ik The Crew Motorfest (verder: TCM) en ik moet toegeven dat ik dat spel toch écht veel beter vind dan de laatste delen uit de Forza Horizon-serie.

Wat TCM beter doet is je als speler meenemen op reis door de successen van de automotive industry en die samen met je vieren middels toffe playlists. Zo heb ik erg genoten van de Ferrari-playlist waarbij er zelfs gebruik wordt gemaakt van speciale HUD-elementen, visuele effecten en real-life footage: alsof je een documentaire kijkt over het merk. Ook die van BMW is erg vermakelijk! (y)

Daarnaast is het geluid zoveel beter in TCM. De brul van de V8 uit een F40 is een genot om naar te luisteren! :D

Wat ik wil zeggen is dit: vind je racegames leuk, dan is Forza Horizon een prima spel. Ben je een autoliefhebber, dan kun je beter TCM spelen. 8)

• ggj87
Yonix schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:45:
[...]

Sinds een paar dagen speel ik The Crew Motorfest (verder: TCM) en ik moet toegeven dat ik dat spel toch écht veel beter vind dan de laatste delen uit de Forza Horizon-serie.

Wat TCM beter doet is je als speler meenemen op reis door de successen van de automotive industry en die samen met je vieren middels toffe playlists. Zo heb ik erg genoten van de Ferrari-playlist waarbij er zelfs gebruik wordt gemaakt van speciale HUD-elementen, visuele effecten en real-life footage: alsof je een documentaire kijkt over het merk. Ook die van BMW is erg vermakelijk! (y)

Daarnaast is het geluid zoveel beter in TCM. De brul van de V8 uit een F40 is een genot om naar te luisteren! :D

Wat ik wil zeggen is dit: vind je racegames leuk, dan is Forza Horizon een prima spel. Ben je een autoliefhebber, dan kun je beter TCM spelen. 8)
Behalve dan dat TCM ENORM veel grinden is als je dingen wil winnen. En zelfs dan moet je in de top 20000 komen. Daarvoor moet je niet alleen goed kunnen sturen maar ook de juiste bonussen hebben en de besturing juist hebben afgesteld want standaard is die belabberd.

Qua graphics, auto's, tuning en map is het wel top ja en imo ook beter dan Forza Horizon wat zo klinisch overkomt. Zou willen dat Forza Horizon wat meer overneemt/concureert met TCM. Ben heel benieuwd waar ze de komende jaren met Horizon gaan doen.

• Yonix
ggj87 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:52:
[...]

Behalve dan dat TCM ENORM veel grinden is als je dingen wil winnen. En zelfs dan moet je in de top 20000 komen. Daarvoor moet je niet alleen goed kunnen sturen maar ook de juiste bonussen hebben en de besturing juist hebben afgesteld want standaard is die belabberd.
Dat van het grinden klopt, echter is het wel belonend; je moet namelijk hard werken voor je autoverzameling - in tegenstelling tot FH waar alles maar in je schoot wordt geworpen. Gelukkig biedt TCM voldoende opties om het aangenaam te maken (costum races, playlists etc.). Mijn eerste miljoen bucks had ik, in ieder geval, zo bij elkaar. (y)

Nu moet ik toegeven dat ik dat niet heel interessant vind. Ik wil gewoon lekker toeren door het landschap van Hawaii en zo nu en dan een toffe (geleende) auto racen. :) Ook iets wat TCM beter doet dan FH: een zéér gevarieerde (en up to date) autoverzameling bieden! (En motoren, en boten, en vliegtuigen … :p)
Qua graphics, auto's, tuning en map is het wel top ja en imo ook beter dan Forza Horizon wat zo klinisch overkomt. Zou willen dat Forza Horizon wat meer overneemt/concureert met TCM. Ben heel benieuwd waar ze de komende jaren met Horizon gaan doen.
De graphics in TCM zijn érg goed en misschien zelfs beter dan FH mét RTX-effecten - wat het spel eerder slecht lijkt te doen dan goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxdxYz9hA9qsYGC66qtqB_cMc0c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AHeg4IG3dkL1lA6BCP2pK3PZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ghwAg453VXDHwts3jEcKBOi-kw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lpbIAehqkplczpMRySLLGAwt.png?f=fotoalbum_large
Bovenstaande zijn twee shots uit TCM.

Maar goed, ik wil het topic niet overnemen. Ik wilde simpelweg laten weten dat TCM de moeite waard is als FH niet meer je ding is of je niet meer kan vermaken, zoals dat het in het verleden deed. (y)

Nu nog wachten op CLUTCH. Ben benieuwd wat die game gaat brengen. 8)

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:07
Ik hou het lekker bij FH6.

XBL gamertag StayingPow3r

• G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCzsjzlLPLJ7XK3eOJh11-9zoPA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zAz2abYhjAMpqk5KNv6jdzft.png?f=fotoalbum_large
July 16 - July 23 (Series 03 Week 1 - Summer)

• Series Reward: 2024 Lamborghini Temerario (Seasonal Exclusive) 80 pts
  • Series Reward: 2022 Ferrari 296 GTB (Hard to Find) 160 pts
  • Season Reward: 1984 De Tomaso Pantera GT5 (Seasonal Exclusive) 20 pts
  • Season Reward: 2004 Maserati MC12 (Hard to Find) 40 pts

🏆 PLAYLIST EVENT REWARDS
  • Car: 1969 Ferrari Dino 246 GT
  • Car: 2022 Lamborghini Huracán Tecnica
  • Car: 1992 Alfa Romeo 155 Q4
  • Clothing: Pink Sports Coat
  • Car Horn: Sheep Bleat
  • FORZA LINK: “I choose my own adventures”

Weekly Challenge: Do-It-All Dino
Chapter 1: DriveDrive the 1969 Ferrari Dino 246 GT
Chapter 2: Speed TrapsEarn 6 Stars at Speed Traps in the 1969 Ferrari Dino 246 GT
Chapter 3: Road RacingWin 2 Road Races in the 1969 Ferrari Dino 246 GT
Chapter 4: PhotoTake a photo of the 1969 Ferrari Dino 246 GT

Daily Challenges
(1 pt each) Daily at 14:30 UTC, open for 7 days.
July 16Visit any Car Meet in an Italian Car
July 17Earn 10 Speed Skills of any Grade in any Road Race
July 18Win a Dirt Race in any Rally Monster
July 19Earn 3 Feed Me Skills by smashing Vending Machines
July 20Take a photo of the 1968 Abarth 595 esseesse
July 21Maintain a speed of 100 mph / 161 km/h or higher for 15 seconds
July 22Earn 3 Stars at any Speed Zone in any Lamborghini

📅 SEASON EVENT DETAILS
10The TrialCrossing Boundaries, Total Rally (C Class), Dirt Racing
3Horizon DriftName of the Game, Earn 10 Drift or E-Drift Skills in a Horizon Drift Championship
3Horizon Stunt PartyMini Games, Complete any Horizon Stunt Party
2Photo ChallengePetalPower, Take a photo of any Ferrari at Shikisai-no-Oka
3Treasure HuntNangan Region, Irokawa Space Center
5Championship (Touge / Street)Night Time Views, 1980s (B Class)
5Championship (Road)Italian Spritz, Italy (S1 Class)
3Time AttackSoni Time Attack, Italy (A Class), 00:53.000 or faster
2Danger SignAirfield Takeoff, Italy (A Class), 698.8 ft / 213.0 m
2Speed ZoneOkishinaimura, Italy (A Class), 130.0 mph / 209.2 km/h
2Drift ZoneSunflower Fields, Italy (A Class), 60,500 pts

⚡ MONTHLY RIVALS
PtsEventCar Provided
4Electric Town Circuit2024 Lamborghini Temerario
P.s als het niet klopt laat het alsjeblieft weten..

• Sn3gG3l
Same here, Ubisoft games, yuck.

• Exactor it
Nou, upgrade je Celica (94 versie) even en de trial van deze week is twee vingers in de neus. :)

• Exactor it
G_Dragon schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 15:33:

[Afbeelding]
July 16 - July 23 (Series 03 Week 1 - Summer)

• Series Reward: 2024 Lamborghini Temerario (Seasonal Exclusive) 80 pts
  • Series Reward: 2022 Ferrari 296 GTB (Hard to Find) 160 pts
  • Season Reward: 1984 De Tomaso Pantera GT5 (Seasonal Exclusive) 20 pts
  • Season Reward: 2004 Maserati MC12 (Hard to Find) 40 pts

🏆 PLAYLIST EVENT REWARDS
  • Car: 1969 Ferrari Dino 246 GT
  • Car: 2022 Lamborghini Huracán Tecnica
  • Car: 1992 Alfa Romeo 155 Q4
  • Clothing: Pink Sports Coat
  • Car Horn: Sheep Bleat
  • FORZA LINK: “I choose my own adventures”

Weekly Challenge: Do-It-All Dino
Chapter 1: DriveDrive the 1969 Ferrari Dino 246 GT
Chapter 2: Speed TrapsEarn 6 Stars at Speed Traps in the 1969 Ferrari Dino 246 GT
Chapter 3: Road RacingWin 2 Road Races in the 1969 Ferrari Dino 246 GT
Chapter 4: PhotoTake a photo of the 1969 Ferrari Dino 246 GT

Daily Challenges
(1 pt each) Daily at 14:30 UTC, open for 7 days.
July 16Visit any Car Meet in an Italian Car
July 17Earn 10 Speed Skills of any Grade in any Road Race
July 18Win a Dirt Race in any Rally Monster
July 19Earn 3 Feed Me Skills by smashing Vending Machines
July 20Take a photo of the 1968 Abarth 595 esseesse
July 21Maintain a speed of 100 mph / 161 km/h or higher for 15 seconds
July 22Earn 3 Stars at any Speed Zone in any Lamborghini

📅 SEASON EVENT DETAILS
10The TrialCrossing Boundaries, Total Rally (C Class), Dirt Racing
3Horizon DriftName of the Game, Earn 10 Drift or E-Drift Skills in a Horizon Drift Championship
3Horizon Stunt PartyMini Games, Complete any Horizon Stunt Party
2Photo ChallengePetalPower, Take a photo of any Ferrari at Shikisai-no-Oka
3Treasure HuntNangan Region, Irokawa Space Center
5Championship (Touge / Street)Night Time Views, 1980s (B Class)
5Championship (Road)Italian Spritz, Italy (S1 Class)
3Time AttackSoni Time Attack, Italy (A Class), 00:53.000 or faster
2Danger SignAirfield Takeoff, Italy (A Class), 698.8 ft / 213.0 m
2Speed ZoneOkishinaimura, Italy (A Class), 130.0 mph / 209.2 km/h
2Drift ZoneSunflower Fields, Italy (A Class), 60,500 pts

⚡ MONTHLY RIVALS
PtsEventCar Provided
4Electric Town Circuit2024 Lamborghini Temerario
P.s als het niet klopt laat het alsjeblieft weten..
Volgens mij is ie in één keer goed. :)

• geert_s
  • Nu online

geert_s

Veel Italië als vereiste, dat wordt lekker rondstampen in een Alfa O+

• Vanderaatje
Ik zit eigenlijk al weer te wachten op Forza Horizon 7, verder natuurlijk gewoon allemaal spelen _/-\o_

FH5 - 2311 uur

FH6 - 244 uur

TCM - 68 uur

TDU - 48 uur

Ohjaaa als ik me echt verveel gooi ik ps aan voor rondje GT7 wel met VR natuurlijk

• G_Dragon
Exactor it schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:54:
[...]

Volgens mij is ie in één keer goed. :)
Gelukkig! Want vond het best spannend nadat hij een paar keer niet goed was, kan nog steeds niet z'n mooi duidelijk overzicht vinden zoals het op de Forza forums was. Wist ik maar waar die mensen naar overgestapt zijn..

• Exactor it
G_Dragon schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:42:
[...]

Gelukkig! Want vond het best spannend nadat hij een paar keer niet goed was, kan nog steeds niet z'n mooi duidelijk overzicht vinden zoals het op de Forza forums was. Wist ik maar waar die mensen naar overgestapt zijn..
Ik mag toch hopen dat je geen stress ervaart van hulpvaardige dingen op een forum doen. Er wordt echt niemand boos hoor. :)

• Finraziel
Yonix schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:45:
[...]

Waarschijnlijk hebben wij inderdaad een heel andere insteek van waarom we dit soort games spelen... Maar ik vind TCM echt slecht. Ik vond die playlists maar irritant omdat je steeds in een andere leenauto gegooid wordt en dus nooit aan een auto kunt wennen. Wat ik begrijp is dat je later wel custom races kunt doen, maar aan het begin is het imho flink vervelend. Ik stoorde me ook aan dat je geregeld bv een drift event moest doen, maar als je dan vergeten was je traction control uit te zetten, dan moet je de event quiten, word je ergens de wereld in gegooid en moet je terug rijden naar het event, setting omzetten en dan mag je het opnieuw proberen. Ook als je de game quit en later terug komt moet je weer een absurd end rijden om bij het event te komen waar je gebleven was.

Wat het voor mij echt verpestte was nitro... Alle auto's hebben dat en hoewel je het in de settings uit kunt zetten geldt dat alleen voor jou! De AI houdt het gewoon. De nitro is heel sterk en laadt heel snel weer op waardoor de enige strategie eigenlijk is om uit elke bocht te nitro-en. Verder lijken ze het upgrade systeem afgekeken te hebben van latere NFS games met die upgrade cards die je vrij speelt... En toen ik een auto flink geupgrade had merkte ik er ook nog verdacht weinig van.

Ook verkeer is erg vervelend. Ze hebben de events die je vrij kunt doen afgekeken van Horizon, maar ze zijn vergeten het verkeer te ghosten als je er aan begint. Dus bv een slalom event is een kwestie van 20 keer proberen tot je een keer niet geblockt wordt.

En dan het technische aspect... De pc versie kan alleen maar op 30 of 60 fps draaien... Ubisoft denkt dat het nog 2005 is of zo. En dan mag je er ook verplicht nog eens battle eye bij installeren want natuurlijk is dit een game waar invasieve anticheat een must is.

Ik kan ergens wel zien dat als het je veel meer gaat om de beleving van auto's en merken en gewoon lekker over het eiland rijden dat dit allemaal niet zo'n probleem is en je de game leuker kunt vinden dan FH... Maar ja, mij gaat het wel om het racen en dat is imho compleet borked in TCM.

• Yonix
Finraziel schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 23:32:
[...]

Waarschijnlijk hebben wij inderdaad een heel andere insteek van waarom we dit soort games spelen... Maar ik vind TCM echt slecht. Ik vond die playlists maar irritant omdat je steeds in een andere leenauto gegooid wordt en dus nooit aan een auto kunt wennen. Wat ik begrijp is dat je later wel custom races kunt doen, maar aan het begin is het imho flink vervelend. Ik stoorde me ook aan dat je geregeld bv een drift event moest doen, maar als je dan vergeten was je traction control uit te zetten, dan moet je de event quiten, word je ergens de wereld in gegooid en moet je terug rijden naar het event, setting omzetten en dan mag je het opnieuw proberen. Ook als je de game quit en later terug komt moet je weer een absurd end rijden om bij het event te komen waar je gebleven was.

Wat het voor mij echt verpestte was nitro... Alle auto's hebben dat en hoewel je het in de settings uit kunt zetten geldt dat alleen voor jou! De AI houdt het gewoon. De nitro is heel sterk en laadt heel snel weer op waardoor de enige strategie eigenlijk is om uit elke bocht te nitro-en. Verder lijken ze het upgrade systeem afgekeken te hebben van latere NFS games met die upgrade cards die je vrij speelt... En toen ik een auto flink geupgrade had merkte ik er ook nog verdacht weinig van.

Ook verkeer is erg vervelend. Ze hebben de events die je vrij kunt doen afgekeken van Horizon, maar ze zijn vergeten het verkeer te ghosten als je er aan begint. Dus bv een slalom event is een kwestie van 20 keer proberen tot je een keer niet geblockt wordt.

En dan het technische aspect... De pc versie kan alleen maar op 30 of 60 fps draaien... Ubisoft denkt dat het nog 2005 is of zo. En dan mag je er ook verplicht nog eens battle eye bij installeren want natuurlijk is dit een game waar invasieve anticheat een must is.

Ik kan ergens wel zien dat als het je veel meer gaat om de beleving van auto's en merken en gewoon lekker over het eiland rijden dat dit allemaal niet zo'n probleem is en je de game leuker kunt vinden dan FH... Maar ja, mij gaat het wel om het racen en dat is imho compleet borked in TCM.
Ik snap je punten eigenlijk wel. Vooral die fps-lock op pc is anno nu lastig te verdedigen, hoewel ik daar met Nvidia’s ‘Smooth Motion’ geen last van heb (4K/120fps) en dat je na een herstart soms weer een stuk moet rijden naar een event vond ik in het begin ook irritant.

Over de nitro dacht ik aanvankelijk precies hetzelfde. Het voelde nogal gimmicky en ik moest er echt aan wennen. Inmiddels zie ik het gewoon als onderdeel van de gameplay. Uiteindelijk blijft TCM een arcade racer en de nitro maakt je ook niet ineens onverslaanbaar; je moet hem nog steeds op de juiste momenten gebruiken. Bovendien doet Forza Horizon eigenlijk iets vergelijkbaars, alleen op een andere manier. Daar kun je vrijwel iedere auto naar X999 tunen en vervolgens met 500+ km/u over de snelweg vliegen. Dat voelt voor mij óók als een soort ingebouwde “nitro”, alleen dan verpakt als upgrades. ;)

Juist die playlists zijn voor mij de grote kracht van TCM. Dat je soms in een leenauto zit of ineens een drift-, boot-, vliegtuig- of drag-event moet doen, zie ik eigenlijk als een pluspunt. In Horizon sloeg ik dat soort ‘drift-activiteiten’ vrijwel altijd over omdat het kon. Nu word ik een beetje uit mijn comfortzone getrokken en merk ik dat ik sommige disciplines verrassend leuk vind. Challenge accepted. :)

Wat het reizen betreft: inmiddels spring ik vaak gewoon in een vliegtuig als ik snel ergens moet zijn. En soms kies ik er juist bewust voor om erheen te rijden. In Horizon gebruikte ik fast travel echt te pas en te onpas (het werd nota bene als DLC verkocht :p), waardoor ik uiteindelijk veel minder van de wereld zag. In TCM rij ik daardoor juist vaker ‘voor de lol’ tussen events door.

Voor mij zit daar misschien wel het grootste verschil. Horizon is een prima racegame. Motorfest voelt, voor mij, meer als een viering van auto’s, automerken en autogeschiedenis.

• ggj87
Volgens mij moet je in een Playlist zitten om te kunnen fast travelen. Wel heel irritant ja en de GUI is allesbehalve gebruiksvriendelijk. Dat navigatie systeem is ook bloedirritant want die springt iedere keer vrolijk aan naar een locatie die je niet hebt ingesteld.

De map (kaart) is wel top want die is volledig 3D en je kan inzoomen op verkeer, gebouwen etc. en er zonder laadtijden naartoe gaan. Kan Forza nog wat van leren!

• geert_s
  • Nu online

geert_s

G_Dragon schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:42:
[...]

Het lijkt me wel iets waar AI bij uitstek voor geschikt is. Ik kan wel eens kijken of ik een goede prompt kan maken die deze informatie van de belangrijkste kanalen trekt en meteen netjes opmaakt. Je moet alleen niet te vroeg vragen om die informatie, want dan staat het nog nergens waar AI het op kan baseren.

• G_Dragon
geert_s schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:53:
[...]

Het lijkt me wel iets waar AI bij uitstek voor geschikt is. Ik kan wel eens kijken of ik een goede prompt kan maken die deze informatie van de belangrijkste kanalen trekt en meteen netjes opmaakt. Je moet alleen niet te vroeg vragen om die informatie, want dan staat het nog nergens waar AI het op kan baseren.
Ik hou zelf niet zo van AI, gebruik het amper. Maar zou het wel heel graag willen blijven posten in de toekomst :o

• G_Dragon
Exactor it schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 18:35:
[...]

Ik mag toch hopen dat je geen stress ervaart van hulpvaardige dingen op een forum doen. Er wordt echt niemand boos hoor. :)
Haha dat niet maar wil het wel graag goed doen, dus vaak baal ik wel wanneer het niet klopt. En ik wil AI niet gebruiken, want dan is het niet echt meer van mezelf.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

En dat is level 100 in MP. :) Veel leuke races gehad en af en toe wat frustrerende vanwege wat beukers. Maar dat mocht de pret niet drukken.

Ik reed wel continue de stock races. Ik had geen zin om me te verdiepen in de meta auto’s. Gewoon iedereen gelijke wagens en rijden! Vind ik altijd in alle vormen van MP wel het leukste eigenlijk.

Nu nog wat wekelijkse puntjes halen en dan lekker wachten op de eerstvolgende dlc.

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:12
geert_s schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:55:
Veel Italië als vereiste, dat wordt lekker rondstampen in een Alfa O+
Het zijn helaas alleen wel veel solo-gerichte challenges deze keer.. Time Attack, Speed Zone, Danger Sign en Drift Zone.. Had liever wat meer echte races gezien In Italiaanse A-klasse auto's..

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:12
uchiha tijntje schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 15:30:
En dat is level 100 in MP. :) Veel leuke races gehad en af en toe wat frustrerende vanwege wat beukers. Maar dat mocht de pret niet drukken.

Ik reed wel continue de stock races. Ik had geen zin om me te verdiepen in de meta auto’s. Gewoon iedereen gelijke wagens en rijden! Vind ik altijd in alle vormen van MP wel het leukste eigenlijk.

Nu nog wat wekelijkse puntjes halen en dan lekker wachten op de eerstvolgende dlc.
Die spec races vind ik ook leuk.. Ik wordt alleen afentoe niet goed van de beukers die het kennelijk leuk vinden om ervoor te zorgen dat je poortjes mist als je dreigt ze in te halen.. Dat is echt zulk kinderachtig gedrag en wordt vervelend als je het teveel races meemaakt.. Ik begrijp het geswitch tussen wel of niet ghost zijn ook nog steeds niet goed in deze game, het lijkt nogal willekeurig vaak.. Dan nog liever nonstop ghost of niet, niet dat constante geswitch..

• Finraziel
Inflatable schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:27:
[...]

Die spec races vind ik ook leuk.. Ik wordt alleen afentoe niet goed van de beukers die het kennelijk leuk vinden om ervoor te zorgen dat je poortjes mist als je dreigt ze in te halen.. Dat is echt zulk kinderachtig gedrag en wordt vervelend als je het teveel races meemaakt.. Ik begrijp het geswitch tussen wel of niet ghost zijn ook nog steeds niet goed in deze game, het lijkt nogal willekeurig vaak.. Dan nog liever nonstop ghost of niet, niet dat constante geswitch..
Het is lastig te voorspellen inderdaad, maar het is volgens mij gebaseerd op onderling snelheidsverschil. Er staat dan ook iets van high speed collission detected of zo. Dat is bij een van de vorige games ingevoerd, ik geloof 4, omdat het daar in eerste instantie nog veel erger was. Ik heb een tijdje met een groepje online gereden en toen was het zo dat het bijna onmogelijk was om in een lichte auto competitief te rijden... Je moest zelf dan ook maar in een dikke pickup truck rijden of zo want dan werd je tenminste niet zo makkelijk opzij geramd. Elke bocht kwam er wel iemand van achter op volle snelheid op je af. Nu wordt er inderdaad nog steeds wel gegriefed maar het is wel lastiger nu. En als ze het niet precies goed uitkienen dan ghosten ze dus, klappen in de muur en hebben dan een paar seconden slowdown (die rond dezelfde tijd ingevoerd is, om dezelfde reden). Het heeft inderdaad ook wat negatieve effecten, maar overall is de online multiplayer nu zeker wel beter dan in het begin van FH4.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Ik zou naast het spec racen ook wel volledige ghost races willen zien (met dezelfde spec). Ja het is dan niet echt racen maar meer een soort time trial, maar dan heb je in elk geval niet die irritante beukers ertussen of gasten die op het rechte stuk alleen maar naar achteren kijken en je proberen te anticiperen waar je zelf heen gaat.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

kevlar01 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 09:26:
Ik zou naast het spec racen ook wel volledige ghost races willen zien (met dezelfde spec). Ja het is dan niet echt racen maar meer een soort time trial, maar dan heb je in elk geval niet die irritante beukers ertussen of gasten die op het rechte stuk alleen maar naar achteren kijken en je proberen te anticiperen waar je zelf heen gaat.
Op het rechte stuk kijk ik ook wel naar achteren :P Net zoals in het echt mag je wel een keer van je lijn afgaan, haha. Ik vind de radar daarin echt wel een toegevoegde waarde. Maar zodra ze eenmaal met een voorwiel mijn achterwiel hebben gepasseerd is het gewoon klaar, niet meer van je lijn afgaan en ruimte geven.

Wat ik alleen soms wel merk ten aanzien van de penalties, is dat als je gewoon je bocht probeert te halen en iemand tikt je achterkant aan en je daarom tegen de barriere aan knalt, je toch vaak een slow down straf krijgt, maar de tegenstander die jou in de barriere drukt lekker door kan rijden. Dat mag ook wel wat getweaked worden. :)

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

uchiha tijntje schreef op maandag 20 juli 2026 @ 11:02:
[...]

Op het rechte stuk kijk ik ook wel naar achteren :P Net zoals in het echt mag je wel een keer van je lijn afgaan, haha. Ik vind de radar daarin echt wel een toegevoegde waarde. Maar zodra ze eenmaal met een voorwiel mijn achterwiel hebben gepasseerd is het gewoon klaar, niet meer van je lijn afgaan en ruimte geven.

Wat ik alleen soms wel merk ten aanzien van de penalties, is dat als je gewoon je bocht probeert te halen en iemand tikt je achterkant aan en je daarom tegen de barriere aan knalt, je toch vaak een slow down straf krijgt, maar de tegenstander die jou in de barriere drukt lekker door kan rijden. Dat mag ook wel wat getweaked worden. :)
Klopt, dat is ook wel gewoon racen. Maar je hebt er dus ook bij die met opzet je proberen zo van de weg te beuken. Het is in elk geval niet zo'n carnage als bij FH4. Toen kon je beter gewoon wachten als de lampen op groen gingen, en iedereen na de eerste bocht inhalen omdat ze elkaar allemaal eraf beukten.

Moet zeggen dat online racen in FH6 wel flink is verbeterd t.o.v. de oudere titels, maar inderdaad nog steeds wat tweaking nodig heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door kevlar01 op 20-07-2026 12:49 ]

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste