[F1 2023] Race 15 GP van Italië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 68.828 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-05 22:57
Toto is puur zakenman en zit er alleen voor de centjes. Hij heeft niks met sport, welke sport dan ook. Als dat wel zo was geweest zeg je niet zulke dingen. En dan ook nog meermaals bij verschillende interviews met wat tijd daar tussen. Dan kan je het ook geen momentopname meer noemen.
Juist hij zou als geen ander moeten weten hoe lastig het is om zoiets te bereiken. Iedereen met passie voor sport zou daar bewondering voor hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door cordonbleu op 04-09-2023 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DataGhost schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:07:
[...]

Het kan wel, ja, maar teams gaan echt niet zomaar akkoord met het live openbaar maken ervan. Dat geeft toch al gauw iets teveel inzicht in bedrijfsgeheimen.
Dat was ook wat ik bedoelde. "Het kan (technisch) wel", maar de teams zullen niet willen.

Maar ook dat, ten eerste: wat heb je er precies aan? Vooral gezien er een maximum verbruik per ronde is dat hoger ligt dan dat ze kunnen opladen. Maar ook dat er weer altijd een vertraging zit in dat de concurrent het zou zien, intern verwerkt, en de eigen coureur advies geeft op basis van...; En ten tweede laten de teams voor betaling (in nature) heel wat van hun principes vallen. Een paar jaar terug was het nog doodnormaal dat teams continu verrijdbare muurtjes voor de garage zette als de auto binnen was en er gesleuteld werd. En bij de testdagen gold dat al helemaal. Maar voor een betaling (in natura, FOM dat meebetaald aan testdagen) konden ze ineens wel aan de auto sleutelen terwijl de hele wereld incl. fotografen van de concurrentie konden meekijken. En gedetailleerde informatie over de werking van de auto van de concurrentie (/"kijkje onder de motorkap") lijkt mij dan toch vele malen waardevoller dan een vluchtig dingetje als "de auto achter ons heeft veel van de accu verbruikt".

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:50
cordonbleu schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:09:
Toto is puur zakenman en zit er alleen voor de centjes. Hij heeft niks met sport, welke sport dan ook. Als dat wel zo was geweest zeg je niet zulke dingen. En dan ook nog meermaals bij verschillende interviews met wat tijd daar tussen. Dan kan je het ook geen momentopname meer noemen.
Juist hij zou als geen ander moeten weten hoe lastig het is om zoiets te bereiken. Iedereen met passie voor sport zou daar bewondering voor hebben.
Hij is zelf coureur (geweest), dus hij heeft zeker iets met de sport.

Waarom toch gelijk zo demoniserend. Hij zegt iets onsportiefs en meteen is de man slecht op alle fronten? Wat een onzin. Ik vind hem tijdens de races ook weinig sympathiek, maar daar buiten lijkt het me een prima gozer.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:04:
[...]

In de tijd van KERS stond dit wel gewoon in de telemetrie infograph (bij snelheid, versnelling, rem/gas, etc). Dus als het toen kon kan het nu ook? Het kan sowieso, alle telemetrie vanaf de auto gaat via FOM naar de teams. Dus FOM heeft gewoon toegang tot deze data.
De FIA zal access hebben tot die data.
Of de FOM dat ook heeft voor dat datapoint zal van hun interne handjeklap afhangen. :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
Cass Casey schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:34:
[...]

Hij is zelf coureur (geweest), dus hij heeft zeker iets met de sport.

Waarom toch gelijk zo demoniserend. Hij zegt iets onsportiefs en meteen is de man slecht op alle fronten? Wat een onzin. Ik vind hem tijdens de races ook weinig sympathiek, maar daar buiten lijkt het me een prima gozer.
Ik vind hem inderdaad op alle fronten een onsympathieke man. Tijdens de races hebben we allemaal kunnen zien hoe onsympathiek hij is, maar goed, dat kan in het heetst van de strijd gebeuren. Dat hoort er bij. Hij heeft dat echter wel vaak.
Echter buiten de race om vind ik hem ook zeer onsympathiek. Hoeveel voorbeelden heb je daar nog voor nodig? Ook naast de baan deelt hij de ene na de andere steek uit. En waarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

cordonbleu schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:16:
[...]

Ik vind hem inderdaad op alle fronten een onsympathieke man. Tijdens de races hebben we allemaal kunnen zien hoe onsympathiek hij is, maar goed, dat kan in het heetst van de strijd gebeuren. Dat hoort er bij. Hij heeft dat echter wel vaak.
Echter buiten de race om vind ik hem ook zeer onsympathiek. Hoeveel voorbeelden heb je daar nog voor nodig? Ook naast de baan deelt hij de ene na de andere steek uit. En waarvoor?
Tja. Ik vind hem buiten het heetst van de strijd altijd wel fair en realistisch.
Natuurlijk is het een zakenman, team eigenaar, manager van rijders enz.

Maar ik ken hem ook als echte racer…

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-05 20:36

Major_ton

Shoot!

TheBrut3 schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:40:
Weet iemand inmiddels al wat nou het probleem(pje) was bij de auto van Max? Ik kan het zo snel nergens vinden, maar de laatste rondjes reed hij wel een bak langzamer.
Meerdere sensoren gaven een temperatuur aan die nog net binnen het 'groene' gebied zaten en dat wilde ze graag zo houden. Was Max door blijven stampen, dan was hij in druk verkeer terecht gekomen en dus in warmere lucht. Door rustiger aan te doen bleef Max weg van het drukke verkeer én werd de auto minder ge-pushed wat beide voor stabiele temperaturen zorgde.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Major_ton schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:31:
[...]

Meerdere sensoren gaven een temperatuur aan die nog net binnen het 'groene' gebied zaten en dat wilde ze graag zo houden. Was Max door blijven stampen, dan was hij in druk verkeer terecht gekomen en dus in warmere lucht. Door rustiger aan te doen bleef Max weg van het drukke verkeer én werd de auto minder ge-pushed wat beide voor stabiele temperaturen zorgde.
Jupz.
Hier ook in artikel vorm te lezen:
https://www.motorsport.co...fastest-lap-bid/10516088/

PSN

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:11
d-vine schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:31:
voor de wikipedia liefhebbers hier een mooi overzicht van de record.

Formula 1 driver records
Zou nu wel iets zijn om Wikipedia als reclame terug te zien op de Red Bull racepakken of op de RB19 :+

offtopic:
en nu stop ik met Toto en Wikipedia grapjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, de soep wordt ook zo heet niet gegeten als hij wordt opgediend. Maar de media en met name websites of fora, meten het graag helemaal uit van boven tot onder, want sensatie en (meer) clicks.
Over een poosje denkt niemand meer aan dit record totdat een ander het record gaat evenaren en voorbij streeft. Over 2 weken staat ook niemand erbij stil als VER in de straten van Singapore wint, dat hij dan 11 races achtereenvolgend heeft gewonnen.

Of was jij ook elke race met dit specifieke "record" van Vettel/Verstappen bezig? :) Toto zal het vast wat uitgebreider hebben gezegd, maar alleen deze zin wordt er tussenuit gepikt, want dat zorgt dus voor de genoemde sensatie en daar trappen velen nu eenmaal graag in, om een of andere reden.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 04-09-2023 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CH4OS schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:39:
Over 2 weken staat ook niemand erbij stil als VER in de straten van Singapore wint, dat hij dan 11 races achtereenvolgens heeft gewonnen.
Uhm, dat Red Bull nu op 15 staat werd ook nog in een infograph getoont. Terwijl ze dat record 3 races terug dus ook al hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-05 21:55

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb interviews van Toto Wolff gezien waarbij hij best sympathiek over komt. Volgens mij is de man persoonlijk ook helemaal niet zo anti-Max als dat hij nu doet overkomen. Het is alleen net alsof Lewis met zijn contractverlenging iets heeft laten opnemen dat er van uit het Mercedes team niets positiefs over Max gezegd kan en mag worden. Zelfs Sky Sport F1 geeft aan dat het negativisme vanuit Hamilton/Wolff de plank echt behoorlijk mis slaat.

Max zit zo diep bij Lewis onder de huid, dat is echt bijzonder.... terwijl hij juist de gene is die door gaat met foutjes zoals bij *Oscar afgelopen race.

Lewis is niet meer de zelfde van voor 2021.... Hij lijkt daar zo'n enorme knauw van te hebben gehad, das bijzonder gewoon. Het komt bijna over alsof hij Max echt diep en diep haat.

Gisteren ook..... geen felicitatie richting Max. Alleen maar down playen.... erg jammer.

[ Voor 0% gewijzigd door Bullet NL op 04-09-2023 15:00 . Reden: *edit Oscar ipv Liam ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Major_ton schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:31:
Dat baart dus enige zorgen voor de motor. Max reed namelijk redelijk in vrije lucht en hij reed niet zo hard als hij kon. Al mag Max nog 1 motor steken, dat zal hij wel doen in Singapore of Japan denk ik. Singapore is volgens mij vrij zwaar voor de motor vanwege de hoge luchtvochtigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Bullet NL schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:52:
Max zit zo diep bij Lewis onder de huid, dat is echt bijzonder.... terwijl hij juist de gene is die door gaat met foutjes zoals bij Liam afgelopen race.
Oscar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheBrut3 schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:59:
[...]

Dat baart dus enige zorgen voor de motor. Max reed namelijk redelijk in vrije lucht en hij reed niet zo hard als hij kon. Al mag Max nog 1 motor steken, dat zal hij wel doen in Singapore of Japan denk ik. Singapore is volgens mij vrij zwaar voor de motor vanwege de hoge luchtvochtigheid.
No way dat iemand vrijwillig penalties gaat pakken in Singapore. Is en blijft een stratencircuit waar inhalen onmogelijk is. Dat heeft Verstappen vorig jaar al bewezen na doe kwalificatie fuckup. En inhalen in Japan / Suzuka is ook redelijk lastig (bv T1 remmen ze niet echt dus moet je er al op S/F op snelheid voorbij. Maar met die chicane op het eind is volgen lastig / loopt gat op en volgen door de laatste bocht is ook lastig. 130R is hetzelfde, high speed bocht waar je vrijwel onmogelijk side by side door kunt. Uitremmen in de chicane kan, maar je komt er niet naast. Spoon is het meen ik? Is ook weer een high speed bocht zonder echte remzone. Inhalen in de esses kan niet. Degner 1 & 2 is smal meen ik / maar 1 lijn mogelijk).
Als er nog een penalty gepakt moet worden zie ik dat eerder in Amerika (CotA) of Brazilië of zo gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miesjh schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:00:
Carlos Sainz beroofd van peperduur horloge, F1-coureur gaat zelf achter overvallers aan
https://www.telegraaf.nl/...lf-achter-overvallers-aan
Daarvoor mag je een topic rapport aanmaken.

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-09-2023 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:11:
No way dat iemand vrijwillig penalties gaat pakken in Singapore.
Het gaat toch ook niet over een penalty? RBR mag voor beide auto's nog een compleet nieuwe motor met toeters en bellen steken.

Buiten dat is Singapore aangepast, ik verwacht dat er nu wel een extra inhaalmogelijkheid is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 18:03
[...]

Begin eerst even bij jezelf. Je weet niet eens dat hij race coureur is geweest....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-05 22:08
bvbal79 schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:17:
[...]

Begin eerst even bij jezelf. Je weet niet eens dat hij race coureur is geweest....
Want als je iemands volledige historie niet kent, kun je iemand niet onsympathiek vinden? :+

Het is een duidelijke trend bij Toto. Al jaren. Niet erg, maar ontkennen gaat wel erg ver. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik vind het gewoon zonde om er zoveel tijd en reacties alhier daarover aan te besteden, maar dat zal wel aan mij liggen. Leven en laten leven, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waah schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:18:
Want als je iemands volledige historie niet kent, kun je iemand niet onsympathiek vinden? :+

Het is een duidelijke trend bij Toto. Al jaren. Niet erg, maar ontkennen gaat wel erg ver. O-)
Ik denk dat zeggen dat iemand 'er vooral is om het geld', terwijl diegene zelf ook autocoureur is geweest inderdaad zeggen wilt dat iemand er niet alleen is voor het geld. Maar zoals ik al zei; zonde om daar tijd en energie in te steken, we weten nu wel dat Wolff soms best een hork kan zijn, dat hoeft echt niet elke keer uitvoerig besproken te worden, wat mij betreft.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 04-09-2023 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
bvbal79 schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:17:
[...]

Ow dat wist ik wel hoor. Dan alsnog kan het een onsympathieke man zijn die niks met de sport heeft.
Nogmaals, zoals ik al zei, juist hij zou als geen ander moeten weten hoe moeilijk het is om te bereiken wat Max nu heeft gedaan. Als je daar geen erkenning in kan geven, het niet kan zien als een geweldige sportprestatie, dan heb je mijn inziens dus niks met de sport.
CH4OS schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:23:
Ik vind het gewoon zonde om er zoveel tijd en reacties alhier daarover aan te besteden, maar dat zal wel aan mij liggen. Leven en laten leven, toch? :)
Je hoeft er niet op te reageren toch? Anderen vinden het wel de discussie waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-05 22:08
CH4OS schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:23:
Eens.
Maar als het er toch over gaat een volledigere quote
When Sky Sports F1 reporter Ted Kravitz suggested to Mercedes team boss Toto Wolff that “you’ve got to take your hat off” to Max Verstappen’s record achievement of winning 10 consecutive Formula 1 grands prix, Wolff’s metaphorical hat actually stayed firmly on.

“Our situation was maybe a little bit different because we had two guys fighting against each other within the team,” he replied.

“I don’t know whether he cares about the record. It’s not something that would be important for me, any of those numbers.

“It’s for Wikipedia. Nobody reads that anyway.”
Tja wat die zegt is imho niet heel raar. Het is alleen wat zielig als iemand net een record heeft gebroken. En we weten dat als HAM een record heeft Toto het wel als mijlpaal ziet :+ dat maakt het misschien wat hypocriet. Maar de vraagstelling van Ted is ook wel wat dwingend wat bij Toto denk ik in het verkeerde keelgat schiet. En dan is toto wat minder eloquent dan een Horner :+

Maar het zal Max een rotzorg zijn. Die zegt altijd al dat het hem weinig doet. Dat je de juiste combi auto en coureur moet hebben (en teammate) maar dat die het niet had verwacht te verbreken.

Max is van de school: "er is geen goat want coureurs zijn praktisch niet te vergelijken, zeker over verschillende seizoenen". Die records zeggen meer iets over dominantie en teammates. Achter die cijfers kun je wél iets zeggen. En hij max is dat wel de chirurgische precisie en dat die vrijwel foutloos rijd. Dat is dit jaar ook het grote verschil met Perez.

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 04-09-2023 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

cordonbleu schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:27:
Je hoeft er niet op te reageren toch? Anderen vinden het wel de discussie waard.
Tja, draai de dooddoener eens om; jij hoeft er immers ook niet op te reageren. Ik vind gewoon dat HAM en Toto niet zo onder een vergrootglas hoeven te worden gelegd hier, tenzij je op elke slak zout willt leggen. Dat is gewoon zonde van de energie en bovendien offtopic, imo.

We weten nu wel dat de media graag wat dingen vanuit sensatie doet (zoals met deze uitspraak) en af en toe dingen uit verband trekt en dat Toto soms wat bot kan reageren. What else is new...

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 04-09-2023 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Het gaat helemaal niet om de media; Het gaat er om dat Toto een vrij boute uitspraak doet en nu iedereen over zich heen krijgt.

Als Toto iets controversieels zegt mogen we het daar toch gewoon over hebben? Niemand moet er iets van vinden overigens, maar als je er een mening over hebt moet je die kunnen geven.

Ik vind het opvallend dat zelfs van uit de Britse F1 pers nu toch behoorlijk wat tegen geluid komt, Natuurlijk heeft Toto de uitspraak na de race gedaan uit frustratie, 5e en 6e geeft hem als sportman nou niet echt een blij gevoel. Maar daarom kan je de prestaties van een mede sportman nog wel erkennen. Daar zit de crux voor mij....

Van het weekend gaf Hamilton ook al aan dat Max weet te winnen omdat hij niet zulke zware tegenstanders had als dan dat hij dit heeft gehad.... Euh.... In het geval van Rosberg heeft hij een punt, maar kom op... Bottas was bij Mercedes niets meer dan een placeholder voor en tot het moment dat Lewis kwam...

[ Voor 70% gewijzigd door Bullet NL op 04-09-2023 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bullet NL schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:37:
Het gaat helemaal niet om de media; Het gaat er om dat Toto een vrij boute uitspraak doet en nu iedereen over zich heen krijgt.

Als Toto iets controversieels zegt mogen we het daar toch gewoon over hebben? Niemand moet er iets van vinden overigens, maar als je er een mening over hebt moet je die kunnen geven.
Ik denk dat er mensen zijn die er wat meer gewicht aan hangen dan nodig is. De uitspraak is een typische Toto uitspraak, maar het controversieel noemen vind ik echt wel overdreven, wellicht komt dat omdat vooral de media selectief citeert.

Laten we wel wezen, de volgende race of over een paar races, kraait er niemand meer om het record, tot er een moment komt dat een andere coureur dat "record" evenaart. Dat is precies de strekking die Toto er aan hangt, maar om een of andere reden moet dat hier vervolgens opgeblazen worden? :) Dan lijkt het mij beter om dat in het randzaken topic te bespreken, met de race heeft het nauwelijks iets te maken (imo).

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 04-09-2023 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Wolff heeft in een latere media sessie nog gereageerd op zijn Wikipedia uitlating.
“For me, these kinds of records are completely irrelevant. They were irrelevant in our good days in Mercedes,” Wolff insisted.

“I don’t know how many races we’ve won, or in a row. I didn’t even know that there was a count on how many races in a row you win.

“Therefore asking me for comment on some achievement is difficult because it never played a role in my own life.

“But the result itself shows that a great driver in a great car are competing on an extremely high level.”
Nu is het irrelevant en prijst hij het resultaat. Horner was zo slim om zich niet mee te laten trekken in de discussie, misschien ook een goed idee voor hier :)

https://the-race.com/form...ns-win-record-irrelevant/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

CH4OS schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:41:
[...]

Ik denk dat er mensen zijn die er wat meer gewicht aan hangen dan nodig is. De uitspraak is een typische Toto uitspraak, maar het controversieel noemen vind ik echt wel overdreven, wellicht komt dat omdat vooral de media selectief citeert.

Laten we wel wezen, de volgende race of over een paar races, kraait er niemand meer om het record, tot er een moment komt dat een andere coureur dat "record" evenaart. Dat is precies de strekking die Toto er aan hangt, maar om een of andere reden moet dat hier vervolgens opgeblazen worden? :) Dan lijkt het mij beter om dat in het randzaken topic te bespreken, met de race heeft het nauwelijks iets te maken (imo).

Het is zoals de Engelsen zelf zeggen, erg salty....en daarmee behoorlijk controversieel. In leken taal: Het is zuur als je prestaties van een ander niet wil of kan erkennen. Om terug te komen op jou opmerking, er komt hier geen selectief citaat aan te pas, het is gewoon erg zuur van hem om dit zo te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
cordonbleu schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:27:
[...]

Ow dat wist ik wel hoor. Dan alsnog kan het een onsympathieke man zijn die niks met de sport heeft.
Nogmaals, zoals ik al zei, juist hij zou als geen ander moeten weten hoe moeilijk het is om te bereiken wat Max nu heeft gedaan. Als je daar geen erkenning in kan geven, het niet kan zien als een geweldige sportprestatie, dan heb je mijn inziens dus niks met de sport.
Je kunt er ook heel nuchter naar kijken als Max, cool dat het gelukt is en zeker een prestatie, maar het is uiteindelijk een teamprestatie, want zonder zijn team was het hem niet gelukt. Geweldige prestatie in de F1, zeker. Maar ook het perfecte team achter hem. En laten we het al hemaal niet hebben om F1 met globale sport te vergelijken, dat is niet te doen als het materiaal niet gelijk is.

Maar jij bent blijkbaar zo gefixeerd op Toto dat je opeens F1 als de ultieme sport gaat neerzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Bullet NL schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:46:
[...]

[YouTube: Damon Hill surprised by Toto Wolff's dismissal of Max Verstappen's record 10th straight GP win]

Het is zoals de Engelsen zelf zeggen, erg salty....en daarmee behoorlijk controversieel. In leken taal: Het is zuur als je prestaties van een ander niet wil of kan erkennen. Om terug te komen op jou opmerking, er komt hier geen selectief citaat aan te pas, het is gewoon erg zuur van hem om dit zo te doen.
Nog een fixatie hier...inplaats het te hebben over de prestatie van Max gaan we het hebben over het zure karakter van Toto...who the f*ck cares (zelfs Sky (UK) dus blijkbaar niet). Maar blijkbaar wel een paar hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bullet NL schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:46:
[YouTube: Damon Hill surprised by Toto Wolff's dismissal of Max Verstappen's record 10th straight GP win]

Zoals de reactie van @bvbal79 boven deze van mij: het is een teameffort, niet alleen die van Max. En zoals ik eerder al zei, we weten dat Toto cru kan zijn, dat is hij nu ook. Wat dat betreft zegt hij niet veel anders dan wat ik doe. Ja, het is indrukwekkend wat VER dit seizoen laat zien en knap dat zij zoveel races achter elkaar weten te winnen met slechts 1 rijder. Maar dat doet niets af aan het feit dat het een moment opname is, die vroeg of laat vast ook ingehaald gaat worden door een ander. Tot die tijd zullen er weinig vogels naar kraaien, pas wanneer het in de buurt komt gebeurd dat weer en tot die tijd, zijn het gewoon wat nummers op papier. Leuk, voor even interessant en dat was het dan wel. En dat is precies wat Toto met zijn uitspraak zegt, zij het wat cru.

Maar het controversieel noemen is echt wel een stapje erger wat mij betreft. Het is niet alsof hij iemand anders ergens van beschuldigd (zoals Van Hooijdonk bijvoorbeeld deed een paar weken terug) of nog controversionelere uitspraken zou doen, dat zou pas iets zijn dat echt controversieel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

bvbal79 schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:53:
[...]

Nog een fixatie hier...inplaats het te hebben over de prestatie van Max gaan we het hebben over het zure karakter van Toto...who the f*ck cares (zelfs Sky (UK) dus blijkbaar niet). Maar blijkbaar wel een paar hier :)
Geen fixatie, gewoon opvallend dat hij Wolff van uit de media uit Engeland nu behoorlijk wordt weg gezet, dat is iets wat niet eerder voor is gekomen.

Max levert met zijn team prestaties op de baan, Wolff doet dit ook, Max zegt zaken na de race, Wolff ook...... Ik zie het verschil niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

CH4OS schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:56:
[...]
En dat is precies wat Toto met zijn uitspraak zegt, zij het wat cru.

Maar het controversieel noemen is echt wel een stapje erger wat mij betreft. Het is niet alsof hij iemand anders ergens van beschuldigd (zoals Van Hooijdonk bijvoorbeeld deed een paar weken terug) of nog controversionelere uitspraken zou doen, dat zou pas iets zijn dat echt controversieel is.
Tja, dit bovenstaande vind jij, maar dat maakt niet dat "ik" het of andere met mij het controversieel vinden....
Agree to disagree.... We hoeven het niet eens te zijn, maar we hebben wel een discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
bvbal79 schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:47:
[...]

Je kunt er ook heel nuchter naar kijken als Max, cool dat het gelukt is en zeker een prestatie, maar het is uiteindelijk een teamprestatie, want zonder zijn team was het hem niet gelukt. Geweldige prestatie in de F1, zeker. Maar ook het perfecte team achter hem. En laten we het al hemaal niet hebben om F1 met globale sport te vergelijken, dat is niet te doen als het materiaal niet gelijk is.
Ik ben het zeker met je eens dat het een teamprestatie is. Maar waar zit de relevantie hierin? Heeft Toto dan gezegd dat Max z'n record alleen leuk is voor Wikipedia, maar dat het wel een geweldige teamprestatie is? Volgens mij niet toch?
bvbal79 schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:47:
[...]

Maar jij bent blijkbaar zo gefixeerd op Toto dat je opeens F1 als de ultieme sport gaat neerzetten.
Waar heb je het over? Het gaat hier toch over F1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bullet NL schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:56:
Geen fixatie, gewoon opvallend dat hij Wolff van uit de media uit Engeland nu behoorlijk wordt weg gezet, dat is iets wat niet eerder voor is gekomen.
Nou ja, kijkend naar hoe zowel HAM als Toto in de topics hier altijd onder vuur liggen, snap ik ook wel waarom het soms overkomt als een fixatie. Ook jullie hoeven het niet met een bepaalde uitspraak van een van hen bijvoorbeeld eens te zijn he. ;)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-05 22:06

AvK

Ready Set Go

Je kan er trouwens donder op zeggen dat binnenkort in een interview Max of Horner een vraag krijgen en dat ze dan iets zeggen in de trant van: "Oh, I am not sure, I have to look it up in Wikipedia". >:)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
cordonbleu schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:00:
[...]

Ik ben het zeker met je eens dat het een teamprestatie is. Maar waar zit de relevantie hierin? Heeft Toto dan gezegd dat Max z'n record alleen leuk is voor Wikipedia, maar dat het wel een geweldige teamprestatie is? Volgens mij niet toch?

[...]

Waar heb je het over? Het gaat hier toch over F1?
F1 vind ik geen sport, daar verschillen we dus van mening. Een sport is daar waar een ieder met gelijke kansen begint. En ik geeft toe dat is zeker niet in elke sport zo (materiaal is dan ook best belangrijk). Maar in F1 is materiaal zo extreem verschillend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
CH4OS schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:30:
[...]
Tja, draai de dooddoener eens om; jij hoeft er immers ook niet op te reageren. Ik vind gewoon dat HAM en Toto niet zo onder een vergrootglas hoeven te worden gelegd hier, tenzij je op elke slak zout willt leggen. Dat is gewoon zonde van de energie en bovendien offtopic, imo.

We weten nu wel dat de media graag wat dingen vanuit sensatie doet (zoals met deze uitspraak) en af en toe dingen uit verband trekt en dat Toto soms wat bot kan reageren. What else is new...
Nee jij bent nu de rollen aan het omdraaien. Toto heeft een uitspraak gedaan en daar wordt op gereageerd. Ik vind het normaal dat er gereageerd wordt op een opmerking die iemand maakt. Dat is een beetje hoe zulke dingen werken. En met zulke uitspraken weet Toto dondersgoed dat hij zichzelf, zoals jij het noemt, onder een vergrootglas legt.

En dat ik er op reageer, dit is een forum. Daarvan is toch wel een beetje het idee dat mensen reacties plaatsen... Als je geen reacties wilt lezen ben je de verkeerde deur binnen gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

CH4OS schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:02:
[...]
Nou ja, kijkend naar hoe zowel HAM als Toto in de topics hier altijd onder vuur liggen, snap ik ook wel waarom het soms overkomt op een fixatie. Ook jullie hoeven het niet met een bepaalde uitspraak van een van hen bijvoorbeeld eens te zijn he. ;)
Dat hoeft inderdaad niet, maar daarom hoeven we het er niet te verzwijgen. Uitspraken van Wolff zijn gewoon voer van discussie. En omdat hij één van de keyplayers in de F1 is mag je best kritisch zijn op moment dat hij raar lijkt te zwetsen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
bvbal79 schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:03:
[...]

F1 vind ik geen sport, daar verschillen we dus van mening. Een sport is daar waar een ieder met gelijke kansen begint. En ik geeft toe dat is zeker niet in elke sport zo (materiaal is dan ook best belangrijk). Maar in F1 is materiaal zo extreem verschillend.
Sorry, maar als je F1 geen sport vind heb je mijn inziens echt geen know how van hoe dit in elkaar steekt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
cordonbleu schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:08:
[...]

Sorry, maar als je F1 geen sport vind heb je mijn inziens echt geen know how van hoe dit in elkaar steekt. :/
Ik zeg net dat we van mening verschillen, maar jij moet zo nodig zeggen dat ik er niks van snap??? Waar wil je naar toe. Beetje respectloos gast..je lijkt Toto wel.

[ Voor 5% gewijzigd door bvbal79 op 04-09-2023 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

cordonbleu schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:04:
Nee jij bent nu de rollen aan het omdraaien. Toto heeft een uitspraak gedaan en daar wordt op gereageerd. Ik vind het normaal dat er gereageerd wordt op een opmerking die iemand maakt. Dat is een beetje hoe zulke dingen werken. En met zulke uitspraken weet Toto dondersgoed dat hij zichzelf, zoals jij het noemt, onder een vergrootglas legt.

En dat ik er op reageer, dit is een forum. Daarvan is toch wel een beetje het idee dat mensen reacties plaatsen... Als je geen reacties wilt lezen ben je de verkeerde deur binnen gegaan.
Uiteraard, niets mis mee om op een uitspraak te reageren, maar dat kan ook op een andere manier en daar hoeft iemand niet voor ontleed te worden tot op het bot. Het is duidelijk dat jij Toto niet mag, maar daarvoor hoef je hem ook niet af te branden (door bijvoorbeeld te zeggen dat "Hij er alleen voor het geld zit", dat "hij weinig positief is"), want dat is namelijk ook niet waar.

Zoals eerder al gezegd, Toto heeft zelf ook (vooral lagere Formule klasses en GT klasses) geraced, ook races gewonnen, zoals de 24 Uur van de Nurburgring, dus rijden kan Wolff als het moet echt wel. Ook over Verstappen kan Wolff ook best postitief zijn:

https://racingnews365.nl/...-doet-moeten-wij-ook-doen

In het algemeen ook:
https://www.gpblog.com/nl...-nederland-zandvoort.html
https://www.f1maximaal.nl...an-met-heel-veel-karakter
Er zullen vast meer posts zijn, maar zo erg als sommigen hier Toto weg zetten, is het ook niet.

Zoals ik eerder ook al zei: de soep wordt nooit zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Maar sommige mensen kunnen daar niet voorbij kijken, lijkt het wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

offtopic:
Een sport is een sport alleen als mensen met gelijke kansen beginnen?

Hoe zit dat bijvoorbeeld met schaatsen? Waarom zijn wij als Nederland zo goed in langebaan schaatsen? Juist om dat de ijsbanen in ons land (in vergelijking met andere landen) zo goed toegankelijk zijn...

Volgens jou redenatie hebben we het hier dus in vergelijking met andere landen niet over een gelijkwaardige kans.....

Kortom langebaanschaatsen is geen sport???

Ik denk dat je een fout maakt, de regels in de F1 zijn voor iedereen gelijk, de coureur, die leeft, eet, drinkt en traint als een sportman maakt het in mijn ogen wel degelijk een sport (een gemotoriseerde sport, dat dan wel weer)...... In die zin te vergelijken met bijvoorbeeld surfen, bobsleeën enz enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Bullet NL schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:15:
[...]

offtopic:
Een sport is een sport alleen als mensen met gelijke kansen beginnen?

Hoe zit dat bijvoorbeeld met schaatsen? Waarom zijn wij als Nederland zo goed in langebaan schaatsen? Juist om dat de ijsbanen in ons land (in vergelijking met andere landen) zo goed toegankelijk zijn...

Volgens jou redenatie hebben we het hier dus in vergelijking met andere landen niet over een gelijkwaardige kans.....

Kortom langebaanschaatsen is geen sport???

Ik denk dat je een fout maakt, de regels in de F1 zijn voor iedereen gelijk, de coureur, die leeft, eet, drinkt en traint als een sportman maakt het in mijn ogen wel degelijk een sport (een gemotoriseerde sport, dat dan wel weer)...... In die zin te vergelijken met bijvoorbeeld surfen, bobsleeën enz enz...
Nogmaals mijn mening. In ieder geval reageer je minder extreem dan je voorganger. Inderdaad heb je wel een mooie vergelijking te pakken met schaatsen. Want wat doe je als je sport wel gelijkwaardig begint te worden? Je verbied buitenlanders deel te nemen aan Nederlandse teams :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
bvbal79 schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:13:
[...]

Ik zeg net dat we van mening verschillen, maar jij moet zo nodig zeggen dat ik er niks van snap??? Waar wil je naar toe. Beetje respectloos gast..je lijkt Toto wel.
Heb je wel eens een raceauto bestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
cordonbleu schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:19:
[...]

Heb je wel eens een raceauto bestuurd?
waar wil je naar toe? De inspanning die je moet doen om het goed voor elkaar te moeten krijgen? Dat moeten alle bouwvakkers ook doen, of vind je dat nu ook een sport? Schaken schijnt ook een sport te zijn wist je dat.

Het probleem met jou is dat je verwacht dat anderen blijkbaar erg respectvol overal op reageren, maar kijk nu zelf even de manier hoe je reageert om bijvoorbeeld mijn post. Je lijkt wel een hork. Neem een voorbeeld aan @Bullet NL

[ Voor 30% gewijzigd door bvbal79 op 04-09-2023 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
CH4OS schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:15:
[...]
Uiteraard, niets mis mee om op een uitspraak te reageren, maar dat kan ook op een andere manier en daar hoeft iemand niet voor ontleed te worden tot op het bot. Het is duidelijk dat jij Toto niet mag, maar daarvoor hoef je hem ook niet af te branden (door bijvoorbeeld te zeggen dat "Hij er alleen voor het geld zit", dat "hij weinig positief is"), want dat is namelijk ook niet waar.

Zoals eerder al gezegd, Toto heeft zelf ook (vooral lagere Formule klasses en GT klasses) geraced, ook races gewonnen, zoals de 24 Uur van de Nurburgring, dus rijden kan Wolff als het moet echt wel. Ook over Verstappen kan Wolff ook best postitief zijn:

https://racingnews365.nl/...-doet-moeten-wij-ook-doen

In het algemeen ook:
https://www.gpblog.com/nl...-nederland-zandvoort.html
https://www.f1maximaal.nl...an-met-heel-veel-karakter
Er zullen vast meer posts zijn, maar zo erg als sommigen hier Toto weg zetten, is het ook niet.

Zoals ik eerder ook al zei: de soep wordt nooit zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Maar sommige mensen kunnen daar niet voorbij kijken, lijkt het wel.
Dat hij 'weinig positief' is was niet mijn uitspraak, daar verwar je mij met iemand anders mee.

Tot op het bot ontleden valt mijn inziens wel mee. Toto weet dondersgoed wat zijn uitspraken teweeg brengen en hij heeft er duidelijk over nagedacht, want hij heeft het niet één keer gezegd. Op zo'n bewuste uitspraak mag hij dan ook reactie verwachten. Dan kan je geen fluwelen handschoen verwachten.
En ja, ik vind dat hij bij Mercedes momenteel vooral zit als zakenman. En dat is ook niet gek, want hij heeft een enorm financieel belang in het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

bvbal79 schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:18:
[...]

Nogmaals mijn mening. In ieder geval reageer je minder extreem dan je voorganger. Inderdaad heb je wel een mooie vergelijking te pakken met schaatsen. Want wat doe je als je sport wel gelijkwaardig begint te worden? Je verbied buitenlanders deel te nemen aan Nederlandse teams :)
offtopic:
Waarom nou weer verbieden? Afkomst maakt de sport geen sport, de sportive regels waaraan een sporter (of team) zich aan moet houden bepalen de definities van de sport.

Om terug te keren naar het topic, dit is in de F1 net zo, met een budget cap kan een Haas de zelfde prestaties halen als een Red Bull. Als of ze daar de mensen en de middelen nu voor hebben is de vraag, maar het speelveld is gelijk voor iedereen. Dat maakt het regelement wel duidelijk.

Als je de discussie wil voeren dat er ongelijkwaardigheid is in de F1, tja... je hebt top teams en je hebt mindere goden. Dat zie je in elke sport, het gaat er dus om dat je de regels zo goed mogelijk kan interpreteren en daarmee een grote kans tot succes hebt. Als je dit kan heb je de sleutel tot succes in handen.

De reden waarom Mercedes de afgelopen 2 jaar duidelijk minder goed is als voor het nieuwe auto-regelement is dat ze duidelijk minder goed zijn in het toepassen van de aerodynamica regels. Ze hebben hier een gebied waar in ze veel minder in thuis zijn. Het is niet voor niet dat voor de huidige regels ze zeer goed waren met hun raketmotor. Echter, nu het als 2 seizoenen gaat om aerodynamica en daarmee een zo effectief mogelijke auto te kunnen ontwikkelen, tja...das lastiger voor ze.

Kortom; in mij ogen is de F1 echt wel een sport, een mechanische (gemotoriseerde) sport.... Jij mag vinden wat je wil, maar een ongelijkspeelveld (op basis van kennis en kunde, dus niet op spelregels) maak een sport niet minder een sport....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
bvbal79 schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:21:
[...]

waar wil je naar toe? De inspanning die je moet doen om het goed voor elkaar te moeten krijgen? Dat moeten alle bouwvakkers ook doen, of vind je dat nu ook een sport? Schaken schijnt ook een sport te zijn wist je dat.

Het probleem met jou is dat je verwacht dat anderen blijkbaar erg respectvol overal op reageren, maar kijk nu zelf even de manier hoe je reageert om bijvoorbeeld mijn post. Je lijkt wel een hork. Neem een voorbeeld aan @Bullet NL
Zo, jij kan er ook wat van. Cursusje van Toto gehad? :+
Ik blijf netjes en jij gaat op de man spelen? Behoorlijk brutaal. Heb je het idee dat er iets te winnen valt?

Ik vroeg naar of je wel eens in een raceauto gereden hebt, omdat als je dat niet gedaan hebt je mijn inziens niet weet hoe dat is. Vrij logisch lijkt mij. Dan kan je daar ook niet over zeggen of het wel of geen sport is, want dan heb je er geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:36
Bullet NL schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:28:
[...]

offtopic:
Waarom nou weer verbieden? Afkomst maakt de sport geen sport, de sportive regels waaraan een sporter (of team) zich aan moet houden bepalen de definities van de sport.

Om terug te keren naar het topic, ....
:?
Het topic is de F1 race in Monza van afgelopen zondag

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

MrOleo schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:35:
[...]

:?
Het topic is de F1 race in Monza van afgelopen zondag
Tja, het verdiend mijnziens verduidelijking als de discussie in eens de kant op gaat dat de F1 geen sport is..... Je moet die vraag niet bij mij neer leggen, ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat ik gisteren wel naar een sport heb zitten kijken...

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Kunnen de "heren" hierboven dit verder via DM uitdiscuzeuren? Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
bvbal79 schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:18:
[...]

In dit soort situaties laat in tegenwoordig chatGPT voor me besluiten wat ik vind. :P
Ja, Formule 1 (F1) wordt algemeen beschouwd als een sport. Het is een zeer populaire vorm van autosport waarin coureurs in speciaal ontworpen racewagens met hoge snelheden op gesloten circuits racen. F1 is wereldwijd een van de meest bekeken en gevolgde motorsporten, met een grote fanbase en professionele coureurs die strijden om kampioenschappen.

Hoewel het racen in een auto lijkt te draaien om technologie en machines, vereist F1 ook een hoge mate van fysieke en mentale fitheid van de coureurs, en het is onderworpen aan strikte regelgeving en competitiestructuren, wat het tot een erkende en gerespecteerde sport maakt.
Toch een best een aantal kenmerken van een sport volgens onze ai vriend. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
noo schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:45:
Kunnen de "heren" hierboven dit verder via DM uitdiscuzeuren? Dank u.

Ach, F1 is toch geen sport kregen we net te horen. Dus dan kan dit topic ook wel weggebonjourd worden uit de categorie waar hij nu in staat. Dan maar plaatsen in de categorie spelletjes? 7(8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:06

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-05 20:36

Major_ton

Shoot!

Het is toch even schrikken als het blijkt dat er in dit topic een nieuw seizoen van GTST begonnen is -O-

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Blijft gaaf om dat samenspel tussen GP en Verstappen te horen. Hij adviseert om de overtake te gebruiken waardoor Ver heel rap dichterbij Sainz komt richting T1 waardoor Sainz de remfout maakt.

Als je het zo hoort/ziet zou je zeggen dat GP ook credits voor de overtake verdient. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ZeromaNoiS schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:47:
[...]
Blijft gaaf om dat samenspel tussen GP en Verstappen te horen. Hij adviseert om de overtake te gebruiken waardoor Ver heel rap dichterbij Sainz komt richting T1 waardoor Sainz de remfout maakt.

Als je het zo hoort/ziet zou je zeggen dat GP ook credits voor de overtake verdient. :)
Tis niet echt rocket science om op de overtake knop te drukken voor extra mug-k deployment als je iemand in wil halen? :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YakuzA schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:19:
[...]

Tis niet echt rocket science om op de overtake knop te drukken voor extra mug-k deployment als je iemand in wil halen? :+
Zelf niet terug geluisterd. Maar bv met Norris in Oostenrijk 2020 kreeg hij die laatste ronde heel nadrukkelijk instructies. Indrukken, twee keer indrukken, ingedrukt houden voor 3 seconden. Dus het daadwerkelijk (fysiek) indrukken van de knop is geen rocket science, maar hoe (lang) in te drukken is al iets complexer.
En gezien er een maximale deployment per ronde is, de mapping is ingericht op de rondes, ... kan ik mij ook indenken dat er een dingetje in zit met de overtake knop dat als je die alleen even indrukt dat die "weer uit gaat" als je over start/finish gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Geen idee of Mercedes een spannend verhaal voor Monza wou hebben omdat het ondanks de 5e en 6e plaats niet hun race was. Had de race nog een 2-3 ronden langer geduurd dan was Hamilton uitgevallen met defecte remmen door oververhitting. Het vermoeden bestaat dat er rubber in de koelschachten van de remmen is gekomen waardoor de temperatuur opliep.

https://www.auto-motor-un...monza-schadensbegrenzung/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:58
RobertMe schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:32:
[...]

Zelf niet terug geluisterd. Maar bv met Norris in Oostenrijk 2020 kreeg hij die laatste ronde heel nadrukkelijk instructies. Indrukken, twee keer indrukken, ingedrukt houden voor 3 seconden. Dus het daadwerkelijk (fysiek) indrukken van de knop is geen rocket science, maar hoe (lang) in te drukken is al iets complexer.
En gezien er een maximale deployment per ronde is, de mapping is ingericht op de rondes, ... kan ik mij ook indenken dat er een dingetje in zit met de overtake knop dat als je die alleen even indrukt dat die "weer uit gaat" als je over start/finish gaat.
Ja, maar daarmee krijg je een combo power-up :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chocoball schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:41:
Geen idee of Mercedes een spannend verhaal voor Monza wou hebben omdat het ondanks de 5e en 6e plaats niet hun race was. Had de race nog een 2-3 ronden langer geduurd dan was Hamilton uitgevallen met defecte remmen door oververhitting. Het vermoeden bestaat dat er rubber in de koelschachten van de remmen is gekomen waardoor de temperatuur opliep.

Koelschachten? Gelukkig had hij dan geen probleem met het weerstand reducerend systeem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:49

JB

Cédric roelt!

Tja… misschien eens wat beter B) waar PIA ergens rijdt… Zou me niets verbazen dat “het rubber” daar vandaan komt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
bvbal79 schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:21:
[...]

Je begint natuurlijk wel in een topic vol met liefhebbers met een opmerking dat ze niet eens naar een sport kijken. Dan krijg je tegengas natuurlijk. Als je nu in een ruimtevaart topic gaat roepen dat het allemaal onzinnig geld is de wetenschap beter op aarde in het regenwoud kan plaatsvinden krijg je identieke reacties.

Wat veel tegenstanders van Formule 1 niet begrijpen is in hoeverre de coureur de auto maakt. Max kan dat net als Michael Schumacher als één van de beste. Daarin blinken jongens van deze categorie uit. Er is meer dan alleen de beste auto krijgen. Het gaat om de totale synergie van mangement tot coureur tot de man in de fabriek die een aandrijfas ontwikkeld. Tot op dat punt krijgen alle coureurs een gelijke kans. De budgetcap draagt daar nu ook aan bij.

De autos in de regen creëren ook meer een gelijk speelveld. Hebben we dit seizoen vaak zat gezien. Dan komt de ware capaciteit van de coureur naar buiten. Presteer je daar goed dan pluk je daar later de vruchten van. Charles Leclerc naar Ferrari, George Russel naar Mercedes, Max naar Red Bull. En er zitten een behoorlijke rits klasses voor waar je als coureur al veel eerder moet bouwen. Je trekt sponsors aan maar soms heb je geluk als coureur met een zilveren lepel. Maar die coureurs helpen de teams zelden op sportieve wijze. Maar talent is en blijft de primaire drijfveer om ver in de sport te komen.

En dan hebben we het nog niet gehad over de mentale en lichamelijke kracht van de coureurs. Daar ben je als coureur zelf bij maar vergt exact hetzelfde doorzettingsvermogen als welke andere sport dan ook. De mannen in de Formule 1 beschikken over meer conditie en mentale kracht dan veel andere sporten die in jouw ogen dan wel sport zijn.

Oh ja dan is er ook nog de entertainmentwaarde van sport. Ik vind verbroedering een heel belangrijke factor en dat is wat formule 1 net zo goed doet als voetbal
Of andere populaire sporten. Het geeft de mensen wat om over te praten met een biertje op verjaardagen. En de Formule 1 is erg populair in de wereld…

Het blijft natuurlijk een persoonlijke mening waarbij geld vaak een doorslaggevende factor is. Maar dat geld voor voetbal en eigenlijk alle teamsporten, elke mechanische sport of iets waar geld voor nodig is. Bij schaken, dammen en darten niet maar dat vind ik dan weer meer kroegspelletjes dan sport.

My two cents 🤷🏽‍♂️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:52

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Okay, late to the party maar hier de definitie van sport. Wel van Wikipedia maar dat leest toch nooit iemand. :+
Een sport bestaat uit een fysieke of mentale activiteit, uitgevoerd individueel of in teamverband, met of zonder tegenspelers om van te winnen (bijvoorbeeld voetbal), of om een doel te bereiken (bijvoorbeeld bergbeklimmen), of om gezondheidsredenen (bijvoorbeeld zwemmen).

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 24-05 19:57

Heb het subjectieve gevoel dat Mercedes wel vaker met dit soort verhalen naar buiten komt. "Als de race nog iets langer had geduurd was onderdeel x, y, z waarschijnlijk kapot gegaan". Zoals gezegd subjectief, want heb het niet bijgehouden.

Maar is dit in feite niet inherent aan de sport *)? Die wagens moeten een race van ruim 300 kilometer rijden en daar zijn alle onderdelen op ingesteld. Vraag me af hoeveel wagens het überhaupt zouden redden in een theoretisch scenario waarin men onverwacht 400 kilometer zou moeten racen.

*) ja, ik noem het sport ;)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En slotje erop.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord