xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
:strip_exif()/f/image/qO5JNdoUCw7GAcHO6m4oAe3g.jpg?f=fotoalbum_large)
Well... emergency podcast? 🤔🎙️ pic.twitter.com/Ep6zWrl35b
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 1 februari 2024
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Lewis leek de afgelopen maanden niet de coureur die het team uit het slop weet te trekken, dus kunnen ze met een jongere coureur naast Russell een frisse wind laten waaien en in 2026 weer vol voor het kampioenschap gaan, zonder een Lewis die tegen die tijd echt over de houdbaarheidsdatum is.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Lewis Hamilton Joins Ferrari For The 2025 F1 Season!
Klikkie want FOM.
[ Voor 16% gewijzigd door Illegal_Alien op 01-02-2024 22:35 ]
Albon naar Mercedes in 25.
Mick naar Williams in 25.
Wat ik zou verwachten...
FTFYPhusebox schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:35:
Sainz in 25 naar Stake/Sauber, bouwen aan de auto voor 26.
Albon naar Mercedes in 25.
Mick Kimi naar Williams in 25.
Wat ik zou verwachten...
Mick mag misschien Mercedes protege zijn en Schumacher genen hebben, snel en consistent is iets anders.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
[ Voor 3% gewijzigd door hoevenpe op 01-02-2024 22:38 ]
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Die volgt Hamilton op.hoevenpe schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:38:
Verstappen ook naar Ferrari in 2025, gewoon omdat het kan...
De 7 Wereldkampioenschappen hebben iets gedaan wat Mercedes zelf waarschijnlijk niet voor elkaar had gekregen. Voor een autofabrikant is er iets als gemiddelde leeftijd van de kopers. Die van Mercedes deden ongeveer hetzelfde als die van Harley-Davidson. Uitsterven. De exposure die F1 hun gaf zorgde ervoor dat ook jonge mensen de showroom in kwamen. Dus het doel werd bereikt.KlaasjeNL schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:30:
Iedereen gaat er nu van uit dat Hamilton het vertrek bij Mercedes heeft geïnitieerd, maar is Mercedes achter de schermen ook niet gewoon klaar met Hamilton? Niet zozeer Toto, maar wellicht de RVC die de politieke agenda van Hamilton zat is? Uiteindelijk is het een autofabrikant die auto's moet verkopen en ondertussen hebben ze een coureur die zelf zelden het boetekleed aantrekt en de afgelopen 2 jaar alleen afgeeft op een auto die niet presteert.
Lewis leek de afgelopen maanden niet de coureur die het team uit het slop weet te trekken, dus kunnen ze met een jongere coureur naast Russell een frisse wind laten waaien en in 2026 weer vol voor het kampioenschap gaan, zonder een Lewis die tegen die tijd echt over de houdbaarheidsdatum is.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Mercedes is een mooie Spaanse vrouwennaam.Chevy454 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:56:
Sainz is nu dus mooi de lul.
Een swap naar Mercedes? Met Ocon, Mick Schumacher, Albon als andere mogelijke kandidaten? Denk dat hij te Spaans is voor het team.
Anders via zijn papa naar Audi?
Max en Lewis tegelijkertijd bij clownclub Ferrari, een mens mag toch dromen...MikeyMan schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:47:
Die volgt Hamilton op.
Dat zou episch zijn, totale chaos en rivaliteit.
Elke start beide auto's er uit. Williams niet laatste.hoevenpe schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:50:
[...]
Max en Lewis tegelijkertijd bij clownclub Ferrari, een mens mag toch dromen...
Dat zou episch zijn, totale chaos en rivaliteit.
Ben benieuwd wat er allemaal gaat veranderen binnen Ferrari hierdoor.
Dit gaat een raar seizoen worden zo.
Mijn boefje is liev!
Daimler AG bezit 33% van de aandelen in Mercedes-AMG Petronas F1 Team. De andere 2 zijn INEOS en Toto. Voor INEOS en Toto is Lewis de beste marketing cow die er is. En zelfs dat, ook voor Daimler is Lewis een geschenk. Niemand is moe van zijn politieke agenda, want zijn woke gedrag past perfect bij de huidige marketing strategieën. En als ze moe van hem waren hadden ze niet in augustus zijn contract verlengd.KlaasjeNL schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:30:
Iedereen gaat er nu van uit dat Hamilton het vertrek bij Mercedes heeft geïnitieerd, maar is Mercedes achter de schermen ook niet gewoon klaar met Hamilton? Niet zozeer Toto, maar wellicht de RVC die de politieke agenda van Hamilton zat is?
Wellicht omdat Sainz nog in onderhandeling was met Ferrari. Door nu te besluiten ontneem je de kans dat Sainz je plekje nog in kan nemen.JB schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:57:
Maar waarom nu al dit nieuws? Was de clausule dermate zo opgesteld dat Lewis voor seizoenstart 2024 actie moest ondernemen?
Dit gaat een raar seizoen worden zo.
Toch Lando, Oscar of Carlos?
https://www.reddit.com/r/..._months_ago_but_we_didnt/
Wat heeft Viaplay erme te maken? In 2021 was F1 nog bij Ziggo?Kist schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:03:
Impact natuurlijk anders. Geen buitenlander kijkt viaplay.
henri86 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:17:
Leclerc had het een paar maanden geleden al verraden
https://www.reddit.com/r/..._months_ago_but_we_didnt/
maar toen waren er ook veel geruchten, vandaar de opmerking naar Lewis
Het kan ook nog wishful thinking zijn, the GOAT verslaan in hetzelfde materiaal is uiteraard ook episch. Ik denk niet dat er toen al iets bekend was.Waah schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:29:
[...]
![]()
maar toen waren er ook veel geruchten, vandaar de opmerking naar Lewis
Het F1 2024 topic is nu op de dag 2 weken oud met al meer dan 50.000 views en meer dan 700 reacties. Alleen vandaag al zijn we 19 pagina's gegroeid, Dank voor deze mooie aantallen, had ik niet verwacht maar let er alsjeblieft even op of iets al geplaatst is of niet, ik zie meerdere dubbelingen van berichten, filnpjes,etc. die vandaag al eerder geplaatst zijn. Bedankt voor jullie medewerking
Dat kan, maar er waren toen veel geruchten over een move van Hamilton naar Ferrari. Er is een reden dat Leclerc de vraag krijgt wie hij als ideale teamgenoot ziet. Das niet gewoon even een vraagasing schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:35:
[...]
Het kan ook nog wishful thinking zijn, the GOAT verslaan in hetzelfde materiaal is uiteraard ook episch. Ik denk niet dat er toen al iets bekend was.
Context enzo

U moet persoonlijk een euro betalen per view of post?Chocoball schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:37:
Even een huishoudelijke mededeling van jullie topic starter als dat mag.![]()
Het F1 2024 topic is nu op de dag 2 weken oud met al meer dan 50.000 views en meer dan 700 reacties. Alleen vandaag al zijn we 19 pagina's gegroeid, Dank voor deze mooie aantallen, had ik niet verwacht maar let er alsjeblieft even op of iets al geplaatst is of niet, ik zie meerdere dubbelingen van berichten, filnpjes,etc. die vandaag al eerder geplaatst zijn. Bedankt voor jullie medewerking
On a more serious note: ben benieuwd of hierop dan ook gehandhaafd gaat worden in de race topics. Als 30 man tegelijkertijd "crash" posten of iets dergelijks.
Zal Leclerc dan even babystapjes maken en Sainz overtuigend verslaan? Niet dat Sainz slecht is, zeker wel in de top 6-7 coureurs. Maar Hamilton is echt wel een treetje te veel als je het mij vraagt. Maar goed tegen die tijd is tie ook 40, maar Alonso bewijst dat dat geen probleem hoeft te zijn.asing schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:35:
[...]
Het kan ook nog wishful thinking zijn, the GOAT verslaan in hetzelfde materiaal is uiteraard ook episch. Ik denk niet dat er toen al iets bekend was.
Charles staat zo ongeveer bekend als de snelste coureur over 1 ronde. Het feit dat hij afgelopen seizoen een aantal pole positions pakte zegt wel genoeg denk ik. Lewis gaat er een kluifje aan krijgen.BiaggioLuciano schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:57:
[...]
Zal Leclerc dan even babystapjes maken en Sainz overtuigend verslaan? Niet dat Sainz slecht is, zeker wel in de top 6-7 coureurs. Maar Hamilton is echt wel een treetje te veel als je het mij vraagt. Maar goed tegen die tijd is tie ook 40, maar Alonso bewijst dat dat geen probleem hoeft te zijn.
F1tv gaat naar €150/jaar
Ik denk dat Leclerc mentaal ook een hele kluif gaat krijgen aan Hamilton.asing schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 00:01:
[...]
Charles staat zo ongeveer bekend als de snelste coureur over 1 ronde. Het feit dat hij afgelopen seizoen een aantal pole positions pakte zegt wel genoeg denk ik. Lewis gaat er een kluifje aan krijgen.
Sainz en Verstappen gaan niet goed samen, vooral de families niet.hjs schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:50:
Wel benieuwd waar Sainz nu terecht gaat komen, hopenlijk naast Max.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Toen ze 18 waren, zijn de roddels.Gynnad schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:53:
[...]
Sainz en Verstappen gaan niet goed samen, vooral de families niet.
De families zijn aardig buitenspel gezet ondertussen.
En de vader van Perez dan?
[ Voor 5% gewijzigd door hjs op 02-02-2024 07:57 ]
"Deze tweet wordt mede mogelijk gemaakt door Bose."
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Just one week until we reveal the #VF24 to you all 😏
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) 26 januari 2024
9am (EST) 🇺🇸 | 2pm (GMT) 🇬🇧#HaasF1 pic.twitter.com/wlZqjcejuJ
Bericht is wel van eem week geleden maar vandaag dus om 15.00 groot nieuws weer
Ik geloof niet dat Hamilton ongemotiveerd is. Ik vind wel veel van hem, maar ongemotiveerd is daar niet 1 van.-tom-562 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:22:
[...]
Ook daar is niks zeker van. Ik zou er niet van opkijken als hij per direct naar Ferrari gaat. Wat hebben ze bij Mercedes aan een ongemotiveerde rijder?
Een groter probleem is het ontwikkelen van de auto. Je kunt minder met de feedback van de rijder en je kunt je rijder minder betrekken met de verdere ontwikkeling van de auto, want die kennis deel je dan indirect met Ferrari.
Niet voor niets dat hoger technisch personeel altijd een tijd op garden leave is voordat ze bij het nieuwe team beginnen.
Effectief heb je dus veel minder feedback waar je wat mee kunt. Wat dat betreft kun je er beter een andere rijder in zetten. Maar als je Mercedes bent is er weinig op de markt wat een betere prestatie gaat leveren.
Dat is nu wel een gevalletje zand er over. Met Sainz heb je als team wel hetzelfde met het ontwikkelen van de auto als ze nu al hebben: Rijders die een heel andere voorkeur hebben voor gedrag van de auto. (Overstuur vs onderstuur)Gynnad schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:53:
[...]
Kijk nu al uit naar maart 2025.
Ja, dat zal de klasse van Mercedes en Hamilton laten zien. Gaan ze Hamilton buitensluiten, of neemt Hamilton een usb-stick met tekeningen mee.Hann1BaL schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:03:
[...]
Ik geloof niet dat Hamilton ongemotiveerd is. Ik vind wel veel van hem, maar ongemotiveerd is daar niet 1 van.
Een groter probleem is het ontwikkelen van de auto. Je kunt minder met de feedback van de rijder en je kunt je rijder minder betrekken met de verdere ontwikkeling van de auto, want die kennis deel je dan indirect met Ferrari.
Niet voor niets dat hoger technisch personeel altijd een tijd op garden leave is voordat ze bij het nieuwe team beginnen.
Effectief heb je dus veel minder feedback waar je wat mee kunt. Wat dat betreft kun je er beter een andere rijder in zetten. Maar als je Mercedes bent is er weinig op de markt wat een betere prestatie gaat leveren.
Zal wel weer in de ''standaard'' Haas kleuren zijn. qua sponsoren is er volgens mij vrij weinig veranderd bij zeChocoball schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:59:
[Afbeelding]
[Twitter]
Bericht is wel van eem week geleden maar vandaag dus om 15.00 groot nieuws weer
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Heeft iedereen het een beetje laten bezinken dat we straks een Lewis Hamilton in het rood gaan zien?
Ik eerlijk gezegd totaal niet en mijn maat ook niet, die is zelfs fan van Lewis Hamilton. Gisteren riep hij zelfs nog "Rood staat mij helemaal niet *zucht* ''
Wij vragen ons allebei af wat de beweegredenen zou kunnen zijn voor Hamilton, want geld heeft hij zat en voor roem hoeft hij het nou ook niet meer te doen. Dus we bleven een beetje achter met een error over het feit wat voor hem nou wel de doorslaggevende actie zou moeten zijn geweest, zal het dan toch echt wel alleen maar gaan omdat die auto er voor de verandering na 7 jaar dominantie er een keer 2 jaar niet bij zat?
Dit is nu al een seizoen vol nieuwskoppen (Steiner, Hamilton) en het is nog geen eens begonnen

En als die dan begint oef na dit nieuws word het er bij Mercedes en Ferrari niet gezelliger op nu Hamilton afgesloten gaat worden van de toekomstige ontwikkelingen en Sainz weet dat hij na eind dit jaar weg is bij Ferrari.
Op naar de onthulling van de eerste bolide
Waarom? Dan hadden we boos geweest om Silverstone maar de laatste race was gewoon zoals het moest zijn.Deruxian schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:59:
[...]
Was het omgekeerd was de wereld toch ook te klein?
Ik ben nog steeds van mening dat ze een erg goede race director hebben geslachtofferd onder druk van Mercedes. Michael Masi heeft in dat jaar zeer weinig fout gedaan. Als er al fouten werden gemaakt dan was dat vooral door de stewards van de betreffende races.
"When you grow up your heart dies"
Ik zie niet hoe dit seizoen er een goede basis voor samenwerking kan blijven tussen Merc en Ham. Je kunt toch niets meer met elkaar delen?
Same voor Sainz en Fer.
Dat zei ik ook al toen de Spaanse krant er mee kwam. Ik geloof die Spaanse en Italiaanse kranten nooit zo. Nu hadden ze een keertje gelijk.Maarten_E schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:15:
[...]
Als iemand dit vorige week had gepost hadden we gezegd: Slechte trol, gebeurt toch nooit...
Die twee worden gewoon afgesloten van alle technische informatie en uitgesloten van vergaderingen. Het enige wat ze straks nog mogen doen is instappen en rijden, meer niet.SterqVerhael schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:21:
Plan P(anic) voor Ferrari?
Ik zie niet hoe dit seizoen er een goede basis voor samenwerking kan blijven tussen Merc en Ham. Je kunt toch niets meer met elkaar delen?
Same voor Sainz en Fer.
Ik denk dat black nosing niet wordt gewaardeerd door Lewis.Maarten_E schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:36:
Een deels zwarte Ferrari hebben we ooit al eens gehad. GP van Italië 2001, vlak na 9/11.
[Afbeelding]
It's all black or nothing. Maar Ferrari is altijd rood of geel, ik denk dat een andere kleur onbespreekbaar is. Zwart zal misschien een accentkleur kunnen zijn maar meer ook niet.
De complete blackface van Merc vond hij ook primasjaool schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:27:
[...]
Ik denk dat black nosing niet wordt gewaardeerd door Lewis.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik zie het al voor me, net als vorig jaar de P2 en P3 in het WCC, laatste GP...sjaool schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:23:
[...]
Die twee worden gewoon afgesloten van alle technische informatie en uitgesloten van vergaderingen. Het enige wat ze straks nog mogen doen is instappen en rijden, meer niet.
Mijn boefje is liev!
Blauw kan ook nog. https://www.formula1.com/...ed-in-blue-in-mexico.htmlsjaool schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:27:
[...]
Ik denk dat black nosing niet wordt gewaardeerd door Lewis.
It's all black or nothing. Maar Ferrari is altijd rood of geel, ik denk dat een andere kleur onbespreekbaar is. Zwart zal misschien een accentkleur kunnen zijn maar meer ook niet.
Goed nieuws: de Grand Prix van Japan op het iconische circuit van Suzuka staat zeker nog tot en met 2029 op de kalender. De Formule 1 maakt bekend dat het contract met vijf jaar is verlengd. #F1
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 2 februari 2024
[ Voor 32% gewijzigd door Extigo op 02-02-2024 09:03 ]
Dat kan helemaal niet, is geen straten circuit
Suzuka’s remaining on the calendar until at least 2029 following a five-year extension to host the Japanese Grand Prix.
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 2 februari 2024
F1 CEO Stefano Domenicali describes the circuit as “part of the fabric of the sport” #F1
dus kunnen we nu ook stoppen met t gedoe over monza, monaco, silverstone en spa?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dat is alweer een paar jaar geleden. Dat is nu wel weggeëbd.Gynnad schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:53:
[...]
Heb dat gevoel eigenlijk nog steedsMaarten_E schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:15:
[...]
Als iemand dit vorige week had gepost hadden we gezegd: Slechte trol, gebeurt toch nooit...
Tenzij er iets in het vat zit wat niemand weet (Ferrari heeft een superbolide gebouwd, maar hoe dan?) zie ik hier voor geen van de betrokkenen een silver lining.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Yes gelukkig weer een normaal open circuit met uitwijk mogelijkheden die op de kalender blijft
Klasse? Het is toch gewoon BAU (business as usual) in de zin dat er gewoon processen zijn met mensen in het team die naar andere teams gaan.Harry Nak schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:07:
[...]
Ja, dat zal de klasse van Mercedes en Hamilton laten zien. Gaan ze Hamilton buitensluiten, of neemt Hamilton een usb-stick met tekeningen mee.
Misschien begrijp ik je punt niet.
En iedereen in de F1 is daar met motivatie (met hier en daar een uitzondering) dus volgens mij gaat Lewis er weer gewoon vol voor maar zal hij gaandeweg het seizoen niet alle ins en out meer meekrijgen.
Dat is een potentieel voordeeltje voor Russell.
Het was ook met name tussen Jos en Sainz Sr. Niet zozeer tussen Max en Carlos Jr.sjaool schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:24:
[...]
Dat is alweer een paar jaar geleden. Dat is nu wel weggeëbd.
En beide papa’s zijn nu niet meer zo vaak aanwezig als destijds.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Carlos Sainz will not have a sabbatical in 2025: he manages several very notable possibilities, but Red Bull is not among them at this time (Carlos Sainz no tendrá un año sabático en 2025: Maneja varias posibilidades muy notables, sin que Red Bull esté entre ellas en este momento)
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Idd, ik geloof dat Max en Carlos nu groot en volwassen genoeg zijn om professioneel met elkaar om te gaan, daar hebben ze hun vaders inmiddels niet meer voor nodig.Rivanov schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:53:
[...]
Het was ook met name tussen Jos en Sainz Sr. Niet zozeer tussen Max en Carlos Jr.
En beide papa’s zijn nu niet meer zo vaak aanwezig als destijds.
Vaak bu'j te bang!
Lewis is nog van de generatie van waar F1 synoniem is aan Ferrari. Tuurlijk hij is Brits en dan kom je makkelijker via McLaren binnen en hij is lang loyaal geweest aan Mercedes, maar ik denk dat het altijd ergens gekriebeld heeft. Net zoals bij Vettel, RB maakte hem meervoudig kampioen maar hij had nog altijd een jongensdroom.G_Dragon schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:12:
Zo, dat was even flink groot nieuws gisteren.
Heeft iedereen het een beetje laten bezinken dat we straks een Lewis Hamilton in het rood gaan zien?
Ik eerlijk gezegd totaal niet en mijn maat ook niet, die is zelfs fan van Lewis Hamilton. Gisteren riep hij zelfs nog "Rood staat mij helemaal niet *zucht* ''
Wij vragen ons allebei af wat de beweegredenen zou kunnen zijn voor Hamilton, want geld heeft hij zat en voor roem hoeft hij het nou ook niet meer te doen. Dus we bleven een beetje achter met een error over het feit wat voor hem nou wel de doorslaggevende actie zou moeten zijn geweest, zal het dan toch echt wel alleen maar gaan omdat die auto er voor de verandering na 7 jaar dominantie er een keer 2 jaar niet bij zat?
Ik ben echt onwijs blij met deze stap, Lewis (en andere kampioenen) langer in de F1 is alleen maar goed en mooi dat hij nog eens het avontuur aan gaat vs stopt bij Mercedes.
I served in a company of heroes.
En die media geruzie hoort er ook een beetje bij he. Sainz bij RBR in 2025 zou ik wel tof vinden, spoort Max meer aan en Sainz is echt een betere rijder van Perez die toevallig ook dat jaar geen contract meer heeft-tom-562 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:56:
[...]
Idd, ik geloof dat Max en Carlos nu groot en volwassen genoeg zijn om professioneel met elkaar om te gaan, daar hebben ze hun vaders inmiddels niet meer voor nodig.
Maar met het oog op de rest van het seizoen was dit niet een beslissing die in de lijn der verwachting lag toch?sjaool schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:21:
[...]
Waarom? Dan hadden we boos geweest om Silverstone maar de laatste race was gewoon zoals het moest zijn.
Ik ben nog steeds van mening dat ze een erg goede race director hebben geslachtofferd onder druk van Mercedes. Michael Masi heeft in dat jaar zeer weinig fout gedaan. Als er al fouten werden gemaakt dan was dat vooral door de stewards van de betreffende races.
En het is ook de haat naar Hamilton, mijn hemel. Kleurrijk persoon met zijn grillen dat zeker. Maar laten we blij zijn dat niet iedereen Robot-Max is. Ik geniet van beide maar hoe erg Hamilton elders wordt opgehemeld zo erg wordt hij hier gehaat. Max idem.
[ Voor 17% gewijzigd door Deruxian op 02-02-2024 10:34 ]
https://www.ad.nl/formule...en-terugbetalen~a55708cd/
[ Voor 24% gewijzigd door HKLM_ op 02-02-2024 10:34 ]
Cloud ☁️
Sinds 1987 werd Suzuka bijna altijd in oktober verreden en een enkele keer in november. Ik kijk uit naar de race in april want het weer in april schijnt net als in oktober regenachtig te zijn maar met meer aangename temperaturen.
Een race duurt helaas altijd meer dan 1 ronde. Lewis is een uitgekookte rijder die een beetje porren en duwen niet schuwt. ik verwacht wel wat rottigheid. Charles is net een heel nette rijder die ruimte geeft, die gaat het afleggen tegen de straatvechtersmentalteit van Lewis.asing schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 00:01:
[...]
Charles staat zo ongeveer bekend als de snelste coureur over 1 ronde. Het feit dat hij afgelopen seizoen een aantal pole positions pakte zegt wel genoeg denk ik. Lewis gaat er een kluifje aan krijgen.
aan de andere kant eerst maar eens zien dat Lewis kan performen in een ferrari en binnen een italiaans team waar haantjes de baas zijn en diversiteit vooral een leuk woord voor na de pasta is.
Apart om te zien hoe verschillend mensen kunnen denken over de rijstijl van de coureursBvanham schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:24:
[...]
Een race duurt helaas altijd meer dan 1 ronde. Lewis is een uitgekookte rijder die een beetje porren en duwen niet schuwt. ik verwacht wel wat rottigheid. Charles is net een heel nette rijder die ruimte geeft, die gaat het afleggen tegen de straatvechtersmentalteit van Lewis.
aan de andere kant eerst maar eens zien dat Lewis kan performen in een ferrari en binnen een italiaans team waar haantjes de baas zijn en diversiteit vooral een leuk woord voor na de pasta is.
Hope you like red… 👀 🔴 pic.twitter.com/svUZhktuWx
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) 2 februari 2024
[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 02-02-2024 11:31 ]
Een teaser dat Ferrari het weer slecht gaat doen op de zachte compound.
Bono my tires are gone! Nu met rode auto!
[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 02-02-2024 11:33 ]
Hoewel ik dit wel met je eens ben, begrijp ik de keuze van Lewis niet helemaal.Vuvuzela schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:05:
[...]
Lewis is nog van de generatie van waar F1 synoniem is aan Ferrari. Tuurlijk hij is Brits en dan kom je makkelijker via McLaren binnen en hij is lang loyaal geweest aan Mercedes, maar ik denk dat het altijd ergens gekriebeld heeft. Net zoals bij Vettel, RB maakte hem meervoudig kampioen maar hij had nog altijd een jongensdroom.
Ik ben echt onwijs blij met deze stap, Lewis (en andere kampioenen) langer in de F1 is alleen maar goed en mooi dat hij nog eens het avontuur aan gaat vs stopt bij Mercedes.
Ferrari heeft iets magisch, natuurlijk. Maar Ferrari heeft ook rijders nodig die zelf de strategie (mee) kunnen bepalen. In dat opzicht vind ik Sainz beter dan Leclerc; die denkt vanuit de auto ook nog mee.
Sterker nog, de succesjes van Sainz waren juist op de momenten dát hij meedacht en de beslissingen overnam van de pitmuur want ja, Ferrari.
Terug naar Hamilton: zeker een goede en snelle rijder, maar imho geen echte strateeg. Dat hoefde bij Mercedes ook niet, want de auto was snel zat en de strategie maakte dan minder vaak het verschil. Als ik zie hoe vaak Hamilton zijn twijfels over de strategie bij het verlaten van de pitstraat al uit, en zo zijn team voor de bus gooit, weet ik niet of Ferrari dan het beste team is voor hem als coureur.
We gaan het zien. Verandering is in ieder geval goed voor de kijker.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Als Ferrari een betere auto zou hebben dan zouden Alonso en Max geen slechte rijders zijn voor het team. Strategie is bij Ferrari altijd de zwakke plek geweest, maar goed, aan de andere kant heb je bij Red Bull een Hannah Schmitz aan de pitwall zitten.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:38:
[...]
Hoewel ik dit wel met je eens ben, begrijp ik de keuze van Lewis niet helemaal.
Ferrari heeft iets magisch, natuurlijk. Maar Ferrari heeft ook rijders nodig die zelf de strategie (mee) kunnen bepalen.
Ik vind niet dat je dat zo kan stellen. Ja hij is snel, meestal sneller dan Sainz ook in de race. Dat hij achter Sainz is geëindigd, komt i.m.o. vooral door wat meer foutjes (en pech, zoals Brazilië), en Sainz juist minder (dan 2022)
De conclusie dat Leclerc de aller snelste man over 1 ronde is gaat volledig voorbij aan het feit dat de Ferrari (en alle Ferrari klanten teams) snel is over een ronde, maar op race pace veel verliest t.o.v. RB, McLaren en MB. En dan Leclerc over het algemeen beter meekomen dan Sainz.
Heb zelf altijd het idee gehad dat hun vaders (en wellicht overige aanhang) meer de oorzaak van het probleem waren dan zijzelf.-tom-562 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:56:
[...]
Idd, ik geloof dat Max en Carlos nu groot en volwassen genoeg zijn om professioneel met elkaar om te gaan, daar hebben ze hun vaders inmiddels niet meer voor nodig.
Wat heeft hij Mercedes te bieden dan?Waah schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:00:
Ik hoorde nog een leuk voor silly season: Alonso naar Mercedes. Dat lijkt me ook leuk vuurwerk geven.
Smullen toch, Alonso en Toto. Volgens mij beiden niet wars van politieke spelletjes.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Alonso is best wel, consistent snel en kan omgaan met zo ongeveer elke auto.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ervaren coureur die zelfs Stroll nog wat heeft kunnen leren, want aan het einde van het seizoen begon die zelfs wat te rijden. Dus een Russel dan ook wel wat kan leren. Daarnaast heeft die gewoon alles uit de auto gehaald wat er in zat IMHO en laten zien dat hij kwa race craft gewoon heel goed mee kan.
Ik blijf erbij: Als Alonso ipv Lewis naar Mercedes was gegaan destijds, hadden we het over de 7 voudige wereldkampioen Alonso. Op zijn minst.... Want ik vind hem beter om gaan met tegenslagen dan Lewis.
[ Voor 18% gewijzigd door Waah op 02-02-2024 12:04 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik ben eigenlijk wel blij dat dit het laatste jaar is van Lewis en Toto samenSepp14 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:02:
[...]
Smullen toch, Alonso en Toto. Volgens mij beiden niet wars van politieke spelletjes.

Edit oh eehhhh constructief... Nou Toto kon doordat hij voor een grote publiekslieveling sprak/verdedigde wegkomen met vrij extreme uitspraken die vaak ook vrij hypocriet waren. Zonder zo'n coureur zal die daar minder makkelijk mee wegkomen en hoop ik dat de vijandigheid wat minder word.
[ Voor 31% gewijzigd door Waah op 02-02-2024 12:07 ]
Ja, maar ik denk dat Mercedes vooral een top coureur zoekt naast RUS. Op het moment zie ik ALO dat niet zijn, eigenlijk (en RUS ook nog niet). De gloriedagen van ALO liggen wat mij betreft ook ver achter hem helaas en jonger wordt ie er ook niet op. Maar goed, als ALO het ook ambieert, zal ie komend seizoen gelukkig hebben om te bewijzen wat 'ie kan natuurlijk.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:02:
Alonso is best wel, consistent snel en kan omgaan met zo ongeveer elke auto.
[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 02-02-2024 12:14 ]
Het zou me niet verbazen als Mercedes één van de coureurs van McLaren in het vizier heeft. Idealiter zou Verstappen-Russell voor Mercedes de beste combinatie zijn, maar die eerste heeft tot 2026(?) bij RBR getekend.CH4OS schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:09:
[...]
Ja, maar ik denk dat Mercedes vooral een top coureur zoekt naast RUS. Op het moment zie ik ALO dat niet zijn, eigenlijk. Zijn gloriedagen liggen wat mij betreft ook ver achter hem helaas en jonger wordt ie er ook niet op. Maar goed, als ALO het ook ambieert, zal ie komend seizoen gelukkig hebben om te bewijzen wat 'ie kan natuurlijk.
Ik zie VER niet vertrekken bij RBR voor 2028, daarna zal hij waarschijnlijk stoppen met F1 gok ik. En volgens mij hebben NOR en PIA ook contracten voor langere termijn. Goed, contracten kunnen gebroken worden, er kunnen clausules in staan en dergelijken, maar in de basis is er gewoon een overeenkomst die nageleefd dient te worden en is de trend dat teams coureurs contracten bieden voor meerdere jaren.Stoney3K schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:14:
Het zou me niet verbazen als Mercedes één van de coureurs van McLaren in het vizier heeft. Idealiter zou Verstappen-Russell voor Mercedes de beste combinatie zijn, maar die eerste heeft tot 2026(?) bij RBR getekend.
[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 02-02-2024 12:18 ]
Andretti Global had een request gedaan, maar is geweigerd. Eerst volgende kans dat ze op de grid kunnen komen is wanneer GM (Cadillac) met F1 motoren wilt komen in 2028. Dan kunnen ze als het Cadillac fabrieksteam mee doen.Stoney3K schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:24:
2025 of 2026 kwamen er toch ook een aantal teams bij op de grid?
[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 02-02-2024 12:28 ]
Dat de helft van de grid na dit seizoen geen contract heeft en beschikbaar is.
Helaas voor hem is een seizoen paar honderden rondes. En juist dat je pole-positions pakt en met regelmaat niet verzilverd, vind ik wel een groot probleem. Hij is zeker niet slecht, denk wel top 4-5. Maar Lewis is echt wel stapjes meer ervaren dan hem. Zelfs met een algemeen slechtere auto lukte het Hamilton om hoger te eindigen. Minder poles, maar wel consistent, meer vertrouwen in zichzelf of pit wanneer nodig, en ook gewoon meer zekerheid heb ik zo het idee. Natuurlijk volgend jaar kan Leclerc ook in topvorm zijn terwijl Hamilton aftakelt (alhoewel…), maar Ferarri heeft niet een 7-voudig wereldkampioen binnengehaald om hem 2e coureur te maken van iemand die het geluk niet mee heeft.asing schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 00:01:
[...]
Maar goed ik verwacht wel strijd tussen de twee, maar ik durf er op te wedden dat dat in het voordeel van Hamilton gaat zijn, ondanks dat hij aan het nieuwe team moet wennen.
It’s been special racing alongside you, @lewishamilton. Let’s make this season one to remember. pic.twitter.com/24rJ49IHWQ
— George Russell (@GeorgeRussell63) 2 februari 2024
Ik blijf het vreemd vinden dat de deelnemers zulke invloed hebben dat ze andere teams kunnen weigeren. Alsof de meeste belangrijke teams er mee gaan stoppen, zeker met de redelijk lage budgetcap van +-250 miljoen, als ze hun zin niet krijgen. Ik snap wel dat ze niet Jan en Alleman willen laten meedoen, maar Cadillac is toch wel een groot merk dat serieus is met motorsport nu, zie WEC en IMSA.CH4OS schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:25:
[...]
Andretti Global had een request gedaan, maar is geweigerd. Eerst volgende kans dat ze op de grid kunnen komen is wanneer GM (Cadillac) met F1 motoren wilt komen in 2028. Dan kunnen ze als het Cadillac fabrieksteam mee doen.
Het Formule One Management (FOM) heeft de aanvraag van Andretti afgewezen. De teams zijn niet geconsulteerd maar in de beantwoording zijn wel bepaalde aspecten die de huidige 10 teams raken meegenomen. En bij de FOM en teams gaat het uiteindelijk maar om 1 ding, geld.BiaggioLuciano schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:47:
[...]
Ik blijf het vreemd vinden dat de deelnemers zulke invloed hebben dat ze andere teams kunnen weigeren. Alsof de meeste belangrijke teams er mee gaan stoppen, zeker met de redelijk lage budgetcap van +-250 miljoen, als ze hun zin niet krijgen. Ik snap wel dat ze niet Jan en Alleman willen laten meedoen, maar Cadillac is toch wel een groot merk dat serieus is met motorsport nu, zie WEC en IMSA.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024