Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:07
Mede-auteur:
  • Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic

Series X And Series S
Welkom in het XSX / XSS pre-order topic!
Dit topic is bedoeld om over de pre-orders van de XSX te praten.
Vanaf Dinsdag 22 september is het mogelijk om een pre-order te plaatsen voor de Xbox Series X / S.
De console is vanaf 09:00 Nederlandse tijd te reserveren, bij verschillende webwinkels.

Let op! ook hier gelden de algemene GoT regels dus hou het netjes, niet op de man spelen, trollen etc. XSX versus PS5 discussie is NIET toegestaan.

Controller

Tips

Tip van @PatrockF#sclprs: Onze bots speuren 24/7 verschillende webshops af op nieuwe voorraad.

Xbox Series X pre-order (€ 499,99)

Amazon.nlVanaf 9:00 Pre-orders zijn Live
Bol.comVanaf 9:00 Pre-orders zijn Live
BccVanaf 9:00 Pre-orders zijn Live
CoolbluePas vanaf 10 november Pre-orders zijn Live
Gamemania Alleen via de winkel Pre-orders zijn Live
IntertoysVanaf 9:00 Pre-orders zijn Live
Mediamarkt Vanaf 9:00 Pre-orders zijn Live
Microsoft Vanaf 9:00 Pre-orders zijn Live
NedgameVanaf 9:00 Pre-orders zijn Live
WehkampVanaf 9:00 Pre-orders zijn Live

Backside

Xbox Series S pre-order (€ 299,99)

Amazon.nlVanaf 9:00 Pre-orders zijn Live
Bol.comVanaf 9:00 Pre-orders zijn Live
BccVanaf 9:00 Pre-orders zijn Live
Coolblue Pas vanaf 10 november Pre-orders zijn Live
Gamemania Alleen via de winkel Pre-orders zijn Live
IntertoysVanaf 9:00 Pre-orders zijn Live
MediamarktVanaf 9:00 Pre-orders zijn Live
MicrosoftVanaf 9:00 Pre-orders zijn Live
NedgameVanaf 9:00 Pre-orders zijn Live
WehkampVanaf 9:00 Pre-orders zijn Live

Leveringsproblemen

X|S
AMD
Zoals we allemaal inmiddels al weten, is de beschikbaarheid schaars door productieproblemen bij AMD. Het tekort aan computerchips is een direct gevolg van de coronapandemie. Doordat veel mensen thuis moeten blijven, is de vraag naar elektronica, zoals smartphones en laptops, fors gegroeid en dit zorgt voor ernstige te korten op de markt.

Power Your Dreams
Design made by: G_Dragon
^ Naar boven ^

[ Voor 190% gewijzigd door G_Dragon op 30-04-2021 11:36 . Reden: Nieuwe banner, kopje leveringsproblemen & tips toegevoegd ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Topicstarter
Zie hierboven...

[ Voor 138% gewijzigd door Koning-Admiraal op 21-09-2020 17:48 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heb de Series X vorige week zondag gereserveerd bij Mediamarkt Ekkersrijt. Fysiek in de winkel. Moest € 50 aanbetalen en sta als tweede op de lijst.

Ben dus wel verzekerd van een exemplaar. :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05:36
Rivanov schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 07:39:
Heb de Series X vorige week zondag gereserveerd bij Mediamarkt Ekkersrijt. Fysiek in de winkel. Moest € 50 aanbetalen en sta als tweede op de lijst.

Ben dus wel verzekerd van een exemplaar. :)
Klinkt goed! Is het nog de moeite waard om dat vandaag te doen denk je? Zat eerst te denken aan een online pre order, maar gezien het fiasco van de ps5, pis ik graag niet naast de pot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
koenvd90 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 07:57:
[...]

Klinkt goed! Is het nog de moeite waard om dat vandaag te doen denk je? Zat eerst te denken aan een online pre order, maar gezien het fiasco van de ps5, pis ik graag niet naast de pot.
Tsja dat kan ik niet voor je bepalen. Ik zou zeggen; probeer het gewoon bij jouw dichtstbijzijnde Mediamarkt.

Als je ‘m alsnog ergens anders haalt krijg je je € 50 aanbetaling gewoon terug.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05:36
Rivanov schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:02:
[...]

Tsja dat kan ik niet voor je bepalen. Ik zou zeggen; probeer het gewoon bij jouw dichtstbijzijnde Mediamarkt.

Als je ‘m alsnog ergens anders haalt krijg je je € 50 aanbetaling gewoon terug.
Dat is ook zo! Alvast heel veel plezier met je x doos!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Ik ga het gewoon online proberen. Ben die dag vrij en ga er vanuit dat ik er gewoon 1 kan reserveren. In NL is de PlayStation meer gewild, dus verwacht niet zulke praktijken eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spaulding1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-04 14:09
Even gekopieerd uit het algemene topic;

Ik heb gister mijn PS4 ingeruild bij de Game Mania voor €150,- en gelijk gebruikt als aanbetaling voor de XSX. Stond redelijk bovenaan de lijst zeiden ze dus goede kans dat ik hem op release kan afhalen,al konden ze daar uiteraard nog geen uitspraken over doen. En anders wacht ik nog even, voor mij ook geen probleem :).

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-04 11:22
Spaulding1 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:15:

Ik heb gister mijn PS4 ingeruild bij de Game Mania voor €150,- en gelijk gebruikt als aanbetaling voor de XSX. Stond redelijk bovenaan de lijst zeiden ze dus goede kans dat ik hem op release kan afhalen,al konden ze daar uiteraard nog geen uitspraken over doen. En anders wacht ik nog even, voor mij ook geen probleem :).
Moest je hiervoor nog de doos enzo hebben?

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-04 21:10
PacinoAllstars schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:16:
[...]
Volgens mij niet, al hangt het misschien af van filiaal tot filiaal. Hier heb ik ten tijde van PS4 omruil-deals toch mensen zien staan aanschuiven met gewoon het toestel ‘bloot’ in hun handen.

• Spaulding1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-04 14:09
PacinoAllstars schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:16:
[...]

Nee hoor, de doos is niet nodig.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Topicstarter
Spaulding1 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:15:

Ze geven gewoon exact hetzelfde bedrag voor een Xbox One X! Wat best karig is aangezien je er makkelijk nog €200-250 voor kunt krijgen.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Topicstarter
Ik ga trouwens de Series X bij Bol bestellen. Valt me nu wel op dat ze 1 console per account hanteren maar dat ze dat bij de PS5 niet gedaan hebben :').

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:56:
Ik ga trouwens de Series X bij Bol bestellen. Valt me nu wel op dat ze 1 console per account hanteren maar dat ze dat bij de PS5 niet gedaan hebben :').
Bij Ps5 was dat ook zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Topicstarter
Niet opgemerkt want niet kunnen bestellen. Maar blijkbaar werkt dat niet, want scalpers hebben er gewoon meer kunnen bestellen. Hadden ze beter per adres kunnen zetten.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-04 21:10
per wanneer valt de xbox te reserveren dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aggressor schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:59:
per wanneer valt de xbox te reserveren dan?
22 november (a.s. dinsdag)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maurieske72
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-04 09:25
22 September bedoel je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Uh ja dat bedoel ik. Sorry het is nog vroeg. :+

@maurieske72

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lars1134
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-07-2023
Weet iemand hoe laat de pre-order bij Microsoft online komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05:20
Ik wil graag een Xbox Series X, ik heb het gevoel dat een pre-order voor de Xbox makkelijker gaat zijn dan voor de PS5.. of zeg ik nu iets geks 😋

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DM89 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:43:
Ik wil graag een Xbox Series X, ik heb het gevoel dat een pre-order voor de Xbox makkelijker gaat zijn dan voor de PS5.. of zeg ik nu iets geks 😋
Dat ligt wel redelijk voor de hand ja. Maar zal natuurlijk wel afhangen van hoeveel MS geproduceerd heeft en naar Nederland laat verschepen.

(en natuurlijk hopen dat niet iedereen die misgegrepen heeft bij de PS5 nu dan maar een XsX wil hebben :D )

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
lars1134 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:31:
Weet iemand hoe laat de pre-order bij Microsoft online komen?
In an e-mail to Tom's Guide, Microsoft stated that Xbox Series X and Series S pre-orders will start at 8 a.m. PT/11 a.m. ET on September 22
Bron: https://www.tomsguide.com...eres-when-you-can-buy-one

17:00 in Amsterdam als ik Google de tijd laat omzetten. Of dan wereldwijd dit tijdstip geldt weet ik niet maar dit lijkt erop omdat ze zelf ook twee tijdzones noemen.

Onjuiste tijd voor Europa, zie posts hieronder.
09:00 blijkt!

[ Voor 5% gewijzigd door srdevil op 19-09-2020 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
https://www.windowscentra...-series-s-preorders-start

dinsdagmorgen om 9:00 (zie ook de site van bol.com bijvoorbeeld)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nynto
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10-2023
srdevil schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:51:
[...]

[...]

Bron: https://www.tomsguide.com...eres-when-you-can-buy-one

zaterdag 17:00 in Amsterdam als ik Google de tijd laat omzetten. Of dan wereldwijd dit tijdstip geldt weet ik niet maar dit lijkt erop omdat ze zelf ook twee tijdzones noemen.
Volgens mij start het in Nederland om 09:00 uur.
Across Europe, the Middle East, and Africa, you can pre-order online starting at 9AM CEST at Microsoft Store, Amazon, MediaMarkt, GameStop, FNAC, Elkjøp/Elgiganten, and other participating retailers.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:07
ArthurMorgan schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:47:
[...]

Dat ligt wel redelijk voor de hand ja. Maar zal natuurlijk wel afhangen van hoeveel MS geproduceerd heeft en naar Nederland laat verschepen.

(en natuurlijk hopen dat niet iedereen die misgegrepen heeft bij de PS5 nu dan maar een XsX wil hebben :D )
Haha die heb je ook ja.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:49
ArthurMorgan schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:47:
[...]

Ik dacht eerst ook dat het voor Xbox niet zo'n probleem zou gaan worden met pre order, maar aangezien er zoveel mensen de ps5 zijn misgelopen en die anders tot Q1 2021 moeten w8en voor next gen gaan er denk ik heel wat voor de Xbox kiezen.

Dus dan zou het best wel is de eerste dag allemaal uitverkocht kunnen zijn, verwacht niet dan het zoals met de ps5 binnen 10 minuten zal gebeuren maar misschien dat een 1e dag pre order toch geen overbodige luxe zal zijn.

De vraag naar next gen consoles is denk ik extreem groot dit jaar ook mede door het corona virus.

[ Voor 5% gewijzigd door Stylze op 19-09-2020 11:03 ]

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 192266

Ik twijfel of ik dinsdag een pre-order plaats. In principe ben ik in de markt voor een XSX, maar heb de PS5 kunnen pre-orderen. Uiteindelijk ken ik mijzelf goed genoeg en weet ik dat ik ze allebei wil hebben.

We gaan het dinsdag zien. :+

• Starbucks
DM89 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:43:
Ik verwacht van wel, maar aan de andere kant kan het ook zijn dat Microsoft hier minder consoles levert door een mindere vraag dan de PS5.

Hoop er zelf in ieder geval direct 1 te bemachtigen. Kijk erg uit naar de XSX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
Starbucks schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:10:
[...]

Ik verwacht van wel, maar aan de andere kant kan het ook zijn dat Microsoft hier minder consoles levert door een mindere vraag dan de PS5.

Hoop er zelf in ieder geval direct 1 te bemachtigen. Kijk erg uit naar de XSX.
Ik hoop het ook en anders maar weer wachten 🤣 dinsdag 09:00 dus voor alle winkels? MM, Bol, Microsoft, Wehkamp etc..

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-04 19:44
Mensen die bewust voor een PS5 willen gaan nemen toch niet opeens een XBox? Die mensen willen bepaalde exclusives spelen.

Wel jammer dat ze voor 9 uur gekozen hebben. Zal wel met de gewone winkelier te maken hebben maar is niet handig voor mensen met een baan of mensen die op school zitten.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:24:
Mensen die bewust voor een PS5 willen gaan nemen toch niet opeens een XBox? Die mensen willen bepaalde exclusives spelen.
Voor de meeseten is er geen keiharde voorkeur. Hier op het forum/internet lijkt dat vaak wel zo. Maar in het 'wild' merk ik dat de meesten graag een next gen console willen en dan een lichte voorkeur hebben voor het een of ander. Die zie en hoor ik nu echt wel meer over een Xbox dan voor de pre orders. (en ja ik ben zelfs een enkele dieharder tegen gekomen die nu toch maar probeert om een sX te halen "die verkoopt ik dan wel weer als ik de ps5 eindelijk heb".)

dus ja er zal zeker wel invloed zijn.

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:18
Lekker Ventje schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:24:

Wel jammer dat ze voor 9 uur gekozen hebben. Zal wel met de gewone winkelier te maken hebben maar is niet handig voor mensen met een baan of mensen die op school zitten.
Je hebt aardig wat mensen die toch van plan waren om ze allebei te halen, maar eentje na een half jaar of jaar bv. Als die geen PS5 pre-order hebben kunnen ze toch besluiten om eerst de Xbox te halen ipv de PS5.

Of lui die voornamelijk een next gen apparaat willen hebben voor third party games. Die beide consoles leuk vinden voor exclusives en er gewoon een willen kiezen. Die zullen dan misschien ook eerder voor een Xbox gaan als blijkt dat de PS5 zo moeilijk leverbaar is.

• Stylze
Alwayshappyz schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:28:
[...]

Je hebt aardig wat mensen die toch van plan waren om ze allebei te halen, maar eentje na een half jaar of jaar bv. Als die geen PS5 pre-order hebben kunnen ze toch besluiten om eerst de Xbox te halen ipv de PS5.

Of lui die voornamelijk een next gen apparaat willen hebben voor third party games. Die beide consoles leuk vinden voor exclusives en er gewoon een willen kiezen. Die zullen dan misschien ook eerder voor een Xbox gaan als blijkt dat de PS5 zo moeilijk leverbaar is.
Precies dit ja als je de fora zo leest en ik mijn vrienden spreek lijkt het wel alsof maar 10 % van de mensen die een ps5 wou pre orderen dit ook echt gelukt is. Als je dan vervolgens tot 2021 moet wachten daarvoor dan kan een xbox series X wel verleidelijk zijn ja zeker gezien je die ook altijd nog kan verkopen mocht je uiteindelijk de PS5 tegen die tijd dan binnen hebt.

Ben wel benieuwd hoe de series S gaat verkopen, zat er zelf ook nog even over te twijfelen aangezien ik ook ps5 bestelling binnen heb. Maar denk dan toch dat als je op de series S aan het gamen bent je altijd het gevoel hebt van dit is net niet echt next gen. Maar de veel snellere laadtijden profiteer je wel van natuurlijk, puur daarvoor blijft het wel interessant. En hij is lekker klein terwijl de series X een soort desktop pc is zo groot naast je tv:)

[ Voor 18% gewijzigd door Stylze op 19-09-2020 11:37 ]

Playstation 5

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-04 18:28
Ik wilde ook een ps5 pre orderen. Athans, de eerste data had ik al volledig gemist, toen nog geprobeerd bij de intertoys. Wilde hem vooral pre-orderen omdat ik nog twijfel tussen de X en de ps5. Voornamelijk door de exclusives. Maar ben al jaar in jaar uit xbox speler. Eigenlijk de voornaamste reden waarom dat ik nu een “next gen” systeem zou kopen is cyberpunk, maar las de afgelopen dagen dat die patch pas in 2021 komt!

Wat een enorm gemiste kans, ze hebben zo lang de tijd gehad! Zou echt een system seller kunnen zijn, maar sowieso zou het cyberpunk veel extra copies opleveren. Waar mensen nu misschien wachten op de patch.

Daarnaast heb ik nog een tamelijk krachtige game pc. Maar ben een beetje klaar met opgekropt achter het bureau te zitten. Zeker na een lange dag werken.

• Stylze
swoutr schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:39:
Ik wilde ook een ps5 pre orderen. Athans, de eerste data had ik al volledig gemist, toen nog geprobeerd bij de intertoys. Wilde hem vooral pre-orderen omdat ik nog twijfel tussen de X en de ps5. Voornamelijk door de exclusives. Maar ben al jaar in jaar uit xbox speler. Eigenlijk de voornaamste reden waarom dat ik nu een “next gen” systeem zou kopen is cyberpunk, maar las de afgelopen dagen dat die patch pas in 2021 komt!

Wat een enorm gemiste kans, ze hebben zo lang de tijd gehad! Zou echt een system seller kunnen zijn, maar sowieso zou het cyberpunk veel extra copies opleveren. Waar mensen nu misschien wachten op de patch.

Daarnaast heb ik nog een tamelijk krachtige game pc. Maar ben een beetje klaar met opgekropt achter het bureau te zitten. Zeker na een lange dag werken.
Idd echt een gemiste kant voor zo'n grote game, maar waarschijnlijk is het ontzettend veel werk om die te upgraden voor next gen en aangezien de game al aardig is uitgesteld moet je keuzes maken.

Playstation 5

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Topicstarter
Ik haal zowel de PlayStation 5 alsook de Xbox Series X. Main priority is de Xbox Series X, maar gelukkig vandaag ook bij de Wehkamp een PlayStation 5 digital only kunnen bestellen. Of ik het nu koop of over een jaar de PS5 zal nog lang zijn adviesprijs behouden, dus kan ik het net zo goed ook nu halen. Xbox voor de woonkamer, PlayStation voor de slaapkamer.

[ Voor 28% gewijzigd door Koning-Admiraal op 19-09-2020 11:55 ]

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:28
Ik ga vandaag even langs de MM. Even vragen of als je bij hen pre-ordered de console ook kan afhalen ipv dat ze hem bezorgen.

Gamertag: VAS taijyn

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:56:
Ik ga vandaag even langs de MM. Even vragen of als je bij hen pre-ordered de console ook kan afhalen ipv dat ze hem bezorgen.
Dat kan gewoon. Online bestellen en afhalen in de winkel. Val je ook nog eens onder de koop op afstand. Mocht er iets niet goed zijn aan het ding.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:28
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:57:
[...]

Dat kan gewoon. Online bestellen en afhalen in de winkel. Val je ook nog eens onder de koop op afstand. Mocht er iets niet goed zijn aan het ding.
Hmm dat klinkt goed :) Ik zal even posten als ik vandaag van de lokale MM ook die bevestiging krijg of niet.

Gamertag: VAS taijyn

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:58:
[...]

Hmm dat klinkt goed :) Ik zal even posten als ik vandaag van de lokale MM ook die bevestiging krijg of niet.
Ehm, daar hoef je niet eens langs voor te gaan ;). Zet eens voor de grap een artikel vanuit de webshop in je mandje. Dan kun je zien dat je ten alle tijden kunt kiezen om het af te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:39

BM

Moderator Spielerij
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:00:
[...]

Ehm, daar hoef je niet eens langs voor te gaan ;). Zet eens voor de grap een artikel vanuit de webshop in je mandje. Dan kun je zien dat je ten alle tijden kunt kiezen om het af te halen.
De vraag is dus of dat voor preorders ook gaat werken :) Aangezien daar geen winkelvoorraad voor is.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Topicstarter
BM schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:01:
[...]

De vraag is dus of dat voor preorders ook gaat werken :) Aangezien daar geen winkelvoorraad voor is.
That's true..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik zou ook even nadenken over de kans dat een tweede golf weer tot sluiting van fysieke winkels zou kunnen leiden.

Ik laat hem mede daarom in elk geval bezorgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:44
Ben benieuwd of scalpers zich ook richten op de XSX. Zal toch hopelijk een stuk minder populair zijn.

De 3080 heb ik al aan mijn neus voorbij zien gaan helaas. Dus dan wordt het toch maar een XSX en een PS5 voor hetzelfde geld :)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-04 11:29
ik ga de XSX ook bestellen voor 499 maar ben wel benieuwd wat er de komende tijd gaat gebeuren. Sony heeft de PS5 dusdanig scherp in de markt gezet dat ik niet denk dat Microsoft zomaar marktaandeel terug pakt. Ikzelf zit toevallig in het Microsoft eco-systeem, zeker nu ik een game pass gekocht heb via de Brazilië route, echter als ik een Playstation zou hebben zou ik waarschijnlijk niet zomaar overstappen naar de andere kant.
Vorig jaar met Black Friday was de digitale XBOX voor 100 euro te verkrijgen en waren ze veel scherper geprijsd dan Sony. Zou me dus niet verbazen als de interessante bundles bij Microsoft eerder aangeboden gaan worden dan bij Sony. Hopelijk niet té snel.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 16:39
Phusebox schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:07:
Ben benieuwd of scalpers zich ook richten op de XSX. Zal toch hopelijk een stuk minder populair zijn.

De 3080 heb ik al aan mijn neus voorbij zien gaan helaas. Dus dan wordt het toch maar een XSX en een PS5 voor hetzelfde geld :)
Hey een bekende naam :)
We gaan elkaar dinsdagochtend weer spreken.
Hopelijk met meer succes!

• jaquesparblue
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-03 13:09
Ik zie in deze thread dat er meerdere al een pre-order voor de XSX/XSS hebben kunnen plaatsen bij MM/GM, dat kan wel eens zuur uitpakken.

https://twitter.com/geoffkeighley/status/1307016644296802305

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Iemand de vorige keer bij coolblue een preorder gedaan?
Ik heb nog wat tegoed daar open staan. Maar als het dan lang duurt, dan preorder ik wel bij Microsoft / Bol of een ander.

• Henkje.doc
S4All schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:21:
Iemand de vorige keer bij coolblue een preorder gedaan?
Ik heb nog wat tegoed daar open staan. Maar als het dan lang duurt, dan preorder ik wel bij Microsoft / Bol of een ander.
Heb zelf geen ervaring met coolblue wat betreft pre orders. Niet eerder gedaan.
Vorige generatie bij Mediamarkt, intertoys en Gamemania gehaald.

• Twixie
  • Laatst online: 21-04 21:10
De vraag is of ze überhaupt pre-order zullen aanbieden. Bij de PS5 doen ze het immers niet, maar misschien is dat eerder door de puinhoop die Sony ervan gemaakt heeft dan dat het een bewuste keuze was.

• Raem
  • Laatst online: 00:14
jaquesparblue schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:16:
Ik zie in deze thread dat er meerdere al een pre-order voor de XSX/XSS hebben kunnen plaatsen bij MM/GM, dat kan wel eens zuur uitpakken.

https://twitter.com/geoffkeighley/status/1307016644296802305
Microsoft gaat winkels echt niet korten op aantallen hoor. Die willen gewoon consoles verkopen en gaan (vooral bij grote retailers) daar geen probleem van maken.
Uiteindelijk is de consument, die zijn pre-order daardoor verliest, daar alleen maar de dupe van.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:39
Raem schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:31:
[...]

Microsoft gaat winkels echt niet korten op aantallen hoor. Die willen gewoon consoles verkopen en gaan (vooral bij grote retailers) daar geen probleem van maken.
Uiteindelijk is de consument, die zijn pre-order daardoor verliest, daar alleen maar de dupe van.
Dat gebeurt dus echt wel: de kleine aantallen die beschikbaar zijn in het begin gaan sowieso allemaal op & dat weet de fabrikant, dus als er iemand niet 'eerlijk' meespeelt in hun ogen, verschuift de voorraad gewoon naar een andere retailer, waar diezelfde voorraad toch wel opgaat.
Op zullen ze toch wel gaan, dus daar hoeft de fabrikant zich niet druk om te maken & kunnen ze het dus prima als pressiemiddel inzetten om een retailer te laten voldoen aan hun eisen.

Als consument merk je dat niet persé: jij weet immers niet of je hem niet hebt kunnen krijgen uit de eerste batch doordat de retailer gestraft is met minder voorraad, of dat er gewoon sowieso niet genoeg was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Laatst online: 00:14
thaan schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:39:
[...]

Dat gebeurt dus echt wel: de kleine aantallen die beschikbaar zijn in het begin gaan sowieso allemaal op & dat weet de fabrikant, dus als er iemand niet 'eerlijk' meespeelt in hun ogen, verschuift de voorraad gewoon naar een andere retailer, waar diezelfde voorraad toch wel opgaat.
Op zullen ze toch wel gaan, dus daar hoeft de fabrikant zich niet druk om te maken & kunnen ze het dus prima als pressiemiddel inzetten om een retailer te laten voldoen aan hun eisen.

Als consument merk je dat niet persé: jij weet immers niet of je hem niet hebt kunnen krijgen uit de eerste batch doordat de retailer gestraft is met minder voorraad, of dat er gewoon sowieso niet genoeg was.
Microsoft gaat een Amazon, Gamestop of Walmart echt niet straffen als die eerder gaan verkopen. Daarvoor zijn de belangen te groot.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-04 19:44
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:00:
[...]

Werkt niet. Je kunt wel bestellen maar zowel afhalen als bezorgen is geblokkeerd omdat er geen voorraad is. Heb dat gisteren geprobeerd. Langs de winkel werkt wel in de meeste gevallen maar in Breda houden ze in principe aan de dinsdag vast.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Topicstarter
Lekker Ventje schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:27:
[...]

Werkt niet. Je kunt wel bestellen maar zowel afhalen als bezorgen is geblokkeerd omdat er geen voorraad is. Heb dat gisteren geprobeerd. Langs de winkel werkt wel in de meeste gevallen maar in Breda houden ze in principe aan de dinsdag vast.
Vanaf het moment dat je het kunt pre-ordenen zal het denk ik wel lukken. Maar dat is even afwachten tot dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Topicstarter
Ik heb trouwens het vermoeden dat het tijdig pre-ordenen dit keer wel noodzakelijk is om op de releasedatum een console in bezit te kunnen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:28
Zoals in de topicwaarschuwing staat is het (ook hier) ongewenst om de discussie te voeren of het moreel verwerpelijk is dat men preorders opkoopt om ze voor woekerprijzen door te verkopen. Er is weinig tegen te doen, het is de eeuwenoude vraag-aanbod economie, maar tegelijkertijd moreel verwerpelijk omdat je andere enthousiastelingen een console op launch ontzegd. Die reacties zijn hier verwijderd.

Deze discussie komt iedere console-launch terug, en ervaring leert ons dat dit behoorlijk verhit kan raken. Zeker als er mensen bij zijn die hier gaan pochen met meerdere preorders en ze hier en op marktplaats gaan aanbieden.

Vandaar dat we discussie niet toestaan, maar tegelijkertijd ook eventueel gepoch wegknippen. V&A is nergens op het forum toegestaan, dus alle links naar advertenties kunnen jullie rapporteren.

PS: ik heb ook enkele reacties verwijderd die over de preorders van de PS5 gaan. Houd het ontopic en post hier uitsluitend over de Series X/S.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:26
Geeft Bol. com de mogelijk tot achteraf betalen? Dacht bij pre orders niet toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
DutchOwnage schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:54:
Geeft Bol. com de mogelijk tot achteraf betalen? Dacht bij pre orders niet toch?
Bij de PlayStation kon dat in ieder geval niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Topicstarter
Huh? Hoe is het mogelijk dat een topic, welke ik zelf geopend heb, nu ineens over genomen is @Geronimous ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
Koning-Admiraal schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:12:
Huh? Hoe is het mogelijk dat een topic, welke ik zelf geopend heb, nu ineens over genomen is @Geronimous ?
Niet overgenomen, dit topic was er eerder en had ik gesloten. Ik heb het topic dat jij opende daarna gemerged met deze, en weer open gezet.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Topicstarter
Geronimous schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:17:
[...]

Niet overgenomen, dit topic was er eerder en had ik gesloten. Ik heb het topic dat jij opende daarna gemerged met deze, en weer open gezet.
Maar dan zou de datum van opening toch ook anders moeten zijn? Niet dat het mij uit maakt. Gaat er uiteindelijk om dat er een topic is om het "pre-ordenen" te bespreken, viel mij alleen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
Koning-Admiraal schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:21:
[...]

Maar dan zou de datum van opening toch ook anders moeten zijn? Niet dat het mij uit maakt. Gaat er uiteindelijk om dat er een topic is om het "pre-ordenen" te bespreken, viel mij alleen op.
Heb je mede-auteur gemaakt...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Geronimous schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:25:
[...]

Heb je mede-auteur gemaakt...
Bedankt voor het even overleggen :P
Maar is geen probleem, wou hem zelf ook al vragen na zijn berichtje.

[ Voor 45% gewijzigd door G_Dragon op 20-09-2020 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
DutchOwnage schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:54:
Bij bol kan je electrische apparaten niet met achteraf betalen bestellen helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

nFo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Bedankt voor de antwoorden👍. Moet ik even wat geld overzetten naar de betaalrekening. Ben normaal gesproken helemaal niet zo'n fan van pre orderen en zo, en al helemaal niet als het om zulke bedragen gaat. Ik ben er namelijk niet helemaal van overtuigd dat ik op 10 november zomaar even een Series X van de stapel kan pakken bij de MM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Zullen de pre-orders ook net zo snel opgaan zoals het bij PS5 gebeurde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-04 03:05
G_Dragon schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:08:
Nee, of ze de hele dag gaan blijven staan is een ander verhaal maar ik verwacht niet dat Xbox pre-orders er door vliegen op 20 min tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
G_Dragon schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:08:
Dat weet niemand 😋 de PS5 is wel meer gewild maar diegene die geen PS5 hebben kunnen pre-orderen gaan nu misschien wel voor een XSX.

Verder is er volgens mij ook niks bekend over aantallen etc dus wordt echt afwachten en hopen dat het lukt 😅🤯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-04 11:59
Ik ben ook niet van het pre orderen maar voor deze generatie ontkom je er bijna niet aan als je er met de launch 1 wilt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
jpg97 schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:48:
Ik ben ook niet van het pre orderen maar voor deze generatie ontkom je er bijna niet aan als je er met de launch 1 wilt hebben
Ik ook niet, slechte ervaringen mee..

Helaas heb ik ook geen creditcard waarmee.je ook 'achteraf' kan betalen.

Mijn gevoel zegt wel dat het met de Xbox makkelijker wordt dan de PS5, valt me ook op dat er in de Xbox topics veel minder gereageerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 159816

DM89 schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:30:
[...]

Ik ook niet, slechte ervaringen mee..

Helaas heb ik ook geen creditcard waarmee.je ook 'achteraf' kan betalen.

Mijn gevoel zegt wel dat het met de Xbox makkelijker wordt dan de PS5, valt me ook op dat er in de Xbox topics veel minder gereageerd wordt.
Xbox is gewoon veel kleiner in Europa. Maar de paar Playstation spelers die ik ken kopen allemaal eerst een Series X, dus dat is in ieder geval goed nieuws. Merk dat de meeste dat doen om Gamepass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:38
Ik ga ook een pre order plaatsen dinsdag. Moet je dan eerst een aanbetaling doen of gelijk het hele bedrag afrekenen?

Bij de MediaMarkt kan ik hem nu al bestellen maar staat erbij geen online voorraad. Wet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-10-2024
vangoghnl schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:29:
Ik ga ook een pre order plaatsen dinsdag. Moet je dan eerst een aanbetaling doen of gelijk het hele bedrag afrekenen?

Bij de MediaMarkt kan ik hem nu al bestellen maar staat erbij geen online voorraad. Wet iemand hoe dit zit?
Omdat het pas vanaf dinsdag 09:00 uur kan dus waarschijnlijk vanaf dan is er ‘voorraad’.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
Hoofdtopic is geupdated :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
@G_Dragon Thanks voor de update. Mooi en overzichtelijk

Benieuwd naar morgen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoor net van coolblue dat ze ook gaan mee doen met de preorders.
Maar het tegoed gebruiken wordt lastig omdat de preorder pas definitief wordt na volledige betaling en het tegoed dat dus vertraagt :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Henkje.doc schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:16:
@G_Dragon Thanks voor de update. Mooi en overzichtelijk

Benieuwd naar morgen :)
Heb de prijzen er nog even bij gezet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
coolblue link van de disk versie

https://www.coolblue.nl/product/867421/xbox-series-x.html

en de S variant

https://www.coolblue.nl/product/867422/xbox-series-s.html

[ Voor 30% gewijzigd door Henkje.doc op 21-09-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
9:00 staat dus aardig vast. Baal een beetje want ik heb een meeting die om 9:00 begint waar ik als eerste spreek :-( Even kijken hoe ik dat creatief kan oplossen.
Is al bekend of Coolblue ditmaal wel echt pre-orders aan gaat nemen of gaan ze net met als de PS5 wachten tot de dag voor release?

Edit: Ik zie nu de reactie van @S4All hierboven.

[ Voor 20% gewijzigd door Caayn op 21-09-2020 12:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Caayn schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:05:
9:00 staat dus aardig vast. Baal een beetje want ik heb een meeting die om 9:00 begint waar ik als eerste spreek :-( Even kijken hoe ik dat creatief kan oplossen.
Hier vanmorgen ook gelijk de meeting van 8:00 tot 9:00 even met 10minuten ingekort tot 8:50 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
G_Dragon schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:58:
[...]

Bedankt maar is al vermeld in het hoofd topic..
Excuus. Zag het nadat ik ze had geplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Henkje.doc schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:01:
[...]

Excuus. Zag het nadat ik ze had geplaatst :)
Geen excuses nodig :) heb liever dat mensen meedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-04 14:57
Ik twijfel echt waar ik moet preorderen morgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik ook. Ik neig naar Bol. com als eerste keuze. Ga denk ik de eerste 5 minuten proberen bij Bol. com, lukt het daar niet om tot een volledige bestelling te komen, vanaf 09.05 Microsoft. Heb bij beiden mijn accountgegevens gecheckt en gedubbelcheckt, dus dat zit wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik ga de series X bij Microsoft bestellen. Geen idee of het terecht is maar ik heb toch het gevoel dat je daar de meeste kans maakt. Bijkomend voordeel is dat je dan dus ook pas betaald op het moment dat hij wordt uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-04 14:57
DutchOwnage schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:08:
Ik ook. Ik neig naar Bol. com als eerste keuze. Ga denk ik de eerste 5 minuten proberen bij Bol. com, lukt het daar niet om tot een volledige bestelling te komen, vanaf 09.05 Microsoft. Heb bij beiden mijn accountgegevens gecheckt en gedubbelcheckt, dus dat zit wel ok.
Ik twijfel zelf tussen bol en coolblue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:33
Ik ga zelf bij Microsoft preorderen. Ik ga vanuit dat zij namelijk alles op alles zullen zetten om hun eigen preorders te gaan voorzien. Bij een webwinkel ben je dan weer enigszins afhankelijk van hoeveel geleverd krijgt vanuit de leverancier/distributeur. Ik ben vaak genoeg teleurgesteld met pre-orders (door elke grote webwinkel wel eens een keer). Bijv. een game besteld die uitkwam op de 14de en vervolgens de 14de niets krijgen. Schuld ligt dan volgens de webwinkel ook altijd bij PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 579999

Is er een nieuwe xbox controller pagina bij bol.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-04 16:50

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

DutchOwnage schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:08:
Dit inderdaad :) Zelfde plan. Hoop op niet zo'n fail pre-order launch als PS5, maar gevoel dat dat wel snor zit.

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:28

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica