[Multi] Forza Horizon 6

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:03
jbbrans schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 09:36:
Ik heb een aantal wensen voor FH6:
- Ze mogen accepteren dat mensen op pc ook af en toe exotiser hardware hebben en standaard onder andere direct drive sturen ondersteunen.
- Niet zoals Forza Motorsport online max 60fps.
- De bug waardoor ik na een tijdje eruit gegooid wordt, omdat ik een Nvidia kaart heb, moet opgelost zijn.
- Bij een wegrace tussen een straatauto en bijv. een buggy, moet de buggy niet in de buurt kunnen komen en andersom ook.
Nou, bij FH 5 geen last van die max fps, jij wordt eruit geknikkerd, die 200.000.000 andere gebruikers ook? Met mijn 5060Ti heb ik er eigenlijk ook daar geen last van.

Wat betreft dat laatste, meta cars en verschillende tunes maken het ook weer leuk voor velen.

Edit: FH6 kan je beter vergelijken met FH5. Motorsport is alles een stuk meer serieus, terwijl Horizon gewoon wat luchtiger/arcade is.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Freeze op 24-01-2026 10:21 ]

XBL gamertag StayingPow3r

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
DutchOwnage schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 10:07:
[...]

Ik hoop eigenlijk op zo'n "tussenoplossing" dus een 40fps mode which favours Quality, voor VRR schermen.
Zou wel fijner zijn, want nog steeds 30fps op Quality lijkt ook niet snel gewoon 60fps te gaan worden. Daarin lijkt het allemaal al jaren stil te staan :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:04

jbbrans

Mr. Freeze schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 10:10:
[...]

Nou, bij FH 5 geen last van die max fps, jij wordt eruit geknikkerd, die 200.000.000 andere gebruikers ook? Met mijn 5060Ti heb ik er eigenlijk ook daar geen last van.

Wat betreft dat laatste, meta cars en verschillende tunes maken het ook weer leuk voor velen.

Edit: FH6 kan je beter vergelijken met FH5. Motorsport is alles een stuk meer serieus, terwijl Horizon gewoon wat luchtiger/arcade is.
Bij fh5 haal ik ook 165 fps, maar FM heeft een cap tijdens online racen. Deze cap is er pas later ingebracht.
Aangezien horizon en motorsport wel wat overlap lijken te hebben, hoop ik dat dit niet doorgezet gaat worden.

De crash to desktop heb ik sinds de overgang naar een 5090, al diverse drivers en instellingen geprobeerd.

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:03
jbbrans schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 10:29:
[...]

Bij fh5 haal ik ook 165 fps, maar FM heeft een cap tijdens online racen. Deze cap is er pas later ingebracht.
Aangezien horizon en motorsport wel wat overlap lijken te hebben, hoop ik dat dit niet doorgezet gaat worden.

De crash to desktop heb ik sinds de overgang naar een 5090, al diverse drivers en instellingen geprobeerd.
En je pc voeding? Is die 100% geschikt voor zo een grote videokaart? Het is me nogal een apparaat hoor, die 5090.

XBL gamertag StayingPow3r

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:04

jbbrans

Mr. Freeze schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 10:49:
[...]

En je pc voeding? Is die 100% geschikt voor zo een grote videokaart? Het is me nogal een apparaat hoor, die 5090.
Er zit een moderne recente 1000W voeding in en kan deze kaart makkelijk aan. Kaart trekt max. 600W, plus een undervolt stock 9800x3d, 2 sticks ram, 1 NVME en 7 casefans. Andere games met verschillende loads, heb ik geen problemen.
Het gebeurd ook op verschillende momenten, tijdens menu's, racen, vrij rijden of wachten op races.
Het is een bekend probleem in combinatie met (recente) Nvidia drivers, een oplossing voor oudere videokaarten is terug naar een versie van voor september 2024 maar dat gaat niet met een 50x0 kaart.

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-01 13:25

Zyron

BWRAAAAP

G_Dragon schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 08:52:
Forza Horizon 6 have both 30 FPS Quality and 60 FPS Performance options on Xbox Series X|S and support cross-play and cross-save between PC and console versions.

For the first time in a Forza Horizon game, cross-save between Xbox Series X|S, Xbox on PC, PlayStation 5, and Steam.

Will be support for Xbox ROG Ally and Ally X and other PC handheld devices.
Holy shit, die cross save is wel erg nice! Ik ben de laatste jaren eigenlijk steeds meer overgestapt naar de PS5 en de enige reden dat de Xbox er nog staat is Forza.

Nu neig ik er naar om tegen release weer enige maandjes Game Pass Ultimate TOT de PS5-versie uitkomt en dan de zaak over te zetten..

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:27
Ik heb een lange tijd Forza Horizon 5 overwogen te halen, maar uiteindelijk niet gedaan. Mexico leek me wel erg leuk om te rijden, ben zelf 2x naar Mexico geweest met vakantie. Japan trekt me ook wel om in te racen.

Hoe ver worden stuurtjes ondersteund? Sinds een aantal maanden ben ik in het bezit van een Moza R5 (Direct Drive). Of kan je toch beter een Xbox controller erbij pakken?

Minimale systeemeisen
Besturingssysteem: Windows 10 22H2 (version 19045) or higher
Processor: Intel i5-8400 OR AMD Ryzen 5 1600
Geheugen: 16 GB RAM
Grafische kaart: Nvidia GTX 1650 OR AMD RX 6500 XT OR Intel Arc A380 / Arc B390
DirectX: Versie 12
Netwerk: Breedband-internetverbinding
Aanvullende opmerkingen: SSD Required

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:48
Stuurtjes worden gewoon goed ondersteund. Je moet soms wel even stoeien om de settings goed te krijgen en de ffb kan behoorlijk verschillen per auto maar ik vind het wel een stuk leuker. Het is niet perse sneller ofso.
Pagina: 1 2 Laatste