Mooi opzet hoor! Ik snap helemaal de keuze voor dichte deuren en tov wat ik liet zien gaan wij wel voor half open half dicht, de foto die ik deelde was niet van ons maar uit hun showroom. Wij hebben hem zo laten tekenen:
/f/image/Gw0zEURUiiNX4NKjg8Ypql1K.png?f=fotoalbum_large)
Open kasten (dus zoals eerder gedeelde foto) aan de woonkamerzijde, makkelijk om boeken eruit te pakken.
En eetkamerzijde met vitrinedeuren:
Verder bewust gekozen voor verspringende hoogtes, vinden wij net wat mooier staan, maar is smaak natuurlijk.
Overigens staat dit nog niet vast, het is de eerste tekening/offerte en wie weet krijgen we gaandeweg nog andere inzichten.
Vloerverwarming hebben we nu ook en vinden wij fijn ivm koeling in de zomer vooral. We wonen nu ook al in een behoorlijk nieuw huis, uit 2022, en i.c.m. zonwering op alle ramen (behalve noord) inclusief de dakramen op de verdieping, bleef het afgelopen 2 zomers maximaal 22,5C boven en beneden zelfs 21,5C. Boven krijgt toch wat meer te verduren en icm grotere hoh-afstand heb je toch dat je koeling in de zomer juist precies andersom zou willen hebben tov de verwarming in de winter, namelijk meer (koel)vermogen naar de verdieping. Desondanks valt er niet te klagen en is dit heerlijk.
Daarom zien wij het ook als eis voor de volgende woning, ook voor het beetje extra ruimte wat het niet hebben van een radiator met zich meebrengt. Het is niet eens de ruimte an sich, maar ook het niet optimaal neer kunnen zetten van met name kasten. En een laatst aspect wat we ons ook pas realiseerden sinds we in dit huis wonen: radiatoren zitten vrijwel altijd onder een raam. De kinderslaapkamers hebben 1 groot raam aan de voorzijde van het huis en 1 dakraam, bij het grote raam hangt een gordijn tot aan de vloer, door vloerverwarming heeft dat geen nadelig effect terwijl een radiator juist een barriere zou krijgen. Misschien niet een enorm belangrijk iets, maar voor ons wel reden genoeg om voor vloerverwarming te kiezen, icm dat iedereen hier op sokken/sloffen/oid thuis loopt en in de winter een lichtelijk warme vloer erg prettig is.