Heb je GPON toevallig? Mogelijk een andere / nieuwe Odido gebruiker die zijn NT nog op de lijn heeft zitten.Nakebod schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:55:
Na bijna 1.5 jaar storingsvrij te zijn geweest is het nu voor de 3e keer in relatief korte tijd feest, wederom geen internet. Iedere keer een "stoorzender" op de glaslijn, wat dat ook inhouden mag. Iedere keer in ieder geval iets in de centrale, want als de monteur daar is geweest dan werkt het magisch weer en hoeft bij mij niets te doen
Kan goed GPON zijn ja (Denk het eigenlijk wel), maar vervelend is het wel
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik geefNakebod schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:55:
wederom geen internet. Iedere keer een "stoorzender" op de glaslijn, wat dat ook inhouden mag.
Iedere keer in ieder geval iets in de centrale, want als de monteur daar is geweest dan werkt het magisch weer en hoeft bij mij niets te doen
de schuldKillg0re schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:23:
Ik denk dus dat hij niet compatible is. XGS vs GPON, dus Odido vragen zal niet zoveel meer helpen dan.
Dit gaf men bij Odido ook aan, er moet nieuwe FW op, of vervangen voor een andere.
Moet die maar niet met incompatible apparatuur op jullie lijn gaan zitten !!!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
En weer een nieuw dieptepunt met odido
Vanmorgen plakkaat aan de gevel gehangen dat ze de 25e pand gaan aansluiten op glasvezel 🫣
Alleen zit dat er al twee weken in
Gebeld ze weten nergens van
*knip*
Vanmorgen plakkaat aan de gevel gehangen dat ze de 25e pand gaan aansluiten op glasvezel 🫣
Alleen zit dat er al twee weken in
Gebeld ze weten nergens van
*knip*
[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 24-11-2024 11:26 ]
Je belt Odido voor iets wat ze sowieso niet gedaan hebben, nogal wiedes dat ze daar niks van weten. Odido is namelijk niet de partij welke glasvezel aanlegt bij jouw.
Weet je... lekker boeiend allemaal als ik heel eerlijk benbjusterbaarlik schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:32:
Je belt Odido voor iets wat ze sowieso niet gedaan hebben, nogal wiedes dat ze daar niks van weten. Odido is namelijk niet de partij welke glasvezel aanlegt bij jouw.
Hij is een KLANT en niet de manager van die hele rotzooi !!!
Waarom kan Odido (...of welke ISP dan ook...) niet gewoon een afdeling aanwijzen die dat soort dingen bijhoudt en mensen op de hoogte houdt van het hele project

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Klopt als een bus, odido is de data leverancierbjusterbaarlik schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:32:
Open Dutch Fiber is de uitvoerder en die heb ik dus gebeld en die weten van niks
Zelfs nog brief in de bus van zelfde onderaannemer die het vorige week aangelegd had wanneer hij langs kwam
Daar kon ik mooi de kachel mee aansteken
Naam van de onderaannemer zal ik hier niet noemen maar begint met A en eindigt op M
Doet zijn best maar kan helemaal niets
Natuurlijk wordt zoiets wel bijgehouden, alleen zoiets zal niet openbaar gemaakt worden. Concurrentie gevoelige data is dat. Als ODF al die gegevens helemaal openbaar zet, van begin tot eind van het project. Zou dat ideaal zijn voor bijvoorbeeld KPN Netwerk. Als KPN overal waar ODF wil aanleggen net wat eerder alles aanlegt heeft ODF een probleem. Hun glasvezel zal dan amper gebruikt worden en dan kan de investering dus niet terug verdiend worden.nero355 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:43:
[...]
Waarom kan Odido (...of welke ISP dan ook...) niet gewoon een afdeling aanwijzen die dat soort dingen bijhoudt en mensen op de hoogte houdt van het hele project![]()
Ik kan sinds een week een specifieke website niet meer bereiken over Odido glasvezel. Gaat om https://www.gelreman.nl/
Als ik via een VPN verbonden ben kan ik wel normaal naar deze website en de subdomeinen.
Meer mensen die deze website niet kunnen bereiken?
Als ik via een VPN verbonden ben kan ik wel normaal naar deze website en de subdomeinen.
Omdat ze dan straks net zo duur als Ziggo moeten wordennero355 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:43:
[...]
Waarom kan Odido niet gewoon een afdeling aanwijzen die dat soort dingen bijhoudt en mensen op de hoogte houdt van het hele project![]()

Werkt hier gewoon via Odido (ODF)CrashOne schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:04:
[ Voor 49% gewijzigd door DON PAPA op 21-11-2024 19:18 ]
@CrashOne werkt hier ook (ODF), omgeving Sittard.
Kan die Zyxel T-56 echt geen WPA(1) aan??
Lekker als je apparaten hebt die geen WPA2 aan kunnen. Ik kan de beveiliging wel uitzetten maar dan leek me WPA toch wel beter.
Lekker als je apparaten hebt die geen WPA2 aan kunnen. Ik kan de beveiliging wel uitzetten maar dan leek me WPA toch wel beter.
pdukers schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:35:
@CrashOne werkt hier ook (ODF), omgeving Sittard.
Thanks. Dan ga ik het probleem bij de hoster neerleggen.
Werkt bij mij prima. Odido via ODF.CrashOne schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:04:
Ik kan sinds een week een specifieke website niet meer bereiken over Odido glasvezel. Gaat om https://www.gelreman.nl/
Dan ga ik hier wat zaken terug lezen. Zitten momenteel te denken om de app op onze LG G2 te gaan gebruiken.wvdlinden schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:51:
Indien het TV kijken niet bevalt, zou je ook nog even kunnen kijken naar NL ziet.
Dat bevalt hier zeer goed en heb zelfs de gratis periode met Odido TV niet eens geprobeerd (mede door de berichtgeving op dit forum).
Neem aan dat de kwaliteit gewoon 1080p is?
Champions League voetbal kan ik gewoon streamen met een ziggo account.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Ook daar een slechte ervaring mee, terwijl onderaannemer bezig is appt zijn kantoor mij om een afspraak te maken wanneer ze langs zouden kunnen komen 🫣bjusterbaarlik schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:55:
Natuurlijk wordt zoiets wel bijgehouden, alleen zoiets zal niet openbaar gemaakt worden. Concurrentie gevoelige data is dat. Als ODF al die gegevens helemaal openbaar zet, van begin tot eind van het project. Zou dat ideaal zijn voor bijvoorbeeld KPN Netwerk. Als KPN overal waar ODF wil aanleggen net wat eerder alles aanlegt heeft ODF een probleem. Hun glasvezel zal dan amper gebruikt worden en dan kan de investering dus niet terug verdiend worden.
Reactie: oh dan zal ik dat in het systeem zetten 🫣
*knip*. Beledigend en nergens voor nodig.
[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 22-11-2024 08:49 ]
Misschien een idee om apparaten die niet voldoen aan een 20 jaar oude standaard weg te gooien?rvk schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:41:
Lekker als je apparaten hebt die geen WPA2 aan kunnen.
Blijkt dat het ook niet werkt zonder beveiliging dus ik denk dat er een ander compatibility probleem isjadjong schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:25:
[...]
Misschien een idee om apparaten die niet voldoen aan een 20 jaar oude standaard weg te gooien?
2.4Ghz kanaal 1 20 Mhz, b/g/n/ax WPA3/WPA2 (AES)jadjong schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:29:
2.4GHz kanaal 12 of 13? Veel simpel spul kan alleen 1-11 aan.
Nokia streamingbox 8000 Android TV 12 maar ook Raspberry pi met Konstakang Android TV 14 krijgen geen verbinding (en dus ook 2 Sonos Play:3).
Als andere (zelfs meer simpele oudere apparaten krijgen wel verbinding).
Bij handmatig toevoegen SSID staat WPA3 er gewoon bij. Alleen krijg ik geen verbinding (dan zegt ie dat ie het netwerk niet kan vinden. Grrr.)
[ Voor 14% gewijzigd door rvk op 21-11-2024 20:54 ]
Iemand ervaring met het opbellen naar Odido als bestaande klant en kijken of er wat te onderhandelen valt deze dagen?
[ Voor 9% gewijzigd door JesseB7 op 21-11-2024 20:42 ]
Ik ben benieuwd over het proces dadelijk met aanleggen.. Wacht nu nog tot breedbandwinkel de zooi doorstuurt naar Odido, kon max 5 werkdagen duren, daarna binnen 4 weken KPN's onderaannemer over de vloer om de kabel uit de meterkast naar die van mijn appartement te trekken, daarna komt zo'n gastje van odido voor de kast van odido en dan zou ik eindelijk glasvezel hebben.. ben benieuwd hoor, heel veel communicatie zal er waarschijnlijk plaats gaan moeten vinden.. gelukkig heeft iedere partij 2 maanden de tijd tot ik echt over moet zijn..
*knip*. Nergens voor nodig.JesseB7 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:41:
Iemand ervaring met het opbellen naar Odido als bestaande klant en kijken of er wat te onderhandelen valt deze dagen?
[ Voor 44% gewijzigd door rens-br op 22-11-2024 08:50 ]
"You are overthinking it!"bjusterbaarlik schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:55:
Natuurlijk wordt zoiets wel bijgehouden, alleen zoiets zal niet openbaar gemaakt worden. Concurrentie gevoelige data is dat. Als ODF al die gegevens helemaal openbaar zet, van begin tot eind van het project.
Zou dat ideaal zijn voor bijvoorbeeld KPN Netwerk. Als KPN overal waar ODF wil aanleggen net wat eerder alles aanlegt heeft ODF een probleem. Hun glasvezel zal dan amper gebruikt worden en dan kan de investering dus niet terug verdiend worden.
Gewoon je klanten up-to-date houden over de levering van het door hen gekochte produkt lijkt mij toch echt de meest normale gang van zaken

Hoeft echt niet gelijk vertrouwelijke informatie lekken te veroorzaken...
Ik kan me niet voorstellen dat het zoveel extra moet kosten...?!?!DON PAPA schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:11:
Omdat ze dan straks net zo duur als Ziggo moeten worden
Odido via Delta en eigen DNS Server = Werkende website op dit momentCrashOne schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:04:
Gezien je ook dit post :rvk schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:41:
Kan die Zyxel T-56 echt geen WPA(1) aan??
Lijkt me eerder WPA3 de boosdoener en kan je die beter weglaten en alleen WPA/WPA2 gebruikenrvk schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:40:
2.4Ghz kanaal 1 20 Mhz, b/g/n/ax WPA3/WPA2 (AES)
Nokia streamingbox 8000 Android TV 12 maar ook Raspberry pi met Konstakang Android TV 14 krijgen geen verbinding (en dus ook 2 Sonos Play:3).
Als andere (zelfs meer simpele oudere apparaten krijgen wel verbinding).
Bij handmatig toevoegen SSID staat WPA3 er gewoon bij.
Alleen krijg ik geen verbinding (dan zegt ie dat ie het netwerk niet kan vinden.
Dat is namelijk 9 van de 10 keer de boosdoener bij apparaten die geen WPA3 kennen !!
Het is geen WEP hé!jadjong schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:25:
Misschien een idee om apparaten die niet voldoen aan een 20 jaar oude standaard weg te gooien?
Indien mogelijk, enkel WPA3-PSK. Indien dat niet mogelijk is, WPA2-PSK + WPA3-PSK. Indien dat niet mogelijk is (want wat je zegt klopt, met name voor WPA3-Enterprise), enkel WPA2-PSK. WPA-PSK ('WPA1-PSK') dus met TKIP i.p.v. AES is al jarenlang lek, en dient men te vermijden.nero355 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 23:39:
Lijkt me eerder WPA3 de boosdoener en kan je die beter weglaten en alleen WPA/WPA2 gebruiken
Dat is namelijk 9 van de 10 keer de boosdoener bij apparaten die geen WPA3 kennen !!
[...]
Het is geen WEP hé!
Indien men gebruik wil maken van WiFi plus een PSK, dan zal men een sterke PSK moeten gebruiken i.c.m. WPA2. Een zwakke PSK werkt enkel met WPA3, maar m.i. moet je gewoon een sterke PSK gebruiken. Maak er een QR code van en print die uit. Zo ingewikkeld is dat niet.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Ook bij open netwerk maakt de Nokia box geen verbinding. Nu op WPA2-PSK gezet maar nog steeds niet. Ik zou nog alleen WiFi 5 kunnen proberen maar dan kreupel je wel heel die router. Kan ik net zo goed mijn oude Asus RT-AC68U weer terughangen.nero355 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 23:39:
[...]
Lijkt me eerder WPA3 de boosdoener en kan je die beter weglaten en alleen WPA/WPA2 gebruiken
Wel lees ik nu op de community van Odido dat het vaker voorkomt met een Android tv box. Ook problemen met Sonos apparaten komt vaak voor. Er is zelfs al eens een aanppassing in firmware voor geweest. Ik ben bang dat ik maar gewoon bedraad moet gaan.
Dat is mooi R-U-Krvk schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 00:10:
Ook bij open netwerk maakt de Nokia box geen verbinding. Nu op WPA2-PSK gezet maar nog steeds niet. Ik zou nog alleen WiFi 5 kunnen proberen maar dan kreupel je wel heel die router. Kan ik net zo goed mijn oude Asus RT-AC68U weer terughangen.
Wel lees ik nu op de community van Odido dat het vaker voorkomt met een Android tv box. Ook problemen met Sonos apparaten komt vaak voor. Er is zelfs al eens een aanppassing in firmware voor geweest. Ik ben bang dat ik maar gewoon bedraad moet gaan.

Anders moet je maar overwegen om zelf wat leuke Accesspoints erbij te kopen en de WiFi van de Zyxel uit te schakelen
Daar zeg je wat : Gebruik geen TKIP meer mensen !!!Jerie schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 00:02:
Indien mogelijk, enkel WPA3-PSK. Indien dat niet mogelijk is, WPA2-PSK + WPA3-PSK. Indien dat niet mogelijk is (want wat je zegt klopt, met name voor WPA3-Enterprise), enkel WPA2-PSK. WPA-PSK ('WPA1-PSK') dus met TKIP i.p.v. AES is al jarenlang lek, en dient men te vermijden.
AES of je eigen RADIUS Servertje
Ik ben daar een beetje allergisch voor geworden sinds de bullshit die ergens rond Maart 2020 begon als je snapt wat ik bedoelMaak er een QR code van en print die uit. Zo ingewikkeld is dat niet.
Gewoon lekker zelf je super lange wachtwoord intypen !!!

Vaak genoeg gedaan
KoploperMau schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:30:
Zojuist gebeld, maar voor bestaande klanten is 'helaas niks mogelijk' met betrekking tot Black Friday. Morgen nog eens proberen. Als er mensen zijn die succesvol verlengd hebben, welke afdeling moet ik precies hebben voor die 8 maanden voor 30 euro voor bestaande klanten?
8 maanden voor €30 in de pocket, je moet maar net de juiste treffen. Zeggen dat je wil verlengen werkt wel beter inderdaad, je komt volgens mij bij sales terecht en die zijn in die zin iets meewerkender. Blijf proberen is het advies!rens-br schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:30:
Afdeling opzeggenmaar nee over het algemeen bel ik gewoon met de mededeling dat ik wil verlengen en dan krijg ik automatisch de juist afdeling.
De T54 wordt nu inderdaad alleen nog geleverd bij DSL. Kan ook best een T56 zijn geweest, zou eens moeten kijken, maar 't is een uur rijdennero355 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:55:
Het is toch een ZyXel T56 + losse ONT dat je krijgt tegenwoordig
De T54 is een ouder model als ik dit topic goed heb gevolgd...
Helemaal eens, wij hadden het ding al vanaf Vodafone Thuis, jaren voor de rebrand. Was verder een prima ding.Kan twee oorzaken hebben :
- Adapter die behoorlijk op leeftijd was.
- Die rare Custom Firmware van T-Mobile die op al die prachtige zielige DrayTeks zat![]()
Vond dat altijd zo'n zonde...
I reject your reality and substitute my own
Te vroeg gejuicht, nieuwe aanvraag is geannuleerd. Systeem heeft hem geweigerd omdat ik al klant ben.KoploperMau schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:12:8 maanden voor €30 in de pocket, je moet maar net de juiste treffen.

Voor sommige mensen is de PTT nog steeds het bedrijf die post rondbrengt en telefonie aanlegt.bjusterbaarlik schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:32:
Je kunt mensen ook niet kwalijk nemen dat ze niet precies weten wie voor welk stukje verantwoordelijk is sinds de privatiseringen, als bedrijven dat af en toe zelf ook niet weten.
Voor het informeren van mensen over een project, heb je gewoon software voor. Daar hoef je niet een hele afdeling voorop te richten. Zou wat worden als de Bol.com een afdeling voor elke pakketbezorger moet oprichten. Daarvoor heb je ook gewoon track&trace. Zoiets zouden de providers ook gewoon kunnen inrichten, maar dat kost tijd, inspanning en geld, en daar hebben ze in deze oligopolie geen zin in.DON PAPA schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:11:
[...]
Omdat ze dan straks net zo duur als Ziggo moeten worden.
Mijn opmerking was meer als een geintje bedoeld, maar om er nu toch wat dieper op in te gaan. Laatst is hier de meter omgeruild voor een slimme meter door de netwerkbeheerder Liander, toen heb ik ook totaal geen communicatie vanuit Vattenfall (mijn energie leverancier) gehad. Wat ik ook vrij logies vind, omdat zei niks met het netwerk van Liander van doen hebben. En zo zie ik het ook bij ODF en Odido, ODF is hier nalatig in de communicatie, en daar staat Odido totaal buiten vind ik persoonlijk. Pas als ODF zijn werkzaamheden heeft afgerond komt Odido in beeld, maar heelveel mensen rekenen Odido wel af op de werkzaamheden die ODF en zijn onderaannemers verrichten...William_H schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:37:
[...]
Voor het informeren van mensen over een project, heb je gewoon software voor. Daar hoef je niet een hele afdeling voorop te richten. Zou wat worden als de Bol.com een afdeling voor elke pakketbezorger moet oprichten. Daarvoor heb je ook gewoon track&trace. Zoiets zouden de providers ook gewoon kunnen inrichten, maar dat kost tijd, inspanning en geld, en daar hebben ze in deze oligopolie geen zin in.
[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 22-11-2024 12:11 ]
Afspraak Guidion gemaakt, maar pff wat een domme vragen. Waar wil ik snel internet, hoe moet die kabel getrokken worden?
Euh jongens.. how about:
Je hangt die NT in mijn meterkast en vertrekt daarna?
Waarom niet een dergelijke optie erin zetten? Ik wil niet dat ze aan m’n wifi gaan zitten, dat stel ik zelf wel in. Verder zijn alle kabels al wel getrokken
Euh jongens.. how about:
Waarom niet een dergelijke optie erin zetten? Ik wil niet dat ze aan m’n wifi gaan zitten, dat stel ik zelf wel in. Verder zijn alle kabels al wel getrokken
[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 22-11-2024 11:28 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Jouw situatie komt zo ongeveer niet overeen met 96% van de andere nieuwe klantenGAIAjohan schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:23:
Afspraak Guidion gemaakt, maar pff wat een domme vragen. Waar wil ik snel internet, hoe moet die kabel getrokken worden?
Euh jongens.. how about:
Exact, dat jij het in je meterkast wil hebben wil niet zeggen dat iedereen dat wilt 😉 Het is goed dat ze het vragen. Laat ze hun ding doen, testen en klaar maken kun je daarna doen wat je wilt 😀RoRoNL schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:30:
[...]
Jouw situatie komt zo ongeveer niet overeen met 96% van de andere nieuwe klanten
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Domme vragen bestaan eigenlijk niet. Tegenwoordig verwachten veel mensen om een of andere wonderlijke reden dat een internetprovider verantwoordelijk is voor wifi bereik in je huis. Een monteur die internet installeert, de modem werkend achter laat krijgt drie dagen later telefoon dat wifi op de pot naast de bijkeuken niet werkt. Providers sturen de monteurs inderdaad op pad met "probeer het zo goed mogelijk te voorzien met versterkers etc". Daarom vragen ze dat, gewoon rustig blijven, antwoorden waar je het spul wil en dat je weet dat je eigen apparatuur je eigen ding is. Die man is ook maar een mens en je bent gewoon een uitzondering op de meestenGAIAjohan schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:23:
Euh jongens.. how about:
Dat kan, maar geef het minstens als optie.RoRoNL schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:30:
[...]
Jouw situatie komt zo ongeveer niet overeen met 96% van de andere nieuwe klanten
Ik heb nu eigenlijk moeten instemmen met werkzaamheden die ik niet wil, zoals de tv installatie.
Sowieso is de vraag waar je snel internet wil maar weinig specifiek. Wat is volgens hen ‘snel internet’? En als ik dan aangeef dat de zolder het belangrijkst is, lijkt me dat voor hen een onhaalbare kaart met de (standaard) hardware die geleverd wordt door Odido. Ze maken het zichzelf daarmee juist ontzettend moeilijk richting de klant die niet snapt dat je daarvoor eigenlijk toch kabels mag gaan trekken ook als je een stabiel mesh wifi wil.
[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 22-11-2024 12:17 ]
Weinig keuze, de glasvezelkabel komt daar binnen, en daar moet een NT in de FTU (ex-Reggefiber) geschoven worden.tcviper schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:01:
[...]
Exact, dat jij het in je meterkast wil hebben wil niet zeggen dat iedereen dat wilt 😉 Het is goed dat ze het vragen. Laat ze hun ding doen, testen en klaar maken kun je daarna doen wat je wilt 😀
En juist dat ‘laat ze hun ding doen’ heb ik wat minder ervaring mee bij KPN 2 jaar geleden (de manier waarop de Ziggo modem losgekoppeld van alles werd was niet bepaald lichtzinnig , plus dat het juist niet werkte (ivm latere activatie dan installatie) itt wat hij zei..
Dus kon lekker het Ziggo modem weer terughangen
[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 22-11-2024 12:33 ]
@Andros de reclames van een paar providers hebben impliciete verwachtingen geschept over wie er verantwoordelijk is voor wifi.
Kreeg net contract binnen, zie ik 30€ staan, en dan "tijdelijk extra kortingen: 25€ per maand"
.. heb ik nou 30 of 25/mnd? 😂
En de router wordt een ZyXel T-56
Wellicht het verschil tussen combi-korting en geen combi-korting?Jensw19 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:26:
Kreeg net contract binnen, zie ik 30€ staan, en dan "tijdelijk extra kortingen: 25€ per maand"
Betekend dat je 25€ korting krijgt per maand (voor 8 maanden of zo) en daarna betaal je dus 30 + 25 = 55€ per maand!Jensw19 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:26:
Huh.. maar de website bij t afsluiten gaf aan 30/maand, geluk dan 😂 nog goedkoper zo te zien dan. Mooi meegenomensh623661 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:44:
[...]
Betekend dat je 25€ korting krijgt per maand (voor 8 maanden of zo) en daarna betaal je dus 30 + 25 = 55€ per maand!
Je betaald dan toch 30€ per maand.Jensw19 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:52:
[...]
Huh.. maar de website bij t afsluiten gaf aan 30/maand, geluk dan 😂 nog goedkoper zo te zien dan. Mooi meegenomen
Je krijgt 25€ korting per maand.
Er staat toch ook dat je na * maanden 55€ moet betalen neem ik aan?
Lekkere bak hier, kreeg al een 2e factuur van Delta sinds ik bij Odido zit. Van Odido geen factuur.
Odido heeft een opzegging gedaan maar ik sta nog niet "opgeleverd" (ondanks dat ik wel via Odido internet heb). Nu heeft Odido gisteren proberen te bellen, helaas gemist en kreeg ik daarna de mail:
...
Odido heeft een opzegging gedaan maar ik sta nog niet "opgeleverd" (ondanks dat ik wel via Odido internet heb). Nu heeft Odido gisteren proberen te bellen, helaas gemist en kreeg ik daarna de mail:
Nu krijg ik natuurlijk niemand te pakken en zijn de wachttijden extreem lang, pff. Ik heb Guidion ook allang afgezegd. Tot zover mijn ervaringWe hebben je geprobeerd te bellen
Hallo ####,
We hebben je geprobeerd te bellen over de aanleg van je nieuwe Odido Glasvezel verbinding. We hebben je telefonisch niet kunnen bereiken. We controleren graag met je of je nog gebruik wil maken van Glasvezel van Odido.
Installatieafspraak maken.
Onze installatiepartner Guidion komt graag langs om de apparatuur te installeren. Dan ben je snel online.
Neem contact met ons op.
Wil je nog steeds gebruik maken van Glasvezel van Odido? Bel ons dan op 0800-0092. Dan zorgen we dat Guidion de apparatuur alsnog komt installeren.
Wil je geen gebruik meer maken van Glasvezel van Odido? Ook dan horen we het graag van je. Als je binnen 2 weken na verzending van deze e-mail niet gebeld hebt, dan annuleren we de bestelling.
Vragen? Vragen!
Vind je antwoord op odido.nl/service of vraag het onze specialisten van de Odido Community. Bellen kan ook: 0800-0092. Goed om te weten: je kan niet antwoorden op deze mail.
Tot gauw,
##### van Odido
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Zo ging dat bij mij ook ongeveer. Mijn lijn bleef bij Odido op "In oplevering" staan terwijl ik allang gebruik maakte van de verbinding. Na wat bellen met Odido moest ik PERSE een monteur laten komen, terwijl het allang werkte, vond mevrouw ook wat overdreven maar het was niet anders.Kecin schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:17:
Lekkere bak hier, kreeg al een 2e factuur van Delta sinds ik bij Odido zit. Van Odido geen factuur.
[...]
Nu krijg ik natuurlijk niemand te pakken en zijn de wachttijden extreem lang, pff. Ik heb Guidion ook allang afgezegd. Tot zover mijn ervaring...
De beste man zou maandag tussen 16:00 en 20:00 komen. Belde rond 12:30 of hij al kon komen? Uh nee, niemand thuis vriend. "Oh dan kom ik om 15:00."
Uh nee, want tussen 16:00 en 20:00 is niet 15:00 toch? "Ja maar we mogen 1 uur in of uit lopen op die tijden". Ah, ok, maar weet je wat je dan doet, kom je lekker helemaal niet, annuleer de afspraak maar want ik ben om 15:00 niet thuis.
Mooie is, vervolgens kijk ik een dag later in Mijn Odido, is mijn lijn toch netjes opgeleverd en actief. Prima zo, mij niet meer bellen

What seems to be the officer, problem?
En precies door dat afzeggen is je lijn in de systemen niet opgeleverdKecin schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:17:
[...]
Nu krijg ik natuurlijk niemand te pakken en zijn de wachttijden extreem lang, pff. Ik heb Guidion ook allang afgezegd. Tot zover mijn ervaring...
Het lag aan de hoster/aan mij: Afgelopen zondag hier met iemand anders gezeten om wat dingen op deze website aan te passen en de mail te configureren. Doordat we gezamenlijk te vaak een fout wachtwoord hebben gebruikt (limiet is 4x per IP per 24 uur), dan wordt je geblokkeerd. Andere persoon had op z'n telefoon en laptop een verkeerd account ingesteld, ik was via FTP en mail bezig, dus al snel ging het ergens fout.CrashOne schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:04:
Lag dus totaal niet aan Odido.
Ze waren hier al geweest... Toen kreeg ik een maand later nogmaals een mailtje of ik de installateur nog wou (zowel telefonisch contact gehad als per mail).miggeltje schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:26:
[...]
En precies door dat afzeggen is je lijn in de systemen niet opgeleverd
Dus er gaat ergens iets fout.
[ Voor 26% gewijzigd door Kecin op 22-11-2024 15:46 ]
Hehehe !!!GAIAjohan schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:23:
Euh jongens.. how about:
Ik zat ook destijds naar die vragen te kijken en mezelf af te vragen wat ik ermee aan moest, maar had al gauw zoiets van "Ik vul wel wat willekeurigs in en dan zien we op de dag zelf wel weer verder..."
Uiteindelijk bleek er een "Opmerkingen" veld erbij te zitten en daar heb ik dan aangegeven dat ik alleen een monteur nodig heb om de lijn van AON naar XGS-PON over te zetten en dat ik verder een eigen Router + netwerk erachter had
Na het aansluiten maakte de Guidion Monteur daar ook een notitie van en dat gaat dan zo hun systeem in !!
Niemand gaat aan je privé spullen zittenGAIAjohan schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:14:
Dat kan, maar geef het minstens als optie.
Ik heb nu eigenlijk moeten instemmen met werkzaamheden die ik niet wil, zoals de tv installatie.
Maar het was wel een fijne optie geweest opzich...
Joh... onwetende consumenten en hun rare beeld van WiFi bereik/snelheid/"Versterkers"/andere troep... #LekkerBelangrijkSowieso is de vraag waar je snel internet wil maar weinig specifiek. Wat is volgens hen ‘snel internet’? En als ik dan aangeef dat de zolder het belangrijkst is, lijkt me dat voor hen een onhaalbare kaart met de (standaard) hardware die geleverd wordt door Odido. Ze maken het zichzelf daarmee juist ontzettend moeilijk richting de klant die niet snapt dat je daarvoor eigenlijk toch kabels mag gaan trekken ook als je een stabiel mesh wifi wil.

Ik dacht dat je een grap maakt, maar je meent het serieus... LOL!sh623661 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:44:
Betekend dat je 25€ korting krijgt per maand (voor 8 maanden of zo) en daarna betaal je dus 30 + 25 = 55€ per maand!

Hij betaalt als het goed is gewoon € 25 per maand i.p.v. € 30 per maand want Odido Mobile klant natuurlijk
Hij zei toch echt tijdelijke korting!nero355 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:54:
[...]
Ik dacht dat je een grap maakt, maar je meent het serieus... LOL!![]()
Hij betaalt als het goed is gewoon € 25 per maand i.p.v. € 30 per maand want Odido Mobile klant natuurlijk
Dit is de mail die ik kreeg.
Dus nu mag ik lachen?

:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YvJOVD1Tf1yWIdIATvqAU8rB.jpg?f=user_large)
FWIW, ik zit bij Odido glasvezel en na lange tijd is mijn IP-adres gewijzigd (ik kon niet meer bij werk-apps waar ik in de firewall was geallowlist) dus ik keek op z'n wat-is-mijn-ip-adres en toen zag ik ook een IPv6-adres bij mezelf!
Maar alas! het mocht niet lang duren, want bij het opnieuw openen in een andere browser was het IPv6 weer verdwenen. Ik weet te weinig van deze netwerkzaken om dit verder uit te zoeken, maar vond het wel nieuwswaardig genoeg om hier te posten.
Maar alas! het mocht niet lang duren, want bij het opnieuw openen in een andere browser was het IPv6 weer verdwenen. Ik weet te weinig van deze netwerkzaken om dit verder uit te zoeken, maar vond het wel nieuwswaardig genoeg om hier te posten.
@Jensw19 mag vertellen wie het laatst lacht denk iksh623661 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:07:
Hij zei toch echt tijdelijke korting!
Dit is de mail die ik kreeg.
Dus nu mag ik lachen?![]()
![]()
![]()
[Afbeelding]
Zijn verhaal leek namelijk veel meer op de wazige factuur die ik kreeg...
Yep, het kan beide kanten op!nero355 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:25:
[...]
@Jensw19 mag vertellen wie het laatst lacht denk ik
Zijn verhaal leek namelijk veel meer op de wazige factuur die ik kreeg...
Spannend!

Dit is eigenlijk je hele probleem. Guidion is niet geweest, dus je lijn is niet opgeleverd. Vraag komt regelmatig voorbij, dus zal het nog een keer herhalen. Laat Guidion komen om de lijn goed te activeren!Kecin schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:17:
Ik heb Guidion ook allang afgezegd.
Tweede overeenkomt is binnen en die is indd 30€/maandsh623661 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:05:
[...]
Je betaald dan toch 30€ per maand.
Je krijgt 25€ korting per maand.
Er staat toch ook dat je na * maanden 55€ moet betalen neem ik aan?
Ben net als bij Ziggo's contracten ook hier in de war 🤣
Guidion is wel geweest...rens-br schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:31:
[...]
Dit is eigenlijk je hele probleem. Guidion is niet geweest, dus je lijn is niet opgeleverd. Vraag komt regelmatig voorbij, dus zal het nog een keer herhalen. Laat Guidion komen om de lijn goed te activeren!
Kecin schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:45:
[...]
Ze waren hier al geweest... Toen kreeg ik een maand later nogmaals een mailtje of ik de installateur nog wou (zowel telefonisch contact gehad als per mail).
[ Voor 29% gewijzigd door Kecin op 22-11-2024 16:45 ]
Nou ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn overstap van Ziggo naar Odido. Ik bespaar elke maand veel geld en haal op elk moment van de dag mijn volledige snelheid. En samen met NLZiet is het tv kijken ook weer leuk geworden zonder al die reclame zooi.dolopfriet schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:57:
Odido scoort niet best.
Ik ga Odido niet verdedigen, maar het onderzoek rammelt aan alle kanten.
Wat is het ratio klanten per provider die dat heeft ingevuld, is het gecorrigeerd naarmate er meer of minder mensen per provider hebben gereageerd?De Consumentenbond meet ieder kwartaal onder rond de 10.000 deelnemers aan het eigen klantenpanel de prestaties van de grootste landelijke providers.
Locatie speelt ook een grote factor, is er een verband tussen slechte/goede reacties ten opzichte van de locatie.
Verder is Ziggo nooit echt slecht geweest, alleen duur...
En wat vergelijken ze nou eigenlijk? De klantenservice of de service ansich? Dat is ook niet echt duidelijk.
Ik ben het met je eens dat Ziggo veel te duur is. Dat imago raakt Ziggo ook niet meer kwijt.
Ik heb nog nooit problemen met mijn internetverbinding gehad bij xs4all, tiscali, t-mobile, kpn of odido. Alleen wel bij ziggo, wat een waardeloze verbinding was dat. Tv was wel prima overigens. En duur, dat waren ze idd ook.ArcticWolf schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:15:
[...]
Ik ga Odido niet verdedigen, maar het onderzoek rammelt aan alle kanten.
[...]
Wat is het ratio klanten per provider die dat heeft ingevuld, is het gecorrigeerd naarmate er meer of minder mensen per provider hebben gereageerd?
Locatie speelt ook een grote factor, is er een verband tussen slechte/goede reacties ten opzichte van de locatie.
Verder is Ziggo nooit echt slecht geweest, alleen duur...
En wat vergelijken ze nou eigenlijk? De klantenservice of de service ansich? Dat is ook niet echt duidelijk.
Al een paar jaar klant en afgelopen week de klantenservice maar eens gecontacteerd omtrent kortingen / aanbiedingen. Ik heb mn snelheid omhoog gedaan van 100 naar 400. En krijg de eerste acht maanden korting. Prima
Nu gaf de vriendelijke dame aan de telefoon aan dat ik wel een nieuw modem ga ontvangen. Echter heb ik 2 jaar geleden een eigen Edge router geplaatst. Hoef ik nu 'niks' te doen of moet ik wellicht settings aanpassen?
Bedankt , heb vluchtig door dit topic heen gekeken en lees wat enge en nog niet bekende termen voor mij. (GPON, AON, etc )
Nu gaf de vriendelijke dame aan de telefoon aan dat ik wel een nieuw modem ga ontvangen. Echter heb ik 2 jaar geleden een eigen Edge router geplaatst. Hoef ik nu 'niks' te doen of moet ik wellicht settings aanpassen?
Bedankt , heb vluchtig door dit topic heen gekeken en lees wat enge en nog niet bekende termen voor mij. (GPON, AON, etc )
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Die snap ik. Maar veel netwerkbeheerders wijzen bij storingen etc. vaak ook weer naar de providers als 1st point of contact voor de consument. Dan is het niet zo gek dat mensen een Odido hierop afkeuren. Je hebt ook geen klantrelatie met ODF, maar met Odido. Net zoals je geen klantrelatie hebt met de fabrikant van een koelkast die je aanschaft bij Coolblue, en die laatste dus ook verantwoordelijk is voor de garantie en klantbeleving.DON PAPA schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:09:
[...]
Mijn opmerking was meer als een geintje bedoeld, maar om er nu toch wat dieper op in te gaan. Laatst is hier de meter omgeruild voor een slimme meter door de netwerkbeheerder Liander, toen heb ik ook totaal geen communicatie vanuit Vattenfall (mijn energie leverancier) gehad. Wat ik ook vrij logies vind, omdat zei niks met het netwerk van Liander van doen hebben. En zo zie ik het ook bij ODF en Odido, ODF is hier nalatig in de communicatie, en daar staat Odido totaal buiten vind ik persoonlijk. Pas als ODF zijn werkzaamheden heeft afgerond komt Odido in beeld, maar heelveel mensen rekenen Odido wel af op de werkzaamheden die ODF en zijn onderaannemers verrichten...
Dat laatste, klantbeleving, dat ontbreekt totaal bij een aantal bedrijven en met name bij ISP's op het moment omdat mensen afhankelijk van ze zijn en toch niet switchen.
We zeggen het nog maar eens:Kecin schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:17:
[...]
LAAT JE AFSPRAAK MET GUIDION STAAN!!!
Als je die afzegt loopt het proces in de soep en wordt je bestelproces niet goed afgehandeld. Kan je wat van vinden, dat is hoe het werkt bij Odido.
Dus feitelijk, en deze vind je misschien niet leuk maar wel waar, is het je eigen schuld dat het niet goed gaat.
Wie is ze? (Ik lees deze opmerking pas na die eerdere post van je). Waren dat de monteurs van ODF/KPN/Delta fiber om je glas naar binnen te trekken?Kecin schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:45:
[...]
Ze waren hier al geweest... Toen kreeg ik een maand later nogmaals een mailtje of ik de installateur nog wou (zowel telefonisch contact gehad als per mail).
Dat zijn andere monteurs dan die in opdracht van Odido je modem etc. komen installeren en uiteindelijk, de lijn/dienst komen opleveren van Odido.
Bij een storing snap ik het nog wel, maar het ging hier om deze posting waar Odido wordtWilliam_H schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:23:
[...]
Die snap ik. Maar veel netwerkbeheerders wijzen bij storingen etc. vaak ook weer naar de providers als 1st point of contact voor de consument. Dan is het niet zo gek dat mensen een Odido hierop afkeuren. Je hebt ook geen klantrelatie met ODF, maar met Odido.
*knip*
omdat ze niet op de hoogte zijn van de werkzaamheden die ODF heeft gedaan bij de aanleg van de glasvezel (wat in mijn ogen geheel onterecht is).
Ook lees je vaak dat Odido wordt aangesproken als de werkzaamheden van de onderaanemers van ODF te traag gaat bij de aanleg van de glasvezel. Ik ben er dan ook van overtuigd dat dit ook een grote rol speelt dat Odido steeds op de laatste plaats staat bij de provider test van de consumentenbond.
[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 24-11-2024 11:31 ]
Lijkt me ook. De glasvezel aanleg is hier in de wijk ook super chaotisch gegaan (KPN Netwerk / Van Gelder). Weken / maanden er tussen voor bepaalde huizen / appartementen daadwerkelijk de kabels naar binnen kregen. Vaak niet eens FTU afgemonteerd, maar alleen gat in de muur en kabel naar binnen. Menigeen heeft daar weer achteraan moeten bellen etc. MAAR, voor de mensen die KPN ADSL hadden was het over het algemeen vlot geregeld binnen een paar weken. Automatisch, zonder actie aan hun zijde. Mensen met Ziggo of andere providers zaten met alleen die kabel in huis zonder FTU (als ze er niet achter aan gingen), of wel een FTU afgemonteerd, maar een niet-afgemelde status in de systemen waardoor glasvezelinternet aanvragen nog maanden vertraagd zijn zodra je aan wilt beginnen.DON PAPA schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:01:
[...]
Ook lees je vaak dat Odido wordt aangesproken als de werkzaamheden van de onderaanemers van ODF te traag gaat bij de aanleg van de glasvezel. Ik ben er dan ook van overtuigd dat dit ook een grote rol speelt dat Odido steeds op de laatste plaats staat bij de provider test van de consumentenbond.
Vermoed sterk een relatie met KPN Netwerk beheer in ons geval. Is dat dan aan Ziggo of Odido te wijten zodra je wilt overstappen.... Lijkt me niet. Maar een groot deel van de mensen zal dat niet begrijpen.
Sinterklaas wil bier !
Als Odido (of eigenlijk T-mobile, want zo lang doen ze er over) reclame maakt voor aanleg van glasvezel met slechts een verwijzing naar ODF in de begeleidende tekst, dan is het toch niet raar dat Odido het eerste aanspreekpunt wordt voor alles wat bij de aanleg van glasvezel betrokken is?
Half uur in de wacht voor wel 40€ korting op jaarbasis
(4 maanden 10 korting, daarna 8 normale prijs)
Later maar weer proberen, dit schiet niet op.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Ik snap je punt. Maar ik geef dit wel eens vaker aan in reacties hier op Tweakers, het menselijke geheugen is traag, en mensen kunnen over het algemeen niet tegen verandering.DON PAPA schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:01:
[...]
Bij een storing snap ik het nog wel, maar het ging hier om deze posting waar Odido wordt weggezet als een sociale-werkplaats omdat ze niet op de hoogte zijn van de werkzaamheden die ODF heeft gedaan bij de aanleg van de glasvezel (wat in mijn ogen geheel onterecht is).
ernie4444 in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Voor sommige mensen is de PTT nog steeds die firma die post rondbracht en de telefonie aansloot. Sommige mensen noemen Ziggo nog steeds UPC (of hebben daar hun ervaring op gebaseerd) of noem een eerdere naam.
Feit is en blijft wel dat mensen het gewoon geregeld willen zien worden.
Ik zit zelf met het issue dat ons adres was afgemeld omdat er niet bij de aanleg gereageerd is op een flyer die door de brievenbus is gegaan. In onze situatie kan ik daar niks aan doen, we woonden hier nog niet en de woning stond leeg. Zeg maar, wie is er dan verantwoordelijk. De woningbouw? Odido kan niks doen, want wacht op aansluiting, terwijl de buren allemaal al een glaskabel hebben van ODF. Dus het zit wel in ons pand. Het bleek gewoon een database ding te zijn, na bellen met de aannemer (BAM)!! (ODF kon hier zelfs niets mee), is de blokkade nu opgeheven. Nu ben ik in gevecht met de BAM om een montagedatum geregeld te krijgen.
Hierna! kan ik pas met Odido in gesprek over een abonnement.
Als ik niet wist hoe de vork in de steel zou zitten, zouden wij waarschijnlijk nooit ODF / Odido glasvezel krijgen. Gelukkig weet ik dat wel en doe ik er wat aan. Maar voor heel veel mensen zal dat niet zo zijn en die blijven gewoon duur betalen bij een Ziggo, of wordt ineens een kaartje in de bus gestopt dat het kopernetwerk eruit gaat, met alle heisa daar omheen (d'r zijn al genoeg voorbeelden dat dit gebeurt in KPN gebied).
Is dat dom van de Odido en/of ODF, uiteraard, want ze missen klanten. Het is toch een commercieel bedrijf? Willen toch winst maken? Heb je toch klanten nodig? Daarom snap ik die chargerende uitspraak over een sociale werkplek wel (die maken tenslotte / zijn niet gericht op winstmaken, moet ik de grappen hier nog gaan uitleggen?
Ik zit er mee dat ik geen glasvezel heb.
Straalt dit af op Odido? 100%
Zij bieden de abonnementen aan, zij zijn officieel gezien de enige waar ik als consument mee hoor te praten (ODF en aannemer staan dit oogluikend toe, maar telefoonsysteem als je ze belt is hier al niet op ingericht maar op zakelijke partijen/VVE).
Wat heb je nu voor je edgerouter zitten? Als dat een (O)NT is hoef je niks te doen. Als je de glas direct hebt aangesloten, dan kan het zijn dat dat straks niet meer werkt als je naar een andere techniek over gaat.dreameater schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:34:
Voor (iets wat) uitleg over de afkortingen kan je ook de openingspost raadplegen.
Glas kabel gaat direct in de router. Ik heb het pakket binnen gekregen vandaag. Een router zonder gasaansluiting. Maar ook een kleiner ander kastje. Dat zal de (O)NT dan wel zijn?rens-br schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:30:
[...]
Wat heb je nu voor je edgerouter zitten? Als dat een (O)NT is hoef je niks te doen. Als je de glas direct hebt aangesloten, dan kan het zijn dat dat straks niet meer werkt als je naar een andere techniek over gaat.
Voor (iets wat) uitleg over de afkortingen kan je ook de openingspost raadplegen.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Correct. Welke heb je gekregen? Dan weten we meteen welke techniek te gaat krijgen.dreameater schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 14:07:
[...]
Glas kabel gaat direct in de router. Ik heb het pakket binnen gekregen vandaag. Een router zonder gasaansluiting. Maar ook een kleiner ander kastje. Dat zal de (O)NT dan wel zijn?
Zyxel FMG3005-R20A P2Prens-br schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 14:08:
[...]
Correct. Welke heb je gekregen? Dan weten we meteen welke techniek te gaat krijgen.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Nice bedankt, scheelt weer een apparaat in de meterkast.
Benieuwd wanneer ze 'de knop' omzetten. Heb nu nog steeds 100mbps
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Ook een afspraak gehad voor een monteur?dreameater schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 14:56:
Nice bedankt, scheelt weer een apparaat in de meterkast.
Je gaat er niet meer uit halen dan dat. Dat is al jaren zo.vuurtjih schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:35:
Half uur in de wacht voor wel 40€ korting op jaarbasis(4 maanden 10 korting, daarna 8 normale prijs)
(40 euro korting is voor mij meer dan 10% korting op jaarbasis. 30 euro pm voor 140Mbit met combivoordeel)
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
4 maanden korting? Normaal is het andersom. 8 maanden korting 4 maanden geen korting.Kodess schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:58:
[...]
Je gaat er niet meer uit halen dan dat. Dat is al jaren zo.
(40 euro korting is voor mij meer dan 10% korting op jaarbasis. 30 euro pm voor 140Mbit met combivoordeel)
Eh.. nee. Maar dat is dan toch ook niet nodig? Bovendien zitten in de doos instructies om het allemaal zelf te doen?bjusterbaarlik schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 14:58:
[...]
Ook een afspraak gehad voor een monteur?
Begrijp ik het goed dat je dit vraagt omdat er wellicht iets 'aangemeld' dient te worden op de infrastructuur?
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Hmm.. ik hoop ook 'het gas erop' voor een snellere internetverbinding niet zo letterlijk te hoeven nemen; ik wil mijn gasaansluiting juist graag kwijt.dreameater schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 14:07:
Ik heb het pakket binnen gekregen vandaag. Een router zonder gasaansluiting.
Wat er ook gebeurt : Het zal geen ramp zijndreameater schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:34:
Nu gaf de vriendelijke dame aan de telefoon aan dat ik wel een nieuw modem ga ontvangen.
Echter heb ik 2 jaar geleden een eigen Edge router geplaatst.
Hoef ik nu 'niks' te doen of moet ik wellicht settings aanpassen?
Elke EdgeRouter is makkelijk om te zetten naar welke situatie dan ook, zelfs als je van SFP naar UTP terug moet !!
EdgeRouter-X SFP dus gok ik ??dreameater schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 14:07:
Glas kabel gaat direct in de router.
Precies!William_H schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:23:
Je hebt ook geen klantrelatie met ODF, maar met Odido.
Net zoals je geen klantrelatie hebt met de fabrikant van een koelkast die je aanschaft bij Coolblue, en die laatste dus ook verantwoordelijk is voor de garantie en klantbeleving.
Dat laatste, klantbeleving, dat ontbreekt totaal bij een aantal bedrijven en met name bij ISP's op het moment omdat mensen afhankelijk van ze zijn en toch niet switchen.
Dat je vaak bij de fabrikant aan kan kloppen op het moment dat de winkel/webshop niet meewerkt zal ik maar effe achterwege laten, want dat zijn uitzonderingen...
Ik juist weer niet, maar iets met vonkjes en "Grote BOEM!!!" en niet handig en zo...Gwaihir schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 17:10:
Hmm.. ik hoop ook 'het gas erop' voor een snellere internetverbinding niet zo letterlijk te hoeven nemen; ik wil mijn gasaansluiting juist graag kwijt.
Guidion was hier thuis om de Nokia ONT aan te sluiten. Daarna was de ticket opgelost en kwam er nog weer een werkbon van Guidion. Geen idee waarom en hun ook niet. Die is dus geannuleerd en de installatie is gedaan en de verbinding werkt ook gewoon.William_H schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:32:
[...]
Wie is ze? (Ik lees deze opmerking pas na die eerdere post van je). Waren dat de monteurs van ODF/KPN/Delta fiber om je glas naar binnen te trekken?
Dat zijn andere monteurs dan die in opdracht van Odido je modem etc. komen installeren en uiteindelijk, de lijn/dienst komen opleveren van Odido.
In de Odido backend zal wel staan dat de activatie niet is uitgevoerd. Dus daar moet ik ze over te pakken krijgen, maar de telefonische helpdesk ben ik nog niet binnen 30 min doorheen gekomen.
Glas hebben we hier al meer dan 10 jaar als het geen 15 is.
[ Voor 3% gewijzigd door Kecin op 24-11-2024 08:51 ]
Ik zag dat er opstartproblemen waren maar durf de gok nu wel te nemen. Ook op basis van ervaringen in dit topic in regio Utrecht. Voor 50% kostenreductie durf ik het wel aan. En anders leveren ze maar een 5g alternatief.kwiebus schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:03:
[...]
Leuk een goedkoop abonnement, maar het is dan maar hopen dat je dan nog een fatsoenlijk werkende internetverbinding hebt. Je weet wat je nu hebt en het is maar afwachten wat je krijgt.
[...]
Bron: https://community.odido.n...ernet-tv-van-odido-284385
"Instructies..." wat zijn dat? Je wil niet weten hoeveel lui ik tref waar een ingepakte doos staat, het plastic er nog omheen en ze met twee handjes in de lucht staan "en nou?". En dat is niet alleen met Internet maar zo'n beetje met alles. Handleidingen worden gewoon ingepakt en al aan de kant gelegd en genegeerd...dreameater schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 16:59:
[...]
Eh.. nee. Maar dat is dan toch ook niet nodig? Bovendien zitten in de doos instructies om het allemaal zelf te doen?
Over het algemeen is dat zo, ja. Als je klant blijft bij een bedrijf zijn de kortingen vaak mager. Als je een jaar bij ze weggaat en dan weer terug dan kun je 2x een prima deal krijgen. Bij mobiel internet heb je dan een gelukje: nummerbehoud.Kodess schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:58:
[...]
Je gaat er niet meer uit halen dan dat. Dat is al jaren zo.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Komende week weer feest hier in de straat
Gaan bij meerdere panden glasvezel aanleggen
Gelukkig bij mij al gebeurd, dus ga lekker gluren bij de buren hoe ze daar prutsen
Gaan bij meerdere panden glasvezel aanleggen
Gelukkig bij mij al gebeurd, dus ga lekker gluren bij de buren hoe ze daar prutsen
Na jarenlang KPN glasvezel te hebben zit ik te overwegen om te overstap te maken naar Odido. Het totale kostenverschil (€300) op één jaar is gewoon té groot om te negeren en KPN doet hier helaas niets mee.
Nu heb ik zelf de "Super Wi-Fi" punten van KPN op 2 plaatsen in het huis bedraad aangesloten. Ik lees verschillende verhalen wanneer je deze koppelt met een Odido router. In mijn geval zijn ze beide direct op de router aangesloten dus in de theorie creëer je dan weer een mesh netwerk klopt dat?
Nu heb ik zelf de "Super Wi-Fi" punten van KPN op 2 plaatsen in het huis bedraad aangesloten. Ik lees verschillende verhalen wanneer je deze koppelt met een Odido router. In mijn geval zijn ze beide direct op de router aangesloten dus in de theorie creëer je dan weer een mesh netwerk klopt dat?
Nee. Een mesh netwerk heeft logica dat de WiFi punten bepalen wanneer je moet overschakelen naar een ander punt. Super Wi-Fi punten op een andere router worden gewone access points. Dan bepalen je telefoon/laptop met welk WiFi punt ze verbinden en dat kan soms niet de sterkste verbinding zijn.xSmooth- schreef op zondag 24 november 2024 @ 15:31:
Bij meshnetwerk hoeven clients niet met AP te praten als ze onderling data uit willen wisselen. Daardoor krijg je bij draadloos in potentie minder congestie dan traditionele star topologie. Althans, als je dat nodig hebt (waarschijnlijk niet, gewoon zoveel mogelijk wired doen...)
Overigens kunnen APs ook zeggen dat een client te laag RSSI heeft, en dan disconnecten. Een snelle failover van clients heeft ook niets te maken met mesh networking.
Of je WLAN goed werkt als repeater is de vraag waar de antennes zitten en de dode punten, hoeveel radio's ze hebben, of je 2.4 GHz en 5 GHz gebruikt, enz. Als je allebei je APs wired hebt en aangesloten op de router, dan zit je m.i. goed. Met je gebruikte hardware kan het dan niet beter. Hoogstens dat je wat punten in je huis hebt waar ze beter zouden passen, of nog eentje extra nodig hebt. Daarbij kun je ook zeggen: 'in de nacht ben ik nooit op zolder dus dan doe ik hem uit'. Dat scheelt dan zo een paar W aan verbruik. Al gebruikt een smartphone weer meer op 4G/5G dan op WLAN, dus de telefoon op de slaapkamer wil je denk ik wel op WLAN houden.
Overigens kunnen APs ook zeggen dat een client te laag RSSI heeft, en dan disconnecten. Een snelle failover van clients heeft ook niets te maken met mesh networking.
Of je WLAN goed werkt als repeater is de vraag waar de antennes zitten en de dode punten, hoeveel radio's ze hebben, of je 2.4 GHz en 5 GHz gebruikt, enz. Als je allebei je APs wired hebt en aangesloten op de router, dan zit je m.i. goed. Met je gebruikte hardware kan het dan niet beter. Hoogstens dat je wat punten in je huis hebt waar ze beter zouden passen, of nog eentje extra nodig hebt. Daarbij kun je ook zeggen: 'in de nacht ben ik nooit op zolder dus dan doe ik hem uit'. Dat scheelt dan zo een paar W aan verbruik. Al gebruikt een smartphone weer meer op 4G/5G dan op WLAN, dus de telefoon op de slaapkamer wil je denk ik wel op WLAN houden.
Wat is jullie ervaring met Odido tv? Zit nu bij kpn en wordt gek van TV+ werkt van geen meter Android kastjes, drama.
Ik heb issues (zie vorige post van mij in dit Forum) met het Odido media(TV)kastje, maar goed het schijnt dat niet iedereen dat heeft.moca007 schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:12:
Wat is jullie ervaring met Odido tv? Zit nu bij kpn en wordt gek van TV+ werkt van geen meter Android kastjes, drama.
Van de week het installatie pakket binnen gekregen.
Volgende week woensdag zou Ziggo stopen en Odido beginnen.
Een afspraak met Guidion, was wat lastig te maken. Zou vanaf de donderdag zijn, maar dan is er hier niemand thuis. Vrijdag dan maar, volgens de afspraken planner nog plaats, maar na bevestigen niet meer....
Ok dan maar toch de donderdag, volgens de afspraken planner nog plaats, maar na bevestigen niet meer....
Bellen dus, volgens de klantenservice inderdaad geen plaats meer, wel de 10e December!
Gisteren dus alles zelf maar aangesloten. 2 wkn zonder i-net iets dat kan ik de kids niet aandoen.
Alles werkt, Snelheid is nog "maar" 1Gbit, moet 2 zijn maar dat mag de monteur de 10e uitzoeken.
Heb de SSID van het vorige netwerk overgenomen, dus niemand heeft er iets van gemerkt.
Mediabox werkt ook prima. Reageert snel, wel al een vastloper gehad... ie wilde Disney+ opstarten, zwart scherm, terug naar geschakeld, deed ie wel maar kon verder niets, na een 30 seconden startte Prime op.... ok. kinderziektes hoop ik dan maar.
TV en receiver schakelen netjes met de box mee, dus ook dat werkt (wel iets langzamer als met ziggo box. Opnemen kunnen we nog niet, zal wel pas zijn na de werkelijke ingangs datum.
Ging allemaal verbazing wekkend simpel. Aansluiten-aanzetten=werken.
Volgende week woensdag zou Ziggo stopen en Odido beginnen.
Een afspraak met Guidion, was wat lastig te maken. Zou vanaf de donderdag zijn, maar dan is er hier niemand thuis. Vrijdag dan maar, volgens de afspraken planner nog plaats, maar na bevestigen niet meer....
Ok dan maar toch de donderdag, volgens de afspraken planner nog plaats, maar na bevestigen niet meer....
Bellen dus, volgens de klantenservice inderdaad geen plaats meer, wel de 10e December!
Gisteren dus alles zelf maar aangesloten. 2 wkn zonder i-net iets dat kan ik de kids niet aandoen.
Alles werkt, Snelheid is nog "maar" 1Gbit, moet 2 zijn maar dat mag de monteur de 10e uitzoeken.
Heb de SSID van het vorige netwerk overgenomen, dus niemand heeft er iets van gemerkt.
Mediabox werkt ook prima. Reageert snel, wel al een vastloper gehad... ie wilde Disney+ opstarten, zwart scherm, terug naar geschakeld, deed ie wel maar kon verder niets, na een 30 seconden startte Prime op.... ok. kinderziektes hoop ik dan maar.
TV en receiver schakelen netjes met de box mee, dus ook dat werkt (wel iets langzamer als met ziggo box. Opnemen kunnen we nog niet, zal wel pas zijn na de werkelijke ingangs datum.
Ging allemaal verbazing wekkend simpel. Aansluiten-aanzetten=werken.
Sinds de providers over zijn gestapt op Android tv kastjes, hoor ik overal wel klachten, oude interactieve tv werkte jaren top.Antonio di schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:15:
[...]
Ik heb issues (zie vorige post van mij in dit Forum) met het Odido media(TV)kastje, maar goed het schijnt dat niet iedereen dat heeft.
Wat voor klachten dan? Wij en onze familie gebruiken kpn tv+ en vrienden van ons Odido. Ik hoor van niemand klachten, wat jij hoort, hoor ik nietmoca007 schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:24:
[...]
Sinds de providers over zijn gestapt op Android tv kastjes, hoor ik overal wel klachten, oude interactieve tv werkte jaren top.
Vast lopers, geen geluid, vast beeld, hapering geluid, ik heb zelf al 3x een nieuwe box gehad van KPN. Hopelijk heeft Odido het beter voor elkaar.Economics schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:56:
[...]
Wat voor klachten dan? Wij en onze familie gebruiken kpn tv+ en vrienden van ons Odido. Ik hoor van niemand klachten, wat jij hoort, hoor ik niet
Yes betreft idd deze router. Ik heb op dit moment de nieuwe snelheid nog niet. Kan het zijn dat ik wel eerst dat aparte kastje zou moeten 'activeren'? of zou het gezien het AON betreft gewoon rechtstreeks moeten (blijven) werken?nero355 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 23:04:
[...]
Wat er ook gebeurt : Het zal geen ramp zijn
Elke EdgeRouter is makkelijk om te zetten naar welke situatie dan ook, zelfs als je van SFP naar UTP terug moet !!
[...]
EdgeRouter-X SFP dus gok ik ??
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Nee niet nodig bij AON is dat kastje een simpele omzetter. (Converter)dreameater schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:20:
[...]
Yes betreft idd deze router. Ik heb op dit moment de nieuwe snelheid nog niet. Kan het zijn dat ik wel eerst dat aparte kastje zou moeten 'activeren'? of zou het gezien het AON betreft gewoon rechtstreeks moeten (blijven) werken?
Het kan zijn dat je nog op Eof zit en nog om gezet (patch) moet worden op Gof.
Dat moet dan in de wijkkast gebeuren.
Haal je met speedtest niet meer als 100Mbit. (95 Mbit)
Dan is het waarschijnlijk dat je op Eof zit.
Dan moet er nog omgezet worden naar Gof (gigabit over fiber)
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen