"When you grow up your heart dies"
erutangiS
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
[ Voor 4% gewijzigd door ReVision. op 07-10-2023 16:06 ]
hoi
7 Oct 2023, 16:05:33
Ivm laatste bocht
[ Voor 9% gewijzigd door StefanVerkerk op 07-10-2023 16:06 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Verwijderd
Probleem zit bij de coureurs. Regel is duidelijk, 2 banden binnen de witte lijn. Vooral een blamage voor coureurs die er meerdere pakken. Vind het fijn dat het eindelijk duidelijk is ipv tijdje terug dat in bocht x,y en z limits zijn en elders niet.SomerenV schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:04:
[...]
Maar als er zóveel track limits zijn kun je je afvragen waar het probleem ligt. In veel gevallen gaat men ook (net) over de lijntjes door een (over)correctie, niet omdat ze afsnijden. Het is gewoon onzin en een blamage voor de sport.
Op het randje hoor, een zoekertje dit.StefanVerkerk schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:06:
CAR 4 (NOR) TIME 1:26.127 DELETED - TRACK LIMITS AT TURN 16 LAP 14 17:04:49
7 Oct 2023, 16:05:33
Ivm laatste bocht
PIA very nice
NOR jammer mooie poging
nu wachten op de TL van Max. want denk niet dat ie p3 behoudt.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
behoorlijk tactisch geblunderd... met wat doorrijden had hij nog een rondje kunnen doen.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
7 Oct 2023, 16:06:30
De wind is het probleem. Je wordt random wel of niet over de lijn geblazenMC_Sparkles schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:06:
[...]
Probleem zit bij de coureurs. Regel is duidelijk, 2 banden binnen de witte lijn. Vooral een blamage voor coureurs die er meerdere pakken. Vind het fijn dat het eindelijk duidelijk is ipv tijdje terug dat in bocht x,y en z limits zijn en elders niet.
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
7 Oct 2023, 16:07:21
Heeft geen zin twee push laps. Denk dat ze het daar ook wel beter weten.Microkid schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:06:
[...]
behoorlijk tactisch geblunderd... met wat doorrijden had hij nog een rondje kunnen doen.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Nope... Hij deed hetzelfde als Ocon. In ieder geval een band op de witte lijn houden.DarkSide schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:06:
nu wachten op de TL van Max. want denk niet dat ie p3 behoudt.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Die wind zorgt ervoor dat ze er heel ver overheen gaan, niet die 2cm etc. Dat zit gewoon bij de coureur en ze hebben allemaal dezelfde limiet.Blitzdoctor schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:07:
[...]
De wind is het probleem. Je wordt random wel of niet over de lijn geblazen
Vond het lastig te zien.sjaool schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:08:
[...]
Nope... Hij deed hetzelfde als Ocon. In ieder geval een band op de witte lijn houden.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Of ie wat gaat redden? Hangt meer van Perez af dan van max.Pierre schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:08:
Lol Max op 3 kijken of die het gaat redden vanavond, zouden ze bij WK Rugby ook aan track limits doen, tot vanavond allemaal.
Als zoveel van de beste coureurs niet binnen de lijntjes kunnen kleuren, ligt het niet aan de coureurs vind ikMC_Sparkles schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:08:
[...]
Die wind zorgt ervoor dat ze er heel ver overheen gaan, niet die 2cm etc. Dat zit gewoon bij de coureur en ze hebben allemaal dezelfde limiet.
Goed dat de FIA zo handhaaft. Geen gezeik, alles gewoon zwart/wit en geen grijs gebied.
Houdt het ook nog een beetje leuk, zo'n tombola in de live timing.
Wat moet ie redden? Ik zie Perez niet voorbij Verstappen en de McLarens gaan en hij moet toch minimaal derde worden en Verstappen lager dan zesde om het feestje tot morgen uit te stellen.Pierre schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:08:
Lol Max op 3 kijken of die het gaat redden vanavond, zouden ze bij WK Rugby ook aan track limits doen, tot vanavond allemaal.
Piastri is een baas!aveenhuysen schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:09:
Wat is die Piastri saai, kan geen lachje vanaf.......................
hoi
"Let's give the FIA a couple of minutes to see if it's a real pole"
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dan zijn alle coureurs dus ruk.MC_Sparkles schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:08:
[...]
Die wind zorgt ervoor dat ze er heel ver overheen gaan, niet die 2cm etc. Dat zit gewoon bij de coureur en ze hebben allemaal dezelfde limiet.
Helpt ook niet natuurlijk dat je het vanuit de cockpit vrijwel niet kunt zien.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ze nemen te veel risico als t zo vaak mis gaatLekker Ventje schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:11:
[...]
Dan zijn alle coureurs dus ruk.
Helpt ook niet natuurlijk dat je het vanuit de cockpit vrijwel niet kunt zien.
En als t nooit misgaat te weinig
FIA: track limit
Mensen: ga toch weg met die belachelijke TL.
Schiet tussen de palen en je scoort!
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Interview begint met een smile en een grap over de FIA...aveenhuysen schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:09:
Wat is die Piastri saai, kan geen lachje vanaf.......................

erutangiS
Conclusie: het systeem deugt nietxzaz schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:12:
Mensen: FIA moet duidelijk zijn
[YouTube: F1 – "Track limits" in Austria 2003]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het is ook vragen om moeilijkheden als je een baan maakt met curbstones zo breed als de A16. Het is niet dat coureurs ineens allemaal prutsers zijn heStefanVerkerk schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:10:
Sorry, maar ik snap echt niet waarom iedereen zo loopt te bitchen op track limits. Er geldt gewoon een witte lijn. Er binnen is de baan, daarbuiten is geen baan. Simpel.
Goed dat de FIA zo handhaaft. Geen gezeik, alles gewoon zwart/wit en geen grijs gebied.
Ja of het is net geluk met de banden, dat maar 1 band tegelijk eroverheen gaat.Crysania schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:12:
Iemand screenshotje van max die de bocht ruim aanzet en dus wel/niet tl raakt? Toen ik het zag leek het er buiten
Ja dat krijg je als ze de TL tussen 2 kwali sessies ineens een stuk verleggen.xzaz schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:12:
Mensen: FIA moet duidelijk zijn
Misschien is deze baan wel totaal ongeschikt voor de huidige F1 wagens maarja oliedollars maken veel goed.
Als het toch een MotoGP baantje moet zijn dan zie ik grag Portimao weer terug op de kalender.
Verwijderd
Dan kan je als F.I.A ook denken.
"Goh, wij zijn de boel een beetje aan het verklooien dus laten we niet moeilijk doen over een aantal millimeters."
Je vraagt de coureurs nu gewoon om een nieuwe sector te leren in 10 minuten.
Nee, TL zijn TL, 100% mee eens.
Maar hier had de F.I.A iets coulanter moeten zijn.
Maar goed... FIA en normale beslissingen...
Yep, die krijg je bij de Sprint. Net als in Baku, Oostenrijk en België.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:14:
Hier krijg je dus een Pirelli petje voor P1 scoren.
Beetje karig inderdaad.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:14:
Hier krijg je dus een Pirelli petje voor P1 scoren.
Mooi de McLarens. Straks eens zien of het Max lukt de sprintrace te winnen.

Verwijderd
En daar kijk ik dus liever naar.Richard117 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:14:
20 jaar geleden deden ze minder moeilijk over track limits![]()
[YouTube: F1 – "Track limits" in Austria 2003]
100% gaan en voluit gebruik maken van elke centimeter die je heb.
Wanneer iedereen dit doet en mag doen, wat is dan het probleem?
Is toch een onwenselijke situatie voor iedereen? De coureurs, de fans en de stewards.
TL zijn In die bocht verlegd voor de veiligheid. Waarom moet men coulant zijn?Verwijderd schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:15:
Wanneer je 1 dag de coureurs laat racen met echte curbs, en dan de volgende dag ze maar op het circuit verft en zegt "Hier heb je 10 minuten op eraan te wennen."
Dan kan je als F.I.A ook denken.
"Goh, wij zijn de boel een beetje aan het verklooien dus laten we niet moeilijk doen over een aantal millimeters."
Je vraagt de coureurs nu gewoon om een nieuwe sector te leren in 10 minuten.
Nee, TL zijn TL, 100% mee eens.
Maar hier had de F.I.A iets coulanter moeten zijn.
Maar goed... FIA en normale beslissingen...
Verwijderd
Dat zeg ik toch?PjotrStroganov schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:18:
[...]
TL zijn In die bocht verlegd voor de veiligheid. Waarom moet men coulant zijn?
Omdat ze de coureurs maar 10 minuten de tijd geven om hieraan te wennen?
Na gisteren er de hele dag op hebben te gereden in de andere situatie.
Dat hoort niet.
Het probleem is dat de uitloopstroken en bandenstapels niet berekend zijn op het gebruik van meer asfalt. Als je met 300kmu de baan af schiet maakt het nogal uit of dat op 50mtr of op 40mtr van de bandenstapels gebeurd.Verwijderd schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:18:
[...]
En daar kijk ik dus liever naar.
Groetjes
Mijn inziens met wang gewoon op de lijn.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Op de lijn is niet over de lijn....
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik ben nog niet zeker, moet je over de witte lijn zijn? (hij zit nu op de witte lijn). Daarnaast kan de wang net op het randje zitten.
Dan ook beter niet meer in Monaco rijden. Zijn we daar ook weer vanafNhz schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:20:
[...]
Het probleem is dat de uitloopstroken en bandenstapels niet berekend zijn op het gebruik van meer asfalt. Als je met 300kmu de baan af schiet maakt het nogal uit of dat op 50mtr of op 40mtr van de bandenstapels gebeurd.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Amen. Echt elke keer als ik denk 'laat ik eens een keer F1 aanzetten' dan is er gezever over track limits... Dan is de zin om te kijken meteen alweer gehalveerd.Verwijderd schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:18:
[...]
En daar kijk ik dus liever naar.
Pirelli vertrouwd het niet en dus is het niet verantwoord om ze maximaal over die kerb te laten rijden. Dus geen coulance.Verwijderd schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:20:
[...]
Dat zeg ik toch?
Omdat ze de coureurs maar 10 minuten de tijd geven om hieraan te wennen?
Na gisteren er de hele dag op hebben te gereden in de andere situatie.
Dat hoort niet.
Ja prima dat ze handhaven. Maar nu weet je dus amper waar je aan toe bent. Zet lekker een muur of een stuk gras neer, dan ben je sowieso langzamer buiten de baan. Dit is gewoon gezeur waar niemand blij van wordt.StefanVerkerk schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:10:
Sorry, maar ik snap echt niet waarom iedereen zo loopt te bitchen op track limits. Er geldt gewoon een witte lijn. Er binnen is de baan, daarbuiten is geen baan. Simpel.
Leuk, maar dat konden ze niet in die halve dag. Dus men moest pragmatisch zijn en FIA heeft een oplossing bedacht. Ze hadden ook niet kunnen racen.toolkist schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:24:
Dan moet Pirelli beter werk afleveren.
Nee dan hadden ze Pirelli mee moeten nemen toen ze die A16 curbs gingen bouwen, nu wisten ze van nikstoolkist schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:24:
Dan moet Pirelli beter werk afleveren.
Verstappen kampioen zonder dat ze racenPjotrStroganov schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:26:
[...]
Leuk, maar dat konden ze niet in die halve dag. Dus men moest pragmatisch zijn en FIA heeft een oplossing bedacht. Ze hadden ook niet kunnen racen.
Mja, je had ze per sessie best één free pass kunnen geven bijvoorbeeld. Die band ontploft niet meteen. In de race krijgen ze ook een paar warnings.PjotrStroganov schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:22:
[...]
Pirelli vertrouwd het niet en dus is het niet verantwoord om ze maximaal over die kerb te laten rijden. Dus geen coulance.
Verschil is natuurlijk dat als je een paar honderdste wint tijdens een race je dat weinig oplevert, tijdens de quali kan dat een of meer plekken voordeel opleveren. Niet zo heel gek dus dat ze in de quali strenger zijn dan tijdens de race.Inspired schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:43:
Mja, je had ze per sessie best één free pass kunnen geven bijvoorbeeld. Die band ontploft niet meteen. In de race krijgen ze ook een paar warnings.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
En de track limits zoals ze nu geïmplementeerd zijn slaan de halve tijd ook gewoon nergens op. Coureur rijdt op het scherpst van de snede, wat we graag zien, en als ze daar ook maar iets overheen gaan dan zijn ze hun laptime kwijt. Gevolg is dat men zich mogelijk in gaat houden. Doen ze dat, windvlaag, alsnog over de lijnMikeyMan schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:25:
[...]
Ja prima dat ze handhaven. Maar nu weet je dus amper waar je aan toe bent. Zet lekker een muur of een stuk gras neer, dan ben je sowieso langzamer buiten de baan. Dit is gewoon gezeur waar niemand blij van wordt.

Het voelt een beetje als in sommige racegames waarbij dat soort penalties ook véél te strak afgesteld staan. Moet je uitwijken voor een tegenstander, ga je nét buiten de lijntjes, pentaly
Ik snap best dat er track limits bestaan... op plekken waarbij je aanzienlijk voordeel kunt halen als je er overheen gaat. Dan zie ik liever dat ze op overige plekken een soort marge inbouwen van een autobreedte ofzo. Wel ruimte om op de grens te zitten en fouten te maken, maar je kunt niet dermate wijdt dat je flink wat winst kunt pakken omdat je vol gas kunt blijven gaan ofzo. Mocht uit data blijken dat te ver over de lijn gegarandeerd winst oplevert dan kun je het altijd nog bijstellen voor de volgende keer als ze er rijden. Of.... je zorgt gewoon dat te ver over de lijn gaan simpelweg niet voordelig is (gras, grind, grover asfalt, weet ik 't).
Prima, maar ging mij om het argument dat ze zo streng moeten zijn ivm de veiligheid. Dat is onzin.Dido schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:50:
[...]
Verschil is natuurlijk dat als je een paar honderdste wint tijdens een race je dat weinig oplevert, tijdens de quali kan dat een of meer plekken voordeel opleveren. Niet zo heel gek dus dat ze in de quali strenger zijn dan tijdens de race.
* WCC & WDC zijn vergeven. (de rest geloof ik eigenlijk wel)
* Sprintweekend. (overbodig concept imo)
* Tracklimits tombola. (ik snap de reden, maar het is zo slecht uitgewerkt. Gisteren na afloop was het toppunt.)
* Sfeerloos circuit. (er komt nagenoeg geen fan op af)
Weinig animo voor de resterende races, al zitten er nog twee mooie circuits tussen. (nee, niet Las Vegas

Misschien dat er toch te veel races zijn tegenwoordig.
Wel nog goed om te zien dat McLaren een opleving heeft en PIA de kans ziet om zichzelf in the picture te rijden.
Maar wat heb je nu bedacht dat je nog steeds zit te kijken?Hippocampus schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:26:
Ik heb weinig races gemist de laatste 30 jaar maar ik bedacht me net waarom ik dit nog zit te kijken.
* Tracklimits tombola. (ik snap de reden, maar het is zo slecht uitgewerkt. Gisteren na afloop was het toppunt.)
Weinig animo voor de resterende races, al zitten er nog twee mooie circuits tussen. (nee, niet Las Vegas)
Wel nog goed om te zien dat McLaren een opleving heeft en PIA de kans ziet om zichzelf in the picture te rijden.
Alleen al een mooi gevecht voor nummer 1 tussen de Mclarens (Piasti en Norris gaan elkaar geen cadeautjes geven). En natuurlijk Max erbij maakt het waard.Hippocampus schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:26:
Ik heb weinig races gemist de laatste 30 jaar maar ik bedacht me net waarom ik dit nog zit te kijken.
Weinig animo voor de resterende races, al zitten er nog twee mooie circuits tussen. (nee, niet Las Vegas)
Als bonus krijgen we een Nederlander die zijn 3e wereldtitel pakt.
Heb er wel zin in
Dit weekend andere plannen gemaakt ondertussen.Drials schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:39:
[...]
Maar wat heb je nu bedacht dat je nog steeds zit te kijken?
Ik zal de feestelijkheden van het derde wk van Verstappen maandag waarschijnlijk even terugkijken.
Maar voor alle kijkers hier lekker genieten en niet teveel van mijn gezeur aantrekken.
Zover mij bekend is welFrank1973 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:48:
Start SR nog steeds 19.30?
Dit weekeinde boeit mij ook niet echt, komt door het circuit. Misschien als ik zie da Lando of Norris lekker zezig is, ik het nog even aanzet.Hippocampus schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:43:
[...]
Dit weekend andere plannen gemaakt ondertussen.
Ik zal de feestelijkheden van het derde wk van Verstappen maandag waarschijnlijk even terugkijken.
Maar voor alle kijkers hier lekker genieten en niet teveel van mijn gezeur aantrekken.
Teveel races inderdaad, en de combinatie van de brede auto's en veel circuits werkt ook niet lekker.
Het hele F1 lijkt een beetje over de top gegaan te zijn in mijn beleving in de de afgelopen 15 jaar.
Voordeel van de overname van de Amerikanen, de graphics zijn nu wel top.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Niet om jou hoor, maar ik wordt een beetje moe van het dominantie geklaag steeds. Als je favoriete team met bv voetbal steeds wint dan stop je toch ook niet met kijken? Ik denk wat Max nu laat zien misschien nog wel knapper dan wat hij in 2021 heeft laten zien. Juist nu zou ik niks willen missen omdat ik geloof dat we zulke dominantie nooit weer gaan zien, zo bijzonder is het wat Max laat zien.Hippocampus schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:43:
[...]
Dit weekend andere plannen gemaakt ondertussen.
Omdat ik eraan herinnerd werd de stream maar ff aangezet maar zou er ook niet rouwig om zijn om deze editie (per ongeluk) te skippenof in slaap te vallen.
De coureurs maken er vast wel weer wat spannends van dus daar hopen we dan maar op, voel 'm nog niet zo ondanks dat Max met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid oppermachtig kampioen wordt dit weekend.
[ Voor 73% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-10-2023 20:30 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |