Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:35
Mede-auteur:
  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:00

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/YCmc1y2EzVBlQTFewYBjA016.jpg?f=user_large

Het "Next Xbox" Nieuws en Speculaties Topic

AMD en Xbox hebben bekend gemaakt dat hun gaan samen werken aan nieuwe Xbox hardware, en dus ook aan een nieuwe console. Omdat we bij Xbox nooit weten hoe hun nieuwe console gaat heten, heb ik hem voor het gemak tijdelijk "Next Xbox" genoemd.

Ik heb dit topic geopend om alvast te kunnen discussieren over de mogelijke opvolger van Xbox. Welke specs zou jij graag willen zien of waar hoop je op? Welke games mogen van jou terugkeren naar deze nieuwe nog onaangekondigde console? Je kunt het hier bespreken.

Power Your Dreams!!!!!

Wat weten we al?

Antwoord is heel simpel: Microsoft heeft nog niks officieel laten weten. Geen releasedate, geen prijs, niks. Wat we wel weten is dat Microsoft opnieuw voor AMD Processor heeft kozen en niet voor een Intel Processor. Mochten er verdere informatie bekend worden, dan zullen we dat hier bekend maken.

Nieuwsartikelen

Video's

Wil je mede Auteur worden, Dm een van ons

[ Voor 4% gewijzigd door Linksquest op 18-06-2025 08:12 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07 17:23
Nieuwe consoles, altijd mooi nieuws! Ik heb wel het idee dat de current-gen nooit echt van de grond is gekomen. Mooie hardware, maar weinig first party games uit beide kampen die echt de moeite waard zijn. Hopelijk gaan we nog veel moois zien voordat de next-gen er daadwerkelijk is.

Erg benieuwd naar MS mee gaat komen. Ik denk dat zij toch wat vooruitstrevender gaan zijn dan Sony.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de geruchten kloppen en je straks met Xbox ook PC clients kunt draaien, en ook die games kunt spelen, dan zit je natuurlijk met de Xbox heel erg warmpjes bij. Ik bedoel kijk alleen al eens naar de wekelijkse gratis games die je bij Epic al kunt claimen.

Ben het helemaal met je eens dat de huidige generatie consoles niet goed van de grond gekomen is, mede ook door veel remasters van vorige generatie games. Ikzelf vind een goede remake wel leuk, maar dan moet het wel een echte remake zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:44
Leuk dat er een nieuw topic is gemaakt. Ik vraag me vooral af waarom Microsoft dit nieuws nu deelt. Waarom niet tijdens de "E3"? Nu gewoon even tussen neus en lippen door. Ok, er was wat noise dat er mogelijk geen nieuwe console meer gemaakt zou worden, maar toch niet van een niveau dat het echt geloofwaardig was.

Hopelijk komt de console volgend jaar, ik ben ook benieuwd of er maar 2 smaakjes komen dit keer. Persoonlijk denk ik dat er minimaal 3 varianten komen, inclusief de handheld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
mobygo76 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:11:
Hopelijk komt de console volgend jaar, ik ben ook benieuwd of er maar 2 smaakjes komen dit keer. Persoonlijk denk ik dat er minimaal 3 varianten komen, inclusief de handheld.
Denk niet dat we binnen nu en anderhalf jaar de nieuwe consoles al gaan zien. Eind 2027 lijkt me realistischer. Persoonlijk hoop ik niet dat MS weer met meerdere consoles komt. Gewoon één high-end console. Die handheld die wordt uitgebracht is geen Xbox, maar een windows device die Xbox games kan draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 18-06-2025 12:01 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:02
Hulleman schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:44:
Nieuwe consoles, altijd mooi nieuws! Ik heb wel het idee dat de current-gen nooit echt van de grond is gekomen. Mooie hardware, maar weinig first party games uit beide kampen die echt de moeite waard zijn. Hopelijk gaan we nog veel moois zien voordat de next-gen er daadwerkelijk is.

Erg benieuwd naar MS mee gaat komen. Ik denk dat zij toch wat vooruitstrevender gaan zijn dan Sony.
Ik heb exact hetzelfde. Amper first party games en veel games die bij release gewoon verre van af zijn. Ik heb niet het idee dat we een prachtige generatie achter de rug hebben. Gevoelsmatig is de PS5 pas sinds kort goed verkrijgbaar. Is niet zo, maar zo voelt het wel. Komt ook omdat er, mijn inziens, erg weinig games zijn uitgekomen die me echt zijn bijgebleven als generatiebepalend.

We worden doodgegooid met remasters/remakes, alsof de ideeën op zijn. Zo kan ik me geen enkele nieuwe IP bedenken van deze generatie. Dat ligt misschien aan mij hoor, maar ik kom er zo niet op.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyrax0508 op 18-06-2025 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Cyrax0508 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:10:
[...]
Zo kan ik me geen enkele nieuwe IP bedenken van deze generatie. Dat ligt misschien aan mij hoor, maar ik kom er zo niet op.
Vanuit MS en Sony kan ik me dat ook niet bedenken. Wel genoten van nieuwe third party IP's als een Lies of P of Expedition 33, maar dat is niet kenmerkend voor Xbox of Playstation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik kwam deze video van AMD zelf net tegen op Youtube, hier word al gesproken over Backward compatibility.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:22
Veel interessanter dan de keuze om bij AMD te blijven vond ik de statement over het OS/winkels op het volgende platform. Bouwt Microsoft dan niet al bijna gewoon een gaming PC met wat minder configuratiemogelijkheden? Is dit de volgende Steam Machine?

Dat kan zeker een interessant product zijn afhankelijk van de waardepropositie die Microsoft brengt. Een budget game PC is voor veel mensen potentieel interessant. Maar kunnen ze genoeg meerwaarde brengen? De tijd zal het zeggen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hulleman schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:44:
Ik heb wel het idee dat de current-gen nooit echt van de grond is gekomen.
Vooral hier ben ik het wel mee eens, want ik heb het idee dat het huidig apparaat nog veel meer kan dan wat we tot nu toe hebben gezien. Dat gezegd te hebben, hoop ik wel dat deze volgende generatie als basis 60fps 4k gaat hebben. En dat 30fps hiermee verleden tijd zal gaan zijn :D

Ben heel benieuwd naar de opvolger van de Xbox Series X|S, helemaal nu ze een soort van kleine aftrap hebben gegeven.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:14:
Veel interessanter dan de keuze om bij AMD te blijven vond ik de statement over het OS/winkels op het volgende platform. Bouwt Microsoft dan niet al bijna gewoon een gaming PC met wat minder configuratiemogelijkheden? Is dit de volgende Steam Machine?

Dat kan zeker een interessant product zijn afhankelijk van de waardepropositie die Microsoft brengt. Een budget game PC is voor veel mensen potentieel interessant. Maar kunnen ze genoeg meerwaarde brengen? De tijd zal het zeggen…
Hele goede punten die je opnoemt, en je kunt het inderdaad een beetje zien als een goedkope game PC. Maar kort door de bocht, de Playstation 5 en Xbox Series S|X zijn dat ook stiekem wel, hebben alleen een eigen twist en OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:22
@Linksquest het is net die combinatie van exclusieve games, een platform met een voorspelbare hardware, settings en OS die het ‘makkelijk’ maken om op een console te ontwikkelen/verkopen. Ik stel me dan de vraag of Microsoft nog eens een percentage gaat nemen als iemand een game op bvb. Steam koopt op hun volgend platform. Anders missen ze een deel van de inkomensstroom en dit zal bvb. ook gevolgen hebben voor de prijs van de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is inderdaad een hele goede vraag die je stelt. Ik denk dat het in dit geval, als de geruchten enzo kloppen, dat we het gewoon als een Windows machine moeten zien, en dat Microsoft het geld voornamelijk verdiend met Xbox Accessoires en Game Pass abonnementen. Daarnaast staan hun games ook al op Steam, daar zal Microsoft uiteindelijk ook aan verdienen. Maar zoals gezegd, het is een hele goede vraag die stelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-07 14:49

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Cyrax0508 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:10:
[...]

We worden doodgegooid met remasters/remakes, alsof de ideeën op zijn. Zo kan ik me geen enkele nieuwe IP bedenken van deze generatie. Dat ligt misschien aan mij hoor, maar ik kom er zo niet op.
Nee hoor, ligt niet aan jou. Alles is al een keer gedaan namelijk, het enige wat verandert is de setting.

Zombies schieten - gedaan
Tweede wereld oorlog - gedaan
Draken en monsters - gedaan
Eindeloos rondjes rijden in een auto/motor - gedaan
Je als moordenaar in tijdperk x begeven - gedaan

Je kan dit lijstje nog wel langer maken. Het enige wat verandert, is dus de setting. Neem Assassins Creed, je gaat van Italie naar Frankrijk, naar het Midden-Oosten en Japen. De game blijft hetzelfde, de setting verandert.

Games die nog enigszi van verandering brachten voor mijzelf waren destijds Ghost Recon - Wildlands en de eerste Watchdogs.

Wat je nu vooral ziet, zijn de simulators, zoals powerwash simulator. Wat ik dan weer niet begrijp is dat ik iedereen om mijn heen onder de tatoos zie rondlopen maar er op de console iig nog geen tattoo simulator is.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:00
Het lijkt alsof Microsoft zich herinnert waar ze echt goed in zijn: software bouwen en daar diensten omheen bouwen (Windows, Office en Azure). En als je dat doortrekt naar Xbox, dan denk ik dat ze nu met drie dingen bezig zijn:

1.Xbox als dienst, los van de hardware
Ze lijken bezig met een soort Xbox-platform dat op Windows draait, en door third parties gebruikt kunnen worden. Verwacht ook dat Microsoft zelf ook weer met een eigen ‘reference device’ komt net zoals ze Surface gebruiken voor Windows.

2.Backwards compatibility. Geen idee hoe ze dat technisch gaan doen, maar ze hebben het eerder geflikt. En aangezien de One en Series consoles ook op x86 draaien, lijkt het niet super ingewikkeld om dat werkend te krijgen.

3.Ondersteuning voor ARM
Tot slot zie ik ze ook inzetten op ARM-ondersteuning. Dus dat je Xbox-games ook kunt draaien op tablets, telefoons en lichte laptops met ARM-chips. Past ook goed bij waar Windows zelf naartoe wil. Denk in eerste instantie via cloud gaming.

Ik ben nooit PC gamer geweest (te veel gedoe imo). Maar als ik straks Steam en EGS op mijn nieuwe xbox kan krijgen is het echt indrukwekkend.
Pagina: 1

Let op:
Alles met betrekking tot de Xbox Series S|X: [XSX | XSS] Xbox Series X|S - deel 3