Ik weet niet of het een uitspraak is van de teams, maar het Motorsport.com artikel spreekt duidelijk over de FOM. Dat kan dus ook Domenicali zijn bijvoorbeeld die weinig voordelen ziet voor bijvoorbeeld de competitie. Wellicht dat de FOM ook de teams om advies en input gevraagd heeft, ik kan mij dat althans zeker ook voorstellen, maar ik denk niet dat deze uitspraken direct van de teams komen.BiaggioLuciano schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:47:
Ik blijf het vreemd vinden dat de deelnemers zulke invloed hebben dat ze andere teams kunnen weigeren. Alsof de meeste belangrijke teams er mee gaan stoppen, zeker met de redelijk lage budgetcap van +-250 miljoen, als ze hun zin niet krijgen. Ik snap wel dat ze niet Jan en Alleman willen laten meedoen, maar Cadillac is toch wel een groot merk dat serieus is met motorsport nu, zie WEC en IMSA.
Ook @CH4OS:Chocoball schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:50:
[...]
Het Formule One Management (FOM) heeft de aanvraag van Andretti afgewezen. De teams zijn niet geconsulteerd maar in de beantwoording zijn wel bepaalde aspecten die de huidige 10 teams raken meegenomen. En bij de FOM en teams gaat het uiteindelijk maar om 1 ding, geld.
Oké, dat is wel logischer, maar teams hadden toch ook inspraak? Of verwar ik dit nu weer met andere zaken zoals de Concord-overeenkomst? Sorry, ik volg de sport al een paar jaar, maar qua organisatie snap ik er nog niet heel veel van 😅
Ik kan mij voorstellen dat teams geconsulteerd worden om advies en inzichten, ik heb verder ook geen idee hoe dit soort zaken exact werken.BiaggioLuciano schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:53:
Ook @CH4OS:
Oké, dat is wel logischer, maar teams hadden toch ook inspraak? Of verwar ik dit nu weer met andere zaken zoals de Concord-overeenkomst? Sorry, ik volg de sport al een paar jaar, maar qua organisatie snap ik er nog niet heel veel van 😅
Aan de andere kant kan ik mij voorstellen dat men dit niet doet/wilt, om beïnvloeding door de teams te voorkomen en een potentieel nieuw team dus meer eerlijke kansen heeft.
[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 02-02-2024 12:55 ]
Kleine aanvulling op die afbeelding. Want Hamilton komt volgens Ferrari met een multi—year contract. Achter Hamilton zijn naam kunnen we dus sowieso 2026 zetten.Holk schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:22:
Ik keek net even het stukje van The Race over de Lewis move en dit viel me op (meer als in, wist ik niet precies)
[Afbeelding]
Dat gaat een chaotisch seizoen worden met al die rijders die eind 2024 zonder contract zitten
Alonso 2 jaar naast Russell zetten, tot 1 van hun junior rijders goed genoeg is (Vesti/Antonelli/Aron die alle 3 in F2 rijden komend jaar)CH4OS schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:09:
[...]
Ja, maar ik denk dat Mercedes vooral een top coureur zoekt naast RUS. Op het moment zie ik ALO dat niet zijn, eigenlijk (en RUS ook nog niet). De gloriedagen van ALO liggen wat mij betreft ook ver achter hem helaas en jonger wordt ie er ook niet op. Maar goed, als ALO het ook ambieert, zal ie komend seizoen gelukkig hebben om te bewijzen wat 'ie kan natuurlijk.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Al zou een junior dan naar F1 komen, parkeert Mercedes de coureur meestal ook eerst bij Williams. Dus dan lijkt het aannemelijker om een jonge F1 coureur vanuit een van de klantenteams op te pikken en de junioren die vanuit F2 komen, parkeren bij een van de klantenteams.basvn schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:56:
Alonso 2 jaar naast Russell zetten, tot 1 van hun junior rijders goed genoeg is (Vesti/Antonelli/Aron die alle 3 in F2 rijden komend jaar)
Ergo: er is geen basis meer om goed samen te werken gedurende het seizoen.sjaool schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:23:
[...]
Die twee worden gewoon afgesloten van alle technische informatie en uitgesloten van vergaderingen. Het enige wat ze straks nog mogen doen is instappen en rijden, meer niet.
[ Voor 37% gewijzigd door SterqVerhael op 02-02-2024 13:01 ]
Waarom niet proberen voor Piastri? Toch al wel een podium gehaald, jong, en Russel als de ervaren 25-jarige 1e coureur. Piastri heeft al laten zien dat hij het kan en dat hij niet vast zit aan een team.
Lando Norris zie ik gaan naar Audi eventueel als McLaren net niets wordt, Sainz Aston Martin of ook Audi. En Perez zie ik niet lang meer zitten in F1. Ze kunnen misschien heel netjes aan Verstappen vragen maar ze kunnen dan beter Raikonnen bellen.
Lando Norris zie ik gaan naar Audi eventueel als McLaren net niets wordt, Sainz Aston Martin of ook Audi. En Perez zie ik niet lang meer zitten in F1. Ze kunnen misschien heel netjes aan Verstappen vragen maar ze kunnen dan beter Raikonnen bellen.
De FIA en de FOM gaan over de aanvraag tot toetreding, niet de teams. De FIA heeft akkoord gegeven en lag de aanvraag nu bij de FOM. De teams zijn vooral de spreekbuis voor de FOM geweest (geen extra teams, geen meerwaarde, het wordt te druk / te krap, etc.). De FOM stond er op dezelfde manier in als de teams.BiaggioLuciano schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:53:
[...]
Ook @CH4OS:
Concorde agreement gaat met name over de verdeling van de Formule 1 inkomsten tussen de FOM en de teams. Deze verloopt in 2025 en in de nieuwe versie willen de FOM en de teams maatregelen nemen dat het onaantrekkelijk wordt om als nieuwkomer in te stappen en eerder een bestaand team moet kopen.
Is dat zo? Hamilton is toch wel een van de meest ervaren coureurs, en als hij advies heeft voor de auto, dan lijkt het me wel handig om dat mee te nemen. In 2026 veranderen de regels toch weer, dus welke informatie gaat Hamilton meenemen naar Ferarri? Hoe ze een oudere model moeten bouwen?SterqVerhael schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:00:
[...]
Ergo: er is geen basis meer om goed samen te werken gedurende het seizoen.
Zal denk ik ook wat met de (FIA) licenties te maken kunnen hebben voor de teams?Chocoball schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:05:
Concorde agreement gaat met name over de verdeling van de Formule 1 inkomsten tussen de FOM en de teams. Deze verloopt in 2025 en in de nieuwe versie willen de FOM en de teams maatregelen nemen dat het onaantrekkelijk wordt om als nieuwkomer in te stappen en eerder een bestaand team moet kopen.
Dacht Mercedes ookalex3305 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:55:
[...]
Kleine aanvulling op die afbeelding. Want Hamilton komt volgens Ferrari met een multi—year contract. Achter Hamilton zijn naam kunnen we dus sowieso 2026 zetten.
Mensen vergeten dat de teams pas in 2025 mogen beginnen met de ontwikkeling van de 2026 auto, dat staat in de reglementen. Dus door te wisselen na het 2024 seizoen maakt Lewis niemand wijzer, want er is niets om mee te nemenBiaggioLuciano schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:06:
[...]
Is dat zo? Hamilton is toch wel een van de meest ervaren coureurs, en als hij advies heeft voor de auto, dan lijkt het me wel handig om dat mee te nemen. In 2026 veranderen de regels toch weer, dus welke informatie gaat Hamilton meenemen naar Ferarri? Hoe ze een oudere model moeten bouwen?
Het F1 kanaal van Matt en Tommy heeft een complete video van 45 min of zo gemaakt over het aankomende silly season. Kort daarna werden Leclerc en Norris bevestigd en nu Lewis. Het hele silly season gaat echt krankjorum worden dit jaar...Holk schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:22:
Ik keek net even het stukje van The Race over de Lewis move en dit viel me op (meer als in, wist ik niet precies)
[Afbeelding]
Dat gaat een chaotisch seizoen worden met al die rijders die eind 2024 zonder contract zitten
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
De teams betalen de FIA startgelden en superlicentie kosten voor de coureurs. Beide bedragen zijn opgebouwd uit een basisbedrag en daarbovenop weer een bedrag per behaald punt uit het afgelopen seizoen.CH4OS schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:08:
[...]
Zal denk ik ook wat met de (FIA) licenties te maken kunnen hebben voor de teams?
Deze bedragen worden eventueel bekostigd uit sponsorgelden of vanuit de opbrengsten zoals prijzengeld, TV-rechten en opbrengsten uit grand prix weekenden.
Of bedoel je dat de teams beter geen inspraak kunnen hebben omdat dan licenties lastiger of duurder worden?
Dat eerste probleem is wel scoreboard journalistiek.BiaggioLuciano schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:41:
[...]
Helaas voor hem is een seizoen paar honderden rondes. En juist dat je pole-positions pakt en met regelmaat niet verzilverd, vind ik wel een groot probleem. Hij is zeker niet slecht, denk wel top 4-5. Maar Lewis is echt wel stapjes meer ervaren dan hem. Zelfs met een algemeen slechtere auto lukte het Hamilton om hoger te eindigen. Minder poles, maar wel consistent, meer vertrouwen in zichzelf of pit wanneer nodig, en ook gewoon meer zekerheid heb ik zo het idee. Natuurlijk volgend jaar kan Leclerc ook in topvorm zijn terwijl Hamilton aftakelt (alhoewel…), maar Ferarri heeft niet een 7-voudig wereldkampioen binnengehaald om hem 2e coureur te maken van iemand die het geluk niet mee heeft.
Maar goed ik verwacht wel strijd tussen de twee, maar ik durf er op te wedden dat dat in het voordeel van Hamilton gaat zijn, ondanks dat hij aan het nieuwe team moet wennen.
De auto was gewoon niet goed genoeg voor race wins en Singapore liep zoals het liep. Dus dat hij Poles niet kon omzetten in racewins is niet direct een vertaling naar een coureursprobleem. De Ferrari kon gewoon hard rijden, maar vrat de banden er bij op.
Since Mercedes het 2e team is, vind ik de conclusie dat de mercedes de mindere auto was ook niet waar. Begin van het seizoen wel, maar op het einde van het seizoen liep die gewoon beter.
Karakteristiek van de auto. Ook de Mercedes had tijdens de meeste races een betere race dan kwalificatie pace. (Ja, het wisselde wel eens en dit geldt niet voor alle races.)
Mooi om de strijd met Leclerc te gaan zien, maar ze halen Hamilton zeker niet binnen als 2e rijder.
Met Ferrari de 8e titel halen staat wel heel mooi op het affiche voor zowel Ferrari als Hamilton.
Hamilton ziet waarschijnlijk wat in de ontwikkelplannen voor 2026.
Het gaat niet alleen om 'de ontwikkeling van de nieuwe auto'. Het gaat om informatie over hoe processen zijn ingericht bij Mercedes, hoe strategieën worden uitgewerkt, hoe mensen samenwerken, hoe men denkt over efficiency en ontwikkeling in algemene zin. Het is zoveel meer dan alleen feedback en kennis over een potentieel nieuwe auto. En ja, die kan hij ten alle tijde meenemen als iemand vertrekt. Maar als je een heel seizoen lang weet dat er na dat seizoen een einde aankomt bij dit team. Man, je kunt zoveel informatie meenemen. Dat hoeft echt geen info te zijn die al vastgelegd is op papier.BiaggioLuciano schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:06:
[...]
Is dat zo? Hamilton is toch wel een van de meest ervaren coureurs, en als hij advies heeft voor de auto, dan lijkt het me wel handig om dat mee te nemen. In 2026 veranderen de regels toch weer, dus welke informatie gaat Hamilton meenemen naar Ferarri? Hoe ze een oudere model moeten bouwen?
Alle teams zijn allang bezig met het 'landschap vanaf 2026'. Niet voor niets is Aston in zee gegaan met Aramco en Honda. Om maar een voorbeeld te noemen.
Cadillac is zeker een naamBiaggioLuciano schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:47:
[...]
Ik blijf het vreemd vinden dat de deelnemers zulke invloed hebben dat ze andere teams kunnen weigeren. Alsof de meeste belangrijke teams er mee gaan stoppen, zeker met de redelijk lage budgetcap van +-250 miljoen, als ze hun zin niet krijgen. Ik snap wel dat ze niet Jan en Alleman willen laten meedoen, maar Cadillac is toch wel een groot merk dat serieus is met motorsport nu, zie WEC en IMSA.
Maar wat ze gedaan hebben is alleen een overeenkomst dat ze als badge gever voor een bestaande motor willen fungeren. Net zoals Tag heuer
Of ze in 2028 hard echt een motor willen bouwen en leveren blijft ongewis.
Dat staat nog niet hard vast.
Formule 1 had het liefste gehad dat cadillac, lees General Motors zich had gecomitteerd aan het nieuwe motorenreglement en aan een bestaand team de motor levert.
Kiezen ze ervoor om dat alleen in samenwerking met Andretti te doen dan mag dat, die aanvraag wordt dan beoordeeld op nieuw team + motorleverancier wat meer waarde toevoegt.
Hier kan je live de launch van Haas zien
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
@JackBol heb je toevallig een link naar die video van Matt & Tommy? Ik probeer de video te vinden maar kom geen 45min-durende video tegen over het 2024 seizoen. Ben wel erg benieuwd namelijk!
Sony A7III | Sony FE 200-600mm G | Tamron 28-200mm Di III RXD | Alfa Romeo Giulietta
Dat ligt toch echt aan de auto en niet aan de coureur. Net als dat de Haas heel best leuk reed... in qualifying. Maar daarna gewoon compleet zijn banden opvrat. Dat geld voor Ferrari ook in mindere mate.BiaggioLuciano schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:41:
[...]
Helaas voor hem is een seizoen paar honderden rondes. En juist dat je pole-positions pakt en met regelmaat niet verzilverd, vind ik wel een groot probleem.
Dus om Leclerc aan te rekenen dat hij die poles niet verzilverd... niet echt een goede analyse
Mercedes klaagt graag, maar zo slecht was die auto echt niet dit seizoen. Ze waren vrij consistent en dat levert gewoon meer punten op.Maar Lewis is echt wel stapjes meer ervaren dan hem. Zelfs met een algemeen slechtere auto lukte het Hamilton om hoger te eindigen.
Hamilton meer vertrouwen in pit en zichzelf? Als je auto niet meewerkt klinkt die juist als een onzekere puber. En vaak als die twijfelt aan de call en anders besluit, is het de verkeerde keuze.Minder poles, maar wel consistent, meer vertrouwen in zichzelf of pit wanneer nodig, en ook gewoon meer zekerheid heb ik zo het idee.
Leclerc heeft weinig vertrouwen in de pit... Can you blame him? Als Leclerc de afgelopen jaren voor Merc had gereden was die niet bezorgt over de pit calls.... Hij heeft alle reden om te twijfelen, want keer op keer blijkt dat ze het in de auto beter kunnen inschatten dan op de pitmuur.
Ik verwacht ook wel strijd... Maar ik verwacht eerder een Vettel/Schumacher scenario. Hamilton moet een stabiele auto hebben. Dat hebben we in 2022 wel gezien. Naarmate de auto meer "on-rails" lag, werd Hamilton beter. En de auto was stabieler in 2023 waardoor die sneller was dan het jaar ervoor. De Mercedes is altijd vrij stabiel geweest, want geen gebrek aan engine power....Natuurlijk volgend jaar kan Leclerc ook in topvorm zijn terwijl Hamilton aftakelt (alhoewel…), maar Ferarri heeft niet een 7-voudig wereldkampioen binnengehaald om hem 2e coureur te maken van iemand die het geluk niet mee heeft.
Maar goed ik verwacht wel strijd tussen de twee, maar ik durf er op te wedden dat dat in het voordeel van Hamilton gaat zijn, ondanks dat hij aan het nieuwe team moet wennen.
Ferrari zal willen pushen, en daarbij zie ik het zo gebeuren dat de auto dus meer op de limiet is afgesteld. Lewis is de Merc gewend en die zie ik zich niet zo snel aanpassen aan de auto. En als Leclerc hem in de eerste X races steeds achter zich laat, gaat Ferrari echt niet achter Hamilton staan.
Het begin zal spicy zijn. Zeker als ze dicht bij elkaar zitten. Dan gaan we weer de oude Hamilton zien

Ik ben ook benieuwd hoe Hamilton dit jaar gaat rijden met de wetenschap dat ie de hele tijd tegen zijn toekomstig teamgenoot moet racen. Tenzij er iets heel geks gebeurt, is RB een halve ronde vooruit, dus de competitie gaat tussen Mercedes en Ferrari voor P2 in het WCC.Waah schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:09:
[...]
Het begin zal spicy zijn. Zeker als ze dicht bij elkaar zitten. Dan gaan we weer de oude Hamilton zien
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Cijfer Mclaren ook niet weg he, die deden het de laatste helft ook wel beter. Plus Lando en Piastri zitten nog wel goed tot en met 2026 dus dat team is ook wel wat stabieler. Mercedes en Ferrari zitten in 2024 in een hele andere modus. Waar 2 vechten, gaat de andere vandoorStoney3K schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:11:
[...]
Ik ben ook benieuwd hoe Hamilton dit jaar gaat rijden met de wetenschap dat ie de hele tijd tegen zijn toekomstig teamgenoot moet racen. Tenzij er iets heel geks gebeurt, is RB een halve ronde vooruit, dus de competitie gaat tussen Mercedes en Ferrari voor P2 in het WCC.
YouTube: Predicting the CRAZY 2024 F1 driver marketThePhoto schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:04:
@JackBol heb je toevallig een link naar die video van Matt & Tommy? Ik probeer de video te vinden maar kom geen 45min-durende video tegen over het 2024 seizoen. Ben wel erg benieuwd namelijk!
YouTube: Predicting the CRAZY 2024 F1 driver marketThePhoto schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:04:
hij is maar 30 min zie ik nu
Lol die HAAS stream kapt er al weer mee 
ah, daar issie:
ah, daar issie:
[ Voor 64% gewijzigd door Damian op 02-02-2024 15:03 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Haas heeft goed gekeken naar RBR. Gaan we denk ik nog veel meer zien.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Komatsu tempert de verwachtingen...
Ja duh, wij willen Steiner!
Mijn boefje is liev!
Ayao Komatsu really not sugar-coating it either given the time lost developing the new car while dealing with last year's upgrades:
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 2 februari 2024
"Out of the gates in Bahrain, I still think we’re going to be towards the back of the grid, if not last." #F1
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Mercedes is tweede geworden maar dat was zeker niet aan het eind van het seizoen op het veld zo. Als McClaren het hele seizoen de auto zo goed had als de laatste paar races dan waren die makkelijk tweede geworden en als Aston Martin niet opeens in elkaar storte en dezelfde prestatie had zoals de eerste paar races was die er ook voorbij. Mercedes was heel het seizoen stabiel en duidelijk boven het gemiddelde dat heeft ze wel geholpen met de eindstandHann1BaL schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:36:
[...]
Dat eerste probleem is wel scoreboard journalistiek.
De auto was gewoon niet goed genoeg voor race wins en Singapore liep zoals het liep. Dus dat hij Poles niet kon omzetten in racewins is niet direct een vertaling naar een coureursprobleem. De Ferrari kon gewoon hard rijden, maar vrat de banden er bij op.
Since Mercedes het 2e team is, vind ik de conclusie dat de mercedes de mindere auto was ook niet waar. Begin van het seizoen wel, maar op het einde van het seizoen liep die gewoon beter.
Karakteristiek van de auto. Ook de Mercedes had tijdens de meeste races een betere race dan kwalificatie pace. (Ja, het wisselde wel eens en dit geldt niet voor alle races.)
Mooi om de strijd met Leclerc te gaan zien, maar ze halen Hamilton zeker niet binnen als 2e rijder.
Met Ferrari de 8e titel halen staat wel heel mooi op het affiche voor zowel Ferrari als Hamilton.
Hamilton ziet waarschijnlijk wat in de ontwikkelplannen voor 2026.
Ik begrijp ook niet waarom hij de overstap maakt want om te winnen ga je niet naar ferrari, die ene race in Singapore was puur een gelukstreffer voor het team. Eerder verwacht ik een zwaar gefrustreerde Lewis na een paar races maar we gaan het zien. Ik zou Sainz naar Mercedes laten gaan en winnen van Russell puur voor de lol maar ik denk niet dat die samenwerking iets zou worden. Albon naar mercedes en Schumacher naar Williams is wel een optie. Heeft hij dat team al gehad ???
Ja, het ging even om Mercedes vs Ferrari.HADES2001 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:19:
[...]
Mercedes is tweede geworden maar dat was zeker niet aan het eind van het seizoen op het veld zo. Als McClaren het hele seizoen de auto zo goed had als de laatste paar races dan waren die makkelijk tweede geworden en als Aston Martin niet opeens in elkaar storte en dezelfde prestatie had zoals de eerste paar races was die er ook voorbij. Mercedes was heel het seizoen stabiel en duidelijk boven het gemiddelde dat heeft ze wel geholpen met de eindstand
De context van mijn reactie was natuurlijk het bericht wat ik had gequote.
De vraag is even of AM is ingestort of de rest gewoon veel beter is geworden. Verwacht vooral het laatste.
Allemaal, inclusief Ferrari en Mercedes. If you can't beat it, join it.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:06:
Haas heeft goed gekeken naar RBR. Gaan we denk ik nog veel meer zien.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Die auto van haas ziet er een stuk beter uit en meer ontwikkeld dan die van vorig jaar!
Natuurlijk, zeker na het laatste seizoen.Holk schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:27:
[...]
Allemaal, inclusief Ferrari en Mercedes. If you can't beat it, join it.
Maar ik vraag me wel af hoe goed het gaat werken. Want die RB19 lijkt heel erg complex in elkaar te zitten, ook qua ophanging, doorzakken op rechte stukken, diffuser stallen met DRS, enorm scherp kunnen insturen, zeer complexe vloer etc. En het is niet alsof RBR nu zoveel moeite heeft gedaan om de RB19 echt door te ontwikkelen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
McLaren racepakken dit seizoen
Dit is de slechte photoshop van Mclaren ooit.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
De auto van 2023 vind ik dan juist weer wat stoerder eruit zien.
Fancy hoor
Ik denk dat het gewoon enkel een greenscreen is waar PIA voor gestaan heeft in zijn overall.Jasphur schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:03:
Dit is de slechte photoshop van Mclaren ooit.
Dus de slechtste photoshop ooitCH4OS schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:05:
[...]
Ik denk dat het gewoon enkel een greenscreen is waar PIA voor gestaan heeft in zijn overall.
Min of meer wat die opmerking al aangeeftCH4OS schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:05:
[...]
Ik denk dat het gewoon enkel een greenscreen is waar PIA voor gestaan heeft in zijn overall.
Met welk programma zou het groen vervangen worden door een foto achtergrond
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het gaat niet alleen om 2023, ook om 2022.Bvanham schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:24:
Ik begrijp ook niet waarom hij de overstap maakt want om te winnen ga je niet naar ferrari, die ene race in Singapore was puur een gelukstreffer voor het team.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hoeft niet eens met Photoshop te zijn hoor...YakuzA schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:22:
Min of meer wat die opmerking al aangeeft
Met welk programma zou het groen vervangen worden door een foto achtergrond
Nog minder kleur zodat bijna niemand ziet dat er nog wat achteraan over het asfalt gaat.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Denk dat die 100 miljoen per jaar een hoop goed maakt.Bvanham schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:24:
Ik begrijp ook niet waarom hij de overstap maakt want om te winnen ga je niet naar ferrari, die ene race in Singapore was puur een gelukstreffer voor het team. Eerder verwacht ik een zwaar gefrustreerde Lewis na een paar races maar we gaan het zien. Ik zou Sainz naar Mercedes laten gaan en winnen van Russell puur voor de lol maar ik denk niet dat die samenwerking iets zou worden. Albon naar mercedes en Schumacher naar Williams is wel een optie. Heeft hij dat team al gehad ???
Is daar een betrouwbare bron van? Ik lees op diverse sites bedragen tussen 40 en 50 miljoen pond per jaar en 'over 100 million' voor de 2 jaar incl. bonussen.Technofreakz schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:06:
Denk dat die 100 miljoen per jaar een hoop goed maakt.
Ik geloof ook niet dat een coureur 100 miljoen per jaar gaat krijgen.
Is evengoed een bezopen salaris. Als ze nu eens normale salarissen zouden betalen dan kunnen ze ook eerder genoegen nemen met minder geld zodat er een elfde team bij kan komen.TheBrut3 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:33:
[...]
Is daar een betrouwbare bron van? Ik lees op diverse sites bedragen tussen 40 en 50 miljoen pond per jaar en 'over 100 million' voor de 2 jaar incl. bonussen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Sja, sport is emotie big business. Als je met een investering van een paar tientallen miljoenen een veelvoud daarvan kan vangen vanwege tv rechten, marketing, prijzengeld en andere inkomsten, dan is je ROI op orde. Dat de bedragen op geen enkele manier in verhouding staan tot een "normale" baan.... Musk is boos dat ie geen 55 miljard aan stock opties mag vangen van de rechter, dus verplaatst hij Tesla op papier.Lekker Ventje schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:40:
[...]
Is evengoed een bezopen salaris. Als ze nu eens normale salarissen zouden betalen dan kunnen ze ook eerder genoegen nemen met minder geld zodat er een elfde team bij kan komen.
Met z'n allen voor ons eigen, laat de rest de rambam krijgen!
- Jacobse en Van Es
Ik denk dat hij zijn verwachtingen bij Mercedes heeft bijgesteld en heeft gekeken waar hij de laatste jaren nog plezierig kan rijden. Dat belletje met Horner bevatte blijkbaar ook iets meer waarheid dan ze deden voorkomen. Maar in dat licht snap ik dat je naar Ferrari gaat als je kansen om ergens die achtste titel te behalen eigenlijk tot 0 zijn gereduceerd. Nieuwe werkgever, andere auto, andere omgeving, mooie toevoeging aan je lijstje; ik hoop eigenlijk dat hij er erg door opboeit, ook als ze geen kansen hebben op overwinningen/kampioenschap.Bvanham schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:24:
Ik begrijp ook niet waarom hij de overstap maakt want om te winnen ga je niet naar ferrari, die ene race in Singapore was puur een gelukstreffer voor het team.
Hamilton is zo een gelukskont dat hij straks bij de overstap naar Ferrari meteen wereldkampioen wordt en dan 3 jaar erna nog oppermachtig is omdat Ferrari dan weer de beste auto heeft.

Signature
In ieder geval 1 jaar. In 2026 gaan we zien of Ferrari de beste auto én motor heeftBMW_M3 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:25:
Hamilton is zo een gelukskont dat hij straks bij de overstap naar Ferrari meteen wereldkampioen wordt en dan 3 jaar erna nog oppermachtig is omdat Ferrari dan weer de beste auto heeft.
Ik geloof dat VER qua salaris bij RBR al op een 40M of 42M per jaar zit. Dan heeft hij nog zijn eigen merchandise die hij verkoopt en heeft hij inkomsten uit reclame. Ik denk dat het vrij rap gaat hoor.TheBrut3 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:33:
[...]
Is daar een betrouwbare bron van? Ik lees op diverse sites bedragen tussen 40 en 50 miljoen pond per jaar en 'over 100 million' voor de 2 jaar incl. bonussen.
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 02-02-2024 21:03 ]
Wat is een "normaal" salaris?Lekker Ventje schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:40:
Is evengoed een bezopen salaris. Als ze nu eens normale salarissen zouden betalen dan kunnen ze ook eerder genoegen nemen met minder geld zodat er een elfde team bij kan komen.
Het is gewoon een commerciële wereld, een coureur rijdt nu eenmaal niet goedkoop, zo'n persoon moet ook een boel dingen laten of juist intensiveren. Denk aan trainen in een sportschool, maar wel (als er een seizoen is) geen enkele dag thuis, leven van hotel tot hotel, je leven dus bij je in de koffer. Van race naar marketing events naar de volgende race. En misschien, heel misschien een paar dagen thuis, want er moet ook gereden worden in de simulator om een afstelling te hebben voor de race op het volgende circuit, maar we willen ook de auto verbeteren. Rijden in een F1 auto is dus niet alleen een keer instappen op een vrijdag en uitstappen op zondag om 16:30. Voor deze gasten is het niet even een 40 uur werken in de week en op vrijdag of donderdag lekker een potje bier achterover tikken.
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 02-02-2024 21:19 ]
Zie het bij max wel gebeuren eerlijk gezegd.TheBrut3 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:33:
[...]
⚠️ | Alex Albon has reportedly been offered a 3 year contract at Red Bull Racing starting in 2025, according to Peter Windsor.
— Fastest Pitstop (@FastestPitStop) 2 februari 2024
He elaborates further: "As I understand it, Albon has been offered a 3-year contract to start in 2025. So I think you're going to see him alongside Max… pic.twitter.com/5wbiRMaqQl
We gaan door.
Never nooit niet dat Albon naar Redbull gaat. Als je twijfelt moet je zijn interview met High Performance kijken.
Daarin zegt hij ook dat hij te jong en onervaren was om naast Max in te stappen waardoor z’n vertrouwen snel naar beneden ging. Nu, met alle ervaring en geloof in zichzelf, plus feit dat Max nu sowieso de nummer 1 is, zie ik hem best wel die kans pakken.Erazzzer schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:35:
Never nooit niet dat Albon naar Redbull gaat. Als je twijfelt moet je zijn interview met High Performance kijken.
Ik geloof het ook niet hoor, hij zei in meerdere interviews dat hij nooit meer daar terug wilt.
Zie hem nog eerder naar Mercedes gaan.
Denk eerder dat diegene die het beste scoort midden 2024 in Alpha Tauri (ik vind die nieuwe naam nog steeds dom), een RB zitje krijgt. Dus Daniel of Yuki.
Zie hem nog eerder naar Mercedes gaan.
Denk eerder dat diegene die het beste scoort midden 2024 in Alpha Tauri (ik vind die nieuwe naam nog steeds dom), een RB zitje krijgt. Dus Daniel of Yuki.
Ik snap niet waarom de transfer van 44 als zo’n grote bom wordt gezien. Het was volstrekt onlogisch om wel te willen blijven racen en toch bij MB te blijven. De relatie werd al steeds toxischer. Ham wil winnen en als dat niet gebeurd laat de beste dat merken.
Wat mij betreft zijn er nu drie scenario’s.
1. Hij word op een hoop gereden door Charles en stopt na 1 of 2 jaar met de uitspraak dat het heilige vuur nu toch eindelijk gedoofd is maar hij nog wel z’n jongensdroom beleefd heeft. Valide en iedereen snapt het.
2. Ferrari doet leuk mee en 44 verslaat Charles. Dan heeft hij wederom z’n jongensdroom beleefd en z’n status als GOAT verstevigd door de golden boy om de oren te rijden. Afwachten wat ‘26 gebeurd en stoppen als het geen WDC auto is.
3. Onmiskenbaar absolute GOAT worden door de z’n achtste in het rood te pakken. Hij verheft zich tot petrol-god.
Allemaal win scenario’s toch? Ineens helemaal niet logisch om bij Mb te blijven.
Tot slot is de stap van FER ook logisch. Hoewel er teams zijn waar WDC belangrijker is (RB) is bij FER de WCC leidend. Het merk boven alles en zo zien de tifosi het ook denk ik. En laten we eerlijk zijn, WDC 2024 staat op z’n minst al met potlood op de beker. Maar RB is wegens een zwakke tweede rijder wel kwetsbaar(der) op WCC vlak.
Ham heeft de nummer drie auto (eerst AM 2e aut, daarna MCL of FER) de nummer twee positie gereden door altijd maar te presteren. Als je twee absolute toppers hebt die altijd top 5 kunnen rijden kun je ver komen.
Edit: en nu weer van die statements rond Albon. Als je bij Williams rijd en RB belt zeg je ja. Wat ze ook vragen. 7e team of 1ste team. Tweede plaats WDC en race wins of achterin midfield….komop 😮💨
1. Hij word op een hoop gereden door Charles en stopt na 1 of 2 jaar met de uitspraak dat het heilige vuur nu toch eindelijk gedoofd is maar hij nog wel z’n jongensdroom beleefd heeft. Valide en iedereen snapt het.
2. Ferrari doet leuk mee en 44 verslaat Charles. Dan heeft hij wederom z’n jongensdroom beleefd en z’n status als GOAT verstevigd door de golden boy om de oren te rijden. Afwachten wat ‘26 gebeurd en stoppen als het geen WDC auto is.
3. Onmiskenbaar absolute GOAT worden door de z’n achtste in het rood te pakken. Hij verheft zich tot petrol-god.
Allemaal win scenario’s toch? Ineens helemaal niet logisch om bij Mb te blijven.
Tot slot is de stap van FER ook logisch. Hoewel er teams zijn waar WDC belangrijker is (RB) is bij FER de WCC leidend. Het merk boven alles en zo zien de tifosi het ook denk ik. En laten we eerlijk zijn, WDC 2024 staat op z’n minst al met potlood op de beker. Maar RB is wegens een zwakke tweede rijder wel kwetsbaar(der) op WCC vlak.
Ham heeft de nummer drie auto (eerst AM 2e aut, daarna MCL of FER) de nummer twee positie gereden door altijd maar te presteren. Als je twee absolute toppers hebt die altijd top 5 kunnen rijden kun je ver komen.
Edit: en nu weer van die statements rond Albon. Als je bij Williams rijd en RB belt zeg je ja. Wat ze ook vragen. 7e team of 1ste team. Tweede plaats WDC en race wins of achterin midfield….komop 😮💨
[ Voor 6% gewijzigd door Lynx op 02-02-2024 22:44 ]
Bij 1 zal niet iedereen het snappen. Dan zullen velen meteen roepen "het was enkel de auto"Lynx schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:42:
Ik snap niet waarom de transfer van 44 als zo’n grote bom wordt gezien. Het was volstrekt onlogisch om wel te willen blijven racen en toch bij MB te blijven. De relatie werd al steeds toxischer. Ham wil winnen en als dat niet gebeurd laat de beste dat merken.
Altijd nog beter dan het uiteindelijk tegen Russel af te leggen en je status in je winning team te verliezen. Dan moet je gewoon op je hoogtepunt stoppen
Dat eerste is voor dit jaar alsnog mogelijk.Lynx schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:49:
Altijd nog beter dan het uiteindelijk tegen Russel af te leggen en je status in je winning team te verliezen. Dan moet je gewoon op je hoogtepunt stoppen
Alex Albon heeft zijn waarde bewezen door de Williams naar P7 in het kampioenschap te rijden. In zijn eentje.
Dan heb je als Red Bull 4 concurrenten aan je staart hangen. Ferrari, Mercedes en McLaren. Daar zijn, op 1 plek na, de kaarten geschud. Wil je ze voorblijven voor een constructeurstitel dan moet je met iets beters komen dan Perez. Mercedes is ook op zoek naar iemand naast George Russell.
Als je dan kijkt naar wie er allemaal een vers contract nodig hebben (dank @Holk ):
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S6oONYMfoJEDdOVzcGSghvZX.jpg?f=user_large)
Wie zou je dan kiezen voor het stoeltje naast Max?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Alonso natuurlijk. We mogen dromen toch?asing schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 00:03:
Wie zou je dan kiezen voor het stoeltje naast Max?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Toto Wolff On Lewis Hamilton's Mercedes Exit
Mogelijk was je de titel of een bijschrift vergeten
Overstap van Lewis valt prima te verklaren. Komende jaren blijft Red Bull natuurlijk oppermachtig, dus als je dan toch de komende jaren gaat verliezen in welke auto zou je dan het liefst zitten? Een FERRARI natuurrijk!! meest iconische merk op de grid, niet in zo'n gare Taxi.
Komend seizoen is gewoon Max Max Max Max valt uit Max Max Maxstreamnl schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:43:
We hebben al meer over seizoen 2025 gehad dan over de komende.
Grappig
Even door de 'zure appel' heen en dan volgend jaar Hamilton bij Ferrari en dan krijgen we gewoon lekker Max Max Max etc
En dan eindelijk het nieuwe motorreglement.
spoiler:
Als Nederlander geniet ik overigens met volle teugen van komende twee seizoenen.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Hoewel ik het een zeer tof zou vinden, is Peter Windsor niet zo betrouwbaar. Hij heeft welliswaar bronnen bij Williams, maar zat er ook vaak naast. Rich Energy omhoog prijzen, na praten over coureurs rijgedrag terwijl het komt van Rob Wilson en vergeet niet zijn poging om een Amerikaanse F1 team op te richten voor 2010 (US F1 Team).
Ik weet het ook niet zeker, maar ik sluit het niet uit. Want Perez gaat denk ik geen contractverlenging krijgen. Afgelopen seizoen was gewoon te veel. Het zwaar onderpresteren, af en toe beschuldigingen dat de auto niet voor hem ontwikkeld word en al helemaal wat manoeuvres die hij met Verstappen deed als hij eens niet ergens in het middenveld kwalificeerde. Leuk als je bijna elke race in het seizoen wint, maar als dat niet zo is, dan gaat Perez je het WCC kosten en misschien ook het WDC.NeverSettle schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:33:
[...]
Hoewel ik het een zeer tof zou vinden, is Peter Windsor niet zo betrouwbaar. Hij heeft welliswaar bronnen bij Williams, maar zat er ook vaak naast. Rich Energy omhoog prijzen, na praten over coureurs rijgedrag terwijl het komt van Rob Wilson en vergeet niet zijn poging om een Amerikaanse F1 team op te richten voor 2010 (US F1 Team).
Wie naast Max komt in 2025 is onzeker dat Perez exit is in 2025 lijkt me zekerDaniëlWW2 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:49:
[...]
Ik weet het ook niet zeker, maar ik sluit het niet uit. Want Perez gaat denk ik geen contractverlenging krijgen. Afgelopen seizoen was gewoon te veel. Het zwaar onderpresteren, af en toe beschuldigingen dat de auto niet voor hem ontwikkeld word en al helemaal wat manoeuvres die hij met Verstappen deed als hij eens niet ergens in het middenveld kwalificeerde. Leuk als je bijna elke race in het seizoen wint, maar als dat niet zo is, dan gaat Perez je het WCC kosten en misschien ook het WDC.
Mijn dochter attendeerde mij op, dat Vettel druk was op social media. (Heb geen social media meer).
Komt hij dit jaar terug in een of andere functie bij RB oid? Foto's die zij liet zien verwezen erg naar RB.
Als dit in randzaken hoort dan , mea culpa.
Komt hij dit jaar terug in een of andere functie bij RB oid? Foto's die zij liet zien verwezen erg naar RB.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Klopt, viel mij ook op. 15 posts over Vettel in 5 dagen op het RB account op instagram. Met een discussie eronder wat hiervan de bedoeling is, waarop RB zegt dat ze ‘alleen maar wat terugkijken’.Sepp14 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:47:
Mijn dochter attendeerde mij op, dat Vettel druk was op social media. (Heb geen social media meer).
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 10% gewijzigd door Toke_gt op 03-02-2024 13:02 ]
Hij wordt opvolger van Helmut.Toke_gt schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:01:
[...]
Klopt, viel mij ook op. 15 posts over Vettel in 5 dagen op het RB account op instagram. Met een discussie eronder wat hiervan de bedoeling is, waarop RB zegt dat ze ‘alleen maar wat terugkijken’.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Zoiets verwacht ik ook ja.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Of de opvolger van Coulthard. Beetje de wereld over en in oude RB9 rijden voor promotie.
Of hij gaan namens RBR z’n groene agenda presenteren
Of hij gaan namens RBR z’n groene agenda presenteren
Het afgelopen jaar zijn er meerdere keren berichten geweest dat Vettel Dr. Marko gaat opvolgen. Het lijkt mij persoonlijk een zeer geschikte opvolger. Kan het niet helemaal duiden waarom maar dat is mijn gevoel. Zou me niks verbazen dat Vettel de komende twee jaar 'ingewerkt' gaat worden. Verwacht dat Dr. Marko na 2025 stopt als het jaar daarop de nieuwe regels gaan werken.Sepp14 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:47:
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Vettel lijkt mij juist niet zo geschikt. Komt op mij over dat hij een beetje een softie is geworden de laatste jaren.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Vettel lijkt me heel geschikt om talent te spotten, opkomende talenten te coachen en rijders te begeleiden.Help!!!! schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:11:
Vettel lijkt mij juist niet zo geschikt. Komt op mij over dat hij een beetje een softie is geworden de laatste jaren.
De harde beslissingen over wie waar rijdt, zie ik hem niet maken. Maar die lijken mij ook beter thuishoren bij een teammanager. Bij alle andere teams is dat ook zo...
In die rol zie ik hem zeker ook wel.Wild Chocolate schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:30:
[...]
Vettel lijkt me heel geschikt om talent te spotten, opkomende talenten te coachen en rijders te begeleiden.
Ik dacht dat Helmut juist daar een leidende / doorslaggevende rol in speeltDe harde beslissingen over wie waar rijdt, zie ik hem niet maken. Maar die lijken mij ook beter thuishoren bij een teammanager. Bij alle andere teams is dat ook zo...
PC Specs
Eigenlijk vind ik het jammer dat die circuits er zo lang op komen. Ik vond het juist wel leuk dat er wat meer variatie was in waar men heen ging. Dan konden ze een stuk minder goed teren op de voorgaande jaren aan data en moesten ze weer opnieuw beginnen.Chocoball schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:06:
Hoewel de FOM graag nieuwe of bestaande grand prix evementen gelijk voor 10 jaar wil vastleggen ben ik wel blij met deze 5 jaar verlenging van Suzuka. Zeker na het nieuws over mogelijke kansen voor een straatrace in Osaka.
Sinds 1987 werd Suzuka bijna altijd in oktober verreden en een enkele keer in november. Ik kijk uit naar de race in april want het weer in april schijnt net als in oktober regenachtig te zijn maar met meer aangename temperaturen.
Verder heb ik weinig liefde voor Suzuka. Ja er moet een race in Japan komen, maar ik vind deze baan zo tergend om naar te kijken. Het is een toffe baan om te rijden, maar om te zien is er gewoon geen drol aan. Elke wedstrijd wordt eigenlijk al bij de quali beslist en heel soms nog iets met de pitstops, maar verder wordt er gewoon nooit echt ingehaald om positie. Sure er is overspeed vanwege de andere banden na een pitstop, maar dat is ook echt alles.
Volgens mij valt dat wel mee. Wel heeft Helmut het opleidingsprogramma onder zicht.Help!!!! schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:54:
Ik dacht dat Helmut juist daar een leidende / doorslaggevende rol in speelt
Mee eens. Wel vind ik dat bepaalde races een “heilige” status moeten krijgen vanwege hoe synoniem ze zijn met F1: Interlagos, Spa, Monaco (saai maar toch wel een hoofdattractie), Monza, Silverstone, Montreal.Martinspire schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 22:25:
[...]
Eigenlijk vind ik het jammer dat die circuits er zo lang op komen. Ik vond het juist wel leuk dat er wat meer variatie was in waar men heen ging. Dan konden ze een stuk minder goed teren op de voorgaande jaren aan data en moesten ze weer opnieuw beginnen.
[…]
Maar goed, nu zitten we opgescheept met 4 races in het midden oosten. En 6 in Noord- en Zuid-Amerika… want ja, waarom niet. Het wereldkampioenschap moet ergens betaald van worden.
Aan de andere kant, een vaste kalender helpt wel met vergelijken van vooruitgang, maar aangezien de circuits ook aangepast worden, is dat niet helemaal 1-op-1.
Japan is tof. Met wat inhaalmogelijkheden bij de chicane en na het rechte stuk. En voor de hairpin. Leuk circuit.
Verder mogen ze voor mij bijna al die stratencircuits eraf halen.
Verder mogen ze voor mij bijna al die stratencircuits eraf halen.
Ik wordt er wel blij van als er hoogteverschil is, snelle bochten en meerdere lijnen om elkaar in te halen. Zo vind ik Portimao een hele toffe baan. Als ik iets kan missen als kiespijn dan zijn het de banen waarbij tracklimits de uitslag gaan bepalen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Monaco mag van mij verdwijnen, altijd saai. Ik kan me werkelijk geen mooie race herinneren.BiaggioLuciano schreef op zondag 4 februari 2024 @ 02:44:
[...]
Mee eens. Wel vind ik dat bepaalde races een “heilige” status moeten krijgen vanwege hoe synoniem ze zijn met F1: Interlagos, Spa, Monaco (saai maar toch wel een hoofdattractie), Monza, Silverstone, Montreal.
Maar goed, nu zitten we opgescheept met 4 races in het midden oosten. En 6 in Noord- en Zuid-Amerika… want ja, waarom niet. Het wereldkampioenschap moet ergens betaald van worden.
Aan de andere kant, een vaste kalender helpt wel met vergelijken van vooruitgang, maar aangezien de circuits ook aangepast worden, is dat niet helemaal 1-op-1.
Mee eens. Het enige leuke is de omgeving maar vwb racen is het niksArjantje72 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:49:
[...]
Monaco mag van mij verdwijnen, altijd saai. Ik kan me werkelijk geen mooie race herinneren.
Las net een bericht dat Musconi ook bezig is met een overstap van MB naar Ferrari. Bron is een van de rioolblogs dus niet heel betrouwbaar maar het zette me wel aan het denken. In de top van Mb is een aardige leegloop en vooral veel beweging. Zou dat de directe confrontaties van Wolff en Sulayem kunnen verklaren? Mogelijk wil Toto ook weg en richt hij z’n pijlen op het FIA-stoeltje?
Heleboel speculatie maar ik vond het wel een leuk hersenspinsel. Zou vooral heel zuur zijn voor George 😅
Heleboel speculatie maar ik vond het wel een leuk hersenspinsel. Zou vooral heel zuur zijn voor George 😅
Geen mooie race? 22 met alle pitstop drama? 23 met de regendans? Nog los van een van de meest epische kwalificatierondjes ooit…Vinnocchio schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:52:
[...]
Mee eens. Het enige leuke is de omgeving maar vwb racen is het niks
En dat is alleen de laatste twee jaar al.
Dat is toch wel het hoogtepunt van Monaco!Lynx schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:45:
[...]
Nog los van een van de meest epische kwalificatierondjes ooit…
En ja veel inhalen is er niet bij maar toch af en toe leuke dingen gezien. Was het niet in 2015 dat Sebastiaan Vettel Max Verstappen op een 1 ronde zette en dat Max toen vlak achter Sebastiaan blijf rijden om zijn voorgangers, die voor Sebastiaan aan de kant moesten, ook maar meteen in te halen.
Zelfs met een kapotte motor(Ricardio) kun je nog makkelijk winnen. Ik vind er niks aan.RogerSch schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:53:
[...]
Dat is toch wel het hoogtepunt van Monaco!
En ja veel inhalen is er niet bij maar toch af en toe leuke dingen gezien. Was het niet in 2015 dat Sebastiaan Vettel Max Verstappen op een 1 ronde zette en dat Max toen vlak achter Sebastiaan blijf rijden om zijn voorgangers, die voor Sebastiaan aan de kant moesten, ook maar meteen in te halen.
Of juist niet, ze zijn ingekakt na al die jaren met twee vingers in de neus winnen. Vers bloed nodig?Lynx schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:41:
Dat lijkt ook zo te zijn. Maar waarom zou dat deel van de rol niet "gewoon" naar de teambazen kunnen gaan, zoals bij alle andere teams?Help!!!! schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:54:
[...]
In die rol zie ik hem zeker ook wel.
[...]
Ik dacht dat Helmut juist daar een leidende / doorslaggevende rol in speelt
Het is natuurlijk niet gezegd dat met een opvolging de rol in de organisatie niet kan veranderen. Ik denk dat Helmut die rol ook heeft omdat hij erg hoog in aanzien bij Mateschitz stond. En hij lijkt er ook goed in te zijn. Maar je zou juist naar een normalere situatie gaan als de teams gewoon zelf over de contracten van de (zittende) rijders beslissen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024