[F1 2023] Race 15 GP van Italië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:
  • 68.880 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:18

Edd

JB schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:27:
[...]

Komkommertijd, heb je al updates mbt komend weekend?
Sure...

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/red-bull-is-setting-different-configurations-up-for-fp1-v0-6ktar5nuqelb1.jpg?s=95894144e6aba53e0882ffa8bf2c5380b1c4f17a

-

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

TrekDr0p

QR niet scannen

Dat arm/dingetje om de DRS te openen is ook flink dikker bij die van PER ivm die van VER

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
TrekDr0p schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:59:
[...]

Dat arm/dingetje om de DRS te openen is ook flink dikker bij die van PER ivm die van VER
Volgens mij lijkt dat maar zo door de belichting.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Interesting… minder downforce bij PER zijn gebruikte vleugel of wat zien we hier?

Mijn boefje is liev!

ThomasG schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:14:
[...]
Volgens mij lijkt dat maar zo door de belichting.
Kan ook daadwerkelijk een ander mechanisme zijn. Immers zit er ook een hele andere klep op die die moet bedienen. Hebben we andere jaren ook gezien, dat bij RBR op bepaalde circuits / met bepaalde achtervleugels de DRS niet (goed) werkte.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:28
JB schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:16:
[...]

Interesting… minder downforce bij PER zijn gebruikte vleugel of wat zien we hier?
Uiteindelijk is dit de bedoeling op de baan :+

Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/anzWnVn_700bwp.webp

Meer serieus, waarschijnlijk proberen ze meerdere achtervleugels uit om zoveel mogelijk snelheid op de rechte stukken te hebben en dat de banden niet teveel lijden in de bochten om zo de beste afstelling te bepalen.

[ Voor 24% gewijzigd door Chocoball op 31-08-2023 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Chocoball schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:21:
[...]

Uiteindelijk is dit de bedoeling op de baan :+

[Afbeelding]
Ah de befaamde 'Quali' Tow ;)

Ben heel benieuwd hoe dat dit jaar weer loopt, de quali is vaak chaos door de tow's, etc.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
De achtervleugels:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/an0Ruy5duBq3o2IVFIjSIOpBe5k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iYGwqlFQHmdFwW6fun5kToqS.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wxbtmtx0FXbMvJReGo9mEvmmxXc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jtt1vyvoQa3wmZTx6iQS6NDi.webp?f=fotoalbum_large

Wat foto's vanuit de pits:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/luMpqGlJEPBkxRn9doE8f0l8H0Q=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/J0lPqvwX06AUMgl3wLVbS4sr.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52YnjJgsYcoQP8gMkWdIY1s_oAw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JWxMTnjwj5N9mQja8FAT5Pme.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPzhT3RRkR6oFRrFDglRY9wlFoY=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/Dj9dya9PWeGCGOCjIqdCLRvk.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBif5_qiL445aZKpiS--3hwF9vs=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/6YahmBlcR2si2FRpWSB5Ssce.webp?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
G_Dragon schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:37:
2023 Italian GP - Track Map (Mercedes AMG Petronas):

[Afbeelding]
De race director notes bevestigen inderdaad dat de DRS detectie 2 punt na bocht 11 is dus deze afbeelding klopt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Chocoball schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:10:
[...]

De race director notes bevestigen inderdaad dat de DRS detectie 2 punt na bocht 11 is dus deze afbeelding klopt niet.
Weggehaald, wat raar de Mercedes de verkeerde deelt :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

G_Dragon schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:18:
[...]

Weggehaald, wat raar de Mercedes de verkeerde deelt :)
Was vast een luie copy/paste van het plaatje van vorig jaar :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De AMR heeft wel een flinke bottom plate van de achtervleugel?

[ Voor 57% gewijzigd door YakuzA op 31-08-2023 13:23 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
YakuzA schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:22:
[...]

De AMR heeft wel een flinke bottom plate van de achtervleugel?
Ja ik denk het? :P

En nu ook de poster van Mercedes...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvWxVFvJYe_cGP2Bh4eZRHcZrSo=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/fPVKn9EtC9iXRKv0edPBdUXd.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 09:51
RobertMe schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:16:
[...]

Dus, stapje terug. Wie heeft wel een concullega daadwerkelijk een (vijandige) duw gegeven, behalve Verstappen?

Als dat de grens van de FIA is dan is het "logisch" dat alleen Verstappen een straf gekregen heeft. Of je de grens zo hoog moet leggen is natuurlijk een andere discussie. Maar de Vettel & Schumacher incidenten kun je niet vergelijken met Verstappen.
Die straf was volkomen logisch. Was geen handige actie van Ocon, maar niet veel onhandiger vergeleken met hoe Verstappen ooit Vettel in China aanreed. Maar toen werd Verstappen na afloop niet door Vettel aangevallen, maar nam Vettel hem apart om even rustig met hem te praten.

Maar die wijsheid zal wel met de jaren komen. Hoewel Verstappen vs Russel in Baku dit jaar ook wel wat tactvoller had gemogen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 14:47

DataGhost

iPL dev

Belangrijk verschil waar je iets te makkelijk aan voorbij gaat is dat Verstappen vs Vettel ging om positie en Ocon op een ronde achterstand lag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
alexbl69 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:41:
[...]

Die straf was volkomen logisch. Was geen handige actie van Ocon, maar niet veel onhandiger vergeleken met hoe Verstappen ooit Vettel in China aanreed. Maar toen werd Verstappen na afloop niet door Vettel aangevallen, maar nam Vettel hem apart om even rustig met hem te praten.
Ik wist niet dat Verstappen toen in China op een achterstand stond ;)

Unlappen mag, maar alleen op een "veilige" manier. Gezien Ocon Verstappen aanreed kan ik dat niet "een veilige manier" noemen. Dan kan Ocon betee naar Lawson kijken, een van de weinige coureurs die dit jaar Verstappen heeft ingehaald :+ (incl. unlappen van Lawson dan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

alexbl69 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:41:
[...]

Maar die wijsheid zal wel met de jaren komen. Hoewel Verstappen vs Russel in Baku dit jaar ook wel wat tactvoller had gemogen.
Kan me ook nog heugen dat VET een Bakoetje deed achterop VER. Op de limiet icm aanstormend talent != inmiddels je sporen verdiend icm de beste auto. Dat zie je nu met RUS ook gebeuren af en toe.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Zo'n spaghetti uitlaat vind ik dan wel weer toepasselijk op Monza :+

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 13:47
Chocoball schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:10:
[...]

Ok wordt dus makkelijker om een gat te trekken van +1s en zo de DRS te vermijden. Ze remmen altijd een beetje voor bocht 11, dus je gaat altijd eerder op je gas dan degene achter je, waardoor het gat weer groter wordt...
Of zie ik iets over het hoofd?

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 14:47

DataGhost

iPL dev

Ja. De voorste gaat inderdaad eerder op het gas, maar voor het ingaan van de bocht ook eerder op de rem. Dus daar win je als achterste ook weer wat tijd waardoor het netto ongeveer op 0 uitkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02:12

Bullet NL

Eigen Wijs

Nou..... nog 1 nachtje slapen en de wielen draaien weer.....

Gaat Ferrari eindelijk eens iets goeds doen? Helpt Lewis zijn contractverlenging hem aan betere prestaties? Pakt Max zijn 10 race op rij? Komt de zon morgen nog op? Zit er lucht in de bandjes?

vragen vragen vragen...

Afijn... Monza! we kunnen weer, het is voor mij al meer dan 20 jaar gelden dat ik hier zelf aanwezig was tijdens de GP.....

Ik voel me in eens erg oud......

Cogitationis poenam nemo patitur

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Bullet NL schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:01:

Gaat Ferrari eindelijk eens iets goeds doen? Helpt Lewis zijn contractverlenging hem aan betere prestaties? Pakt Max zijn 10 race op rij? Komt de zon morgen nog op? Zit er lucht in de bandjes?

vragen vragen vragen...

Afijn... Monza! we kunnen weer, het is voor mij al meer dan 20 jaar gelden dat ik hier zelf aanwezig was tijdens de GP.....

Ik voel me in eens erg oud......
Je vragen passen mooi bij je signature.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
.,,
Zit er lucht in de bandjes?

...
Was zelf ook wel nieuwsgierig, dus waarschijnlijk niet.

Weer wat geleerd. B)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:54

Pakt Max zijn 10 race op rij?
Ik durf wel een gokje te wagen….. 8)

Ik zag van de week toevallig oude beelden van Lauda nadat Max Barcelona had gewonnen. Hij zei dat een talent als Max 1x per eeuw voorkomt. Dat sterkt mijn gevoel dat we iets heel bijzonders aan het aanschouwen zijn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ZeromaNoiS schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:18:
[...]

Ik zag van de week toevallig oude beelden van Lauda nadat Max Barcelona had gewonnen. Hij zei dat een talent als Max 1x per eeuw voorkomt. Dat sterkt mijn gevoel dat we iets heel bijzonders aan het aanschouwen zijn. :)
Benieuwd hoe Lauda aan die statistiek komt. Een eeuw geleden was er nog geen F1. Toen waren er zelfs nog bijna geen auto's. Dus zo'n patroon er in zien is dan wel "raar" :p

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

RobertMe schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:27:
[...]

Benieuwd hoe Lauda aan die statistiek komt. Een eeuw geleden was er nog geen F1. Toen waren er zelfs nog bijna geen auto's. Dus zo'n patroon er in zien is dan wel "raar" :p
Lees: Er is geen betere geweest en er komt voorlopig geen betere. ;)

Te koop....

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-06 21:11
[...]

In de 20e eeuw is er veel F1 gereden hoor ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• ZeromaNoiS
  • Laatst online: 23:54
[...]

Joh niet teveel commaneuken, het is toch gewoon kicke om zo’n grootheid als Lauda dat te horen zeggen? ;)

Ik ben trouwens wel erg benieuwd of Max het echt gaat doen dit weekend. Monza is toch weer een circuit apart, en niet superveel bochten waar je echt een groot verschil kan maken. Gelukkig loopt die RB hard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 09:51
DataGhost schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:51:
Belangrijk verschil waar je iets te makkelijk aan voorbij gaat is dat Verstappen vs Vettel ging om positie en Ocon op een ronde achterstand lag.
Ging me meer om de reactie als je 'iets' wordt aangedaan. En dan niet de initiële reactie, dat is emotie en daar kunnen alle coureurs wat van. Maar meer om wat er gebeurt als je een uitloopronde hebt gehad, de pits in rijdt, de helm wordt afgedaan en je - als het goed is - een beetje tot rust gekomen bent.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alexbl69 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:15:
[...]

Ging me meer om de reactie als je 'iets' wordt aangedaan. En dan niet de initiële reactie, dat is emotie en daar kunnen alle coureurs wat van. Maar meer om wat er gebeurt als je een uitloopronde hebt gehad, de pits in rijdt, de helm wordt afgedaan en je - als het goed is - een beetje tot rust gekomen bent.
Met dat verschil dat Verstappen de winst was afgenomen door een backmarker. Terwijl Vettel, tsja? Met zijn oude bandjes toch al niet meer op het podium zou komen. IIRC was Vettel ook niet echt met Verstappen gaan praten v.w.b. "wat heb jij mij aan gedaan" maar meer in de zin van "zie je nu wat je jezelf hebt aangedaan? Door zo ongeduldig te zijn".

En Vettel en rustig, tsja. Sure, Mexico 2016 zat die uitloopronde er nog niet op. Maar kijk eens de cooldown room van China 2016 terug en dan zie je ook een andere Vettel, die wel/ook op het podium finisht. Of Rusland 2016 op de boordradio (ook zonder uitloopronde).

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DeerDitch schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:16:
[...]
Ok wordt dus makkelijker om een gat te trekken van +1s en zo de DRS te vermijden. Ze remmen altijd een beetje voor bocht 11, dus je gaat altijd eerder op je gas dan degene achter je, waardoor het gat weer groter wordt...
Of zie ik iets over het hoofd?
Je mist dat het gat kwa afstand wel varieert, maar niet qua tijd :)

PSN

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ZeromaNoiS schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:18:

In het Duits gezegd misschien en dan verkeerd vertaald? 1x per 100 jaar 7(8)7

Misschien nog eens terugzoeken wat Lauda in de jaren na 2016 ook nog wel eens over het "talent van de eeuw" heeft gezegd.

Lauda, net als Herr Doktor nog steeds nu, kon nogal eens van uitspraak veranderen 😉

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 31-08-2023 22:44 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:24
[...]

Ik zal je nog sterker vertellen. Verstappen is mogelijk zelfs de beste f1-coureur van de afgelopen 2000 jaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Stel, dat, als...
Een heel andere wagen, de coureurs van nu hebben een compleet andere training gehad en ze hebben een andere leefgewoonten dan vroeger.
Dit is toch totaal niet te vergelijken.

Disclaimer, Ik zeg niet dat Ver niet bij de top hoort. Want dat hoort ie absoluut.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 09:43

Damian

Insane Obtrusion

Jammer, geen regen dit weekend :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:08
Ik ben er wel blij mee, ik zit namelijk op de tribune :+

Als het lukt, dan zal ik af en toe iets delen in het topic. Goed raceweekend iedereen oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:20

basvn

Breezand - NHN

Aardappelbakker schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:07:
[...]

Ik ben er wel blij mee, ik zit namelijk op de tribune :+

Als het lukt, dan zal ik af en toe iets delen in het topic. Goed raceweekend iedereen oOo
welke bocht/waar zit je?

Foto's en andere updates zijn altijd welkom! have fun

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Aardappelbakker schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:07:
Als je überhaupt nog verbinding hebt straks... hoofdtribune (26) was de vorige keer 'drama' O-) Ik heb me vervolgens alleen maar met racen en parkeren in de wijk ernaast beziggehouden, oja, ook nog eten in de fanzone.

[ Voor 16% gewijzigd door CreativeS op 01-09-2023 11:28 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 23:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6BUIDI_INlTrL0fnEGnJZi3Pf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kz2cruT1y7cnAFOgHJezQiO2.jpg?f=fotoalbum_largevandaag gespot op het circuit >:) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:08
basvn schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:10:
[...]

welke bocht/waar zit je?

Foto's en andere updates zijn altijd welkom! have fun
Tribune 21a net voor Parabolica :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Max Verstappen rijdt komende Formule 1 Grand Prix van Italië met een nieuw helmdesign.

Naar eigen zeggen wil hij met het ontwerp terug naar het soort design dat hij in zijn karttijd aan het begin van zijn carrière droeg. Mogelijk gaat het niet om een one-off, maar om een design dat hij voor de rest van het seizoen zal gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxiUjB0U1mDRgSDX0HDvu_Aaffc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L5qm8deBOAtyOIiy0FmdW8xP.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-Sk5ISOqy9CN_1TZbOAQltHPmo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RN8N41CpBmLtxM8I5LrOmiP9.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door G_Dragon op 01-09-2023 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Zal wel gek zijn,maar zie niet echt wat anders?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-06 20:39
Illegal_Alien schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:51:
Zal wel gek zijn,maar zie niet echt wat anders?
Reclame voor limonade met biersmaak is wat prominenter, voor de rest weinig verschil inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
CreativeS schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:26:
[...]

Als je überhaupt nog verbinding hebt straks... hoofdtribune (26) was de vorige keer 'drama' O-) Ik heb me vervolgens alleen maar met racen en parkeren in de wijk ernaast beziggehouden, oja, ook nog eten in de fanzone.
Het verhaal gaat dat het Formule 1 management ook niet te spreken is over de 'fanbeleving' op Monza. Daarom dat ze Imola (Domenicali komt uit de regio daar) op de kalender houden om zo Monza te dwingen meer te doen of anders inwisselbaar zijn of eventueel moeten rouleren met bijvoorbeeld Imola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 01:16

alienfruit

the alien you never expected

Zelf snap ik nooit echt het nut van reclame op de helm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:23
Ben benieuwd hoe druk het is. Van de week tickets op 10, 15 en 16 al (bijna) in prijs gehalveerd (en nog steeds voor 90% leeg). Nu ook weer GA tickets in de aanbieding.
Ik neem aan dat dit het resultaat is van de shitshow van vorig jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
jan390 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:40:
Ben benieuwd hoe druk het is. Van de week tickets op 10, 15 en 16 al (bijna) in prijs gehalveerd (en nog steeds voor 90% leeg). Nu ook weer GA tickets in de aanbieding.
Ik neem aan dat dit het resultaat is van de shitshow van vorig jaar
Is al een aantal jaar zo. Ze hadden de prijzen flink omhoog gegooid, en dan verwachten dat men blijft komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:37
Chocoball schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:16:
[...]

Het verhaal gaat dat het Formule 1 management ook niet te spreken is over de 'fanbeleving' op Monza. Daarom dat ze Imola (Domenicali komt uit de regio daar) op de kalender houden om zo Monza te dwingen meer te doen of anders inwisselbaar zijn of eventueel moeten rouleren met bijvoorbeeld Imola.
Dat kan ik beamen, vorig jaar langer in de rij gestaan voor muntjes, drinken en (héél slecht) eten, dan dat ik naar races heb gekeken. En dan ben je eindelijk aan de beurt, valt de stroom uit, kunnen ze niet meer tappen -O- Om over de verstaanbaarheid van de omroeper nog maar te zwijgen.
Kortom de fan beleving was waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Monza blijft voor mij een mooi circuit, ondanks dat de races meestal niet heel spannend zijn. Ik ben benieuwd of de nieuwe bandenregel voor de kwali iets uit gaat maken, kan het me niet voorstellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Frappant dat dit zoveel gewaardeerd wordt hier.

Toen we die fan in Baku zagen met "Hamilton 8 time WDC" op zijn shirt, moesten we er niks van hebben hier :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Anoniem: 499527 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:57:
[...]

Toen we die fan in Baku zagen met "Hamilton 8 time WDC" op zijn shirt, moesten we er niks van hebben hier :+
Wie waardeert het dan alhier? Of hoe bedoel je dat precies?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Anoniem: 499527 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:57:
[...]

Dat had dan ook gewoon 7x moeten zijn natuurlijk: 2014, 2015, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 :+ O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JB schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:59:
Wie waardeert het dan alhier? Of hoe bedoel je dat precies?
Ik denk dat daarmee verwezen wordt naar het aantal duimpjes die het bericht heeft gekregen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Shinji schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:00:
Dat had dan ook gewoon 7x moeten zijn natuurlijk: 2014, 2015, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 :+ O-)
Voor het gemak 2008 vergeten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
CH4OS schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:03:
[...]

Voor het gemak 2008 vergeten? :P
Nee, dat is juist het punt, die gaat naar Massa ;)

Als in, als 2021 naar Lewis zou moeten gaan, moet 2008 naar Massa gaan. Of ze blijven gewoon allebei waar ze zijn. Maar wat er dan ook gebeurt, blijft Lewis (vooralsnog) op 7 staan.

En met vooralsnog doel ik gewoon op dat je niet weet wat Mercedes de komende jaren gaat brengen aan auto.

[ Voor 43% gewijzigd door Shinji op 01-09-2023 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Shinji schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:04:
Nee, dat is juist het punt, die gaat naar Massa ;)

Als in, als 2021 naar Lewis zou moeten gaan, moet 2008 naar Massa gaan. Of ze blijven gewoon allebei waar ze zijn. Maar wat er dan ook gebeurt, blijft Lewis (vooralsnog) op 7 staan.

En met vooralsnog doel ik gewoon op dat je niet weet wat de Mercedes de komende jaren gaat brengen aan auto.
Euh, narf. 8)7 Dat was het punt inderdaad, mea culpa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Goed we rijden weer

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:08
Berichten over F1 wagens die rijden horen thuis in hun eigen topic....

oh wacht

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Die storm in juli heeft het halve bos rond het circuit weggevaagd. Veel bomen zijn noodgedwongen gekapt voor de veiligheid. -O-

[ Voor 32% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-09-2023 13:35 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
DRU voor STR deze sessie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CH4OS schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:01:
[...]
Ik denk dat daarmee verwezen wordt naar het aantal duimpjes die het bericht heeft gekregen. ;)
Esattamente ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:38
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:32:
Die storm in juli heeft het halve bos rond het circuit weggevaagd. Veel bomen zijn noodgedwongen gekapt voor de veiligheid. -O-
Ah dat is het inderdaad. Dacht al. Er is iets anders, maar kon de vinger er even niet opleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-06 20:39
Weinig achtervleugel die Alpine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Die Alfas zien er heel mooi uit.

Maar goed gaat het nog niet, Zhou weer teruggerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

sambalbaj schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:38:
Die Alfas zien er heel mooi uit.

Maar goed gaat het nog niet, Zhou weer teruggerold.
Misschien de volgende keer wat meer tijd besteden aan de electronica in plaats van de livery.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 22:25

DarkSide

theres no place like ::1

is SAI blij of bounced die FER nog best wel wat.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
DarkSide schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:41:
Allebei, hij is jarig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

Marc H schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:40:
[...]

Misschien de volgende keer wat meer tijd besteden aan de electronica in plaats van de livery.
Iets zegt mij dat de graphics gasten niet dezelfde personen zijn die de code schrijven voor die auto's.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

DarkSide schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:41:
Tijdens zandvoort zag ik wat beelden van de McLaren van Piastri. Die stuitert soms ook nog flink.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Bezulba schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:45:
[...]

Iets zegt mij dat de graphics gasten niet dezelfde personen zijn die de code schrijven voor die auto's.
Met de budget cap denk ik daar toch iets anders over. Zeker gezien het ontbreken van resultaten van Alfa zou het maximale uit het budget halen een goede eerste stap zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

[...]

Nou, ik begin daar nu aan te denken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:43

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Eindelijk afgebroken?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

Marc H schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:49:
[...]

Met de budget cap denk ik daar toch iets anders over. Zeker gezien het ontbreken van resultaten van Alfa zou het maximale uit het budget halen een goede eerste stap zijn.
Draaien ze uberhaupt op de cap? Dacht dat de laagste teams (o.a. Haas) niet eens aan de max kwamen.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Bezulba schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:52:
[...]

Draaien ze uberhaupt op de cap? Dacht dat de laagste teams (o.a. Haas) niet eens aan de max kwamen.
Eerlijk gezegd, geen idee. het zal niet heel veel onder de cap zijn.

Maar dat maakt het juist belangrijker om het geld goed te besteden. Nieuwe sponsoren trekken is niet echt nodig, nu Audi het team gaat overnemen en er geld in gaat pompen. Punten scoren voor de CC is nu dan belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

PER komt een TOW tekort ;-)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 12:19
Ferrari's en Mercs lijken best wel hard te porpoisen, of lijkt dat alleen maar zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

LEC is smoking???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-06 16:43
Mogelijk wat "overfill" volgens de F1TV commentatoren. Iets te veel motorolie en dan wordt dat opgebrand door de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hatsjoe schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:09:
[...]

Mogelijk wat "overfill" volgens de F1TV commentatoren. Iets te veel motorolie en dan wordt dat opgebrand door de motor.
Hoop het voor hem. Staat al lang stil
't is niet te hopen dat hij zo weer stil staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-06 16:43
DarkSide schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:10:
[...]

Hoop het voor hem. Staat al lang stil
't is niet te hopen dat hij zo weer stil staat.
Denk als er echt iets stuk was ze hem niet een hele lap laten rijden. Zal wel goed zitten dus :9B

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hatsjoe schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:11:
[...]

Denk als er echt iets stuk was ze hem niet een hele lap laten rijden. Zal wel goed zitten dus :9B
#it'sstilFerrari :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Treveo schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:04:
Ferrari's en Mercs lijken best wel hard te porpoisen, of lijkt dat alleen maar zo?
Mclaren hoor ik ander ook aardig schuren/stuiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:18

Edd

Marc H schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:12:
[...]

Mclaren hoor ik ander ook aardig schuren/stuiteren.
Volgens mij heeft elke auto er wel wat last van. De RB hoor je ook schuren over het asfalt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
[...]

Vormgeving en uiterlijk vertoon zijn Italianen echt meesters in, qua elektronica hebben ze ook een reputatie (en die is niet best)
Wat een plaatje is die Alfa livery, stukken beter dan de standaard uitvoering dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Gaat Alfa nu op de radio Ferrari imiteren?

"Is the car now better, Question?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Tot nu toe een vrij rustige eerste vrije training, geen crashes en geen gele vlaggen.

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 01-09-2023 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Williams valt nog tegen. Had ze hoger verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik zie 't al, dat gaat een VER, LEC, PER worden zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 07:28
Max ging niet door de escape route nadat ie bocht 1 niet kon halen, terwijl dat best makkelijk kon.
Zullen de stewards hem op de koffie uitnodigen?

erutangiS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-06 21:20
MrOleo schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:29:
Max ging niet door de escape route nadat ie bocht 1 niet kon halen, terwijl dat best makkelijk kon.
Waarom, hij blijft toch op de baan

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 07:28
MarchelHoek schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:32:
[...]

Waarom, hij blijft toch op de baan
Als je de bocht afsnijdt, rijdt je niet op de baan nee.
De event notes is niet super duidelijk, die geven aan over het gras mag niet, was beetje benieuwd of deze route prima is, terwijl je makkelijk via de escape road kan als je een lock up hebt.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MrOleo schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:29:
Want tijdens Vrije Trainingen valt er oneerlijk voordeel te behalen? :) in Vrije Trainingen is men over het algemeen wat losser. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 01-09-2023 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DarkSide schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:25:
Williams valt nog tegen. Had ze hoger verwacht.
Hou er rekening mee dat het nog vrije trainingen zijn, dan kan men best iets anders aan het doen zijn dan bezig zijn voor de kwalificatie of de race. Ik zou in elk geval geen dingen concluderen vanuit de vrije trainingen.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 01-09-2023 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

CH4OS schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:48:
[...]
Hou er rekening mee dat het nog vrije trainingen zijn, dan kan men best iets anders aan het doen zijn dan bezig zijn voor de kwalificatie of de race. Ik zou in elk geval geen dingen concluderen vanuit de vrije trainingen.
true. Maar ze reden al op S. Ik had persoonlijk dus iets meer verwacht.

maar het is idd nog geen Q of Race.
zou mooi zijn als ze wat punten gaan halen zondag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbl0OJqKfOl7E5hzZDp3VtP2MnA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YDKpSKpe792iioS3P6Bnyf08.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Nou. Dat is alweer snel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:25
Bij F2 en F3 waren ook aantal Red Flag geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:32
Hamilton zat echt te slapen

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marc H schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:49:
[...]

V.w.b. budget cap an zich lijkt mij dat "speciale livery" onder marketing valt en dus buiten de cap valt. Livery updates waarbij er puur "verf" af wordt gehaald voor gewichtsbesparing, of andere "verf" gebruikt wordt omdat... dan zou het wel een performance voordeel hebben en dus binnen de cap vallen.

Overigens heb ook ik geen idee hoe Alfa Romeo / Sauber de cap halen. Zo nee is het natuurlijk "budget is de max en euro besteed aan livery is niet besteed aan performance".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik hoor geen boardradio bij de rijders. :X
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord