[F1 2023] Race 15 GP van Italië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:
  • 68.833 views

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:20

Chocoball

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHCQxl5aAM5SIMvA8k_T3A-EbFI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/INyoUNp2p0GL3OkXGr8lIMLj.png?f=user_large
Race 15: Grand Premio d'Italia
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9PgrE-uymJJNdP1QEvgmGIf3hpQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1g493oxaxnwXJmpLR0pzFhle.jpg?f=user_large

Topicregels
💬️
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_YE4FlX3_HMF9YdZqZ3D118FAA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9HI8IK3tgSvYGv4b0qVzuxMV.png?f=user_large
vr 1 sep
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 13:30
Local time: 13:30
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 17:00
Local time: 17:00
za 2 sep
Free Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 12:30
Local time: 12:30
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 16:00
Local time: 16:00
zo 3 sep
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:00
Local time: 15:00

Circuit
▸ Autodromo Nazionale Monza▸ Aantal rondes: 53
▸ Locatie: Monza, Italië▸ Lengte Circuit: 5,793 km
Meer info ↗▸ Race afstand: 306,72 km

Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/f_auto/q_auto/v1677244987/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Italy_Circuit.png.transform/8col/image.png

Bandenoverzicht

Voor de race in Monza zijn de volgende compounds gekozen: Hard C3, Medium C4 en Soft C5. Tevens vindt in Monza de 2e ATA (Alernative Tyre Allocation) test plaats waarbij de coureurs over minder bandensets beschikken en in de kwalificatie in een verplichte bandenvolgorde moeten afwerken.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F4rjapqW8AAibvs?format=webp&name=medium

Terug naar boven

[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 30-08-2023 08:44 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:56
Dit wordt een heel fijne race voor met een kater de dag na een bierfestival. Nooit echt spannend of moeilijk te volgen maar wel een heerlijk circuit om naar te kijken

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:46
En we gaan weer door! Benieuwd hoeveel teams hier wat penalties gaan pakken voor nieuwe onderdelen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Taartschep wel of niet? :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
De bekers!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TC0TrUgvHrsswUd6bnu_33cHA2w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4XiQI0ILrKOQETtyzOq5s2fs.png?f=user_large

[ Voor 141% gewijzigd door G_Dragon op 31-08-2023 13:13 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Aaah zo ligt het hier ook vaker in de oud ijzer bak :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
JB schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:38:
[...]

Aaah zo ligt het hier ook vaker in de oud ijzer bak :+
Haha dit word eng, want je leest precies mijn gedachten :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:06
Deze bekers komen mooi in de top 10 lelijkste bekers van de F1

Wel Lando proof!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
lijkt wel zo'n turborietje van de kinderen..
(wat moet t voorstellen, uitlaatpijp bochten?)

benieuwd wie er deze week updates naar monza komt slepen (los van de platte achtervleugels die hier standaard opgeschroefd worden).

ook benieuwd hoe alonso gaat met de vloer die er sinds zandvoort onder ligt, hopelijk werkt die een beetje mee op de topspeed (op naar p2 in de wdc, gunfactor)

max mag van mij z'n 10e op rij pakken, dan zijn we daar vanaf en kunnen ze weer iets nieuws verzinnen. ik ben helemaal voor records breken, maar het lijkt nu wel een beetje op honkbal met de statistiekjes... (op naar de 20 op rij clockwise layout wins...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:38

AvK

Ready Set Go

Erg benieuwd hoe Liam Lawson het gaat doen op het relatief makkelijke Monza circuit.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:49
Het lijkt zowaar sinds tijden weer eens een compleet droog weekend te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:26

basvn

Breezand - NHN

AvK schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:52:
Erg benieuwd hoe Liam Lawson het gaat doen op het relatief makkelijke Monza circuit.
Ben ook benieuwd hoeveel teams er deze race penalty's gaan nemen ivm te veel gebruikte onderdelen. vorig jaar was het een festijn waardoor DEV als 8e startte terwijl hij als 13e was gekwalificeerd.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:49
d-vine schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:40:
[...]

Deze bekers komen mooi in de top 10 lelijkste bekers van de F1

Wel Lando proof!
Grappig, ik vind ze wel wat hebben. Past goed bij de F1, in plaats van gewoon een sponsor beker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat penalty festijn in Monza is toch sowieso een beetje gek. Want heel makkelijk inhalen op Monza is het eigenlijk ook niet. Alleen als je absolute top snelheid hebt kom je er langs. Remzones, waar je echt kunt inhalen, zijn er (vrijwel) niet. En de high speed bochten kun je ook niet inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 12:22
RobertMe schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:09:
Dat penalty festijn in Monza is toch sowieso een beetje gek. Want heel makkelijk inhalen op Monza is het eigenlijk ook niet. Alleen als je absolute top snelheid hebt kom je er langs. Remzones, waar je echt kunt inhalen, zijn er (vrijwel) niet. En de high speed bochten kun je ook niet inhalen.
Penaltyfestijn is vooral bij uitkomen van Ascari en Parabolica waar je daarmee meer snelheid het rechte stuk op kan nemen. Of iedereen moet het mogen of niemand, dus aldaar penalties mag van mij prima. Of weer gewoon grindbakken, vond het grindhappen @ Zandvoort toch ook weer leuk om te zien :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Suicyder schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:11:
[...]

Penaltyfestijn is vooral bij uitkomen van Ascari en Parabolica waar je daarmee meer snelheid het rechte stuk op kan nemen. Of iedereen moet het mogen of niemand, dus aldaar penalties mag van mij prima. Of weer gewoon grindbakken, vond het grindhappen @ Zandvoort toch ook weer leuk om te zien :+ :D
Ik had het over dat Monza traditioneel een circuit is waar veel teams grid penalties pakken voor nieuwe motoronderdelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 12:22
RobertMe schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:17:
[...]

Ik had het over dat Monza traditioneel een circuit is waar veel teams grid penalties pakken voor nieuwe motoronderdelen ;)
Oh dat sowieso, teams die denken ver voor te liggen (RBR Max wellicht motortje? met hun DRS voordelen) en team welke zoiets hebben, circuit werkt toch niet i.v.m. topsnelheid, alles vervangen en volgende race vers van start.

Maar er staan ook wat teams met updates dit weekeinde geloof ik, wellicht voor sommige zelfs laatste updates van dit seizoen.

Vooral benieuwd of de topsnelheid welke RBR had eerder dit seizoen nu ook weer terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Ben wel benieuwd of RB nu gebrand is om Vettel’s record te verbeteren en of dat gaat lukken als ze motor onderdelen gaan vervangen.

Ook al is het een ander circuit, Mercedes liep wel erg goed op Zandvoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 12:44
werphengel schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:30:
Ben wel benieuwd of RB nu gebrand is om Vettel’s record te evenaren en of dat gaat lukken als ze motor onderdelen gaan vervangen.

Ook al is het een ander circuit, Mercedes liep wel erg goed op Zandvoort.
je bedoelt, neem ik aan 'vettels record te verbreken'? hij staat namelijk al gedeeld eerste met Vettel:

# Driver Wins
1 ( DEU ) Sebastian Vettel (Red Bull) 9
2 ( NLD ) Max Verstappen (Red Bull) Current 9
3 ( ITA ) Alberto Ascari (Ferrari) 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Jasphur schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:16:
Dit wordt een heel fijne race voor met een kater de dag na een bierfestival. Nooit echt spannend of moeilijk te volgen maar wel een heerlijk circuit om naar te kijken
Dan hebben we wel de juiste sfeerfoto voor je erbij gezet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Yokidrink schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:36:
[...]

je bedoelt, neem ik aan 'vettels record te verbreken'? hij staat namelijk al gedeeld eerste met Vettel:

# Driver Wins
1 ( DEU ) Sebastian Vettel (Red Bull) 9
2 ( NLD ) Max Verstappen (Red Bull) Current 9
3 ( ITA ) Alberto Ascari (Ferrari) 7
Juist. Dat bedoelde ik eigenlijk ook.

Aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 13:47
Was het 2e DRS detectiepunt vorig jaar ook al Curva Grande uit? 2021 was ie nog voor bocht 11.

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Flexiwings zijn terug :o

https://nl.motorsport.com...stevige-ingreep/10513283/
FIA vermoedt slimme trucs met flexibele F1-vleugels en grijpt in
De Formule 1-teams kunnen na de Grand Prix van Italië rekenen op verscherpte handhaving van het verbod op flexibele vleugels. Motorsport.com kan onthullen dat de FIA in actie komt tegen trucs die volgens de autosportfederatie illegaal zijn.
Zie nu dat het pas na deze race gaat zijn...

[ Voor 62% gewijzigd door JB op 30-08-2023 09:41 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
dyrc schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:47:
[...]

(wat moet t voorstellen, uitlaatpijp bochten?)
Het is moderne kunst. Zie hier een artikel over de maakster
Contemporary art makes a foray into the world of sport: the trophies that will be raised on the podium of the Formula 1 Pirelli Gran Premio d'Italia 2023 were designed by the artist Ruth Beraha.
The project that brings the expressiveness of our time to the Formula 1 circuits is wanted by Pirelli, title sponsor of the Formula 1 Pirelli Gran Premio d'Italia 2023, and by the Pirelli HangarBicocca contemporary art museum, is now in its third edition.

Typhoon is the title of the trophy produced in four specimens (three for the drivers on the podium and one for the representative of the winning team) conceived by Ruth Beraha, an Italian artist who for this commission transforms the mechanical parts of the racing single-seaters – such as the exhausts – into organic forms of mythological reminiscence and with the appearance of snakes.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-06 16:27
Noem me een heiden, maar ik heb nooit de charme van Monza gevoeld of begrepen. Ja traditie lalala, maar wat een saai circuit. In mijn beleving is het een amerikaanse oval met 2 chicanes erin. :+

En dan tot overmaat van ramp een wonder der moderne kunst als trofee.. :X

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:09
DeerDitch schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:40:
Was het 2e DRS detectiepunt vorig jaar ook al Curva Grande uit? 2021 was ie nog voor bocht 11.
Op de F1 website staat hij idd na bocht 11, maar volgens de kaart van Mercedes (iets hierboven) is het ervoor. Beetje verwarrend, maar wie heeft er gelijk?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Malfunctions schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:49:
Noem me een heiden, maar ik heb nooit de charme van Monza gevoeld of begrepen. Ja traditie lalala, maar wat een saai circuit. In mijn beleving is het een amerikaanse oval met 2 chicanes erin. :+

En dan tot overmaat van ramp een wonder der moderne kunst als trofee.. :X
DAT KUN JE TOCH NIET ZEGGEN?! het zijn drie chicanes :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:51
RobertMe schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:09:
Daarom ga ik ook heel benieuwd zijn hoe Williams het gaat doen. Die gaan echt als een speer op de straights.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
HikariMisako schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:49:
[...]

Op de F1 website staat hij idd na bocht 11, maar volgens de kaart van Mercedes (iets hierboven) is het ervoor. Beetje verwarrend, maar wie heeft er gelijk?
Die in de race topic start komt direct van formula1.com, elke wijziging daar wordt direct meegenomen hier. Ik weet niet hoe nieuw die van Mercedes is. Even afwachten wat de race director evens notes doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Malfunctions schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:49:
Oh gelukkig. Ik dacht dat ik de enige was.

Staat hier in de top 5 van circuits die wat mij betreft van de kalender mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:42
Worden er onderdelen vervangen bij Max? Als jij een gridstraf pakt zou het de race wel een stuk aantrekkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
De tempel of speeeeeeeeeeedd oOo

Acties:
  • +12 Henk 'm!
Dus, wie gaat de finish niet halen dit weekend? Verstappen of Maylander? Of zou de vloek van Monza uhm, worden opgeheven dit weekend?

In 2019 won Leclerc, in 2020 haalde hij de finish niet;
In 2020 won Gasly, in 2021 haald hij de finish niet;
In 2021 won Ricciardo, in 2022 haald bij de finish niet;
In 2022 won Verstappen, met SC finish, ....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:46
Ik weet nog niet of dit een lekker circuit is om in het kader van vervanging van onderdelen penalties te gaan pakken. Ik meen mij vorig jaar (en eerdere jaren) te herinneren dat er nog best wel wat DRS-treintjes ontstonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:23
Teveel vuile lucht om bij te blijven, te weinig vleugel om DRS effectief te krijgen. In een ideaal scenario kan je hier heerlijk slipstreamen en zo echt interessante gevechten krijgen, maar met de huidige snelheden en aero gebeurt het gewoon niet meer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Extigo
RobertMe schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:51:
Dus, wie gaat de finish niet halen dit weekend? Verstappen of Maylander? Of zou de vloek van Monza uhm, worden opgeheven dit weekend?

In 2019 won Leclerc, in 2020 haalde hij de finish niet;
In 2020 won Gasly, in 2021 haald hij de finish niet;
In 2021 won Ricciardo, in 2022 haald bij de finish niet;
In 2022 won Verstappen, met SC finish, ....?
Als Verstappen wint, dan haalt Maylander de finish niet ;) :+

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:31
codex schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:50:
Worden er onderdelen vervangen bij Max? Als jij een gridstraf pakt zou het de race wel een stuk aantrekkelijker maken.
Het is Monza
iedereen pakt daar traditioneel nieuwe onderdelen.
Vooral daar inhalen goed mogelijk is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Daar is de eerste poster!

Alfa Romeo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/paXwF_NcHWIl6meIo9dEPg-y5HQ=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/PpQHWAXG5cziwltF0lVtVksb.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
D-dark schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:00:
[...]

Het is Monza
iedereen pakt daar traditioneel nieuwe onderdelen.
Vooral daar inhalen goed mogelijk is.
Dat valt de laatste jaren toch echt tegen. Zoals ik tich posts terug al schreef moet je op Monza echt een enorm veel snellere auto hebben om in te halen. Iedereen rijdt namelijk met een low downforce/drag package om zo snel mogelijk op het rechte stuk te zijn. En om bij deze snelheden ook nog eens een flinke overspeed te hebben moet je dan wel heel veel paarden extra onder de motorkap hebben. En bochten zijn er vrijwel niet, en door het low downforce package ga je daar ook niet het verschil maken.

Zie bv ook 2021 waar Verstappen in de "WDC auto" niet eens een "waardeloos rijdende" Ricciardo in een "waardeloze" McLaren voorbij kwam. En in 2020 had Hamilton IIRC ook flink wat problemen om weer terug naar voren te rijden na zijn drive through penalty.
Of De Vries die in de Williams makkelijk mee kan rijden in de top 10 en die achter hem niet eens een poging tot inhalen kunnen doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05 11:13

p0st

Dutch Reefer

Mooie klassieke helmpjes voor de Ferrari rijders weer :)

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/x75loouez7lb1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=de8e263b3ea6c82dcf5ae6d6bb856c0d781fb1c7

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/gezegv7fz7lb1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=732bd0f3a116fd8745209dfe1b6605a126f829af

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 12:06
RobertMe schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:15:
[...]

Dat valt de laatste jaren toch echt tegen. Zoals ik tich posts terug al schreef moet je op Monza echt een enorm veel snellere auto hebben om in te halen. Iedereen rijdt namelijk met een low downforce/drag package om zo snel mogelijk op het rechte stuk te zijn. En om bij deze snelheden ook nog eens een flinke overspeed te hebben moet je dan wel heel veel paarden extra onder de motorkap hebben. En bochten zijn er vrijwel niet, en door het low downforce package ga je daar ook niet het verschil maken.

Zie bv ook 2021 waar Verstappen in de "WDC auto" niet eens een "waardeloos rijdende" Ricciardo in een "waardeloze" McLaren voorbij kwam. En in 2020 had Hamilton IIRC ook flink wat problemen om weer terug naar voren te rijden na zijn drive through penalty.
Of De Vries die in de Williams makkelijk mee kan rijden in de top 10 en die achter hem niet eens een poging tot inhalen kunnen doen.
Inderdaad en daarom wordt vaker gekozen voor Spa of een ander circuit om de grid straf te incasseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Extigo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:58:
[...]

Als Verstappen wint, dan haalt Maylander de finish niet ;) :+
Als we niet eindigen onder SC niet nee :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
RobertMe schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:15:
[...]

Kijkend naar de DRS detectie punten is het wederom de truc om je setup zo in te steken dat je uitkomen Parabolica marge van 6 tienden pakt (zoals Riciardo in 2021) en kun je zo prima je plek behouden. Voelt een beetje als de chicane voor de laatste bocht op Barcelona van voorgaande jaren.

Qua weer gaan we weinig merken van de storing die nu boven de Alpen zit en een hoop nattigheid en ellende geeft. Zuidewester wind zorgt voor aanvoer van warme lucht die met de koude lucht vanuit Duitsland boven de Alpen voor storingen zorgt, echter lijkt het gewoon een droge GP met volop zonneschijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:34

alienfruit

the alien you never expected

Wat een leuke poster van Alfa Romeo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:53

TrekDr0p

QR niet scannen

De tempel of heen verrassingen en taartscheppen.

Geen fan van, maar een easy win voor VER tenzij hij mechanische pech heeft of door een achterligger eraf geduwd wordt.
Ben benieuwd wie er op dit circuit binnen dezelfde ronde blijft als VER.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImprezaBrabo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-08-2023
HikariMisako schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:49:
Volgens de officiële Event Notes - Pirelli Preview op de FIA website is het na bocht 11.
Al vind ik dat tussen bocht 10 en 11 ook best een DRS zone kan zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NqeKJgorsThUM9NxWPG-fTotjnA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dMkAwEOAahh5zSKMQqKGPBft.png?f=fotoalbum_large

Livery van Ferrari voor Monza.

En wat een bak bagger dat ze over zich heen krijgen. Duitse vlag, maak eerst een fatsoenlijke auto voordat je met deze dingen gaat bezighouden enz, enz..

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Gekkenhuis schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:45:
[Afbeelding]

En wat een bak bagger dat ze over zich heen krijgen. Duitse vlag, maak eerst een fatsoenlijke auto voordat je met deze dingen gaat bezighouden enz, enz..
Je vergeet de McDonalds / DHL racepakken nog :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:29

SomerenV

It's something!

Inderdaad, want designers weten hoe het werkt met het mechanische gedeelte en strategieën, en alle tijd die zij steken in een nieuw printje gaat ten koste van de prestaties van het team :') /s

Ik denk dat Ferrari op functioneel niveau gewoon heel erg worstelt met zichzelf en met oude 'baggage' binnen het team, en dat dat heel erg botst met de twee jonge honden die ze als coureur hebben. Vervolgens verliezen die zelfvertrouwen omdat het telkens weer zo kut loopt en kom je in een vicieuze cirkel terecht van een team dat een bepaalde historie heeft, een bepaald image en dat wil bewaren/bewaken, de druk opvoert, daardoor juist meer (domme) fouten maakt, waardoor de coureurs vertrouwen verliezen, er nog meer druk komt, etc etc.

En ergens snap ik dan ook wel dat men het niet echt de tijd vindt om te paraderen met fancy nieuwe liveries en pakjes omdat het verder gewoon echt een shitshow is. Maar goed, de afdeling die zich daarmee bezig houdt is al voorzien van budgetten die al lang en breed vastliggen en de designs die we nu zien zijn ook al lang en breed klaar. Die mensen moeten ook gewoon werken. Je kunt moeilijk hele teams ontslaan omdat je je als team sober moet presenteren omdat de prestaties op de baan kut zijn. Da's ook weer niet helemaal hoe het werkt.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[Afbeelding]

De Duitse vlag heeft horizontale strepen, niet verticale zoals in de livery (dat zou dan dus de Belgische vlag zijn). ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 30-08-2023 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

codex schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:50:
Kans lijkt me niet groot, hij heeft immers in Belgie / op Spa al gedaan. De andere onderdelen zitten nog binnen de marge (als in: nog 1 over), meen ik me te herinneren. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 30-08-2023 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

CH4OS schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:40:
[...]

De Duitse vlag heeft horizontale strepen, niet verticale zoals in de livery (dat zou dan dus de Belgische vlag zijn). ;)
Die is het dan ook niet, dat is zwart, geel en rood ;)
De Tifosi moet gewoon ergens hun frustratie kwijt en dit keer mag de designafdeling het ontgelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
In Spa was het alleen een versnellingsbak (5 gridplaatsen) geen motorcomponenten bij Verstappen.

Aangezien er dit jaar 24 races zouden zijn is er eerder besloten dat er dit jaar 4 motoren mogen worden ingezet. Hoewel 2 races (China, Imola) zijn komen te vervallen is het aantal ongewijzigd gebleven en scheelt het behoorlijk aan gereden kilometers op de teller. Daardoor kunnen de motoren dit seizoen ook langer mee tenzij door een ongeval of defect en vervanging nodig is. Aangezien een motor gemiddeld 7 races meegaat zoals bij Honda kunnen sommige coureurs ver komen dit seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gekkenhuis schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:17:
Die is het dan ook niet, dat is zwart, geel en rood ;)
De Tifosi moet gewoon ergens hun frustratie kwijt en dit keer mag de designafdeling het ontgelden.
Des te vreemder dan toch, dat er veel geklaagd wordt over ook maar enig vlag? ;) Dat was meer mijn punt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chocoball schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:17:
In Spa was het alleen een versnellingsbak (5 gridplaatsen) geen motorcomponenten bij Verstappen.

Aangezien er dit jaar 24 races zouden zijn is er eerder besloten dat er dit jaar 4 motoren mogen worden ingezet. Hoewel 2 races (China, Imola) zijn komen te vervallen is het aantal ongewijzigd gebleven en scheelt het behoorlijk aan gereden kilometers op de teller. Daardoor kunnen de motoren dit seizoen ook langer mee tenzij door een ongeval of defect en vervanging nodig is. Aangezien een motor gemiddeld 7 races meegaat zoals bij Honda kunnen sommige coureurs ver komen dit seizoen.
Nou, het aantal kilometers dat niet gereden wordt, is alleen al vanuit de races 610km, minimaal. Daar komt dan de kwalificatie nog bij en de vrije trainingen. Ik denk dat het met 1500-2000km al wel gedaan is met wat het qua afstand scheelt, in totaal dan. Hoe de motoren anno 2023 gemaakt worden, lijkt mij dat eigenlijk best een peulenschilletje nog. :) Het scheelt een kleine 8,3% (op het totaal) dus, gezien 1/12 (2/24) immers niet verreden is.

En op zich gaan de motoren natuurlijk qua afstand dat ze rijden net zo lang mee. :) Het is niet dat doordat China en Imola niet door zijn gegaan de motoren opeens beter of slechter presteren of zo. :+

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 30-08-2023 17:31 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:46
De heren zijn in aanloop naar Monza nog even een potje gaan padellen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXphiSqGRmD3NFkHrVftXM1wifI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zRhxJiu01RyJHDeFdqwvPEnK.jpg?f=fotoalbum_large

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 07:24

erutangiS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:00
Ter volledigheid: de livery van de 499P die dit jaar Le Mans heeft gewonnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzkHoJw2Yq-ztlWublhd6uOEubc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IQ4CwdkYmzPnZYMelQR9tEAi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Extigo

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F4yu1-dXwAcoXyr?format=jpg&name=small

Steam

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Maurice079 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:19:
De heren zijn in aanloop naar Monza nog even een potje gaan padellen :)
[Afbeelding]
Vind het altijd zeer grappig? Zeer bijzonder? Zeer uitzonderlijk? Dat de huidige coureurs zo ontzettend goed met elkaar om kunnen gaan als ze niet op de baan zitten.. In deze huidige tijd. Vlak voor de race zitten ze gebroederlijk, met de rug tegen de hekken, bij elkaar en lachen en maken grapjes. Drinken wat uit hun flesjes. Dat was 20 / 30 jaar geleden echt wel anders. Het is een bijzondere periode in de F1 momenteel. Om meerdere redenen.

Gelukkig zijn we er allemaal bij. Mogen we het meemaken. In het bejaardenhuis gaan we het er allemaal nog over hebben! Weet ik zeker! ;)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:55
Ik was gisteren over hetzelfde aan het nadenken. Maar is het niet juist tè braaf aan het worden? Lijkt wel een speeltuin voor opgeschoten rijkeluiskinderen…zeg ik met de meest positieve insteek. Was het ook niet Windsor die benoemde dat 44 enigszins buiten deze nieuwe dynamiek valt? En daarmee een vreemde eend? Is het dan tijd voor een villain era voor 44?

Het warme cuddly f1 kan niet zo blijven, something’s gotta give.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:42
Ik vind dit juist een teken van sportiviteit, leuk om te zien dat die jongens het goed met elkaar kunnen vinden, maar als het erop aan komt elkaar geen centimeter ruimte geven. Iets met werk en prive gescheiden houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Lynx schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:27:
Ik was gisteren over hetzelfde aan het nadenken. Maar is het niet juist tè braaf aan het worden? Lijkt wel een speeltuin voor opgeschoten rijkeluiskinderen…zeg ik met de meest positieve insteek. Was het ook niet Windsor die benoemde dat 44 enigszins buiten deze nieuwe dynamiek valt? En daarmee een vreemde eend? Is het dan tijd voor een villain era voor 44?

Denk niet dat je gelijk hebt. Begrijp je wel hoor. Vroegah waren de coureurs allemaal individuen van een zekere leeftijd en meestal met geld. En die waren niet vriendelijk tegen elkaar. Er zaten zeer bijzondere figuren bij.
Tegenwoordig kennen de meeste coureurs elkaar al vanaf dat ze een jaar of 4, 5, 8 of 10 waren. Dat maakt de situatie anders. Ik vind dat mooi om te zien. En inderdaad..... de ouderen op de huidige grid hebben daar moeite mee. Behalve Alonso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is toch ook weer niet zo dat coureurs vroeger niet met elkaar overweg konden? In bv Rush zit een rivaliteit tussen Lauda & Hunt, maar in het echt konden die gewoon prima met elkaar door één deur en hadden ze IIRC ook gewoon contact buiten het racen om.
En IIRC zijn er vaker van die ogenschijnlijke vijandigheden tussen coureurs geweest terwijl ze off track prima "een biertje konden drinken" (wellicht dat Senna & Prost daar ook onder vielen).

Alleen zijn het nu andere tijden en staat het allemaal "op de socials" (en/of wordt voor marketing uitgemolken). Vroeger moest je de Privé er voor kopen en stond het er nog niet in omdat er geen overlap tussen F1 publiek en Privé lezers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:30
RobertMe schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:00:
Het is toch ook weer niet zo dat coureurs vroeger niet met elkaar overweg konden? In bv Rush zit een rivaliteit tussen Lauda & Hunt, maar in het echt konden die gewoon prima met elkaar door één deur en hadden ze IIRC ook gewoon contact buiten het racen om.
En IIRC zijn er vaker van die ogenschijnlijke vijandigheden tussen coureurs geweest terwijl ze off track prima "een biertje konden drinken" (wellicht dat Senna & Prost daar ook onder vielen).

Alleen zijn het nu andere tijden en staat het allemaal "op de socials" (en/of wordt voor marketing uitgemolken). Vroeger moest je de Privé er voor kopen en stond het er nog niet in omdat er geen overlap tussen F1 publiek en Privé lezers is.
Ja, is van alle tijden. Vroeger hadden de vrouwen van de coureurs zelfs hun eigen clubje. :)

En wat dacht je van de Verstappens die hun vakantie samen met de Schumachers vierden?

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
PureLOOD schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:08:
[...]

Grappig, ik vind ze wel wat hebben. Past goed bij de F1, in plaats van gewoon een sponsor beker
Eens. Ik vind ze wel eens wat anders en duidelijke connectie met autosport. Vond het eigenlijk geen gemis dat die ander stuk was.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbZTiIgV3_dlLZPpAzJutrYE71s=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/6Ycco872pmJzpMhenJ4oF1h1.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khIZ_MsCbriE6YPO4kyyl3QFcjc=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/haTKV4KcnHI8QzDH9nNiovd0.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:18
De grootte van de wagens op die eerste poster is wel een beetje een vrije interpretatie van de maker.

De 1967 wagens waren een kleine 4 meter lang, terwijl de huidige wagens ruim 5,6 meter lang zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:11
Al die speciale livery’s, tijd dat Red Bull ook weer met wat nieuws komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
ja een goude auto voor Max nadat het WCC en WDC binnen is gehaald ;-)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Blik1984 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:31:
Zal vast in Japan komen, als ze WCC kunnen worden of zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
De eerste foto's vanuit de pitstraat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5VCa6yz1BTR3OTjCR7lCbKQjxXU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yR6sbTU3YL6iVCz2hu2Hs74E.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hrltvnYVK_eQcNizcy-04W9dOp0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rL42a5nM9EWcZM6gh7rXr2dH.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOyoxpKFGRuxQ9C6_I9fAaC5KCM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sBXYiPt6iPnwYoEFyVyodDwe.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XZkIrVvJdil16ZUAQ19gtZzlmI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iIbN9kCbjkSSuhH0nKta4q45.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door G_Dragon op 31-08-2023 09:48 ]

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:07
Zelfs Hakkinen en Schumacher konden het best goed met elkaar vinden, afgezien van Spa 2000 dan. ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 14:27

Bezulba

Formerly known as Eendje

Lynx schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:27:

Er zijn inderdaad mensen die vinden dat je nooit aardig tegen elkaar kan doen als je professioneel rivalen bent. Dat zijn vaak ook de mensen die het niet lang volhouden.

Uiteindelijk is het een rondrijdend circus waar je 40 van de 52 weken per jaar met elkaar in het zelfde schuitje zit. Je doet dezelfde dingen, hebt met dezelfde problemen te maken en je mede rijders hebben dezelfde ervaringen als jij hebt. Dan is het niet meer dan logisch dat je naar elkaar toe groeit.

Nu heb je altijd mensen die elkaar niet liggen, op en naast de baan, maar het is echt niet iets van de laatste tijd ofzo dat coureurs het goed met elkaar kunnen vinden. Dat doet helemaal niets af aan de competitiviteit van de rijders.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
Maarten_E schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:48:
Zelfs Hakkinen en Schumacher konden het best goed met elkaar vinden, afgezien van Spa 2000 dan. ;)
Ook dat ging respectvol, toch? Ik herinner mij nog de beelden dat Mika, Michael een debrief gaf over zijn move op Camel-straight met Zonta als rij 1-toeschouwer.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobertMe schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:00:
Wikipedia heeft een boel rivaliteit in motorsport opgesomd. Ik vraag mij wel af waar zij dan de lat leggen, zelfs VER en PER zouden volgens Wikipedia een rivaliteit hebben (sinds vorig jaar)... Wikipedia: List of sports rivalries
Staat er nu nog steeds niet in, want dat raakvlak is er nog steeds niet. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:07
Thinlanet schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:53:
[...]

Ook dat ging respectvol, toch? Ik herinner mij nog de beelden dat Mika, Michael een debrief gaf over zijn move op Camel-straight met Zonta als rij 1-toeschouwer.
De ronde ervoor drukte Michael Hakkinen behoorlijk ver het gras op, en Mika was op zijn zachtst gezegd not amused.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Maarten_E schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:48:
En Michael Schumacher / David Coulthard op Spa ook niet vergeten. In 1998 was dat, ook zo'n knotsgekke regenrace.
Wel even klikken, iets met copyright FOM.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 31-08-2023 11:04 ]

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

AvK schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:04:
[...]

Vind het altijd zeer grappig? Zeer bijzonder? Zeer uitzonderlijk? Dat de huidige coureurs zo ontzettend goed met elkaar om kunnen gaan als ze niet op de baan zitten.. In deze huidige tijd. Vlak voor de race zitten ze gebroederlijk, met de rug tegen de hekken, bij elkaar en lachen en maken grapjes. Drinken wat uit hun flesjes. Dat was 20 / 30 jaar geleden echt wel anders. Het is een bijzondere periode in de F1 momenteel. Om meerdere redenen.

Gelukkig zijn we er allemaal bij. Mogen we het meemaken. In het bejaardenhuis gaan we het er allemaal nog over hebben! Weet ik zeker! ;)
AFAIK is er een persoon die hierin behoorlijk afwijkt, los van de generatiekloof. RIC, BOT, ALO etc staan er meestal ook gewoon tussen. RAI weet ik niet toentertijd, die was ook meer op zichzelf IMHO.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Alpha Tauri komt nu ook met hun poster voor dit weekend :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cpd42eVEHxA3lRUdfxBF0dERsqI=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/orvdhZ2fwfsK7osj9UVxdNDD.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ma8inTL9ccgH1HL4ibddaM6I2UI=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/1dGAejgTjvhIO5M5FEU0mtBM.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door G_Dragon op 31-08-2023 13:04 ]

• Chocoball
Blik1984 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:31:
Red Bull heeft een ontwerpwedstrijd uitgeschreven en komt bij alle 3 Amerikaanse races met een speciale livery die door een fan ontworpen is.

https://www.formula1.com/...l4T7pEGyvt6muUYwl1ge.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

CH4OS schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:10:
[...]
En Michael Schumacher / David Coulthard op Spa ook niet vergeten. In 1998 was dat, ook zo'n knotsgekke regenrace.
[YouTube: Belgian Grand Prix 1998 Michael Schumacher Hits David Coulthard and gets angry (BETTER QUALITY)]
Ik was het ook aan het opzoeken maar jij bent me al voor. Wat een race was dat ook zeg! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gekkenhuis schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:57:
[...]

Ik was het ook aan het opzoeken maar jij bent me al voor. Wat een race was dat ook zeg! 8)7
Die race was echt een.... Gekkenhuis

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JB schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:28:
[...]

AFAIK is er een persoon die hierin behoorlijk afwijkt, los van de generatiekloof. RIC, BOT, ALO etc staan er meestal ook gewoon tussen. RAI weet ik niet toentertijd, die was ook meer op zichzelf IMHO.
Kimi vond sowieso alles BWOA. Die stond zo heel af en toe wel eens bij iemand, maar niet snel te praten :p Maar het was ook niet zo dat hij zich helemaal afzonderde (in een hoekje met koptelefoon op zoals wel het geval is bij andere coureurs).,

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

CH4OS schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:10:
[...]
[YouTube: Belgian Grand Prix 1998 Michael Schumacher Hits David Coulthard and gets angry (BETTER QUALITY)]Wel even klikken, iets met copyright FOM.
Moest ie toen ook op zomer-stage bij de FIA ivm taakstrafje? :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JB schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:07:
Gelukkig niet. :+ Toen kon je soms gewoon kneiterhard zijn. Hoef je tegenwoordig inderdaad niet te proberen, dan krijg je een reprimande.

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 31-08-2023 11:08 ]

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

RobertMe schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:04:
[...]

Die race was echt een.... Gekkenhuis

:+
De enige die de laatste tijd zo wit heet een andere coureur ging opzoeken was Max op jacht naar Ocon :D

[ Voor 18% gewijzigd door Gekkenhuis op 31-08-2023 11:10 ]

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Aah natuurlijk niet, toen bestond de zoveelste "Max-regel" nog niet :F 8)7 :')

Mijn boefje is liev!

JB schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:07:
[...]

Schumacher had ook niemand een duw gegeven? Of ja, aan de kant duwen van "ik wil er langs" en niet "rot op jij...".

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:09:
[...]

Schumacher had ook niemand een duw gegeven? Of ja, aan de kant duwen van "ik wil er langs" en niet "rot op jij...".
Nee klopt, hij speelde het perfecte rolmodel aldaar...

Mijn boefje is liev!

JB schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:09:
[...]

Nee klopt, hij speelde het perfecte rolmodel aldaar...
Tsja, Vettel heeft ook nooit een taakstraf gekregen na Mexico 2016 ;)

Had toen weer wel uit eigen beweging een publieke excuusbrief geschreven.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:12:
[...]

Tsja, Vettel heeft ook nooit een taakstraf gekregen na Mexico 2016 ;)

Had toen weer wel uit eigen beweging een publieke excuusbrief geschreven.
Wie wel, behalve Max :? Zoals wel meer... :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JB schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:13:
[...]

Wie wel, behalve Max :? Zoals wel meer... :P
Dus, stapje terug. Wie heeft wel een concullega daadwerkelijk een (vijandige) duw gegeven, behalve Verstappen?

Als dat de grens van de FIA is dan is het "logisch" dat alleen Verstappen een straf gekregen heeft. Of je de grens zo hoog moet leggen is natuurlijk een andere discussie. Maar de Vettel & Schumacher incidenten kun je niet vergelijken met Verstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

CH4OS schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:08:
[...]
Gelukkig niet. :+ Toen kon je soms gewoon kneiterhard zijn. Hoef je tegenwoordig inderdaad niet te proberen, dan krijg je een reprimande.
Mwah, hij is uit het kampioenschap gemikt omdat hij hard was. Dat is nou ook niet een milde straf.

blup

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

RobertMe schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:16:
[...]

Dus, stapje terug. Wie heeft wel een concullega daadwerkelijk een (vijandige) duw gegeven, behalve Verstappen?

Als dat de grens van de FIA is dan is het "logisch" dat alleen Verstappen een straf gekregen heeft. Of je de grens zo hoog moet leggen is natuurlijk een andere discussie. Maar de Vettel & Schumacher incidenten kun je niet vergelijken met Verstappen.
Russel, bij Bottas.

blup

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Niet om het een of ander, maar volgens mij zijn we behoorlijk offtopic. Dit topic gaat immers over de race van aanstaand weekend, niet het verleden. :+

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:16:
[...]

Als je de lat legt bij "duwen" wel ja. RUS sloeg op de helm bij BOT na zijn eigen fout, maar omdat ie de helm nog op had, was het oke natuurlijk 8)7

Ben je het niet met me eens dat er een bepaald persoon de hele F1 op zijn kop kwam zetten, er allerlei inperk-maatregelen aan te pas kwamen? Wellicht een ietwat gekleurde bril, maar het gooien op puur dat duwtje is natuurlijk flauwekul, kijkende naar "rolmodel"...

[ Voor 21% gewijzigd door JB op 31-08-2023 11:25 ]

Mijn boefje is liev!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

CH4OS schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:22:
Niet om het een of ander, maar volgens mij zijn we behoorlijk offtopic. Dit topic gaat immers over de race van aanstaand weekend, niet het verleden. :+
Komkommertijd, heb je al updates mbt komend weekend?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JB schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:25:
[...]

Als je de lat legt bij "duwen" wel ja. RUS sloeg op de helm bij BOT na zijn eigen fout, maar omdat ie de helm nog op had, was het oke natuurlijk 8)7
Die was ik inderdaad vergeten en komt sowieso veel dichter in de buurt bij wat Verstappen heeft gedaan. Had IMO dan ook wel een straf verdient.
Ben je het niet met me eens dat er een bepaald persoon de hele F1 op zijn kop kwam zetten, er allerlei inperk-maatregelen aan te pas kwamen? Wellicht een ietwat gekleurde bril, maar het gooien op puur dat duwtje is natuurlijk flauwekul, kijkende naar "rolmodel"...
Tsja, wat wil je horen? :p Een deel van die regels zal ook wel terecht zijn.
Minimum leeftijd etc, alhoewel de tegenwoordige superlicentie met alle regels daar semi ook al voor zorgt?
Die boete voor Hamilton zijn achtervleugel aanraken, tsja? De FIA moest er iets mee gezien ze Hamilton een DSQ moesten geven op illegaliteit van exact dat onderdeel dat Verstappen had aangeraakt.
Strafje voor duwen Ocon? Sindsdien is die beste vrienden met de FIA & Connoly. Dus zal vast geen issue (meer) zijn.
Moving under breaking regel? Enige die daarvoor ooit bestraft is was Vettel (Mexico 2016 dus) en daarna is die Verstappen regel weer afgeschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobertMe schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:37:
Moving under breaking regel? Enige die daarvoor ooit bestraft is was Vettel (Mexico 2016 dus) en daarna is die Verstappen regel weer afgeschaft.
Volgens mij was recent er nog iemand voor onder investigation, dus de regel is niet afgeschaft. ;)
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord