[F1 2023] Race 16 GP van Singapore Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste
Acties:
  • 84.244 views

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:41

AvK

Ready Set Go

Gewoon_Jansen schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 17:51:
[...]

Lijkt me ook. Die eerste 2 bochten kunnen bij de start een behoorlijke clusterfuck zijn. Alles vervangen, de tijd nemen om terug te gaan naar een goede race-setup en morgen gewoon proberen punten te pakken (hopen op een goed getimede Safety Car).
Inderdaad. Of twee of drie SC situaties. Kan maar zo gebeuren. Het weekend is voor RBR toch al weggegooid. Ze kunnen het lijden. Staat ook mooi later in de geschiedenisboekjes en Wikipedia..... :+

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:08
TinusXIII schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 17:52:
[...]

Ze hebben alleen geen goede race setup :+

Alles is kut voor hun volgens mij :P
Ze hadden een betere setup dan die waar ze in de Quali mee reden.
Heeft Max zelf gezegd. Misschien nog niet ideaal maar toen deed de auto meer wat hij ervan verwachtte.

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:05
AvK schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:04:
[...]

Inderdaad. Of twee of drie SC situaties. Kan maar zo gebeuren. Het weekend is voor RBR toch al weggegooid. Ze kunnen het lijden. Staat ook mooi later in de geschiedenisboekjes en Wikipedia..... :+
Maar goed dat Wikipedia niet gelezen wordt. Je krijgt er bijna kortsluiting van, een hele rij met P1 en twee P2’s dit seizoen en dan straks een P7 erbij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:23
Vanaf het vakantieadres de Q teruggekeken. Eindelijk geen RB te bekennen. Heerlijke Q! Wordt een leuke race morgen *O*

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15

JB

Cédric roelt!

Nog steeds geen nieuws over gridstraffen :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:18
Nieuwe motor erin, versnellingsbak, software. Morgen is de kans groot op een rode vlag, kan van alles gebeuren.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
TinusXIII schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:10:
[...]

Maar goed dat Wikipedia niet gelezen wordt. Je krijgt er bijna kortsluiting van, een hele rij met P1 en twee P2’s dit seizoen en dan straks een P7 erbij.
Kan de beste overkomen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssciYUZW0p5cxpZ3KtetqKyg6FE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Q0j2p2cTMIp15f1DiyYD4cE.png?f=fotoalbum_large

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22
Heeft Verstappen eigenlijk al eens vanaf P11 gewonnen? Anders kan er nog een record komen 😏

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• TinusXIII
Yep, kortsluiting :P

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:18
Sargeant reprimande voor impeding.

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
TheBrut3 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:32:
Sargeant reprimande voor impeding.
Dan zal Verstappen er ook wel 1tje krijgen.

• JB

JB

Cédric roelt!

stekkiekiller schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:33:
[...]

Dan zal Verstappen er ook wel 1tje krijgen.
Die heeft 3 zaken op zijn kerfstok…

Mijn boefje is liev!

• stekkiekiller
JB schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:34:
[...]

Daarom zeg ik ook 1 ;)

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:13
JB schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:34:
[...]

Zal wel 1 reprimande (T16-17?), 1 straf (Yuki) en 1 no further action worden.

Dat gedoe in de pitsstraat zal wel met een lulverhaal van settings en problemen om de balans goed te krijgen recht gepraat worden. Goed ook dat iedereen bij de boordradio cryptisch begon te spreken. :+

[ Voor 12% gewijzigd door TIGER1125 op 16-09-2023 18:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:52
De eerste straffen komen naar buiten:
Sargeant impeding Stroll: €5000 voor Williams(1r reprimande)

• TinusXIII
TIGER1125 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:36:
[...]

Zal wel 1 reprimande (T16-17?), 1 straf (Yuki) en 1 no further action worden.

Dat gedoe in de pitsstraat zal wel met een lulverhaal van settings en problemen om de balans goed te krijgen recht gepraat worden.
Pitstraat had ie al aangegeven dat hij dat deed om de opstopping in de laatste chicane te voorkomen toch?

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:13
TinusXIII schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:37:
[...]

Pitstraat had ie al aangegeven dat hij dat deed om de opstopping in de laatste chicane te voorkomen toch?
Niet op de boordradio in ieder geval, wat hij daarna eventueel nog voor de camera gezegd heeft weet ik niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wImZQMKF89G4DbGdCPUW9nrtFZs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5St4xvWv6esY7datWtAYt6so.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jan390
en nog 5k boete
Dus hij komt er voor de 3 heel genadig van af: 1 reprimande en €5k

Redelijk schandalig als je het mij vraagt.

[ Voor 100% gewijzigd door jan390 op 16-09-2023 18:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
No further action voor Max op Sargeant.

• TheBrut3
Nog een reprimande voor de actie met Tsunoda.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TinusXIII
Zo Verstappen komt even goed weg zeg

• TheBrut3
Gaan reprimande ook per 12 maanden of is dat per seizoen?

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:22
Verstappen vs Alonso:
Gat na lang stilstaan bij groen licht (+evt langzaam rijden tussen de witte lijnen) t.o.v. de rijder ervoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2mCvXbYsr1yNiEqOijsK5MVTXFI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HIBAzy4mOtEJ0NTw0jAZgeng.png?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZECac_K8deaWTV6aDUi6WLtXXU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3glxTJNLqTh9eGncZKqYdfS8.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y30E857Ezxn6AlES8X22iWFAUH4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Y5oXPIgOvcLQmHFlDl7BlKOE.png?f=user_large

erutangiS

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30
Kijk, de pace is er niet deze race, maar om een fast lap van RBR nou gelijk als impeding te bestempelen is ook weer wat overdreven :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bs7a8o17YNqbFUmobt3YGBsBYP4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XhxltxPirp5qJzhoGM4YzhTq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIB3MvBVOH3FYiI3G3vxlMiKivs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhDEk6AX1u1F8DIrYJ4z8pKP.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TinusXIII
Ik had van die impeding op Tsunoda echt een slam dunk penalty verwacht.

Misschien dat het hem hielp dat het een AT was en die ook geen afvaardiging naar de stewards hebben gestuurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0A8RWoLXgo4LAwGDmKCg8BtHNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VBTyU3rKyXXmDXkBZ50jvlyk.jpg?f=fotoalbum_large

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:43
Max 2 reprimandes, dus geen gridstraf. Plus 5000 euro boete voor Red Bull.

[ Voor 32% gewijzigd door desalniettemin op 16-09-2023 18:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik blijf maar even weg op social media :X De UK gaat weer los :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:31
Was Max eerste geweest in de quali dan had hij waarschijnlijk minimaal 2x 5 gridstraffen gehad en ook op positie 11 uitgekomen. :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:43
JB schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:56:
Hele slechte verliezers. De stakkers :+ Vooral geen aandacht aan schenken.

[ Voor 7% gewijzigd door desalniettemin op 16-09-2023 18:58 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TinusXIII
Nja zelfs ik als Nederlander ben verbaasd :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

Toch wel enigzins terecht.
De pitlane vind ik nog "ok"

TSU was gewoon impeding en een straf.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• jan390
Voor het pitlane incident kunnen Ferrari en Mercedes nog bezwaar aantekenen. Ik ben benieuwd of ze dit nog gaan doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
DarkSide schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:03:
[...]

Toch wel enigzins terecht.
De pitlane vind ik nog "ok"

TSU was gewoon impeding en een straf.
Het heeft natuurlijk geholpen dat Yuki niet op kwam dagen (don't kill the hand that feeds you)

• JB

JB

Cédric roelt!

3x is scheepsrecht. Hoe slecht hun weekend ook is, ik vind het ook opmerkelijk dat hij hier mee weg komt.

Mijn boefje is liev!

• Amaze86
JB schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:09:
3x is scheepsrecht. Hoe slecht hun weekend ook is, ik vind het ook opmerkelijk dat hij hier mee weg komt.
Tsunoda heeft een goed woordje gedaan.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• talkatoo
Achja, Monza met Sainz en Leclerc was ook opmerkelijk.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jan390 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:07:
Het heeft natuurlijk geholpen dat Yuki niet op kwam dagen (don't kill the hand that feeds you)
Die hand wil je niet bijten. Een hand maak je dood door er op te gaan zitten :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:28
Ben ik de enige die het vreemd vindt dat het wel erg slecht gaat met de RB,je kunt er natuurlijk naast zitten met je setup,maar zo erg?
Zouden ze last hebben van de nieuwe technical directive of gaan ze voor nieuwe onderdelen en start uit de pitstraat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
DoubleDutch schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:15:
Ben ik de enige die het vreemd vindt dat het wel erg slecht gaat met de RB,je kunt er natuurlijk naast zitten met je setup,maar zo erg?
Zouden ze last hebben van de nieuwe technical directive of gaan ze voor nieuwe onderdelen en start uit de pitstraat?
Het is momenteel gissen tot de volgende race omdat Horner meldt dat het niet aan de TD lag en Max zei dat het met de Q setup iets te agressief hadden neergezet. Wat vaststaat is dat de RB19 over de baan gleed ipv reed.

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 23:32
Amaze86 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:10:
[...]

Tsunoda heeft een goed woordje gedaan.
Logan Sargeant heeft ook is een reprimande gekregen impending. Terwijl anderen juist penalties kregen. FIA Stewards blijven inconsistent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• talkatoo
Heeft er niks mee te maken (volgens Horner is er niks aangepast aan de auto na de nieuwe regel aanscherping). Ze zitten er gewoon naast met de setup (auto is te laag en komt op de grond bij remmen). Daarnaast is de snelheid van dit circuit heel laag waardoor de vloer en pluspunten van de Red Bull niet werkt. Max heeft al in de simulator gezien dat ze volgend weekend in Suzuka gewoon weer een top auto hebben. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stekkiekiller
Ze zitten er niet zozeer met de setup naast, de baan ligt de auto gewoon niet. De haakse bochten waren al een zwakte punt en de auto moet hier eigenlijk qua rijhoogte hoger zijn. Dat hebben ze dus geprobeerd, maar dan wil de auto helemaal niks meer. Dus nu rijden ze op de gebruikelijke hoogte, maar met aanremmen komt dus de bodem aan de grond en schuiven ze letterlijk door.

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 23:32
We zullen zien of de nieuwe TD averechts effect heeft voor Red Bull, 1 weekend is te weinig om te concluderen. Kan ook zomaar een slechte weekend zijn, setup in FP3 was beter dan vrijdag. Alleen vonden ze een betere setup (o.a. auto lager zetten) voor de kwalificatie. Gingen ze over het randje en dus alsnog slecht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Ze hebben gewoon met oude onderdelen gereden vziw (en ook met upgrades tijdens de training).

Maar ik denk niet dat de TD enig invloed heeft op Singapore. Het gaat om te veel buigende vleugels en daar heb je pas profijt van op hele hoge snelheid. Idem voor de vloer. Misschien scheelt het iets. Maar niet het verschil van vandaag.

De RB gaat blijkbaar niet zo lekker op de langzame circuits. Dat was op Monaco ook. Daar was de concurrentie ook dichterbij dan in Baku.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:28
Ah zo had ik het nog niet bekeken, benieuwd naar de race morgen of Max en Per hier kunnen inhalen en anders op naar Suzuka. ☺️

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:42

Major_ton

Shoot!

Ach, we wisten allemaal dat de hegemonie van Red Bull een keertje doorbroken zou worden. Zij het door anderen die inlopen op hun prestaties, zij het door eigen toedoen. Ze zitten er gewoon naast dit weekend, veel meer hoeven we er denk ik niet achter te zoeken. Genoeg kanalen die nu spannend gaan doen om het spannend doen, meer dit soort weekenden zijn van alle tijden. Het valt nu alleen meer op na zo'n lange tijd van consistent aan kop te hebben gelopen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet eens of ik wel happy ben dat Max geen gridstraf heeft gekregen.

Dan hadden ze hun verlies kunnen nemen, onderdelen vervangen en vanuit de pitlane kunnen starten.

Nu kunnen ze eigenlijk vrij weinig en moet er in het middenveld gestart worden met een auto die niet wil... :/

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Joh... Max heeft zijn record binnengehaald in Monza... hij wordt fluitend WDC, ff een race er tussen die wat minder is... gewoon de concurrentie even lekker een bot voor houden en lekker laten blaffen.

In Japan staan ze er gewoon weer......

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frappuccino
desalniettemin schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:57:
[...]

Hele slechte verliezers. De stakkers :+ Vooral geen aandacht aan schenken.
Ach, als hun favoriet nog met terugwerkende kracht straffen moet krijgen waar ie gematst is dan start ie zelfs heel 2024 achtereaan.

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:39
Dus in het kort de red Bull raakt de grond bij het hard aanrennen waardoor de voorwielen geen grip hebben...

Lijkt mij een probleem wat morgen wordt opgelost.

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:47
Zeker.... Niet... Parc Fermé èn morgen zit de auto vol benzine...

3D Print Service || Activated Carbon

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
autje schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 16:53:
[...]

"Ik wil P20!"

"Nee, ik wil P20!"
Yep, heb het ge-jinxed met mijn zonnebrand _O-

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:10
Max had gewoon mijn suggestie moeten opvolgen en een paar weken/races vakantie moeten nemen. Maar ja. Hij wilde weer eens niet naar me luisteren! Lijkt m’n vrouw wel…

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TinusXIII
Niet vergeten dat de race morgen al om 14:00 uur begint :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:34:
Dan hadden ze hun verlies kunnen nemen, onderdelen vervangen en vanuit de pitlane kunnen starten.

Nu kunnen ze eigenlijk vrij weinig en moet er in het middenveld gestart worden met een auto die niet wil...
Er is niks wat ze niet tegenhoud om ook precies dat te doen?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

talkatoo schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:12:
Achja, Monza met Sainz en Leclerc was ook opmerkelijk.
Eens. Die hadden gewoon een straf moeten krijgen. Tegelijkertijd heeft Max het vandaag behoorlijk bont gemaakt dus zelfs met Monzo in het achterhoofd was een straf voor Max niet raar geweest.

Probleem is zoals altijd niet de straffen maar de inconsequentie.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hopen dat Alonso morgen wint, gun hem het wel :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Chevy454 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 20:08:
[...]
Klopt.
Maar die beslissing valt makkelijker te maken als je toch al naar achteren moet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
Eerst nog even een 2017 alike start morgen. :+

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jan390 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:47:
en nog 5k boete
Dus hij komt er voor de 3 heel genadig van af: 1 reprimande en €5k

Redelijk schandalig als je het mij vraagt.
Sterker nog, die boete is voor het team, niet voor VER zelf. VER heeft alleen reprimandes ontvangen. Voor de slechte communicatie naar hem toe, waardoor dit heeft kunnen gebeuren.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 16-09-2023 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
Help!!!! schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 20:09:
[...]

Eens. Die hadden gewoon een straf moeten krijgen. Tegelijkertijd heeft Max het vandaag behoorlijk bont gemaakt dus zelfs met Monzo in het achterhoofd was een straf voor Max niet raar geweest.

Behalve dat de stewards in Monza netjes de reglementen volgden.
Hier had voor het Tsu incident gewoon een gridpenalty moeten volgen, zoals bijv Tsu die kreeg in Zandvoort(?).

erutangiS

• Frappuccino
Nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
Help!!!! schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 20:09:
[...]

Monza was toch juist een vrij duidelijke uitleg van de raceleiding waarom er geen straffen werden uitgedeeld. Ik vond juist vanuit die uitleg gezien een straf daar niet direct op de plaats (tenzij natuurlijk de uitleg van de raceleiding niet zou kloppen, maar dan waren er denk wel wat protesten geweest, aangezien het daar om P1 en P3 ging).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ben heel benieuwd morgen wie hem gaat winnen en hoever Verstappen weer naar voren weet te rijden! Want als iemand het kan is hij het wel, maar dat middenveld is vaak wel gevaarlijk want daar gebeurd zo ontzettend veel..

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07
Chevy454 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 20:08:
[...]

Yep als de auto dit weekend gewoon brak is afgesteld en er voor de race geen verbetering meer mag (parc ferme?) dan kun je net zo goed nu een hoop vervangen... gridstraf incasseren en morgen met de ogen dicht rijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrOleo
https://the-race.com/form...-is-suddenly-undriveable/

The race wordt je niet blij van als bron, maar ze quoten Verstappen:
Maybe they didn’t find the ultimate set-up for the unusual demands of this place, but even if they had, this was always set to be a tough challenge for the traits of the car. “It already felt like that on the simulator,” said Verstappen afterwards, “that this was a difficult set-up window for the car. Then we went to Suzuka [on the sim] and it just felt amazing again – like most of the races”.

erutangiS

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Ach, dat Max op P11 moet starten vind ik helemaal niet zo erg. Dat is wel een mooie uitdaging. Wat ik op zich minder leuk vind is dat zijn winning streak wel eens kan eindigen en dat hij dus op 10 overwinningen op rij blijft steken. Helaas, you can't always get what you want. :)

"When you grow up your heart dies"

• Amaze86
MrOleo schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 21:21:

[...]
Suzuka gewoon weer knallen, al kan er morgen van alles gebeuren in de race. Als die banden op temperstuur zijn zal MAX de meesten gaan verbazen vooral die Toto.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:53
sjaool schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 21:27:
Ach, dat Max op P11 moet starten vind ik helemaal niet zo erg. Dat is wel een mooie uitdaging. Wat ik op zich minder leuk vind is dat zijn winning streak wel eens kan eindigen en dat hij dus op 10 overwinningen op rij blijft steken. Helaas, you can't always get what you want. :)
Laat alleen maar zien hoe ongelooflijk veel 9 wins op een rij was, en hoe waanzinnig knap het is dat ze er nu tien hebben. Het leek zo makkelijk te gaan en iedereen had er al 2,3,4… bijgetekend waardoor het ineens “tegen valt” 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
MrOleo schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 21:21:

[...]
Ik denk van de buitenlandse sites dat The Race misschien nog het beste is :)
Heb soms wel artikelen dat ik denk dat het iets te veel mening is (merk ik vooral in FE artikelen)

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
(Nu pas teruggekeken)

Zo!! Die zag ik niet aankomen.
Wie de top 3 van de Q goed voorspeld heeft… _/-\o_ _/-\o_

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vergelijk van de kwalificatierondes van de top 3.
Ze lijken het alledrie te kunnen flikken en Sainz pakt hem pas op het laatst.

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/1052746392512237609/1152689315806183573/F6K3IG-XkAAJ0xS.png?width=1488&height=837

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Ze hebben gewoon geprobeerd om de kwalificatie in de verkeerde voertuigen te doen. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:56
dutchgio schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 23:24:
[...]

Bij plek 3 kan die nog doorgaan...
Ik verwacht niet dat Verstappen dat gaat lukken, RBR zit er het hele weekend al niet lekker bij, Singapore is lastig inhalen en een groot deel van de top 10 zitten toch in een redelijke auto en hebben bewezen geen koekenbakkers te zijn als het op racen aankomt (alleen de AT en Haas verwacht ik eigenlijk weinig problemen met inhalen mee omdat die in races vol in de achteruit lijken te staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:05
Dit weekend verdient nu al een Lollipopman episode :)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

nadroJ schreef op zondag 17 september 2023 @ 00:14:
Dit weekend verdient nu al een Lollipopman episode :)
Helaas heeft die wat problemen en is die waarschijnlijk pas weer present in Japan. Wel jammer want hij heeft een paar hele mooie momenten gemist om te kunnen gebruiken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
Heeft iemand al wat geroepen over de rem actie en vage spin van Perez? Het zag er nogal knullig en nep/geforceerd uit.

Was het om Max met z'n gestuntel te helpen, zodat hij niet buiten de top 10 zou vallen in Q2?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TinusXIII
rreevvss schreef op zondag 17 september 2023 @ 08:16:
Heeft iemand al wat geroepen over de rem actie en vage spin van Perez? Het zag er nogal knullig en nep/geforceerd uit.

Was het om Max met z'n gestuntel te helpen, zodat hij niet buiten de top 10 zou vallen in Q2?
Ze hebben geen goede balans.

Denk je nu echt dat Perez echt zelf een spin veroorzaakt om te zorgen dat Verstappen mogelijk door kan gaan naar Q3 en hij sowieso niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Lance Stroll doet niet mee vandaag, heeft nog teveel last van de crash..👀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:16
Frank1973 schreef op zondag 17 september 2023 @ 09:23:
Zijn wagen heeft nog teveel last van de crash bedoel je? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 21:52
https://www.astonmartinf1...pore-grand-prix-statement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Jammer dat je in zo'n geval niet een Jr. Driver mag inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dus geen straf voor Verstappen (op 5.000 boete na) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
hjs schreef op zondag 17 september 2023 @ 09:43:
Dat is wat er inderdaad in de FIA documenten staat die je op de FIA website kunt vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

hjs schreef op zondag 17 september 2023 @ 09:43:
Als het aan onze Min van Justitie ligt was dat €20.000 geweest..😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07
Maar 19 autos op de grid? Of stapt er iemand anders in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
stylezzz schreef op zondag 17 september 2023 @ 09:47:
[...]

Maar 19 autos op de grid? Of stapt er iemand anders in?
19 auto’s. Ze mogen geen andere coureur in die auto zetten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Deze livery verveeld nooit. Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F6NYArCWsAAInbK?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:47

vliegnerd

Nintendo fan.

rreevvss schreef op zondag 17 september 2023 @ 08:16:

VER had bijna dezelfde spin in die bocht net daarvoor. Instabiel over de kerbs/astroturf in bocht 2 en overstuur in bocht 3. Je kunt dus echt wel de auto/setup als de schuldige aanwijzen hiervoor.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
En ohja, een uurtje geleden regende het :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F6NXWUKWQAAkKlj?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hebben ze bij AM geen reserve rijder(s)?

Snap wel dat Stroll niet in actie komt overigens, de impact was flink.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:35
HollowGamer schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:00:
Hebben ze bij AM geen reserve rijder(s)?

Snap wel dat Stroll niet in actie komt overigens, de impact was flink.
Vast wel, maar die heeft geen deel genomen aan de Q, dus niet gekwalificeerd dus niet meedoen aan de race.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:47

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik heb 2019 deels teruggekeken.

De top 7 finished als top 7. Alleen door pitstopstrategie verliezen HAM en BOT iets op de Ferrari's en VER. Of andersom VER en VET winnen een plek door een undercut.

De enige rijder die echt opvallend hoger eindigt dan start was HUL van 18 naar 8 (of 9 ofzo).

In 2020 en 2021 waren er geen GPs vanwege COVID. En vorig jaar was de baan deels nat, waardoor inhalen nog moeilijker was.

Tot zover de hoop op een inhaalrace van VER. (Maar alleen de uitslag telt natuurlijk, resultaten uit het verleden betekenen niets meer achteraf)

[ Voor 6% gewijzigd door vliegnerd op 17-09-2023 10:06 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
alesandro_46 schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:04:
[...]

Vast wel, maar die heeft geen deel genomen aan de Q, dus niet gekwalificeerd dus niet meedoen aan de race.
Ah, .. stomme vraag, maar stel je zou in Q een reserve rijder één rondje laten doen, daarna zet je de vaste er weer in - zou dat werken als workaround?
Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord