• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16:20
uchiha tijntje schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 09:31:
Wat is Hades weer een verslavende “nog 1 run” game…. Het werd vannacht half 2… maar nu weer even verder dit weekend met Replaced met af en toe een run in Hades. :)
Vreselijk allemaal. Ik ben ook vrij vermoeid nu.

Ik kan me niet herinneren dat Chronos zo zuur was op de switch overigens. Hij maakt echt gehakt van me. Maar goed ik heb nog niet zoveel metaprogressie gemaakt.
9 Games Leaving Xbox Game Pass on April 30:

• Citizen Sleeper
• Creatures of Ava
• Dragon Ball Xenoverse 2
• Endless Legend 2
• Goat Simulator
• Goat Simulator: Remastered
• Hunt: Showdown 1896
• NHL 24
• Revenge of the Savage Planet

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Exactor it schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 13:43:
[...]

Ik kan me niet herinneren dat Chronos zo zuur was op de switch overigens. Hij maakt echt gehakt van me. Maar goed ik heb nog niet zoveel metaprogressie gemaakt.
Daar ben ik nog niet. Driekoppig hondje nu :) Die heb ik nu 1 keer geprobeerd en ging goed, tot de helft en kreeg ineens 100 damage en weg was ik. Nog geen goed idee waar dat ineens door kwam en waar ik veilig zou zijn geweest.

[ Voor 19% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-04-2026 16:17 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:56:
[...]

Daar ben ik nog niet. Driekoppig hondje nu :) Die heb ik nu 1 keer geprobeerd en ging goed, tot de helft en kreeg ineens 100 damage en weg was ik. Nog geen goed idee waar dat ineens door kwam en waar ik veilig zou zijn geweest.
Dat is best een rotzak totdat je zijn moves kent en dan is hij heel makkelijk totdat....

Its all coming back to me now. Ik weet weer wat de belangrijkste unlocks zijn en hoe je de rng naar je hand kan zetten. Chronos ligt alweer twee keer. :)
Exactor it schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 19:05:
[...]

Dat is best een rotzak totdat je zijn moves kent en dan is hij heel makkelijk totdat....

Its all coming back to me now. Ik weet weer wat de belangrijkste unlocks zijn en hoe je de rng naar je hand kan zetten. Chronos ligt alweer twee keer. :)
Net voor de eerste keer Chronos gehad. Had hem tot 20%, maar had ook wel een fijne build. Nog 1 run en dan klaar voor vandaag…..

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 19:17:
[...]

Net voor de eerste keer Chronos gehad. Had hem tot 20%, maar had ook wel een fijne build. Nog 1 run en dan klaar voor vandaag…..
Dat zei je gisterenavond om half één ook. :o
Exactor it schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 20:24:
[...]

Dat zei je gisterenavond om half één ook. :o
…. Maar Chronos is verslagen :P merk wel dat het per run flink kan verschillen naargelang je een beetje leuke combinaties kunt maken met upgrades.

Exactor it schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 13:43:
[...]

Misschien eens tijd om even uit te blazen in een wereld waarin alles kan, alles mag en om iedere hoek een nieuw episch avontuur op je wacht ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2Devi09J2qorqhkxNeVfcVdZdc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KPLTkwfniVZIizWBXzKtAdpO.png?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

uchiha tijntje schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 23:05:
[...]

…. Maar Chronos is verslagen :P merk wel dat het per run flink kan verschillen naargelang je een beetje leuke combinaties kunt maken met upgrades.
Absoluut... Ik heb zelf ondertussen de credits gezien (ben wel al Wat langer aan het spelen via Steam dus) en af en toe ben ik zo lachwekkend sterk dat alles een pushover is, maar gisteren had ik dan weer een run waar niks lukt en ik totaal geen damage lijk te kunnen doen.
Maar hij blijft wel leuk... Zit nou geloof ik op 50 runs (al is dat getal wel een beetje inflated vanwege reasons... Bepaalde challenges tellen ook als afzonderlijke run/night en je moet op een gegeven moment iets doen waardoor je runs krijgt die maar een paar kamers duren tot je bepaalde resources hebt)... 51 uur gespeeld en zit pas op 19/50 achievements. Ga hier gewoon nog wel een tijdje mee bezig zijn met hier en daar een run :)

Gamertag: FinrazielNL

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:30
De systeemupdate om Quick Resume bij bepaalde games uit te zetten is nu live :)
You can now disable Quick Resume on a per game basis, making sure your specific games always launch fresh when that is the better experience. Highlight any game in your collection, press Menu button  and then go to Manage game and add-ons > Quick Resume settings to set your Quick Resume preference.

[ Voor 68% gewijzigd door Deezers op 18-04-2026 12:59 ]

Deezers schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 12:57:

[...]
Erg fijn inderdaad :)
Mooi ook dat je het per spel individueel in kan stellen want meestal werkt quick resume juist uitstekend!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-04 14:11
Gevoelsmatig heb ik Dragon Quest 3 HD -2d remake al iets meer dan een jaar in het vizier. Zojuist een key voor de Xbox gekocht voor nog geen 30 euro. Ik heb RE 2 remake nu meerdere malen uitgespeeld en ik wil iets ander spelen. Eigenlijk wil ik voor zover ik de tijd kan vrijmaken mij weer verliezen in een fantasie wereld.

Ik heb veel series/ franchises maar de Dragon Quest serie is eigenlijk altijd langs mij heen gegaan. In eerste instantie natuurlijk ook vooral populair in Japan maar in de rest van de wereld nu toch ook al langer een bekende naam. Voor mijn gevoel nog niet zo bekend als Final Fantasy maar toch. De verschillende recensies laten zien dat de Dragon Quest game diverse "quality of life improvements" heeft gekregen zonder de oorspronkelijke kern/ ziel in de steek te laten. Ik ga het zelf eens proberen :)

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-04 22:58
Deezers schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 12:57:

[...]
Dat is fijn! Had altijd ruzie met enkele games die er niks van snapten (meen Gears 5 of 4 ook niet...) Al moet ik zeggen dat ik de meeste keren alsnog quit game doe en het volledig afsluit (stop meestal niet middenin een level/moment).

Gamertag: timmie271

En de games van deze week:

https://www.trueachieveme...-xbox-games-april-20-2026

———-

Zelf ben ik nog wel even zoet met Hades 2 en Replaced. Echte aanraders. @justifire las dat de achievement voor chapter 9 bugged is. Hopelijk wordt die snel gepatcht. Ben nu zelf bij chapter 5. Combat kent nu wel een lekkere flow. :)

uchiha tijntje schreef op zondag 19 april 2026 @ 12:59:

Zelf ben ik nog wel even zoet met Hades 2 en Replaced. Echte aanraders. @justifire las dat de achievement voor chapter 9 bugged is. Hopelijk wordt die snel gepatcht. Ben nu zelf bij chapter 5. Combat kent nu wel een lekkere flow. :)
Dev is op de hoogte, aankomende patch moet dit fixen.
Weet alleen niet of dit retro actief zal zijn, dus zou voor het eind van chapter 9 maar even stoppen.

Yesss!!!!! Eindelijk het gaat echt gebeuren oOo *O* , we krijgen Dragon Ball Xenoverse 3. Na jaren vol geruchten en totaal geen teken van leven is het dan eindelijk zover, we krijgen een derde deel. Ik kan m’n ogen niet geloven, is dit echt? En dan blijkt Age 1000 dus gewoon Xenoverse 3 te zijn. Dat had ik echt nooit verwacht.

Het voelt bijna onwerkelijk dat dit nu eindelijk bevestigd is. De reveal kwam uit het niets en alles klopte gewoon meteen. Na zo’n lange stilte is het bizar om eindelijk te kunnen zeggen dat Xenoverse 3 eraan komt.

[ Voor 62% gewijzigd door G_Dragon op 20-04-2026 11:12 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

En nog veel meer.. wat een geweldige tijd voor de DragonBall fans!

📢 Dragon Ball FighterZ – Daima DLC: Super Saiyan 4 Goku
Nieuwe DLC-fighter gebaseerd op Dragon Ball Daima, inclusief 12 kleuren, 3 avatars en 3 Z-stamps.
Release: 22 april 2026

Dragon Ball Sparking! Zero – Super Limit-Breaking Neo (Expansion)
Grote uitbreiding met de nieuwe solo-modus “Limit Breaker Journey”, 20+ customization-opties en 30+ nieuwe personages.
Release: Zomer 2026

Dragon Ball Xenoverse 2 – Future Saga Chapter 4 (Laatste DLC)
De allerlaatste DLC voor Xenoverse 2.
Release: Zomer 2026

[ Voor 65% gewijzigd door G_Dragon op 20-04-2026 10:54 ]

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:12
Een dag te vroeg dan maar! Ah well. Zin in Final Fantasy 5. Maar ben nog bezig met Resident Evil 2 Remake en Final Fantasy 4 en Space Marine 2 en Tiny Bookshop en.... Dan is het al wel weer Forza Horizon 6 tijd 7(8)7

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-04 14:11
Eerste indruk Dragon quest 3 hd remake. Ongeveer vijf uur gespeeld en het is zoals ik hoopte op basis van de recensies.

Traditionele japanse rpg met leuke moderne aspecten. In de wereld map random battles, heerlijke dorpjes om te ontspannen en een ouderwets verslavend level systeem.

Sofar so good
Vanavond begonnen met Pragmata.
Vond de demo goed te pruimen en met alle positieve reviews was dat meer dan genoeg reden om hem aan te schaffen.
En sodeknetter wat is dit een toffe game!
Loopt heerlijk soepel (resolution mode 👌🏻) en snaarstrakke controls _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h78RIQjoFL5fNgrDF68o0TA6ssE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3djjQARnddU4ZgJ8vav3OUWq.png?f=fotoalbum_large

justifire schreef op maandag 20 april 2026 @ 22:28:
Vanavond begonnen met Pragmata.
Vond de demo goed te pruimen en met alle positieve reviews was dat meer dan genoeg reden om hem aan te schaffen.
En sodeknetter wat is dit een toffe game!
Loopt heerlijk soepel (resolution mode 👌🏻) en snaarstrakke controls _/-\o_

[Afbeelding]
Ja de reviews waren heel anders dan ik had verwacht, want bij het zien van diverse gameplay beelden had ik mijn twijfels. Dus heb hem even gewishlist, want heb toch even geen tijd om hem te spelen. :)

https://www.trueachieveme...-xbox-april-2026-showcase

Microsoft has partnered with IGN on a special ID@Xbox showcase that will air live on Thursday and feature plenty of exciting reveals.

IGN confirms we'll be getting a closer look at Mistfall Hunter, There Are No Ghosts at the Grand, Aphelion, and Solo Leveling Arise Overdrive. The outlet also mentions that these are "only a few of the games that will appear in this showcase."

Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

Top :)

Nu nog de tijd vinden... Hades 2 functioneert als een zwart gat voor mijn tijd en vrijdag ga ik op vakantie. Dus misschien dat ik hem verder ga spelen op de ROG in de late avonduurtjes.

• Deezers
Game Pass Ultimate krijgt prijsverlaging en nieuwste Call of Duty's pas na èèn jaar beschikbaar: https://news.xbox.com/en-...21/xbox-game-pass-update/

Baal er wel van want ik heb nog 3 jaar verlengd maar onder de streep mis je daardoor dus de nieuwste CoD straks.
De prijsverlaging zat al een beetje in de lucht, als je de uitspraken van de nieuwe Xbox CEO mocht geloven. Mag je nu aannemen dat de waarde van COD in Gamepass dus 7 dollar per maand is op de console? :+
Deezers schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 18:14:
Game Pass Ultimate krijgt prijsverlaging en nieuwste Call of Duty's pas na èèn jaar beschikbaar: https://news.xbox.com/en-...21/xbox-game-pass-update/

Baal er wel van want ik heb nog 3 jaar verlengd maar onder de streep mis je daardoor dus de nieuwste CoD straks.
Sorry als ik het zeg maar:

"Beginning this year, future Call of Duty titles won’t join Game Pass Ultimate or PC Game Pass at launch."

Nobody cares anymore? :+ :X De laatste jaren zijn de spellen zo hard achteruit gegaan dat het simpelweg niet meer leuk is om te spelen, mijn vrouw en ik zijn thuis ook gestopt met spelen in split-screen sinds Call Of Duty Modern Warefare 3. Want online was het echt niet grappig meer.. En de campaign is ook hard achteruit gegaan.

Verder wel een hele mooie prijs drop, mijn GamePass loopt nog tot 29 Januari 2029 :P

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 21-04-2026 19:38 ]

• Exactor it
Er zijn mensen die al tien jaar door hebben dat cod geen bal meer aan is (muv MW 2019, die was wel leuk). Hetzelfde geldt helaas voor Assassins Creed en Gears of War en nog een rits series die uitgemolken worden.

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:08

ilm

Exactor it schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:25:
Er zijn mensen die al tien jaar door hebben dat cod geen bal meer aan is (muv MW 2019, die was wel leuk). Hetzelfde geldt helaas voor Assassins Creed en Gears of War en nog een rits series die uitgemolken worden.
Vreselijk, ik speel enkel AAA games zoals Hades, Nine Sols, Hollow Knight, Star Trucker, en Expedition 33.

De comments op de frontpage zijn weer leuk. Ik wil de discussie niet oprakelen, maar hoewel ik de reacties (soms) inhoudelijk deels begrijp, lijken mensen het altijd veel te persoonlijk (en zwart-wit) op te nemen.

• Exactor it
ilm schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:15:
[...]

Vreselijk, ik speel enkel AAA games zoals Hades, Nine Sols, Hollow Knight, Star Trucker, en Expedition 33.

De comments op de frontpage zijn weer leuk. Ik wil de discussie niet oprakelen, maar hoewel ik de reacties (soms) inhoudelijk deels begrijp, lijken mensen het altijd veel te persoonlijk (en zwart-wit) op te nemen.
Ik zit ook in die hoek terwijl ik vroeger fervent cod speler was. Overigens mag fortnite crew nogwattes er ook uit voor nog wat minder euro per maand.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Welke first party game is de volgende?! Wat een afgang weer.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-04 01:10
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:36:
Welke first party game is de volgende?! Wat een afgang weer.
Mijn enige reactie op het "verliezen" van COD in de gamepass is jouw username ;)

Slim van ze om de prijs weer te verlagen. Mijn vrienden waren al van ultimate naar PC only gegaan of hadden het stopgezet. Iets wat ik ook zeker van plan was aan het einde van het jaar als die van mij afloopt.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Beakzz schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 22:14:
[...]

Mijn enige reactie op het "verliezen" van COD in de gamepass is jouw username ;)

Slim van ze om de prijs weer te verlagen. Mijn vrienden waren al van ultimate naar PC only gegaan of hadden het stopgezet. Iets wat ik ook zeker van plan was aan het einde van het jaar als die van mij afloopt.
Het is allemaal weinig doordacht. Ook weer nadat de laatste volhouders van het zinkende schip zouden willen springen. Het was groot feest met de Activision deal. Gamepass de toekomst voor gaming en zie hier de resultaten.

De eerste first party game is er al uit. De belofte is gebroken. Kwestie van tijd tot er meerdere games niet day one op gamepass gaan komen.

• Beakzz
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 22:33:
[...]

Het is allemaal weinig doordacht. Ook weer nadat de laatste volhouders van het zinkende schip zouden willen springen. Het was groot feest met de Activision deal. Gamepass de toekomst voor gaming en zie hier de resultaten.

De eerste first party game is er al uit. De belofte is gebroken. Kwestie van tijd tot er meerdere games niet day one op gamepass gaan komen.
Tja dat zien we dan wel weer. Ik heb die aankoop van Activision (en Bethesda) nooit begrepen. De klassiekers zijn nog steeds van voor die aankoop en daar lijkt voorlopig geen verandering in te komen.

Als ze meer games gaan verwijderen van day one op Gamepass dan bekijken we de deal gewoon weer opnieuw. Zo zijn alle streamingdiensten er hier ook uit gegaan.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:37

Format-C

Tracing Rays

Ik ben wel blij met de prijsverlaging.

Vind de gamepass PC prijs nu op zich nog wel een OK deal. Ook zonder COD. (Die speel ik toch al tijden / jaren niet meer)

(Kom maar op met Horizon 6! :) En ook wel prettig dat STALKER 2 er weer opstaat sinds kort :) )

[ Voor 24% gewijzigd door Format-C op 21-04-2026 22:56 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:31

Sagat

Is pappa x2!

uchiha tijntje schreef op zondag 12 april 2026 @ 11:38:
En de games voor deze week:

https://www.trueachieveme...-xbox-games-april-12-2026

Behoorlijk mooie lijst. :)

Zelf net besloten om voor nu te stoppen met super meat boy 3D. Ik heb alles op A+ rank maar moet nu nog de no death runs.

Ik houd erg van uitdagende platformers, zolang ik maar niet willekeurig doodga door de controls. En ik ga zo vaak nutteloos dood doordat de controls zo ongelooflijk gevoelig zijn. Je hebt een vast camerastandpunt, en je beweegt daarmee in een soort van 2.5D ruimte. Je hebt acht richtingen waar je je op kan bewegen:
:( ik vond smb 1 leuk, wel gewoon zeer casual af en toe een leveltje. Maar als ik het zo lees kan ik beter die uit de mottenballen halen, camera issues vind ik echt verschrikkelijk helemaal in een veel eisende game!
Dus ben wel benieuwd naar die nieuwe controller waar @justifire op wacht. Ik hoop dat die een hele “zware” D-pad heeft waardoor je heel duidelijk aanvoelt welke richting je opgaat. Want dan ga ik die wel aanschaffen.
Mocht iemand anders tips hebben voor controllers met een “zware” D-pad, dan hoor ik het graag.
Weet niet precies wat je met zwaar bedoeld, maar ik gebruik zelf voor mijn fighters en arcade games een 8bit do m30. Andere optie en wel bizar duur en onpraktisch als het voor een game is, maar met een arcade stick kan je zelf afstellen hoe zwaar of licht een stick aanvoelt. De meeste sticks vind ik veel te soepel en niet fijn, maar op een fighting game meet up ooit met iemand zijn stick gespeeld die 'zwaar' afgesteld was en dat voelde al een heel stuk fijner (ben zelf echter zeer waarschijnlijk een padwarrior for life :D )

10 second ninja DONE

Sagat schreef op woensdag 22 april 2026 @ 08:55:
[...]

:( ik vond smb 1 leuk, wel gewoon zeer casual af en toe een leveltje. Maar als ik het zo lees kan ik beter die uit de mottenballen halen, camera issues vind ik echt verschrikkelijk helemaal in een veel eisende game!

[...]

Weet niet precies wat je met zwaar bedoeld, maar ik gebruik zelf voor mijn fighters en arcade games een 8bit do m30. Andere optie en wel bizar duur en onpraktisch als het voor een game is, maar met een arcade stick kan je zelf afstellen hoe zwaar of licht een stick aanvoelt. De meeste sticks vind ik veel te soepel en niet fijn, maar op een fighting game meet up ooit met iemand zijn stick gespeeld die 'zwaar' afgesteld was en dat voelde al een heel stuk fijner (ben zelf echter zeer waarschijnlijk een padwarrior for life :D )
Ik zou zeker dan blijven bij de 2D games :) Want camera is echt tricky.

Verder bedoel ik met "zwaar" dat zeer duidelijk voelbaar is naar welke richting je met de vierpuntdruktoets beweegt. Met mijn huidige controllers is het gewoon niet heel goed voelbaar, waardoor je in hectische momenten te snel een foutje maakt en dat is frustrerend omdat je wel weet dat je naar rechts of rechtsboven of rechtsbeneden moet, maar dus niet 100% goed herleidbaar is. Want zo moeilijk is het spel eigenlijk niet. De camera die maakt het tricky.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:31

Sagat

Is pappa x2!

uchiha tijntje schreef op woensdag 22 april 2026 @ 09:13:
[...]

Ik zou zeker dan blijven bij de 2D games :) Want camera is echt tricky.
Een optie was en is om een keer een maandje GP te nemen en hem dan te spelen, maar ik heb nu nog nso en ps plus dus geloof het nog wel even.
-----
En dan gelijk inhakend op de gamepass discussie. Ja initieel was gp dusdanig veel bang voor buck dat het zelfs voor een casual speler gewoon prima was (helemaal met de kortingen die er vroeger waren).. Denk nu dat het alleen zinnig is voor iemand die veel gamed. (genoeg voorbeelden hier) en die een brede smaak heeft. Anders (zoals ik nu van plan ben) gewoon van tijd tot tijd aanzetten en wat zaken spelen en dan klaar. Kun je gewoon per maand bepalen of het nog de moeite waard is.

Ook zou ik het zelf fijn vinden als zou worden ala tv tegenwoordig is, dat je gewoon zou kunnen kiezen per genre wat je wel en niet wil, dan kan je het net zo duur/goedkoop en/of simpel en uitgebreid maken als je zelf wil!
Verder bedoel ik met "zwaar" dat zeer duidelijk voelbaar is naar welke richting je met de vierpuntdruktoets beweegt. Met mijn huidige controllers is het gewoon niet heel goed voelbaar, waardoor je in hectische momenten te snel een foutje maakt en dat is frustrerend omdat je wel weet dat je naar rechts of rechtsboven of rechtsbeneden moet, maar dus niet 100% goed herleidbaar is.
Ik denk dat ik snap wat je zegt, maar het is niet iets wat ik zelf ervaar.
Maar hmm de default series x pad is 'clicky'. Mijn m30 is dat niet, voelt meer als de one controllers.
(gelukkig wel veel fijner om mee te spelen, want voor mij was de series controller de eerste waar ik niet helemaal gek van werd en met een standaard pad kon ik op de one en ook 360 dus echt niet 'mijn' genres spelen).
Ik vermoed wel dat zo'n leverless stick, qua beleving meer richting een clicky dpad gaat dan een ouderwetse (volgens mij beetje bekend als 'rubberen membraam' onder de dpad. Maar zou gewoon kijken of je tweakers in de buurt hebt waar je wellicht iets mag testen.

10 second ninja DONE

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:51
Crimson Desert na twintig uur spelen maar verkocht. Van hot naar her, te random en voor mij persoonlijk niet heel boeiend. Kan me wel in de review van Edge vinden. Dit had zoveel meer kunnen zijn.

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:12

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
https://news.xbox.com/en-us/2026/04/23/we-are-xbox/

We are Xbox, erg mooi statement van de nieuwe CEO, ze nemen gaming in elk geval weer een stuk serieuzer en de console word duidelijk weer een prioriteit gemaakt.

• Exactor it
Homeland schreef op donderdag 23 april 2026 @ 21:08:
https://news.xbox.com/en-us/2026/04/23/we-are-xbox/

We are Xbox, erg mooi statement van de nieuwe CEO, ze nemen gaming in elk geval weer een stuk serieuzer en de console word duidelijk weer een prioriteit gemaakt.
Mooi statement vind jij. Ik vind het ongerichte buzzwords waar echt nul richting uitspreekt. Ze gaan als ik het zo lees, gewoon doen wat ze al deden. Focussen op alles tegelijk (mobile, console, pc, accessoires, franchises en abbonementen) terwijl ze super focus leggen op kosten laag houden en omzet hoog houden (briljante, innovatieve strategie!).

Maar goed, sjaaltjes en tshirts met we are xbox zullen wel afgenomen worden door de overtuigde aanhangers van een sub-divisie van een magnificent seven corporation.

• Deezers
Exactor it schreef op donderdag 23 april 2026 @ 21:59:
[...]

Mooi statement vind jij. Ik vind het ongerichte buzzwords waar echt nul richting uitspreekt. Ze gaan als ik het zo lees, gewoon doen wat ze al deden. Focussen op alles tegelijk (mobile, console, pc, accessoires, franchises en abbonementen) terwijl ze super focus leggen op kosten laag houden en omzet hoog houden (briljante, innovatieve strategie!).

Maar goed, sjaaltjes en tshirts met we are xbox zullen wel afgenomen worden door de overtuigde aanhangers van een sub-divisie van een magnificent seven corporation.
Dit soort statements zie je altijd als er een nieuw managment komt. Klinkt goed, maar pas over een paar jaar weet je wat het waard is (gebleken). Het scheelt dat Microsoft zelf heel veel studio's in bezit heeft, maar je zou verwachten dat er door alle veranderingen en ontslagen de laatste jaren, de beste mensen al zijn vertrokken. Ook Xbox krijgt en heeft nog te maken met de lastige marktomstandigheden. Een nieuwe Forza, Gears en Fable is leuk, maar niet genoeg. Ik lees dat ze ook willen meekomen met live service games... Tja, PlayStation heeft bewezen dat de meeste gamers daar niet op zitten te wachten. Ook games als Fortnite en Battlefield zien spelersaantallen dalen. Dus nee Xbox, lijkt me geen goede focus dan.
Voor wie het gemist heeft, Ubisoft heeft vanavond Assassin's Creed Black Flag Resynced aangekondigd! Een prachtige remake van Black Flag, eentje die ik toen de tijd meerdere malen 100% heb gespeeld en graag nog een keer zou willen spelen.

G_Dragon schreef op donderdag 23 april 2026 @ 22:28:
Voor wie het gemist heeft, Ubisoft heeft vanavond Assassin's Creed Black Flag Resynced aangekondigd! Een prachtige remake van Black Flag, eentje die ik toen de tijd meerdere malen 100% heb gespeeld en graag nog een keer zou willen spelen.

[YouTube: Assassin's Creed Black Flag Resynced: World Premiere Trailer]
Zo te zien heb jij het gemist :+ justifire in "[XSX | XSS] Xbox Series X|S - deel 3"

[ Voor 7% gewijzigd door justifire op 23-04-2026 22:31 ]

• Exactor it
G_Dragon schreef op donderdag 23 april 2026 @ 22:28:

[YouTube: Assassin's Creed Black Flag Resynced: World Premiere Trailer]
Je wilde altijd al een spel opnieuw spelen en nu ben je blij dat dat kan omdat het spel met opgepoetste graphics tegen betaling gespeeld kan worden. Mooi.

Sorry voor de negativiteit maar er wordt hier gepraat over een email waar niks in staat en een remake, van een deel uit een serie dat al over zijn houdbaarheid heen was (mooie water effecten wel) toen het uit kwam alsof er ook maar iets cools aan is.

De trailer van de Black Flag uitmelk versie ziet er echt enorm slecht uit. Clunky animaties en duidelijk 2010 graphics met een 4k saus erover.

[ Voor 7% gewijzigd door Exactor it op 23-04-2026 22:56 ]

Ik heb niet ver genoeg teruggekeken, want ben gestopt bij de post update Crimson Desert omdat ik ervan uitging dat hij van vanmorgen was :D

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Exactor it schreef op donderdag 23 april 2026 @ 22:55:
[...]

Je wilde altijd al een spel opnieuw spelen en nu ben je blij dat dat kan omdat het spel met opgepoetste graphics tegen betaling gespeeld kan worden. Mooi.

Sorry voor de negativiteit maar er wordt hier gepraat over een email waar niks in staat en een remake, van een deel uit een serie dat al over zijn houdbaarheid heen was (mooie water effecten wel) toen het uit kwam alsof er ook maar iets cools aan is.

De trailer van de Black Flag uitmelk versie ziet er echt enorm slecht uit. Clunky animaties en duidelijk 2010 graphics met een 4k saus erover.
Het is wel meer dan dat

nieuws: Assassin's Creed Black Flag Resynched draait op nieuwe engine, releas...

• Beakzz
Exactor it schreef op donderdag 23 april 2026 @ 22:55:
[...]

Het zijn absoluut geen 2010 graphics met een 4K sausje. Het is een andere engine, De fight mechanics zijn aangepast (schip en land), geen gezanik meer in de Animus, geen (zichtbare) laadschermen en iets van 6 uur nieuw content (van de nieuwe NPC's)
Iets kan niet je ding zijn en dat gevoel ken ik maar al te goed, maar dit ziet er gewoon goed uit. En ook al was het niet zo dan blijft het imo een steengoede game die ik dan graag voor de 4e keer koop ;)
Zolang play anywhere steeds meer gemeengoed wordt ben ik tevreden. Dat is voor mij de prettigste ontwikkeling die de laatste jaren is ingezet.

Dat ik on the fly met mijn volledige profiel, van games en saves kan switchen tussen console en handheld is iets wat ik nu bijna dagelijks gebruik.

Qua games komt er inmiddels bijna meer uit dan ik bij kan houden. Zo komt Forza ook alweer over een paar weekjes.

• Deezers
uchiha tijntje schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 08:13:
Zolang play anywhere steeds meer gemeengoed wordt ben ik tevreden. Dat is voor mij de prettigste ontwikkeling die de laatste jaren is ingezet.

Dat ik on the fly met mijn volledige profiel, van games en saves kan switchen tussen console en handheld is iets wat ik nu bijna dagelijks gebruik.

Qua games komt er inmiddels bijna meer uit dan ik bij kan houden. Zo komt Forza ook alweer over een paar weekjes.
Helaas pas na Hemelvaartsdag. Dacht dat ie precies dat weekend uitkwam maar het is pas 19 mei dus dan heb ik niks aan dat lange weekend.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Exactor it schreef op donderdag 23 april 2026 @ 21:59:
[...]

Het geeft, zeker samen met de verlaging van Gamepass prijzen toch wel een duidelijke verandering in richting aan. Afgelopen jaren was het compleet afstappen van de console als basis "this is an xbox", en dan elk mogelijk device laten zien, nu noemen ze de console als basis, Xbox hardware, waarbij cloud als laatste in het rijtje staat in hun bericht.

Ze hebben het weer over exclusives, iets wat je als console maker gewoon nodig hebt en ze gaan zich richten op dagelijks actieve gamers, niet op aantal gamepass abbo's, dat is ook een flinke koerswijziging.

Als je dan ziet wat de nieuwe CEO nu al verandert, dan belooft dat voor mij toch wel veel goeds, bovenal de naamswijziging, terug naar Xbox, dan weet je dat ze het serieus neemt, afgelopen jaren leek Xbox langzaam dood te gaan, hopelijk pakken ze nu door.

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:06

Toshirou

Vinyl Surfer

justifire schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 06:45:
Het nieuwe officiële XBOX logo is onthuld.

[Afbeelding]
Gaan we terug naar de glorie dagen van de Xbox360? 😉

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

• Vanduul42
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 16:29
Homeland schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:28:
[...]

Het geeft, zeker samen met de verlaging van Gamepass prijzen toch wel een duidelijke verandering in richting aan. Afgelopen jaren was het compleet afstappen van de console als basis "this is an xbox", en dan elk mogelijk device laten zien, nu noemen ze de console als basis, Xbox hardware, waarbij cloud als laatste in het rijtje staat in hun bericht.

Ze hebben het weer over exclusives, iets wat je als console maker gewoon nodig hebt en ze gaan zich richten op dagelijks actieve gamers, niet op aantal gamepass abbo's, dat is ook een flinke koerswijziging.

Als je dan ziet wat de nieuwe CEO nu al verandert, dan belooft dat voor mij toch wel veel goeds, bovenal de naamswijziging, terug naar Xbox, dan weet je dat ze het serieus neemt, afgelopen jaren leek Xbox langzaam dood te gaan, hopelijk pakken ze nu door.
Ik geef je gelijk dat er tenminste "iets" van Xbox als console weer wat terug komt, maar alles hangt af van wat de huidige aanhang doet. Je kan nog zoveel corporate praat houden online en duizenden interviews houden (iets wat Phil Spencer net zo goed deed). Maar alles hangt af van je eigen fanbase. Eigenlijk doen ze precies hetzelfde wat Phil Spencer deed. Teveel beloftes, teveel proberen mensen te overtuigen alsof ze "weg" waren. Ik vind dat ze iets te snel gaan waardoor men te hoge verwachtingen hebben.

Zolang Xbox gamers nog steeds niet zorgen dat game sales bij Xbox omhoog gaan, veranderd er werkelijk waar helemaal niks. Ze kan leuk naar data gaan kijken en evalueren, maar het is de achterban die het moet doen en ze kan die moeilijk dwingen om games te kopen. Met Gamepass nog steeds als sellingpoint gaat het gewoon lastig worden. Ze doen nu al timed exclusives met games als Indiana Jones, Forza 6 straks en eerder ook met wat andere games. Als nog gingen mensen voor een Gamepass abbo.

Het zou alleen werken als je Gamepass first party weghaalt. Dan nog is het maar de vraag hoe hoog de sales worden, want mensen moeten dan opeens games aanschaffen. Niet vergeten dat van wat er nu is veranderd, echt niet opeens door haar allemaal is bedacht. Velen van dit soort veranderingen lagen er al. Dit was al langer aan de gang namelijk. Waar ik vooral van cringe is hoe Phil Spencer als god werdt behandeld en dit nu is overgeslagen naar Asha op internet. Dat is wederom weer ziekelijk cult gedrag.
Wat een termen. Ziekelijk cult gedrag.

Volgens mij kom je dat gedrag alleen maar tegen als je er bewust naar op zoek gaat of op social media rond hangt. Beide zijn geen goede maatstaf voor de werkelijkheid en bevindt zich in jouw eigen bubbel.

• Vanduul42
uchiha tijntje schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 11:15:
Wat een termen. Ziekelijk cult gedrag.

Volgens mij kom je dat gedrag alleen maar tegen als je er bewust naar op zoek gaat of op social media rond hangt. Beide zijn geen goede maatstaf voor de werkelijkheid en bevindt zich in jouw eigen bubbel.
Als iets alleen maar een bubbel was, zou er niks zijn om uit te vergroten. Dus blijkbaar bestaat het wel, alleen online zie je het geconcentreerder.

Dus volgens mij zitten we daar eigenlijk niet zo ver uit elkaar.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:07
justifire schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 06:45:
Het nieuwe officiële XBOX logo is onthuld.

[Afbeelding]
Ze noemen het hier de Xbox original logo.
https://www.xbox.com/en-US/wallpapers
Dus weet niet of het een nieuw logo is, want dan zou je het niet zo noemen toch?
Vanduul42 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 19:46:
[...]
Dus blijkbaar bestaat het wel, alleen online zie je het geconcentreerder.
Volgens mij is dat precies wat een bubbel inhoudt……. Als je te maken hebt met ziekelijk cult gedrag zou ik je adviseren om die kanalen te vermijden.

• Vanduul42
uchiha tijntje schreef op zondag 26 april 2026 @ 06:03:
[...]

Volgens mij is dat precies wat een bubbel inhoudt……. Als je te maken hebt met ziekelijk cult gedrag zou ik je adviseren om die kanalen te vermijden.
Goed om te weten dat jij blijkbaar buiten alle bubbels staat 😉

Ik snap je punt, maar het verandert de kern van wat ik zei namelijk niet. Laten het maar daarbij houden.
Wat jij wil :)

———-

Ben nu bezig met de grind van Hades 2 :). Nu een beetje aan het kijken welke eisen er allemaal gesteld worden om diverse verhaallijnen te completen. Dat is best wel wat :P

Ik moet wel ff rekening houden dat ik standaard wat fear aan zet. Want anders is het een walk in the park. Vanavond maar eens fear 12 en 16 proberen

En moet zeker die Rivals aan zetten om ze een beetje door te krijgen. Want de bosses volledig tanken omdat je toch wel genoeg DPS doet gaat niet meer lukken :) Daar komt wel weer wat meer strategie en ontwijken bij kijken.

En de game van deze week:

https://www.trueachieveme...-xbox-games-april-27-2026

Voor mij gaat afhankelijk van een paar reviews waarschijnlijk Aphelion worden en Constance had ik een tijdje geleden al gepreordered.

uchiha tijntje schreef op zondag 26 april 2026 @ 13:41:
En de game van deze week:

https://www.trueachieveme...-xbox-games-april-27-2026

Voor mij gaat afhankelijk van een paar reviews waarschijnlijk Aphelion worden en Constance had ik een tijdje geleden al gepreordered.
Aphelion staat geïnstalleerd maar zal de komende maanden wel weer veels te veel tijd verspillen in Diablo IV })

Pagina: 1 ... 127 128 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties