✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
- G_Dragon
- Registratie: April 2007
- Nu online
Whatever you do, do it well.
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- Microsoft Xbox Series X
- Microsoft Xbox Series S
- WD Black
- Microsoft Xbox Elite Wireless Controller Series 2
- Seagate Storage Expansion Card voor Xbox Series X|S
- WD_Black C50 Expansion Card for Xbox
- Microsoft Xbox Series S 1TB
- Game-accessoires
- WD
- Microsoft Xbox Wireless Controller (2020)
- Consoles
- Gamecontrollers
- G_Dragon
- Nu online
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Die tweede is wel handig, die laat zien hoe je reward points kunt verdienen!G_Dragon schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 20:18:
En een paar nieuwe trailers vanuit Xbox zelf;
[YouTube: Benefits with Xbox Game Pass]
[YouTube: Play, earn, redeem, repeat with Xbox Game Pass Rewards]
- G_Dragon
- Nu online
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Dat weten we inmiddels toch wel?Exactor it schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 20:26:
[...]
Die tweede is wel handig, die laat zien hoe je reward points kunt verdienen!
Ik moet nog eventjes doorsparen maar heb bijna Grand Theft Auto VI gratis
[ Voor 62% gewijzigd door G_Dragon op 17-02-2026 20:41 ]
'gratis'. Na al jouw geklik, dat alles duurder maakt voor iedereen (waarom geeft MS je per klik 0,03 cent? Omdat ze zelf 1 cent verdienen aan de advertenties die je wel of niet ziet), inclusief de maker van het spel maar ook alle andere producten die jij en anderen kopen, is gratis niet het woord dat ik zou kiezen.G_Dragon schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 20:39:
[...]
Dat weten we inmiddels toch wel?
Ik moet nog eventjes doorsparen maar heb bijna Grand Theft Auto VI gratis![]()
[Afbeelding]
Sorry voor de rant maar ook weer niet. Dit soort rewards programma's zijn slecht voor consumenten en producenten. De enige winnaar hier is MS en mogelijk een tussenliggende ad verkoper. Je zou zelf per uur meer verdienen door douwe egberts zegels te verzamelen via de buurtkrant en briefjes bij de supermarkt en de theedoeken te verkopen op marktplaats.
[ Voor 18% gewijzigd door Exactor it op 17-02-2026 21:16 ]
Heb dat ook wel een beetje hoor. Er komen nieuwe games bij waar ik denk van "hey tof, die wil ik wel oppakken". Alleen kosten ze zoveel tijd (wil ze wel helemaal uitspelen)Beakzz schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:17:
[...]
GP begint bij mij steeds meer een service te worden die mij laat zien wat ik allemaal kan spelen, maar waar niet aan toe kom. En dat is mijn eigen schuld, want ik kies zelf om andere games te spelen. Meestal AA of Indie games op Steam die ik helemaal niet aan zie komen, een racesim of een "never ending game" run.
Ik laat het aan het einde van het jaar dan ook gewoon aflopen en dan koop ik de games die ik echt wil spelen (doe ik nu ook nog steeds). Online speel ik ook helemaal niet op de Series X dus daar heb ik ook geen abo voor nodig.
Het is niet dat ik er helemaal geen gebruik van maak hoor, maar ik ben ook geen fan van het gevoel een game te "moeten" spelen voor het weer van de service verdwijnt. Niks aan te merken op de kwaliteit van de service trouwens. Het werkt gewoon niet bij mij. Ik heb al genoeg keuze-paralyse bij de games die gekocht heb
Bijv.
The Outer Worlds 2
Avowed
KCD 1 (en later ook nog deel 2)
etc.
Zit zelf rond de 48k punten nu, maar wat bedoel je met “per klik” ? Ik heb de punten puur door het spelen van spellen, welke advertenties bedoel je? Degene die je op het homescreen krijgt? En verder natuurlijk wat punten door het gebruiken van de app, dagelijks een potje Jewel, en 4 (en laterExactor it schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:12:
[...]
'gratis'. Na al jouw geklik, dat alles duurder maakt voor iedereen (waarom geeft MS je per klik 0,03 cent? Omdat ze zelf 1 cent verdienen aan de advertenties die je wel of niet ziet), inclusief de maker van het spel maar ook alle andere producten die jij en anderen kopen, is gratis niet het woord dat ik zou kiezen.
Sorry voor de rant maar ook weer niet. Dit soort rewards programma's zijn slecht voor consumenten en producenten. De enige winnaar hier is MS en mogelijk een tussenliggende ad verkoper. Je zou zelf per uur meer verdienen door douwe egberts zegels te verzamelen via de buurtkrant en briefjes bij de supermarkt en de theedoeken te verkopen op marktplaats.
[ Voor 6% gewijzigd door Tommy-D op 18-02-2026 09:50 ]
https://www.amazon.nl/ASU...aikiri%2Caps%2C113&sr=8-1
- justifire
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 17:17
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft
- Consoles
Keek hier naar uit, totdat ik er achter kwam dat er geen native Xbox app voor is gemaakt.Silversin schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:06:
De Raikiri 2 is eindelijk te koop. Met als levering op 29 augustus![]()
https://www.amazon.nl/ASU...aikiri%2Caps%2C113&sr=8-1
Moet je dus telkens alles aanpassen via een webbrowser, en jawel dat wordt dus weer niet ondersteund door iOS of Android
Onbegrijpelijk voor een Official Xbox Certified accessoire…
Hopelijk laat de 8BitDo niet als te lang meer op zich wachten 🤞🏼
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik heb deze in bestelling staan:justifire schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:42:
[...]
Keek hier naar uit, totdat ik er achter kwam dat er geen native Xbox app voor is gemaakt.
Moet je dus telkens alles aanpassen via een webbrowser, en jawel dat wordt dus weer niet ondersteund door iOS of Android![]()
Onbegrijpelijk voor een Official Xbox Certified accessoire…
Hopelijk laat de 8BitDo niet als te lang meer op zich wachten 🤞🏼
https://gamesir.com/produ...UWgcxl-NqEnLpufEvRgQtGPlY
GameSir G7 Pro Zenless Zone Zero Edition Wireless Controller for Xbox, PC & Android
- Officiële samenwerking tussen GameSir en Zenless Zone Zero: De draadloze Xbox-controller van GameSir en HoYoverse biedt nauwkeurige bediening en een doorschijnend ontwerp, geïnspireerd op gamepersonages.
- Officieel gelicenseerde draadloze controller voor Xbox: Deze draadloze controller voor Xbox beschikt over een 2,4G draadloze verbinding en activeert de Xbox-console met één druk op de knop, waardoor je kunt genieten van snelle, betrouwbare gameplay en moeiteloze console-activering.
- Drievoudige connectiviteit - 2,4 GHz draadloos en bedraad voor Xbox-consoles en pc; Bluetooth 5.3 voor Android
- GameSir Mag-Res™ TMR-joysticks: soepele bediening en een ultralange levensduur.
- Analoge Hall-effect triggers, met klikkende Micro Switch triggerstops
- Ingebouwde gyroscoop met kaartfunctie (alleen voor pc)
- Vier programmeerbare knoppen voor verbeterde, gepersonaliseerde bediening.
- 1000Hz pollingfrequentie op pc via zowel bekabelde als 2,4G-verbindingen
- Optische microschakelaar ABXY en mechanische microschakelaar D-pad
- Driedelige, magnetisch verwisselbare frontplaat en extra D-pads voor gratis personalisatie.
- Vier trilmotoren voor realistische en meeslepende haptische feedback.
- Slim laadstation met automatische start-stopfunctie
- 3,5 mm audio, ondersteund via zowel een bedrade als een 2,4G draadloze verbinding.
- Volledige aanpassing via de GameSir Nexus-app

Via Alibaba was ie 99 euro, moet er wel een paar weken op wachten helaas.
Lol, wut.
Dan wordt het een Gamesir. Wtf, hoe kan je geen app hebben voor het platform waarvoor je de accesoire uitbrengt?
Hoe was het verzonden? In een stevige verzenddoos of in een zak?
Omdat het in NL niet te krijgen is zijn we maar aan het kijken naar andere mogelijkheden.
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 12:50
Niet meer een Xbox, maar wel met de Switch OLED Zelda Editie, was goed stevig verpakt in een normale doos. Omdat er natuurlijk speling in zat, was dit wel ogpevuld met dat karton papier zeg maar. Er was zelfs nog een prijsdaling, dat verschil heb ik netjes en zonder problemen terug gekregen. Kan dus niks slechts zeggen over de Duitse Amazon kwa verzending.joey82 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:18:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het kopen van een series x bij de duitse amazon?
Hoe was het verzonden? In een stevige verzenddoos of in een zak?
Omdat het in NL niet te krijgen is zijn we maar aan het kijken naar andere mogelijkheden.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Werd het bezorgd door dhl? Pakket niet beschadigd?Linksquest schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:42:
[...]
Niet meer een Xbox, maar wel met de Switch OLED Zelda Editie, was goed stevig verpakt in een normale doos. Omdat er natuurlijk speling in zat, was dit wel ogpevuld met dat karton papier zeg maar. Er was zelfs nog een prijsdaling, dat verschil heb ik netjes en zonder problemen terug gekregen. Kan dus niks slechts zeggen over de Duitse Amazon kwa verzending.
Ik heb altijd gedoe met dhl ( beschadigde paketten )
Heb je ook enig idee hoelang de garantie is?
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft
- Consoles
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Voor mij een game pc, maar die heb ik al staan naast mijn series x, eigenlijk speel ik bijna alleen maar op game pc dan op de xbox, deze generatie consoles valt mij echt tegen, een hoop spelen draaien niet fatsoenlijk op 60fps of zien er gewoon minder uit dan op de PC, 30fps trek ik echt niet meer, daar word ik misselijk van, vandaar dat ik een game pc heb gebouwd, ik had eerst alleen een xbox series x, speel alleen spellen op de xbox die 60fps halen en er grafisch nog goed uit zien, voor de exclusive games hoef je ook geen console meer te kopen tegenwoordig, alles wat ik leuk vind is op de PC te spelen.austin_77 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 17:21:
Gewoon eens even hier polsen:
Stel je hebt zoals ik vanaf day one een series X en deze gaat om een of andere reden kapot. Wat zouden jullie dan doen; ‘nieuwe series X aanschaffen’, ROG Ally X aanschaffen, gaming laptop aanschaffen of ondertussen via cloud gamen en afwachten tot nieuwe Xbox eraan komt?
Aanvullend: ik heb verder alles Apple; macbook, iphone, ipad. Dus geen gaminglaptop of iets dergelijks.
Begrijp me goed, mijn series X snort prima, maar vroeg het me gewoon eens af en ben benieuwd hoe jullie hier in staan.
- uchiha tijntje
- Registratie: Juni 2001
- Nu online
Seriously.... (gow 2 mp sux)
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
Zag het net idd. Gelukkig nu maar een maandje….
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
- Linksquest
Was inderdaad gewoon met DHL, en niks beschadigd.joey82 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:45:
[...]
Werd het bezorgd door dhl? Pakket niet beschadigd?
Heb je ook enig idee hoelang de garantie is?
Die heb ik toevallig in bezit, nu een paar weken (via buitenlandse site gekocht). Vond de andere G7 pro versies niet zo mooi, al heb ik verder ook niks met deze Zenless Zone Zero samenwerking, maar hij valt verder niet heel erg op. Wel prima controller, bepaalde zaken effe wennen maar gaat goed. Heb hem nu met de usb-stick in mn xbox zitten, maar ook gekoppeld aan mn PC (al moet je dat dan op een andere manier koppelen dan normaal bluetooth want die is vooral voor telefoons bedoelt en anders herkent ie hem niet goed op Windows). Zie ook mn review op Tweakers erover. Bouwkwaliteit voelt wel goed, hoop dat er nog wat meer frontjes beschikbaar komen, maar vooralsnog niet ontevreden.kevlar01 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:28:
[...]
Ik heb deze in bestelling staan:
https://gamesir.com/produ...UWgcxl-NqEnLpufEvRgQtGPlY
GameSir G7 Pro Zenless Zone Zero Edition Wireless Controller for Xbox, PC & Android[Afbeelding]
- Officiële samenwerking tussen GameSir en Zenless Zone Zero: De draadloze Xbox-controller van GameSir en HoYoverse biedt nauwkeurige bediening en een doorschijnend ontwerp, geïnspireerd op gamepersonages.
- Officieel gelicenseerde draadloze controller voor Xbox: Deze draadloze controller voor Xbox beschikt over een 2,4G draadloze verbinding en activeert de Xbox-console met één druk op de knop, waardoor je kunt genieten van snelle, betrouwbare gameplay en moeiteloze console-activering.
- Drievoudige connectiviteit - 2,4 GHz draadloos en bedraad voor Xbox-consoles en pc; Bluetooth 5.3 voor Android
- GameSir Mag-Res™ TMR-joysticks: soepele bediening en een ultralange levensduur.
- Analoge Hall-effect triggers, met klikkende Micro Switch triggerstops
- Ingebouwde gyroscoop met kaartfunctie (alleen voor pc)
- Vier programmeerbare knoppen voor verbeterde, gepersonaliseerde bediening.
- 1000Hz pollingfrequentie op pc via zowel bekabelde als 2,4G-verbindingen
- Optische microschakelaar ABXY en mechanische microschakelaar D-pad
- Driedelige, magnetisch verwisselbare frontplaat en extra D-pads voor gratis personalisatie.
- Vier trilmotoren voor realistische en meeslepende haptische feedback.
- Slim laadstation met automatische start-stopfunctie
- 3,5 mm audio, ondersteund via zowel een bedrade als een 2,4G draadloze verbinding.
- Volledige aanpassing via de GameSir Nexus-app
Via Alibaba was ie 99 euro, moet er wel een paar weken op wachten helaas.
Zijn deze controllers zoveel beter als Xbox elite controller of is er een andere reden om deze te nemen (Asking for a friend)?Die heb ik toevallig in bezit, nu een paar weken (via buitenlandse site gekocht). Vond de andere G7 pro versies niet zo mooi, al heb ik verder ook niks met deze Zenless Zone Zero samenwerking, maar hij valt verder niet heel erg op. Wel prima controller, bepaalde zaken effe wennen maar gaat goed. Heb hem nu met de usb-stick in mn xbox zitten, maar ook gekoppeld aan mn PC (al moet je dat dan op een andere manier koppelen dan normaal bluetooth want die is vooral voor telefoons bedoelt en anders herkent ie hem niet goed op Windows). Zie ook mn review op Tweakers erover. Bouwkwaliteit voelt wel goed, hoop dat er nog wat meer frontjes beschikbaar komen, maar vooralsnog niet ontevreden.
Xbox: Virgo Mossel
Nice, zal je review ook even checken.Martinspire schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 22:07:
[...]
Die heb ik toevallig in bezit, nu een paar weken (via buitenlandse site gekocht). Vond de andere G7 pro versies niet zo mooi, al heb ik verder ook niks met deze Zenless Zone Zero samenwerking, maar hij valt verder niet heel erg op. Wel prima controller, bepaalde zaken effe wennen maar gaat goed. Heb hem nu met de usb-stick in mn xbox zitten, maar ook gekoppeld aan mn PC (al moet je dat dan op een andere manier koppelen dan normaal bluetooth want die is vooral voor telefoons bedoelt en anders herkent ie hem niet goed op Windows). Zie ook mn review op Tweakers erover. Bouwkwaliteit voelt wel goed, hoop dat er nog wat meer frontjes beschikbaar komen, maar vooralsnog niet ontevreden.
Heb zelf ook niet perse iets met de Zenless Zone Zero franchise, maar vond deze controller er wel tof uitzien, en hij is draadloos. Ik heb zelf al de bekabelde G7, en de 'muisklik' knopjes moest ik ook even aan wennen. De sticks zijn wel top. Ik had begrepen dat de Wuchang versie problemen had met de D-pad (wat losjes), en dat het bij deze versie opgelost is door de fabrikant.
Ze hebben hall effect sticks (dus geen stick drift), en zijn ook programmeerbaar als je wilt.Hier een vergelijk met de G7 vs de Raikiri 2VirgoMossel schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 07:41:
[...]
Zijn deze controllers zoveel beter als Xbox elite controller of is er een andere reden om deze te nemen (Asking for a friend)?
[ Voor 16% gewijzigd door kevlar01 op 19-02-2026 10:30 ]
Dat ligt meestal voornamelijk aan je bezorger of lokale depot. Ik laat mijn (Amazon) DHL pakketten altijd bezorgen bij een servicepunt, want die zit bij mijn werk op de hoek, dus kan ik het na werk afhalen, overdag is er toch niemand thuis. Pakketten zien er meestal perfect uit, in ieder geval nog nooit beschadigde inhoud gehad.joey82 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:45:
[...]
Werd het bezorgd door dhl? Pakket niet beschadigd?
Bij mijn vorige PostNL bezorger kwamen pakketten vaak verfrommeld aan. Inmiddels andere bezorger en gaat alles goed.
[ Voor 3% gewijzigd door Powder Toastman op 19-02-2026 10:30 ]
- G_Dragon
- Nu online
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft
- Consoles
Xbox elite controllers hebben de duurzaamheid alsof ze van papier gemaakt zijn... en dat is wat de bumpers betreft ook praktisch zo. Echt, als je die bumpers vervangt dan zie je wat een absurd dun stukje materiaal het allemaal van af hangt. Dat breekt uiteindelijk iedere keer en dan zijn de bumpers weer kapot. Ik heb zelf een elite v1 er voor gerepareerd, een v2 laten vervangen/repareren onder garantie (al was dat geloof ik vooral problemen met de facebuttons die niet altijd goed registreerden, ik viel in Control uit de lucht daardoor...) en ik gebruik ze tegenwoordig vrijwel niet meer (heb een gamesir cyclone v2 voor mijn pc die ik fijner vind) maar heb de blauwe die ik een keer gekocht heb want... blauw...VirgoMossel schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 07:41:
[...]
Zijn deze controllers zoveel beter als Xbox elite controller of is er een andere reden om deze te nemen (Asking for a friend)?
Verder is ook de microswitch triggerstop een erg fijne functie om te hebben. Daarmee veranderen de triggers echt in klikkende knopjes ipv alleen maar minder ver in kunnen drukken zoals op de elite controllers.
Wel blijf ik de hendeltjes achterop van de elite controllers de beste oplossing vinden die ik ervaren heb en ook het makkelijk magnetisch kunnen wisselen van de sticks is fijn. Maar vooral door hoe snel ze stuk gaan hoef ik er nooit meer een. Dat en het feit dat de draadloze verbinding bij mij onbetrouwbaar is (ik woon in een appartement met een heel vol draadloos spectrum met alle buren overal... maar mijn gamesir cyclone v2 verliest de verbinding zo goed als nooit)
Gamertag: FinrazielNL
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft
- Consoles
- uchiha tijntje
- Nu online
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
Merk dat ik de laatste weken continue terugval op Grounded. Met MIO en Robocop en High on Life in de wachtstand.
[ Voor 31% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-02-2026 22:36 ]
Leuk! Ik heb High on Life na zo'n 5 uur weggestopt, ik begreep de gimmick wel na die tijd. Soms heb je dat, dat een game even niet klikt.uchiha tijntje schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:35:
Merk dat ik de laatste weken continue terugval op Grounded. Met MIO en Robocop en High on Life in de wachtstand.
Death Stranding begint nu (zo'n 30u in alweer!
Verder staat hierna Final Fantasy 3 op de planning en Firewatch als tussendoor. Jedi Survivor wil ik ook nog verder uitspelen en dan kan ik ook nog verder met Cyberpunk. Er is veel te spelen voor een langzame gamer
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft
- Consoles
Herkenbaar... Ik heb high on life nou 2 of 3 keer geprobeerd. Ik vind de gameplay leuk en de humor kan ik zeker waarderen... Maar om een of andere reden blijft de game niet 'plakken' en ga ik toch iedere keer wat anders doen.EdwardK123 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 07:02:
[...]
Leuk! Ik heb High on Life na zo'n 5 uur weggestopt, ik begreep de gimmick wel na die tijd. Soms heb je dat, dat een game even niet klikt.
Gisteren is deze https://support-en.sandis.../product-detailweb/p/8831 binnen gekomen en het is wel kant en klaar geschikt om spellen op te slaan en te verplaatsen maar het is niet standaard geschikt om als opslag voor opnames te gebruiken daarvoor moet het geformatteerd worden op een PC.
Mijn tablet is een MS Surface met windows en na wat zoeken deze tegen gekomen https://www.bol.com/nl/nl...000260962591.ProductImage zo te zien is het geschikt om data te lezen en te verplaatsen en ook op te laden via USB C.
Het zou de investering waard zijn want een Windows tablet heeft veel voordelen o.a voor XB maar het opladen is irritant met de speciale oplader van MS dus iemand een idee of het waard is om toch de WD Black C50 1TB van 130€ te houden en nog een 30€ uit te geven of is een alternatief beter ?
De extra opslag is puur voor opname maar ik wil graag honderden uren opnemen en veilig opslaan en de XB kan max 10 minuten opnames maken en dezen worden automatisch verwijderd na een maand en deze C50 is snel maar specifiek voor XB en geen idee of het backwards compatible wordt met de volgende generatie.
Bedankt voor eventuele reactie en ik zal nog even verder zoeken naar opties.
Update.
Toch besloten om de kaart terug te sturen en heb ook een mail naar de technische dienst van bol.co gestuurd voor een alternatief dus als het storend is verwijder mijn post of anders verwijder ik het zelf maar misschien is het interessant voor een ander.. geen idee.
TF.
[ Voor 7% gewijzigd door Tri Force op 20-02-2026 15:05 ]
- uchiha tijntje
- Nu online
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
Na Mio ga ik denk ik Robocop afmaken en daarna aan High of Life beginnen
Dat moet je ook niet doen bij metroidvania gamesuchiha tijntje schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:46:
Toch maar even verder gegaan met Mio. Ik ben nog nooit zo verdwaald in een metroidvaniaBen volgens mij al wel redelijk vergevorderd. Maar heb ff geen idee meer waar ik naar toe moet. Ook niet handig om een maand de game weg te leggen en dan weer op te pakken
Na Mio ga ik denk ik Robocop afmaken en daarna aan High of Life beginnen
Hoe bevalt deze game ten opzichte van Hollow Knight/Silksong voor jou? Aanrader?
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft
- Consoles
Ik had dat destijds bij Salt & Sanctuary, uren rondgedwaald voordat ik de draad weer op wist te pakkenL23 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:04:
[...]
Dat moet je ook niet doen bij metroidvania gamesDestijds hetzelfde gedaan bij Hollow Knight (al was ik toen nog niet zover) en weer overnieuw begonnen.
Hoe bevalt deze game ten opzichte van Hollow Knight/Silksong voor jou? Aanrader?
Happy Cakeday!
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft
- Consoles
- Linksquest
- uchiha tijntje
- Nu online
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
Ik zou hem alleen aanraden voor echte metroidvania fans. Het is echt best wel een doolhof. Hollow Knight en Silksong zijn niet vergelijkbaar. Die staan gewoon echt ver bovenaan.L23 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:04:
[...]
Dat moet je ook niet doen bij metroidvania gamesDestijds hetzelfde gedaan bij Hollow Knight (al was ik toen nog niet zover) en weer overnieuw begonnen.
Het ziet er erg mooi uit en de traversal is goed gedaan, maar het vechten is niet heel speciaal. Ben nu gewoon met een interactieve map ernaast bezig om de laatste collectibles te halen.
- uchiha tijntje
- Nu online
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
Benieuwd wanneer de bubbel in de game industrie echt een keer helemaal uiteen spat.
Vind het erg jammer want hij was tenslotte wel gewoon een grote fan van games. In tegenstelling tot de meeste execs.
[ Voor 31% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-02-2026 21:42 ]
Mooie praatjes, maar we gaan het wel zien. Sarah Bond weg omdat ze geen opvolger werd gok ik zo?
- G_Dragon
- Nu online
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
:strip_exif()/f/image/hR7936Cmxxpv0zb82l74qtj2.jpg?f=fotoalbum_large)
Phil Spencer en Sarah Bond vertrekken bij Xbox
It’s rare in life to know when a chapter is closing, but after 38 years at Microsoft, that moment has arrived for me. I’ve made the decision to retire and begin the next chapter of my life. It’s a milestone that’s given me a chance to reflect on the incredible journey I’ve been…
— Phil Spencer (@XboxP3) 20 februari 2026
I’m excited for @asha_shar as she steps into the CEO role. She’s joining an incredible group of people; teams full of talent, heart, and a deep commitment to the players they serve. Watching her lean in with curiosity and a real desire to strengthen the foundation we've built…
Thinking back to my start as an intern in 1988, I never could have imagined the path ahead. I’ve been lucky to work with so many passionate creators, partners, colleagues, and players across the industry; people who challenged me, taught me, and made this work full of joy and…
Thank you to everyone who’s been part of this chapter. This community has meant more to me than I can say.
From here, I’ll keep doing what’s always mattered so much to me: cheering on the teams pushing this industry forward and playing alongside this incredible community. I'll see you online. pic.twitter.com/W8EjIi01ML
[ Voor 74% gewijzigd door G_Dragon op 20-02-2026 22:21 ]
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft
- Consoles
Beloven, beloven en dan voortijdig oprotten.
justifire schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 19:42:
Het is eigenlijk belachelijk dat je nergens een Series X kan kopen terwijl de opvolger nog niet uit is.
Het zal mij ook nul komma nul verbazen als er binnenkort een mededeling komt dat de volgende generatie XBOX helaas gecanceld is door weet ik veel welke k*tsmoes.
Zijn zat mensen (wereldwijd) die een Series X willen kopen maar “noodgedwongen” dan maar een PS5 halen.
Hoe willen ze de volgende generatie dan uberhaupt nog rendabel maken ?
Kondigen ze morgen een nieuwe xbox aan dan gaat hij hier meteen in de pre-order, maar ik heb er een hard hoofd in.
Typisch gevalletje “functie elders”.
Nu wordt de chef AI-zooi de baas. Nou, lekker dan. Nu is de ziel wel helemaal uit een toch beschadigd merk. Het zou me ook niets verbazen als Microsoft Xbox in de toekomst gaat afstoten.
[ Voor 29% gewijzigd door FrankoNL op 20-02-2026 22:48 ]
- G_Dragon
- Nu online
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Maar interessant nieuws. Ben benieuwd welke kant dit op valt. Meestal gaat bij zo'n verschuiving nog wel meer gebeuren.
Microsoft concurreerde sowieso al niet meer met Sony. Die strijd was al lang en breed verloren. Xbox is gewoon een publisher. Alle games op alle platformen.Timothy3000 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:56:
Ik vrees ervoor. Zonde. Los van dat Xbox mijn favo console is krijg je zonder goede concurrentie ook weer een luie Sony, en dat is ook voor niemand leuk. Dit is overall gewoon erg jammer.
Ik geloof er ook niks van dat die nieuwe Xbox hybrid nog komt.
Xbox is eigenlijk sega geworden, maar dan op steroïden.
[ Voor 5% gewijzigd door FrankoNL op 20-02-2026 23:00 ]
- uchiha tijntje
- Nu online
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft
- Consoles
Dit heb ik op de Sega Dreamcast echt helemaal grijs gespeeld
[ Voor 4% gewijzigd door justifire op 20-02-2026 23:11 ]
https://blogs.microsoft.c...and-ceo-microsoft-gaming/G_Dragon schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:53:
Ben er een beetje sprakeloos van, kan nog niet echt beseffen wat er zojuist gebeurd is. Hopelijk is dit niet het einde voor Xbox en word het stokje goed overgedragen.
Uiteraard deels geschreven met copilot
Xbox, and to the developers who build ambitious experiences for it.
Gaming now lives across devices, not within the limits of any single piece of hardware. As we expand across PC, mobile, and cloud, Xbox should feel seamless, instant, and worthy of the communities we serve. We will break down barriers so developers can build once and reach players everywhere without compromise.
Third, future of play.
We are witnessing the reinvention of play.
To meet the moment, we will invent new business models and new ways to play by leaning into what we already have: iconic teams, characters, and worlds that people love. But we will not treat those worlds as static IP to milk and monetize. We will build a shared platform and tools that empower developers and players to create and share their own stories.
As monetization and AI evolve and influence this future, we will not chase short-term efficiency or flood our ecosystem with soulless AI slop. Games are and always will be art, crafted by humans, and created with the most innovative technology provided by us.
The next 25 years belong to the teams who dare to build something surprising, something no one else is willing to try, and have the patience to see it through. We have done this before, and I am here to help us do it again. I want to return to the renegade spirit that built Xbox in the first place. It will require us to relentlessly question everything, revisit processes, protect what works, and be brave enough to change what does not.
Thank you for welcoming me into this journey.
Asha
An image of Asha Sharma and Matt Booty, leaders of xBox.
MATT BOOTY MESSAGE
I read Phil’s note with much gratitude. He has been a steady champion for game creators and our studio teams, and I’ve learned so much from his leadership over the years. All our games have benefited from his foundational support. I’m also grateful to Satya for his ongoing commitment to gaming and holding a vision of how it can connect back to the larger company.
Looking forward, I’m excited to partner with Asha as our next CEO. Our first conversations centered on her commitment to making great games and the role that plays in our overall success. She asks questions, pushes for clarity, and wants our choices grounded in player and developer needs. That mindset matters as the industry around us is changing quickly: how players engage, how games are made, and how business models and platforms evolve.
We have good reasons to believe in what’s ahead. This organization and its franchises have navigated change for decades, and our strength comes from teams who know how to adapt and keep delivering. That confidence is grounded in a strong pipeline of established franchises, new bets we believe in, and clear player demand for what we are building.
My focus is on supporting the teams and leaders we have in place and creating the conditions for them to do their best work. To be clear, there are no organizational changes underway for our studios.
Thanks for everything you do for players and for each other.
Matt
[ Voor 70% gewijzigd door Deezers op 20-02-2026 23:13 ]
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft
- Consoles
Wanneer komt de PS6 uit ?G_Dragon schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:53:
Ben er een beetje sprakeloos van, kan nog niet echt beseffen wat er zojuist gebeurd is. Hopelijk is dit niet het einde voor Xbox en word het stokje goed overgedragen.
Ach was Bram er nog maar om dit bitterzoete nieuws toch nog enigsins te kunnen vieren
- uchiha tijntje
- Nu online
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
Pas 2028 of 2029 als de geruchten waar zijnjustifire schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 23:15:
[...]
Wanneer komt de PS6 uit ?![]()
Ach was Bram er nog maar om dit toch nog enigsins te kunnen vieren
Lang leve AI…
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-02-2026 23:19 ]
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft
- Consoles
Die “nieuwe xbox” wordt gewoon gecancelled / ontkent door de nieuwe CEO.Deezers schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 23:16:
Wel leuk van Sarah, 2 maanden terug de nieuwe Xbox aankondigen en nu ineens Microsoft verlaten. Blijkbaar kan ze zich niet vinden in de nieuwe koers. Ook dat is de keiharde realiteit van het zakenleven.
Herinneren we de geleakte next gen controller nog ?
Ik denk nog steeds dat de nieuwe Xbox gewoon een Windows gaming pc is die je ook gewoon kan aansluiten op je tv / als handheld kan gebruiken. Ze zetten vol in op Windows en AI. Ach ja, als we dit jaar nog Forza 6, Halo, Gears, Fable en GTA 6 krijgen is dat met mijn onuitputtelijke backlog een mooie Xbox afsluitingjustifire schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 23:18:
[...]
Die “nieuwe xbox” wordt gewoon gecancelled / ontkent door de nieuwe CEO.
Herinneren we de geleakte next gen controller nog ?
- uchiha tijntje
- Nu online
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
“Copilot, schrijf een niets zeggend statement met teksten die gamers graag willen horen zoals “geen ai slop” en “goede games”. Doe ook maar iets zeggen over dat we Xbox echt weer terug willen laten komen!Deezers schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 23:12:
[...]
https://blogs.microsoft.c...and-ceo-microsoft-gaming/
Uiteraard deels geschreven met copilotmaar ja dat zijn altijd leuke beloftes: games op 1, Xbox op 2 en de toekomst van gaming. Ze is pas 36 en ik zie niet direct een gamers achtergrond. Ik verwacht nog veel meer AI meuk, ook bij het maken van games. En natuurlijk moet de profit omhoog.
[...]
12 maanden later: 3 studio’s gesloten en AI onderdeel van het development proces.
Deze vrouw heeft niks met games, weet niks van games, is 36 jaar oud en was chief AI tools.
I mean, het is allemaal wel duidelijk toch?
Dit is helemaal niet de return van Xbox. Dit is het einde van Xbox, althans het einde van alles waar Xbox ooit voor stond.
Xbox wordt zoals Activision. Elk jaar dezelfde games in dezelfde grootste franchises uitbrengen en dat was het dan. Elke studio die geen grote IP heeft wordt de nek om gedraaid. De rest maakt vanaf nu alleen nog maar fallout spinoffs, Forza games en dan graag elk jaar / om het jaar.
Alles wat nieuw is en risico met zich meebrengt gaat de prullenbak in.
[ Voor 32% gewijzigd door FrankoNL op 21-02-2026 00:59 ]
We weten nog helemaal niets over de nieuwe CEO, ze geeft aan dat gamen en xbox het belangrijkste is maar alles wordt alleen maar argwanend bekeken. Als je dan al ergens naar moet willen wijzen is dat, wederom vind ik, de CFO die een grote vinger in de pap heeft bij xbox en aan de budgets van de games kan zitten of gamepass prijzen de lucht in gooit...
Trouwens over de nieuwe CEO, volgens mij hebben maar weinig mensen het bericht echt gelezen want ze schrijft zelf ook over AI:
Laten we haar, en de nieuwe mensen om haar heen, eerst een kleine kans geven en ze de mogelijkheid geven te laten zien dat ze om games geven ipv meteen de wereld plat te brandenAs monetization and AI evolve and influence this future, we will not chase short-term efficiency or flood our ecosystem with soulless AI slop. Games are and always will be art, crafted by humans, and created with the most innovative technology provided by us.
Het is gewoon het standaard “corporate speak” over een merk, AI, etc.Jaguar645 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 06:38:
Poei wat een hoop negativiteit zeg... is het enorm jammer dat we een CEO verliezen die gamen op 1 heeft staan? zeker weten, Phil heeft mooie dingen gedaan voor de brand en goede dingen gebracht die, vind ik, de hele industrie tot bewegen hebben gebracht.
We weten nog helemaal niets over de nieuwe CEO, ze geeft aan dat gamen en xbox het belangrijkste is maar alles wordt alleen maar argwanend bekeken. Als je dan al ergens naar moet willen wijzen is dat, wederom vind ik, de CFO die een grote vinger in de pap heeft bij xbox en aan de budgets van de games kan zitten of gamepass prijzen de lucht in gooit...
Trouwens over de nieuwe CEO, volgens mij hebben maar weinig mensen het bericht echt gelezen want ze schrijft zelf ook over AI:
[...]
Laten we haar, en de nieuwe mensen om haar heen, eerst een kleine kans geven en ze de mogelijkheid geven te laten zien dat ze om games geven ipv meteen de wereld plat te branden
Natuurlijk gaan ze niet zeggen dat ze AI volledig in het ontwikkelproces willen integreren en hoe fantastisch het is. Praktisch alles wat vanuit het management over Ai geschreven wordt is het altijd fantastisch.
Dit is weer een typisch gevalletje va gezond boerenverstand en een realistische blik hoe Microsoft de laatste jaren functioneert en hun enorme push naar AI.
Er is geen enkel zinvol argument te bedenken om naar het voordeel van de twijfel te geven. Zeker als je ook nog eens bekijkt wie hoofd van Xbox gaming studios gaat worden.
Als je met copilot een aantal prompts je art maakt voldoe je volledig aan het omschrijving:As monetization and AI evolve and influence this future, we will not chase short-term efficiency or flood our ecosystem with soulless AI slop. Games are and always will be art, crafted by humans, and created with the most innovative technology provided by us.
- “crafted by humans” = prompts
- “the most innovative technology provided by us” = copilot
Als je dacht dat de AI slop van BO7 erg was dan maakt je borst maar nat….
[ Voor 11% gewijzigd door MazeWing op 21-02-2026 10:05 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik garandeer jullie: zelfs als Xbox call of duty exclusief had gemaakt voor Xbox, dan had het weinig gedaan tegen playstation.
Maar ze hebben in mijn optiek te veel concessies moeten doen. Ze kunnen effectief geen concurrentie voordeel halen uit actibliz. Ik kan me die discussion hier op Tweakers ook maar al te goed herinneren. Dit zou het einde van Playstation zij etc.
[ Voor 13% gewijzigd door HollovVpo1nt op 21-02-2026 10:27 ]
Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade
Terugkerende facturering uitzetten om automatische maandelijkse verlenging te voorkomen, en het huidige GP Ultimate laten verlopen. Daarna een nieuw GP Premium-abonnement afsluiten.Wokschotel schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:21:
Ik wil mijn Gamepass Ultimate downgraden naar Premium. Maar op de MS Account pagina kan ik nergens de optie vinden om te downgraden, alleen om mijn bestaande abonnement te beëindigen/terugkerende facturering uit te schakelen. Weet iemand of ik kan switchen/downgraden, of moet ik eerst cancelen en dan weer een nieuw premium abonnement nemen?
Dit kan mogelijk ook: YouTube: How to Downgrade Game Pass Ultimate to Essential/Premium (Core/Stand...
[ Voor 16% gewijzigd door ariekanari op 21-02-2026 12:28 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Het was een ongekend feest hier. Alles tegen minimale vergoeding op Gamepass.HollovVpo1nt schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 10:26:
Ik denk dat de grootste fout van Spencer de Activision overname is geweest. Ik kan me die discussion hier op Tweakers ook maar al te goed herinneren. Dit zou het einde van Playstation zijn etc.
Dat herinner je je toch echt verkeerd.Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:36:
[...]
Het was een ongekend feest hier. Alles tegen minimale vergoeding op Gamepass.
- uchiha tijntje
- Nu online
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
.Verder bijna klaar met Mio. Er zitten hele toffe elementen in, vooral qua platforming, maar ze zijn net wat doorgeslagen met het niet aangeven wat je volgende stap moet zijn. Ik wil absoluut geen game met enkel icoontjes op de map, maar er zit wel een balans in, waarbij een beetje richting, in tekst dan wel op de map, wel noodzakelijk is om een goede pace te houden en onnodige backtracking te voorkomen. Maar denk dat ik hem vanavond wel klaar heb.
Dan tijd voor Reanimal.
[ Voor 39% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-02-2026 13:15 ]
Als het ging om xbox hardware aan de man te brengen hadden ze met die 70 miljard 1 ding moeten doen:HollovVpo1nt schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 10:26:
Ik denk dat de grootste fout van Spencer de Activision overname is geweest. Ze hebben 70 miljard dollar uitgegeven aan een club waar ze in de marketing niks mee kunnen. Ik denk dat Spencer en Xbox geschrokken zijn hoeveel ze tegengewerkt werden door FTC en CMA, door allerlei doemscenarios te bedenken over hoe ze hiermee de concurrentie de das om kunnen doen.
Ik garandeer jullie: zelfs als Xbox call of duty exclusief had gemaakt voor Xbox, dan had het weinig gedaan tegen playstation.
Maar ze hebben in mijn optiek te veel concessies moeten doen. Ze kunnen effectief geen concurrentie voordeel halen uit actibliz. Ik kan me die discussion hier op Tweakers ook maar al te goed herinneren. Dit zou het einde van Playstation zij etc.
Rockstar (of zelfs heel Take2) kopen en GTA 6 xbox exclusive maken...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft
- Consoles
Volgens mij willen ze juist helemaal geen hardware meer aan de man brengen.MazeWing schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 13:07:
[...]
Als het ging om xbox hardware aan de man te brengen hadden ze met die 70 miljard 1 ding moeten doen:
Kijk naar het laatste jaar, allemaal ASUS ROG spul met een Xbox Certified stickertje er op.
- G_Dragon
- Nu online
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
We hebben de volgende spellen al gespeeld of zijn er even op uitgekeken;
- It Takes Two (Uitgespeeld)
- Split-fiction (Uitgespeeld)
- Minecraft (Teveel gespeeld de laatste tijd)
- CoD Online (is echt belachelijk slecht geworden)
Overcooked 1 en 2.G_Dragon schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 13:57:
Mijn vrouw en ik missen een beetje spellen dat je samen kan spelen, was altijd wel leuk en gezellig om te doen namelijk. Helaas hebben spellen zoals Grounded 2 of Battlefield 6 geen split-screen optie, want dat zouden we dan zeker veel samen hebben gespeeld maar helaas is split-screen aan het uitsterven..
We hebben de volgende spellen al gespeeld of zijn er even op uitgekeken;Jullie nog leuke tips voor leuke split-screen spellen?
Bovenstaande spellen gaan hand in hand met deze tip: https://www.google.com/search?q=echtscheidingsadvocaat
G_Dragon schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 13:57:
Mijn vrouw en ik missen een beetje spellen dat je samen kan spelen, was altijd wel leuk en gezellig om te doen namelijk. Helaas hebben spellen zoals Grounded 2 of Battlefield 6 geen split-screen optie, want dat zouden we dan zeker veel samen hebben gespeeld maar helaas is split-screen aan het uitsterven..
We hebben de volgende spellen al gespeeld of zijn er even op uitgekeken;Jullie nog leuke tips voor leuke split-screen spellen?
- Unravel 2
- Cuphead
- Borderlands
- Gears of War
- A Way Out
- Rayman Legends
- LEGO games
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft
- Consoles
Geen splitscreen maar tot 4 player couch co-op -> Unruly HeroesG_Dragon schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 13:57:
Zowel platformer als brawler mode.
Gemaakt door een aantal oud developers achter de Rayman serie.
Wordt hier regelmatig gespeeld met het gezin.
Momenteel in de aanbieding voor 6 euro
https://www.xbox.com/nl-n...nruly-heroes/9nbc54mt6khx
- G_Dragon
- Nu online
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
A way Out hebben we toen samen gekocht met It Takes Two, nog niet gespeeld. @justifire Ah jammer dat Unruly Heroes zo van de zijkant is, dat ligt ons beiden totaal niet..
[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 21-02-2026 14:28 ]
Rayman LegendsG_Dragon schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 13:57:
Misschien is deze wel tof? Revenge of the Savage PlanetG_Dragon schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 14:27:
Bedankt voor de reacties, we gaan even een aantal trailers bekijken. Ik weet wel al dat Borderlands, Gears of War en Halo helaas gaan afvallen, want daar heeft ze zelf helemaal niks mee. We zijn ook echt opzoek naar leuke avonturen, want spellen die een beetje op Mario Party lijken of een soort gelijk niveau hebben valt voor ons ook al snel af.
A way Out hebben we toen samen gekocht met It Takes Two, nog niet gespeeld. @justifire Ah jammer dat Unruly Heroes zo van de zijkant is, dat ligt ons beiden totaal niet..
- G_Dragon
- Nu online
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Gelijk installeert met GamePass want ziet er erg intressant uit, thanks!kevlar01 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 15:29:
[...]
Misschien is deze wel tof? Revenge of the Savage Planet
[YouTube: Revenge of the Savage Planet - Co-op Gameplay (No Commentary)]
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft
- Consoles
- G_Dragon
- Nu online
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Yes! Ik ben heel benieuwd hoe Beast of Reincarnation speelt als Pokémon fan, ziet er in ieder geval heel tof uit! Gelukkig loopt mijn Game Pass nog tot 25-11-2028justifire schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 23:26:
PS trailer maar stiekem ook Game Pass Day One![]()
[YouTube: Beast of Reincarnation - Release Date Announce Trailer | PS5 Games]
[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 22-02-2026 00:42 ]
Dit artikel van Polygon biedt misschien inspiratie:G_Dragon schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 14:27:
Bedankt voor de reacties, we gaan even een aantal trailers bekijken. Ik weet wel al dat Borderlands, Gears of War en Halo helaas gaan afvallen, want daar heeft ze zelf helemaal niks mee. We zijn ook echt opzoek naar leuke avonturen, want spellen die een beetje op Mario Party lijken of een soort gelijk niveau hebben valt voor ons ook al snel af.
https://www.polygon.com/best-local-coop-games/
Een maat en ik zijn om 22.00 samen (local) begonnen aan Powerwash Simulator 2.
Nu in bed om 01.47. Rip
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft
- Consoles
Mietje! Hup spuiten!!EdwardK123 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 01:47:
[...]
Dit artikel van Polygon biedt misschien inspiratie:
https://www.polygon.com/best-local-coop-games/
Een maat en ik zijn om 22.00 samen (local) begonnen aan Powerwash Simulator 2.
Nu in bed om 01.47. Rip
- uchiha tijntje
- Nu online
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Microsoft
https://www.trueachieveme...ew-xbox-games-february-23
Verder is Reanimal net zo sfeervol als de eerste 2 Little Nightmares. De prijs kan best fors zijn, 39,95 voor een uurtje of 5, maar het is voor liefhebbers van dit soort games wel een aanrader. Het is ook een couch en online coop game, waarbij de online coop een gratis friends pass heeft volgens mij. Zelf speel ik het solo en dat is prima te doen met de AI.
- G_Dragon
- Nu online
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
- G_Dragon
- Nu online
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Oeh TCG Card Shop Simulator daar ben ik benieuwd naar en is een mooie opvulling totdat Car Dealer Simulator uitkomt voor de Xbox. Verder staat er weinig interessants bij voor mijuchiha tijntje schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:10:
En de games van deze week. Met Resident Evil Requiem als bekendste launch.
https://www.trueachieveme...ew-xbox-games-february-23
Verder is Reanimal net zo sfeervol als de eerste 2 Little Nightmares. De prijs kan best fors zijn, 39,95 voor een uurtje of 5, maar het is voor liefhebbers van dit soort games wel een aanrader. Het is ook een couch en online coop game, waarbij de online coop een gratis friends pass heeft volgens mij. Zelf speel ik het solo en dat is prima te doen met de AI.
Ik ben ook nog druk bezig met High On Life 2, waar ik flink wat tijd had gestoken in een zij-missie maar helaas voor niks was. Want het spel liep vast en alle progressie was ik kwijt
CoD zombies is leuk splitsscreen. Is dat iets?G_Dragon schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 13:57:
- G_Dragon
- Nu online
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Bedankt voor de tip, maar dat vinden we beide niet zo leuk. Online was nog wel leuk om te doen, maar is de laatste twee spellen ook echt niks meer aan. Je hebt een of twee leuke potjes maar daarna door die matchmaking is het gewoon niet leuk meer, ook samenspelen met vrienden word hard afgestraft want je komt in moeilijkere potjes omdat er gekeken word naar de gene met het hoogste level en KD. Lijkt de laatste spellen zelfs erger te zijn geworden..HollovVpo1nt schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:51:
[...]
CoD zombies is leuk splitsscreen. Is dat iets?
[ Voor 31% gewijzigd door G_Dragon op 22-02-2026 14:54 ]
DeadPhoenix86 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:19:
Als de volgende Xbox een hybride PC word, is dan Online play ook gratis?
Er is niks officieel bekend natuurlijk maar de geruchten zijn wel dat betalen voor online dan inderdaad afgeschaft zou worden. Dat kan ook eigenlijk niet anders als het ding opengesteld wordt voor andere stores, want anders gaat iedereen alle games gewoon op Steam kopen want daar hoef je niet te betalen voor online multiplayer.DeadPhoenix86 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:19:
Als de volgende Xbox een hybride PC word, is dan Online play ook gratis?
Dat zal natuurlijk mooi zijn. Eindelijk hoef je niet meer te betalen voor Online play.Finraziel schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:56:
[...]
Er is niks officieel bekend natuurlijk maar de geruchten zijn wel dat betalen voor online dan inderdaad afgeschaft zou worden. Dat kan ook eigenlijk niet anders als het ding opengesteld wordt voor andere stores, want anders gaat iedereen alle games gewoon op Steam kopen want daar hoef je niet te betalen voor online multiplayer.
Dat is een stap in de goeie richting. Hopelijk doen Sony en Nintendo dat ook.
Journey to the savage planet was gaaf in ieder geval! Deze staat nog op het lijstje om te spelen, maar die eerste was niet couch co-op. Deze dan dus wel gelukkig, leuk spelletjeG_Dragon schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 15:53:
[...]
Gelijk installeert met GamePass want ziet er erg intressant uit, thanks!
Gamertag: timmie271
Exclusives zouden Xbox weinig brengen. Een GTA6 exclusief maken.. en dan? Wat doe je GTA7, GTA8? De reden dat Microsoft studios heeft over moeten kopen is niet om voorop te komen, maar niet om nog verder achteruit te raken. Om maar te zwijgen of het uberhaupt zou mogen van de marktautoriteiten.MazeWing schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 13:07:
[...]
Als het ging om xbox hardware aan de man te brengen hadden ze met die 70 miljard 1 ding moeten doen:
Kijk naar een CoD. In de Xbox 360 tijd hadden ze marketing rechten. Begin Xbox One dagen ook. Omdat ze dermate achter raakten in aantallen op PS werd het steeds duurder voor ze om marketing rechten te behouden en werd het veel aantrekkelijker voor PS om die marketing rechten te verwerven. Zo had PlayStation de marketing en exclusieve content rechten voor de grootste CoD games tijdens PS4 tijdperk.
Microsoft moet steeds meer betalen voor exlcusieve games en content, terwijl het de schade hooguit beperkt in plaats van dat het ze goed doet. Concurreren met Playstation zou betekenen dat ze steeds meer geld in een diepe put moeten gooien voor marketing rechten omdat hun install base veel kleiner is.
De FTC zaak heeft hier een ontzettend transparante kijk in gegeven. Microsoft betaalt een veelvoud van wat Sony zou betalen voor exclusieve content, daar is niet tegenop te concurreren. Daarom vind ik de overname van Actiblizzking een defensieve slag, geen offensieve. Ik denk ook niet dat Microsoft erop gerekend had dat ze zodanig gecastreerd zouden worden door FTC en CMA dat ze netto niks nuttings met hun overname kunnen doen anders dan de omzet op hun eigen balans schrijven. Ze mogen geen exclusieve CoD voor Xbox uitbrengen, ze mogen geen exclusieve CoD content/DLC voor xbox uitbrengen en ze mogen niet eens CoD marketen voor alleen Xbox.
Playstation is gewoon veel te groot en veel te dominant om tegen te concurreren. Het is een cultureel fenomeen en dat is een moeilijk tastbare variabele.
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- WD
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft
- Consoles
Zo ja, is het een aanrader ?
Na Cronos heb ik eigenlijk wel zin in meer Bloober en de remake is momenteel in de aanbieding met 50% korting in de MS store.
[ Voor 89% gewijzigd door BM op 23-02-2026 06:18 ]
Staat nog steeds op mijn verlanglijstje, tot nu toe alleen maar positieve reacties over gelezen.justifire schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:11:
Iemand hier die de Silent Hill 2 Remake gespeeld heeft ?
Zo ja, is het een aanrader ?
Na Cronos heb ik eigenlijk wel zin in meer Bloober en de remake is momenteel in de aanbieding met 50% korting in de MS store.
Ik zou 't doen 🙂
Flauw hoor die editExactor it schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:31:
[mbr]Als je toch niet meedoet, kun je dit ook wel achterwege laten[/]
Hij zegt toch niets verkeerd? Hij vraagt in principe om on topic te blijven. Daar is toch niets mis mee?
Of zie ik het probleem niet?
Ben wel benieuwd of we binnenkort reclames zien mét een XBox console.Xbox fans had been anticipating the retirement of Microsoft Gaming CEO Phil Spencer for years, but what most hadn’t expected was the departure of Xbox president Sarah Bond too. For many outside the company, Bond seemed like Spencer’s natural successor, a deputy of sorts.
Microsoft CEO Satya Nadella and Microsoft CFO Amy Hood clearly didn’t agree.
Instead of picking Bond for the role, Microsoft promoted Asha Sharma, a former Microsoft AI executive, to the top of Xbox. The decision to overlook Bond might have surprised many Xbox fans, but for the more than a dozen current and former Microsoft employees I’ve been speaking to, it’s felt inevitable in recent months.
Phil Spencer, Microsoft’s long-term Xbox chief, made the decision to resign from Microsoft last year after a tough few years for Xbox. The giant Activision Blizzard acquisition had dragged on for far longer than Microsoft had anticipated, and the need to grow the business saw Microsoft walk away from Xbox-exclusive games in favor of a multiplatform strategy. Microsoft has also been trying to reinvent the Xbox brand beyond the console, with mixed results.
Spencer’s decision led to months of careful successor planning. It was announced to the world on Friday, but it was supposed to be today. Microsoft was forced to announce early because it started to leak and IGN was planning to run a story, according to sources familiar with the situation.
That kicked off a day of chaos, where teams inside Xbox were hearing the news first through reporters and news outlets, instead of via internal memos. The team running Sarah Bond’s social media accounts was so unprepared that a LinkedIn post inviting people to provide feedback about Xbox accessibility features went live just before her departure was announced. It sat there for hours, until Bond’s team eventually posted her own memo.
Microsoft executives shared four memos with Xbox teams on Friday, but only Phil Spencer mentioned Bond. Satya Nadella, Microsoft Gaming EVP Matt Booty, and new Microsoft Gaming CEO Asha Sharma all had kind words for Spencer, but no mention of Bond. Even Bond’s own memo to her teams didn’t arrive until hours after the announcement and wasn’t part of Microsoft’s blog.
Some Xbox employees I’ve been speaking with saw the writing on the wall for Bond last year. She was promoted to Xbox president in October 2023, just days after Microsoft finalized its $68.7 billion deal to acquire Activision Blizzard. Bond had been crucial in getting the deal over the line with regulators and slowly started to become the face of Xbox as Spencer took on the complicated duties of integrating a huge new business into Microsoft Gaming.
Six months after Bond’s promotion, Xbox executive Kareem Choudhry, who reported directly to Bond, departed Microsoft and triggered another shake-up of some teams inside Xbox. Choudhry was key to Xbox’s backward compatibility support and helped bring Xbox Cloud Gaming to life as xCloud in 2019.
Just weeks after Choudhry departed, former Xbox chief marketing officer Jerret West also left Microsoft in June 2024. That meant the Xbox marketing team was now reporting directly to Bond. A month later, Microsoft delivered a marketing campaign that signalled people didn’t need to buy an Xbox console anymore. The message was that “you don’t need an Xbox to play Xbox,” because games were available through Xbox Cloud Gaming on TVs.
This was all part of the “Xbox everywhere” strategy that Bond had been pursuing, a vision to move the Xbox brand beyond its roots in console hardware. Months later the “This is an Xbox” campaign launched, with commercials that positioned a phone or a tablet as an Xbox instead of just a console. It was a confusing campaign, and I’m told it offended many Xbox employees internally.
“This is an Xbox” also debuted months after Bond appeared on stage at the Bloomberg Technology Summit and announced an Xbox mobile gaming store that was supposed to launch in July 2024. It still doesn’t exist almost two years later. Although attempts to redefine Xbox were clearly tied to the mobile store efforts, Microsoft still went ahead with “This is an Xbox” after the store was delayed.
The pivot away from console, led by Bond, under Spencer’s direction, hasn’t gone well for Xbox. Microsoft’s Xbox hardware revenue has declined for three financial years in a row, and it looks like those declining revenues are going to continue throughout fiscal 2026.
Most of the current and former Xbox employees I’ve spoken to in recent days are relieved that Bond is leaving Microsoft. I’ve heard from multiple sources that Bond has been tough to work with, and built a team structure that meant if you didn’t follow the vision or questioned it, you were out. Most have praised her ability to strike partnerships with companies and developers, though.
I wrote in December 2024 that Bond had “staked her career reputation on the idea of Xbox being everywhere, across multiple platforms and devices.” This also involved carefully managing her image both internally and externally, making her appear to be a gamer like Phil Spencer. In reality, she wasn’t.
I understand that Bond’s strategy had been failing internally and been questioned multiple times. Bond had tried to push mobile and cloud over console, to reach potentially millions more Xbox customers, but the result has been a classic case of chasing tomorrow’s customers by neglecting today’s.
Phil Spencer’s retirement has seemed inevitable to Xbox employees, particularly over the past year. In February last year, Spencer took a long vacation, and I’m told some teams had to wait weeks for sign-off on some key changes. Shortly after this vacation, rumors started circulating inside Microsoft that Spencer was getting ready to retire. Microsoft was eventually forced to deny the rumors in July, claiming Spencer wouldn’t be retiring “anytime soon.”
With Spencer’s retirement official, Microsoft is hitting the reset button on Bond’s Xbox strategy instead of embracing it further. Microsoft Gaming CEO Asha Sharma is now promising “the return of Xbox,” in a clear message to employees that the strategy over the past few years has not been working. “I want to return to the renegade spirit that built Xbox in the first place,” says Sharma.
Xbox employees I’ve been speaking to have been concerned about the Sharma appointment, particularly because of her previous role as an AI executive at Microsoft. There is also concern about her lack of industry experience in entertainment and gaming. Sharma has been clear she’s not a gamer and has spent the weekend responding to people on X and even taking game recommendations.
Some Xbox employees worry she’ll force AI into everything Xbox does, but Sharma was clearly ready for that reaction. “As monetization and AI evolve and influence this future, we will not chase short-term efficiency or flood our ecosystem with soulless AI slop,” said Sharma in her memo. “Games are and always will be art, crafted by humans, and created with the most innovative technology provided by us.”
The other concern is that she’s been appointed by Nadella as some kind of executioner of the Xbox console. Her memo doesn’t suggest that, and Microsoft could have easily appointed Matt Booty into that kind of role to push game publishing instead of the Xbox console. I get the impression from sources that Microsoft wants a turnaround and is worried about losing Xbox, as it’s one of its only remaining successful consumer brands.
Those who know Sharma better describe her as enthusiastic, willing to learn, and very capable of getting teams to execute on a clear vision rather than coming in as a product executioner. She also has a history at Instacart and Meta of overseeing platform launches and getting people to use products, the type of user acquisition that Xbox has failed at in recent years.
Sharma’s non-gaming credentials don’t mean she can’t do a good job at Xbox, but it will still be a tough gig to step into the shoes of Phil Spencer, who is widely respected inside and outside of Microsoft. He will be remembered for the impact he had in turning Xbox around more than a decade ago. Xbox could have easily died after the Xbox One disaster, but Spencer made transformative decisions that have benefited the entire gaming industry.
Xbox led the way in consumer-friendly decisions like crossplay, or allowing consumers to buy a game once and play it across both PC and console. Under Spencer’s watch, Game Pass has also forced competitors to offer similar subscription services.
Spencer is also departing at a time when the Xbox Series S / X generation has failed to put a dent in Sony’s PlayStation sales and during a period of turmoil in the game industry and within Xbox. Layoffs and studio closures have plagued the Xbox division after the Activision Blizzard acquisition, and there are big questions about Microsoft’s gaming acquisitions, the side effects of its Game Pass push, and the future of the Xbox console itself. Spencer won’t be here to answer them anymore.
Sharma now has the opportunity to define the next 25 years of Xbox, and we’re about to find out if she can turn Xbox around and execute on a clearer strategy. “The next 25 years belong to the teams who dare to build something surprising, something no one else is willing to try, and have the patience to see it through,” says Sharma. “We have done this before, and I am here to help us do it again.”
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ik heb Sarah Bond nooit zo gemogen... Had niet genoeg interesse er in om werkelijk te onderzoeken waarom maar ze kwam altijd wat fake over. Als wat the verge hier schrijft allemaal klopt dan was dat gevoel wel terecht.On_E schreef op maandag 23 februari 2026 @ 16:33:
Stuk van The Verge over de situatie in de top bij XBox.
[...]
Ben wel benieuwd of we binnenkort reclames zien mét een XBox console.
Maar ja, ik ben benieuwd wat Asha er van gaat maken. Er is zeker nog van alles mogelijk als Microsoft eens echt doorpakt. Maak een Windows versie die echt gericht is op gaming (en verkoop die eventueel kant en klaar op een console maar liefst ook gewoon beschikbaar voor zelfbouw). Niet die halfbakken oplossing wat we nu zien in de fullscreen experience op de Xbox Ally handhelds... Daarmee ga je console gamers echt niet voor je winnen. Helaas heeft Microsoft wel echt een reputatie van enorme potentie wat dan steeds blijft steken omdat ze half werk leveren of niet de moed hebben om eens echt schoon schip te maken. Maar wie weet... We zullen zien.
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties
:strip_exif()/f/image/g1TN6TzNvKjbpc2UUT8HjoEM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ePpjnGRpTsK5ij5c0RAbtUjs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YeZFFWz0iJNH53LVdLlLP9c5.jpg?f=fotoalbum_large)