uchiha tijntje schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:47:
Iemand een idee of in AC Black Flag remake die vage verhaallijnen zit in de tegenwoordige tijd / toekomst?
Vage? Dat was juist leuk en zorgde ervoor dat het verhaal in de moderne tijd juist doorliep :p

Maar die zijn er helaas wel uitgesloopt bij deze remake :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

G_Dragon schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 17:14:
[...]

Vage? Dat was juist leuk en zorgde ervoor dat het verhaal in de moderne tijd juist doorliep :p

Maar die zijn er helaas wel uitgesloopt bij deze remake :)
Ik heb het volgens mijn eenmaal bij AC2 meegemaakt. Valhalla kan ik me niet herinneren. Ik gok dat je misschien alle games hebt moeten spelen om er een rode draad in te vinden? Maar voor een remake lijkt me dat niet handig. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

uchiha tijntje schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 17:18:
[...]

Ik heb het volgens mijn eenmaal bij AC2 meegemaakt. Valhalla kan ik me niet herinneren. Ik gok dat je misschien alle games hebt moeten spelen om er een rode draad in te vinden? Maar voor een remake lijkt me dat niet handig. :)
Alleen bij Assassin's Creed 2? Dan heb je een heel stuk gemist en kwam je er midden in het verhaal in :p juist Assassin's Creed 1 t/m Assassin's Creed 3 hebben z'n ijzersterk verhaal in de moderne tijd.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09:33
uchiha tijntje schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 17:18:
[...]

Ik heb alle AC spellen tot Unity gespeeld en kan je verzekeren dat de moderne verhaallijn nergens op slaat. Er was wel een rode lijn; enorm vaag, tergend traag en ze zeiden de hele tijd iets over asbestos en een animus. :)

In positievere berichten over spellen, Pragmata blijft gaaf. Het verhaal is knettergek maar blijft wel ok omdat de relatie tussen het 'meisje' en de hoofdpersoon goed gedaan is. Gameplay vind ik erg sterk. Hacken terwijl je dodged en overzicht houdt (of althans probeert) zuigt mij wel in het spel steeds.

[ Voor 21% gewijzigd door Exactor it op 04-07-2026 18:34 ]

Op 25 oktober 2016 kwam Dragon Ball Xenoverse 2 uit. Voor mij was dat echt een van de meest complete en beste Dragon Ball‑games ooit, en de jarenlange support met dlc’s en uitbreidingen van het verhaal na de release maakte het alleen maar mooier. Het voelt daarom toch een beetje gek dat dit volgende week op 8 juli stopt na de release van hun laatste dlc, alsof er een tijdperk eindigt waar ik jarenlang plezier van heb gehad.

Ik had gehoopt dat Dragon Ball Sparking! Zero dat gat zou opvullen, maar eerlijk gezegd spelen er zo weinig mensen dat ik hem noodgedwongen ook maar aan de kant heb gelegd. Het is lastig om plezier uit een game te halen als de community praktisch leeg is.

Daarom was ik een paar maanden geleden echt superblij met de aankondiging van Dragon Ball Xenoverse 3. Eindelijk een vervolg waar ik al zo lang op wacht. Maar sinds die laatste gameplaytrailer ben ik toch wat gaan twijfelen. Grafisch ziet het er mooier uit, maar het voelt allemaal meer richting Fortnite dan een echte Dragon Ball‑game. De details op de personages lijken minder, zoals schade en impact, en het vechtsysteem lijkt simpeler te zijn gemaakt.

Ik hoop echt dat ik het mis heb. Ik kijk uit naar nieuwe gameplaybeelden, gewoon om te zien of mijn twijfels weggenomen worden. Want ondanks alles heb ik al heel lang uitgekeken naar een waardige opvolger van Xenoverse 2.

[ Voor 46% gewijzigd door G_Dragon op 04-07-2026 23:51 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:30
Exactor it schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 18:32:
[...]

Ik heb alle AC spellen tot Unity gespeeld en kan je verzekeren dat de moderne verhaallijn nergens op slaat. Er was wel een rode lijn; enorm vaag, tergend traag en ze zeiden de hele tijd iets over asbestos en een animus. :)

In positievere berichten over spellen, Pragmata blijft gaaf. Het verhaal is knettergek maar blijft wel ok omdat de relatie tussen het 'meisje' en de hoofdpersoon goed gedaan is. Gameplay vind ik erg sterk. Hacken terwijl je dodged en overzicht houdt (of althans probeert) zuigt mij wel in het spel steeds.
Ik vind pragmata ook erg leuk. Wel relatief weinig gameplay en vaak heen en weer voor updates.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07 07:12
G_Dragon schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:07:
Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!
[Afbeelding]
"Klik op de afbeelding voor de deals"
Wat stom na al die jaren ontdek ik nu dit topic pas |:( |:(

Ik zie hier voor 15 dollar solar crown staan, voor dat geld vind ik dat wel het proberen waard.
Betekend dit gewoon een VPN openzetten? Aanschaffen en vpn weer uit?
Als ik de aanbiedings link aanklik kom ik op de NL webshop en mag ik hem kopen voor € 79,99.

Edit, nevermind ik zie nu pas het gamepass logotje, opletten foxy! :+

[ Voor 5% gewijzigd door thefox154 op 05-07-2026 18:06 ]

thefox154 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 18:03:
[...]

Wat stom na al die jaren ontdek ik nu dit topic pas |:( |:(

Ik zie hier voor 15 dollar solar crown staan, voor dat geld vind ik dat wel het proberen waard.
Betekend dit gewoon een VPN openzetten? Aanschaffen en vpn weer uit?
Als ik de aanbiedings link aanklik kom ik op de NL webshop en mag ik hem kopen voor € 79,99.

Edit, nevermind ik zie nu pas het gamepass logotje, opletten foxy! :+
Ik heb het spel ook in een aanbieding gekocht maar na 15 uur nooit meer aangeraakt, het is echt een heel slecht spel. Zelf zou ik hem ook echt aan niemand aanraden, dus mocht je hem nog moeten kopen. Denk er goed overna :)

uchiha tijntje schreef op zondag 5 juli 2026 @ 13:46:
https://www.trueachieveme...ew-xbox-games-july-6-2026

En de games van deze week. Ik denk dat ik wel voor AC ga, mits deze een beetje fatsoenlijke reviews krijgt.
We hebben voor de verandering weer een keer een week met een grotere release! Heb echt onwijs veel zin in Assassin's Creed Black Flag Resynced, want tot nu toe ziet de getoonde gameplay er heel goed uit. En heel tof om te zien dat Palworld eindelijk een volledige release krijgt, heeft ook best lang geduurd :D

Op een wat minder serieuze noot: we zijn in goed gezelschap. Haaland laat zien wat hij buiten voetballen op het WK nog doet, wat schijnbaar gamen op zijn Xbox is, incl. Xbox koelkast. Een marketing team met wat gevoel voor momentum zou hier wel op kunnen inspringen. Maarja,... 😅

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:56
Haha die koelkast heb ik ook :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:02
Wom schreef op zondag 5 juli 2026 @ 20:09:
Op een wat minder serieuze noot: we zijn in goed gezelschap. Haaland laat zien wat hij buiten voetballen op het WK nog doet, wat schijnbaar gamen op zijn Xbox is, incl. Xbox koelkast.

[X]
Een marketing team met wat gevoel voor momentum zou hier wel op kunnen inspringen. Maarja,... 😅
Het is net een gozer van 26!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Wom schreef op zondag 5 juli 2026 @ 20:09:
Op een wat minder serieuze noot: we zijn in goed gezelschap. Haaland laat zien wat hij buiten voetballen op het WK nog doet, wat schijnbaar gamen op zijn Xbox is, incl. Xbox koelkast.

[X]
Een marketing team met wat gevoel voor momentum zou hier wel op kunnen inspringen. Maarja,... 😅
Haha geniaal: One day Xbox I want them to sponsor me..

Voetbal +1
Haaland +1
Xbox +1

Eigenlijk zou ik je post 3x een + moeten geven als groot voetbal fan....

En met betrekking op je opmerking over momentum en marketing team. Dit is het Xbox topic.... van Xbox marketing hoef je niks te verwachten buiten de US helaas. Je krijgt een unieke kans hier in je schoot geworpen, maar die gekke Amerikanen zulllen zeggen: Haaland who ??? Never heard of the guy. What he plays football ? What team ? Dallas Cowboys, Miami Dolfins ? Ohhhh you mean soccer :+ Yeah we don't do that over here, so not interested :+ :+

XBL: MRE Inc

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Afbeeldingslocatie: https://i1.trueachievements.com/infog-plats-25/548366.png
Via https://bit.ly/xbox-25

[ Voor 4% gewijzigd door kevlar01 op 06-07-2026 11:59 ]

Helaas word mijn Xbox 360 tijd niet meegerekend omdat dat op mijn vorige account was maar alsnog leuk om te zien;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQvWDEdvTNrgLGoSXBeHICjVto4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YcFIF9rDhelt2Zp4GsBYK0ZB.png?f=fotoalbum_large

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:09
Ook mijn overzicht is niet helemaal compleet, de eerste jaren op de Xbox 360 speelde ik op een andere account die helaas verloren is gegaan, wat overigens mijn eigen fout was.... :F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1bTIoF8cX-DVFuf14M10QbdDYro=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WtxnWV359d8UusGJVkww1tQ8.png?f=fotoalbum_large

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Altijd leuke zulke lijstjes. :) Tijdens de Xbox 360 / PS3 generatie was de Xbox 360 mijn main platform tot ongeveer 2013. Daarna overgestapt naar de PS3 en daarna PS4. Dat zie je ook wel terug in mijn overzicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upMlSIoka6yssL_8hPkezf1mZ5s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/w2rnQ6VwxzKGEHsuKvqfapQ3.png?f=fotoalbum_large

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Double Fine en Compulsion Games worden weer onafhankelijk. Ninja Theory en Undead Labs zijn verkocht. Ontwikkeling van Senua en State of Decay 3 gaat hiermee gewoon door.

https://www.theverge.com/...layoffs-studio-sales-2026

[ Voor 17% gewijzigd door Raem op 06-07-2026 15:51 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Raem schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:49:
Double Fine en Compulsion Games worden weer onafhankelijk. Ninja Theory en Undead Labs zijn verkocht. Ontwikkeling van Senua en State of Decay 3 gaat hiermee gewoon door.

Flinke veranderingen. Maar wel prima dat ze studio's weer de mogelijkheid bieden om onafhankelijk te gaan met behoud van IP's etc, dan dat ze de botte bijl erin zetten en dat ze voor andere studio's deze verkopen met funding voor de reeds aangekondigde games. Uiteraard zal dit leiden tot ontslagen, maar dat is helaas onvermijdelijk in de game industrie momenteel...

Ik had een stuk erger verwacht na alle doemscenario's die hier de revue zijn gepasseerd...

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-07-2026 16:30 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:16

BM

Admin Softe Goederen
Lijkt me voor de langere termijn geen hele gekke ontwikkeling. Heel kut voor de mensen die nu weg moeten, maar dat is helaas in de volledige game industrie de trend momenteel. Geen studios die klakkeloos dicht gegooid worden, en aangekondigde games worden 'gewoon' afgemaakt. Denk niet dat ze het heel veel netter hadden kunnen afronden eigenlijk

Xbox
Even the dark has a silver lining

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Raem schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:49:

Beter afstoten/onafhankelijk maken dan sluiten. Blij verrast door dit nieuws. Uiteraard zijn de ontslagen wel pijnlijk. Maar 14 managementlagen, dat is niet gezond.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

Geen al aangekondigde games gecanceld, dat is de grootste 'winst' denk ik? Dat was wel waar iedereen bang voor was. Het klinkt in ieder geval als een van de minst slechte opties die de revue passeerden. Als leest wat elke geïnvesteerde dollar opleverde en hoe complex de organisatie er uit zag (en nog ziet volgens mij), dan zijn het logische stappen.

Sharma is wel van de beslissingen in ieder geval. Wat dat verder zal betekenen zal de tijd ons wel leren, maar vanaf de zijlijn is dit in ieder geval geen gekke move. Feit dat er een COO bijkomt zegt mij wel dat er aan de controlling kant wel wat strenger zal worden opgetreden ;)

Lees ook dat de studios de rechten voor hun uitgebrachte games behouden (Double Fine en Compulsion iig). Dat is dan ook wel netjes te noemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Wom op 06-07-2026 16:49 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Hier de hele brief:

Moest wel lachen om het stukje in de 3e alinea van onderen: The next decade of gaming will be larger, more global, and more creative than anything we've seen before.

Als het op Xbox marketing aankwam, was het voornamelijk US only. Het NL Twitter account bestaat ook pas een jaartje of 4 en marketing in de EU is op een logootje na op een blikje Fanta nergens te bekennen.

En laten we eerlijk wezen, studio's als Double Fine etc, koop je niet voor de system sellers. Phil Spencer was ook veel te lief. Toen ze Mojang overnamen, hing Playstation binnen het kwartier aan de lijn met de vraag of ze Minecraft nu Xbox only zouden maken. Dat heeft Phil Spencer destijds niet gedaan voornamelijk vanwege zijn motto: If we all play, we all win en met All bedoelde hij dus ook spelers die niet op het Xbox platform actief waren. Vanuit business perspectief heeft dat ze dus niks opgeleverd als je kijkt naar het aandeel Xbox in de console industrie. Financieel zullen ze er vast wel wat aan overgehouden hebben, maar ik had wel willen zien hoe ze ervoor zouden hebben gestaan als Minecraft wel PC/Xbox only geworden was en hoeveel er dan overgestapt zouden zijn. Volgens mij staat Minecraft al sinds de overname door Microsoft in de top 5 van meest gespeelde games op Playstation.

[ Voor 86% gewijzigd door MRE-Inc op 06-07-2026 17:24 ]

XBL: MRE Inc

• giantgiantus
Mog schreef op maandag 6 juli 2026 @ 16:42:
[...]

Beter afstoten/onafhankelijk maken dan sluiten. Blij verrast door dit nieuws. Uiteraard zijn de ontslagen wel pijnlijk. Maar 14 managementlagen, dat is niet gezond.
Waarom zijn ontslagen eigenlijk erg? Denk eigenlijke dat die mensen zo weer een baan hebben.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:56
giantgiantus schreef op maandag 6 juli 2026 @ 17:21:
[...]

Waarom zijn ontslagen eigenlijk erg? Denk eigenlijke dat die mensen zo weer een baan hebben.
Dat ligt maar net aan je functie. De ene manager is de andere niet en er staan nog wel meer banen op het spel door efficiëntie en AI. De meeste bedrijven willen alleen maar afslanken. Gamedevs krijgen ook niet automatisch een nieuwe baan als je de ontwikkelingen volgt dat steeds meer studio's sluiten en veel games gecanceld worden of niet meer in productie genomen. Zie ook Bungie.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:56
MRE-Inc schreef op maandag 6 juli 2026 @ 17:15:
Financieel zullen ze er vast wel wat aan overgehouden hebben, maar ik had wel willen zien hoe ze ervoor zouden hebben gestaan als Minecraft wel PC/Xbox only geworden was en hoeveel er dan overgestapt zouden zijn. Volgens mij staat Minecraft al sinds de overname door Microsoft in de top 5 van meest gespeelde games op Playstation.
Dan vraag ik me eerder af of Minecraft nog wel zo groot was geworden of dat Roblox (of consorten) het gat heel simpel hadden kunnen opvangen. Nintendo is namelijk ook een tak die een enormel rol speelt voor Minecraft, staat mij bij dat het zelfs bestverkopende 3rd party (en meer oplevert dan hun Xbox kant) en je kan misschien potentieel Playstation mensen overhalen voor een Xbox, Nintendo mensen zullen dat simpelweg niet doen.

De 'wat als' momenten zijn bijna ontelbaar bij Xbox, maar gelijktijdig zijn er ook zoveel externe invloeden geweest dat het je nooit echt kan vaststellen wat het wel had geweest, nu met geheugenprijzen maar ook straks met de GTA gekte.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Als we hier het afstoten van studios nu ook al gaan zalven zit er wel een heel dik groen filter over dit topic B)
Ik vermoed dat dit toch echt het begin van het einde is, dat eigenlijk twee jaar geleden al begonnen was….

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:15
justifire schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:08:
Als we hier het afstoten van studios nu ook al gaan zalven zit er wel een heel dik groen filter over dit topic B)
Ik vermoed dat dit toch echt het begin van het einde is, dat eigenlijk twee jaar geleden al begonnen was….
Wat bedoel je met het einde? Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat de Xbox Helix (PC) de laatste console wordt vanuit MS zelf. Daarna mag de markt het stokje overnemen (want PC).

De Helix (en alle afgeleiden) zullen ook Xbox games kunnen afspelen. Dus eigenlijk verlies je er als Xbox bezitter niets aan. Zeker nu de geruchten gaan dat Xbox eraan werkt om fysieke Xbox games eenmalige over te kunnen zetten naar digitaal.

De goedlopende Xbox Studio's blijven echt wel bestaan. Die gaan straks games maken voor de PC en de PlayStation.

[ Voor 16% gewijzigd door Rossi46 op 06-07-2026 18:19 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Denk dat men vooral ergere scenarios verwachtte en dat het vanuit dat oogpunt meevalt. Dat ze studios afstoten is uiteraard niet een positief iets. Maar als je eerdere fouten niet durft te herstellen, gaat het zeker niet beter worden.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:32
Waar lees je dat dan? Ik zie het niet en ik ben ook geen Xbox fan met een groene bril op :P Wat is jou definitie van het einde? Ik denk dat daar ook veel mensen anders tegenaan kijken.

• L23
Rossi46 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:16:
[...]

De goedlopende Xbox Studio's blijven echt wel bestaan. Die gaan straks games maken voor de PC en de PlayStation.
Het wordt toch ook weer meer exclusives? Dat las ik in ieder geval al begrijp ik daar niks van. Multiplatform is de beste keuze wat mij betreft.

• Rossi46
L23 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:51:
[...]

Het wordt toch ook weer meer exclusives? Dat las ik in ieder geval al begrijp ik daar niks van. Multiplatform is de beste keuze wat mij betreft.
Dat is enkel het geval met de nieuwe Gears. Puur om aan te kunnen tonen dat niet alles ook naar de PS5 gaat. En daarmee klopt dat statement feitelijk ook.

Maar al het andere dat is aangekondigd komt wèl op de PS5 uit. En logisch ook, die omzet hebben ze gewoon nodig.

En vanaf de Helix boeit dit alles sowieso veel minder, want dan wordt de keuze of enkel PC of PC en PS5 (en Switch 2 wellicht, al had ik eerlijk gezegd allang aankondigingen verwacht van Xbox Studio games voor de Switch 2).

Rossi46 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:16:
[...]

Wat bedoel je met het einde?
Het einde van het merk Xbox.
Hetzelfde lot beschoren als SEGA, enkel nog maar terug te vinden op de achterkant van een spelletjesdoosje (als die er binnenkort überhaupt nog zijn)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• L23
justifire schreef op maandag 6 juli 2026 @ 19:17:
[...]

Hetzelfde lot beschoren als SEGA, enkel nog maar terug te vinden op de achterkant van een spelletjesdoosje (als die er binnenkort überhaupt nog zijn)
Het merk SEGA bestaat nog steeds? Vrij succesvol.
Het gaat je dan specifiek om Xbox hardware, de Xbox console?

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

giantgiantus schreef op maandag 6 juli 2026 @ 17:21:
[...]

Elke werknemer heeft een gezin. Ontslagen worden lijkt me erg stressvol. Bovendien gaat de hele gamesindustrie langzaam kapot. Dus de banen zullen steeds schaarser worden.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

Rossi46 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 19:07:
[...]

Dat is enkel het geval met de nieuwe Gears. Puur om aan te kunnen tonen dat niet alles ook naar de PS5 gaat. En daarmee klopt dat statement feitelijk ook.

Maar al het andere dat is aangekondigd komt wèl op de PS5 uit. En logisch ook, die omzet hebben ze gewoon nodig.

En vanaf de Helix boeit dit alles sowieso veel minder, want dan wordt de keuze of enkel PC of PC en PS5 (en Switch 2 wellicht, al had ik eerlijk gezegd allang aankondigingen verwacht van Xbox Studio games voor de Switch 2).
Je bent voor mijn gevoel wel een heleboel vermoedens/geruchten als feiten rond aan het strooien momenteel hoor...

Lijkt me logisch dat het even duurt voordat je echt ziet of ze toch vooral games ook naar PS5 blijven brengen of echt meer exclusives maken. Nu alles wat al aangekondigd was terugtrekken is niet handig. Dat ze het voor Gears doen is nog te begrijpen want is iconisch voor Xbox.

Verder is het ook nog helemaal niet zeker wat de Helix precies wel en niet zal kunnen draaien. Dat hij je Xbox games zal kunnen draaien is wel heel waarschijnlijk, maar niet 100% zeker. Een Xbox Ally X kan dat ook niet, dus wie weet. Dat Helix games uit andere stores zal kunnen spelen is ook helemaal niet bevestigd, het zou me niks verbazen als dat achter de schermen een plan is waar Asha zwaar haar twijfels bij heeft en misschien een streep door zet.

Dat Helix de laatste console vanuit MS wordt is ook maar afwachten. Ja zou goed kunnen hoor, maar ik denk dat MS dat zelf nog niet eens weet.

Gamertag: FinrazielNL

• Rossi46
justifire schreef op maandag 6 juli 2026 @ 19:17:
[...]

Hangt er vanaf of hun gaming platform een succes wordt of niet. Zo niet, dan zullen het straks inderdaad enkel games zijn.

• L23
Finraziel schreef op maandag 6 juli 2026 @ 19:38:
[...]

Lijkt me logisch dat het even duurt voordat je echt ziet of ze toch vooral games ook naar PS5 blijven brengen of echt meer exclusives maken. Nu alles wat al aangekondigd was terugtrekken is niet handig. Dat ze het voor Gears doen is nog te begrijpen want is iconisch voor Xbox.
Waarom is het een goed idee om weer terug te komen bij exclusives? Dat volg ik gewoon niet.

• giantgiantus
Mog schreef op maandag 6 juli 2026 @ 19:22:
[...]

Elke werknemer heeft een gezin. Ontslagen worden lijkt me erg stressvol. Bovendien gaat de hele gamesindustrie langzaam kapot. Dus de banen zullen steeds schaarser worden.
Volgens mij worden er meer games gemaakt dan ooit. Elke week meerdere nieuwe releases. Ik vraag me af of het frame klopt dat er banen verdwijnen in de game industrie.
L23 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 19:46:
[...]

Waarom is het een goed idee om weer terug te komen bij exclusives? Dat volg ik gewoon niet.
Nou ja... dat zei ik niet... maar er zijn wel argumenten voor te verzinnen.

Het helpt genoeg mensen het Xbox ecosysteem in te krijgen. Als je steeds meer gebruikers kwijtraakt dan kwijnt het platform op een gegeven moment weg. Als MS er niet zelf al de stekker uit trekt dan zullen 3rd party publishers al steeds minder heil er in zien om games naar het platform te brengen. En ja zelfs als de Helix 3rd party stores ondersteunt wil MS/Xbox toch graag mensen in het Xbox ecosysteem hebben, want dat is waar ze geld verdienen. En hoewel het misschien niet veel moeite is, het kost wel moeite om games aan te passen voor Xbox, ook op PC. Configureren van de achievements en zo, updates testen en pushen om maar wat te noemen.

Verder kunnen exclusives ook juist helpen om tot hogere kwaliteit games te komen. Het kunnen dan een soort vlaggendragers worden voor je platform. Je ziet dat toch overal dat de first party titels vaak net wat meer kwaliteit bieden dan 3rd party, omdat ze ook de prestige van hun platform dragen. En als een populaire game exclusief is bij je concurrent, dan kan jou dat aanzetten om zelf zo'n game te maken voor jouw platform. Bijvoorbeeld Gran Turismo vs Forza. Daar kunnen ook hele mooie games uit voortkomen.

In theorie vind ik het een mooi idee dat iedereen alle games kan spelen ongeacht van welk platform ze gebruiken. Maar in de praktijk zien we ook dat dit niet altijd positief uitpakt. Sony verdient te weinig aan PC releases en het lijkt hun console releases gelijktijdig ook pijn te doen (mensen die bij release besluiten wel te wachten op de PC release, maar tegen de tijd dat die komt is de hype weg en vergeten mensen het of voelt het als een oude game dus minder bereid er voor te betalen)... Ok, komt ook doordat ze niet gelijktijdig willen releasen, maar soit. En Microsoft die al hun games overal beschikbaar maakt, maar vervolgens hun eigen platform helemaal kapot ziet gaan. Als iedereen exclusives helemaal los zou laten dan zou het misschien kunnen werken, maar als maar één partij dat doet en hun grootste rivaal blijft wel bijna alles exclusief maken... Tja, je ziet het resultaat.
edit:
oeps, nou zijn we toch weer meer 'ontwikkelingen in de gamesmarkt' achtige dingen hier aan het bespreken... Sorry Linksquest :X het is lastig omdat discussies af en toe makkelijk in elkaar overvloeien...

[ Voor 4% gewijzigd door Finraziel op 06-07-2026 19:56 ]

Gamertag: FinrazielNL

• Rossi46
Finraziel schreef op maandag 6 juli 2026 @ 19:38:
[...]

Je bent voor mijn gevoel wel een heleboel vermoedens/geruchten als feiten rond aan het strooien momenteel hoor...

Verder is het ook nog helemaal niet zeker wat de Helix precies wel en niet zal kunnen draaien. Dat hij je Xbox games zal kunnen draaien is wel heel waarschijnlijk, maar niet 100% zeker. Een Xbox Ally X kan dat ook niet, dus wie weet. Dat Helix games uit andere stores zal kunnen spelen is ook helemaal niet bevestigd, het zou me niks verbazen als dat achter de schermen een plan is waar Asha zwaar haar twijfels bij heeft en misschien een streep door zet.

Dat Helix de laatste console vanuit MS wordt is ook maar afwachten. Ja zou goed kunnen hoor, maar ik denk dat MS dat zelf nog niet eens weet.
Feitelijk heb je natuurlijk gelijk, er is nog niets bevestigd. Maar het vergt mijn inziens weinig verbeelding om vast stellen wat in ieder geval niet gaat gebeuren en wat dan nog wel de mogelijkheden zijn.

Xbox gaat - wat mij betreft - echt niet meer met een nieuwe directe tegenhanger komen van de Playstation. Veel te kostbaar, omdat daarvoor te weinig Xbox consoles en games verkocht worden. Xbox heeft die strijd echt verloren. Overigens doodzonde, want ik vind de XSX een pareltje. Compact, krachtig en héél stil.

Enkel overgaan op een game streaming service gaan ze ook niet doen. Dat zou véél te vroeg zijn. Ooit gaat het daar vast naar toe, zie de kwaliteit van GeForce Now.

Dan past het hele PC-hybride verhaal daar heel mooi in. Hoe is mij zelf nog onduidelijk, maar het is - nogmaals, mijn inziens - geen toeval dat Xbox en AMD heel duidelijk aan hebben gegeven met 'iets' bezig te zijn.

Eén probleem speelt wel binnen de PC-markt: die is constant in beweging. Dit in tegenstelling tot de console markt, die veel statischer is (van generatie naar generatie). Dst sterkt mijn idee dat de nieuwe Xbox Helix duur gaat zijn (geen hardware subsidie meer) en dat de Helix een soort van eenmalige blueprint gaat zijn, waar hardware bouwers zich aan kunnen spiegelen. Immers, een jaar na de mogelijke launch van de Helix zal de hardware alweer zijn ingehaald door de constante ontwikkelingen op de PC-markt. En het lijkt mij sterk dat Xbox steeds met updates zal komen. Dat moet de markt zelf oppakken. Eigenlijk zoals dat nu ook gebeurt met de Asus ROG Xbox handheld (met het grote verschil dat dat echt puur een PC is).

Nogmaals, je hebt gelijk dit, is puur speculatie van mijn kant, maar ik probeer het zo goed als mogelijk te onderbouwen.

• L23
Finraziel schreef op maandag 6 juli 2026 @ 19:54:
[...]

Nou ja... dat zei ik niet... maar er zijn wel argumenten voor te verzinnen.

Het helpt genoeg mensen het Xbox ecosysteem in te krijgen. Als je steeds meer gebruikers kwijtraakt dan kwijnt het platform op een gegeven moment weg. Als MS er niet zelf al de stekker uit trekt dan zullen 3rd party publishers al steeds minder heil er in zien om games naar het platform te brengen. En ja zelfs als de Helix 3rd party stores ondersteunt wil MS/Xbox toch graag mensen in het Xbox ecosysteem hebben, want dat is waar ze geld verdienen. En hoewel het misschien niet veel moeite is, het kost wel moeite om games aan te passen voor Xbox, ook op PC. Configureren van de achievements en zo, updates testen en pushen om maar wat te noemen.

Verder kunnen exclusives ook juist helpen om tot hogere kwaliteit games te komen. Het kunnen dan een soort vlaggendragers worden voor je platform. Je ziet dat toch overal dat de first party titels vaak net wat meer kwaliteit bieden dan 3rd party, omdat ze ook de prestige van hun platform dragen. En als een populaire game exclusief is bij je concurrent, dan kan jou dat aanzetten om zelf zo'n game te maken voor jouw platform. Bijvoorbeeld Gran Turismo vs Forza. Daar kunnen ook hele mooie games uit voortkomen.

In theorie vind ik het een mooi idee dat iedereen alle games kan spelen ongeacht van welk platform ze gebruiken. Maar in de praktijk zien we ook dat dit niet altijd positief uitpakt. Sony verdient te weinig aan PC releases en het lijkt hun console releases gelijktijdig ook pijn te doen (mensen die bij release besluiten wel te wachten op de PC release, maar tegen de tijd dat die komt is de hype weg en vergeten mensen het of voelt het als een oude game dus minder bereid er voor te betalen)... Ok, komt ook doordat ze niet gelijktijdig willen releasen, maar soit. En Microsoft die al hun games overal beschikbaar maakt, maar vervolgens hun eigen platform helemaal kapot ziet gaan. Als iedereen exclusives helemaal los zou laten dan zou het misschien kunnen werken, maar als maar één partij dat doet en hun grootste rivaal blijft wel bijna alles exclusief maken... Tja, je ziet het resultaat.
edit:
oeps, nou zijn we toch weer meer 'ontwikkelingen in de gamesmarkt' achtige dingen hier aan het bespreken... Sorry Linksquest :X het is lastig omdat discussies af en toe makkelijk in elkaar overvloeien...
Ik vind het maar lastig :P Ik begrijp jouw onderbouwing ook wel, maar Microsoft had die koers al in gezet en ik vind steeds maar de strategie wijzigen wel verwarrend. Het is mij een strategie wijziging teveel in ieder geval. Deze Xbox reset lijkt me in ieder geval wel goed, maar op dit moment nog weer de focus leggen op exlusives... Ik vraag me ook af hoeveel hogere kwaliteit een exclusieve echt oplevert tegenwoordig. De hardware lijkt steeds meer op elkaar en de game engines ondersteunen meerdere platforms, dat was vroeger complexer. Als ik kijk naar het Xbox ecosysteem dan zie ik voornamelijk de games. Ik wil gewoon toffe games uitzien komen die goed kunnen verkopen omdat ze een groot bereik hebben. Daarmee kan dan ook weer geïnvesteerd worden in de volgende game van die game studio.

Aan de andere kant zie ik hier ook mensen die graag willen dat hun trouwe Xbox console weer meer exclusives krijgt. Ik heb dat zelf niet zo. Na de Xbox One S geen nieuwe Xbox meer gekocht al speel ik nog steeds games zoals Forza Horizon 6 via Game Pass. Exclusives of multiplatform, ik zie niet hoe Microsoft meer Xbox consoles gaat verkopen de komende tijd met deze hardware crisis. Ik verwacht dat mensen met de huidige hardware prijzen minder bereidt zijn om meerdere consoles in huis te halen. Wel kunnen ze veel meer games verkopen als ze niet focussen op exclusives.

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 06-07-2026 20:20 ]

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-07 09:05
Mog schreef op maandag 6 juli 2026 @ 19:22:
[...]

Natuurlijk is het voor iedereen sneu als er ontslagen vallen, maar dit is wel de enige industrie waar we er van uit lijken te gaan dat het allemaal toptalenten zijn met hart voor de zaak. Mijn ervaring met grotere bedrijven (niet gaming) is dat er rustig 20-40% niet veel meer komt doen dan socializen en een loonstrookje ophalen. Ook meegemaakt dat een bedrijf tot op het bot rot was geworden door een bepaalde bedrijfscultuur en/of vergaderingsverslaving en dat verkopen de beste optie was geworden. Wij kunnen vanaf hier niet zien op welke basis Xbox dit heeft besloten, maar dat er iets moest veranderen lijkt mij wel duidelijk.

Talent in combinatie met inzet komt altijd bovendrijven. Die vinden wel weer werk in deze industrie of beginnen een eigen avontuur.

Hopelijk komt er ook wat meer druk op bij Bethesda ;)

• Rossi46
Beakzz schreef op maandag 6 juli 2026 @ 20:11:
[...]

Natuurlijk is het voor iedereen sneu als er ontslagen vallen, maar dit wel de enige industrie waar we er van uit lijken te gaan dat het allemaal toptalenten zijn met hart voor de zaak. Mijn ervaring met grotere bedrijven (niet gaming) is dat er rustig 20-40% niet veel meer komt doen dan socializen en een loonstrookje ophalen. Ook meegemaakt dat een bedrijf tot op het bot rot was geworden door een bepaalde bedrijfscultuur en/of vergaderingsverslaving en dat verkopen de beste optie was geworden. Wij kunnen vanaf hier niet zien op welke basis Xbox dit heeft besloten, maar dat er iets moest veranderen lijkt mij wel duidelijk.

Talent in combinatie met inzet komt altijd bovendrijven. Die vinden wel weer werk in deze industrie of beginnen een eigen avontuur.

Hopelijk komt er ook wat meer druk op bij Bethesda ;)
Volledig mee eens. Natuurlijk is ontslagen worden ruk. Er komen allerlei negatieve reacties bij kijken (deuk in zelfvertrouwen, gevoel niet meer bij 'de groep' te behoren, stress thuis over inkomsten en eventueel teveel op elkaars lip zitten als je een tijdje thuis zit, etc-etc), maar het hoort wel bij het leven. En over het algemeen word je er sterker van. Negatieve ervaringen helpen je vaak, al voelt dat in het begin natuurlijk niet zo.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:05

HollovVpo1nt

I like gadgets

Het is het beste scenario van een slecht scenario. De studios kunnen op zijn minst blijven bestaan. Baal er wel van, maar toch.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large

• Deezers
Denk je alles gehad te hebben.. komt er een Bowling game op Game Pass. Ze maken van elke sport /simulator tegenwoordig een game :') even ervaren straks hoe het is om met een controller een Bowling game te spelen..

PBA Pro Bowling 2026

https://news.xbox.com/en-...me-pass-july-2026-wave-1/

Afbeeldingslocatie: https://xboxwire.thesourcemediaassets.com/sites/2/2026/07/XBOX_GamePass_Announcement_July6_10T_16x9_EN-58093110f4d819a46766-1536x864.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Deezers op 07-07-2026 15:07 ]

• Deezers
Iemand trouwens nog tips voor afronden Powerwash Simulator? Nog 1 week beschikbaar via Game Pass en ben nu bij het treinstation, dat is redelijk op het eind van de campaign.. wat een hel! Mega groot. En ik kan nooit lang PWS spelen lijkt het door het camerawerk waardoor ik snel duizelig wordt wanneer ik de game speel... Het geeft mij echt droge en rode ogen en frustratie... Beetje tegenovergesteld van wat de game zou moeten doen ;)

• Beakzz
Deezers schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:06:
Denk je alles gehad te hebben.. komt er een Bowling game op Game Pass. Ze maken van elke sport /simulator tegenwoordig een game :') even ervaren straks hoe het is om met een controller een Bowling game te spelen..

PBA Pro Bowling 2026

[Afbeelding]
Ja dat is ook een lijst

Planet Crafter heeft wel goede reviews op Steam en ik vond de demo ook wel aardig, maar verder is het een karig lijstje wat mij betreft. Het is wel een beetje klaar denk ik met indrukwekkende maandelijkse toevoegingen. Hoe dan ook van mijn kant. Nu kan je niet eens meer vertrouwen op aankondigingen voor GP zoals State of Decay 3 (waarschijnlijk niet meer). Aan het einde van het jaar laat ik het gewoon aflopen en dan maar eens kijken of de Xbox nog nut heeft om te laten staan.

• Beakzz
Deezers schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:22:
Iemand trouwens nog tips voor afronden Powerwash Simulator? Nog 1 week beschikbaar via Game Pass en ben nu bij het treinstation, dat is redelijk op het eind van de campaign.. wat een hel! Mega groot. En ik kan nooit lang PWS spelen lijkt het door het camerawerk waardoor ik snel duizelig wordt wanneer ik de game speel... Het geeft mij echt droge en rode ogen en frustratie... Beetje tegenovergesteld van wat de game zou moeten doen ;)
Ja tablet met Youtube of een serie er naast :+ Nog steeds geen idee waarom ik die game uitgespeeld heb. Op een gegeven moment werd het gewoon werk, maar ik wilde ook niet stoppen. Gelukkig heeft PS2 mij nooit kunnen pakken zoals de eerste.

• Deezers
Beakzz schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:27:
[...]

Ja dat is ook een lijst

Planet Crafter heeft wel goede reviews op Steam en ik vond de demo ook wel aardig, maar verder is het een karig lijstje wat mij betreft. Het is wel een beetje klaar denk ik met indrukwekkende maandelijkse toevoegingen. Hoe dan ook van mijn kant. Nu kan je niet eens meer vertrouwen op aankondigingen voor GP zoals State of Decay 3 (waarschijnlijk niet meer). Aan het einde van het jaar laat ik het gewoon aflopen en dan maar eens kijken of de Xbox nog nut heeft om te laten staan.
Ze hebben vorig jaar geroepen volgens mij iets van 70 day 1 aankondigingen voor Ultimate. Toen wisten we natuurlijk al dat dit veelal Indie/simulators zouden worden en daar lijkt het nu sterk op. Sowieso is bijna niks meer te vertrouwen. Gelukkig komen de nieuwe Gears, Halo, Fable en Clockwork nog en alles wat daarbij nog komt verwacht ik weinig meer van. Hoop ooit nog op Mafia Old Country en maar denk dat het budget flink naar beneden is dus we zullen het voorlopig moeten doen met nietszeggende sims die na 1 jaar weer verdwijnen.

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-07 22:51
Deezers schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:35:
[...]

Ze hebben vorig jaar geroepen volgens mij iets van 70 day 1 aankondigingen voor Ultimate. Toen wisten we natuurlijk al dat dit veelal Indie/simulators zouden worden en daar lijkt het nu sterk op. Sowieso is bijna niks meer te vertrouwen. Gelukkig komen de nieuwe Gears, Halo, Fable en Clockwork nog en alles wat daarbij nog komt verwacht ik weinig meer van. Hoop ooit nog op Mafia Old Country en maar denk dat het budget flink naar beneden is dus we zullen het voorlopig moeten doen met nietszeggende sims die na 1 jaar weer verdwijnen.
Ik hoop nog altijd op Cronos The New Dawn op Game Pass! En wat oude Final Fantasy games nog :)

• Exactor it
justifire schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 19:29:
[...]

Ik heb de base game een paar uurtjes gespeeld en was er toen wel klaar mee.
Doom is Doom niet meer.
Of ik word oud, dat kan ook >:)
Je kunt oefenen met de challenge modus en lunatic difficulty in pragmata. Die tweede is echt gekkenwerk. Crushers doen een stamp en je bent dood. :)
justifire schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 19:29:
[...]

Ik heb de base game een paar uurtjes gespeeld en was er toen wel klaar mee.
Doom is Doom niet meer.
Of ik word oud, dat kan ook >:)
Ik vond hem wel leuk. :) De gameplay loop vond ik een stuk leuker dan Eternal (met uitzondering van het vlieggedeelte en de ik ben een reus gedeeltes). En laten die twee zaken er in deze DLC volgens mij niet in zitten, dus dat is mooi.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004

On_E

Housemusic

PBA Pro Bowling 2026

[Afbeelding]
Is echt een prima bowling game, heb m ooit uit verveling gekocht en is goed bevallen met vrienden voor locale multiplayer. Zit ook nog een ouderwetse career mode in.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Voor wie het Assassin's Creed Black Flag Resynced onderwerp niet volgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xTZ4TYYS206gBjfad26O1gO8o4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FnQU2duFZJuE9AAWZeyrJeMt.jpg?f=fotoalbum_large

Assassin's Creed: Black Flag Resynced | Reviews
  • Loot level Chill - 10
  • Dexerto - 10
  • PlayStation Universe - 9.5
  • IGN - 9
  • CGM - 9
  • DualShockers - 9
  • GameBlast - 9
  • GameSpew - 9
  • Gaming Trend - 9
  • Gaming Bolt - 9
  • The Games Machine - 9
  • Monster Vine - 9
  • Noisy Pixel - 9
  • CD-Action - 9
  • GFinity - 9
  • Critial Hits - 8.5
  • Press Start - 8.5
  • Worth Playing - 8.5
  • Game Informer - 8.25
  • Checkpoint Gaming - 8
  • Stevivor - 8
  • Screenrant - 8
  • SixthAxis - 8
  • VGC - 8
  • Metro - 8
  • Push Square - 8
  • GamingBible - 8
  • ComicBook - 8
  • Hardcore Gamer - 8
  • Outerhaven - 8
  • Shacknews - 8
  • But Why Tho - 8
  • GamesRadar - 7
  • Cubed3 - 7

[ Voor 37% gewijzigd door G_Dragon op 09-07-2026 11:26 ]

Pfff die Doom DLC is niet goed voor je hart. Mijn hemel wat een chaos. :) Een leveltje per dag is wel genoeg voor de dagelijkse adrenaline kick.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXzHLUUNStOyf0bfbYq5X9kqKoE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xkLpCfTLOVz7kIjfAAa3SX8X.jpg?f=fotoalbum_large

Hey Gamers,

Om het overzicht een beetje erin te houden, heb ik de berichten over het bestellen van de Xbox verplaatst naar het topic Beschikbaarheid en levertijden van de Xbox Series X. Mijn vriendelijk verzoek dan ook om dat gesprek over de levering van de Xbox Series S en de Xbox Series X daar verder te voeren. Deze kun je vinden op: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Bedankt alvast en Game On!

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Vanavond nog even Metro Exodus uitgespeeld voor de eerste keer, kwam er nooit echt doorheen totdat ik het vorige week nog een kans gaf om de tijd tot Assassin's Creed Black Flag Resynced op te vullen :)

Metro spellen zijn en blijven echt heel tof en bijzonder, een unieke sfeer en zien er grafisch onwijs goed uit! Kijk nu al uit naar Metro 2039 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jfgFCvY-Sc9JyQOG3UYXIfKie-8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TOAdMASiAuO2PhMCJKoYlV4g.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odlvmG4Jeroj8dUtFFehxFTxtR8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1fjDCnsJv9d0ZEVJ1fOdq0Y2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qEjmxdbXBvBMSilxuzejbpZVr40=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bo71JrzbzphpjV7jcO6xXws4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0RQzqMIdJkNB_0ZmNJ34gAboO9Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jE2utxbtbRiwwHHlMYC8m5DW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4W-hMvweOKc1fAYfVVuI1tfCYM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oedbjrFPzqWFl5seNdBDsIW2.png?f=fotoalbum_large

G_Dragon schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 00:12:
Vanavond nog even Metro Exodus uitgespeeld voor de eerste keer, kwam er nooit echt doorheen totdat ik het vorige week nog een kans gaf om de tijd tot Assassin's Creed Black Flag Resynced op te vullen :)

Metro spellen zijn en blijven echt heel tof en bijzonder, een unieke sfeer en zien er grafisch onwijs goed uit! Kijk nu al uit naar Metro 2039 :)

~[Afbeelding]

~[Afbeelding]

~[Afbeelding]

~[Afbeelding]

~[Afbeelding]
De metro games zijn echt goed. Hebben een hele toffe creepy sfeer en een mooie gameplay loop op de hard difficulty. Exodus was ff wennen vanwege de open wereld opzet in sommige levels, maar dat pakte toch best wel goed uit.

De trilogy is nog steeds in de aanbieding voor achterlijke lage prijzen.

——
Gisteren begonnen aan AC, want de beelden zagen er wel goed uit, maar toch maar om een refund gevraagd na een klein uurtje spelen. Het is niet mijn game. :) Dit weekend maar eens verder met Doom en met Pepper Grinder. Die laatste is wel een leuke maar pittige 2D platformer.

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-07-2026 09:44 ]

• koentjek
uchiha tijntje schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:42:
[...]

Gisteren begonnen aan AC, want de beelden zagen er wel goed uit, maar toch maar om een refund gevraagd na een klein uurtje spelen. Het is niet mijn game. :)
Wat fijn dat ik dit lees! Ik wist niet dat dit kon _/-\o_
koentjek schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:10:
[...]

Wat fijn dat ik dit lees! Ik wist niet dat dit kon _/-\o_
Het kan zolang je er geen misbruik van maakt. Heb het denk ik 1 of 2 keer in een jaar en het is nooit geweigerd.

• koentjek
uchiha tijntje schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:19:
[...]

Het kan zolang je er geen misbruik van maakt. Heb het denk ik 1 of 2 keer in een jaar en het is nooit geweigerd.
Thanks, ik lees de regels hier: https://support.xbox.com/nl-NL/help/subscriptions-billing/buy-games-apps/refund-orders
Assassin's Creed Black Flag Resynced laat je echt wel kwijlen hoor, wat een beelden! (Gemaakt met fotomodus)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKHx7g8U8gS3SiUq_UAJn49CVVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/enUYo854haESzQ1axOosQJQB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hc4VQfp8C10EO10K6qgEbhiVPPU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ljvoA6upYQYEyHRUeRoNHTpo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQNMdJE-Xr3GPC5iQRdnJh-lZiY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6jCVvkOnGiZidUdY1Ljn2xRZ.png?f=fotoalbum_large

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Het ziet er heel tof uit, ik zag wel ergens in een review dat de controls wel nog anno 2013 zijn. Voor mij is het naast een grafische game ook echt een gameplay game. De parkour moves moeten wel vloeiend aanvoelen. Wellicht dat ik het ooit nog eens oppak als ie in GP komt.

• R.G
  • Laatst online: 04:30

R.G

Ik weet niet wat er nu gebeurt is ik wou support voor een Xbox aankoop en kom opeens in een chat met Xbox gamers zo genoemde experts?

Mijn bestel nummer wou ik geven maar werden **** ?

Uiteindelijk weet ik nog niks 15 minutes weg in een chat waar niks uitkwam.

Is support nu ook weg?

Het ging on gta 6 er staat bij kaart 99,99 maar onder DD game bestelling staat 88? Wat is hier gebeurt en het is de Ultimate preorder versie?
@R.G Kun je misschien een screenshot maken? Want als ik zelf in de Xbox Store kijk voor GTA6, dan zie ik gewoon de normale versie voor €80,00 en €100,00 voor de Ultimate Edition

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPX_WxD5dqhaht0QeI_PnFqswSA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qDjvmmMzvbqncgvTzcGn1XUn.png?f=fotoalbum_large

Vorige week hadden we helaas geen This Week on Xbox aflevering, maar deze week is hij er gelukkig weer. In deze aflevering kijken ze naar games als EA SPORTS College Football 27, Assassin's Creed Black Flag Resynced en DOOM: The Dark Ages Revelations.

• R.G
  • Laatst online: 04:30

R.G

Linksquest schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 19:54:
@R.G Kun je misschien een screenshot maken? Want als ik zelf in de Xbox Store kijk voor GTA6, dan zie ik gewoon de normale versie voor €80,00 en €100,00 voor de Ultimate Edition

[Afbeelding]
Hoe post ik een plaatje vanuit de telefoon foto bilbotheek?

• Exactor it
R.G schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 20:06:
[...]

Hoe post ik een plaatje vanuit de telefoon foto bilbotheek?
Klik op meer boven het vakje waar je typt en dan op fotogalerij.

Los daarvan gaat je screenshot natuurlijk niks toevoegen. Je moet hier zijn: https://support.xbox.com/nl-NL/contact-us

En dan moet je opschrijven wat je issue is. En dan moet je lezen wat zij schrijven.
@R.G
Het betreft een pre-order.
Dus annuleer je bestellling, krijg je geld / tegoed terug (als dit al afgeschreven is)
En bestel vervolgens de Ultimate Edition.
Support is tegenwoordig nog rukker dan ruk.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-07 18:28
En dan na ongeveer 80 uur spelen rollen de credits van Dragon Quest 3 HD-2d remake over mijn scherm. Al jaren hoor ik prachtige muziek van deze franchise in mijn video games music streaming sites. De main theme van Dragon Quest mag er sowieso zijn.

De opening theme is muzikaal "epic" en de presentatie is prachtig. Dit spel trekt je met grof geweld de wereld in via de presentatie. Helaas komt het verhaal van dit spel voor mij nooit echt goed tot zijn recht, het wordt nooit "episch"... Een groot gedeelde van het spel was ik bezig met uitzoeken wat de volgende objective was en ik was tientallen uren bezig met grinden/ farmen, alhoewel je dat mag verwachten van een klassieke Japanse RPG.

Het spel geeft wel vrijheid je kan na een tijdje met een bootje rond varen en je krijgt nog de mogelijkheid om via de lucht snel overal heen te gaan. Het is allang niet meer bijzonder maar het is wel fijn. Ook is het fijn dat je zelf kan kiezen hoe je party eruit ziet qua samenstelling hoe goed of slecht dat ook is. Ik had een party bestaande uit 2 mages (inclusief mijn hero die een halve mage is plus een healer/ priest achtige class) . Zeker niet de beste formatie maar ik vond het wel leuk dat ik het kon doen.

Het verzamelen van monsters die voor je vechten in de arena en waarmee je items kan verdienen om je stats te verbeteren is leuk/ voldoende . Ik ben wel kritisch maar ik geef het toch een 8,5 en dat komt omdat het spel een prachtige remake is van een heel oud spel en er genoeg quality of life verbeteringen zijn. Audiovisueel uiteraard, maar ook meer save opties, meerdere classen kunnen kiezen maar ook de combat op ultra fast te zetten (fijn voor het grinden).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvQrHJl1y4WgKFphVdJ2LkWNcA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/he7qQeQzuDy39AX7dplUpXSo.jpg?f=fotoalbum_large

De DLC van Doom is wel top :) Wel behoorlijk pittig… moest toch ff wat moeilijkheidsgraden omlaag, want het gaat me toch een partij snel en het is me toch een partij chaos en hectiek.

Dus mocht je je vermaakt hebben met de nieuwe Doom trilogie dan is deze DLC wel een echte aanrader.

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:22

OFV

Ik post hier zelden en lees voornamelijk mee. Wilde toch eens laten weten hoeveel lol we hier met zijn 3en hebben van Forza Horizon 6 in Japan. Wat een heerlijk vermaak. Zowel met controller als in mijn simrace setup is het genieten geblazen. Er is heel veel gedoe om XBOX maar dit is wel een pareltje hoor.
Lange tijd niet gehad dat ik zo erg uitkijk naar een game als Gears E-day. Zie regelmatig in mijn YouTube feed de gameplay beelden voorbij komen, die ik dan weer toch weer ga kijken. Ook wel benieuwd naar de nieuwe horde mode, waar ik normaliter niet zo’n fan van was. Maar wel interessante setup met drie groepen van vier. En uiteraard benieuwd of ik nog een beetje kan meekomen in de MP. Hoop deze game nog vele maanden na launch in MP te spelen.
<3 De special edition krijgt verder ook een mooi plekje in de kast.

OFV schreef op maandag 13 juli 2026 @ 21:21:
Ik post hier zelden en lees voornamelijk mee. Wilde toch eens laten weten hoeveel lol we hier met zijn 3en hebben van Forza Horizon 6 in Japan. Wat een heerlijk vermaak. Zowel met controller als in mijn simrace setup is het genieten geblazen. Er is heel veel gedoe om XBOX maar dit is wel een pareltje hoor.
Heb hem ook al meer gespeeld dan de vorige twee delen. De setting doet het wel voor mij denk ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large

PBA Pro Bowling 2026

[Afbeelding]
Kleine update:
Editor’s Note (7/13): We’ve removed Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 from the list of titles coming soon to Game Pass.

Mooi nieuws :)

Dispatch komt deze maand uit op Xbox. 29 juli.

[ Voor 35% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-07-2026 20:10 ]

Met deze game en Halo is de 2e helft van augustus ook weer gevuld als ik terug ben van vakantie :)

————-

DENSHATTACK!!

Als er hier mensen zijn die af en toe verlangen naar de wat apartere games uit de begin jaren 2000, dan kan ik aanraden om hier even naar te kijken. :)

[ Voor 113% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-07-2026 21:56 ]

Pagina: 1 ... 136 137 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Alles met betrekking de beschikbaarheid en levertijden van de Xbox Series X|S: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties