WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Gelukkig is het appartement uitstekend geschikt voor iedereen die graag in een appartement wil wonen (aldus de makelaar).breinonline schreef op maandag 20 mei 2024 @ 05:15:
[...]
Want? Te weinig VT wonen nadat het is opgeknapt? Dit is tenminste neutraal en betaalbaar.
Nog erger. WILT WONEN! Alles schreeuwend in uppercase met die verschrikkelijke grammatica fout “wilT”.leto001 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 07:29:
[...]
Gelukkig is het appartement uitstekend geschikt voor iedereen die graag in een appartement wil wonen (aldus de makelaar).
Die tekst erbij, wat erg! En alweer een blanco canvas (klinkt trouwens wel heel letterlijk vertaald uit het Engels). Chat moet echt iets creatiever worden, straks wordt het nog wolliger, met al die makelaarsteksten die zichzelf citeren.
'Zit niet uren te tetrissen, daar heb je later nooit meer wat aan!'Kalentum schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:41:
[...]
Wel even wat creatief prutsen als je auto 2, 3 of 4 wilt pakken.
Nou...
Ik heb me ooit tijdens een grachtentour laten vertellen dat er in Amsterdam vroeger belasting betaald moest worden per meter in de breedte. Daarom zijn er meerdere hele smalle panden gebouwd, omdat dat goedkoper was.evleerdam schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:21:
https://www.funda.nl/koop...85705-bellamystraat-29-a/
Dit appartement nog niet voorbij gekomen? Lijkt vrij normaal voor 1 miljoen in Amsterdam Oud West, 130m2.
Alleen het appartement is echter 50 meter diep en zo'n 2,5 meter breed. Levert een bijzondere plattegrond op (krijg ik helaas niet in deze post want hij is niet als plaatje opgeslagen).
[Afbeelding]
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Daar heb je natuurlijk iemand voor...Kalentum schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:41:
Op die plek kan je zo 1000 euro per maand vragen om een auto te stallen, gouden business.Kalentum schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:41:
Alleen die 6,9 miljoen is een dingetje...
Is te splitsen, wie doet mee?
[ Voor 4% gewijzigd door hoevenpe op 20-05-2024 09:01 ]
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Boven de kroegen, hoop dat de geluidsisolatie op orde is...davadude schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:25:
Appartement / woonruimte in Amsterdam, centraal gelegen. Vraagprijs 725000, 118m2. Niet opgeruimd geleverd!
En je had ook iets van raambelasting waardoor rijken veel grote ramen hadden om te laten zien dat ze rijk waren of zoiets, ook echt zo'n feitje wat je ooit ergens oppikt.Blackouts schreef op maandag 20 mei 2024 @ 08:30:
[...]
Ik heb me ooit tijdens een grachtentour laten vertellen dat er in Amsterdam vroeger belasting betaald moest worden per meter in de breedte. Daarom zijn er meerdere hele smalle panden gebouwd, omdat dat goedkoper was.
Ik erger me daar ook aan, maar het wordt beide geaccepteerd, ik vind dat heel irritant, doe gewoon een goede regel wat goed is en wat fout is. Grammaticaal zou wilt juist kloppen.Nog erger. WILT WONEN! Alles schreeuwend in uppercase met die verschrikkelijke grammatica fout “wilT”.
[ Voor 45% gewijzigd door JDx op 20-05-2024 09:28 ]
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Je kunt zo een wiet plantage beginnen. Hoef je het huis ook niet voor op te knappen.ArthurMorgan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:47:
Lekker naar het platte land in Drenthe, heerlijk donkere nachten.
https://www.funda.nl/koop/erica/huis-89954850-warmoesweg-20/
[Afbeelding]
(ja is inclusief de kassen en bedrijf dus, maar het blijft een verschrikking)
Dat kan een strategie zijn van de verkopende makelaar. Wat lager in de markt zetten, veel kijkers en dan per inschrijving tegen opbod verkopen. Dat drijft de prijs goed op zeker in een verkopersmarkt.Control-Shift schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:59:
[...]
De vraagprijs van 1.495.000 voelt voor mij aan de lage kant en als ik zie hoe vaak dit huis bewaard is (388x !) zijn er veel potentiële kopers (of het is het huis van een BN'er?).
Is het te vroeg om over een verkoopprijs van richting of over de 1.7m te speculeren?

https://www.funda.nl/koop...43505531-heemingeslag-17/
Het is iets minder spannend:Blackouts schreef op maandag 20 mei 2024 @ 08:30:
[...]
Ik heb me ooit tijdens een grachtentour laten vertellen dat er in Amsterdam vroeger belasting betaald moest worden per meter in de breedte. Daarom zijn er meerdere hele smalle panden gebouwd, omdat dat goedkoper was.
https://www.at5.nl/artike...er-breed-en-50-meter-diepDe woning, een voormalig opslagplaats voor marktkramen, heeft opvallende maten.
Valt wel iets van te maken, moet wel helemaal aangepakt worden. Kost je zeker 60K om het leefbaar te maken. Keuken ontbreekt in zijn geheel? Geen kookplaat of inbouw apparatuur. Meteen geiser weghalen en boiler plaatsen.JDx schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:59:
Huis heeft zijn beste tijd ook wel gehad, maar ja 150K voor een hoekhuis, why not.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waardoor je op 210K komt? Dat gaan mensen echt niet doen, voor dat geld heb je veel meer keus, verwacht niet dat kopers die in de markt zijn voor een huis van 150K daar nog eens heel veel geld in kunnen steken.Vaevictis_ schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:54:
[...]
Valt wel iets van te maken, moet wel helemaal aangepakt worden. Kost je zeker 60K om het leefbaar te maken. Keuken ontbreekt in zijn geheel? Geen kookplaat of inbouw apparatuur. Meteen geiser weghalen en boiler plaatsen.
Vrij standaard ex-huurwoning in Angelslo. Niet echt bijzonder, lijkt me.JDx schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:59:
Huis heeft zijn beste tijd ook wel gehad, maar ja 150K voor een hoekhuis, why not.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er zijn vaker belastingen geheven op huizen waardoor men met creatieve creaties kwam.JDx schreef op maandag 20 mei 2024 @ 09:22:
[...]
En je had ook iets van raambelasting waardoor rijken veel grote ramen hadden om te laten zien dat ze rijk waren of zoiets, ook echt zo'n feitje wat je ooit oppikt.
De mansardekap (Franse kap) kwam soordat er belasting heheven werd per etage. En de etage eindigde bij de dakgoot.
De diepe grachtenpanden hadden als nadeel dat ze erg donker waren, en kaarsen kostten ook veel geld dus kwamen er juist grote raampartijen zodat het natuurlijk licht tot ver in de woning kwam.
Raambelasting was er toen niet meer. Die was er wel ooit, vandaar dat er ramen dicht gemetseld werden. Die kregen de monumentenstatus een eeuw later en mogen dus niet hersteld worden naar hoe de architect het ooit bedoelde.
Belasting op schoorstenen was ook een ding, vooral in Engeland zie je soms huizen met belachelijk veel schoorstenen.
Joost de Vree to the rescue, veel aan gehad tijdens examen Passiefhuisvakman (als iemand die niet uit branche komt). https://www.joostdevree.nl/shtmls/vensterbelasting.shtmlAardappel schreef op maandag 20 mei 2024 @ 14:29:
[...]
Er zijn vaker belastingen geheven op huizen waardoor men met creatieve creaties kwam.
De mansardekap (Franse kap) kwam soordat er belasting heheven werd per etage. En de etage eindigde bij de dakgoot.
De diepe grachtenpanden hadden als nadeel dat ze erg donker waren, en kaarsen kostten ook veel geld dus kwamen er juist grote raampartijen zodat het natuurlijk licht tot ver in de woning kwam.
Raambelasting was er toen niet meer. Die was er wel ooit, vandaar dat er ramen dicht gemetseld werden. Die kregen de monumentenstatus een eeuw later en mogen dus niet hersteld worden naar hoe de architect het ooit bedoelde.
Belasting op schoorstenen was ook een ding, vooral in Engeland zie je soms huizen met belachelijk veel schoorstenen.
https://www.funda.nl/koop...422735-beugense-bossen-3/
:strip_exif()/f/image/fRPWk07pkd5s9rQYyy5HFprV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PvZkyNJMh2hITrTGPu48UrdH.jpg?f=fotoalbum_large)
Thx but no thxjeroenkb schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:02:
Helaas al verkocht, maar wat mij betreft redelijk dicht tegen perfectie aan qua ligging en met weinig werk zo in te trekken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oppervlakte
1.360 m²
Eigendomssituatie
Erfpacht (einddatum erfpacht: 31-12-2038)
Lasten
€ 1.920 per jaar
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Er staat 2010 boven de deur, maar het huis is van 2013, hebben ze er dan 3 jaar over gedaan?jeroenkb schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:02:
Helaas al verkocht, maar wat mij betreft redelijk dicht tegen perfectie aan qua ligging en met weinig werk zo in te trekken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgens mij zijn alle rijtjeshuizen dat. Maar ik zet graag wat tegenover zo'n rijtjeshuis in Leiden, komt vaak de opmerking voorbij dat een huis onder de 2 ton verleden tijd is. Hier kan je best wat van maken nog.Rubbergrover1 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:58:
[...]
Vrij standaard ex-huurwoning in Angelslo. Niet echt bijzonder, lijkt me.
Voor de prijs van dat rijtje in Leiden kan je voor deze prijs 2 blokken van 6 huizen kopen
[ Voor 22% gewijzigd door JDx op 20-05-2024 17:16 ]
M.K. schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:18:
Een mooi rijtjeshuis in Leiden aan nabij het water...
[Afbeelding]
... voor 1,6 miljoen!
Ik kan er met mijn verstand niet bij wie dit voor zo'n bedrag zou kopen.
Meer: https://www.funda.nl/deta...rrenwachtlaan-23/89955515
iketot schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:23:
[...]
Haha een stadsvilla.. gewoon een rijtjeshuis van iets bovengemiddelde grootte..
Hele grote WTF, hoop dat ze het aan de straatstenen niet kwijt raken voor deze zieke prijs.
Vaevictis_ schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:25:
[...]
Meer dan 9000 euro per m2. Wat een idioterie. Wie gaat dit betalen? Leiden is niet echt een expat centrum. Voor dat geld heb je elders veel meer waar voor je geld.

Je kunt de auto (en nog een) onder je huis kwijt en van daaruit heb je een ingang met een trap naar je hal. Heerlijk als het buiten kletsnat is of vriest.Saven schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:29:
[...]
[...]
[...]
En kun je nog niet eens de auto voor de deur kwijt
Wát een treurnis. Mja, er hoeft maar een sukkel tussen te zitten. En dan rekent de rest van de straat zich ook weer rijk
Aah daar heb ik overheen gekekenToke_gt schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:36:
[...]
Je kunt de auto (en nog een) onder je huis kwijt en van daaruit heb je een ingang met een trap naar je hal. Heerlijk als het buiten kletsnat is of vriest.
Plus goede tuin! Ken de regio en de prijzen aldaar niet, maar redelijk eenvoudig te upgraden woningJDx schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:59:
Rondje nieuwe parels op Funda: huis van 2,5 meter breed en 50 meter diep bij de vrienden van AT5evleerdam schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:21:
https://www.funda.nl/koop...85705-bellamystraat-29-a/
Dit appartement nog niet voorbij gekomen? Lijkt vrij normaal voor 1 miljoen in Amsterdam Oud West, 130m2.
Alleen het appartement is echter 50 meter diep en zo'n 2,5 meter breed. Levert een bijzondere plattegrond op (krijg ik helaas niet in deze post want hij is niet als plaatje opgeslagen).
[Afbeelding]
Hello. Is it me you're looking for?
Verbouw voor anderhalve ton en het is nog steeds goedkoper als die 14m2 uit het filmpje hierboven...robotomizer schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:27:
Plus goede tuin! Ken de regio en de prijzen aldaar niet, maar redelijk eenvoudig te upgraden woning
Ben het met je eens dat het best een nette woning is, maar het geheel roept bij mij wel een aantal vragen op:jeroenkb schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:02:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- Waarom zit er een complete extra keuken in de garage?
- Slaapkamer beneden kan ik me nog van voorstellen dat daar redenen voor zijn, maar waarom is de enige complete badkamer in het huis alleen door deze slaapkamer bereikbaar?
- En daar direct aan gerelateerd: waarom is er op de bovenverdieping alleen een losse douchecabine die direct open in een 'slaapkamer' staat; waarom is er niet op diezelfde plek (of op de plek van het toilet) een aparte kleine badkamer gemaakt die onafhankelijk van de slaapkamers is?
- En als we dan toch op de verdieping zijn, waarom die 'slaapkamer' waar de trap direct op uitkomt? Waarom is dat een open ruimte?
Aan dat alles is uiteraard wel wat te doen*, maar zou je die drie slaapkamers echt nodig hebben dan zou er mijns inziens toch nog wel wat werk aan zitten.
*Vooral die zaken op de bovenverdieping dan, die keuken in de garage, tja. Zit ook niet echt in de weg natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door MDKorpel op 20-05-2024 21:02 ]
Dat valt mee in de Treek betaal je 20K per jaarkamstra schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:05:
[...]
Thx but no thx
Oppervlakte
1.360 m²
Eigendomssituatie
Erfpacht (einddatum erfpacht: 31-12-2038)
Lasten
€ 1.920 per jaar
extra keuken wordt vaak gebruikt voor frituren (en in de Vissersdorpen om vis te bakke....)MDKorpel schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:00:
[...]
Ben het met je eens dat het best een nette woning is, maar het geheel roept bij mij wel een aantal vragen op:
- Waarom zit er een complete extra keuken in de garage?
- Slaapkamer beneden kan ik me nog van voorstellen dat daar redenen voor zijn, maar waarom is de enige complete badkamer in het huis alleen door deze slaapkamer bereikbaar?
- En daar direct aan gerelateerd: waarom is er op de bovenverdieping alleen een losse douchecabine die direct open in een 'slaapkamer' staat; waarom is er niet op diezelfde plek (of op de plek van het toilet) een aparte kleine badkamer gemaakt die onafhankelijk van de slaapkamers is?
- En als we dan toch op de verdieping zijn, waarom die 'slaapkamer' waar de trap direct op uitkomt? Waarom is dat een open ruimte?
Aan dat alles is uiteraard wel wat te doen*, maar zou je die drie slaapkamers echt nodig hebben dan zou er mijns inziens toch nog wel wat werk aan zitten.
*Vooral die zaken op de bovenverdieping dan, die keuken in de garage, tja. Zit ook niet echt in de weg natuurlijk.
Deze bewoners hebben dus gekozen om grote kookeiland in het midden van woonkamer/eetkamer te zetten. Echter moeten alle apparatuur weer wel in eetkamer gedeelte.
Lijkt mij totaal niet handig...
Ik snap echt die obsessie met kookeilanden niet, denk dat we daar een heel topic voor kunnen maken want er zijn zoveel mensen die persé een kookeiland willen in een woning die gewoon niet groot genoeg is.kx22 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:07:
https://www.funda.nl/koop...4-zeister-eng-110/#foto-2
Deze bewoners hebben dus gekozen om grote kookeiland in het midden van woonkamer/eetkamer te zetten. Echter moeten alle apparatuur weer wel in eetkamer gedeelte.
Het was anders geweest als ze de hal niet midden in de woonkamer hadden gehad (dus een L-vormige woonkamer in plaats van een ]-vormige), dan had zo'n kookeiland (maar dan een kwartslag gedraaid) een mooie splitsing tussen keuken en woonkamer kunnen zijn, maar nu hebben ze gewoon de hele woonkamer opgeofferd voor een keukenblok waar je amper omheen kunt en waar alles dat je nodig hebt bij het koken buiten bereik komt te vallen omdat het niet achter je past.
En dat terwijl ze prima aan de voorkant (waar nu de eethoek is, of in de linkerhoek waar nu toch alle apparatuur al staat) een gewone keuken hadden kunnen maken en veel meer ruimte over hadden kunnen houden
Dat is het lastige van zo'n U-vormige benedenverdieping. Het verbindingsstuk tussen de voorkamer en de achterkamer is vaak een wat verloren ruimte. Als je daar dan de keuken wil zetten, wat op zich een prima oplossing is, en een kastenwand in dat deel zet, dan kijk je vanuit de woonkamer tegen de keukenapparatuur aan. Wat veel mensen toch ook niet willen.kx22 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:07:
https://www.funda.nl/koop...4-zeister-eng-110/#foto-2
Op zich zou de breedte van dit tussendeel (3,26 meter) volgens mij trouwens ook voldoende zijn om de eettafel neer te zetten. Zodat je de keuken ook in zijn geheel aan de voorkant had kunnen doen. Maar je zult dan waarschijnlijk in de knoop komen met de kamerdeur.
Ik snap de keuze voor een eiland ook niet altijd, maar ik snap in dit geval wel dat je je eettafel het liefst bij het raam wilt.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:17:
[...]
Op zich zou de breedte van dit tussendeel (3,26 meter) volgens mij trouwens ook voldoende zijn om de eettafel neer te zetten. Zodat je de keuken ook in zijn geheel aan de voorkant had kunnen doen. Maar je zult dan waarschijnlijk in de knoop komen met de kamerdeur.
https://www.funda.nl/koop...5-rust-en-vreugdlaan-1-a/
De makelaar heeft de daadwerkelijke ligging strategisch weggelaten. Mooie tekst wel;
"Gelegen op een schilderachtige heuvel, biedt deze woning rust en privacy. Tegelijkertijd ligt de koepel op gunstige afstand van Schiphol, Amsterdam, Den Haag en Rotterdam."
Ik vind rust en privacy niet heel erg aan de orde, het pand is duidelijk zichtbaar vanaf de N44, erg drukke weg. Door de hoogte op de heuvel lijkt het mij dat het verkeer ook echt wel goed hoorbaar is.
89m2, 1 slaapkamer, 1.2 mio.... Wel een prachtig historisch pandje en schitterend voor "erbij". Rij er zo vaak langs, nooit gerealiseerd dat het inmiddels daadwerkelijk een woonhuis betreft.
:strip_exif()/f/image/hBMQdiZbmSfqkLWn4iIBDFtB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oypcj18H3D9PooOc7Vfy2dRN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NRdY5pHLpPTWWAa1Y2JSqGyY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BG4Mm5eP82p2ItGWGaqBMrV4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c0t8gTQwuyYXMyiS499BuvBN.jpg?f=fotoalbum_large)
Zijn wel beide weg.Rubbergrover1 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:42:
[...]
Is nog altijd 30% duurder dan het hoekhuis van de buren van vorige maand.
JDx in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2024"
Ik vind hem wel gaaf. Suf dat de makelaar allemaal van die net-niet foto's plaatst waardoor je geen goed beeld van de ruimtes en de buitenkant krijgt. Met name dat laatste.FinalBob schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:16:
Na lang genieten en meelezen kan ik zelf ook eindelijk wat bijdragen in dit topic!
De makelaar heeft de daadwerkelijke ligging strategisch weggelaten. Mooie tekst wel;
"Gelegen op een schilderachtige heuvel, biedt deze woning rust en privacy. Tegelijkertijd ligt de koepel op gunstige afstand van Schiphol, Amsterdam, Den Haag en Rotterdam."
Ik vind rust en privacy niet heel erg aan de orde, het pand is duidelijk zichtbaar vanaf de N44, erg drukke weg. Door de hoogte op de heuvel lijkt het mij dat het verkeer ook echt wel goed hoorbaar is.
89m2, 1 slaapkamer, 1.2 mio.... Wel een prachtig historisch pandje en schitterend voor "erbij". Rij er zo vaak langs, nooit gerealiseerd dat het inmiddels daadwerkelijk een woonhuis betreft.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
This too shall pass
dat niet alleen. Het is bijna knap dat de N44, waar de hele dag een niet aflatende stroom auto's overheen rijdt, niet op de foto's staat. Als er meer dan 10 meter tussen dit en die weg zit, is het veel. Het zijn prachtige huizen in dat gebied, maar vanwege die weg zou ik voor een hoop van die huizen lekker bedanken.Sharky schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:31:
[...]
Ik vind hem wel gaaf. Suf dat de makelaar allemaal van die net-niet foto's plaatst waardoor je geen goed beeld van de ruimtes en de buitenkant krijgt. Met name dat laatste.
En dan zo'n oppervlak met een nipt aan groter perceel?
Ik zie oprecht niet waar hier de waarde van het pand zit.
[ Voor 8% gewijzigd door YellowCube op 21-05-2024 11:43 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Locatie, locatie, locatie.YellowCube schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:42:
[...]
Lees: , Wassenaer, Wassenaer, Wassenaer.
Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50
Op bepaalde streetview shots zijn de bomen wat dunner;YellowCube schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:42:
[...]
dat niet alleen. Het is bijna knap dat de N44, waar de hele dag een niet aflatende stroom auto's overheen rijdt, niet op de foto's staat. Als er meer dan 10 meter tussen dit en die weg zit, is het veel. Het zijn prachtige huizen in dat gebied, maar vanwege die weg zou ik voor een hoop van die huizen lekker bedanken.
En dan zo'n oppervlak met een nipt aan groter perceel?
/f/image/xmMYOUmYRGEt01nCa94NSaU4.png?f=fotoalbum_large)
Dat scheelt inderdaad niet veel

Ben ik de enige die direct Ross & Iba in z'n hoofd had.....?
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Nee, ik zat er ook meteen aan te denkenTheOmen schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:53:
[...]
Ben ik de enige die direct Ross & Iba in z'n hoofd had.....?
Hail to the king baby!
FinalBob schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:16:
Na lang genieten en meelezen kan ik zelf ook eindelijk wat bijdragen in dit topic!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vertaling: Een tuinhuisje op een heuvel aan een drukke weg voor maar 1,25miljoen.Ontdek de charme van de bijzondere achthoekige tuinkoepel, gelegen aan de Rust en Vreugdlaan in Wassenaar.
Koopje!
Heb ook een schilderij van Lodewijk of Roderick gespotCvP_tweakers schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:47:
[...]
Locatie, locatie, locatie.
https://www.immoscoop.be/te-koop/2920-kalmthout/537978
:strip_exif()/f/image/spTnm36stu3biWZyo55x4dZd.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 56% gewijzigd door ozzynator op 21-05-2024 14:37 ]
Ik was voor m'n werk laatst in gesprek met makelaars, ik vermoed dat dit soort onzin zomaar het resultaat van wat wollige prompts in ChatGPT kan zijn; want ja dat wordt tegenwoordig veel gebruikt voor de teksten op funda.Bao_mi1 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 19:38:
Wat doe je als je na je studie literatuur eigenlijk poëzie wilt schrijven maar je verdient er geen brood mee? Juist, je wordt makelaar om vervolgens bij de ultieme dertien in een dozijn recreatiewoning dit soort kul neer te plempen.
Dit is een plek waar kinderlachjes zich mengen met het ruisen van de bladeren en waar elke zonsopgang een nieuw canvas van mogelijkheden biedt.
Loop mee door deze charmante woning, waar elk hoekje een verhaal vertelt en elke ruimte een belofte van comfort en rust inhoudt
In deze woning is over elk detail nagedacht – van het tactiele genot van koele tegels onder je voeten tot de zachte aanraking van zonnestralen op je huid.
https://www.telegraaf.nl/...zijn-statige-kasteelvillaozzynator schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:36:
weinig plaatjes en net niet in Nederland. Maarja, je kunt niet alles hebben natuurlijk.
https://www.immoscoop.be/te-koop/2920-kalmthout/537978[Afbeelding]
Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50
Een van de slaapkamers is 139m2, dat is meer dan de gemiddeld verblijfsoppervlakte van een woning, netjes.ozzynator schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:36:
weinig plaatjes en net niet in Nederland. Maarja, je kunt niet alles hebben natuurlijk.
Wassenaar wil die weg opheffen, dan maak je vast winst.Vertaling: Een tuinhuisje op een heuvel aan een drukke weg voor maar 1,25miljoen.
Koopje!
Ik ben aan het kijken voor een huis met uitkijk op de Noordzee ongeveer dezelfde prijs en een stuk groter.
Als ik winst moet laten afhangen van een hypthetisch scenario waarbij een gemeente een drukke doorgaande weg wil opheffen kan ik beter naar het casino gaan. Dan heb ik hoe dan ook in ieder geval een leuke avond.yoga schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:27:
[...]
Wassenaar wil die weg opheffen, dan maak je vast winst.

Bouwjaar 1997? De makelaar zit er maar een jaar of 100 naast denk ik.ozzynator schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:36:
Volgens de Televaag is het in 1997 gerenoveerd. In Belgie zal dat misschien als bouwjaar tellen.B64 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:11:
[...]
Bouwjaar 1997? De makelaar zit er maar een jaar of 100 naast denk ik.
2.500 euro per maand om de een pand van 2200 m2 te verwarmen is een koopje.. Dat zal wel een tijd geleden zijn geweest, als je je bedenkt dat er nu mensen met een rijtjeshuis al 100en euro's per maand kwijt (kunnen) zijn aan verwarming..In dat artikel staat : waarbij hij tevens aangaf dat alleen al het licht en de verwarming zo’n 2.500 euro per maand kostten.

Er mag wel wat aan verduurzaming gedaan worden, maar de prijs lijkt me ook redelijk.
https://www.funda.nl/koop...2232856-stationsstraat-2/
Alleen weer best een knap staaltje van verbloemen van de omgeving.
Op deze foto is eea een beetje te zien.

Links een grote papierfabriek 24/7 productie, al vaker klachten uit de buurt over geluid en stankoverlast. Woon je maar 118m vandaan.
Het spoor loopt bijna bij je voordeur, 89m.
En de A73 ligt op 50m afstand, alleen voor je deur nog in een tunnel, maar op 90m komt die de tunnel al uit.
Een en ander wordt toch mooi beschreven als "Aan rustige weg, in centrum en vrij uitzicht". Ja, vrij uitzicht op het spoor. De weg zelf is redelijk rustig al rijdt daar wel ook vrachtverkeer van en naar die fabriek. En het is niet het centrum.
[ Voor 3% gewijzigd door Truus01 op 21-05-2024 19:03 ]
/f/image/DDaZNknUXvRKINFzlmT0dHkg.png?f=fotoalbum_large)
Ookal kost die een miljoen. Ookal staat het in de hoofdstad. Het gaat niet om de lengte, maar wat je er mee doet.
N1ckk schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:52:
[Afbeelding]
Ookal kost die een miljoen. Ookal staat het in de hoofdstad. Het gaat niet om de lengte, maar wat je er mee doet.
evleerdam in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2024"Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Als de renovatie groot genoeg is dan kan dat in NL ook als bouwjaar tellen.ozzynator schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:16:
[...]
Volgens de Televaag is het in 1997 gerenoveerd. In Belgie zal dat misschien als bouwjaar tellen.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Linkje?Truus01 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:47:
Best een leuk huis met aardige tuin.
[Afbeelding]
Er mag wel wat aan verduurzaming gedaan worden, maar de prijs lijkt me ook redelijk.
[Afbeelding]
Links een grote papierfabriek 24/7 productie, al vaker klachten uit de buurt over geluid en stankoverlast. Woon je maar 118m vandaan.
En de A73 ligt op 50m afstand, alleen voor je deur nog in een tunnel, maar op 90m komt die de tunnel al uit.
Een en ander wordt toch mooi beschreven als "Aan rustige weg, in centrum en vrij uitzicht". Ja, vrij uitzicht op het spoor. De weg zelf is redelijk rustig al rijdt daar wel ook vrachtverkeer van en naar die fabriek. En het is niet het centrum.
Mijn bijschrift is leuker.
Waarom lijkt deze foto heel erg op een miniatuur/modelspoorbaanlandschap?
Zit nog een mooi verhaal achter,ozzynator schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:36:
Was eerder van een selfmade haven baron (Jan Rijsdijk). Hij had dit oorspronkelijk gekocht om met meerdere vrouwen in een commune samen te wonen. Hij heeft veel geld in het opknappen gestoken maar uiteindelijk weinig interesse van zijn doelgroep.
https://www.quotenet.nl/l...nair-zoekt-vrouwen-23563/
Door de blur. Het benadert de onscherpheid die je krijgt bij tilt-shift.Zwartoog schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:11:
[...]
Waarom lijkt deze foto heel erg op een miniatuur/modelspoorbaanlandschap?
Thanks! Vandaar de associatie.Patriot schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:08:
[...]
Door de blur. Het benadert de onscherpheid die je krijgt bij tilt-shift.
Deze zweedse woning is volledig in hout opgetrokken en staat in een woonwijk.
Voor deze regio zijn perceel- en woonoppervlakte vrij gemiddeld.
:strip_exif()/f/image/f66KDEfxhAOxqpVSMTCMVI41.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XRkCM9rkpmL6IDIEf3hfyX1e.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IhwOfVO1o3Z6BBnL0xgZFDZO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pAhYz3TsQlBuFXmMulInwyCh.jpg?f=fotoalbum_large)
Waar ik mij over verbaas is dat het lijkt dat men beplanting tegen het huis aan laat groeien. Dat moet je niet doen want dan gaat je hout snel naar de kl0ten

https://www.funda.nl/koop...is-43592208-moleplaat-40/
De N44 opheffen?yoga schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:27:
Wassenaar wil die weg opheffen, dan maak je vast winst.
Iets met Pasen en Pinksteren op één dag...
Opheffen never nooit, maar ondertunnelen, omleggen of deels verdiept aanleggen zijn wel zaken waar de gemeente al jaaaren mee bezig is.hoevenpe schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:57:
[...]
De N44 opheffen?
Verkeer kan toch gewoon over de A4 van Leidschendam naar Zoeterwoude en terug?hoevenpe schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:57:
[...]
De N44 opheffen?
https://www.omroepwest.nl...erland-waar-komt-dat-door
Hele N44 "verleggen" lijkt me wel een dure grap, zie ik ook niet 1,2,3 gebeuren.
Nee maar je zou relatief goedkoop de N14 tussen de A4 en de N44 kunnen opwaarderen naar een volledige landtunnel en daarna de N44 afwaarderen naar 2x1 rijstrook. Maar goed dit is wel heel offtopic.mitsumark schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 23:16:
[...]
Hele N44 "verleggen" lijkt me wel een dure grap, zie ik ook niet 1,2,3 gebeuren.
Maar door de aanleg van de N434 Corbulotunnel tussen de A44 en A4 zullen die plannen voorlopig nog wel in de koelkast blijven staan.synoniem schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 23:08:
[...]
Opheffen never nooit, maar ondertunnelen, omleggen of deels verdiept aanleggen zijn wel zaken waar de gemeente al jaaaren mee bezig is.
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Om te huilen. Als ik mijn woning te koop zette en de makelaar zou hier mee aan komen zetten, dan zou ik ook zijn minst even goed in gesprek willen om een en ander op te helderen.CarpeVentum schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:12:
[...]
Ik was voor m'n werk laatst in gesprek met makelaars, ik vermoed dat dit soort onzin zomaar het resultaat van wat wollige prompts in ChatGPT kan zijn; want ja dat wordt tegenwoordig veel gebruikt voor de teksten op funda.
Ironie?
Wat kleine dingen die meteen opvallen, en wat echt wat slordig overkomt:
Is die drukknop kapot, of zit die scheef? Ik had het voor de foto op zijn minst even recht gezet.

Die wandcontactdoos onder.

Zouden ze nou echt de WC knop en de doucheslang meenemen?

Verder ziet de woon-/eetkamer en keuken er eigenlijk wel prima uit.
"Het spoor loopt bijna bij je voordeur, 89m."Truus01 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:47:
Best een leuk huis met aardige tuin.
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...2232856-stationsstraat-2/
[Afbeelding]
De straatnaam geeft wel aan dat het spoor dichtbij ligt
Holk schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:01:
[...]
"Het spoor loopt bijna bij je voordeur, 89m."
De straatnaam geeft wel aan dat het spoor dichtbij ligt
Ik heb ook ooit aan een Stationsstraat gewoond, maar dat huis was een kilometer van het station af.
*Jij vindt jouw bijschrift leuker.
We zitten hier niet voor bijschriften, we zitten hier voor bijzondere/leuke/mooie maar te dure huizen die te koop staan. Volgende keer gewoon even de zoekfunctie gebruiken.
On-topic:
Deze viel mij op, in Schiedam - tegen de snelweg aan (nieuwe wijk) en met name doordat die voor 585 schijnt te zijn verkocht, nieuwbouw (uit 2022) en dan is DIT de badkamer. Wat een treurigheid en het ziet er ook echt oud uit al - keuken ook niet top.
https://www.funda.nl/koop...-inge-de-bruijnstraat-13/

[ Voor 83% gewijzigd door N1ckk op 22-05-2024 09:30 ]
Gewoon basic vanuit project ingericht. Misschien met bedoeling later een luxere badkamer te plaatsen.N1ckk schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:20:
Deze viel mij op, in Schiedam - tegen de snelweg aan (nieuwe wijk) en met name doordat die voor 585 schijnt te zijn verkocht, nieuwbouw (uit 2022) en dan is DIT de badkamer. Wat een treurigheid en het ziet er ook echt oud uit al - keuken ook niet top.Tuin lekker wild.
[Afbeelding]
Keuken idem, maar met gekleurde tegels. Zolder en tuin ook niks aan gedaan. Soms gaat dat zo, zeker als je krap budget hebt.
[ Voor 6% gewijzigd door Toke_gt op 22-05-2024 10:43 ]
Die badkamer ziet er volgens mij vooral zo treurig uit omdat er verder niets in de badkamer is. Als je er een badkamermeubel in zet en (gekleurde) handdoeken en een badmat hebt en zo, dan fleurt het volgens mij best op. De afwezigheid van een douchewand is wel opvallend.N1ckk schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:20:
Deze viel mij op, in Schiedam - tegen de snelweg aan (nieuwe wijk) en met name doordat die voor 585 schijnt te zijn verkocht, nieuwbouw (uit 2022) en dan is DIT de badkamer. Wat een treurigheid en het ziet er ook echt oud uit al - keuken ook niet top.Tuin lekker wild.
[Afbeelding]
De keuken vind ik dan wel weer erg goedkoop aan doen. En ook de vloeren (is het laminaat of PVC?) lijken mij de goedkoopste variant te zijn, als ik zie hoe vaak het patroon zich herhaalt. Ik vermoed dat de kopers zich flink hebben verkeken op de kosten die er bij nieuwbouw nog bij komen naast de woning zelf.
Als ik het zo zie dan is het Prarie-laminaat van de Ikea. Dat hebben wij boven liggen, prima laminaat voor licht gebruik. De benedenverdieping wil je, als je het daar intensiever gebruikt, wel relatief snel vervangen gok ik.Rubbergrover1 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:16:
[...]
Die badkamer ziet er volgens mij vooral zo treurig uit omdat er verder niets in de badkamer is. Als je er een badkamermeubel in zet en (gekleurde) handdoeken en een badmat hebt en zo, dan fleurt het volgens mij best op. De afwezigheid van een douchewand is wel opvallend.
De keuken vind ik dan wel weer erg goedkoop aan doen. En ook de vloeren (is het laminaat of PVC?) lijken mij de goedkoopste variant te zijn, als ik zie hoe vaak het patroon zich herhaalt. Ik vermoed dat de kopers zich flink hebben verkeken op de kosten die er bij nieuwbouw nog bij komen naast de woning zelf.
Harga prijslijst:
https://api.woonon.nl/med...ages/Prijslijst_xv1ej.pdf
Eigenlijk best slim, overal inschrijven, jaartje blijven wonen, geen zak doen en weer moven.
De meeste mensen die zo snel verkopen gaan vaak uit elkaar.
Over Wassenaer gesproken.. wow.. wat een fantastische tuin is dit..!CvP_tweakers schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:47:
[...]
Locatie, locatie, locatie.
:strip_exif()/f/image/k6dQqfl2MVYEWkVnVSiomicB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ulpDmOzATfTYRcZDUmfABuWC.jpg?f=fotoalbum_large)
Link: https://www.funda.nl/koop...-43492203-koekoekslaan-3/
Voor wat je krijgt, vind ik de prijs nog best OK! Mooi huis binnen en buiten.-Muncky- schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:02:
[...]
Over Wassenaer gesproken.. wow.. wat een fantastische tuin is dit..!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Jammer dat als de kleinkinderen langs komen, ze om de 5 minuten de voetbal uit de vijver moeten vissen.-Muncky- schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:02:
[...]
Over Wassenaer gesproken.. wow.. wat een fantastische tuin is dit..!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik vind de tuin eigenlijk wat te strak.JDx schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:53:
[...]
Jammer dat als de kleinkinderen langs komen, ze om de 5 minuten de voetbal uit de vijver moeten vissen.
[Afbeelding]
En met dat glooiende, je kunt niet even lekker een paar stoelen en een tafel op je (strakke) grasveld zetten.
Zou er een golfbaan van maken, denk ik.
https://www.funda.nl/koop...60147-zaandammerweg-36-b/

Maar los van de kwaliteit van de foto's, vind ik het niet zo gek dat de makelaar er een artist impression bijgezet heeft. Is dat nou riet, zoals je op een schutting ziet, tegen het plafond?
De rest is ook zeer persoonlijk ingericht

[ Voor 5% gewijzigd door Spherix op 22-05-2024 12:22 ]
Nou als dat vrijstaand is... Je zit volgens mij gewoon tegen nummer 36A aangebouwd als ik op het kadaster/satelliet kijk.Spherix schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:21:
Don't judge a book by it's cover zeggen we maar. Prachtig vrijstaand pand
Flink huis, maar alleen voortuin, en je buurman heeft eigenlijk de rest van de grond gehouden (nummer A) Als je dat niet erg vind heb je een leuke woning. Persoonlijk zie ik dit meer als een 2-onder-1 kap, al zal het technisch wel niet zo mogen heten.
Ik vind de renders altijd een beetje misleidend, ze mogen dat er wel expliciet in de foto bijzetten van mij. Het geeft een goed beeld hoe het kan worden, maar ik bij een eerste blik altijd dat het er echt zo uitziet. Kan aan mij liggen...
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Moet zeggen dat persoonlijke inrichting 100% meer sfeer heeft dan die artist impression. Die houten vloer bijvoorbeeld kun je gewoon opschuren en lakken. Het dak zou ik wel wat aan doen want dat riet geeft een enorme stof bende.Spherix schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:21:
[Afbeelding]
Maar los van de kwaliteit van de foto's, vind ik het niet zo gek dat de makelaar er een artist impression bijgezet heeft. Is dat nou riet, zoals je op een schutting ziet, tegen het plafond?
De rest is ook zeer persoonlijk ingericht![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Renders voegen voor mij niets toe, maar als een makelaar ze er bij doet mag/moet dat inderdaad explicieter vermeld worden. De inrichting kijk ik voornamelijk doorheen. Gaat mij om de niet verwijderbare dingen in een ruimte.rockhopper schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:28:
[...]
Nou als dat vrijstaand is... Je zit volgens mij gewoon tegen nummer 36A aangebouwd als ik op het kadaster/satelliet kijk.
Flink huis, maar alleen voortuin, en je buurman heeft eigenlijk de rest van de grond gehouden (nummer A) Als je dat niet erg vind heb je een leuke woning. Persoonlijk zie ik dit meer als een 2-onder-1 kap, al zal het technisch wel niet zo mogen heten.
Ik vind de renders altijd een beetje misleidend, ze mogen dat er wel expliciet in de foto bijzetten van mij. Het geeft een goed beeld hoe het kan worden, maar ik bij een eerste blik altijd dat het er echt zo uitziet. Kan aan mij liggen...
Getver, ik had ooit in een nieuwbouw wijk kale schuttingen en daar van die rieten zooi tegenaan gemaakt om toch een beetje privacy te hebben in de zithoek, maar die zaten na een tijde vol met spinngen en andere viezige enge beestjes, bah.Spherix schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:21:
[Afbeelding]
De rest is ook zeer persoonlijk ingericht![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...-tungeler-dorpsstraat-47/
:strip_exif()/f/image/w4Fy1BWYXjDsBRja5VyHwXt2.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooi aangeklede overkapping.
In de tuin vind ik dat prima, goed voor de biodiversiteit enzo maar niet in huis.JDx schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:10:
[...]
Getver, ik had ooit in een nieuwbouw wijk kale schuttingen en daar van die rieten zooi tegenaan gemaakt om toch een beetje privacy te hebben in de zithoek, maar die zaten na een tijde vol met spinngen en andere viezige enge beestjes, bah.
Wow het hele huis is prachtig en gewaagd (maar toch goed gelukt) aangekleed, al die kleuren en verschillende stijlen druk behang (en toch niet storend) hier woont een binnenhuis architect of er is er eentje aan te pas gekomen. Als het kon +10 haha.Trebbors schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:17:
Ook een mooi huis gelegen in een rustige omgeving:
https://www.funda.nl/koop...-tungeler-dorpsstraat-47/
[Afbeelding]
Mooi aangeklede overkapping.
Zoals in dit geval de steunpilaar onder de vide/verdiepingsvloer die door de makelaar in de render 'even' verwijderd is.Peekster schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:39:
[...]
Renders voegen voor mij niets toe, maar als een makelaar ze er bij doet mag/moet dat inderdaad explicieter vermeld worden. De inrichting kijk ik voornamelijk doorheen. Gaat mij om de niet verwijderbare dingen in een ruimte.
Vraag me af of dat constructietechnisch haalbaar/wenselijk is
Eric, Signing off !!
Misschien kan je dat gelijk meepakken met de rest van de werkzaamheden:Eric H schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:28:
[...]
Zoals in dit geval de steunpilaar onder de vide/verdiepingsvloer die door de makelaar in de render 'even' verwijderd is.
- Er zijn werkzaamheden noodzakelijk en er dient funderingsherstel uitgevoerd te worden (bouwkundig rapport 07-02-2024)
Vind renders vaak oplichting. Dat je er een paar roerende zaken (meubels) in shopped is nog tot daar aan toe, maar in dit geval zijn er zaken in gestopt/geshopped die gewoon onderdeel van de woning lijken. Zoals de vloer, de muren, de afwerking van die balken en de ramen.Peekster schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:39:
[...]
Renders voegen voor mij niets toe, maar als een makelaar ze er bij doet mag/moet dat inderdaad explicieter vermeld worden. De inrichting kijk ik voornamelijk doorheen. Gaat mij om de niet verwijderbare dingen in een ruimte.
Ja natuurlijk, een geïnteresseerd iemand gaat eerst kijken. Maar dan nog vind ik het niet kunnen dat er zaken voorgesteld worden die er gewoon niet zijn.
Om discussie te voorkomen zou het helemaal niet moeten mogen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Of dit inderdaad. Dit is mijns inziens gewoon misleiding.Eric H schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:28:
[...]
Zoals in dit geval de steunpilaar onder de vide/verdiepingsvloer die door de makelaar in de render 'even' verwijderd is.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Een paar jaar geleden stond in de plaatsingsvoorwaarden van Funda dat bij een render expliciet moest worden aangegeven dat het een render (of artist impression) is.Peekster schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:39:
[...]
Inmiddels staat dat (helaas) niet meer in de plaatsingsvoorwaarden. Geen idee waarom. Lijkt mij misleidend om te adverteren met renders die in wezen een niet bestaande situatie weergegeven.
... of de kleinkinderen ...JDx schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:53:
[...]
Jammer dat als de kleinkinderen langs komen, ze om de 5 minuten de voetbal uit de vijver moeten vissen.
[Afbeelding]
Daarom kijk ik er niet naar. Los van of het haalbaar/wenselijk is. Het is een invulling van een ruimte door die makelaar. Maar die koopt het niet en gaat er niet in wonen. Derhalve is de render irrelevant voor de advertentie.Eric H schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:28:
[...]
Dan zouden we op marktplaats bij een auto advertentie ook de roest weg kunnen halen en de auto een andere kleur en bodykit geven. "Zo kan ie worden" Boeiend!
Dit topic is gesloten.
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.