Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 12:57
Oh Blood, dat heb ik lang geleden best wel wat gespeeld. Daar zat best een grote community achter, ooit nog eens zo'n CD gekocht met extra content. Zal het vooral van de nostalgie moeten hebben natuurlijk, want dat speelt natuurlijk als een shooter uit de jaren '90'.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:59
Hoog CoD gehalte voor een Battlefield game. Vind ik niet negatief, omdat de SP van CoD altijd uitermate vermakelijk is :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:59
Wom schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:20:
Oh Blood, dat heb ik lang geleden best wel wat gespeeld. Daar zat best een grote community achter, ooit nog eens zo'n CD gekocht met extra content. Zal het vooral van de nostalgie moeten hebben natuurlijk, want dat speelt natuurlijk als een shooter uit de jaren '90'.
Als jochie van 10 speelde ik bij een vriend Blood II the Chosen. Dat vonden we echt vet! Ik denk dat we een demo oid speelde, want we speelden eigenlijk alleen dat level in de trein/station (althans, wat ik me kan heugen). Met zo'n voodoo pop prikken en zo'n bal die zich bij vijanden in het gezocht boorde. Enorm veel gore en totaal ongeschikt voor 10 jarigen, maar wat vet was dat toen! Game zag er ook echt goed uit voor die tijd.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wom schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:20:
Als dit net zo goed word als Prodeus, kom maar door dan! :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-10 19:41
Na lang zoeken en reviews kijken/lezen heb ik de knoop doorgehakt en de Gamesir G7 Pro Wuchang edition besteld. Heeft iemand ervaring met deze controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BrightSun schreef op maandag 29 september 2025 @ 22:56:
Na lang zoeken en reviews kijken/lezen heb ik de knoop doorgehakt en de Gamesir G7 Pro Wuchang edition besteld. Heeft iemand ervaring met deze controller?
Geen ervaring maar wel mijn pre-order geannuleerd na de reviews.
De smalle greep en sponsachtige d-pad hebben mij dit doen besluiten.
Ik wacht nu dus maar op de ASUS ROG RAIKIRI II
Benieuwd naar jouw ervaring met de G7!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrightSun
justifire schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 06:53:
[...]

Ik snap dat je op die punten kunt afhaken. Voor mij is de d-pad geen probleem. Die gebruik ik dermate weinig dat ik daar wel aan kan wennen. Ik speel geen games waarbij die knoppen van cruciaal belang zijn.
Wat betreft de smalle greep heb ik wel even getwijfeld inderdaad. Ik heb wat andere controllers naast mijn huidige Elite 2 gelegd en tot mijn verbazing is mijn huidige fijnste controller ook een stukje smaller, dus ik verwacht dat het goed komt.

Overigens ga ik er bij aanschaf van nieuwe hardware (controller, telefoon, tablet, auto, etc.) er sowieso vanuit dat je zo'n 2 weken nodig hebt voordat het natuurlijk aanvoelt. Dat zal nu niet anders zijn vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 06:53:
[...]

Mocht die ook tegenvallen kan ik de Wolverine V3 echt van harte nog steeds aanraden :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dying Light Collection voor minder dan €30!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen71974
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:01
BrightSun schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:43:
[...]

Ik snap dat je op die punten kunt afhaken. Voor mij is de d-pad geen probleem. Die gebruik ik dermate weinig dat ik daar wel aan kan wennen. Ik speel geen games waarbij die knoppen van cruciaal belang zijn.
Wat betreft de smalle greep heb ik wel even getwijfeld inderdaad. Ik heb wat andere controllers naast mijn huidige Elite 2 gelegd en tot mijn verbazing is mijn huidige fijnste controller ook een stukje smaller, dus ik verwacht dat het goed komt.

Overigens ga ik er bij aanschaf van nieuwe hardware (controller, telefoon, tablet, auto, etc.) er sowieso vanuit dat je zo'n 2 weken nodig hebt voordat het natuurlijk aanvoelt. Dat zal nu niet anders zijn vermoed ik.
Ik heb de gewone G7 Pro (dus niet de Wuchang edition) en ben er uitermate tevreden over (heb ook 2 MS Elite controllers gehad, een Turtle Beach Stealth Ultra en heb ook nog een G7 HE ter vergelijking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
jeroen71974 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:53:
[...]

Ik heb de gewone G7 Pro (dus niet de Wuchang edition) en ben er uitermate tevreden over (heb ook 2 MS Elite controllers gehad, een Turtle Beach Stealth Ultra en heb ook nog een G7 HE ter vergelijking).
Dat is goed om te horen! Hoe bevalt ie qua grootte in vergelijking tot de elite?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen71974
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:01
BrightSun schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:25:
[...]

Dat is goed om te horen! Hoe bevalt ie qua grootte in vergelijking tot de elite?
Prima wat mij betreft, ik merk vooralsnog niet echt een groot verschil. Gewicht is ook prima en te vergelijken met de Elite2 (ik vond bijvoorbeeld de Stealth Ultra veel te licht). D-pad is inderdaad even wennen in het begin, maar gaat bij mij nu goed (heb de controller denk ik nu zo'n 2 weken in gebruik). Initieel zat ik bij Helldivers nog wel eens fout bij het oproepen van een stratagem... Ik gebruik hem tot nu toe overigens voornamelijk op mijn pc (ik moet mijn XSX weer eens naar de woonkamer verhuizen, staat nu op de slaapkamer van zoonlief)

[ Voor 36% gewijzigd door jeroen71974 op 30-09-2025 14:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[ Voor 29% gewijzigd door G_Dragon op 30-09-2025 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Aangezien best wat mensen hier Reward points sparen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8QtkiIDCNn_46bKRZ9Qrd03OBqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pT9KdhHB5myi7a5gMFXisEqX.jpg?f=fotoalbum_large

Bron: https://www.reddit.com/r/xbox/s/csrYClRIkd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:09
@Deezers My bad, aangepast.

Ter info:
Ondanks dat er staat per 1 oktober heb ik zojuist nog 2 keer een maand xbox ultimate kunnen redeemen voor 12000 punten per stuk (tier 2)

Wel balen, ik kon tot nu toe GPU betalen met de reward punten, dat gaat nu niet meer lukken met de nieuwe punt to Euro verhoudingen (10€ is 9200 9780 punten in tier 2). Gelukkig heb ik nu nog tot november 2026 GPU.

PS: Zie wel dat de rewards voor GPU op console en PC wat royaler zijn (xbox mobile app). Weegt niet op maar alle beetjes helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door dr_dreey op 01-10-2025 12:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:04
dr_dreey schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:54:
Ter info:
Ondanks dat er staat per 1 oktober heb ik zojuist nog 2 keer een maand xbox ultimate kunnen redeemen voor 12000 punten per stuk (tier 2)

Wel balen, ik kon tot nu toe GPU betalen met de reward punten, dat gaat nu niet meer lukken met de nieuwe punt to Euro verhoudingen (10€ is 9200 punten in tier 2). Gelukkig heb ik nu nog tot november 2026 GPU.

PS: Zie wel dat de rewards voor GPU op console en PC wat royaler zijn (xbox mobile app). Weegt niet op maar alle beetjes helpen.
Bijzonder zo zonder aankondiging.. inderdaad 1 maand is nog mogelijk. Voor de rest kost een Xbox cadeaukaart van 10 euro hier 9780 punten terwijl ik ook in tier 2 zit? Als ze de normale 17,99 euro hanteren lukt een maand ook niet meer. Als ik het sowieso niet in stand kan houden hebben de rewards ook weinig zin meer. In verhouding speel ik weinig game pass exclusives, heb ook al PS+

Als het voorbeeld hieronder klopt gaat het dus gewoon 18000 punten kosten voor 1 maand GPU ipv 12.000 punten nu. Dat is vrij fors en waarschijnlijk ook niet meer maandelijks te halen. Zo uit mijn hoofd krijg je met console, game pas game en de jewel minder dan 1000 punten extra. Dus 18.000 per maand lukt dan absoluut niet meer.

Alleen als je game pass Ultimate hebt krijg je hogere punten maar dan moet je dus lid zijn en blijven. Beetje vicieuze cirkel.
In the UK, a one-month Xbox Game Pass Ultimate subscription currently costs 12,000 points (at the level 2 discount). To get the same one-month subscription using Rewards points on an Xbox gift card, you'd need to pick up a £10 and a £5 gift card, which costs a total of 17,670 points (including level 2 discounts),
Ik kijk het nog even aan maar denk dat helemaal gratis dus niet meer mogelijk is. Als je geluk hebt een paar euro korting per maand.. maar dan is de keycards optie natuurlijk aantrekkelijker.

[ Voor 8% gewijzigd door Deezers op 01-10-2025 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:08

On_E

Housemusic

Gamepass Ultimate is nu 26,99 per maand.

https://news.xbox.com/en-...-premium-essential-plans/

Nou, dan stop ik ermee als mijn abbo afloopt in juni… Het was leuk voor zolang het duurde.

[ Voor 25% gewijzigd door On_E op 01-10-2025 16:22 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
On_E schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:19:
Gamepass Ultimate is nu 26,99 per maand.

https://news.xbox.com/en-...-premium-essential-plans/

Nou, dan stop ik ermee als mijn abbo afloopt in juni… Het was leuk voor zolang het duurde.
Ongevraagd fortnite crew en Ubisoft classics erbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:08

On_E

Housemusic

Deezers schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:24:
[...]

Ongevraagd fortnite crew en Ubisoft classics erbij..
Yup. Fortnite speel ik niet en Ubi classics die ik wilde spelen heb ik al gespeeld..

En online kunnen gamen kost dus voortaan ook gewoon 108 euro per jaar. Misschien toch maar geen console meer, gaat allemaal nergens meer over dit.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:46
Damn, dat is een flinke verhoging.

[ Voor 60% gewijzigd door Silversin op 01-10-2025 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
On_E schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:27:
[...]

Yup. Fortnite speel ik niet en Ubi classics die ik wilde spelen heb ik al gespeeld..

En online kunnen gamen kost dus voortaan ook gewoon 108 euro per jaar. Misschien toch maar geen console meer, gaat allemaal nergens meer over dit.
Tja dat is het nadeel van het ecosysteem. En leuk zo'n abonnement en 30 per maand voor 'onbeperkt' games is natuurlijk nog steeds goedkoop in verhouding, alleen je bezit de games niet. Dus na 1-2 zijn de meeste games buiten Microsoft om, alweer van de dienst. En Xbox heeft bijna geen fysieke releases meer qua games. Ik heb ook nog een PS5 maar zonder PS+ ben je ook aangewezen op de fysieke games markt.

Dit is gewoon 9 euro per maand. Als je fortnite speelt maakt het weinig uit maar 108 euro per jaar is veel. En waarschijnlijk volgend jaar richting de 30 euro per maand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Silversin schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:32:
Damn, dat is een flinke verhoging. Daarnaast staan in de kleine lettertjes dat Call of Duty ook niet meer day one is. Ook niet met Ultimate.
Dan zakken de 'verkoopcijfers' flink in denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silversin schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:32:
Damn, dat is een flinke verhoging. Daarnaast staan in de kleine lettertjes dat Call of Duty ook niet meer day one is. Ook niet met Ultimate.
Dat staat er niet maar oke :)

Verder blijft het voor mijn persoonlijke ervaring nog steeds een no brainer voor ultimate. Voor mensen die een stuk minder games spelen is ultimate wel aardig aan de prijs.

[ Voor 23% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-10-2025 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:46
uchiha tijntje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:37:
[...]

Verder blijft het voor mijn persoonlijke ervaring nog steeds een no brainer voor ultimate. Voor mensen die een stuk minder games spelen is ultimate wel aardig aan de prijs.
Je hebt gelijk, niet goed gelezen. Premium exclude Call of Duty titles. Ultimate lijkt ze wel te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:35
Man man man wat een absurde verhoging voor Ultimate :X

Daar kap ik mee. Heel misschien dat ik nog Premium neem, maar daar moet ik goed over nadenken net na dat ik keihard genaaid ben. Zo voelt het tenminste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:41:
Man man man wat een absurde verhoging voor Ultimate :X

Daar kap ik mee. Heel misschien dat ik nog Premium neem, maar daar moet ik goed over nadenken net na dat ik keihard genaaid ben. Zo voelt het tenminste.
Hoe wordt je genaaid? Ik vind dit soort reacties altijd vrij hilarisch. Je neemt een dienst af, je betaald ervoor. Is het te duur. Stop je. Niemand naait je.

Verder moet iedereen doen wat die wil. Lekker opzeggen of lekker doorgaan. Maar de verontwaardiging die ik altijd zie bij prijsstijgingen voor luxe producten of diensten is gewoon komisch.

[ Voor 16% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-10-2025 16:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:35
uchiha tijntje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:45:
[...]

Hoe wordt je genaaid? Ik vind dit soort reacties altijd vrij hilarisch. Je neemt een dienst af, je betaald ervoor. Is het te duur. Stop je. Niemand naait je.

Verder moet iedereen doen wat die wil. Lekker opzeggen of lekker doorgaan. Maar de verontwaardiging die ik altijd zie bij prijsstijgingen voor luxe producten of diensten is gewoon komisch.
Jij kan lachen wat je wil, maar het is gewoon een hele heftige verhoging. Dat jij honderden games speelt is leuk voor je, maar jij bent de uitzondering. Precies waar Ultimate voor bedoeld is. Voor een meer casual gamer is dit niet meer te verantwoorden.

Heb direct m'n terugkerende facturering uitgezet. Ze kunnen me wat.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 01-10-2025 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarom… je kunt dus een afweging maken om een andere keuze te maken. Niemand die je dwingt, ze stoppen games ook niet achter een Gamepass subscription waardoor je nog steeds alle mogelijkheden hebt om alle games te spelen.

En voor wat we deze maand krijgen in GP deze maand. Wel toepasselijk :)

https://xboxera.com/2025/...x-game-pass-this-october/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deezers
uchiha tijntje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:45:
[...]

9 euro per maand meer (dus 50% tov 17,95) is vrij fors toch? Als je geen fortnite speelt of Ubisoft classics dan krijg je er niks extra's voor terug om hetzelfde te behouden als nu. En natuurlijk wordt alles duurder en hadden we een prijsverhoging naar 19,99 wel verwacht maar 26,99 is dan het andere uiterste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deezers schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:02:
[...]

9 euro per maand meer (dus 50% tov 17,95) is vrij fors toch? Als je geen fortnite speelt of Ubisoft classics dan krijg je er niks extra's voor terug om hetzelfde te behouden als nu. En natuurlijk wordt alles duurder en hadden we een prijsverhoging naar 19,99 wel verwacht maar 26,99 is dan het andere uiterste.
Ik zeg toch ook dat het aardig aan de prijs is? :) Mij kunnen die Fortnite bucks ook gestolen worden. Ubisoft kan misschien nog wel een toegevoegde waarde zijn. Alhoewel ik niet echt Ubi fan ben.

Liefst zou ik ook zelf helemaal kiezen wat ik wel en niet zou willen in Ultimate om zo de prijs te drukken, maarja, die mogelijkheid is er niet.

——-

Gisteren BF6 gekocht. Erg veel zin in! Nog 10 daagjes wachten en dan mogen we los.

Achievements zien er erg doenlijk uit.

https://x.com/battlefield/status/1973417729135620450?s=46

Zo maar ff kijken wat er in die Ubisoft bundel zit. — da’s niet heel veel soeps als je geen AC of Far cry fan bent :P

[ Voor 25% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-10-2025 18:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik was ook altijd groot fan van Game Pass, maar merk dat ik het laatste half jaar eigenlijk geen spel uit het aanbod meer gespeeld heb.
Merk daarnaast dat ik voorheen ook regelmatig spellen speelde omdat ze nou eenmaal op game pass staan, voorheen was dat leuk want speel je eens wat anders dan je normaal zou spelen.
Echter met het huidige aanbod in spellen (die niet in game pass zitten) is de backlog zo gegroeid dat de spellen in game pass mij eigenlijk ten koste gaan van de tijd die ik ook zou kunnen steken in gekochte spellen.
Ga mijn abonnement dus waarschijnlijk ook niet meer verlengen.
Het zijn andere tijden dan pak hem beet twee - drie jaar geleden.
En dan met de flinke prijsverhoging ga ik waarschijnlijk gewoon weer de spellen kopen die ik echt wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

[...]

Je moet wel heel veel spelen wil het nog rendabel zijn. 2-3 maanden Game Pass Ultimate is nu gewoon 1 AAA spel (afhankelijk van de prijs dus €60-90.

En dan te bedenken dat ik 2,5 jaar geleden voor de prijs van 3 maanden Game Pass Ultimate (via VPN methode) gewoon 3 jaar Game Pass had...

Ik zie echt niet in hoe dit ook succesvol kan zijn met deze prijzen. De groei was er qua Game Pass al uit en dus moeten ze het nu hebben van de prijsverhoging. Gezien de zeer lauwe ontvangst van Black Ops 7 lijkt de eerste grote tegenslag al hun kant op te komen. Dat maar weinig mensen Game Pass Ultimate (want dat is de enige waar dit in zit) gaan pakken voor die prijs. PS Plus Extra lijkt op deze manier met de seconde een betere deal te worden.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Ook de lijst die ze publiceren en met vol trots aankondigen.... :F

Ultimate – Available Today
  • Hogwarts Legacy (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed II (PC)
  • Assassin’s Creed III Remastered (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed IV Black Flag (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed IV Black Flag: Freedom Cry (PC)
  • Assassin’s Creed Brotherhood (PC)
  • Assassin’s Creed Chronicles: China (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed Chronicles: India (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed Chronicles: Russia (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed Liberation HD (PC)
  • Assassin’s Creed Revelations (PC)
  • Assassin’s Creed Rogue Remastered (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed Syndicate (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed The Ezio Collection (Cloud and Console)
  • Assassin’s Creed Unity (Cloud, PC, and Console)
  • Child of Light (Cloud, PC, and Console)
  • Far Cry 3 (Cloud, PC, and Console)
  • Far Cry 3 Blood Dragon (Cloud, PC, and Console)
  • Far Cry Primal (Cloud, PC, and Console)
  • Hungry Shark World (Cloud, PC, and Console)
  • Monopoly Madness (Cloud, PC, and Console)
  • Monopoly 2024 (Cloud, PC, and Console)
  • OddBallers (Cloud, PC, and Console)
  • Prince of Persia The Lost Crown (Cloud, PC, and Console)
  • Rabbids Invasion: The Interactive TV Show (Cloud and Console)
  • Rabbids: Party of Legends (Cloud, PC, and Console)
  • Rayman Legends (Cloud, PC, and Console)
  • Risk Urban Assault (Cloud and Console)
  • Scott Pilgrim vs. The World: The Game (Cloud, PC, and Console)
  • Skull and Bones (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • South Park: The Stick of Truth (Cloud, PC, and Console)
  • Starlink: Battle for Atlas (Cloud, PC, and Console)
  • Steep (Cloud, PC, and Console)
  • The Crew 2 (Cloud, PC, and Console)
  • The Settlers: New Allies (Cloud, PC, and Console)
  • Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint (Cloud, PC, and Console)
  • Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction (Cloud, PC, and Console)
  • Tom Clancy’s The Division (Cloud, PC, and Console)
  • Trackmania Turbo (Cloud, PC, and Console)
  • Transference (Cloud and Console)
  • Trials Fusion (Cloud, PC, and Console)
  • Trials of the Blood Dragon (Cloud, PC, and Console)
  • Trials Rising (Cloud, PC, and Console)
  • Uno (Cloud, PC, and Console)
  • Valiant Hearts: The Great War (Cloud, PC, and Console)
  • Watch_Dogs (Cloud, PC, and Console)
  • Wheel of Fortune (Cloud and Console)
  • Zombi (Cloud, PC, and Console)
Premium – Available Today (also in Ultimate)
  • 9 Kings (Game Preview) (PC)
  • Abiotic Factor (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Against the Storm (Cloud, PC, and Console)
  • Age of Empires: Definitive Edition (PC)
  • Age of Empires III: Definitive Edition (PC)
  • Age of Mythology: Retold (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Ara: History Untold (PC)
  • Arx Fatalis (PC)
  • Back to the Dawn (Cloud, PC, and Console)
  • Battletech (PC)
  • Blacksmith Master (Game Preview) (PC)
  • Cataclismo (PC)
  • Cities: Skylines II (PC)
  • Crime Scene Cleaner (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Deep Rock Galactic: Survivor (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Diablo (PC)
  • Diablo IV (PC and Console)
  • An Elder Scrolls Legends: Battlespire (PC)
  • The Elder Scrolls Adventures: Redguard (PC)
  • Fallout (PC)
  • Fallout 2 (PC)
  • Fallout: Tactics (PC)
  • Football Manager 2024 (PC)
  • Frostpunk 2 (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Halo: Spartan Strike (PC)
  • Manor Lords (Game Preview) (PC)
  • Minami Lane (Cloud, PC, and Console)
  • Minecraft: Java Edition (PC)
  • Mullet Madjack (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • My Friendly Neighborhood (Cloud, PC, and Console)
  • One Lonely Outpost (Cloud, PC, and Console)
  • Quake 4 (PC)
  • Quake III Arena (PC)
  • Return to Castle Wolfenstein (PC)
  • Rise of Nations: Extended Edition (PC)
  • Senua’s Saga: Hellblade 2 (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Sworn (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Terra Invicta (Game Preview) (PC)
  • Volcano Princess (Cloud, PC, and Console)
  • Warcraft I: Remastered (PC)
  • Warcraft II: Remastered (PC)
  • Warcraft III: Reforged (PC)
  • Wolfenstein 3D (PC)
Essential – Available Today (also in Ultimate and Premium)
  • Cities: Skylines Remastered (Cloud and Xbox Series X|S)
  • Disney Dreamlight Valley (Cloud, PC, and Console)
  • Hades (Cloud, PC, and Console)
  • Warhammer 40,000 Darktide (Cloud, PC, and Console)
Hoezo oude meuk! En het kan aan mij liggen maar was bovenstaande lijst niet al grotendeels beschikbaar via Game Pass?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:50
Er staat wel een hoop meer op gamepass dan een jaar of drie terug. En spellen zijn duurder geworden.

Dit is nog steeds per maand goedkoper dan een digitale krant + zaterdag papiereneditie (voor kwaliteitskranten), de vrijwillige ouderbijdrage van de school van mijn kinderen, twee kaartjes voor de bioscoop, een Nederlandstalig boek. Iedereen moet zelf weten wat hij dingen waard vindt, maar een beetje perspectief is ook op zijn plaats bij termen als 'echt absurd duur'.

Verder, ga ik niet verlengen in december als het afloopt. Vind het te duur voor wat het is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wie gaat deze spelen bij launch? Ben wel benieuwd naar de reviews. Want het is toch een ander team dan die deel 1 en 2 hebben gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-10 18:53
justifire schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:11:
Ik was ook altijd groot fan van Game Pass, maar merk dat ik het laatste half jaar eigenlijk geen spel uit het aanbod meer gespeeld heb.
Merk daarnaast dat ik voorheen ook regelmatig spellen speelde omdat ze nou eenmaal op game pass staan, voorheen was dat leuk want speel je eens wat anders dan je normaal zou spelen.
Echter met het huidige aanbod in spellen (die niet in game pass zitten) is de backlog zo gegroeid dat de spellen in game pass mij eigenlijk ten koste gaan van de tijd die ik ook zou kunnen steken in gekochte spellen.
Ga mijn abonnement dus waarschijnlijk ook niet meer verlengen.
Het zijn andere tijden dan pak hem beet twee - drie jaar geleden.
En dan met de flinke prijsverhoging ga ik waarschijnlijk gewoon weer de spellen kopen die ik echt wil spelen.
Ik was bij de vorige prijsverhoging al afgehaakt en heb gamepass 1 maand aangezet bij de release van Clair Obscur en Indiana Jones, toen ik daar binnen een week of 2 mee klaar was had ik ook de "drang" om nog snel spellen uit gamepass te spelen. Dat begon aan te voelen als werk met een deadline.

Mijn interesse in Xbox was altijd heel hoog maar de laatste 2 jaar is dat tot een dieptepunt gezonken. Het enige waar ik nog interesse in heb is de net aangekondigde Forza Horizon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Exactor it schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:34:
Er staat wel een hoop meer op gamepass dan een jaar of drie terug. En spellen zijn duurder geworden.

Dit is nog steeds per maand goedkoper dan een digitale krant + zaterdag papiereneditie (voor kwaliteitskranten), de vrijwillige ouderbijdrage van de school van mijn kinderen, twee kaartjes voor de bioscoop, een Nederlandstalig boek. Iedereen moet zelf weten wat hij dingen waard vindt, maar een beetje perspectief is ook op zijn plaats bij termen als 'echt absurd duur'.

Verder, ga ik niet verlengen in december als het afloopt. Vind het te duur voor wat het is. :)
€324 per jaar voor Game Pass Ultimate is echt absurd duur! Als het nu allemaal knallers waren dan was het nog tot daar aan toe maar dat is niet het geval. Een groot deel van de spellen die er nu op staan zijn al wat ouders en zijn, zeker in sales, stukken goedkoper te verkrijgen. Day one releases betreffen ook vaak indie games die wederom veel goedkoper (lees: €10-20) te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:41:
[...]

€324 per jaar voor Game Pass Ultimate is echt absurd duur! Als het nu allemaal knallers waren dan was het nog tot daar aan toe maar dat is niet het geval. Een groot deel van de spellen die er nu op staan zijn al wat ouders en zijn, zeker in sales, stukken goedkoper te verkrijgen. Day one releases betreffen ook vaak indie games die wederom veel goedkoper (lees: €10-20) te koop zijn.
Een Ferrari is absurd duur voor iemand die geen rijbewijs heeft.

Wat duur is, is volledig subjectief voor de gebruiker. Maar het is natuurlijk lekker om even te kunnen schoppen!

Net even gekeken naar de waarde van games die ik dit jaar op day one zou hebben gekocht, maar dat niet hoefde vanwege het feit dat ze in Gamepass zijn uitgekomen.

Dat is een waarde van om en nabij 660 euro. En dan hebben we nog maar drie kwartalen gehad met de nodige games nog in het vooruitzicht en laat onverlet dat ik ook nog andere games heb gespeeld die ik niet perse zou hebben gekocht, maar waar ik wel het nodige plezier aan heb beleefd.

Dus nee, 324 euro is niet absurd duur. Het is echter geen logische keuze als je met het kopen van games uiteindelijk in een jaar goedkoper of niet veel duurder uit bent. Dat is voor een ieder persoonlijk. Verder hecht ik persoonlijk zeer weinig waarde aan het “in bezit” hebben van een game. Dat is dan ook voor mijzelf geen voor of nadeel ten opzichte van een abbo service.

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-10-2025 19:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
@uchiha tijntje ik ben het wel met je eens qua kosten. Duur is relatief en voor de een is het te duur en voor de ander (zoals jij) is het prima. Toch denk ik wel dat dit echt zorgelijk is voor Xbox als platform. Ze zijn niet meer in retail aanwezig en zetten volledig in op gamepass en aan de reacties op internet te zien valt deze prijsverhoging erg slecht. Het zou zonde zijn als Xbox en gamepass verdwijnt en voor mijn gevoel zijn we daar hard naar toe op weg.

Zou gamepass met een gelimiteerd aantal uur per maand niet goed zijn. Bv een goedkoper abo van 30 of 50 uur per maand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:52:
[...]

Een Ferrari is absurd duur voor iemand die geen rijbewijs heeft.

Wat duur is, is volledig subjectief voor de gebruiker. Maar het is natuurlijk lekker om even te kunnen schoppen!

Net even gekeken naar de waarde van games die ik dit jaar op day one zou hebben gekocht, maar dat niet hoefde vanwege het feit dat ze in Gamepass zijn uitgekomen.

Dat is een waarde van om en nabij 660 euro. En dan hebben we nog maar drie kwartalen gehad met de nodige games nog in het vooruitzicht en laat onverlet dat ik ook nog andere games heb gespeeld die ik niet perse zou hebben gekocht, maar waar ik wel het nodige plezier aan heb beleefd.

Dus nee, 324 euro is niet absurd duur. Het is echter geen logische keuze als je met het kopen van games uiteindelijk in een jaar goedkoper of niet veel duurder uit bent. Dat is voor een ieder persoonlijk. Verder hecht ik persoonlijk zeer weinig waarde aan het “in bezit” hebben van een game. Dat is dan ook voor mijzelf geen voor of nadeel ten opzichte van een abbo service.
Dat is ook wel een erg makkelijke vergelijking hoor...
En tuurlijk Microsoft mag doen wat ze willen en wij zijn vrij om het niet af te nemen. Voor jou begrijp ik ook dat het nog steeds een aantrekkelijk aanbod is. Maar ik durf wel met enige zekerheid te zeggen dat jij in de top 1% zit van gamers, en dan tel ik al alleen mensen die zichzelf wel zo identificeren, als we kijken naar hoeveel games jij speelt. En dat bedoel ik overigens ook echt niet negatief hè, ik vind dat hartstikke cool... Maar ik denk dat er niet zo'n grote addressable market is aan gamers die net zoveel waarde uit het abonnement halen als jij. Dus dan vraag ik me af of dit een succes kan worden of dat dit toch het begin van het einde is voor Microsoft. We zullen wel geen cijfers te horen krijgen maar als hierdoor straks het aantal abonnementen juist flink terug gaat lopen ipv verder te groeien dan vraag ik me af wanneer ze er toch de stekker uit gaan trekken.
En dat is denk ik ook waarom mensen boos worden... Niet omdat ze vinden dat ze ergens recht op hebben maar dat ze bang zijn dat Microsoft hier iets kapot maakt wat we niet meer terug zullen zien. Niet dat ik echt bang ben voor een games markt crash of zo wat sommige mensen wel eens roepen, games gaan echt nergens naar toe en worden altijd wel weer gemaakt... Maar wat er met die enorme reus die Microsoft met al hun aankopen gemaakt heeft gaat gebeuren durf ik niet te zeggen...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
MazeWing schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:41:
[...]

Dan zou ik je afraden geld te betalen voor de dienst. Je vindt het immers absurd duur. Ik zou zeggen, koop de spellen die je wilt spelen op het platform waarop je ze wil spelen voor het bedrag dat je uit wil geven. Veel plezier!

Voor de lol nog een voorbeeld: ik zwem makkelijk tien keer per maand wat baantjes. Een tienbadenkaart kost 68 euro. Dat was vroeger echt veel goedkoper. Echt absurd gewoon.

[ Voor 10% gewijzigd door Exactor it op 01-10-2025 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Finraziel schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:10:
[...]

Dat is ook wel een erg makkelijke vergelijking hoor...
En tuurlijk Microsoft mag doen wat ze willen en wij zijn vrij om het niet af te nemen. Voor jou begrijp ik ook dat het nog steeds een aantrekkelijk aanbod is. Maar ik durf wel met enige zekerheid te zeggen dat jij in de top 1% zit van gamers, en dan tel ik al alleen mensen die zichzelf wel zo identificeren, als we kijken naar hoeveel games jij speelt. En dat bedoel ik overigens ook echt niet negatief hè, ik vind dat hartstikke cool... Maar ik denk dat er niet zo'n grote addressable market is aan gamers die net zoveel waarde uit het abonnement halen als jij. Dus dan vraag ik me af of dit een succes kan worden of dat dit toch het begin van het einde is voor Microsoft. We zullen wel geen cijfers te horen krijgen maar als hierdoor straks het aantal abonnementen juist flink terug gaat lopen ipv verder te groeien dan vraag ik me af wanneer ze er toch de stekker uit gaan trekken.
En dat is denk ik ook waarom mensen boos worden... Niet omdat ze vinden dat ze ergens recht op hebben maar dat ze bang zijn dat Microsoft hier iets kapot maakt wat we niet meer terug zullen zien. Niet dat ik echt bang ben voor een games markt crash of zo wat sommige mensen wel eens roepen, games gaan echt nergens naar toe en worden altijd wel weer gemaakt... Maar wat er met die enorme reus die Microsoft met al hun aankopen gemaakt heeft gaat gebeuren durf ik niet te zeggen...
Dit is wel mijn gevoel. Ik heb het gevoel dat het einde van ms nabij is in de gamewereld en dat vind ik jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Jammer dat ze er verplicht die Ubisoft + Fortnite zooi ingooien (al kan Ubisoft best tof zijn). Het zou tof zijn als je een abbo had waar dat niet in zat maar wel alle games van Ultimate zou hebben.

Twijfel of ik nog ga verlengen, of gewoon weer losse games ga kopen. En dan waarschijnlijk ook oudere games die al in de budgetbak liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@giantgiantus en @Finraziel Ik begrijp de teneur en jullie inhoudelijke zorgen. Het simpelweg schoppen / trollen van anderen begrijp ik niet. :P

Maar sinds de aankondiging van de Xbox One is Xbox al ten dode opgeschreven. We zijn echter 13 jaar later. :) Elke keer als ze weer wat negatief in het nieuws zijn, komen deze zorgen weer naar boven.

Wellicht is een dergelijke prijsstijging het begin van het einde, (we hebben het trouwens nu continue over Ultimate, maar Premium is wat mij betreft nog steeds een erg aantrekkelijk model, ook voor gamers die een stukje minder spelen).

Maar dat dit het einde van MS is horen we dus al sinds 2013. Als het nu echt zo is, dan is het zo en is de overstap naar een PC ook zo gebeurd. Maar MS is nu (een van de) de grootste publishers in de wereld. Ik zie ze niet snel van het toneel verdwijnen. Behalve wellicht met specifieke dedicated hardware op de console markt. Maar die verandering zit er al jaren aan te komen. Maar als er dus een goed alternatief is voor een console door middel van een pc met een console interface en met de gemakken van een console, dan ben ik ook game. Misschien heeft dat zelfs wellicht mijn voorkeur als die simpel en eenvoudig upgradable is zonder de traditionele PC perikelen.

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-10-2025 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Alles is te relativeren. Je krijgt voor 27 euro ook geen hoofdgerecht meer in een restaurant dus dan de hele maand de nieuwste games gamen is inderdaad niet duur. Nu krijg je fortnite en Ubisoft opgedrongen, je moet eraan meebetalen.. Zelfde geintje deed de Pathé ook: je kan vanaf nu met je bioscoop abonnement films thuis met korting huren. Alleen betaalde je die eigen korting gewoon door een hogere maandprijs te vragen..

Bovendien heb ik ook nog PS+ en NSO, dan tikt het allemaal wel aan. Ja, premium kan je doen en dan kan je maximaal een jaar later de nieuwste releases alsnog spelen, maar ook dat abonnement kost gewoon geld per maand..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
En persoonlijk heb ik er ook niet zo'n moeite mee games te 'huren' via Gamepass. Games als de nieuwe Mafia (45 euro) of James Bond (69 euro) vind ik persoonlijk niet waard. Dat zijn prima games voor een keer op Gamepass. Een wisselend aanbod is dus welkom. Je moet alleen tactisch kijken welke games je speelt. Powerwash simulator kost 30 euro en kan je urenlang plezier bezorgen. Forza en CoD hebben voor velen een hoge replaywaarde maar daardoor spendeer je dus minder tijd aan nieuwe games, dan is los kopen wellicht slimmer. Wil je gewoon altijd toegang hebben tot de nieuwste games, dan is Ultimate een prima (wel prijzig door fortnite en Ubisoft nu) alternatief. Ook als je het vergelijkt met maandelijks een topgame ala 50 euro kopen. Dan is alles wat je extra krijgt mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
giantgiantus schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:18:
[...]

Dit is wel mijn gevoel. Ik heb het gevoel dat het einde van ms nabij is in de gamewereld en dat vind ik jammer!
Dat denk ik niet. Ze bezitten bizar veel studios en rechten en hebben ook recent wee hardware uitgebracht. Wel zijn ze een games uitgever geworden door crossplatform te gaan. Ook blijft het een Amerikaans bedrijf dus ze kunnen gewoon als een game al 80% af is de stekker uit de studio trekken, zonder reden. Dus je krijgt studios die niet veel meer durven te experimenteren of buiten de lijntjes kleuren of zoals Blizzard en Rare eindeloos inzetten op 1 game met jarenlang content season passes etc. Wat uiteindelijk gamen ook weer duurder maakt doordat het nooit af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Zit ook een stuk winstmaximalisatie in. De fanatieke fifa/cod/fortnite speler kijkt niet op een paar euro als ie al die ongein krijgt. De mensen die rewardspunten halen a 2 euro per uur doen dat wel. Ik zou liever diensten verkopen aan de eerste groep dan de tweede. En daartussenin zit ook allerlei mensen met eigen argumenten om wel of niet de dienst af te nemen. Ik denk dat het te duur is geprijsd en dat ze een flinke terugval in omzet gaan zien, maar we zullen zien. Dit soort dingen zei ik ook toen CoD afstapte van betaalde mappack en skins introduceerden. Ze printen nog steeds geld in CoD HQ (eigendom van de sukkels die gamepass kapot maken :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:57
Je kunt er helaas niks aan doen, maar iedereen wist dit toch al? Vroeg of laat moest de verhoging komen.

[ Voor 35% gewijzigd door Amaze86 op 01-10-2025 19:53 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ondanks dat ik een Xbox X heb met disc drive heb ik 0 fysieke games. Zonder game pass voelt de console dan ook een beetje doelloos aan. Fysieke spellen zijn amper meer te krijgen. En met de Xbox store koop je ook gewoon nog een licentie voor een game, die ze kunnen delisten via de uitgever, dus lastiger opnieuw te downloaden. Sowieso moet je tegenwoordig toch steeds alles opnieuw installeren omdat je gemiddeld maar 8 full games kwijt kan op je console hdd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
26,99? Gaat dat ook invloed hebben op de Core truc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:19:
Ook de lijst die ze publiceren en met vol trots aankondigen.... :F

Ultimate – Available Today
  • Assassin’s Creed II (PC)
  • Assassin’s Creed III Remastered (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed IV Black Flag (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed IV Black Flag: Freedom Cry (PC)
  • Assassin’s Creed Brotherhood (PC)
  • Assassin’s Creed Chronicles: China (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed Chronicles: India (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed Chronicles: Russia (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed Liberation HD (PC)
  • Assassin’s Creed Revelations (PC)
  • Assassin’s Creed Rogue Remastered (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed Syndicate (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed The Ezio Collection (Cloud and Console)
  • Assassin’s Creed Unity (Cloud, PC, and Console)
  • Child of Light (Cloud, PC, and Console)
  • Far Cry 3 (Cloud, PC, and Console)
  • Far Cry 3 Blood Dragon (Cloud, PC, and Console)
  • Far Cry Primal (Cloud, PC, and Console)
  • Hungry Shark World (Cloud, PC, and Console)
  • Monopoly Madness (Cloud, PC, and Console)
  • Monopoly 2024 (Cloud, PC, and Console)
  • OddBallers (Cloud, PC, and Console)
  • Prince of Persia The Lost Crown (Cloud, PC, and Console)
  • Rabbids Invasion: The Interactive TV Show (Cloud and Console)
  • Rabbids: Party of Legends (Cloud, PC, and Console)
  • Rayman Legends (Cloud, PC, and Console)
  • Risk Urban Assault (Cloud and Console)
  • Scott Pilgrim vs. The World: The Game (Cloud, PC, and Console)
  • Skull and Bones (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • South Park: The Stick of Truth (Cloud, PC, and Console)
  • Starlink: Battle for Atlas (Cloud, PC, and Console)
  • Steep (Cloud, PC, and Console)
  • The Crew 2 (Cloud, PC, and Console)
  • The Settlers: New Allies (Cloud, PC, and Console)
  • Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint (Cloud, PC, and Console)
  • Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction (Cloud, PC, and Console)
  • Tom Clancy’s The Division (Cloud, PC, and Console)
  • Trackmania Turbo (Cloud, PC, and Console)
  • Transference (Cloud and Console)
  • Trials Fusion (Cloud, PC, and Console)
  • Trials of the Blood Dragon (Cloud, PC, and Console)
  • Trials Rising (Cloud, PC, and Console)
  • Uno (Cloud, PC, and Console)
  • Valiant Hearts: The Great War (Cloud, PC, and Console)
  • Watch_Dogs (Cloud, PC, and Console)
  • Wheel of Fortune (Cloud and Console)
  • Zombi (Cloud, PC, and Console)
Premium – Available Today (also in Ultimate)
  • 9 Kings (Game Preview) (PC)
  • Abiotic Factor (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Against the Storm (Cloud, PC, and Console)
  • Age of Empires: Definitive Edition (PC)
  • Age of Empires III: Definitive Edition (PC)
  • Age of Mythology: Retold (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Ara: History Untold (PC)
  • Arx Fatalis (PC)
  • Back to the Dawn (Cloud, PC, and Console)
  • Battletech (PC)
  • Blacksmith Master (Game Preview) (PC)
  • Cataclismo (PC)
  • Cities: Skylines II (PC)
  • Crime Scene Cleaner (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Deep Rock Galactic: Survivor (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Diablo (PC)
  • Diablo IV (PC and Console)
  • An Elder Scrolls Legends: Battlespire (PC)
  • The Elder Scrolls Adventures: Redguard (PC)
  • Fallout (PC)
  • Fallout 2 (PC)
  • Fallout: Tactics (PC)
  • Football Manager 2024 (PC)
  • Frostpunk 2 (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Halo: Spartan Strike (PC)
  • Manor Lords (Game Preview) (PC)
  • Minami Lane (Cloud, PC, and Console)
  • Minecraft: Java Edition (PC)
  • Mullet Madjack (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • My Friendly Neighborhood (Cloud, PC, and Console)
  • One Lonely Outpost (Cloud, PC, and Console)
  • Quake 4 (PC)
  • Quake III Arena (PC)
  • Return to Castle Wolfenstein (PC)
  • Rise of Nations: Extended Edition (PC)
  • Senua’s Saga: Hellblade 2 (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Sworn (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Terra Invicta (Game Preview) (PC)
  • Volcano Princess (Cloud, PC, and Console)
  • Warcraft I: Remastered (PC)
  • Warcraft II: Remastered (PC)
  • Warcraft III: Reforged (PC)
  • Wolfenstein 3D (PC)
Essential – Available Today (also in Ultimate and Premium)
  • Cities: Skylines Remastered (Cloud and Xbox Series X|S)
  • Disney Dreamlight Valley (Cloud, PC, and Console)
  • Hades (Cloud, PC, and Console)
  • Warhammer 40,000 Darktide (Cloud, PC, and Console)
Hoezo oude meuk! En het kan aan mij liggen maar was bovenstaande lijst niet al grotendeels beschikbaar via Game Pass?
Ouder betekent niet minder. Ik vind dit heel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
[...]

Voor 648.- in 2 jaar tijd kan je anders aardig wat games kopen en ook nog bezitten. Zeker een hardcore Indie gamer zoals jij ;)

Het topic waar de gekste omwegen besproken mochten worden om voor een appel en ei aan gamepass te komen heeft ook niet geholpen om de prijs enigzins normaal te houden.

Gamepass heeft het platform erg weinig goeds gebracht. Maar nogsteeds zit een handvol in de ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Volgens mij haal je meer plezier uit het trollen op fora dan uit gamen. Dus ik gun je dit pleziertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:01
Trials rising, nice :) Paar jaar geleden vrij veel gespeeld op stadia, was toen ook vrij ver voor mijn gevoel, nog maar weer eens oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zijn oude games maar toch het spelen waard, Valiant Hearts the Great War , South Park stick of truth en Child of Light en Trials Fusion en Rising zitten nu in de toegevoegde games in GP.

Ook Prince of Persia, the lost crown is toegevoegd. Wel een prima instap voor een metroidvania.

[ Voor 20% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-10-2025 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

uchiha tijntje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:10:
Volgens mij haal je meer plezier uit het trollen op fora dan uit gamen. Dus ik gun je dit pleziertje.
Nee hoor! Het valt me gewoon op hoe enorm positief je bent op praktisch alles wat Xbox doet. Terwijl heel de wereld moord en brand schreeuwt zit jij het voor een groot deel weer goed te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:53

BM

Moderator Spielerij
MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 06:27:
[...]

Nee hoor! Het valt me gewoon op hoe enorm positief je bent op praktisch alles wat Xbox doet. Terwijl heel de wereld moord en brand schreeuwt zit jij het voor een groot deel weer goed te praten.
Volgens mij geeft je ook gewoon aan dat het niet voor iedereen een even aantrekkelijk model (meer) is. Voor gamers als @uchiha tijntje kan de prijs nog wel een keer over de kop, en is het nog steeds rendabel :+

Ik moet binnenkort eens kijken, ik vind GP echt wel tof, maar die 27 euro/maand haal ik er niet meer uit. Misschien maar een stapje terug doen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 06:27:
[...]

Heel de wereld schreeuwt moord en brand? Het gaat om een prijs van een abbo service…
Dit soort kreten laten zien dat je gewoon niet serieus bent.

Succes met het zoeken naar het volgende meme plaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

uchiha tijntje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 06:58:
[...]

Heel de wereld schreeuwt moord en brand? Het gaat om een prijs van een abbo service…

Je weet precies in welke context ik “de wereld schreeuwt moord en brand” bedoel…

Geniet van je Xbox en game pass!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:07:
[...]

Je weet precies in welke context ik “de wereld schreeuwt moord en brand” bedoel…

Geniet van je Xbox en game pass!
Ah dus ik moet naast zinloze memes bekijken ook nog eens zelf je posts in de juiste context plaatsen.

Ik geniet van games. Moeten meer mensen eens doen. Goed alternatief voor trollen op het internet.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-10-2025 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

uchiha tijntje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:17:
[...]

Ah dus ik moet naast zinloze memes bekijken ook nog eens zelf je posts in de juiste context plaatsen.

Ik geniet van games. Moeten meer mensen eens doen. Goed alternatief voor trollen op het internet.
Kennelijk is de massale kritiek rondom deze verhoging (en de staat van Xbox in het algemeen) je niet opgevallen. Logisch ook want je bent te druk met gamen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:24:
[...]

Kennelijk is de massale kritiek rondom deze verhoging (en de staat van Xbox in het algemeen) je niet opgevallen. Logisch ook want je bent te druk met gamen....
Oh die kritiek is me wel opgevallen. Hoe ontkom je eraan want de wereld staat in vuur en brand en ik spendeer graag mijn tijd aan het volgen van klagende gamers op social media…

Wat me nog niet is opgevallen, is je toegevoegde waarde in dit topic. Hopelijk komt dat nog voordat Xbox omvalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 06:58:
[...]

De algemene tendens is nu echt wel dat mensen Gamepass opzeggen omdat het te duur wordt. Een Series S is in Amerika ondertussen net zo duur is als een Playstation 5, XBOX prijst zichzelf de markt uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

uchiha tijntje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:32:
[...]

Oh die kritiek is me wel opgevallen. Hoe ontkom je eraan want de wereld staat in vuur en brand en ik spendeer graag mijn tijd aan het volgen van klagende gamers op social media…

Wat me nog niet is opgevallen, is je toegevoegde waarde in dit topic. Hopelijk komt dat nog voordat Xbox omvalt.
Wat mij juist WEL is opgevallen is dat je praktisch alles goed praat rondom Xbox. Terechte kritiek wuif je weg onder het mom van: "ik heb wel wat beters te doen zoals gamen" en iedere prijsverhoging (of het nu de console zelf is of game pass) wordt weer grotendeels goedgepraat onder het mom van: "voor mij is het de prijs meer dan waard".

Ik ben echt benieuwd wat je gaat den als Xbox ten onder gaat en er geen nieuwe consoles meer uitkomen. Ga je dan over op de PlayStation of stop je dan maar met gamen in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:36:
[...]

Wat mij juist WEL is opgevallen is dat je praktisch alles goed praat rondom Xbox. Terechte kritiek wuif je weg onder het mom van: "ik heb wel wat beters te doen zoals gamen" en iedere prijsverhoging (of het nu de console zelf is of game pass) wordt weer grotendeels goedgepraat onder het mom van: "voor mij is het de prijs meer dan waard".

Ik ben echt benieuwd wat je gaat den als Xbox ten onder gaat en er geen nieuwe consoles meer uitkomen. Ga je dan over op de PlayStation of stop je dan maar met gamen in het algemeen?
Kijk eens gewoon naar je post historie hier en doe niet zo sneu schijnheilig. Je bent een virtuele aasgier die hier opduikt als er negatief nieuws te melden is. Als je daar je plezier uit haalt… maar doe niet alsof je serieus bezorgt bent over de staat van Xbox of de gaming markt in het algemeen. :) Als je diezelfde kritische houding nu zou hanteren voor consoles die je wel in bezit hebt zou ik je nog misschien iets van serieus kunnen nemen en een normaal gesprek mee kunnen voeren. Daarom stop ik daar ook mee. Ik moet nu snel aan het werk om die absurde prijsverhoging terug te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exocet schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:33:
[...]
De algemene tendens is nu echt wel dat mensen Gamepass opzeggen omdat het te duur wordt. Een Series S is in Amerika ondertussen net zo duur is als een Playstation 5, XBOX prijst zichzelf de markt uit.
Ik snap al die zorgen. En ik zou ze liever ook niet zien. Wat goed is voor mijn portemonnee heeft vaak ook mijn voorkeur.

Maar uiteindelijk gaat het voor MS onder aan de streep om het resultaat voor het bedrijf en voor ons om het in perspectief te kunnen plaatsen. Want we zijn hier al zo vaak geweest.

Toen de mogelijkheden voor meerdere jaren stapelen van GP voor een paar euro onmogelijk werd gemaakt, was de “algemene tendens” ook dat Gamepass direct om zou vallen doordat heel veel mensen nooit zouden verlengen. Hetzelfde bij een toenmalige prijsverhoging en nu ook weer bij deze en vast ook weer bij de volgende verandering.

We zullen de gevolgen zien bij de kwartaalcijfers :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

uchiha tijntje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:45:
[...]

Kijk eens gewoon naar je post historie hier en doe niet zo sneu schijnheilig. Je bent een virtuele aasgier die hier opduikt als er negatief nieuws te melden is. Als je daar je plezier uit haalt… maar doe niet alsof je serieus bezorgt bent over de staat van Xbox of de gaming markt in het algemeen. :) Als je diezelfde kritische houding nu zou hanteren voor consoles die je wel in bezit hebt zou ik je nog misschien iets van serieus kunnen nemen en een normaal gesprek mee kunnen voeren. Daarom stop ik daar ook mee. Ik moet nu snel aan het werk om die absurde prijsverhoging terug te verdienen.
Toen ik nog een Xbox Series X had (tot een paar maanden geleden) gaf ik ook af en toe een kritische noot over de console zelf en het gebrek aan exclusives of spellen die uiteindelijk tegenvielen (Starfield, Hellblade 2, etc.) en steevast waren wij het compleet niet eens met elkaar en werd mijn kritiek door jou weggewuifd met kul argumenten.

En nu ben ik klaar om met jou in discussie te gaan. We zijn het pertinent oneens met elkaar op zo'n beetje alle vlakken rondom de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Exocet schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:33:
[...]

Het gaat al jaren over de eindeloos diepe zakken van MS. Gamepass is de toekomst etc. etc. Het was vooral lachen omdat het voor een appel en een ei via allerlei omwegen te verkrijgen was. Maakt niet uit, Eindeloos diepe zakken.

De kwaliteit van games vloog achteruit. De staat van het platform is zorgelijk. Nu de cadeautjes op zijn, moeten we betalen. Vrijwel iedereen rent naar de uitgang. Wanbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Lekkerboeie86 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:13:
[...]

Het gaat al jaren over de eindeloos diepe zakken van MS. Gamepass is de toekomst etc. etc. Het was vooral lachen omdat het voor een appel en een ei via allerlei omwegen te verkrijgen was. Maakt niet uit, Eindeloos diepe zakken.

De kwaliteit van games vloog achteruit. De staat van het platform is zorgelijk. Nu de cadeautjes op zijn, moeten we betalen. Vrijwel iedereen rent naar de uitgang. Wanbeleid.
Het ironische was nog wel dat Phil Spencer enkele uren voor de prijsverhogingen mooi verkondigde hoe winstgevend Game Pass inmiddels is en dat het goed is voor creators.

Ik be echt benieuwd wat Microsoft gaat doen over een paar jaar als de nieuwe generatie consoles is aangebroken. Ik zie echt niet in hoe iemand met gezond verstand nog honderden euro’s gaat betalen voor een Xbox console. Streaming is nog steeds ondermaats en heeft veel haken en ogen en Game Pass is onbeschikbaar op andere consoles. Je hebt dus een fatsoenlijke PC nodig of moet tevreden zijn met streaming.

De enige mogelijkheid die dan overblijft is dat je een “gratis” console in bruikleen krijgt zolang je Game Pass (ultimate) hebt. Maar dan zal de prijs ook wel weer substantieel gaan stijgen.

In andere woorden: ik zie niet in hoe de ingeslagen weg op lange termijn houdbaar is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xbox console lease je dan via Game Pass.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Rivanov schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:25:
Xbox console lease je dan via Game Pass.
Zoiets ja. Alhoewel ik me afvraag honeypot de prijs dan gaat worden als er console van €500 over de X termijn uitgesmeerd moet worden. Daarnaast zit je met afschrijving en logistiek.

500/36 maanden = 13,88 euro. Maar ik neem aan dat de prijs inclusief overhead veel hoger zal liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:22:
[...]

Ik zie echt niet in hoe iemand met gezond verstand nog honderden euro’s gaat betalen voor een Xbox console. Streaming is nog steeds ondermaats en heeft veel haken en ogen en Game Pass is onbeschikbaar op andere consoles.
De nieuwe generatie consoles zal qua prijsstelling vrijwel gelijk aan elkaar zijn. Denk niet dat de nieuwe Xbox 200€ duurder gaat zijn als de nieuwe Playstation. En ja ik weet dat ze dat met de Xbox One wel hadden gedaan, maar daar kreeg je nog zo'n kinect ding bij.

Tevens is het ook zo dat alle games die op Gamepass staan, ook gewoon los te koop zijn. Je bent dus niet verplicht om maandelijks naast de aanschaf van een Xbox, 27,99€ af te tikken. Voor mij zal het dan de prijs van een Xbox zijn en als game de nieuwe Battlefield, want dat is bijna het enige wat ik speel. Verder is het een kwestie van voorkeur voor mij.

En laten we vooral niet doen alsof Sony zo'n lief bedrijf is voor gamers. Het is dat ze nog enige concurrentie hebben van Microsoft anders mocht je voor hun nieuwe 1st party games gewoon over de 100€ betalen en was de PS5 of opvolger ervan ook nog even wat duurder.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:01:
[...]

De nieuwe generatie consoles zal qua prijsstelling vrijwel gelijk aan elkaar zijn. Denk niet dat de nieuwe Xbox 200€ duurder gaat zijn als de nieuwe Playstation. En ja ik weet dat ze dat met de Xbox One wel hadden gedaan, maar daar kreeg je nog zo'n kinect ding bij.

Tevens is het ook zo dat alle games die op Gamepass staan, ook gewoon los te koop zijn. Je bent dus niet verplicht om maandelijks naast de aanschaf van een Xbox, 27,99€ af te tikken. Voor mij zal het dan de prijs van een Xbox zijn en als game de nieuwe Battlefield, want dat is bijna het enige wat ik speel. Verder is het een kwestie van voorkeur voor mij.

En laten we vooral niet doen alsof Sony zo'n lief bedrijf is voor gamers. Het is dat ze nog enige concurrentie hebben van Microsoft anders mocht je voor hun nieuwe 1st party games gewoon over de 100€ betalen en was de PS5 of opvolger ervan ook nog even wat duurder.
Ga je BF6 spelen of blijf je bij deel 5 icm Breakthrough :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

uchiha tijntje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:25:
[...]

Ga je BF6 spelen of blijf je bij deel 5 icm Breakthrough :)
Heb BF6 in pre-order staan, dus ga het proberen. Bevalt het niet, dan ga ik terug naar BF5, maar speel daar nu ook weer Conquest :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

uchiha tijntje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:22:

Maar sinds de aankondiging van de Xbox One is Xbox al ten dode opgeschreven. We zijn echter 13 jaar later. :) Elke keer als ze weer wat negatief in het nieuws zijn, komen deze zorgen weer naar boven.
Ik vind het een beetje naïef om te doen alsof er geen vuiltje aan de lucht is. De afgelopen 2 jaar komt Xbox eigenlijk alleen negatief in het nieuws. Als je uitzoomt en het grotere plaatje probeert te bekijken ziet het er gewoon niet goed uit voor Xbox als hardware maker en game subscription dienst. Ik zie ze in de toekomst vooral als ontwikkelaar en uitgever van games. En dit is slecht nieuws voor de hele industrie. Nintendo en Sony alleen worden lui.
  • Begin 2024: Xbox Game Studios games blijven exclusief voor Xbox → Bepaalde Xbox games komen naar andere platformen, de AAA games blijven exclusief → Forza Horizon en Indiana Jones komen naar PS5
  • Mei 2024: Microsoft sluit Arkane Austin, Tango Gameworks en Alpha Dog Games
  • Juli 2024: Game Pass Ultimate gaat van $17 naar $20
  • Mei 2025: Series X gaat van $499 naar $599
  • Juli 2025: 9.000 medewerkers ontslagen, veel bij Xbox Games
  • Juli 2025: The Initiative wordt gesloten
  • Juli 2025: Perfect Dark en Everwild worden geannuleerd
  • Juli 2025: 50% van Turn 10 Studios wordt ontslagen, studio wordt een Forza: Horizon support studio
  • Oktober 2025: Game Pass Ultimate gaat van $20 naar $30
  • Oktober 2025: Series X gaat van $599 naar $649
  • Oktober 2025: Retailers als Costco stoppen met de verkoop van Xbox
De Xbox is sinds de Xbox 360 mijn favoriete platform, maar een paar maanden geleden heb ik mijn Series X verkocht. Dat deed pijn. Want bij de lancering van de Series X was ik er serieus van overtuigd dat ze het schip konden omdraaien. Het begon zo goed met meer teraflops, meer opslag en een strakker design dan de PS5. Consumer friendly dingen als Smart Delivery (PS5 upgrades kosten geld), Quick Resume en zeer goede BC. Maar het is voor mij persoonlijk één grote teleurstelling geworden. Ik ben overgestapt op de PC en dat had ik veel eerder moeten doen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat was de teleurstelling dan precies? Deze gen heeft een fijn aanbod, er is voldoende te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:07

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik ben wel geschrokken van de prijsverhoging moet ik zeggen.

Ben het oneens dat op het prijspeil van 27 euro het dan meteen een slechte deal is, want de games die bijvoorbeeld het afgelopen half jaar zijn uitgekomen zijn echt wel prima geweest. Nog los van alle third party games.

Voor mijn gevoel schuift de grens alleen op wanneer het een goede deal is voor iemand. Ik merk dat ik de afgelopen twee jaar te weinig heb gegamed op de xbox (heb ook nog een game pc), en dat ik dan geneigd ben om gewoon een spel aan te schaffen op steam.

Daarnaast zit 18 euro voor mij nog in de pricerange dat ik het gewoon laat lopen. Ik bekijk het dan vanuit het perspectief van andere streamingdiensten die ook in die prijsrange zitten. Ik denk dat heel veel mensen een prijskaartje van 27 euro per maand veel meer gaan afwegen. Dus standaard opzeggen en het dan uiteindelijk voor een korte periode afsluiten als er iets uitkomt wat interessant is (call of duty bijv.).

Weet niet of Microsoft hier slim aan doet. Ik denk dat 21 euro per maand makkelijker geslikt zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14:23
Ik schrok ook wel van de prijs. Dat deed ik eigenlijk de vorige keer al. Ik vind 27 euro per maand te veel, maar dat is persoonlijk. Dan koop ik wel gewoon games (in de sale). Ik zie dat op Livecards, Eneba, etc. de prijs nog wel acceptabel is. Zonder trucjes, stacken, VPN, etc. betaal je ongeveer zo'n 13 euro per maand. Ik ben benieuwd hoe lang dat nog blijft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Timothy3000 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:35:
Wat was de teleurstelling dan precies? Deze gen heeft een fijn aanbod, er is voldoende te spelen.
Na de matige Xbox One jaren met “XbOx HaS nO gAmEs!1!!” zouden we eindelijk weer goede exclusives krijgen. Ik keek ontzettend uit naar: Starfield, Everwild, Fable, Perfect Dark, Avowed, Halo, Redfall, Forza Motorsport, Contraband. Alleen Starfield heb ik echt van genoten. De rest is niet uitgekomen of is me vies tegengevallen.

En dan uiteraard de hele opsomming hierboven. Ik ben het vertrouwen in Xbox volledig kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
gamepass polariseert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Mog schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:48:
[...]

Na de matige Xbox One jaren met “XbOx HaS nO gAmEs!1!!” zouden we eindelijk weer goede exclusives krijgen. Ik keek ontzettend uit naar: Starfield, Everwild, Fable, Perfect Dark, Avowed, Halo, Redfall, Forza Motorsport, Contraband. Alleen Starfield heb ik echt van genoten. De rest is niet uitgekomen of is me vies tegengevallen.

En dan uiteraard de hele opsomming hierboven. Ik ben het vertrouwen in Xbox volledig kwijt.
Dat is wel als je het vanuit een negatieve kant bekijkt. Je zou ook kunnen genieten van GoW reloaded, hollow knight Silksong, Black ops 6, Stalker 2, Indiana Jones, Flight simulator, Tony Hawk Pro skater, Hellblade, Atomfall, South of Midnight, Oblivion Remastered, Robocop, Wuchang, Grounded 2, Farming simulator 25, Assassins creed Mirage, The rogue prince of persia, dragon age the veilguard.

en dan komt nog the outerworlds 2, football manager 26 en Black ops 7.

Ben overigens de laatste die zegt dat het goed gaat met Xbox. Zoals al aangegeven game ik te weinig. Bovenstaande games zijn games die mij aanspreken maar waar ik gewoon geen tijd voor heb om te spelen. Dat is meer de reden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Chrosser schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:10:
[...]

Dat is wel als je het vanuit een negatieve kant bekijkt. Je zou ook kunnen genieten van GoW reloaded, hollow knight Silksong, Black ops 6, Stalker 2, Indiana Jones, Flight simulator, Tony Hawk Pro skater, Hellblade, Atomfall, South of Midnight, Oblivion Remastered, Robocop, Wuchang, Grounded 2, Farming simulator 25, Assassins creed Mirage, The rogue prince of persia, dragon age the veilguard.

en dan komt nog the outerworlds 2, football manager 26 en Black ops 7.

Ben overigens de laatste die zegt dat het goed gaat met Xbox. Zoals al aangegeven game ik te weinig. Bovenstaande games zijn games die mij aanspreken maar waar ik gewoon geen tijd voor heb om te spelen. Dat is meer de reden..
Het gros is ook uitgekomen op de ps5 dus dat was geen reden om een Xbox te kopen.

De 2 grootste reden om een Xbox te kopen waren exclusives en game pass. Het eerste viel vies tegen en het tweede is nu heel duur geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Mog schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:32:
[...]Het begon zo goed met meer teraflops, meer opslag en een strakker design dan de PS5. Consumer friendly dingen als Smart Delivery (PS5 upgrades kosten geld), Quick Resume en zeer goede BC. Maar het is voor mij persoonlijk één grote teleurstelling geworden. Ik ben overgestapt op de PC en dat had ik veel eerder moeten doen.
Mog schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:48:
[...]

Ik snap deze even niet hoor. De terraflops zijn er nog steeds, de meer opslag is er ook nog steeds, het design is er ook nog steeds (al is dat persoonlijk). De consumer friendly dingen zoals Smart Delivery, Quick Resume en goede BC zijn er ook nog steeds.

Dan stap je over naar PC maar de games die je noemt zijn daar ook of ook niet uitgekomen. Dus vertel mij hoe het een totale teleurstelling is dan ?

Neemt overigens niet weg idd dat het Xbox platform issues heeft oa mbt prijsstelling...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:28
MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:21:
[...]

Het gros is ook uitgekomen op de ps5 dus dat was geen reden om een Xbox te kopen.

De 2 grootste reden om een Xbox te kopen waren exclusives en game pass. Het eerste viel vies tegen en het tweede is nu heel duur geworden.
'voor jou' was dat de keuze.

Voor mij is het simpel, uiterlijk en controllers. Ja, ik stap waarschijnlijk terug naar de lagere tier van gamepass want heb werkelijk 0,0 met Ubisoft, maar verder ben ik nog steeds blij met m'n console.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

MRE-Inc schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:22:
[...]

[...]

Ik snap deze even niet hoor. De terraflops zijn er nog steeds, de meer opslag is er ook nog steeds, het design is er ook nog steeds (al is dat persoonlijk). De consumer friendly dingen zoals Smart Delivery, Quick Resume en goede BC zijn er ook nog steeds.

Dan stap je over naar PC maar de games die je noemt zijn daar ook of ook niet uitgekomen. Dus vertel mij hoe het een totale teleurstelling is dan ?

Neemt overigens niet weg idd dat het Xbox platform issues heeft oa mbt prijsstelling...
Iemand die in 1999 een Dreamcast kocht kon er nog steeds van genieten ondanks dat de ps2 uit kwam. Maar uiteindelijk baalde je toch dat je “op het verkeerde paard had gewed” toen bleek dat er minder spellen kwamen en Sega er de stekker uit trok.

Nu is het niet helemaal vergelijkbaar maar toch. “Achteraf” gezien waren er weinig reden om voor de Xbox ipv de ps5 te gaan. Het gros van de exclusives is alsnog op de ps5 gekomen en het enige dat de console nog bestaansrecht geeft is Game Pass. Maar die dienst is nu zo duur geworden dat het voor veel mensen ook niet meer interessant is. En premium en essential zijn echt aanzienlijk minder dan ultimate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:55
MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:28:
...en het enige dat de console nog bestaansrecht geeft is Game Pass...
Ik kan het mis hebben, maar is de Xbox ook niet de enige console die een beetje aan backwards compatibility doet? Voor mij is dat ook wel een belangrijke reden om bij Microsoft te blijven. Ik heb me recent nog een hele tijd vermaakt met Fallout New Vegas plus DLC op mijn Series X met het schijfje van de GOTY edition voor de 360 wat ik meer dan tien jaar geleden heb gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xbox $360

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:28:
[...]

Iemand die in 1999 een Dreamcast kocht kon er nog steeds van genieten ondanks dat de ps2 uit kwam. Maar uiteindelijk baalde je toch dat je “op het verkeerde paard had gewed” toen bleek dat er minder spellen kwamen en Sega er de stekker uit trok.

Nu is het niet helemaal vergelijkbaar maar toch. “Achteraf” gezien waren er weinig reden om voor de Xbox ipv de ps5 te gaan. Het gros van de exclusives is alsnog op de ps5 gekomen en het enige dat de console nog bestaansrecht geeft is Game Pass. Maar die dienst is nu zo duur geworden dat het voor veel mensen ook niet meer interessant is. En premium en essential zijn echt aanzienlijk minder dan ultimate.
Waarom zou ik balen omdat ik een Xbox heb gekocht ? De games die ik wil spelen, kan ik spelen. Ik geef niks om de Playstation Exclusives, dus die mis ik niet. Je doet net alsof jouw gevoel/mening over Xbox op iedereen van toepassing is of zou moeten zijn.

Pas wanneer uitgevers beslissen dat bv de nieuwe Battlefield, nieuwe FC, nieuwe Red Dead Redemption of nieuwe Maffia niet meer naar Xbox komt vanwege een te kleine afzet markt tov de kosten die het meebrengt om voor Xbox te ontwikkelen, dan pas zou ik balen en gaan nadenken om over te stappen. Eerder niet. Sterker nog, als Microsoft met een opvolger komt voor de Series X, dan gaat die er ook gewoon komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Mog schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:32:
[...]

Ik vind het een beetje naïef om te doen alsof er geen vuiltje aan de lucht is. De afgelopen 2 jaar komt Xbox eigenlijk alleen negatief in het nieuws. Als je uitzoomt en het grotere plaatje probeert te bekijken ziet het er gewoon niet goed uit voor Xbox als hardware maker en game subscription dienst. Ik zie ze in de toekomst vooral als ontwikkelaar en uitgever van games. En dit is slecht nieuws voor de hele industrie. Nintendo en Sony alleen worden lui.
  • Begin 2024: Xbox Game Studios games blijven exclusief voor Xbox → Bepaalde Xbox games komen naar andere platformen, de AAA games blijven exclusief → Forza Horizon en Indiana Jones komen naar PS5
  • Mei 2024: Microsoft sluit Arkane Austin, Tango Gameworks en Alpha Dog Games
  • Juli 2024: Game Pass Ultimate gaat van $17 naar $20
  • Mei 2025: Series X gaat van $499 naar $599
  • Juli 2025: 9.000 medewerkers ontslagen, veel bij Xbox Games
  • Juli 2025: The Initiative wordt gesloten
  • Juli 2025: Perfect Dark en Everwild worden geannuleerd
  • Juli 2025: 50% van Turn 10 Studios wordt ontslagen, studio wordt een Forza: Horizon support studio
  • Oktober 2025: Game Pass Ultimate gaat van $20 naar $30
  • Oktober 2025: Series X gaat van $599 naar $649
  • Oktober 2025: Retailers als Costco stoppen met de verkoop van Xbox
De Xbox is sinds de Xbox 360 mijn favoriete platform, maar een paar maanden geleden heb ik mijn Series X verkocht. Dat deed pijn. Want bij de lancering van de Series X was ik er serieus van overtuigd dat ze het schip konden omdraaien. Het begon zo goed met meer teraflops, meer opslag en een strakker design dan de PS5. Consumer friendly dingen als Smart Delivery (PS5 upgrades kosten geld), Quick Resume en zeer goede BC. Maar het is voor mij persoonlijk één grote teleurstelling geworden. Ik ben overgestapt op de PC en dat had ik veel eerder moeten doen.
Dit laatste snap ik niet helemaal. Je kan toch heel veel wat op pc uitkomt ook op de ps5 of Xbox spelen. Volgens mij is het gewoon zo dat de gamewereld wat veranderd is en dat je de meeste games kan spelen op een platform wat je aanstaat. Vergelijk het met een TV. Ik hoef ook geen ander merk TV te kopen als ik een sorry of universal of Marvel wil kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:21:
[...]

Dit zijn allemaal gamepass games die je dan niet apart per stuk hoeft aan te schaffen. Icm met een Xbox X of S heb je nog steeds een erg goede deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Chrosser schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:10:
[...]

De meeste van deze games waren niet aangekondigd/bekend toen ik de Series X kocht. Ze maakten geen deel uit van mijn verwachting. Het lijstje wat ik opnoemde was voor mij de reden om een Series X boven de PlayStation 5 te verkiezen. Dikke AAA exclusives en het krachtigste en meest consument vriendelijke platform. Daarbij, inmiddels kan elke PlayStation 5 bezitter de bovenstaande games spelen. Je hebt er geen Xbox meer voor nodig.
MRE-Inc schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:22:
[...]

[...]

Die hardware en OS features zijn er nog steeds uiteraard. Maar helaas hebben ze er niet voor gezorgd dat de Xbox het dominante platform is geworden. In tegenstelling zelfs. Vrijwel alles kan nu op de PlayStation 5.

Mijn overstap naar de PC komt niet alleen door mijn teleurstelling van Xbox. Ik ben teleurgesteld in deze generatie. Ook de PlayStation 5 stelt me enorm teleur. Voor mij is het PC + Switch 2. En dan kan ik 95% van de games spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Gamepass zal eind dit jaar toch stoppen bij mij en ga ik niet verlengen want ik speel (als ik dat al doe) op de console alleen Halo met plezier.. Straks duik ik weer in Battlefield maar Gamepass haal ik er gewoon niet uit. Al kost het de helft van de nieuwe prijs :+

Xbox heeft deze generatie echt wel laten zien dat ze terug kunnen komen van een slechte generatie doordat ze nu zoveel games uitbrengen. Maar de echte swung is er imho wel uit bij het merk Xbox. Ze lijken iedere generatie alle kanten op te vliegen en strategie is niet echt te volgen. Hoeft natuurlijk ook niet maar zo’n focus als ze bij de eerste twee generaties hadden mis ik wel een beetje.

Maar goed, 50plussers moeten zich er ook niet meer mee bemoeien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:12
De prijsverhoging is voor mij ook wel even een schok. Gelukkig heb ik Ultimate drie jaar vooruit betaald en koop ik iedere maand ongeveer drie maanden Core voor 15 euro. Ik verwacht dat ik dit straks ook nog wel voor 20 euro kan vinden.

Ik snap overigens dat veel mensen Game Pass gaan opzeggen. Aan de andere kant vind ik de middelste tier nog altijd beter dan de Sony-variant. Daarnaast ben ik ook niet teleurgesteld over Game Pass als je kijkt naar de laatste jaren: er zijn veel toffe games uitgekomen, vaak zelfs op day one. Natuurlijk kun je veel titels ook op je PlayStation spelen, maar niet voor het bedrag dat je de afgelopen jaren via Game Pass betaalde.

Samengevat voor mij: het wordt duur als je Ultimate wilt blijven houden, zeker als je niet elke dag gamet. Game Pass was de afgelopen twee jaar echt top, met zoveel toffe games in de catalogus. Veel daarvan stonden ook op de PlayStation, maar daar zou ik ze voor de volle prijs moeten kopen, terwijl ze bij Game Pass gewoon in mijn goedkope abonnement zaten.

Tenslotte, als je fanatiek met de rewards bezig bent, dan kun je dus 100 euro terugverdienen alleen aan het spelen van games. Daarnaast krijg ik ook zeker nog wel 100 euro terug via bing. En dan is het wat mij betreft nog prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Men zegt op Reddit bijv. dat iedereen daar ook Gamepass gaat opzeggen.
In realiteit gaan ze hun subscription downgraden naar Core omdat je anders niet online kan met Xbox. Er zullen er ook een aantal zijn die compleet van Xbox afstappen.

Je kan op Amazon trouwens nog oude Gamepass kaartjes krijgen voor de oude prijs van 20€.
Pagina: 1 ... 107 108 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties