Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 23:33

McLambo

MTB Junky

Al ruim acht maanden zeer tevreden gebruiken van Odido maar mijn korting is nu afgelopen. Ik was eerst van plan om weer te switchen naar een andere provider om opnieuw van de korting te genieten maar ik ben eigenlijk zo tevreden dat ik wel wil blijven hangen.

Heeft iemand wel eens geprobeerd een belletje te plegen met Odido om eventuele korting bij verlenging voor elkaar te krijgen? Ik roep maar wat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-06 17:34
McLambo schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:14:
Al ruim acht maanden zeer tevreden gebruiken van Odido maar mijn korting is nu afgelopen. Ik was eerst van plan om weer te switchen naar een andere provider om opnieuw van de korting te genieten maar ik ben eigenlijk zo tevreden dat ik wel wil blijven hangen.

Heeft iemand wel eens geprobeerd een belletje te plegen met Odido om eventuele korting bij verlenging voor elkaar te krijgen? Ik roep maar wat
Ik zou even zoeken in dit topic, bijvoorbeeld op 'korting'. Recentelijk waren er een aantal die inderdaad gebeld hadden en korting aangeboden kregen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 09-06 23:44
De Black Friday actie dit jaar is helaas slecht, 1 jaar korting bij 2 jaar abbonement of 8 maanden bij 1 jaar. Betekend dus ook geen gratis tv omdat je die de resterende maanden moet betalen en niet tussentijds kan opzeggen.

Bij KPN en Ziggo is de aanbieding nog slechter.

Kan mij niet wijsmaken dat er geen afspraken zijn gemaakt nu alle 3 ineens over gaan op 2 jarige abbonementen en zo'n slechte BF aanbiedingen. Voorgaande jaren hadden ze alle 3 korting voor het hele jaar, maar dat was ze natuurlijk te duur.

[ Voor 3% gewijzigd door Rogers op 18-11-2024 10:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

DON PAPA in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:30

Zie je dan een goedkoper alternatief?
Ik dacht laatst ook even rond te shoppen voor korting.
Maar ik betaal nu 35 euro voor 140Mbit (eigenlijk 30 euro door combi korting)
Bij KPN is het de eerste 6 maanden 35 euro en dan 42,50....

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:23
Afhankelijk van hoeveel eisen je stelt aan je verbinding zou dit ook nog een voordelige (€25/maand) optie kunnen zijn: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

Snelheden lijken zeer behoorlijk (600+Mbit als je qua mast e.d. gunstig zit).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:31
Rogers schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:26:

Kan mij niet wijsmaken dat er geen afspraken zijn gemaakt nu alle 3 ineens over gaan op 2 jarige abbonementen en zo'n slechte BF aanbiedingen. Voorgaande jaren hadden ze alle 3 korting voor het hele jaar, maar dat was ze natuurlijk te duur.
Er zijn te weinig concurrenten in deze markt, in deze oligopolie zijn expliciete prijsafspraken niet nodig. Ze houden elkaar in het oog en als niemand beweegt, wordt er niet geconcurreerd. Zie de NL banken met hun rente op spaarrekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

De Black Friday actie dit jaar is helaas slecht, 1 jaar korting bij 2 jaar abbonement of 8 maanden bij 1 jaar. Betekend dus ook geen gratis tv omdat je die de resterende maanden moet betalen en niet tussentijds kan opzeggen.
IMHO is dat een Black Friday labeltje plakken op de aanbieding(en) die er al waren -O-
Kodess schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:35:
Er was iets bij Delta waarbij je € 25 per maand betaalt gedurende 1 of 2 jaar of zo...

Dus als je dat kan krijgen misschien wel interessant om effe op te zoeken :?

Hou er alleen rekening mee dat ze geen losse ONT leveren tenzij je die van Odido op de een of andere manier kan hergebruiken !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-06 09:50

Ik denk dat het regio, netwerkbeheerder afhankelijk is. Via ODF kan ik een Odido jaarabonnement afsluiten op 1GB glasverbinding voor EUR 10,- per maand voor de eerste 8 maanden, daarna de reguliere EUR 40,- per maand voor de laatste vier maanden (inclusief korting bestaande telefonie klant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-06 17:34
Jewie schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:41:
[...]

Ik denk dat het regio, netwerkbeheerder afhankelijk is. Via ODF kan ik een Odido jaarabonnement afsluiten op 1GB glasverbinding voor EUR 10,- per maand voor de eerste 8 maanden, daarna de reguliere EUR 40,- per maand voor de laatste vier maanden (inclusief korting bestaande telefonie klant).
Volgens mij is de aanbieding die je beschrijft exact dezelfde als degene die @Rogers beschrijft.

Moet ik zeggen dat ik de aanbieding zelf toch best aardig vind. Bij een 1 jaar contract krijg je 8 maanden korting. Daarnaast krijg je nog een Ring cadeau (alhoewel het lijkt dat je daar ook TV voor moet afsluiten en dan voor 2 jaar?)

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afspraken lijkt me wat overdreven. KPN had vorig jaar voor BF al alleen interessante aanbiedingen in combinatie met 2 jarige abonnementen. Dus ik verwacht eerder dat de anderen daarin volgden want tja.. waarom zou je het veel beter willen doen (en het kost veel geld) dan je concurrenten?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Laatst online: 05-06 09:50
evleerdam schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:51:
[...]

Volgens mij is de aanbieding die je beschrijft exact dezelfde als degene die @Rogers beschrijft.

Moet ik zeggen dat ik de aanbieding zelf toch best aardig vind. Bij een 1 jaar contract krijg je 8 maanden korting. Daarnaast krijg je nog een Ring cadeau (alhoewel het lijkt dat je daar ook TV voor moet afsluiten en dan voor 2 jaar?)
Als ik het in Euros doorreken en 8 maanden 10 euro per maand betaal is het wel een hele nette prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 09-06 23:44
Jewie schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:41:
[...]

Ik las op pepper dat 15 euro een actie is voor plekken waar hun netwerk nieuw is.

De gewone BF actie direct bij Odido is €30/maand.

Helaas geen ODF op mijn adres.

[ Voor 4% gewijzigd door Rogers op 18-11-2024 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:23
Ah dat was een denkfout, bedoelde niks tussen de Zyxel en mijn desktop.
Verder heb ik de optie van DDos protectie uitgezet, maar de rare issues lijken nog steeds voor te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:17
Hoe zit het precies met ondertiteling-ondersteuning in de Odido-app en de mediabox?

ivm mijn gehoor is dit erg belangrijk,en bij Ziggo is dit altijd mooi opgelost, desnoods gewoon direct via DVB-C. Bij KPN zat het iig een tijdje niet in de app, maar wel via 888 op teletekst op hun mediabox.

Dus hoe zit dit bij Odido?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 22:19
Aangezien Odido 1000Mbit incl TV-abbo en mediakastje bij mij in Utrecht €200 per jaar zou schelen tov KPN of Ziggo wil ik de overstap wel wagen. Twee vragen daarover:

- Ik heb nu een Nokia XGS-PON kastje (XS-010X-Q) voor KPN op een wit kastje daaronder (TK-01) waar daadwerkelijk de glasvezelkabel binnenkomt. Wat blijft er hangen? Krijg ik van Odido een nieuwe kastje dat ik zo over de TK-01 kan schuiven zoals de Nokiakast. Of zet Odido een eigen kastje direct op de glasvezelkabel?

- Ik heb Ziggo gehad en daarmee had ik de fijnste TV-ervaring. Gewoon scherpe kwaliteit en snel. KPN was wat trager en oogt minder strak maar ach je went er aan. Heb bovendien een oude 32" tv. Ga ik bij Odido dezelfde kwaliteit krijgen als KPN? Beide mediakastjes zijn Android TV kastjes. Lijken precies hetzelfde? Gebruik je de Odido TV-app op dat Android TV kastje?

[ Voor 5% gewijzigd door Artz op 18-11-2024 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:23
Hoe is de stabiliteit en ervaring in de regio Achterhoek? Kan iemand daar wat nuttigs over zeggen?

Heb nog even gezocht op Achterhoek, maar niet uitgebreid gevonden in dit topic.
Misschien @pennywiser of @nelizmastr ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jensw19
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09-06 23:57
Kodess schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:35:
[...]

Ik dacht laatst ook even rond te shoppen voor korting.
Maar ik betaal nu 35 euro voor 140Mbit (eigenlijk 30 euro door combi korting)
Bij KPN is het de eerste 6 maanden 35 euro en dan 42,50....
Ik weet niet heel zeker of ik links mag delen, maar er is een truuc via bijvoorbeeld breedbandwinkel om meer korting te krijgen (buiten het feit dat zulke aanbieders nu cashback geven); nu ligt KPN op minimaal 21,25 per maand dmv een "referral" zonder referentie naar iemand, eigenlijk gewoon wat we kennen als Coupon codes: https://www.kpn.com/shop/...motie=affiliate&actie=6x5
Wel je cookies verwijderen, anders zie je de 6mnd 50% deal niet

Verder mijn vraag: Is odido prima te doen? Scheelt voor mij qua prijzen nu "maar" 40€ op jaarbasis, maar ze moeten eerst nog een keer langskomen om vanuit de centrale hal een kabeltje naar mijn appartement te trekken.. is die service bij odido goed? Anders ga ik naar kpn toe dmv die korting

[ Voor 15% gewijzigd door Jensw19 op 19-11-2024 01:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:36
Jensw19 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 01:10:
[...]

Ik weet niet heel zeker of ik links mag delen, maar er is een truuc via bijvoorbeeld breedbandwinkel om meer korting te krijgen (buiten het feit dat zulke aanbieders nu cashback geven); nu ligt KPN op minimaal 21,25 per maand dmv een "referral" zonder referentie naar iemand, eigenlijk gewoon wat we kennen als Coupon codes: https://www.kpn.com/shop/...motie=affiliate&actie=6x5

Verder mijn vraag: Is odido prima te doen? Scheelt voor mij qua prijzen nu "maar" 40€ op jaarbasis, maar ze moeten eerst nog een keer langskomen om vanuit de centrale hal een kabeltje naar mijn appartement te trekken.. is die service bij odido goed? Anders ga ik naar kpn toe dmv die korting
Links mag je delen, er is zelfs een aanbiedingen topic voor blackfriday voor KPN.

Jouw link is met internet only een fractie goedkoper, met TV erbij is de reguliere KPN aanbieding voordeliger. Je hebt gelijk dit is de standaard BBW aanbieding minus de cashback.

Als service voor jou een vereiste is dan zou ik naar KPN gaan, bij Odido moet je het treffen. Heb je nu al glasvezel, en wat moet er dan nog aangelegd worden, een glasvezelkabel?

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 19-11-2024 06:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Artz schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:46:
- Ik heb nu een Nokia XGS-PON kastje (XS-010X-Q) voor KPN op een wit kastje daaronder (TK-01) waar daadwerkelijk de glasvezelkabel binnenkomt. Wat blijft er hangen? Krijg ik van Odido een nieuwe kastje dat ik zo over de TK-01 kan schuiven zoals de Nokiakast. Of zet Odido een eigen kastje direct op de glasvezelkabel?
Heb je de openingspost toevallig al doorgenomen?
Ga ik bij Odido dezelfde kwaliteit krijgen als KPN? Beide mediakastjes zijn Android TV kastjes. Lijken precies hetzelfde? Gebruik je de Odido TV-app op dat Android TV kastje?
Ook deze vraag komt regelmatig voorbij in het topic. Zou je even de search willen gebruiken? En mocht je daarna nog vragen hebben, stel die dan gerust :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 09:27

nelizmastr

Goed wies kapot

Aardwolf schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 00:23:
Hoe is de stabiliteit en ervaring in de regio Achterhoek? Kan iemand daar wat nuttigs over zeggen?

Hoewel ik sinds 2019 niet meer in de Achterhoek woon (helaas) kan ik zeggen dat mijn moeder de afgelopen jaren weinig tot geen storingen heeft gemeld. Daarvoor was het ook zeer sporadisch. Wij zaten op Glashart/Reggefiber infra, AON.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jensw19
stormfly schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 06:26:
[...]

Links mag je delen, er is zelfs een aanbiedingen topic voor blackfriday voor KPN.

Jouw link is met internet only een fractie goedkoper, met TV erbij is de reguliere KPN aanbieding voordeliger. Je hebt gelijk dit is de standaard BBW aanbieding minus de cashback.

Als service voor jou een vereiste is dan zou ik naar KPN gaan, bij Odido moet je het treffen. Heb je nu al glasvezel, en wat moet er dan nog aangelegd worden, een glasvezelkabel?
Ah thanks! En klopt met tv is de reguliere deal ietsje beter

Er moet vanuit de centrale kast van een provider, volgensmij KPN hier nog een glasvezelkabel naar mijn appartement worden getrokken, dit was vorig jaar met de volledige overstap op glasvezel in dit gebouw nooit gebeurd omdat deze woning leegstond. Dus eigenlijk alleen een kabel + de volledige montage ervan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
rens-br schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 07:11:
[...]

Heb je de openingspost toevallig al doorgenomen?
Zeker. Maar dan nog weet ik niet of dat TK-01 kastje blijft hangen. Lijkt me wel omdat je er andere kastjes op kan klikken zoals die XGS-PON van Nokia.

Ik vraag het omdat de aanleg door (schimmige onderaannemers van) KPN een ramp was en vooral niet netjes. Ik heb dat soort lui dus liever niet meer in m’n huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Artz schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:17:
Ik vraag het omdat de aanleg door (schimmige onderaannemers van) KPN een ramp was en vooral niet netjes. Ik heb dat soort lui dus liever niet meer in m’n huis.
Guidon is de monteursdienst die je Odido apparatuur komt installeren, die komen eigenlijk atlijd (of het is verstandig om die ta laten komen.

Maar je TK-01 is van KPN en deze komt te vervallen en wordt vervangen door een (O)NT van Odido, welke dat is hangt af van de verbinding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:52
Aardwolf schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 00:23:

Zit nu op KPN. Los van stabiliteit die best goed is, heeft Odido tussendoor wel meer storingen. Reden dat ik weg ging is algehele uitschakeling van alles wat met mail te maken heeft dus ook uitgaande mailserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:30
Jensw19 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 01:10:
[...]

Goed gevonden, hierdoor is het dus 31 euro per maand ongeveer. En 25 euro eenmalig.
Ik betaal nu dus 30 euro per maand, terwijl KPN na een jaar dus 42,50 is per maand dan.

Het kost ook natuurlijk tijd en moeite om te wisselen en dus moet de korting wel wat aanzienlijker zijn ;)

Er zijn mensen die geen goeie ervaringen hebben met Odido. Ik heb een huis uit 2017 waar bij aanleg al 'TMobile glas (ODF)' was aangelegd. Dus nooit ergens last van gehad en het werkte meteen.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
Kodess schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:13:
[...]

Goed gevonden, hierdoor is het dus 31 euro per maand ongeveer. En 25 euro eenmalig.
Ik betaal nu dus 30 euro per maand, terwijl KPN na een jaar dus 42,50 is per maand dan.

Het kost ook natuurlijk tijd en moeite om te wisselen en dus moet de korting wel wat aanzienlijker zijn ;)

Er zijn mensen die geen goeie ervaringen hebben met Odido. Ik heb een huis uit 2017 waar bij aanleg al 'TMobile glas (ODF)' was aangelegd. Dus nooit ergens last van gehad en het werkte meteen.
Aha, dan ga ik er toch op wagen en bij Odido afsluiten, zal eerst maar eens eventjes kijken hoe de klantenservice is als ik ze opbel over wat vraagjes. Scheelt qua aanbieding (kpn 6x26,25+6x52,50+25 aansluitkosten vs odido 8x30+4x55) dan toch nog eventjes een kleine 60 euro per jaar voor mij, het is in ieder geval goedkoper dan ziggo vorig jaar voor mij was (was dan wel weer mét tv ipv internet only)

Ze moeten de kabel nog vanuit de meterkast beneden in het gebouw doortrekken naar mijn appartement.. Heb verder ook geen idee of dat beter gaat bij kpn dan bij odido, ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rens-br schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:28:
[...]

Guidon is de monteursdienst die je Odido apparatuur komt installeren, die komen eigenlijk atlijd (of het is verstandig om die ta laten komen.

Maar je TK-01 is van KPN en deze komt te vervallen en wordt vervangen door een (O)NT van Odido, welke dat is hangt af van de verbinding.
Nee, de TK-01 is de echte FTU. Het witte kastje waar de oranje glasvezel in eindigt. Die blijft altijd hangen.
De Nokia xxxx wordt vervangen voor een eigen ONT van Odido (niet opgeklikt maar met een dun glasvezelkabeltje aangesloten op die FTU.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Barre73 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:02:
[...]

Nee, de TK-01 is de echte FTU.
Ah wacht, je hebt gelijk. Ik was in de war door Google. de TK-01 is dit ding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MRXY9hPcrN5fU_vYGsgJRuPP2Wk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/koFMMHCAd7U5nzHAYg612Op7.png?f=user_large

Maar als je daarop Googlet kom je ook deze tegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/swpUpiEddOCXYwkuZc3mpW8cE3E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/duELxUCqfiAdNwBBplyjunS0.png?f=fotoalbum_large
En dat is inderdaad de patchcover en die wordt vervangen door iets van Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
Heeft iemand enig idee of tv uit je abbonement kan na 8 maanden (wanneer de 30/mnd korting vervalt)?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Jensw19 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:09:
Heeft iemand enig idee of tv uit je abbonement kan na 8 maanden (wanneer de 30/mnd korting vervalt)?
Nee dat gaat niet, je kunt dan wel bellen om weer voor een jaar te verlengen, maar dan zonder tv. Je krijgt dan een verleng aanbod met bijvoorbeeld 6 maanden €10 korting (dat was een iedergeval in mijn geval), welke dan meteen ingaat en de resterende 4 maanden van je eerste jaar vervallen dan dus.

[ Voor 15% gewijzigd door DON PAPA op 19-11-2024 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
DON PAPA schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:36:
[...]

Nee dat gaat niet, je kunt dan wel bellen om weer voor een jaar te verlengen, maar dan zonder tv. Je krijgt een verleng aanbod met 6 maanden €xx korting (dat was een iedergeval in mijn geval), welke dan meteen ingaat en de resterende 4 maanden van je eerste jaar vervallen.

Huh die aanbieding is interresant, vind het zelf jammer dat ik geen 2000/2000 voor 30 euro kan afsluiten (kpn kan wel 1 of 4gb, maar geen 2gb), maar hun beste offer nu is iig 1000/1000 voor 30/8mnd, daarna 55/mnd, kan sowieso pas over 1,5 jaar van vodafone weg, dus de mobiele korting zal ik nog niet hebben

Zal het dan iig zonder tv doen denk ik, vind het alleen wel bijzonder dat je dan eigenlijk bij 8 maanden al direct de nieuwe korting in kan laten gaan, dan wordt je einddatum van je contract dus ook 4 maanden eerder het jaar erop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Jensw19 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:00:
[...]
dan wordt je einddatum van je contract dus ook 4 maanden eerder het jaar erop?
Ja klopt, in mijn geval is de einddatum nu twee maanden verschoven met het eerste jaar, omdat mijn eerste jaar een korting periode had van 10 maanden, heb ik pas na 10 maanden gebeld voor de nieuwe verlenging. Maar in deze topic is ook te lezen dat er mensen zijn geweest waar het na 8 maanden is gelukt om te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
DON PAPA schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:07:
[...]

Ja klopt, in mijn geval is de einddatum nu twee maanden verschoven met het eerste jaar, omdat mijn eerste jaar een korting periode had van 10 maanden, heb ik pas na 10 maanden gebeld voor de nieuwe verlenging. Maar in deze topic is ook te lezen dat er mensen zijn geweest waar het na 8 maanden is gelukt om te verlengen.
Vind ik wel echt bijzonder hoor, heb daar iig bij Ziggo en KPN nog nooit iemand over zien spreken, i mean.. je spreekt een jaarcontract af, niet 8 of 6 maanden..
Enig idee of de IPV6 die ontbreekt en de "static ip adres" die er ook niet is een ramp is als je o.a. een beveiligde connectie met een VPS in het buitenland maakt (die dus alleen vanaf mijn IP connecties via SSH toelaat? Deze staat nu nog ingesteld op mijn Ziggo IP.. die gaat zo ver ik het internet af heb gestroomd regelmatig veranderen bij odido in plaats van dat het dezelfde IP blijft..
Zal 67 euro op jaarbasis schelen tov kpn voor mij, alleen kpn heeft wel static ip adressen en ipv6 zag ik

Acties:
  • +3 Henk 'm!
rens-br schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:04:
[...]

Ah wacht, je hebt gelijk. Ik was in de war door Google. de TK-01 is dit ding:
[Afbeelding]

Maar als je daarop Googlet kom je ook deze tegen:
[Afbeelding]
En dat is inderdaad de patchcover en die wordt vervangen door iets van Odido.
Ja, die onderste (de zwarte ONT) heeft een typenaam met TK-01 erin om aan te geven dat 'ie daar voor ontwikkeld is. Om precies te zijn: Genexis Element-TK01-XGS2110-EU-1

De witte FTU heeft alleen als typenaam TK-01 (ontwikkeld door TKF Solutions) en niet echt een merknaam van een fabrikant. Ik weet ook niet zeker of TKF deze nog altijd als enige produceert.

Google kan verwarrend zijn :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 22:47
Jensw19 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:13:
[...]

Vind ik wel echt bijzonder hoor, heb daar iig bij Ziggo en KPN nog nooit iemand over zien spreken, i mean.. je spreekt een jaarcontract af, niet 8 of 6 maanden..
Enig idee of de IPV6 die ontbreekt en de "static ip adres" die er ook niet is een ramp is als je o.a. een beveiligde connectie met een VPS in het buitenland maakt (die dus alleen vanaf mijn IP connecties via SSH toelaat? Deze staat nu nog ingesteld op mijn Ziggo IP.. die gaat zo ver ik het internet af heb gestroomd regelmatig veranderen bij odido in plaats van dat het dezelfde IP blijft..
Zal 67 euro op jaarbasis schelen tov kpn voor mij, alleen kpn heeft wel static ip adressen en ipv6 zag ik
Als die VPS met DDNS werkt, dan is het geen probleem. Of je telkens een ander IP adres krijgt is een beetje koffiedik kijken. Er zijn hier mensen die nooit een andere IP adres krijgen (hoi), en er zijn mensen die elke maand een andere krijgen. Vaak heeft dat met stroom van het modem eraf te maken, soms ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devandrej
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06:13
Ik kreeg vanochtend een email dat ik een nieuwe modem kan bestellen. Mijn huidige modem is een Draytek 2132F die ik ongeveer al 7 jaar heb. Weet iemand toevallig welke modem de Draytek gaat vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Mag dat wat Odido doet?

je kunt nu dus als nieuwe abonnee 8 maanden lang genieten voor 10 euro per maand 1gb up en down (mits je al mobiel hebt i.v.m. klankvoordeel). Maar als je al klant bent dan ben je eigenlijk gewoon genaaid. Ik heb wel 10tje korting kunnen krijgen per maand voor 6 maanden maar het voelt echt zuur. Uiteraard gezegd wat houd me tegen om abbo op te zeggen en een nieuwe af te sluiten. Schijnbaar wat ze vertelde aan de telefoon 3 weken zonder diensten....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:27
Waarom zou het niet mogen? Een koopovereenkomst hoeft niet voor iedereen hetzelfde te zijn, een bedrijf mag lokkertjes bieden. Zolang ze je niet discrimineren op basis van afkomst, geloof, kleurtje, geslacht/gender etc mogen ze nieuwe klanten iets anders aanbieden dan bestaande klanten. Genoeg lui hier op GoT die jaarlijks van provider wisselen om zo van lokkertje naar lokkertje te gaan, doorgaans is dat voordeliger dan ergens klant blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
William_H schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:19:
[...]

Als die VPS met DDNS werkt, dan is het geen probleem. Of je telkens een ander IP adres krijgt is een beetje koffiedik kijken. Er zijn hier mensen die nooit een andere IP adres krijgen (hoi), en er zijn mensen die elke maand een andere krijgen. Vaak heeft dat met stroom van het modem eraf te maken, soms ook niet.
Oprecht geen idee, zie ik nergens geadverteerd staan bij Netcup / Hetzner (heb bij beide een vpsje)
Hoop iig dat ik dan een vast ip blijf houden, anders wordt dat gezellig en moet ik wss 24/7 een VPN netwerk opstellen (die werkt overigens dan wel weer met veranderende ip adressen omdat die vanuit host -> server pingt ipv server -> host, dus dat lijkt mij dan wel DDNS te hebben?
Maar ik weet nog niet hoe ik dan alle SSH via alleen die tunnel toelaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
devandrej schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:21:
Ik kreeg vanochtend een email dat ik een nieuwe modem kan bestellen. Mijn huidige modem is een Draytek 2132F die ik ongeveer al 7 jaar heb. Weet iemand toevallig welke modem de Draytek gaat vervangen?
Dat zal ongetwijfeld een Zyxel T54 worden en in jou geval komt er ook nog een media converter jou kant op. (en mogelijk ook een monteur) Want nu gaat je glasvezel kabel direct de DrayTek in. Zie ook: [Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 19-11-2024 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devandrej
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06:13
rens-br schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:48:
[...]

Dat wordt een Zyxel T54 en in jou geval komt er ook nog een media converter jou kant op. (en mogelijk ook een monteur) Want nu gaat je glasvezel kabel direct de DrayTek in. Zie ook: [Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie.
Dankje voor de aanvullende informatie. Er komt inderdaad een monteur langs om het te installeren dus ik ben benieuwd hoe dit verloopt en hoelang het gaat duren. Eindelijk WiFi6 in huis woohoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
Barre73 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:02:
[...]

Nee, de TK-01 is de echte FTU. Het witte kastje waar de oranje glasvezel in eindigt. Die blijft altijd hangen.
De Nokia xxxx wordt vervangen voor een eigen ONT van Odido (niet opgeklikt maar met een dun glasvezelkabeltje aangesloten op die FTU.
Dank. Goed om te horen.

Dan ga ik binnenkort over naar Odido. Heb KPN nog gebeld om te kijken of ze meer korting voor een bestaande klant konden geven. Maar helaas. Voor dat verschil van bijna 400 euro in een jaar ga ik toch echt switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 08:48

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Kreeg ook die mail voor een nieuwe modem.... Mij eigen router heeft al wifi 6 dus niet geheel zinvol voor mij. Maar we gaan het zien, hopelijk is het ding niet groter dan de oude modem want mijn meterkast is niet groot :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Duncan_R schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:13:
Kreeg ook die mail voor een nieuwe modem.... Mij eigen router heeft al wifi 6 dus niet geheel zinvol voor mij. Maar we gaan het zien, hopelijk is het ding niet groter dan de oude modem want mijn meterkast is niet groot :-)
Als je nu al een eigen wifi 6 router gebruikt, is het dan niet handiger om de router van Odido helemaal niet meer te gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 19-11-2024 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 08:48

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Dat komt er ws wel op neer, heb nu alles lekker ingeregeld staan dus ik zie niet in waarom ik dat over zou willen zetten. .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Duncan_R schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:25:
Dat komt er ws wel op neer, heb nu alles lekker ingeregeld staan dus ik zie niet in waarom ik dat over zou willen zetten. .
NAT achter NAT is voor poort forwarding niet ideaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ernie4444
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-05 13:28
Artz schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:17:
Hier ook op zich nette en vriendelijk kerel maar vergezeld door twee hulpjes die niet eens Engels spraken
Dan drie panden op een dag inplannen en er maar twee afkrijgen ondanks overwerk tot 18.00
En dan hopeloos gemonteerd, alles weer losgetrokken en opnieuw vastgemaakt
Verkeerde beugels voor flexibele buis zodat die muurvast zat en beschadigd is
Dan met gipsplaat schroeven gemonteerd met plug in betonnen muur
En niet in bestaande kabelgoot maar gewoon ernaast met ruime bocht midden op de muur
Gaatje boren lukte ook niet want boor te zwaar en mannetje te klein, moest ik dus doen
Vervolgens kabel te kort en doos op de gang buiten ipv in appartement
Daar weer formulier voor moeten tekenen en toen waren ze weg
Die komen er nooit meer in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Jensw19 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:13:
Enig idee of de IPV6 die ontbreekt en de "static ip adres" die er ook niet is een ramp is als je o.a. een beveiligde connectie met een VPS in het buitenland maakt (die dus alleen vanaf mijn IP connecties via SSH toelaat?

Deze staat nu nog ingesteld op mijn Ziggo IP.. die gaat zo ver ik het internet af heb gestroomd regelmatig veranderen bij odido in plaats van dat het dezelfde IP blijft..
Geen eene Consumenten gerelateerde abonnement zal je bij welke ISP dan ook een Static IP address opleveren in Nederland : Daar zal je een Zakelijk abonnement voor moeten afsluiten !!

Wat je wel hebt zijn denk ik alleen KPN en Freedom Internet die gewoon zeggen van :
code:
1
2
3
4
5
6
7
Hallo nieuwe klant,

Bij deze willen we je laten weten dat dit jouw gegevens zijn :

Klantnummer : xxxxxxx
IPv4 adres : xxx.xxx.xxx.xxx
IPv6 Prefix : <Hoop hexadecimale meuk/56>

Ik kreeg in ieder geval ooit zoiets van KPN in mijn brievenbus, maar dan zonder de IPv6 Prefix omdat toen niemand nog daar wat mee deed :)
William_H schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:19:
Als die VPS met DDNS werkt, dan is het geen probleem.
Ik heb nog nooit gehoord van een opzet waarbij je via een check van de DNS A Record of DNS CNAME Record de toegang tot OpenSSH toelaat via IPTables of iets dergelijks dus IMHO is dat geen oplossing zoals al zo vaak genoemd voor een heleboel "Dynamisch IP adres problemen" die in dit topic al voorbij zijn gekomen ;)
Jensw19 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:31:
Oprecht geen idee, zie ik nergens geadverteerd staan bij Netcup / Hetzner (heb bij beide een vpsje)
Hoe regel je het nu dan :?
Hoop iig dat ik dan een vast ip blijf houden, anders wordt dat gezellig en moet ik wss 24/7 een VPN netwerk opstellen (die werkt overigens dan wel weer met veranderende ip adressen omdat die vanuit host -> server pingt ipv server -> host, dus dat lijkt mij dan wel DDNS te hebben?

Maar ik weet nog niet hoe ik dan alle SSH via alleen die tunnel toelaat.
Maak een 24/7 OpenVPN of Wireguard netwerk tussen de twee en bind dan OpenSSH Server op alleen de tun0 Interface dan wel wg0 Interface en klaar :?

Zo bind ik op mijn eigen LAN altijd OpenSSH Server aan alleen het Management VLAN Interface/IP address :Y)
Zyxel T56 toch :?
Duncan_R schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:13:
Kreeg ook die mail voor een nieuwe modem.... Mij eigen router heeft al wifi 6 dus niet geheel zinvol voor mij.

Maar we gaan het zien, hopelijk is het ding niet groter dan de oude modem want mijn meterkast is niet groot :-)
Duncan_R schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:25:
Word je niet van AON naar XGS-PON overgezet toevallig :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06 23:41
Barre73 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:45:
[...]

Ja, die onderste (de zwarte ONT) heeft een typenaam met TK-01 erin om aan te geven dat 'ie daar voor ontwikkeld is. Om precies te zijn: Genexis Element-TK01-XGS2110-EU-1

De witte FTU heeft alleen als typenaam TK-01 (ontwikkeld door TKF Solutions) en niet echt een merknaam van een fabrikant. Ik weet ook niet zeker of TKF deze nog altijd als enige produceert.

Google kan verwarrend zijn :-)
Vanwege die Genexis ONT ben ik volgende maand weg als klant bij Odido en stap ik over naar KPN.

Deze TK01-XGS2110-EU-1 zorgt bij veel Odido klanten die op het KPN WBA netwerk zijn aangesloten vaak voor een onbruikbare internet verbinding in de avonduren.

Zie: https://community.odido.n...-avond-wba-netwerk-365921

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
nero355 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:20:
[...]

Geen eene Consumenten gerelateerde abonnement zal je bij welke ISP dan ook een Static IP address opleveren in Nederland : Daar zal je een Zakelijk abonnement voor moeten afsluiten !!
Ziggo heeft mij bij mijn ouders anders wel de afgelopen 15 jaar hetzelfde ip adres gegeven, ook bij verhuizing. Ziggo zelf vorig jaar afgesloten in mn eigen woning en het ip is ook nooit veranderd geweest, het hele jaar niet. Zelfs toen ik op vakantie was en de router uit had gezet niet eens..
Maar mijn vraag ligt dus vooral bij "wanneer" verlies ik dan mijn ip adres? na 1 modem reboot? want dit had Ziggo nooit dus gedaan, zelfs niet bij storingen dat het hele netwerk eruit lag.

Hoe dan ook, heb in ieder geval bij Odido nu aangemeld en een abbonement besteld vanaf 21 januari dat ik vrij ben van ziggo. Ben benieuwd wanneer ze mij gaan opbellen om een aansluit afspraak te maken gezien ik nog geen glasvezel bij mijn appartement heb maar het wel in het gebouw centraal ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
  • Laatst online: 07-06 22:47
kwiebus schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:30:
[...]

Vanwege die Genexis ONT ben ik volgende maand weg als klant bij Odido en stap ik over naar KPN.

Deze TK01-XGS2110-EU-1 zorgt bij veel Odido klanten die op het KPN WBA netwerk zijn aangesloten vaak voor een onbruikbare internet verbinding in de avonduren.

Zie: https://community.odido.n...-avond-wba-netwerk-365921
Ik blijf dat een heel raar verhaal vinden. Hoe kan een ONT op een passief! netwerk nu voor problemen zorgen bij 1 provider en bij de andere niet. Ik begin nog steeds te geloven dat er te weinig capaciteit is ingekocht bij KPN, te meer omdat er ook gevallen bekendzijn van mensen die dit probleem niet hebben met een Genexis, en bij mensen met een Nokia waar dit probleem ook speelt met Odido en KPN WBA. Heb sterk het idee, weet suggestief, dat het gewoon een economische keuzeis van Odido en hopen dat mensen over gaan op Odido-ODF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jensw19
nero355 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:20:
[...]

[...]

Ik heb nog nooit gehoord van een opzet waarbij je via een check van de DNS A Record of DNS CNAME Record de toegang tot OpenSSH toelaat via IPTables of iets dergelijks dus IMHO is dat geen oplossing zoals al zo vaak genoemd voor een heleboel "Dynamisch IP adres problemen" die in dit topic al voorbij zijn gekomen ;)

[...]

Hoe regel je het nu dan :?

[...]

Maak een 24/7 OpenVPN of Wireguard netwerk tussen de twee en bind dan OpenSSH Server op alleen de tun0 Interface dan wel wg0 Interface en klaar :?

Zo bind ik op mijn eigen LAN altijd OpenSSH Server aan alleen het Management VLAN Interface/IP address :Y)
Hmm interresant, dan moet ik mij maar eens gaan verdiepen in OpenVPN / Wireguard ervoor. Nu heb ik gewoon zoals net beschreven een ip adres dat niet veranderd, en moest ik alleen bij mijn verhuizing naar op mijzelf via VNC op Hetzner en Netcup hun eigen Customer Panels, maar thanks voor de tip! Zal veel gezeik schelen dan haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Jensw19 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:39:
[...]

Ziggo heeft mij bij mijn ouders anders wel de afgelopen 15 jaar hetzelfde ip adres gegeven, ook bij verhuizing. Ziggo zelf vorig jaar afgesloten in mn eigen woning en het ip is ook nooit veranderd geweest, het hele jaar niet. Zelfs toen ik op vakantie was en de router uit had gezet niet eens..
Maar mijn vraag ligt dus vooral bij "wanneer" verlies ik dan mijn ip adres? na 1 modem reboot? want dit had Ziggo nooit dus gedaan, zelfs niet bij storingen dat het hele netwerk eruit lag.

Hoe dan ook, heb in ieder geval bij Odido nu aangemeld en een abbonement besteld vanaf 21 januari dat ik vrij ben van ziggo. Ben benieuwd wanneer ze mij gaan opbellen om een aansluit afspraak te maken gezien ik nog geen glasvezel bij mijn appartement heb maar het wel in het gebouw centraal ligt.
Je krijgt een nieuw IP-adres zodra je je modem een uur van ‘t stroom trekt. Dat weet ik zeker, want dat heb ik zelf ondervonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
Dennisweb schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:49:
[...]

Je krijgt een nieuw IP-adres zodra je je modem een uur van ‘t stroom trekt. Dat weet ik zeker, want dat heb ik zelf ondervangen. :)
Ouch da's kut, dan moet ik t ook maar eens uitzoeken hoe ik een cloudflare domein dan nogsteeds hierheen kan laten leiden haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Jensw19 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:39:
Ziggo heeft mij bij mijn ouders anders wel de afgelopen 15 jaar hetzelfde ip adres gegeven, ook bij verhuizing. Ziggo zelf vorig jaar afgesloten in mn eigen woning en het ip is ook nooit veranderd geweest, het hele jaar niet. Zelfs toen ik op vakantie was en de router uit had gezet niet eens...

- knip -

...want dit had Ziggo nooit dus gedaan, zelfs niet bij storingen dat het hele netwerk eruit lag.
Dan heb je echt extreem veel geluk gehad, want in principe is Ziggo één van de slechtste opties als je een beetje een vast IP adres wilt hebben aan je WAN kant ;)

Wat misschien wel zou kunnen : ex-@Home woongebied toevallig ?!
Die waren vroeger ook redelijk vast geloof ik...
Maar mijn vraag ligt dus vooral bij "wanneer" verlies ik dan mijn ip adres? na 1 modem reboot?
Durf ik niet te zeggen...

Ander MAC address aan je ONT en dus op het WAN = Sowieso een ander IP adres :)
Succes! alvast d:)b
William_H schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:40:
Ik blijf dat een heel raar verhaal vinden.

Hoe kan een ONT op een passief! netwerk nu voor problemen zorgen bij 1 provider en bij de andere niet.
IMHO is dat hele XGS-PON nog steeds in Beta fase op de markt actief en vind ik het eigenlijk allemaal niet eens zo heel raar... :/

Nou is die mening wel geheel gebaseerd op wat ik hier op GoT allemaal voorbij zag komen, maar toch : Verwacht hier en daar wat vreemde dingen zou ik zeggen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door nero355 op 19-11-2024 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Jensw19 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:50:
[...]

Ouch da's kut, dan moet ik t ook maar eens uitzoeken hoe ik een cloudflare domein dan nogsteeds hierheen kan laten leiden haha
Duckdns en cname records are your friend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artz
ernie4444 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:09:
[...]

Hier ook op zich nette en vriendelijk kerel maar vergezeld door twee hulpjes die niet eens Engels spraken
Dan drie panden op een dag inplannen en er maar twee afkrijgen ondanks overwerk tot 18.00
En dan hopeloos gemonteerd, alles weer losgetrokken en opnieuw vastgemaakt
Verkeerde beugels voor flexibele buis zodat die muurvast zat en beschadigd is
Dan met gipsplaat schroeven gemonteerd met plug in betonnen muur
En niet in bestaande kabelgoot maar gewoon ernaast met ruime bocht midden op de muur
Gaatje boren lukte ook niet want boor te zwaar en mannetje te klein, moest ik dus doen
Vervolgens kabel te kort en doos op de gang buiten ipv in appartement
Daar weer formulier voor moeten tekenen en toen waren ze weg
Die komen er nooit meer in
Precies dit. Stond een louche Golf een half uur voor de deur geparkeerd. Bleken dat de monteurs te zijn. Glasvezelkabel door de modder getrokken door de gang en in de kelder. Niet netjes achter bestaande leidingen maar de meeste rechte weg naar het aansluitpunt. En dat ONT bakje rammelde aan een los schroefje in een gare betonnen muur uit 1960. Hoe heb je dan eer van je werk he. Brrr. Alles hangt nu prima en ik wil zo veel mogelijk zelf doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jensw19
nero355 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:51:
[...]

Dan heb je echt extreem veel geluk gehad, want in principe is Ziggo één van de slechtste opties als je een beetje een vast IP adres wilt hebben aan je WAN kant ;)

Wat misschien wel zou kunnen : ex-@Home woongebied toevallig ?!
Die waren vroeger ook redelijk vast geloof ik...

[...]

Durf ik niet te zeggen...

Ander MAC address aan je ONT en dus op het WAN = Sowieso een ander IP adres :)

[...]

Succes! alvast d:)b
Ziggo en slecht met ip's die vast zijn? Geen idee, maarja ik heb altijd goede ervaringen gehad, zoals bij storing gelijk unlimited mobiel voor de rest vd maand, zelfs al duurde t een half uur.
Vast ip adres heb ik altijd al gehad, geen idee hoe, wat, waar en waarom maarja het zal wel. Denk dat ik dan indd in het goede deel zit van Ziggo, ben heel benieuwd over Odido nu.. overigens ook eerste x glasvezel voor mij

ex-@ home zijn mijn ouders zeker ja, ik zit nu een stad erlangs en is het hier wss niet, geen idee. Heb overigens nogsteeds mijn @ home mailbox die ziggo beloofde 4 jaar terug af te sluiten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jensw19
rens-br schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:52:
[...]

Duckdns en cname records are your friend.
Nogmaals bedankt voor je input! zal hier onderzoek naar doen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
Artz schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:50:
[...]

Dank. Goed om te horen.

Dan ga ik binnenkort over naar Odido. Heb KPN nog gebeld om te kijken of ze meer korting voor een bestaande klant konden geven. Maar helaas. Voor dat verschil van bijna 400 euro in een jaar ga ik toch echt switchen.
Leuk een goedkoop abonnement, maar het is dan maar hopen dat je dan nog een fatsoenlijk werkende internetverbinding hebt. Je weet wat je nu hebt en het is maar afwachten wat je krijgt.
Een aantal van onze klanten (afhankelijk van het netwerk en ONT) kan een instabiele verbinding ervaren in de avonduren. De verbinding is niet stabiel genoeg om hier goed gebruik van te maken. Dit is bij ons bekend. Het onderzoek loopt en heeft hoge prioriteit. We zijn samen met de beheerder druk bezig dit op te lossen.
Bron: https://community.odido.n...ernet-tv-van-odido-284385

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
kwiebus schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:03:
[...]

Leuk een goedkoop abonnement, maar het is dan maar hopen dat je dan nog een fatsoenlijk werkende internetverbinding hebt. Je weet wat je nu hebt en het is maar afwachten wat je krijgt.

[...]

Bron: https://community.odido.n...ernet-tv-van-odido-284385
Nou, nou. Een beetje minder paniekzaaien is ook niet erg. Ik heb Odido via KPN. Odido heeft eigen apparatuur in de PoP hier. Sinds juli heb ik nooit last gehad van storingen, haal de volle snelheid, geen last van jitter en 7 ms ping.

Mijn ouders zien ook hoe tevreden ik ben en maken de overstap van KPN naar Odido nu rond. Ik verwacht weinig problemen voor ze. We wonen een straat van elkaar af en maken gebruik van dezelfde wijkkast. Heb er alle vertrouwen in. :)

En ja: ik was vorig jaar ook heel sceptisch en negatief. Maar ben positief verrast.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisweb op 19-11-2024 21:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:11
Dennisweb schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:49:
Je krijgt een nieuw IP-adres zodra je je modem een uur van ‘t stroom trekt. Dat weet ik zeker, want dat heb ik zelf ondervonden. :)
Als je in het log kijkt van je modem router, zie je dat je een IP lease krijgt van slechts 1800 seconden. (30 minuten). Ziggo gaf je 7 dagen, dus kon je langer los gekoppeld zijn, zonder je IP te verliezen.
code:
1
2
Nov 20 03:16:09 daemon  info    dhcpc   udhcpc: Lease of 95.99.1xx.yyy obtained, lease time 1800
Nov 20 03:16:09 daemon  debug   dhcpc   udhcpc: Sending renew...

[ Voor 7% gewijzigd door LooneyTunes op 20-11-2024 14:53 . Reden: extra info over Ziggo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-06 11:45

ParaWM

Pro Prutser

Hier is eindelijk de Guidion afspraak mail gekomen, 7 Dec aansluiten. Ticket bij Van Gelder was vrij gegeven en KPN Netwerk heeft mijn adres opgeleverd gezet voor Odido. Kreeg meteen de mail. Installatie pakket ook al binnen. Echter geen ONT erbij. Alleen Zyxel modem, TV kastje en wat kabels.

Loopt nu een weekje Smokeping op mijn NAS te meten, dus dat kunnen we straks mooi vergelijken / in de gaten houden (Ziggo nu nog).

Ben benieuwd !

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

marapuru

db.

Holy moly met een half uur in de wacht gestaan om mijn abonnement op te kunnen zeggen. Om vervolgens te horen te krijgen dat ze een storing hebben in het systeem en niet kunnen opzeggen :+

Edit: ik ga verhuizen. Maar abonnement met korting verlengen doen ze niet. Aldus eerder contact. Dus moest telefonisch opzeggen en dan opnieuw afsluiten.

[ Voor 29% gewijzigd door marapuru op 20-11-2024 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

marapuru schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:21:
Holy moly met een half uur in de wacht gestaan om mijn abonnement op te kunnen zeggen.
Best wel irritant die trend dat je dat telefonisch moet doen eerlijk gezegd :/
Om vervolgens te horen te krijgen dat ze een storing hebben in het systeem en niet kunnen opzeggen :+
Toevallig ook een dame gesproken met een zwoele stem in een of ander super stille "Zen Room" zoals ik en vele anderen bij Caiway ?? :+

Als ik wat gekker was dan had ik waarschijnlijk een "Maar ehh... Wat heb je nu aan ??" eruit gegooid :') _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Laatst online: 08-06 19:52
Zojuist gebeld, maar voor bestaande klanten is 'helaas niks mogelijk' met betrekking tot Black Friday. Morgen nog eens proberen. Als er mensen zijn die succesvol verlengd hebben, welke afdeling moet ik precies hebben voor die 8 maanden voor 30 euro voor bestaande klanten? :P

[ Voor 36% gewijzigd door KoploperMau op 20-11-2024 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
KoploperMau schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:30:
Zojuist gebeld, maar voor bestaande klanten is 'helaas niks mogelijk' met betrekking tot Black Friday. Morgen nog eens proberen. Als er mensen zijn die succesvol verlengd hebben, welke afdeling moet ik precies hebben voor die 8 maanden voor 30 euro voor bestaande klanten? :P
Afdeling opzeggen :+ maar nee over het algemeen bel ik gewoon met de mededeling dat ik wil verlengen en dan krijg ik automatisch de juist afdeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DI97
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 16-02 02:33
Rickrebr schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:22:
Mag dat wat Odido doet?

je kunt nu dus als nieuwe abonnee 8 maanden lang genieten voor 10 euro per maand 1gb up en down (mits je al mobiel hebt i.v.m. klankvoordeel). Maar als je al klant bent dan ben je eigenlijk gewoon genaaid. Ik heb wel 10tje korting kunnen krijgen per maand voor 6 maanden maar het voelt echt zuur. Uiteraard gezegd wat houd me tegen om abbo op te zeggen en een nieuwe af te sluiten. Schijnbaar wat ze vertelde aan de telefoon 3 weken zonder diensten....
Waar vind je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd86
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Kan iemand misschien uitleggen waar het verschil zit in een speedtest.net snelheidstest?
Ik heb een 400Mbit Odido abonnement (via KPN glas) en alleen met de Odido server haal ik de volledige downloadsnelheid, andere servers wisselen zo tussen 120 en 175 Mbit/s, terwijl upload wel naar 400Mbit/s gaat.
Cloudflare speedtest lijkt wel meer op hetgeen ik verwacht qua downloadsnelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Als ik mijn postcode invul op de postcode check van odido om te kijken wat er mogelijk is op mijn adres. (ik heb dus al een abbo van odido)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvk123
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-04 23:30
Haa luitjes,

Ik ga verhuizen, helaas kan ik "delta" niet meenemen. (nu 1gb up/down)
Daar kan ik ziggo 1gb down & 100 up, Odido 1gb up/down of kpn 1gb up/down.

Ziggo valt denk ik af, en blijven odido en kpn over, odido is op jaarbasis met huidige acties 150eu goedkoper.
Odido loopt over het netwerk van KPN.

Wat zijn jullie tips/ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
LooneyTunes schreef op woensdag 20 november 2024 @ 03:24:
[...]

Als je in het log kijkt van je modem router, zie je dat je een IP lease krijgt van slechts 1800 seconden. (30 minuten). Ziggo gaf je 7 dagen, dus kon je langer los gekoppeld zijn, zonder je IP te verliezen.
code:
1
2
Nov 20 03:16:09 daemon  info    dhcpc   udhcpc: Lease of 95.99.1xx.yyy obtained, lease time 1800
Nov 20 03:16:09 daemon  debug   dhcpc   udhcpc: Sending renew...
Kijk daarom verloor ik dus nooit mijn IP! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Rickrebr schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:22:
Mag dat wat Odido doet?

Tja. Waarom zou het niet mogen. Alle bedrijven doen dat toch op die manier? Interessante aanbiedingen geven aan nieuwe klanten als lokkertje en geen aanbieding geven aan vaste klanten, tenzij je belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Ervaringen staan in dit topic wel genoeg, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DI97
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 16-02 02:33
Rickrebr schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:32:
[...]

Als ik mijn postcode invul op de postcode check van odido om te kijken wat er mogelijk is op mijn adres. (ik heb dus al een abbo van odido)
Ik zie niks als ik mijn postcode invul 🤷‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 22:16
15 oktober besteld, staat nog steeds in levering. Tien keer gebeld, kansloze helpdesk. Loze beloften over regelen en terugbellen, wat een farce.

Ik ga maar opzeggen, wat een bagger provider icm ODF.
Ziggo FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killg0re
  • Laatst online: 12-12-2024
Hier is internet van Odido (ook) slecht. (jitter etc.) We gaan binnenkort verhuizen, en op het nieuwe adres ligt weer een fiber van Odido, op het huidige adres is de fibver van KPN.

Maar het lukt Odido al twee maanden niet om te verbinding werkend te krijgen.
Browsen, en streamen, online gamen werken niet.
Mijn vrouw werkt vanaf huis, en het is niet meer te doen vandaar dat ik een andere oplossing zoek.
  • Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de Ge
    nexis PON (GMC-TK01-XGS2110) voor een Ubiquiti / ufiber nano
Ik heb:
- GPON Vendor Id: UBNT vervangen voor GNXS
En het serienummer (8 cijfers op de TK01) ingevoerd.

Echter krijg ik geen verbinding.
in de ufiber zijn nog meer instellingen nodig, maar ik kom (in router mode alleen de VLAN: 300) tegen.

Kan het zijn dat de Ufiber Nano niet compatible met de voormalige Genexis TK01 is?

Of mis ik nog een andere instelling die ik niet online kan vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Killg0re op 20-11-2024 22:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
Killg0re schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:48:
Hier is internet van Odido (ook) slecht. (jitter etc.) We gaan binnenkort verhuizen, en op het nieuwe adres ligt weer een fiber van Odido, op het huidige adres is de fibver van KPN.

Mijn vrouw werkt vanaf huis, en het is niet meer te doen vandaar dat ik een andere oplossing zoek.
Ik heb:

in de ufiber zijn nog meer instellingen nodig, maar ik kom (in router mode alleen de VLAN: 300) tegen.

Kan het zijn dat de Ufiber Nano niet compatible met de voormalige Genexis TK01 is?

1 je zit op kpnnetwerk ook kpn dslam en niet op Glop waar odido van hen eigen spullen levert.

daarnaast is de (GMC-TK01-XGS21100) XGS-PON.

die je van Ubiquiti is Gpon unit dit gaat nooit werken.

gpon is de voorloper van XGS pon, Gpon gebruikt ook andere wave lengte dan XGSpon

[ Voor 3% gewijzigd door jopoh op 20-11-2024 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

roelvk123 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:00:
Ziggo valt denk ik af, en blijven odido en kpn over, odido is op jaarbasis met huidige acties 150eu goedkoper.
Odido loopt over het netwerk van KPN.

Wat zijn jullie tips/ervaringen?
Als ik voor KPN/KPN kon kiezen dan zou ik dat meteen bestellen, desnoods op een lagere snelheid dan dat ik nu heb als het prijsverschil echt te groot zou zijn d:)b

* nero355 heeft grofweg 20 jaar aan ervaring met een PERFECT werkende xDSL verbinding van KPN bij Planet Internet en later KPN zelf O+
Jensw19 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:38:
Kijk daarom verloor ik dus nooit mijn IP! :D
Ehh... NEE.

Genoeg mensen die terugkwamen van vakantie en hun IP kwijt waren bij Ziggo :P
wvkreg schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:14:
15 oktober besteld, staat nog steeds in levering. Tien keer gebeld, kansloze helpdesk. Loze beloften over regelen en terugbellen, wat een farce.

Ik ga maar opzeggen, wat een bagger provider icm ODF.
Ziggo FTW
Niet echt, maar wel klote dat je dat zo hebt ervaren dus ik snap je keuze wel ;(

Ik heb:

Kijk effe rond in XGS-PON en Ubiquiti gerelateerde Topics hier op GoT want ik gok dat je verkeerd bezig bent en beter dat ding zoals die is gewoon bij je ISP kan laten activeren op voorwaarde dat die ONT compatible is met Nederlandse ISP's ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wbschenk
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:33

wbschenk

www.schenkict.nl

Ik heb:

Zoals hierboven al aangegeven door @nero355

Wellicht helpen deze topics je op weg!

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2200880/0

Of

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2210482

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jensw19
nero355 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:07:
[...]

[...]

Ehh... NEE.

Genoeg mensen die terugkwamen van vakantie en hun IP kwijt waren bij Ziggo :P
Ik heb dus in de 14 jaar dat ik bewust ben van het internet en thuis woonde nooit het ip adres zien veranderen, blijf het maar bijzonder vinden 😂 maarja, die router (en destihds die oude tv kast van ziggo) stonden dan ook nooit langer dan 10 seconden uit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capslock
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-05 03:02

Ik heb:

Waarschijnlijk is de genexis de boosdoener. Je hebt een Nokia xgspon nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Killg0re Waarom gebruik je niet gewoon de ONT van de provider en ga je met UTP je router in? Dat maakt het een heel stuk eenvoudiger en scheelt een hoop frustratie (waar Odido in dit geval ook helemaal niets mee kan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
jongetje schreef op donderdag 21 november 2024 @ 07:16:
@Killg0re Waarom gebruik je niet gewoon de ONT van de provider en ga je met UTP je router in? Dat maakt het een heel stuk eenvoudiger en scheelt een hoop frustratie (waar Odido in dit geval ook helemaal niets mee kan).
Waarschijnlijk omdat hij nu problemen heeft met de ONT van de provider (Genexis).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rens-br schreef op donderdag 21 november 2024 @ 07:22:
[...]

Waarschijnlijk omdat hij nu problemen heeft met de ONT van de provider (Genexis).
Mmm dan begreep ik het verhaal niet helemaal goed met vervangen e.d.
Maar als Odido het niet voor elkaar krijgt, dan zou ik over stappen naar een andere provider. Echt zonde van de energie dit en als het buiten de standaard antwoorden valt dan kom je bij Odido in een loop. Ze leggen overal glasvezel in de straat en vervolgens is dat proces erachter niet in elk gebied goed geregeld. Mijn buren hebben 4 maanden gewacht op het binnenbrengen en hebben de order maar geannuleerd want hadden toch internet nodig, nu via de concurrent.

• Aardwolf
nelizmastr schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 07:42:
[...]

Hoewel ik sinds 2019 niet meer in de Achterhoek woon (helaas) kan ik zeggen dat mijn moeder de afgelopen jaren weinig tot geen storingen heeft gemeld. Daarvoor was het ook zeer sporadisch. Wij zaten op Glashart/Reggefiber infra, AON.
Oké top, dank je. Dan valt het nog wel te overwegen, hier ook oorspronkelijk Reggefiber.
Gebruikt zij de router geleverd van Odido of eigen router (die jij ofzo hebt geinstalleerd)?
Maakt dat nog verschil in stabiliteit (als ervaring, niet theoretisch)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardwolf
pennywiser schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:47:
[...]

Zit nu op KPN. Los van stabiliteit die best goed is, heeft Odido tussendoor wel meer storingen. Reden dat ik weg ging is algehele uitschakeling van alles wat met mail te maken heeft dus ook uitgaande mailserver.
Hm oké, daar zal ik dan geen last van hebben, maar ik zag je ergens schrijven een topic (of 2?) geleden. Thnx iig voor de reactie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 11:52
Aardwolf schreef op donderdag 21 november 2024 @ 07:34:
[...]

Hm oké, daar zal ik dan geen last van hebben, maar ik zag je ergens schrijven een topic (of 2?) geleden. Thnx iig voor de reactie!
Ik wilde al langer over, en dat mail gebeuren was contractbreuk waardoor ik meteen weg kon. Dit schreven ze zelf ineen mail destijds, maar puntje bij paaltje wist ineens niemand daarvan. Wel gelukt uiteindelijk. edit: en ik wil ook graag over een smtp server kunnen beschikken. Gelukkig heeft KPN geen plannen in die richting met oa. hun xs4all wxs en planet domeinen. Dat zou nogal rampzalig uitpakken denk ik, dus dan blijf ik daar wel weer voorlopig.

[ Voor 20% gewijzigd door pennywiser op 21-11-2024 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killg0re
  • Laatst online: 12-12-2024
Bedankt voor alle reacties.
jopoh schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:00:
[...]

1 je zit op kpnnetwerk ook kpn dslam en niet op Glop waar odido van hen eigen spullen levert.

daarnaast is de (GMC-TK01-XGS21100) XGS-PON.

die je van Ubiquiti is Gpon unit dit gaat nooit werken.

gpon is de voorloper van XGS pon, Gpon gebruikt ook andere wave lengte dan XGSpon
Er staat ook XGS op de Genexis (GMC-TK01-XGS21100), kwam ik achter toen ik hem eraf trok.
Dus toen had ik (ook) zo'n vermoeden, vandaar de post.
nero355 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:07:
Kijk effe rond in XGS-PON en Ubiquiti gerelateerde Topics hier op GoT want ik gok dat je verkeerd bezig bent en beter dat ding zoals die is gewoon bij je ISP kan laten activeren op voorwaarde dat die ONT compatible is met Nederlandse ISP's ;)
Ik denk dus dat hij niet compatible is. XGS vs GPON, dus Odido vragen zal niet zoveel meer helpen dan.
Capslock schreef op donderdag 21 november 2024 @ 02:57:
Waarschijnlijk is de genexis de boosdoener. Je hebt een Nokia xgspon nodig.
Dit gaf men bij Odido ook aan, er moet nieuwe FW op, of vervangen voor een andere.
Odido moet op FW van Genexis/KPN wachten, (als die van KPN moet komen, die hebben vast geen haast.)
En de Nokia xgspon kunnen ze niet leveren, daar zit je dan...
jongetje schreef op donderdag 21 november 2024 @ 07:27:
[...]

Mmm dan begreep ik het verhaal niet helemaal goed met vervangen e.d.
Maar als Odido het niet voor elkaar krijgt, dan zou ik over stappen naar een andere provider. Echt zonde van de energie dit en als het buiten de standaard antwoorden valt dan kom je bij Odido in een loop. Ze leggen overal glasvezel in de straat en vervolgens is dat proces erachter niet in elk gebied goed geregeld. Mijn buren hebben 4 maanden gewacht op het binnenbrengen en hebben de order maar geannuleerd want hadden toch internet nodig, nu via de concurrent.
Eens (materiaal aanbieder gebruiken) als het zou werken, wat het helaas niet doet.

Overstappen heeft nóg geen zin, omdat we dus gaan verhuizen, en straks op een fiber van Odido komen.
Dan zit ik miss met vergelijkbare problemen met KPN op het Odido netwerk?

Als het dan wel werkt, kunnen we ook weer verder.

Afgaande op de linken, naar de Delta en KPN forum, moet ik een denk ik een andere hardware weg inslaan.

• Notna
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik ben momenteel (al jaren) Ziggo AIO klant (TV/Internet/Telefonie). Het huidige Max pakket wat ik heb zit inmiddels zo rond de 90 euro en ik wil kijken of ik daar niet wat mee kan doen.
Ik wil hoe dan ook van telefonie af, en TV hoef ik niet persé middels een mediabox te hebben (één is wellicht handig, maar dat is afhankelijk van mijn vraag hier onder)

Ik heb reeds 5 mobiele abonnementen bij Odido, en het feit dat ze middels VLAN300 werken itt bij KPN, doet mij kiijken naar een overstap naar Odido toe. Icm met de eerder genoemde abonnmenten is het maandelijkste bedrag bij Odido erg aantrekkelijk (ook na de BF deal) En aangezien ik vanuit huis werk, kan ik de kosten declareren via het werk. Maar, dan moet ik wel een gespecificeerde factuur hebben waar los de internet kosten op staan.

Een zoektocht naar voorbeeld facturen van Odido gaf niet de juiste resultaten, dus een vraag aan de gebruikers hier die Internet + TV (al dan niet met de mediabox) hebben: staan de kosten voor internet los gespecificeerd op de factuur? Als iemand een voorbeeld factuur heeft (uiteraard zonder persoonlijke gegevens) dan zou dat fijn zijn (kan ook via DM als dat prettiger is)

(overigens is het niet een hele harde eis, want Ziggo doet ook niet aan gespecificeerde facturen. Maar KPN doet er bijv. wel aan. Dan kan ik het eea afwegen bij elkaar)

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 21-11-2024 11:41 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Notna schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:40:
Een zoektocht naar voorbeeld facturen van Odido gaf niet de juiste resultaten, dus een vraag aan de gebruikers hier die Internet + TV (al dan niet met de mediabox) hebben: staan de kosten voor internet los gespecificeerd op de factuur? Als iemand een voorbeeld factuur heeft (uiteraard zonder persoonlijke gegevens) dan zou dat fijn zijn (kan ook via DM als dat prettiger is)
Ik heb geen TV, maar had wel telefonie, zie hieronder wat er op de 2e pagina van je factuur staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUghISjihelZyekOZt-rhq6gkEk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yUkXvc3mST2H7DleNduSMZGw.png?f=user_large

Ik neem even aan dat dat voor TV niet anders zal zijn. Mocht je de hele factuur willen, dan stuur dan gerust een DM.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 21-11-2024 11:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gert456
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:34
Klopt. Factuur kent (bij mij) 3 pagina's:
1 totaalbedrag (BTW netjes gespecificeerd)
2 kostenspecificatie per dienst (zie boven)
3 kortingen e.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 09:27

nelizmastr

Goed wies kapot

Aardwolf schreef op donderdag 21 november 2024 @ 07:34:
[...]

Gebruikt zij de router geleverd van Odido of eigen router (die jij ofzo hebt geinstalleerd)?
Maakt dat nog verschil in stabiliteit (als ervaring, niet theoretisch)?
In eerste instantie was het de toen nog Vodafone Draytek met SFP module, die is vorig jaar ergens gewisseld met een T54 en losse converter, gelijk met een nieuwe TV box, want nog oude platform.

De Draytek had met name de laatste jaren best vaak problemen die na een reboot waren opgelost. Sinds de T54 er staat heb ik niets meer gehoord (en mijn moeder is sinds dit jaar gepensioneerd en veel thuis dus die zou 't wel merken :+ )

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

rens-br schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:45:
[...]

Ik heb geen TV, maar had wel telefonie, zie hieronder wat er op de 2e pagina van je factuur staat:
[Afbeelding]

Ik neem even aan dat dat voor TV niet anders zal zijn. Mocht je de hele factuur willen, dan stuur dan gerust een DM.
Thanks daarvoor!

Gelijk de knoop doorgehakt en Odido Internet + TV (en cloud opnemen, per de wens van de vrouw) besteld. Nu ga ik van 89 euro in de maand, naar (BF aanbieding) 35 euro in de maand voor de eerste 8 maanden. (note: bewust voor een 1 jaar contract gekozen, voor het geval Odido niet bevalt uiteindelijk). Na die 8 maanden, betaal ik 57.50 EUR per maand.

offtopic:
Ook mijn werkmobiel laten porteren naar Odido (van Vodafone RED Unlimted a 43 euro in de maand naar Odido Unlimited Basis voor 25 euro in de maand. Ja, die voorwaarden zijn net even anders, maar Unlimited Basis is meer dan zat voor waar ik het voor gebruik

Overstap kon per 23-12, maar laat ik de goden maar niet verzoeken om een dag voor kerst de overtap te doen :+. Dus verschoven naar 03-01-2025.
Nu even de technische details uitzoeken over wat handig is om mijn eigen netwerk spul (achter een ASUS AX86U) te blijven gebruiken, maar dat moet goed komen :) . Zo te zien een kwestie van wat instellingen en gaan.

Ik was opzich tevreden met de kwaliteit van Ziggo de afgelopen 12 jaar. Maar de kosten zijn gewoon onevenredig gegroeid met wat je er voor terug krijgt.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:30
Notna schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:11:
[...]

Thanks daarvoor!

Gelijk de knoop doorgehakt en Odido Internet + TV (en cloud opnemen, per de wens van de vrouw) besteld. Nu ga ik van 89 euro in de maand, naar (BF aanbieding) 35 euro in de maand voor de eerste 8 maanden. (note: bewust voor een 1 jaar contract gekozen, voor het geval Odido niet bevalt uiteindelijk). Na die 8 maanden, betaal ik 57.50 EUR per maand.

offtopic:
Ook mijn werkmobiel laten porteren naar Odido (van Vodafone RED Unlimted a 43 euro in de maand naar Odido Unlimited Basis voor 25 euro in de maand. Ja, die voorwaarden zijn net even anders, maar Unlimited Basis is meer dan zat voor waar ik het voor gebruik

Overstap kon per 23-12, maar laat ik de goden maar niet verzoeken om een dag voor kerst de overtap te doen :+. Dus verschoven naar 03-01-2025.
Nu even de technische details uitzoeken over wat handig is om mijn eigen netwerk spul (achter een ASUS AX86U) te blijven gebruiken, maar dat moet goed komen :) . Zo te zien een kwestie van wat instellingen en gaan.

Ik was opzich tevreden met de kwaliteit van Ziggo de afgelopen 12 jaar. Maar de kosten zijn gewoon onevenredig gegroeid met wat je er voor terug krijgt.
Mooi verhaal, ik zit precies hetzelfde te denken.

Wij willen ook een jaar Odido gaat proberen met de TV app op onze tv. Even geen kastje proberen, qua aansluiting een goede UTP kabel aanleggen en de Coax eruithalen.

Qua kosten scheelt het aanzienlijk t.o.v. Ziggo.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvdlinden
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:32
Indien het TV kijken niet bevalt, zou je ook nog even kunnen kijken naar NL ziet.
Dat bevalt hier zeer goed en heb zelfs de gratis periode met Odido TV niet eens geprobeerd (mede door de berichtgeving op dit forum).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Jensw19 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:36:
Ik heb dus in de 14 jaar dat ik bewust ben van het internet en thuis woonde nooit het ip adres zien veranderen, blijf het maar bijzonder vinden 😂 maarja, die router (en destihds die oude tv kast van ziggo) stonden dan ook nooit langer dan 10 seconden uit..
Dat laatste droeg uiteraard ook eraan bij om je IP adres te behouden, maar ik denk dus dat het vooral kwam doordat je in een ex-@Home gebied zit/zat :)
nelizmastr schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:59:
In eerste instantie was het de toen nog Vodafone Draytek met SFP module, die is vorig jaar ergens gewisseld met een T54 en losse converter, gelijk met een nieuwe TV box, want nog oude platform.
Het is toch een ZyXel T56 + losse ONT dat je krijgt tegenwoordig :?

De T54 is een ouder model als ik dit topic goed heb gevolgd...
De Draytek had met name de laatste jaren best vaak problemen die na een reboot waren opgelost. Sinds de T54 er staat heb ik niets meer gehoord (en mijn moeder is sinds dit jaar gepensioneerd en veel thuis dus die zou 't wel merken :+ )
Kan twee oorzaken hebben :
- Adapter die behoorlijk op leeftijd was.
- Die rare Custom Firmware van T-Mobile die op al die prachtige zielige DrayTeks zat :'( :r

Vond dat altijd zo'n zonde... -O-
Gert456 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:52:
Klopt. Factuur kent (bij mij) 3 pagina's:
1 totaalbedrag (BTW netjes gespecificeerd)
2 kostenspecificatie per dienst (zie boven)
3 kortingen e.d.
Zoiets kreeg ik nou voor het eerst ook, maar heel eerlijk gezegd hebben ze een hele vreemde manier van dingen verrekenen dus ik ga binnenkort eens effe vragen of ze mijn korting en dergelijke wel goed hebben verwerkt... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
nero355 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:55:
Het is toch een ZyXel T56 + losse ONT dat je krijgt tegenwoordig :?
Als ik me niet vergis hangt dat er vanaf of je een 1Gbit/s abonnement of lager hebt of een 2Gbit/s abonnement of hoger. Maar 100% zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:35

Nakebod

Nope.

Na bijna 1.5 jaar storingsvrij te zijn geweest is het nu voor de 3e keer in relatief korte tijd feest, wederom geen internet. Iedere keer een "stoorzender" op de glaslijn, wat dat ook inhouden mag. Iedere keer in ieder geval iets in de centrale, want als de monteur daar is geweest dan werkt het magisch weer en hoeft bij mij niets te doen :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Pagina: 1 ... 85 ... 114 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen