• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:10

R.G

Heel benieuwd naar gta 6 prestaties op series x!!

En de prijs , al was de game 200, weet je hoe lang we hierop hebben gewacht!

  • Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 01:10
R.G schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 20:13:
Heel benieuwd naar gta 6 prestaties op series x!!

En de prijs , al was de game 200, weet je hoe lang we hierop hebben gewacht!
Het probleem is dat anderen dat voorbeeld dan ook gaan volgen. Natuurlijk niet te rechtvaardigen, maar ze profiteren graag van de situatie. Hetzelfde ongeveer gebeurde met de iPhone X. Die ging ineens naar €1159. Dat soort prijzen waren we helemaal niet gewend en toch was men bereid om dat te betalen en Apple wist dat en daarna volgde andere merken hetzelfde voorbeeld.

Ik ben bang dat we bij GTA VI hetzelfde gaan zien. Al verwacht ik echt niet dat de prijs €200 zal zijn, maar het zal denk ik wel meer zijn dan we gewend zijn. Voor GTA VI is het misschien nog waard, de meningen zullen daarover verdeeld zijn. Maar zullen we het er ook mee eens zijn als alle spellen daardoor duurder worden? Denk het niet ..

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.


  • R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:10

R.G

Pro-prutser schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 20:43:
[...]

Het probleem is dat anderen dat voorbeeld dan ook gaan volgen. Natuurlijk niet te rechtvaardigen, maar ze profiteren graag van de situatie. Hetzelfde ongeveer gebeurde met de iPhone X. Die ging ineens naar €1159. Dat soort prijzen waren we helemaal niet gewend en toch was men bereid om dat te betalen en Apple wist dat en daarna volgde andere merken hetzelfde voorbeeld.

Ik ben bang dat we bij GTA VI hetzelfde gaan zien. Al verwacht ik echt niet dat de prijs €200 zal zijn, maar het zal denk ik wel meer zijn dan we gewend zijn. Voor GTA VI is het misschien nog waard, de meningen zullen daarover verdeeld zijn. Maar zullen we het er ook mee eens zijn als alle spellen daardoor duurder worden? Denk het niet ..
Oke ja liefst max 59,99 bij releae en na jaar 29,99 daarna 14,99 en dan 9,99 etc


Daar wordt ik blij van , maar met gamepass ziin we bevoordeeld want best wel aaa games denk aan fable en halo, gears, Forza dat is het al waard in mijn ogen

  • Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 01:10
R.G schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 20:49:
[...]

Oke ja liefst max 59,99 bij releae en na jaar 29,99 daarna 14,99 en dan 9,99 etc


Daar wordt ik blij van , maar met gamepass ziin we bevoordeeld want best wel aaa games denk aan fable en halo, gears, Forza dat is het al waard in mijn ogen
Ik verwacht niet dat die goedkoper zal zijn dan €79,99, maar €99 zal mij ook niet verbazen. €59,99 bij release is echt een koopje.

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.


  • Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:23
Ik heb GTA V voor de 360 op schijf gekocht voor 55 euro. Het is eigenlijk raar om te denken dat dat nu 59 zou zijn. Als je corrigeert voor inflatie zou je rond de 70 zitten denk ik. Hij was toen al 69 piek op de digitale storefront (waar je natuurlijk genaaid wordt door vendor lockin), dat zou nu rond de 85-90 zijn.


Gamers hebben geluk gehad dat de uitgevers al super blij waren door de groei van aantal kopers (of cynischer meer kopers wilden vastzetten op de hobby gaming door lage prijzen) en daarom prijzen niet harder omhoog gooiden. De gamer koopt het wel als er wat meer betaald moet worden. De nieuwe klant minder snel. Ik denk eerlijk gezegd dat uitgevers al een paar jaar weten dat de markt voor goede games niet meer gaat groeien. Dus nu gaan ze de bestaande klantgroep zo effectief mogelijk uitmelken.


Bewijsmiddelen: alle xbox gamestudio's, EA, Ubisoft, Activision en alle slop in de storefronts. De grote uitgevers weten allang dat kwaliteit niet nodig is.

De positievere blik is juist mbt GTA V en hopelijk deel 6. GTA V was echt een verademing in 2013. Eindelijk een spel waar echt moeite in heeft gezeten. Een totaal complete en gave singeplayer ervaring. Dat ze dat voor de standaardprijs aanboden destijds was juist bijzonder als je her afzet tegen wat er rond die tijd uitkwam. Er heeft zich geen enkele koper bekocht gevoeld. Uitmelken kan door hogere prijzen en/of door matige kwaliteit, GTA V deed dat beide niet en werd de verkoopkanon. Hopelijk doet deel 6 dat weer (en dat ze ons later 'uitmelken' met high quality single player story content in de vorm van DLC).
edit:

[ Voor 76% gewijzigd door Exactor it op 18-06-2026 21:30 ]

Ik ga er vanuit dat de SP van GTA gewoon weer top is. De core gameplay loop van GTA is echter niet heel speciaal vind ik. Het moet hem wat mij betreft hebben van het verhaal en de (side)missies. De gameplay loop van een RDR2 vond ik dan wel weer erg verslavend. Lekker verkennen, rustig op je paardje, beetje jagen en dan zien wat je tegenkomt. In GTA is dat verkennen altijd wat minder aanwezig, wat gezien de wereld waar het zich afspeelt ook wel logisch is.

De MP kan me echter helemaal gestolen worden. Zou mooi zijn als ze met het Shark geld wat binnenstroomt goede DLC gaan maken. Dat hebben ze wat mij betreft nagelaten met deel 5.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Gisteravond paar uur in Forza Horizon 6 kunnen steken. Paar missies gedaan, een rush event en daarna gewoon wat uitgetest met de auto's die ik in mijn collectie heb. Haal veel plezier uit het ontdekken van plekken op deze map. Meer dan in de vorige delen. Misschien toch die vakantie naar Japan maar eens doorzetten :P

Overigens is die mogelijkheid om je garage in te richten echt niks voor mij. Hele indeling gemaakt, toch niet tevreden, alles er weer uit. Kan mij best wel verliezen in dergelijke dingen :+
justifire schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:26:
Laatste update van Pragmata heeft de beta Scribble Suit toegevoegd aan de outfits *O*
Echt een topspel!

[Afbeelding]
Hoe lang heb je er over gedaan? Heb hem zelf in mijn wishlist gezet omdat ik toch niet direct de tijd heb om hem te spelen. Maar ben wel van plan om hem ooit te gaan spelen. De positieve reviews had ik niet direct verwacht toen ik de eerste trailers bekeek. :)

——-

Preview van Bad magpie:

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-06-2026 12:26 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

uchiha tijntje schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 12:24:
[...]
Hoe lang heb je er over gedaan? Heb hem zelf in mijn wishlist gezet omdat ik toch niet direct de tijd heb om hem te spelen. Maar ben wel van plan om hem ooit te gaan spelen. De positieve reviews had ik niet direct verwacht toen ik de eerste trailers bekeek. :)
Ben er nog mee bezig.
Release van Lord of Hatred heeft sindsdien alle voortgang van andere spellen stop gezet :+
Daarna kwam Luna Abyss uit, heb ik mij zo goed mee vermaakt dat ik die meteen maar ge-complete heb.
Nu wissel ik af met Silent Hill 2 Remake, Crimson Desert, Forza Horizon 6 en Pragmata.
Mooie tijden voor de gamer, ontzettend veel te spelen en nog allemaal topspellen ook!
Puur genieten! :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙


  • joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-06 12:39
Zou coolblue met een bundelkomen met een series x en gta 6?


Dan heb ik meteen een cadeau voor die kleine hier in huis.

[ Voor 35% gewijzigd door joey82 op 19-06-2026 21:18 ]

De nieuwe This Week on Xbox is er, in deze aflevering kijken ze weer naar pas nieuw uitgekomen games, zoals Toy Story: Retro Roundup! + Toy Story 3 Complete Edition. Kijken ze naar games die naar games Pass komen en worden weer nieuwe updates voor games besproken.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.


  • koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:27
joey82 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:18:
Zou coolblue met een bundelkomen met een series x en gta 6?


Dan heb ik meteen een cadeau voor die kleine hier in huis.
Gezien de huidige schaarste in retail en online winkels zou ik er niet op rekenen. Het zou leuk zijn, maar het zou me ook verbazen.

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:41

Format-C

Tracing Rays

justifire schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 18:37:
Sodeknetter die Koreanen hebben volgens mij nog nooit van het woord rustdag gehoord :o [Afbeelding]
Dit is natuurlijk wel hoe je gamers voor je wint. (En ze in je game vasthoudt)

Petje af hoor.

Kunnen veel studios nog wat van leren.
joey82 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:18:


Dan heb ik meteen een cadeau voor die kleine hier in huis.
Dat is altijd een goed excuus. Haha. ;) :+

[ Voor 21% gewijzigd door Format-C op 19-06-2026 23:31 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Ik wilde hem net voor je gaan posten :)

Zelf gisteren 30 birds uitgespeeld. Leuke kleine game, maar kwam wel wat bijzonders tegen. Ik kwam bij de laatste puzzel aan en ik begreep er echt helemaal niets van. Na een kwartier aankloten toch maar ff een videootje opgezocht om te zien welke richting ik moest denken. Bleek dat ik gewoon echt visuele zaken miste (lijntjes met bepaalde kleuren die ontbraken) in de game waardoor het ook gewoon totaal onlogisch was. Toen ik hem op de Ally opstartte (play anywhere for the win) had ik wel die gekleurde lijntjes waardoor de puzzel vrij snel opgelost kon worden. Geen idee of het een probleem is die structureel is bij de Xbox versie of dat het een toevallige bug was. Desondanks me erg vermaakt en een aanrader, met uitzondering van de visuele bug.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.


  • joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-06 12:39
koentjek schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 23:22:
[...]

Gezien de huidige schaarste in retail en online winkels zou ik er niet op rekenen. Het zou leuk zijn, maar het zou me ook verbazen.
Dan maar weer via amazon.de.
En de games van deze week:

https://www.trueachieveme...ox-new-games-june-22-2026

Weinig spannends dat uitkomt. Misschien voor tweakers met jonge kinderen is Deer & Boy wellicht wat.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

uchiha tijntje schreef op zondag 21 juni 2026 @ 12:11:
En de games van deze week:

https://www.trueachieveme...ox-new-games-june-22-2026

Weinig spannends dat uitkomt. Misschien voor tweakers met jonge kinderen is Deer & Boy wellicht wat.
Een rustig weekje, allemaal kleine titels :)
Ik ben momenteel nog druk bezig met L.A. Noire dus dat komt goed uit, nog een paar weken en dan mogen we eindelijk aan de slag met Assassin's Creed Black Flag Resynced oOo

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • Jonathan2011
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-06 15:37

  • Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:23
Nou @justifire je hebt niet gelogen. Pragmata is cool!

Voor de twijfelaars, het is een soort Vanquish (beste actiespel van de 360) en Dead Space (qua exploratie).

[ Voor 49% gewijzigd door Exactor it op 21-06-2026 17:07 ]

Het is geen Pragmata, en ook geen Goty kandidaat, :) maar Junkster (deze week in GP gekomen) is wel een grappige platformer en wat kenmerken van een collectathon. Uurtje of 6.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Aantal uurtjes in de Once Human Beta zitten en dat is best een tof spelletje!
Ik ben niet zo van de survival games maar dit is volgens mij een aanrader voor wie uitkijkt of met weemoed terugdenkt aan State of Decay :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/feIm0uQWoj6YTsEDIFCji3saE1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RMaJ3LAsmSsE9G0KBSOIAl79.jpg?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Yes een nieuwe trailer!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

MartijnS72 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:40:
@JSchut
Mocht je een nieuwe Series X willen, en niet de belachelijke nieuwprijs van Bol willen betalen, dan lijkt die bij Amazon.DE gewoon op voorraad: €579,90 + 6,99 verzendkosten. Of eventueel een witte Series X Digital voor €549,99 + verzendkosten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GtQ_Wzb2PXGHYeOZZgTkHfTe8GU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bOva1d2TFT2Qzbn3jpnBXa3S.jpg?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Wauw dat ziet er fantastisch uit, heb het idee dat ze veel hebben gekeken naar de gevechten uit Dragon Ball Z Kakarot.

[ Voor 27% gewijzigd door G_Dragon op 23-06-2026 18:30 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:34
@uchiha tijntje Die preview van Star Wars Galactic Racer ziet er goed uit, daar ben ik wel benieuwd naar.
Deer & Boy, vandaag uitgekomen. Uurtje gespeeld, een schattigere versie van Limbo en Inside :) Liefhebbers van dit soort 2D platformers kan ik zeker aanraden om even de trailer / reviews te bekijken. Zelf zin om morgen al verder te spelen.

Daarnaast bijna klaar met Junkster. Leuke game. Had ik op basis van de trailer niet verwacht, mensen met GPU, kan ik wel aanraden om hem even te proberen, mits je wat hebt met 3d platformers.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.


  • R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:10

R.G

kleine realiteit update:

Ik was in een mediamarkt, er stonden 0.0 xbox consoles.

Er was een groot vak met Xbox maar daar stonden totaal geen xbox games echt 0.0

Zo erg heb ik het nog niet eerder gezien, wel lagen er controllers van xbox en xbox gamepass en live gift cards.

Is xbox in nederland totaal digitaal only en consoles uitverkocht?
Voor wie het Grand Theft Auto VI onderwerp niet volgen:

GTA VI – Officiële prijzen & edities
EditiePrijsInhoud / Extra’s
Standard Edition$79.99 (€79,99)Basisgame
Ultimate Edition$99.99 (€99,99)
• ’95 Grotti Cheetah (sportwagen)
• Hawk & Little Morgan revolvers
• Gepersonaliseerde pistolen (Jason & Lucia)
• Vice City Style outfits & tattoos
• Dinka Enduro motor
• Crest Kayak
• Rideout Customs (exclusieve modshop)
• One‑Eyed Willie’s modshop
• Ganado Retro Build modkit
• Sara’s Unisex Salon (exclusief)
• Shitzu Squalo speedboot
• Stock 305 kledingwinkel (exclusief)
• 67 Vapid Dominator Buggy
• Electric Fang Tattoo shop
• Goodtime Gear Pack
• PTT Youngin$ compound side‑mission
• Classic Car Collection side‑mission
Pre‑order bonussenAlle editiesVintage Vice City Pack + 1 maand GTA+ bij digitale pre‑order
Bron: https://www.take2games.co...rders-grand-theft-auto-vi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xiy5LTa9FG3Z7XgocXewxmbumlA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Ct56b15JQC3ig3HdBzAmvPA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gGN5mBL_U__AcsN2wID1-JnzLUM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2nDr8vSsnB9wsr7EC8JILT4E.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SUADP7r8I1RRYwS72G-9v8ioSFs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qg6cjnHhiiArDoab24RrWvXO.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVS2ZNfR9holTZ-HBO-HwZUaizI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AvV7M85fMLB5pQSR9MxtMEL5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pItOST1r_rsxDm9QTtaKkrkBhD4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iWxZf5RGUZdYf9XVso7S2o31.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xN9Yt74UhDUXoUgE7YbbDYT3cuk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRfxz32jF0AxzvJpdR4O9Kuf.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 24-06-2026 13:47 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:10

R.G

G_Dragon schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:30:
Voor wie het Grand Theft Auto VI onderwerp niet volgen:

GTA VI – Officiële prijzen & edities
EditiePrijsInhoud / Extra’s
Standard Edition$79.99 (€79,99)Basisgame
Ultimate Edition$99.99 (€99,99)
• ’95 Grotti Cheetah (sportwagen)
• Hawk & Little Morgan revolvers
• Gepersonaliseerde pistolen (Jason & Lucia)
• Vice City Style outfits & tattoos
• Dinka Enduro motor
• Crest Kayak
• Rideout Customs (exclusieve modshop)
• One‑Eyed Willie’s modshop
• Ganado Retro Build modkit
• Sara’s Unisex Salon (exclusief)
• Shitzu Squalo speedboot
• Stock 305 kledingwinkel (exclusief)
• 67 Vapid Dominator Buggy
• Electric Fang Tattoo shop
• Goodtime Gear Pack
• PTT Youngin$ compound side‑mission
• Classic Car Collection side‑mission
Pre‑order bonussenAlle editiesVintage Vice City Pack + 1 maand GTA+ bij digitale pre‑order
Bron: https://www.take2games.co...rders-grand-theft-auto-vi
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Haha nice zag het, heb je al genoeg punten voor de standaard editie? Haha
R.G schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 23:49:
[...]

Haha nice zag het, heb je al genoeg punten voor de standaard editie? Haha
Haha ja genoeg zelfs,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33kOhahpUtq8fgUikA-Jw4bkPs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rG8g4ExsaeLJaC5QWma82MPW.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:10

R.G

Awesome wat een prestatie.. haha ik heb nog niet genoeg maar heb ik vorige3sales wat punten gegeven voor wat games..

  • ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-06 13:10

ilm

De standaardversie bevat ook een tiental 'extras'. Ook iets exclusief... dat iedereen dan wel zal hebben :).

Of is er ook een 'bare bones' versie met enkel de base game voor 50 euro :). Ik veronderstel dat dat natuurlijk beter verkoopt door bij elke versie iets bij te zetten.
Het is natuurlijk GTA, dus het krijgt bepaalde privileges die andere games niet krijgen, maar volgens mij heb ik het goed als ik zeg dat we nog geen seconde gameplay hebben gezien toch? Zouden we dat nog krijgen voor release? Omdat er in principe totaal geen noodzaak is voor een pre-order, wacht ik denk ik wel even tot ik daar een beeld van kan vormen. Maar vind het starten van de pre-orders wel eigenlijk een moment dat er wat meer duidelijk moet zijn over de game. Of sta ik daar alleen in :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.


  • Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:23
uchiha tijntje schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 07:20:
Het is natuurlijk GTA, dus het krijgt bepaalde privileges die andere games niet krijgen, maar volgens mij heb ik het goed als ik zeg dat we nog geen seconde gameplay hebben gezien toch? Zouden we dat nog krijgen voor release? Omdat er in principe totaal geen noodzaak is voor een pre-order, wacht ik denk ik wel even tot ik daar een beeld van kan vormen. Maar vind het starten van de pre-orders wel eigenlijk een moment dat er wat meer duidelijk moet zijn over de game. Of sta ik daar alleen in :P
Een pre-order in juni voor een 100% digitaal spel dat in november uitkomt lijkt me vrij onzinnig om te doen. Het enige voordeel van een pre-order is dat je misschien het spel eerder kan downloaden zodat je misschien eerder kunt spelen dan mensen die hem pas na release downloaden. Maar doe dat dan een dag voor release ofzo.


Dat hele pre-orderen is marketinggelul om hype te creeëren. En de mensen trappen er in dus het werkt kennelijk heel goed.

  • Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 01:10
Exactor it schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 07:58:
[...]

Een pre-order in juni voor een 100% digitaal spel dat in november uitkomt lijkt me vrij onzinnig om te doen. Het enige voordeel van een pre-order is dat je misschien het spel eerder kan downloaden zodat je misschien eerder kunt spelen dan mensen die hem pas na release downloaden. Maar doe dat dan een dag voor release ofzo.


Dat hele pre-orderen is marketinggelul om hype te creeëren. En de mensen trappen er in dus het werkt kennelijk heel goed.
Je krijgt wel wat voordeeltjes als je pre-ordert, maar dat trekt mij niet over de streep.

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.

Exactor it schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 07:58:
[...]

Een pre-order in juni voor een 100% digitaal spel dat in november uitkomt lijkt me vrij onzinnig om te doen. Het enige voordeel van een pre-order is dat je misschien het spel eerder kan downloaden zodat je misschien eerder kunt spelen dan mensen die hem pas na release downloaden. Maar doe dat dan een dag voor release ofzo.


Dat hele pre-orderen is marketinggelul om hype te creeëren. En de mensen trappen er in dus het werkt kennelijk heel goed.
Het is puur misbruik maken van menselijke psychologie... Mensen kijken uit naar de game en als je hem al gepreordered hebt dan voelt het alsof je een stapje dichterbij bent.

Gamertag: FinrazielNL

Pro-prutser schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:41:
[...]

Je krijgt wel wat voordeeltjes als je pre-ordert, maar dat trekt mij niet over de streep.
Die krijg je ook nog 1 dag na release als ik de beschrijving lees op de site.
Dus kan rustig eerst de reviews afwachten mocht je dat willen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙


  • Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 01:10
justifire schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:01:
[...]

Die krijg je ook nog 1 dag na release als ik de beschrijving lees op de site.
Dus kan rustig eerst de reviews afwachten mocht je dat willen.
Dat lijkt mij een goed plan

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.

Een 4k 60fps demo van Dragon Ball Xenoverse 3 voor de liefhebbers:

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Wom in "[XBOX/PS5/PC] Halo: Campaign Evolved"

Voor wie al aan het aftellen is naar Halo: Campaign Evolved. Q&A antwoorden zijn daar verzameld. In kort: geen demo, wel third-person view mogelijk en er komt geen verdere DLC oid.

  • Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:55
Ik had onderstaande ook al in het Forza Horizon topic gepost, maar ik vermoed dat dit een Xbox issue is en geen Forza Horizon issue. Het is gewoon dat het issue erg duidelijk wordt en gemaakt kan worden in FH6 omdat je hier spec races kunt doen waar iedereen dezelfde auto heeft.

Hopelijk kan iemand in dit topic me hiermee helpen…

Ik heb een heel vreemd issue op mijn Xbox Series X waardoor de lol van online racen helemaal weg is :-(

Zie clip 1:
https://www.xbox.com/play/media/vmJ5pNVCpb

Bij de start van spec/online races wordt ik direct door iedereen ingehaald. Vooral bij spec races valt dit natuurlijk op omdat iedereen dezelfde auto en tune heeft.
Tijdens de race lijkt het ook gewoon alsof andere spelers sneller rijden.

Zie clip 2:
https://www.xbox.com/play/media/76N6JcVjhg

In de einduitslag sta ik vervolgens soms boven spelers die vóór mij gefinisht zijn.

Op PC (zowel met stuurtje als controller) heb ik dit probleem niet.
Ook met cloud play op de Xbox heb ik dit issue niet.

Wat ik oa. allemaal al geprobeerd heb:
  • Meerdere controllers
  • Settings op default (ook vergeleken met iemand anders)
  • Game 2x herinstalleren
  • Xbox hard reset (10 sec knop + stroom eraf)
  • Xbox factory reset
Niets helpt, probleem blijft hetzelfde.
Online kan ik ook niks bruikbaars vinden.

Iemand enig idee?
Het zou natuurlijk ook een Xbox-issue kunnen zijn.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr


  • L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:34
@Ronster Waarom vermoedt je dat het een Xbox issue is? Ik ben alle achievements aan het afwerken en ik merkte inderdaad ook dat ik bij de start van spec/online races door iedereen ingehaald word. De rest lijkt duidelijk een voordeel te hebben. Einduitslag niet op gelet. Ik speel Forza Horizon 6 op mijn Xbox One S via Cloud Gaming.

  • Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:55
L23 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:15:
@Ronster Waarom vermoedt je dat het een Xbox issue is? Ik ben alle achievements aan het afwerken en ik merkte inderdaad ook dat ik bij de start van spec/online races door iedereen ingehaald word. De rest lijkt duidelijk een voordeel te hebben. Einduitslag niet op gelet. Ik speel Forza Horizon 6 op mijn Xbox One S via Cloud Gaming.
Met cloud gaming en op pc heb ik het issue niet. Enkel op xbox. Ik heb ondertussen al zo’n 50 starts geprobeerd. Zojuist starte ik eerste van 12 en alle 11 haalde me bij de start al in. Dus ergens is er een issue en aangezien ik het op pc en bij cloud gaming niet heb, lijkt het me een xbox dingetje.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Ronster schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:59:
[...]

Met cloud gaming en op pc heb ik het issue niet. Enkel op xbox. Ik heb ondertussen al zo’n 50 starts geprobeerd. Zojuist starte ik eerste van 12 en alle 11 haalde me bij de start al in. Dus ergens is er een issue en aangezien ik het op pc en bij cloud gaming niet heb, lijkt het me een xbox dingetje.
Als dit het issue is zou dat niet stroken met dat je het met cloud niet hebt, maar voor de zekerheid... Rij je automaat? Ik heb het gevoel dat dat schakelen erg lang duurt en dat dat het moment is dat anderen je ineens voorbij gaan (eerste clip)... Al zou dat ook kunnen komen gewoon doordat het een stock auto is (eerste upgrade die ik normaal doe is naar race transmission want schakelt veel sneller, dus dat ben ik gewend).

Gamertag: FinrazielNL


  • Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:55
Finraziel schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:20:
[...]

Als dit het issue is zou dat niet stroken met dat je het met cloud niet hebt, maar voor de zekerheid... Rij je automaat? Ik heb het gevoel dat dat schakelen erg lang duurt en dat dat het moment is dat anderen je ineens voorbij gaan (eerste clip)... Al zou dat ook kunnen komen gewoon doordat het een stock auto is (eerste upgrade die ik normaal doe is naar race transmission want schakelt veel sneller, dus dat ben ik gewend).
Toch is het echt zoals ik schrijf…
Ik speel altijd in convoy met andere Tweakers. Heb ook in-game settings vergeleken met een xbox speler. Alles 100% idem (default). We rijden allebei met automaat en toch vliegt ook hij me voorbij.
Maar goed, het feit dat ik achteraan finish en in de results 2 plekken omhoog sta (dit gebeurt altijd als ik niet al te ver achter iemand finish) zegt volgens mij al dat het niets met schakelen oid te maken heeft.

Ik heb LAN kabel, wifi en mobile hotspot geprobeerd. Allemaal hetzelfde. Speel ik op de pc met dezelfde controller en zelfde settings -> geen issue.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Ronster schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:50:
[...]

Toch is het echt zoals ik schrijf…
Ik speel altijd in convoy met andere Tweakers. Heb ook in-game settings vergeleken met een xbox speler. Alles 100% idem (default). We rijden allebei met automaat en toch vliegt ook hij me voorbij.
Maar goed, het feit dat ik achteraan finish en in de results 2 plekken omhoog sta (dit gebeurt altijd als ik niet al te ver achter iemand finish) zegt volgens mij al dat het niets met schakelen oid te maken heeft.

Ik heb LAN kabel, wifi en mobile hotspot geprobeerd. Allemaal hetzelfde. Speel ik op de pc met dezelfde controller en zelfde settings -> geen issue.
Ah nee ik bedoelde het in de zin van, waarschijnlijk is dit het niet gezien je andere issues, maar voor de zekerheid zeg ik het toch want je weet maar nooit :) dus ik twijfelde aan mezelf, niet aan jou

Gamertag: FinrazielNL


  • Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:55
Finraziel schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:01:
[...]

Ah nee ik bedoelde het in de zin van, waarschijnlijk is dit het niet gezien je andere issues, maar voor de zekerheid zeg ik het toch want je weet maar nooit :) dus ik twijfelde aan mezelf, niet aan jou
Ah zo haha 😁
Pff heb al zo veel geprobeerd. Ook een bug report aangemaakt, maar daar zal ik toch weer niets op horen. Echt balen, ben elke avond wel aan het racen, maar dit verpest het wel.
En de pc staat op zolder waar het nu duizend miljoen miljard graden is.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Ik weet niet waarom, maar ik ga de laatste jaren best wel goed op dit soort games als ze max een uurtje of 10 duren. :) Ideale games voor de handheld.

20 augustus komt die uit.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Ben schijnbaar net op tijd geweest :o

Effective August 1, 2026, we will be updating prices worldwide. The price of XBOX consoles will increase by US$100 for 512 GB models and US$150 for 1 TB models. We will also be sunsetting our 2 TB model.

Bron : https://news.xbox.com/en-...box-console-price-update/

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙


  • Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Nóg een price hike voor de Xbox Series-consoles:
Effective August 1, 2026, we will be updating prices worldwide. The price of XBOX consoles will increase by US$100 for 512 GB models and US$150 for 1 TB models. We will also be sunsetting our 2 TB model.
Bron: XBOX Wire
Amerikaanse prijzen voor en na 1 augustus 2026:
  • XBOX Series X met disc drive: van $650 naar $800
  • XBOX Series X zonder disc drive: van $600 naar $750
  • XBOX Series S met 1TB: van $450 naar $600
  • XBOX Series S met 512GB: van $400 naar $500

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL


  • NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:03
Man man man die prijzen gaan nergens meer over. Gamen wordt op deze manier meer voor de mensen die veel geld hebben.

  • JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33

JSchut

.....

Wat een prijzen.... Ben al een tijdje aan het twijfelen. Ook tweedehands geprobeerd. Maar nu toch maar een nieuwe besteld.

Via amazon.de de digtal en een GameSir G7 SE. Komen volgende week woensdag binnen, :D

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82


  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:41

Format-C

Tracing Rays

Omg dit is echt tranentrekkend.

Wat een geld.

Echt niet- nor- maal.

Pfffffff..

Heb er gewoon geen woorden voor. Wat een barre tijden.
Nog even en je durft je pc of console niet meer aan te zetten omdat je bang bent dat ie stuk gaat..

Sjongejonge zeg..

Edit: als dit zo doorgaat is straks zelfs de steam machine een koopje. :+

[ Voor 43% gewijzigd door Format-C op 25-06-2026 21:51 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:13
NukaWorldNL schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:11:
Man man man die prijzen gaan nergens meer over. Gamen wordt op deze manier meer voor de mensen die veel geld hebben.
Dat is ook de hele bedoeling. Alles in de cloud. Niks meer in huis staan.
Lekker de normale mens de vinger geven.

  • Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:02
DeadPhoenix86 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:04:
[...]

Dat is ook de hele bedoeling. Alles in de cloud. Niks meer in huis staan.
Lekker de normale mens de vinger geven.
Tsja, ondanks dat men dat best zou willen, denk ik dat we daar nog ver van weg zijn.

Ik denk eerder dat het MS helemaal niet om de XSX verkopen gaat, maar dat ze vooral niet willen dat de Xbox Helix bizar hoger geprijsd gaat worden dan de XSX. En als je ziet dat een top-spec Steam Machine al bijna EUR 1.500 kost, terwijl die - waarschijnlijk - minder krachtig zal zijn dan de Xbox Helix, lijkt het mij sterk dat de Xbox Helix onder de prijs van EUR 1.500 aangeboden gaat worden...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1


  • Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:23
Of nog simpeler harde schijven en geheugen zijn heel duur nu.

  • Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:02
Exactor it schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 00:09:
Of nog simpeler harde schijven en geheugen zijn heel duur nu.
True, maar ik vraag me oprecht af hoeveel nieuwe Xbox consoles momenteel überhaupt verkocht worden. Ze zijn al super duur. Met deze prijsverhoging koopt geen hond die dingen meer. Het is interessanter om gebruikte exemplaren te kopen, want die prijzen zijn minder hard gestegen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1


  • Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:23
Rossi46 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 00:18:
[...]

True, maar ik vraag me oprecht af hoeveel nieuwe Xbox consoles momenteel überhaupt verkocht worden. Ze zijn al super duur. Met deze prijsverhoging koopt geen hond die dingen meer. Het is interessanter om gebruikte exemplaren te kopen, want die prijzen zijn minder hard gestegen.
Ze zijn al een jaar of wat niet te krijgen. Ik zou er geen complot of marketingding inzien. Het is eerder een gebrek aan interesse in de europese markt (want ingewikkeld met talen en regels enzo) in combinatie nu met hogere inkoopprijzen. Of je nou geen console voor 499 of voor 899 kan krijgen maakt verder niet zoveel uit.

Ze gaan in ieder geval niet proberen om te groeien in console hardware met deze prijzen. Zeker niet in europa.


Mijn plan is mijn series X opmaken. Als die ermee kapt (door ouderdom of doordat spellen niet meer uitkomen) zie ik het wel weer.

[ Voor 6% gewijzigd door Exactor it op 26-06-2026 00:42 ]

Rossi46 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 23:39:
En als je ziet dat een top-spec Steam Machine al bijna EUR 1.500 kost, terwijl die - waarschijnlijk - minder krachtig zal zijn dan de Xbox Helix, lijkt het mij sterk dat de Xbox Helix onder de prijs van EUR 1.500 aangeboden gaat worden...
Laat dat waarschijnlijk maar weg, hij is nu al minder krachtig dan de xsx :+

Maar ik zou de steam machine ook echt niet als indicatie gebruiken... Het lijkt er echt op dat Valve punt een niet zo goed is in het vastleggen van goede supply lines en punt twee ook helemaal niet geïnteresseerd is in dat ding competitief in de markt zetten. De vraag is vooral of Microsoft wel nog echt een serieuze poging wil doen... En natuurlijk wat de markt ondertussen doet.

Gamertag: FinrazielNL

Finraziel schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 07:23:
[...]

Laat dat waarschijnlijk maar weg, hij is nu al minder krachtig dan de xsx :+

Maar ik zou de steam machine ook echt niet als indicatie gebruiken... Het lijkt er echt op dat Valve punt een niet zo goed is in het vastleggen van goede supply lines en punt twee ook helemaal niet geïnteresseerd is in dat ding competitief in de markt zetten. De vraag is vooral of Microsoft wel nog echt een serieuze poging wil doen... En natuurlijk wat de markt ondertussen doet.
Zal je straks zien dat ‘Project Helix’ helemaal niet bestaat.
Mooi gebakken lucht verhaal om nog iets te krijgen voor het bootje dat aan alle kanten water maakt.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:25:
[...]

Zal je straks zien dat ‘Project Helix’ helemaal niet bestaat.
Mooi gebakken lucht verhaal om nog iets te krijgen voor het bootje dat aan alle kanten water maakt.
Ik denk dat ze er wel aan vast zitten, dat er al contracten zijn voor de productie van die chips en zo... Maar het zou me niet heel erg verbazen als Asha aan de rem trekt wat betreft hoe open het ding wordt (dat je toch geen andere stores kunt gebruiken en zo).

Gamertag: FinrazielNL

NukaWorldNL schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:11:
Man man man die prijzen gaan nergens meer over. Gamen wordt op deze manier meer voor de mensen die veel geld hebben.
Mee eens.. weinig aanbod en dure prijzen, geen goede combinatie! Toen ik dit gisteren las heb ik expres niks gepost op het forum want ik vind het persoonlijk echt nergens op slaan, wat een gekte..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Apple-prijzen ook een flinke bak omhoog. 30 procent erbij voor de goedkoopste iPad.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC


  • Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Ik zie het zeer somber in voor Xbox en de gamesindustrie in het algemeen. Helaas compete onze hobby met AI. Ik denk dat alle plannen voor Project Helix en de PlayStation 6 de prullenbak in kunnen. Valve heeft de pech dat ze de hardware voor de crisis aangekondigden en nu zitten ze vast aan het releasen onder bizar hoge prijzen. Heb er geen vertrouwen in dat de Steam Machine een succes wordt.

Maar als ik het positief bekijk: we kunnen langer doen met de hardware die we al hebben. En de stappen tussen generaties wordt toch steeds kleiner. Komen we eindelijk toe aan die eindeloze backlogs van ons.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL


  • Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:10
Rossi46 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 23:39:
[...]

Tsja, ondanks dat men dat best zou willen, denk ik dat we daar nog ver van weg zijn.

Ik denk eerder dat het MS helemaal niet om de XSX verkopen gaat, maar dat ze vooral niet willen dat de Xbox Helix bizar hoger geprijsd gaat worden dan de XSX. En als je ziet dat een top-spec Steam Machine al bijna EUR 1.500 kost, terwijl die - waarschijnlijk - minder krachtig zal zijn dan de Xbox Helix, lijkt het mij sterk dat de Xbox Helix onder de prijs van EUR 1.500 aangeboden gaat worden...
Helix zou “very premium, very high end” worden. De Steam machine is dat allerminst en kost toch behoorlijk veel geld. Ik ben benieuwd of Xbox daar überhaupt nog mee verder gaat of zijn verlies pakt en compleet stopt met eigen hardware.

Wat defecte consoles betreft; deze kunnen vaak prima hersteld worden door diverse reparatiebedrijfjes.
Wel een tip: ga naar een specialist en niet naar een smartphone reparateur. Mogelijk zijn ze kundig op dat vlak maar in mijn ervaring laten ze vaak steken vallen bij consoles.

  • Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:23
Mog schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:44:
Ik zie het zeer somber in voor Xbox en de gamesindustrie in het algemeen. Helaas compete onze hobby met AI. Ik denk dat alle plannen voor Project Helix en de PlayStation 6 de prullenbak in kunnen. Valve heeft de pech dat ze de hardware voor de crisis aangekondigden en nu zitten ze vast aan het releasen onder bizar hoge prijzen. Heb er geen vertrouwen in dat de Steam Machine een succes wordt.

Maar als ik het positief bekijk: we kunnen langer doen met de hardware die we al hebben. En de stappen tussen generaties wordt toch steeds kleiner. Komen we eindelijk toe aan die eindeloze backlogs van ons.
Ik vind games er al goed genoeg uitzien eerlijk gezegd. De sprongen tussen generaties zijn bij de 360/ps3 toch een stuk kleiner geworden. Gamedevs mogen gewoon lekker verder games bouwen voor de ps5 en series x wat mij betreft.

  • Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:02
Exactor it schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 00:39:
[...]

Ze zijn al een jaar of wat niet te krijgen. Ik zou er geen complot of marketingding inzien. Het is eerder een gebrek aan interesse in de europese markt (want ingewikkeld met talen en regels enzo) in combinatie nu met hogere inkoopprijzen. Of je nou geen console voor 499 of voor 899 kan krijgen maakt verder niet zoveel uit.

Ze gaan in ieder geval niet proberen om te groeien in console hardware met deze prijzen. Zeker niet in europa.


Mijn plan is mijn series X opmaken. Als die ermee kapt (door ouderdom of doordat spellen niet meer uitkomen) zie ik het wel weer.
Dat is in Nederland. In Europa lijkt het toch anders te zijn. Althans, bijna alle Xbox games die ik te koop zet, gaan naar 'het buitenland'. Frankrijk het meeste, maar ook Duitsland, België, Spanje, Italië en Portugal zijn langsgekomen.

En in de VS is Xbox natuurlijk traditionaal nog best wel aanwezig. En juist daar gaan de prijzen dus omhoog.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1


  • Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:02
Mog schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:44:
Ik zie het zeer somber in voor Xbox en de gamesindustrie in het algemeen. Helaas compete onze hobby met AI. Ik denk dat alle plannen voor Project Helix en de PlayStation 6 de prullenbak in kunnen. Valve heeft de pech dat ze de hardware voor de crisis aangekondigden en nu zitten ze vast aan het releasen onder bizar hoge prijzen. Heb er geen vertrouwen in dat de Steam Machine een succes wordt.

Maar als ik het positief bekijk: we kunnen langer doen met de hardware die we al hebben. En de stappen tussen generaties wordt toch steeds kleiner. Komen we eindelijk toe aan die eindeloze backlogs van ons.
Zo werkt het niet. Als je volgend jaar een console wil uitbrengen (Xbox Helix), dan zijn alle afspraken daaromtrent al lang en breed gemaakt. Dus ook Xbox zit er gewoon aan vast. Stoppen kan natuurlijk altijd, maar dan moeten er heel veel leveranciers worden afgekocht.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1


  • Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:02
Wat defecte consoles betreft; deze kunnen vaak prima hersteld worden door diverse reparatiebedrijfjes.
Wel een tip: ga naar een specialist en niet naar een smartphone reparateur. Mogelijk zijn ze kundig op dat vlak maar in mijn ervaring laten ze vaak steken vallen bij consoles.
Dat is zeker waar. Er is NL een GPU reparateur actief die dat heel leuk in beeld brengt op YouTube. Komt er op neer dat het gek moet lopen wil het niet te fixen zijn.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Mog schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:44:
Ik zie het zeer somber in voor Xbox en de gamesindustrie in het algemeen. Helaas compete onze hobby met AI. Ik denk dat alle plannen voor Project Helix en de PlayStation 6 de prullenbak in kunnen. Valve heeft de pech dat ze de hardware voor de crisis aangekondigden en nu zitten ze vast aan het releasen onder bizar hoge prijzen. Heb er geen vertrouwen in dat de Steam Machine een succes wordt.

Maar als ik het positief bekijk: we kunnen langer doen met de hardware die we al hebben. En de stappen tussen generaties wordt toch steeds kleiner. Komen we eindelijk toe aan die eindeloze backlogs van ons.
Als er geen nieuwe Xbox of Playstation meer komt denk ik dat we een andere hobby moeten gaan zoeken.
Op naar de hengelzaak!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙


  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:41

Format-C

Tracing Rays

Gunner schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:40:
Apple-prijzen ook een flinke bak omhoog. 30 procent erbij voor de goedkoopste iPad.
Nog even en we moeten 499 euro voor een Nokia 3310 betalen, en spelen we allemaal weer Snake. :+

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:10
Rossi46 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:15:
[...]


[...]

Dat is zeker waar. Er is NL een GPU reparateur actief die dat heel leuk in beeld brengt op YouTube. Komt er op neer dat het gek moet lopen wil het niet te fixen zijn.
Klopt inderdaad. De meest voorkomende problemen, meer dan 90%, zijn defecte HDMI poorten, kortgesloten condensatoren op het moederbord en uiteraard interne stofophoping, bij de PS5 gecombineerd met droge plekken of aanslag bij de liquid metal. Vrijwel elke console die bij mij binnenkomt kan ik herstellen. En uiteraard stickdrift, dat komt ook veelvuldig voor.
Alleen als er wat aan de hand is met de APU, werkgeheugen of SSD laat ik het voor wat het is; hier gaat teveel tijd in zitten.

Een YouTube presentie zou leuk zijn maar daar heb ik geen tijd voor, waardeer het wel wanneer anderen dit doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Danster75 op 26-06-2026 12:53 ]


  • Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 01:10
Exactor it schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:49:
[...]

Ik vind games er al goed genoeg uitzien eerlijk gezegd. De sprongen tussen generaties zijn bij de 360/ps3 toch een stuk kleiner geworden. Gamedevs mogen gewoon lekker verder games bouwen voor de ps5 en series x wat mij betreft.
Inderdaad

Laten ze maar eens meer gaan focussen op optimalisaties ipv leunen op nieuwe hardware

Ik denk dat er uit de huidige hardware nog wel wat te persen valt

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.


  • Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 01:10
Format-C schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:31:
[...]

Nog even en we moeten 499 euro voor een Nokia 3310 betalen, en spelen we allemaal weer Snake. :+
Natuurlijk wel een remaster van Snake en voor 25% duurder een Ultimate Edition met exclusieve “skins”

12 maanden later een Remake van Snake

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.


  • Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 01:10
Danster75 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:53:
[...]

Klopt inderdaad. De meest voorkomende problemen, meer dan 90%, zijn defecte HDMI poorten, kortgesloten condensatoren op het moederbord en uiteraard interne stofophoping, bij de PS5 gecombineerd met droge plekken of aanslag bij de liquid metal. Vrijwel elke console die bij mij binnenkomt kan ik herstellen. En uiteraard stickdrift, dat komt ook veelvuldig voor.
Alleen als er wat aan de hand is met de APU, werkgeheugen of SSD laat ik het voor wat het is; hier gaat teveel tijd in zitten.

Een YouTube presentie zou leuk zijn maar daar heb ik geen tijd voor, waardeer het wel wanneer anderen dit doen.
Doe je toevallig ook recappen van retro consoles? Toevallig gisteren iemand hier op het forum gesproken die zijn Super Famicom (SNES) wil recappen, maar hij weet niet waar.

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.


  • Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:10
Pro-prutser schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:10:
[...]

Doe je toevallig ook recappen van retro consoles? Toevallig gisteren iemand hier op het forum gesproken die zijn Super Famicom (SNES) wil recappen, maar hij weet niet waar.
Dit bied ik niet aan; hier is amper behoefte aan en een ander werkend exemplaar kopen is vaak goedkoper dan dat ik dit zou gaan doen.
Aangezien ik naast mijn bedrijfje ook een fulltime baan heb moet ik selectief omgaan met de tijd die ik over heb, reparaties aan previous- en currentgen consoles is vele malen interessanter.

  • Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 01:10
Danster75 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:37:
[...]

Dit bied ik niet aan; hier is amper behoefte aan en een ander werkend exemplaar kopen is vaak goedkoper dan dat ik dit zou gaan doen.
Aangezien ik naast mijn bedrijfje ook een fulltime baan heb moet ik selectief omgaan met de tijd die ik over heb, reparaties aan previous- en currentgen consoles is vele malen interessanter.
Ik begrijp je heel goed. Dat is precies de reden waarom ik het ook niet doe. Ik heb nog wel een Game Gear liggen die ik wil recappen, maar dat plan ligt al langer dan 12 maanden in de ijskast. Wil het ooit wel een keer doen. Niet voor het geld, maar als hobby.

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.


  • erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ter info, de uitvoering: WD_Black C50 Expansion Card for Xbox 1TB is vandaag beschikbaar voor €117,99 bij Amazon; evt. min €10 met een coupon.
De nieuwe This week on Xbox is er. Deze week bespreken ze games als Dead or Alive 6, nieuwe updates voor Call of Duty Black Ops, laten ze nieuwe games zien en games die naar Game Pass komen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Pagina: 1 ... 134 135 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties