Hopelijk deze game in elk geval uitspelen voor Horizon 6 uitkomt, verwacht dat dat dan toch wel vrijwel alle game-tijd op gaat slokken de komende weken/maanden.
Heeft deze titel binnen DBZ nog een betekenis of is het binnen die lore ook gewoon wat random keywords bij elkaar geraaptG_Dragon schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:46:
Voor wie nog Sparking!Zero speelt, nieuwe update komt deze zomer;
[Afbeelding] [X]
Heb zelden interesse in FPS tegenwoordig, maar deze lijkt me erg leuk! Op wishlist gezetExactor it schreef op maandag 4 mei 2026 @ 17:17:
Mouse PI detective is goed te pruimen. Lekkere sfeer hebben ze neergezet.
10 second ninja DONE
Ik mag niet te hard klagen na wat Capcom qua naamgeving gedaan heeft (en doet) met Street Fighter, maar inderdaad......zou het een cross over met pokemon zijn? (shiny...sparkling...?)Wom schreef op maandag 4 mei 2026 @ 19:52:
[...]
Heeft deze titel binnen DBZ nog een betekenis of is het binnen die lore ook gewoon wat random keywords bij elkaar geraapt
10 second ninja DONE
- G_Dragon
- Registratie: April 2007
- Laatst online: 20:49
Whatever you do, do it well.
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox Series X
- Microsoft Xbox Series S
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox Elite Wireless Controller Series 2
- Seagate Storage Expansion Card voor Xbox Series X|S
- WD_Black C50 Expansion Card for Xbox
- Microsoft Xbox Series S 1TB
- WD
- Microsoft Xbox Wireless Controller (2020)
- Consoles
- Gamecontrollers
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Twee Splinter Cell games die ik nog niet had gekocht, hoop toch dat daar ooit nog wel een geheel nieuwe versie van gaat komen.G_Dragon schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:38:
Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!
[Afbeelding]
"Klik op de afbeelding voor de deals"
:strip_exif()/f/image/SE5pjDcZZAbrESE9ivWFRWi1.png?f=user_large)
Hopelijk heeft dat geen vervelende gevolgen..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Overigens klopt het dat omzet van Xbox divisie al een paar kwartalen daalt. Hardware verkopen voorop, maar ook minder software verkopen. Eerste kwartaal zat er nog wel een plus op services (Game Pass oa).
- uchiha tijntje
- Registratie: Juni 2001
- Laatst online: 20:57
Seriously.... (gow 2 mp sux)
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Had op wat toffere titels gehoopt, maar ben al blij met Mixtape en natuurlijk Forza Horizon 6.
Ga Elite Dangerous wel uitproberen!
Tja, is ook niet heel vreemd volgens mij. Als ik Reddit mag geloven zijn de Series S en X in een groot deel van de wereld niet of nauwelijks te krijgen. Zelfs in een groot deel van Europa. Hopelijk gaan ze met de nieuwe CEO wat betere stappen maken op dat gebied.ToolkiT schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:58:
mmm als ik deze infographic zie, gaat de Xbox omzet voor MS omlaag..
[Afbeelding]
Hopelijk heeft dat geen vervelende gevolgen..
OT: Het is trouwens wel erg vreemd dat Diablo 4 geen onderdeel is van Play Anywhere. Ik dacht de nieuwe expansion te kopen, maar omdat ik op zowel PC als m'n Series X speel zou dat betekenen dat ik die 2x zou moeten aanschaffen.
Edit: de nieuwe CEO lijkt wel populaire beslissingen te maken, ben benieuwd hoe dit gaat lopen.
nieuws: Xbox-topvrouw Sharma, die eerst AI-afdeling runde, sloopt Copilot jui...
Toen Phil aan de top kwam leek hij wel goede beslissingen te maken om Xbox op het juiste pad te krijgen (Play Anywhere is echt GOATed imo), maar de afgelopen 2/3 jaar(?) leek dat helemaal omgeslagen te zijn. Nu met de nieuwe CEO voor Xbox lijken ze de onpopulaire beslissingen weer ongedaan te maken. Ben ik eigenlijk wel benieuwd of die onpopulaire beslissingen ook echt van Phil waren of dat hij nu een soort "fall guy" gemaakt is.
[ Voor 31% gewijzigd door Louw Post op 06-05-2026 10:32 ]
Ook zonder * met in-app aankopen of iets dergelijks. Bij de achievements staat 0/1000G terwijl ik destijds in 2009 of 2010 deze game op de Xbox360 gekocht had en op 1000/1000G had gezet.
Wat is het addertje ? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik deze remastered versie ooit gekocht heb aangezien ik niet eens wist dat er er een remastered versie is.
Vond het overigens een van de leukste campains die ik ooit gespeeld heb en mocht deze single player campain om een of andere reden voor mij te spelen zijn zonder verdere bijkomende kosten, dan zal ik dat zeker doen.
XBL: MRE Inc
Er vanuit gaande dat je geen GamePass hebt: je kunt ieder spel installeren op je console zover ik mij kan herinneren, alleen niet starten zonder aan te schaffen. Maar downloaden naar je console kan gewoon. Zodra je dan spel wilt starten krijg je melding dat je eerst even wat centjes moet lappen.MRE-Inc schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 10:53:
Aangezien ik nog steeds elke avond BF6 speel, open ik nauwelijks meer de Xbox app op mijn telefoon. Toevallig vandaag wel en zag ik vandaag dat Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered op status: Installeren op - Selecteer console staat.
Ook zonder * met in-app aankopen of iets dergelijks. Bij de achievements staat 0/1000G terwijl ik destijds in 2009 of 2010 deze game op de Xbox360 gekocht had en op 1000/1000G had gezet.
Wat is het addertje ? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik deze remastered versie ooit gekocht heb aangezien ik niet eens wist dat er er een remastered versie is.
Vond het overigens een van de leukste campains die ik ooit gespeeld heb en mocht deze single player campain om een of andere reden voor mij te spelen zijn zonder verdere bijkomende kosten, dan zal ik dat zeker doen.
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
Hier de trailer van een tijdje terug.En hier de link naar de stream, vannacht om 1 uur voor de opblijvers
Van de gamepass games deze maand ben ik eigenlijk ook best benieuwd naar Call of the Elder Gods. Hopelijk weer een sfeervolle puzzelgame.
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Xbox consoles are getting a new boot animation next week, complete with a slightly tweaked boot-up sound. Microsoft’s new Xbox CEO continues to make changes that are designed to please fans https://t.co/sLz2RLRjr1 pic.twitter.com/ZiybbhTnKP
— Tom Warren (@tomwarren) 6 mei 2026
[ Voor 50% gewijzigd door G_Dragon op 06-05-2026 18:30 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik heb Gamepass Essentials. Maar wat jij zegt, dacht ik ook maar bij alle andere games staat een prijs met de op de knop het woord Kopen.Powder Toastman schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 12:56:
[...]
Er vanuit gaande dat je geen GamePass hebt: je kunt ieder spel installeren op je console zover ik mij kan herinneren, alleen niet starten zonder aan te schaffen. Maar downloaden naar je console kan gewoon. Zodra je dan spel wilt starten krijg je melding dat je eerst even wat centjes moet lappen.
XBL: MRE Inc
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
Riven, a legendary PC game from 1997, is finally coming to Xbox this May,
https://www.trueachieveme...box-achievements-revealed
[ Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-05-2026 18:43 ]
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
[ Voor 39% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-05-2026 06:10 ]
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
De laatste update heeft ook chapter select toegevoegd wat elke game eigenlijk standaard moet hebben voor gemiste collectibles.
Replaced afgelopen weekend uitgespeeld. Inderdaad toffe sfeervolle game, heeft 10 chapters, dus je inschatting klopt wel ongeveer.uchiha tijntje schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 12:25:
Na 70 uur Hades 2, weer Replaced opgepakt. Toffe sfeer, mooie graphics en passende muziek en prima balans tussen combat, platforming en puzzels. Ben nu in chapter 6 dus denk ik op 2/3e ofzo.
De laatste update heeft ook chapter select toegevoegd wat elke game eigenlijk standaard moet hebben voor gemiste collectibles.
Die chapter select kwam inderdaad als geroepen, kon gelijk even terug de laatste twee gemiste collectibles verzamelen.
Die wilde ik ook spelen maar zag Mouse: PI staan en ben daar aan begonnen. Die vindt jij ook leuk gok ik.uchiha tijntje schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 12:25:
Na 70 uur Hades 2, weer Replaced opgepakt. Toffe sfeer, mooie graphics en passende muziek en prima balans tussen combat, platforming en puzzels. Ben nu in chapter 6 dus denk ik op 2/3e ofzo.
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
Die staat ook geïnstalleerd…Exactor it schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 16:17:
[...]
Die wilde ik ook spelen maar zag Mouse: PI staan en ben daar aan begonnen. Die vindt jij ook leuk gok ik.
Mixtape krijgt bijzonder hoge reviewscores, erg benieuwd naar. Komen toch wel erg veel goede games uit de laatste tijd!
Wel nauwelijks een game te noemen als ik het zo lees, maar ik ga m zeker proberen.Homeland schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 17:34:
https://opencritic.com/game/20188/mixtape
Mixtape krijgt bijzonder hoge reviewscores, erg benieuwd naar. Komen toch wel erg veel goede games uit de laatste tijd!
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
[ Voor 82% gewijzigd door G_Dragon op 07-05-2026 17:51 ]
Hoezo? Is het meer filmisch bedoel je?On_E schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 17:48:
[...]
Wel nauwelijks een game te noemen als ik het zo lees, maar ik ga m zeker proberen.
Er zit nauwelijks gameplay in lees ik, dus idd meer een interactieve film dan. Ga het zo eens bekijken.
Dat is niets voor mij. Geen geduld voor helaas.On_E schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 18:13:
[...]
Er zit nauwelijks gameplay in lees ik, dus idd meer een interactieve film dan. Ga het zo eens bekijken.
[ Voor 3% gewijzigd door Pro-prutser op 07-05-2026 18:21 ]
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
[ Voor 15% gewijzigd door G_Dragon op 07-05-2026 21:58 ]
Inderdaad heel erg een interactieve film. Heb hem volgens mij bijna uitgespeeld, vind het eigenlijk allemaal niet zo heel erg bijzonder, zeker niet in de buurt van de hoge review scores.On_E schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 18:13:
[...]
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
Hoe lang heb je er over gedaan?Homeland schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 23:46:
En uitgespeeld, mooie game, soort lange interactieve 90s Amerikaanse highschool film. Geen GOTY ofzo, maar perfecte invulling voor een lange avond ontspannen gamen.
Ik wil er namelijk eerst even blind doorheen en daarna wellicht wat gemiste achievements halen.
Uur of 5 denk ik, misschien net iets minder. Achteraf de achievement lijst bekeken en je mist er absoluut wat maar die zijn denk ik grotendeels met chapter select nog te behalen.uchiha tijntje schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 06:05:
[...]
Hoe lang heb je er over gedaan?
Ik wil er namelijk eerst even blind doorheen en daarna wellicht wat gemiste achievements halen.
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Gaat goed werken voor mij 'huh je hebt al 20 jaar een account en maar 6 spellen gespeeld?'G_Dragon schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 08:45:
De update voor de vernieuwde achievements is ook uit, je kan nu ook kiezen welk spel je wil verbergen in de lijst. Ben er zelf heel blij mee
10 second ninja DONE
Waarom zou je dat willen?G_Dragon schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 08:45:
De update voor de vernieuwde achievements is ook uit, je kan nu ook kiezen welk spel je wil verbergen in de lijst. Ben er zelf heel blij mee
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Nee joh 6 spellen in 20 jaar tijd? Hoe danSagat schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 09:00:
[...]
Gaat goed werken voor mij 'huh je hebt al 20 jaar een account en maar 6 spellen gespeeld?'
Spellen waarvan je 0 achievements hebt?
Dat kon al. De update is dat je spellen waar je wel achievements hebt gehaald verborgen kunnen worden. Ik ga straks ff door 800 spellen bladeren om te bepalen wat getoond mag worden aan mijn elf xbox vrienden.G_Dragon schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 09:27:
[...]
Nee joh 6 spellen in 20 jaar tijd? Hoe dan
[...]
Spellen waarvan je 0 achievements hebt?
Helemaal met gamepass maar ook daarvoor al, gewoon veel games gestart en 15-30 mins tot uurtje gespeeld en dan 'ok niet voor mij' of 'ok leuk gaan we binnenkort keertje meer verder.........
Dus als ik die allemaal weghaal blijft er weinig over!
10 second ninja DONE
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-05-2026 10:27 ]
Nu ben ik wel benieuwd welke 6 spellen dat zijn hahaSagat schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 09:00:
[...]
Gaat goed werken voor mij 'huh je hebt al 20 jaar een account en maar 6 spellen gespeeld?'
De eerste is niet moeilijk te raden. Street Fighter
Nee..G_Dragon schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 21:58:
Huh heeft niemand de developer direct gekeken? Dit had ik niet verwacht..
[YouTube: Xbox Game Dev Update | Spring '26]
Was het de moeite waard?
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Ja ik vond het wel interessant, hele generatie van Xbox kwam voorbij en er werd gesproken over hun toekomst plannen voor Xbox. Vond het best wel positief en leuk om te zien! Vooral wat ze van plan zijn met de volgende nieuwe console
Dat is inderdaad wel interessant!G_Dragon schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 12:34:
[...]
Ja ik vond het wel interessant, hele generatie van Xbox kwam voorbij en er werd gesproken over hun toekomst plannen voor Xbox. Vond het best wel positief en leuk om te zien! Vooral wat ze van plan zijn met de volgende nieuwe console
Ik wist niet eens dat er een direct was.
Heb gisteren een stukje gespeeld op de Series X en ik snap dat dit precies is wat moderne reviewers leuk vinden. Anders en vooral makkelijk. De framerate voelde ook bijzonder vaag aan bij het skaten en het winkelwagentje, maar dat is blijkbaar een keuze van de dev. Net of het 30 fps of lager is in de animaties terwijl de game gewoon op 60 draait. Het voelde niet lekker aan iig en veel te weinig gameplay.Homeland schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 23:46:
En uitgespeeld, mooie game, soort lange interactieve 90s Amerikaanse highschool film. Geen GOTY ofzo, maar perfecte invulling voor een lange avond ontspannen gamen.
Misschien dat ik het van het weekend nog eens aan slinger, maar tot nu toe niet onder de indruk. De Artful Escape (van dezelfde dev) vond ik beter geslaagd. De soundtrack en sfeer zijn wel weer top.
[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 08-05-2026 16:01 ]
Framerate van animaties is inderdaad stuk lager, lijkt vooral te laag te zijn, want het maakt het bewegen best houterig.Beakzz schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 15:56:
[...]
Heb gisteren een stukje gespeeld op de Series X en ik snap dat dit precies is wat moderne reviewers leuk vinden. Anders en vooral makkelijk. De framerate voelde ook bijzonder vaag aan bij het skaten en het winkelwagentje, maar dat is blijkbaar een keuze van de dev. Net of het 30 fps of lager is in de animaties terwijl de game gewoon op 60 draait. Het voelde niet lekker aan iig en veel te weinig gameplay.
Misschien dat ik het van het weekend nog eens aan slinger, maar tot nu toe niet onder de indruk. De Artful Escape (van dezelfde dev) vond ik beter geslaagd. De soundtrack en sfeer zijn wel weer top.
Artful Escape vond ik ook stuk beter dan dit. Denk dat goede reviews misschien ook wel komen vanuit Amerikaanse media, reviewers die toch meer herkennen in de game, ook qua opgroeien begin jaren 90, voelde alsof dit allemaal net voor mijn tijd was.
Best leuk spel, tis weer eens wat anders
Heb wel vaker zulk soort spellen gespeeld zoals As Dusk Falls, en Road 96
[ Voor 14% gewijzigd door Slasher op 08-05-2026 16:54 ]
How bad is it on a scale from one to Spurs
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 09:09
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Microsoft has released a new Forza Horizon 6 dynamic background for the Xbox Series X|S pic.twitter.com/x2BLAxaHPw
— Idle Sloth (@IdleSloth84_) 8 mei 2026
Die tragere animaties is denk ik bedoeld als een soort stop motion.Beakzz schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 15:56:
[...]
Heb gisteren een stukje gespeeld op de Series X en ik snap dat dit precies is wat moderne reviewers leuk vinden. Anders en vooral makkelijk. De framerate voelde ook bijzonder vaag aan bij het skaten en het winkelwagentje, maar dat is blijkbaar een keuze van de dev. Net of het 30 fps of lager is in de animaties terwijl de game gewoon op 60 draait. Het voelde niet lekker aan iig en veel te weinig gameplay.
Dat zat ook in bijv. South of Midnight
Ja klopt het was de bedoeling, maar voor mij voelt het gewoon alsof de game framedrops geeft dus geen fan van deze keuze. Hoe dan ook geen idee hoe IGN dit een 10 kon geven, maar dat terzijde. Het is echt niet slecht, maar een 10 mag wel wat meer een game zijn.kevlar01 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 21:24:
[...]
Die tragere animaties is denk ik bedoeld als een soort stop motion.
Dat zat ook in bijv. South of Midnight
Ja dat was bij South of Midnight ook een veel gehoorde kritiek. Het ziet er onnatuurlijk uit en je moet soms jezelf er aan herinneren dat het een soort art-style keuze is.Beakzz schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 22:39:
[...]
Ja klopt het was de bedoeling, maar voor mij voelt het gewoon alsof de game framedrops geeft dus geen fan van deze keuze. Hoe dan ook geen idee hoe IGN dit een 10 kon geven, maar dat terzijde. Het is echt niet slecht, maar een 10 mag wel wat meer een game zijn.
IGN neem ik al jaren niet serieus, die geven vaak juist ook slechte reviews terwijl de meeste andere outlets lovend zijn over een game.
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
https://www.trueachieveme...ew-xbox-games-may-11-2026
Voor mij wordt het Call of the Elder Gods. Directive 2020 ziet er ook wel interessant uit. Heb Until Dawn nooit zelf gespeeld maar wel eens ooit een playthrough van gezien. Maar die komt ooit nog wel aan mijn backlog wat minder is.
Vandaag echter eerst Mixtape spelen.
Gaat dat ooit nog een keer voorkomen?uchiha tijntje schreef op zondag 10 mei 2026 @ 11:58:
Maar die komt ooit nog wel aan mijn backlog wat minder is.
Gamertag: timmie271
Zojuist Motorslice geprobeerd, stond me vanaf minuut 1 al tegen qua controls en opzet van de game met heel simpele dingen die gewoon dom aanvoelen. Een begin waarin je loopt maar de camera om onduidelijke reden niet kan worden bewogen? Cutscenes waarin niets gebeurt en je dan zelf verder moet klikken tussen stilstaande camera shots? Dan begint de gameplay, voelt net wat stroperig en niet fijn dus typische Gamepass game die ik binnen 10 minuten opgeef.
Gezien de matige reviews sla ik Kiln nog even over en ga ik Keeper een kans geven, schijnt er goed te zijn.
Keeper heeft ook vaste camerastandpunten. Wees gewaarschuwd. Het is even wennen maar het werkt eigenlijk wel prima. Veel plezier als dronken vuurtoren.Homeland schreef op zondag 10 mei 2026 @ 13:08:
Aphelion uitgespeeld, mooie game qua graphics, ok verhaal, vooral veel wandelen en klimmen met ok controls, tot de laatste 2 chapters. Een vijand die ineens lastiger is, controls die niet meewerken en wat bugs en dan zit je ineens een minuscuul stukje 45 minuten lang over te doen...
Zojuist Motorslice geprobeerd, stond me vanaf minuut 1 al tegen qua controls en opzet van de game met heel simpele dingen die gewoon dom aanvoelen. Een begin waarin je loopt maar de camera om onduidelijke reden niet kan worden bewogen? Cutscenes waarin niets gebeurt en je dan zelf verder moet klikken tussen stilstaande camera shots? Dan begint de gameplay, voelt net wat stroperig en niet fijn dus typische Gamepass game die ik binnen 10 minuten opgeef.
Gezien de matige reviews sla ik Kiln nog even over en ga ik Keeper een kans geven, schijnt er goed te zijn.
___
Ik heb Mouse PI denk ik bijna klaar, althans mijn detectivebord is vrij vol. Heb wel zin in het volgende spel: TMNT de roguelite versie. Schijnt een goed Hadeslike te zijn dus ben benieuwd. En tussendoor FH6 spelen uiteraard.
Motorslice had veel weg van een tech demo, Keeper ziet er ontzettend mooi uit, beetje onwennig met die lamp richten maar vanaf minuut 1 bevalt het me.Exactor it schreef op zondag 10 mei 2026 @ 13:45:
[...]
Keeper heeft ook vaste camerastandpunten. Wees gewaarschuwd. Het is even wennen maar het werkt eigenlijk wel prima. Veel plezier als dronken vuurtoren.![]()
___
Ik heb Mouse PI denk ik bijna klaar, althans mijn detectivebord is vrij vol. Heb wel zin in het volgende spel: TMNT de roguelite versie. Schijnt een goed Hadeslike te zijn dus ben benieuwd. En tussendoor FH6 spelen uiteraard.
Qua sfeer en stijl vond ik Keeper echt cool. Veel plezier ermee!Homeland schreef op zondag 10 mei 2026 @ 14:06:
[...]
Motorslice had veel weg van een tech demo, Keeper ziet er ontzettend mooi uit, beetje onwennig met die lamp richten maar vanaf minuut 1 bevalt het me.
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
/f/image/Lw4aeM27QUi3zkB6aDVxD4ju.png?f=fotoalbum_large)
Hier nog steeds verrassend genoeg na 130 uur helemaal hooked aan Crimson Desert. Er lijkt maar geen einde aan te komen en dat bedoel ik positief. We ontdekken nog steeds elke dag nieuwe dingen. Qua verhaal zitten we inmiddels in chapter 11 van de 12, maar ik heb het even op pauze gezet om eerst het kamp verder uit te bouwen en daar de focus op te leggen.
Dit is zo’n spel dat er echt uitspringt; qua kaliber doet het me steeds weer denken aan The Witcher 3, Skyrim en Red Dead Redemption 2. Kan niet wachten om te zien wat Rockstar gaat neerzetten met Grand Theft Auto VI, want die gaat dit rijtje waarschijnlijk compleet wegblazen alsof het niks is.
[ Voor 20% gewijzigd door G_Dragon op 10-05-2026 15:03 ]
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
Maar wat een developer met twee hits in Mixtape en the artful Escape. Hopelijk houden ze de streak vol
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Dat heb je snel gedaan, ben je aan het speedrunnen geweest of is het gewoon een heel kort spel? Wij moeten er nog aan beginnen, lijkt ons een leuk split-screen spel.uchiha tijntje schreef op zondag 10 mei 2026 @ 17:13:
En dat was Mixtape.Voor een groot fan van jaren 80/90 coming of age films paste die volledig in mijn straatje. Snap de lovende reviews zelf dan ook wel. Maar snap ook dat anderen deze game misschien helemaal niet boeiend vinden.
Maar wat een developer met twee hits in Mixtape en the artful Escape. Hopelijk houden ze de streak vol.
[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 10-05-2026 17:31 ]
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
Uurtje of 5 duurt die. Maar er zit geen split screen in? Wel prima spel om “samen” met je vrouw te spelen.G_Dragon schreef op zondag 10 mei 2026 @ 17:31:
[...]
Dat heb je snel gedaan, ben je aan het speedrunnen geweest of is het gewoon een heel kort spel? Wij moeten er nog aan beginnen, lijkt ons een leuk split-screen spel.
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Shit... Niet? Had het laatst via Google uitgezocht en daar kreeg ik wel informatie dat het erin zat, wat jammer!uchiha tijntje schreef op zondag 10 mei 2026 @ 17:33:
[...]
Uurtje of 5 duurt die. Maar er zit geen split screen in? Wel prima spel om “samen” met je vrouw te spelen.Dus een speelt en ander kijkt.
Vanochtend met een maatje aan Inside begonnen die hij adviseerde om te spelen. Super leuk, toffe puzzels en echt vloeiende animaties ook. Lekker spelletje voor tussendoor.
Tussendoor af en toe nog Tiny Bookshop (had echt niet verwacht dat ik deze zo leuk zou vinden, en inspireert me ook om meer te lezen dus dat doe ik nu ook). Verder met Final Fantasy 4 en dan hoop ik die uitgespeeld te hebben totdat Forza Horizon 6 er is. Heb 'm al pre-installed. Laat maar komen wmb
heb even gesorteerd op ratio in true achievementsPro-prutser schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 12:07:
[...]
Nu ben ik wel benieuwd welke 6 spellen dat zijn haha
De eerste is niet moeilijk te raden. Street Fighter
1 idd (super) sf4
2 kof 13
3 darkstalker ressurection ( met helemaal 1 behaalde cheevo
4. geometry wars retro evolved
5 injustic gods amongst us (eigenlijk alleen maar gespeeld om een maat te helpen met de mp cheevo's)
6 hyperdot euh.....weet letterlijk niet meer wat dit is, mogelijk een geo wars achtige game
op achievements
1 super sf IV
2 sf4
3 geometry wars 3
4 Slay the spire
5 mobile game
6 tmnt shredders revenge (alleen gespeeld bij een maat...?)
10 second ninja DONE
Het was Love van The Smashing Pumpkins....drakiesoft schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 23:03:
Mixtape uitgespeeld. Korte verhalende eenvoudige game waar veel sfeer en muziek in gestopt is. Bug op het eind waardoor conversatie door elkaar liep. Pluspunt voor de opzet, weer eens wat anders al is het highscool sfeertje voor ons niet echt herkenbaar alleen uit soortgelijke films. Muziekkeuze is uitstekend met Zero van de Smashing Pumpkins als hoogtepunt voor mij. Die stemmen van Amerikaanse meisjes zijn te overdreven. Praten als ze continue klaarkomen ofzo. Hebben ze zichzelf aangeleerd. Prima vermaakt 7/10
Die bug waar je het over hebt had ik geen last van. Ben het wel eens met je cijfer, het is een leuke, korte game voor tussendoor, maar al die lovende reviews zijn wat overdreven idd.
Maar ik vond het wel een heel mooi vormgegeven en sfeervol verhaaltje en het was ook nog eens kort maar krachtig. 8/10.
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
Goed gegoktExactor it schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 16:17:
[...]
Die wilde ik ook spelen maar zag Mouse: PI staan en ben daar aan begonnen. Die vindt jij ook leuk gok ik.
Denk die deze week wel uit te kunnen spelen. Dan kan volgende week in het teken staan van Forza en Call of the Elder Gods. Oja en Riven…. Echt teveel games
———
Iemand die hier zijn of haar oog heeft laten vallen op de Steelseries Arctis Nova Pro Omni (what’s in a name…).
Flink aan de prijs, en ben op zich nog wel tevreden met mijn Audeze, maar de behuizing kraakt al een tijdje en dat is af en toe wat irritant. Dus ben benieuwd naar ervaringen
[ Voor 33% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-05-2026 23:25 ]
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Had Warhammer Boltgun ook op mijn radar staan als een soort Doom tegenhanger. Die ga ik later oppakken, misschien daarna ook nog Darktide.
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
Nu verder met Call of the Elder Gods en daarna klaar voor Forza
https://playday.one/2026/...series-3-has-also-leaked/
[ Voor 44% gewijzigd door Wom op 14-05-2026 23:36 ]
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Belangrijkste voor persoonlijk is de verbeteringen, want de V2 was echt een drama. Ging om de zoveel maanden weer stuk of werd heel glibberig doordat het rubber een soort van olie los liet.
[ Voor 29% gewijzigd door G_Dragon op 15-05-2026 12:11 ]
Verwisselbare accu's worden vanaf 2027 verplicht in de EU (dacht ik), dus dat is ook geen heel onverwachte ontwikkeling.
[ Voor 25% gewijzigd door BM op 15-05-2026 12:13 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining
Heb je goede ervaringen met de play/charge kit dan? Ik heb 'm aangeschaft en vond het echt een drama, extreem snel leeg waardoor ik uiteindelijk gewoon oplaadbare batterijen ben gaan gebruiken.G_Dragon schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:10:
Die Elite V3 controllers zien er interessant uit, hopelijk ligt de prijs ook rond de vorige controllers! Een verwisselbare accu is sowieso een grote winst en hopelijk past die officiële Play & Charge oplaadkit er ook gewoon in.
Belangrijkste voor persoonlijk is de verbeteringen, want de V2 was echt een drama. Ging om de zoveel maanden weer stuk of werd heel glibberig doordat het rubber een soort van olie los liet.
Ben overigens ook wel benieuwd naar de V3, heb nu nog de standaard Xbox controller maar zou een betere controller wel fijn vinden.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Na een lang hiaat, deze week begonnen aan hades 2. Chronis ging er eerst aan en gisteren ook Prometheus:
- Linksquest
Mijn V2 had na 2 maanden al stickdrift, is toen door Microsoft worden gemaakt, toen een half jaar normaal gedaan en daarna verkocht omdat ik extra functies toch te weinig gebruikte. Ik houd de V3 natuurlijk wel in de gaten, maar dan moeten er wel wat extra nieuwe functies aanwezig zijn, waarvan je ook kunt zeggen dat het zich loont.BM schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:12:
Tot ik weet wat ie beter doet of kan dan de v2 ziet ie er redelijk hetzelfde uit eigenlijkBen geloof ik wel een van de weinige die geen issues heeft met zijn v2. De mijne doet het al jaren prima, al word hij ook niet extreem veel gebruikt
Verwisselbare accu's worden vanaf 2027 verplicht in de EU (dacht ik), dus dat is ook geen heel onverwachte ontwikkeling.
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
Ja die boon is tofilm schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:56:
Heb nu een gamesir. Het is prima maar ik mis toch de batterijduur van de Elite. De volgende toch terug een elite als ze de kwaliteit wat beter kunnen waarborgen. Langs de andere kant heb ik men elite 2 'maar' 1 keer moeten routerneren.
Na een lang hiaat, deze week begonnen aan hades 2. Chronis ging er eerst aan en gisteren ook Prometheus:
[Spoiler]en, verrassend, ineens ook Typhon[/spoiler]
Had een waanzinnige build en heb het gewoon kunnen bruteforcen. Die boon dat je 30% kans hebt om iets 2x te krijgen is fantastisch, zeker als je hem krijgt aan het begin van de run (e.a. extra geld boons) maakt het dubbel en dwars waard.
Ik ben wel in voor een Elite v3. Heb nu met plezier een wolverine v2. Maar de batterijduur is toch wat minder en vond het gewicht van de elites altijd erg prettig. Zal misschien wel in de showcase van juni worden gepresenteerd.
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Ja tot nu toe gewoon helemaal tevreden, wanneer de accu voor driekwart leeg is leg ik de controller vaak 's avonds voordat ik naar bed ga aan de usb-c kabel. En 's morgens is hij weer volledig opgeladen en kan ik er weer flink wat uren mee gamenXyritZz schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:51:
[...]
Heb je goede ervaringen met de play/charge kit dan? Ik heb 'm aangeschaft en vond het echt een drama, extreem snel leeg waardoor ik uiteindelijk gewoon oplaadbare batterijen ben gaan gebruiken.
Ben overigens ook wel benieuwd naar de V3, heb nu nog de standaard Xbox controller maar zou een betere controller wel fijn vinden.
Ik had wel bij mijn eerste Play&Charge kit het probleem dat hij vanaf het eerste moment slecht wou opladen, bleek dat er meer mensen waren met dit probleem. Dus toen bij de verkoper om een vervangend exemplaar gevraagd, die kreeg ik netjes en sinds dien probleemloos
Als de problemen van de V2 (Olieachtige feeling door de grips, snel stuk) niet opgelost zijn bij de V3, dan komt hij er bij mij niet. Ik mis het gewicht van de V1 en V2 nog wel elke dag, dat lag zoveel fijner in de hand.
G_Dragon schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 14:06:
[...]
In de V2 (Olieachtige feeling door de grips, snel stuk) niet opgelost zijn bij de V3, dan komt hij er bij mij niet. Ik mis het gewicht van de V1 en V2 nog wel elke dag, dat lag zoveel fijner in de hand.
Wij hebben meubels waarbij het armsteungedeelte ook die plakkerigheid krijgt op een gegeven moment. Dit zijn de weekmakers die in het plastic zitten die reageren op het vet uit je huid. Ik heb het even nagevraagd, maar wij (lees: de vriendin) lossen dit als volgt op:
- Vochtige doek met Alcohol (Isopropanol bedoelt ze denk ik) en dan goed wrijven. Je lost de olie die van de weekmakers vrijkomt eigenlijk op. Daarna goed droogmaken met een schone (pluisvrije) doek.
- Als je talkpoeder, maizena of zuiveringszout in huis hebt, kun je dat gebruiken om het plakkerige gevoel weg te halen. Erover strooien en inwrijven.
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
Dat was eerst een VR-only titel. Benieuwd hoe ze hem omgebouwd hebben.
Deel 1 was in vr heel leuk... Ik moet book 2 nog steeds spelen maar wacht daarmee op de Valve Frame. Ik vraag me wel af hoe goed dit zich vertaalt naar een gewoon controller spel want veel van de gameplay was echt voor vr gemaakt en voor het samenspel tussen jou en Moss. Veel van de collectibles vond ik ook door echt mijn gezicht overal in te steken om te kijken in welk gangetje misschien nog iets lag
Gamertag: FinrazielNL
Het is wel gewoon meer van hetzelfde hoor. En dat is prima want FH formule werkt als een dolle. Zeker in sfeervolle settings als 2, 3, 4 en 6.Wom schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 19:15:
Ja, reviews zijn veelbelovend. Was beetje bang dat het meer van hetzelfde in andere setting ging zijn. Maar je leest en hoort overal dat FH6 écht goed is. Mooi te lezen voor een van de grote releases van dit jaar.
Hij staat "gratis" op GamePass, dus voorafl al een prima prijs/kwaliteitsverhouding.Wom schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 19:15:
Ja, reviews zijn veelbelovend. Was beetje bang dat het meer van hetzelfde in andere setting ging zijn. Maar je leest en hoort overal dat FH6 écht goed is. Mooi te lezen voor een van de grote releases van dit jaar.
How bad is it on a scale from one to Spurs
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
Het is zoals @Exactor it zegt wel gewoon Forza Horizon. Zeker als je de upgrade hebt, dan wel veel van de vorige Forza’s hebt gespeeld heb je al best wel vlot een collectie met snelle wagens en heeeeel veel icoontjes.Wom schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 19:15:
Maar de reis naar Japan is een succesvolle geweest tov Mexico.
En Playground weet hoe ze moeten optimaliseren… zelfs op de ROG draait die volledig soepel. Had ik niet verwacht.
Edit: volgens mij zeg ik het niet zo duidelijk, ik bedoel dat mijn eerste indruk is dat deze map weer én technisch én qua uiterlijk en exotische locatie weer top lijkt te zijn waar de vorige twee dus op een van beide punten wat tegen viel.
[ Voor 17% gewijzigd door Finraziel op 15-05-2026 21:16 ]
Gamertag: FinrazielNL
- Linksquest
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Is die update er al door ? startscherm update bedoel ik ?Rivanov schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 20:06:
Past iemand de topic titel aan? Het is voortaan XBOX.
Winkiller schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 20:45:
[...]
Is die update er al door ? startscherm update bedoel ik ?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties
:strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/d5HcL3TXwcqe8mW7i7VTLicx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gKe4cDYe3pPmqR1KrivEcZL2.jpg?f=fotoalbum_large)