droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Deze boot kan waarschijnlijk ook echt zelfstandig varen, heel veel woonboten kunnen dat niet of nauwelijks. Dat zijn gewoon stacaravans die toevallig op het water liggen.Wuursj schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:28:
[...]
ja daar kom ik geregeld langs. Wat een verschrikking. Zelfs als de boot wel netjes zou zijn.
Normaliter snap ik als bootjesliefhebber woonboten wel een beetje met vrij uitzicht voer het water etc. etc. Zoals deze in dezelfde stad:
https://www.funda.nl/deta...is-jaagpad-70-a/89980625/
[Afbeelding]
Ja is duurder en wellicht ook te duur voor wat je krijgt maar hier snap ik de charme nog wel.
Maar in dit haventje waar ze hutje-mutje naast elkaar liggen in een industrieterrein terwijl aan de overkant een 17 verdieping flat wordt gebouwd die over je uit kijkt? Nee dank u. De gemeente heeft een paar jaar geleden die haven vergroot(!) door een stuk land op te offeren zodat de bootjes iets verder uit elkaar kwamen te liggen ivm brandgevaar. Zo krap liggen ze daar. Je zag amper water. Qua rommel en schuurtjes een soort van drijvend woonwagenkamp.
Het is ook ontstaan omdat er in 1972 elders in de stad de Oostersingelgracht werd gedempt en toen hebben de bootjes hier een plek gevonden. Maar eigenlijk had de gemeente destijds meteen een uitstervingsconstructie moeten introduceren want nu wordt er gehandeld in het recht om er mogen te liggen op grond/water die niet eens van jou is. Nu kan dat natuurlijk niet meer zonder dat het weer miljoenen gaat kosten om de mensen die er nu wonen uit te kopen. In de rest van de Waardenpolder mag niet eens gewoond worden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Voeg.Friezin schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:02:
[...]
En loopt die radiator nou leeg, of is het een touwtje oid?
Tuin is wel aardig groen..HallonRubus schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:09:
Dit is blijkbaar een ding, lijkt me niet soepel afrollen, en je krijgt elke veeg wat jute mee? De zwarte tegels waren trouwens ook in de aanbieding ten tijde van de verbouwing, en het was al geen grote badkamer.
https://www.funda.nl/deta...-werelddreef-31/43736726/
[Afbeelding]
Het sisaltapijt is volgens mij ook nog origineelFriezin schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:02:
[...]
De benaming "villa" is gedevalueerd... naar 96m2.
Intrigerend inderdaad: een schaar die belangrijker is dan de ontbrekende handdoek.

Die schaar is om het pleepapier op lengte af te knippen. duh!
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Label A.
Twee woningen in wezen, dus wellicht kun je de andere verhuren
https://www.funda.nl/deta...z/huis-broek-19/43736132/
vroeger werden kranten gebruikt om het gat af te vegen. met een schaar knip je die makkelijk in stukken.Spherix schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:33:
Wat mij eigenlijk nog het meeste bezighield... Waar is die schaar op 't toilet voor?
dan bidden dat je geen papercut oploopt daar.
Veroordeel niet, verwonder u slechts

Een mengelmoes aan destijds best wel kostbare materialen, maar het moet wel je smaak zijn zeg....
https://www.funda.nl/deta...uis-grachtweg-1/89190724/
Wel weinig inspirend geheel

De tegelzetter heeft wel opgelet in de badkamer
paQ schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:16:
[...]
Het sisaltapijt is volgens mij ook nog origineel(intussen best duur spulletje)
Die schaar is om het pleepapier op lengte af te knippen. duh!
Ik las krantenpapier ergens:
Mijn oom (vrijgezel) en beppe woonden in een Waldhûske in Oudehorne (ja: vlak bij Lubach nu). Wc was plank met gat en stapels kranten.
Geen schaar: gewoon scheuren. (Scheurranden absorberen het best, sprak de ervaringsdeskundige).
2x per jaar ging de inhoud over het land.
Zo nu en dan vroeg een fietser of hij/zij van toilet gebruik mochten maken.
De gezichten van 2 leeftijdsgenoten (ik was 15 jaar toen ongeveer) toen ik ze naar het toilet bracht... 😂
ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen

Meer foto's: https://www.funda.nl/deta...s-mijlstraat-66/43690621/
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Mooi huis van buiten en zeker wat van te maken.-Jaap-io schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:05:
zeer statig pand!
[Afbeelding]
maar van binnen is het voor mijn gevoel een raar samenraapsel van stijlen, een soort georganiseerde choas ofzo....
Helaas keek ik ook naar de luchtfoto's...
Aan de ene kant van het perceel staan een groot aantal tuinbouw kasten waardoor je waarschijnlijk 's avonds veel lichtvervuiling hebt, aan de andere kant een industrie en overslag gebied.....
Jammer ook dat we die enorme schuur die er bij hoort niet van binnen mogen zien...Rudi01 schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:53:
[...]
Mooi huis van buiten en zeker wat van te maken.
Helaas keek ik ook naar de luchtfoto's...
Aan de ene kant van het perceel staan een groot aantal tuinbouw kasten waardoor je waarschijnlijk 's avonds veel lichtvervuiling hebt, aan de andere kant een industrie en overslag gebied.....

Verwijderd
dat is natuurlijk slechts jouw mening, hopelijk koopt iemand het die er gewoon een stuk bij aanbouwt,
wellicht mag het niet eens worden afgebroken, bescherm dorps gezicht ofzo. Hadden wij jaren geleden ook met een oud boerderijtje.
Een miljoen voor het huis en dan nog eens een ton voor de verbouwing, je moet het geld ook nog eens hebben.
Als je dan iets met karakter zoekt in Soest: https://www.funda.nl/deta...dhouderslaan-23/43728637/
Goedkoper, meer ruimte (grote woonkamer, keuken, 3 slaapkamers + slaapzolder), niet afgeleefd, meer op stand. Kost de helft per m2. Daarom, koekoek.
Kijk die tegeltjes. Jummie.

Signatures zijn voor boomers.
Verwijderd
en nieuwbouw is gratis?Maasluip schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:16:
Een miljoen voor het huis en dan nog eens een ton voor de verbouwing, je moet het geld ook nog eens hebben.
[Afbeelding]
Nieuwbouw is goedkoper dan een hele grote verbouwing.
blup
Nee, maar de prijs staat ook niet in verhouding tot wat je krijgt. Zo'n woning nieuw bouwen kost verre van een miljoen, zelfs niet met aankoop van de grond, en dan heb je ook nog eens een modern, goed geïsoleerd huis.
Signatures zijn voor boomers.
En maar de helft van de grond. En twee onder een kap i.p.v. vrijstaand. En 250 meter van een rioolwaterzuivering. Maakt dat het vooral anders is, maar voor sommige mensen niet beter.Maasluip schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:16:
Oh, ik zou het ook jammer vinden als het afgebroken zou worden, ik heb best wel een zwak voor wat oudere huizen, maar voor die prijs, wat is de markt? Gezin met één kind zou nog net passen, maar het is ook niets voor instappers. Dus eerder iets voor 40'ers waar de kinderen net van uit huis zijn. En op die leeftijd moet je eigenlijk al aan een "levensloopbestendig" woning gaan denken.
Als je dan iets met karakter zoekt in Soest: https://www.funda.nl/deta...dhouderslaan-23/43728637/
Goedkoper, meer ruimte (grote woonkamer, keuken, 3 slaapkamers + slaapzolder), niet afgeleefd, meer op stand. Kost de helft per m2. Daarom, koekoek.
(Ik ken wel wat stellen die de prioriteit leggen bij de grootte van de tuin. Die als stel helemaal geen behoefte hebben aan meer dan 100 m² woonoppervlak, maar wel gewoon leuk willen wonen. En liever zelf de woning goed energiezuinig maken dan een halfbakken opgeknapte woning kopen.)

Kan het wel waarderen dat ze dit gewoon lekker laten hangen zo.
https://www.funda.nl/deta...erenstraat-41-a/43767937/
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Oppassen dat je niet naar beneden dondert als je je deuren openzet.

Een variant op de "poop knife" wellicht?Friezin schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:02:
[...]
De benaming "villa" is gedevalueerd... naar 96m2.
Intrigerend inderdaad: een schaar die belangrijker is dan de ontbrekende handdoek.
https://www.reddit.com/r/MuseumOfReddit/s/nkr0iVekJm
Verwijderd
als iedereen zo dacht hadden we nu geen monumenten en andere mooie oude huizen meer, hup alles plat lekker modern.Maasluip schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:32:
[...]
, en dan heb je ook nog eens een modern, goed geïsoleerd huis.
niet iedereen wil in een modern 13 in een dozijn woning wonen, en zeker niet in zo'n nieuwbouw buurtje.
StarrFire schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:57:
Je mag wel oppassen dat je niet naar beneden dondert als je thuis zit te werken.
[Afbeelding]
(Ik quote beiden even, zodat deze reactie aan het juiste huis gekoppeld wordt

Daar wilde iemand koste wat kost voor een raam zitten.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik snap denk ik wel waarom de schuur niet van binnen te zien is.Fiber schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:08:
[...]
Jammer ook dat we die enorme schuur die er bij hoort niet van binnen mogen zien...![]()
[Afbeelding]
Een megaschuur op het Brabantse platteland direct naast een aantal kassen en een havenoverslag. Ik zie commerciële mogelijkheden.
Dat kan ik wel waarderen. Ik heb wel eens gedacht of dat niet een veel leukere manier zou zijn om een rijtje woningen met slechte gevel- en glasisolatie energiezuiniger te maken. Al kost zo'n serre ook een flinke zak geld, je hebt er ook meteen een stuk woonkwaliteit bij.
Hm, kennen wij elkaar dan?Rubbergrover1 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:17:
[...]
(Ik ken wel wat stellen die de prioriteit leggen bij de grootte van de tuin. Die als stel helemaal geen behoefte hebben aan meer dan 100 m² woonoppervlak, maar wel gewoon leuk willen wonen. En liever zelf de woning goed energiezuinig maken dan een halfbakken opgeknapte woning kopen.)
Ik heb veel Duitse familie, maar zo'n interieur kan ik onmogelijk Duits noemen.
Ze hebben niet eens een hoekbank bij de eettafel (wij wel
Wel een bewoner met kennis van de betere kunst!Fiber schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:14:
Dit huis doet mij qua inrichting vooral aan een (ouderwets) luxe hotel denken...:
Meer foto's: https://www.funda.nl/deta...s-mijlstraat-66/43690621/
:strip_exif()/f/image/r2mEjfiwXHEg3XaGZxJ917yb.png?f=user_large)
Laat ik het zo zeggen:HvdBent schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 18:26:
[...]
Ik heb veel Duitse familie, maar zo'n interieur kan ik onmogelijk Duits noemen.
Ze hebben niet eens een hoekbank bij de eettafel (wij wel)
Als ik bij Duitse huizen te koop kijk, dan is het veel gepolijst plavuis, beuken, pastel geel en blauw.
Is 'ie echt?Prisma16 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:09:
[...]
Wel een bewoner met kennis van de betere kunst!
[Afbeelding]
Waarom vind je dit vreemd? Zo lijkt je woning een stuk groter maar je weet, schijn bedriegt
:strip_exif()/f/image/Qo8JyqPjgGYOtnqLY2QBniCB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dXwO1fvTSEJU9jXyVzvWyhdC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8YSlx5OSeCm6imUfmZBKs9UO.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.funda.nl/deta...rparkstraat-329/43737611/
Tijdens het kerstdiner met je schoonouders, lekker in bad
Veranda staat hier nu 3 jaar, scheelt 1/3e gasverbruik.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:29:
[...]
Dat kan ik wel waarderen. Ik heb wel eens gedacht of dat niet een veel leukere manier zou zijn om een rijtje woningen met slechte gevel- en glasisolatie energiezuiniger te maken. Al kost zo'n serre ook een flinke zak geld, je hebt er ook meteen een stuk woonkwaliteit bij.
Buiten 5 graden en zonnig, veranda 35 graden...
Ik zoek nu nog een manier om die warmte makkelijker binnen te krijgen (en te verdelen) zonder de deur open te hoeven zetten.
Ik verdien de veranda er niet mee terug, maar had het effect van tevoren überhaupt niet bedacht.
Die tegels zijn absoluut niet mijn smaak, maar je zou toch de doodstraf er op moeten zetten als je die er af gaat halen.Maasluip schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:16:
Oh, ik zou het ook jammer vinden als het afgebroken zou worden, ik heb best wel een zwak voor wat oudere huizen, maar voor die prijs, wat is de markt? Gezin met één kind zou nog net passen, maar het is ook niets voor instappers. Dus eerder iets voor 40'ers waar de kinderen net van uit huis zijn. En op die leeftijd moet je eigenlijk al aan een "levensloopbestendig" woning gaan denken.
[Afbeelding]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Hoe dan. Hoe langer ik kijk en er over nadenk hoe meer vragen er opkomen.terror-oehoe schreef op woensdag 4 december 2024 @ 00:06:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/deta...rparkstraat-329/43737611/
Tijdens het kerstdiner met je schoonouders, lekker in bad
In studentenhuizen werd de badkuip van de gemeenschappelijke badkamer tijdens feestjes gebruikt om het bier koud te houden. Wellicht is dit hiervan de upmarket versie?toekie schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:14:
[...]
Hoe dan. Hoe langer ik kijk en er over nadenk hoe meer vragen er opkomen.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Nou...toekie schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:14:
[...]
Hoe dan. Hoe langer ik kijk en er over nadenk hoe meer vragen er opkomen.
Ik wil een bad
Ja maar dat past niet in de badkamer
Maar ik wil een bad
Ja maar dat past niet in de badkamer
Maar ik wil een bad
Lang verhaal kort: een bad in je huiskamer
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Het huis dat ik zojuist zag ziet waarschijnlijk in het echt geen buurhuizen en wel bos, maar toch zag iemand nog mogelijkheden om de foto's kunstmatig nog wat op te leuken, waarschijnlijk met een "uncanny valley"-filter:

Terwijl het imho een prima huis is, maar ik ben dan ook een kind van de jaren 70

https://www.funda.nl/deta...ter-postlaan-13/43750047/

Creepy huis in (voor mij) middle of nowhere. maar schijnt een voormalig Douane huisje te zijn (hence de locatie bij de grens? )

opleuken ... dit ziet eruit als platgegooid en nieuw gebouwd.migchiell schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:41:
Onlangs postte ik over een makelaar die op een foto van een huis een zooitje buren en een sloot had weggeshopt, en daarvoor een mooi bos in de plaats had gezet.
Het huis dat ik zojuist zag ziet waarschijnlijk in het echt geen buurhuizen en wel bos, maar toch zag iemand nog mogelijkheden om de foto's kunstmatig nog wat op te leuken, waarschijnlijk met een "uncanny valley"-filter:
Dat is niet helemaal eerlijk. Het gaat om eenmigchiell schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:41:
Onlangs postte ik over een makelaar die op een foto van een huis een zooitje buren en een sloot had weggeshopt, en daarvoor een mooi bos in de plaats had gezet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Terwijl het imho een prima huis is, maar ik ben dan ook een kind van de jaren 70![]()
[Afbeelding]
En volgens mij is het ontwerp van Architectenbureau Van Manen, toevallig ook gevestigd in de buurt van en strandVER-NIEUWBOUW PLAN.
Dit soort huizen zouden moeten worden beschermd tegen dit soort ver/herbouwingenmigchiell schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:41:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Terwijl het imho een prima huis is, maar ik ben dan ook een kind van de jaren 70![]()
[Afbeelding]
Das wel een stap(je) voorbij 'kunstmatig opleuken, imho. Ze hebben bijna er een compleet ander pand van gemaakt. Je moet het bestaande pand bijna tot de fundering slopen wil je er wat er op de impressies staat van kunnen maken.migchiell schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:41:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eens maar zoals ook hier bij velen de gangbare mening is: alles wat ouder is dan 20 jaar platgooien want anders haal je geen Rc van 6+indifined1 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:02:
[...]
Dit soort huizen zouden moeten worden beschermd tegen dit soort ver/herbouwingen
Het is vooral de combinatie van hevige mist en stralende zonneschijn, aangevuld met nogal uncanny kinderen en ganzen die me opviel aan de illustratiesS.J.Onnie schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:02:
[...]
Dat is niet helemaal eerlijk. Het gaat om een
[...]
En volgens mij is het ontwerp van Architectenbureau Van Manen, toevallig ook gevestigd in de buurt van en strand
En toch is het niet wat je koopt, als je wilt wat er op het plaatje staat mag je daar volgens de beschrijving nog eens 8 ton bij op tellen. (en reken maar dat die begroting bij de eerste scheet omhoog gaat)S.J.Onnie schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:02:
[...]
Dat is niet helemaal eerlijk. Het gaat om een
[...]
Gezien de prijs en locatie denk ik niet dat het voor de geïnteresseerde echt uit zal maken. Maar in globale zin ben ik wel van menig dat makelaars de boel meer en meer gaan neppen om wat te verkopen. En dat is denk ik waar @migchiell een beetje op doelt.
Jemig, wat een immense 2-onder-1 kap woning is dat, die woning is zo lang dat het tot in Duitsland doorlooptMillie-ano schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:41:
Mr. Dutroux.. is that you ? https://www.funda.nl/deta...3-a/89193729/media/foto/1
[Afbeelding]
Creepy huis in (voor mij) middle of nowhere. maar schijnt een voormalig Douane huisje te zijn (hence de locatie bij de grens? )
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/deta...selbergstrae-25/89116935/
Kijk, ik snap heel goed dat een verkoopmakelaar zijn best doet om het huis dat ie wil verkopen zo mooi mogelijk voor te stellen. Dat is namelijk zijn taak. Dus hij wil dat het er op foto's zo mooi mogelijk uit ziet. Heb zelf ook wel eens foto's laten maken voor verkoop van mijn huis, sowieso ruim je dan je huis op zoals je nog nooit eerder gedaan hebt, en ik denk dat elke professionele fotograaf zijn foto's in enige mate nabewerkt. Dat zou je al neppen kunnen noemen, maar imho niet erg als de foto nog wel recht doet aan de werkelijkheid.Ischium schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:18:
[...]
En toch is het niet wat je koopt, als je wilt wat er op het plaatje staat mag je daar volgens de beschrijving nog eens 8 ton bij op tellen. (en reken maar dat die begroting bij de eerste scheet omhoog gaat)
Gezien de prijs en locatie denk ik niet dat het voor de geïnteresseerde echt uit zal maken. Maar in globale zin ben ik wel van menig dat makelaars de boel meer en meer gaan neppen om wat te verkopen. En dat is denk ik waar @migchiell een beetje op doelt.
Wat ik opmerkelijk vind is als het er té dik bovenop ligt, en dat mag ik graag met jullie delen
Ook het taalgebruik van makelaars is voor mij een bron van vermaak en ergernis, vaak om dezelfde gevallen. Ik vind het wel leuk als een makelaar over een ruïne durft te zeggen "biedt alle ruimte om het huis naar eigen smaak in te richten" want ja, dat is wel waar, en ik bewonder de durf en de taalkundige creativiteit die erachter zit.
Bij deze foto's ging het me niet eens om het huis zelf maar om de lucht en de bomen er omheen.
Aannemer: en voor verlichting dus spotjes, weet je al hoeveel je er ongeveer zou willen en waar?mountaink schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:54:
Bewoner staat graag in de spotlight:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/deta...shoornseweg-150/43737127/
Klant: yes.
van

naar

vraag mij toch echt af welke maat die keukenkastjes hebben... volgens mij geen standaar maat
verder niet bijzonder
https://www.funda.nl/deta...nsteinstraat-24/43772976/
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Millie-ano schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:41:
Mr. Dutroux.. is that you ? https://www.funda.nl/deta...3-a/89193729/media/foto/1
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het huis staat dan ook IN Duitsland: "Bijzonderheden De woning staat in Duitsland aan de grens."FabianGTI schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:34:
[...]
Jemig, wat een immense 2-onder-1 kap woning is dat, die woning is zo lang dat het tot in Duitsland doorloopt:
https://www.funda.nl/deta...selbergstrae-25/89116935/
LG Therma V HM091MR.U44
Die is wel een meldingkje waard, dat is gewoon kopersbedrog.-Jaap-io schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:24:
toch weer een bijzondere design voorstel
van
[Afbeelding]
naar
[Afbeelding]
vraag mij toch echt af welke maat die keukenkastjes hebben... volgens mij geen standaar maat
verder niet bijzonder
hij is al verkocht onder voorbehoud, dus geen idee of dat nog zin heeftsebastiaan89 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:27:
[...]
Die is wel een meldingkje waard, dat is gewoon kopersbedrog.
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Hoezo jaren 70? Er zitten gewoon delfts blauwe tegels naast de haard...migchiell schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:41:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Jep.. gelukkig is er nog wel altijd een groot gat tussen de echte werkelijkheid en de tweakers werkelijkheid 😉S.J.Onnie schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:03:
[...]
Eens maar zoals ook hier bij velen de gangbare mening is: alles wat ouder is dan 20 jaar platgooien want anders haal je geen Rc van 6+
hmm ik mis ook een stukje muur aan de rechterkant in de illustratie..-Jaap-io schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:24:
toch weer een bijzondere design voorstel
van
[Afbeelding]
naar
[Afbeelding]
verder niet bijzonder
Creatief
Naast de keuken zit een ruimte 'kast'. Die zou je weg kunnen halen door een muurtje te brekensebastiaan89 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:27:
[...]
Eens, maar op de overzichtrender (foto 3) staat de muur voor die kast er nog gewoon. Is inderdaad niet helemaal zwart wit, maar zeker de vergelijking tussen foto 5 en 6 is mi toch misleidend. Ik heb het niet nagemeten maar dat lijkt een groter raam te zijn, en de kastjes onder de gootsteen worden ook wel erg smal als ze dezelfde ruimte innemen op de render als op de foto van de huidige situatie. Ook word het aanrechtblad 20 centimeter lager om een ruimtelijk beeld te creëren, maar kunnen er dan nog maar weinig mensen ergonomisch op koken.jeroenkb schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:39:
[...]
Naast de keuken zit een ruimte 'kast'. Die zou je weg kunnen halen door een muurtje te breken
Ook als je kijkt naar de bovenkastjes, dat zijn er 7 * 60 cm is normaliter 4,2 meter breed. De huidige keuken en inbouwkast zijn samen 4,19 meter breed volgens de plattegrond en op de render word dan de suggestie gewekt dat er nog een volle hoogte kast naast de keuken staat. Dit past gewoon niet.

[ Voor 16% gewijzigd door sebastiaan89 op 04-12-2024 15:48 ]
ik ben vooral benieuwd hoeveel televisies als slachtoffer zijn geworden van op het muurtje staan en de zitkuil er achter.Pikoe schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:33:
[...]
Hoezo jaren 70? Er zitten gewoon delfts blauwe tegels naast de haard...
[Afbeelding]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Met hoofdletters brullen: WIE WIL WONEN IN EEN GROENE OMGEVING EN AAN DE RAND VAN DE DUINEN EN HET STRAND,.... IN EEN MODERNE VRIJSTAANDE VILLA DIE VOLLEDIG VERDUURZAAMD IS,....migchiell schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:41:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En dan verderop: Energielabel G 🤦🏻♀️
ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen
Hoezo? Dat is een op maat gemaakte keuken, een render.sebastiaan89 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:27:
[...]
Er zitten plattegronden bij waar je de echte maar kan zien.
De makelaar schrijft ook:Friezin schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:39:
[...]
Met hoofdletters brullen: WIE WIL WONEN IN EEN GROENE OMGEVING EN AAN DE RAND VAN DE DUINEN EN HET STRAND,.... IN EEN MODERNE VRIJSTAANDE VILLA DIE VOLLEDIG VERDUURZAAMD IS,....
De villa verdient echter een liefdevolle update waarna er duurzaam en in alle moderne luxe en rust gewoond kan gaan worden.
Dat duurzaam maken zul je dus al koper moeten doen.
Ja duh, pas NA het uitvouwen van de tekstdeejeebv schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:12:
[...]
De makelaar schrijft ook:
De villa verdient echter een liefdevolle update waarna er duurzaam en in alle moderne luxe en rust gewoond kan gaan worden.
Dat duurzaam maken zul je dus al koper moeten doen.
Kun je nagaan wat voor label er vóór die verduurzaming op zatFriezin schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:39:
[...]
Met hoofdletters brullen: WIE WIL WONEN IN EEN GROENE OMGEVING EN AAN DE RAND VAN DE DUINEN EN HET STRAND,.... IN EEN MODERNE VRIJSTAANDE VILLA DIE VOLLEDIG VERDUURZAAMD IS,....
Een stuk groter dan je zou denken:

https://www.funda.nl/deta...aadhuisplein-12/43738153/
Een stuk minder oud dan ik dacht:

https://www.funda.nl/deta...n-jacobalaan-21/43730700/
Mwoah, er zijn best een paar dingen die verraden dat dit nooit een heel oud pand is.Fiber schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:49:
Een stuk minder oud dan ik dacht:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/deta...n-jacobalaan-21/43730700/
Misschien wel het handigst is de doorvalbeveiliging bij de dakkapellen.
Zeker, het heeft wat mij betreft wel modern-monument potentieel. Er is helaas al een hoop van zijn werk gesloopt, En ik denk dat het niet lang duurt voordat er een algemene herwaardering van dit soort gebouwen komt. Als die bouwwerken dan nog staan, tenminste...indifined1 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:02:
[...]
Dit soort huizen zouden moeten worden beschermd tegen dit soort ver/herbouwingen
Ik snap wel dat de architect voorsorteert op het slopen van dit lelijke huis. Een bungalow is zoals ze hebben geschetst een prima vervanging.migchiell schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:41:
[Afbeelding]
De Rijksdienst is druk met het promoten van Post65 Erfgoed, de naam zegt het al. We gaan naar nieuwere dingen kijken.Rubbergrover1 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:37:
[...]
Zeker, het heeft wat mij betreft wel modern-monument potentieel. Er is helaas al een hoop van zijn werk gesloopt, En ik denk dat het niet lang duurt voordat er een algemene herwaardering van dit soort gebouwen komt. Als die bouwwerken dan nog staan, tenminste...
Grootste weggever dat dit soort panden nieuw zijn vind ik altijd dat de voordeur op straatniveau ligt en dat er niet een paar treden zijn naar de voordeur.Aardappel schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:03:
[...]
Mwoah, er zijn best een paar dingen die verraden dat dit nooit een heel oud pand is.
Misschien wel het handigst is de doorvalbeveiliging bij de dakkapellen.
Het huis kost 1,7M, volledig verduurzaamd is NA de reeds geplande verbouwing van 800k...Friezin schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:39:
2,5M voor een modern huis in Wassenaar, is dat duur of 'goedkoop'?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Die wijnkelder is ook JummieMaasluip schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:16:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In originele jaren 80 stijl!?
:strip_exif()/f/image/RN9CoRS6gchdCBIcJlhVbuuX.jpg?f=fotoalbum_large)
Bijzondere plaatsing van de oven/magnetron zo aan de muur bij de deur. Er was nog een plekje in de bijkeuken.
Iemand een idee wat er bovenop staat?
Wel handig dat alle slaapkamers een eigen wastafel hebben. Lijkt me heerlijk.
Volgens mij een zaklamp.W13k3 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 19:55:
https://www.funda.nl/deta...is-kerkegaard-7/43706963/
[Afbeelding]
Wasbak in elke slaapkamer was vroeger heel normaal en super praktisch voor allerlei situaties die jullie vast zelf ook kunnen bedenken.W13k3 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 19:55:
https://www.funda.nl/deta...is-kerkegaard-7/43706963/
In originele jaren 80 stijl!?
[Afbeelding]
Bijzondere plaatsing van de oven/magnetron zo aan de muur bij de deur. Er was nog een plekje in de bijkeuken.
Wel handig dat alle slaapkamers een eigen wastafel hebben. Lijkt me heerlijk.
https://www.funda.nl/deta...is-holtlaan-239/43731357/
maar dit was zelfs voor mij echt nieuw:

een glazen pui bij de keuken aan de voorkant(!) van het huis.
En nou niet omdat het zo'n mooi uitzicht heeft.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
ja, was als student ook ideaal. Alles kon er doorNo Hands schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:31:
[...]
Wasbak in elke slaapkamer was vroeger heel normaal en super praktisch voor allerlei situaties die jullie vast zelf ook kunnen bedenken.

Grote zaklampW13k3 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 19:55:
An unbreakable toy is useful to break other toys
Zat er net ook naar te kijken. Vroeg me zelfs af of er wel glas in zat. Lijkt me echt levensgevaarlijk, je loopt er zo doorheen/tegenaan als je even niet oplet.ArthurMorgan schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:38:
Huisje in Emmen weer, 150.000
https://www.funda.nl/deta...is-holtlaan-239/43731357/
maar dit was zelfs voor mij echt nieuw:
[Afbeelding]
een glazen pui bij de keuken aan de voorkant(!) van het huis.
En nou niet omdat het zo'n mooi uitzicht heeft.
[Afbeelding]

(En op die van jou van de lamp.)
[ Voor 14% gewijzigd door ArthurMorgan op 05-12-2024 21:07 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
En dat wordt pas duidelijk NA openklappen beschrijving.hoevenpe schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:18:
[...]
Het huis kost 1,7M, volledig verduurzaamd is NA de reeds geplande verbouwing van 800k...
2,5M voor een modern huis in Wassenaar, is dat duur of 'goedkoop'?
Ik wil niet naar Wassenaar, dus €1 is al te duur
Was het eerste in mijn huis wat verdween op de slaapkamerNo Hands schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:31:
[...]
Wasbak in elke slaapkamer was vroeger heel normaal en super praktisch voor allerlei situaties die jullie vast zelf ook kunnen bedenken.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Al zat hij er wel erg onhandig... en de ruzie om de badkamer fase gaat ook wel weer voorbij.
:strip_exif()/f/image/S2bQoN0USbNITb7ywEeqsioU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik moest toch 2 keer kijken “wie” er aan tafel zat, interessante inrichting..
https://www.funda.nl/deta...l/huis-haspel-4/43730339/
Een mechanische ventilatie kun je ervoor gebruiken als luchtverplaatser (veranda uit - woonkamer in. Of een ander soort fan tussen de ruimtes zoals een buisventilatormitsumark schreef op woensdag 4 december 2024 @ 00:25:
[...]
Veranda staat hier nu 3 jaar, scheelt 1/3e gasverbruik.
Buiten 5 graden en zonnig, veranda 35 graden...
Ik zoek nu nog een manier om die warmte makkelijker binnen te krijgen (en te verdelen) zonder de deur open te hoeven zetten.
Ik verdien de veranda er niet mee terug, maar had het effect van tevoren überhaupt niet bedacht.
[ Voor 5% gewijzigd door Barre_Code op 05-12-2024 22:39 ]
:strip_exif()/f/image/t3dYPrnfTn7IFJeL1FnUmn3c.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.funda.nl/deta...-nerudastraat-6/43731226/
But what? Stom dat ze de zin niet afmaken.elknic schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 07:11:
Ik ben echt allergisch voor spreuken in huis. Maar deze kan ik wel waarderen.
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/deta...-nerudastraat-6/43731226/
Dat is het punt waarop de (nu ex) partner ingreep bij het maken van die tekst. Daarom staat het huis ook te kooprens-br schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:24:
[...]
But what? Stom dat ze de zin niet afmaken.
Daarom heb ik een huis gekocht met wastafels, en wel 3 doucheruimtesW13k3 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:56:
Ik heb pubers in huis. Ik heb ook de extra wastafel laten weghalen en die zou ik nu maar wat graag terug hebben.
Al zat hij er wel erg onhandig... en de ruzie om de badkamer fase gaat ook wel weer voorbij.
Betrap de makelaar:Kalentum schreef op maandag 1 januari 2024 @ 19:21:
Ik dacht even, wat koop je nou? Hoort dat zwembad bij een ander huis?
[Afbeelding]
Maar nee, het zit er bij. plus een tennisbaan en een weiland.
[Afbeelding]
En een kroeg
[Afbeelding]
Ik snap die kroeg ook wel, alternatief is in de woonkamer zitten:
[Afbeelding]
Maar ja over smaak valt niet te twisten.
Meer moois op https://www.funda.nl/koop...uis-42346283-molendijk-6/
Sep 2024: te koop
Vraagprijs €1.725.000
Jun 2024: te koop
Vraagprijs €1.725.000
Apr 2024: verkocht
Mar 2024: onder bod
Feb 2024: te koop
Vraagprijs €1.725.000
Feb 2024:Verkocht
Dec 2023: te koop
Vraagprijs €1.725.000
Als je zo onoplettend bent dat je denkt dat je daar gewoon door kunt lopen verdien je een pijnlijke neus. En HR+ of hoger loop je daar echt niet zo even doorheen.Fiber schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:55:
[...]
Lijkt me echt levensgevaarlijk, je loopt er zo doorheen/tegenaan als je even niet oplet.
This too shall pass
Dit topic is gesloten.
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.