Tenzij je nog folie over over de balken heen bevestigd en afdicht langs alle muren.Slechdt schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:13:
[...]
Lekkage was van voor de vorige bewoners (dus ca. 10 jaar). Inmiddels niet verergerd en ook geen nieuwe lekkage gehad de afgelopen 3 jaar.
[...]
ca. 3m dus toch wel een stukje, inderdaad over twee van de gordingen heen.
Verder denk ik dat ook met het aanbrengen van folie ik die onderbreking niet ga oplossen? Zoals ik het begrijp behoud ik nu dan een soort dampopen situatie?
[...]
Dak is volgens mij nog goed op deze plank na. Zie jij nog iets anders waar ik rekening mee zou moeten houden?
------
Dank voor de informatie tot dusver. Ga beginnen met het verwijderen van de rotte plank.
Enige wat nog fijn zou zijn is wat meer zekerheid over de folie wel of niet aanbrengen? Met name omdat de gordingen die zullen onderbreken.
En of ik me zorgen moet maken om het droogreserve in de Ubakus simulatie?
[Afbeelding]
Maar besef je wel dat ook vocht door de steen heen getransporteerd kan worden.
100% dampdicht bestaat nagenoeg niet. Natuurlijk wil je wel voorkomen dat het zo dampdicht mogelijk is.
Een vriend van mij heeft PIR met geplakt gipsplaat erop tussen de balken bevestigd.
De speling van de spleten variëerde nogal.
Dat is opgevuld met pur en daar is over heen gestuct. Dus dat is ook echt niet dampdicht.
Toch wordt het gebruikt.