Goed.. wij hebben eindelijk ook de BENG berekening binnen. Ik heb hem flink geknepen, helemaal gezien de weinig hoopgevende reacties hier. (niet onterecht denk ik)
Aangezien wij heel veel glas hebben is het wel een vereiste om de bovenverdiepingen in zonwerend glas (G0,39) uit te voeren. Zonwering is dan niet nodig. 1 raam beneden heeft wel screens nodig zonder zonwerend glas.
Zonwerend glas hebben wij mixes feelings bij maar was ingecalculeerd. Hoe extreem spiegels en hoe donker g0.39 is moeten we nog zien
TOjuli is uiteindelijk op 1,11 uitgekomen. Wat zegt dat nou echt? Komt meer warmte binnen dan je af kan voeren dus in de zomer wordt het langzaam heet?
Spuiventilatie scoren we wel hoog dus ik zou denken dat wij goed kunnen koelen zo lang de ochtenden niet ook heet zijn. Verder gaan wij deze eerste versie van het rapport binnenkort bespreken. Zitten nog wel wat fouten en vaagheden in zoals 2 verschillend genoemde warmtepompen. W/W en L/W afzonderlijk vermeld. Volgens claude foutief gekopieerd uit een ander rapport

ChillPascal schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 11:16:
In de afgelopen periode met regelmaat goede adviezen uit dit topic gehad. Inmiddels al flink onderweg; de funderingspalen zijn geschroeft, fundering is gestort, installaties zijn aangelegd en de combinatievloer ligt klaar. Zelfs de nuts is gister aangesloten, waarmee we nu koffie kunnen zetten met eigen water
Impressie van de huidige status:
[Afbeelding]
En natuurlijk het beoogde einddoel:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gaaf hoor! Gefeliciteerd! Mooi dat de bouw is gestart! Zeker in het begin van ons project veel van jou voorbij zien komen. Oa ook je begroting wat een mooi startpunt was voor die van ons.
[
Voor 45% gewijzigd door
Isniedood op 08-07-2026 22:49
]