• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:50
Ik vind het in z'n algemeen knettergek om nu een 900+ apparaat te gaan kopen die hardware technisch zo achterhaald is, voor 1 enkele game. Ja, de PC versie zal nog lang op zich moeten wachten, de next-gen consoles waarschijnlijk ook (en met dien prijs), maar misschien ben ik gewoon niet zo gevoelig meer voor de hele hype van GTA6. Heb nu veel games op de radar staan dit jaar dat als ik er nog geen 1 zou hebben, ik niet zo snel nieuwe zou kopen en op z'n best een tweedehands console (waar Xbox nu iets goedkoper lijkt te gaan, het heeft z'n voordelen de minder populaire te kopen :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51

On_E

Housemusic

GTA komt overal ter wereld om middernacht uit las ik, dus dat wordt op donderdagmiddag verhuizen naar Nieuw-Zeeland. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

On_E schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 17:56:
GTA komt overal ter wereld om middernacht uit las ik, dus dat wordt op donderdagmiddag verhuizen naar Nieuw-Zeeland. :)
Bedoel je niet woensdagmiddag? Want hij is donderdagochtend op 19 November al speelbaar in Nederland :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Danster75 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:08:
[...]

Niet vreemd als je naar de verkoopcijfers kijkt; PS5 heeft ~94 miljoen verkopen, Xbox S&X slechts 35,2. Daar zijn uiteraard diverse redenen voor die menigeen bekend zijn.
Qua prestatie van hardware zijn de Series X en de normale PS5 ook behoorlijk aan elkaar gewaagd, daar zal het niet aan liggen.
GTA6 zal ook verkopen van de PS5 Pro stimuleren aangezien hij daarop het beste zal presteren. In hoeverre dat het geval is moet nog blijken maar voor de nodige GTA enthousiastelingen met een niet te smalle beurs zal dat het platform of choice zijn om dit direct op te kunnen spelen.

De afgelopen maanden loopt de verhouding van verkopen helemaal scheef; voor elke verkochte Xbox Series verkoopt Sony ongeveer 7 PS5's, wereldwijd. Mogelijk ook aangewakkerd door de campagne van Rockstar die op de PS5 is gericht.
Bron: Video Game Charts, Game Sales, Top Sellers, Game Data - VGChartz

Ook is er amper nog een storepresentie van Xbox. Zelfs het icoontje van Consoles op de Tweakers Pricewatch is een PS5 Pro en wanneer je hieronder sorteert op 'meest bekeken' domineert Playstation met aan kop zelfs de PS5 Pro, aanvankelijk door veel mensen gezien als belachelijk geprijsd, daardoor verguisd maar nu wél erg interessant. Xbox is absoluut niet hot & happening in de ogen van het grote publiek.
Series X is wel iets sneller dan de PS5, zit beetje tussen PS5 en PS5 Pro in.

Hardware Specifications

CPU (Processor):

Both use eight-core AMD Zen 2 chips. The Xbox runs slightly faster at 3.8 GHz, while the PS5 runs at 3.5 GHz.

GPU (Graphics): The Xbox Series X features 12.15 teraflops of power. The PS5 features 10.28 teraflops. This gives Xbox an 18% raw compute advantage on paper.

Storage (SSD): The PS5 has a faster custom SSD with 5.5 GB/s raw speed. The Xbox SSD runs at 2.4 GB/s raw speed.

De PS5 Pro zit er weer stukje boven qua GPU, CPU niet echt:

PS5 Pro: Features an upgraded CPU boost up to 3.85 GHz and a stronger GPU with 16.7 teraflops.

IK denk dat een X helemaal niet zo’n slechte keuze is voor GTA6 tov de base PS5.

[ Voor 6% gewijzigd door Navi op 08-09-2026 20:59 ]

• Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:53
Navi schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 20:55:
[...]

Series X is wel iets sneller dan de PS5, zit beetje tussen PS5 en PS5 Pro in.

Hardware Specifications

CPU (Processor):

Both use eight-core AMD Zen 2 chips. The Xbox runs slightly faster at 3.8 GHz, while the PS5 runs at 3.5 GHz.

GPU (Graphics): The Xbox Series X features 12.15 teraflops of power. The PS5 features 10.28 teraflops. This gives Xbox an 18% raw compute advantage on paper.

Storage (SSD): The PS5 has a faster custom SSD with 5.5 GB/s raw speed. The Xbox SSD runs at 2.4 GB/s raw speed.

De PS5 Pro zit er weer stukje boven qua GPU, CPU niet echt:

PS5 Pro: Features an upgraded CPU boost up to 3.85 GHz and a stronger GPU with 16.7 teraflops.

IK denk dat een X helemaal niet zo’n slechte keuze is voor GTA6 tov de base PS5.
Inderdaad, op papier klopt dit.

In de praktijk echter, presteren multiplatform spellen vaak beter op de vanilla PS5 dan op de Xbox Series X. Bron: diverse analyses van o.a. Digital Foundry - YouTube

Toegegeven, het verschil is vaak meer meetbaar dan merkbaar maar de Series X presteert over het algemeen juist het minst van deze drie. In de praktijk is het:

Series S < Series X ≤ PS5 < PS5 Pro

[ Voor 4% gewijzigd door Danster75 op 08-09-2026 21:55 ]

Jullie zijn best laat met deze discussie. :)

• Danster75
.

[ Voor 99% gewijzigd door Danster75 op 08-09-2026 22:07 ]

• Danster75
Exactor it schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 21:54:
Jullie zijn best laat met deze discussie. :)
Klaarblijkelijk heerst dit misverstand nog steeds bij een enkeling na al die jaren ;)

• On_E

On_E

Housemusic

G_Dragon schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 19:02:
[...]

Bedoel je niet woensdagmiddag? Want hij is donderdagochtend op 19 November al speelbaar in Nederland :p
Haha ja dan zeker, had vrijdag release in mijn hoofd.

• ptheborg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:45
Kan niet wachten, 2 weekenden beta waren fantastisch.
Ben nu maar bezig met originele trilogie campaign weer te doorlopen en nu alle cogtags meteen te verzamelen om de tijd te doden.

• Danster75
SinergyX schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 17:32:
Ik vind het in z'n algemeen knettergek om nu een 900+ apparaat te gaan kopen die hardware technisch zo achterhaald is, voor 1 enkele game. Ja, de PC versie zal nog lang op zich moeten wachten, de next-gen consoles waarschijnlijk ook (en met dien prijs), maar misschien ben ik gewoon niet zo gevoelig meer voor de hele hype van GTA6. Heb nu veel games op de radar staan dit jaar dat als ik er nog geen 1 zou hebben, ik niet zo snel nieuwe zou kopen en op z'n best een tweedehands console (waar Xbox nu iets goedkoper lijkt te gaan, het heeft z'n voordelen de minder populaire te kopen :P).
Dit is inderdaad voor veel personen een flinke hoeveelheid geld. Voor anderen weer niet en ook al koop je het primair voor GTA6, er zijn genoeg andere spellen die je er ook prima op kan spelen.

Hoewel de hardware technisch achterhaald is zijn de prestaties hiervan nog altijd behoorlijk aardig. Voor consoles lijken diverse ontwikkelaars toch meer moeite in optimalisatie te stoppen dan voor een PC versie.
Als je geen behoefte hebt aan meer dan 60fps en niet het absoluut maximale in graphics vereist zien games op de XSX, PS5 en PS5 Pro er nog altijd erg goed uit.

Het is ook nog maar de vraag wat de kosten van een PC zijn die GTA6 wél stabiel op 60fps laat lopen.

Daarnaast zou ik ook geen keuze maken op basis van welke console "iets goedkoper lijkt te gaan" maar gewoon voor de console gaan die je graag wilt hebben. Die paar grijpstuivers verschil ben je een paar dagen later toch weer vergeten.

[ Voor 11% gewijzigd door Danster75 op 09-09-2026 16:33 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Bron: https://news.xbox.com/en-...-2026-console-features-3/ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjIv0lKRjNDGE6LOgZnmAmzfqFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QD35Fey8dA4Kp7pK1o2FPEQ3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5Kp_zqZIRol5ECQR28BLi0GzwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6obY6f530Qf9zucKWjabNX6d.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door MRE-Inc op 09-09-2026 18:49 ]

XBL: MRE Inc

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:05
G_Dragon schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:44:
Ik zie veel mensen een Playstation 5 halen voor Grand Theft Auto VI, maar hoor weinig over mensen die een Xbox Series X halen. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit verschil zo groot is, dus ga er dan stiekem vanuit dat het gewoon niet gepost word? :p
Ik heb me net voor de zomer hier gemeld. Voor de prijsverhoging ook een X gekocht. Met in het vooruitzicht GTA VI. Ondertussen even Maffia legends en tomb raider uit de sale meegepakt. Tomb raider legends trilogy was inderdaad een best vermakelijke game.

Denk dat ik ondanks dat het hier afgeraden werd nog even voor 13 euro de Test Drive Gold mee pak. Even met eigen ogen zien, heb me met de oude series kostelijk vermaakt. Gooi er wel wat ms punten tegaan. Ja jullie hebben me gewaarschuwd :9~

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:28

Format-C

Tracing Rays

SinergyX schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 17:32:
Las laatst ergens dat de PC versie dit keer wel eens iets sneller zou kunnen komen omdat GTA op de PC ook redelijk goed verkoopt en ze door "de hype" dan weer meer kunnen verkopen. (Het heeft oa ook te maken met het feit dat consoles momenteel erg duur zijn)

Edit:
https://www.xgn.nl/nieuws...k-veel-eerder-dan-gedacht
Tijdens de VGC-podcast zei Robinson dat hij denkt dat Rockstar de pc-versie naar voren kan halen. "Daar gaan wat geluiden over rond", legde hij uit, en voegde eraan toe dat deze "misschien eerder verschijnt dan sommige mensen verwachten

[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 09-09-2026 22:18 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Een Twitter bericht van KOJIMA:

As confirmed earlier through our official channels, in mid-June of this year, we unexpectedly received notice from PlayStation Studios that they would cancel the PHYSINT project. PHYSINT is an important project both to me personally and to KOJIMA PRODUCTIONS. Determined to keep the project alive, we have spent the last three months searching tirelessly for a new partner. In the course of seeking advice and pursuing negotiations with people across many fields, we found in XBOX a partner with whom we share a common vision for the future, and we have decided to team up with them once again. Please rest assured that development of PHYSINT, our genre-defining action-espionage title, is ongoing and will continue moving forward.
Videootje van de aankondiging 2 jaar geleden samen met mr. Hulst.

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-09-2026 08:04 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Sony ging physical media cancelen en raakte in de war met Physint? :+

Gamertag: FinrazielNL

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:40
Zag dit ook langskomen en dit is wel echt een dikke win voor Xbox hoor. Stel je nou voor dat na al die jaren OD en Physinth Xbox exclusives worden..?

Én ik hoop dat Death Stranding 2 dus heel snel op Xbox komt. Volgende week tijdens de Tokyo Game Show iets...?

• MRE-Inc

MRE-Inc

Schiet eens op @uchiha tijntje. Jij bent volgens mij de achievement hunter hier... :D Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2sJYUcmHW1N6BkPahEfVvpSXFlY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0NwkY4fMAuMU99iMvKzXQ5s.jpg?f=fotoalbum_large

MRE-Inc schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:45:
Schiet eens op @uchiha tijntje. Jij bent volgens mij de achievement hunter hier... :D

[Embed]

[Afbeelding]
Haha, kom ik maar aan met mijn schamele 785.000... :P

Helaas is door alle shovelware games met 5.000 GS in 5 minuten Gamerscore aan inflatie onderhevig. Die zouden ze wat mij betreft mogen weren uit de xbox store.

• MRE-Inc

MRE-Inc

uchiha tijntje schreef op donderdag 10 september 2026 @ 11:14:
[...]

Haha, kom ik maar aan met mijn schamele 785.000... :P

Helaas is door alle shovelware games met 5.000 GS in 5 minuten Gamerscore aan inflatie onderhevig. Die zouden ze wat mij betreft mogen weren uit de xbox store.
Oooh, ik moest echt opzoeken wat de term Shovelware betekende. Zag het idd in de comments voorbij komen. Welke games zijn dat dan ? Ik kijk niet zo vaak in de store aangezien ik alleen maar Battlefield 6 speel.

En ja, dan is het niet te vergelijken met normale games waar je een flink aantal uur in stopt om die op 100% te zetten. Als je de term game al mag gebruiken voor zulke shit.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:48
Ik weet nog dat Stallion83 jaren geleden als eerste 1 miljoen GS had gehaald. Kreeg toen van Microsoft volgens mij ook lifetime gratis Xbox Live Gold.
Maar ik zie dat hij ondertussen al ruimschoots is ingehaald door diverse personen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14:25
EdwardK123 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:45:
Zag dit ook langskomen en dit is wel echt een dikke win voor Xbox hoor. Stel je nou voor dat na al die jaren OD en Physinth Xbox exclusives worden..?

Én ik hoop dat Death Stranding 2 dus heel snel op Xbox komt. Volgende week tijdens de Tokyo Game Show iets...?
Dat valt nog te bezien, death stranding 2 was namelijk geen win. Hele dure game maar te weinig verkocht. Vandaar waarschijnlijk ook de keuze van sony om zich nu terug te trekken.

Koijima is geen automatisch win meer, heeft veel geld nodig om zijn ideeën te verwezenlijken en dat betaald zich dus niet automatisch uit.

Zal mij ook niet verbazen dat we over een jaar Xbox zich ook weer terugtrekt bijvoorbeeld. Lijkt mij dat die ook niet zitten te wachten op een money pit of dat de game juist tegenvalt omdat hij niet een blanco Check heeft gekregen. We gaan het met de tijd wel zien.
MRE-Inc schreef op donderdag 10 september 2026 @ 11:21:
[...]

Oooh, ik moest echt opzoeken wat de term Shovelware betekende. Zag het idd in de comments voorbij komen. Welke games zijn dat dan ? Ik kijk niet zo vaak in de store aangezien ik alleen maar Battlefield 6 speel.

En ja, dan is het niet te vergelijken met normale games waar je een flink aantal uur in stopt om die op 100% te zetten. Als je de term game al mag gebruiken voor zulke shit.
Een goed voorbeeld zijn alle games die meer dan 1 keer in de store voorkomt, namelijk een xbox one versie, een xbox series versie en een windows versie :P. Voor een paar euro heb je op die manier binnen een half uurtje zo 10K aan GS.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Raem schreef op donderdag 10 september 2026 @ 11:29:
Ik weet nog dat Stallion83 jaren geleden als eerste 1 miljoen GS had gehaald. Kreeg toen van Microsoft volgens mij ook lifetime gratis Xbox Live Gold.
Maar ik zie dat hij ondertussen al ruimschoots is ingehaald door diverse personen.
Klopt, was toen volgens mij ook live te volgen via een of andere stream. Ben wel benieuwd of die lifetime XBL Gold toen nog is omgezet naar de nieuwe abo's. XBL Gold bestaat eigenlijk niet meer en is met de komst van Gamepass abo's verdwenen.

• MRE-Inc

MRE-Inc

uchiha tijntje schreef op donderdag 10 september 2026 @ 11:56:
[...]

Een goed voorbeeld zijn alle games die meer dan 1 keer in de store voorkomt, namelijk een xbox one versie, een xbox series versie en een windows versie :P. Voor een paar euro heb je op die manier binnen een half uurtje zo 10K aan GS.
Kant en klare troep dus. Mag van mij lekker wegblijven uit de Store.

EdwardK123 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:45:

Death Stranding 2 is een game waar ik ook op wacht voor een release op de xbox. Deel 1 had een hele rare aantrekkingskracht op een of andere manier. Het verhaal vond ik niet zo boeiend, het vechten was vrij matig, maar het bouwen van de verbindingen was echt een soort van magische zen gameplay loop :).

Ik vond dat wel mooi omdat hij het haalde in de tijd dat dat echt bizar veel was omdat er geen games waren die echt alleen om achievements draaiden (buiten Avatar :) ). Hij ging nek aan nek met een andere dude aan het einde. Leverde wel wat leuke YouTube filmpjes op.

Tegenwoordig is de achievement high score lijst waardeloos omdat het echt alleen draait om rotzooi spellen kopen en uitspelen.

Dit uiteraard als iemand die achievements tof vindt. Ik snap dat er heel veel mensen 'voor hun plezier spelen'. :)
oohh.. gouden herinneringen, heb het live meegemaakt! Die vent heeft inmiddels 3.307.177G..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:44
uchiha tijntje schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:06:
[...]

Death Stranding 2 is een game waar ik ook op wacht voor een release op de xbox. Deel 1 had een hele rare aantrekkingskracht op een of andere manier. Het verhaal vond ik niet zo boeiend, het vechten was vrij matig, maar het bouwen van de verbindingen was echt een soort van magische zen gameplay loop :).
Deel 2 is een stuk minder. Meer actiegame geworden helaas.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Hier zitten wel een paar toffe titels tussen :)

• MRE-Inc

MRE-Inc

Exactor it schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:14:
[...]

Ik vond dat wel mooi omdat hij het haalde in de tijd dat dat echt bizar veel was omdat er geen games waren die echt alleen om achievements draaiden (buiten Avatar :) ). Hij ging nek aan nek met een andere dude aan het einde. Leverde wel wat leuke YouTube filmpjes op.

Tegenwoordig is de achievement high score lijst waardeloos omdat het echt alleen draait om rotzooi spellen kopen en uitspelen.

Dit uiteraard als iemand die achievements tof vindt. Ik snap dat er heel veel mensen 'voor hun plezier spelen'. :)
Vond in het verleden Achievements nog wel wat toevoegen mbt replay waarde. Tegenwoordig zitten er van die grind achievements in waar je soms 100+ uur voor moet grinden. Daar mag Microsoft wel eens wat aan gaan doen om een game op 1000GS te zetten.

Mijn moeilijkste achievement was Mile High Club van COD Modern Warfare 4. Dat je aan het einde door dat vliegtuig moest lopen en op het einde een headshot moest geven binnen een bepaalde tijd. Weet nog dat ik daar avonden mee bezig was en het gekke was dat toen ik een biertje teveel op had, het wel lukte.

Andere leuke achievement vond ik de Your Show Sucks achievement in dezelfde game. Gewoon de naam en wat je moest doen.

Mijn gamerscore blijft vaak een tijd steken op een bepaalde waarde. Wanneer er een nieuwe Battlefield uit is of bv een remaster van COD dan stijgt die weer wat. Die 100.000GS wil ik best wel halen, maar niet door van die shitty games te halen waarin je na 5 minuten 1000GS hebt. Games die nog op mijn lijstje staan om wat GS te sprokkelen zijn die 007 game van begin zomer, de laatste Lego Batman met DLC en verder eigenlijk niet zo veel. Die 100.000GS zal dus nog wel even duren. Zit nu ergens op 90.020 dacht ik.

Er is ooit nog een tijd geweest dat ik ongeveer hetzelfde GS had als @Exactor it :D

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

uchiha tijntje schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:06:
[...]

Op de 1 of andere manier was de "sfeer" van Death Stranding 1 heel erg goed. Heel erg eenzaam aanvoelend, en soort van beklemmend. En alsof je tegelijkertijd wordt opgejaagd. Ik vond het geweldig. :) (heb 2 (nog) niet gespeeld btw)

Edit: en grafisch was het trouwens ook geweldig! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 11-09-2026 11:15 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Exactor it schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:25:
En dat was Wuchang Fallen Feathers. Nu mag ik ook andere spellen spelen met de gamesir nonsense name elite pro wuchang special turbo g7 edition.

Wel een cool spel al is de moeilijkheidsgraad in new game plus wat raar. Sommige baasjes smelten weg terwijl andere heel veel moeilijker worden. Zo zat ik net een uur te vloeken op een tovenaar die me oneshotte terwijl ik level 230 ben met de best mogelijke armour tegen magic aan.

PS boys spelen dit spel in 30 uur uit overigens vanwege save manipulation. Ik deed er een keurige 90 uur over. :)
Na Mortal Shell 2 is mijn souls-like kampvuurtje weer aangewakkerd.
Wuchang terug opgepakt en nu ook op 1000GS :*)
Echt een toffe game maar toch net niet zo vet als met Eredrim en zijn Greatsword die de ledematen laat rondvliegen 🩸

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 22:41:
[...]

Na Mortal Shell 2 is mijn souls-like kampvuurtje weer aangewakkerd.
Wuchang terug opgepakt en nu ook op 1000GS :*)
Echt een toffe game maar toch net niet zo vet als met Eredrim en zijn Greatsword die de ledematen laat rondvliegen 🩸
Lekker bezig. Moet je, net als ik, ook nog eens terug naar Wo Lang? Dat was best een goed spel in mijn herinnering maar ik ben vanwege een glitch halverwege gestopt.

Eerst maar eens blood of the dawnwalker spelen. Voor het eerst in tijden fysiek een spel gekocht. Wat een herrie maakt de disc drive bij het installeren zeg.
Exactor it schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 08:12:
[...]

Lekker bezig. Moet je, net als ik, ook nog eens terug naar Wo Lang? Dat was best een goed spel in mijn herinnering maar ik ben vanwege een glitch halverwege gestopt.

Eerst maar eens blood of the dawnwalker spelen. Voor het eerst in tijden fysiek een spel gekocht. Wat een herrie maakt de disc drive bij het installeren zeg.
Wo Lang heb ik al uit (base game), lijkt qua gameplay inderdaad wel wat op Wuchang.
Ga The Erdtree dlc van Elden Ring weer een kans geven.
Zat vast bij de leeuwenbaas icm een vloedgolf aan nieuwe game releases.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

New Games for September 14 to 18:

• Aniimo (FTP) (GP)
• RuneScape: Dragonwilds (GP)
• TCG Card Shop Simulator 1.0 (GP)
• The Walking Dead: Streets of Survival
• NASCAR 26
• ENDLESS Legend 2
• EA SPORTS FC 27 Ultimate Edition
• Dune: Awakening (Deluxe & Ultimate Editions)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9IheELiKz7S1lSvhhPAS8gFdNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q4YRlycNSptwOX3aorG717Dg.jpg?f=fotoalbum_large
Ik ben heel benieuwd of Aniimo goed zal zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 12-09-2026 12:06 ]

Volgende maand komen echt hele toffe games in GP. :)

https://www.trueachieveme...es-confirmed-october-2026

Met Gears, Forever ago, Echo Weaver en the seance of black manor moet ik eens zien waar ik ergens de tijd vandaag kan halen. :) Gok dat Gears de hele maand opslokt. Maarja daarna tijd genoeg want niemand durft nog iets na oktober te releasen. :P

[ Voor 46% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-09-2026 12:18 ]

uchiha tijntje schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 12:14:
Volgende maand komen echt hele toffe games in GP. :)

https://www.trueachieveme...es-confirmed-october-2026

Met Gears, Forever ago, Echo Weaver en the seance of black manor moet ik eens zien waar ik ergens de tijd vandaag kan halen. :) Gok dat Gears de hele maand opslokt. Maarja daarna tijd genoeg want niemand durft nog iets na oktober te releasen. :P
Valor Mortis voor mij.
Ghostrunner x Sekiro, count me in! :9~

[ Voor 17% gewijzigd door justifire op 12-09-2026 13:59 ]

• On_E

On_E

Housemusic

Oh ja Endless Legend 2 ook nog. Met Transport Fever 3 einde van de maand erbij zitten strategie fans weer goed.

Ik ga ze iig allebei halen. :)

FC 27 zal hier ook wel gespeeld worden. Kan al niet meer winnen van de acht jarige hier in huis 🤣 Dat FUT ontwijken wordt wel erg lastig, zit heel erg verweven.
Gaan we niet The blood of the dawnwalker spelen?

Mijn grootste reden om rpgs halverwege te stoppen is dat je een schaap moet zoeken terwijl een grote draak de hele mensheid bedreigt. Dit spel is niet van die flauwekul. Gewoon een timer waarbinnen je het allemaal moet regelen.

En nog interessant ook qua verhaal (normaal reden twee om te kappen met een rpg)

• EdwardK123
Exactor it schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 19:43:
Gaan we niet The blood of the dawnwalker spelen?

Mijn grootste reden om rpgs halverwege te stoppen is dat je een schaap moet zoeken terwijl een grote draak de hele mensheid bedreigt. Dit spel is niet van die flauwekul. Gewoon een timer waarbinnen je het allemaal moet regelen.

En nog interessant ook qua verhaal (normaal reden twee om te kappen met een rpg)
Staat nog op mijn lijstje, maar eerst andere games nog spelen. De tijdslimiet deed me erg denken aan een old skool RPG, ik dacht Gothic vroeger maar dat bleek niet zo te zijn. Enfin, het leek me wel een vet concept!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5w_8e_IcloiBAyzEOcjj3Er0sc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YwJY9Up0XR3C26HESOTsATEw.jpg?f=fotoalbum_large

Ben heel benieuwd naar dit spel,

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:44
Die gamebedrijven zouden toch wel eens door moeten hebben dat dit nergens op slaat. Ten eerste snapt iedereen dat er ooit wel weer een nieuwe Diablo komt, ten tweede is een aankondiging voor over 4 jaar nutteloos. Doe het gewoon als Nintendo: max jaartje van te voren.
Benieuwd of team Xbox hier nou eens serieus wat mee gaat doen om het merk te versterken, of dat het wederom puur om de centen draait.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbcJTB6Gm7hD_p9AUsknU6CqCn8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/79IbDiigHUdwEcz0WJFmt03X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vYtS7yL31VnosshmmsVsQYscBMs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4tsqCv9H99K1yLhT9cq8oG7l.jpg?f=fotoalbum_large

justifire schreef op maandag 14 september 2026 @ 09:20:
Benieuwd of team Xbox hier nou eens serieus wat mee gaat doen om het merk te versterken, of dat het wederom puur om de centen draait.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het zegt denk ik wel iets dat ze dit soort samenwerkingen nu aan gaan, juist op het moment dat aan de andere kant flink hebben gesneden in first party studio's. De studio's die ze recent hebben gesloten / af hebben gestoten waren toch studio's die bekend staan om hun kleinere titels / doelgroep. Dat vind ik persoonlijk wel jammer, want ik kan wel genieten van dat soort games. Echter keuzes van bijvoorbeeld Double Fine voor Kiln zijn natuurlijk niet vol te houden en terecht dat ze daarop worden afgerekend. Nu zijn dit soort studio's weer onafhankelijk en dienen ze hun eigen broek weer op te houden. Misschien leidt dat weer tot nieuwe creatieve ideeën waarbij hopelijk wel gekeken wordt naar een bepaalde afzetmarkt.

Xbox wil denk ik in gaan zetten op de grote IP's die ze hebben en dat breder trekken dan enkel games (series, films, etc. Denk daarbij aan de Fallout serie en aangekondigde Diablo). Vandaar ook denk ik de recente aankondigen voor Diablo en Starcraft, ook al komen die pas in 29 en 30 uit.

Een game van Kojima, wat je er ook van vindt, heeft wel een bepaald imago wat best wel bij deze richting past. Wel zou ik het eens tijd vinden dat we wat meer van OD te zien gaan krijgen.

• EdwardK123
Met dit soort foto's zou je toch denken dat er wel iets van een update op Tokyo Game Show zal komen.. Toch?

Of ben ik de enige hier die mega ongeduldig is voor Death Stranding 2 op Xbox? O-)

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Als XBOX het slim aanpakt dan kunnen ze Sony een flinke klap uitdelen. Of flinke klappen. Te beginnen met een fysieke drive in de XBOX Helix.

Format-C schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:49:
Te beginnen met een fysieke drive in de XBOX Helix.
Daar moet je niet van uitgaan. Digitaal wordt / is de toekomst, en MS koos in 2013 al voor die richting, maar ze waren, zoals wel vaker bij nieuwe features, te vroeg. Het zou me ten zeerste verbazen als er een disc drive in de volgende generatie zit. Als dat enkel is om Sony een hak te zetten is het net zo sneu als dat debiele filmpje van Sony in 2013 met de disc die ze aan elkaar geven.

[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-09-2026 12:57 ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:43

sjaool

Every life should have 9 cats

uchiha tijntje schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:56:
[...]

Daar moet je niet van uitgaan. Digitaal wordt / is de toekomst, en MS koos in 2013 al voor die richting, maar ze waren, zoals wel vaker bij nieuwe features, te vroeg. Het zou me ten zeerste verbazen als er een disc drive in de volgende generatie zit. Als dat enkel is om Sony een hak te zetten is het net zo sneu als dat debiele filmpje van Sony in 2013 met de disc die ze aan elkaar geven.
Als die er niet in zit zal het hopelijk wel een optie worden om alsnog oudere games die niet omgezet kunnen worden alsnog te kunnen spelen.

"When you grow up your heart dies"

• hifigamefreak
  • Laatst online: 13:24

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Ook veel zin in. Ik denk alleen dat ik deze ga spelen in december. :) Gok dat deze niet in een week uit te spelen is. En 1 oktober is toch wel de deadline want Gears!

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-09-2026 16:49 ]

uchiha tijntje schreef op maandag 14 september 2026 @ 16:49:
[...]

Ook veel zin in. Ik denk alleen dat ik deze ga spelen in december. :) Gok dat deze niet in een week uit te spelen is. En 1 oktober is toch wel de deadline want Gears!
Kan niet echt meer warm worden van Gears, dus mooi de tijd voor Control, de backlog en misschien nog even Hellraiser.

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:30

R.G

Ik ben echt blij met xbox play anywhere, ik hoop dat alle toekomstige games play anywhere hebben dat is wel de toekomst, we gaan het zien.

Voor mij , is Xbox aan de winnende zijde en ze kunnen inderaad rake klappen gaan uitdelen aan Sony, ik verbaas mij echt enorm wat Sony allemaal doet, ik vind het ergste nog wel dat ze van mensen films gestolen hebben want ze kregen geen geld terug dat is gewoon diefstal wat die terms ook zeggen. is het dan huur?

Xbox heeft dit nog nooit gedaan en ook daar kan je films kopen en games die delisted worden krijg je refund van heb het meegemaakt.

Ik hoop dat GTA 6 play anywhere wordt.
Ik ben een groot liefhebber van 2D platform games en kan me goed vermaken met zelfs middelmatige platform games omdat ik het genre leuk vind, maar wat is Marsupilami 2 een waardeloze frustrerende game. De controls en de game mechanics van het wisselen van karakter zijn zo slecht zeer tricky en counter intuitive dat ik vaker doodga dan in de moeilijkste souls game. Echt een afrader en adviseer er om met een grote boog omheen te lopen in de store.

Alleen voor achievement / trophy masochisten

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-09-2026 23:02 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Admin Softe Goederen
uchiha tijntje schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:02:
Ik ben een groot liefhebber van 2D platform games en kan me goed vermaken met zelfs middelmatige platform games omdat ik het genre leuk vind, maar wat is Marsupilami 2 een waardeloze game. De controls en de game mechanics van het wisselen van karakter zijn zo slecht dat ik vaker doodga dan in de moeilijkste souls game. Echt een afrader en adviseer er om met een grote boog omheen te lopen in de store.
En toch ben je nog steeds aan het spelen :+

Xbox
Even the dark has a silver lining

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:48
Ik ben een groot liefhebber van 2D platform games en kan me goed vermaken met zelfs middelmatige platform games omdat ik het genre leuk vind, maar wat is Marsupilami 2 een waardeloze game. De controls en de game mechanics van het wisselen van karakter zijn zo slecht dat ik vaker doodga dan in de moeilijkste souls game. Echt een afrader en adviseer er om met een grote boog omheen te lopen in de store.
Wel zonde, want de eerste was best een leuke game.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Gelukkig zijn soulsgames niet moeilijk. Je moet het truukje van die ene baas leren.

Voor hetzelfde geld zeg je hier over twee dagen dat je 1000gs hebt en weer bezig bent met het volgende spel. :o

Wat wel moeilijk is? Blood of the dawnwalker. Vooral omdat het spel niet altijd zegt dat iets bedoeld is voor level dertig voordat je erin zit. :)
Exactor it schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:41:
[...]
Gelukkig zijn soulsgames niet moeilijk. Je moet het truukje van die ene baas leren.

Voor hetzelfde geld zeg je hier over twee dagen dat je 1000gs hebt en weer bezig bent met het volgende spel. :o

Wat wel moeilijk is? Blood of the dawnwalker. Vooral omdat het spel niet altijd zegt dat iets bedoeld is voor level dertig voordat je erin zit. :)
Ja nadeel is dat ik het ook niet kan hebben dat ik de controls van een platformer niet door krijg. :P

Dus wat @BM terecht constateert… ik heb er vandaag toch wel wat uurtjes eraan gespendeerd…. :+
en het begint een klein beetje te klikken.

In twee dagen ga ik echter niet alle levels halen zonder dood te gaan in combinatie met een door de game te bepalen tempo, maar je opmerking wat betreft Souls games is wel toepasselijk eigenlijk voor deze game. De levels vergen gewoon een ontzettend trial and error mindset. Indien je het level doorhebt is het prima te doen :P

Mijn vorige post was dan wellicht met een lichte frustratie geschreven…. :) Daarom even wat aangepast.

Bevalt Blood of the Dawnwalker verder goed?

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-09-2026 23:12 ]

Ben benieuwd naar de veranderingen en nieuwe content :)

uchiha tijntje schreef op maandag 14 september 2026 @ 22:40:
[...]

Ja nadeel is dat ik het ook niet kan hebben dat ik de controls van een platformer niet door krijg. :P

Dus wat @BM terecht constateert… ik heb er vandaag toch wel wat uurtjes eraan gespendeerd…. :+
en het begint een klein beetje te klikken.

In twee dagen ga ik echter niet alle levels halen zonder dood te gaan in combinatie met een door de game te bepalen tempo, maar je opmerking wat betreft Souls games is wel toepasselijk eigenlijk voor deze game. De levels vergen gewoon een ontzettend trial and error mindset. Indien je het level doorhebt is het prima te doen :P

Mijn vorige post was dan wellicht met een lichte frustratie geschreven…. :) Daarom even wat aangepast.

Bevalt Blood of the Dawnwalker verder goed?
Ja, bevalt heel goed. Combat is in de basis lekker pittig maar wel te doen als je goed leert blocken. De abilities die je unlocked zijn dikke prima. Wat vooral awesome is, is de tijdsdruk. Die is niet realtime, maar als je een missie of een upgrade doet tikt de tijd door. Dat zorgt ervoor dat je selectief moet zijn in wat je wel en niet doet. Want na dertig dagen is het klaar met het spel. En het verhaal is tot nu toe goed.

• EdwardK123
Zin in! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5TxuPu51ZsxySReiJ7qq4s33fY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VUZT43mpcyyZuicoVTQ4aVH0.jpg?f=fotoalbum_large

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Veel plezier! Ik haakte af bij het zien van beelden dat je van bovenaf speelt en het veel turn based is, en ja dat zeg ik als groot Pokémon fan :p

• bvnmss
  • Registratie: Januari 2020
Ook sporadisch op zoek naar een XSX vooral voor GTA. Had het nieuws rond consoles al een tijdje niet meer gevolgd en schrok van de huidige prijzen. In welke tijd leven wij dat oude hardware duurder wordt. :9

Zeker de tweedehandsmarkt die denkt dat hun console opeens goud waard is. Ze vergeten echter dat hun 2021 XSX: 5 jaar oud is, SSD/ventilator al redelijk wat slijtage hebben, geen garantie etc.

Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om meer dan hun eigen nieuwprijs te betalen voor een oude console. Dan wacht ik lekker tot ik een goede deal tegenkom.

• Misterxbee
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
bvnmss schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:30:
Ook sporadisch op zoek naar een XSX vooral voor GTA. Had het nieuws rond consoles al een tijdje niet meer gevolgd en schrok van de huidige prijzen. In welke tijd leven wij dat oude hardware duurder wordt. :9

Zeker de tweedehandsmarkt die denkt dat hun console opeens goud waard is. Ze vergeten echter dat hun 2021 XSX: 5 jaar oud is, SSD/ventilator al redelijk wat slijtage hebben, geen garantie etc.

Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om meer dan hun eigen nieuwprijs te betalen voor een oude console. Dan wacht ik lekker tot ik een goede deal tegenkom.
Hier had ik hetzelfde. En met geluk een XsX met 2 elite controllers voor 425 op de kop kunnen tikken.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:16
Er gaan geruchten dat vanaf februari / maart 2027 'day 1 releases' niet meer naar Game Pass Ultimate komen. Als dat het geval is voel ik mij wel zwaar bekocht met nog 2,5 jaar abonnement te gaan. Een beetje zoals Premium nu is, maximaal 1 jaar of nog veel later. Alles zodat mensen nieuwe games toch vooral kopen uit FOMO. Dan zouden we Spyro waarschijnlijk nog even moeten missen..

https://www.purexbox.com/...ing-major-changes-in-2027

[ Voor 30% gewijzigd door Deezers op 15-09-2026 17:20 ]

Deezers schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 17:08:
Er gaan geruchten dat vanaf februari / maart 2027 'day 1 releases' niet meer naar Game Pass Ultimate komen. Als dat het geval is voel ik mij wel zwaar bekocht met nog 2,5 jaar abonnement te gaan. Een beetje zoals Premium nu is, maximaal 1 jaar of nog veel later. Alles zodat mensen nieuwe games toch vooral kopen uit FOMO. Dan zouden we Spyro waarschijnlijk nog even moeten missen..

Er staat niets voor niets onder. Take with a massive pinch of salt.

• EdwardK123
G_Dragon schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 10:26:
[...]

Veel plezier! Ik haakte af bij het zien van beelden dat je van bovenaf speelt en het veel turn based is, en ja dat zeg ik als groot Pokémon fan :p
Heb er vandaag zo'n 2,5 uur in zitten. Heel vet! En leuke gameplay loop ook waarin je keuzes in missies maakt en tussendoor upgrades doet. Smaakt naar veel meer :D

Dat zou zonde zijn. Had het hier vorige week ook met een maatje over. Er komt tegenwoordig zoveel vets uit (en waarschijnlijk heb je ondertussen al zoveel verzameld) dat je pakweg het geld uit dit soort services er niet meer uithaalt. Ik heb in ieder geval tot november 2027 nog Game Pass Ultimate, en dan is het ook goed geweest.
EdwardK123 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 17:50:
[...]

Heb er vandaag zo'n 2,5 uur in zitten. Heel vet! En leuke gameplay loop ook waarin je keuzes in missies maakt en tussendoor upgrades doet. Smaakt naar veel meer :D

[...]

Dat zou zonde zijn. Had het hier vorige week ook met een maatje over. Er komt tegenwoordig zoveel vets uit (en waarschijnlijk heb je ondertussen al zoveel verzameld) dat je pakweg het geld uit dit soort services er niet meer uithaalt. Ik heb in ieder geval tot november 2027 nog Game Pass Ultimate, en dan is het ook goed geweest.
Klinkt goed, heel veel speelplezier! :)

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 15-09-2026 20:40 ]

Nvm was in de war
offtopic:
Dacht dat het over Aniimo ging

[ Voor 134% gewijzigd door G_Dragon op 15-09-2026 20:40 ]

• bvnmss
  • Registratie: Januari 2020
Misterxbee schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:32:
[...]

Hier had ik hetzelfde. En met geluk een XsX met 2 elite controllers voor 425 op de kop kunnen tikken.
Prima prijs, zonder garantie neem ik aan?
Kan niet wachten tot ik vrij ben,

• Misterxbee
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
bvnmss schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:25:
[...]

Prima prijs, zonder garantie neem ik aan?
Ja geen garantie maar uiteraard wel getest bij ophalen!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Ik kan me niet voorstellen dat Xbox dit zou doen. Dat zou Game Pass de nek omdraaien toch?
  • Xbox Game Pass will drop "day 1 new games releasing on the service" in early 2027
  • Cloud streaming will be removed from Game Pass (new $5.99 option for 24 hours will be introduced)
  • Xbox Game Pass Family Plan will be introduced for $5.99 per-month
  • Online multiplayer alone will cost $10.99 per-month
  • Game Pass with ads will cost $12.99 per-month
  • Some kind of "Game Pass library" & online MP option will be $14.99
  • Game Pass without ads will cost $19.99 per-month or $239.99 annually
Voorheen kreeg je Game Pass Ultimate met "Day 1" games en onbeperkt Cloud Gaming voor $22.99 per maand. In de nieuwe situatie heb je geen "Day 1" games meer en wordt Cloud Gaming beperkt tot 15 uur per maand voor $19.99.

Dan ga je van 'de beste deal in gaming' naar de 'slechtste deal in gaming'. Ik zie dit echt niet gebeuren.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

Pagina: 1 ... 143 144 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Alles met betrekking de beschikbaarheid en levertijden van de Xbox Series X|S: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties