@Skywalker27 Gefeliciteerd! Ik vind het ook een erg leuk huis, mooie locatie en kavel. Dit is ook in hele grove lijnen wat wij begin dit jaar gekocht hebben, waarbij als we deze tegen zouden zijn gekomen hem wel zouden moeten laten schieten, want maar 2 slaapkamers en als je er 4 nodig hebt is deze bovenverdieping iets te krap. Maar leuk dat het voor jullie zo uitkomt en de verbouwingsplannen klinken leuk! Wordt dat nog een eigen topic om ons op de hoogte te houden?
nu snap ik hem, gefeliciteerd, lijkt me inderdaad een prachtige plek!Skywalker27 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:24:
yep heb ik net in de vakantie gehoord. De minister van financiën had hem opgepikt tijdens de rit van het werk naar huis. We waren bezig met verbouwing voorbereiden en in een week was het rond dus eigenlijk wou ik hem plaatsen maar je als je een bod hebt gedaan is dat niet zo handig.
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
@Skywalker27
/f/image/VF1BXF4iGASNWqnUNdeaU2ba.png?f=fotoalbum_large)
Ga je hier nog problemen mee krijgen? Een deel van je toekomstige woning staat op andermans grond lijkt het.
/f/image/VF1BXF4iGASNWqnUNdeaU2ba.png?f=fotoalbum_large)
Ga je hier nog problemen mee krijgen? Een deel van je toekomstige woning staat op andermans grond lijkt het.
ZekersCrystalViriS schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:32:
[...]
Toe maar ! Gefeliciteerd! Vind het ook wel een mooi huis. Star Wars man-cave?
Nee dat gedeelte gaat er af en hier in oosten is men wat gemoedelijker en de huizen staan ver uit elkaar met veel bossen er tussen dus ik verwacht geen problemen.vormulier schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:58:
@Skywalker27
[Afbeelding]
Dat kan zeker, wordt wel een wat langer project want ik werk graag in gedeeltes en dan helemaal afmaken. Geen zin om in mijn man is prutser te komen. Betreft de slaapkamers zijn er straks boven 3, in het souterrain 1 en dan 2 badkamers.MooDyBLueS schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:37:
@Skywalker27 Gefeliciteerd! Ik vind het ook een erg leuk huis, mooie locatie en kavel. Dit is ook in hele grove lijnen wat wij begin dit jaar gekocht hebben, waarbij als we deze tegen zouden zijn gekomen hem wel zouden moeten laten schieten, want maar 2 slaapkamers en als je er 4 nodig hebt is deze bovenverdieping iets te krap. Maar leuk dat het voor jullie zo uitkomt en de verbouwingsplannen klinken leuk! Wordt dat nog een eigen topic om ons op de hoogte te houden?
Klopt dat hebben we grondig laten checken wij zien elke dag de stutten bij bepaalde huizen langs het kanaal en het huis er naast heeft net de hele fundering laten fixen.W13k3 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:37:
Gefeliciteerd!!!
Off topic maar heb je goed gekeken naar eventuele tekenen van funderingsproblemen?
Mijn partner heeft een huis enkele km verder aan hetzelfde kanaal er om laten schieten. Prachtig huis - de volledige onderverdieping was een garage - maar je zag op meerdere plekken scheuren en klemmende deuren.
Misschien kom je gewoon uit de regio en ben je bekend met de problematiek rond het kanaal.
Het is wel zo ongeveer wat wij in de toekomst zullen zoeken. Partners wens is een grote garage met iets erbij waar je in kunt wonen. Ik woon graag aan het water en werk in die buurt.
De onderliggende oorzaak is dat op sommige plekken de huizen op het veen staan ipv op de zandgrond. En bij het aanpakken van het kanaal is het veen afgesloten van het water en dat is gaan inklinken. Echt schrijnende gevallen hier in Vroomshoop en Daarlerveen. Dus we hebben een bouwkundig rapport laten opmaken met een focus op de fundering en bodem. Kost wat maar dan heb je toch wat zekerheid tot op bepaalde hoogte. En ja het is geen 100% garantie natuurlijk maar dit gaat hier overla spelen omdat hier in Twente Vitens meer water mag gaan oppompen waardoor het water peil waarschijnlijk 1 meter kan gaan zakken in droge periodes. En dat speelt op dit moment in heel veel gebieden.
[ Voor 122% gewijzigd door Skywalker27 op 19-08-2024 10:19 . Reden: antwoord toegevoegd ]
Leuk om te volgen, die mancave en hoe je omgaat met de fundering. Misschien idee voor een eigen topic?Skywalker27 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:59:
[...]
Zekers
[...]
Nee dat gedeelte gaat er af en hier in oosten is men wat gemoedelijker en de huizen staan ver uit elkaar met veel bossen er tussen dus ik verwacht geen problemen.
[...]
Dat kan zeker, wordt wel een wat langer project want ik werk graag in gedeeltes en dan helemaal afmaken. Geen zin om in mijn man is prutser te komen.
[...]
Klopt dat hebben we grondig laten checken wij zien elke dag de stutten bij bepaalde huizen langs het kanaal en het huis er naast heeft net de hele fundering laten fixen.
De onderliggende oorzaak is dat op sommige plekken de huizen op het veen staan ipv op de zandgrond. En bij het aanpakken van het kanaal is het veen afgesloten van het water en dat is gaan inklinken. Echt schrijnende gevallen hier in Vroomshoop en Daarlerveen. Dus we hebben een bouwkundig rapport laten opmaken met een focus op de fundering en bodem. Kost wat maar dan heb je toch wat zekerheid tot op bepaalde hoogte. En ja het is geen 100% garantie natuurlijk maar dit gaat hier overla spelen omdat hier in Twente Vitens meer water mag gaan oppompen waardoor het water peil waarschijnlijk 1 meter kan gaan zakken in droge periodes. En dat speelt op dit moment in heel veel gebieden.
Wat zal ik er van zeggen. Geen al te gekke dingen, je moet er even door maar wel ruimte.
https://www.funda.nl/deta...andtangerweg-62/43687000/
:strip_exif()/f/image/qH8S9CT98Zbr8NIQnHn6oet3.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 94% gewijzigd door willem9503 op 19-08-2024 14:18 ]
Maar je woont alsnog in Musselwillem9503 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:05:
Wat zal ik er van zeggen. Geen al te gekke dingen, je moet er even door maar wel ruimte.

Ik kom uit die omgeving, ik mag dit afkraken vind ik
This too shall pass
je kunt niet alles hebben natuurlijk....Sharky schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:11:
[...]
Maar je woont alsnog in Mussel![]()
Ik wil er ook niet veel over zeggen behalve dan dat een foto van de advertentie bijvoegen het topic wel wat gezelliger maakt.willem9503 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:05:
Veroordeel niet, verwonder u slechts
ik ken dit huis op de foto? lijkt op een huis dat vorig jaar in het nieuws is geweest of iets dergelijks.willem9503 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:05:
Precies dit. Er is een boel gedoe met funderingen bij huizen aan dit kanaal.
Maar los daarvan, gefeliciteerd!
Maar los daarvan, gefeliciteerd!
M'n oom en tante woonden in Pekela, das ook zoietsSharky schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:11:
[...]
Maar je woont alsnog in Mussel![]()
Die hele regio rij ik het liefst omheen, alleen Sellingen is nog wel mooi, maar eromheen, tja, Ter Apel natuurlijk, Stadsk'naol, Veendam, nee...
Wel apart trouwens, die hele strook vind ik echt kak, maar rij je een dik kwartier Drenthe in richting Schoonloo zeg maar, is het opeens heel mooi voor mijn gevoel.
De huizenprijzen schieten dan ook opeens omhoog, maakt niet uit in welk dorpje. In heel Drenthe kan je volgens mij nog maar 1 huis onder de 2 ton krijgen ofzo.
Edit: ja die verzakte woning in Emmer-Compascuum, waar de hele fundering en alles aan gedaan moet worden, de rest zit je met k.k. dik over de 200K.
oh nee bij jou @Sharky in de buurt kan je nog een aftandse rijtjeswoning krijgen voor 175K
[ Voor 66% gewijzigd door JDx op 19-08-2024 12:47 ]
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Ik zal bovenstaande woning uit de edit dan even toelichten om het ontopic te houden.twain4me schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:50:
[modbreak] uit de topic warning:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic [/]
Netjes aangelegde leidingen

Wat was dit voor hok, was (de keuken) idd denk ik ja

Eigentijdse vloer

Ruime badkamer (wederom met prachtig aangelegde leidingen)

https://www.funda.nl/deta...het-kinholt-565/43688441/
Dit kan je nog krijgen in Drenthe als je 200K op zak hebt
*knip*
[ Voor 108% gewijzigd door twain4me op 19-08-2024 13:22 . Reden: offtopic / negeren modbreak ]
If I agreed with you, we'd both be wrong.
In de jaren 70 en ver erna was dit met die leidingen gewoon normaal, zit in alle huizen zo. Nu willen we dat allemaal in muren en vloeren.JDx schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:54:
[...]
Ik zal bovenstaande woning uit de edit dan even toelichten om het ontopic te houden.
Netjes aangelegde leidingen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat was dit voor hok, was (de keuken) idd denk ik ja
[Afbeelding]
Eigentijdse vloer
[Afbeelding]
Ruime badkamer (wederom met prachtig aangelegde leidingen)
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/deta...het-kinholt-565/43688441/
Dit kan je nog krijgen in Drenthe als je 200K op zak hebt
en dat gaat goed zolang er niets lekt...No Hands schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:31:
[...]
In de jaren 70 en ver erna was dit met die leidingen gewoon normaal, zit in alle huizen zo. Nu willen we dat allemaal in muren en vloeren.
En als het lekt zie je dat direct. Met de leidingen in de muren en de vloeren ontdek je een lek pas als er (veel) schade is.
Kortom, technisch gezien heeft dit mijn voorkeur!
:strip_exif()/f/image/v3hvXjVVcCmoQ1sLcdZQxkA3.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door Prisma16 op 19-08-2024 16:56 ]
Ik woon er vlak bij in eenzelfde huis, maar hier is het wel wat netter gedaan.No Hands schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:31:
[...]
In de jaren 70 en ver erna was dit met die leidingen gewoon normaal, zit in alle huizen zo. Nu willen we dat allemaal in muren en vloeren.
Deze huizen hadden allemaal geen CV in 1967, die heeft iedereen er zelf in gemaakt. Elk huis anders, bij mij is ook elke radiator boven anders.
[ Voor 6% gewijzigd door JDx op 19-08-2024 16:14 ]
Kwam van de week deze tegen:
https://www.funda.nl/deta...uis-vaart-nz-82/89055837/
Een echt klassieke woonboerderij uit 1868 die afgaande op de foto's voor zo'n huis nog echt goed onderhouden is ook. Groot ook, ruim kavel en voor een hele scherpe prijs: 275k, wel bieden vanaf en klaarblijkelijk is het qua animo al vol.
Enige is natuurlijk dat het bijna elke vorm van isolatie ontbeert. Wel is te zien dat er dakpannen op liggen, wat voor die tijd ongebruikelijk was en aangezien in de tekst vermeld staat dat er dakisolatie in zit, zal dit in de afgelopen paar decennia gebeurd zijn.

Karakteristieke raampjes:

Mozaïek (zelfgemaakt?) op de muur en een afzuigkap wat zo te zien uit de jaren 50/60 lijkt te komen:

Maar ook in die laatste foto zie je gewoon de goed onderhouden houten kozijnen (die overigens vast niet uit 1868 stammen).
Hier is de metselaar creatief bezig geweest, een stuk mooier dan een IKEA Kallax op je muur
:

Gave trap:

En zo is er nog wel meer te ontdekken, zie de link bovenaan.
Een echt klassieke woonboerderij uit 1868 die afgaande op de foto's voor zo'n huis nog echt goed onderhouden is ook. Groot ook, ruim kavel en voor een hele scherpe prijs: 275k, wel bieden vanaf en klaarblijkelijk is het qua animo al vol.
Enige is natuurlijk dat het bijna elke vorm van isolatie ontbeert. Wel is te zien dat er dakpannen op liggen, wat voor die tijd ongebruikelijk was en aangezien in de tekst vermeld staat dat er dakisolatie in zit, zal dit in de afgelopen paar decennia gebeurd zijn.

Mozaïek (zelfgemaakt?) op de muur en een afzuigkap wat zo te zien uit de jaren 50/60 lijkt te komen:

Maar ook in die laatste foto zie je gewoon de goed onderhouden houten kozijnen (die overigens vast niet uit 1868 stammen).
Hier is de metselaar creatief bezig geweest, een stuk mooier dan een IKEA Kallax op je muur

Gave trap:

Als ik ooit mijn huis wil verkopen ga ik naar deze makelaar, wat een tactisch geplaatste woning. Verder is het huis zelf niet zo heel bijzonder.
Enige huis tussen de 250K en 300K, de paar huizen onder de 250K zijn niet veel soeps. Hele strakke woning, hele nette mensen, ondanks allerlei apparatuur zie je bijna geen kabels, mooie foto's op een mooie dag, 1 dag op Funda en meteen al "dreigen" met open dagen over een week. Die gaat vandaag nog biedingen krijgen.

https://www.funda.nl/deta...vordenstraat-43/89055908/
Enige huis tussen de 250K en 300K, de paar huizen onder de 250K zijn niet veel soeps. Hele strakke woning, hele nette mensen, ondanks allerlei apparatuur zie je bijna geen kabels, mooie foto's op een mooie dag, 1 dag op Funda en meteen al "dreigen" met open dagen over een week. Die gaat vandaag nog biedingen krijgen.

De muren zijn mogelijk van binnen geïsoleerd? Die stalramen zien eruit alsof je in een kasteel woont. In de keuken lijkt de dikte van de muur wel normaal.MooDyBLueS schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:10:
Kwam van de week deze tegen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier is de metselaar creatief bezig geweest, een stuk mooier dan een IKEA Kallax op je muur:
[Afbeelding]
Gave trap:
[Afbeelding]
*knip*JDx schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:35:
1 dag op Funda en meteen al "dreigen" met open dagen over een week. Die gaat vandaag nog biedingen krijgen.
[ Voor 61% gewijzigd door twain4me op 20-08-2024 13:10 . Reden: offtopic ]
Ook te zien aan de inbouw stopcontacten? Erg lelijk gedaan wat mij betreft. Al doet een laagje stuc veel in dit geval.HallonRubus schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:46:
[...]
De muren zijn mogelijk van binnen geïsoleerd? Die stalramen zien eruit alsof je in een kasteel woont. In de keuken lijkt de dikte van de muur wel normaal.
Het voorhuis is nog wel relatief goed bewaard gebleven, ook van binnen. Die schuur heeft, los van dat ene buitengeveltje met kleine stalramen, echt heel weinig te maken met 1868 helaas.
[ Voor 11% gewijzigd door Tralapo op 20-08-2024 10:19 ]
In- en opbouw zonder buizen, dat moet bij het metselen gemaakt zijn. En niet in 1868.Tralapo schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:18:
[...]
Ook te zien aan de inbouw stopcontacten? Erg lelijk gedaan wat mij betreft. Al doet een laagje stuc veel in dit geval.
En is dit een inbouw koel-vriescombinatie volgens de normen van 1868? Super handig!

Signatures zijn voor boomers.
Op zich weinig bijzonders (het thema Afrika is vrij consequent doorgevoerd
), maar foto 47 vraag ik me toch even af wat voor plantjes dat zijn.... 
https://www.funda.nl/deta...73/89056565/media/foto/47
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Volgens Google Image Search is het Cannabis Sativakamstra schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:30:
Op zich weinig bijzonders (het thema Afrika is vrij consequent doorgevoerd), maar foto 47 vraag ik me toch even af wat voor plantjes dat zijn....
Zet iemand nu echt z'n huis te koop met op de foto een bos van wietplanten?micky_ schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:41:
[...]
Volgens Google Image Search is het Cannabis Sativa

Levering: nadat de planten zijn geoogst....
Exact expert nodig?
Een beetje een vreemde foto inderdaad omdat zo onder de aandacht te brengen. Afgaande op onderstaande foto die ook in de Funda advertentie staat lijkt het erop dat er gewoon een akker achter het huis ligt waar industriële hennep op verbouwd wordt (dat is hennep met geen tot zeer laag THC gehalte wat gebruikt wordt voor de vezels of als veevoer). Zo superbijzonder is dat verder niet, ik zie hier in de buurt ook weleens hennepvelden. Het is vooral bijzonder dat het in de advertentie zo onder de aandacht wordt gebracht.Crazy D schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:50:
[...]
Zet iemand nu echt z'n huis te koop met op de foto een bos van wietplanten?als in Unique spellingpoint: wiet groeit hier als de beste?
Levering: nadat de planten zijn geoogst....

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Er staat dakisolatie en gedeeltelijk dubbel glas. Er staat niets over muurisolatie.HallonRubus schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:46:
[...]
De muren zijn mogelijk van binnen geïsoleerd? Die stalramen zien eruit alsof je in een kasteel woont. In de keuken lijkt de dikte van de muur wel normaal.
Dit wilde ik ook net zeggen, is voor kleding enzo, heb je hier ook wel, die velden. Maar andersom gezien brengt het nu wel weer de advertentie onder de aandachtHarrie_ schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:21:
[...]
Een beetje een vreemde foto inderdaad omdat zo onder de aandacht te brengen. Afgaande op onderstaande foto die ook in de Funda advertentie staat lijkt het erop dat er gewoon een akker achter het huis ligt waar industriële hennep op verbouwd wordt (dat is hennep met geen tot zeer laag THC gehalte wat gebruikt wordt voor de vezels of als veevoer). Zo superbijzonder is dat verder niet, ik zie hier in de buurt ook weleens hennepvelden. Het is vooral bijzonder dat het in de advertentie zo onder de aandacht wordt gebracht.
[Afbeelding]
Kreeg net deze via Whatsapp
10K/m2 verkocht onder voorbehoud, 1 foto is genoeg, want dit is het.

https://www.funda.nl/deta...oorburgwal-43-d/89995394/
40k is niet veel geld voor een woningJDx schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:36:
[...]
[Afbeelding]
[...]
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Je vergeet de helft van het huis:JDx schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:36:
[...]
Dit wilde ik ook net zeggen, is voor kleding enzo, heb je hier ook wel, die velden. Maar andersom gezien brengt het nu wel weer de advertentie onder de aandacht![]()
[Afbeelding]

En om het hoekje de douche

This too shall pass
Die ingang voelt ook niet echt safe ofzo

Net ff uitgerekend. Zelfs als je de hele 19m2 vol legt met briefjes van €100 heb je nog niet genoeg om deze woning appartement kamer kast te kopenJDx schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:36:
[...]
Dit wilde ik ook net zeggen, is voor kleding enzo, heb je hier ook wel, die velden. Maar andersom gezien brengt het nu wel weer de advertentie onder de aandacht![]()
[Afbeelding]
Berekening: briefje van 100 is 14,7x8,2cm / 120,54 cm2 / Aantal per m2: 82,96 / € per m2: €8.296 / € voor 19m2: €157.624
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Mooi bod zo toch: de hele vloer bezaaid met briefjes van 100!alexbl69 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:51:
[...]
Net ff uitgerekend. Zelfs als je de hele 19m2 vol legt met briefjes van €100 heb je nog niet genoeg om deze woning appartement kamer kast te kopen
Berekening: briefje van 100 is 14,7x8,2cm / 120,54 cm2 / Aantal per m2: 82,96 / € per m2: €8.296 / € voor 19m2: €157.624
Verwijderd
https://www.funda.nl/deta...evermeerseweg-8/43692027/
:strip_exif()/f/image/SuQNvTiOLwbF88CY4USOON1t.jpg?f=fotoalbum_large)
Vind dit (allemaal) wel erg mooi, maar of het die prijs nou helemaal rechtvaardigt...
:strip_exif()/f/image/SuQNvTiOLwbF88CY4USOON1t.jpg?f=fotoalbum_large)
Vind dit (allemaal) wel erg mooi, maar of het die prijs nou helemaal rechtvaardigt...
Prachtig, als ik het geld had zou ik vandaag nog 1,4 biedenVerwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:57:
[Afbeelding]
Zie nu de WOZ en met deze WOZ lijkt me hedendaags een bod van 1,4 wel terecht.Peildatum WOZ-waarde
01-01-2023 1.086.000 euro
01-01-2022 1.081.000 euro
01-01-2021 578.000 euro
[ Voor 14% gewijzigd door JDx op 20-08-2024 16:18 ]
Bliksemschicht regenpijp, kan ook gewoon.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/emFZkUXZrFyKw4EHvRgLba5H.jpg?f=user_large)
In de keuken iets wat denk ik een kookcontinent moet voorstellen. Het woord 'eiland' dekt de lading niet.
:strip_exif()/f/image/GntzI9Ve6YEeCbPsv0pHgFan.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZdCc2u3btDEC6sBl3PvBuRCU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WZkxWu0uzf9NimfQIEamU0Vd.jpg?f=fotoalbum_large)
Ligt er nou een kei in de wc (rechts)? En zo ja, waar dient deze voor? Zoveel vragen.
https://www.funda.nl/deta...is-landstraat-1/89057338/
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/emFZkUXZrFyKw4EHvRgLba5H.jpg?f=user_large)
In de keuken iets wat denk ik een kookcontinent moet voorstellen. Het woord 'eiland' dekt de lading niet.
:strip_exif()/f/image/GntzI9Ve6YEeCbPsv0pHgFan.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZdCc2u3btDEC6sBl3PvBuRCU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WZkxWu0uzf9NimfQIEamU0Vd.jpg?f=fotoalbum_large)
Ligt er nou een kei in de wc (rechts)? En zo ja, waar dient deze voor? Zoveel vragen.
Wat een afgrijselijke lens is daar gebruikt. De vertekening tussen beide afbeeldingen is dermate groot dat het op de ene afbeelding een wasbak is dei ongeveer de helft inneemt terwijl het op de andere amper 1/3de inneemtNo.e.l schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:37:
[Afbeelding]
Ziet er uit als een plankje/lade met daarop een steen dat op een putje staat. Zal wel stinken of water omhoog komen ofzoNo.e.l schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:37:
Bliksemschicht regenpijp, kan ook gewoon.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ratten, muizen of ander ongedierte dat uit het riool kruipt buiten houden. Meer iets wat je in Azie veel ziet, maar allicht is het daar ook een groot probleem...No.e.l schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:37:
Ja daar moest ik ook als eerste aan denken, invasie der grote knaagdieren.vormulier schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:43:
[...]
Ratten, muizen of ander ongedierte dat uit het riool kruipt buiten houden. Meer iets wat je in Azie veel ziet, maar allicht is het daar ook een groot probleem...
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Nou idd, is dat eiland nou 1x3 of 2x2 haha, wel een goedkope manier om meer ruimte te creëren, soort grote tafel, misschien aten ze er ook wel aan met barkrukken ofzo.Napo schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:40:
[...]
Wat een afgrijselijke lens is daar gebruikt. De vertekening tussen beide afbeeldingen is dermate groot dat het op de ene afbeelding een wasbak is dei ongeveer de helft inneemt terwijl het op de andere amper 1/3de inneemt

Lijkt me niet ondenkbaar dat het ook als eettafel is gebruikt.

Die entry, hal, hal en hallway
[ Voor 20% gewijzigd door JDx op 20-08-2024 18:46 ]
Die foto van de woonkamer ook, als je in de keuken naar de 2 foto's kijkt en de keukenkastjes dan blijkt dat het hier gaat vierkante tegels van 30 bij 30, die woonkamer lijkt heel wat, maar is ook maar een vierkant hok ter grootte van en leuke slaapkamer.

[ Voor 3% gewijzigd door JDx op 20-08-2024 18:54 ]
Kun je dus aan de rand een 100-tal 'eigen gebruik' planten tussen zetten en als je weet wanneer de akker leeg wordt getrokken, even snel oogstenHarrie_ schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:21:
[...]
Een beetje een vreemde foto inderdaad omdat zo onder de aandacht te brengen. Afgaande op onderstaande foto die ook in de Funda advertentie staat lijkt het erop dat er gewoon een akker achter het huis ligt waar industriële hennep op verbouwd wordt (dat is hennep met geen tot zeer laag THC gehalte wat gebruikt wordt voor de vezels of als veevoer). Zo superbijzonder is dat verder niet, ik zie hier in de buurt ook weleens hennepvelden. Het is vooral bijzonder dat het in de advertentie zo onder de aandacht wordt gebracht.
[Afbeelding]
Toch goed in het kader van "transparantie"? Dan weet je wat er in de buurt gebeurd.Holk schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:54:
[...]
Kun je dus aan de rand een 100-tal 'eigen gebruik' planten tussen zetten en als je weet wanneer de akker leeg wordt getrokken, even snel oogsten
Beter dan deze, de overburen zijn geblurd op street view.
Verwijderd
toch niet zo raar? Als mijn kinderen in 020 willen studeren zal ik ook wel zo iets voor ze (moeten) kopen. Daarnaast als je het over x jaar weer verkoopt zul je nog wel wat winst maken, win win, niet lang zoeken naar een kamer, en geen idiote kamer huur weggooien.JDx schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:36:
[...]
Verwijderd
mooi huis, maar die "och die leuk gevonden oude deur die wil ik als voordeur gebruiken" gaat er als eerste uit.Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:57:
[Afbeelding]
De streetview is ook fraai bij dit "appartement".JDx schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:36:
[Afbeelding]
Typisch flipperdeflip-pandje in Utrecht. Gemeubileerd en wel.
https://www.funda.nl/deta...delaarstraat-43/89058075/
Zelfs de buitenkant is grijs gemaakt.
:strip_exif()/f/image/QE4e3G2QePtAcGUcG5V256xU.jpg?f=fotoalbum_large)
Sfeervolle en vooral kleurrijke inrichting met dubbele ramen boven en onder.
:strip_exif()/f/image/oDODd5NC6zMUNZQeZfqJYoMt.jpg?f=fotoalbum_large)
Scheve lades in de goedkope keuken
:strip_exif()/f/image/EQ8jRAQqAtJ5JjchkgcAunDV.jpg?f=fotoalbum_large)
Roestige radiator in de badkamer
:strip_exif()/f/image/OCi2Q6uA9r5tjU08LFOx5Xgv.jpg?f=fotoalbum_large)
Weer dezelfde tegels als in de keuken en badkamer
:strip_exif()/f/image/h7CVSpktJIvTRoBCSCvBAAcA.jpg?f=fotoalbum_large)
De flipper kreeg de Ikea-kast niet goed in elkaar in dit scheve huis
https://www.funda.nl/deta...delaarstraat-43/89058075/
Zelfs de buitenkant is grijs gemaakt.
:strip_exif()/f/image/QE4e3G2QePtAcGUcG5V256xU.jpg?f=fotoalbum_large)
Sfeervolle en vooral kleurrijke inrichting met dubbele ramen boven en onder.
:strip_exif()/f/image/oDODd5NC6zMUNZQeZfqJYoMt.jpg?f=fotoalbum_large)
Scheve lades in de goedkope keuken
:strip_exif()/f/image/EQ8jRAQqAtJ5JjchkgcAunDV.jpg?f=fotoalbum_large)
Roestige radiator in de badkamer
:strip_exif()/f/image/OCi2Q6uA9r5tjU08LFOx5Xgv.jpg?f=fotoalbum_large)
Weer dezelfde tegels als in de keuken en badkamer
:strip_exif()/f/image/h7CVSpktJIvTRoBCSCvBAAcA.jpg?f=fotoalbum_large)
De flipper kreeg de Ikea-kast niet goed in elkaar in dit scheve huis
:strip_exif()/f/image/Wi8o8d9uzDQP0nog4jxNHvKb.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 0% gewijzigd door Woody130 op 21-08-2024 08:08 . Reden: tikfouten ]
Die donkergrijze verf aan de buitenkant is echt afzichtelijk zeg, vooral omdat het niet rondom het raamkozijn en portiek geschilderd is. Als je oude Google Streetview foto's kijkt snap je wel dat een gedeelte is geschilderd maar de manier waarop dit nu is aangepakt verdient zeker geen schoonheidsprijs.
Overigens niet echt een 'flip' volgens mij (oude zooi opkopen, opknappen en weer verkopen) want die verbouwing lijkt 7-8 jaar geleden al gedaan te zijn.
Pand is vorig jaar ook al een keer verkocht volgens Funda. De grap is dat er nu nieuwe foto's zijn gemaakt, met heel veel dezelfde meubels op een andere plaats...
Overigens niet echt een 'flip' volgens mij (oude zooi opkopen, opknappen en weer verkopen) want die verbouwing lijkt 7-8 jaar geleden al gedaan te zijn.
Pand is vorig jaar ook al een keer verkocht volgens Funda. De grap is dat er nu nieuwe foto's zijn gemaakt, met heel veel dezelfde meubels op een andere plaats...
Mooi verscholen huis in het dorp waar ik woon:

Er wordt momenteel wel een nieuwe woonwijk gebouwd op één van de weilanden achter dit perceel..

De vloer is in ieder geval geschikt om op te knikkeren:

https://www.funda.nl/deta...-koarteloane-64/43520349/

Er wordt momenteel wel een nieuwe woonwijk gebouwd op één van de weilanden achter dit perceel..

Indoor skibaan
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Wat een pareltje zeg, echt heel mooi.Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:57:
[Afbeelding]
Fotograaf heeft ook goed werk gedaan, mooie foto's, veel spelen met de lijnen van het huis, werken met de zon inval etc..
Enige wat ik wel verwacht van zo een huis, is dat ze de groene aanslag overal even wegspuiten voordat het verkocht wordt (of op de foto wordt gezet). Vooral die boog bij de vooringang is een beetje jammer.. Kleine moeite en meteen een veel betere uitstraling.

Wow, wat een tuinlampen joh haha.kamstra schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:30:
Op zich weinig bijzonders (het thema Afrika is vrij consequent doorgevoerd), maar foto 47 vraag ik me toch even af wat voor plantjes dat zijn....
En ook echt die kabel over de tegels heen, niet even de tegels eruit wippen en kabel er onder en weer terug leggen

Haha, deze is wel heel duidelijk geflipped ja. Probeert echt alles om het modern en strak te doen lijken. Ik vind de tegels wel mooi overigens, consistentie door het huis heen.Woody130 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 08:06:
[ Voor 11% gewijzigd door Stronk op 21-08-2024 10:18 ]
Oei, als het iets centraler gelegen was, was ik er op zijn minst gaan kijken...WWJD schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:37:
Mooi verscholen huis in het dorp waar ik woon:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dan had ik dit gedeelte niet meegeverfdB64 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:32:
Die donkergrijze verf aan de buitenkant is echt afzichtelijk zeg, vooral omdat het niet rondom het raamkozijn en portiek geschilderd is. Als je oude Google Streetview foto's kijkt snap je wel dat een gedeelte is geschilderd maar de manier waarop dit nu is aangepakt verdient zeker geen schoonheidsprijs.
:fill(white):strip_exif()/f/image/3H7vGHz2Ogu6vvs58YqODZa5.png?f=user_large)
Verwijderd
Woody130 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 08:06:

het was idd wel meer dan een simpele flip. Zonde op zich, al die oude kleine cafe panden lijken allemaal geruimd te worden, zodat allemaal standaard grand cafe hutten overblijven.
Zonde is dan nog een understatement. Hier was zoiets leuks van te maken, nu is het spuuglelijk van buiten.
Weet niet of ik herken wat jij zegt, weet wel dat in Amsterdam de bruine kroeg helemaal weggaat. Daar komen dan yuppenkoffiebars in, die 16 euro vragen voor een geitenkaas-salade, je kent het wel, en misschien nog erger ze sluiten al om half 6. En een gesprek beginnen met iemand in zo een yuppentent wordt meestal niet gewaardeerd, men komt er voor zichzelf (en is bijna altijd met iemand), niet voor mensen leren kennen.Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:17:
[...]
[Afbeelding]
het was idd wel meer dan een simpele flip. Zonde op zich, al die oude kleine cafe panden lijken allemaal geruimd te worden, zodat allemaal standaard grand cafe hutten overblijven.
Wat ook al denk ik sinds de jaren 70 aan de gang is, dat in de binnenstraatjes winkeltjes zaten en die zijn inmiddels allemaal woningen geworden. Dan heb ik het over de oude wijken van de steden, ik bedoel in de nieuwbouwwijken aan de rand vd stad zaten altijd al bijna geen winkeltjes (in de zijstraatjes).
Hmm, daar had Jiskefet 10 (eerder 30Sjah schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:41:
[...]
Weet niet of ik herken wat jij zegt, weet wel dat in Amsterdam de bruine kroeg helemaal weggaat. Daar komen dan yuppenkoffiebars in, die 16 euro vragen voor een geitenkaas-salade, je kent het wel, en misschien nog erger ze sluiten al om half 6. En een gesprek beginnen met iemand in zo een yuppentent wordt meestal niet gewaardeerd, men komt er voor zichzelf (en is bijna altijd met iemand), niet voor mensen leren kennen.

Nu nog de link...Maasluip schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:01:
[...]
Hmm, daar had Jiskefet 10 (eerder 30) jaar geleden al een scetch over.
@Sjah heb zitten zoeken maar nog niet gevonden. Ze zitten in een café en zitten te praten over die ballen die een wijntje willen en zo.
Kennelijk heeft deze aandacht geholpen. Het huis is inmiddels van Funda verdwenen lijkt het.J_C_W schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:03:
Wie maakt deze los? Staat volgende maand 19 jaar op Funda!
"Geheel gerenoveerde en gemoderniseerde" woning [in 1999].
Behalve de oude foto's is er niet echt iets mis mee lijkt me?
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/deta...is-den-dolvert-12/412378/
¯\_(ツ)_/¯
Makelaar of huidige bewoner zit hier mee te lezen voor feedback om het huis beter te verkopenRedcoil schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:34:
[...]
Kennelijk heeft deze aandacht geholpen. Het huis is inmiddels van Funda verdwenen lijkt het.
Daarom zit iedereen daar met een vet hippe headset op.Sjah schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:41:
[...]
En een gesprek beginnen met iemand in zo een yuppentent wordt meestal niet gewaardeerd, men komt er voor zichzelf (en is bijna altijd met iemand), niet voor mensen leren kennen.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
tegels? ik zie alleen straatsteneniketot schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:48:
[...]
Wow, wat een tuinlampen joh haha.
En ook echt die kabel over de tegels heen, niet even de tegels eruit wippen en kabel er onder en weer terug leggen![]()
[Afbeelding]
Als de eerste foto ziet, denk je nog wauw!
:strip_exif()/f/image/jYg4L0QGJnVWdhSWULR0tImE.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je de rest hebt gezien, realiseer je je dat dit een render is en dat je er ongeveer nog een bedrag in moet investeren ter hoogte van de vraagprijs…
Huis te Deelen
:strip_exif()/f/image/jYg4L0QGJnVWdhSWULR0tImE.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je de rest hebt gezien, realiseer je je dat dit een render is en dat je er ongeveer nog een bedrag in moet investeren ter hoogte van de vraagprijs…
Huis te Deelen
Het zou Funda sieren om altijd te vermelden dat een plaatje een render/nep/fake/AI-plaatje is.NatalieF schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:54:
[Afbeelding]
Huis te Deelen
Dan had het schoonmetselwerk toch niet geschilderd te worden? Dat zag er nog prima uit. Verbaas me sowieso wel dat schilderen zou maar mag, omdat het de voorkant van je huis betreft.B64 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:32:
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Dat doet de makelaar in dit geval zelf:Prisma16 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:57:
[...]
Het zou Funda sieren om altijd te vermelden dat een plaatje een render/nep/fake/AI-plaatje is.
Goed onthouden voor als je je eigen slecht onderhouden huis wilt verkopen: Studio De Block maakt er een pracht pand van !Fotografie: Iemke Ruige en artist impressions: Studio De Block.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Deze discussie hebben we hier eerder gehad inderdaad. Dit is gewoon misleiding. Er wordt iets 'aangeboden' dat er helemaal niet is.Prisma16 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:57:
[...]
Het zou Funda sieren om altijd te vermelden dat een plaatje een render/nep/fake/AI-plaatje is.
Wat mij betreft komt er een verplichting dat makelaars/verkopers op elke foto die op welke wijze dan ook bewerkt is een label 'Artist impression' oid zetten. En dan wel ter grootte van 20% van de afbeelding, want anders komt het er natuurlijk in 4-punts grootte bij te staan.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Pand dat je hier linkt is 43 bis A, dat is de bovenwoning boven 43. Er is ook eerder dit jaar een appartement op 43-1 verkocht. Denk dat het destijds allemaal onderdeel van dezelfde flip is geweest, want ook bij de foto's van 43-1 is aardig wat overeenkomst in de inrichting te zien (en de grijze gevel loopt ook door tot de portiek waar 43-1 zit). Ik neem aan dat boven de 43-1 ook nog 43 bis zit, maar die lijkt niet recent verkocht te zijn (of staat in ieder geval niet meer op Funda).B64 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:32:
offtopic:
Die nummering is overigens ook wel bijzonder. Vanaf de Adelaarstraat gezien heb je dus nummer 43, daar rechts van 43-1, dan daar weer boven 43 bis, en daar weer links van 43 bis A. Tegen de klok in genummerd dus
.
Die nummering is overigens ook wel bijzonder. Vanaf de Adelaarstraat gezien heb je dus nummer 43, daar rechts van 43-1, dan daar weer boven 43 bis, en daar weer links van 43 bis A. Tegen de klok in genummerd dus
Pfff, we wisten niet waar we inspiratie vandaan moesten halen dus we gooien gewoon een zooitje ideeën in de grabbelton:NatalieF schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:54:
[Afbeelding]
Huis te Deelen
Persoonlijk vind ik het altijd een beetje jammer als men zij dit soort bijzondere ontwerpen met inspiratiebronnen moet gaan strooien. Waarom mag het ontwerp niet gewoon voor zichzelf spreken?Het paviljoen-achtige ontwerp [...] is gebaseerd op Indische tabaksschuren, Australische longhouses en Japanse ryokans en is geïnspireerd door ontwerpen van architecten als Frank Lloyd Wright, Mies van de Rohe en Glenn Murcutt.
Bizar, dat een huis uit 2010 zo ontzettend aangetast, verweerd, afgetakeld is.NatalieF schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:54:
[Afbeelding]
Huis te Deelen
Leuk concept, enorm slechte uitvoering in materiaalkeuze.

Deze is ook leuk: https://www.funda.nl/deta...huizersplein-29/89909915/
Makelaar heeft minifotos geupload. Op je monitor is dus alles onscherp

[ Voor 7% gewijzigd door Loft op 21-08-2024 22:58 ]
Zelfde complex, maar dan wat groter en duurder.
Niet verkeerd, maar aardig aan de prijs, bijna 1,2 mln voor eigenlijk maar 1 slaapkamer en een paar stalen balken, waarvan er 1 toch wel erg in de weg zit.
https://www.funda.nl/deta...uizersplein-136/88694065/

Hoe vaak zou je hier je tenen stoten?

En hoevaak stoot je hier je hoofd....
Niet verkeerd, maar aardig aan de prijs, bijna 1,2 mln voor eigenlijk maar 1 slaapkamer en een paar stalen balken, waarvan er 1 toch wel erg in de weg zit.

Volgens mij zijn de funda richtlijnen dat de 1e foto sowieso geen render mag zijn.Prisma16 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:57:
[...]
Het was dan ook duidelijk niet zo ontworpen door de architect, die tweede slaapkamer met glijbaan balk dwars door de kamer. Zie hier woonkamer enkele verdiepingen hoger met dezelfde schuine constructiebalken.Loft schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 23:05:
(…)
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/auOscKiOvIpxC3C0La3jlFD2.jpg?f=fotoalbum_large)
Toen ik de eerste foto zag, dacht ik dat het een bouwval was, maar dat vond ik nogal gek gezien de prijs.
Daarna ging ik verder kijken, en wat ik zag zal je verbazen! (insert clickbait titel
)

https://www.funda.nl/deta...inkhorsterweg-1/43686751/
Laat maar, dubbelpost…
Daarna ging ik verder kijken, en wat ik zag zal je verbazen! (insert clickbait titel

Laat maar, dubbelpost…
[ Voor 4% gewijzigd door Remy!!!! op 22-08-2024 07:27 ]
Leuk, maar deze hebben we gisteravond al besprokenRemy!!!! schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 06:51:
Toen ik de eerste foto zag, dacht ik dat het een bouwval was, maar dat vond ik nogal gek gezien de prijs.
Daarna ging ik verder kijken, en wat ik zag zal je verbazen! (insert clickbait titel)
[Afbeelding]
NatalieF schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:54:
[Afbeelding]
Huis te Deelen
Ah mijn fout! Ik had nog gezocht op de straatnaam…martyw schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:06:
[...]
Leuk, maar deze hebben we gisteravond al besproken![]()
[...]
Is niet jouw fout. We blijven vragen de hele url te plakken zodat mensen eenvoudig kunnen zien of het al gelost is, maar mensen willen we graag een mooie post met mooie linkjes van maken...Remy!!!! schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:26:
[...]
Ah mijn fout! Ik had nog gezocht op de straatnaam…
Eigenlijk moet de waarschuwing bij de quickreply ook gewoon uitgebreid worden met dat je de hele link erin moet plaatsen, want anders heeft het zoeken op straatnaam ook weinig zin vaak.
[ Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 22-08-2024 07:39 ]
Ach, en dat was ook niet de eerste keer dat deze hier langs is gekomen. Staat blijkbaar weer opnieuw op Funda, raken ze hem aan de straatstenen niet kwijt of heeft het laatste slachtoffer het alweer opgegeven er nog wat van te maken?martyw schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:06:
[...]
Leuk, maar deze hebben we gisteravond al besproken![]()
[...]
Deze was al eens eerder voorbij gekomen.NatalieF schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:54:
[Afbeelding]
Huis te Deelen
Als je ook de complete link erin zet met het adres inplaats van achter een stuk tekst, dan is het makkelijker terug te vinden!
supersoco80 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 18:00:
Voor de mensen die geen containerschip of n-weg in de voortuin willen, maar ok zijn met af en toe Chinooks en Apaches:
https://www.funda.nl/koop...259919-brinkhorsterweg-1/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat staal van binnen doet 't 'm echt niet voor mij, maar de ligging![]()
![]()
Het verschil hier dat deze ingepakt zijn en die andere niet. EN, in dit appartement is veel meer ruimte. Dan komen die balken nog een beetje leuk uit.Toke_gt schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 00:23:
[...]
Het was dan ook duidelijk niet zo ontworpen door de architect, die tweede slaapkamer met glijbaan balk dwars door de kamer. Zie hier woonkamer enkele verdiepingen hoger met dezelfde schuine constructiebalken.
[Afbeelding]
Die in de woonkamer is niet zo dramatisch vind ik, die is nu vooral onhandig door hoe de huidige bewoners het hebben ingericht met een kast (en twee banken) precies in de doorgang tussen de diagonale en verticale balk. Ook mede daardoor denk ik niet dat je vaak langs die diagonale balk zou lopen om bij het zitje of de andere bank te komen, dan loop je volgens mij eerder bij de keuken langs.Loft schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 23:05:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die in de werkkamer is wel nogal onhandig ja. Ik kan moeilijk inschatten wat de hoogte van de balk is op de plek van de bureaustoel, dus lastig te zeggen of je daar per se vaak je hoofd stoot, maar het zorgt toch voor een aardige inperking van de bruikbare ruimte

Dat lijkt me sterk, want bij bijna iedere nog te bouwen nieuwbouwwoning zal de eerste foto een render zijn.MeTooPV schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 23:19:
[...]
Volgens mij zijn de funda richtlijnen dat de 1e foto sowieso geen render mag zijn.
Doet me aan deze denken:NatalieF schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:54:
[Afbeelding]
Huis te Deelen

Je krijgt er wel een agrarisch bedrijf bij:

https://www.funda.nl/deta...s-kanaaldijk-24/43505746/
Hoe had die architect het dan wel ontworpen? Dat er schuine balken door een ruimte zweven komt doordat de architect ervoor heeft gekozen deze kruisverbindingen anderhalve meter binnen de gevel te plaatsen.Toke_gt schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 00:23:
[...]
Het was dan ook duidelijk niet zo ontworpen door de architect, die tweede slaapkamer met glijbaan balk dwars door de kamer. Zie hier woonkamer enkele verdiepingen hoger met dezelfde schuine constructiebalken.
Zoals je kunt zien doorkruist één schuine balk meerdere verdiepingen, waardoor die balken op iedere verdieping op een andere plek in de ruimte zitten. Daarbij neem ik aan dat de apartementen op iedere etage enigszins van elkaar verschillen (zowel qua grootte als qua indeling), waardoor je op iedere verdieping toch wat anders tegen die dingen aankijkt. En als die schuine balk een vrij klein kamertje zit, dan wordt dat bijna automatisch een vrij waardeloos klein kamertje.
Dit huis, net over de grens in Duitsland.
Voor als je van kleurtjes houdt.
:strip_exif()/f/image/tetHrf9jJt5zmijZ4vr7JqO9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ICs07keRpBbZXuLhsJRVf4dX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uIp4Ttdheeo9hP3FLjOvCkAu.jpg?f=fotoalbum_large)
En wat een onhandige plek voor je tv, met al die gordijnen.
:strip_exif()/f/image/tetHrf9jJt5zmijZ4vr7JqO9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ICs07keRpBbZXuLhsJRVf4dX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uIp4Ttdheeo9hP3FLjOvCkAu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2SYU7IB5BF9FH1E0xduAOctn.jpg?f=fotoalbum_large)
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ik denk dat daar helemaal geen kamertje ontworpen was, maar dat eigenaar dat ervan heeft gemaakt. Architect heeft die anderhalve meter natuurlijk liever voor de ruimtelijke uitstraling. Dat je er als bewoner wat anders mee doet snap ik uiteraard ook. Maar ik neem aan dat de woonkamer oorspronkelijk op ongeveer dezelfde manier was ingedeeld als die van het appartement met de vide/hoge ramen. Dat zat iets van tien verdiepingen hoger.B64 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:43:
[...]
Hoe had die architect het dan wel ontworpen? Dat er schuine balken door een ruimte zweven komt doordat de architect ervoor heeft gekozen deze kruisverbindingen anderhalve meter binnen de gevel te plaatsen.
Zoals je kunt zien doorkruist één schuine balk meerdere verdiepingen, waardoor die balken op iedere verdieping op een andere plek in de ruimte zitten. Daarbij neem ik aan dat de apartementen op iedere etage enigszins van elkaar verschillen (zowel qua grootte als qua indeling), waardoor je op iedere verdieping toch wat anders tegen die dingen aankijkt. En als die schuine balk een vrij klein kamertje zit, dan wordt dat bijna automatisch een vrij waardeloos klein kamertje.
[ Voor 8% gewijzigd door Toke_gt op 22-08-2024 18:31 ]
https://www.funda.nl/deta...osselstrasse-29/43694530/Steeffoon schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:44:
Dit huis, net over de grens in Duitsland.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
FTFY.
Er is al zo ontiegelijk vaak gezegd in dit topic om links niet achter een woord te verbergen want dan kan er niet op gezocht worden om dubbele posts te voorkomen.
Volgens mij is dat een tafeltje op wieltjes. En kun je die dus naar voren rijden als je TV wil kijken. Maar schuif je hem wat uit het zicht als je niet kijkt. Lijkt mij juist een ideale oplossing voor de tijd dat dat ding niet aan is.Steeffoon schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:44:
https://www.funda.nl/deta...osselstrasse-29/43694530/, net over de grens in Duitsland.
...
Even nagezocht:Rubbergrover1 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:49:
[...]
Dat lijkt me sterk, want bij bijna iedere nog te bouwen nieuwbouwwoning zal de eerste foto een render zijn.
https://www.funda.nl/reglement-publicatie-onroerend-goed/
$1.3 Het is niet toegestaan om:
- Een hoofdfoto met een artist impression aan te melden (nieuwbouwprojecten uitgezonderd).
Mooi huis, mooi kavel maar moet nog extreem veel aan gebeuren en een passende prijs.
Een soort Wes Anders-achtige keuken

https://www.funda.nl/deta...s-langgrafweg-2/43605978/
Een soort Wes Anders-achtige keuken

https://www.funda.nl/deta...s-langgrafweg-2/43605978/
This too shall pass
Met een riante (voor)tuin van een whopping 10cm breed:Sharky schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:05:
Mooi huis, mooi kavel maar moet nog extreem veel aan gebeuren en een passende prijs.
Buitenruimte
Tuin: Voortuin
Voortuin: 350 m² (35,00 meter diep en 0,10 meter breed)
Als je de luchtfoto's bekijkt lijk je geen achtertuin te hebben, daar staan ook huizen.
Op een van de laatste foto's is het ook ingetekend: je hebt alleen het stukje grond vóór je huis.
Foto2: heerlijk landelijk!
Foto3: o nee, toch niet helemaal

Samen met het G-label is dit toch niet mijn droomhuis (buiten dat het in Emmen is).
[ Voor 4% gewijzigd door QuattroNL op 23-08-2024 09:16 ]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Moet wel een foutje van de makelaar zijn.QuattroNL schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:14:
[...]
Met een riante (voor)tuin van een whopping 10cm breed:
Buitenruimte
Tuin: Voortuin
Voortuin: 350 m² (35,00 meter diep en 0,10 meter breed)
De breedte van de voortuin aan de weg is 5,5 meter en bij de woning zelf 12,5 meter.
Zo te zien wordt de tuin overigens door de buren gebruikt/gemaaid, want er is geen enkele erfafscheiding voor de tuin.
[ Voor 12% gewijzigd door StarrFire op 23-08-2024 09:42 ]
Maar de tuin op de foto is vooral die van de buren, er staat geen erfafscheiding. Ik denk dat de buren de tuin van dit huis steeds mee hebben gemaaid omdat de oudjes het zelf niet meer konden doen. Er zit eigenlijk heel weinig bruikbare tuin bij dit huis. Wel erg mooi huis binnen/buiten.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.