- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
- justifire
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 15:21
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Series X
- Microsoft Xbox Series S
- Microsoft Xbox Wireless Controller (2020)
- WD Black
- Seagate
- WD
- Microsoft Xbox Elite Wireless Controller Series 2
- WD_Black C50 Expansion Card for Xbox
- Microsoft Xbox Series S 1TB
- Seagate Storage Expansion Card voor Xbox Series X|S
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 15:09
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
- uchiha tijntje
- Registratie: Juni 2001
- Laatst online: 21:32
Seriously.... (gow 2 mp sux)
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Ik zie je in mijn friendslist de game spelen. Ben zelfs een beetje jaloers dat je nog helemaal vers de game mag ervarenFinraziel schreef op donderdag 11 december 2025 @ 14:13:
Ik ben er nu pas aan begonnen en zit er pas 11 uur in, maar ja expedition 33 is met gemak mijn goty dit jaar. Geweldig spel
——-
@justifire heb je de Raikiri 2 al besteld?
[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-12-2025 22:00 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Echt? Oh dat is wel cool, want ik speel de steam versie van de game... Maar op de Xbox Ally X. Had er niet echt over nagedacht, maar normaal is dat alleen als je een game uit de Xbox/Microsoft Store speelt. De Xbox fullscreen experience trekt echter gewoon alle geïnstalleerde games bij elkaar en toont die activiteit blijkbaar dus ook gewoon.uchiha tijntje schreef op donderdag 11 december 2025 @ 21:21:
[...]
Ik zie je in mijn friendslist de game spelen. Ben zelfs een beetje jaloers dat je nog helemaal vers de game mag ervaren
——-
En ja hij is geweldig... Alleen net act 1 afgerond...
Gamertag: FinrazielNL
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Zodra het kan ga ik dat zeker doen!uchiha tijntje schreef op donderdag 11 december 2025 @ 21:21:
[...]
Kan hem alleen nog nergens vinden in europa / nederland.
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
[ Voor 41% gewijzigd door justifire op 12-12-2025 07:09 ]
- G_Dragon
- Registratie: April 2007
- Nu online
Whatever you do, do it well.
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Gamecontrollers
- Consoles
Voor mij springen toch wel de volgende spellen er echt uit:
- Tomb Raider: Catalyst
- No Law
- Star wars Fate Of The Old Republic
- Star Wars Galactic Racer World
[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 12-12-2025 11:32 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Metroid Prime 4. Nieuw en erg tof!uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:52:
Jammer dat er geen echte shadow drop was. Heb eigenlijk geen echte backlog meer, dus een nieuwe game voor de kerstvakantie was wel leuk geweest.
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Heb geen switch dus dat is geen optie.giantgiantus schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:58:
[...]Metroid Prime 4. Nieuw en erg tof!
Maar had toevallig wel wat reviews gezien. En ik denk dat het een game is die je zelf moet spelen om het te waarderen want op basis van de beelden die ik gezien heb, en ook alle voorgaande 3rd person Metroids, heb ik de hype nooit gesnapt.
En heb in de afgelopen jaren één keer eerder een console gekocht voor 1 spel maar dat zie ik mezelf niet meer snel doen.
———
In januari trouwens een dev direct showcase voor Playground. Dus waarschijnlijk dan meer bekend over Fable en Forza Horizon.
https://www.trueachieveme...january-2026-announcement
[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-12-2025 13:10 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Psst… mocht je buiten de catalogus van game pass willen kijken dan is Hell Is Us echt wel heel vet.uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:52:
Jammer dat er geen echte shadow drop was. Heb eigenlijk geen echte backlog meer, dus een nieuwe game voor de kerstvakantie was wel leuk geweest.
Ga er binnenkort meer over schrijven, nog twee achievements te gaan
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Ik kijk sowieso ook altijd buiten de catalogus van gamepass.justifire schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 13:15:
[...]
Psst… mocht je buiten de catalogus van game pass willen kijken dan is Hell Is Us echt wel heel vet.
En wanneer mag ik je review verwachten
Misschien moet ik gewoon verder gaan met The Outer Worlds 2, maar die weet me helaas niet zo te pakken als Avowed dat bijvoorbeeld wel goed deed. In januari komt naar verwachting wel weer een nieuwe update van Grounded 2.
[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-12-2025 13:19 ]
Mijn broertje had die gevraagd voor kerst, dus ik kon het niet laten die eerst even zelf te testen. Maar kwam er al snel achter dat dat toch niet echt mijn ding isjustifire schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 13:15:
[...]
Psst… mocht je buiten de catalogus van game pass willen kijken dan is Hell Is Us echt wel heel vet.
De game is ook niet voor iedereen, ik vond het de eerste uurtjes nog wel geinig maar ik was er toch wel vrij snel klaar mee. Met name de muziek begon mij behoorlijk te irriteren op den duur. Sowieso zijn turn-based games voor een specifiek publiek, dat deze game zoveel mensen heeft weten aan te spreken vind ik toch wel bijzonder. Ik gun ze het succes ook van harte. Ze hebben risico genomen en dat heeft goed uitgepakt.justifire schreef op donderdag 11 december 2025 @ 14:19:
[...]
Grappig, ik kwam er maar niet doorheen en heb hem halverwege dus maar opzij gelegd.
Gratis update van Exp.33 misschien iets?uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:52:
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Heb ik vanmorgen even geïnstalleerd. Moet nog mijn timing terugvinden… werd echt gigantisch ingemaakt
Je hebt een ally toch? Waarschijnlijk mag ik het niet niet laten zien: maar daar kan je het ook op spelen en ook de voorgaande delen.uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:38:
[...]
Heb geen switch dus dat is geen optie.![]()
Maar had toevallig wel wat reviews gezien. En ik denk dat het een game is die je zelf moet spelen om het te waarderen want op basis van de beelden die ik gezien heb, en ook alle voorgaande 3rd person Metroids, heb ik de hype nooit gesnapt.
En heb in de afgelopen jaren één keer eerder een console gekocht voor 1 spel maar dat zie ik mezelf niet meer snel doen.
———
In januari trouwens een dev direct showcase voor Playground. Dus waarschijnlijk dan meer bekend over Fable en Forza Horizon.
https://www.trueachieveme...january-2026-announcement
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Wat stond je er aan tegen als ik vragen mag ?SunnieNL schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 13:24:
[...]
Mijn broertje had die gevraagd voor kerst, dus ik kon het niet laten die eerst even zelf te testen. Maar kwam er al snel achter dat dat toch niet echt mijn ding is
En hoe lang is even testen, want het spel begint eigenlijk pas echt in het tweede gebied.
Ik voelde hem na het spelen van de demo nl ook niet helemaal, eerste gebied is eigenlijk gewoon de tutorial.
Speelt lekker weg, ziet er mooi uit... Maar om hier nou 80 euro voor te betalen? Nee laat maar dat zou ik ook niet betalen voor Mario Kart. Verder krijgt het spel wel hele goede recensies maar zijn er voor mijn gevoel weinig die het spelen. Op Tweakers is er geen eens een appart draadje van.
Volgend jaar wellicht wanneer die te koop is voor 30 of 40 euro.
Hij was dit jaar fysiek al voor 40 euro te krijgen als je een beetje had opgeletMetalSonic schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 16:48:
Gisteren de demo van Sonic Racing World (oid) in elk geval de nieuwste Sonic racing game (multiconsole) gespeeld op de Xbox Series X.
Speelt lekker weg, ziet er mooi uit... Maar om hier nou 80 euro voor te betalen? Nee laat maar dat zou ik ook niet betalen voor Mario Kart. Verder krijgt het spel wel hele goede recensies maar zijn er voor mijn gevoel weinig die het spelen. Op Tweakers is er geen eens een appart draadje van.
Volgend jaar wellicht wanneer die te koop is voor 30 of 40 euro.
Die heb ik gemist of gezien en toen geen interesse. Komt wel goed, de vorige Sonic racing games waren uiteindelijk ook voor een prikkie te koop. Het is niet zoals met Mario kart voor de Nintendo Switch dat het van begin tot het einde fullprice blijft.Deezers schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 17:09:
[...]
Hij was dit jaar fysiek al voor 40 euro te krijgen als je een beetje had opgeletvoor nu wachten op de volgende sale dus.
Crash team racing is wellicht een goed alternatief als je zin hebt in een arcade kart racer. Is best een grappig spel, zeker in multi-player. Wel wat ingewikkelder dan Mario Kart vanwege het boost systeem. Online zijn mensen belachelijk goed en de time trials vereisen ook dat je dat goed beheerst (inclusief shortcuts enzo). Campaign en simpel online spelen vond ik wel leuk om te doen.MetalSonic schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 17:15:
[...]
Die heb ik gemist of gezien en toen geen interesse. Komt wel goed, de vorige Sonic racing games waren uiteindelijk ook voor een prikkie te koop. Het is niet zoals met Mario kart voor de Nintendo Switch dat het van begin tot het einde fullprice blijft.
[ Voor 4% gewijzigd door Exactor it op 12-12-2025 17:25 ]
Kan dit onderschrijven. Heb iets van 150+uur erin zitten. Ideale couch multiplayer racer in het genre. Soms onvergeeflijk, maar wel eerlijke racer.Exactor it schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 17:25:
[...]
Crash team racing is wellicht een goed alternatief als je zin hebt in een arcade kart racer. Is best een grappig spel, zeker in multi-player. Wel wat ingewikkelder dan Mario Kart vanwege het boost systeem. Online zijn mensen belachelijk goed en de time trials vereisen ook dat je dat goed beheerst (inclusief shortcuts enzo). Campaign en simpel online spelen vond ik wel leuk om te doen.
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
- Linksquest
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Super nice! Misschien kwam jouwe met nieuwere firmware, dat zou het verklaren. Ik zit sterk te overwegen een tweede te halen want hij bevalt fantastisch, maar ik merk dat ik de lange accuduur van de V2 wel mis. Helemaal als je een game als Kingdom Come 1 speelt .....dan vliegen die uurtjes voorbij, fucking hell.Exactor it schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 20:08:
Sint was een paar dagen te laat (en mijn creditcard club blokkeerde mijn kaart omdat het zogenaamd een nepsite is) maar de Gamesir G7 Pro is binnen!
[Afbeelding]
@devilsnight Hier was het dongle erin op xbox knop duwen en Xbox ging aan. Controller werkte direct out of the box hierzo. Nog niet geprobeerd om knopjes instellen enzo. Maar tot nu toe mijn pc niet uit de verhuisdoos hoeven te halen.
Anyway. Vraagje.
Onze Game Pass Ultimate loopt over 8 dagen af, het is aardig wat jaartjes geleden dat we dit hebben gekocht en toen werkte de merge trick ook nog volgens mij. Vandaag de dag allemaal niet meer he? Is het gewoon een kwestie van GPU kopen via Xbox zelf of Eneba, Loaded etc, code invoeren en klaar?
Zou goed kunnen wat firmware betreft. Weet jij of hij kan opladen via USB poort of alleen op de dock? Ben er ook enthousiast over na een paar dagen gebruik. Ligt goed in de hand en is fijn licht.devilsnight schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 20:47:
[...]
Super nice! Misschien kwam jouwe met nieuwere firmware, dat zou het verklaren. Ik zit sterk te overwegen een tweede te halen want hij bevalt fantastisch, maar ik merk dat ik de lange accuduur van de V2 wel mis. Helemaal als je een game als Kingdom Come 1 speelt .....dan vliegen die uurtjes voorbij, fucking hell.
Anyway. Vraagje.
Onze Game Pass Ultimate loopt over 8 dagen af, het is aardig wat jaartjes geleden dat we dit hebben gekocht en toen werkte de merge trick ook nog volgens mij. Vandaag de dag allemaal niet meer he? Is het gewoon een kwestie van GPU kopen via Xbox zelf of Eneba, Loaded etc, code invoeren en klaar?
Qua gamepass zou ik ff in het gamepass topic kijken. Volgens mij is er niks veranderd aan het omzetten van lagere abonnementen naar ultimate behalve de conversie ratio maar in dat topic kun je het vast allemaal vinden en zo niet, daar vragen want daar zitten de pro's.
Ik gok dat het met een normale oplader ook wel kan, alleen zit er een soort omhulsel over die USB port heen op de controller en ik heb gemerkt dat niet elke USK kabel door dat omhulsel kan, zeg maar.Exactor it schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 21:27:
[...]
Zou goed kunnen wat firmware betreft. Weet jij of hij kan opladen via USB poort of alleen op de dock? Ben er ook enthousiast over na een paar dagen gebruik. Ligt goed in de hand en is fijn licht.
Qua gamepass zou ik ff in het gamepass topic kijken. Volgens mij is er niks veranderd aan het omzetten van lagere abonnementen naar ultimate behalve de conversie ratio maar in dat topic kun je het vast allemaal vinden en zo niet, daar vragen want daar zitten de pro's.
Na het gebruiken van die Elites kon ik eigenlijk al niet meer terug naar de reguliere controllers, maar na de Gamesir helemaaaaal niet meer. Ik gebruik die paddles constant en ook R5 is super ideaal met meerdere games.
[ Voor 12% gewijzigd door devilsnight op 12-12-2025 21:36 ]
Die omhulsel kun je er gewoon afhalen door hem naar boven te schuiven. Is denk ik een beschermer voor de USB poort ofzo. Voor mij niet nodig dus is al weggegooid. Ik heb het idee dat laden niet kan via de USB poort wat wel matig is.devilsnight schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 21:35:
[...]
Ik gok dat het met een normale oplader ook wel kan, alleen zit er een soort omhulsel over die USB port heen op de controller en ik heb gemerkt dat niet elke USK kabel door dat omhulsel kan, zeg maar.
Na het gebruiken van die Elites kon ik eigenlijk al niet meer terug naar de reguliere controllers, maar na de Gamesir helemaaaaal niet meer. Ik gebruik die paddles constant en ook R5 is super ideaal met meerdere games.
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Koop Returnal dan ook eens een keer.uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:38:
[...]
Er even vanuitgaande dat je de PS5 + Astro Bot bedoelt.
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Verrassingen
Te beginnen met mijn game of the year: Claire Obscur: Expedition 33. Er is al veel over deze game gezegd en ik zal het dan ook beknopt houden. Ik had bij het opstarten van de game geen enkele verwachting. Maar voor mij klopte echt alles aan deze game. Van de gameplay tot het verhaal, van de soundtrack tot de artstyle. Terechte winnaar van de vele awards die ze hebben gekregen en nog gaan krijgen. Metacritic / Trailer
Wat ook leuk is, is om verrast te worden door games in genres die je normaliter niet heel erg trekken. Dat had ik een paar jaar geleden met Wasteland en Gears Tactics. Dit jaar was dat toch wel Routine. In games ben ik nogal redelijk “schrikkerig”, dus ik laat games zoals Dead Space, Aliens, Outlast, Resident Evil vaak links liggen. Maar het mooie van Gamepass is naar mijn mening dat de drempel wel erg laag is om toch even buiten je comfortzone van genres te kijken. Ik weet niet of Routine nu zoveel anders doet dan andere games in het genre, maar de sfeer was top in combinatie met de puzzels (voelde beetje escape room achtig aan). De manier waarop ze ook de “gun” goed wisten te integreren met de gameplay loop is erg goed gedaan. Metacritic / Trailer
En om dan toch even door te gaan op genres die ik normaliter niet vaak speel… Little Rocket Lab is ook zo’n game. Het is een “factory simulation” game maar dan voor beginners volgens mij.
En dan op naar een van de grootste verrassingen van het jaar voor mij, namelijk Blue Prince. Die game had me behoorlijk in zijn greep. Het is ook best wel moeilijk om uit te leggen waarom Blue Prince zo ontzettend goed is. Het is een rare mix van een roguelite met deckbuilding en puzzel elementen, waarbij het doel is om een bepaalde kamer te bereiken in een groot mansion. De mysterie, de simpele doch verslavende gameplay loop, de kennis die je opdoet in een run die je dan weer kan toepassen op je volgende run. Echt heel tof. En ook al kent de game RNG, iets waar ik normaliter niet om sta te juichen, is het RNG aspect te mitigeren door slim te handelen. Ik kan iedereen die ook maar een beetje houdt van puzzels aanraden om Blue Prince te proberen. In het slechtste geval heb je een uurtje verspilt. In het beste geval heb je een game ontdekt waar je nog maanden na het uitspelen ervan aan terug denkt. Metacritic / Trailer
En tenslotte was Dave the Diver een mooie verrassing. Ik had altijd wel gehoord dat mensen enthousiast waren over deze game, maar ik had me er nooit echt in verdiept. Dus toen ik de game opstartte en voor het eerst in mijn sushi restaurant aan kwam die ik moest gaan runnen was ik behoorlijk verbaasd.. Echter de gameplay loop was erg leuk gedaan. Zoals hier laatst ook werd gezegd was er aan het einde van de game een beetje een onnodige grind, maar dat doet niets af aan de hele sterke basis. Metacritic / Trailer
Gevestigde orde
En dan zijn er natuurlijk ook games waar je al geruime tijd naar uitkeek en waarvan het mooi is als ze aan je verwachtingen voldoen.
Te beginnen met Hollow Knight Silksong. Sinds ik in 2018 het 1e deel had uitgespeeld en in 2019 het vervolg werd aangekondigd keek ik als platform, souls en metroidvania fan uit naar Silksong. Het heeft daarna echter 6 jaar geduurd voordat we het konden spelen. Maar het stelde zeker niet teleur. Het is qua uren mijn meest gespeelde game van dit jaar zag ik. Dat komt denk ik ook omdat ik drie keer de game heb uitgespeeld, waarvan twee keer op 100%, waarvan één in steel soul mode. Nog steeds interesseert het verhaal me niet heel erg, maar de gameplay, de sfeer en de muziek zijn top en waren het wachten waard. Ben benieuwd met welke idioterie Team Cherry in de DLC’s aan komt zetten qua moeilijke achievements.
Dan Grounded 2. De aankondiging in juli had ik niet direct verwacht, en al helemaal niet dat die ook zo snel in early acces te spelen was. Aangezien ik in Grounded 1 een kleine 500 uur had zitten kon het haast ook niet misgaan om deel 2 niet leuk te vinden. En ze hebben zichzelf bij Obsidian wat mij betreft ook weer overtroffen. Omdat het in early acces zit, en ze periodiek met nieuwe content komen verwacht ik dat het qua speelervaring hetzelfde gaat zijn als met Grounded 1. Na release van nieuwe content zal ik er weer alles uithalen wat er in zit en dan leg ik het weer maanden naast me neer totdat er weer een nieuwe update komt. De winter update met een nieuwe biome komt gelukkig weer begin volgend jaar.
Onder de radar
En dan zijn er ook nog kleinere titels die flink onder de radar zijn gevlogen, maar naar mijn mening het verdienen om gespeeld te worden. En dat zijn:
-Eriksholm The Stolen Dream, trailer
-Viewfinder, trailer
-Keeper, trailer
-American Arcadia, trailer
Mijn tip is om gewoon even wat trailers van deze games op te zoeken en als het je enigszins aanspreekt gewoon te kopen. Ik denk niet dat je snel teleurgesteld wordt.
En welke konden de verwachtingen niet waarmaken
En even aangevuld naar aanleiding van een terechte vraag van ilm. Dat zijn er eigenlijk 2,5. Namelijk Winter Burrow, The Outer Worlds 2 en Split Fiction.
Van Winter Burrow had ik eigenlijk gewoon achteraf gezien onrealistische verwachtingen, want het is simpelweg een 1e game van een hele kleine studio. Ik had gehoopt dat het een Grounded game was met een isometrisch perspectief.
Dan The Outer Worlds 2. Het is niet zozeer dat het een slechte game is ofzo, want als ik het opstart heb ik er wel een leuke tijd mee en vermaak ik me best, maar ik heb eigenlijk gewoon niet de behoefte om hem snel weer op te starten. Dat is wel een teken aan de wand voor mij. Ik denk dat het komt doordat het in de basis best wel wat lijkt op Avowed, ook een Obsidian game en in februari uitgekomen, en ik daar het exploreren en de combat echt leuk vond om te doen en dat ontbreekt in The Outer Worlds wel een klein beetje. Ik speel op very hard, waardoor de combat vooral begint met stealth om zoveel mogelijk vijanden uit te schakelen, want als ze eenmaal weten waar je bent dan komt het regelmatig voor dat ik bijna geone-shot wordt. Maar ik vertik het om de difficulty aan te passen, dus het ligt wellicht ook aan mezelf
En als laatste en dat is de 0.5 van de 2.5
2026
2026 wordt zoals het er nu naar uitziet ook gewoon top, met onder meer een nieuwe Forza, Gears of War en Fable vanuit Xbox en dan ook nog eens games als Super Meat Boy 3D, Replaced, GTA6 en dan heb ik er ongetwijfeld enorm veel vergeten. 😊 En voor nu zal ik eens een maandje PS plus aanschaffen om eens Returnal te proberen.
Zoals Esquie zou zeggen. 2026 will be WHEEEEEE.
[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-12-2025 13:18 ]
De gamesir g7 pro is toevallig vandaag hier binnengekomen. Wel bedraad met xbox. Nog niets gespeeld. De pookjes voelen lichter aan dan de Elite, en de knoppen maken een klik geluid (mechanisch ipv membraam?). Zal dus wel even wennen worden.devilsnight schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 21:35:
[...]
Ik gok dat het met een normale oplader ook wel kan, alleen zit er een soort omhulsel over die USB port heen op de controller en ik heb gemerkt dat niet elke USK kabel door dat omhulsel kan, zeg maar.
@uchiha tijntje waren er ook spellen die onder je verwachtigingen presteerde? Ook altijd leuk om iedereen zijn voorkeur te zien.
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Goede vraag, heb het aangevuld onderaanilm schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 11:48:
[...]
De gamesir g7 pro is toevallig vandaag hier binnengekomen. Wel bedraad met xbox. Nog niets gespeeld. De pookjes voelen lichter aan dan de Elite, en de knoppen maken een klik geluid (mechanisch ipv membraam?). Zal dus wel even wennen worden.
@uchiha tijntje waren er ook spellen die onder je verwachtigingen presteerde? Ook altijd leuk om iedereen zijn voorkeur te zien.
Winter burrow was inderdaad wat minder. Nog steeds leuk, maar het moest het hebben van atmosfeer en verhaal. Moeilijk was het niet en gameplay mechanics niet bijzonder. Gelukkig duurde het ook niet bijzonder Lang.uchiha tijntje schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 12:25:
[...]
Goede vraag, heb het aangevuld onderaan
Outer worlds 2 ga ik nu aan beginnen. Reviews spreken toch van goede diepgaande karakters en quests. Dus dat is wat verassend, we zullen zien
Ik zelf ben een groot fan van de klik knopjes en ik gok dat dit na lange tijd minder snel, of helemaal niet voor problemen gaat zorgen dan de V2. Het is bizar hoevaak ik die Elites terug heb gebracht naar MM vanwege face buttons die belachelijk hard ingedrukt moesten worden om te registreren, in het begin goed maar al vrij gauw begon de bullshit. Laatst heb ik hem weer er even bij gepakt maar ik ergerde me gelijk aan de stick drift en hoe los die sticks ook zijn.ilm schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 11:48:
[...]
De gamesir g7 pro is toevallig vandaag hier binnengekomen. Wel bedraad met xbox. Nog niets gespeeld. De pookjes voelen lichter aan dan de Elite, en de knoppen maken een klik geluid (mechanisch ipv membraam?). Zal dus wel even wennen worden.
Begrijp niet waarom het zo moeilijk is voor MS. Maar ach, gelukkig is er een top alternatief.
En vandaag binnengekomen:
:strip_exif()/f/image/5xDYyp9wWJh9inkqJNdpFQin.jpg?f=fotoalbum_large)
Paar weken geleden heb ik een bepaalde headphones van Skullcandy getest bij MediaMarkt en ik was mega onder de indruk. Gigantisch sterke bass, alsof er subwoofers in je oren zitten en de rest van het geluid vond ik ook top en ik vind mijzelf best kritisch.
Ideaal voor muziek luisteren tijdens Powerwash Simulator en MP games. Solo games blijven gewoon met de soundbar home cinema setup.
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Ben de laatste tijd waarschijnlijk verziekt door de 60fps performance van Ninja Gaden en Hell Is Us want vindt Routine behoorlijk stroperig / houterig lopen.
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Performance. Quality was verschrikkelijk. Maar qua movement is het sowieso geen Ninja Gaidenjustifire schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 19:09:
@uchiha tijntje speelde jij Routine op quality of performance mode ?
Ben de laatste tijd waarschijnlijk verziekt door de 60fps performance van Ninja Gaden en Hell Is Us want vindt Routine behoorlijk stroperig / houterig lopen.
[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-12-2025 19:31 ]
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Fov op max gezet, motion blurr en head bobbing uit en speelt nu al stuk beteruchiha tijntje schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 19:14:
[...]
Performance. Quality was verschrikkelijk. Maar qua movement is het sowieso geen Ninja Gaiden
Blijkt dus ook dat rennen een toggle is, en gewoon lopen echt tergend langzaam is, vandaar dat ongecontroleerde bewegen…
Maar euh als jij deze hebt uitgespeeld dan moet je echt Dead Space weer eens opstarten, Routine is echt tien keer spannender dan Dead Space.
Ik haat het om achtervolgd te worden
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Haha. Misschien toch nog wat te spelen voor de kerstjustifire schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 20:14:
[...]
Fov op max gezet, motion blurr en head bobbing uit en speelt nu al stuk beter![]()
Blijkt dus ook dat rennen een toggle is, en gewoon lopen echt tergend langzaam is, vandaar dat ongecontroleerde bewegen…
Maar euh als jij deze hebt uitgespeeld dan moet je echt Dead Space weer eens opstarten, Routine is echt tien keer spannender dan Dead Space.
Ik haat het om achtervolgd te worden
- G_Dragon
- Nu online
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Gamecontrollers
- Consoles
:strip_exif()/f/image/LyCHS4n62epgWjPhWl6y4a7f.jpg?f=fotoalbum_large)
Xbox Developers Direct CONFIRMED For January 2026! FULL Breakdown with @Crispybomb @Fuzzy_Belvedere @TheSilentCypher and @UmbraInfinite! The premiere will launch at 5pm TODAY!https://t.co/hBRpGhRPWs via @YouTube pic.twitter.com/q7vUhT9bho
— 💥Boom💥 (@MrboomstickXL) 13 december 2025
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Volgens mij klopt het niet helemaal want heb nergens bevestiging gezien van Clockwork Revolution. Maar zou wel tof zijn
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-12-2025 00:39 ]
- G_Dragon
- Nu online
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Gamecontrollers
- Consoles
Ik twijfel er zelf ook nog best wel over, daarom dat ik hem hier ook deelde om te kijken of hij wel juist is.uchiha tijntje schreef op zondag 14 december 2025 @ 00:38:
[...]
Volgens mij klopt het niet helemaal want heb nergens bevestiging gezien van Clockwork Revolution. Maar zou wel tof zijnHet is iig geen plaatje van MS zelf.
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
:strip_exif()/f/image/xINdSF64ebcYtonUEV5yesIo.jpg?f=fotoalbum_large)
.
Dat was Hell Is Us, zoals eerder al vermeld een voor mij onverwachte Game Of The Year 2025
Had de demo gespeeld en dat was interessant maar niet echt overtuigend om meteen naar de winkel te rennen.
Dus met een schuin oog de aanbiedingen in de gaten gehouden omdat ik hem toch ooit wel een kans wilde geven.
En toen was daar de aanbieding van bol.com €35,- voor de deluxe edition, kassa!
Achteraf gezien had ik hem gewoon meteen op release moeten halen, is zijn prijs dubbel en dwars waard, marketing heeft hier gewoon ontzettend veel steken laten vallen.
Goed, Hell Is Us dus, wat een geweldig spel
Het is een mix van Alan Wake, Control, Death Stranding, Resident Evil, Dark Souls en een flinke snuf Lost.
De sfeer en omgevingen voelen echt aan als Alan Wake en Control.
De wendingen van het verhaal zouden rechtstreeks uit de koker ban Hideo Kojima kunnen komen, Death Stranding vibes.
De puzzels, en daar draait dit spel echt om, zijn van het type Resident Evil.
De maps zijn duidelijk gebaseerd op Dark Souls, in the middle of nowhere gooi je een deurtje open en je staat plots weer aan het begin, shortcuts, altijd goed!
Het mysterie, de puzzels, het verhaal er achter, ik verwachtte ieder moment John Locke tegen het lijf te lopen 4,8,15,16,23,42
Er zit combat in maar dat is puur om het geen walking simulator te laten worden.
Combat intensiteit is in het menu aan te passen, dus zowel degene die van een uitdagend gevecht houden als die puur van het exploren houden kunnen hun hart ophalen.
De puzzels, hier draait het spel dus om!
Ze zijn van het type Resident Evil, als in: je vind een amulet en die past ergens in de muur, waarmee je een deur opent etc.
Heb weer eens ouderwets met een schriftje naast mij zitten spelen.
Lekker aantekeningen maken, hersens kraken en een gevoel van “Ik ben Einstein!” als de puzzelstukjes op hun plaats vallen.
Echt een spel dat je in zijn greep neemt.
Dat je (alweer) de xbox uitzet om twee uur ‘snachts terwijl de wekker al bijna weer staat te schreeuwen dat je je nest uit moet…
Dat je op je werk nadenkt over de puzzel die je maar niet lukte om op te lossen, een ingeving krijgt en dan savonds weer proberen.
Deed mij terug denken aan de tijd dat ik Riven speelde op de Sega Saturn.
Dit spel moet je mijn inziens zonder guide spelen, anders mis je echt de charme van het spel.
En dat kan dus heel goed, heb het spel uitgespeeld en op drie side-puzzels na alles zelf uit kunnen vogelen, dank trouw schriftje!
En waar ik ook heel blij van word is het Alan Wake / Control concept.
Ergens boven in de bergen een oud boomhutje binnen stappen en vervolgens in een smetteloos wit laboratorium terecht komen, geweldig!
Ook heerlijk om bijvoorbeeld tussen de romeinse bouwwerken rond te lopen terwijl er elektriciteitsmasten staan en alles onder de gravity zit, twee tijdperken die door mekaar heen lopen.
Dan als laatste nog even lof voor de graphics.
Unreal Engine 5 done right!
Superscherpe graphics op een stabiele 60fps, niet die korrelige brei of haperende framerate die je in andere spellen te zien krijgt.
Paar spoilervrije screenshots :
/f/image/rDxH0Q8bRyiFtDIgLbAIaiAu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9pmS9Fa9744RK7noMYVy62Zs.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vwvnCbHJS2E8yAQSXySOT2Ck.png?f=fotoalbum_large)
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Hier de games van deze week:
https://www.trueachieveme...ox-games-december-15-2025
Ik denk dat ik Fort Solis wel ga proberen.
Ik was eerst ook in de war met hell let loose wat helemaal niet mijn ding is... En dan opent de trailer ook nog met een tank in beeld. Ik had geen flauw idee dat dit een compleet ander soort game was.justifire schreef op zondag 14 december 2025 @ 09:58:
marketing heeft hier gewoon ontzettend veel steken laten vallen.
Ik hou hem ook in gedachten, al schrikt het puzzelen mij juist weer een beetje af want ik heb daar vaak het geduld niet voor.
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Het verhaal gaat dan wel weer over oorlog, macht en bijbehorende gruwel, vandaar waarschijnlijk de tank in de trailer.Finraziel schreef op zondag 14 december 2025 @ 12:28:
[...]
Ik was eerst ook in de war met hell let loose wat helemaal niet mijn ding is... En dan opent de trailer ook nog met een tank in beeld. Ik had geen flauw idee dat dit een compleet ander soort game was.
Ik hou hem ook in gedachten, al schrikt het puzzelen mij juist weer een beetje af want ik heb daar vaak het geduld niet voor.
Op mij kwam het over als een souls-like maar dat is het verre van.
Marketing van lik mijn vestje, zonde bij zo’n topspel
[ Voor 199% gewijzigd door justifire op 14-12-2025 12:45 ]
Heeft de game multiplayer / coop?
Ik heb gisteren fable 3 gedaan kan via coop maar gaat via oude xbox live was even uitzoeken hoe dat werkt..
Maar bijzonder dat het werkt ben er blij mee ik heb het ook voor windows maar daar werkt het dus niet.. Want game live windows heeft dat nodig en dat bestaat niet meer en lan krijg ik niet werkend..
Nope, heb even te veel backlog en ‘money spend’ ook buiten gaming, dus geen zin in nog een game erbij. Maar waardeer je post!justifire schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 22:53:
Dik verdiend!
@Sagat Ben je al overstag ?
[Afbeelding]
En daarnaast mag ik me wsl gaan melden in het ‘zin in gamen verloren’ (of iets in die trent) topic. Niets houdt de aandacht vast op dit moment. Komt vast wel weer goed. Maar, mooi voorbeeld, de 2d terminator game die nu of iig binnenkort uitkomt, daarvoor was ik vroeger, bij wijze van, voor naar de winkel gerent. Nu is het een ‘meh komt wel een keer in een sale of gp of ps+’ ofzo…
Of een astrobot, leek me supertof, kwam binnen met sinterklaas en….zit nog in het plastic.
Dus even pauze!
10 second ninja DONE
Het moment is daar door zweet en tranen eindelikk genoeg punten voor het kopen van dogma 2..
Maar nu twijfel ik zal ik het laten en doorgaan voor GTA 6?
Misschien net genoeg tegen die tijd.
Hebben jullie dat ook? Dat als je genoeg punten hebt toch her overweegt?
Heb tussendoor wel Mars wars logs gehaald voor 0,99. Nog niet gespeeld..
Wat zijn momenteel echt deals die je niet mag missen?
Komen er nog kerst en new years deals die beter zijn?
Een tip van mijn kant: wacht niet op wat komen gaat, maar pak de kans als die nu voor je ligt. Waarom wachten op iets als je nu al ergens plezier van kan hebben?R.G schreef op maandag 15 december 2025 @ 21:14:
GTA 6 is nog een jaar hier vandaan. Wie weet wat er tussen nu en dan gebeurd.
Vind jij dogma 2 nice?Wom schreef op maandag 15 december 2025 @ 21:25:
[...]
Een tip van mijn kant: wacht niet op wat komen gaat, maar pak de kans als die nu voor je ligt. Waarom wachten op iets als je nu al ergens plezier van kan hebben?
GTA 6 is nog een jaar hier vandaan. Wie weet wat er tussen nu en dan gebeurd.
Het heeft niet echt coop zag ik..
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Weet je hoe je het snelste aan punten komt? Gamepass abbo afsluiten + games kopen!R.G schreef op maandag 15 december 2025 @ 21:14:
Update:
Het moment is daar door zweet en tranen eindelikk genoeg punten voor het kopen van dogma 2..
Misschien net genoeg tegen die tijd.
Hebben jullie dat ook? Dat als je genoeg punten hebt toch her overweegt?
Heb tussendoor wel Mars wars logs gehaald voor 0,99. Nog niet gespeeld..
Wat zijn momenteel echt deals die je niet mag missen?
Komen er nog kerst en new years deals die beter zijn?
Wat ik doe is overdag werken en dan van die maandelijkse punten games kopen die ik wil hebben.uchiha tijntje schreef op maandag 15 december 2025 @ 21:50:
[...]
Weet je hoe je het snelste aan punten komt? Gamepass abbo afsluiten + games kopen!
Typische 'hate it or love it' game volgens mij. Niet mijn ding, maar ook niet een hardcore jrpg oid. Reviews zijn positief voor kemmers van het genre. En Capcom kan wel prima games bouwenR.G schreef op maandag 15 december 2025 @ 21:46:
[...]
Vind jij dogma 2 nice?
Het heeft niet echt coop zag ik..
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Maar kun je die maandelijkste punten ook eerst omzetten naar MS points, om daarna met MS points games te kopen?!Exactor it schreef op maandag 15 december 2025 @ 21:56:
[...]
Wat ik doe is overdag werken en dan van die maandelijkse punten games kopen die ik wil hebben.
Ja dat kan....uchiha tijntje schreef op maandag 15 december 2025 @ 22:18:
[...]
Maar kun je die maandelijkste punten ook eerst omzetten naar MS points, om daarna met MS points games te kopen?!
Dat kan helaas niet zo indirect. Volgens mij moet je tijd investeren in het ecosysteem van MS om MS points te krijgen. Ik moet nog ff uitzoeken of er een betere conversie is op random zoekopdrachten invoeren en tientallen spellen opstarten zonder ze te spelen dan naar een ander bedrijf gaan en vragen of je iets nuttiger kan doen met je tijd.uchiha tijntje schreef op maandag 15 december 2025 @ 22:18:
[...]
Maar kun je die maandelijkste punten ook eerst omzetten naar MS points, om daarna met MS points games te kopen?!
Ik maak uiteraard grappen. Maar besef je wel dat al die dingen die je doet voor twaalf cent aan reward punten stroom kosten bij jezelf en de aanbieder van de punten en daarnaast, en vooral, jouw hersenen kapot maken met zinloze excercities. Ga alsjeblieft iets nuttiger met je tijd doen.
[ Voor 19% gewijzigd door Exactor it op 16-12-2025 05:38 . Reden: Ik besef me dat shit posten ook stroom kost maar wel ff wat minder dan die van je.xbox en 55 inch TV vriend ]
Gehaald nu netWom schreef op maandag 15 december 2025 @ 22:13:
[...]
Typische 'hate it or love it' game volgens mij. Niet mijn ding, maar ook niet een hardcore jrpg oid. Reviews zijn positief voor kemmers van het genre. En Capcom kan wel prima games bouwen
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
- Linksquest
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Net ? Je bedoelt vorige week ? justifire in "[XSX | XSS] Xbox Series X|S - deel 3"Linksquest schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 21:22:
Microsoft heeft net de Fallout Pip-Boy Xbox draadloze controller-collectie aangekondigd. Moet zeggen, vind deze controllers er wel tof uitzien.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
- Linksquest
Die video had ik dus gemist en ik kreeg toen ik het deelde de nieuwsbrief binnen 🤪🤣justifire schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 22:43:
[...]
Net ? Je bedoelt vorige week ? justifire in "[XSX | XSS] Xbox Series X|S - deel 3"
Dit genre is echt niet (meer) voor iedereen. Voornamelijk leuk om terug in Union city te zijn en schrijfwerk is deftig (en met momenten ook echt grappig). Krijg nu wel zin in meer, bv de nieuwe Broken swords. Iemand die weet wat zo de moderne point and click adventures zijn?
Nu begonnen aan The Outer worlds 2. Op het eerste zicht heel polished en veelbelovend. Heb de indruk dat Obsidian toch echt wel stappen heeft gezet onder Microsoft (of het door Microsoft is weet ik niet).
Vooral combat is veel beter dan hun eerdere werk. Grafisch dik in orde (wel niet volledig smooth op 4k op een 5080).
Ik denk dat ik voor explosives ga met gambling background. Een beetje een Matt type karakter van Rad des tijds ('chaotic good'
Bedoel je een van deze?Linksquest schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 21:22:
Microsoft heeft net de Fallout Pip-Boy Xbox draadloze controller-collectie aangekondigd. Moet zeggen, vind deze controllers er wel tof uitzien.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
https://www.xbox.com/nl-B...-pip-boy-xbox-controllers
Valt me op dat in dit topic er of een link dump komt van een video naar een game, of er een verwijzing is naar iets zonder link.
Beide zijn voor de niet die hard (kerst!!) Xbox spelers best vermoeiend overigens, dan liever de wekelijkse achievments aanbiedingen.
[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 17-12-2025 01:25 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Helaas zijn bij mijn G7 Pro de triggers al vrij snel brak geworden. Ze reageren niet of maar half op indrukken, vooral als de triggerstops aanstaan. Beetje jammer want ik ben verder erg enthousiast over de controller. Meer mensen hier met een G7 pro die dat hebben? Ik ben een beetje huiverig om er nog 1 te kopen nu.devilsnight schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 17:26:
[...]
Ik zelf ben een groot fan van de klik knopjes en ik gok dat dit na lange tijd minder snel, of helemaal niet voor problemen gaat zorgen dan de V2. Het is bizar hoevaak ik die Elites terug heb gebracht naar MM vanwege face buttons die belachelijk hard ingedrukt moesten worden om te registreren, in het begin goed maar al vrij gauw begon de bullshit.
- G_Dragon
- Nu online
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Gamecontrollers
- Consoles
Nou ja, aan een kant ben ik het met je eens... Aan de andere kant zouden ze zichzelf misschien ook gewoon anders kunnen zijn gaan zien. Niet meer als reguliere game studio die van game naar game ontwikkelt, maar een die heel lang doet over hele grote games en die dan ook lang ondersteunt. Want ze hebben natuurlijk wel ook heel erg veel in GTA online gegaan.G_Dragon schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 12:12:
Misschien een onpopulaire mening, maar ik vind het gat in de onderstaande foto eerder iets om voor te schamen dan dat het alleen maar belachelijk groot is! Ik zou er als bedrijf zelf zeker niet trots op zijn..
[Afbeelding]
Alleen vind ik het zelf ook jammer want ik heb niks met online en had veel liever meer singleplayer ervaringen van ze gezien... En ik doe hierboven mijn best om het niet gewoon uit te leggen als puur voor het meeste geld gaan (hoewel daar op zich ook niet per definitie iets mee mis is, dat is waar de meeste bedrijven voor bestaan).
- G_Dragon
- Nu online
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Gamecontrollers
- Consoles
Ik moet zeggen dat ik net zoals jou heel erg voorstander ben van de Single Player spellen en door inderdaad die focus op Grand Theft Auto online hebben ze steken laten vallen, op zakelijk gebied hebben ze natuurlijk de juiste stappen gemaakt want ze hebben ontzettend veel verdiend.Finraziel schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 12:16:
[...]
Nou ja, aan een kant ben ik het met je eens... Aan de andere kant zouden ze zichzelf misschien ook gewoon anders kunnen zijn gaan zien. Niet meer als reguliere game studio die van game naar game ontwikkelt, maar een die heel lang doet over hele grote games en die dan ook lang ondersteunt. Want ze hebben natuurlijk wel ook heel erg veel in GTA online gegaan.
Alleen vind ik het zelf ook jammer want ik heb niks met online en had veel liever meer singleplayer ervaringen van ze gezien... En ik doe hierboven mijn best om het niet gewoon uit te leggen als puur voor het meeste geld gaan (hoewel daar op zich ook niet per definitie iets mee mis is, dat is waar de meeste bedrijven voor bestaan).
Maar er is in de tussen tijd geen Red Dead Redemption 2 60fps upgrade, Grand Theft Auto 5 Single Player DLC of een ander spel uitgekomen van alle winst op Grand Theft Auto Online. Wat in mijn mening wel heel erg jammer is!
Op basis van output zeker, maar ze verdienen nog steeds belachelijk veel geld zonder wat nieuws uit te brengen. Dus zolang ze in die goede omstandigheden verkeren is het weinig zorgelijk voor ze. Wat het natuurlijk wel gaat zijn mocht GTA 6 helemaal niet meer uitkomen. Ben wel benieuwd wat er nog meer in de pijplijn zit want de komende 10 jaar enkel op GTA 6 gaan teren is ook niet echt innovatief.G_Dragon schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 12:12:
Misschien een onpopulaire mening, maar ik vind het gat in de onderstaande foto eerder iets om voor te schamen dan dat het alleen maar belachelijk groot is! Ik zou er als bedrijf zelf zeker niet trots op zijn..
[Afbeelding]
- G_Dragon
- Nu online
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Gamecontrollers
- Consoles
Ik denk als Rockstar dit patroon na Grand Theft Auto 6 blijft vasthouden dat er steeds meer gamers een negatieve mening gaan vormen over hun, wat nu natuurlijk ook al best veel gebeurd. Ze maken echt onwijs goede spellen, kijk dan alleen al de single player van Red Dead Redemption 2 (Multiplayer heb ik maximaal 30 min gespeeld).Deezers schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 12:27:
[...]
Op basis van output zeker, maar ze verdienen nog steeds belachelijk veel geld zonder wat nieuws uit te brengen. Dus zolang ze in die goede omstandigheden verkeren is het weinig zorgelijk voor ze. Wat het natuurlijk wel gaat zijn mocht GTA 6 helemaal niet meer uitkomen. Ben wel benieuwd wat er nog meer in de pijplijn zit want de komende 10 jaar enkel op GTA 6 gaan teren is ook niet echt innovatief.
Poosje GTAO gespeeld en vond het echt wel mooi maar zeker nooit geen shark cards gekocht, maar het meest ook gewoon missies doen met een kameraad eigenlijk, gewoon in een public server beetje rond cruisen is volgens mij echt niet meer mogelijk zonder dat je gelijk een raket oid op je krijgt.PdeBie schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 12:47:
Ik heb echt serieus 0 uur in GTA online. En soms vraag ik mij af "mis ik iets?", maar als ik dan vervolgens de focus op Shark cards en dergelijke weer hoor, dan denk ik "nee ik mis niks".
Wat dat betreft beviel RDO mij stukken beter, wellicht dat dat de echt jonge gamers toch wat minder trekt dat zoiets als GTA.
Maar had ook wel gehoopt dat ze meer zouden doen, in RDO zoiets als een Rancher Role oid waar je een complete ranch met paarden en vee zou kunnen runnen.
In RDO zit ook zoveel potentie nog maar daar doen ze helaas ook niks meer mee omdat het niet genoeg gespeeld wordt en ze er weinig aan kunnen verdienen denk ik.
Volgens mij gewoon een patroon dat heel goed werkt, dus dat verandert niet hoor. Paar gamers met een negatieve mening (Ik behoor tot die minderheid) en de rest die met GTA Online tevreden Shark Cash Cards blijft uitgeven. We moeten wel realistisch blijven.G_Dragon schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 12:42:
[...]
Ik denk als Rockstar dit patroon na Grand Theft Auto 6 blijft vasthouden dat er steeds meer gamers een negatieve mening gaan vormen over hun, wat nu natuurlijk ook al best veel gebeurd. Ze maken echt onwijs goede spellen, kijk dan alleen al de single player van Red Dead Redemption 2 (Multiplayer heb ik maximaal 30 min gespeeld).
Ik heb best wat uurtjes GTA Online gespeeld, maar dat is ook al weer jaren geleden. Ik vond die Stunt Series hilarisch
Mindseye inderdaad wel een vermakelijk tussendoortje. Ook wat technische issues tegengekomen, maar niets echt storends of onoverkomelijks, wat texture probleempjes, een keer een vastloper en een keer spel opnieuw moeten opstarten omdat ik steeds direct dood ging bij uitstappen uit auto, dat was het wel. Verhaal is aardig, leuk genoeg om een keer doorlopen te hebben.G_Dragon schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:21:
[Afbeelding]
Dat was Mindseye, ik heb me er prima mee vermaakt ondanks alle negativiteit dat je online leest over dit spel. Want het verhaal speelt lekker door en is intressant, hier en daar wel dat textures in moesten laden tijdens cutscenes. Maar daar lig ik persoonlijk niet wakker van
Het is wel vrij makkelijk allemaal, zeker in de latere levels kun je alle vijanden met je drone afknallen en daarna zelf doorlopen.
Maar mij er prima mee vermaakt een paar dagen.
Wat een bedrijf wel en niet doet maakt me eigenlijk niets uit. Als een game leuk is speel ik die en als een game niet leuk is speel ik die niet. Maakt me verder niet uit waar die game vandaag komt of hoelang ze er aan hebben gesleuteld. Of welke games dat specifieke bedrijf nog meer heeft gemaakt of niet.G_Dragon schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 12:42:
[...]
Ik denk als Rockstar dit patroon na Grand Theft Auto 6 blijft vasthouden dat er steeds meer gamers een negatieve mening gaan vormen over hun, wat nu natuurlijk ook al best veel gebeurd. Ze maken echt onwijs goede spellen, kijk dan alleen al de single player van Red Dead Redemption 2 (Multiplayer heb ik maximaal 30 min gespeeld).
Maar met verwachte omzet, voor hun meer dan genoeg. Ik durf redelijk te zeggen dat de omzet van GTA5 (en online) meer is dan hun hele game-collectie ooit uit gegeven, dat hun hele inkomstenstroom met GTA5 de afgelopen 10 jaar al meer dan genoeg is, elke zoveel jaar was er weer gigantische boost met de gen-upgrade, PC release, next-gen patch, Online-only, dit is een hele hele hele dikke koe.Deezers schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 12:27:
[...]
Op basis van output zeker, maar ze verdienen nog steeds belachelijk veel geld zonder wat nieuws uit te brengen. Dus zolang ze in die goede omstandigheden verkeren is het weinig zorgelijk voor ze. Wat het natuurlijk wel gaat zijn mocht GTA 6 helemaal niet meer uitkomen. Ben wel benieuwd wat er nog meer in de pijplijn zit want de komende 10 jaar enkel op GTA 6 gaan teren is ook niet echt innovatief.
En denk niet dat dit ergens met GTA6 anders gaat worden, niet de sharkcards (een goeie game kan bizare MTX toevoegen, zie recent Where Winds Meet), of de daarna lopende ontwikkeling van nieuwe DLC/modus/cosmetics, zullen ze prima project links en rechts doen, maar een RDR3 zie ik zeker niet.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
- Linksquest
- HDR10
- Performance
- Voice audio volume: off
- Subtitles: off
Mijn hemel wat een muffe verhalen worden er verteld. De vierde zin dat begon met 'brah' zorgde voor mijn zoektocht naar betere settings. Maar het was al van moment één duidelijk dat een vijftigjarige schrijver de jeugd wil aanspreken.
Ondanks dat het rijdt als een mobile game is het best vermakelijk om wat rond te scheuren, vliegen en varen.
Liever dat ze goed de tijd nemen voor 1 game dan dat ze meerdere minder goeie games afleveren in dezelfde periode.G_Dragon schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 12:42:
[...]
https://www.xbox.com/nl-N...clip-edition/bp48g8sn49jf
Tot nu toe erg vermakelijk voor dat geld
Had deze paar jaar terug ook opgepakt na een tip van @uchiha tijntje. Kan hem alleen maar aanraden. Sommige van de mechanics uit deze game zijn later in Outriders gebruikt, maar daar kwam het bij lange na niet zo goed uit de verf.kevlar01 schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:06:
Heb gisteren Bulletstorm: Full Clip Edition opgepikt voor €3.69.
https://www.xbox.com/nl-N...clip-edition/bp48g8sn49jf
Tot nu toe erg vermakelijk voor dat geldHet is wel een beetje een ouderwetse shooter on rails maar leuk om tussendoor op te pakken.
Iemand toevallig al wat tegengekomen?
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
- G_Dragon
- Nu online
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Gamecontrollers
- Consoles
Ben sowieso benieuwd naar de verkopen. De game heeft potentie, maar vraag me af of het niet snel naar de budgetbak gaat ala Mafia. Van aankondiging naar release binnen 1 jaar (met natuurlijk al wat voorbereiding vooraf) klinkt vrij optimistisch. Nu heb je ook weer 2 maanden om extra promotie te maken. Als een game eenmaal uit en de ontvangst is lauw kan je er niks meer aan doen. Nu kan je nog wat extra hype creëeren.vliegnerd schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 19:08:
[...]
Balen! Ik zit hier echt op te wachten! Voor mij komt dit uitstel echt onverwacht, de releasedatum leek echt definitief.
Maar ja, zo gaat dat…
De game werd toen pas aangekondigd maar 2020 was er al een bericht dat ze ermee zouden beginnen. Toen onder codenaam 007. Ik wacht er al jaren op haha.Deezers schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 19:21:
[...]
Van aankondiging naar release binnen 1 jaar (met natuurlijk al wat voorbereiding vooraf) klinkt vrij optimistisch.
Dave the diver is geworden tot tamagtochi simulator. De endgame van dit spel is niet helemaal soepel.
Er zijn gelukkig nog genoeg andere games. Vind het niet erg dat sommige games uitgesteld worden, als dan het eindproduct beter is, ben ik helemaal voor.
Nee, januari pas weer.deryck schreef op donderdag 25 december 2025 @ 18:23:
Is er geen midden december game pass update?
Dan maar in januari kingdom deliverance 2💕
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wpD9R7iw1eSdFYMNW6BeH5bK.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/sg0wzcEHKw7xD64n282LpEx7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ECWC5Q5w825TF1MhP7o3TPEV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qpid0bs1b1TkZKptdM38SU73.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DRPIc5mz7nRq0CCteoiPDLcq.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/KFTNph8Dz6tOxemM62b2ZaRy.webp?f=fotoalbum_tile)
/f/image/MLEeeDESVv3UkdbOdMww3akh.webp?f=fotoalbum_tile)
/f/image/ZSDqzrlE3bYz0Lz6B5bLL11P.webp?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/N6w4YR5qWZNQptxYajsc7lRP.jpg?f=fotoalbum_large)