ilm schreef op zondag 8 maart 2026 @ 20:43:
Die minishoot adventures was ook een goede tip. Het was al eerder gezegd hier, maar op basis van de titel dacht ik eerst aan een soort party-game. Niet een twinstick shooter :) Precies een genre waar ik wel meer van wil zien in een modern jasje.

Deze was prima. Niet heel diepgaand maar wat er was was wel mooi uitgewerkt. In de credits zag ik maar 2-3 personen staan denk ik + enkele subcontractors. Wel logisch dan. Hopelijk komt er een versie 2 die het concept nog verder uitwerkt.
Ook nog doorgespeeld na de "eindbaas"? Er zitten nog een paar hele leuke en pittige challenges in na het uitspelen van het verhaal. :) Is wel de moeite waard om die te proberen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:40
Sinds afgelopen weekend voor de tweede keer begonnen met de Resident Evil 2 remake. Nu speel ik het op de XBOX X ipv de "game pc". Spel is misschien ietsje minder mooi maar het speelplezier is flink verbeterd. Mijn pc maakte best wat geluid en daar ergerde ik mij aan in de stille gangetjes. Op de XBX is het top omdat mijn XBX X gewoon fluisterstil is (klopt af).

Ik geniet van RE 2 en ik moet "werken" qua sfeer, presentatie, actie en puzzels super vet. Aan de andere kant is er mij iets teveel gepuzzel en gebacktrack tussen ruimtes. Je moet heel veel sloten met 3 letters ontcijferen en dat is mij wat teveel van het goede. Ik stopte bij de pc al vrij snel eigenlijk toen dat monster kwam waar je steeds voor moest vluchten. Ik ben benieuwd hoe ver ik nu kom op de Xbox :)
MetalSonic schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:30:
Sinds afgelopen weekend voor de tweede keer begonnen met de Resident Evil 2 remake. Nu speel ik het op de XBOX X ipv de "game pc". Spel is misschien ietsje minder mooi maar het speelplezier is flink verbeterd. Mijn pc maakte best wat geluid en daar ergerde ik mij aan in de stille gangetjes. Op de XBX is het top omdat mijn XBX X gewoon fluisterstil is (klopt af).

Ik geniet van RE 2 en ik moet "werken" qua sfeer, presentatie, actie en puzzels super vet. Aan de andere kant is er mij iets teveel gepuzzel en gebacktrack tussen ruimtes. Je moet heel veel sloten met 3 letters ontcijferen en dat is mij wat teveel van het goede. Ik stopte bij de pc al vrij snel eigenlijk toen dat monster kwam waar je steeds voor moest vluchten. Ik ben benieuwd hoe ver ik nu kom op de Xbox :)
Dat monster (Nemesis) zit toch in RE3 ?
RE2 heeft Mr.X
Afschuwelijke mechanic, constant opgejaagd worden vond ik echt niet fijn spelen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• MetalSonic
justifire schreef op maandag 9 maart 2026 @ 12:20:
[...]

Dat monster (Nemesis) zit toch in RE3 ?
RE2 heeft Mr.X
Afschuwelijke mechanic, constant opgejaagd worden vond ik echt niet fijn spelen.
Is volgens mij idd Mr X.... Het constant opgejaagd voelen is ook niet iets waar ik meteen fan van ben maar ik wil het wel serieus een kans geven nu. Zijn sowieso meer monsters in Resident Evil 2 die ervoor zorgen dat je niet overal rent & gun blazing. Zoals de "lickers" de monsters die tegen een plafond aan hangen soms naar beneden komen. Je kan er 8-9 shotgun shells in pompen dat hij dood is of je kan langzaam eromheen lopen en je ammo bewaren. Dit heeft wel zijn charmes moet ik zeggen.

Toch kon ik het niet laten om gisteren avond nog ff die licker op te zoeken en helemaal vol lood te pompen. En daar kreeg ik (uiteraard) nog een leuke achievement voor. Daarna niet gesaved. O-)

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50
Moet zeggen dat ik de kluiscombinaties en die drie-letter-slotjes ook grotendeels gegoogled had :P Dat soort puzzels heb ik ook niet heel veel mee.

Voor de rest een gaaf spel, alhoewel dat politiestation wel iets te veel een doolhof is af en toe...
Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:16
Interessant

Dank voor het delen!

De PS5 Pro is zo te zien qua specs best indrukwekkend. Jammer dat de Xbox geen Pro model heeft.

Zelfs in balanced mode is die beter dan de gewone PS5 en XSX in quality mode.

[ Voor 7% gewijzigd door Pro-prutser op 10-03-2026 19:17 ]

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:28
Benieuwd hoe de reviewcijfers voor die game gaan zijn. Voorlopig wacht ik even af.

Cyberpunk in Gamepass, cool! Aanrader voor wie die nog niet gespeeld heeft.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-03 11:30

Sagat

Is pappa x2!

Pro-prutser schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:15:
[...]

Interessant

Dank voor het delen!

De PS5 Pro is zo te zien qua specs best indrukwekkend. Jammer dat de Xbox geen Pro model heeft.
Jaartje wachten dan heb je een 'echte' opvolger. Ik heb zelf zowel de upgrade van een ps4 naar een PS4 pro gedaan en bij xbox van een one s naar one x naar series s en uiteindelijk series x. Maar ben er nu wel even klaar mee. Een ps5 pro komt er bij mij niet heel snel in. Heeeel misschien als ik mijn gameroom pctje TV-tje ga upgraden. :*)
Zelfs in balanced mode is die beter dan de gewone PS5 en XSX in quality mode.

[ Voor 0% gewijzigd door Sagat op 11-03-2026 09:11 . Reden: more coffee required ]

10 second ninja DONE

Timothy3000 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:24:
Benieuwd hoe de reviewcijfers voor die game gaan zijn. Voorlopig wacht ik even af.

Cyberpunk in Gamepass, cool! Aanrader voor wie die nog niet gespeeld heeft.
Ik twijfel nog om hem te gaan spelen. Heb hem bij launch een uurtje of 6 gespeeld (met 1 achievement), maar daarna nooit meer aangeraakt.

Daarnaast overweeg ik om Resident Evil 2 te gaan proberen. Ik ben echt een angsthaas wat betreft horror games, dus dat houdt me nog even tegen....

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

uchiha tijntje schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:53:
[...]

Ik twijfel nog om hem te gaan spelen. Heb hem bij launch een uurtje of 6 gespeeld (met 1 achievement), maar daarna nooit meer aangeraakt.

Daarnaast overweeg ik om Resident Evil 2 te gaan proberen. Ik ben echt een angsthaas wat betreft horror games, dus dat houdt me nog even tegen....
Ik had laatst Village even gespeeld........was serieus nog geen vijand tegengekomen maar het sfeertje BRRRR.
Snel terug naar de retro games :P

10 second ninja DONE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFHelkcBJFNOrp-0ZynzcMlk7vc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5enqbtWmr1KDujlih5DaDLBS.jpg?f=fotoalbum_large

Blijkbaar heeft Microsoft de bovenstaande optie om een bedrag te kiezen stilletjes eruit gehaald voor nu een Amazon kaart waarvan je het bedrag kan kiezen -O- .

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Super Meat Boy 3D will be an absurdly hard Xbox Game Pass title to complete

https://www.trueachieveme...er-meat-boy-3d-difficulty

*O*

Zin in om me weer ontzettend vast te bijten in een onmogelijke game :)

uchiha tijntje schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:53:
[...]

Doen! Is sowieso heel andere game dan bij release. Zorg voor een goede guide voor je build als je bepaalde richting op wil. Heb hem drie keer uitgespeeld en drie keer totaal andere ervaring.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:57

MazeWing

The plot thickens...

Voor zover het waar is...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/idnk04JnXzlRzHe8hKnH4RJVFTk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dsze1BQcBMM88pDitgIal4mg.png?f=fotoalbum_large

Benieuwd of er dan ook een "xbox modus" komt voor je bestaande pc?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:19
MazeWing schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:34:

[Afbeelding]

Klinkt mij als totale onzin in de oren. R&D kosten te hoog. Dan maar door met een hoog spec apparaat in elkaar timmeren terwijl geheugen en gpu prijzen de pan uitrijzen.

Maar goed, dit is "gaming nieuws" dus we zullen er maar over discussieren. Wat denk jij, slaat dit ergens op?

• Vanduul42
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 22:41

[Afbeelding]

Zoals ik al zei in de andere thread. Ze gebruiken de naam Xbox omdat het nog “bekend is”, maar in feiten in het hele console verhaal gewoon voorbij en praten we hier over een pc. Ook omdat developers gewoon pc builds zullen droppen via de Windows Store en je zal er dus Gamepass ernaast hebben als subscription.

Wat betreft die “Xbox mode”. Gebruiken mensen uberhaupt op hun pc de Xbox app omgeving? Ik zie voor pc gamers weinig reden waarom je je pc zou willen booten in een Xbox mode terwijl je toch al bijna of geen games uit de Windows Store speelt. Als ik mijn pc opstart moet ik gewoon in de normale omgeving komen. Het is niet alsof ik altijd een game opstart. Ik zie dit meer waardevol zijn voor handhelds die Windows draaien en kunnen booten in zo’n mode wat gebruiksvriendelijk is dan een Windows omgeving. Zelfde heb ik met Steam big picture mode. Leuk voor bv iemand die een pc aan een tv hang omdat die geen console wilt kopen, maar wel zo’n experience wilt, maar op de pc? In de launcher kan ik ook gewoon en game opstarten haha 😆

Kans dat veel pc gamers dit soort modes eruit slopen uit hun Windows install.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:46

[Afbeelding]

Mwah dit ziet er niet echt uit als betrouwbare info..

Playstation 5

Stylze schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:07:
[...]

UWP is al een hele tijd deprecated. Klopt dus niks van.
Er komt dus een nieuwe lading oude games aan, met naar ik verwacht een 60FPS of hogere resolutie?
[...]

Het ziet er uit als 3 kwart wat we eigenlijk al weten of kunnen raden en een paar dingen die moeilijk te controleren zijn maar lekker controversieel klinken.
Dat Asha het had willen annuleren maar niet gaat vanwege sunk cost lijkt me ook erg onwaarschijnlijk... Zo werkt zo'n groot bedrijf niet. Als ze zouden denken dat het project het niet waard is om uit te brengen dan deden ze het niet, boeit niet dat er al een hoop geld in is gaan zitten.

Gamertag: FinrazielNL

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

[...]

Dat zei men ook toen de geruchten naar voren kwamen dat Xbox exclusives naar de PS5 zouden komen, Game Pass (flink) in prijs zou stijgen, etc.

Mijn vertrouwen in het Xbox merk is naar een absoluut nulpunt gedaald en gezien de eerdere uitspraken die ze hebben gedaan vind ik dit nog best geloofwaardig.

Dit is kennelijk de bron (GBATemp):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IekMFOmQdZHtGLQ0n93QxANWIH0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1ZBxshZ87BzFuy95verkhd9f.webp?f=fotoalbum_large

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Wom schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:09:
[...]

UWP is al een hele tijd deprecated. Klopt dus niks van.
Het is overgegaan in de Windows App SDK maar de basis blijft hetzelfde: een SDK met een stel API's om een universeel stuk software.

De GDC is deze week in volle gang. Dat biedt meer waardevolle informatie dan anonieme posters op het internet en reposts met bias.

De Xbox modus voor Windows 11 komt in april in diverse markten beschikbaar, zoals op de GDC is bevestigd.

nieuws: Microsoft introduceert consoleachtige Xbox-modus in april op Windows ...

Verder hier nog wat nadere informatie op Xbox wire.

——

Kwam net weer deze trailer tegen. Meteen maar aangeschaft. :) Komt 2 april uit.
-

[ Voor 56% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-03-2026 21:52 ]

• Exactor it
MazeWing schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:13:
[...]

Dat zei men ook toen de geruchten naar voren kwamen dat Xbox exclusives naar de PS5 zouden komen, Game Pass (flink) in prijs zou stijgen, etc.

Mijn vertrouwen in het Xbox merk is naar een absoluut nulpunt gedaald en gezien de eerdere uitspraken die ze hebben gedaan vind ik dit nog best geloofwaardig.

[Afbeelding]
De bron: een random dude. Dank weer voor je bijdragen.
uchiha tijntje schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 21:21:
Kwam net weer deze trailer tegen. Meteen maar aangeschaft. :) Komt 2 april uit.

[Video: Darwin's Paradox! - Gameplay Trailer]
Demo van gespeeld in Steam Next Fest, dat eerste stuk was in ieder geval erg leuk :)

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:46
MazeWing schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:13:
[...]

[Afbeelding]
Dat is wel echt een top bron! :+
Microsoft gaat er gewoon vol voor hoor voor de nieuwe xbox en mocht die echt falen dan zulen ze idd wel eruit gaan stappen. Ze gaan niet een nieuwe console maken terwijl ze xbox dood willen laen bloeden, dan zouden ze gewoon geen nieuwe console meer maken... Ze willen er nu gewoon nog vol voor gaan.

Playstation 5

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Exactor it schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 21:55:
[...]

De bron: een random dude. Dank weer voor je bijdragen.
De bron is iemand die in het verleden als eerste naar buiten bracht dat xbox spellen op de playstation zouden komen. Maar geloof er van wat je wil...

Hopelijk heb je dagelijks je slokje "hopium" gedronken mbt de xbox.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:53
Tja, proef veel bullshit.
Lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk dat Sharma als eerste wapenfeit als hoofd Xbox de nieuwe console gelijk de nek had willen omdraaien. En dat vanwege de reeds uitgegeven enorme ontwikkelkosten. Als die ontwikkelkosten zo enorm hoog waren, dan ga je die niet terugverdienen met een hele dure console voor "een klein niche publiek".
En wat betreft betrouwbaarheid van de bron, als ik nu zeg dat de PS6 in november 2028 uitkomt, ben ik dan ook ineens een betrouwbare bron als het blijkt uit te komen? :+

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:17
Sunk cost zijn over het algemeen geen factor in besluiten of je ergens meer doorgaat. Alleen de toekomst is relevant.

Verder zeggen ze toch weinig nieuws? Xbox is multiplatform qua games, en gaat dat nu ook echt worden met consoles. En ze maken er zelf ook nog eentje die veel opener is dan we gewend zijn met toegang tot vele store fronts.

Lijkt me een prima ontwikkeling eigenlijk, Als gamer wil je leuke spelletjes spelen, op welk kastje lijkt me minder relevant.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-03 11:41

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Tja, MBG...zegt al genoeg. Bekijk zn profiel: Playstation centric YouTuber. Die geeft er dus zijn eigen draai aan. Als je dan zo graag nieuws wil brengen om de discussie hierover op gang te houden en leuk te houden, kom dan vooral niet aan met posts van Playstation centric youtubers...

XBL: MRE Inc

• MRE-Inc

MRE-Inc

giantgiantus schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 10:12:
...op welk kastje lijkt me minder relevant.
Mwah, lijkt mij toch wel erg relevant. Ik zelf prefereer nog altijd de Xbox controllers boven die van PS. Ondanks dat de DualSense fijn is en voor mij beter dan zijn voorgangers, zou ik er niet aan moeten denken om al mijn games met een PS controller te moeten spelen.

Als Microsoft besluit dat straks op hun nieuwe XBox het niet uitmaakt welke controller je aansluit, dan is het idd minder relevant.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:17
MRE-Inc schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 10:16:
[...]

Mwah, lijkt mij toch wel erg relevant. Ik zelf prefereer nog altijd de Xbox controllers boven die van PS. Ondanks dat de DualSense fijn is en voor mij beter dan zijn voorgangers, zou ik er niet aan moeten denken om al mijn games met een PS controller te moeten spelen.

Als Microsoft besluit dat straks op hun nieuwe XBox het niet uitmaakt welke controller je aansluit, dan is het idd minder relevant.
Goed punt. Controller is wel relevant inderdaad. Al zou het meer open format van die machine wellicht indiceren dat je inderdaad alle controllers aan kan sluiten? Zou i.i.g. wel tof zijn!

• MRE-Inc

MRE-Inc

giantgiantus schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 10:17:
[...]

Goed punt. Controller is wel relevant inderdaad. Al zou het meer open format van die machine wellicht indiceren dat je inderdaad alle controllers aan kan sluiten? Zou i.i.g. wel tof zijn!
Dan heb je keuze en dat wil iedereen toch ? Weet wel dat je nu op een Windows PC je PS controller kan aansluiten, maar wordt dat ingame dan ook vertaald bij PC games ? Dus als de game gestart wordt met een Xbox controller dat je dan XYAB prompts ziet en als je een PS controller aansluit je Driehoek, vierkant, rondje en kruisje ziet ingame ?

• sewer
Zo te zien niet helemaal: https://www.reddit.com/r/...5_controller_for_various/

Schijnt wel een verschil te zijn of je de dualsense bedraad aansluit of via bluetooth op je PC. Maar ik denk dat de meeste mensen hier wel zo aan kunnen wennen (alhoewel; heb sinds pas mijn eerste playstation, en als ik de instructie krijg dat ik de X moet indrukken, dan vergis ik me nog steeds soms en kies dan de knop waar de X bij de xbox-controller zit :| )
Dit is wel een interessante.

Disco Elysium: The Final Cut adds Xbox Play Anywhere support

Ik had het spel ooit heel even opgestart en vond het eigenlijk uitermate geschikt voor een handheld-ervaring. Misschien dat ik hem nu eens opnieuw ga proberen.

Mensen hier die hem volledig hebben uitgespeeld?

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-03-2026 11:15 ]

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 11:10:
Dit is wel een interessante.

Disco Elysium: The Final Cut adds Xbox Play Anywhere support

Ik had het spel ooit heel even opgestart en vond het eigenlijk uitermate geschikt voor een handheld-ervaring. Misschien dat ik hem nu eens opnieuw ga proberen.

Mensen hier die hem volledig hebben uitgespeeld?
Ik heb niet alle achievements gehaald maar wel twee keer uitgespeeld. Gaaf spel. Wel heel veel guides nodig om op 100% te zetten.
Dit spel is ook zeer verslavend en tegelijkertijd heel rustgevend, de uren vliegen echt voorbij!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Cknk5EzkA4zYKd5ZnrvLD3Runw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AiKPz6LXf1gHl16ZN9Lu9ZDd.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is momenteel mijn winkel + magazijn;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNqLl1q6bGdnmqTqXbFJiN8IENM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/13pRqY6OMsuoMQPU4oB84fL2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jAHHD6YnmqsUHSI795Kt-ajZmeA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cBk2lVF0qxJHbNAR8vefz29L.png?f=fotoalbum_large

Zaken gaan heel goed :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iM9WQzrToUJ7FSfWAkW11DCKh3A=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qBcYYHq6euzikMqhrQrSWlgV.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gdoy2cXQooME-kEZZOOvfnyzMcg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4nty7a3qxCAZnm5SyvEqcm7z.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 60% gewijzigd door G_Dragon op 12-03-2026 21:59 ]

Exactor it schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:32:
[...]

Ik heb niet alle achievements gehaald maar wel twee keer uitgespeeld. Gaaf spel. Wel heel veel guides nodig om op 100% te zetten.
Ik vond hem wel kwalitatief heel goed... maar ben er mee opgehouden omdat ik het gevoel had dat de game me een depressie in probeerde te duwen :')
Misschien dat ik hem ooit opnieuw probeer, maar dan moet ik redelijk stevig in mijn schoenen staan op dat moment O-)

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:24
G_Dragon schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 20:10:
[...]

Eerlijk gezegd is dit ook wel eentje om je voor te schamen want het verhaal is maar 25 uurtjes, wil het je zeker niet moeilijker maken dan het al is. Maar de Red Dead Redemption spellen zijn toch echt wel het beste werk dat Rockstar ooit heeft afgeleverd, zelfs in deze tijd vind ik dat Red Dead Redemption 1 kwa details en grafisch design makkelijker meekomt en zelfs op veel vlakken beter is dan de spellen van 2025 en 2026. Laat staan dat we dan ook nog eens een tweede deel hebben wat nog grafischer en meer gedetailleerd is!

Als je hem weer op gaat pakken en uitgespeeld hebt, laat je het ons dan weten? :D
Nou ik heb hem weer opgepakt deze week, maar zachtjes gezegd is dit wel echt een product van de tijd. Ben nu in Mexico en daar vind ik het verhaal en wie je moet helpen echt tergend worden. Ik vind de map en de game zelf er nog steeds best mooi uit zien en zeker het begin vond ik weer leuk om te spelen, maar daarna beginnen de beperkingen van deze game wel de overhand te nemen en dat is vooral in Mexico.

Er zit gewoon helemaal geen logica in wat hij allemaal doet voor een beetje informatie :o Nou ja misschien dat ik nog even door het verhaal blaas (ik heb mij erg af laten leiden door challenges en poker), maar goede kans dat ik het einde wederom niet ga halen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kK32kFZBlUchMqdoOWDbeNQCx90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRm8aqBaOeHZxu0jN3tW7g7p.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door G_Dragon op 12-03-2026 20:24 ]

• Exactor it
MazeWing schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 07:35:
[...]

De bron is iemand die in het verleden als eerste naar buiten bracht dat xbox spellen op de playstation zouden komen. Maar geloof er van wat je wil...

Hopelijk heb je dagelijks je slokje "hopium" gedronken mbt de xbox.
De mods vonden je post goed! Dus je had geen slechte reply.

Edit: ik hou het bij felicitaties.

[ Voor 21% gewijzigd door Exactor it op 13-03-2026 01:07 ]

Er komen voor mij veel kleine interessante titels uit de komende periode zeg zoals een paar uit deze trailers. :)

April en mei zitten flink vol.

En eind deze maand begint al een hels karwei met super meat boy 3d!

Voor die tijd Robocop even uitspelen denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-03-2026 07:46 ]

Beakzz schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 17:16:
[...]
Nou ik heb hem weer opgepakt deze week, maar zachtjes gezegd is dit wel echt een product van de tijd. Ben nu in Mexico en daar vind ik het verhaal en wie je moet helpen echt tergend worden. [...]
Oh, toch maar weer een kans gegeven? Wat tof, want het blijven erg leuke spellen om gewoon rustig doorheen te spelen en van de sfeer te genieten.

Het wordt verderop in het verhaal nog wel duidelijker waarom John al die (soms onlogische) klusjes opknapt, maar Mexico staat inderdaad bekend als het punt waar het tempo er soms wat uitgaat. Jammer dat je nu al denkt het einde niet te halen maar als het je echt niet ligt, moet je het inderdaad niet met tegenzin gaan doen.

Ben je trouwens van plan om hierna ook nog (opnieuw) aan deel twee te beginnen?

• Beakzz
G_Dragon schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:40:
[...]

Oh, toch maar weer een kans gegeven? Wat tof, want het blijven erg leuke spellen om gewoon rustig doorheen te spelen en van de sfeer te genieten.

Het wordt verderop in het verhaal nog wel duidelijker waarom John al die (soms onlogische) klusjes opknapt, maar Mexico staat inderdaad bekend als het punt waar het tempo er soms wat uitgaat. Jammer dat je nu al denkt het einde niet te halen maar als het je echt niet ligt, moet je het inderdaad niet met tegenzin gaan doen.

Ben je trouwens van plan om hierna ook nog (opnieuw) aan deel twee te beginnen?
Nog even rondgekeken en blijkbaar ben ik bijna klaar in Mexico dus toch maar even kijken wat het verhaal erna doet en het laatste gebied moet ik ook even zien natuurlijk.

Van RDR2 heb ik nog een save van vorig jaar staan met 20 uur of zo (uit mijn hoofd begin act 3) en gezien het begin zo traag is denk ik dat ik gewoon even het verhaal terug kijk tot op dat moment en het vanaf daar weer op probeer te pakken. Met mijn aandachtsspanne en de hoeveelheid nieuwe games die ik interessant vind zal een nieuwe start weer halverwege stranden :o

Zo heb ik bijvoorbeeld geen idee wanneer Windrose uit komt (Valheim achtige piraten game), maar dat soort releases zijn meestal funest voor een singleplayer game waar ik mee bezig ben.

• Pro-prutser
Sagat schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:10:
[...]

Jaartje wachten dan heb je een 'echte' opvolger. Ik heb zelf zowel de upgrade van een ps4 naar een PS4 pro gedaan en bij xbox van een one s naar one x naar series s en uiteindelijk series x. Maar ben er nu wel even klaar mee. Een ps5 pro komt er bij mij niet heel snel in. Heeeel misschien als ik mijn gameroom pctje TV-tje ga upgraden. :*)

[...]
Leuk man! Je bent wel consequent met je upgrades haha.

Als de nieuwe Xbox te pc-achtig wordt dan is dit misschien mijn laatste Xbox

Ik kwam ook in de verleiding om de PS5 Pro te kopen, maar ik heb er niet echt een goede reden voor, dus dat zal zeer waarschijnlijk hier ook niet gebeuren. Voor mij persoonlijk ontbreekt er een systemseller. In mijn geval dus niet de moeite waard.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:28
G_Dragon schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 14:15:
Dit spel is ook zeer verslavend en tegelijkertijd heel rustgevend, de uren vliegen echt voorbij!

[Afbeelding]

Dit is momenteel mijn winkel + magazijn;

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zaken gaan heel goed :)
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik ben gewoon jaloers. Ik zit op dag 54 of zo en heb bij lange na niet iets wat op jouw winkel lijkt haha!
rscheper schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 14:14:
[...]

Ik ben gewoon jaloers. Ik zit op dag 54 of zo en heb bij lange na niet iets wat op jouw winkel lijkt haha!
Tip: ga alleen van de boxen met kaarten verkopen, dan ga je hard

• rscheper
G_Dragon schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 14:29:
[...]

Tip: ga alleen van de boxen met kaarten verkopen, dan ga je hard
Geen figurines, accessories of alles wat daar op lijkt? Ik zie op jouw screenshots aan de linkerkant inderdaad alleen de boxen met kaarten erin. Heb je dan rechts op jouw screenshot nog wat losse 'packs' in de verkoop?
rscheper schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 14:39:
[...]

Geen figurines, accessories of alles wat daar op lijkt? Ik zie op jouw screenshots aan de linkerkant inderdaad alleen de boxen met kaarten erin. Heb je dan rechts op jouw screenshot nog wat losse 'packs' in de verkoop?
Ja alleen naar boxen, verder niks. Toen ik boven de 200k kwam heb ik de kaartjes er weer ingegooid. Als je namelijk andere dingen in de winkel zet, kunnen klanten een heel stuk minder kopen. Het spel werkt met een soort algoritme die per klant een rekensom doet en op basis daarvan kopen ze een hoeveelheid, daarom ook deze kasten. Want er kunnen meer boxen op een plank, waardoor je automatisch het cijfer verhoogt van wat ze kopen per klant :)

Dit had ik laatst :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EG1jL3J1uY5e5jtBaK3dE-8IfJI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HrWP2fDxhcUhTUUh9m77up8b.png?f=fotoalbum_large

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:47
Death Stranding uitgespeeld.

Wat een game. Nog nooit zoiets als dit gespeeld. Te gek, raar, hoopvol, prachtig, rustgevend, stressvol, wtf. Na zo'n 70 uur had ik ook wel het gevoel van "goed genoeg", met een ontzettend mooi einde. Een paar flink rare keuzes van Kojima, maar hey, het is een Kojima game. Ik vond vooral het semi-multiplayer element ontzettend gaaf, elkaar helpen met ladders, wegen en andere bouwsels.

Kan niet wachten totdat Death Stranding 2 op Xbox verschijnt. Ik hoop dit jaar nog! Dan wordt het een insta buy.

Nu even een kleine break, deze prachtige ervaring in laten dalen en daarna verder met Final Fantasy 3.

[ Voor 9% gewijzigd door EdwardK123 op 13-03-2026 15:11 ]

@rscheper Vanavond heb ik de €600.000 bereikt en flink geinvesteerd in de laatste uitbreidingen van de winkel, wel moeten we nog een paar upgrades van Shop Lot B maar daarvoor moet ik eerst hoger level zijn.

Mijn vrouw is hierna gelijk helemaal creatief bezig gegaan met de inrichting en heeft me toch iets tofs bedacht :)

Shop Lot A maximaal geupgraded (hoofdwinkel) bestaat nu alleen maar uit tafels;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/efxY_yUbUP95OThlzxzs5AtTcqI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gwx8wUZfBRexIELiclzjH0sA.png?f=fotoalbum_large

Shop Lot B is nu onze verkoop + Magazijn met de duurste kasten waarin nog meer per plank kan zodat het algoritme mensen nog meer laat kopen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xX2CDewkb04UlzxqrBMO67RxGc8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jbYmSxL5QHCyUT5pgQwA9OEr.png?f=fotoalbum_large

En was een mega succes :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RpN85OAURhU_UHrTvnb-Zm6Ew9g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rUJcOWS4Yo3Dwi5NvpRP5ZxK.png?f=fotoalbum_large

Oké nog een foto dan, een overzicht wat ons de uitbreiding en alles heeft gekost + ons inkomen die dag;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9FJx-u53OZcAK3qK8waMDjovhaI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rZYXDvaGJ773cAhe1ODhU3wG.png?f=fotoalbum_large

Heb je mijn advies al toegepast? :)

• rscheper
G_Dragon schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 01:41:
@rscheper Vanavond heb ik de €600.000 bereikt en flink geinvesteerd in de laatste uitbreidingen van de winkel, wel moeten we nog een paar upgrades van Shop Lot B maar daarvoor moet ik eerst hoger level zijn.

Mijn vrouw is hierna gelijk helemaal creatief bezig gegaan met de inrichting en heeft me toch iets tofs bedacht :)

[Afbeelding]

Shop Lot B is nu onze verkoop + Magazijn met de duurste kasten waarin nog meer per plank kan zodat het algoritme mensen nog meer laat kopen;

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oké nog een foto dan, een overzicht wat ons de uitbreiding en alles heeft gekost + ons inkomen die dag;

[Afbeelding]

Wow.. haha! Indrukwekkend, leuk om te zien en te lezen.

Ik heb je advies zeker toegepast (wel eerst oude voorraden verkopen).. je merkt het bijna instant in de bedragen van de verkopen. Nu ook alleen de kasten van jouw eerste post met daarin voornamelijk boxen, zodra de laatste paar overige artikelen uitverkocht zijn heb ik ook alleen nog de boxen. Gaat een stuk beter zo!

• rscheper
G_Dragon schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 01:41:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit werkt zoveel beter! Direct de 10.000$ achievement gehaald bijvoorbeeld, wereld van verschil. Ik heb me de hele tijd afgevraagd hoe lang je zou moeten spelen om al die achievements te halen, maar zo gaat het een stuk makkelijker.

Edit: 2 reacties onder elkaar, mijn excuses..
rscheper schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 10:47:
[...]

Dit werkt zoveel beter! Direct de 10.000$ achievement gehaald bijvoorbeeld, wereld van verschil. Ik heb me de hele tijd afgevraagd hoe lang je zou moeten spelen om al die achievements te halen, maar zo gaat het een stuk makkelijker.

Edit: 2 reacties onder elkaar, mijn excuses..
Oh wat fijn om te horen, ben blij dat je wat aan mijn tips hebt gehad! Nu gewoon flink wat dagen draaien, soms open ik de winkel en dan ga ik wat kijken (serie) of ga ik wat in het huishouden doen. Want er zijn serieus dagen bij dat je zelf niks hoeft te doen omdat je personeel alles onder controle heeft :)

Ik heb net voor het eerst gedraaid met de nieuwe indeling en de nieuwe kasten, schrok me rot. Wat een mega inkomen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQyAzHTDtyAwxC6RpsfZMvG_c50=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DUF5CBDHkdvIkrhWU37s4tl6.png?f=fotoalbum_large

• rscheper
G_Dragon schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 11:07:
[...]

Oh wat fijn om te horen, ben blij dat je wat aan mijn tips hebt gehad! Nu gewoon flink wat dagen draaien, soms open ik de winkel en dan ga ik wat kijken (serie) of ga ik wat in het huishouden doen. Want er zijn serieus dagen bij dat je zelf niks hoeft te doen omdat je personeel alles onder controle heeft :)

Ik heb net voor het eerst gedraaid met de nieuwe indeling en de nieuwe kasten, schrok me rot. Wat een mega inkomen!

[Afbeelding]
Jouw tips zijn perfect, dank!

Daar dacht ik ook over na, maar doe je dan zelf niets met de klanten die de kaarten aanbieden? Dat kan het personeel niet, toch? Er is geen achievement on alle kaarten te sparen geloof ik..
rscheper schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 12:22:
[...]

Jouw tips zijn perfect, dank!

Daar dacht ik ook over na, maar doe je dan zelf niets met de klanten die de kaarten aanbieden? Dat kan het personeel niet, toch? Er is geen achievement on alle kaarten te sparen geloof ik..
Ja dat is het enigste wat je dan zelf nog moet doen, maar vaak hoor je aan het geluid wel als z'n klant er staat. Maar als ik serie ga kijken ondertussen dan zet ik traden even uit of ik zet de laptop ernaast bij aan om het zo in de gaten te houden :)

Nee er is geen achievement dat je beide sets compleet krijgt, maar wel eentje voor het verzamelen van graded cards en zelfs eentje dat je van graded 1 t/m 10 moet verzamelen.

Ben blij dat ik eindelijk met iemand over dit spel kan praten, want er is geen onderwerp van gemaakt door mij omdat er weinig animo leek te zijn.

• Opgeduveld
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:32
Ik heb hier nog een Xbox Series X Halo Infinite Limited Edition met orginele doos + controller.
Enig idee wat zoiets waard is?

Sinds er een meerdere consoles in huis zijn, word deze Xbox niet meer gebruikt. Zonde!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:01

Winkiller

De Mopperpot

Opgeduveld schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 15:57:
Ik heb hier nog een Xbox Series X Halo Infinite Limited Edition met orginele doos + controller.
Enig idee wat zoiets waard is?

Sinds er een meerdere consoles in huis zijn, word deze Xbox niet meer gebruikt. Zonde!
Oh wow op Marktplaats van 500 tot over de 800 euri :O
Mja, dat vragen ze... maar verkoopt het ook? Je moet ook maar net iemand vinden die het wil hebben.

Het feit dat er een aantal op Marktplaats staan, geeft al aan dat de vraag niet enorm is. Heb hem zelf overigens ook, blijft het wel mooi design vinden eigenlijk.

• Exactor it
Nu black myth wukong helaas uitgespeeld is, ben ik aan minishoot adventures begonnen. Ik vimd bullethell spellen eigenlijk nooit leuk (omdat ik er slecht in ben) maar deze is tof (terwijl ik er slecht in ben)!
justifire schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:50:
[...]

Zat even te kijken maar een nieuwe Series X kost momenteel €699,- (Azerty) :o
Een PS5 Pro kost nieuw €749,- O-)
Ja echt absurd die prijzen, snap heel goed dat alles duurder is geworden maar alsnog gaat het nergens meer over. Gewoon bijna €200 duurder dan bij release... 8)7 en dat voor verouderde hardware!

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 14-03-2026 23:50 ]

G_Dragon schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:49:
[...]

Ja echt absurd die prijzen, snap heel goed dat alles duurder is geworden maar alsnog gaat het nergens meer over. Gewoon bijna €200 duurder dan bij release... 8)7 en dat voor verouderde hardware!
Als ik dan mijn tweede Series X aankoop terug zie :o (2023)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-PbbOtdKW6qE0e-FejlEH_9_xcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/swMIpBF5K0ECjLDqR5WKyq7W.jpg?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Beakzz
@G_Dragon Toch doorgezet en de eind credits rollen nu over het scherm. Echt vreemd hoe ze het echte einde “verstopt” hebben als een strangers mission, maar deze kan dan nu eindelijk van mijn shame lijstje af 😅

• EdwardK123
Exactor it schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:37:
Nu black myth wukong helaas uitgespeeld is, ben ik aan minishoot adventures begonnen. Ik vimd bullethell spellen eigenlijk nooit leuk (omdat ik er slecht in ben) maar deze is tof (terwijl ik er slecht in ben)!
Black Myth Wukong lijkt me nog steeds een bijzonder spel. Kwam op mij over als de "eerste" next-gen soulslike.

Hoe vond je m?
justifire schreef op zondag 15 maart 2026 @ 02:17:
[...]

Als ik dan mijn tweede Series X aankoop terug zie :o (2023)

[Afbeelding]
Ja sorry maar dan zijn de huidige prijzen toch echt belachelijk, zoals ik al zei; ik weet dat alles duurder is geworden maar dit slaat compleet de plank mis voor oudere Hardware...

Beakzz schreef op zondag 15 maart 2026 @ 02:44:
@G_Dragon Toch doorgezet en de eind credits rollen nu over het scherm. Echt vreemd hoe ze het echte einde “verstopt” hebben als een strangers mission, maar deze kan dan nu eindelijk van mijn shame lijstje af 😅
Hoppaa!! Dat vind ik super leuk om te horen, hoe vond je het eind? Want die raakte mij best wel de eerste keer dat ik hem ervaarde, en dan is deel twee nog zwaarder. Daar zijn serieus mensen om gestopt met spelen, wel zonde natuurlijk want het is nog steeds het mooiste spel ooit gemaakt :X

• Exactor it
EdwardK123 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 07:09:
[...]

Black Myth Wukong lijkt me nog steeds een bijzonder spel. Kwam op mij over als de "eerste" next-gen soulslike.

Hoe vond je m?
Is niet echt een soulslike imo. Je raakt niks kwijt als je dood gaat en het is vrij rechtlijnig qua waar je heen moet. Het is wel pittig tijdens de eerste keer dat je er doorheen gaat. En het is awesome. Je kunt best gave dingen doen met simpele mechanics.
En de games van deze week.

https://www.trueachieveme...-xbox-games-march-16-2026

Met Crimson Desert als de grootste titel. Benieuwd of het de hype van de afgelopen maanden / weken kan waar maken. Zelf ben ik niet heel enthousiast, maar dat komt meer door mijn open wereld moeheid.

——-

Zojuist de remake van Resident Evil 2 uitgespeeld. Was tof. Zag alleen dat je als je hem op 1.000 wilt zetten de game nog een keer of 6 mag uitspelen voor de speedruns en hardcore mode… dat gaat hem denk ik niet worden. Zeker niet op korte termijn. :)

[ Voor 30% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-03-2026 11:48 ]

• EdwardK123
uchiha tijntje schreef op zondag 15 maart 2026 @ 11:46:
Zojuist de remake van Resident Evil 2 uitgespeeld. Was tof. Zag alleen dat je als je hem op 1.000 wilt zetten de game nog een keer of 6 mag uitspelen voor de speedruns en hardcore mode… dat gaat hem denk ik niet worden. Zeker niet op korte termijn. :)
Cool. Hoe lang heb je erover gedaan? Staat ook nog op mijn lijstje maar ik ben niet zo'n horror fan en kijk niet uit naar
spoiler:
De Mr X die je stalkt
EdwardK123 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 12:21:
[...]

Cool. Hoe lang heb je erover gedaan? Staat ook nog op mijn lijstje maar ik ben niet zo'n horror fan en kijk niet uit naar
spoiler:
De Mr X die je stalkt
[...]
Uurtje of 10. Mr X is gelukkig niet van start tot finish. Had er in deze run gelukkig niet heel veel last van.

• MetalSonic
Zojuist Resident Evil 2 remake uitgespeeld met Leon.

Genoten van dit spel, in sommige dingen zie je wel qua verhaal etc dat het een oudere Resident Evil game is maar ergens kan ik dat wel waarderen. Qua presentatie super, qua gameplay echt survival horror. Dit heb ik onder de streep toch liever dan een Resident Evil game zoals deel 5 of 6 waarin je je af en toe een super hero voelt die toch wel alles kan killen.

Zoals de meeste weten heb je in Re2 remake te maken met Mister X. In eerste instantie vond ik het helemaal niks uiteindelijk kon ik het wel waarderen en kon ik beter met hem omgaan. De afgelopen Resident Evil games hadden ook figuren die je niet (meteen) kon killen en ja het heeft ook wel zijn charmes. Af en toe voelde het wel lame dan had je het gevoel dat hij altijd bij je in de buurt was. Ik weet hierdoor ook dat ik Re 3 maar niet moet spelen want daar is de mister X achtige monster nog veel erger.

Ik kan het spel ook nog uitspelen met Claire, misschien binnenkort eens proberen.

=======
Edit
Ook al kort 2de run gedaan met Clair, ja prima, die heeft blijkbaar minder item slots maar ik doe toch even een mini Resident Evil pauze.
=========

Nog wat pro's en cons:
Pros: Super presentatie qua grafische pracht, hoe vloeiend het loopt, puzzels, battles etc, echt vaak het gevoel dat je meot overleven

Cons: Ja lastige con en sommige zullen het er niet mee eens zijn maar toch ergerde ik mij af en toe aan de tank controls. En dan eigenlijk vooral in de boss battles. Het voelt gewoon frustrerend als er een boss op je af komt en je niet snel op zij kan stappen of dodgen of blokken. Uiteraard kan je zeggen dat het gamedesign is en je gewoon moet rennen mja ik wilde hem toch melden.

[ Voor 26% gewijzigd door MetalSonic op 15-03-2026 22:24 ]

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:51
Wat toevallig, ik zat gister naar de aftiteling te kijken van RE2 met Leon's story.
Was lang geleden dat ik deze gespeeld had en was weinig blijven hangen. Mister X was ook weer even wennen en kwam hem ook regelmatig tegen als ik hem niet verwachte.
Had uiteraard veel tijd verlies door zijn momenten maar uiteindelijk word je er handiger in.

Ben nu begonnen met RE3 maar misschien pak ik de sorry van Claire nog even tussendoor.

Heerlijke serie hoor.
Maandje terug beginnen met RE Village en helemaal hooked, vandaar besloten om de serie op te pakken.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:43
justifire schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:50:
[...]

Zat even te kijken maar een nieuwe Series X kost momenteel €699,- (Azerty) :o
Een PS5 Pro kost nieuw €749,- O-)
Ja bizar. Een reguliere PS5 disc is € 220 goedkoper dan een Series X. Microsoft heeft echt een hekel aan Xbox.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Pro-prutser schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:53:
[...]

Leuk man! Je bent wel consequent met je upgrades haha.

Als de nieuwe Xbox te pc-achtig wordt dan is dit misschien mijn laatste Xbox

Ik kwam ook in de verleiding om de PS5 Pro te kopen, maar ik heb er niet echt een goede reden voor, dus dat zal zeer waarschijnlijk hier ook niet gebeuren. Voor mij persoonlijk ontbreekt er een systemseller. In mijn geval dus niet de moeite waard.
offtopic:
Ja mijn og ps4 was zeer luidruchtig en ik wist dat ik op korte termijn naar een 4k tv ging dus die was logisch
de one s was de natuurlijke opvolger van de 360 en de one x was ook inderdaad voor de 4k en mijn kids gingen ook vaker met de console spelen dus eentje erbij kon geen kwaad ;)
series s was gewoon makkelijke te verkrijgen dan een x en het idee was om die te koppelen aan mijn monitor die ook 1440p is en daarnaast voor emus/dev mode spul.
Maar uiteindelijk wilde ik die x ook, wederom ook omdat kids er meer mee deden.
ps5 gekregen bij nieuw provider abbonement anders had ik denk ik nog niet in bezit gehad.
Ik kijk ook ernstig de kat uit de boom qua de volgende xbox. sowieso valt deze gen me erg tegen. Weinig games die mij aanspreken. En vooropgesteld dat is ook heel erg een me thing. Wat gedeeltelijk ook al de generatie ervoor van toepassing was.
offtopic:
Een ps6 komt er ook niet snel. Helemaal met die nieuwe dynamische prijs grappen van sony.

Denk het meeste waarschijnlijke nog een switch 2 word voor mij. En dan wellicht een pc videokaart upgrade. Mochten die ooit nog eens betaalbaar worden ;)

10 second ninja DONE

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

En de games van deze week.

https://www.trueachieveme...-xbox-games-march-16-2026

Met Crimson Desert als de grootste titel. Benieuwd of het de hype van de afgelopen maanden / weken kan waar maken. Zelf ben ik niet heel enthousiast, maar dat komt meer door mijn open wereld moeheid.

——-

Was nog benieuwd of je hem gespeeld had.
Ik afgelopen zaterdag met mijn zoon RE village gespeeld, nou ja, hij spelen ik en meedenken met gevechten, puzzles etc. Het grappige is dat na het begin het meer een actie game word dan echt een enge game, maar mogelijk is mijn visie wat vertroebelt door het niet zelf spelen :D

Zelf wel zin gekregen om ook meer met RE te doen, heb zelf re2 ook nog fysiek liggen en en re1 ook maar err dat was de og pc release uit de nineties, word lastig om die te spelen :P maar die heb ik ook nog digitaal en mogelijk ga ik lekker retro en die dan in ps1 of gamecube versie ook nog spelen. Even kijken wat het word. Maar eerst 'even' village afronden :S

10 second ninja DONE

uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 07:45:
Er komen voor mij veel kleine interessante titels uit de komende periode zeg zoals een paar uit deze trailers. :)

April en mei zitten flink vol.

En eind deze maand begint al een hels karwei met super meat boy 3d!

Voor die tijd Robocop even uitspelen denk ik.
Hoewel ik kleine titels ook altijd wel prima vind, heb ik om de zoveel tijd wel een grote titel nodig en ik merk dat dit voor mij toch wel ontbreekt de afgelopen maanden. Naast BF6 heb ik eigenlijk geen andere game meer aangeraakt waarbij ik echt het gevoel krijg iets bijzonders te spelen. Natuurlijk, mijn voorkeuren voor games zijn zo dat ik niet veel huidige games trek (heb weinig met monsters, met fantasy en horror), dus dan hou ik al sowieso minder over, maar het begint nu wel op te vallen dat er dan echt heel weinig meer overblijft van de big budget titels...

Martinspire - PC, PS5, XSX

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Afhankelijk van de specs van de nieuwe Xbox koop ik die, of ik bouw zelf een systeem en installeer de Xbox modus en zet die in de woonkamer...

https://tweakers.net/nieu...-windows-11-systemen.html

[ Voor 15% gewijzigd door kevlar01 op 16-03-2026 12:51 ]

Ben ook best wel open wereld moe, maar Crimson Desert wordt meer vergeleken met Dragon’s Dogma.
Vond DD2 echt geweldig dus ben in dat opzicht wel positief.

Echter verdomd de developer het om Xbox X|S of PS5 footage te tonen, dus pre-order voor nu maar geannuleerd.
Wacht de release wel even af voordat ze een Cyberpunkje doen.

• sewer
Martinspire schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 22:07:
[...]

Die heb ik toevallig in bezit, nu een paar weken (via buitenlandse site gekocht). Vond de andere G7 pro versies niet zo mooi, al heb ik verder ook niks met deze Zenless Zone Zero samenwerking, maar hij valt verder niet heel erg op. Wel prima controller, bepaalde zaken effe wennen maar gaat goed. Heb hem nu met de usb-stick in mn xbox zitten, maar ook gekoppeld aan mn PC (al moet je dat dan op een andere manier koppelen dan normaal bluetooth want die is vooral voor telefoons bedoelt en anders herkent ie hem niet goed op Windows). Zie ook mn review op Tweakers erover. Bouwkwaliteit voelt wel goed, hoop dat er nog wat meer frontjes beschikbaar komen, maar vooralsnog niet ontevreden.
Naar aanleiding van de discussie hier ook die gamesir g7 pro Zenless Zone Zero gekocht bij alibaba, en vandaag is die binnengekomen.
Een ding wat ik niet gegoogled krijg; kan je die alleen maar opladen op de dock met die 4 puntjes (mijn ervaring is dat zo'n systeem snel slecht contact maakt), of kun je hem ook opladen door direct een usb-kabel in de controller te duwen?

Of is die usb op de controller alleen voor bedraad spelen (en niet laden)?

• Exactor it
Martinspire schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:39:
[...]

Hoewel ik kleine titels ook altijd wel prima vind, heb ik om de zoveel tijd wel een grote titel nodig en ik merk dat dit voor mij toch wel ontbreekt de afgelopen maanden. Naast BF6 heb ik eigenlijk geen andere game meer aangeraakt waarbij ik echt het gevoel krijg iets bijzonders te spelen. Natuurlijk, mijn voorkeuren voor games zijn zo dat ik niet veel huidige games trek (heb weinig met monsters, met fantasy en horror), dus dan hou ik al sowieso minder over, maar het begint nu wel op te vallen dat er dan echt heel weinig meer overblijft van de big budget titels...
Ik raad je aan om fan van het genre extraction shooter te worden. Daar komen er wekelijks twaalf van uit volgens mij.

Goede FPS zijn de laatste jaren wat minder helaas. Ready or not is best cool. Spiritueel vervolg op de oude SWAT spellen. Geen arcade shooter zoals BF. Zit volgens mij in gamepass.

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:28
sewer schreef op maandag 16 maart 2026 @ 18:30:
[...]

Naar aanleiding van de discussie hier ook die gamesir g7 pro Zenless Zone Zero gekocht bij alibaba, en vandaag is die binnengekomen.
Een ding wat ik niet gegoogled krijg; kan je die alleen maar opladen op de dock met die 4 puntjes (mijn ervaring is dat zo'n systeem snel slecht contact maakt), of kun je hem ook opladen door direct een usb-kabel in de controller te duwen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzXVieaf8XyfmYeJG6lLoKQb9hg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MFnJA68LPSuVUZTgtbeIT9PD.png?f=fotoalbum_large

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:51

ilm

justifire schreef op maandag 16 maart 2026 @ 17:04:
[...]

Ben ook best wel open wereld moe, maar Crimson Desert wordt meer vergeleken met Dragon’s Dogma.
Vond DD2 echt geweldig dus ben in dat opzicht wel positief.

Echter verdomd de developer het om Xbox X|S of PS5 footage te tonen, dus pre-order voor nu maar geannuleerd.
Wacht de release wel even af voordat ze een Cyberpunkje doen.
Wilde zeggen dat Digital Foundry PS5 footage heeft. Maar volgens mij is dat de PS5 pro en inderdaad geen footage van de gewone console versies.

Dragons Dogma 1 gespeeld? Vooral de dlc is echt fantastisch.

• Pro-prutser
Sagat schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:24:
[...]
offtopic:
Ja mijn og ps4 was zeer luidruchtig en ik wist dat ik op korte termijn naar een 4k tv ging dus die was logisch
de one s was de natuurlijke opvolger van de 360 en de one x was ook inderdaad voor de 4k en mijn kids gingen ook vaker met de console spelen dus eentje erbij kon geen kwaad ;)
series s was gewoon makkelijke te verkrijgen dan een x en het idee was om die te koppelen aan mijn monitor die ook 1440p is en daarnaast voor emus/dev mode spul.
Maar uiteindelijk wilde ik die x ook, wederom ook omdat kids er meer mee deden.
ps5 gekregen bij nieuw provider abbonement anders had ik denk ik nog niet in bezit gehad.
Ik kijk ook ernstig de kat uit de boom qua de volgende xbox. sowieso valt deze gen me erg tegen. Weinig games die mij aanspreken. En vooropgesteld dat is ook heel erg een me thing. Wat gedeeltelijk ook al de generatie ervoor van toepassing was.
offtopic:
Een ps6 komt er ook niet snel. Helemaal met die nieuwe dynamische prijs grappen van sony.

Denk het meeste waarschijnlijke nog een switch 2 word voor mij. En dan wellicht een pc videokaart upgrade. Mochten die ooit nog eens betaalbaar worden ;)
Leuk om te lezen 😃 Zo heb je wel steeds nieuwe momenten gehad.

Het valt mij ook erg tegen. Het lijkt wel alsof ze inspiratieloos zijn geworden. Gelukkig zitten er nog wel een paar mooie pareltjes tussen én heel fijn wanneer deze multiplatform zijn. Bespaart weer een vrije HDMI-poort op de TV :p

Ik denk dat Sony daar wel van terugkomt die dynamische prijzen.

De Switch 2 heb ik ook in huis gehaald. Die vind ik altijd wel de moeite waard en die betere videokaart is voor mij ook een logische keuze als de volgende generatie consoles tegenvalt. Mijn huidige videokaart tovert veel mooier beeld dan de PS5 Pro dus voorlopig zit ik nog wel even goed, maar een upgrade zonder woekerprijzen is altijd welkom! :*)
sewer schreef op maandag 16 maart 2026 @ 18:30:
[...]

Volgens mij doet ie er ook mee opladen, maar de dock werkt hier al een paar maanden prima. Al heb ik wel de lichtstrip uitgezet want die vond ik te fel en te irritant (hij blijft pulseren bij het opladen, maar omdat dit even duurt zit je dus constant met iets bewegends in je ooghoek). Gezien de controller niet standaard aan gaat als je een USB-kabel erin zet, ga ik er vanuit dat ie er ook gewoon mee oplaad. Net de kabel erin gedaan, dus kijk zometeen wel even of ie 100% is :P
Exactor it schreef op maandag 16 maart 2026 @ 18:56:
[...]

Ik raad je aan om fan van het genre extraction shooter te worden. Daar komen er wekelijks twaalf van uit volgens mij.

Goede FPS zijn de laatste jaren wat minder helaas. Ready or not is best cool. Spiritueel vervolg op de oude SWAT spellen. Geen arcade shooter zoals BF. Zit volgens mij in gamepass.
Haha. Mja extraction shooters. Ik ben er eigenlijk wel klaar mee. Looten van gebouwen en stuff heb ik al wel genoeg gedaan in de BR games. Weet niet waarom iedereen het zo leuk blijft vinden om 80% van de tijd met looten bezig te zijn. In games als The Division had het in ieder geval nog direct nut want je kreeg stuff die je ook direct nodig had. Maar dat is in deze shooters dus niet zo. En dan kun je ook nog eens alles kwijtraken. En naast de BR games heb ik ook al in COD en andere games dit soort stuff gedaan. Prima, maar na een paar minuten ben ik het alweer beu.

Overigens heb ik nog best een breed gala aan genres die ik leuk vind, maar dat is helaas niet waar de gameindustrie mee bezig is. Wat mij betreft zijn ze echt veel brakke games aan het maken tegenwoordig, met hele saaie en niet-originele content. Veel herhaling en hoewel het er grafisch wel aardig uitziet, heeft het vaak totaal geen inhoud of is het meteen heel ver gezocht en/of zo ongeloofwaardig dat ze het alleen als "fantasy" kunnen verkopen met als kanttekening dat je het alleen begrijpt als je zwaar aan de drugs of alcohol bent bij het spelen.

Hoeveel saaie enemy AI ik wel niet zie tegenwoordig. Vijanden die gewoon direct naar je toe komen lopen. Die een herhalende move doen om schade te doen en als ze dat maar vaak genoeg doen, dan ben je dood. Of shooters waar je in 0.001ms (TTK) dood bent. Van die games die gemaakt worden voor Twitch, niet voor mensen die wat leuks willen doen. Enorm jammer.

Doe mij maar gewoon een lekkere game als James Bond die eraan zit te komen. Maar dat is dan momenteel ook echt de enige waar ik echt naar uitkijk samen met GTA (maar die komt pas veel later dit jaar)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Als je weinig met monsters, fantasy of horror hebt valt inderdaad een groot gedeelte af. Er zijn inderdaad niet heel veel grote games die binnen het “realistische” blijven. Dan kom je inderdaad op games uit als de nieuwe 007, of de recente Mafia game. Maar ook dat zijn games die je denk ik in een uurtje of 10/15 zult kunnen uitspelen, dus daar kun je niet heel lang mee zoet zijn.

Pagina: 1 ... 123 124 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties