Ik snap ergens dat hij deze stap maakt. Ferrari is toch wel dé grote naam in de motorsport. Ferrari is het team waar je als kind van droomt, het is het team dat in de geschiedenisboeken staat als hét raceteam, het team waar de grootste kampioenen hebben gereden. Zeker voor de buitenwereld is Ferrari het meest prestigieuze merk en de grote kampioen.
Ik snap heel goed dat je daar bij wil horen, of het nu is om je eigen jongensdroom in vervulling te laten gaan, voor de prestige, het geld de eer, of wat dan ook, ik snap dat Ferrari een speciale klank heeft. Hamilton heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij z'n hele leven al voor Ferrari wil rijden. Fijn voor hem dat hij die kans krijgt.
Helaas voorzie ik een hele sneue toekomst voor Hamilton, volgens mij past dat team totaal niet bij hem en gaat hij daar niet vinden wat hij zoekt. Hamilton heeft jarenlang en stabiele basis gehad bij Mercedes met een redelijk vast team om zich heen maar dat is uit elkaar gevallen en sindsdien loopt het bij Mercedes minder soepel. Het is verleidelijk om te zeggen dat de slechte auto ook een rol speelt maar zo slecht is die auto van Mercedes niet, ze zijn nog steeds tweede geworden. Natuurlijk is dat niet goed genoeg maar Hamilton lijkt er wel heel erg onder te lijden terwijl er 16 andere coureurs zijn die onmiddelijk met hem zouden willen ruilen.
Volgens mij zit het probleem van Hamilton dus niet echt in de auto maar in (het veranderen van) het team waardoor zijn stabiele basis is weggevallen. Bij Ferrari zal dat niet beter zijn, dat team staat juist bekend om chaos en wispelturigheid.
Alles zal perfect moeten gaan voor Hamilton om nog vooraan mee te kunnen doen. Ik vrees dat hij veel tijd nodig zal hebben om zich aan te passen en die is er niet. Als hij niet vanaf de eerste race in de top meedoet zal iedereen roepen dat hij met pensioen moet en "het" niet meer heeft, net zoals dat bij Vettel ging, even los van de vraag of het terecht is.
Als hij graag naar Ferrari wil dan kan hij dat beter zo snel mogelijk doen nu hij nog geloofwaardig kan beweren de beste ooit te zijn. Ieder jaar dat Verstappen wint wordt het moeilijker om dat nog vol te houden. Bij Ferrari zijn ze niet helemaal achterlijk, marketing snappen ze uitstekend. Hamilton hoeft niet echt de snelste te zijn om veel voor Ferrari te beteken, kijk naar maar alle opwinding die er nu al is, maar het moet ook geen tweede Vettel worden want dat verhaal was wel erg treurig.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.