Bedankt voor alle reacties.
jopoh schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:00:
[...]
1 je zit op kpnnetwerk ook kpn dslam en niet op Glop waar odido van hen eigen spullen levert.
daarnaast is de (GMC-TK01-XGS21100) XGS-PON.
die je van Ubiquiti is Gpon unit dit gaat nooit werken.
gpon is de voorloper van XGS pon, Gpon gebruikt ook andere wave lengte dan XGSpon
Er staat ook XGS op de Genexis (GMC-TK01-
XGS21100), kwam ik achter toen ik hem eraf trok.
Dus toen had ik (ook) zo'n vermoeden, vandaar de post.
nero355 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:07:
Kijk effe rond in XGS-PON en Ubiquiti gerelateerde Topics hier op GoT want ik gok dat je verkeerd bezig bent en beter dat ding zoals die is gewoon bij je ISP kan laten activeren op voorwaarde dat die ONT compatible is met Nederlandse ISP's

Ik denk dus dat hij niet compatible is. XGS vs GPON, dus Odido vragen zal niet zoveel meer helpen dan.
Dit gaf men bij Odido ook aan, er moet nieuwe FW op, of vervangen voor een andere.
Odido moet op FW van Genexis/KPN wachten, (als die van KPN moet komen, die hebben vast geen haast.)
En de Nokia xgspon kunnen ze niet leveren, daar zit je dan...
jongetje schreef op donderdag 21 november 2024 @ 07:27:
[...]
Mmm dan begreep ik het verhaal niet helemaal goed met vervangen e.d.
Maar als Odido het niet voor elkaar krijgt, dan zou ik over stappen naar een andere provider. Echt zonde van de energie dit en als het buiten de standaard antwoorden valt dan kom je bij Odido in een loop. Ze leggen overal glasvezel in de straat en vervolgens is dat proces erachter niet in elk gebied goed geregeld. Mijn buren hebben 4 maanden gewacht op het binnenbrengen en hebben de order maar geannuleerd want hadden toch internet nodig, nu via de concurrent.
Eens (materiaal aanbieder gebruiken) als het zou werken, wat het helaas niet doet.
Overstappen heeft nóg geen zin, omdat we dus gaan verhuizen, en straks op een fiber van Odido komen.
Dan zit ik miss met vergelijkbare problemen met KPN op het Odido netwerk?
Als het dan wel werkt, kunnen we ook weer verder.
Afgaande op de linken, naar de Delta en KPN forum, moet ik een denk ik een andere hardware weg inslaan.