Beste route99,
Bedankt voor de reactie!
Op foto1 : Andere kleur steen boven in? Verandert dat iets aan de constructie, lijkt nl een latere opbouw?
Nee is dezelfde steen, maar er heeft een verlaagd plafond in gezeten en daarboven was de muur niet geverfd.
Op foto2 is die brede naad vocht?
Nee daar heb ik de naad tussen de dakplaten dicht gekit in het verleden.
Bekijk op foto3 die uitbouw naar voren goed, is de rest origineel gebleven, kun je wel overal bij het dak komen om te isoleren? Anders zijn die plekken waar je niet zo goed bij kunt koudebruggen.
Hierachter zat oorspronkelijk het rookkanaal etc. De schoorsteen is in het verleden weggehaald, deze loze ruimte heb ik gebruikt voor een inbouwkast door een kozijn erin te zetten. In deze kast kan ik wel bij het dak, maar de wand loopt net als bij de cv-ketel tot tegen het dakbeschot.
Foto4 Die hoek van de doorvoeren is verre van die originele toestand, en wat een PUR ramp hebben ze achtergelaten.... daar zul je toch op een of andere manier willen hoe dat precies zit.
Tot net boven de cv-ketel kwam de schoorsteen naar binnen, daar doorheen hebben deze doorvoeren gelopen. Deze is weggehaald en nu zit er niet meer dan een enkele OSB plaat in het dak. Bovenop niet geïsoleerd.
En hoe zit het met het isoleren achter de knieschotten? Alles OK daar, is er nog een open spouw van de muur naar beneden, is er nog iets wat wij niet zien kunnen?
Hier is niets bijzonders te zien verder, helaas wel net zelf schuifdeurtjes gemaakt tussen de vloer en de gording in plaats van het gipswandje dat er stond. Enige is dat de afwerking er dus misschien af moet op de folie door te kunnen trekken over de gording? Je kijkt van bovenaf niet in de spouw. helemaal onder in de aansluiting met de vloer zit alleen een balk waar de dakgoot aan is bevestigd. Deze naad is wel met PUR afgewerkt.
Probeer van al die situaties de antwoorden te krijgen of het is dat je denkt of dat het toen toch anders opgebouwd is dan die spaanplaat + 2,5 cm PUR? Is dat overal zo of is het links of rechts onderbroken?
Ik zou zelf voor zekerheid met klimaatfolie kiezen (zie een van mijn vorige reacties) met als isolatie steen/glaswol of die houtvezelplaat. Jij hebt daar zelf ook wensen/ eisen.
Succes met de verdere voorbereiding daar zit vaak het meeste werk in om tot een goed concept te komen.
Dankjewel! Ik ben een paar dagen druk in Ubakus bezig, maar dat gaat nog niet helemaal goed. Volgens mij komt dat met name door de ingevoerde laag PUR.