• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:51
Exactor it schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 09:42:
Dave the diver is geweldig! Super afwisselend qua gameplay met een voortdurende stroom missies en ongein om je mee bezig te houden.
Ja geweldige game idd. Heb de game 2 jaar geleden gespeeld, maar het is ook echt een game die blijft hangen in het geheugen. Had ook geen idee dat deze game niet gelijk naar de Xbox was gekomen dus hoopte persoonlijk op een nieuwe dlc toen deze langs kwam in de show :D . Geniet er van!
Dave the diver is inderdaad erg leuk. Maar ben nu wel iets vervelends tegen gekomen.

Mijn game crasht elke keer op hetzelfde punt, zowel op de Xbox als mijn ROG Ally als via Xcloud. Betreft 2 seconden in een laadscherm na het halen van een missie. En kom nog niet veel op het internet tegen die op dat exacte punt ook hier last van hebben. Ben dan ook beetje huiverig om verder te spelen. Misschien een eerdere save laden…

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-12 20:45
Zo wat is clover pit verslavend zeg :D

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-12 17:32
Sgimi schreef op donderdag 20 november 2025 @ 19:34:
Waarom is de xbox s bij elke shop van naam niet leverbaar?
Bedoel je de Series S ?
Zo ja, https://www.bol.com/be/nl...6t7cYQ9j_U9BoCs2QQAvD_BwE

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 06:12
justifire schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 13:42:
[...]

Ik lees vrijwel overal dat de game enorm leuk is, TOTDAT je bij de sea people aankomt….
Daar ben ik nu. En het is nog steeds enorm leuk.
justifire schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 13:42:
[...]

Ik lees vrijwel overal dat de game enorm leuk is, TOTDAT je bij de sea people aankomt….
Ik weet niet of dat voor mij echt zo'n omslagpunt was... maar rond dat punt ben ik er wel mee gekapt omdat ik het steeds vervelender vond worden ja. Vooral omdat je steeds weer opnieuw moet zoeken in de zee, geen kaart hebt, je steeds verder moet zoeken om interessante vijanden/vissen te vinden, je opdrachten krijgt waar je soms totaal geen indicatie bij hebt waar je naar toe moet... en alles eigenlijk erg makkelijk is, behalve als je cheaterige haaien tegenkomt die heel raar met hun hele lichaam gaan spinnen ipv normaal te zwemmen wat het heel lastig kan maken om ze te ontwijken (als ze normaal hun lunge attack doen vind ik ze prima te doen, maar op een gegeven moment gingen ze dus steeds dat rare spinnen doen).

Maar als het in Gamepass staat is het zeker leuk om even te proberen, eerste paar uur is het zeker een leuke game. Ik vond hem alleen behoorlijk overgewaardeerd toen hij nieuw was, die hype was zwaar overtrokken imho.

edit: Oh! Een tip voor wie hem gaat spelen... zet niet al je ingrediënten op de kaart want dan wordt het aan het eind van de avond allemaal weggegooid... in plaats daarvan kun je één exemplaar van een gerecht op de kaart zetten en dan ergens in een menu kun je iets van automatisch aanvullen aanzetten, dan worden je ingrediënten gewoon naar behoefte gepakt als klanten het bestellen. Had ik in eerste instantie niet door en dus na elke avond was bijna alles weg. Tenzij ze het ondertussen aangepast hebben natuurlijk, is alweer even geleden dat ik het gespeeld heb en vond het echt een hele rare designbeslissing (en in steam review ook gezegd, en reactie van dev op review gehad, dus wie weet hebben ze er iets mee gedaan).

[ Voor 24% gewijzigd door Finraziel op 22-11-2025 16:19 ]

Gamertag: FinrazielNL

• Exactor it
Finraziel schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 16:16:
[...]

Ik weet niet of dat voor mij echt zo'n omslagpunt was... maar rond dat punt ben ik er wel mee gekapt omdat ik het steeds vervelender vond worden ja. Vooral omdat je steeds weer opnieuw moet zoeken in de zee, geen kaart hebt, je steeds verder moet zoeken om interessante vijanden/vissen te vinden, je opdrachten krijgt waar je soms totaal geen indicatie bij hebt waar je naar toe moet... en alles eigenlijk erg makkelijk is, behalve als je cheaterige haaien tegenkomt die heel raar met hun hele lichaam gaan spinnen ipv normaal te zwemmen wat het heel lastig kan maken om ze te ontwijken (als ze normaal hun lunge attack doen vind ik ze prima te doen, maar op een gegeven moment gingen ze dus steeds dat rare spinnen doen).

Maar als het in Gamepass staat is het zeker leuk om even te proberen, eerste paar uur is het zeker een leuke game. Ik vond hem alleen behoorlijk overgewaardeerd toen hij nieuw was, die hype was zwaar overtrokken imho.

edit: Oh! Een tip voor wie hem gaat spelen... zet niet al je ingrediënten op de kaart want dan wordt het aan het eind van de avond allemaal weggegooid... in plaats daarvan kun je één exemplaar van een gerecht op de kaart zetten en dan ergens in een menu kun je iets van automatisch aanvullen aanzetten, dan worden je ingrediënten gewoon naar behoefte gepakt als klanten het bestellen. Had ik in eerste instantie niet door en dus na elke avond was bijna alles weg. Tenzij ze het ondertussen aangepast hebben natuurlijk, is alweer even geleden dat ik het gespeeld heb en vond het echt een hele rare designbeslissing (en in steam review ook gezegd, en reactie van dev op review gehad, dus wie weet hebben ze er iets mee gedaan).
Hij is niet op gamepass. Gewoon twintig piek afgetikt hiero. Ben altijd bereid devs die iets anders dan standaard spellen maken wat geld te geven. :)

Dank voor de tip qua autoaanvullen. Die zet ik vanaf nu standaard aan. Al heb ik eerder het probleem dat er niks meer op de kaart staat dan dat ik iets over de hou dat weggegooid wordt. Ik ben kennelijk een briljante sushi marketeer eneen matige sushi vanger ben (terwijl ik het in het echt niks aan vindt). :)
Exactor it schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 17:31:
[...]

Hij is niet op gamepass. Gewoon twintig piek afgetikt hiero. Ben altijd bereid devs die iets anders dan standaard spellen maken wat geld te geven. :)

Dank voor de tip qua autoaanvullen. Die zet ik vanaf nu standaard aan. Al heb ik eerder het probleem dat er niks meer op de kaart staat dan dat ik iets over de hou dat weggegooid wordt. Ik ben kennelijk een briljante sushi marketeer eneen matige sushi vanger ben (terwijl ik het in het echt niks aan vindt). :)
Ow ok, had ik dat verkeerd begrepen. Mijn Gamepass is verlopen dus let er iets minder op O-)

@Exactor it ben benieuwd of je voorbij het volgende punt komt, zonder dus crashes te krijgen:
spoiler:
in dat sea village heb je een blacksmith. Na een aantal missies voor hem te hebben gedaan krijg je een missie om fruit van een boom te verzamelen (5 stuks). Zodra ik dat succesvol heb gedaan gaat die laden en tijdens dat laadsxherm crasht de game. Op zowel mijn Xbox, rog als in de cloud. Als jij wel verder komt dan zal het wellicht aan mijn save liggen.
——

Omdat ik nu even helaas niet verder kan ben ik begonnen aan The Berlin Apartment. Uurtje gespeeld en wel leuke opzet. :)

Verder vandaag de dlc uitgespeeld van Lonely Mountain Snow riders. Toch wel echt wat moeilijker dan Downhill, i.i.g. qua achievements.

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 19:19:
@Exactor it ben benieuwd of je voorbij het volgende punt komt, zonder dus crashes te krijgen:
spoiler:
in dat sea village heb je een blacksmith. Na een aantal missies voor hem te hebben gedaan krijg je een missie om fruit van een boom te verzamelen (5 stuks). Zodra ik dat succesvol heb gedaan gaat die laden en tijdens dat laadsxherm crasht de game. Op zowel mijn Xbox, rog als in de cloud. Als jij wel verder komt dan zal het wellicht aan mijn save liggen.
——

Omdat ik nu even helaas niet verder kan ben ik begonnen aan The Berlin Apartment. Uurtje gespeeld en wel leuke opzet. :)

Verder vandaag de dlc uitgespeeld van Lonely Mountain Snow riders. Toch wel echt wat moeilijker dan Downhill, i.i.g. qua achievements.
Bij mij liep ie net vast toen ik
spoiler:
een meisje moest rondkarren op mijn rug.
Dat stuk heb ik nu twee keer gedaan. En beide keren een vastloper. Tijd voor wat anders dus ook.
Exactor it schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 20:21:
[...]

Bij mij liep ie net vast toen ik
spoiler:
een meisje moest rondkarren op mijn rug.
Dat stuk heb ik nu twee keer gedaan. En beide keren een vastloper. Tijd voor wat anders dus ook.
Ah das vervelend. Raar dat het ook weer reproduceerbaar is, maar dan op een ander punt / missie. Hopelijk fixen ze het snel. Want vind het erg zen. Heb een beetje zelfde gameplay loop gevoel als bij Dredge.

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:08

ilm

justifire schreef op donderdag 20 november 2025 @ 06:51:
[...]

Als ik klaar ben met Ninja Gaiden 4 ga ik waarschijnlijk met Wuchang starten.
Benieuwd wat jij er van vind als je wat langer gespeeld hebt :)
(Zal je zien dat er tijdens de show van vanavond een vette shadowdrop is en ik er wéér niet aan toe kom :+ )
Het begint vrij traag, maar begin nu toch op gang te geraken. Het is inderdaad wel wat generiek; een kloon van de originele souls, inclusief de verrassingsaanvallen achter het hoekje.

Ik zit nu in de sneeuw en dat is echt wel tof (koude is een [klein] dingetje). Ik ben ook wel vatbaar voor besneeuwde landschappen, inclusief voetstappen die achterblijven. :) Vechten is solide, makkelijker dan dark souls maar toch iets moeilijker dan de generieke souls-likes. Na een tijdje komt ook het blocken (en counteren) erbij en dan wordt het toch wel beter (ritmischer). De (Chinese) terminologie is wel even wennen, met vele opties. :P Ik pak meestal wel het pad met de minste weerstand, dat wil zeggen als 1 strategie goed werkt dan kijk ik niet naar iets anders (en gebruik ik dus niet alle mogelijkheden). Je kan namelijk ook uitpakken met combos tussen 2 wapens, spelen met de wapen skills, en 'madness' niveaus.

Kortom wel aan te raden voor de soulsvranaat.
En de games voor deze week:

YouTube: Project Motor Racing | Career Mode Trailer

Project motor racing ziet er wel interessant uit. Als die goed ontvangen wordt misschien een goede reden om mijn stuurtje weer eens aan te sluiten.

En voor de nostalgische mensen onder ons:

Kwam verder een work around tegen voor mijn issue met Dave the diver.

Zo even proberen: https://www.trueachieveme...ewthread.aspx?tid=1661669

En dat werkt *O*

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-11-2025 14:19 ]

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op zondag 23 november 2025 @ 14:09:
Kwam verder een work around tegen voor mijn issue met Dave the diver.

Zo even proberen: https://www.trueachieveme...ewthread.aspx?tid=1661669

En dat werkt *O*
Ik ben een genie denk ik. Want ik ging dood tegen een kwal. En toen kreeg ik een restart en laadde hij wel goed door na het stukje waar hij eerder vastliep. Las je post 4 minuten nadat ik verder kwam. :)
Mijn bonus vader heeft Mindseye gekocht, waardoor ik hem ook kan spelen. Ben heel benieuwd hoe het speelt na alle updates, want het lijkt me oprecht nog steeds een erg intressant spel.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• ilm

ilm

Na de Gamesir g7 pro Wuchang editie, komt er nu een Zenless Zone Zero editie, ook draadloos voor xbox. Geen idee omtrent de naamgeving, maar voor de mensen die de kleuren van Wuchang niets vonden is dit mss iets.
https://gamesir.com/nl/co...products/gamesir-g7prozzz
ilm schreef op maandag 24 november 2025 @ 01:05:
Na de Gamesir g7 pro Wuchang editie, komt er nu een Zenless Zone Zero editie, ook draadloos voor xbox. Geen idee omtrent de naamgeving, maar voor de mensen die de kleuren van Wuchang niets vonden is dit mss iets.
Hebben ze de prijs nou omhoog gegooid ?

Nog steeds geen releasedatum / prijs voor de Asus ROG Raikiri II :|

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:40

BM

Moderator Spielerij
uchiha tijntje schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:36:
En de games voor deze week:

YouTube: Project Motor Racing | Career Mode Trailer

Project motor racing ziet er wel interessant uit. Als die goed ontvangen wordt misschien een goede reden om mijn stuurtje weer eens aan te sluiten.
Erg benieuwd naar de reviews. Game heeft hoop potentie, maar de persoon er achter (Ian Bell) heeft wel vaker meer beloofd dan wat er waargemaakt word. Maar als de reviews beetje positief zijn gaat deze er denk ik wel komen. Wel weer tijd voor een goeie circuit racer.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• ilm

ilm

justifire schreef op maandag 24 november 2025 @ 07:38:
[...]

Hebben ze de prijs nou omhoog gegooid ?

Is idd duurder geworden :(

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

ilm schreef op maandag 24 november 2025 @ 01:05:
Deze heb ik al een tijdje op mijn radar staan. Zou in december gelaunched worden (en vindt de kleuren van Wuchang inderdaad niet zo, speel die game niet. De ZZZ editie ziet er inderdaad mooier uit imo).

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-12 21:42
G_Dragon schreef op zondag 23 november 2025 @ 19:51:
Mijn bonus vader heeft Mindseye gekocht, waardoor ik hem ook kan spelen. Ben heel benieuwd hoe het speelt na alle updates, want het lijkt me oprecht nog steeds een erg intressant spel.
Laat maar weten, ben ook benieuwd. Voor 15 euro wil ik hem nog wel een keer proberen, als het de moeite waard is.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-12 19:24
Eindelijk vervanging voor mijn Xbox sneakers van vier jaar terug :+ Xbox and Adidas Unveil Third and Final Sneaker in 20th Anniversary Collaboration - Xbox Wire https://share.google/ddShJkFRhWbEnex9a

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-12 07:49

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:54
justifire schreef op maandag 24 november 2025 @ 07:38:
[...]

Best Buy in de VS heeft een release date van 14/12 staan. Ik denk dat de EU vrij snel daarna volgt.

Ik wacht er ook al een tijdje op. Jammer dat je ook nergens een pre-order kan plaatsen.
Silversin schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:15:
[...]

Best Buy in de VS heeft een release date van 14/12 staan. Ik denk dat de EU vrij snel daarna volgt.

Ik wacht er ook al een tijdje op. Jammer dat je ook nergens een pre-order kan plaatsen.
Ik volg het al sinds de aankondiging in Augustus.
Best Buy had hem eerst op release 21-11 staan en nu weer verschoven, is dus gewoon een place holder }:|
Echt vaag van ASUS, nergens een releasewindow of prijs vanaf hun kant.
https://rog.asus.com/cont...xbox-wireless-controller/

edit: Kom dus net dit tegen :

[ Voor 19% gewijzigd door justifire op 26-11-2025 15:27 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Ik weet geeneens of de disc drive van mijn Series X wel werkt, maar kwam bij toeval deze aanbieding tegen : https://www.bol.com/nl/nl...series-x/9300000232243813

Dat scheelt €46,- met de microsoft store, kon ik niet laten schieten! :9

Heeft er nog iemand tips voor games zoals Dredge en Dave the Diver? :) Helaas is Dave ook weer klaar met duiken :P

Yes, had hem al gepost in het Dying Light: The Beast topic waar het muisstil is. Volgens mij word het spel amper gespeeld... Snap het ook wel vanwege de hoge prijzen, ik wacht zelf namelijk ook nog dat hij onder de €40 komt.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op donderdag 27 november 2025 @ 18:27:
Heeft er nog iemand tips voor games zoals Dredge en Dave the Diver? :) Helaas is Dave ook weer klaar met duiken :P
Als je Jimbo's game leuk vond, kan ik Balatro van harte aanbevelen!

• Exactor it
justifire schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:24:
[...]

En als je Balatro leuk vindt is Clover Pit de volgende stap.
Ik vond balatro best leuk maar eigenlijk teveel RNG. Volgens mij is CloverPit uitsluitend RNG. :)

De grap hier is dat (spoiler voor Dave the diver)
spoiler:
Balatro in Dave the Diver zit als mini game

[ Voor 15% gewijzigd door Exactor it op 27-11-2025 22:21 ]

RNG games zijn niet mijn ding :) Heb vaak niet de skills in die games om de RNG goden te omzeilen. Doe mij maar pure skill based games.

Verder hier iemand ook the Berlin Apartment gekocht? Ga hem dit weekend verder spelen.

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

The First Bezerker Khazan is wel een topper volgens mij :)

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:59
Hypnospace zie je ook telkens terugkomen...

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04:02
G_Dragon schreef op zondag 23 november 2025 @ 19:51:
Heb je deze al kunnen spelen? Ben benieuwd of het inmiddels wat is geworden.
Powder Toastman schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:55:
[...]

Nee nog niet, ben namelijk eerst nog bezig met The Outer Worlds 2. Wil niet teveel door elkaar heen spelen, maar gelukkig heeft The Outer Worlds 2 een korte campaign (van 25 tot 35 uur) dus het zal niet lang duren voordat ik aan Mindseye begin want ik ben bij hoofd missie 8 van de 9.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:31
[...]

Ik heb hem paar dagen geleden gekocht omdat die een 50% aanbieding had in de ms store ivm black friday. Vooralsnog ben in niet heel erg impressed. Sommige cutscenes zien er super uit, maar als je dan zelf mag spelen zit het toch regelmatig onder gta5 kwaliteit. Maar ik heb er pas een uurtje of 2 in zitten.

AI is vrij dom. Schieten is echt een ramp en we zullen het niet hebben over hoe lang ik er over deed om het voor elkaar te krijgen op een obstakel te klimmen.

[ Voor 13% gewijzigd door SunnieNL op 28-11-2025 18:23 ]

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:31
True Achievements heeft een 20 jaar achievements online... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcH-6teHz0P1EP_c7c-fibLVn78=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C9QavwpmECvwFtsuypWRwn1G.jpg?f=fotoalbum_large

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6S72F4610lDwbNWHgyNoWqXSIOs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JfzioSrELwiCzY2ntQTzb0ey.png?f=fotoalbum_large

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Wom schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:35:
[...]
Deze staat voor aanstaande vrijdag op de planning. Ziet er in eerste indruk wel uit als een leuke game iig.
En? Is het de moeite waard? Ik denk er aan om het te kopen voor de Sint volgende week. Is het leuk voor even tussendoor met de kids? Of voor hun met vriendjes & vriendinnetjes?

• Wom
PurpleBlue schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 20:24:
[...]

En? Is het de moeite waard? Ik denk er aan om het te kopen voor de Sint volgende week. Is het leuk voor even tussendoor met de kids? Of voor hun met vriendjes & vriendinnetjes?
Leuke game! Het bekende Mario Party concept, maar dan in een Lego jasje, met de bijbehorende humor. Alleen het aanpassen van je eigen minifigure kun je al een avond mee vullen 😆

Heb het gespeeld met vrienden met biertje erbij. Was erg leuk, maar met zoontje van 7 ging het ook heel goed (zonder dat biertje dan wel). Jonger dan 7 kan wat lastiger zijn bij sommige minigames, maar is zeker een familie game. Zit een dirtbike minigame in, die je bijna al standalone kan spelen. Maar ook ritme games en een spel waarbij je instructies van een Lego set moet bekijken en dan zien welk steentje je niet nodig hebt. Dat zijn de minigames die mij zo snel te binnen schieten.

Kortom, ik kan hem aanraden!

• PurpleBlue
  • Niet online
Wom schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 21:50:
[...]
Leuke game! ...
Kortom, ik kan hem aanraden!
Super, dank voor je reactie! :)

Eens kijken of ik hem als dlc of fysiek aanschaf
Helaas is mijn 20 jaar niet compleet vanwege een onterechte profielban die ik nooit heb gewonnen van Microsoft. Want ik had anders een heel ander overzicht gehad, ben ooit op mijn 16e in 2007 begonnen met de Xbox 360. Die ik speciaal gekocht heb voor Halo 3, inmiddels ben ik een oude vent van 34 :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wOKwxtk2hPqmNNK08SqP5GS097I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/esH2EkVXqbtiq6OlBqtZIn8p.jpg?f=fotoalbum_large

SunnieNL schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:57:
True Achievements heeft een 20 jaar achievements online... [Afbeelding]
Altijd leuk zulke lijstjes :) Soms wel wat confronterend :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72_iRUlO_P1H7hYytBfL7eeMu2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eBcrPkqwX8ZTaNy2JJmhCJOb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-11-2025 16:07 ]

• On_E
  • Laatst online: 04-12 18:32

On_E

Housemusic

PurpleBlue schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 20:24:
[...]

Als je Netflix op je tv hebt kun je de game ook spelen. Je telefoon wordt dan de controller, werkt prima. :)

Scheelt misschien wat geld.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• PurpleBlue
  • Niet online
On_E schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 10:36:
[...]
Als je Netflix op je tv hebt kun je de game ook spelen. Je telefoon wordt dan de controller, werkt prima. :)

Scheelt misschien wat geld.
Nee, helaas geen netflix abbo.

Dank voor de tip iig
[...]

Vandaag The Outer Worlds 2 uitgespeeld, kort maar een mooi verhaal! :) Daarna even begonnen aan Mindseye, 3 tot 4 missies gedaan. Ben zelf tevreden over hoe het eruit ziet, maar het speelt nog wat twijfelachtig. Want zelfs de 30fps is niet vloeiend, wat de speelervaring wel beinvloed.

Dat gezegd te hebben, moet ik eerlijk zijn dat als je puur voor het verhaal speelt. Het verhaal lekker weg speelt en ik ook wel de indruk krijg dat het een sterk verhaal gaat zijn.

Hier een stukje gameplay, helaas wel 1080p:

Hier de games voor deze week: https://www.trueachieveme...box-games-december-1-2026

Routine en December 6 zijn games die ik even in de gaten hou. De rest is niets voor mij. Octopath Traveler zou wel wat zijn als het in plaats van 60 uur 10 uur zou duren. :P

• Powder Toastman
uchiha tijntje schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:38:
Hier de games voor deze week: https://www.trueachieveme...box-games-december-1-2026

Routine en December 6 zijn games die ik even in de gaten hou. De rest is niets voor mij. Octopath Traveler zou wel wat zijn als het in plaats van 60 uur 10 uur zou duren. :P
Lost records komt ook uit deze week, daar heb ik wel zin in.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:47

MazeWing

The plot thickens...

G_Dragon schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 17:00:
[...]

Vandaag The Outer Worlds 2 uitgespeeld, kort maar een mooi verhaal! :) Daarna even begonnen aan Mindseye, 3 tot 4 missies gedaan. Ben zelf tevreden over hoe het eruit ziet, maar het speelt nog wat twijfelachtig. Want zelfs de 30fps is niet vloeiend, wat de speelervaring wel beinvloed.

Dat gezegd te hebben, moet ik eerlijk zijn dat als je puur voor het verhaal speelt. Het verhaal lekker weg speelt en ik ook wel de indruk krijg dat het een sterk verhaal gaat zijn.

Hier een stukje gameplay, helaas wel 1080p:

[Streamable: unnamed]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fEu2dtrtCxGxWxPR_Veby00ACMs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/avXOO30bvOFfNDQdbmzYtn6G.png?f=user_large

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

De nieuwe versie van Red Dead Redemption is uit op Xbox Series X|S, maar er lijkt iets niet goed te gaan. Want als je de Xbox 360 versie in je bezit hebt, zou deze nieuwe versie gratis zijn wat nog niet het geval blijkt te zijn. Zelf denk ik dat het een systeemfout is en hopelijk snel opgelost word.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QC2172Os6JPGGIA558DtUYJxgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dTOrAWSdbsMiNcLRFGF0vTLD.jpg?f=fotoalbum_large

• ilm

ilm

En dat was Wuchang. Zat er toch wel goed in en mocht naar het einde toe zelfs nog wat langer duren. Degelijke souls-like.

Grafisch met momenten ook mooi, vooral de belichting en bv. rotsen etc. Of ook wel het Unreal 5 effect.

• ilm

ilm

Zelfkastijding, of het wegens Mindseye is of Outer worlds 2 is niet duidelijk :)

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:54
G_Dragon schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 00:16:
De nieuwe versie van Red Dead Redemption is uit op Xbox Series X|S, maar er lijkt iets niet goed te gaan. Want als je de Xbox 360 versie in je bezit hebt, zou deze nieuwe versie gratis zijn wat nog niet het geval blijkt te zijn. Zelf denk ik dat het een systeemfout is en hopelijk snel opgelost word.

[Afbeelding]
Waarschijnlijk is dit rond 18:00 uur opgelost. Dan releasen games vaak. Niet om 0:00 uur ;)

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:47

MazeWing

The plot thickens...

ilm schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 00:19:
[...]

Zelfkastijding, of het wegens Mindseye is of Outer worlds 2 is niet duidelijk :)
Mindseye natuurlijk. In een wereld met zoveel spellen “vrijwillig “ Mindseye doen is zuivere zelfkastijding!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• camelrulez
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05:52
G_Dragon schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 00:16:

[Afbeelding]
Geldt alleen voor de digitale versie. Heb je die?
camelrulez schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 07:36:
[...]

Geldt alleen voor de digitale versie. Heb je die?
Ja die heb ik en ook de disc versie. Dit staat letterlijk op hun website:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1R2LydnBVEfTSTFDJVTGmeunu-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rMLAVHdx3YfL82Pd96Gf9Su6.jpg?f=fotoalbum_largebron

Dus vind het heel raar, denk zelf dat er iets fout gaat en dat ze dit nog recht gaan trekken.

[ Voor 60% gewijzigd door G_Dragon op 02-12-2025 09:50 ]

@Powder Toastman Ik merk weinig van de klachten die online te vinden zijn over Mindseye, het is een spel dat je puur voor het verhaal moet spelen want buiten de missies zit er geen freeroam in. Maar het verhaal vind ik zelf wel sterk, je gaat er wel snel doorheen want ik zit nu op ongeveer de helft.

Ik denk vertel je mijn laatste ervaringen nog even omdat vandaag die Black Friday deals eindigen

• Powder Toastman
G_Dragon schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:22:
@Powder Toastman Ik merk weinig van de klachten die online te vinden zijn over Mindseye, het is een spel dat je puur voor het verhaal moet spelen want buiten de missies zit er geen freeroam in. Maar het verhaal vind ik zelf wel sterk, je gaat er wel snel doorheen want ik zit nu op ongeveer de helft.

Ik denk vertel je mijn laatste ervaringen nog even omdat vandaag die Black Friday deals eindigen
Bedankt voor je update! Ik ga het gewoon binnenkort proberen, heb hem inmiddels in huis.
Powder Toastman schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:35:
[...]

Bedankt voor je update! Ik ga het gewoon binnenkort proberen, heb hem inmiddels in huis.
Oh ben heel benieuwd naar jouw ervaring en mening!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Zs05iKWaflSqadBN3gUyKBCKZo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AtdmUHhCkVUPJZwq7CeBS3wl.png?f=fotoalbum_large

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-12 16:51
G_Dragon schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:42:
[...]

Oh ben heel benieuwd naar jouw ervaring en mening!

[Afbeelding]
Het is net alsof ik mijn bril niet op heb, zo blurry. Het staat ook helemaal strak van de chromatic aberration (brrr)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
kevlar01 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:35:
[...]

The First Bezerker Khazan is wel een topper volgens mij :)
Ja, leip! Zat vorige week al te kijken naar een leuke aanbieding voor die game. Top dat ie in game pass zit!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Hulleman schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:20:
[...]

Ja, leip! Zat vorige week al te kijken naar een leuke aanbieding voor die game. Top dat ie in game pass zit!
Beter lezen, die zit niet in gamepass. Hij was het afgelopen weekend gratis te spelen. :)
Verder is de game het wel waard om gewoon gekocht te worden trouwens.

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-12-2025 17:25 ]

Het heeft lang geduurd (bijna een hele dag), maar we krijgen eindelijk antwoord dat Rockstar ermee bezig is!

• Exactor it
Zo, de grind in Dave the diver is immens aan het einde. Nog steeds een goed spel maar de kans dat ik dit afmaak qua achievements is niet bijster hoog. (verhaal en eerste twintig uur van het spel is het aankoopbedrag meer dan waard wat mij betreft).
Exactor it schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 21:06:
Zo, de grind in Dave the diver is immens aan het einde. Nog steeds een goed spel maar de kans dat ik dit afmaak qua achievements is niet bijster hoog. (verhaal en eerste twintig uur van het spel is het aankoopbedrag meer dan waard wat mij betreft).
Die 5 Gyaos was een beetje onzinnig.. verder is het naar level 20 brengen van een ober of kok een kwestie van veel geld verdienen. Dat was ook een van mijn laatste achievements en wel een klein beetje een grind idd. Had het geluk dat ik een simpel gerecht had geleveld voor de 375 “smaak”, die ook per gerecht iets van 650+ opleverde ofzo, waarvoor de ingrediënten heel makkelijk te verkrijgen was in mijn “tuin”. Zeker met het inzetten van de tuinman :P kreeg aan het einde elke avond iets van 30k+ binnen.

Maar vond het idd jammer dat er nog iets van een grind in zat na het rollen van de credits.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-12-2025 21:21 ]

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 21:20:
[...]

Die 5 Gyaos was een beetje onzinnig.. verder is het naar level 20 brengen van een ober of kok een kwestie van veel geld verdienen. Dat was ook een van mijn laatste achievements en wel een klein beetje een grind idd. Had het geluk dat ik een simpel gerecht had geleveld voor de 375 “smaak”, die ook per gerecht iets van 650+ opleverde ofzo, waarvoor de ingrediënten heel makkelijk te verkrijgen was in mijn “tuin”. Zeker met het inzetten van de tuinman :P kreeg aan het einde elke avond iets van 30k+ binnen.

Maar vond het idd jammer dat er nog iets van een grind in zat na het rollen van de credits.
Die met eggplant en wortel heb ik ook net als sea grapes, rijst en zout. Geld is het probleem niet, het is het steeds moeten checken of alles in orde is terwijl je wacht op progressie (en ik heb die GYAO nog niets eens unlocked :)). Doet wel wat af aan hoe gaaf het begin van het spel was in mijn ogen.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:08

sjaool

Every life should have 9 cats

G_Dragon schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 19:53:
Het heeft lang geduurd (bijna een hele dag), maar we krijgen eindelijk antwoord dat Rockstar ermee bezig is!

[X]
Ik zou willen dat Microsoft het een keer mogelijk ging maken om mijn disc versies om te kunnen zetten, of het in ieder geval mogelijk maakt, om de games te kunnen spelen zonder iedere van disc te hoeven wisselen als je een andere game wilt spelen. Daar is ooit sprake van geweest maar ik heb er nooit meer wat over gehoord.

"When you grow up your heart dies"

sjaool schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 22:35:
[...]

Ik zou willen dat Microsoft het een keer mogelijk ging maken om mijn disc versies om te kunnen zetten, of het in ieder geval mogelijk maakt, om de games te kunnen spelen zonder iedere van disc te hoeven wisselen als je een andere game wilt spelen. Daar is ooit sprake van geweest maar ik heb er nooit meer wat over gehoord.
Ja maar dat ging volgens mij hand in hand met de always online eis toen de Xbox One oorspronkelijk aangekondigd werd. Dan konden ze op het moment dat jij een fysieke game in de console stopt online controleren of deze niet al aan een andere console gebonden was. Aangezien ze die eis hebben laten vallen na de enorme backlash kunnen ze dat nu niet meer doen. Anders zouden mensen als ze de fysieke disc niet meer nodig hebben deze kunnen verkopen en zelf lekker doorspelen.

• Hulleman
uchiha tijntje schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:24:
[...]

Beter lezen, die zit niet in gamepass. Hij was het afgelopen weekend gratis te spelen. :)
Verder is de game het wel waard om gewoon gekocht te worden trouwens.
Ah, helaas, staat nog op mijn lijstje om te kopen.

Hulleman schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:18:
[...]

Het is net alsof ik mijn bril niet op heb, zo blurry. Het staat ook helemaal strak van de chromatic aberration (brrr)
Ik heb Blur uitgezet onder Graphics maar chromatic aberration kan je helaas nergens uitzetten, want dat gaat hier normaalgesproken ook altijd direct uit.

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:41

Dhrax

Prog Lord

Vermaak me alweer een paar uurtjes ouderwets met Lost Records: Bloom & Rage.
Een lekkere oldskool point & click met een prima audiovisueel sausje eroverheen.

Dit ademt 90s all over, zeker een aanrader om te checken als je van dit soort games houdt.

• Powder Toastman
Dhrax schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:43:
Een lekkere oldskool point & click met een prima audiovisueel sausje eroverheen.

Dit ademt 90s all over, zeker een aanrader om te checken als je van dit soort games houdt.
Staat ook in de bovenste regionen op mijn te spelen lijst, maar deze lijst is momenteel (te) lang helaas. Te veel spellen, te weinig tijd zoals bij zovelen. Wel veel zin om deze te spelen, vond de Life is Strange serie ook erg leuk!

• Wom

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:26
Dhrax schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:43:

Echt een heerlijke game weer. Zijn echt mijn guilty pleasures hoor. Als tiener opgegroeid in de 90's maakt het extra speciaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FwDZmNntgcirYVMPOXjeYOFuOls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/49fNMJY9S9tQ1PcBsTaJ9Rtn.jpg?f=fotoalbum_large

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:33

R.G

G_Dragon schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 19:53:

[X]
kon hem nu claimen en installeert nu :)
R.G schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 00:55:
[...]

kon hem nu claimen en installeert nu :)
Ah goed om te horen, bij mij nog niet helaas.

Pagina: 1 ... 112 113 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties