Een optie was en is om een keer een maandje GP te nemen en hem dan te spelen, maar ik heb nu nog nso en ps plus dus geloof het nog wel even.
-----
En dan gelijk inhakend op de gamepass discussie. Ja initieel was gp dusdanig veel bang voor buck dat het zelfs voor een casual speler gewoon prima was (helemaal met de kortingen die er vroeger waren).. Denk nu dat het alleen zinnig is voor iemand die veel gamed. (genoeg voorbeelden hier) en die een brede smaak heeft. Anders (zoals ik nu van plan ben) gewoon van tijd tot tijd aanzetten en wat zaken spelen en dan klaar. Kun je gewoon per maand bepalen of het nog de moeite waard is.
Ook zou ik het zelf fijn vinden als zou worden ala tv tegenwoordig is, dat je gewoon zou kunnen kiezen per genre wat je wel en niet wil, dan kan je het net zo duur/goedkoop en/of simpel en uitgebreid maken als je zelf wil!
Verder bedoel ik met "zwaar" dat zeer duidelijk voelbaar is naar welke richting je met de vierpuntdruktoets beweegt. Met mijn huidige controllers is het gewoon niet heel goed voelbaar, waardoor je in hectische momenten te snel een foutje maakt en dat is frustrerend omdat je wel weet dat je naar rechts of rechtsboven of rechtsbeneden moet, maar dus niet 100% goed herleidbaar is.
Ik denk dat ik snap wat je zegt, maar het is niet iets wat ik zelf ervaar.
Maar hmm de default series x pad is 'clicky'. Mijn m30 is dat niet, voelt meer als de one controllers.
(gelukkig wel veel fijner om mee te spelen, want voor mij was de series controller de eerste waar ik niet helemaal gek van werd en met een standaard pad kon ik op de one en ook 360 dus echt niet 'mijn' genres spelen).
Ik vermoed wel dat zo'n leverless stick, qua beleving meer richting een clicky dpad gaat dan een ouderwetse (volgens mij beetje bekend als 'rubberen membraam' onder de dpad. Maar zou gewoon kijken of je tweakers in de buurt hebt waar je wellicht iets mag testen.